زنگنه: خود دولت وارد عمل شود و تغییرات لازم را در کابینه انجام دهد/ اگر لازم است دولت وزیر نفت را تغییر دهد
گروه اقتصادی: محسن زنگنه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتوگویی ضمن ارزیابی لزوم تغییر و تحول در دولت و به ویژه تغییر وزیر نفت گفت: همان نکات و مسائلی که پیش از جنگ هم مجلس درباره آنها به دولت محترم تذکر داده میشد، در دوران جنگ نیز خود را نشان داد. در واقع، بخشهایی که در طول جنگ عملکرد موفق، مؤثر و قابل تقدیری داشتند، همان وزارتخانهها و دستگاههایی بودند که پیش از جنگ نیز ابهام، سؤال یا انتقاد جدی از سوی مجلس درباره عملکرد آنها وجود نداشت. در مقابل، بخشهایی که در طول جنگ با ضعفهایی مواجه بودند و علیرغم تلاش دولتمردان بعضاً مشکلاتی ایجاد کردند، عمدتاً همان حوزههایی بودند که پیش از آن نیز درباره عملکرد آنها نقدها و تذکراتی مطرح شده بود و نیاز به اصلاحات و تغییرات در آنها احساس میشد مانند وزیر نفت.
به گزارش بولتن نیوز به نقل از سند نیوز وی افزود: امروز نیز پیشبینی ما این است که تغییر شرایط و پایان وضعیت جنگی، برخلاف تصور اولیه برخی افراد، الزاماً به این معنا نیست که در حوزه اقتصاد بلافاصله شاهد گشایشهای گسترده خواهیم بود. اگر تدابیر و تصمیمات لازم اتخاذ نشود، چنین اتفاقی بهصورت خودکار رخ نخواهد داد. ما شاهد باز شدن بازارها، افزایش تقاضا، نیاز به بازسازی و همچنین برخی کمبودهایی که در ماههای گذشته به دلیل شرایط خاص اقتصادی و محدودیتهای ناشی از محاصره دریایی داشتیم، مواجه خواهیم بود. این مسائل ممکن است در ماهها و حتی سالهای آینده خود را بیش از پیش نشان دهند.
🔹زنگنه همچنین تصریح کرد: از سوی دیگر، سطح توقع مردم نیز از دولت و مسئولین افزایش پیدا کرده است. مردمی که بیش از ۱۱۰ شب در کنار کشور ایستادند، با همه دشواریها ساختند و بدون اندکی اعتراض یا گلایه جدی از کشور، دولت و نظام حمایت کردند، امروز انتظار بیشتری از دولت، مجلس و سایر ارکان حاکمیتی دارند. بنابراین سطح انتظارات عمومی نسبت به گذشته قطعاً افزایش یافته است. به همین دلیل، معتقدم دولت محترم باید با مردم همراهی کند و در حوزههایی که احساس میکند ضعفها و کاستیها در دوران جنگ بیش از گذشته نمایان شدهاند، خود دولت وارد عمل شود و اصلاحات و تغییرات لازم را در کابینه و ساختار اجرایی خود انجام دهد.
🔹عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در واکنش به اینکه به نظر شما لازم است چه تغییراتی در کابینه صورت بگیرد؟خاطرنشان کرد: من اطلاع دارم که شخص رئیسجمهور فرآیندی را برای ارزیابی عملکرد وزرا و مدیران دولت آغاز کردهاند. اکنون نزدیک به دو سال از عمر دولت گذشته و طبیعی است که ارزیابی عملکرد اعضای کابینه در دستور کار قرار گیرد. به نظر من بهتر است نتیجه همان ارزیابیها و جمعبندیهایی که توسط رئیسجمهور و مجموعه دولت انجام میشود، مبنای تصمیمگیری قرار گیرد که اتفاقات خوبی صورت بگیرد.
شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.
bultannews@gmail.com


