کد خبر: ۲۸۳۲۱۴
تعداد نظرات: ۱۳۲ نظر
تاریخ انتشار:
تفسيرهفته، به قلم محمدتقى فرجى

كز ديو و دد ملولم و انسانم آرزوست

صاحب مثنوى در تفسير اين آيه شريفه، شناخت شناسى و كمال انسان را از جمله راه هاى رسيدن به حق مى داند و در جستجوى انسان كامل، پله پلشه تا ملاقات خدا را طى طريق مى كند.
كز ديو و دد ملولم  و انسانم آرزوستگروه فرهنگى: نظر به اهميت ادراك بيش از پيش مقام انسان و انسانيت در عصرما و ضرورت پر كردن خلاء هاى ناشى از عدم رعايت اخلاق و اخلاقيات در جامعه، اين هفته قطره اى از درياى فكرى مولانا در اين باره مورد بررسى قرار مى گيرد.

به گزارش بولتن نيوز، محمدتقى فرجى در يادداشت امروز خود، با اشاره به قصه پر غصه بحران هويت در جامعه جهانى و سقوط تدريجى انسان از جايگاه رفيع خود مى نويسد، 

"بايد ديد، انسانى كه آرزوى مولانا است، كدام انسان است؟ اين انسان، يقينأ يك انسان معمولى نيست، بلكه انسانى كه مولانا مراد مى كند، يك انسان متعالی و برجسته است. انسانى كه بتواند نيمه پنهان انسان را پيدا كند".

"وَلَا تَکُونُوا کَالَّذِینَ نَسُوا اللَّهَ فَأَنسَاهُمْ أَنفُسَهُمْ أُوْلَئِکَ هُمُ الْفَاسِقُونَ".

"و همچون کسانی که خدا را فراموش کردند و خدا نیز آنها را به خود فراموشی گرفتار کرد نباشید، و آنها فاسق و گنهکارند".

دی شیخ با چراغ همی‌ گشت گرد شهر                  
کز دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست
گفتند یافت می‌ نشود جسته‌ایم ما                        
گفت آنکه یافت می‌ نشود آنم آرزوست

كز ديو و دد ملولم  و انسانم آرزوست

صاحب مثنوى در تفسير اين آيه شريفه، شناخت شناسى و كمال انسان را از جمله راه هاى رسيدن به حق مى داند و در جستجوى انسان كامل، پله پله تا ملاقات خدا را طى طريق مى كند. مولوى با ابيات فوق در پى كسى است كه به معناى كامل كلمه انسان باشد، زيرا انسان، انسان را درك مى كند، انسانى كه گفته اند،"یافت می‌ نشود، جسته‌ایم ما" بايد ديد
انسانى كه آرزوى مولانا است، كدام انسان است؟ اين انسان، يقينأ يك انسان معمولى نيست، بلكه انسانى كه مولانا مراد مى كند، يك انسان متعالی و برجسته است. انسانى كه بتواند نيمه پنهان انسان را پيدا كند. مولانا براى انتقال درد و رنج خود از خلوت خواص و محضر عوام، به شرح فراق می پردازد و با بیان عمق تنهایی ها، از فقدان انسانى كه بتواند خلاء انسان ديگر را پر كند، شكايت مى كند. البته بودند كسانى كه به ظاهر در اطراف مولانا جمع مى شدند و با او لاف دوستى و همراهى مى زدند، اما دوستى با كسانى که در حد و اندازه هاى مولانا نبودند، به هیچ عنوان با معانی و انديشه هاى متعالی او همخوانی ندارد. همرهان سست عناصرى که جز ناهمراهى و تزاحم با نخبگان و خردمندانى چون مولانا، كار ديگرى از پيش نمى بردند. مولانا همچنين از ظلم و جوری که بر اندیشه و خرد مى رود، سخن می گوید و با اين  شعر در جستجوی یاری است که نه ظلم را برمى تابد و نه ظلم مى كند، انسانى كه مولانا آرزو مى كند، انسانى است كه طبق نظر قران، خدا را فراموش نمى كند و خدا نيز او را نصرت مى بخشد. معشوق مولانا انسانی است که با دستیابی و شناخت خود، ذات اقدس الهى را مى شناسد و با آگاهی از برتری و فضیلت فطرى خویش، جز به تعالی و اوج مقام انسانیت نمی اندیشد. حلقه مفقوده مولانا، به واسطه اندیشه و خرد خود که به مدد كوشش عالمانه و استفاده از تجربه های ارزشمند حاصل مى آيد، از جنس انسان اسلام است و هم نشینی و همراهی و هم صحبتی با چنین انسانی، سراسر لذت و سعادت است. همسفرى با انسان هاى بزرگ، کمال آرزو و غایت خواستن انسان است. انسان مورد نظر مولانا، انسانی است که عاشق مولانا است و كشف چنين معشوقه اى، يعنى عشق مولانا و شمس و اين عاشقى، فنا شدن انسانى در وجود انسانی ديگر تعريف مى شود و اين مهم، به معناى آغاز و پایان حركت متعالی انسان و جامعه است.

كز ديو و دد ملولم  و انسانم آرزوست"من عرف نفسه فقد عرف نفسه". يعنى کسی که خود را بشناسد، خدا را هم می‌ شناسد. مولانا هم به همین نکته اشاره دارد که شرط خداشناسی، خود شناسی است و خود شناسى قبل از خدا شناسى است. دستیابی به چنين انسانی، به غور و جستجوی اگاهانه در خويشتن خویش و شناخت ابعاد و جوانب گوناگون انسان براى رسيدن به خدا نيازمند است. مولانا در این شعر، از آرزوهاى فرو خفته خود می گوید، او در پی دست یافتن به یک ذات متعالی است. وصال انسان كامل و كمال انسان و دیدار دوست، چه بسا اتفاق مباركى است که در نگاه او برخوردار از متعالی ترین ویژگی های بشری، هم از اين سوى و هم از آن سوى است. اما از هر سوى كه مى نگريم، فقدان انسان كامل و خلاء ناشى از قابليت كمال انسان، تدريجأ موجب انزواى انسان متكامل مى شود. اگر من مى گويم، مولانا تنهاست و از سر تنهايى در جستجوى انسان كامل است، هرگز به معناى انگشت تأكيد نهادن بر خلق و خوى درون گرا و گوشه نشينى او نبوده و نيست، بلكه تنها بودن امثال مولانا، به معنى تهى بودن ظرف از مظروف واقعى تعريف مى شود؛ برای درک بيش از پيش این واقعيت، می توان به توصیف ذات اقدس الهى پرداخت، زيرا زير ساخت خدا شناسى، خود شناسى است و انسان از راه شناخت خود به شناخت خدا مى رسد. البته من در كتاب"مناجات مولانا" كه بعون الهى به زودى منتشر مى شود، به اين مهم پرداخته ام و مولوى صاحب مثنوى نيز، درآثار خود راه رسيدن به خدا را يك راه، يعنى صراط مستقيم مى داند.

والله که شهر بی‌ تو مرا حبس می‌ شود                   
آوارگی و کوه و بیابانم آرزوست
زین همرهان سست عناصر دلم گرفت                   
شیر خدا و رستم دستانم آرزوست
جانم ملول گشت ز فرعون و ظلم او                       
آن نور روی موسی عمرانم آرزوست
زین خلق پرشکایت گریان شدم ملول                     
آن‌ های هوی و نعره مستانم آرزوست
گویاترم ز بلبل اما ز رشک عام                              
مهرست بر دهانم و افغانم آرزوست


منبع: بولتن نیوز

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۱۳۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۳
پایتخت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
35
10
با سلام خدمت استاد ارجمند
من عاشق مولانا هستم و به نظرم تا به امروز کاملتر از او دنیا به خودش ندیده است و انسان کامل را میتوان در خود مولانا جستجو کرد.
به هر صورت از بابت پرداختن به مولانا ممنونم.
پاسخ ها
امیدوار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
" به نظرم تا به امروز کاملتر از او دنیا به خودش ندیده است و انسان کامل را میتوان در خود مولانا جستجو کرد" .................................
برادر گرامی در بزرگی شخصیت مولانا شکی نیست ولی کاملترین انسان و سرور همه کائنات رسول ا... (ص) بوده ، هست و خواهد بود و ما به عنوان یک مسلمان به این مسئله باید اعتقاد کامل داشته باشیم
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
۱۲:۵۶من عاشق مولانا هستم و به نظرم تا به امروز کاملتر از او دنیا به خودش ندیده است و " انسان کامل را میتوان در خود مولانا جستجو کرد " ......

به نقل از سایتی از اینترنت :
مولانا معتقد است براي شناخت خداوند بايد حضرت محمد (ص) را بشناسيم؛ چرا كه خداوند عاشق پيامبر (ص) بوده و خلقت جهان به دليل وجود مبارك ايشان صورت گرفته است.
مولانا در بيت
«از احمد تا احد يك ميم فرق است
دو عالم در همين يك ميم غرق است»
و در بسياري از اشعار خود ارادت خود را به پيامبر اكرم (ص) نشان داده است.
جلال‌الدين مولوي چون ديگر عارفان مسلمان راه‌شناس، " نبي‌اكرم را نمونه كامل و تمام عيار اخلاقي و واجد تمامي صفات عالي انساني مي‌داند " و از شخص حضرت محمد (ص) به مصداق آيه مباركه: «وانك لعلي خلق عظيم» و حديث قدسي «لولاك لما خلقت الافلاك» به عنوان انسان كامل و اكمل شفيع دو عالم و چهره ممتاز منحصر به فردي كه نظيرش تاكنون نيامده و نخواهد آمد و نه بوده و نه خواهد بود، چنين ياد مي‌كند:
بهر اين خاتم شدست او كه به جود
مثل او نه بود و نه خواهند بود !
ختم‌هايي كه انبيا بگذاشتند
آن به دين احمدي برداشتند
قفلهاي ناگشاده مانده بود
از كف انا فتحنا برگشود!
او شفيع است اين جهان و آن جهان
اين جهان زي دين و آن جا زي جنان

به قول مولوي، مدح كننده خورشيد، مداح خود است. خورشيد، نورافشاني و گرمابخشي را وظيفه ذاتي خود مي‌داند. هر كس دل و ديده و تن و جان به خورشيد نسپارد، خود زيان كرده و خسارت ديده است، نه خورشيد.............................................
پایتخت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
33
10
حالا اگه مثلاً عنوان مقاله بصورت زیر بود:
" روز گذشته مادر م.ه برای فرزندش که در زندان بسر میبرد نان برنجی خانگی فرستاد "
کاربران کلی نظر میدادند!

واقعاً زنگ خطر انقراض ژنهای اصیل و فهمیده در کشور به صدا در آمده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
ژن که نمیفهمه باید خودت بهش یاد بدی.
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
۱۴:۱۲ واقعاً زنگ خطر انقراض ژنهای اصیل و فهمیده در کشور به صدا در آمده....

؟؟!! خدابیامرز !!؟؟ هیتلر هم از بچه گی با توری و صافی و غربال دنبال جدا کردن ژنهای اصیل و فه میده قهوه ای رنگ !!؟؟ نژاد ژرمن بود و بعد که به قدرت رسید این جدا سازی را با ژنهای گنده تری شروع کرد و میلیونها انسان را به خاک و خون کشید و کشورها را با خاک یکسان نمود.
خداوندا تو خود از گناهان و خطایای این کاربر درگذر زیرا او نمیداند چه میگوید و بر بچه و نادان و سفیه هرجی نیست.
اميد مظفرى
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
6
22
از مقام انسان گفتن و به مولانا پرداختن،
به خصوص در اين روزها كه انسانيت و اخلاق
به شدت تحت تإثير ماديت قرار گرفته، خيلى
بجاست، دست شما درد نكنه،
انشاالله اين جور مباحث رو ادامه بدين.
پاسخ ها
پایتخت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
بله خیلی خوبه فقط به شرط اینکه اینگونه مباحث با مسائل سیاسی یا بعضاً دینی مخلوط نگردنند و هر چیزی جای خودش بررسی شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
پایتخت خود اشعار مولانا با دینش قاطی بوده.تو از چی داری فرار میکنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
پایتخت از مرگ می ترسی؟
پایتخت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
خطاب به ناشناس ۲۲:۰۹
ببینید زبان پارسی زبان کنایه ها، عواطف و احساسات است و به همین دلیل است که از هر بیت از شاعران بنام این سرزمین هزاران معنی و مفهوم بعضاً متضاد استخراج میشود، همانطور که حافظ از شراب و مستی برای رساندن مفاهیم والا استفاده میکند مولانا هم از دین بهره میبرد.
پایتخت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
خطاب به ناشناس ۲۲:۱۱
اصلاً به مرگ فکر نمیکنم تا ازش بترسم یا نترسم! معمولاً این افسرده ها هستن که به مرگ فکر میکنند و بعضاً هم دست به خودکشی میزنن.
سالها پیش وقتی دوم راهنمایی بودم به دختری علاقه پیدا کردم اونقدر که دوستم متوجه علاقه ی من شد بماند، روزی دوستم ازم پرسید که چقدر آن دختر رو دوست دارم و منم گفتم که حاضرم واسش بمیرم! بعد دوستم ازم پرسید حالا اگه اتفاقی واسه اون دختر بیفته و مثلاً دستش بسوزه بازم واسش میمیری؟! من گفتم آره، بعد دوستم پرسید اگه پاهاش قطع بشن چی بازم واسش میمیری؟ من به یاد حرف پدربزرگم افتادم که بم گفته بود هر وقت احساس کردی کسی سعی دارد با حرفهای منفی حس خوبت رو از بین ببرد فوراً ازش دوری کن چون مطمئناً اون فرد خوده شیطانه. من هم از همون لحظه دوستیمو با همکلاسیم تموم کردم و بعدها فهمیدم که طی زمانی که با همکلاسیم هنوز رابطه داشتم همکلاسیم از روی حسادت چیزهایی رو به دروغ به اون دختری که دوستش داشتم میگفته است! هر چند که نتونست مانع دوستی منو اون دخترخانم شه ولی منظورم این بود که افراد شکست خورده و افسرده چون توان دیدن موج زیبای زندگی دیگران رو ندارند همواره دم از مرگ میزنند.
به کوری افراد حسود من و دیگر دانشمندان با همکاری خدا بسوی جاودانگی پیش رفته و بهشت رو در همین دنیا خواهیم ساخت.
ناشناس ۲۲:۱۱
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
خب شما که عاشق حقیقتی این طور نیست؟ پس چرا به مرگ که یک حقیقت واضحه فکر نمیکنی؟این مفاهیم والا دقیقا میشه بگی چی هست؟
پایتخت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
خطاب به ناشناس ۲۲:۱۱(۱۷:۰۶)
دوست گرامی حرفایی که میزنم حاصل تجربیات و تفکرات کاملاً فردیست و دربرگیرنده ی دیدگاه گروهی خاص نیست لذا در مورد موضوعات مورد بحث نمیتوانم با یک اشاره دیگران را به سمت یکی از دیدگاه های موجود راهنمایی کرده و از توضیح بیشتر خود را خلاص کنم! و اگر هم خواسته باشم تفکراتم را در مورد موضوعی دقیقاً توضیح دهم شاید به اندازه ی یک کتاب شود که مسلماً چنین چیزی مقدور نیست.
بله من عاشق حقیقتم ولی مرگ فقط یک "احتمال" است نه "حقیقت" ! احتمالی که درصد بوقوع پیوستنش خیلی بالاست فقط همین. به خدا خیلی سخت است که بتوان در چند سطر آنرا توضیح داد. دانش پزشکی از قدیم تا حال تمام تلاشش این بوده که این درصد احتمال را کاهش دهد.
اگر بخواهم "مفاهیم والا" را در چند سطر توضیح دهم کاریست نشدنی که اگر شدنی بود مولانا برای توضیح آن مجبور نمیشد در مثنویش برخی از حرفهای دلش را افشا کند!
ناشناس ۲۲:۱۱
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
حرفهای شما پر از تناقضات هست.اون از دروغها وبزرگ نمایی ها تون در باره مردم ایران ،اینم از دروغ هاتون درباره مرگ،اشعار مولوی وتفکرات فردی که البته دارین به خودتون دروغ میگین.فکر میکنم شما هر چیزی رو که می خونید ازش برداشت غلط می کنید.مثل همین قرآن خوندن یا خوندن اشعار مولوی.یه خرده درباره خداشناسی مطالعه کنید.اجزا قرار دادن برای خداوند یعنی اینکه براش شکلی قائل شدن و شکل محدوده ولی خداوند نامحدوده.نمی دونم چرا وقتی درباره چیزی نمی دونی وفقط تابع گمانت هستی حکم به درست بودنش میکنی وبقیه رو متهم به تقلید فکری میکنی.همین قرآن گفته هر کسی مرگ رو می چشد یا همه ما به سوی خدا باز می گردیم.خب شما که میگی مرگ احتماله وحقیقت نیست درباره این آیه چی فکر میکنی.خداوند جز حقیقت نگفته ودرباره احتمال حرفی نزده.
ناشناس ۲۲:۱۱
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
اگر میبینی کسانی مثل حضرت مهدی یا حضرت خضریا حضرت الیاس یا حضرت عیسی زنده هستن به خاطر ماموریتی هست که دارن وتازه زنده بودنشون با خوردن یه سری مواد که از توی آزمایشگاه دراومده باشه نیست بلکه به اجازه خداست.تازه اونها هم باید از طریق مرگ به جهان دیگه برن وراهی جز این وجود نداره.به نظر میاد شما مرگ رو به معنی نابودی می دونید درصورتی که این نیست.همه ما ابدی هستیم چه بدکار یا نیکوکار.شما دارین عمرتتون رو برای چیز بیهوده تلف میکنید.این که میگید حرفام نتیجه تفکرات فردی هست وفکر میکنی که امثال ماها داریم یه سری حرفای تکراری و فکرهای دیگران رو طوطی وار بیان میکنیم بازهم دروغ هست.تفکرات شما ادامه همون تفکرات کاهنان مصری هست وباز هم تاکید میکنم چیز تازه ای نیست.اونها مردن ورفتن وکاری نکردن.به همه ما ازبچگی حق وباطل ارائه میشه ویکی حق رو انتخاب مبکنه ویکی باطل رو حالا در چه سنی معلوم نیست واز چه طریقی هم معلوم نیست.شمایی که می خوای بهشت بسازی بهتره سرنوشت غم انگیز وتاسف بار شداد رو بخونی
ناشناس ۲۲:۱۱
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
واما درباره مولوی واشعارش.مولوی ازدین بهره نگرفته تا شعر بگه بلکه از ذوق وطبع شعریش برای رسوندن مفاهیم بلند دینی وعرفانی(شناخت خداوند)استفاده کرده ودرباره مرگ هم اشعاری داره ونشون میده که خودش رو برای مرگ آماده کرده بوده.خیلی ببخشید ولی وقتی نمی تونید یه جمله ساده درباره مفاهیم والا بگید معلومه که اصلا متوجه مفاهیم والا نیستید.شراب ومستی حافظ هم همینطوره.ساده نوشتن شما به خاطر ساده فکر کردن شماست وهنر خاصی نمی خواد.به قول سقراط ترسیدن از مرگ چیزی جز این نیست که آدمی خود را دانا پندارد بی آنکه دانا باشد.
به روز مرگ چو تابوت من روان باشد گمان مبر كه مرا درد اين جهان باشد
براي من مگري و مگو دريغ دريغ بدام ديو در افتي دريغ آن باشد
جنازه ام چو ببيني مگو فراق فراق مرا وصال و ملا قات ان زمان باشد
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
پایتخت| | ۱۱:۴۶ - ببینید زبان پارسی ...به همین دلیل است که از هر بیت از شاعران بنام این سرزمین هزاران معنی و مفهوم بعضاً متضاد استخراج میشود، همانطور که حافظ از شراب و مستی برای رساندن مفاهیم والا استفاده میکند مولانا هم از دین بهره میبرد.

البته تا کنون هیچ تفسیر شعری از شعرای بنام مسلمان به این ختم نشده که خدا دوتاست و یا دروغ ثواب دارد و یا جهنم وجود ندارد و یا یخ در بهشت همان مائده آسمانیست...... همانگونه که از هزاران حدیث نقل شده از قول معصومین ع پس از شخصیت شناسی و تایید راوی به صحت گفتار, تازه احادیثی مورد قبول است که درجهت آیات قرآن باشد نه ناقض آن .... در شعر هم همینطور است .اگر افراد لات و الکلی اشعار حافظ را ترجمه و تفسیر کنند ختما این تفسیر پای منقل و رقص و آواز و لذت بردن !!! از مصرف محتویات شیشه و بعد خود شیشه! است که کردارشان و هم پندارشان و گمانه زنیشان ضد دینیست که شاعر و دراینجا حافظ به آن معتقد بوده است.
و همچنین اشعار مولوی اگر در راستای دینی ترجمه نشود که او عملا بدان معتقد بوده ترجمه و تفسیریست غلط و بیراهه . پس ما هزاران تفسیر نداریم بلکه هزاران نفر سعی در تفسیر به رای دارند که تا کنون طی صدها سال نتوانسته اند به مقصد خود برسند زیرا خط کش و مصحح , همیشه قرآن کریم و احادیث معتبر است .
محمدعلى صابونيان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
29
9
به قول (پاينخت) اگر استاد از پول و پلو مى نوشت،
شونصدتا كامنت ميزاشتيم، اما وقتى لحث علمى و اخلاقى
پيرامون انسانيت و معنويات مطرح است، همه خوابيم!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
|پايتخت ۱۳:۳۰ - به قول ( محمدعلى صابونيان) اگر استاد از پول و پلو مى نوشت،
شونصدتا كامنت ميزاشتيم، اما وقتى لحث علمى و اخلاقى پيرامون انسانيت و معنويات مطرح است، همه خوابيم!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
15
4
گشتيم نبود،
نگرد نيست،
...........
انسانم آرزوست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
1
23
خدا رو شكر تفسير هفته،
هر هفته غنى تر و جامع تر كار ميشه،
از اينكه علاوه بر تحليل سياسى رويدادهاى مهم هفته،
مسائل معرفتى هم مورد بحث قرار مى گيره،
بسيار مهم و با ارزشه، خواهشأ به مسائل نظرى بيشتر
بپردازين، با سپاس از سايت وزين و ارزشى بولتن
نسرين آقازاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
3
22
من تفسير هفته رو معمولأ مى خونم، بحث اين هفته يكى از مناسب ترين مباحث روزگار ماست، به درستى بايد گفت، از انسانيت انسان خيلى فاصله گرفتيم و مقام انسان با چالش هاى جدى روبروست! اگر انديشمندان و صاحب نظران ما به جاى پرداختن به مسائل فرعى و پيش و پا افتاده به موضوعات اساسى علوم انسانى بپردازند، بسيار مفيدتر و تأثير گذار خواهد بود.
حميدرضا قدوسى
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
1
24
حقيقتأ جاى اين موضوعات در سايت ها و شبكه هاى اجتماعى خاليست!
بررسى مسائل فلسفه و سياست از نگاه معرفت انديش،
بتعث ارتقاء سطح دانش عمومى مى شود.
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
7
28
به قول شاعر:
آدمی را آدمیت لازم است ،
عود را گر بو نباشد ، هیزم است
یا
مدعی خواست که آید به تماشاگه راز
دست غیب آمد و بر سینه ی نا محرم زد!
بعضی حرف ها رو باید شنید و مزمزه کرد و بهش فکر کرد و در عمل به کار برد …اصل درستش اینه که (در لفظ قدیمی ها)برای هر حرفی پاسخی در آستین داشتن راه صواب نیست نشان اعلمیت بر دیگران هم نیست،بعضی حرف ها فقط شنیدن دارن و به کار بستن مگر اهلش باشی و بتونی درست تفسیر کنی یا صاحب نظر باشی و بخواهی تحلیل کنی …یا مدعی باشی و بخواهی ادعا کنی که به به و چه چه گفتن مدعیانه نشانه ی خاص بودن نیست!تازه اگر به به و چه چه پر از اشتباه برداشتی نباشه!
اصلا صوابتر اینه وقتی مشی کسی رو می بینی و می پسندی در جریان زندگیت به کارش ببندی!مثلا شاعر میگه :
جانم ملول گشت ز فرعون و ظلم او
آن نور روی موسی عمرانم آرزوست
زین خلق پرشکایت گریان شدم ملول
آن‌ های هوی و نعره مستانم آرزوست!
ای شعر توأما پیام ظلم ستیزی و عدم سیاه نمایی و غر زدن بدون حرکت رو داره!
یعنی وقتی ظلمی می بینی در مثال آقازاده ای کلاش و مجرم باید به صدا دربیایی و خواهان اجرای عدالت باشی نه اینکه بری شعر مولانا بخونی و آه بکشی یا سایرین رو تحقیر کنی!
پاسخ ها
پایتخت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
تحقیر کردن کسی برای آنچه که نمیتواند تغییرش دهد کاریست غیرانسانی و لایق برخورد ولی به رخ کشیدن خصوصیات بد کسی که جهت تلنگر زدن و ترغیب کردن فرد برای اصلاح آن انجام میگردد قابل دفاع است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
14
3
نمى دونم و نمى خوام بدونم، بعضى هابه چى فكر مى كنند،
اما به نظر من همسفرى با مولوى در هر صورت موجب افتخار هر انسانى است. مولوى انسان است و از انسانيت مى گويد.
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
8
29
راستش درست نیست پرداختن به افراد…حتی خودشیفته ها هم حق دارن نظر بدن ولی من واقعا در مرور سطرهای بالا وجود عدم تعادل رو کاملا حس کردم…به نظرم پایتخت یه آدم منزویه مگر اینکه جزم اندیشی خودش رو در معاشراتش بروز نداده باشه و حس می کنم بی اعتمادی و منفی بودنش دال بر تلقینات خانواده و ریشه در حوادث دوران کودکی و نوجوانی داره…البته همیشه در هر اختلالی جستجو و کنکاش گذشته و اصلاح معاشرت ها و سبک زندگی چاره سازه!
احتمالا درست نیست اینطور نظر دادن راجع به دیگران ولی من واقعا حیرت زده ام!
مسلما همه به نوعی در ارتباطات و نوع زندگیشون درگیر مشکلاتی هستن و ممکنه از چیزی رنج ببرن و مشکل افراد نباید سوژه ی دیگران بشه اما حرف های شما نباید بی جواب بمونه چرا که نباید گذاشت کسی در فکر اشتباه خودش غوطه بخوره!هر چند تا حدودی حس حماقت بهم دست میده در بحث با پایتخت…
نوشتید من در کنار سایر دانشمندان و همکاری (!)خدا…العیاذبالله شما خدا را در حد مخلوق پایین آورده اید؟آیا این خدا ساخته ی ذهن خود شما نیست؟زندگی جاودانی بر روی زمین؟…
بهشت روی زمین آرزوی دوری نیست اگر بشر خودخواهی و فرار از بار مسؤلیت های انسانیش را نداشته باشد و این اتفاق خواهد افتاد زمانی که با اصلاح خود شرایط ظهور منجی را فراهم کنیم ولی عمر جاودان امری محال است چرا که جاودانگی مختص خداست
پاسخ ها
پایتخت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
عجب!!!
من نوشتم: " به کوری افراد حسود من و دیگر دانشمندان با همکاری خدا بسوی جاودانگی پیش رفته و بهشت رو در همین دنیا خواهیم ساخت."
نوشتم: "به کوری افراد حسود" و ننوشتم به کوری "چشم" افراد حسود! میدونید چرا؟!
نوشتم: " من و دیگر دانشمندان" و ننوشتم من با دیگر دانشمندان! میدونید چرا؟!
نوشتم: " با همکاری خدا" میتونستم بجای "همکاری" از مترادفش "کمک" در جمله ام استفاده کنم! ولی عمداً نوشتم که ثابت کنم زبان پارسی پر است از معنای و مفهوم متضاد (در پاسخ به دوستم که گفته: " پایتخت خود اشعار مولانا با دینش قاطی بوده.تو از چی داری فرار میکنی؟" !!!) هم در لغت نامه دهخدا و هم در فرهنگ معین "همکاری" مترادف "کمک" دانسته شده اونوقت چگونه است که وقتی خود شما و دیگران بارها و بصورت مکرر میگویید "خدایا به ما کمک کن" و "به کمک خدا ..." کسی العیاذبالله نمیگوید؟ چرا؟
ببینید دوست عزیز اگه ساده مینویسم بخاطر اینه که صداقت در سادگیست و اتفاقاً همین صداقت اونقدر پیچیده است که کمتر کسی قادر به درکش است.
نه خودشیفته ام، نه اختلالاتی که شما به آن اشاره کردید دارم و خدا رو شکر از زمان کودکی تا حال همواره شاد بودم اونقدر که برخلاف تصور شما اطرافم پر است از دوستان خوب.
فقط اینو بگم که اگه کوچکترین اختلالاتی که شما بش اشاره کردید رو داشتم محال بود به دنبال عمر جاودان که محال نیست باشم!
ناشناس ۲۲:۱۱
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
پایتخت جواب منو ندادی منظورت از مفاهیم والا چیه؟اگه جوابی نداری بگو ندارم
پایتخت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
خطاب به ناشناس ۲۲:۱۱
دوست عزیز جواب شما رو زیر کامنت آقای اميد مظفرى داده ام.
ناشناس
| Germany |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
پایتخت| | ۲۲:۳۱ - ..برخلاف تصور شما اطرافم پر است از دوستان خوب.

دقیقا مثل همین سایت بولتن با یک نگاه مشخص میشه چقدر دوست و رفیق داری فقط به دوستانت بگو بابا قرمز درسته رنگ قشنگیه ولی اینجا قرمز یعنی منفی یعنی دوست ندارم یعنی دوسست ندارند .به اینهمه دوستت بگو اونو علامت بزنند که دوتا منفی عمود به همندو اصلا بهشون بگو قرمزته رو بی خیال , آبی آبی آبی رو کلیک بزنن . شیر فهم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
6
28
حضرت علي(ع) مي فرمايد:
"عرفتُ الله بِفَسخِ العَزائم و حلّ العقود" خدا را با شكسته شدن اراده ها و تغيير تصميم ها شناختم.
و در ذيل آيه ۳۴ سوره لقمان فرمودند: "مِن قَدَم الي قَدَم" يعني انسان يك گام كه بر مي دارد، از گام آينده خود خبر ندارند.
چطور انقدر با قطعیت راجع به آینده حرف می زنی و از فکر نکردن به مرگ؟ که تفکر راجع به مرگ به انسان نور و رقت قلب می بخشد و مستکبرین و افراد جنایتکار از فکر راجع به مرگ پرهیز می کنند!
و مسلما در هر مرگ و تولدی که در اطرف ما رخ می دهد برای ما نشانه است!
ممکنه تو از نظر خودت و برخی از اطرافیانت فرد موفقی باشی و شاید این رو ناشی از نوع جهان بینیت ببینی ولی واقعیت اینه که نعمت دنیایی و مادی و معنوی نه بر اساس نیازمندی ها بلکه بر اساس شایستگی هایی که کسب کردیم بهمون تعلق می گیره…موفقیت تو در کسب و کار یا هر چیزی که باعث شیفتگی تو در ارتباط با خودت شده به خاطر نگرش های معنوی تو نیست، به خاطر این نیست که تو خدا رو همکار خودت تصور می کنی بلکه به خاطر اینه که طبق قوانین حاکم بر دنیا تلاش تو چنین پاسخی داشته!مثل کشورهای غربی و سکولار و فاقد دین که در قبال تلاششون پیشرفت های صنعتی داشتن! و این دست پیشرفت ها به معنای رضایت خدا از شیوه ی زندگی ما نخواهد بود!
پاسخ ها
پایتخت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
دوست عزیز نوشتن پاسخی که هم قابل انتشار باشد و هم نظراتم رو در برداشته باشد مقداری زمانبر است و با توجه به اینکه امروز حتی از وقت تعیین شده ام هم عبور کرده ام مجبورم پاسخ شما رو به فردا موکول کنم، همواره موفق باشید.
پایتخت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
بله من با قطعیت راجع به آینده حرف میزنم چون آینده متعلق به مثبت اندیشان است نه مرگ پرستان. و اتفاقاً این مستکبرین و افراد جنایتکار هستند که همواره به مرگ خود یا دیگران فکر میکنند تا جائیکه حتی برای جان خود و دیگران هیچ ارزشی قائل نیستند.
این تفکر مرگی که شیفته ی آن هستی آخر آخرش به چیزی شبیه به افکار داعش ختم میشه.
کسی که نمیتونه در این دنیا که نقد است موفق ظاهر بشه و برای خود، خانواده و جامعه اش زندگی ببخشه مطمئن باش به اون دنیایی هم که بیش از حد بش اعتقاد داره نمیتونه موفق باشه! و به قول استادم: "یک سیلی نقد از هزار حلوای نسیه شیرینتره."
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
پایتخت : و به قول استادم: "یک سیلی نقد از هزار حلوای نسیه شیرینتره."
ای بابا استاد تو هم که کم سواد بوده یا تو نتوانستی بفهمی چی میگه؟
این نقل قول استاد تو نیست مگر اینکه استاد نجار بوده یا استاد آهنگر.
این ضرب المثل معروف است که میگوید:
سیلی نقد به از حلوای نسیه .
ربطی به شیرینی ندارد منظور فقط نقد است.
البته تو به نسیه بیشتر اعتقاد داری زیرا دنیای فانی و نسیه ای و زودگذر را انتخاب کردی و با اینکه اصلا موفق نبودی ( زیرا با این ادعای تو بایستی اسمت هرروز در مجلات علمی باشد!!)همه را به راه اشتباه و علط خود تشویق میکنی .راستی اینقدر که ثانیه هایت !!؟؟ حساب شده است چرا زبان انگلیسی تو در حد یک آدرس گرفتن هم نیست؟؟
چطور وقتت را تلف میکنی !! لذت میبری!! چطور؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
5
27
واقعا مردم ايران بايد قدر مفاخر ادبى، عرفانى خود را بدانند من واقعا با مطالعه عرفان و ادبيات ايران احساس كردم كه در دنيا بى نظير است و با گذشت زمان رنگ كهنگى و ابتذال به خود نگرفته اشعار عرفانى و پر رمز و راز متأثر از قرآن، الهيات و فلسفه و عرفان و حكمت و اخلاق و تجربيات عميق و افكار ژرف كه گنجينه ايى بى بديل در جهان محسوب مى شود و حتى مستشرقان و بيگانگان رو هم مجذوب مى كند، حيف است جوان ايرانى از عرفان ها كاذب و غربى مطلع باشد ولى نسبت به گنجينه درونى خود كه از مفاخر و نوابغ گذشته به جاى مانده در بى خبرى باشد.
پاسخ ها
پایتخت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
بخشی از حرفهای شما کاملاً صحیح است ولی دوست عزیز اونجاییکه گفتید: "حتى مستشرقان و بيگانگان رو هم مجذوب مى كند" اینطور استنباط میشود که گویا آنها حق ندارند که به مفاخر ادبی و عرفانی ما افتخار کنند یا از آن بهره ببرند!
مرزبندیهای قراردادی با علم، عرفان و ادبیات در تضادند. و علم و عرفان و ادبیات، کشور، نژاد و ... درش راه ندارد.
همانگونه که عرفان ما برای غربیها کاذب نیست، عرفان آنها هم نمیتواند برای ما کاذب باشد که اگر اینگونه باشد شیفتگان غربیه مفاخر امپراطوری ایران باستان در کشورشان باید به ایرانزدگی متهم شوند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
بدبين نباش ، اقا يا خانم پايتخت منظورم اينه جذابيت و غناء اثار عرفانى و ادبى ايران زمين انقدر كشش داشته كه حتى بيگانگان رو هم شيفته كرده بله مرزبندى در علم وجود ندارد در ضمن عرفان كاذب جدا از عرفانهاى شرقى و غربى است و به نوعى عرفان تصنعى، مستهجن و بدور از مبانى عرفانهاى اصيل و جامع گفته مى شود كه اگر كمى مطالعه بفرماييد خود شما هم به مضر و دور از عقل و منطق بودن ان پى خواهيد برد و شما خلط مباحث فرموديد منظور عرفانهاى غربى نيست و اگر براى شناخت عرفان به سخنرانى هاى اساتيد بزرگوار مراجعه فرماييد تفاوت ها را بهتر درك مى كنيد.
پایتخت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
خطاب به ناشناس ۱۵:۵۳
بله قبول دارم که در ابتدا منظورتان رو خوب متوجه نشدم.
همواره تندرست و پاینده باشید.
ناشناس ۲۲:۱۱
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
ببینید آقای پایتخت قصدم مچ گیری نیست ولی از یه جمله ساده این آقا شما برداشت غلطی کردین.در صورتی که پیامش واضح بود.شما رو یه چیزی تعصب خاصی دارین ولی نمیدونم اسمش رو چی بگذارم.
Maryam
|
Iraq
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
30
3
اخربهم رسيدين اقاي پايتخت!
پاسخ ها
پایتخت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
بله، مگه میشه آدم واقعاً عاشق یکی بشه ولی بش نرسه؟!
این وسط تنها کسی که ضرر کرد همکلاسی حسودم بود چون تا پایان دوره ی راهنمایی تنها موندو نتونست با کسی در مدرسه برای مدت طولانی صمیمی شه.
م سادات موسوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
پای تخت افکار درپیتی و سوابق لاابالی گریتو برای خودت نگه دار.
اینجا سایت تحلیلی و با فرهنگیه جای راه و روش دوست دختر یابی نیست.
بولتن عزیز ازت دلخورم شدید ..
پایتخت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
خانم یا آقای موسوی، کاربر محترم با نام Maryam ازم سوالی پرسیدند که دور از ادب دیدم که جواب ندهم و باز هم دور از ادب میدونم که بخواهم جواب توهین، تهمت و بی ادبی شما رو با بی ادبی بدهم.
من هیچگاه ضدفرهنگ عمل نکرده و نمیکنم و اتفاقاً بخاطر بی فرهنگی درصدی از هموطنان همواره دلخوریم رو نشان داده ام البته نه از نوع دلخوری شدید شما!
وقتم محدود است و نمیتوانم وارد بحث های بی نتیجه شوم چون نه شما میتونید منو از حقیقت دور کنید و نه من میتونم شما رو به حقیقت نزدیک کنم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
خب همین دیگه اگه یه مشکل داشتی میشد حلش کرد درد اینجاست که دچار خودشیفتگی یا نارسیسمی که اصلا و ابدا زیر بار واقعیت که در مورد شما همون حقیقته نمیری!!!
بقدری عجب جلوی چشمهاتو گرفته که اشتباهو درست و درست رو اشتباه می بینی.

گرچه برات دعا کردم ولی واقعا فلاکتیه خودبزرگ بینی نابجا!!!
میدونم خیلی برات سخته ولی سعی کن یه خورده روی بازتاب افکار مشعشع و از بالا نگاه کردن به دیگران و اعتماد به سقفت "مکث،تأمل،تفکر،تدبّر داشته باشی لازمته شدید.
ناشناس
| Germany |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
سادات موسوی| ۵:۴۷ -
پای تخت افکار درپیتی و سوابق لاابالی گریتو برای خودت نگه دار.
اینجا سایت تحلیلی و با فرهنگیه جای راه و روش دوست دختر یابی نیست.
بولتن عزیز ازت دلخورم شدید ..


واقعا احسنت به این هوش و استعداد سال قبل همینرا میخواستم بنویسم لیکن به احترام عرف ایرانی منصرف شدم ولی شما کاملا زدید وسط خال .
در کلیه کامنتهای بی سرو ته او نظر کنید آنجا که برای بانوان جواب مینویسد .بسیار سریع مچ او باز میشود لیکن بانوان این سایت ابدا در سطوح پائین و کودکانه او سیر نمیکنند .هرچه سعی کند با آداب و لغات عربی که از تک تک آنان تنفر داردمقوله اش را بیاراید و بخاطر ضعف شدید درفارسی آنرا چاشنی کند باز نمیتواند عیب خود را بپوشاند. ولی نمیدانم چه خطائی کرده است که در عض کمتر از یکماه بسیاری از ضعفهایش برملا شده است. خصوصا آمارهایش و دفاع از صداقت!!!وراستگوئی!!!!
ناشناس
| Germany |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
۱۸:۴۸بایپخت :..وقتم محدود است و نمیتوانم وارد بحث های بی نتیجه شوم چون نه شما میتونید منو از حقیقت!!!!! دور کنید و نه من میتونم شما رو به حقیقت نزدیک کنم!!!!!؟؟؟.
فقط خدا شفا بدهد انسانهای مالیخولیائی را .تکبر عملیست شیطانی و اخلاق رزیله ایست که حتما و حتما شخص را به منجلاب فرو خواهد برد .شخص متکبر موقعیکه به واقعیت رسید یک سرخورده اجتماعی میشود و اکثرا خود را از بلندی به پائین پرتاب میکنند زیرا زیر پای خود را خالی دیده و یک مرتبه آن کاخی را که از کودکی برایشان ساخته اند و خود ادامه داده است را, کوخ خواهد دید و این واقعیت تلخیست که آمار بسیار بالائی از آن به ثبت رسیده.خداوند عاقبت همه را ختم به خیر گرداند.
م سادات موسوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
ناشناس محترم با پرچم آلمان
شما لطف دارین.
بنده با خواندن هر نظرتان هزاران بار آفرین به هوش سرشار جنابعالی میفرستم و بواقع از داشتن چنین هموطنان روشن بین و روشن گری ذوق می کنم.
امثال شما و زهرا خانم مایه دلگرمی هستید خدا زیادتان کنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
م سادات موسوی همون المانی هست
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
7
25
بولتن واقعا رفتارت توهین آمیزه!
مدیر پایگاه چرا؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
بولتن خیلی وارسته و منطقی همه چی رو حلاجی میکنه زهرا خانم خود شما توهین امیز رفتار میکنین
حسينعلى حاتمى
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
1
27
انسانم آرزوست، به بولتن و نويسنده ستون تفسير هفته درود مى فرستم، هرچه به مسائل انسان و كمالات اخلاق انسانى بيشتر بپردازيم، شأن ملى ما تقويت مى شود، مى خواستم خواهش كنم اگر ممكن باشد در ياد داشت اين هفته به موضوع اخلاق در جامعه بپردازيد. بخصوص در باره اينكه هر كس حد و انداره خودش را بداند و در سطح شخصيت و مسئوليت خودش حرف بزند، سخن رانان، واعظان، مداحان، هنرمندان و .......
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
7
29
می دونی جناب پایتخت اینکه ما از کلمات مختلف برای رساندن مفهوم یکسان استفاده می کنیم جای بحث داره!
هر کس بر حسب سواد و قدرت تفکیک و انتخاب صحیح کلمات آنچه رساتر هست رو انتخاب می کنه و اگر شما خواستید پاتک قبل از تک بزنید اشتباهتون رو توجیه نمی کنه!
در نوشتن لغت نامه ها کلمات مترادف رو در کنار هم قرار میدن تا برای کسانی که با زبان آشنایی کافی ندارن و ظرایفش رو هم درک نمی کنن یاری رسانی کرده باشن ولی برای من و شمایی که با ظرایف این زبان کمابیش آشنا هستیم خیلی اشتباهه که از کلمات نامأنوس استفاده کنیم در صحبت هامون ، اونم با سابقه ی فکری که خود را جزیی از اجزای خدا می داند!
مصداقا در همین کلمات کمک و همکاری برای پارسی زبانان که با ظرایف زبان آشنا هستند و متعهد به کارگیری کلمات مناسب در زمان مناسب حتما تفاوت وجود دارد!
در رابطه با ساده نوشتن هم باید بگم که هر کسی شیوه ی نگارش خودش رو داره و شما در تناقض با حرف های خودتون در یک کامنت ابتدا اعتراف می کنید که درصدد نشان دادن ظرایف بودید و بعد از سادگی صحبت می کنید!؟البته در کل می پذیرم که ساده می نویسید …
راستی با توجه به توصیه ی پدر بزرگتان ؛فکر نمی کنید با بار منفی جملاتتان که ملتی هشتاد میلیونی رو بارهانشانه گرفته و غیبت میلیون ها غایب و تهمت به حاضرین محسوب میشه مشمول سخن ایشون نمیشید شما!؟ راجع به عمر جاودان هم حرف بسیاره و در ذیل کامنت بالا که پاسخ دادید صحبت شده و به لطف همیشگی بولتن بخشیش هم حذف شده!
پاسخ ها
پایتخت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
" اونم با سابقه ی فکری که خود را جزیی از اجزای خدا می داند! "
مگر غیر از اینست که قرآن میگوید همه از خداییم و بسوی او بازمیگردیم؟! یعنی شما حتی به چیزایی که بش اعتقاد دارید هم پایبند نیستید؟
من ساده مینویسم برای آنکه امثال شماها متوجه حرفم بشید یعنی ظاهرشان ساده است ولی هزاران حرف واسه گفتن دارن که امثال شما قادر به درکش نیستید! جدی میگم. من در قسمتی از کامنت بالاترم تنها درصد اندکی از یک جمله ی به ظاهر ساده ام رو باز کرده ام که مطمئنم بازم اونو درک نکرده اید.
منفی بافی با گفتن حقایقی که نقش اخطار و تلنگرزدن را دارند خیلی فرق میکند، به طور مثال اگه یکی بگه فلان روستای کشور فاقد برق است تهمت و توهین به ساکنین آن روستا تلقی میشود؟ من قصدم توهین به هیچکسی نیست، تنها قصدم حقیقت است تا راه چاره ای یرای حقایق نامطلوب پیدا شود، به قولی 90 درصد درمان تشخیص است.
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
7
28
این "عجب "هم که می نویسی تکه کلام خودمه!
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
7
31
اوه پایتخت چقدر جالبه عکس العملتون حرفای منو به خودم تحویل می دین!؟بولتن که پاسخ شما رو در کامنت مربوطه داد!؟
به نظرم واقعا بحث با شما بی فایده است …در ضمن قرآن مجید آیات دیگری هم دارد مثل "کل نفس ذائقة الموت"!
مرگ یه "احتمال" نیست ، مرگ یک "حقیقت" است و واقعا اتفاق می افته حتی اگر ده هزار سال عمر کنی!
همچنان که امام علی علیه السلام می فرماید:

"ای مردم! از خدايي بترسيد كه اگر سخني گوييد مي شنود، و اگر پنهان داريد مي داند، و براي مرگي آماده باشيد، كه اگر از آن فرار كنيد شما را مي يابد، و اگر بر جاي خود بمانيد شما را مي گيرد، و اگر فراموشش كنيد شما را از ياد نبرد."
در ضمن توصیه می کنم برای نشان دادن ظرایف زبان فارسی از خودتان مثال نزنید و استناد کنید به سخن اهلش!
و اینکه؛

بنده و غالب خوانندگان بولتن همه به نارسایی های جامعه و قصورها و کمبودها اشراف داریم و لزومی ندارد با غلو و بدگویی از هموطن خود را سطح بالا جلوه دهیم!
از نشانه های بزرگی اندیشه ومنش ارائه راه حل برای مشکل است نه صرفا بدگویی و سیاه نمایی آنهم به اسم تذکر چه اینکه امر به معروف و نهی از منکر در اسلام بسیار سفارش شده است که آنهم شرایط خود را دارد!
من با شما خصومت شخصی ندارم ولی نباید در مقابل برخی حرف ها سکوت کرد!
راستی نوشتید که من متوجه نشدم منظورتان را؛ همیشه ایراد رو در دیگران جستجو نکنید شاید به خاطر عدم تواناییتون در به کار بردن ظرایف من و سایرین رو به اشتباه میندازین؟
این جاودانگی هم که دنبالش هستین فقط خاص شما نیست و فطرتا در انسان وجود داره میلش و بعد از مرگ بهش پاسخ داده خواهد شد در حیات اخروی که خدا می داند در چه مقام و جایگاهی مخلد خواهیم شد!
به نظرم به جای تبیین نظراتت برای ما البته اگر در پی حقیقتی به متون دینی مراجعه کن این به صلاح نزدیکتره!
پایتخت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
29
8
...
آواره ی کوه و بیابانت شدیم همه
روزی که همنشین آشنایت شدیم همه
ما همرهان سست عنصر کجا رویم؟
آنجا که کور نور نگاهت شدیم همه
فرعون زمانه هنوز که هنوز است ظلم می کند
مهری بدیدیم و جان بر کف جانانت شدیم همه
جام شراب ما را شکستند این ددان
گرنه ز اشک خود مست نعره ی مستانت میشدیم همه
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
6
30
"کل نفس ذائقة الموت"!
"و کل شی هالک الا وجه"
و نفخ فی الثور....
من عاشق مولانا هستم بشرطیکه راجع به دین و عرفان و انسانیت ومرگ و آخرت حرف نزند. همین که شعر بزن بکوب داشته باشه من عاشقشم.
مثلا شعر زیر را که میخوانی حالت گرفته میشه و از دنیا دیگه لذت نمیبری آخه چرا اینطور میکنی موع لا نا ؟

روزها فکر من این است و همه شب سخنم
که چرا غافل از احوال دل خویشتنم

از کجا آمده ام آمدنم بهر چه بود
به کجا می روم ؟ آخر ننمایی وطنم

مانده ام سخت عجب کز چه سبب ساخت مرا
یا چه بود است مراد وی از این ساختنم

جان که از عالم علوی است یقین می دانم
رخت خود باز بر آنم که همان جا فکنم

" مرغ باغ ملکوتم نیم از عالم خاک
دو سه روزی قفسی ساخته اند از بدنم"

"ای خوش آن روز که پرواز کنم تا بر دوست
به هوای سر کویش پر و بالی بزنم"

کیست در گوش که او می شنود آوازم
یا کدام است سخن می نهد اندر دهنم

کیست در دیده که از دیده برون می نگرد
یا چه جان است نگویی که منش پیرهنم

تا به تحقیق مرا منزل و ره ننمایی
یکدم آرام نگیرم نفسی دم نزنم

می وصلم بچشان تا در زندان ابد
از سر عربده مستانه به هم درشکنم

من به خود نامدم این جا که به خود باز روم
آن که آورد مرا باز برد در وطنم

تو مپندار که من شعر به خود می گویم
تا که هشیارم و بیدار یکی دم نزنم

شمس تبریز اگر روی به من بنمایی

" والله این قالب مردار به هم در شکنم
"
آخه چرا مگه چه دیدی؟
مدیر پایگاه البته این خواننده محترم کنایه می زنند و شعر عمیقی را که انتخاب کرده اند انسان را به تامل وا میدارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
با سلام خدمت مدیریت سایت بولتن.همچنانکه فرمودید این یکی از پر مغزترن و پر بارترین و معروفترین اشعاریست که به قول نسل جدیدیها صدها میلیون بار تا کنون کلیک خورده است و به همه زبانها ترجمه شده است و این دو بیت آن واقعا اشکها را سرازیر میکند هم از لحاظ فن شعر و هم از لحاظ معنی غوغا کرده است و اکثر منبرهای واعظین معطر است به عطر این ابیات...
" مرغ باغ ملکوتم نیم از عالم خاک
دو سه روزی قفسی ساخته اند از بدنم"
"ای خوش آن روز که پرواز کنم تا بر دوست
به هوای سر کویش پر و بالی بزنم"....

خداوند متعال میفرماید موقعیکه از انسان سوال میشود اقامتت در دنیا چه مدت بود جواب میدهد ..دو سه روزی بیش نبود...
....آن روز که پرواز کنم تا بر دوست...روز تولد در بینهایت است و آغاز زندگی ابدی ....«یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعی‏ إِلى‏ رَبِّكِ راضِیَةً مَرْضِیَّةً فَادْخُلی‏ فی‏ عِبادی وَ ادْخُلی‏ جَنَّتی‏»
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
30
8
واقعا نظرات چرندی خوندم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
ناشناس| | ۲۲:۴۲ - واقعا نظرات چرندی خوندم ...
نظرات بسیار خوبی هم اینجا زیاد است .خدا را شکر که زنبور عسل نشدی والا معلومه با وجود این همه گل در این گلستان راس راس میرفتی سراغ گل خرزهره !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
خیلی دچار غرور کاذب شدی گل شلغم انگار با باز کردن شاهنامه و کلیله و دمنه و نوشتن چند بیت شعر بد جور جو گیرت کرده
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
6
31
مرگ از منظر مولانا؛
ای عاشقان ای عاشقان هنگام کوچ است از جهان
در گوش جانم می رسد طبل رحیل از آسمان
نک ساربان برخاسته قطارها آراسته
از ما حلالی خواسته چه خفته‌اید ای کاروان
"این بانگ‌ها از پیش و پس بانگ رحیل است و جرس"
هر لحظه‌ای نفس و نفس سر می کشد در لامکان
زین شمع‌های سرنگون زین پرده‌های نیلگون
خلقی عجب آید برون تا غیب‌ها گردد عیان
"زین چرخ دولابی تو را آمد گران خوابی تو را
فریاد از این عمر سبک زنهار از این خواب گران"
ای دل سوی دلدار شو ای یار سوی یار شو
ای پاسبان بیدار شو خفته نشاید پاسبان
"هر سوی شمع و مشعله هر سوی بانگ و مشغله
کامشب جهان حامله زاید جهان جاودان"
تو گل بدی و دل شدی جاهل بدی عاقل شدی
آن کو کشیدت این چنین آن سو کشاند کش کشان
اندر کشاکش‌های او نوش است ناخوش‌های او
آب است آتش‌های او بر وی مکن رو را گران
در جان نشستن کار او توبه شکستن کار او
از حیله بسیار او این ذره‌ها لرزان دلان
ای ریش خند رخنه جه یعنی منم سالار ده
تا کی جهی گردن بنه ور نی کشندت چون کمان
تخم دغل می کاشتی افسوس‌ها می داشتی
"حق "را "عدم "پنداشتی اکنون ببین ای قلتبان
ناشناس
|
Germany
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
9
33
بانوی گرامی زهرا خانم شرمنده ام که در بحث شما دخالت میکنم زیرا شما خود به حد کفایت کارآمد و مطلع و جوابگوی کسانیکه بخواهند درک مطلب کنند و در پی حقیقت باشند هستید لذا من فقط دائم سخنان شما را پیگیری میکنم لیکن شما به دلائل متعدده تا کنون نخواسته اید با شدت برخورد نمائید و این صبر شما قابل تقدیر است. دهها بار شده است که کامنت نوشتم ولی دست آخر آنرا ارسال ننمودم فقط به اطمینان از اطلاعات شما.
لیکن قبلا به کاربر پایتخت اخطار داده ام که اگر در اعتقادات ما مغلطه کند جواب خواهد شنید.
واما او با تکبر و نخوتی .. که از او میشناسیم میخواهد مکتب ما را به ما یاد دهد. او میگوید:

" اونم با سابقه ی فکری که خود را جزیی از اجزای خدا می داند! "
مگر غیر از اینست که قرآن میگوید...
این بنده خدا اصلا سواد این را ندارد که خداوند متعال مالکیت ما را از خود میداند و نه جنس ما را زیرا هنوز نمیداند خداوند ماده نیست و ماده را آفریده است و او جنس ندارد .مشکل او اینستکه نه مطالعه دینی دارد نه فلسفی نه علمی فقط مغلطه میکند. حتی آنجا که حضرت حق میفرماید و نفخ من روحی ...آنهم رو خدائیست نه روح خدا البته درک این مطالب برای او ممکن نیست . زیرا او در وادی اول زمینگیر شده است.هم وقتی ما میگوئیم انا للله و انا الیه راجعون او این را مادی میپندارد مثل کودکان که تصور میکنند به سوی خدا بازمیگردند و مینشینند توی بغل خدا ......
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
ما بایستی کلک بعضی از کاربران را اجرا نمائیم نظرات بسیار طولانی خود را مثلا در چهار پنج کامنت با فاصله زمانی بنویسیم تا مشکلی ایجاد نشود. والا سطور آن دفعتا زیاد شده و چشم را میزند یا درچشم میزند نمیدانم.
ار کودکی پرسیدند دوست داری در آینده چه بشوی ؟: جواب داد : بزرگتر!
ما هم وقتی بزرگتر شدیم یک قیچی میخریم.
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
8
26
می دونی پایتخت اینا از اثرات همون سیلی نقدی که با گفتن "حقیقت" به گوشت نواختیم… می تونی طبق روال همیشه به تهمت زدن ادامه بدی !عمقی نداری که بخوای عمیق فکر کنی و بنویسی …ولی
"من آنچه شرط بلاغتست با تو می گویم/گفتم
تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال"
مدیر پایگاه البته هيچكدام از ما نبايد توهم حق مطلق را داشته باشيم وتصور كنيم ما كاملا درست فكر مي كنيم و ديگرا ن نادرست . هميشه بايد در صدي از اشتباه و خطا در سخن و عمل را براي خود درنظر بگيريم واگر اينگونه نيستيم با جزم انديشان از هر قوم وقبيله و فكر وانديشه اي تفاوت نداريم . راز بسياري از مشكلات بشر همانا جزم انديشي است .
بیتا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
5
24
آقای پایتخت حالا که این همه اصرار داری ،تحقیقاتت رو شروع کردی؟به نتایجی هم رسیدی؟این دانشمندان کیا هستن؟خدا بهت گفته راهش چیه؟ چجوری باهم همکاری میکنین؟
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
7
25
بولتن بحث ما اینجا در رابطه با مرگ شکل گرفت و این "حقیقت" داره که ما در "واقعیت" روزی "میمیریم" من نسبت به این دیدگاه اصرار دارم،چرا که در این دنیا که همه چیزش هر لحظه در حال تغییر و دگردیسی است کدام آفریده را سراغ دارید که از ازل بوده و تا ابد خواهد ماند؟حتی جمادات هم دستخوش تغییر می شوند ، در گردش فصل ها ما مرگ و حیات زمین را هر سال به تماشا می نشینیم!من مرگ را عدم نمی دانم که از تصور مرگ به پوچی برسم و گریزان باشم از فکرش…و چشم امیدم به لطف بی کران خود اوست! در گذشته عمر افراد بیشتر بوده و رفته رفته کم شده با ظهور منجی دوباره عمرها طولانی خواهد شد و اصلا اعتقادی ندارم که عمر طولانی در سایه ی زندگی عزتمندانه چیز بدی است!
ما از تعصب ورزیدن منع شده ایم در دینمان ولی به فرموده ی امیرالمومنین خوب است که نسبت به مسایل درست اصرار و پافشاری داشته باشیم!
در رابطه با حقیقت مرگ در این بحث،حرف خود را حق مطلق می دانم چرا که با تکیه و استناد به خالق حق و جدا کننده حق از باطل حرف زدم!
مخاطب من هم در بحث بالا یک آدم جرزن بیشتر نیست!
مدیر پایگاه در همين زمينه اگر شما مطالعه بيشتري بفرمايد وحتي نقطه نظرات فلاسفه اسلامي را ببينيد بازهم خواهيد دانست كه اما واگر ها فراوانند و جاي جزم ومطلق انگار ي نيست .مثلا امير مومنان مي فرمايد بزرگترين اسرار مرگ است . حقيقت مگر چيست ؟ شرايط آخرت كدام است ؟ .. درروايتي از معصوم است كه نقل ما از غيب فقط تشبيه است چرا كه واقعيات در اين زمينه براي افراد قابل فهم نيست (نقل به مضمون ) مثلا آتش جهنم ، هول روز قيامت و... بازهم محل سوالند و اگر معصومين بدين وسيله مي خواسته اند ذهن ما را نزديك كنند براي اين است كه بسياري از اين امور قابل فهم عميق براي ما نيستند .از آن بالاتر حتي اگر كسي در ذهن خود به جزمي رسيد چه دليل دارد كه بر آن تاكيد كند و اصراربورزد ؟ تا آنجا كه ديده و خوانده ايم هر كس عالم تر بوده است از صدور احكام و نظرات قاطع و اين است و جز اين نيست كمتر داد سخن داده است .
پاسخ ها
ناشناس ۲۲:۱۱
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
جالب شد بولتن، اسرار مرگ چه ربطی به حقیقت مرگ یا ناپایداری دنیا داره؟از شما بعیده
ما راجع به غیب یا چگونگی احوالات اون دنیا حرف نمی زنیم راجع به خود مرگ وررفتن از این دنیا حرف می زنیم.با پایتخت نمیشه از احادیث وروایات حرف زد ولی شما که دیگه خودتون باید تو این زمینه بهتر بدونید.پایتخت راجع به عمر طولانی صحبت نمیکنه بلکه راجع به عمر جاودان صحبت میکنه.واصلا قصدش بازگشت به خدا نیست.
پایتخت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
یک مهمانی ای رو در نظر بگیرید که برای آشتی دادن دو نفر تدارک دیده شده، حال مثلاً مسئول پذیرایی یا میزبان با علم به اینکه پایه و اساس این مهمانی بخاطر آشتی دادن آن دو نفر بوده و پذیرایی از مهمانان در حاشیه است، کوتاهی بخرج داده و غذایی مسموم تهیه کند. خب امکان دارد قبل از آشتی دادن آن دو نفر همگی راهی بیمارستان شوند!
شما هم میگید چون آن دنیا اصل است پرداختن به این دنیا خیلی اهمیت ندارد و همه چیز باید در راستای مرگ و رفتن به آن دنیا قرار گیرد. من اعتقادم اینه که در آن مهمانی باید در پذیرایی، سنگ تمام گذاشت و شیرینی، رقص و آواز را چاشنی آن کرد و آنقدر در آن غرق شد که حتی آشتی دادن آن دو نفر از ذهنمان بپرد!
در روش من آن دو فردی که با هم قهرند در آن مجلس شادی حتی بدون توصیه و اشاره دیگران، خود آشتی میکنند ولی در روش شما احتمال آشتی دادن آن دو نفر پنجاه پنجاه است تازه به شرط آنکه بخاطر غذای مسموم کارشان به بیمارستان کشیده نشود!
در این مهمانی اگر از همان ابتدا بحث آشتی دادن آن دو نفر مطرح شود شاید اختلاف بالا بگیردو مهمانی از هم بپاشدو کام همه تلخ شود! چه عجله ای است؟! حالا که همه دارن از مهمانی لذت میبرن هر چه این مهمانی طولانیتر بهتر و اصلاً نیازی نیست که موضوع قهر و آشتی مطرح شود چون خودبخود حل میشود!
ناشناس
| Germany |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
پایتخت| | ۱۹:۱۴ - .... میگید چون آن دنیا اصل است پرداختن به این دنیا خیلی اهمیت ندارد و همه چیز باید در راستای مرگ و رفتن به آن دنیا قرار گیرد.....

اودر کنار مثالهای خارج از بحثش فکر میکند چون این دنیا فرع است پس اسلام به ما دستور درویشی خانه نشینی و پیش بسوی مرگ میدهد. در زمستان که ملت منتظر خورشید تابستان هستند خود را به برف و یخ نمی سپارند و خانه و کاشانه را با هیزم و نفت و گاز و برق.. گرم نگه میدارند در حین اینکه میدانند این گرما موقتیست و خورشید خواهد آمد.
اگر مسلمانان مثل او فکر کنند که اصلا مبارزه و جهاد و کوشش و طلب علم همه باطل میشوند زیرا ملت منتظر مردن میمانندو انقلاب و مبارزه لازم نیست ؟؟!! .او تا کنون حتی یکبار آیه قرآن نوشته شده روی پرچم سپاه پاسداران و روی سینه آنان را نه خوانده نه فهمیده که دستور به تجهیز قویترین و پیشرفته ترین سلاح و کارزار را میدهد و این یعنی تلاش شبانه روزی نخبگان و دانشمندان و صنعتگران اکثر اختراعات و اکتشافات دنیا در تحقیقات چگونه جنگیدن بدست آمده اند.و او تاکنون یکبار فکر نکرده که اگر مطالعه و تحقیق و کار تخصصی شبانه روزی نیروهای ذبده مسلمان و مومن که شدیدا به آخرت ایمان دارند نبود اکنون کشور ما بسیار عقب مانده و گمنام بود. تلاش مسلمانان و سهم آنان را در تولید علم در دنیا نمیداند لذا به ما از روی جهل نصیحت کرده و تشویق به رقص و پایکوبی و ورجه وورجه و لذت !!!بردن و عاشق و شیدا بودن میکند.نوع خوشی او در سطح پائین است.
پایتخت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
خطاب به ناشناس ۲۲:۰۸
" اگر مسلمانان مثل او فکر کنند که اصلا مبارزه و جهاد و کوشش و طلب علم همه باطل میشوند زیرا ملت منتظر مردن میمانندو انقلاب و مبارزه لازم نیست ؟؟!! "
نوشتی: "اگر مسلمانان..." !!! یعنی از همان ابتدای کار انسانهای روی زمین رو سوا کرده و بقیه رو در مقابل آنها میبینی! این تفکر در نهایت باعث ریخته شدن خون بیگناهان میشود. هر تفکری از هر نوعی که باعث ریخته شدن تنها و تنها یک قطره خون از انسانی شود تفکری باطل و شیطانیست. الان میخوای بگی پس اگه اینجوریه در مقابل متجاوزان باید تسلیم شد تا خونی ریخته نشه، عکس العمل در مقابل یک پدیده با نوع تفکر برای پدیده ای که هنوز رخ نداده خیلی فرق داره. همانطور که من بارها گفته ام که بجای ستایش فقرا باید فقر را ریشه کن کرد در این مورد هم میگم بجای ستایش جنگ و خونریزی باید جنگ و خونریزی ریشه کن شود و با جنگیدن نمیشه با جنگ جنگید.
حفظ جان تک تک انسانها حتی جنایتکارترین آنها به عهده ی همه است. حتی مسئولیت آنهایی که دست به خودکشی میزنند پای همه ی انسانهای روی زمین نوشته میشود. آنوقت چگونه میتوان برای گرفتن جان دیگران نقشه کشید؟!
من نمیخواهم اعتقادات کسی رو زیر سوال ببرم ولی شاید برداشت کسی از همان اعتقادات اشتباه باشد! اگر میگی در قرآن گفته شده که در مقابل ظالم باید جهاد کرد شاید منظور آن باشد که در مقابل جهل ظالم باید جهاد کنیم نه در مقابل جان او!
سعی کنیم پرچم سفید صلح رو در جهان به اهتزاز دربیاریم که به تفکر انسان کامل از نظر مولانا نزدیکتره تا پرچم سیاه.
ناشناس
| Germany |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
کاربر پایتخت۱۲:۱۷: سعی کنیم پرچم سفید صلح رو در جهان به اهتزاز دربیاریم که به تفکر انسان کامل از نظر مولانا نزدیکتره تا " پـــرچــم سیـــاه ".
برپا کردن پرچم سفید صلح در جهان بدست افرادیکه مانند تو از ملت خود و آداب و رسوم و اعتقادات ملت ایران بریده اند و عاشق و شیدای غربند همان تکه پارچه سفید تسلیم در وادادن و نگونساری و به خاک افتادن د ر مقابل غربیهاست این صلح نیست این ذلت است .
و پرچم سیاه داعش هم لیاقت تو وامثال توست که وقتی داعش وارد کشوری میشود به جای مبارزه با او مانند تو پا به فرار میگذارند و برای لذت بردن ! ! و رقصیدن!! و ژل مالی بعد از دوش!! و کرم زدن!!و همین دستوراتی که هقته پیش برای مردان ایران زمین نسخه پیچیده بودی به زیر زمینی پناه میبرند تا نیروهای صلح!!!!؟؟؟؟ غربی آنها را نجات دهند.
مولانا فردیست عارف و دینشناس و مسلمان ومتعهد تو را چه به مولانا؟ " تو اینطور فکر میکنی, پایتخت: هر تفکری از هر نوعی که باعث ریخته شدن تنها و تنها یک قطره خون از انسانی شود تفکری باطل و شیطانیست " شعار الکی نده خودت را هم لوس نکن خون صدها میلیون انسان بدست ایده و مکتب همان اروپائیانی که آمال و آرزو و الگوی تواند تا کنون بر زمین ریخته شده و درحال ریخته شدن است. حیف ملاحظه حال دوستان را میکنم والا این همه خضعبلات تو که مثل همیشه با بی صداقتی و ترس کامل کنایه میزنی را کاملا واضح جواب میگفتم و دقیقا به تو میفهماندم که میدانم پیرو چه مسلکی هستی صداقت در تو نیست حتی به خودت هم دروغ میگوئی ..مولانا!!؟؟ .بس کن
ناشناس
| Germany |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
کاربر پایتخت۱۲:۱۷ : : اگر میگی در قرآن گفته شده که در مقابل ظالم باید جهاد کرد شاید منظور آن باشد که در مقابل جهل ظالم باید جهاد کنیم نه در مقابل جان او!
کاربر پایتخت .تو سعی کن هیچگاه در دین ما دخالت نکنی زیرا سواد آنرا نداری کسی که از تک تک لغات زبان قرآن که خداوند تاکید میکند عمدا به عربی آنرا نازل کردم بي خبر است و معانی ساده لغات حتی مصطلح عربی فارسی شده را نمیفهمد لازم نیست دین ما را به ما گوشزد کند.تو برداشتت از یک جمله ساده غلط است میخواهی از چی برداشت کنی.
نوشتی: "اگر مسلمانان..." !!! یعنی از همان ابتدای کار انسانهای روی زمین رو سوا کرده و بقیه رو در مقابل آنها میبینی!
کاربر پایتخت من بید نیستم که ازباد این سفسطه بازیها و شانتاژها و هوچیگریهای تو تکان بخورم . متاسفانه درک تو از زبان فارسی بسیار پائین است و میخواهی بدون مطالعه خود را دانا جا بزنی , ممکن نیست.وقتی درک مطلب را نداری مجبوری خودت مثل همیشه به نقل قول دروغ متوسل شوی وبا پشت سر هم اندازی مطالب نتیجه گیری مطلوب کنی و چون خودت ساده لوحی فکر میکنی کاربران را متاثر ساخته ای. تو دائما ملت ایران و ملل جهان اسلام را از بقیه دنیا با اهانت جدا میکنی و اروپا را گرز کرده و بر سر ملت فرود می آوری چنگت باز است.بیهوده تلاش مکن.
ناشناس
| Germany |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
کاربر پایتخت۱۲:۱۷ ...عکس العمل در مقابل یک پدیده با نوع تفکر برای پدیده ای که هنوز رخ نداده خیلی فرق داره....
جمله را جلوی انیشتن بگذاری سنگ کپ میکنه!!
چندین سال بایستی ادبا و شعرا دست در دست یکدیکر شاگردی او را نموده تا شاید ایشان آنانرا مفتخر نموده و چند جمله ای تاریخی به زبان پارسی بیفزایند.
جمله بعدی شاید اینطور باشد : پدیده عکس العمل در مقابل یک نفر با نوع تفکری که هنوز پدیده ای براش رخ نداده خیلی فرق با تفاوت داره!!
چی ساختی داش رضا ( مارمولک) ایول!
ناشناس ۲۲:۱۱
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
آقای پایتخت اگر در تفکرات فردیتون به این نتیجه رسیدید که با گفتگو می تونید جلوی ظلم ظالم وخونریزی آدمها رو بگیرید خب جلو بیفتید وهمه تلاشتون رو بکنید چون در غیر این صورت خون تک تک انسانها(حتی ظالم)به گردن شماست. از حرف زدن دست بردارید واقدام بکنید ماهم از تجربه شما استفاده میکنیم چون مثل اینکه تجربیات شما همش درست از آب در میاد.
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
8
27
ممنون ناشناس۱:۰۷؛
اگر چه اعتقادم بر اینه که نباید خیلی برامون مهم باشه دیدگاه ایشون که مشخصه در مسایل دینی و معنوی کمترین اطلاعت و سوادی ندارند ولی به دلیل حضوری که عکس العمل های خودمون باعث دیده شدنش شده اون هم در پاسخ به نظرهای شاذی که خودش میگه بر اساس تجربیات فردیه ( قریب به مضمون کلام حضرت علی علیه السلام : هلاک شد هر که تنها بر رأی و نظر خود اقدام کرد)و هیچ عقل و منطقی غالبا قادر به پذیرشش نیست ناگریزیم به پاسخ گویی…جایی میگه مسئولان راجع به کمبود آب دروغ میگن ولی بر اساس تجربه هم اگر بخواد بهش نگاه کنه چشم ها کاهش چشمگیر میزان آب در پشت سدها رو شهادت میده…راجع به جاودانگی در این دنیا که خدا "مطاعی زودگذر " نامیدتش اصرار داره و مرگ رو عدم می پنداره در حالی که مثل "تولد" تنها گردنه ایست برای انتقال به مرحله ی دیگر و ورود به مسیر ابدیت!
در ذهنش انقدر قدرت تحلیل وجود نداره که هر یاد مرگی به خودکشی منجر نمیشه و قرار نیست با هرازگاهی نهیب زدن به خود که زمان داره از دست میره کسی داعشی بشه!
پاسخ ها
پایتخت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
من کی گفتم مسئولین راجع به کمبود آب دروغ میگن؟ من گفتم مسئولین در مقایسه سرانه مصرف آب خانگی ما با دیگر کشورها دروغ میگن، اینکه میگویند سرانه مصرف آب خانگی ما دو تا سه برابر سرانه مصرف آب کشورهای اروپایه. سند هم آوردم و ثابت کردم که سرانه مصرف آب خانگی کشورهای غربی 4 تا 5 برابر سرانه مصرف ماست. و در آنجا هم گفتم برای ترغیب مردم به صرفه جویی چرا باید دروغ گفت؟ خب راستش رو بگویند مطمئناً خود مردم درک میکنند که نباید آب و هوای کشورمان را با آنها مقایسه کنند و باید خودشون رو یک جوری با این وضعیت وفق بدهند.
ناشناس
| Germany |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
کاربر پایتخت ... سند هم آوردم و ثابت کردم که سرانه مصرف آب خانگی کشورهای غربی 4 تا 5 برابر سرانه مصرف ماست. و در آنجا هم گفتم برای ترغیب مردم به صرفه جویی چرا باید دروغ گفت؟
متاسفانه بازهم با بی صداقتی کامل که آمار را دستکاری کردی و از 40 درصد فرسودگی 40 درصد هدر رفتن آب آشامیدنی را غالب کردی هنوز هم از رو نمیروی.
فکر نکن که اگر کاربران اعتراض نمیکنند نمیفهمند.آنان عاقل تر از آنند که با تو همکلام شوند و این را متاسفانه تو کج فهمیدی و با اینکه اینهمه منفی برایت میزنند باز با کمال پرروئی و جعل واقعیات حرف خود را طوطیوار تکرار میکنی. دروغ عاقبت خوبی ندارد.
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
8
26
بولتن عزیز؛
ما اینجا راجع به چگونگی و چرایی و کنه و مفهوم و شرایط و مراحل و رموز مرگ صحبت نکردیم راجع به، به واقعیت پیوستن یا نپیوستنش صحبت کرده ایم!اینکه احتمالا حادث می شود یا حقیقتا!که من طبق آیات قرآن و احادیث می گویم بله صد در صد این "حقیقت" را تجربه خواهند کرد تمام موجودات و آفریده ها!
و مرگ جسم زمانی حادث می شود که قلبمان بایستد،مغزمان از فعالیت بازماند و دیگر قادر به تنفس نباشیم…
چه کسی را سراغ دارید که از گذشته ها باقی مانده باشد ؟
مگر چند پیامبر و اولیاالله که به اذن خدا عمر طولانی دارند و ایشان هم با نفخ اول اسرافیل در صور به همراه تمام موجودات زنده دیگر میمیرند!همه می میرند و برای مدتی تنها خدای حی لایموت می ماند و سپس حضرت حق جانی دوباره به حضرت اسرافیل می دهد وبا نفخ مجدد در صور همه ما دوباره زنده شده وارد صحرای محشر می شویم…برآمده از احادیث و سخن بزرگان همین است و منم به همین معتقدم!
سامان محلوجی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
1
21
خدا رو شکر کار تفسیر هفته رونق گرفته و تنور بحث و گفتگو داغ شده و استاد فرجی پا منبری های خود را پیدا کرده است. از آثار ایشان استفاده می کنم، دست شما درد نکنه، انشاالله هر هفته شاهد نظرات و
تحلیل های وی باشیم. یاعلی
جد
پایتخت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
28
8
برده ی افکار دیگران شدن بزرگترین ظلمی است که انسان میتواند به خود روا دارد. با افکار و اعتقادات دیگران میتوان زنجیری بافت و توسط آن قله ها را فتح کرد و تجربه ای نو بدست آورد ولی باید مواظب بود تا این زنجیر به دست و پایمان نپیچد که اگر چنان شود سقوطمان حتمیست.
اگر فقط یک نفر را نام ببرید که بخاطر تعصب و پیچیده شدن افکار دیگران در زندگیش به مقامی بالا رسیده است من تمام حرفهایم را پس میگیرم.
باز هم میگویم که "تجربه هیچوقت دروغ نمیگوید" و یکی از دلایل مشکلات جامعه ی ما همین عدم تجربه و ابتکار در اقشار جامعه است و همه چیز شده کپی کاری! از صنعت و علم گرفته تا عقیده.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
پایتخت ۲۰:۱۴ - ....برده ی افکار دیگران شدن بزرگترین ظلمی است که انسان میتواند به خود روا دارد..
و تو کاربر پایتخت برده افکار شیدائی و اغراق آمیز سبک اروپائیانی و برده افکار خود بزرگ بینی و تکبر .
گفتی : با افکار و اعتقادات دیگران میتوان زنجیری بافت و توسط آن قله ها را فتح کرد و تجربه ای نو بدست آورد ولی باید مواظب بود تا این زنجیر به دست و پایمان نپیچد که اگر چنان شود سقوطمان حتمیست . دقیقا و به همین خاطر در آینده ای بسیار نزدیک با زنجیر افکار صادق هدایت و فروید که به دست و پایت پیچیده شده سقوطت حتمیست.

گفتی : اگر فقط یک نفر را نام ببرید که بخاطر تعصب و پیچیده شدن افکار دیگران در زندگیش به مقامی بالا رسیده است من تمام حرفهایم را پس میگیرم.
(صرف نظر از غلط محتوائی در جمله و وصله پینه بودن آن " پیچیده شدن افکار دیگران در زندگیش".).دقیقا حرف ما باتو همینست که در افکار پوسیده مادی وزندگی ماتریالیستی غرقی و همه را تشویق به رقص و موزیک شاذ و ورجه وورجه میکنی و همه واقعا به حالت تاسف میخورند حرفهایت ارزشی ندارد که کسی منتظر باشد آنرا پس بگیری.زیرا چیز بی ارزش ارزانی صاحبش.

"گفتی: تجربه هیچوقت دروغ نمیگوید" وما هم صدها بار به تو گفته ایم بی تجربه ای مثل کلاس 40 یا 50 نفری که شاگردانش اکثرا دروس سخت را نمیفهمند و بعضیها اصلا همه چیز را نمیفهمند در تو مصداق دارد اول شرط تجربه فهم مطالب است که بی بهره ای . تجربه نشان داده که افتادن و خوردشدن , همیشه پله بعدی تکبر توام با کم دانیست مواظب باش سقوطتت نزدیک است.

گفتی : همه چیز شده کپی کاری! از صنعت و علم گرفته تا عقیده.
در عوالم خیال یک سفر با ماشین اجاره ای ! به اروپا داشتی و همه چیز را کپی نمودی و با آب وتاب آنرا خواستی به سایت کاربران سایت بولتن تزریق کنی که موفق نشدی .از خودت نه ایده داری نه نظر همه چیزت تقلید است.حتی کامنت نوشتنت اکثرا کپی برداریست. بالاخره روزی اجتماع مجبورت میکند از دنیای مجازی بیرون رفته و واقعیات را درک کنی امید است برایت دیر نباشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
افكار هر كس بدرد خودش ميخوره، اونى كه اين كار رو ميكنه يقينا بچه است و هنوز به بلوغ فكرى نرسيده، كه دائم مخشو ميده اجاره، در ضمن برخى تجربه ها راه رفته است و تكرار مكرراته برخى تجربيات هم بديع كه ارزشش به اندازه تمام عمر و ميتونه راه گشاى بقيه باشه تا منظورتون از اين مباحثه چه باشه؟!
پایتخت
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
خطاب به ناشناس ۰۲:۴۰
" دقیقا و به همین خاطر در آینده ای بسیار نزدیک با زنجیر افکار صادق هدایت و فروید که به دست و پایت پیچیده شده سقوطت حتمیست. "
کسانیکه که دست به خودکشی بزنند یا خون دیگران رو بریزند برای من هیچ ارزشی ندارند حالا اونا هر که میخوان باشن. حتی یکبار هم کتابهای صادق هدایت رو نخوانده ام. نظرات فروید رو هم قبول ندارم و در جایی هم اشاره کردم که همان اختلالات جنسی که فروید به آنها اشاره کرده از "حسادت" افراد نشات میگیره و اختلالات جنسی افراد نمیتونه منشاء اختلالات رفتاری افراد باشه. پس نظرات من با نظرات فروید خیلی فرق دارند!
چرا فکر میکنی من فقط به مادیات اهمیت میدهم؟ اگر هم تا حالا نقش مادیات رو پررنگ نشون دادم بخاطر این بود که تعادلی در قبال نظرات کاربران که همه چیز رو مجازی میدونن، برقرار کنم!
اینکه یکی پیدا بشه آدمو به چالش بکشه خیلی خیلی فرصت خوبیه واسه پیشرفت. نمیدونم چرا بعضیها از این فرصت استفاده نمیکنند.
بدلیل اینکه 10 درصد از سرمایه ام رو در بورس سرمایه گذاری کرده ام مجبورم اخبار روز دنیا و ایران رو دنبال کنم و برای این کار روزانه 1 ساعت رو در نظر گرفته ام. که سرخطهای اخبار برایم کفایت میکنند و وقت اضافی رو صرف کامنت گذاشتن میکنم ولی اگر شعبه های دانشگاه های معتبر دنیا در تهران راه اندازی نشوند مطمئن باش مجبورم بروم و اونموقع از دستم راحت میشوی و میتونی با خیال راحت کامنت بذاری ولی بعدها میفهمی که من برایت فرصت بودم نه تهدید.
ناشناس
| Germany |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
ولی اگر شعبه های دانشگاه های معتبر دنیا در تهران راه اندازی نشوند مطمئن باش مجبورم بروم و اونموقع از دستم راحت میشوی و میتونی با خیال راحت کامنت بذاری ولی بعدها میفهمی که من برایت فرصت بودم نه تهدید...
خدا کند هرچه سریعتر شعبه روانپزشکی و مالیخولیای پیشرفته در تهران باز شود تا هرچه سریعتر درمان شوی .اگر رفتی خارج با خودت مترجم ببر آدرس دانشگاه رو گم نکنی؟؟آنروز دختر 8 ساله انگلیسی زبان 10 روز پیشت ماند تا و با دوچرخه جلو میررفت تا شهر را بگردی بیچاره دختره بایستی یه ده سالی پیشت بمونه با دوچرخه رو کتابها راه بره درسها رو برات ترجمه کنه اونم از انگلیسی به انگلیسی؟
تا حالا دیدی غیر از خودت کسی در بولتن تخفیف حتی در کل سایتهای اینترنت اینطوری از خودش تعریف کنه.

شخصی کور با خانمی پیرتر و البته زشت منظر ازدواج کرد و سالها این خانم میگفت حیف که کوری و نمیدانی چقدر من زیبایم و اینقدر مخ این شوهر بدبخت را خورد که او کلافه شد و گفت خانم من فقط میدانم اگر خوشکل بودی چشم دارها تورا برده بودند اینقدر پرت و پلا نگو ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
خدا خیرت بده خواهر یا برادر ناشناس چقدر خندیدم...والله شما پروبال این فلک زده متوهمو کلا ریختی که!
یعنی من اگه بودم دیگه دهنمو می بستم!
عاقبت بخیر شی خوشمان آمــــد!!!!
ناشناس ۲۲:۱۱
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
با خوندن نظرات آقای پایتخت دلیل غرب زدگی ایشون رو متوجه شدم(هرچند خودشون فکر می کنن همچین چیزی نیست ولی هر بیماری علائمی داره و اهل فن این رو بهتر درک می کنن)دلیلش دنیا دوستی واصل دونستن دنیاست واینکه چون در باب آخرت به یقین (یقین با تعصب فرق داره)نرسیده دنبال تجربیات وظواهر وعقلانیت مادی رفته تا به زعم خودشون برای ماها شرح بده که اگر در دنیا موفق نیستی در آخرت هم موفق نخواهی بود.ایشون فکر میکنن این افکارشون نتیجه تفکرات فردی وتجربه هست وتاکید دارن که تجربه هیچ وقت دروغ نمیگه وبعد جای دیگری عنوان می کنن که (نقل به مضمون) که قوانینی که براثر تجربه به دست اومده ممکنه یه روزی نادرست از آب دربیاد.دلیل دیگه ای که برای نادرستی تجربه بشری دارم خیلی واضحه شما دارید می بیند میلیونها انسان از دنیا رفتن وکسی نتونسته جلوی مرگ رو بگیره ولی در رویاهاتون دنبال اکسیر اعظم می گردید با اینکه اگر به دیده عقل سالم ببینید می فهمید کار پوچی هست.من نمی خوام بگم تجربه کلا غلطه ولی در باره موضوعات ماوراالطبیعه(امیدوارم اعتقاد داشته باشید) باید با ابزار ماورالطبیعه نظر داد.خب حالا بگردید دنبال کسی که ابزار وراهکارهای ماورالطبیعه رو داره.اگر جایی تجربه درست میگه درباره مرگه که حی وحاضر هرروز دارید می بینید.لطفا تو این مسیر چراغها رو(عقل غیرمادی)روشن کنید.اجازه ندید ظواهر زیبای دنیا در انتخاب درست وغلط شما شریک باشه.
ناشناس
| Germany |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
پایتخت| | ۱۳:۲۹ - ... ولی اگر شعبه های دانشگاه های معتبر دنیا در تهران راه اندازی نشوند مطمئن باش مجبورم بروم و اونموقع از دستم راحت میشوی و میتونی با خیال راحت کامنت بذاری ولی بعدها میفهمی که من برایت فرصت بودم نه تهدید...

حتی فهم این را نداری که من راحت نظراتم را مینوسیم و تو کوچکتر از آنی که من بخواهم از دست تو راحت بشوم فعلا سعی کن از این همه تار پوسیده ای که به دست و پایت بسته شده راحت شوی به فکر محدودیت دیگران نباش .اینجا فقط و فقط ملاحظه دوستان و خصوصا مدیریت زیرک و بیدار سایت را کرده و فقط به درصدی از حرف هاي تو جواب داده میشود.ضمنا دانستن از زندگی شخصی تو برای ما ارزشی ندارد چه 10در صد در بورس باشی چه بورس ده درصد درتوباشد.وقتی ساده ترین نظرات تو پر از ضد و نقیض است مطمئن باش کسی نه مسافرتهای تو و نه تجربیات !!!!! تو و نه زندگی شخصی تو را اهمیت داده و باور میکند.
تنها راه بازگشت تو معذرتخواهی از ملت فهیم ایران و صداقت در گفتار است. ولاغیر.
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
7
25
فقط من اینطورم یا شما هم وقتی نظرات مشعشع پایتخت رو می خونید فشارتون می افته؟
از قدیم گفتن مستمع سر ذوق میاره سخنران را!
اینهمه کج فهمی و خودخواهی نوبره!
خسته شدم!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
این کج فهمی نیست بیماری بی درمان استکه خدا فقط به پدر و مادراینگونه بیماران کمک کند بیچاره معلم و مدیر و ناظمی که بایستی بخاطر قانون همه دانش آموزان را یکسان ببینند!!!.متاسفانه قوانین و آداب دست ما را بسته است و الا ادب کردن چنین افرادی بسیار ساده است.
اینگونه اشخاص مطلبشان بحث و جدل نیست فقط چون در کودکی مشکلات و شدائد فراوانی داشته اند و کسی آنها را تحویل نمیگرفته است فقط و فقط سعی میکنند با تکرار طوطیوار تجربه اینهم تجربه ایکه با اینکه چشمش باز است نمیبیند و با اینکه گوش دارد نمیشنود و با اینکه مغز دارد قادر به فکر کردن نیست ..., خود را مطرح میکنند .او در تعصب وحشتناکی بسر میبرد که واقعیات را نمیتواند بفهمد و به قول خودش جزو 90 درصد بیسواد و نادان و ساده لوح است.
تمام حرفهائیکه میزند فی البداهه و بدون تفکر است و یادش رفت که نوشته فقط روزی یکساعت وقت برای دنیای مجازی دارد و بناست حداکثر تا آخر اینماه مثل پرزیدنت اوباما که ثانیه هایش مالیخولیائی !!حساب شده است به سفرهای 3 ماهه دور دنیا!!! احتمالا دوقوض آباد سفلی و یه قوض آباد علیا !! برود
مثل همه حرفهایش خالی بندی و گزافه گوئی. فقط روزی چند ساعت درهمین سایت پرسه میزند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
آره خواهر جون منم همینطورم ولی خدایی بیشتر دلم براش میسوزه، چون آدم متوهم و خودشیفته یه روزی با مغز میخوره زمین.

فقط براش دعا کنیم .
پایتخت
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
من قصدم این نیست که جوری بنویسم که همه واسم به به و چه چه کنن که اگه بخوام اینجوری بنویسم برایم بسیار آسان است. شاید شنونده(خواننده ی مطلب) از سخنانم برنجد چون بعلت محدودیت در حجم نوشتار نمیتوان شنونده رو با مقدمه آماده ی حقیقتی تلخ کرد ولی دلیل نمیشود که دروغی شیرین به خورد دیگران بدهم فقط بخاطر اینکه برایم کف بزنن. نه عقده ی تشویق شدن دارم نه حاضرم دروغ بگویم حتی به مصلحت.
اگه با قطعیت سخنی میگویم دال بر خودخواهی نیست تنها دلیلش تجربه ی عینیست که اجازه نداده ام که هیچگونه تعصبی در آن راه پیدا کند و این نوع تفکر شاید برایتان نوبر باشد!
اگر خسته شدید یه هفته با دوچرخه به دل کوهستانی خوش آب و هوا بزنید تا خستگی از تنتان رخت ببندد و با فکری بازتر برگردید البته توصیم اینه که موبایل، رادیو و هرچیز دیگری بجز وسایل ضروری تفریح خوب رو در خانه جا بذارید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
ايشون چند مسئله رو به هم مى پيچونند ميشه كلاف سردرگم، كسى برده افكار ديگران ميشه و صدمه مى خوره كه خودش دچار جهل و مياد از جهالت ديگران سرمشق ميگيره و تباه ميشه اما دانايان هميشه با داناتر ازخد در تعاملند تا نتايج بهترى كسب كنند و اين بردگى محسوب نميشه و علم به همين شكل تكامل يافته هر كسى امده تا نتيجه كار ديگرى را به سرانجام برساند، يك دست صدا ندارد و اما تجربه، تجربه به اسانى بدست نمى ايد و نمى شود راه رفته را هى امتحان كرد بلكه در علم از تجربيات هم استفاده مى كنند تا تجربه ايى جديد حاصل ايد، البته استفاده از نسخه ديگران براى حل مشكلات خود كه شرايط متفاوت دارد غلط اندر غلط است هر كسى خودش عقل دارد، و اين كه كسى كنترل عقل خود را به دست ديگرى بسپارد اوج حماقت است ولى مشورت با خردمندان، دانشمندان و علماى حاذق نوعى زيركى است در دين هم تقليد جاهل از جاهل باطل است.
ناشناس
| Germany |
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
پایتخت| | ۱۲:۳۴ من قصدم این نیست که جوری بنویسم که همه واسم به به و چه چه کنن . البته دقیقا قصد تو فقط نقل مجلس شدن است و جنجالی شدن و البته بخاطر همین استکه کاربران فهیم همگی فقط به( – ) بسنده میکنند و این بزرگترین زجر برای توست , " تحویلت نگرفتن ". بی صداقتی عجیبی در سخننانت موج میزند و همیشه سعی میکنی یا مستقیم به ملت ایران توهین کنی ( ساده لوح ..بیسواد...تعصبی... بی تحقیق ..که البته اینها همه خصوصیات اخلاقی خود توست ) یا غیر
مستقیم ........ نمیتوان شنونده رو با مقدمه آماده ی حقیقتی تلخ کرد......
تو میخواهی چه حقیقتی را با عینک مادی و نزدیک بینت به کاربرانی که هرکدام دهها بار بیشتر از تو مطلعند یاد آور شوی ؟؟؟ نوکری اجانب و شیدائی و از خود بیخودی در مقابل اروپائی ها را؟؟؟؟
ولی دلیل نمیشود که دروغی شیرین به خورد دیگران بدهم!!!! نظیر آمار دروغ آب و داستان سفردر اروپا؟؟!! و گردش با ماشین اجاره ای ومفتخر بودن 10 روزه در جوار فرشته نجات ...دهها نمونه که گفتی و خواهی گفت....همه وهمه پر از تضاد و نواقص...
" نه عقده ی تشویق شدن دارم نه حاضرم دروغ بگویم حتی به مصلحت ". دقیقا خودت ناخود آگاه مشکل اصلی اخلاقی خود را بیان کردی چیزی که دائم کاربران به تو تذکر میدهند.تو فقط همیشه در حال تعریف کردن از خودی زیرا چیزی نبودی که دیگران تعریفت کنند خود مجبوری از خودت تعریف کنی .مشک آنست که خود ببوید نه که عطار بگوید.
سعی کن اگر بتوانی فقط یک هفته بدون تعریف از خود یا تحقیر ملت ایران و تعریف غربیها و دادن آمار مخدوش و مثالهای بچه گانه ات..... کامنت بنویسی .ممکن نیست.
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
5
28
: وَ عِبادُ الرَّحْمنِ الَّذِينَ يَمْشُونَ عَلَى الْأَرْضِ هَوْناً وَ إِذا خاطَبَهُمُ الْجاهِلُونَ قالُوا سَلاماً». (فرقان: 63).
و بندگان خداى رحمان كسانی اند كه روى زمين به نرمى گام برمى ‏دارند و چون نادانان ايشان را طرف خطاب قرار دهند به ملايمت با سلام پاسخ مى‏دهند.
«وَ إِذا سَمِعُوا اللَّغْوَ أَعْرَضُوا عَنْهُ وَ قالُوا لَنا أَعْمالُنا وَ لَكُمْ أَعْمالُكُمْ سَلامٌ عَلَيْكُمْ لا نَبْتَغِي الْجاهِلِينَ» (قصص: 55)
و چون لغوى بشنوند از آن روى برمى‏ تابند و مى‏ گويند: «كردارهاى ما از آنِ ما و كردارهاى شما از آنِ شماست. سلام بر شما، جوياى مصاحبت‏ نادانان نيستيم.
پایتخت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
29
6
بهتره یه تغییراتی در شعرم بدم تا آهنگین تر بشه.

...
آواره ی کوه و بیابانت شدیم همه
روزیکه همنشین آشنایت شدیم همه

ما همرهان سست عناصر کجا رویم؟
آنجا که کور نور نگاهت شدیم همه

فرعون زمانه هنوز که هنوز است ظلم می کند
مهری بدیدیم و جان بر کف جانانت شدیم همه

جام شراب ما را بشکستند این ددان
آن دم که مست نعره ی مستانت شدیم همه
...
فاطمه پناهیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
3
23
از دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست،
استاد دست مریزاد، خیلی مباحث هفته جالبه و البته هرچه ادامه پیدا می کنه جالب ترم میشه، در شرایطی که سایت ها صرفاً به مسائل سیاسی و ورزشی می پردازند، واقعاً جای موضوعات دینی و معرفتی خالی بود که با همت سایت بولتن نیوز و قلم توانای شما ستون هفته در اختیار ماست، بازم سپاس و تشکر
بیتا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
6
26
به نظرم یه مسلمون هر چقدرهم هیچ چیزی از دینش ندونه درباره مرگ این طورحرف نمی زنه...1.علاقه عجیب ایشون به داشتن عمر جاودان که خداوند در قرآن میفرماید: و آنان را(یهودیان) مسلماً آزمندترین مردم به زندگى، و [حتى حریص‏تر] از کسانى که شرک مى‏ورزند خواهى یافت. هر یک از ایشان آرزو دارد که کاش هزار سال عمر کند.2.علاقه ایشون به روش کاهنان مصری که امروزه میدونیم بعضی از یهودی ها از روش کاهنان مصری استفاده میکنن3.توجه نکردن به آیات قرآن ومخصوصا احادیث4.گفتن جملاتی مثل همتون تقلیدکارید دروغ گو وحسودید ونمی تونیددر قالب نوشتاری محققانه و منصفانه.این روش مخصوص یهودی هاست برای سرکوب استعداد مسلمونها در قالب دلسوزی5.گفتن کلماتی مثل با همکاری خداوند که خدا رو درحد یک مخلوق پایین میارن وبعد توجیه میکنن ومیگن منظورم این نبود.این شیوه اونهاست حرفشون رو میگن وبعدش میگن شما درست برداشت نکردید.حالا اینها برداشت منه همون طور که خودش برداشتهایی داره درست یاغلط
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
++++
++++
++++
پایتخت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
27
6
خطاب به کاربر ناشناس با پرچم آلمان
دوست گرامی من دشمنی ای با شما ندارم پس خواهش میکنم منطقی نظر بدید.
برخی کاربران از اینکه از اصل موضوع فاصله گرفته ایم دلخورند و واقعاً حق دارند ولی مجبورم جواب شما رو بدهم.
در مورد آمارهای سرانه مصرف آب خانگی در ایران من بالاترین میزان مصرف رو در بین آمارهای رسمی انتخاب کردم یعنی 156 لیتر در روز ولی درستش آن بود که پایینترین آنها رو هم که 72 لیتر است رو باید در نظر میگرفتم و میانگین آنها که 114 لیتر میشود رو مورد محاسبه قرار میدادم. اگر همان 10 درصد هدر رفت آب رو حساب کنیم به عدد رند شده ی 103 لیتر میرسیم و با توجه به اینکه از این میزان طبق گفته ی مسئولین نزدیک به 25 درصد آن صرف کولرهای آبی در کشور میشود و با توجه به اینکه موضوع بحث ما بهداشت فردی بود و کولرهای آبی در اروپا استفاده نمیشوند لذا به عدد 77 لیتر میرسیم ولی من تا آنجایی که یادم هست میزان مصرف رو حدود 95 لیتر درج کرده بودم! در آمار جدید سرانه آب خانگی برخی از کشورها حتی 680 لیتر رو هم پشت سر گذاشته است حالا ما همان آمار قبل رو در نظر میگیریم! که میانگین آنها 319 لیتر با احتساب 5 درصد هدر رفتگی، استخراج شده و با توجه به 77 لیتر ما یعنی اینکه سرانه مصرف آب خانگی اروپائیان بیش از 4 برابر ماست.
و اما در مورد ویکی پدیا مقاله ای تحت عنوان: " دانشگاهیان آمریکایی : ویکی پدیا قابل اعتماد نیست " تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۳ که از همین سایت بولتن منتشر شده میتونی سری بزنی، بنابراین بی دلیل نبود که من میگفتم آمارهای ویکی پدیا قابل قبول نیست ولی شما در این مورد پافشاری میکردید!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
شما با من نمیتوانی دشمنی داشته باشی زیرا نظرات مرا نمیفهمی که بخواهی موضع له یا علیه آن بگیری .تو که به تجربه اینقدر اعتقاد داری بدان تجربه ما در طول این دوسال و اندی با کاربری بنام پایتخت اینستکه او میتازد و میبافد و میبافد تا از حد و حدود تحمل دیگران خارج شود بعد که جملگی به او یورش میبرند و خود را در تگنا میبیند آنوقت از در ناچاری ولی بازهم با تکبر و غرور و نخوت با سر هم اندازی و مغلطه سعی میکند جو را چند روزی آرام کند و دو مرتبه کاملا خزیده خزیده شرع میکند ملاتش را زیاد کردن تا برسد به جملاتی نظیر :
سعی کنیم پرچم سفید صلح رو در جهان به اهتزاز دربیاریم که به تفکر انسان کامل از نظر مولانا نزدیکتره تا پرچم سیاه. داعش خودتی پایتخت این را بدان تازه کار. پرچم صلح فعلا دردستان خفاشان است و پرچم صلح جهانی در دست امام زمان عج خواهد بود ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
ناشناس محترم الهی نسلتون زیاد بشه.

تا شما فرهیختگان فکور هستین که به منطق استناد می کنین ته دلمون قرصه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
کاربر محترم ناشناس
ضمن اینکه کلمه کلمه اتان را تأیید می کنم ولی خط سوم اینگونه به نظرم صحیح تر است: جربه ما در طول این دوسال و اندی با کاربری بنام پایتخت اینستکه او میتازد و میبافد و میلافد تا از حد و حدود تحمل دیگران خارج شود بعد که ....
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
ناشناس|۰۸:۰۰ -
عزیز بزرگوار البته این فقط و فقط نظر لطف شماست و بنده کمترین, در بولتن شاگردی بیش نیستم که هرروز به امید تحصبل مطلبی تازه سری به سایت زده و از زحمات دوستان بهره میبرم. با سپاس و تشکر
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
ناشناس| | ۱۱:۰۳ -
ضمن تشکر از لطف و مرحمت شما . دقت در تکمیل لغات مترادف و متشابه توسط آنجناب مزید امتنان گردید. روزگار به کام , بزرگوار
پایتخت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
30
6
خطاب به کاربر ناشناس با پرچم آلمان و کاربر محترم زهرا
دوستان چیزایی که در مورد موضوعی خاص در ذهن آدم نقش میبندد پس از بارها بالا و پایین کردن آنها در نهایت به فرضیه تبدیل میشود (البته در مورد موضوعات علمی، هر تفکری به این سادیگها به فرضیه ارتقاء پیدا نمیکند)، وقتی فرضیه ای برای اکثر چالشها جوابی در خور داشته باشد میتواند به نظریه ارتقاء پیدا کند و اگر بتواند از آزمایشاتی که تجربی هستند سربلند بیرون بیاید، "قانون" میشود و این قانون تا زمانیکه برخلافش(اونم توسط تجربیات) ثابت نشود قانون باقی میماند.
اگر دقت کنید میبینید که مطالبتان رو در قسمتی تحت عنوان "* نظر" درج میکنید ولی در اکثر مواقع شما فرضیات رو مینویسید!!! بذارید بیشتر توضیح دهم، اگر نظرات دیگران بدون نام بردن صاحب آن نظر در جایی استفاده شود آن نظریه با کاهش ارزش به فرضیه تبدیل میشود و شما هم اتفاقاً تماماً نظرات دیگران را بدون نام آنها در قسمت نظر تایپ میکنید ولی قافل از اینکه با این کارتان این نظرات به فرضیات تبدیل میشوند و لذا نمیتوان آنها را در قسمت نظر درج کرد مگر آنکه سایت محترم بولتن قسمتی را برای فرضیات کاربران در نظر! بگیرد. در مقابل اگر دقت کنید من اکثراً تجربیات خودم رو درج میکنم یعنی چیزی فراتر از نظریه!
من قصدم این نیست که خودم رو در مقابل شما بالا ببرم بخدا قسم که قصدم این نیست، تنها قصدم اینه که به شماها بگم که نظرات خودتون رو بگید وگرنه نظرات دیگران در دسترس است و تکرار آنها به دانش کاربران نمی افزاید. خواهش میکنم یه کم علمی فکر کنید. تجربیات خودتون رو درج کنید حتی اگر فکر میکنید که 100 درصد اشتباهن (هرچند که تجربه هیچوقت دروغ نمیگه) و از نظر یا فرضیه مخالفان در مقابل تجربه هاتون نترسید.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
با خوندن نظرات این آقا پایتخت بسیار متأسف میشم و غصه می خورم تعجب می کنم چطور میشه یه جوون تحصیلکرده! ایرانی که بقول خودش پاشو بیرون ایران هم گذاشته چرا تا باید این حد سطحی و سخیف بیندیشه و بدون فکر و تأمل با جسارت نظرشو درج کنه و ذره ای هم به عقیده دیگرون در مورد خودش اعتنا نکنه و مغرورانه همون خطاها و اشتباهاتو با گردن فرازی تکرار کنه و روشون پافشاری کنه.

گاهی به کاربران سابق بولتن فکر می کنم چقدر اندیشمند و خردمندانه نظر می دادند!!! کسانی مثل سرباز صفر وطن-مرتضی.ام-مهسا mis -احمدا_ امید(اصفهان)-سه نقطه سهیلاسادات مجید(مازندران)-کوچکترین ایرانی-فرزاد-hadi -محمود و....یادشون بخیر کجا رفتند؟
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
6
29
پایتخت| | ۱۳:۰۱ -
من اکثراً تجربیات خودم رو درج میکنم یعنی چیزی فراتر از نظریه!
شما متاسفانه هیچگاه تا کنون با صداقت برخورد نکردی همین الان هم داری با سفسطه بازی و پشت هم اندازی و نوشتن جملات تکراری فکر میکنی با دسته کوران طرفی .این داستانهائیکه باز سرهم کردی در مورد فرضیه و قانون اینها را حداقل بنده قبل از تولد شما دهها بار خواندم و در امتحاناتش با تشویقی قبول شدم. و هزاران بار با افراد گمراه وباسواد!! خصوصا حزب توده که ازهمه چپولها با سواد تر بودند بحث کردیم و اونها هم منتظر بودند خدا را بیاورند در آزمایشگاه و تجزیه و تحخلیل کنند البته در لوله آزمایشکاه تا با تجربه به فرضیه و قانون برسند. بچه جون اینقدر دست و پا نزن و تقلای الکی نکن همین اروپا !! رفتنت و برخورد با دختر 8 ساله و بعد نتیجه گیری که ایرانیها همه نفهمند و بیسواد و ...الگو فقط این دختره کل تجربیاتت همینطوره برای تو اولین برخورد آخرین برخورده و سریعا عمین یک برخورد میشو.د تجربه وفرضیه و قانون و حکم و ....تمام تجربیات تو را جمع کنیم شاید چکیده آن یکسال نمیشود .پیش قاضی و معلق بازی نمیشه .از شاخه شاخه پریدنت تو بحث پیداست خیلی تازه کاری مکتب رفته نیستی جسته و گریخته چند تا کتاب خواندی آنهم نه عمقی سایت اینرنتی زیاد هست که اکثرشون شبیه خودت فکر میکنند میخوای تا آدرس ده تاشو بدم بهت فقط وقت بچه های بولتن را بیش از این تلف نکن از خواندن بقیه مقالات عقب می افتیم .حالا دوباره بشین به بافتن و تنیدن و تایپ کردن.
جلسات سالیانه بحثی ما دائم حداقل بین 100 تا 150 نفر بوده شما که فقط یکنفری البته هرساعتی!!
پاسخ ها
پایتخت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
دوست گرامی به نظر میرسد که نوع برخوردت از روی عصبانیت است تا منطق! جواب منطقی بده و نظرات منو شدیداً به چالش بکش ولی برچسب نزن.
هر جا که ادعا کرده ام که تجربه ی شخصی ام اینو میگه یا نظرم اینه حتماً حتماً تجربه و نظر خودم بوده و هر جا هم که تحت تاثیر نظر یا یک ایده ای بوده ام حتماً نام صاحب نظر یا منبع اون ایدئولوژی رو ذکر کرده ام، معمولاً از یک پدیده ثابت نتایج مشابهی استخراج میشه و نباید آنرا دلیلی بر کپی برداری دانست مگر آنکه نظری عیناً در جایی تکرار بشه! در هر صورت چون دیدم با دیگران خیلی فرق میکند تقریباً محال است که بتوان نظر مشابهی هم
پایتخت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
دوست گرامی به نظر میرسد که نوع برخوردت از روی عصبانیت است تا منطق! جواب منطقی بده و نظرات منو شدیداً به چالش بکش ولی برچسب نزن.
هر ج
پایتخت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
بخاطر اختلالات مخابراتی نظرم ناقص فرستاده شده و ادامه نظری که در ساعت ۱۴:۱۳ فرستاده ام به شرح زیر است:
... تقریباً محال است که بتوان نظر مشابهی همچون نظر من چه از نظر محتوی و چه از نظر نوع نگرش در اینترنت یا کتابی یافت که اگر اینگونه بود حتماً تا بحال این کار رو کرده بودی!
آن دختر خانم زیبای 8 ساله الگوی من نبوده و نیست بلکه بهترین معلم اخلاق، معرفت و شخصیت تمام عمرم بوده است. الگوی من مولانا و انسانیت اوست.
من هیچگاه نگفته ام که ایرانیها نفهمند چرا اصرار داری اینو به من نسبت بدی؟! آرشیو بولتن موجود است و اثبات کردنش خیلی ساده است. حسود، دروغگو، ساده لوح و بیسواد بودن با نفهم بودن فرق میکند!
من از هیچ حزبی دنباله روی نکرده و نمیکنم و اتفاقاً از حزب بازی بدم میاد اونم خیلی زیاد، اینو میشه از نوشته هام فهمید!
نوع نگرش و تفکرات من اونقدر تازه اند که هوش از سر خیلیها رو برده!
ناشناس
| Germany |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
بحث با کاربر پایتخت دقیقا انسان را بیاد داستان ذبح بقره توسط قوم حضرت موسی ع ( ایراد بنی اسرائیلی ) می اندازد با یک تفاوت که آنها بالاخره از لجاجت دست برداشته و ذبح نمودند ولی برای این کاربر این اتفاق غیر ممکن است.
روحیّه‌ی لجاجت باعث می‌شود حقّ بر انسان مشتبه شود!!.....
و در ادامه داستان در آیه بعد چنین می‌فرماید:
قالُوا ادْعُ لَنا رَبَّکَ یُبَیِّنْ لَنا ما هِیَ إِنَّ الْبَقَرَ تَشابَهَ عَلَیْنا وَ إِنَّا إِنْ شاءَ اللَّهُ لَمُهْتَدُونَ (بقره 70)

(بار دیگر به موسی ع ) گفتند: از پروردگارت برای ما بخواه تا بر ما روشن کند چگونه گاوی باشد؟ زیرا این گاو بر ما مشتبه شده و اگر خداوند بخواهد (با توضیحات تو) حتماً هدایت خواهیم شد.

اعتدال در هر کاری یک ارزش است. گاهی افراد با دیدن نشانه‌ای بسیار ساده، یقین پیدا می‌کنند، ولی برخی با وجود بیان صریح «أَنْ تَذْبَحُوا بَقَرَةً» وسوسه می‌کنند. نباید در بیان‌های روشن و صریح، دچار وسوسه شد.
ناشناس
| Germany |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
پایتخت ۱۸:۴۳ -
بخاطر اختلالات مخابراتی نظرم ناقص فرستاده شده .......نـــــــــــوع نگــــــــــرش و تفکــــــــرات مـــــــــــــــن اونقــــــــــدر تــــــــــــازه اند کــــــــه هـــــــــــــــوش از ســـــــــــر خیلیــــــــــــــها رو بـــــــــــــــرده!

نوشتی :
بخاطر اختلالات مخابراتی نظرم ناقص فرستاده شده . بایستی مینوشتی بخاطر اختلالات نظر ناقصم را ناقص تر ارسال کردم.
ناشناس
| Germany |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
۱۸:۴۳پایتخت ...من هیچگاه نگفته ام که ایرانیها نفهمند چرا اصرار داری اینو به من نسبت بدی؟! ..... حسود، دروغگو، ساده لوح و بیسواد بودن با نفهم بودن فرق میکند!

البته چون زبان فارسی تو بسیار ضعیف است شاید معانی لغات را نمیدانی شاید هم گوشت به شنیدن آنها عادت دارد و دیگر اهانت حساب نمیشود.
لغتنامه: ساده لوح . [ دَ / دِل َ / لُو ] (ص مرکب ) کنایه از مرد خفیف العقل . کنایه از احمق و بی شعور. اینکه صد درجه بدتر از نفهم است نفهم است
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
6
23
من این بحث رو ترک کرده بودم و خدارو شاهد می گیرم نه به خاطر اینکه در عقایدم خللی ایجاد شده، دلیلش خستگی بود و وادار کردنش به تفکر و سکوت که البته می بینم با حرافی امکان هر تفکری رو از خودش گرفته!البته تصور من اینه در پی رهایی از چالش و تضادی که گرفتارش شده ادبیات دیگه ای رو انتخاب کرده برای مقابله!
فوکویاما که شیعه رو بهتر از خیلی از ما شناخته در کنفرانسی در اورشلیم چنین گفته : « شيعه پرنده اي است كه افق پروازش خيلي بالاتر از تيرهاي ماست ، پرنده اي است كه دو بال دارد يك بال سبز و يك بال سرخ بال سبز اين پرنده همان مهدويت و عدالت خواهي اوست چون شيعه در انتظار عدالت به سر مي برد ، اميدوار است و انسان اميدوار هم شكست ناپذير است نمي توانيد كسي را تسخير كنيد كه مدعي است كسي خواهد آمد كه در اوج ظلم و جور دنيا را پر از عدل داد خواهد كرد » .
مي گويد : « بال سرخ شيعه ، شهادت طلبي است كه ريشه در كربلا دارد و شيعه را فنا ناپذير كرده است » شيعه با اين دو بال افق پروازش خيلي بالاست و تيرهاي زهرآگين« سياسي ، اقتصادي ، اجتماعي ، فرهنگي ، اخلاقي و...» به آن نمي رسد . آن نقطه كه خيلي اهميت دارد بعد سوم شيعه است مي گويد : « اين پرنده زرهي بنام ولايت پذيري بر تن دارد » در بين كليه مذاهب اسلامی ،شیعه چنین اعتقادی دارد، يعني فقيه مي تواند ولايت داشته باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
بانوی گرامی زهرا خانم۱۳:۰۰
برای بحث کردن با افراد , میدانیم که طبق آیات قرآن کریم بایستی از مشترکات استفاده کرد و اگر کسی به خدا اعتقاد دارد با برهان و دلائل الهی و اگر کسی به ماده معتقد است با دلائل مادی با او وارد بحث شد و پس از پی ریزی و استحکام اولین خشت مشترک, میتوان خشت دیگر را روی آن بنا نهاد .اینجانب در اکثر مواقع سعی میکنم وارد بحث ها نشوم و به طنزی کوتاه بسنده مینمایم زیرا به اندازه کافی کاربران فهیم و باسواد در سایت ارزشمند بولتن هستند که به موازات مدیریت هوشیار و هاذق بولتن خطوط قرمز و مرزهای بحث را تعیین نموده و انحرافات را مسدود نمایند. برای بحث با کاربر پایتخت نمیتوان هیچگاه از مشترکاتی که وجود ندارد خشت اول بحث را بنا نهاد و به عبارتی بدون اولین تبلور , بلوری بوجود نخواهد آمد زیرا اعتقادات او متغییر و سردرگم و سطحیست لذا بنده هیچگاه مستقیما برای او دلیلی و آیه ای و حدیثی از قرآن و اسلام نمی آورم وقتی شخصی اصل را نمیفهمد و قبول ندارد فرعیات آنرا هم قبول نخواهد کرد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
خواهر جون زهرا خانم عزیز
خدا نسل و همفکرهای شمارو هم زیاد کنه .
شعف سراسر وجودمو می گیره وقتی حس می کنم در برابر افراد سطحی نگر و باری بهرجهت و سست و سخیف امثال شما و ناشناس محترم با پرچم آلمان چنون قاطع و محکم و مستند و منطقی ایستادین و جواب میدین.

باور کنین حضرت حجت علیه السلام به شما نیاز داره و می باله.
مستدام و عاقبت بخیر شین و هر روز تعدادتون زیادتر از دیروز.
ناشناس
| Germany |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
کاربر گرانقدر ۱۶:۱۸ به سهم خویش سپاسگزارم نظر لطف و عنایت شماست . اولا اینجانب سخت به یاری و تایید صاحب العصر و الزمان حضرت بقیة الله روحی و الرواحنا له الفداء لمقدمه تراب نیازمندم همچنانکه حیات به نور و گرمای خورشید . ثانیا بحمدالله اکثر کاربران سایت وزین بولتن باسواد و بامطالعه هستند وبه سادگی قادرند فقط با نوشتن چند سطر سره را از ناسره جدا سازند لیکن نیروی خود را صرف کسی نمیکنند که نظراتش ارزشی ندارد و خودش نمیداند چه میگوید.
بنده کمترین هم فقط جهت اطلاع برایش مینویسم که طبق وظیفه بایستی چند صباحی به او تذکر داد تا در آینده برایش بهانه ای وجود نداشته باشد.
سایه تان مستدام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
2
6
البته نظر من ادامه هم داشت و بولتن طبق سلیقه ی شخصی حذفش کرد…بخش حذف شده رو دوباره ارسال کردم و هنوز تأیید نشده!...
مدیر پایگاه امان از خود حق پنداري ولحظه اي فكر نكردن وقضاوت كردن! اولا  شما بايد منبع گفته هاي خود را ذكر مي كرديد ،دوم مگر سخنان اين شخص در مورد مهمترين مسايل ما حجت است ؟ بسيار پيش آمده است كه پيام دهنده اي به زعم خود از اسلام وولايت و... دفاع كرده است در حالي كه از بدترين تهاجم ها هم بدتر بوده است . متاسفانه اين مسايل قابل توضيح هم نيست كه خود مشكل ساز مي شود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
دردو بر بویتن
افراد چابلوس چون این ناشناس افرادی سطحی نگر هستند و زود تحت تاثیر حرفهای به ظاهر مذهبی مذهبی نماها در می ایند
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
6
8
کم لطفی نفرمایید ناشناس محترم ۱۶:۱۸ایشان کجا؟و من کجا؟
تفاوتش عرش تا فرش است!
بولتن ای کاش دلیلت رو توضیح می دادی تا در جریان قرار بگیرم!
مدیر پایگاه برخي از پيام ها كه حذف مي شوند قابل توضيح نيستند والا اصلا حذف نمي شدند ، مثالي مي زنيم : فرض كنيم كسي پيامي مي دهد و به موضوعي در مرزهاي كشور اشاره مي كند كه جنبه امنيتي دارد ،وبعد كه ما آن را حذف مي كنيم از ما توضيح مي خواهد ، آيا مي شود ما توضيح دهيم كه فلان نقطه كه شما گفته ايد جنبه امنيتي دارد !؟ خوب اينطور كه اصل موضوع به اصطلاح لو مي رود .همينطور در حوزه هاي ديگر ...كاش پيام دهندگاني كه معمولا در اينجا هستند و در خدمتشانيم به اين نكات ظريف توجه كنند .
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
6
11
کم لطفی نفرمایید ناشناس محترم ۱۶:۱۸ایشان کجا و
من کجا؟
تفاوتش عرش تا فرش است!

بولتن ای کاش دلیلتون رو طی یک یادداشت توضیح می دادین تا در جریان قرار بگیریم چگونه بد دفاع نکنیم!این احتمال رو هم بدین که ممکنه خودتون بد برداشت کرده باشین!؟
نمونش همین بالا!شما چطور !؟احساس خود حق پنداری ندارید وقتی نظری رو کات یا کلا سانسور می کنید!؟
البته سایت و خبرگزاری متعلق به شماست و مشی سیاسی خودرا دارید ولی خواهشا انقدر حق به جانب نباشید!
مدیر پایگاه دوستاني كه اينجا در خدمت شما هستند بيش از 20 سال تجربه همين كار را دارند و بخوبي واقفند كه كدام پيام ها گاهي اثر عكس مي گذارد ، ضمن اين كه اينجا يك شخص نيست و مجموعه افرادي هستند كه حداقل در كار خود كارشناسند ، افزون بر اينها حتي دانش يك پيام دهند با دانش بررسي كننده يكسان باشد قطعا پيام دهنده در جريان مسايل حقوقي پيش آمده و اعتراض ها و حتي شكايت ها عليه سايت ها نيست .با همه اين احوال ما خود را چندان كه فكر مي كنيد حق به جانب نمي دانيم بلكه فعلا مسوول اين كار هستيم و مجبور به تصميم گيري ، چه بسا اگر شما مسوول بوديد وهمه مسايل پياموني را مي دانستيد بسيار بيشتر از ما به اصلاح پيام ها مي پرداختيد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
بولتن بر خلاف نظر کاربر زهرا واقعا من همیشه از نظرات منطقی و بسیار اموزنده شما استفاده کردم
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
15
7
طبق قانون اساسی کشور، هر کس در انتخاب عقیده و نظر آزاد است. هر کس در بیان عقیده و نظر آزاد است. (مگر آنکه آن نظر مخل نظام باشد)(نقل به مضمون). جناب پایتخت بارها گفته اند که گفته هایشان عین تجربیاتشان است. خب این چه اشکالی دارد که کسی تجربیات خود را بیان کند؟ در ضمن ایشان در نوشته هایشان نشان داده اند که خداوند را قبول دارند. چه اصراری است که به او بگوییم که خداوند به زبان عربی سخن گفته (قرآن مجید) و تو از فهم آن عاجز هستی؟ ایشان خیلی ساده گفته اند که از تجربیات خود می گویند و شما هم تجربیات خود را بیان نمایید تا کارگشا باشد. بیشتر کامنتهای پاسخ به پایتخت (وقتی با انصاف به آن نگاه شود) خالی از غرض نیست. تکرار می کنم هر کس در بیان عقیده و نظر خود آزاد است.
پاسخ ها
پایتخت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
ممنون سارا خانم
ناشناس
| Germany |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
اشتباه شما سارا خانم اینست که از سفسطه ها و مغلطه ها و تو هینها و تکبر و بی صداقتی در گفتار ایشان متاسفانه خبر ندارید و عنقریب است که خود شما به نتیجه ای که ما حداقل دوسال است رسیده ایم برسید به شرطیکه تمام نیش و نوش های زهر آگین و " آدرس دار " اورا بتوانید پیگیری نمائید که برای اهلش از آبنوشیدن آسانتر است.
اسلام و مسلمین با افرادی که حتی خدا را قبول ندارند سر جنگ ندارند( مگر کافر حربی با گفتار و کردار ) و با کسانیکه بطـــــــور واضـــــح قرآن و حدیث و ائمه را قبول ندارند ما اصلا مشکلی نداریم ( مسیحیان کلیمیان زرتشتی ها و دینشان در قانون اساسی ج ا ا محافظت شده است )
و خداوند اگر با آنان مشکل داشت خودش در چشم برهم زدنی نابودشان میکرد و یا اصلا نمیگذاشت متولد شوند.مشکل ما با کم دانها و بیسوادها ئیست که با مغلطه و سفسطه و دخالت در دین درحین بی اطلاعی مزاحم وقت مردم شده و باعث جنگ اعصاب و تفرقه و فتنه میشوند گویا اینکه اصلا مامور اینکارند.
گر جمله کائنات کافر گردند
بر دامن کبریاش ننشیند گرد.
همیشه ننه من غریبم و مظلوم بازی بعد از شکست متکبران طبیعیست این تا کنون بار سوم است که اتفاق می افتد و در آینده هم ادامه دارد.
میرزا مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
0
0
نظرات جالبی را اینجا دیدم ولی یک وجه مشترکی بین همه ی عزیزان نظر دهنده است و آن این است که همه منیت دارند در نظر و عقیده ی خود
یادمان نرود که این منیت بود که عبادت چند هزار ساله شیطان را به باد فنا داد و الباقی داستان و همه میدونیم
نظر دهنده ی اصلی فرستادگان خدا یعنی اهل بیت هستند
ما چه داریم از خود بگوییم !!!!!
نظر ما در مقابل نظر و سفارش شخصی مثل علی ع چه ارزشی دارد.رجوع کنیم به نظر و سفارش اهل بیت
اینجا خیلی ترور شخصیت دیدم ولی این راهش نیست.التماس تفکر . یا علی
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
0
0
سلام؛باتشکرازنویسنده محترم ادبی آقای فرجی؛وعزیزان بزرگوار پایتخت وناشناس، ازاطلاعات علمی وادبی ایشان استفاده کردیم بسیارممنون وسپاسگزارم.
سایت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
0
0
سلام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
0
0
باسلام به همگی بنظرمن که خداوند در همه خلقتش یکجور دمیده است اگر اینگونه نبود. انسان را اشرف مخلوقات نمی‌دانست سرشت ما ازخاک است ..تا جایی که میدونم خدا از رگ گردن به انسانش نزدیکتر بوده واگر به درونمون روی بیاریم وکمی به فکر فرو بریم قطعا به وجود خدا و ابدیت و بازگشتمون به سوی خودش حتما یقین پیدا میکنیم اون خداست که وقتی مشکل داریم سمتون میاد و دستمون و میگیره چطور میشه انکارش کرد که حرفاش درست نیستن تو قرآنش وابدیت و جهانی دیگر وجود نداره قطعا که وجود داره یعنی ما اومدیم که زندگی کنیم چند صباحی و با مرگ ما همه چی تموم شه پس خلقت ما چه معنایی داشته اصلا چطوری اومدیم تو این دنیا قطعا به واسطه کسی اومدیم اون کس کسی نیست جز خداوند یکتا هزارسالم بشه بهش اعتقاد دارم همون‌طور وقتی کسیو خوشحال میکنیم. درون ما یه حسی بوجود میاد و همون‌طور که با گناه کردنمون بازم یه حس عجیب حس عذاب وجدان بهمون دست میده. این حسها فقط کار خداست.او در ما دمیده.
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین