کد خبر: ۸۸۷۸۴۷
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار:
‍‍‍ پ پ ‍‍‍

ادعای ترامپ: با ایران توافقی خوب و درست انجام خواهم داد

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بار دیگر با تکرار تناقض‌گویی‌هایش مدعی شد: اگر با ایران توافقی انجام دهم، توافقی خوب و درست خواهد بود نه مانند توافقی که اوباما انجام داد.
ادعای ترامپ: با ایران توافقی خوب و درست انجام خواهم داد

به گزارش بولتن نیوز به نقل از ایرنا،  ترامپ امروز یکشنبه به وقت محلی در شبکه تروث سوشال خود بار دیگر به توافق هسته‌ای برجام در دولت باراک اوباما تاخت و مدعی شد: اگر من با ایران توافقی انجام دهم، توافقی خوب و درست (مناسب) خواهد بود، نه مانند توافقی که اوباما انجام داد که به ایران مقادیر زیادی پول نقد و مسیری آشکار و هموار به سوی سلاح هسته‌ای داد.

رئیس جمهور جمهوریخواه آمریکا ادعا کرد: توافق ما دقیقا برعکس است، اما هیچ کس آن را ندیده و یا نمی‌داند چیست. این توافق، هنوز حتی به طور کامل مذاکره (نهایی) نشده است.

ترامپ ادامه داد: پس به بازندگان گوش ندهید، کسانی که از آنچه که هیچ چیزی در مورد آن نمی‌دانند، انتقاد می‌کنند.

رئیس جمهور آمریکا بار دیگر با طعنه به دموکرات‌ها و انتقاداتشان از خود مدعی شد: برخلاف کسانی که قبل از من بودند و باید سال‌ها پیش این مشکل را حل می‌کردند، من توافق‌های بدی انجام نمی‌دهم!

ترامپ پیش از این نیز به برجام تاخت و مدعی شد: یکی از بدترین توافق‌هایی که کشور ما انجام داد، توافق هسته‌ای ایران بود که توسط باراک حسین اوباما و افراد کاملا بی تجربه و آماتور دولت اوباما ارائه و امضا شد.

وی مدعی شد: این توافق (برجام) مسیری مستقیم برای دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای بود. اما این موضوع در مورد توافقی که اکنون توسط دولت ترامپ با ایران مذاکره می‌شود صادق نیست، در واقع، دقیقاً برعکس است!

رئیس جمهور آمریکا در عین حال گفت: مذاکرات به‌طور منظم و سازنده در حال پیشرفت است و من به نمایندگانم اعلام کرده‌ام که عجله نکنند، زیرا زمان به نفع ماست.

ترامپ روز شنبه به وقت محلی نیز ادعا کرد : یک توافق میان ایالات متحده آمریکا و ایران تنظیم شده و اکنون در انتظار نهایی شدن است و جنبه‌ها و جزئیات نهایی توافق در دست بررسی است و به‌زودی اعلام خواهد شد.

«اسماعیل بقایی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز اعلام کرد که دو طرف در مرحله نهایی‌سازی یادداشت تفاهمی هستند که محور اصلی آن پایان جنگ است. 

وی تصریح کرد که پایان تعرضات دریایی آمریکا، که واشنگتن از آن با عنوان محاصره دریایی یاد می‌کند و آزادسازی اموال بلوکه‌شده ایران از مهم‌ترین موضوعات مورد بحث در این یادداشت تفاهم است.

این درحالی است که سرلشکر پاسدار علی عبداللهی فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیا (ص) هفته گذشته با هشدار جدی به آمریکا و هم‌پیمانان صهیونیست آن، بر آمادگی بی‌سابقه نیروهای مسلح ایران برای مقابله با هرگونه تهدید تاکید کرد.

برچسب ها: ترامپ ، ایران

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۰۴
0
0
هیچ تضمینی برای پایبندی آمریکا به تعهداتش وجود ندارد | به توییت‌های ترامپ پاسخ نمی‌دهیم، کار‌های مهم‌تری داریم
هیچ تضمینی برای پایبندی آمریکا به تعهدات خود وجود ندارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۰۴
0
0
انتقاد مجدد روسیه از درخواست‌های هسته‌ای زیاده‌خواهانه آمریکا از ایران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۰۴
0
0
آمریکا جنایتکار و اسرائیل جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر با همه توان خود نتوانستند ایران را شکست دهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۰۴
0
0
هنوز با کسانی که علیه ملت ایران جنایت کردند تسویه حساب نکرده‌ایم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۰۴
0
0
رهبر شهید ما گفتند اسراییل پایگاه تروریستی امریکا در منطقه است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۰۴
0
0
جنگ علیه ایران هرگز نباید آغاز می‌شد؛ گزینه نظامی راه‌حل نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۵/۰۳/۰۴
0
0
پول مردم عربستان سعودی مستقیم به جیب آمریکا، رژیم صهیونیستی و تروریست‌ها می‌رود.
پول مردم امارات مستقیم به جیب آمریکا، رژیم صهیونیستی و تروریست‌ها می‌رود.
از سال 2001 تاکنون پول سربازان و پایگاه های نظامی آمریکایی را کشورهای منطقه می دهند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۰۴
0
0
بهتر از برجام برای ما 100 درصد فقط ساخت بمب اتمی است و هم واجب است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۰۵
0
0
برخی مواضع متناقض هیئت مذاکره‌کننده آمریکا و رئیس‌جمهور این کشور نشان دهنده این است که آنها بین خودشان هماهنگ نیستند.
چند بار پیشنهادهایی ردو بدل شده ولی همانطور که عرض کردم دلیل به ثمر نرسیدن آن نوع رویکرد شخص ترامپ است.
یک هفته ما فرصت می خواهیم که بررسی کنیم اما دو ساعت بعد ترامپ گفت نه، اینها رد است. (این موضوع) نشان می دهد که خودشان بین خودشان هماهنگ نیستند.
ین وضعیت نشان می دهد که یک نفر فقط در آمریکا تصمیم گیرنده است و آن هم شخص ترامپ است؛ شخص ترامپ هم جز پیروزی و پرستیژ برای خودش چیز دیگری مدنظر ندارد.
خیر، ما پیام‌هایمان همان چیزی است که توسط طرف پاکستانی تبادل می‌شود و پیشنهادهایی که تا به حال ایران داده پیشنهادهای معقولی بوده است.
اگر آمریکایی‌ها به دنبال خاتمه جنگ و به الزامات مذاکره – مشخص نبودن نتیجه از ابتدا - باشند این مذاکرات می‌توانست به نتیجه برسد.
مشکل امروز آمریکا و شخص ترامپ این است که می خواهد دستورالعمل صادر کند. ما اگر قرار بود دستورالعمل آمریکایی‌ها را بپذیریم برای چه حدود پنج دهه مقاومت و ایستادگی می کردیم. ما هزینه های زیادی برای استقلال کشورمان پرداختیم؛ طبیعی است که ما دیکته را نمی پذیریم.
برخی از پیشنهادهای ایران برای آمریکایی‌ها بسیار غیرقابل قبول به نظر می‌رسد؛ ازجمله درخواست غرامت خروج تمام نیروهای آمریکا از منطقه خاورمیانه. شما در چارچوب دیپلماسی کلاسیک الزامات و سطح بالای انتظارات را می گویید تا نتیجه مذاکرات به نهایتی برسید. اما ترامپ چون مذاکرات کلاسیک را بلد نیست تا این دو گزینه را اول را می بیند سریع رد می کند.
خیر، این مشکل وجود ندارد. ترامپ می فهمد مذاکرات یعنی چه. برای اینکه معامله کننده و تاجر بزرگی است. ببینید ترامپ هدفش را که مرتب ذکر می کند چیست؟ می گوید ما نمی خواهیم ایران به بمب اتم دست پیدا کند. خوب ما هم نمی‌خواهیم بمب اتم بسازم. به قول رهبر شهیدمان ما اگر می‌خواستیم، می‌ساختیم. پس ما بدنبال بمب اتم نیستیم. اگر غنی‌سازی سطح بالا انجام می دادیم دلیل داشت.
برای نیروگاه پنج مگاواتی تهران ما به سوخت 20 درصد نیاز داشتیم. هیچ کشوری این سوخت را در اختیار ما قرار نداد،‌ ما ناچار شدیم خودمان دست به کار شویم.
همه می دانند در آن مقطع تاریخی ما به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نامه‌نگاری و طبق ضوابط حرکت کردیم؛‌ ما به آژانس اتمی گفتیم که به ما به عنوان عضو ان پی تی سوخت نیروگاه تهران را ارائه کنید اما هیچ کشوری چنین اقدامی را انجام نداد.
ما عضو ان پی تی بودیم. طبق قواعد این نیروگاه را قبل از انقلاب اسلامی، آمریکایی‌ها ساخته بودند؛ سوخت را باید یکی از کشورهای دارنده سوخت به ما می داد. این یکی از دلایل ایران برای حرکت در مسیر تأمین سوخت هسته‌ای مورد نیاز نیروگاه تهران بود.
وقتی ترامپ از برجام خارج شد و کشورهای غربی به تعهدشان عمل نکردند، آن مقطع نیز ما بعنوان یک واکنش، سطح غنی سازی را افزایش دادیم.
اینکه ایران از ان پی تی خارج بشود تا الان که خارج نشده است و اتخاذ چنین تصمیمی را در سطوح عالی من نشنیدم. تا الان که من وشما با هم صحبت می کنیم ایران تصمیمی نگرفته که از ان پی تی خارج شود و یا به دنبال بمب اتم حرکت کند.
من تغییری نمی بینم. افکار عمومی الان خیلی داغدارند، رهبرشان به شهادت رسیده است. مردم به شهادت رسیدند. خسارت زیادی به ما وارد شده. لذا الان روحیه ایران روحیه حماسی است. طبعا یک مقداری کار در خصوص مذاکرات پیچیده تر شده اما در عین حال در مسئولان ما هیچ تغییر موضعی ایجاد نشده است.
این رسانه‌ها و دشمنان ما همواره از روش‌های مرسوم خود استفاده می‌کنند؛ آنها همان روشی که درباره قائد شهیدمان در پیش گرفته بودند، همان را درباره ایشان هم به کار می‌برند. اول شایعه کرده بودند که ایشان برای معالجه به روسیه آمده، عین حرفی بود که درباره رهبر شهیدمان گفته بودند. به خاطر اینکه می‌خواهند فضایی که با شهادت رهبر شهیدمان و انتخاب رهبر جدیدمان، ایجاد شده را خنثی کنند.
چنین ادعایی صحت ندارد و اصلاً تصور نمی‌کنم که ایشان تاکنون به روسیه سفر کرده باشند.
هم‌اینک آیت‌الله سید مجتبی خامنه‌ای در حال رهبری ایران هستند. جلسات زیادی دارند. مکاتبات با ایشان انجام می‌شود، پاسخ مکاتبات را می‌دهند. همچنانکه به چند مقام روسیه پاسخ داده‌اند. اما اینکه چرا (در منظر عمومی) ظاهر نمی‌شوند، حتما دلایل امنیتی دارد. حتما باید از ایشان مراقبت کنیم.
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین