کد خبر: ۷۸۵۷۸
تعداد نظرات: ۴۳ نظر
تاریخ انتشار:
پس از اظهارات روی صفحه فیس بوک

افشاگری های جدید پرستو صالحی در یک مصاحبه تفصیلی

وقتی به یک دفتر سینمایی می‌روید و دو ساعت از نقش برای تو صحبت می‌کنند و وسوسه‌ات می‌کنند که وای این نقش انگ توست، همه این حرفها زده می‌شود و بعد داستان آغاز می‌شود که حالا تلفنی صحبت کنیم و بیشتر با هم حرف بزنیم و ... البته این مربوط به همه آدمهای سینما نمی‌شود. . .

پس از انتشار اخباری مبنی بر گلایه پرستو صالحی از فساد موجود در سینمای ایران که از صفحه شخصی او در فیس‌بوک گرفته شده بود، این بازیگر در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس ضمن تائید محتوای مطالب نوشته شده، در گفت‌وگوی تفصیلی شرایط موجود سینمای ایران را تشریح کرد که در ادامه می‌خوانید:

*حق این سینمای پاک و دوست داشتنی حضور یک عده افراد فرصت طلب، فاسد و مریض‌های روحی و روانی و جنسی نیست

فارس:شما مطلبی را در صفحه مجازی فیس‌بوکتان گذاشته‌اید مبنی بر فساد اهالی سینما، می‌شود در این باره بیشتر توضیح بدهید؟




صالحی:چیزی که نوشته‌ام حقیقت محض است ولی شامل همه هنرمندان ما نمی‌شود. دقیقا ما درباره تعداد خاصی صحبت می‌کنیم که متاسفانه نمی‌توانیم نام آنها را ببرم. من همچنان سر حرف‌هایی که زده‌ام، هستم و اگر لازم باشد درباره آن بحث می‌کنم.حضور آدمهای فاسد در سینما متاسفانه مشکل بزرگی است. سینما فی‌النفسه فاسد نیست و باید مانع حضور افراد فاسد در سینما بشویم. برخی با مطلبی که منتشر شد گمان کردند که من همه افراد و صنوف سینمایی را مورد خطاب قرار داده‌ام در حالی که این طور نیست چون هستند افراد بسیاری که اصلا در جریان این کثافت‌کاری‌هایی که اتفاق می‌افتد، نیستند.

سینما فی‌النفسه و ذاتا پاک و نجیب است. خصوصا سینمای ایران و آدمهایی که در آن کار می کنند. حق این سینمای پاک و دوست داشتنی که خیلی‌ها برای به وجودنش زحمت کشیده‌اند، نیست که یک عده افراد فرصت طلب، فاسد و آدمهایی که به نظر من مریضی روحی و روانی و جنسی دارند، وارد این حیطه شوند.

 

*زمان پیش تولید یک کار، کارناوالی از دختران و پسران زیبا رو شروع می‌شود

جلوی ورود افراد معلوم‌الحال به این حرفه را باید گرفت. این موضوع نه به جنسیت ربط دارد و نه به هیچ صنف و قشر دیگری. چیزی که وجود دارد این است که همه همیشه فقط بازیگران را می‌بینند و آن کارناوالی که در یکسری از دفاتر سینمایی قبل از پیش تولید به راه می‌افتد را نمی‌بینند. ما راجع به کار استاد بیضایی یا استاد کیمیایی حرف نمی‌زنیم؛ راجع به افرادی سخن می‌گوییم که به اشتباه وارد این عرصه شده‌اند. آدمهایی که نه متخصص هستند و نه مشخص است که از کجا آمده‌اند. فقط زمان پیش تولید یک کار، کارناوالی از دختران و پسران زیبا رو شروع می‌شود و می‌آیند و می‌روند. یکی پول برای سرمایه‌گذاری می‌آورد، دیگری صورت زیبایی دارد و برخی هم مسائل دیگری را وارد کار می‌کنند. روابطی که هست و مسائلی که وجود دارد و البته این ماجرا زن و مرد هم ندارد.

* بخاطر این مسایل یکبار با حراست صدا و سیما صحبت کردم

 

هرزگی هم فقط هرزگی جسم نیست. خیلی‌ها روحشان را در قبال یک تصویر می‌فروشند. پا روی اعتقادات خود و خانواده‌هایشان می‌گذارند. نه فقط هنرپیشه‌ها که نگاهی هم به عوامل پشت دوربین بیاندازیم. من یک بار هم در این باره با حراست صداوسیما صحبت کردم. آنقدر زومی که روی بازیگران است، منتظریم یک عکس از آنها بیرون بیاید، یک مهمانی برود، یک جشن یا عروسی برود، عروسی‌اش در کدام تالار بوده یا در کدام بیمارستان زایمان کرده است. کمی هم به عوامل پشت دوربین نگاه کنیم. این اتفاقات در پشت دوربین هم هست. در همه اصناف وجود دارد ولی ما فقط بازیگران را می‌بینیم.

درد دلی که من نوشتم راجع به کسانی بود که معلوم نیست از کجا آمده‌اند و یک عده‌ای که اصلا شغلشان چیز دیگری بوده ولی به واسطه پول به این عرصه آمده‌اند و تهیه‌کننده شده‌اند. خود من شخصا سه تله فیلم کار کردم که متعلق به سه «بچه پولدار» بود که حتی نتوانستند کارشان را به اتمام برسانند برای اینکه فقط به واسطه پول مجوز ساخت گرفته‌اند. روی سخن من هم فقط با این طیف از افراد است وگرنه سینمای ما پاک و نجیب است و برای به دست آوردن این سینما خیلی‌ها خود را فدا کرده‌اند. این عده باعث می‌شوند که برخی دیگر از هنرمندان به خودشان اجازه بدهند که تمام بازیگران را زیر سوال ببرند. شما اگر به زندگی خصوصی هنرمندان ماندگار ما بروید، می‌بینید که هیچکدام از این افراد دچار چنین معضلات اخلاقی نبوده‌اند و نیستند. ما زنان بزرگواری در سینما داریم که قدر و منزلت این هنر را می‌دانند و با پاکدامنی در این عرصه فعالیت می‌کنند. برخی آمده‌اند تا فقط ویترین باشند و از این عرصه بهره ببرند این افراد باعث شده‌اند تا ذهن مردم نسبت به این هنر مخدوش شود و نتیجه‌اش می‌شود این که مردم ما کمتر به سینما بروند،‌کم بشنوند و به دنبال فارسی‌وان و زمزمه بروند.

 

*به خاطر حرف‌های امروزم خیلی‌ها با من مشکل پیدا خواهند کرد

فارس:با توجه به سخنان و این معضلی که زنان سینما بیشتر از آن لطمه می‌بینند؛ چرا خانم‌ها اعتراضی نمی‌کنند؟

صالحی:من اصلا اهل تکذیب نیستم و صداقت چیزی از انسان کم نمی‌کند. حتی در طرفداری از تیم فوتبال هم من تنها بازیگر زنی بودم که حدود ۱۵ سال پیش آمدم و گفتم من استقلالی هستم. آن موقع خیلی‌ها به خاطر این حرکت بر من خرده گرفتند و گفتند یکسری از طرفداران خود را از دست می‌دهی ولی اینطور نیست و مردم صداقت را دوست دارند و به دلشان می‌نشیند. ولی معمولا ما چیزی نمی‌گوییم برای اینکه چیزی از دست ندهیم. در این باره هم همینطور است، می‌ترسیم کارمان را از دست بدهیم. به خاطر حرف‌های امروز من هم مطمئن باشید که خیلی‌ها با من مشکل پیدا خواهند کرد.

فکر می‌کنم آقای بیضایی در فیلم وقتی همه خوابیم این معضل سینمای ایران را به بهترین شکل خود عنوان کرده است. در بخشی از فیلم که آقای مظفری آن را ایفا می‌کنند و خانم شقایق فراهانی که به بهترین شکل نشان دادند و ما آن را ندیدیم. در این بخش آقای مظفری خانم فراهانی را به عنوان بازیگر به دفتر تهیه‌کننده معرفی کرد ولی یک بار گفت دخترخاله‌ام است، یک بار گفت دختر دایی‌ام است و آقای بیضایی به بهترین شکل عنوان کرد که افراد بر حسب رابطه وارد این عرصه می‌شوند. آقای بیضایی در آخرین فیلم خود درد سینمای ایران را گفتند.زد و بندها را گفتند و اینکه بازیگر عوض می‌شود و تهیه‌کننده بنا به دلایل شخصی خود بازیگرها را انتخاب و یا عوض می‌کند.

حرف حق وقتی زده می‌شود از زبان هرکس بیرون می‌آید تلخ است.البته متاسفانه برخی نظیر آقای سلحشور هم به زنان سینمای ایران توهین کردند.

فارس: منظور آقای سلحشور هم مانند شما همه زنان بازیگر ایران نبوده و فقط قشر خاصی از آنها را مد نظر داشته است؟

صالحی: آقای سلحشور در ابتدا سخنان خود را درباره آنجلینا جولی آغاز می‌کنند. ما نمی‌توانیم سینمای هالیوود را با سینمای خودمان مقایسه کنیم. در سینمای هالیوود برهنگی وجود دارد ولی ما هیچ ربطی به آنها نداریم. آنها دین و عرف خود را دارند و ما هم دین و عرف خود را داریم. وی درباره هنرپیشه‌های زن ایران هم می‌گوید که آنها عکس‌های نیمه برهنه خود را در اینترنت و فیس بوک قرار می‌دهند، چه کسی این کار را کرده است؟ اصلا کدام بازیگر جرات می‌کند که این کار را بکند؟ امثال ایشان هستند که ما به این مرحله برسیم.

حریم سینما پاک و مقدس است و ورود افراد بی‌ریشه که معلوم نیست از کجا آمده‌اند، کار را به جایی رسانده که امثال آقای سلحشور همه زنان سینمای ایران را مثل هم بدانند. حتی من از مردان سینمای ایران هم گله‌مند هستم که بعد از چنین اتفاقی یک بیانیه در حمایت از زنان پاک سینمای ایران ارائه نکردند. وقتی ما سکوت می‌کنیم انگار در حال تائید یک ماجرا هستیم.

فارس:اما متاسفانه این افراد ناسالم وجود دارند.

صالحی: بله. دقیقا وجود دارد. وقتی به یک دفتر سینمایی می‌روید و دو ساعت از نقش برای تو صحبت می‌کنند و وسوسه‌ات می‌کنند که وای این نقش انگ توست، همه این حرفها زده می‌شود و بعد داستان آغاز می‌شود که حالا تلفنی صحبت کنیم و بیشتر با هم حرف بزنیم و ... البته این مربوط به همه آدمهای سینما نمی‌شود. این ماجرا درباره کسانی صدق می‌کند که به هدف دیگری به سینما آمده‌اند. مثلا هیچ وقت آقای کیومرث پوراحمد با آن پیشینه، دانش و معرفت و شخصیتی که دارد، این حریم را آلوده نمی‌کند. این فسادها متعلق به افراد نوپایی است که معلوم نیست از کجا وارد این حریم مقدس شده‌اند.



 

*عده ای با ضرب و زور پول وارد این عرصه شده اند

فارس:با توجه به این تعریف، چرا سینماگران اصیل این قشر را در خود راه می‌دهند و آنها اجازه فعالیت می‌یابند؟

صالحی: متاسفانه عده‌ای با ضرب و زور پول وارد این ماجرا می‌شوند و عده‌ای هم با رابطه به این عرصه می‌آیند. من می‌گویم کاش حراست تلویزیون یا وزارت ارشاد به جای اینکه آن قدر بازیگران را کنترل کند، ورود کسانی را که به این عرصه وارد می‌شوند هم کنترل کند. در تلویزیون فرم‌های ۱۲ صفحه‌ای بود که از دوران کودکی تا بزرگسالی پر میکنند و بعد وارد می‌شوند که اتفاقا کار بسیار درستی است. چون این آدم قرار است چهره شده و الگوی جامعه بشود و باید صلاحیتش تائید بشود که بعدا فرد مشکل دار یا سوء استفاده‌ کننده‌ای نباشد. چرا فقط این فرم ها فقط برای بازیگرهاست و برای سایر عوامل سینما نیست؟ یا اگر هم هست پس چرا اجرایی نمی‌شود؟ چرا من بازیگر نمی‌توانم جرات کنم و مثلا به عروسی دخترخاله‌ام بروم. آن هم از ترس عکس‌هایی که ممکن است در اینترنت منتشر شود. همه ما زندگی خصوصی داریم ولی این مشکلات فقط گریبان‌گیر بازیگران است و کسی با عوامل پشت دوربین کاری ندارد. این فرم باید برای همه عوامل سینما باشد.

 

فارس:البته در همه اقشار نباید فساد وجود داشته باشد...

صالحی: وقتی پشت صحنه درست باشد، جلوی دوربین هم درست می‌شود. من با افراد بزرگواری نظیر حسن هدایت، احمد امینی، رضا جودی و یا مجید اوجی بازی کرده‌ام که در سلامت کامل روحی و روانی به سر می‌برند و وقتی سر کارشان حاضر میشوی میدانی که عوامل پشت دوربینشان هم افراد سالمی انتخاب شده‌اند و فقط به هنر فکر می‌کنند. اینجا مانند هالیوود نیست که ما بازیگران برویم سناریو به دست کارگردان بدهیم و بگوییم این را با حضور من بساز. اینجا هنرمندان فقط انتخاب می‌شوند. وقتی راس مجموعه سلامت باشد، افراد سالم و بی‌حاشیه را هم انتخاب می‌کند. کسی که در رأس کار قرار دارد، باید ابتدا کنترل شوند که مشخص بشود افراد را چگونه و با توجه به چه سابقه هنری انتخاب می‌کنند. مثلا کار هست که ما می‌رویم و می‌بینیم که طراح صحنه پسر خاله دوست کارگردان است و یا منشی صحنه دوست دختر پسر فلانی است، همه رابطه ها همین شکلی است.

*صدتا بازیگر حرف‌های مرا تایید می کنند ولی کسی جرات حرف زدن ندارد

 

آدم حرفه‌ای اصلا دوست و فامیل خود را در کار جمع نمی‌کند. نهایتا هم اگر این اتفاق بیافتد، آنها هم افراد حرفه‌ای هستند. مانند خانواده داوودنژاد که خانوادگی افراد حرفه‌ای هستند و ایشان اعتقاد دارند که من باید افراد را بشناسم که از آنها بازی بگیرم.

فقط زوم می‌کنیم آقای گلزار کجا رفت؟‌مهمانی‌اش چه شد و با موبایل تعقیبش کنیم. اما این طرف دوربین هیچ کس به هیچ کس نیست. تو را دعوت می‌کنند و وقتی از سایر بازیگران می‌پرسی می‌گویند فلانی و فلانی هم هستند. خوشحال می‌شوی که خوب است این افراد هم حضور دارند اما وقتی سر پروژه می‌روی، میبینی که هیچ خبری نیست و این افراد حضور ندارند. حق اعتراض هم ندارم. همه جوره دست آدم بسته است. مطلب من را صد بازیگر دیگر در همان فیس بوک تائید کرده‌اند و حرف من را قبول دارند اما هیچکدام جرات تکرار ندارند، برای اینکه عده‌ای جنبه شنیدن حقیقت را ندارند و آن عده دقیقا افرادی هستند که به این معضلات اخلاقی دچار هستند و بهشان برمی‌خورد.

همه در حال دیدن هستند و سکوت می‌کنند و نتیجه‌اش می‌شود این. ما باید سر چشمه را درست کنیم. در یک کار تهیه‌کننده، دیگری کارگردان، دیگری برنامه‌ریز، دیگری بازیگر مشکل دارد. ولی این همه نیست.

 

* می توانم بگویم حدود 40 درصد از افراد سینمایی غیر بازیگر گرفتار فساد هستند

فارس:فکر می‌کنید چند درصد از افراد پشت دوربین را افراد فاسدی تشکیل می‌دهند؟

صالحی:فکر می‌کنم ۴۰ درصد را گرفته‌اند.

فارس:تاثیری که این افراد بر جریان سینمای ایران می‌گذارند، چیست؟

صالحی:تاثیرش این است که آثار غیر حرفه‌ای ساخته می‌شوند. وقتی همه عوامل غیرحرفه‌ای هستند، آن وقت زمان کار انگار تازه کلاس آموزش است. ما باید سر کار انرژی مضاعفی بگذاریم و علاوه بر بازی حواسمان به جای دیگر هم باشد. باید هم دستیار برنامه‌ریزباشی و هم حواست به شماره سکانس و لباس و ... باشی و تمام وظایف سایر عوامل را انجام بدهی. وقتی هم کار پخش می‌شود، کار قابل قبول نیست. در این مقطع هم دوباره تمام ضعف‌ها به گردن بازیگران می‌افتد که خوب بازی نکرده‌اند. نگاه نمی‌کنند به تیتراژ که چه کسانی در این اثر وجود داشته‌اند. یعنی فقط بازیگر در ضعف اثر دخیل بوده است؟ شما سریال‌های تلویزیونی را ببینید، چرا سریال‌های ما علی‌رغم حضور این همه بازیگر خوب بیننده ندارد و مردم ما سریال‌های درجه سه آمریکای جنوبی را نگاه می‌کنند که حتی خودشان هم قبول ندارند؟ این ماجرا که دیگر ضعف بازیگر نیست. باز هم می‌گویم و می دانم که همه این حرف‌ها به ضررم تمام می‌شود، ولی آدم گاهی به سیم آخر می‌زند و این حرف‌ها هم سیم آخر من است.

فارس:با توجه به چنین فضایی شما چطور به کار و فعالیتتان ادامه می‌دهید؟

صالحی:به امید کارکردن با آدم‌های خوب. یکی از افتخارات من کار کردن با افراد خوب است. ما افراد شریف و پاک در این عرصه کم نداریم، ولی مگر آنها در طول سال چند کار می‌سازند؟ مگر تهیه‌کنندگان و کارگردانان خوب ما که کار می‌کنند، مگر چند کار می‌سازند؟ همه ما به امید حضور در آثار این افراد فعالیتمان را ادامه می‌دهیم. ما در کار افراد خوب دیده می‌شویم نه کار افرادی که سطح کارشان پایین است.

 

*حاضرم در کارهای ضعیف‌تر ولی سالم حضور پیدا کنیم

 

فارس:آن وقت مجبور هستید که خیلی کم و گزیده کار کنید.

صالحی: بعضی وقتها هم مجبور می‌شویم در کارهای ضعیف حاضر بشویم که اصلا دوستشان نداریم فقط به صرف اینکه محو و تمام نشویم. مردم انگار انتظار دارند بازیگر را مدام و در سریال‌ها ببینند. همه ما منتظریم که یا کار خوب پیش بیاید و یا حتی در کارهای ضعیف‌تر ولی سالم حضور پیدا کنیم. ولی آن قدر ضعیف است که خود بازیگر حالش بد می‌شود. ما الان اگر دقت کنیم، افسردگی در میان بازیگران ایران می‌بینیم. افسردگی عجیبی بر فضای سینمای ایران حاکم است.

 

* دستیار کارگردانان زیادی را دیده‌ام که از نابازیگران برای نقش اول پول گرفته‌اند

 

آدم‌ها منتظر یک اتفاق نو و جرقه هستند که یک فیلمنامه خوب به دستشان برسد و یا حضور در کار فرد شاخصی به آنها پیشنهاد شود. من فکر می‌کنم که این انتظار خیلی ما را هم عصبی کرده و هم افسرده. این فضای افسرده برای این است که انتظار در حال طولانی شدن است و متاسفانه آدم‌های خوب چون به کارشان خیلی اهمیت می‌دهند کمتر کار می‌کنند. بهبود این ماجرا نیز باید از طرف مدیران و مسئولان صورت بگیرد که بیشتر نظارت کنند. من آن قدر دستیار کارگردان دیده‌ام که از نابازیگران پول گرفته‌اند و نه تنها طرف را نقش اول نکرده‌اند، بلکه نقش هشتم شده و سر کار دعوا و کتک‌کاری شده است. این موارد باید جلویش گرفته شود و ربطی به ماهیت سینما ندارد.

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۴۳
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱۳
حميد
|
Canada
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
27
22
حرف جديدي نزد.آقاي سلحشور جزو بزرگان سينماست و کسي حق بي احترامي به ايشان را نداره.
پاسخ ها
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
ببخشید شما?!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
5
17
بولتن ، این خانوم برخی حقایق را گفته اند ، ولی همه مشکل از مسائلی که گفته اند نیست ! وقتی ایشون در برخی کلیپهای خوانندگان زیرزمینی (حدود 3 سال پیش ) پایه ثابت بودند ، چه انتظاری دارند که تهیه کنندگان فاخر و کارگردانان خوب بدنبالشان بیایند ، مسلما آن 20% تهیه کنندگانی که ایشان نام میبرند ، از همان افراد فیلم فارسی ساز و فیلم رقاصی ساز هستند ... !
م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
3
18
حقیقت تلخه واین خانوم حقایق را گفتند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
مجددا سلام . شما اسمتون رو عوض می کنید یا من عوض کنم ؟
م جدید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
هردوتایتان عوض کنید.
خوب پدر جان از نام کامل و واقعی خودتان استفاده کنید . دیگر کسی نخواهد توانست آنرا به کار گیرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
زياد هم مطمئن نباش جناب م جديد!. اينجا عجيب‌تر از اينهايش هم كپي شده‌اند.
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
2
6
البته من نمی دونم ایشون انتظار دارن چه عکسایی از بازیگرا بیاد بیرون که مصداق حرف جناب سلحشور باشه...فکر کنم ایشون خیلی چیزهارو که یقینا مصداق بی حجابیه نه بد حجابی اشکال نمی دونن والا انقدر عکس و کلیپ هست که نشه ازش دفاع کرد....متاسفانه 99 درصد بازیگران زن پشت دوربین و 80 درصد جلوی دوربین بد حجاب و 50 درصد پشت دوربین و10تا15 درصد جلوی دوربین ب حجاب هستن...البته ملاک اگر اسلام و اسوه های اسلام باشه...شما چطور از حجاب خانم ها کریمی و فرهانی و تهرانی و خیلیای دیگه دفاع می کنید..این سینما رو شما ساختید و دوستاتون...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
یکی به من بگه بالاخره چی چند درصد اونهم کجا!!!!
مرتضي.ام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
ديگه ببين اوضاع سينما چيه كه ايشون صداش در آمده، وگرنه خودش هم همچين عليه‌السلام نيست.
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
11
9
واقعا" خانم صالحی اگه یه کم سرت شلوغ بودو انقدر بیکار نبودی بازم از سینمای ایران گله میکردی!؟ فکر نکنم، میدونی چرا؟ واسه اینکه هر هنرپیشه ای یک تاریخ مصرف داره وبعدشم تمام. و شما از اون دسته هستی که تاریخ مصرفتون تمام شده،من نمیگم در سینما فساد نیست که هست ولی اگه قرار باشه که هنرپیشه ای گله هم بکنه اون آدم تو نیستی!؟به کارنامت نگاه کن!!!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
من نمی دونم چرا فقط بازیگرهای زن تاریخ مصرف دارند و بایگرهای مرد رو تا سن فسیل شدگی هم همواره باید تحمل کنیم ؟!
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
آدم فسیل از فاسد و کثیف قابل تحمل تره
سهیلا *
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
جناب ناشناس جالبتر اینکه تا سن فسیل شدگی باز هم به کمتر از نقش دامادی رضایت نمیدهند .
مژده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
1
11
من کاملا با ایشان موافقم . خیلی بیشتر از اینها را هم شنیده ام . تازه ایشان خیلی حقایق را کتمان کردند. خدا عاقبت سینمای ایران مان را وهمچنین بینندگان مارا به خیر کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
2
7
سلام .ای کاش خود خانم صالحی و سایر بازیگران خانم اظهارات منو بخونند. قضیه اینه که هر کسی از زاویه دید خودش به ماجرا نگاه می کنه - البته اینو نمیگم تا گفته باشم همه دیدگاه ها درسته و هر کس از هر زاویه دیدی که دیده درست دیده. بلکه من معتقدم یک زاویه دید درست و به حق وجود داره و همه ما از هر زاویه ای که نگاه می کنیم یک چیزهایی رو درست می بینیم چون آنقدر ازش فاصله داریم که بتونیم ببینیم یک چیزهایی رو هم نمی بینیم چون آنقدر بهش چسبیدیم که نمیتونیم ببینیم.- اگه آقای سلحشور سینمای ایران رو اون طوری توصیف کردند بخاطر اینه که توی یک فضای اعتقادی به سر می برند- که خود من هم تو همون فضایم- که خیلی از فضایی که توی سینمای ایران ایجاد شده فاصله داره. آدمی که همه عمر به زندگی زیبا و روحانی پیامبران پرداخته و تنها از به تصویر کشیدن این افراد در قاب هنر لذت می بره طبیعیه که وقتی می بینه خانم های بازیگر چه تمایل عجیب ، از دید بعضی ها خنده دار و از دید بعضی ها ترحم برانگیزی به خود نمایی دارند و چه ژشت ها که نمیگیرند و چه آرایش ها نمی کنند و از در و دیوار آویزان می شوند و از خودشان عکس می گیرند و با افتخار تو فضای اینترنت پخش می کنند و در مجموع وضعیتی را ایجاد می کنند که اصلاً آدم نمی داند بخندد یا گریه کند (بگذریم از آنچه که بی اجازه و خواست بازیگران در فضای اینترنت پخش شده یا نگفتنی هایی که پشت پرده هست که من هم به علت بی تمایلی آگاهی چندانی از آن ندارم) چنین واژه ای را برای توصیف فاصله فاحش این بازیگران از معیارهای آرمانی و ستودنی خود به کار می برد. البته خود ایشان هم این واژه را در وصف همه به کار نبرده اند. اما خوب بدی ها اثر بیشتری دارند. یک لکه سیاهی روی لباستان کافی است که آن را کثیف بخوانید هر چند تمام لباستان کثیف نباشد. اما واقعیت ماجرا این است که بیشتر بازیگران ما نه آنقدر ناپاکند که جناب سلحشور توصیف کرد و نه آنقدر پاکند که لایق نقش هایی که گاهی بازی می کنند باشند! اگر از دید بازیگرانمان هم به ماجرا نگاه کنیم می بینیم اتفاق خاصی نیفتاده و به قول خودشان خودنمایی در ذات بازیگر است، شغلمان ایجاب می کند و ... شاید یک خانم بازیگر بواسطه پایبندی بالنسبه ضعیف ترش نسبت به اعتقادات، ایرادی نبیند که این دفعه بیشتر از دفعه قبل آرایش کند، این دفعه لباس تنگ تری نسبت به دفعه پیش بپوشد، این دفعه نقش سبک تری را به عهده بگیرد، این دفعه بیشتر از دفعه قبل عشوه بیاید و همین جور این دفعه یک چیز هایی در نظرمان قباحت کمتری نسبت به دفعه پیش دارد و آنقدر آرام اتفاق می افتد که خودش هم نمی فهمد چی شد یهو رفت جلوی دوربین - ببخشید که می گویم- عریان شد! خداوند هم می فرماید شیطان گام به گام عمل می کند از گام های او پیروی نکنید! چرا بازیگران ما قبول می کنند هر نقشی را بازی کنند؟! چرا بازیگران ما از نقش های زیبایی که گاهی بازی می کنند الگو برداری هر چند جزئی نمی کنند؟! چرا بازیگران خانم ما اجازه می دهند که آدم های فرصت طلب و پست بخاطر پول ضعف فنی و محتوایی فیلم های خود را با بهره جویی از وِیژگی های جنسیتی بانوان جوان جبران کنند؟! چرا بهمان بر نمی خورد؟!!! چرا بدمان نمی آید هر وقت می خواهند گیشه را فتح کنند روز به روز بیشتر از گذشته مسائل قبیح و جنسی را چاشنی فیلم های بی محتوای پر از بازیگران خوش قیافه و معروف می کنند؟! می بینید اگر در سینما فساد هست من نوعی بازیگر بی تقصیر نیستم. تا کی بخواهیم وزارت ارشاد کاری بکند؟ آن وقتی نمی گویید زورگویی است؟ اگر من نخواهم چه کسی می تواند برایم کاری بکند؟
ضمناً حقیقت آنقدر ها هم نسبی نیست که نتوانیم بگوییم آنچه در هالیوود جاری است عین فساد است! دین و عرف خودشان و دین و عرف خودمان نداریم!!! خداوند حضرت آدم را به جزای نافرمانی او عریان ساخت! آن انسانی که عریانی شیوه اوست انسان نیست، حیوان است! چرا که عریانی شیوه حیوانات است. در آمریکا و کشورهای غربی هم علی رغم آنچه فیلم هایشان به ما می گویند عریانی و بی بند و باری قبیح است. کسانی که فیلم های سکس می سازند به فرزندانشان اجازه دیدن این فیلم ها را نمی دهند!!!
بازیگران عزیز سینمای ما هنوز مثل هالیوود و بالیوود ... خانه نشده. اما به خودمان بیاییم، نشویم ماجرای آن قورباغه ای که می اندازنش توی آب سرد تا آب را به تدریج به جوش آورند!
آشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
1
5
مگر این حرفها تازگی دارد که همه تعجب کرده اید؟
اصولا سینما فقط برای همین به کشورهای مسلمان آورده شد. دیگر تعجبش چیست. چرا ریشه یابی نمیکنید که از چه زمان شروع شد؟ مگر در آن جلسه وزیر ارشاد از خانمها نخواسته بود که الاقل دیگر علنی و همه و جا و با پررویی مشغول نشوند و بعد مدعیان آزادی چه قشقرقی که بپا نکردند. مگر مشابه همین حرفها را سالها قبل به انواع روشها خانمهایی مثل افسر اسدی مطرح نکرده بودند؟ اما چرا در آنزمان با بایکوتی سخت مواجه شد و نگذاشتند صدایش دربیاید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
از کجا فهمیدی همه تعجب کردیم؟!!!
روزبه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
6
1
قضاوت بهتر و اصلح را به پیشکسوتان سینما واگذار کنیم.
م سادات موسوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
4
9
خانم صالحی با عرض معذرت آن تهیه کننده که چنین حرف شرم آوری را در قبال کار طولانی به شما زد آیا در باغ سبزی ندیده بود؟؟؟از خانمها بویژه خانمهای محجبه و باوجدان که مدافع ناموس خود هستند عذر خواهی میکنم اما بنده مادر بزرگ فهیمی داشتم که تهرانی اصیل بود وخیلی مؤمن که برای پاسداشت حجاب از سربازان رضاشاه کتک خورده بود و برای حفظ چادر که بزور از سر خانمها برمیداشتند 3ماه از خونه بیرون نرفت خلاصه جانم براتون بگه حرفهای با مسمایی میزد مثلا هر وقت حرف تعرض مردی پیش میامد می گفت تا زن نکنه شیوه مرد نمی کنه گیوه. توضیح اینکه تا مردی هر چند لاابالی از زنی شل و وارفتگی نبینه به خودش اجازه نمیده حتی زبانی تعرض کنه
پاسخ ها
سهیلا *
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
درود بر شما و خدا رحمت کنه مادر بزرگ ماهتونو . منم با شما هم عقیده ام .
م سادات موسوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
خداوند ارواح پدر و مادر شما را هم غریق رحمت کنه انشاءالله سر سفره جده سادات مهمان باشند.
مرتضي.ام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
احسنت! واقعا حقيقتي را بيان فرموديد انكار ناشدني و به راستي كه چنين مادران فهيمي، دختران ارزنده‌اي چون شما را در دامان خود مي‌پرورانند. خداوند مادربزرگ محترمتان را بيامرزد و شما را در خط انبيا، مستدام و پاينده بدارد.
مجید(مازندران)
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
رحمت بر اون شیر پاکی که خوردی خواهرم

آفرین برا ون مادری که چنین شیر زن فهمیده ای چون شما را پرورش داد
مهسا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
آفرین اتفاقا دقیقا نظر منهم همینه
م سادات موسوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
داداش مرتضی ممنونم امیدوارم اموات شما نیز روحشون شاد باشه و مهمان حضرت زهرا باشند.شما هم سالم باشید یا علی
Atiye
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
خب همینه دیگه! هر کس باید خودش رو درست کنه تا جامعه درست بشه. متاسفانه فقط بلدیم در مورد مشکلات حرف بزنیم اما راه حلی ارائه نمی دیم!
اکثر بازیگران فقط ادعای نجابت و پاکی می کنند. و الا از قدیم گفتن از کوزه همان برون تراود که در اوست...
رضا
|
United States of America
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
3
5
والله اگر عکس این خانم را در صفحه فیس بوک ببینید متوجه می شوید که چه فسادی وجود دارد !!!!!!!لابد حق با ایشان است .
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
3
3
ای بابا باز ما یه پیام گذاشتیم مثله اینکه باعث وهن سایت می شد انتشار ندادند خوب من فقط استاد (به قول این خانم) کیمیایی را معرفی کردم که تو فیلم های قبل انقلاب چی کار می کرده و زنش کی بوده و چی کاره بوده .
البته از اون پسر خوشگله هم نوشتم که اونم باز باعث وهن سایت می شد . البته از وقتی که (دیروز) بولتون بهم گفت حرفهات باعث وهن سایته خیلی خودمو کنترل کردم تازه کلی چیز در مورد ع ک کارگردان مشهور می دانستم و از فساد شدید جنسی با خانم های عشق بازیگری(اماتور ها) که حال طولانی می خواست که دچار خود سانسوری شدم و نگفتم گفتم که دارم سعی می کنم خودمو کنترل کنم.
مدیر پایگاه خوبه خیلی مراقبی حرفی نزنی که موجب وهن سایت بشه !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
3
6
شما اول حجابتو درست کن تا حریمی برات مشخص بشه بعد بیا....
نیلوفر
|
Germany
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
2
3
عجب صبری خدا دارد اگر من جای او بودم ....
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
0
3
سلام دوستان یه بار سلحشور گفت زنان سینما .... هستند همه زنان سینما دادشون درومد این خانم هم یکیشون مثل اینکه عکس های خودش رو تو اینترنت ندیده که میگه کی عکس نیمه برهنه انداخته در ضمن من پیشنهاد میکنم مصاحبه بسیار کوتاه خانم مرجان محتشم رو بخونید تازه میفهمید که توی سینما چه خبره
نگار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
1
1
من فک کنم چون این خانم دیگه تو هیچ فیلمی بازیش منیدن عقده ای و افسرده شده دیده داره فراموش میشه خواسته خودی نشون بده وگرنه اگه با فساد مخالفه این عکسای افتضاح چیه که تو اینترنت داره که کلی بدحجابه جالبه اکثر بازیگرای درجه پنجم به بعد و این بازیگرای تازه مشهور شده این عکسارو میگیرن یا و برنامه های خیریه و غیره برا خود نشون دادن میان
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
0
2
سلام خانم صالحی حق با شماست بعضیها به اشتباه وارد سینما شدن و سینما رو با اخلاق فاسدشون خراب کردن و شما که این همه در سینما بودید و زحمت کشیدید تا به این مرحله رسیدید با وجود این افراد فاسد حق شما پایمال میشود و من واقعا برای ان کارگردان بیشعوری که این بی حرمتی را به شما بانوی گرامی و پاک زحمتکش را کرده باید بگم که اول برو خودتو درست کن که ابروی هرچی مرد بردی
دوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
1
1
یاد بازیگرانی مثل گوهر خیراندیش ثریا قاسمی مرحومه حمیده خیرآبادی و ژاله علو و مهرانه مهین ترابی واز این قبیل افراد به خیر کمتر سینمایی ایران از این افراد پیدا میشه
omid
|
United States of America
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
0
0
سلام من حق به خانم صالحی میدم چون مشکلات رو تمام و کمال گفتند
یک ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
0
0
حق باخانم صالحی است بعضی از نامردان وناکسان هستند که سعی وفکرشان همیشه به انحرافات بوده وبه علت داشتن فساد اخلاقی فاسد بودن خویش را به دیگرا ن تلقین نموده ودیگران را به فساد مبتلا می کنند یعنی اینها ویروسی مسری وخطر ناک دارند که اگر دربین مجتمعین قرار بگیرند موجب تخریبی وفساد آن اجتماع خواهند شد به عنوان مثال اگر داخل یک جعبه میوه ای یکی از میوه ها خراب باشد و اگر آن میوه خراب شده را ازبین میوه های سالم جدا نکنیم بوی گندیده سموم دار آن میوه مابقی میوه ها را فاسد نموده وتخریب خواهد نمود.
یک ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
0
0
سلام وصد مرحبا به خانم صالحی که یک خانمی محجبه وعفیف بوده وبا این ادعای اصولی ومنطقی خویش وافشاگری از ابراز فساد اخلاقی برخی از بازیگران گندیده وفرسوده توام با بوی بد که یکجا بودن با آنها برای هر شخصی خطرناک وبیماری زا بوده و این بیماری به بیماری فسق وفجور میتواند موسوم باشد و برای افرادی پاکدامن وبا عفت همچون خانم صالحی مضر وزیان آور بوده وآبروی این عده از افراد را درمعرض خطر قرار میدهد دولت مکلف وموظف است در اینمورد عملیات غربالگری وتفکیک را انجام داده ودر برکناری وعزلت اینگونه افراد مفسد اقدامات سریع وعاجلانه را داشته باشد جای تحسین وافتخار است این آبرو وعفت خانم صالحی که من به نوبه خود از ایشان حمایت نموده ونوکر وچاکر چنین خانمی هستم که واقعا" حماسه آفریده اند . باتشکر از بولتن وخانم صالحی یک شجاع زن ایرانی
یک ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
0
0
حق را به صاحب حق باید داد واین خانم صالحی مستحق بوده وسزاوار حق است بولتن عزیز نظریات متفکرانه وطلاوار اینجانب را دروبلاگتان قرار ندادید همانطوریکه عرض کردم جای غذاها ومیوه های فرسوده وخراب شده در آشغال دانی وزباله ها است واگر آشغال به بیرون از محوطه ودور از آن ریخته نشود ودر داخل شهر واجتماع قرار بگیردبوی گند آن درون شهر را آلوده نموده وتولید بیماری می نماید.انسانها هم چه زن وچه مرد به گونه های مختلف بوده وبرخی به علت داشتن فساد اخلاقی وانحرافات رفتاری اگر از انسانهای سالم دارای اخلاق حسنه تفکیک نگردیده ومکانهای مخصوصی برای این عده افراد زیر نظر دولت در نظر گرفته نشود این مفسدی آنان وبوی گند شان موجب تخریبی وخدشه دار شدن افرادسالم گردیده......
مدیر پایگاه پیام های طلایی !شما را خلاصه می کنیم چرا که اینجا جای مطالب بلند نیست .
یک ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
0
1
فساد اخلاقی ریشه ای سرطانی داشته ودارد اگر درمکانهای مناسب تحت مداوا ومراقبتهای لازم قرار نگیرد تومورهای آن تقویت پیدا نموده وکل اعضاء رادربر خواهد گرفت که در نتیجه به سرطان کلی نه جزئی خاتمه یافته ودرهمه جا وهر جا منتشر خواهد شد .که درنهایت به ضرر عموم تمام شده ودر نهایتش منجر به نابودی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
2
1
خانم لطفا حجابت رو رعایت کن به جای هزار عمل زیبایی که رو صورتت انجام دادی دست یه نیازمند رو بگیر.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
1
2
خانم لطفا حجابت رو رعایت کن به جای هزار عمل زیبایی که رو صورتت انجام دادی دست یه نیازمند رو بگیر.
تنها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
0
0
پرستو صالحی، بازیگره درجه هشتم هم نیست.
خدایی وقتی اسمش رو میشنوی کدوم فیلم و سریالش به یادت میاد؟ والا هیچی!!!
جالبه این بازیگران خانم وقتی دنبال شهرت هستن به هر کار فسادی تن میدن. بعد وقتی دیگه کسی بهشون نقش نمیده مانیفست افشاگری ارائه میکنن :)))
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین