کد خبر: ۷۵۴۵۹
تعداد نظرات: ۳۸ نظر
تاریخ انتشار:

چرا خاتمي راي داد؟

خاتمی چاره ای جز حضور بر سر صندوق نداشت. او باید رای می داد تا بگوید انتخابات را تحریم نکرده است؛‌ اما تصویری از او نباید منتشر می شد تا خبر حضورش در ابهام باقی بماند و راه گریزی برای خویش داشته باشد.

خبر فارس درباره شرکت سید محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات در انتخابات مجلس نهم تائید شد. اما مهم ترین پرسشی که اکنون می توان درباره این خبر پرسید اینکه هدف رهبر جریان اصلاحات از این اقدام چه بوده است؟ او و جریانش که پیش از این از فراهم نبودن شرایط حضور سخن می راندند،‌ چرا اکنون به عهد خویش وفادار نمانده و به دور از چشم دوربین ها،‌ انگشت خود را به جوهر آبی انتخابات نهم آغشته کرده است؟

اصلاح طلبان ظاهرا همچنان در این توهم تئوریک به سر می برند که توده ها حافظه تاریخی ندارند و زود،‌ دیروز را به فراموشی می سپارند. اما خاصیت یک شخصیت سیاسی آنست که گفته ها و نوشته ها و مواضع ثبت و ضبط اند و از آنها برایش گریزی نیست.

خاتمی نمی تواند انکار کند که جریان اصلاحات انتخابات مجلس نهم را تحریم کرده بود. او در جایی در توجیه علت عدم مشارکت اصلاح طلبان در انتخابات مجلس می گوید: «شرایطی که کف خواسته اصلاح طلبان و بخش مهمی از ملت و شرط تأمین مصالح و امنیت ملی و پیشرفت کشور است برآورده شود تا همه بتوانند در عرصه سرنوشت خود حضور فعال داشته باشند». بنا بر اخبار موثق،‌ حتی در جلسه هفته گذشته مجمع روحانیون مبارز با حضور خاتمی نیز قرار می شود روز نهم اسفند بیانیه ای صادر شده و در آن ضمن تکرار برخی حرف های تکراری اصلاح طلبان مبنی بر عدم وجود فضای رقابت بر حضور مردم در انتخابات تاکید شود.

اما ورق این تصمیم چرا برگشت؟ چرا خاتمی که می گفت شرایط برای حضور فراهم نیست و رسما داد تحریم سر می داد،‌بر سر صندوق حاضر شد و رای داد؟ چرا بیانیه مجمع روحانیون درباره تحریم صادر نشد؟ پاسخ البته روشن است؛

هدف از تحریم انتخابات این بود که به اپوزیسیون بیرونی و دولت های غربی و عربی حامی فتنه سبز پیغام داده شود که ما بدنه اجتماعی قدرتمندی داریم و می توانیم با تحریم، کاهش مشارکت عمومی و زیر سوال بردن مشروعیت جمهوری اسلامی را رقم بزنیم. دقت در رسانه های غربی به خوبی این موضوع را نشان می دهد و بلا استثنا همه این رسانه ها در خبرهای مربوط به انتخابات مجلس نهم از این عبارت صریح استفاده می کنند که اصلاح طلبان انتخابات را تحریم کرده اند. نمونه این اسناد را می توانید در اینجا و اینجا و اینجا و... ببینید. جریان فتنه با این ترفند اولا می توانست در نظر اربابان بیرونی چند صباحی بیشتر عمر کند؛ و ثانیا با وعده کاهش حمایت مردمی از نظام،‌ قول زمینه سازی برای حمله نظامی به ایران را به غربی ها بدهد. البته ناگفته نماند ظاهرا سران اصلاحات امید به کاهش مشارکت نیز داشته اند و تلاش مجمع روحانیون برای صدور بیانیه 9 اسفند بارقه های این امید را نشان می دهد.

حضور گسترده مردم اما همه این برنامه ریزی ها را به هم ریخت. هم اکنون می توان با جرئت مدعی شد که خبر مشارکت بالای ۶۰ درصدی عمر جریان فتنه را در اذهان حامیان غربی آن به پایان می رساند. فایننشال تایمز نوشته است علی رغم تحریم انتخابات توسط اصلاح طلبان،‌مشارکت میلیونی و گسترده بود.  مهاجرانی هم باید یقین داشته باشد که لااقل تا مدت زیادی خبری از پول نیست!

اما در این میان،‌ جریان برانداز داخلی نیز باید با توجه به شرایط تصمیم می گرفت. برآوردهای دقیقی در هفته منتهی به انتخابات از مشارکت بالای ۶۰ درصدی مردم خبر می دادند و این،‌به معنای فروریختن همه ستون هایی بود که در خلا توسط این جریان ساخته شده بود. این است که خاتمی چاره ای جز حضور بر سر صندوق نداشت. او باید رای می داد تا مواضع پیشینش را پس بگیرد و بگوید انتخابات را تحریم نکرده بوده است؛‌ اما عکسی از او نباید منتشر می شد تا بلکه خبر حضورش همچنان در ابهام باقی بماند و رئیس دولت اصلاحات بتواند راه گریزی برای خویش داشته باشد. بیانیه مجمع نیز به همین دلیل روی خروجی سایت این تشکل نرفت.

ظاهرا اما این حرکت خاتمی دولت انگلیس و دیگر حامیان کودتای ۸۸ را به شدت عصبانی کرده است و لندن به نحوی خود را بازی خورده می بیند. در همین راستا بود که بی بی سی خط خبری صریحی را برای تحقیر و تخریب خاتمی آغاز کرد.

نتیجه ای که می توان از آنچه گذشت گرفت اینکه نباید به امثال خاتمی اجازه سوء استفاده از بازی دوگانه شان با نظام را داد. خاتمی و دیگر سران جریان موسوم به اصلاحات در وزن کشی ۱۲ اسفند ۹۰ سیلی سختی خوردند و باید مراسم ختم سیاسی خود را برگزار کنند. مشارکت گسترده ۱۲ اسفند معانی زیادی دارد. تفسیر نخست آن اینکه ۱۳ میلیون نفری که به میرحسین موسوی رای دادند، نه به فتنه،‌که به مدعی رهرو راه امام(ره)‌رای داده بودند و چون او را فتنه گر یافتند،‌ آشکارا از وی فاصله گرفتند و این حضور کم نظیر در اولین انتخابات پس از فتنه، شاهدی محکم برای اثبات این مدعاست. برداشت منطقی دوم اینکه امیدهای تحریم کنندگان و کوبندگان به جنگ با ایران همه بر باد رفته است. در واشنگتن تحلیل رسمی این بود که نمی توان به ایران حمله نظامی آشکار کرد و تنها زمانی حمله میسر است که یقین داشته باشیم، مردم در حمله احتمالی،‌ علیه نظام اقدام خواهند کرد؛ تحریم ها نیز به اذعان خود غربی ها همه با این هدف انجام شده است. مشارکت مردم با توجه به اینکه رسانه های غربی انتخابات را آزمون مشروعیت نظام نامیده بودند، بر این توهم خط بطلان کشید.

و نکته آخر اینکه،‌ تیرهای پایانی دشمن همه شلیک  شدند و حقیقتا استقامت مردم،‌ همه معاندان جمهوری اسلامی را ناکام گذاشت. از صبح شنبه پس از انتخابات،‌ایران وارد عرصه جدیدی شده که مثالش در ۳۳ سال گذشته تجربه نشده است. ایران هم اکنون یک قدرت بی بدیل منطقه ای است و بر نمایندگان منتخب است که  همه هم خود را مصروف تلاشی مضاعف برای ارتقای جایگاه ایران در عرصه جهانی نمایند.

سید یاسر جبرائیلی

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۳۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۳
110
56
تا ظهر صبر کرد دید هوا پسه دنده عقب گرفت. ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۳
51
122
چرا اینقدر انحصارطلبانه برخورد می کنیدبهترنیست همگی خداوند راشاکر باشیم که همه باهم هستیم
سربازصفر وطن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۳
109
267
خاتمی مرد . این را حضور پررنگ مردم در پای صندقهای رای تایید کرد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۳
114
109
اگه بر عکس بود شما رای میدادید؟
پاسخ ها
مرغ حق
| UNITED STATES |
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۳
ناشناس جان فعلا که بر عکس نیست و اگر ومگر هم ندارد .
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۳
ما ٨ سال در دوران برعكس بوديم و باز هم راي داديم! ريشه ما برخلاف برخي حضرات در ايران است و نه در غرب، پش هميشه دلمان براي آن مي‌تپد.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۳
مگه اون موقع که برعکس بود رای ندادیم؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۳
25
112
خاتمی نگفت رای نمی دهیم.گفت لیست نمی دهیم. یک برگ بیاورید که خاتمی گفته باشه رای نمی دهم.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۳
این جور کارها از آخوندی که لباس تبلیغ دین پوشیده و برای نظام سکولار و بی دینی تلاش می کند . بعید نیست . ایشان چیز های متضاد بسیار دارد .
حسین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۳
البته خودش میدانسته که قرار است رای بدهد پس نمیاید بگوید رای نمیدهم!
شما هم حرفهای با نمک میزنید
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۳
ايشان دوره‌هاي قبل، ساعت چند راي داده بود؟ آيا مي‌دانيد؟ اينبار كه ساعت نزديك ٤ بعد از ظهر راي داد ﴿يعني وقتي كه ميزان مشاركت مردم را حتي چيز هم فهميده بود﴾.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۳
هر دو رو گفته بود.هم لیست نمیدیم هم رای نمیدیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۳
20
385
خاتمی با اینکارش بزرگترین اشتباه را کرد ونشون داد چقدر ترسو ست وقابل اطمینان نیست، ودیگر خاتمی برای جنبش سبز مرد
پاسخ ها
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۳
هاها! خيلي باحال بود. جنبش سبز خودش تا حالا هفت كفن پوسانده است اخوي! از باقيمانده‌هاي اصحاب كهفي؟!
سهیلا *
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۳
صفت ترسو بودنو دو سال پیش هم ، فائزه هاشمی به ایشون نسبت داد و گفت اگه خاتمی نمیترسید کار به اینجا نمیکشید .
ali
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۳
27
4
خاتمی رای داد چون اخیرا برخی اخبار در باره پول هایی که خاتمی ازبرخی کشور های خارجی دریافت کرده بود...
.
اگر خاتمی احساس میکند با رای دادن برای خلاف های گذشته اش گریزی پیدا میکند سخت در اشتباهاست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۳
16
7
آقای خاتمی ۸سال رییس اجرایی در این نظام بوده وتاریخ بعدها قضاوت خواهد کرد بیاییم حداقل کمی منصفانه تر بیاندیشیم
ناشناس
|
SAUDI ARABIA
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۳
4
95
شما هنوز نمی دانید در مراسم ختم سیاسی چه لباسی می پوشند!
شما ناراحت هستید که چرا خاتمی رای داده است! جالب است خودتان هم نمی دانید دنبال چی هستید؟!
حسین
|
POLAND
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۳
11
65
ابله کسانی که خاتمی را لیدر خود میدانند
علی
|
CANADA
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۳
4
82
از شما دروغگوتر ندیدم .چطور قبل از انتخابات گفتید اصلاح طلبان در انتخابات شرکت می کنند و حال مینویسید"خاتمی نمی تواند انکار کند که جریان اصلاحات انتخابات مجلس نهم را تحریم کرده بود"
راستی قیمت نان همین الان چند است؟
البته اگر نظر را نمایش دهید.
پاسخ ها
علی اکبر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۳
شما بفرمائید چند است ،چون قیمت نان را آنهایی که نان را به نرخ روز میخورند بهتر میدانند .
اگه نمیدونید از جلبکهای فریب خورده که اخبار و اطلاعاتشان را از صدای امریکا و بی بی سی میگیرند بپرسید .
زیرا ما یک نان میخوریم و بنا به آموزه های دینی و پیروی از منش شهدا هزار شکر را بجای می آوریم.والسلام
علی
| CANADA |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۳
چرا بی ربط جواب میدی .اگه پاسخ نیست تو قسمت نظرا باید بزاری باهوش.من که تو تمام انتخابات ها شرکت کردم ولی میگم ادم همیشه باید رو یه موضع باشه.
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۳
ببين علي آقا! اطلاح‌طلبان در انتخابات شركت مي‌كنند يك حرف است، جريان اطلاحات انتخابات را تحريم كرده بود يك حرف ديگر كه هر دو نيز درست است و غيرقابل انكار.

اصلاح‌طلبان هشتاد تيره‌اند، در حالي كه جريان اصلاحات، آبشخوري است كه سرچشمه‌اش آنسوي مرزها و در غرب است و همواره كوشيده است تا تمام اين هشتاد تيره را تغذيه نموده و اختيار آنها را در دستان خود بگيرد.

ولي همه اصلاح‌طلبان كه حاضر نيستند خود را به ذلّت اطاعت از اين آبشخور آلوده كنند. در نتيجه همواره بخش قابل ملاحظه‌اي از آنها سعي كرده‌اند خود را مجزا از اين آبشخور نشان دهند.

فكر نمي‌كنم شما كواكبيان‌ها و فومني‌ها و خبازها و غيره را اصلاح طلب ندانيد؟ ولي اين آقايان هميشه و در همه حال صراحتا اعلام نموده‌اند كه خود را بخشي از نظام مي‌‌دانند و حاضر به پيروي از جريان اصلاحات نيستند. حتي در جريان فتنه نيز با سران فتنه همراه نشدند و سعي كردند دامن خود را از اين ننگ پاك نگهدارند. حتي اكنون كه مثلا جناب آقاي خباز راي نياورد نيز مرد و مردانه به انتخاب مردم گردن نهاد و شكست را پذيرفت و به برندگان تبريك گفت و مانند سران فتنه، همچون كودكي يتيم زير ميز نزد و گريه سر نداد.

جريان اطلاحات، انتخابات را تحريم كرد و تمام تلاش خود را نمود كه اصلاح‌طلبان را نيز با خود همراه كند. اما همه‌ي اصلاح‌طلبان با آن همراه نشدند، و جز عدّه‌اي سرسپرده ﴿مثل گروهك نهضت آزادي و حزب منحله‌ي مشاركت﴾، مابقي اصلاح طلبان فارغ از اين جريان، خود راسا وارد انتخابات شدند و به فرمان جريان اصلاحات گردن نهادند. حتي خواهرزاده خود آقاي خاتمي هم آمد و گفت غلط مي‌كنند براي من تعيين تكليف مي‌نمايند. اين كجايش تناقض است؟!
علی
| CANADA |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۳
آقا مرتضی!مشکل اینجاست که اوپزسیون را اصلاحات میدانید در صورتی که کسی حرف از شرکت نکردن در انتخابات میزند برانداز است نه اصلاح طلب چون اصلا نظام را قبول ندارد تا اصلاحات در آن را پذیرفته باشد.رهبر اصلاحات کماکان سید محمد خاتمی است نه کس دیگری در آنور مرزهاست بنا به دلایلی که قبلا گفتم و برای من مثل روز روشن بود که خاتمی هم مثل مردم در انتخابات شرکت میکند وگرنه سرنوشت این حذب سیاسی را به جای نامعلوم میکشاند.پس این دسته بندی شما رو قبول ندارم.پس اصلاح طلب با اپزیسون دوتاست حال اگر قبلا درون اصلاحات بوده بحثش بی ربط است چون خیلی افراد زمان پیامبر با اسلام بودند وبعد از پیامبر رو به روی حرکت حقیقی اسلام ایستادند و خود را مسلمان نامیدند.حال آیا آنان مسلمان بودند؟
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۳
علي آقا ولي ظواهر امر چيز ديگري را نشان مي‌دهد!.

اولا اين امامزاده، متولي زياد دارد. شما آقاي خاتمي را سر اين طيف مي‌دانيد، و بسياري ديگر از همفكران شما، قايل به فرد ديگري در اين مقام هستند. بنده شخصا رهبر پشت پرده‌ي اين طيف را موسوي خوئيني‌ها مي‌دانم و نه فرد ديگري.

اين كه فرموديد اصلاح‌طلبان با اپوزيسيون دوتا هستند، متاسفانه قابل قبول نيست.

تمام مشكل ما با اين حضرات نيز همين بود كه يك كلام بگوييد با آنها نيستيد و خط و ربطتتان را ﴿هرچند در حرف﴾ از آنها جدا كنيد، كه حاضر نشدند چنين كنند، چون چاقو كه دسته‌ي خودش را نمي‌برد! مي‌برد؟.

كاري هم به بقيه شواهد ندارم: نه به پول‌هاي دريافتي از كاخ سفيد استناد مي‌كنم و نه به پالوده خوري آقايان با جورج سوروس در ويلاي شخصي‌اش؛ نه به مدال افتخاري كه نتان يابو به اصلاح‌طلبان داد و آنها را سربازان خط مقدم جبهه خود خواند نگاه مي‌كنم و نه به مزروعي‌ها و مهاجراني‌ها و گنجي‌ها و حقيقت‌جوها و سازگاراها و سروش‌ها و ساير گردن به بالاهاي اصلاح‌طلبان كه اكنون هم آغوش اپوزيسيون شده‌اند و براي لقمه ناني، از دست در دست پادشاهان مفت خور آمريكايي-اسراييلي عربستان نهادن نيز ابايي ندارند.

حرف بنده اين است كه اگر اين حضرات خط و ربطي با آنور آب ندارند، چرا آن زمان كه رهبر فرزانه‌ي ما اين همه فرياد زد كه دامن خود را از اين لكّه‌ي ننگ پاك كنيد و خودتان را از رقّاصان و مطربان و فراري‌ها صراحتا جدا نماييد، آقايان چنين نكردند كه هيچ، پس‌مانده‌هاي يزيديان در ظهر عاشورا را نيز مردان خداجوي ناميدند؟

آنقدر دم اين خروس بلند است كه به صوراسرافيل مي‌ماند و انكار آن خود مصداق "از شما دروغگوتر نديدم" است.

ضمنا! كدام حزب سياسي؟!!!! مي‌شود نامش را ببريد؟
sina
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۳
3
3
بولتن جان، تو هم داري بد ميشي ها
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۳
4
1
دقیقاً با این نظر بالایی موافقم. بی خود خبر سازی از خودتون در نیارید
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۳
158
3
لابد و لاشک این دوستان سبزیجات ما که در اطراف ما میپلکند، از عمه شما خط گرفته بودند که این انتخابات تحریم شده است!
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۳
211
254
عجب آدم کم فهمی بوده این نویسنده مطلب.
مثل اینکه نون ایشون و امثالش تو هرج و مرج ایجاد کردنه.
شما که دم از تبعیت از رهبری و آقا میزنید، مگه همین آقا نبود که گفت :
جذب حداکثری، دفع حداقلی
آقای خاتمی هم که اومدن رای دادن و اتفاقا ایشان سیلی محکمی به ضد انقلاب زدن.
درود بر خاتمی و احمدی نژاد (هر دو زحمت کشیدن، سیاست همینه باید توش رقابت باشه)
پاسخ ها
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۳
كي؟ دوسال پيش، وقتي آقايان هنوز مي‌تونستند برادريشان را ثابت كنند. نه الان كه خود مقام معظم رهبري سخنراني‌اي نيست داشته باشند و از فتنه و رفوزه‌گان آن نگويند. الان با يك راي ديگر آن روسياهي پاك نخواهد شد. خيلي بايد زاري كنند تا توبه‌شان پذيرفته شود.

البته قبول دارم خاتمي از آن دو ديگر خيلي عاقل‌تر بود و خيلي زودتر خود را كنار كشيد و نگذاشت رويش به آن سياهي شود، ولي با اين همه، از امتحان فتنه روسفيد بيرون نيامد. برادرش كه هيچ! روسياه روسياه شد.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۳
جذب؟؟؟ قبلا باید جذب میشد ...به این میگن چسبوندن
امیر.
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۴
111
28
خاتمی ، این روباه ملعون و پیر دوباره چه در سر و افکار شیطانی خویش پرورش داده است !!! فقط خدا داند و بس
مدیر پایگاه امیر خان شرمنده این نمونه ای از نظرات شماست
ما خود از مخالفین آقای خاتمی بواسطه حمایت ایشان از جریان فتنه مدیریت فتنه و خیلی مسائل دیگر هستیم که صدهها مطلب هم در باره اش نوشته شده است اما قرار نیست هر چه از دهنمان بیرون می آید نثار ایشان کنیم اینگونه نظرات هم موجب وهن مخالفین و بنوعی ضدتبلیغ بر علیه مخالفین ایشان است آیا این از بی بصیرتی نیست ؟ بهتر است نظرات یا حتی خیانتهای ایشان مستند مطرح شود
مجید(مازندران)
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۴
81
180
مهم ترین پرسشی که اکنون می توان درباره این خبر پرسید اینکه هدف رهبر جریان اصلاحات از این اقدام چه بوده است؟
پاسخ ها
سربازصفر وطن
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۴
نه نظرم علتش اینکه، ایشان بهتر از هر کس دیگه ای در این کشور میدونه که مرگ سیاسی،آنهم از نوع ایرانیش یعنی چی ،بنابراین با عنایت کامل به این موضوع و اشراف کامل بعمق فتنه 88 ازنظر برنامه ریزی و حمایتهای بی دریغ دشمنان نظام و حضور وحمایت از رهبری ونظام توسط مردم در 9 دی (روز نا امید شدن دشمنان ومرگ فتنه گران و قدرت طلبان و زر اندوران و مصلحت اندیشان) و دریافتن این مطلب که به حاشیه رفتن و درگور فراموشی نشستن به بصلاح نیست . وباید خودی نشان بدهد که یعنی زنده ام و دچار مرگ سیاسی نشده ام و از طرفی 1 تیر است و دو نشان
1_در عرصه انتخابات و جامعه همراه مردم هستم . یعنی زنده ام و در حاشیه نیستم.
2-پیدا کردن راهی برای فرار از اتهامات بیشمار و مطالبات مردم و خسارات معنوی و مادی که به مردم و نظام وارد آورده.والسلام
سید محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۴
108
4
به نظر می‌رسد خاتمی آمد و برگه رأی گرفت (الزاماً معلوم نیست به کسی رأی داده باشد) زیرا با حضور مردم در شعبه‌های رأی‌گیری متوجه شد عموم مردم به حرف‌ها و نظرات او و طرفدارانش توجهی ندارند و اگر نیاید عدم انطباق ایشان با آرمان‌ها و اهداف انقلاب و مردم بیشتر افشا خواهد شد و در حقیقت برای جلوگیری رسوایی بیشتر همرنگ جماعت شد.
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۴
D:
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۴
دوستان جرسي ايشان نيز گفتند كه او در برگه‌اش فقط نوشته است "جمهوري اسلامي".
اورمیه لی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
7
7
با سلام و خسته نباشید خدمت تمامی عزیزان باید بگویم خاتمی رای داد چون از اول هم دوپهلو بود و هست و خواهد بود درود بر مخالف ! .......
مدیر پایگاه فحاشی نکنید
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین