کد خبر: ۲۱۶۰۹۸
تعداد نظرات: ۷۹۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳
توسط يك بسيجي خلاق انجام شد؛
پرورش دهنده مرغ بومی در شهرستان بوشهر اظهار کرد: در ابتدا 1000 عدد جوجه بومی را برای پرورش خریداری کردم و پس از پنج ماه مرغ‌ها بزرگ شده و برای فروش آماده‌اند.
گروه اقتصادی، پرورش دهنده مرغ بومی در شهرستان بوشهر  اظهار کرد: در ابتدا 1000 عدد جوجه بومی را برای پرورش خریداری کردم و پس از پنج ماه مرغ‌ها بزرگ شده و برای فروش آماده‌اند.

به گزارش بولتن نیوز،
جواد گل‌افزا، پرورش دهنده مرغ بومی در شهرستان بوشهر در گفت وگو با پايگاه اطلاع رساني بسيج سازندگي كشور ضمن بيان اين مطلب گفت: پنج ماه است كه به امر پرورش مرغ بومی مشغول هستم و امیدوارم بتوان با این حرکت، گاهی در راستای اقتصاد مقاومتی برداشته شود.
 
وي در ادامه افزود: با ارائه تسهيلات به ميزان 30 ميليون تومان از سوي بسيج سازندگي اين كار را آغاز كردم و با ساخت سالني به مساحت 70 متر مربع پرورش مرغ بومی با روش علمی ادامه می‌دهم.
 
اين پرورش دهنده مرغ بومی اظهار كرد: در ابتدا 1000 عدد جوجه بومی را برای پرورش خریداری کردم و پس از پنج ماه مرغ‌ها بزرگ شده و برای فروش آماده‌اند، اما حدود 300 مرغ را برای تخم‌گذاری نگهداری خواهم کرد تا از خرید جوجه مجدد جلوگیری شود.
 
گل‌افزا تصريح كرد: عمده مشکلات پرورش مرغ بومی زمان زیاد مدت رشد این پرندگان است، در حالی که مرغداری‌های صنعتی بعد از 45 روز مرغ‌های خود را به بازار عرضه می‌کنند، اما زمان پرورش مرغ بومی حداقل پنج ماه است.
 
وي بيان كرد: در حال حاضر برای فروش مرغ‌ها با مشکل روبرو شده‌ایم و انتظار داریم تا مسئولان امر ما را در این راستا کمک کنند، همچنین برای تهیه دان مرغ نیز با مشکلات عدیده‌ای دست به گریبان هستیم.
اين پرورش دهنده مرغ بومی بيان كرد: باید برای رشد و گسترش فعالیت‌های اقتصادی مسئولان اقداماتی را در نظر بگیرند، برای نمونه هزینه‌های برق، آب و ... را با یارانه در نظر گرفته تا این صنایع نوپا بتوانند به حیات خود ادامه دهند.
برچسب ها: پرورش ، مرغ ، بومی

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۷۹۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷۴
ناشناس
|
Germany
|
۱۳۹۳/۰۵/۱۸ - ۲۰:۵۳
87
27
پرورش 1000 مرغ بومي در 70 متر...
بیچاره مرغها اگه میدانستند عاقبتشان به ماهی تابه و سیخ ومنقل و زودپز ختم میشه ٬ اصلا از تخم بیرون نمیامدند.البته ۷۰ متر منطقه بسیار وسیعییست واحتمالا کارگران با بیسیم باهم صحبت میکنند !بیچاره این هزارتا مرغ اگه یکیشون دوستشونو یعنی همرغیشو گم کنه چند روز طول میکشه تا اونو پیدا کنه.
راستی 1000 متر تقسیم بر 70 قبضه!مرغ میشه حدودا ۱۴٬۳ مرغ در هر متر مربع.
۱۴ مرغ درسه در یک متر مربع قابل درکه!ولی این سه دهم مرغ راچطوری پرورش داده؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳۹۳/۰۵/۱۸ - ۲۰:۵۳
خیلی بی مزه ای
مرد آن است که کار کرد

وراجی و عیب گرفتن که هنر نیست.
ولی بدن که خیلی
خیلی
خیلی
خیلی
خیلی بی مزه ای
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳۹۳/۰۵/۱۸ - ۲۰:۵۳
واقعا که...
برات متاسفم...
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳۹۳/۰۵/۱۸ - ۲۰:۵۳
انقد عجله داشتی عیب جویی کنی که متوجه نشدی 70 مرغ در 1000 متر نیست بلکه هزار مرغ در 70 متره
تو با این حالت زود می میری!
بخدا!
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳۹۳/۰۵/۱۸ - ۲۰:۵۳
من هم قصد دارم 1000 مرغ بومی پرورش بدم اما نیاز به زمین محصور یا باغی به مساحت 500 تا 1500 متر دارم. اگه کسی از دوستان چنین زمین یا باغی داره و مایل به اجاره دادن اون یا شراکت هست لطفا به من پیام بده. در کنار مرغداری در صورتی که مکان مناسب باشه می تونم درامدهای جنبی دیگه ای مثل زنبورداری و ... ایجاد کنم. شماره برای پیام دادن: 09301062925
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۵/۱۸ - ۲۳:۰۷
19
19
الان مرغداری صنعتی وعلمی در کشورمون توجیه نداره چه برسه به مرغداری سنتی ومرغ بومی.
سجاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۶/۳۰ - ۱۷:۵۹
5
23
دوست خوب خدا قوت
منم‌تصمیم به انجام کاری شبیه به کار شما در استان کردستان دارم ولی یه کم دچار وسواس فروش شدم میشه یه کم راهنماییم کنید اگه امکانش هست به ایمیل خودم جواب بدین
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ - ۱۰:۱۶
8
30
استاندارد مرغداری هر متر مربع 5 عدد مرغ میباشد و اگر 2000 مرغ بومی داشته باشید در سال هر مرغ حدود 200 تخم میگذارند میشه سالی 400.000 تخم مرغ و الان هر تخم مرغ محلی فروش به مغازه 380 و فروش به مشتری بین 450 تا 500 میباشد که درامد سالانه شما با2000 مرغ میشود 152.000.000 ملیون.البته باید برای تغذیه از ضایعات رستورانها و سبزی فروشها و شیرینی فروشی ها و مکانهای سبزی پاک کنی و غیره ...
پاسخ ها
محمد
| United States |
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ - ۱۰:۱۶
داداش زیاد تو ابرها هستی.. اول تخم مرغ به مشتری 300 میرسه.. بعد مرغ تو هفته 5 تا تخم میکنه...1500 تومن هزینه خوراکش شدیدا بالاس.. تلفات داره یکی مریض شه 100 تا رو میکشه.. پول برق گاز برا روشنایی و گرم کردن تو تابستون خنک کردن.. و خیلی خرجهای دیگه 2000 تا مرغ رو چند نوبت امپول بزنی داروی انگل شربت تقویتی... زیاد رو ابرا نباش
هادی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ - ۱۰:۱۶
برادر یک مرغ یک روز در میان تخم میزاره.یعنی برای 50تا تخم در روز شما باید 100 تا مرغ داشته باشی.یعنی 2000مرغ باید روزی 1000تا تخم بزاره.
اینجوری حساب کن تا دورست بشه.
m
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ - ۱۰:۱۶
مرغ بومی اصلاح نژاد شده تو پیک تولیدش 85% تخمگذاری داره و از 6 الی 7ماهگی ب پیک تولید میرسه.قیمت تخم هم هر روز تغییر میکنه ولی همیشه قیمت تخم مرغ بومی گرونتر از تخم مرغ لگهورنه.مرغ بومی فقط در هفته اول نیاز ب یه واکسن آشامیدنی داره و به انگل و بیماریهای دیگ مفاومه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ - ۱۸:۲۷
5
42
در كشور ما توليد كننده هميشه ضرر كننده است چون هزينه بيشتر از درامد است ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ - ۱۸:۲۷
بنده 100% بطور عملی با همین مشکلاتی که اقا محمد فرمودند مواجه هستم . کاملا صحصح می فرمایند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ - ۱۸:۲۷
اگه 1000تاهم در روز باشه حداقل سالی 50میلیو درامد داره
فرازد
| United Kingdom |
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ - ۱۸:۲۷
والا به خدا :-(
قاسمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۸/۰۳ - ۱۴:۰۷
6
13
دقیقا همینطوره مرغ تخمگذار بصرفه هست. نیوهمشایر بهتره
مسعود زارع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۸/۱۸ - ۱۳:۰۷
1
8
سلام یه سوال تخصص داشتم .بعداز پرورش برای فروش چکارمیکنن ایا ارگان یا جایی هست برای فروش مرغ محلی یانه؟ممنون
پاسخ ها
l
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳۹۳/۰۸/۱۸ - ۱۳:۰۷
نه متاسفانه فقط باید ب بازار عرضه بشه
ninja
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳۹۳/۰۸/۱۸ - ۱۳:۰۷
من 60 تا دارم کسی می خره
قولی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۹/۰۹ - ۲۲:۲۸
0
5
من علاقه زیادی دارم چوپان باشم.ولی به قول یه دوست هم سرمایه میخواد وهم عقل سالم.که ما هیچ کدوم رو نداریم.اگه میشه راهنمایی کنید چیکار کنم میخوام مرغ تخمی پرورش بدم زمین داریم تو گیلان ولی سر پوشیده نیست.لطفا راهنمایی کنید.
پاسخ ها
ninja
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳۹۳/۰۹/۰۹ - ۲۲:۲۸
یه زنگ بزن در حد راهنمایی0937696406
مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۹/۱۳ - ۱۹:۲۳
2
9
سلام من میخوام پرورش مرغ تخمی محلی راه بندازم ولی همش ترس از درآمدش دارم وبه نظرم نسبت سرمایه. وسود با هم خیلی تناقض داره ....لطفا راهنمایی کنید.ممنونم
ابراهیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ - ۱۸:۰۲
0
16
منم جوجه داشتم،دلالا اومدن مفت بخرن،ندادم،خودم بردم پنج شنبه بازار یکی یکی فروختم،خوبیش اینه که کاسبی رو تجربه میکنی
ميلاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۹/۱۷ - ۱۱:۳۳
4
6
منم ميخوام پرورش مرغ محلي بزنم چقدر هزينه اولي ميخواد
پاسخ ها
ninja
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳۹۳/۰۹/۱۷ - ۱۱:۳۳
من داخل پارکینگ با 100تا شروع کردمو الان87تا دارم
6عدد پایان دان/2تا میان دان/2کرامبل/3تا پیش دان
الان 65 روزه هستن/1مترو80تا عرض و3مترطول مکانش
/1عدد ابخوریبزگ میکانیکی/1دان خوری بزک دستی
کارشناس طیور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۹/۱۷ - ۱۸:۳۱
7
6
اصلا70متر1000مرغ قابل درک نیست بلوفی بیش نیست
اونم5ماه؟
میشه تا5-6مرف نگه داشت
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۹/۲۰ - ۰۱:۱۳
3
13
حتما که نباید با 1000 تا شروع کنی،با تعداد کم شروع کنید تجربتونم بالا میره
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۹/۲۴ - ۱۲:۵۲
13
40
من پرورش دهنده و عرضه کننده مرغ بومی هستم تو اذربایجان شرقی هر کی هر مطلبی خواست حتی خرید جوجه-نیمچه و مرغ بالغ خبر بده به همراه جزوه آموزش پرورش و جیره غذایی.
پاسخ ها
ninja
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳۹۳/۰۹/۲۴ - ۱۲:۵۲
من تو فروش مشکل دارم و ابخوری رو هم بلد نیستم تنظیم کنم.09376964064
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳۹۳/۰۹/۲۴ - ۱۲:۵۲
سلام داش
من میخوام توی این زمینه به صورت حرفه ای کار کنم ممنون میشم اگه اطلاعات بدین.
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳۹۳/۰۹/۲۴ - ۱۲:۵۲
سلام اقارضا لطفا اگر امكان دارد بفرمائيد اگر 121 مرغ بومي بخواهم در تهران بگيرم چكار كنم اگر امكان دارد براي بنده هم جزوات را ايمل كنيد بسيار سپاس گزارم09381793123
محمدجواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳۹۳/۰۹/۲۴ - ۱۲:۵۲
سلام اگرامکانش باشه میخواستم درباره پرورش مرغ وعرضه اون بیشتر بدونم لطفا راهنمایی کنید.
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳۹۳/۰۹/۲۴ - ۱۲:۵۲
رضا جان من نیاز به راهنمایی های در مورد پرورش مرغ محلی داشتم در ضمن اگر امکانش باشه حضوری ببنمتون
آذربایجان شرقی _ عجب شیر
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳۹۳/۰۹/۲۴ - ۱۲:۵۲
سلام اقا رضا یه مشورت میخواسم کنم میشه بام تماس بگیرید.پیام بدید خودم تماس میگیرم 09382565685
ناشناس
| United States |
۱۳۹۳/۰۹/۲۴ - ۱۲:۵۲
سلام. من 300 تا جوجه محلی دارم میتونم ازتون راهنمایی بخوام به یه مشکل برخوردم
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳۹۳/۰۹/۲۴ - ۱۲:۵۲
لطفا نحوه تعذیه مرغ زینتی جهت تخم گذاری و نطفه دار شدن بهتر رو برام ایمیل کنید
عبدالله خواجوند
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳۹۳/۰۹/۲۴ - ۱۲:۵۲
سلام .خدا قوت.من در مازندران هستم .خواستم اگه زحمتی نیست جزوه یت راهنمایی کنی در مورد پرورش مرغ محلی .09391218410
گودرزی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳۹۳/۰۹/۲۴ - ۱۲:۵۲
سلام خوبی جزوه و اطلاعات میخواستم شمارتو برام بفرست اقا رضا دمتگرم
حجت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳۹۳/۰۹/۲۴ - ۱۲:۵۲
سلام من میخام از اول عید شروع کنم لطفا شمارتو بفرست به ایمیلم راهنمایی میخام و جوجه میخام -با تشکر
شهیدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳۹۳/۰۹/۲۴ - ۱۲:۵۲
سلام میشه شمارتون بفرستید. چندتا سوال داشتم. ممنون
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۹/۲۶ - ۲۰:۵۵
3
5
سلام
من میخواهم پرورش مرغ تخم گذار راه اندازی کنم ولی متاسفانه هیچ اطلاعی از سرمایه لازم برای شروع و نحوه تغذیه مرغها و نحوه فروش وبازاریابی و... ندارم.آقا رضا میشه لطف کنی یه مقدار اطلاعات به من بدی(نحوه خرید مرغ تخم گذار و نحوه تغذیه وشرایط سوله و...)به همراه جزوه آموزش و پرورش برایم ایمیل کنی.با تشکر فراوان
ehsan_104@yahoo.com
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ - ۱۶:۱۷
2
12
سلام خسته نباشید شرمنده شما جوجه هم برای فروش دارین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۹/۳۰ - ۱۳:۴۷
2
8
سلام
میخواستم بدانم که برای پرورش مرغ بومی و فروش آن از وزارت بهداشت مجوز می خوا هد یا خیر. واینکه پرورش دادن تو منزل به تعداد زیاد غیر قانونی است یانه. لطفا راهنماییم کنید.
تیمور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۰/۰۲ - ۲۱:۰۳
2
14
سلام جوجه بومی باید از کجا تهیه کنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳۹۳/۱۰/۰۲ - ۲۱:۰۳
من فعلا حدود 400تا4ماهه دارم در صورت نیاز تماس بگیر 09363035679
نیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ - ۱۵:۲۴
1
5
سلام و خسته نباشید آقا رضا میشه لطف کنی یه مقدار اطلاعات (نحوه خرید مرغ تخم گذار و نحوه تغذیه و شرایط مجوز و فروش و... )به همراه جزوه آموزش و پرورش برایم ایمیل کنی در صورت راه اندازی جوجه رو از خودتون میخرم.با تشکر فراوان
sirnima@gmail.com
نیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ - ۱۷:۲۱
5
1
سلام و خسته نباشید آقا رضا میشه لطف کنی یه مقدار اطلاعات (نحوه خرید مرغ تخم گذار و نحوه تغذیه و شرایط مجوز و فروش و... )به همراه جزوه آموزش و پرورش برایم ایمیل کنی در صورت راه اندازی جوجه رو از خودتون میخرم.با تشکر فراوان
sirnima@gmail.com
علی اکبر مهدوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۰/۰۷ - ۲۰:۳۶
2
8
سلام جوجه ها را از کجا بخریم که مطمعا باشد ، و قیمت ان چه قدر است ....
ناشناس
|
United States
|
۱۳۹۳/۱۰/۰۸ - ۱۴:۴۸
6
6
مرغ خوک پرندگان است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۰/۱۹ - ۱۵:۴۷
1
4
سلام.
لطفا راهنمایی کنید برای پرورش و فروش جوجه و مرغ از وزارت بهداشت مجوز می خواهد یا خیر.

ممنون.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳۹۳/۱۰/۱۹ - ۱۵:۴۷
اگه در روستا باشه خیر. اما در شهر رو نمیدونم!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۰/۱۹ - ۱۹:۰۸
2
0
کسی نیست به سوالات جواب بده!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ - ۱۵:۳۲
2
1
به اطلاع دوستان می رسانم

به دلیل تغییر شغل کل جوجه های یک روزه از تاریخ21 دی به قیمت 900 تومان به فروش می رسد.

در صورت علاقه مندی نظر و پشنهاد بفرمایید.
کیوان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ - ۱۳:۳۱
1
7
من هم 6 تا مرغ بومی دارم و اطلاعاتم بد نیست.
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ - ۱۳:۰۲
1
1
اگه میشه از کارتون بیشتر بگید
دژكرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ - ۲۲:۴۰
7
4
عامو اينجا هوا سرده ما دل همچين كاريو نداريم تو ٧٠ تا ١٠٠٠ تا جا بديم بد تو.... ..قربونت برم لاف آباداني زدي
سجاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ - ۱۹:۱۵
3
1
با سلام و درود خدمت دوستان عزیز من به امید خدا میخوام پرورش مرغ بومی راه اندازی کنم ولی اطلاعات کافی در این زمینه ندارم از دوستان اگه کسی هست لطفا راهنمایی کنه ضمنا از دوستان اگه کسی مرغ تخمی داره لطفا خبرم کنه ممنون. 09182410068
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ - ۱۱:۱۵
1
3
مرغ بومی واکسن اینا نمیخاد؟
پاسخ ها
نیما
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ - ۱۱:۱۵
مر غ بومی باید هر 3 ماه وکسن بخرد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ - ۱۱:۱۵
چرا میخواد .سه واکسن اولیه داره باید بزنی تا از تلفات کمتر بدی
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۱/۱۷ - ۰۸:۰۵
0
4
سر مایه اولیه چه قدر میخاد . با تشکر
باسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ - ۲۰:۰۸
0
2
منم میخام راه اندازے کنم ولے شک دارم
محمدحسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۱/۲۳ - ۱۰:۴۸
0
5
من خیلی دوست دارم مرغ تخمگذار بومی پرورش بدم لطفا راهنما یی کنید
بچه هاي يك مدرسه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ - ۱۲:۴۴
0
5
سلام سايتتون خيلييييي مورداستفاده ي ماقرارگرفت
ازطرف يك مدرسه
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ - ۱۴:۴۹
1
3
من می خوام شروع کنم اما میشه تو جای کوچیک هم شروع بکار کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ - ۱۴:۴۹
ای بابا حال داری
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ - ۱۷:۰۵
0
2
سلام دوستان من دو جایگاه پرورش جوجه مرغ بومی در خوزستان دارم. اگر کسی از دوستان جوجه برای خرید خواست زنگ بزنید.09166174013
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۲/۰۳ - ۱۹:۱۴
2
0
سلام داداش من میخوام این کارو بکنم چکار کنم 09351319700 حسین هستم لطفا بگید کار خوبی هست؟ درآمدش خوبه
امیربرمکی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۲/۰۴ - ۲۲:۲۷
1
1
من ازاذرشهراماده خرید مرع های شماهستم!
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۲/۰۵ - ۱۲:۲۲
0
1
سلام لطفا در مورد جیره مرغ بومی و نحوه صحیح پرورشش مطلب بذارید
سهیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۲/۰۶ - ۱۱:۱۳
3
8
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت هم وطنان گرامی دوستان من خیلی وقته با حیوانات سرو کله میزنم خیلی هم علاقه دارم ب این کار میخواستم اینو بگم اگه علاقه ای ب این کار ندارید انجامش ندین چون اگه هزارتومن هم ضرر کنید دل سرد میشوید حیوانات نیاز ب عشقو علاقه دارند اینو باور داشته باشید برای خودم هزاران تجربه شو کردم اینم بگم دونبال بولو هیچ وقت نگیرید چون اگه خودت دونبال عشقو علاقه ات بری بول خودش میاد سمتت اینو باور داشته باشی یالی خدا قوت
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۲/۰۹ - ۱۰:۰۴
3
4
با سلام، خدمت همه علاقه مندان، به نظر من مرغ بومي در مقياس كم(20 تا 30 قطعه) اون هم جهت سرگمي و برطرف نمودن نياز خانواده و اطرافيان مفيده در غير اينصورت به دلايل زير اقتصادي نيست.
1. 50 درصد از آنها خروسند و درصورتيكه تعداد زياد باشند با مشكل فروش آنها مواجه خواهيد شد.
2. مصرف دان مرغ بومي به دليل تحرك بيشتر و جثه بزركتر از مرغ هاي صنعتي (تخمگذار) بيشتر است. (دان قيمت بالاي دارد تقريبا هر كيلو 1600 تومان)
3. توليد تخم مرغ مرغان بومي قابل مقايسه با مرغان تخمگذار صنعتي نيست و در بهتريت حالت 50 الي 60 درصد توليد مي كنند.و اين يعني هرچه تعداد مرغ بيشتر بشه زيان بيشتر
پس لطفا قبل از انجام هركاري به محاسبات اقتصادي آن توجه نماييد.
موق باشيد
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳۹۳/۱۲/۰۹ - ۱۰:۰۴
بهترین خوراک برای مرغ بومی گندم است کیلویی 1300 قیمت سراسر کل کشور .و سرانه مصرف روزانه گندم در روز برای هر مرغ بومی 60 گرم می باشد .یعنی هر مرغ در ماه یک کیلو و 800 گرم می باشد . اگر به طور میانگین هر مرغ در ماه 20 تخم داشته باشد قیمت هر تخم 400 تومان می شود 8000 تومان در صورتی که نهایت هزینه یک مرغ در ماه 4000 تومان می باشد .پس لطفا حسود نباش بزار جوانان خلاق کارشان را شروع کنند .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳۹۳/۱۲/۰۹ - ۱۰:۰۴
جناب محمد، اولاً که با گندم خالی مرغ زیاد تخم نمیکنه و پس از مدتی به دلیل ناکافی بودن مواد مغزی شروع به خوردن تخم مرغ میکنه و در نهایت از تخم میوفته! پرورش سنتی به دلیل اینکه روشنایی مصنوعی به مرغ نمیدن و فقط از اسفند تا آبان مرغ تخم میکنه، گندم و باقیمانده غذاها و نون خشک و کاهو کفایت میکنه! ولی پرورش اصولی باید دان کامل و مغزی داد وگرنه ول معطلی! هزینه آب و برق و گاز و داروی ضد انگل و ضد و عفونی و واکسن و کارگر و زمین و حمل و نقل و ... رو حساب نمیکنی؟ پس کسی حسود نیست مغز اقتصادی شون درست کار میکنه! من خودم روی پشت بوم 30 تا مرغ بومی و 5 تا مرغ صنعتی تخمگذار دارم، اینقدری که این بومیا پر خرجن صنعتیا کم خرجن! البته شنیدم ولی نمیدونم صحت داره یا نه که داروهای باروی گاو و گوسفند رو با دز پایین به مرغها تزریق میکنن و خاموشی و روشنایی های متناوب میدن تا در شبانه روز سه نوبت تخم کنن! در جواب اونایی که میگن 2 تا 4 بار کرچ میشه مرغ، باید بگم این فقط در مورد مرغهای رسمی که تخم مرغ زیر مرغ کرچ جوجه و بزرگ میشه صادقه و وقتی به صورت ماشینی تبدیل به جوجه بشه، بزرگ که شد کرچی وجود نداره!
سهیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۲/۱۵ - ۰۱:۰۱
3
2
با سلام با عرض بوزش دوباره اگر بخواهیم حساب کنیم بر فرض مثال یک مرغ بچه اندازه سود دارد بر فرض مثال شما 100 مرغ تخم گذار بومی داشته باشید حدود 6ماه باید هر روز ب انها غذا بدهید و این یعنی خواباندن بول ب مدت 6 ماه حال بعد 6ماه رو حساب میکنیم شما از 100 مرغ ب طور مناسب و میانگین بتوانین روزی 70 تخم بگیرید و قیمت الان این تخم مرغ های محلی دانه ای 350تومان میباشد ک میشود روزی 24500ک این مرغ های بالغ کم کمش روزی 10کیلو سبوس ب همراه نان ک تغریبا روزی 20عدد ک قیمت الان ان دانه ای 500میباشد و سبوس ب صورت تعاونی کیسه ای 30تومان میباشد ک تقریبا روزی 17500تومان خرج غذا انها میباشد یعنی روزی 7000تومان سود خالص شماست ک در طول سال میشود 2520000هزار تومن ک تازه کمی از اون بول خرج کرده 6ماهی ک فقط غذا خوردن را بدهد و کمی تازه سود کنید و البته این روند تخم گذاری در سال حدود 2تا 4بار ب دلیل کرج شدن مرغ ها متوقف میشود باز هم میگویم این روند کار باید از طرف مصیولین محترم حمایت شود تا جوان های همچون من و شما ب دونبال این کاراهای لذت بخش برویم یا علی خدا قوت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۲/۲۰ - ۱۷:۴۰
3
3
خوب شد که من پرورش در حد بالا را شروع نکردم با پرورش ده تا در یکسال فهمیدم اولافروش مرغ محلی مشکل است دوم اینکه شش تا هفت ماه طول میکشه تا به تخم بیایند سوم از هر ده مرغ حدود شش تا هفت مرغ شاید تخم بگذارند و دو روز یکبار معمولا تخم گذاری دارند چهارم با توجه به تلفات و قیمت بالای دان و گندم مقرون به صرفه نیست
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۲/۲۴ - ۰۹:۱۱
0
5
باسلام من از خرم آباد پیغام میگذارم به نظرمن اگه محیطی داشته باشیم به اندازه 100 متر ودراون یونجه بکاریم ودرروز سه وعده گندم خالی به مرغ های بومی بدیم به نظر من مقرون به صرفه است چون یونجه رو تاهفت سال داری وگندم هم سرزمین باقیمت ارزون تر میخری.ما از مرغ بومی به این دلیل استفاده می کنیم چون1_کرچ میشه2_سرحاله3_غذای کمتری میخوره وبيشتر از زمین غذا میخوره 4_قیمت تخمش بیشتره 5_بیماریش کمتره وخیلی دلایل دیگه من خودم کاردانی برق صنعتی میخونم میخوام هروقت درسم تموم شد پرورش مرغ بومی بزنم آقارضا خواهش میکنم اگه حرفام یاکارم ایراد داره منوراهنمایی کنید یاعلی
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۲/۲۵ - ۱۶:۲۲
1
4
به نظر من کار خوبی شروع کردین ولی یه کم حوصله و صبر لازمه
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۲/۲۶ - ۱۲:۴۱
0
4
سلام و درود بر همگان
این جانب در استان مرکزی مشغول به کار و تحقیقات میباشم
من در حال حاضر دارای دو واحد صنعتی پرورش مرغ بومی تخم گذار به تعداد 12000 قطعه و مشاور پرورش یک واحد 25000 قطعه ای نیمچه هستم
در حال حاضر نیز روی پروژه تامین خوراک طیور بومی در حال تحقیقات میباشم که اگر مشکلی پیش نیاید میتوانم خوراک مخصوص مرغ بومی تخم گذار به قیمت 850 تومان برای هر کیلو گرم را در سطح کشوری توضیع نمایم . به این معنا که دوستان هم کار گرامی دیگر نیازی به جیره نویسی و تهیه خوراک گونا گون را نخواهند داشت.
اصول داشتن تولیدی اقتصادی ابتدا تامین نیازات غذایی طیور و بعد از ان عدم تغییر شرایط برای طیور میباشد
پاسخ ها
سامان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳۹۳/۱۲/۲۶ - ۱۲:۴۱
باسلام. لطفا اگر امکان داره اطلاعاتی در خصوص پرورش مرغ بومی با حداقل هزینه و صرفه اقتصادی آن برام بفرستید
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳۹۳/۱۲/۲۶ - ۱۲:۴۱
سلام دوست گرامی با توجه به تجربه ای که شما توی این زمینه داری میتونی دقیقا در مورد سود و زیانش برام توضیح بدی میخام از یه زمین 200متری شروع کنم و هیچی نمیدونم
ناشناس
| United States |
۱۳۹۳/۱۲/۲۶ - ۱۲:۴۱
با سلام و خسته نباشید. من 300 تا جوجه محلی گرفتم و الان 1 ماهه هستن میتونم ازتون راهنمایی بخوام؟
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۲/۲۶ - ۱۳:۳۷
0
3
1400 تومان قینت هر کیلو گرم خوراک مرغ بومی است . هر مرغ روزانه 100 گرم خواک مصرف دارد که میشور 140 تومان هزینه نگهداری در تعداد بالا هر مرغ 10 نومان روزانه میباشد(بالای 1000 قطعه)جمعا هر مرغ در طول 24 ساعت با احتساب هزینه کارگری و نگهداری به مبلغ 160 تومان میرسد با توجه به اینکه ماهانه شما 18 عدد تخم مرغ برداشت داشته باشید با قیمت روز 380 تومان میشود 6840 تومان . هزینه جاری یک ماهه هر مرغ میشود 4800 تومان اختلاف هزینه و فروش شما مبلغ 2040 تومان است. یعنی سالانه هر مرغ تخم گذاری خرج در رفته 24480 تومان به شما سود رسانی دارد. اما زمانی این کار توجیه اقتصادی دارد که حد اقل مرغ تخم گذار شما 2000 قطعه باشد که سود شما برابر 48.960.000 تومان میشود با فرض اینکه سالن مرغداری از خود شما باشد در غیر این صورت سالی 18.000.000 تومان از سود شما بابت اجاره سالن کم میشود.
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۲/۲۶ - ۱۷:۳۹
0
0
سلام اقا من 10/6/امسال 340 عدد جوجه ی 20 روزه ی بومی دورگه گرفتم با سالون کاملا استاندارد اما از شانس بد مابود نمیدونم از بیماری بود از هرچی بود توی این 6 ماه اوایل روزی 2-3 تا تلفات داشتم که شدن 150 2 ماهی هست که طلفات ندارم اما این مرغا تخم نمیگزارند دیگه نمیدونم چه کارکنم
پاسخ ها
اردشیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳۹۳/۱۲/۲۶ - ۱۷:۳۹
سلام براشون به دعا نویس مراجعه کن کار سازه خخخخخخخخخ
محمد حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۲/۲۶ - ۲۰:۱۰
0
0
سلام سعید خان مرغ برای فروش داری
محمد حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۲/۲۶ - ۲۱:۳۸
1
0
سلام سعید خان مرغ برای فروشم داری
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۲/۲۸ - ۰۸:۴۸
1
1
پرورش طیور فقط آب و غذا نیست بلکه رعایت بهداشت برنامه غذایی مناسب حال برنامه واکسی ناسیون و ...را شامل میشود که هر موردی اگر از قلم بیفتد شما دچار افت تولید کاهش بازده و در نهایت تلفات ناشی از مدیریت اشتباه میشوید
پاسخ ها
سعید قنبرزاده
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳۹۳/۱۲/۲۸ - ۰۸:۴۸
سلام داداش لطفا شمارتون رو بزارین تاباشما تماس بگیرم برای راهنمایی باتشکر
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۲/۲۸ - ۰۹:۲۴
0
0
سلام. من درسم داره تموم میشه میخام شتر مرغ برورش بدم نظرتون چیه؟ممنون
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۲/۲۸ - ۱۰:۳۰
0
1
سلام: احمد جان نگران نباش اگه مرغهای شما موقع تخم گذاریشونه ولی تخم نمی گذارند یک دلیل مهم اینه که باید درسالن آنها نور کافی باشد یعنی حتی شبها هم سالن روشنایی داشته باشد تا مرغ فکر کنه همیشه روزاست .قربان شما مهدی واتس آپ من09331737392
سکندری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۱/۰۶ - ۱۵:۱۵
0
0
با سلام
من میخواستم با 2000 تا شروع کنم ولی دوستان یه جوریایی با این صحبتها نا امید شدم
خواهش میکنم اگه میتونین در این زمینه راهنماییم کنین مثلا اگه بخواهم مرغ بخرم چقدر هزینه داره یا اینکه اگه مرغ بخرم برای شروع بهتره یا جوجه؟
ایمیل من SEKANDARI89@YAHOO.COM
شماره 09109049092
اگه جزوه هم امانش بود برام ایمیل کنین ممنون میشم
با تشکر از همه
ماشا الله استا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۱/۰۷ - ۲۲:۲۳
0
0
شماره تلفنت چنده

ممنون
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۱/۰۸ - ۰۰:۰۸
0
0
سلام دوستان خسته نباشید ميخواستم بپرسم جوجه بومی خوبو باید ازکجاتهیه کنم؟راستی برای پرورش مرغ بومی باید چه شرایطی داشته باشیم؟؟؟
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ - ۲۰:۵۱
0
0
من دنبال خرید مرغ ونیمجه بومی تخم گذارم اینم تلفنم 09130350348
ماشا الله استا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ - ۱۰:۲۲
0
0
شماره موبایلت به این شماره اس کن تا تماس بگیرم 09175541838
جای فروش مرغ محلی تون بلدم

ممنون
افشین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۱/۱۷ - ۲۳:۵۷
0
3
سلام .دارای مدزک کازشناسی ازشد دام و طیور دارم هم عملی هم تئوری کار کرده ام .در صورت نیاز به مشاوره رایگان تماس بگیرید.8-12و17-21همه روزه
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۳۹۴/۰۱/۱۷ - ۲۳:۵۷
سلام لطفا شمارتون بزارین. ممنون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ - ۱۳:۴۵
0
1
سلام افشین جان شماره ندادی
مهرداد
|
Germany
|
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ - ۱۲:۲۴
0
0
حداقل سرمایه برای پرورش 2000 قطعه جوجه گوشتی در صورتیکه سالن از خودمون نداشته باشیم چقدره؟ لطفا دوستان هر کدوم اطلاعی داره منو راهنمایی کنه ممنون.
رام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۱/۲۷ - ۱۳:۱۲
0
1
خیلی خوبه پسر
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۱/۲۸ - ۱۷:۴۱
0
1
من محمدم الان در حال پرورش هستم كسي سوال دارد ميتواند بپرسد٠٩٣٦٩١٦٤٢١٨
پاسخ ها
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳۹۴/۰۱/۲۸ - ۱۷:۴۱
چندتا داری محمد میصرفه برات یا نه کلا از نظر اقتصادی چه طوره مشتریت زیاده یا نه
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۱/۳۱ - ۱۱:۰۴
0
0
سلام. من در نظر دارم که تولید تخم مرغ با استفاده از مرغ محلی را راه اندازی کنم از دوستان هر کسی میتونه فایلی، اطلاعاتی در این زمینه در اختیارم قرار بده ممنون میشم: میزان سرمایه اولیه، محل تهیه مرغ تخم گذار خوب، تجهیزات مورد نیاز، محل و نحوه فروش تخم مرغ ها(hasanmirzaei@yahoo.com-hasanmirzaei@gmail.com)
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۲/۰۱ - ۰۸:۴۳
1
0
سلام. من در نظر دارم که تولید تخم مرغ با استفاده از مرغ محلی را راه اندازی کنم از دوستان هر کسی میتونه فایلی، اطلاعاتی در این زمینه در اختیارم قرار بده ممنون میشم: میزان سرمایه اولیه، محل تهیه مرغ تخم گذار خوب، تجهیزات مورد نیاز، محل و نحوه فروش تخم مرغ ها(hasanmirzaei@yahoo.com-hasanmirzaei@gmail.com)
زکریا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۲/۰۲ - ۱۱:۳۴
0
0
سلام :
من سالن سر پوشیده به ابعاد 100در 10
دوازده هزاری راس مرغ جا میگیرد
از تمامی کارکنان و دوستان میخواهم منو تو این زمینه یازی کنند
میخواهم پرورش مرغ تخم گذار بزنم
با کمال تشکر.
ناشناس
|
Romania
|
۱۳۹۴/۰۲/۰۳ - ۱۵:۳۸
0
0
من خودم 1000تادر30مترداشتم اما 20روز بعدازسالن فرستادمشون توباغ
مهدی
|
Romania
|
۱۳۹۴/۰۲/۰۳ - ۱۵:۴۷
0
0
من یک سالن 200متری دارم هم جوجه محلی میریزم هم جوجه اردک سال93کلا ضررکردم اما بازجوجه میریزم
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۲/۰۷ - ۰۱:۰۶
0
0
سودش خوبه می صرفه مدت زیادیه تو ذهنمه خواهشا راهنمایی کنید شریک باتجربه هم دارم
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۲/۰۷ - ۱۱:۱۸
0
1
باسلام میخوام با سیصدتا نیمچه سفید شروع کنم آیامیصرفه لطفا راهنمایی کنید
تولید کننده تخم بلدرچین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۲/۱۰ - ۲۳:۱۳
0
0
با سلام
دوستان عزیز به نظر من به جای تولید بیایید روی فروش محصولات کار کنید سود خوبی داره من هم تولید میکنم و هم روی فروش کار میکنم
فروش گوشت بلدرچین و تخم خوراکی و گوشت شتر مرغ و تخم خوراکی اون

امادگی دارم با تمام استانها و شهرهای ایران کار کنم.و براشون ارسال کنم.
بری مثال تخم خوراکی بلدرچین را به صورت فله و دونه ای از من بخرید و خودتون داخل ظرف 12 تایی مخصوص بسته بندی کنید.و به فروشگاه ها و سوپر مارکت های شهرتون بدید.حدود 30 درصد از فروش روزانتون میشه سود براتون.
منم راهنماییتون میکنم هر کدوم از دوستان علاقه داره تماس بگیره یا پیام بده تا براش توضیح بدم.من اصفهان هستم ولی به تمام ایران ارسال میکنم.زیر قیمت شهرتون
اینم شماره تماسم 09137946801
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۲/۱۶ - ۲۲:۵۴
1
1
منم دویست مرغ بومی وسی تا خروس لاری پرورش دادم داخل اتاقی وسط شهر .خروسهارودانه ای دویست هزار فروختم خیلی سود خوبی داشت.دوباره پرورش میدم .مشتری زیاد داره...
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳۹۴/۰۲/۱۶ - ۲۲:۵۴
سلام داش رضا..منم زمین کشاورزی دارم میخوام شرو کنم.سودت واسه لاری چقد بودبه کی میفروشی؟ لطفأ ایمیل کن برام.www.mmb7495@gmail.com
فرشته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۲/۱۷ - ۱۳:۰۸
0
0
سلام آقا رضا
میشه شماره تلفن را بذارین،میخوام یه سری سوالات از تون بپرسم راجب پرورش مرغ بومی
ممنون می شم
seddigh@musroc.ir
محمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۲/۱۹ - ۱۵:۵۶
0
0
سلام برای 500 تا مرغ چند متر جا لازمه؟؟؟
حمیدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۲/۲۴ - ۱۵:۲۸
1
0
سلام.من حمیدرضا از مشهد مزاحمتون میشود..من خیلی خیلی علاقه دارم به پرورش مرغ تخم گذار.یه 200 متری هم زمین دارم ویک مقدار کم سرمایه اولیه..خدا خیرتون بده راهنماییم کنیین. تجربه بزرگ کردن چند راس مرغ را روی پشت بام خونمون داشتم که چند ماهی تخم هم میزاشتن..اما به علت محدودیت مکان فروختمشون خیلی پشیمون شد..اما الان دوس دارم ی جای وسیعی را اختصاص بدم به اینکار..اگه کسی واقعا تجربشو داره بهم تمام بگیره راهنماییم کنه برا خرید هم مطمئنن میام پیش..ممنون 09152062064
محمد حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۲/۲۶ - ۰۸:۰۶
0
0
سلام به دوستان گرامی الان یه هفته هست 1000تا جوجه چهار ماهه بومی ریختم
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳۹۴/۰۲/۲۶ - ۰۸:۰۶
سلام.بازار فروشش کجاست.1000تاچقد برات هزینه شده؟اگه دفعه اولت نیست بار قبل چقد سود داشتی؟www.mmb7495@gmail.com
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۲/۲۶ - ۲۲:۱۸
0
0
بار اولم هست فقط جوجه تنها نزدیک 15 تومن شد
فرشته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۲/۲۷ - ۱۱:۱۸
1
1
باسلام خدمت دوستان
نظرات شما را در مورد فرضیه زیر میخواستم بدونم. خواهش می کنم معایب و مزایا را لطفا بگین.

1- من در نظر دارم یک سوله 200 متری با یک حیاط 200 متری اجاره کنم اطراف مشهد مثل طرقبه یا شاندیز (کلاً یه جای ارزون در حاشیه شهر) - ماهیانه 500 هزار تومان
2- بین 2300 جوجه بومی بریزیم از یک روزگی (میشه تقریباً 4 میلیون تومان)
3- هزینه دون نمی خوام بدم. میخوام دو نفر از نمکی ها (کسانی که ضایعات جمع می کنن) رو بفرستم برام دون از غذاهای دور ریز از رستوران ها ،تالارها، میوه فروشی ها ، میدون تره بار روزانه به صورت مستقیم بیارن جهت تغذیه روزانه جوجه مرغ تا سن بلوغ. به عبارتی هزینه این دو کارگر در جمع در ماه بشه یک میلیون تومان.
4- با توجه به اینکه می دونم مرغ به آلودگی حساس هستند، هر روز بهداشت رو رعایت کنم. غذاهایی دور ریزی که از رستوران می آورند رو ابتدا چک کنم، سالم باشند. تلفات جوجه رو هم در کل 300 تا در نظر گرفتم
5- بعد از 5 ماه که شروع به تخم گذاری کردن اگه 2000 باشند، 1000 تخم مرغ تولید می کنند. تا سن یک و سال نیم (18 ماهگی) (دونه ای 350 تومان)
6- بعد خود مرغ ها رو بفروشم. (دونه ای 20 هزار تومان)
7- هزینه اجاره 18 ماهم میشه 9 میلیون تومان
8- هزینه جوجه میشه 4 میلیون تومان
9- حقوق کارگرها در 18 ماه میشه 18 میلیون
10- در جمع میشه 31 میلیون تومان
ولی درآمد!!!!!!!======
روزانه 1000 تخم مرغ خانگی دانه 350 تومان میشه 350 هزار تومان * 365 = 127 میلیون تومان
خود مرغ ها دونه 20 هزار تومان میشه: 40 میلیون تومان
40 + 127 = 167 میلیون تومان
پاسخ ها
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳۹۴/۰۲/۲۷ - ۱۱:۱۸
غذای دور ریز چطور ازمایش میکنی کافیه یکی از غذاها الوده باشه به میکروب همشون میمیرن نظر من اینه یه زمین کوچیک در حد 500 مت شخم بزنید یونجه بکاری هر روز غذا داری براشون یونجه هم تا 7 سال رشد میکنه و مقویترین غذا هم هست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳۹۴/۰۲/۲۷ - ۱۱:۱۸
365 روز که تخم مرغ نداری . جوجه ها باید 6 ماه بزرگ بشوند تا تخم بگذارند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳۹۴/۰۲/۲۷ - ۱۱:۱۸
این کارو نکن اصلی ترین دلیل نداشتن تجربه ی کافیه درثانی نباید نسبت به محاصباتت انقدر مطمئن باشی شاید . . ..
مهدی
|
United States
|
۱۳۹۴/۰۲/۲۹ - ۲۳:۴۱
2
0
فرشته خانوم من بچه طرقبم خاستی من زمین دارم شریکم میشم09155684461
پاسخ ها
محمد امین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳۹۴/۰۲/۲۹ - ۲۳:۴۱
خوبه بدک نیست
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ - ۰۱:۴۱
1
0
باسلام
من ۱۴۰ متر زمین در جمکران قم با کاربری مزروعی دارم
خواستم ببینم میتونم مجوز بگیرم بسازمش تو مرغ و خروس بریزم یا نه ممنون اگه راهنماییم کنیید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ - ۰۶:۳۹
0
2
سلام فرشته خانوم خوب حساب کردی ولی باید یه جیره خوب به جوجه‌ها بدی من خودم الان 1000تا ریختم
محمد حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ - ۰۷:۵۳
0
0
این شماره منه کسی خواست میتونم راهنماییش کنم 09351319700
محمد حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ - ۱۴:۲۰
0
0
سلام محمد باید از جهاد منطقه که هستی بپرسی
غلامرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۲/۳۱ - ۲۱:۲۸
0
1
به نظرمن مرغ تخمگذار میگرفتی بهتر بود چون فروش تخم مرغ راحته درضمن مرغ صنعتی میگرفتی
فرشته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۳/۰۲ - ۱۰:۰۸
2
0
باسلام خدمت آقا جواد،
1- یونجه چند روز در سال جواب میده منظورم اینکه در زمستان هم برداشت دارد. کلا چند روز از سال برداشت می شود.
2- دوست عزیزی که فرمودند 365 روز تخم مرغ ندارم، اگه دقت کنید در متن ذکر شده که 18 ماه. یعنی بعد از 6 ماه، تخم گذاری شروع می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳۹۴/۰۳/۰۲ - ۱۰:۰۸
یونجه اگر خشک بکنی و ریز میخورن همه فصل سال
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۳/۰۲ - ۲۳:۰۳
1
1
سلام
من یک مکانی در پشت بام منزل به مساحت 70 متر دارم اگر بخوام شروع کنم جوجه بگیرم یا مرغ و از کجا باید تهیه کنم لظفا راهنمایی کنین.
ابوالفضل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ - ۱۲:۴۱
1
0
به این قضیه بهتره یکم دقیقتر نگاه کنیم.
حساب کتاباتون رو کاغذ درست
ولی...
۱،پول جوجه هارو باید نقد بدین
۲پول واکسن و باید نقد بدین
۳پول دون و باید نقد بدین،همش ک نمیتونید بهشون آشغال و غذای مونده بدین
۴پول کرایه جا و رفت و آمد و بنزین و استهلاک و آب و برق و گازو بخاری زمستوناشون و کولر واسه تابستونشون و ...باید نقد بدین
۵،اگه بهداشت و اداره هایی امثال داراییم بهتون گیر بدنم ک دیگه فاتحه خوندست...
۶.اینا موانع تولید بود،حالا برا فروشش قصه تازه
شروع میشه،بگردین دنبال خریدار که مطمئن باشید هیچکدوم بهتون پول نقد نمیدن،یا بدن خیلی ارزونتر میخرن
۷،بعدش تازه بیافتید دنبال چکای مشتریا
۸.پول بسته بندی و هزینه پخش هم هرچند کمه ولی باید بهش اضافه کرد،
اینا تجربیات من بود
ولی کارتون بگیره سودش همه اینارو پوشش میده و ضرف چند سال حسابی خوشبحالتون باشه ، پس بهتره همه جوانب و در نظر بگیرید
پاسخ ها
زيبا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ - ۱۲:۴۱
سلام ميشه شمارتونوبزارين تاازت كمك بكيرم
کارگر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ - ۱۲:۴۱
سلام نا امید خخخخخخخخخخ
فرشته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۳/۱۰ - ۱۱:۴۹
1
0
باسلام
خیلی عالی بود آقا ابوالفضل
مشکلات را خوب دقیق بررسی کردین، ولی با همه این تفاسیر، اگه تلفات نداشته باشه، بسیار عالی هست، درسته!!!!
آیا شما تو همیه حرفه هستین؟
خواهش می کنم شماره تلفن یا میل را تو همین سایت قید کنید. ممنون می شم.
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۳/۱۱ - ۰۸:۲۵
1
0
سلام اگه به جای یونجه گندوم بکاریم بهتر نیست بی زحمت هر کی تجربشو داره راهنمای کنید با تشکر.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۳/۱۴ - ۱۵:۴۳
1
0
سلام. بنده تصمیم گرفتم که برای شروع 60 تا جوجه بخرم و به امید خدا این کار رو شروع کنم به نظرتون برام میصرفه راستی من اراکی هستم اگه از دوستان هم شهری کسی هست و میتونه بم کمک کنه بم ایمیل بزنه ممنون .
جلال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۳/۱۵ - ۰۰:۳۴
1
0
در حال حاضر در استان مرکزی روستای امان آباد در حال پرورش هستم.تقریبا از سال 88خدارو شکر خوبه ولی تو این یکی دو سال با این وضع اقتصادمون روی همه چیز تاثیر داشته کسی خواس میتونم کمکش کنم.میشه گفت کاری که شروع کردم مرتبط با رشته ام بوده.....جلال اکبری09386637583
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۳/۱۵ - ۱۴:۲۷
1
0
1-اقای اکبری شما مرغهای تخمی را دونه ای چند میخرید؟ 2- تخم مرغ های خودمونی را دونه ای چند ازتون میخرن؟ 3- در انتها این مرغ و خروس های پرورش یافته را دونه ای چند از شما میخرن؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۳/۱۸ - ۰۸:۱۷
0
0
سلام به همه دوستان به دلیل مشکل اقتصادی که برام پیش اومده مجبورم 1000تا مرغ و خروس پنج ماهه بهترین نژاد تخم گذار اصلاح شده بفروشم، کسی خواست آبخوری و دانخوری و آسیاب خوب بهش میدم لطفا مشتری واقعی زنگ بزنه هر کی خواست باهاش کنار میام 09333963806
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۳/۲۲ - ۱۸:۰۳
0
0
ببخشید دوست عزیز برای غذای مرغها از مواد خاصی استفاده میکنی
مهدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۳/۲۵ - ۱۵:۰۷
0
0
سلام بچه ها
نظرات خيلي خوبي گذاشتين و ادم استفاده ميكنه.ممنون.من يك باغ 1400 متري تو خود شهر اصفهان دارم.طرفاي آتشگاه.اگه از دوستان كسي تجربه اين كار را داره و اهلش هست ميتونيم براي شروع اقدام كنيم. بايد با 1000تا مرغ شروع كنيم و به مرور ببينيم چي ميشه.تجربه فروش محصولات خيلي مهمتر از توليده اين يك واقعيته كه تا نتوني محصولتو بفروشي موفق نخواهي شد.
پاسخ ها
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳۹۴/۰۳/۲۵ - ۱۵:۰۷
من مایل به این کار هستم. لطفا پیام بدید تماس می گیرم. 09301062925
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳۹۴/۰۳/۲۵ - ۱۵:۰۷
من هم قصد پرورش مرغ بومی دارم اما جاشو ندارم. اگه یه باغچه باشه می تونم در کنار مرغداری زنبورداری رو هم امتحان کنم. حتی درامد های جنبی دیگه ای هم می تونم ایجاد کنم. اگه تمایل به شراکت داشتید که چه بهتر اگه نداشتید هم مایلم باغتونو یکساله اجاره کنم. 09301062925 چنانچه مایل بودید پیام بدید.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ - ۰۲:۵۷
1
1
سلام دوستان از حرفاتون استفاده کردم .من کارم فروش اگه کسی خواست و این توانایی داشت ماهانه یه تعداد مشخصی تخم مرغ بومی رو تولید وتحویل بده.
محمدبستی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ - ۱۱:۱۴
1
0
سلام جیره روخودتون میتونین درست کنین برپایه ذرت سویا روغن مکمل دوقلو پنج درصد متیونین لایزین تریونین دی کلسیم فسفات جوش شیرین توکسین بایندر اهک
فریبا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ - ۱۴:۱۹
1
0
سلام من کارشناس ارشد روانشناسی بالینی هستم اما کلا به کار کشاورزی باغداری و...علاقه دارم و دروس دارم با یه پرورش مرغ بومی تخم گذار شروع کنم میخوام بدونم برا 70 قطعه مرغ طرح ریزیم چطور باید باشه.مکانش و دارم تغذیه علاوه بر گندم چیا میخواد نحوه ی واکسن کردنش و شرایط بهداشتی که باید رعایت کنم اگه کسی میتونه کمکم کنه ممنون میشم
پاسخ ها
کارگر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ - ۱۴:۱۹
سلام تو چون رشتت خوبه میتونی هر شب بری به بالین مرغها براشون لا لایی بخونی خخخخخخخخخخ
جلال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ - ۱۶:۰۱
2
2
علی آقا در واقه من خودم جوجه رو از یکی از شهرهای اصفهان تهیه میکنم وخودم بزرگشون میکنم تا مرحله تخمگذاری و بعد از اونم توی این مراحل تعداد خروسها رو کاهش میدم تا یه حد معقول..جوجه رو دونه ای 4500تا 5000تومن تهیه میکنم.تخم مرغها رو هم دانه ای400تا450میفروشم .در آخر هم خودشون رو 15000تا16000میفروشم .....کمک خواستین تماس بگیرین
پاسخ ها
مجید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ - ۱۶:۰۱
لطغا شماره تماس خودتونو پیام کنید ۰۹۱۲۷۷۵۸۴۵۳
محمدبستی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۳/۳۰ - ۱۳:۲۳
0
1
ابتدابااندازه کم شروع کنید.این جوجه هاواکسن خورده هستندواگرجای پرورش دورازمرغدانی های دیگه باشه خیلی خوبه.آب بایدتمیزباشه ومقدارش کافی.اگه بتونین مواد اولیه دان رابه مقدارکافی تهیه کنیدوازمکملهای شرکت آرین رشدافزااستفاده کنید.مرغدانی بایدازنظرتهویه نورطبیعی ونورمصنوعی شرایطش مناسب باشه.وقبل ازهرچیزبه فکربازارسازی جهت فروش باشید.
ابوالفضل بنيادي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۳/۳۰ - ۲۳:۵۱
1
0
به نظر من خيلي قشنگ هستند
اوا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ - ۱۰:۲۰
7
0
پرورش مرغ بومی شغل عهد بوق بوده و هیچ توجیه اقتصادی ندارد بعلت بیکاری زیاد در جامعه مردم به فکر قدیم ندیم افتاده اند ضمنا مرغ های بومی جیره غذایی جدید را نمی پذیرند باید تغذیه انها نیز به شیوه قدیمی باشد
محمدبستی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ - ۱۳:۳۶
1
1
این اعتقادخوبی نیست
مام فقیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۴/۰۸ - ۱۰:۴۲
2
0
یه خورده وقتشو بیشتر کنید
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۴/۰۸ - ۱۴:۳۱
3
0
من کارشناس بیمه کشاورزی و طیور هستم با توجه به بازدیدهایی که از واحد های مرغداری داشتم پرورش مرغ بومی به روش سنتی شغلی نیست که ی جوون بخواد وقتشو صرفش کنه ولی مرغ تخم گزار صنعتی به صرفه هست. با توجه به اینکه تراکم مرغداریا در کشور بالاست بیماریها هم بشدت بالاست من همین امروز 6 واحد مرغداری نیمچه گوشتی در حال تلفات شدید رو بررسی کردم لذا اگر واحد مرغداری بصورت علمی نباشه که هم هزینه ها کم بشه و هم تلفات کم بشه و هم تولید بالا باشه قطعا با این نوسانات بازار و بالا بودن خوراک دام و همچنین شیوع گسترده تلفات قطعا ضرر خواهید کرد. اگر شما یک مرتبه بخواین کار کنید بستگی به شانستون و وضعیت بازار داره ولی اگر دنبال تداوم این کار هستین لازمه یک بار دچار بیماری در واحدتون بشین کل سرمایه تون میپره و با توجه به اینکه مرغ بومی بیمه نمیشه ضرر زیادی میکنین. من با نظر اوا خانوم موافقم
محمد م
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۴/۰۸ - ۱۹:۴۰
1
1
حتما باید مرغ بومی رو توی سالن پرورش داد توی فضای باز نمیشه؟
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۴/۰۸ - ۲۱:۴۷
0
0
سلام .بنده کارشناس دامپروری هستم .الان مرغ تخمگذار بومی دارم . تازه راه اندازی کردم . اگر کسی خواست اب خوری یا دانخوری فروشی داشت لازم دارم.خرید انواع پرندها رو دارم
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۴/۰۹ - ۱۱:۴۰
0
0
سلام.من میخواستم مرغ صنعتی تخمی را به صورت خانگی تا تعداد200 تا البته برای شروع پرورش بدم.آیا تخم ها رو بدون مجوز از من میخرن؟اگه کسی جزوه ای درباره پرورش مرغ محلی یا صنعتی داره لطفا برام بفرسته
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۴/۱۱ - ۱۶:۴۲
0
0
مرغ تخم گذارمحلی روزانه هرعددچن گرم دان مصرف میکند
مام فقیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ - ۱۲:۴۰
0
0
ازسی گرم شروع میشه وتاصدوپنجاه گرم درپیک تولید.ودرفضای آزادمیشه ولی بیماری رونمیشه کنترل کرد.وتلفات میده.محیط بست
محمدبستی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ - ۱۳:۲۳
0
0
یه جوان باسرمایه محدودکجامیتونه سنگ بزگی درحدمرغداری تخمگذارصنعتی برداره.مگه اینکه چند نفردرقالب تعاونی تشکیل بشن.ولی درکل اگرکمی خلاقیت ودرایت باشه میشه باهمین مرغ بومی هم میشه شروع کردوبه جایی رسید.
محمدبستی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۴/۱۴ - ۰۸:۵۳
1
0
پرورش درفضای باز اصولی نیست.نکنیداینکارو.
مصطفی
|
Netherlands
|
۱۳۹۴/۰۴/۱۸ - ۰۳:۲۲
0
0
سلام همگی خسته نباشن منم 40تا دارم ولی وقتی زمستون میشه حداقل به خاطر مرگ ومیر نصف میشن میشه کمکم کنید.ممنون
آوا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۴/۱۸ - ۱۲:۴۵
0
0
بانظرعلی جون موافقم
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۴/۱۸ - ۱۹:۵۸
0
2
به جای گندم سبزی های بدرد نخور سبزی فروشیها و برنج از رستوران بده
روزی 5 تا تخم میکنن
داشتم که میگم هاااااااا
سلیمان نژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۴/۲۰ - ۰۲:۰۹
0
1
سلام به همه عزیزان
بنده دیپلم کشاورزی هستم ولی کارشناسی مدیریت دارم علاقه زیادی به پرورش مرغ تخمگذار سنتی دارم ولی اینقدر مایوسانه نوشتید که ادم از سرمایه گذاری در این مورد میترسه لطفا اگه کسی در این خصوص اطلاعات درست و علمی و تجربه کافی داره روی ایمیل لطفا راهنمایی فرماید ممنون
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ - ۱۴:۵۸
0
1
سلام بچه ها از نظراتتون استفاده کردم خوش به حالتون بیشتر شماها جا واسه پرورش مرغ ذارید من هم علاقه زیادی یه پرورش طیور دارم ولی متاسفانه نه جا دارم نه سرمایه . اما یک پیشنهاد برای همه دارم به جای پرورش مرغ به پرورش غاز بپردازید با توجه به تحقیقاتی که من انجام دادم غاز رشد خیلی سریعی داره و در مقابل انواع بیماریها بسیار مقاومه تقریبا میتونم بگم اصلا بیمار نمیشه و با هر نوع اب و هوا هم سازگاری داره به نظر من خیلی به صرفه است . موفق و سربلند باشید
مسلم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۴/۲۵ - ۰۱:۳۷
1
0
منم گیج شدم بزنم یانه کسی از بچه های یزد هست راهنمایییم کنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۴/۲۶ - ۰۰:۵۸
3
0
سلام به همه دوستان خواهش میکنم وارد این کار نشید که بیچاره میشید جز ضرر هیچی نداره
مصطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۴/۲۷ - ۰۲:۳۰
1
0
منم همین روزا میخوام با ۵۰ تا مرغ و خروس این کارو شروع کنم
امیدوارم که موفق بشم چون میگن سود خوبی داره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۴/۲۹ - ۱۲:۲۴
0
1
سلام و خسته نباشین
من خودم تا حدودی بچه روستا هستم
فقط دو نکته رو رعایت کنیین
در بین مرغ های محلی یک مرغ به اسم پو په لار که اصطلاح کردیش هست که متاسفانه فارسیشو نمیدونم.این مرغ هم قویتر هست هم از لحاظ تخم گذار یبهتر هستش.
این مرغ ها سفید هستد
می تونین یه سرچ کنین به اسم مرغ پو په لار
نکته دوم
سعی کنین تمام مرغ ها در یک مکان جمع نشن تا اگر دچار بیماری شدند همه انها از بین نرن.
و در اخر از افراد مسن تا جای که میتونین سوال بپرسن تا کسب تجربه کنین.
ضمنا باید از روش های جوجه گذاری مرغ ها اطلاعات کسب کنین
با تشکر فراوان
محمدبستی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۴/۳۰ - ۰۹:۱۸
0
0
سلام هرنوع اطلاعات وتجربه ای میتونه مفیدباشه ولی توجه کنیدکه مابایدیک دیدگاه اقتصادی ونوینی درباره این کارتولیدی داشته باشیم.
مام فقیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۴/۳۰ - ۱۱:۵۸
0
1
پرورش مرغ بومی یک کارذوقی وجنبیه وبه عنوان شغل مکمل درکنارکشاورزی ودامداری میتونه جواب بدهد.ولی اگربتوانیدمرغ لاری پرورش بدهید این بهتروسوداورتراست.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ - ۱۷:۱۹
1
3
سلام دوستان خوبم- من پیر مرد هم مثل خیلی ها به پرورش طیور از جوانی علاقه داشتم -امکانش برام فراهم شده یه باغچه 1000 متری خریدم -فعلا در حد محدودی مرغ و خروس زینتی خریدم همین جوری- به یک شریک که فقط نیروی کارش و مدیریتش باشه لازم دارم - باغچه در یکی از روستاهای فردوسی مشهد هست - تحقیقی که کردم پرورش جوجه لاری خیلی خوبه - مرغ برهما ( جثه درشت دارن) خوبه- تولید تخم مرغ خوبه -- ولی برای خودم تنهایی سخته رفت و امد ---مشهدیها یک یا علی بگن ببینم با یاری خدا به کجا میرسیم
پاسخ ها
هادی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ - ۱۷:۱۹
سلام آقامحمد، بنده نیز علاقه مندم وتازه به فکر افتادم تا از جایی شروع کنم،از آشنایی با شما خوشحال میشم.
هادی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ - ۱۷:۱۹
با سلام ، جهت همکاری با جنابعالی آماده ام،درصورت تمایل لطفا" ایمیل بزنید:
h.rah804@gmail.com
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ - ۱۷:۱۹
من هم قصد پرورش مرغ بومی دارم اما جاشو ندارم. اگه یه باغچه باشه می تونم در کنار مرغداری زنبورداری رو هم امتحان کنم. 09301062925 چنانچه مایل بودید پیام بدید.
امير
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ - ۱۷:۴۸
0
0
سلام
براي مصرف شخصي ميخوام ١٠تا تخم گذار محلي با ١خروس بريزم تو يه باغ در شهر دماوند.
سوالات :
١- ميخوان تو باغ آزادانه بچرخن و خودشون غذاشونو تامين كنن، به چه جيره غذايي اضافه تري نياز دارم؟
٢- اگر واكسن لازم دارن، چقدر و چي؟
٣- بهترين نژاد محلي تخم گذار و بهترين نژاد خروس چيه و از كجا بگيرم؟
٤- اگر نياز به لانه و ظرف آب و غذا هم دارن، بايد چجوري باشه و چه كنم؟
٥- در زمستان و باران و برف و سرما چجوري بايد نگهداري بشه؟
٦- ميشه خروس لاري باشه و مرغ تخم گذار محلي از يه نژاد ديگه؟
٧- مرغها هركدوم يه لانه ميخوان برا تخم گذاري و خوابيدن رو تخم يا نه ؟
٨- از كجا ميفهمن بايد برن كجا تخم بزارن؟
٩- ميشه خروس رو فقط در زمان كرچ با مرغها يه جا نگه داشت كه تخم مرغها هميشه نطفه دار نباشن؟
١٠- مرغها رو درسته بنظرتون آماده تخم گذاري بخرم تا جوجه؟
١١- در هنگام خريد به چه چيزاي مرغ و خروس بايد توجه كنم؟
١٢- با اين تعداد تجربه لازم براي گسترش كار به شكل انبوه تر رو بعد از مدتي ميتونم كسب كنم، اگر در زمينه انجام گسترده تر كار پيشنهادي داريد لطفا بفرماييد

ممنونم اگر بتونيد راهنماييم كنيد و حتي جزواتي رو بصورت مكتوب برام ايميل كنيد
مام فقیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۵/۰۱ - ۱۰:۱۹
1
0
سلام.مرغهای بومی محل خودتان بگیریدچون به شرایط محل آشناتروسازگارترند.به ظاهرمرغ توجه کنیدکه شاداب وسرحال وجوان باشند.کف پازخم وزیلی نباشد.پرها افتاده وکزکرده نباشد.دان خاصی هم لازم نیست.همان ته مانده سفره ومیوه وضایعات سبزی وکرم وحشره باغچه کافیه.لانه هم دوتاباشه کافی است.
تایماز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۵/۰۱ - ۱۳:۰۷
0
4
سلام دوستان
من پیشنهاد میکنم قبل از شروع کار تولیدی اول به فکر عرضه تو بازار باشین .مبنا رو بر این میزاریم که در بهترین شرایط تونستین تولید بکنین حالا واسه فروشش باید دنبال مشتری باشین یا باید به مغازه دارا بفروشین یا دلالا که در هر دو صورت به قیمت واقعی نمیخرن .اگه مشتاق هستین این کارو شروع کنین استین همت بزنین بالا خودتون تو بازار بفروشین سودش بالاتره حتی اگه زیر قیمت بازار بفروشین بازم از قیمتی که کاسبا بهتون میدن بالاتره موفق و موید باشین.
جواتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۵/۰۵ - ۱۱:۵۴
0
3
پرورش درحد15قطعه خوبه بیشترنه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۵/۰۶ - ۰۱:۴۲
0
2
باسلام
بنده هم مرغ دارم هم غاز دارم وهم تعدادی بوقلمون و همه اونها رو خودم از تخم دراوردم و الان چهار ماهشونه. اگر کسی میخوادمرغ بومی پرورش بده باید یک سری امکانات داشته باشه...اما چند تا نکته:
۱-در شروع پرورش حتما از خوراک پلیت با کیفیت خوب استفاده کنید تا به اصطلاح جوجه از مرگ دربره و از ماه دوم به بعد میتونید از پلیت های با کیفیت و قیمت پایین تر استفاده کنید
۲- سعی کنید حتما خوراک دام رو از کارخانه تولید کننده بخرید چون حداقل ۳۰۰-۴۰۰ تومن در هر کیلو اختلاف قیمت داره
۳-میتونید از ترکیب گندم و جو و سبوس گندم کمی خیس خورده و مقداری پلیت استفاده کنید تا از نظر قیمتی هم به صرفه تر باشند
۴- اگر شما زمین قابل کشت داشته باشید (استانهای دیگه رو نمیدونم ولی در مازندران اینطوره) میتونید اواخر شهریور ماه شبدر بکارید. شما اواخر مهرماه شبدر خواهید داشت و تا انتهای اردیبهشت ماه سال بعد یعنی حدود هشت ماه شبدر دارید که حدود۴۰ تا ۵۰ درصد هزینه خو اک شما رو جبران میکنه ... علاوه بر اینکه دام علاقه شدیدی به شبدر و ی.نجه داره و علاوه بر اینکهحیوان سالم تر و با نساط تر میمونه و کیفیت گوشت اون هم بالا میره
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۵/۰۸ - ۲۱:۰۶
0
0
من حدود سه ساله که به این کار مشغولم یعنی به عنوان شغل دوم ولی هنوز درامدی که بخوام روش حساب کنم نداشتم بافروشش هم با مشکل مواجه میشم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۵/۱۰ - ۰۱:۲۲
0
2
همگی خسته نباشید
دکتر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۵/۱۲ - ۱۹:۴۷
0
3
هرکارتولیدی پیگیری مداومت واستمرارمیخواهد.وانشاالله آینده روشن است.
amirhoseyn
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۵/۱۴ - ۱۴:۳۵
0
0
بسیار خوب و مفید بود
فتی همه چی دون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۵/۱۷ - ۲۰:۱۵
1
0
من مخم توی این کارسلولای خاکستریش بکارافتاد
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۵/۲۰ - ۱۷:۳۱
0
1
دوستانی که میخوان مرغ بومی تخم گذار پرورش بدن حتما از جایی جوجه تهیه کنن که بشرط تخم گذار و اصلاح شده باشن
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۵/۲۲ - ۲۳:۴۴
0
0
سلام من که مخم سوت کشید/مطالب خوب بود ولی مایوسانه بودن/من اصفهان هستم دوتا مرغ بومی داشتم توی ایوان خونه چهارسال مدام تخم میذاشتن!غذا بهشون ازون آماده ها که صدف و بیسکوییت داخلش هست میدادمشون! بعد پنج سال دوباره تصمیم گرفتم به نگهداری الان پنج تا بومی خریدم دوتاشون یه روز در میون تخم میذارن میخام به چهل تا برسونمشون مساحت مکانش ۸ متر مربع با سقف توری هستش دوستان با تجربه راهنمایی کنن منو این شغل دوم منه!
تقی پور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۵/۲۴ - ۰۳:۲۴
0
0
با سلام
بنده یه زمین محصور 4000 متری در مشهد دارم چون علاقه دارم به پرورش مرغ لطفا راهنمایی کنید چه نزادی برای اون منطقه خوبه و دوره تخمگذاری مرغهای بومی چقد طول میکشه و بعدش مرغش برای چه منظوری استفاده میشه«
09177040044
بهرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۵/۲۴ - ۱۰:۴۱
0
0
سلام من تازه میخوام بزنم تو کار مرغ برام دعا کنید میخوام صنعت مرغ کشور رو تو دستم بگیرم.
محمدبستی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۵/۲۴ - ۱۲:۵۶
0
0
بهترین همان مرغهای بومی اون منطقه شماست.ازجهادمشاوره بگیر.دوره تخمگذاری از5ماهگی شروعوتا3سال بعدش میتونه ادامه داشته باشه.باماهی 18عددمتوسط تخمگذاری.ودست آخرمرغش هم بدردخمیرمرغ میخوره برای ساخت سوسیس وکالباس.اگرهم زیادبپزینش خوش خوراک میشه.اگه درسطح زیاد نگهداری میکنی به جیره غذایی به داشت تهویه وبیماریهادقت کن ودرست مدیریتشان کن.موفق باشید.
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۵/۲۵ - ۰۴:۳۴
0
0
با تشكر از همه
كلا نكات بسيار با ارزشي مطرح كرديد ،نقاط ضعف و قوت اين كار را باز گو كرديد.
حالا خوب است يكي از عزيزاني كه با تجربه تر هست فرض را بر اين بگذارد كه خيلي از ما جوانها تصميم به انجام اين كار سرمايه گذاري داريم ، لطف كنند دقيقا بفرمايند چه بكنيم .با جزئيات كامل
در خصوص نقاط ضعف وقوت هيچ نگويند چون باندازه كافي گفته شده است.
حداقل چندمتر زمين باشد بهتر است ؟
با چند جوجه يا بالغ شروع كنيم بهتر است؟ براي تهيه غذا چه وسائلي لازم است ؟چه نزادي خوب است ؟ در چه مواقعي واكسن زده شود؟ چه مقدار سرمايه (بدون در نظر گرفتن از اجاره محل ) لازم است ؟غير از خودم به چند نفر كارگر نياز دارم ؟غير از تخم مرغ و خود مرغ ايا مدفوعش هم قابل فروش است ؟
اگر لطف كنيد پاسخ سوالاتم را بدهيد چنان تخم دو زرده اي بكنم كه تا اخر عمر همه دعا گوي شما باشند .
بهرام ایرانی از پارسیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۵/۲۵ - ۰۸:۳۳
0
0
توکل به خدا داشته باش انشالله پیروز خواهی شد
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۵/۲۶ - ۱۶:۵۵
1
0
چگونه میتوان سلامتی جوجه هارا حفظ کرد تا نمیرند لطفا راهنمایی کنید
مهرزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۵/۲۹ - ۰۸:۲۳
0
0
سلامتی جوجه دست خودتونه-جوجه چهارمنفی وازمکان شناسنامه دار ومعتبر بگیر-بامرغ وجوجه کوچه ومحل ارتباط نداشته باشن-واکسن نیوکاسل چنددفعه زده شود.پودرسیرآنتی بیوتیک طبیعی است.استفاده شود.پروبیوتیک درتن مقداریک کیلو استفاده شود.مرغها ارگانیک میشن
مهران قاسمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۵/۲۹ - ۱۵:۲۱
0
0
سلام همه شما ها که اینجا نظر دادین بیکارین و اصلا نمیدونین چی دارین میگین هر کی واسه خودش یه حرفی میزنه !!!!

من دو سال پیش حدود 20 تا گوساله پرواری خریداری کردمو تو روستا مشغول شدم و نزدیکای عید قربان فروختم ولی اون سود دلخواهم نشد تو این مدت مادر بزرگم حدود 15 تا جوجه خروس خریده بود کا حدود 45000 تومن آب خورده بود همون جوجه خروس ها رو بعد 6 ماه تو بازار دونه ای 24000 تومن فروخت از اینجا بود که جرقه این کار تو ذهنم زده شد و سال بعدش 1000 تا جوجه که اکثریتش خروس بود از مرغداری خریدم (خروس بودن از سرش معلومه ) و عرض 6 ماه حدود 200 تا تلفات دادم و برام موند 800 تا که 700 تاش خروس بود روی هم رفته همشو دونه ای 22000 هزار تومان یکجا به 3 تا بازاری فروختم !!!!!
خرید 1000 تا حدود 3 میلیون آب خورد و کل 800 تا حدود 17 ملیون شد که 3 ملیون اون خرجش بود!!!!!
الان هم حدود 2500 تا دستمه که بعد یک ماه از پاییز بگذره می فروشم
اسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۵/۲۹ - ۱۶:۰۹
0
0
بله .حتی به غیر ازتخم مرغ ومرغ میتونی مدفوع مرغ را به قیمت خوب بفروشی.
محسن اصفهان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۵/۳۰ - ۱۴:۵۳
0
0
برای عزیزانی ک باپرورش و تخم گذاری مرغ در زمستان مواجه هستند توصیه میشود حتی الامکان محلی سربسته بافضای کم برای استراحت مرغ ها تهیه کنند,واما خودم برای زمستان ۴۰عدد مرغ را در فضایی ۳.۵۰جامیدادم و با پشم و شیشه عایق میکردم,وهر چندروزیکبار اون محل رو تمیز میکردم,بااین کار تونستم حداقل درهر روز برفی زمستانی حدود۲۵تخم بدون مرگ و میر داشته باشم
محسن اصفهان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۵/۳۰ - ۱۴:۵۹
0
0
برای عزیزانی ک باپرورش و تخم گذاری مرغ در زمستان مواجه هستند توصیه میشود حتی الامکان محلی سربسته بافضای کم برای استراحت مرغ ها تهیه کنند,واما خودم برای زمستان ۴۰عدد مرغ را در فضایی ۳.۵۰جامیدادم و با پشم و شیشه عایق میکردم,وهر چندروزیکبار اون محل رو تمیز میکردم,بااین کار تونستم حداقل درهر روز برفی زمستانی حدود۲۵تخم بدون مرگ و میر داشته باشم
فرشته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۵/۳۱ - ۱۰:۰۶
0
0
سلام خدمت آقای مهران قاسمی
چند تا سوال
1- شما هزینه دون را حساب نکردین؟ چقد شده؟
2- هزینه آمپول و تمامی هزینه های جانبی دیگه رو قید بفرمایید. لطفا
3- از کدوم استان هستین
خواهش می کنم جواب بدین؟
4- اگه امکانش هست شماره تماس رو هم بذارین
عليرضا
|
United States
|
۱۳۹۴/۰۵/۳۱ - ۱۲:۲۶
0
0
با سلام خدمت همه دوستان . سوالي که برام پيش اومده اينه که آيا جهاد کشاورزي در اين زمينه وام هم ميده يا نه ، لطفا دوستانيکه اطلاع دارند جواب بدند.
عليرضا
|
United States
|
۱۳۹۴/۰۵/۳۱ - ۱۲:۳۵
0
0
با سلام و تشکر از همه عزيزان . نظرات متفاوت و خوبي عنوان شد . به نظر بنده پرورش بلدرچين خيلي به صرفه تر از پرورش مرغ خصوصا مرغ بومي باشه ، از عزيزاني که درمورد پرورش بلدرچين اطلاعاتي دارند لطفا راهنمايي بفرمايند .
مهران قاسمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۵/۳۱ - ۱۵:۲۳
0
0
متاسفانه هیچ کدوم از دوستان فکر اقتصادی ندارند اینجا همش حرف از مرغه !!!!! مرغ رو بخوای بفروشی دونه ای 15 تومن نهایتش می خرن و خروس رو کم کم 25 تومن!!!! حالا شما مرغ بخرین تا براتون تخم بذاره !!!!

خانم فرشته عرض کردم حدود 4 تومن خرج داشت مثه مرغداری صنعتی نیس که هی هورمون و دون بدی من بیشتر علف و مونده غذا ها رو از رستورانا میگیرم میدم
موفق باشین

azizi.arms@gmail.com
مهران قاسمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۵/۳۱ - ۱۵:۲۸
0
0
جهاد کشاورزی و غیره هیچ گونه همکاری نمیکنه اگه شناخته بشی میتونی دستی به دوست و آشنا و غریبه بفروشی
!!!! از من گفتن که سودش خوبه اگه جاش رو داشته باشین نه مثه این آقا که بلوف میزنه تو 70 متر 1000 تا نگه داشته !!!!
اصلا هم به این فکر نکنید که این و اون به من می خندند من خودم کاردانی برقم
موفق باشین
فرشته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۶/۰۱ - ۰۹:۲۶
0
0
من فرشته هستم
1- میخواستم بدون از کدوم استان هستین؟ چون معمولاً تو شمال خریدار خروس هست. من بچه مشهدم

2- یعنی شما هزینه دون فقط در حد یک تومان خرج کردین و سه تومن هزینه خود جوجه خروس ها.

3- پس از لحاظ شما پرورش خروس خوبه؟ در سال دو بار پرورش بدی (هر شش ماه یکبار) پس خیلی خوبه

4- آلودگی غذاهای مونده رو چطوری تست میکنی
پاسخ ها
هادی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳۹۴/۰۶/۰۱ - ۰۹:۲۶
باسلام خدمت شما، توی کامنت هایی که گذاشته بودید خیلی درباره تراز مالیتون خوشبینانه حساب کرده بودید. من هم میخوام زمینی رو اطراف مشهد بخرم و این کار رو به عنوان شغل دوم شروع کنم ولی خیلی تو این زمینه محتاط هستم و میخوام از لحاظ سوددهی و مشکلات کار مطمئن باشم. به شما هم توصیه میکنم بدبینانه ترین حالت رو پیش بینی کنید وتو هزینه ها حتما" هزینه خوراک رو جدی بگیرین. موفق باشید.
مهرزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۶/۰۱ - ۱۳:۰۸
0
0
جهادوام نمیده-بسیج سازندگی وام میده -طرح اقتصادمقاومتی-یه سربه اونجا بزن -درضمن استاد به مرغهای گوشتی هورمون نمیزنن-چون هم عملی وهم اقتصادی نیست-م-
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۶/۰۵ - ۱۵:۳۲
0
0
متشکرم از نظرات همه دوستان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۶/۰۵ - ۱۵:۳۴
0
0
متشکرم از نظرات همه دوستان
هوشنگ خان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۶/۰۸ - ۰۹:۰۲
0
0
ماهم موتشکریم
سپیده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۶/۰۹ - ۱۸:۳۸
0
0
من 1000قطعه مرغ تخمگذارصنعتی میخوام ازکجاتهیه کنم
محمدبستی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۶/۱۰ - ۰۹:۱۶
0
0
مرغداران مولد مرغ بومی همه جا هستند.آدرس از جهادیابگیر.
کامران عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۶/۱۰ - ۰۹:۱۷
0
0
مرغ صنعتی مدیریتش سخته دوروبرش نرو
فرشته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۶/۱۰ - ۱۲:۳۴
0
0
سلامت خدمت آقا هادی

اگه میخواین اینکار رو شروع کنین، بهتره ابتدا یکجا رو اجاره کنید و بعد کارتون رو شروع کنید.
چرا باید هزینه خوراک رو جدی بگیرم؟! یعنی بدون دون و آذوقه هورمونی نمیشه به این نتیجه و هدف رسید!!!
پاسخ ها
هادی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳۹۴/۰۶/۱۰ - ۱۲:۳۴
با سلام،اگه تحقیق کرده باشین حتما" متوجه شدید که بالا بردن تعداد روزای تخم گذاری مرغ و تولید تخم مرغ مناسب از لحاظ سایز ، پوسته و رنگ زرده نیاز به یک جیره غذایی مناسب و متعادل شامل کلسیم،ویتامین ها ، مواد معدنی ، پروتئین و ... داره که به تنهایی با دورریز غذاها و ... قابل تامین نیست و باید برای تهیه دان و خوراک مغزی طیور هزینه کرد که شما تو هزینه هاتون اینو لحاظ نکردین. اگه دان و خوراک مصرفی روزانه برای هر مرغ بین 80 تا 100 گرم باشه وفقط شما مقدار 50 گرم هزینه کنید و به قرار کیلویی 1500 تومان باشه برای 1000 مرغ روزانه حداقل 75000 و برای یک دوره 18 ماهه مبلغ 40500000 هزینه دارید.در ضمن خوشحال میشم از تحقیق و نظرتون استفاده كنم
برزو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۶/۱۰ - ۱۳:۴۳
0
0
باسلام کارشناسی ارشدمدیریت دارم بچه روستا هستم فضا هم زیاد دارم لطفا راهنمایم کنید کا چطور شروع کنم09337854806
برزو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۶/۱۰ - ۱۳:۴۸
0
0
شما پرورش دارید؟
امیرحسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۶/۱۱ - ۱۳:۳۴
0
0
سلام داش مهران خسته نباشی؛من یه سالن 100 متری توی امیدیه( خوزستان ) دارم میخوام اگه خدا بخواد جوجه بریزم البته خروس چون به نظرم خیلی به صرفه تراز مرغ تخم گذاره خواستم یه مقدار راهنمایم کنی و به نظرت فضایی که دارم برای 1000 قطعه مناسبه یانه در ضمن نگفتی بچه کجایی داداش ؟
فرشته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۶/۱۲ - ۰۸:۳۰
0
0
سلام آقا برزو
نه من پرورش ندارم. ولی تا دلت بخواد تحقیق کردم.
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۶/۱۴ - ۰۲:۲۵
0
0
سلام من علاقه زیادی در زمینه دام وکشاورزی دارم قصد ایجاد مرغداری بومی دارم محیط کاری من 30000 هزار متر دیوار کشی وسالون 300 متری خرپا آب برق 100 آمپر منبع ذخیره 20000لیتری آب کشاورزی جهت کشت یونجه محیط 2500 متری محصور درکل چهار دیواری می باشد چون من زمان کافی واطلاعات ندارم با دوستانی که درست سرمایه گزاری میکنند شریک میشوم
آدرس پاکدشت 20 کیلومتری تهران 09121311559
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۶/۱۴ - ۲۳:۰۶
0
0
سلام خدمت دوستان، مشهدبم و علاقه مند به پرورش طیور بخصوص مرغ بومی تخم گذار ،لطفا کسانیکه اطلاعات و یا جزواتی در این زمینه دارند برام ایمیل کنند،ممنونم
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۶/۱۵ - ۱۸:۵۰
0
0
سلام،لطفا" کامنت من رو با نام هادی مورخ چهاردهم شهریور 94 حذف کنید چون وقتی که ایمیلم رو از کامنت سانسور میکنید کل مطلب بی معنی میشه.
کورش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۶/۱۸ - ۱۳:۱۴
0
0
آقا مهران قاسمی میشه یه پیغام یا شماره بدی برا راهنمایی
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۶/۱۸ - ۱۹:۲۸
0
0
باسلام تعداد۱۳۰۰عددمرغ وخروس ۵ونیم ماهه برای فروش دارم
فرشته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۶/۱۹ - ۰۷:۴۹
0
0
سلام خدمت آقا مهدی
میخواستم بپرسم بچه کجا هستین. شماره تماس یا آدرس ایمیل رو قید بفرمایید. ممنون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۶/۲۴ - ۰۶:۱۰
0
0
سلام من ۱۳۰۰تامرغ وخروس ۵ونیم ماهه برای فروش دارم۰۹۱۵۹۷۱۱۶۶۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۶/۲۸ - ۱۳:۵۴
0
0
بچه ملات ابادم
فرشته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۶/۳۰ - ۰۹:۵۶
0
0
خب بچه ملات آباد هستی که هستی، چیکار کنیم؟!!
فرشته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۶/۳۱ - ۱۰:۴۰
0
0
کسی در تولید تخم مرغ محلی بالای 1000 موفق بوده یا نه؟

چون من با آقای محمدبستی که شماره هم تو تاپیک هست ، تماس گرفتم.
از ایشان پرسیدم چطوره؟؟
فرمودند که اصلاً دوره مرغ نرو
1- علت را پرسیدم گفتن هزینه دون برای 1000 تا ماهی سه میلیون و پانصد هزار تومان هست.
2- اصلاً خیلی دنگ و فنگ داره
3- روز 600 تا هم تولید داره، دونه 400 تومان می فروخته یعنی روزی 240 هزار تومان - ماهی میشه 7 میلیون و دویست هزار
4- ماهی 500 هزار تومان کرایه می داده
5- هزینه کارگری خودش هم بوده
به هرحال به گفته خودش همه مرغ ها را 10 میلیون ضرر فروختم.

به نظر عیب این روش این بنده چی بوده؟؟؟؟
خواهش می کنم نظرات را اعلام نمایید؟؟
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۶/۳۱ - ۱۴:۳۸
0
0
سلام من میخام برم تو کار مرغهای تخم گذار ولی هیچ اطلاعاتی ندارم میشه راهنماییم کنید بعد از کجا میشه خریداری کرد وار مورد جا ومکانش و وسایل موردنیازش هم توضیح بدید ممنون میشم
احمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۷/۰۱ - ۱۱:۵۷
0
0
دوستان شعارمن این است که اول به خدامتوکل باشید.دوم بیگداربه آب نزنید.سوم اگرهم بامشت پریعنی تحقیقات اولیه وبررسی نمونه های موفق توی محل واستفاده ازامکانات بلااستفاده مثل دامداری ومرغداری های خالی که لانه کفترچاهی شدن.اجاره کنیدوبرویدتوی فاز تولید که نیاز مملکت عزیزماست.شایدسودخوبی نداشته باشه ولی دوستان باید نترسیم.و
احمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۷/۰۱ - ۱۱:۵۹
0
0
دوست عزیز باری به هرجهت اقدام نکن.سوال شمامبهمه
اسماعیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۷/۰۳ - ۲۱:۵۲
0
0
سلام..من تصمیم دارم صد تا مرغ بومی تخم گذار بخرم.و و تغذیه از غذاهای دور ریز ،،سبزیجات،گندم استفاده کنم.به نظرتون با این که هوا رو به سردی میره،مرغها تخم میزارند؟میتونم دونه ای پونصد بفروشم.روزانه پنجاه تا تخم میده؟میصرفه؟
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۷/۰۳ - ۲۱:۵۸
1
0
با سلام
هیچ کاری نشد نداره ولی به همه دوستان توصیه میکنم با کم شروع کنن چون من چوب خوردشم دوم هیچ وقت مقدار کم را با زیاد مقایسه نکنید شاید هزارتا را بشه تو بازار فروخت ولی 10000که شد نه و این یعنی مشکل و هرچی بمونن رو دستتون دون میخورن و برای شما ضرره من 8000بلدرچین ریختم 4000تلفات دادم اما برای بار دوم4000ریختم و 50تا تلفات پس بذارید با کم ریختن مشکلات را بفهمید و کار دستتون بیاد با خوندن کتاب یا سی دی نمیشه بیشتر از 50درصد یاد گرفت من خودم بعد 38 روز دارم بلدرچین میدم دلال 300هزار برام انداخته و اگر دستی میشد فروخت 6میلیون سودم بیشتر بود پس میبینید فرق فروش تعداد کم تو بازار و تعداد زیاد به دلال را دانم بخاطر مصرف پروتین کم بعد بلوغ کمتر از 1300پاتون در میاد تازه اگه از کارخانه دان نخرید شاید کمترم بشه و در کل بگم کسی که بازار یابی خوبی نداره و شهرش توان خرید محصولشا چشم بسته نره تو کار نره ونره چون ضرر میده و با یک ضرر ناامیدم نشید من با 8میلیون ضرر بازم کارا ول نکردم موفق باشید
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۷/۰۳ - ۲۲:۰۴
0
0
مشکل بیشتر این افراد اینه که فکر میکنن هزینه کم به چشم نمیاد اما جمع که میشه میشه 500هزار کرایه آخه برای چی من موندم چرا دون را ذره ذره میخرید 1تن بخر تا کرایه هی ندی چک بده حتمآ نیاز نیست نقد بخری یه درصدی کارخانه روش میکشه که در مقایسه با هزینه باربری به چشم نمیاد سعی کنید مدیریت درست تو هزینه داشته باشید از 1000تومن صرفه جویی نگذرید
حسين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۷/۰۴ - ۰۸:۳۰
0
0
كار خوبي است من ٥٩ داخل حياط دارم كم كم خودم استفاده مي كنم از مرغ صنعتي خيلي خيلي بهتره وسالم تر يك نوع سر گرمي است
فرشته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۷/۰۴ - ۱۱:۰۱
0
0
سلام به دوستان

1- دقیقاً هر مرغ بومی در روز چند گرم دان مصرف می کند؟
چون هر کی یک چیزی میگه
یکی میگه 60 گرم
یکی میگه 80 گرم
یکی میگه 100 گرم
تازه یکی میگه 50 گرم

خواهش می کنم یکی به من بگه کدوم درسته؟؟
فرشته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۷/۰۴ - ۱۲:۲۳
0
0
سلام به دوستان

1- دقیقاً هر مرغ بومی در روز چند گرم دان مصرف می کند؟
چون هر کی یک چیزی میگه
یکی میگه 60 گرم
یکی میگه 80 گرم
یکی میگه 100 گرم
تازه یکی میگه 50 گرم

خواهش می کنم یکی به من بگه کدوم درسته؟؟
درویشعلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۷/۰۴ - ۱۳:۴۷
0
0
همه گزینه هاصحیح است.چون نیاز جوجه باتوجه به رشد بالا میرود.ومرغ تاحدتامین انرژی دان میخوره.نوک چینی باید حتما انجام بشه تاپرت دان به حداقل برسه.همه اینا توی کتابها به وفوراشاره شده مخصوصاتغذیه مرغ اسکات رابخری وبخوانید.چوخ ممنون
افشين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۷/۰۷ - ۰۷:۳۱
0
0
اگه حدود 1000 عدد مرغ تخمگذار داشته باشيد ، چند وقت يكبار و چطور اين همه مرغ را مي شمريد ببينيد همه هستند يا نيستند؟ چطور و با صرف چه مقدار وقت ، اين همه مرغ را بعد از خروج از جايگاه و گردش در فضاي باز ، به جايگاه برمي گردانيد؟ چطور مي توانيد مطمئن شويد همه هستند يا اينكه تعدادي اينطرف آنطرف خودشان را قايم نكرده اند تا بعد خوراك روباه و راسو شوند؟
افشين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۷/۰۷ - ۰۷:۳۲
0
0
اگه حدود 1000 عدد مرغ تخمگذار داشته باشيد ، چند وقت يكبار و چطور اين همه مرغ را مي شمريد ببينيد همه هستند يا نيستند؟ چطور و با صرف چه مقدار وقت ، اين همه مرغ را بعد از خروج از جايگاه و گردش در فضاي باز ، به جايگاه برمي گردانيد؟ چطور مي توانيد مطمئن شويد همه هستند يا اينكه تعدادي اينطرف آنطرف خودشان را قايم نكرده اند تا بعد خوراك روباه و راسو شوند؟
فرشته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۷/۰۷ - ۱۳:۱۹
0
0
سلام

لطفا نظر بدین دوستان

در مورد پرورش خروس
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۷/۰۷ - ۱۵:۳۲
0
0
سلام تعداد۶۰۰تاخروس ۶ماهه برای فروش دارم باقیمت مناسب تلفن ۰۹۱۵۹۷۱۱۶۶۴
رحیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۷/۰۸ - ۰۴:۴۱
0
0
با سلام مرغ محلیو خروس اگه میخوای طلفات نداشته باشه و کم هزینه باشه و مرگو میر نداشته باشه باید قفصه ای زد

ك
رحیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۷/۰۸ - ۰۴:۴۲
0
0
با سلام مرغ محلیو خروس اگه میخوای طلفات نداشته باشه و کم هزینه باشه و مرگو میر نداشته باشه باید قفصه ای زد

ك
حیسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۷/۰۸ - ۱۶:۵۱
0
0
عامو والا ما الان ده ساله مرغ داریم غیر سوزی و نون خشکه هم خیچی وشون نمیدم الد الد هم هستم گرفتین زیاد فکرش نباشین شروع کنیین
حیسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۷/۰۸ - ۱۷:۰۱
0
1
عامو والا ما الان ده ساله مرغ داریم غیر سوزی و نون خشکه هم خیچی وشون نمیدم الد الد هم هستم گرفتین زیاد فکرش نباشین شروع کنیین
فرشته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۷/۰۹ - ۰۸:۰۰
0
0
سلام خدمت آقا حیسین

الد الد یعنی چی؟؟

میشه بگین چند تا مرغ و خروس داشتین؟؟؟
به نظر در تعداد کم شاید جواب بده
و به تعداد 2000 تا فقط نون خشک و سبزی!!!!؟
افشين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۷/۱۰ - ۱۳:۱۵
0
0
سوزي؟
سوزي چيه؟ فرشته از كجا معلوم منظورش از سوزي ، سبزي باشه؟ ولي به هر حال فكر نميكنم همچنين غذايي وجود داشته باشه كه اگر با نون خشك تركيب بشه تمام مواد لازم براي پرنده رو ايجاد كنه.سلولز براي پرنده قابل هضم نيست و سبزي و نون خشك نمي تونه انرژي حدود 320 كيلو كالري پرنده رو تامين كنه.فقط غذا رو حجيم مي كنه
شما هم كه ول كن نيستين و حرف از 2000 تا مي زنين بهتره اول چند كتاب در اين زمينه مطالعه كنين تا سوالات پيش پا افتاده اي مثل مصرف چند گرم دان براي هر مرغ ذهنتون رو اشغال نكنه و وقتتون را نگيره
بازي با جون 2000 جوجه و سرمايه احتمالا محدود خودتان ، بدون اطلاعات كافي درباره غذا و بيماري و اينكه چي براشون قابل هضمه و چي نيست و هزارتا مسئله ديگه كار عاقلانه اي نيست
فرشته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۷/۱۱ - ۰۸:۳۲
0
0
سلام خدمت آقا افشین

نیگا کنید من از همه اونایی که شماره تلفن گذاشتن تو این سایت با سه نفرشون که تو این کار بودند،صحبت کردم:
1- نفر اول که صحبت کردم تعداد 1000 تا داشت که ماهی سه میلیون و پانصد فقط هزینه دون می شد. روزی 600 تا تخ مرغ تولید می کرد. کلاً راضی نبود گفت اصلاً دور بر این کار نرو. همش اعصاب خوردی

2- نفر دوم که مثل شما هم رشته بود و هم تو این کار. از پس مونده غذا پلت درست می کرد و هم از ذرت و گندم. کلا راضی بود.

3- نفر سوم که با تجربه چندین ساله، تو این کار موفق بود و از پس مونده غذا و سبزی استفاده می کرد. و شک من از جواب ایشون اینکه می گفت زیاد به مرغ نباید غذا بدی ایشون برای 5000 مرغ روزی 40 کیلو استفاده می کرد.

4- راستی نفر چهارمی هم که 10000 تا مرغ داشت. از راضی هم راضی تر بود. ایشون خیلی به مرغاش دون میداد. می گفت ما همیشه جلوی مرغ دون مریزیم. هیچوقت ظرفاشون بدون دون نیست. به گفته ایشون شاید هر مرغی روزی 400 گرم دون میخورد.

حالا شما به جای من
با همین حرف متناقص براتون سوال پیش نمیاد؟؟؟!!
نظر شما چیست

میشه شماره تلفنتون را یا ایمیلتون را بذارین.
فرشته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۷/۱۱ - ۱۱:۵۰
0
1
سلام خدمت آقا افشین

چون ما به سبزی میگیم سوزی. منظورش همان سبزی هست.

من از چهار نفر سوال در مورد پرورش مرغ بومی تخم گذار

از 4 نفر فقط یک نفر ناراضی بود کلا

ولی اون سه نفر بیش از حد راضی بودن و یکی از این سه نفر فقط رشته مربوط طیور بود.

پس نتیجه اینکه برای موفقیت توی این کار، حتماً نباید چند سال تو دانشگاه وقتت رو تلف کنی. با تجربه خودش بدست میاد جناب افشین خان
افشين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۷/۱۲ - ۰۰:۱۹
1
1
تا اينجا كه من تصور مي كنم نفر اول حرف راستي بهت زده.البته ضعف هايي داشته كه بايد كشف ميشده و مورد بررسي قرار ميگرفته شايد قابل رفع بوده و قابل اصلاح ولي خودش نمي دونسته
نفر دوم هم احتمالا قوه تخيل رو به كار انداخته و راه ابتكار و خلاقيت و ...رو درپيش گرفته و اگر راضي بوده دليل نميشه هركسي اقدام كنه به همون نتيجه برسه. چون هر كسي توانايي هاي خودش رو داره.اينكه فلاني از كار پرورش مرغ بومي راضي باشه ، هيچ دليلي براي اين نميشه كه اگر ما هم به اين كاراقدام كنيم مثل او نتيجه بگيريم.دانش و تجربه و سن و حتي نوع شخصيت فرد ، قوه هاي رواني و قوه تفكر ، شيوه نگاه كردن به مسائل و چگونگي حل آنها و ...همه در اينكه نهايتا در كاري موفق بشيم يا نه دخيلند.چيزي كه موجبات شكست يك طرح رو فراهم مي كنه الزما در خود طرح نهفته نيست به ما هم بستگي داره.افرداي هستند كه طرح هاي خوب رو به شكست مي كشونند و همچنين افرادي هستند كه ناممكن ها را ممكن مي كنند.
نفر سومي هم كه به 5000 مرغ روزي 40 كيلو غذا مي ده ، يعني به هر مرغي 8 گرم! همچنين غذايي كه 8 گرم اون بتونه تقريبا 320 كيلو كالري و احتياجات ديگر يك مرغ رو فراهم كنه در كره زمين وجود نداره احتمالا سفارش داده از سياره نيبرو براش آوردند.
چيزي كه درباره غذاي مرغ بايد در نظر بگيري اينه كه اولا مقدار غذايي كه يك مرغ مصرف ميكنه دقيقا بر حسب گرم نيست.مرغ گرم نميشناسه تا جايي كه انرژي مورد نياز بدنش تامين بشه ، غذا مي خوره. اگر غذاي كم كالري بهش بدي ، اجبارا مقدار بيشتري مصرف ميكنه و اگر پركالري بهش بدي كمتر مصرف ميكنه.طعم خوراك هم در مقدار مصرف تاثيرگذاره. ولي چون غير از انرژي به مواد ديگري هم نياز داره نميشه جيره رو روي كالري صرف تنظيم كرد.همچنين مقدار كالري مورد نياز هر نژاد مرغي مثل هم نيست.بعضي نژاد ها به 400 كيلو كالري هم نياز دارند....
در مورد اتلاف وقت در دانشگاه ميشه گفت شما هرجا وقتت رو تلف كني ضرر مي كني حتي در پول در آوردن.
دانشگاه جاي يادگيريه مي توني دانش لازم رو فرابگيري.
فرشته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۷/۱۲ - ۱۲:۴۰
0
1
میشه بگین جناب افشین خان

یک غذا برای مرغ که هم پرکالری، کم حجم و ارزان (منظور صرفه اقتصادی داشته باشه) رو نام ببرید. ممنون
فرشته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۷/۱۲ - ۱۲:۴۲
0
0
میشه بگین جناب افشین خان

یک غذا برای مرغ که هم پرکالری، کم حجم و ارزان (منظور صرفه اقتصادی داشته باشه) رو نام ببرید. ممنون
فرشته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۷/۱۲ - ۱۲:۴۵
0
0
من علاقه شدیدی به مرغ و خروس محلی دارم. تو خونمه.

با اینکه کارمند شهرداری و لیسانس هم هستم. ولی همیشه تو رویایِ مرغ و خروس محلی و پرورش اونم.

دوس دارم خیلی به کاری که علاقه دارم، مشغول باشم. نه این کار اداری و خسته کننده
افشين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۷/۱۲ - ۲۳:۴۹
0
0
« یک غذا برای مرغ که هم پرکالری، کم حجم و ارزان (منظور صرفه اقتصادی داشته باشه) رو نام ببرید.» 2نمره

فرشته ، يك غذا هيچ وقت نميتونه تمام احتياجات غذايي مرغ را فراهم كنه. من چنين غذايي سراغ ندارم كه نام ببرم. بايد با تركيبي از انواع و اقسام مواد خوراكي ، به نحوي كه هم صرفه اقتصادي داشته باشه و هم تمام احتياجات مرغ رو فراهم كنه ، غذا تهيه كرد.احتياجات غذايي جوجه هم با مرغ تخمگذار در برخي مقداير تا حدي فرق مي كنه و ...
همه هم فكر غذا نباش ، هر چند معمولا 70 الي 80 درصد هزينه مربوط به غذاست.بيماري هم هست.فكري براش كردي؟ واكسن هاي لازم و ...
علاقه شديد ، مثل تيغ دولبه است. من شخصا در هركاري موفق شدم ، به خاطر علاقه افراطي بوده.ولي ضربه هاي بزرگي هم كه خوردم ، از همين علاقه افراطي بوده. علاقه اگر با هيجان همراه نباشه ، و آدم بتونه آرامش خودش رو حفظ كنه و يا خودش رو كنترل كنه و صبر پيشه كنه ، مثل سوخت موتور پيشرفت ما عمل مي كنه .ولي اگر از كنترل ما خارج بشه ، نسنجيده عمل خواهيم كرد. نسنجيده عمل كردن و صبر نكردن و موضوع رو درست بررسي نكردن ، هم به سبب همين نيرويي هست كه علاقه به ما اعمال مي كنه.
آدرس ايميل خواسته بودي يادم رفته بود بنويسم
Afshin_zareii@yahoo.com
ولي شايد دير جواب بدم.
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۷/۱۵ - ۲۱:۵۰
0
0
کسی از دوستان در مورد پرورش کبک از لحاظ بصرفه بودنش برای پرورش نسبت به مرغ تحقیق کرده؟
افشین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۷/۱۸ - ۱۴:۵۰
0
0
فرشته ، نهایتا چی تصمیم گرفتی ؟ می خوای پرورش بدی یا هنوز مرددی؟
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۷/۱۸ - ۱۹:۴۰
0
0
سلام تعداد1000عددمرغ وخروس بومی۶ونیم ماهه برای فروش دارم اگه کسی خواست09159711664
عبدالله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۷/۲۰ - ۱۲:۳۱
0
0
با سلام وخسته نباشید به تمام دوستان.جنوبی هستم ودنبال تخم مرغ محلی میگردم تعداد پانصدتا. از عزیزانی که در امر پرورش مرغ محلی فعالیت دارند و دارای تخم مرغ نطفه دار میباشند با این شماره تماس یا از طریق واتساپ پیام بزارن.09358733515
اصغر
|
Germany
|
۱۳۹۴/۰۷/۲۰ - ۲۱:۰۰
0
0
کار کردن در روستا برای پرورش بسیار آسان است.خصوصا پرورش مرغ خانگی که تخم گذار میباشد.
اصغر
|
Germany
|
۱۳۹۴/۰۷/۲۰ - ۲۱:۰۱
1
0
کار کردن در روستا برای پرورش بسیار آسان است.خصوصا پرورش مرغ خانگی که تخم گذار میباشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳۹۴/۰۷/۲۰ - ۲۱:۰۱
سلام
اگه میتونین در این مورد راهنماییم کنین و اطلاعات بدین ممنون میشم.
من میخام یک واحد 1000 قطعه ای مرغ محلی با هدف فروش تخم مرغ بومی ایجاد کنم.
خیلی ممنون
ghanbariazar1@gmail.com
سلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۷/۲۱ - ۰۶:۰۰
0
0
با سلام من تعداد 50 تا مرغ و خروس دارم براي فروش
وزن همه بالاي 2 كيلو رسمي

09192388636 تهران ميباشم. يافت اباد
فرشته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۷/۲۲ - ۰۹:۰۱
0
1
جناب افشین خان
به ایمیلتون مراجعه کنین. براتون نوشتم میخوام چیکار کنم. نظر شما رو هم میخواستم بدونم.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۷/۲۲ - ۱۶:۴۴
0
0
با عرض سلام. فرشته خانم اگه امکانش هست میشه برایند و نتیجه گیری تحقیقاتتونو راجب پرورش مرغ بومی و یا خروس و .... بفرمایین؟چون احساس کردم با توجه به علاقه شخصیتون برای وارد شدن یه این کار تحقیق زیادی از افرادی که تو این حیطه کاری فعالیت میکردن انجام دادین. با تشکر
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۷/۲۲ - ۲۱:۳۴
0
0
با سلام
اگه از دوستان کسی هست که پرورش مرغ بومی ( گوشتی یا تخمی فرق نداره ) انجام داده لطفا منو از کمک و راهنمایی کنه.
منم میخام این کار رو توی ارومیه انجام بدم.
خیلی خیلی ممنون
ghanbariazar1@gmail.com
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۷/۲۴ - ۰۳:۱۵
0
0
سلام من میخواستم پرورش مرغ تخمی راه بندازم ولی انقد جنبه های منفی رو بکار میگیرین ادم میترسه امیدوارم موفق باشین،،،کسی هس برای راهنمایی؟؟؟مشهد09397423900
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ - ۱۵:۴۳
1
0
دوستان , برای مصرف تخمرغ خانگی میخوام 2 تا مرغ بندازم تو حیاط باغ دار بچرن واسه خودشون
راهنمایی کنید لطفا ممنون میشم
امیرحسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ - ۲۱:۳۷
0
0
اصلا مرغ گوشتی 400 گرم دون نمی خوره وقتی می خای بفروشی چه برسه به مرغ تخمی روزی نهایت 100تا 120 چون 50 گرم تخم میده چقدرپرت میشه چقدرمدفوعشه فکراینوبکنین
امیرحسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ - ۲۱:۳۷
0
0
اصلا مرغ گوشتی 400 گرم دون نمی خوره وقتی می خای بفروشی چه برسه به مرغ تخمی روزی نهایت 100تا 120 چون 50 گرم تخم میده چقدرپرت میشه چقدرمدفوعشه فکراینوبکنین
امیرحسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ - ۲۱:۳۷
0
0
اصلا مرغ گوشتی 400 گرم دون نمی خوره وقتی می خای بفروشی چه برسه به مرغ تخمی روزی نهایت 100تا 120 چون 50 گرم تخم میده چقدرپرت میشه چقدرمدفوعشه فکراینوبکنین
امیر2
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۷/۲۶ - ۰۵:۲۲
0
0
میشه در مورد پرورش مرغ بومی کمی توضیح بدین
امیر حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۷/۲۶ - ۲۲:۰۹
0
0
سلام دوستان من 15 ساله توکارمرغ گوشتی هستم ازاین کارخسته شدم بیشتربه خاطرکسادی بازارکشتارمرغ مرغوباهزاربدبختی بزرگ میکنی همه چیزونقدی خریدمیکنی بعدمیخای بفروشی باید سه ماهه زیر فیه بدی خلاصه ازمرغ گوشتی بیزارم به این فکرم برای خودم یه سالن 1000تایی مرغ تخمی راه بندازم چون هم تلفاتش کمتره هم نیازبه سوخت کم تری داری هم خوراکشون کم تره برای فروش تخم مرغ ها کافیه باچند مغازه پیمان ببندی ..من به این فکرم وتجربشم دارم مثلا 100تا مرغ داریم روزی 800 تا تخم میزارن روزی هم نهایتن 150 تومن خرچسونه اگرتخمی رو350 تومن بفروشی درروزی 100 تومن کاسبی .البته قیمت منطقه ما 350 تومنه .تازه کود مرغ هم برای آدم میمونه چون اینجا زیاد مشتری واسه کود هستش .من تازه ازاین سایت دیدن کردم اگه کسی راجع به مرغ گوشتی سوالی دارم کوتاهی نمیکنم این شماره منه 09301648893 خیلی چاکریم خراسانی ها
امیر حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۷/۲۶ - ۲۳:۰۷
0
0
سلام فرشته خانم من این یاداشتو مینویسم امیدوارم به دردت بخوره راجه به چهار نفر 1 نفر اول حدود درست گفته ولی نتونسته از1000تا مرغ خوب تخم بگیره ولی همین جوری هم برجی براش حداقل 1900میوفته لابدقانع نبوده 2دوم که هیچی.3 نفرسوم که فکر کنم اصلا مرغ دارنبوده چون یابایدحداقل روزی دویست کیلو پسمونده غذا به اظافه 40کیلو دان بده که اونقدرپسمونده بعیده 4 چهارمی هم چرند گفته چون اگه 400 گرم دون بخوره درروز میشه 700تومن تخم مرغ عددی حساب کنی دونه 350 تومنه کجاش درسته .والا ماکه مرغ گوشتی داریم روزهای آخر 250گرم میخورن اگرهم 400 گرم بخورن بایدروزی 3 الا 4 تا تخم بزارن به نطرم 50 تاجوجه بخربزرگشون کن بهشون سوزی بده هم سرت گرم میشه هم سبزی ها یاهمون سوزی هاگرون میشه بابا من انصراف دادم میخام برم سبزی بکارم خداحافظ بچه‌ها
حمید
|
United States
|
۱۳۹۴/۰۸/۰۱ - ۰۶:۴۳
0
0
سلام دوستان من تازه میخوام به این کار وارد بشم با 1000تا اما اینقد ضد و نقیض حرف میزنید که ادم قاطی میکنه ی فایل pdf در مورد پرورش مرغ تخمگذار بم بدید اگر دارید تا مطالعش کنم لطفا به روز باشه
monaphegh@yahoo.com
اینم ایمیلم ممنون
یوسف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۸/۰۲ - ۲۲:۰۸
0
0
من که گیچ شدم ولی کلا از حرفای بچه ها بر اومد انگار بده سرمایه گذاری تو این کار من یکی از ایده هام همین بود که روش خط میکشم اگه کسی ایده ای درست حسابی داره به من ایمیل کنه من 50 میلیون پول دارم از شریکام و صد تومن هم خودم باید یه کار درست و بافکر راه بندازم وگرنه همه میریم جهنم
امیر حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۸/۰۳ - ۰۲:۴۹
0
0
سلام. یوسف اگه زیاد پول داری برودرمورد مرغ کارخونه ای تحقیق کن فکر کنم درآمدش بهتر باشه یابرو تومرغداری تخمی مدتی روکارکن تا همه چیز دستت بیاد چون اینجایی که ما هستیم یه یارویی مرغ گوشتی داشت تعطیل کرد الان 5مرغداری تخمی 10000 داره
امیر حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۸/۰۳ - ۰۲:۴۹
0
0
سلام. یوسف اگه زیاد پول داری برودرمورد مرغ کارخونه ای تحقیق کن فکر کنم درآمدش بهتر باشه یابرو تومرغداری تخمی مدتی روکارکن تا همه چیز دستت بیاد چون اینجایی که ما هستیم یه یارویی مرغ گوشتی داشت تعطیل کرد الان 5مرغداری تخمی 10000 داره
محمد 393
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۸/۰۳ - ۱۰:۲۲
0
0
سلام به همه
هر کاری درد سر حودشو داره همه مطالبو خوندم جالب بود من فکر اقتصادیش رو دارم اما سرمایه و جای مناسبی ندارم و دنبال فرصتم.
من تحلیلگر سیستم هستم 47 سالمه 27 سال سابقه کارهای مختلفو دارم .
اطلاعاتی هم در خصوص پرورش بلدرچین و پرورش مرغ دارم .
از کرج هستم باید افکار اقتصادی و تحلیلگرانه برای یک فعالیت اقتصادی داشت زمان ، شرایط ، مکان ، هزینه و بودجه را در نظرگرفت و در آخر امنیت کار -سرمایه- فروش را
اگر تمایل داشتید تماس بگیرید
mohammadbaran393@yahoo.com
محمد 393
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۸/۰۳ - ۱۰:۲۳
0
0
سلام به همه
هر کاری درد سر حودشو داره همه مطالبو خوندم جالب بود من فکر اقتصادیش رو دارم اما سرمایه و جای مناسبی ندارم و دنبال فرصتم.
من تحلیلگر سیستم هستم 47 سالمه 27 سال سابقه کارهای مختلفو دارم .
اطلاعاتی هم در خصوص پرورش بلدرچین و پرورش مرغ دارم .
از کرج هستم باید افکار اقتصادی و تحلیلگرانه برای یک فعالیت اقتصادی داشت زمان ، شرایط ، مکان ، هزینه و بودجه را در نظرگرفت و در آخر امنیت کار -سرمایه- فروش را
اگر تمایل داشتید تماس بگیرید
mohammadbaran393@yahoo.com
یوسف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۸/۰۴ - ۱۶:۲۵
0
0
سلام مجدد امیر حسین یعنی شما پیشنهاد میکنید برم رو پرورش مرغداری تخمی صنعتی کار کنم که بچه ها در توضیحات بالا گفتن حتی طرفشم نریم من رو 15 میلیون و بعد 50 میلیون فکر کردم و بعد 100 میلیون دیگم به جریان بندازم چون تو کار خیلی محتات هستم و اگر در هر مرحله به مشکل خوردم کارم رو عوض کنم گه تجربه کافی داری یا کسی در این مورد داره یا مرغ تخم گزار محلی یا هر چیزی که سرمایه گزاری توش پولساز باشه به من ایمیل بزنه تا شاید بجایی برسیم
Usefi.mh@Gmail.com
صادق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۸/۰۴ - ۲۳:۲۶
0
0
با سلام
هرکس تجربه داره تو مرغداری یا هر شغل با
برگشت سرمایه ایمیل
sadeghmostofi59@gmail.com

یا تماس بگیره 09192388636

با تشکر از سایت بولتن نیوز
امیر حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۸/۰۵ - ۰۲:۰۵
0
0
سلام. داش یوسف من خودم امسال درنظردارم یه 1000تا مرغ تخمی و1000تا بلدرچین رو راه بیندازم مرغ تخمی دیر بازده هست بلدرچین زودبازده اگه هرکاری بخای بری سعی کن خودت باشی شریک نگیر اگه جا ازخودت داری با همون 15 تومن شروع کن میشه من تو کارم باهیچ کسی ازخونوادم مشورت نمیکنم پیش خودم همه چیومیسنجم بعد شروع میکنم خداروشکرتا حالاخوب پیش رفتم راضیم ازاین به بعدمیخام بزنم به مرغ تخمی ببینم چه میشه اگه توکارت دو دلی انجامش نده سعی کن پشتکار داشته باشی وبه یک کاربچسب .اگر تاعید نریختی من 15روز دیگه میریزم شما عیدسوال کن ببین خوبه یانه .اگه مرغ گوشتی بود تااخر زندگیشو برات توضیح میدادم اون جوری که من حساب میکنم مرغ تخمی بهتره تا ببینیم چی میشه. فکر کنم سرتودرد آوردم باخیال راحت بگیربخاب عید ایمیل میزنم
پاسخ ها
هیچکس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳۹۴/۰۸/۰۵ - ۰۲:۰۵
تجربه نشون داده تخمی خوب نیست گوشتی عالیه
امیر حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۸/۰۵ - ۰۲:۰۸
0
0
سلام. داش یوسف من خودم امسال درنظردارم یه 1000تا مرغ تخمی و1000تا بلدرچین رو راه بیندازم مرغ تخمی دیر بازده هست بلدرچین زودبازده اگه هرکاری بخای بری سعی کن خودت باشی شریک نگیر اگه جا ازخودت داری با همون 15 تومن شروع کن میشه من تو کارم باهیچ کسی ازخونوادم مشورت نمیکنم پیش خودم همه چیومیسنجم بعد شروع میکنم خداروشکرتا حالاخوب پیش رفتم راضیم ازاین به بعدمیخام بزنم به مرغ تخمی ببینم چه میشه اگه توکارت دو دلی انجامش نده سعی کن پشتکار داشته باشی وبه یک کاربچسب .اگر تاعید نریختی من 15روز دیگه میریزم شما عیدسوال کن ببین خوبه یانه .اگه مرغ گوشتی بود تااخر زندگیشو برات توضیح میدادم اون جوری که من حساب میکنم مرغ تخمی بهتره تا ببینیم چی میشه. فکر کنم سرتودرد آوردم باخیال راحت بگیربخاب عید ایمیل میزنم
محمد 393
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۸/۰۵ - ۰۷:۴۱
0
0
سلام
به اطلاع دوستان می رساند که امکان سنجی و ظرفیت سنجی و نسبت تقاضا به عرضه محصول در هر کشور توسعه یافته ای مورد ملاحظه قرار میگیرد اگر دوستان کمی مطالعاتی عمل نمایند مطمئنا سنگ بزرگی بر نخواهند داشت و میزان سرمایه گذاری را متناسب با تقاضای مصرف کننده در نظر خواهند گرفت.
قبل از اینکه یک نفر در صنفی سرمایه گذاری کند بهتر است که قواعد بازی نوع آن کار و صنف را خوب بشناسد.
خدمت دوستان عرض کنم که یک فکر بکر و سنجیده در هر صنفی میزان ریسک سرمایه گذار را به حد اقل میرساند.
چنانچه دوستی می خواهد به سرعت به نقطه هدف برسد میبایست با پشتکار و بردباری و تلاش و بالا بردن تجربه و اطلاعات کافی گام بردارد. پس مناسبتر آن است که دقت عمل بیشتری صورت پذیرد.
محمد 393
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۸/۰۵ - ۰۸:۰۴
0
0
چنانچه از دوستان خواستار سرمایه گذاری بر اساس منطق کارشناسی و مهندسی می باشد و واقعا به سود کار فکر می کند پیام بگذارد.
mohammadbaran393@yahoo.com
با تشکر از مدیریت سایت بولتن نیوز
محمد 393
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۸/۰۵ - ۱۴:۲۹
0
0
با سلام خدمت دوستان
استادی میگوید که برای بدست آوردن هر چیزی میبایست بهای آنرا پرداخت کرد افرادی که بدون قانون پرداخت می خواهند یک شبه به نتیجه دلخواه برسند همیشه متضرر می شوند.
قدم برداشتن در مسیر صحیح همیشه جزو آرزوهای بشر بوده فلذا چنانچه عزیزان در صدد سرمایه گذاری در این بخش هستند حتما تدبیر نمایند و هزینه مطالعاتی نمایند تا موفقیت حاصله را تجربه کنند که این خود موجب شادی و رضایت خاطر می گردد.
پس ابتدا کسب اطلاعات و سپس کسب تجربه و در آخر پشتکار و همت بر اساس مکانیزمهای مبتنی بر تکنیک های علمی برای پیشبر اهداف چه کوتاه مدت و چه میان مدت و چه بلند مدت بسیار لازم و موثر است.
محمد 393
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۸/۰۶ - ۰۸:۵۷
0
0
بزرگترين اين چالش ها علاوه بر ديدگاههاي اشتباه دلسوزان صنعت و مسئولان ذيربط ،
متمركز بودن صنعت طيور كشور در بخش دولتي به خاطر ساختار خاص سياسي و اقتصادي است و نوع اشتباه ديدگاه نسبت به آنچه که بايد به حق اجرا شود.
چون اگر مرغداري را به مثابه يك سيستم فرض كنيم كه بخش ورودي، بخش فرآيند و بخش خروجي دارد، تمام امكانات كشور فقط صرف ورودي يعني توليد شده است
و حتي به بخش فرآيند كه كيفيت و بهره وري است آن چنان پرداخته نشده و بخش خروجي هم كه منظور بازار فروش است كاملاً رها شده بوده و براي يك توليد صنعتي، بازار مدرن تعريف نشده است.
اول اينكه به دليل ضرر مرغدار، به جاي اينكه بازوي اقتصاد باشد مرتباً به ناچار از هزينه هاي عمراني اش مي كاهد تا از عهده هزينه هاي جاري اش برآيد و در نتيجه بهره وري اش پايين مي آيد،
دوم اينكه توازن عرضه و تقاضا براي منابع مالي و اعتباري كشور به هم ريخته شده و توليد كننده به جاي كمك به بهره وري اقتصادي، خود به يك متقاضي دريافت منابع مالي تبديل شده و چون موفق به اخذ تسهيلات كافي نمي شود لذا متهم به سوء مديريت مي گردد در حالي كه او فرصت مالي لازم براي به روز كردن ابزارهاي توليد خود را نداشته و خود در اين امر مقصر
نبوده است.
ح- ایران مقام پنجم قاره آسیا و مقام دهم جهان را در تولید تخم مرغ در سال 2013 میلادی دارا بوده و بالاتر از ترکیه قرار گرفته است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۸/۱۱ - ۰۰:۱۳
0
0
نظرات جالب توجه بیشتر نا امید میشه آدم من ب اداره جها. شیراز مراجعه کردم متوجه شدم هیچ کمکی نمیکنن فقط در بحث تولید گیاهان دارویی کمک میکنن بنظر من بهتر سراغ مرغ شاخ دار رفت اگه سرمایه زیاد دارید چون ب صرفه هست پرنده مقاومی من تصمیم داره ی واحد کوچیک راه اندازی کنم در زمینه حرف محلی اما هیچ اطلاعی آزین کار ندارم نظر دوستان محترم اما ب نظر من خوراک طیور روزانه حداقل 400گرم تغذیه میکنه و بآید درنظر داشت تنوع غذایی احداقل میوه جات سبزیجات هم استفاده کنت و مشکل اساسی ک وجود داره بیماری ک حتما بآید با دامپزشک مشورت کنید حتی شده هفته ای ی دفعه مراجعه داشته باشه
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۸/۱۲ - ۰۱:۲۴
0
1
سلام خدمت دوستان تولید کننده و عاشقان تولید مرغ بومی (محلی) فروش مرغ و خروس محلی 4 ماهه تهیه شده از 10 نزاد برتر مرغ بومی ایران واکسن خورده و بسیار سالم در صورت نیاز تماس بگیرید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳۹۴/۰۸/۱۲ - ۰۱:۲۴
خسته نباشی
میشه بگی دونه ای جند حساب میکنی
فرشته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۸/۱۲ - ۱۲:۵۲
0
0
سلام آقا مجید

میشه شمراه تماس یا email بذارید برای برقراری تماس لطفا
پاسخ ها
فزشاد سنندج
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳۹۴/۰۸/۱۲ - ۱۲:۵۲
خریدار خروس محلی بالای دو نیم کیلوهستم صادر کننده به عراق شماره تماس09013024747
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۸/۱۲ - ۱۵:۵۵
1
1
من مرغم یه پا داره چیکار کنم؟
Reza
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۸/۱۲ - ۱۹:۵۶
0
0
سلام.دوستان.سال گذشته تعداد 150تا مرغ خریداری کردم چون اطلاع از نحوه واکسن ودارو نمیدونستم 50تاشون تلف شدن..حدودا 50خروس و50تا مرغ(بومی)خروساروچندتایشو فروختیم بقیشم مصرف خودمون..الان45تا مرغ میانگین روزی30تا تخم میزارن.
Reza
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۸/۱۲ - ۱۹:۵۹
0
0
سلام.دوستان.سال گذشته تعداد 150تا مرغ خریداری کردم چون اطلاع از نحوه واکسن ودارو نمیدونستم 50تاشون تلف شدن..حدودا 50خروس و50تا مرغ(بومی)خروساروچندتایشو فروختیم بقیشم مصرف خودمون..الان45تا مرغ میانگین روزی30تا تخم میزارن.
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۸/۱۲ - ۲۰:۱۹
0
0
گویا همه دوستانی که می خوان مرغ بومی پرورش بدن ، مرغشون یه پا داره ، وگرنه با این همه توضیخاتی که اینجا خوندن حالیشون میشد و ول می کردند می رفتند سراغ یه کار بهتر.
طبیعت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۸/۱۳ - ۱۴:۱۲
0
0
سلام به همگی و خداقوت
ممنون از کسانی که انرژی مثبت میدن و هم کسانی که مشکلات رو عنوان میکنن . من به تازگی استخدام جهاد کشاورزی شدم و در نظرم هست که یک کار تولیدی در زمینه طیور ( مرغ بومی یا شترمرغ ) انجام بدم -امیدوارم بهترین ها نصیبمون بشه
یوسف
|
United States
|
۱۳۹۴/۰۸/۱۴ - ۲۱:۲۵
0
0
من طرحم رو گذاشتم واسه عید چون کرج و تهران سرد شده اینجا کسی انگار عملی نزده تو کار فقط رضا بود که فهمیدیم ازش که دارو و واکسن باید زد ولی نحوش رو نگفت مثل اینکه کار شدنی هست ولی باید بالای سرشون بود احتمال دزدیدنشون هست که ما که تهرانیم نمیشه یا کار دوم انگار نمیشه روش حساب کرد
امیر حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۸/۱۵ - ۱۴:۲۴
0
0
سلام آقای طبیعت برای هزارتا مرغ تخمی محلی هم مجوزی یا پروانه کسبی چیزی میدین بیاییم بگیریم یانه میدین اگرهم بخاهیم جایی بزنیم که مجوز بدین کنتور آب وبرق هم میدین ممنون میشم اگه جوابوروسایت بزارین همه ببینن شاید لازم مشون شد
یوسف
|
United States
|
۱۳۹۴/۰۸/۱۵ - ۱۸:۲۸
0
0
با سلام مجدد خدمت همه دو سایت دارم واستون که خیلی کمکتون میکنه قیمتهای روز رو هم میتونید ببینید

http://www.eggborn.com/?page_id=888

http://www.bankpoultry.ir/
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۸/۱۵ - ۲۳:۳۲
0
0
هرکاری شدنیه ولی باید شرایطش رو
درنظرگرفت مکان و زمان به اضافه تحقیقات مناسب میتونه ضامن موفقیت باشه
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۸/۱۶ - ۱۴:۰۳
0
0
لطفا هرچه مینویسید ابتدابه املای درست کلمات توجه کنید.کوچکتانم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۸/۱۷ - ۲۲:۳۶
0
0
نمی صرفه
مهاجر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۸/۱۸ - ۰۹:۱۳
0
0
با سلام 0نمیدونم این سوال اینجا جا داره یا نه , ولی ممنون میشم اگر کسی بتونه راهنمایی کنه . من دامپروری خوندم و الان هم کارشناس جهاد کشاورزی هستم 0 در رابطه با ادامه تحصیل خیلی مردد هستم بین خوندن ارشد دامپروری ( که چندان علاقه مند نیستم ) و یا دکترای دامپزشکی ( که برام جذابیت بیشتری داره ولی نمیدونم صرف هزینه و 7-6 سال وقت برای دامپزشکی منطقی و درست باشه یا نه ؟) ممنون از راهنماییتون
طبیعت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۸/۱۸ - ۱۱:۱۵
0
0
سلام به دوستان 0اقای امیرحسین متاسفانه جهاد مجوزی به مرغ بومی نمیده 0 تنها شما میتونید جوجه یک روزه از مراکز جهاد کشاورزی تهیه کنید . پیروز و شاد باشید دوستان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۸/۱۸ - ۱۲:۲۰
1
0
به هیچ وجه این کارو نکنید که ضرر میکنید
کرمعلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۸/۱۸ - ۱۳:۵۹
1
0
بروپول پاروکردن بخون پول جارو کردن نخون.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۸/۲۱ - ۲۰:۳۰
0
0
سلام من خودم پارسال 30جوجه خریدم 10تلف شدن وبقيه اش به سن تکلیف رسیدن وخوب درآمد داره برید دنبال کار که حتما موفق میشین.مهدی زلفی برکت اباد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۸/۲۱ - ۲۰:۳۰
0
0
سلام من خودم پارسال 30جوجه خریدم 10تلف شدن وبقيه اش به سن تکلیف رسیدن وخوب درآمد داره برید دنبال کار که حتما موفق میشین.مهدی زلفی برکت اباد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۸/۲۱ - ۲۰:۳۰
0
0
سلام من خودم پارسال 30جوجه خریدم 10تلف شدن وبقيه اش به سن تکلیف رسیدن وخوب درآمد داره برید دنبال کار که حتما موفق میشین.مهدی زلفی برکت اباد
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۸/۲۱ - ۲۰:۵۱
0
0
سلام دوستان
تقریبا بیشتر مطالبی ک دوستان گفتن بر حسب طرز فکر و برداشت خودشونه, هم از لحاظ توجیه اقتصادی هم ضرر. اولا هرکاری بازایابی خودشو داره, حتی بزرگترین مرغداری ها و حتی سایر کارخونه ها محصولانشونو ب همین راحتی نمیفروشن, و طی فرایندی ک هزینه هم داره میفروشن, اینطو نیس ک مشتری دم در صف وایسته. تولید و فروش دو مقوله جدا هستن
پاشا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۸/۲۲ - ۰۳:۵۹
0
0
لطفا بدون تجربه راهنمایی نکنید نگهداری مرغ و خروس جوجه کلا بسیار سخته،تعداد کمش اصلا سود دهی نخواهد داشت،اگه جای درست حسابی نداشته باشی و تغذیه مناسب نکنی حتما به دردسر می افیتد ،دوستان این نکته رو صد در صد یادتون باشه اگه ده تا مرغ داشته باشید بعد یه مرغ از بیرون بخرید سلامت همه شان به خطر می افته در نظر داشته باشید که هر تعداد که میخواهید بخرید همه شون را از یک جا خرید کنید و بعدا بهشون اضافه نکنید ،،اونقدر پرورش دادم که این تجربه ها رو بدست آوردم کسانیکه میخواهند شروع کنند اگه مشکلی یا سوالی دارن بپرسند افتخاری 09350585393
سید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۸/۲۹ - ۱۲:۴۵
0
0
سلام
من کاملا با پاشا موافقم
100تا جوجه خریدم کلا5 تاش مردن،بعد از بیست روز220 تا بهشون اضاف کردم که متاسفانه همشون مردن و الان فقط10تا مونده که اونام فک نکنم زنده بمونن.یعنی از 320 تا جوجه فقط 10تا مونده که خیلی ضرر کردم.ولی چون علاقه دارم بازم میارم
ابوالفضل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۸/۲۹ - ۲۳:۴۱
0
0
سلام دوستان منم میخوام اگه خدابخوادشروع کنم سالنشادارم ولی ازاینکه تواین فصل سرماشروع کنم مرددم
ابوالفضل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۸/۲۹ - ۲۳:۴۸
0
0
سلام دوستان منم میخوام اگه خدابخوادشروع کنم سالنشادارم ولی ازاینکه تواین فصل سرماشروع کنم مرددم
فرشته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۱ - ۰۸:۲۸
0
0
سلام دوستان
من انشاء ا... اسفندماه میخوام شروع کنم. با 2000 تا جوجه 5.5 ماهه.
از کجا باید فهید که یک مرغ چند ماهه هست؟ یعنی سرت کلاه نره یک مرغ 5 ماهه هست! به 6 ماه بهم نفروشم.
اینرو هم میدونم که باید از جاهای معتبر که جهاد معرفی می کنه بگیرم. غیر از اون از کجا میتونم فهمید از ظاهر مرغ؟
مارشال مرادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۲ - ۱۳:۴۶
0
0
تاریخ جوجه ریزی اون جاهاروبپرس
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۵ - ۱۵:۱۲
0
0
سلام دوستان من میخوام تو سالن 400 متری 700 تا مرغ محلی تخمگذار نگهداری کنم اولا دو نفر هستیم دوما اطلاعات کافی نداریم از واکسن و غذا و نگهداریش سوما چه غذایی بدیم که نسبت به فروش تخمرغ بصرفه باشه یه سوال هم دارم راجبه پسماند رستورانها و تالارها و همچنین ضایعات سبزی فروشها و میدان تره بار میشه از اینها استفاده کرد که مقرون بصرفه باشه اگه میشه کمکم کنید اینم شمارمه. 09375191355
جمشید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۶ - ۰۹:۵۶
0
0
با سلام
من دوسالن 100متری دارم ومی خواهم جوجه محلی خریداری نمایم البته ازدوماه بالاتر
دارای دستگاه گرما ساز و امکانات کافی
سرمایه گذار (شراکت)هم قبول میکنم
تلفن 09166630249
جمشید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۶ - ۰۹:۵۸
0
0
با سلام
من دوسالن 100متری دارم ومی خواهم جوجه محلی خریداری نمایم البته ازدوماه بالاتر
دارای دستگاه گرما ساز و امکانات کافی
سرمایه گذار (شراکت)هم قبول میکنم
تلفن 09166630249
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۷ - ۰۲:۲۶
0
0
سلام علی هستم همه نظر ها رو خوندم خوبه تبادل اطلاعات میکنید بچه ها خوشحالم ده ساله تو این کارم کسی اگه سوالی داشت در خدمتم۳ ,امید وارم همگی موفق باشید09216942904
مهندالمهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۷ - ۰۹:۱۴
0
0
مطالب زیاد نوشته شده ولی تاتوی کارنروی مسلط نمیشی
امیر حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۹ - ۲۲:۳۳
0
0
سلام بچه ها اگه میخاین مرغ محلی پرورش بدین یه خرده مجهزش کنید مثلا تو400متر میشه حداقل 4000هزار مرغ ریخت شما اگه مرغو توسبد پرورش بدین هم تخمش راحت جمع میشه هم جا کمتر میگیرن وهم گرمای کمترری رواستفاده میکنی البته هزینه اش بیشتره ولی بازدهی بیستری رو داره میخاین مرغ سالمی داشته باشین هتمن واکسن نیو کاسل ولاسوتا روبیدن ازواکسن نترسین خیلی کار راحتیه .اگر جوجه ازروز اول سرما نخوره وواکسن به موقع بخوره وخوب بتونی بهش غذای سالم بدی تلفات کمتری رو میبینی .....باتشکر...
محمد از لرستان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۹/۱۲ - ۰۳:۱۳
0
0
شما دوستان کتاب پرو ش مرغ بومی را تهیه کنید جواب خیلی از سوالات راپیدا میکند ۰۹۱۶۳۶۹۸۵۸۹ جهت راهنمایی در خدمتم
امیر حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۹/۱۲ - ۱۰:۲۵
0
0
سلام فرشته خانم تو5/5ماه جوجه نر مشخص میشه یعنی جوجه خروس سر حال تره وتاج اون کاملا پیداست
مارشال مرادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۹/۱۲ - ۱۱:۳۷
0
0
برین توکار ماهیان زینتی تادیرنشده
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۹/۱۵ - ۰۰:۵۴
0
2
سلام دوستان
نظرات همه دوستان جالب بود
من خودم فروردین 120 عدد جوجه یک ماهه خریداری کردم در باغم در فضای باز توری کشیده شده نگه داشتم
خوشبختانه فقط حدود پنج عددطلفات داشتم
بیشتر از سبزیجات و علف های باغ تغذیه میکردم.فقط حدود دویست هزار ت غذا براشون خریدم
در کل حدود سیصد هزار تومن خریده بودم جوجه ها را و با فروش بیست عدد خروس اضافه با قمت ارزان بیست تومن حدود چهارصد تومن دستم اومد، الانم که ب تخم اومدن با فروش تخم هاشون به فامیل و اشناها ی مقداری پول دستم میاد. و تونستم یک دستگاه جوجه کشی 126 عددی بگیرم،الانم تخم ها خابوندم تو دستگاه و. انشاله چند روز دیگه هم جوجه ها در میان،و قصد دارم همین کار را ادامه بدم.
من همین الان مرغ ها را دانه 20 ت هم بفروشم 1،800 دستم میاد و با احتساب اینکه تونستم یک دستگاه جوجه کشی 600 تومنی هم بخرم
من در کل 600 ت بیشتر هزینه نکردم( البته پول غذا زیاد ندادم)
الانم هم با توجه ب فصل سرما تقریبا روزی 45 عدد تخم میزارن که همین خودش واسم درامد هست و لااقل میتونن پول غذای خودشون و جوجه های اینده را تامین کنن
الان هم دنبال ادامه این کار هستم که بتونم تعداد را زیاد کنم و از حالت خانگی کم کم بتونم بیرون بیام و پروش مرغ محلی تخمی بزنم
دوستان کسی از پروش بوقلمون و غاز اطلاعاتی داره؟
فرشته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۹/۱۶ - ۰۷:۲۸
0
0
سلام آقا امیرحسین

تشخیص مرغ از خروس در 5 یا 6 ماهگی تقریباً معلومه هست. سوال من این بود تشخیص مرغ 5 ماهه از 6 ماهه به غیر از موردی که آقا مارشال گفتن در بالا، دیگه چی میتونه باشه؟؟
ممنون
رصا
|
United States
|
۱۳۹۴/۰۹/۱۶ - ۱۷:۵۰
0
0
سلام من سوله ای دارم ۱۱۰ متری و میخوام مرغ تخمگزار بریزم .برای من که اولین تجربه است مرغ بگیرم یا جوجه.
و لطفا قیمت هر کدوم رو مشخص کنید...مرسی
رصا
|
United States
|
۱۳۹۴/۰۹/۱۶ - ۱۷:۵۲
0
0
سلام من سوله ای دارم ۱۱۰ متری و میخوام مرغ تخمگزار بریزم .برای من که اولین تجربه است مرغ بگیرم یا جوجه.
و لطفا قیمت هر کدوم رو مشخص کنید...مرسی
ارش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۹/۱۶ - ۱۹:۲۰
1
0
بلدرچین از مرغ بهتره اگه بدونی چیکار پرورش بدی ولی مردم واسشون مرغ جا افتاده با اینکه بلدرچین به لحاظ غذایی و درمانی خیلی خیلی خوبه و تخمش پر ویتامین و بدون کلسترول
قیصر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۹/۱۷ - ۰۸:۱۵
0
0
سلام-تشخیص مرغ پنج ماهه از شش ماهه برمیگرده به تجربه ویک چیز روتینی نیست که راحت حدس بزنی.
اکبری دریاکناری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۹/۱۷ - ۰۸:۲۸
0
0
الان تواین شروع سرمای سخت جوجه یکروزه نگیر.چون اگه دمای سالن از 35 بیادپایین سریع میرین توی فاز تلفات.پولت آماده تخمگذاری بگیر.موفق باشی
امیر حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۹/۱۷ - ۲۰:۲۲
0
0
سلام فرشته خانم شرمنده چند وقتیه نگاه به مطالب نمیکنم مرغ 5ماهه از 6 ماهه رونمیشه دقیق تشخیص داد چون یکی به مرغ خوب رسیدگی میکنه ویکی خوب رسیدگی نمیکنه احتمال داره مرغش خوب رشد کرده باشه بگه 6 ماهه هست
امیر حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۹/۱۷ - ۲۰:۲۲
0
0
سلام فرشته خانم شرمنده چند وقتیه نگاه به مطالب نمیکنم مرغ 5ماهه از 6 ماهه رونمیشه دقیق تشخیص داد چون یکی به مرغ خوب رسیدگی میکنه ویکی خوب رسیدگی نمیکنه احتمال داره مرغش خوب رشد کرده باشه بگه 6 ماهه هست
مارشال مرادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۹/۱۸ - ۰۸:۱۵
0
0
سلام چون مرغ ازماه پنجم وارد مرحله تخمگذاری میشه وازماه ششم تعدادبیشتری ازفارم تخمگذار میشن البته به شرط رعایت تمام مسایل مدیریتی وپرورشی.میشه مقداری باظریب اطمینان بیشتر پی به تفاوت پنج وشش ماهگی این پرنده پارتی برد.
موسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۹/۱۹ - ۱۳:۰۰
0
0
سلام اقا رضا میشه شمارتو برام بفرستی ۰۹۱۴۸۵۸۷۱۵۱
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۹/۱۹ - ۲۱:۲۹
0
0
سلام.میخواهم پرورش شترمرغ راه اندازی کنم درمنطقه سرچهان بوانات فارس.ولی تجربه کافی ندارم لطفا راهنمایی کنید .آیا مقرون به صرفه میباشد.
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۹/۱۹ - ۲۱:۳۰
0
0
سلام.میخواهم پرورش شترمرغ راه اندازی کنم درمنطقه سرچهان بوانات فارس.ولی تجربه کافی ندارم لطفا راهنمایی کنید .آیا مقرون به صرفه میباشد.09175900907
مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۹/۲۱ - ۱۲:۵۰
0
0
سلام من دنبال یه شریک با تجربه ازکرمانشاه جهت راه اندازی مرغ دورگه تخم گذاردرکرمانشاه ویا کسی که من وراهنمایی کنه هستم 09188338001
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۹/۲۲ - ۰۱:۵۸
0
0
سلام دوستان من راهنمایی نیاز دارم
میلاد از کرمانشـاه
|
Russian Federation
|
۱۳۹۴/۰۹/۲۲ - ۱۱:۱۰
0
2
با سلام من از شهر کرمانشـاه هستم و می خواهم پرورش مرغ محلی در شهر کرمانشـاه انجام دهم ولی مشکل بازار فروش و جاشو دارم لطفا منو راهنمایی کنید که اگه بخوام 500 تا جوجه مرغ محلی بگیرم و بزرگ کنم چکاری انجام دهم تا برای فروش به مشکل برنخورم؟؟؟
پاسخ ها
فرشاد از سنندج
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳۹۴/۰۹/۲۲ - ۱۱:۱۰
اگه جا مال خودت باشه بهتره باید دور از جاده و شهر باشه واکسن بزنی شمار میدم صادر کننده به عراق هستمجوابدهی روز از ساعت 11 09373569877
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۹/۲۲ - ۱۵:۲۶
0
0
من هم قصد دارم 1000 مرغ بومی پرورش بدم اما نیاز به زمین محصور یا باغی به مساحت 500 تا 1500 متر دارم. اگه کسی از دوستان چنین زمین یا باغی داره و مایل به اجاره دادن اون یا شراکت هست لطفا به من پیام بده. در کنار مرغداری در صورتی که مکان مناسب باشه می تونم درامدهای جنبی دیگه ای مثل زنبورداری و ... ایجاد کنم. شماره برای پیام دادن: 09301062925
قاسمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۹/۲۲ - ۱۷:۴۸
0
0
من دوهزار متر دارم صدو پنجاه متر سالن اماده به یک شریک نیاز دارم اگه کسی مایله جهت سرمایه گذاری تماس بگیرید ۰۹۱۶۳۶۹۸۵۸۹ خرم اباد
قاسمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۹/۲۳ - ۰۰:۲۶
0
0
با سلام اقا امیر اگه میتونی در خرم ابا د سرمایه گذاری کنی جای مناسب و سالن اماده دارم سرمایه ندارم جهت شراکت تماس بگیر ۰۹۱۶۳۶۹۸۵۸۹ قاسمی
محمد از لرستان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۹/۲۳ - ۲۳:۴۲
0
0
اگه کسی سوال داره در خدمتم ساعت دو به بعد جوواب گو هستم ۰۹۱۶۳۶۹۸۵۸۹قاسمی خرم اباد
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۹/۲۴ - ۱۱:۲۲
0
1
سلام
فروش 35 قطعه مرغ بومی تخم گزار اصلاح نژاد جهاد دونه ای 25000 تومان به فروش میرسه. 5 ماهه . تازگی به تخم اومدن. سالم و سرحال. پروش یافته در فضای آزاد و تغذیه شده با دان مخصوص.
مشهد
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۹/۲۴ - ۱۱:۴۳
0
0
سلام
فروش 35 قطعه مرغ بومی تخم گزار اصلاح نژاد جهاد دونه ای 25000 تومان به فروش میرسه. 5 ماهه . تازگی به تخم اومدن. سالم و سرحال. پروش یافته در فضای آزاد و تغذیه شده با دان مخصوص.
مشهد 09353040569
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۹/۲۴ - ۱۲:۳۵
0
0
سلام
فروش 35 قطعه مرغ بومی تخم گزار اصلاح نژاد جهاد دونه ای 25000 تومان به فروش میرسه. 5 ماهه . تازگی به تخم اومدن. سالم و سرحال. پروش یافته در فضای آزاد و تغذیه شده با دان مخصوص.
مشهد 09353040569
قاسمی خر م اباد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۹/۲۴ - ۲۰:۳۶
0
0
فرشته خانم اقا محمد سوال داشتی درخدمتم ۰۹۱۶۳۶۹۸۵۸۹,قاسمی
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۹/۲۵ - ۰۵:۵۲
0
0
نیاز به راهنمایی دارم خیلی کمک لازم دارم دراین زمینه لطفا بامن تماس بگیرید درمورد پروش مرغ ۰۹۳۳۴۹۳۰۴۹۴خواهشا
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۹/۲۵ - ۰۵:۵۳
0