کد خبر: ۸۸۸۴۷۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار:
‍‍‍ پ پ ‍‍‍
انتقاد نماینده مجلس از سیاست‌های ارزی دولت

صمصامی: حذف ارز ۲۸۵۰۰ تومانی و افزایش نرخ ارز توجیهی ندارد

دکتر حسین صمصامی، نماینده مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اظهارات رئیس‌جمهور درباره ضرورت افزایش نرخ ارز برای جلوگیری از کمبود کالا، تأکید کرد که کشور در شرایط سخت‌تر از وضعیت کنونی نیز بدون حذف ارز کالاهای اساسی اداره شده و ادعای بروز قحطی در صورت تداوم سیاست‌های قبلی را نادرست دانست.
صمصامی: حذف ارز ۲۸۵۰۰ تومانی و افزایش نرخ ارز توجیهی ندارد

گروه اقتصادی: دکتر حسین صمصامی، نماینده مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اظهارات رئیس‌جمهور درباره ضرورت افزایش نرخ ارز برای جلوگیری از کمبود کالا، تأکید کرد که کشور در شرایط سخت‌تر از وضعیت کنونی نیز بدون حذف ارز کالاهای اساسی اداره شده و ادعای بروز قحطی در صورت تداوم سیاست‌های قبلی را نادرست دانست.

به گزارش بولتن نیوزدکتر حسین صمصامی در مطلبی که در کانال رسمی خود منتشر کرده است، به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه «اگر ارز را گران نمی‌کردیم، در کشور قحطی می‌شد» واکنش نشان داد.

وی با اشاره به قحطی‌های تاریخی ایران، اعلام کرد که در تاریخ معاصر سه دوره قحطی بزرگ در کشور رخ داده که مربوط به سال ۱۲۵۰ شمسی، جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم بوده است؛ دوره‌هایی که به گفته او، به دلیل جمع‌آوری گسترده آذوقه توسط نیروهای خارجی، کشور با کمبود شدید مواد غذایی مواجه شد.

این نماینده مجلس افزود که پس از آن دوران، حتی در سال‌های دفاع مقدس و در شرایطی که درآمدهای ارزی کشور به شدت کاهش یافته بود، ارز رسمی برای تأمین کالاهای اساسی حذف نشد و مسئولان نیز از احتمال بروز قحطی سخن نگفتند.

تعداد بازدید : 6

صمصامی همچنین ادعای کمبود کالا در صورت عدم افزایش نرخ ارز را «قحطی مصنوعی» توصیف کرد و آن را ناشی از نگاه‌های نادرست اقتصادی دانست. وی تأکید کرد که مشکلات اصلی کشور در حوزه تصمیم‌گیری، تدبیر و سیاست‌گذاری اقتصادی است و باید با اتخاذ راهکارهای مناسب، معیشت مردم بهبود یابد.

وی در پایان اعلام کرد که پیش‌تر توضیحات و گزارش‌های تفصیلی خود درباره آثار حذف ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی و شیوه تأمین کسری منابع ناشی از آن را به رئیس‌جمهور و مسئولان ذی‌ربط ارائه کرده است.

برچسب ها: ارز ، دولت

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علیرضا رضوان
|
Iraq
|
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۴
0
0
متاسفانه آقای رئیس جمهور محترم، در این زمینه اطلاعات درست و کافی ندارد و یک عده مشکوک که سالهاست سکان اقتصاد مملکت را در اختیار دارند اطلاعات نادرست به ایشان می‌دهند و ایشان هم این سخنان نابجا را می‌زند غافل از اینکه این دلار لقمه‌های حرام یک عده لاشخور می‌باشد که بیش از ۴ دهه با قیمت آن بازی می‌کنند و درآمدهای حرام را از قبل بدبختی جامعه به دست می‌آورند م‌همترین کاری که دولت باید انجام دهد این است که یک انقلاب در نحوه هزینه‌های تشکیلات دولت و حکومت صورت دهد و تمام هزینه‌های غیر ضرور و بیجا را از بدنه حکومت پاک کند و تا زمانی که دخل و خرج حکومت متعادل نگردد این دلار فروشی و دلار گران کردن و معیشت مردم را خراب کردن ادامه خواهد داشت متاسفانه دولت برای جبران کسری بودجه‌اش تنها راهی که به ذهنش می‌آید این است که گرانسازی کند و دلار بفروشد و اسکناس چاپ کند و نمی‌خواهد نضباط را در کشور داری و حکومتداری و هزینه کردن نهادینه نماید و می‌خواهد بدون اینکه جراحی در کشور انجام دهد فقط با گران کردن همه چیز درآمد کسب نماید که این وضعیت مملکت نتیجه آن است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۴
0
0
بجای حذف ارز و تامین مایحتاج مردم که امروز این گرانی افسارگسیخته گریبان گیر مردم بیچاره شده پول وارز را برای واردات کالاهای اساسی به آدم های پاکدست بدهید نه این دزدهای سر گردنه که هر چی ما مردم میکشیم از دست این بی شرفهای فرصت طلبه .چقدر سخته ۴تا شرکت با نظارت صحیح کالاهای مصرفی مردم را وارد کنند؟ مشکل افراد فاسدیه که دور وبر مدیران ماهستندالبته همه هم نسبتی با هم دارند
احمد حدیدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۵
0
0
سلام چند پیشنهاد افزایش حقوق کارکنان اطلاعات و شهدا و خانواده ی شهدا با بررسی پر سرعت و دیگر اینکه به تمام ساختمان های آپارتمانی دوربین درجه 1 قسطی با قسط های بسیار بلند مدت و اینکه از هر قشری به راحتی بتواند پرداخت کند.التماس دعای زیاد
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین