کد خبر: ۸۸۹۶۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:
‍‍‍ پ پ ‍‍‍
گمانه‌زنی‌ها درباره نتایج مذاکرات پاریس

واریز ۶ میلیارد دلار به حساب بانک مرکزی ایران؛ تنگه هرمز همچنان در کنترل تهران

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، نخستین بخش از منابع مالی مورد توافق در مذاکرات پاریس به حساب بانک مرکزی ایران واریز شده است. گفته می‌شود مبلغ ۶ میلیارد دلار به عنوان پرداخت اولیه در اختیار تهران قرار گرفته و تداوم شرایط فعلی در تنگه هرمز می‌تواند زمینه‌ساز آزادسازی ۲۵ میلیارد دلار دیگر طی دو ماه آینده باشد.
واریز ۶ میلیارد دلار به حساب بانک مرکزی ایران؛ تنگه هرمز همچنان در کنترل تهران

گروه بین المال،منابع آگاه از روند مذاکرات اخیر در پاریس اعلام کرده‌اند که نخستین مرحله از توافقات مالی میان ایران و طرف‌های مذاکره‌کننده اجرایی شده و مبلغ ۶ میلیارد دلار به حساب بانک مرکزی ایران واریز شده است.

 

به گزارش بولتن نیوز ،بر پایه این گزارش، مدیریت وضعیت تنگه هرمز و حفظ ثبات در این گذرگاه راهبردی دریایی از جمله عوامل مؤثر در تحقق این پرداخت اولیه عنوان شده است. همچنین برخی منابع مدعی‌اند در صورت تداوم شرایط موجود و عدم بروز تنش‌های جدید، امکان آزادسازی و انتقال ۲۵ میلیارد دلار دیگر از منابع مالی مورد توافق در بازه زمانی حدود دو ماه آینده وجود خواهد داشت.

 

با این حال، تاکنون هیچ مقام رسمی در ایران یا کشورهای طرف مذاکره جزئیات این ادعاها را به طور رسمی تأیید یا تکذیب نکرده است و باید در انتظار اعلام مواضع رسمی درباره صحت این گزارش‌ها بود.

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
0
0
▪︎ ظریف سال ٩٤ در گفتگو با «شرق»
▪︎ فردی برایش تعریف کرده بود که:
▪︎ مادر ٩٠‌ ساله مریض او ...
▪︎ در مذاکرات ژنو به او ...
▪︎ گفته تلویزیون روشن کُن!
▪︎ بچه‌هایمان در ژنو هستند!
▪︎ حالا آن دیپلمات کجاست؟
▪︎ تاکه دوباره شهر ژنو ببیند
▪︎ طعم آشنای قدرت را حس بکند!
▪︎ مادربزرگ ها تلویزیون روشن کنند!
▪︎ تاکه بچه‌های مذاکره را تماشا کنند!
https://www.tabnak.ir/002Zjh
▪︎ و راستی، چرا دوباره ژنو؟؟؟
▪︎ آيا اعتبار افزاست؟
▪︎ آيا مرکز تفاهم هاست؟
▪︎ یا مُهره مار درون خود دارد؟
▪︎ بَسا برجام و فی الحال، نقشه دشمن هاست؟
▪︎ و یا اساتید تلطیف فضا را آنجا سُکنیٰ است!
▪︎ و خدای عالِم است، چه خروجی در آن‌جاست؟
▪︎ هرچه هست، حضور پُرتوان جمع اضداد است؟
▪︎ گمان مَبرید که نام‌آشنا همان سوئیس زیباست؟
▪︎ چه ظلم‌ها و چه اسارت مردمان و چه استثمار؟
▪︎ امضاء خورده است پای برگه های ستم و بی‌داد؟
▪︎ کمتر می دانند مردم و عوام‌الناس به جز خواص؟
▪︎ آن اهل تاریخ و شناسایِ استعمارگر و جنایتکاران؟
▪︎ از ژنو هم آبی گرم نخواهد شد، سفر سیاحتی آری!
▪︎ لابلای فضای مجاز و کتاب‌ها و روزنامه و نشریات!
▪︎ چند صباحی که بگذرد، همه رفته از یاد و خاطرات!
■ گوئید مسافران سوئیس، ذوق نکنند
■ گریه در دنبال دارد شادی بی عاقبت
■ برق تا گردید خندان، ابر باریدن گرفت
■ نَسناس کرسنت، بَسی خسارت‌ها گرفت
■ با شکایت به دیوان خارجه، آراء را گرفت
● سال‌هاست هم تحریم کنند
● سال‌هاست هم شکایت کنند
● سال‌هاست هم خسارت زنند
● سال‌هاست رأی منفی بدهند
● گران‌ترین شهر دنیا قدم بزنند
● سخن‌ها در گوشِ «کَری» بزنند
● پس لیچار شنیده، تحریم بشوند
● یا دست به قتل همسر دوم بزنند
● این اثرات وضعی است برخی را
● فرونشست، حق زیردست بردن را
● در امثال «کمپانی» چَپو کردن را
● خود خیلی علیه السلام دانستن را
● باتهدید به ۴۰۰ تازه نَفَس آوردن را
● یادشان رفت تخم‌مرغ‌ آن پیرزن را
● جنگ و دشمن بِزد گلوله تنگستن را
● و هر روزه متحیّر و مات و مبهوت
● که راز این‌همه خون‌ و آتش‌ و دود
★ بله، این جواب: «عدالت مفقود»
★ فرمود امام صادق عليه السلام🌷
● هر يك از شما كه مى خواهد ...
● دعايش مستجاب شود
● درآمد خود را پاك كند
● و حقّ مردم را بپردازد
● دعاى هيچ بنده اى كه ...
● مال حرامى در شكمش باشد
● يا مَظلمه كسى به گردنش باشد
● به درگاه خداوند بالا نمى رود/
* بحار الأنوار : 93/321/31
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین