يك نماينده مجلس شوراي اسلامي گفت: به بركت انقلاب اسلامي صفوف حق از باطل جدا شد و روز به روز اين صفبندي شفافتر و گوياتر ميشود.
يك نماينده مجلس شوراي اسلامي گفت: به بركت انقلاب اسلامي صفوف حق از باطل جدا شد و روز به روز اين صفبندي شفافتر و گوياتر ميشود.
حسين فدايي، يكشنبهشب در جلسه هفتگي انصار حزبالله افزود: نمايي از اين صحنه، يعني جداسازي حق از باطل در عصر ما، در پيروزي انقلاب اسلامي اتفاق افتاد و نماي ديگري از اين صحنه امروز در فلسطين اتفاق ميافتد. هر كجا در تاريخ اين صفبنديها آشكار شده، به پيروزي حق منجر شده است.
وي با بيان اينكه يكي از دستاوردهاي بزرگ انقلاب اسلامي ظرفيت عظيمي است كه توانست صفوف حق از باطل را مشخص كند، خاطرنشان كرد: اين دستاورد بسيار بزرگي است و قابل وزنكشي و اندازهگيري نيست.
فدايي اضافه كرد: اگر كسي ميخواست با ظلم مبارزه كند، در محيطهاي روشنفكري ، دانشگاهي و خبرگان سياسي او را نصيحت ميكردند و ميگفتند با طاغوت مبارزه كن، ولي اگر مبارزه ميكني بايد پشتگرمي به جايي داشته باشي؛ يعني با كسي ببندي. آن زمان اگر فكرت متجددانه بود ميگفتند با آمريكا ببند و نمونهاش را در جريانهايي مثل جبهه ملي ديديم. اگر خيلي انقلابي بودي ميگفتند تو بايد با شرقيها بسازي. بدين ترتيب دو قطب حاكم بر جهان بلوك شرق و بلوك غرب بود و جابجايي قدرت منوط به وابستگي به يك قدرت خارجي بود و در كل جهان چنين چيزي وجود داشت.
عضو كميسيون اصل نود مجلس در ادامه يادآور شد: اتفاق جديدي در دنيا افتاد و انقلاب اسلامي گفت من نه ميگويم شرق و نه ميگويم غرب، بلكه اتكاي من به خدا و مردم خداپرست است. اين انقلاب گفت من محاسبات و معادلات جهان را قبول ندارم؛ چرا كه ريشه اينها ظالمانه است و بدين ترتيب معادلات جهان را تغيير داد؛ بنابراين ، اين انديشه به يك انديشه جديد تبديل شد و اين يك دستاورد است.
وي با تاكيد بر اين كه اين فرهنگ يك فرهنگ مبارزه و عامل تعيينكننده در معادلات جهان است، افزود: مردم اين جامعه در استمرار اين فرهنگ، نظام حاكم طاغوتي را تغيير دادند. بعد با يك تفاهم جهاني عليه اين انقلاب مردمي يعني جنگ مواجه شديم. در آن شرايط همان ظرفيت انقلاب يعني تكيه به خدا و ملت مبارز و مسلمان موجب شد مقاومت كنيم. پس از جنگ هم عصر سازندگي بود؛ البته مدلهاي سازندگي براي كشور خيلي توليد شد كه بسياري از آنها منشاء داخلي نداشت؛ ولي آنچه توانست ويراني دوران جنگ را كه بسيار هم گسترده بود بسازد، باز همان ظرفيت بود.
به گزارش ايسنا،فدايي تصريح كرد: همينطور كه انقلاب جلوتر رفت، مخالفان آن هم رشد و تجربياتي پيدا كردند. (دشمنان) ديدند عدهاي آمدند، آن معادله را بر هم زدند و موفق هم شدند، پس آن را شناسايي كردند. محصول انديشه انقلاب اسلامي نظام جمهوري اسلامي است. آنها آمدند براي براندازي نظام جمهوري اسلامي و انديشه انقلاب، رفتار سخت را كنار گذاشتند و بحث تهاجم فرهنگي را در دستور كار خود قرار دادند تا با فرهنگ، فكر انقلاب اسلامي را تغيير دهند. ابتدا مستقيما در اين حوزه وارد شدند، اما موفق نشدند، پس اين را هم تغيير دادند و به برخورد فرهنگي غيرمستقيم روي آوردند.
اين نماينده مجلس شوراي اسلامي در ادامه اظهار كرد: زماني به اعتبار مسووليتي كه داشتم به مركزي به نام مركز جهاني آموزش اسلامي در قم كه طلبههاي خارجي در آنجا آموزش ميبينند رفتم. متوجه شدم جاسوس هم آمده است و ميخواهد طلبه شود؛ حزب توده ، پيكار و هر كسي كه تصور كنيد آمده بودند و ميخواستند طلبه شوند يا مثلا ديديم دهها روزنامه در اين كشور توليد و صدها و هزاران مقاله نوشته شده و ميشود كه بسياري از آنها از اموال عمومي هم بهرهمند ميشوند. در همين روزنامهها نوشتند كه داستان پيامبر و وحي يك حادثه تاريخي بود و يا مثلا حادثه كربلا مربوط به همان عصر بود. در خيابانهاي اصلي اين مملكت عدهاي راهپيمايي به راه انداختند و به همه مقدسات ما توهين كردند كه مورد حمايت برخي مسوولان هم واقع شدند. اين فكر داشت آرام آرام جا باز ميكرد؛ ولي در اينجا هم با تكيه بر خدا و مردم مسلمان جابجايي قدرت صورت گرفت.
وي يكي از دستاوردهاي انقلاب اسلامي را تكيه بر نيروي لايزال الهي ، مردم مسلمان و اتحاد و انسجام آنها دانست و افزود: اين نيروها در يك جا با هم متصل ميشوند و آن بحث ولايت است كه اين دو قدرت را براي مناسبات سياسي و اجتماعي سامان ميدهد. قدرتهاي جهاني نميتوانند به اين قدرت بياعتنا باشند. ما، يعني انقلاب اسلامي توانستيم به عنوان يك قدرت در معادلات جهاني ورود پيدا كنيم.
عضو كميسيون اصل نود مجلس تاكيد كرد: اگر به اين باور برسيم كه يك قدرت هستيم و ويژگيها و عوامل تضعيفكننده اين قدرتها را بدانيم قطعا تلاش و شتاب ما بيشتر خواهد شد و برعكس اگر جايگاه اين قدرت را نشناسيم با مشكل مواجه ميشويم.
فدايي با بيان اينكه ملتي كه به خدا تكيه و حق را باور كند و نيز تابع ولي خود و بصير باشد، پيروز است، خاطرنشان كرد: اين ويژگي در امت و ملت ماست كه الان به عنوان يك جريان حاكم و گفتمان غالب در دنيا مطرح ميشود. در جريان فلسطين و غزه بسياري از سران كشورها تفاهم كردند كه حماس نباشد. اما چه چيزي عامل شكست آنها شد؟ آيا چيزي غير از قدرت الهي است؟
اين نماينده مجلس در ادامه به پرسشهاي حاضران پاسخ داد و در جواب سوالي درباره بحثهاي امنيتي كشور اظهار كرد: در حوزه امنيت در اين كشور حرفهاي زيادي وجود دارد و همان جرياني كه پيشتر عرض كردم از ابتدا تلاش كرده به مراكز امنيتي نفوذ كند و در آنجا تاثيرگذار باشد؛ ولي به بركت انقلاب اسلامي و وجود سربازان گمنام، هرچند بعضي جاها پيشروي كردند ولي رسوا شدند.
وي تصريح كرد: الان هم اين جريانها وجود دارد و ممكن است در دستگاههاي مختلف نفوذ كنند. اگر منظور سوالكننده اين است كه آيا جريان نفوذي منحرف ، وابسته و خودفروش و جاسوسي در سيستم امنيتي، اطلاعاتي يا مراكز ديگر حضور دارد يا نه، بايد بگويم حتما وجود دارد، ولي نميتواند تاثيرگذار باشد و به بركت قدرت نظام ، سركوب ميشود.
فدايي همچنين در پاسخ به پرسش يكي از حاضران مبني بر اينكه آيا وقت آن نشده است كه براي حل مشكل مسكن جوانان كاري كنيد؟ گفت: جامعه ما جامعه جواني است. در گذشته برخي افراد به جاي اينكه براي پيشرفت، آباداني و اصلاح جامعه تلاش و مشكلات اجرايي نظام را برطرف كنند، خود نظام را به چالش كشاندند و انرژي كشور را درگير اين مسائل كردند، كه اين يك گناه نابخشودني است و اگر دستگاه عدل الهي برقرار شود پاسخي نخواهند داشت.
وي افزود: فكرها اين شد كه چگونه موسيقي باشد و چگونه فلان موضوع باشد . از همين بحثهايي كه تحت عنوان جامعه مدني و توسعه سياسي و گفتوگوي فلان و اين حرفها مطرح شد و بعد هم گفتند اين مشكلات وجود دارد؛ پس از ديدگاه آنها نظام ناكارآمد است و نارسايي مربوط به اصل قانوني اساسي است.
نماينده مردم تهران در خانه ملت اضافه كرد: دولت نهم كه روي كار آمد دقيقا برعكس عمل كرد؛ يعني حوزه تلاش و فعاليتش معطوف به حل اين مشكلات شد. وقتي جلوتر رفت ديد بايد نظام بانكي را عوض كند، بعد ديد نظام توليد، گمركي و مالياتي و بهرهوري مشكل دارد؛ يعني با مشكلات واقعي مردم مواجه شد و خواست آنها را حل كند، ولي مگر ميگذارند حل كند؟ نميگذارند؛ مانع ميتراشند و مشكل درست ميكنند. گاهي هم با نداشتن تحليل ، شيطان گولمان ميزند و ما به آنها كمك ميكنيم.
فدايي به پرسشي درباره نقش رسانهها در ترويج فرهنگ انقلاب اسلامي نيز پاسخ داد و افزود: يكي از عوامل بسيار موثر در شكل دادن ذهنيت جامعه، رسانه است و دنيا هم اين را به خوبي فهميده است . ما هنوز به خوبي مجهز نشدهايم كه در اين مورد به درستي مقابله كنيم. آنها باطل خود را خوب جلوه ميدهند ولي ما نتوانستيم حق خود را به خوبي جلوه دهيم؛ يعني هنوز نتوانستهايم از ابزار رسانه در جهت اهدافمان به خوبي استفاده كنيم.
وي در ادامه ، سهميهطلبي، قدرتطلبي، خودمحوري و تابع واقعيتشدن را از جمله ويژگيهاي مغاير با خط امام دانست و اين عوامل را به عنوان وجه مميز افراد خط امامي و غير خط امامي عنوان كرد.
در ادامه اين جلسه از فدايي درباره طرح عبور از احمدينژاد سوال شد كه وي اظهار كرد: در بين اصولگرايان حرف و حديثي مبني بر اين هست و برخي اصولگرايان حرفها و انتقاداتي دارند.
دبير كل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي ادامه داد: فرض ميكنم انتقادات و اشكالات اين افراد درست است؛ حال از آنها سوال ميكنم آيا با اين برداشتي كه داريد راهحلش را تضعيف و تغيير ميدانيد؟ آيا راهحل را دميدن در كوره نقد ميدانيد؟ اگر من به وسيله اين سوالات و اشكالات منجر به اين شوم كه سبد راي اصولگرايان تضعيف شود، به سبد كدام ريخته ميشود؟ اين حرف كه از احمدينژاد عبور كنيم، يعني از چه چيز احمدينژاد عبور كنيم؟ اگر از ايدهها ميخواهيم عبور كنيم، كه يعني از گفتمان اصولگرايي و گفتمان انقلاب ميخواهيم عبور كنيم. پس آن طرف جوي هستي و ما اين طرف جوي .
فدايي همچنين گفت: سوال من از آن عزيزاني كه ميگويند ما اصولگرا هستيم و بعد ميگويند اين ايدهها و گفتمانها باشد، ولي اين آدم باشد، اين است كه تو كه اين طور حرف ميزني، نتيجه عملت منجر به افزايش اين سبد راي ميشود كه مربوط به ارزشها و آرمانها ميشود يا موجب ايجاد اغتشاش ، اختلاف و ريزش راي؟ اگر با فعل و گفتار و موضع خود توانستي سبد راي كساني را كه به دنبال اصول هستند زياد كني، پس انجام بده و ما هم حمايت ميكنيم، ولي اگر كاهش دادي چه ميشود؟
اين نماينده اصولگراي مجلس بر وحدت اصولگرايان تاكيد كرد و افزود: اگر در هر مجلس حزباللهي ، يك عده بشوند طرفدار الف يك عده بشوند طرفدار ب، يك عده بشوند طرفدار ج و چند دسته بشوند آيا معناي اين كار اختلاف و تشتت نيست؟ اصلا من ميگويم به فرض كه تو حق داري؛ ولي اين حقخواهي تو منجر به يك زيان بالاتر ميشود، لذا ما مكرر گفتهايم راهبرد ما بايد تفاهم و وحدت باشد و با تفاهم و وحدت كار را پيش ببريم.
فدايي همچنين در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه چرا انقلاب اسلامي در ذهن مردم كشورهاي خارجي نفوذ ميكند، ولي در مورد جوانهاي ما اين طور نميشود؟ اظهار كرد: فرآيند نظام آموزشي و پرورشي ما متناسب و در شان انقلاب اسلامي نيست و خروجي اين فرآيند، يك انسان باسواد، مومن و بصير توليد نميكند.
در ادامه اين جلسه يكي از حاضران با اشاره به برخي سخنان يكي از نمايندگان مجلس، سوال كرد كه چرا اجازه ميدهيد چنين افرادي وارد مجلس شوند؟ كه فدايي در پاسخ گفت: من اعتقاد ندارم هر كسي كه مخالف يا منتقد من است، من در مورد همه آنها يكجور فكر يا كاري كنم كه اينها يك جور شوند؛ چون نبايد به دست خودمان اينها را يكي كنيم.
اين نماينده مجلس شوراي اسلامي افزود: در اين انقلاب خيليها بودند و هستند و نظر من اين است كه براي هر كس كه براي انقلاب زحمت كشيده و الان هم بيآزار است احترام قائلم؛ البته نه اينكه به آنها پستهاي بالاي مملكتي بدهم.
منتقدان و معترضاني كه ما الان نميپسنديم يك دست نيستند و خودشان با هم اختلاف دارند. حالا اگر من بخواهم نوعي موضعگيري كنم كه به وحدت آنها منجر شود غلط است . وقتي چيزي را نميپسنديم نبايد برخورد صفر و صدي كنيم؛ نبايد واداده و منفعل شويم، ولي بايد به گونهاي مديريت كنيم كه منتقدان و معترضان خود را يك دست نكنيم.
وي در برابر پرسشي درباره طلبه سيرجاني كه پيشتر بازداشت شده بود، عنوان كرد: طبق شناسايي كه صورت گرفته است حدود 200 گرايش عرفاني انحرافي وجود دارد، مشربهايي درست شده كه با مقدمات مقدسي ورود پيدا ميكند، ولي خروجي آن لائيك ميشود و حتي به اينجا ميرسد كه ميگويند نيازي به وجود واسطه بين ما و خدا نيست. من متاسفم كه اينجا حتي برخي روحانيون را هم جذب كردهاند. يكي از ويژگيهاي مشترك اين جريانهاي انحرافي اين است كه اينها احساس بينيازي از مرجعيت كردهاند.
پس از اين صحبت فدايي، برخي حاضران عنوان كردند كه از اين صحبتها پاسخ سوال خود را درباره طلبه سيرجاني نگرفتهاند.
عضو كميسيون اصل نود مجلس در پايان نيز در پاسخ به سوالي درباره پيگيري بحث مبارزه با مفاسد اقتصادي گفت: مفاسد اقتصادي كار بزرگي است و متاسفانه گيرها زياد است . اقدامات خوبي انجام شده، ولي به تلاش بيشتري در اين زمينه نياز است.