کد خبر: ۷۰۶۹۳
تعداد نظرات: ۸۳ نظر
تاریخ انتشار:
‍‍‍ پ پ ‍‍‍
درباره دلایل جایزه گلدن گلوب به فرهادی

سينما... سياست... اصغر فرهادي... اكشن

محمد پورغلامی


مقدمه‌ي 1: همين اول بسم‌الله خيال همه‌‌ي شما را راحت كنم كه به هيچ‌وجه در اين سياهه به دنبال يك «نقد بي‌طرفانه» نباشيد. اصلا راست‌ش را بخواهيد چيزي به نام نقد بي‌طرفانه، توهّمي بيش نيست. فعلا حال و حوصله‌ي اثبات اين مسأله از منظر اپيستمولوژيكال و آنتولوژيكال و اين‌جور خزعبلات را ندارم. همين قدر بدانيم كه هر انساني داراي جهان‌بيني و پيش‌فرض‌هاي مخصوص به خود است كه از دريچه‌ي آن‌ به موضوعات و حوادث پيراموني خودش مي‌نگرد و لاجرم نقدها و ديدگاه‌هاي او تحت تأثير آن قرار مي‌گيرد، كافي است. از همين جا دنگ اين شعار توخالي كه «رسانه‌ها بايد آزاد باشند» و «غير جانبدارانه» عمل كنند هم مي‌خورد. نه BBC و CNN و FOX NEWS اين‌طور عمل مي‌كنند و نه حتي رسانه‌ي ملي. پس نقد بي‌طرفانه اساسا وجود ندارد. نقد بايد «منصفانه» باشد، نه «بي‌طرفانه»، كه اصلا شدني نيست.

مقدمه‌ي 2: در اين چند روز خيلي از بچه‌هاي اينترنت ياد بازي ايران و استراليا افتادند. من هم مثل همه‌ي جوان‌ها هنوز كه هنوز است آن بازي از يادم نرفته. شيريني برد آن بازي و صعود ايران به جام جهاني آن قدر زياد بود كه شايد براي هميشه هم از ياد ما ايراني‌ها فراموش نشود. لحظه به لحظه‌ي آن روزها يادم است. با شادي تيم ملي، شاد شدم و با گريه‌ي آن‌ها گريه كردم.

يقينا كسب مقامات بين‌المللي براي هر كشوري اهميت دارد. موضوع كمي هم نيست البته! باعث سرافرازي و غرور ملي همه‌ي ايراني‌ها مي‌شود. براي همين است كه در اين‌جور مواقع همه‌ي مردم جامعه، از هر رنگ و لباس و تير و طائفه‌اي هم كه باشند، با هم يكي شده و آرزويي ندارند جز عزت ايران و ايراني. همين چند وقت پيش كه بر و بچه‌هاي تيم ملي واليبال در حال مسابقات بودند هم ‌مي‌ديدم كه چطور خيلي از دور و بري‌هام كه هميشه‌ي خدا تا لنگ ظهر مي‌خوابيدند براي ديدن پخش زنده‌ي مسابقات، صبح علي‌الطلوع از خواب بلند شده و بازي را تماشا مي‌كردند. اين شايد يكي از خصوصيات ويژه‌ي ما ايراني‌ها باشد كه هر وقت پاي عزت و غرور ايران در ميان باشد و صحبت يك «حريف بيگانه»، همه‌ و همه زير يك پرچم جمع مي‌شويم و همه‌ي «من»ها را كنار مي‌گذاريم و «ما» مي‌شويم.


سينما. شايد خيلي از شما فيلم «سگ را بجنبان» را ديده باشيد. در اين فيلم كه بازيگران بزرگي چون «رابرت دنيرو» و «داستين هافمن» بازي مي‌كنند به‌طور خيلي جذاب و زيبايي، «غايت سينما» به تصوير كشيده شده است. در اين فيلم نشان داده مي‌شود كه سينما و تلويزيون چگونه براي آن‌كه افكار عمومي را در جهتي كه سياستمداران و كارتل‌هاي بزرگ جهاني مي‌خواهند سوق دهند، دست به ساخت و توليد برنامه‌هاي مختلف مي‌زنند.

غايت و هدف سينما همين است. اين ادعا كه سينما چيزي جز اينترتينمنت و سرگرمي نيست همان قدر پوچ و بي‌محتوا است كه بگوييم «رسانه‌ها بايد آزاد باشند». مگر مي‌شود كسي ميليون‌ها دلار خرج ساخت يك فيلم كند آن هم تنها و تنها براي سرگرمي و فروش گيشه؟!

از طرف ديگر جشنواره‌ها و مسابقات بزرگ جهاني، مانند كن و برلين و اسكار و... هم، عاري از «سياست‌گذاري»‌ها و «جهت‌گيري»هاي خاص خودشان نيستند. قبول داريد كه هيچ گربه‌اي براي رضاي خدا موش نمي‌گيرد؟ پس حتما با من هم‌عقيده هستيد كه آي‌كيوي برپاكنندگان اين جشنواره‌ها حداقل از آي‌كيوي موش‌ها بيشتر است و محض رضاي خدا، جشنواره‌هاي جهاني راه نمي‌اندازند و به شركت‌كنندگان جايزه نمي‌دهند. فقط كافي است نگاهي به برندگان جوائز فستيوال اسكار مثلا در يك بازه‌ي زماني چهار پنج سال اخير بياندازيد. به‌وضح مي‌بينيد كه اهداي جوائز به فيلم‌ها از يك خط فكري خاصي تبعيت مي‌كند. سينما از دو بخش «تكنيك» و «محتوا» تشكيل شده و اين مضحك است كه تصور كنيم به تعبير شهيد آويني، آنها به تكنيك محض جايزه مي‌دهند و كاري به محتوا ندارند.


سياست. يكي از معايب و مشكلات اين دوره زمانه اين است كه سايه‌ي سنگين «سياست»، بر همه چيز گسترانيده شده است. از فرهنگ و اقتصاد و هنر بگيريد تا ورزش. مثلا همين ماجراي بازي ايران و آمريكا در جام جهاني. يادتان هست كه رسانه‌هاي غربي چه جار و جنجالي براي آن به راه انداخته بودند؟ آن قدر روي اين بازي مانور داده و آن را بزرگ جلوه دادند كه يك بازي ساده‌ي ورزشي كه بارها و بارها شبيه آن اتفاق افتاده و مي‌افتد، تبديل شده بود به يك مسأله‌ي پيچيده و حساس امنيت ملي! تا آن‌جا كه وقتي حميد استيلي گل اول را با زيبايي هر چه تمام‌تر وارد دروازه‌ي آمريكا كرد، به جاي خنده و خوشحالي، مانند بچه‌ها زد زير گريه. آن هم چه گريه‌اي! هاي هاي!

يا مثلا همين ماجراي چند وقت پيش درياچه‌ي اروميه. آب درياچه‌ي اروميه به دلايلي (اعم از مشكلات اكونوميستي تا ضعف مديريتي) خشك شده بود و در عرض چند روز، همين موضوع تبديل به يك بحران ملي شد. چرا؟ چون رسانه‌هاي داخلي و خارجي به دليل سياست‌هايي كه داشتند بيش از حد اين مسأله را بزرگ جلوه دادند. و يا همين ماجراي اخير جناب افروغ و برنامه‌ي پارك ملت و... .

متأسفانه و تاكيد مي‌كنم متأسفانه چه بخواهيم و چه نخواهيم چنان‌كه گفتم امروزه ديگر دست سياست در هنر هم پيدا شده است. حالا ديگر سياست وجه غالب هنر شده است. چه دوست داشته باشيم چه نداشته باشيم. في‌المثل ياد بياوريد ماجراي چند وقت پيش جعفر پناهي را. جعفر پناهي شايد جزو كارگردانان دست دوم و سوم ايراني هم محسوب نشود اما به دليل پيوند سياست و سينما وقتي حكم او از سوي قوه‌ي قضائيه صادر شد:

- تيم برتون رييس داوران جشنواره کن در مراسم افتتاحيه اين جشنواره خواستار آزادي پناهي يکي از داوران کن شد

- مارتين اسکورسيزي، استيون اسپيلبرگ، فرانسيس فورد کاپولا، برادران کوئن، مايکل مور، اليور استون، رابرت دنيرو و رابرت ردفورد و... نامه‌اي در حمايت از پناهي نوشتند

- سينماگران ايتاليايي هم در حمایت از جعفر پناهی در شهرهاي رم و تورين مراسمي برگزار کردند. نام این مراسم را هم گذاشتند «شبي در حمايت از سينماي ايران». حتي این مراسم به صورت مستقیم از تلويزيون دولتي ايتاليا پخش شد و شخصيت‌هايی سينمايي چون برناردو برتولوچي، کارگردان ايتاليايي، مارکو مولر، مدير جشنواره سينمايي ونيز، اوگو گرگورتي، رييس اتحاديه‌ي سينماگران ايتاليا هم در آن حضور داشتند. برتولوچي هفتاد ساله كه به سختي به اين برنامه آورده شده بود حتي دستبند سبز هم به دستش بسته بود و... . اين يعني ارتباط سينما و سياست. «سياست‌زدگي» آفت بزرگ انسان قرن بيست و يكمي است.


فرهادي. چند روز پيش جايزه‌ي برتر جشنواره‌ي گلدن گلوب به فيلم «جدايي نادر از سيمين» اصغر فرهادي تعلق گرفت. دريافت اين جايزه بلافاصله با واكنش‌هاي موافق و مخالف زيادي توأم شد و كماكان نيز ادامه دارد. عده‌اي از دوستان، اين رخداد را به مثابه همان برد ايران در مقابل استراليا قلمداد كرده و از صعود فرهادي به مسابقات اسكار خوشحال شدند و آن را باعث افزاش غرور و افتخار ملي دانستند و عده‌اي ديگر هم از اين ماجرا ناراحت شدند.

اين‌كه نظر ما درباره‌ي اين فيلم چيست، قبل‌تر در مورد آن مطالبي در بولتن نيوز نوشته شده اما از آن مهم‌تر اين سؤال است كه چرا و چگونه شد كه فيلم «جدايي...» فرهادي در اين مقطع از زمان، جايزه‌ي بزرگ گلدن گلوب را مي‌گيرد؟ آيا واقعا اين فيلم به لحاظ شاخص‌‌هاي يك فيلم مطلوب، يك اثر فاخر به شمار مي‌آيد؟ آيا مي‌توان ادعا كرد كه اين فيلم بهترين فيلم سينماي ايران بوده و پيش از اين هيچ‌كدام از فيلم‌ها تا بدين حد فاخر نبوده‌اند؟ اگر نه، پس چرا فيلم‌هايي نظير خيلي دور خيلي نزديك، آواز گنجشك‌ها، طلا و مس، يه حبه قند و... كه در سال‌هاي اخير توليد شده و با واكنش مثبت منتقدان و اقبال مخاطبان مواجه شده بودند به اين جشنواره راه پيدا نكردند؟

يقينا فيلم «جدايي...» يك فيلم كاملا معمولي است. نه تكنيك قابل توجهي دارد و نه به لحاظ محتوا، حرف جديدي براي گفتن. سخن از همان طبقه‌ي جديد مدرن در جامعه‌ي ايراني است و جدال بين سنت و مدرنيته و ايجاد ناهنجاري‌هاي اجتماعي در شهر درندشتي چون تهران. اما چرا اين فيلم جايزه مي‌گيرد، اگر بعضي از مخاطبين محترم ناراحت نشوند بايد بگويم به دليل همان استيلاي سايه‌ي سياست بر هنر است. شاهد مدعام تبريك وزارت خارجه‌ي ايالات متحده به فرهادي است. ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره‌ي فرهادي گفت: «ما موفقیت و تعهد او را نسبت به فرهنگ غنی و مقاوم ایران تحسین می کنیم.» اصلا تا به حال سابقه داشته كه وزارت خارجه‌ي آمريكا كه در حقيقت نبض اصلي سياست‌هاي بين‌المللي اين كشور را رقم مي‌زند به يك كارگردان تبريك گفته باشد؟!

اين‌كه چرا سياست گلدن گلوب آمريكايي چنين اقتضا مي‌كند كه فيلم «جدايي...» را به عنوان فيلم برتر معرفي ‌كند هم دلايل مختلفي دارد و دو دليل مهم آن يكي اين‌كه متأسفانه به دليل دعواي بچه‌گانه‌ي «اخراجي‌ها» و «جدايي...» و طرفداران آن‌ها، اين فيلم به عنوان نماد هواداران سبز و اپوزيسيون داخلي و خارجي معرفي شد. بي آن‌كه بدانند تم اصلي فرهادي در اين فيلم در حقيقت نقد همين طبقه از افراد است. فرهادي در «جدايي...» بيش از هر چيز، بي‌هويتي و سر در گمي طبقه‌ي جديد و مدرن تهران امروز را مورد نقد قرار داده است. يعني طبقه‌اي كه بيشترين تعداد سبزها در آن‌ها وجود دارد. نقد فرهادي نقد سبزها است.

دليل دوم هم آن‌كه فرهادي آن روايتي از جامعه‌ي ايراني را به تصوير كشيده كه سياستمداران غربي خواهان و راغب آن هستند. تصوير جامعه‌اي سر در گم، بي هويت، از هم پاشيده، كه انسان‌هاي آن هر لحظه مانند خروس جنگي به جان هم مي‌افتند و لاجرم دادگاه‌ها، شلوغ‌ترين و پر رفت و آمدترين مكان است و مهاجرت به خارج از كشور، سرنوشت مختوم مردمانش. اين دقيقا همان چيزي است كه سياستمدار غربي دوست دارد از آن به عنوان نماد جامعه‌ي ايراني به جهان معرفي كند. پس بايد هم به اين فيلم جايزه بدهد. بنابراین اگر چند وقت دیگر شنیدید که فیلم «جدایی...» جایزه اسکار را هم گرفت اصلا تعجب نکنید.

اكشن. با اين حال با همه‌ي نقدهايي كه به آثار فرهادي دارم معتقدم فرهادي با كارگردانان بي هويتي چون پناهي و رسول‌اف كه شمشير را از رو كشيده و بر ضد انقلاب كار كرده‌اند تفاوت دارد. واكنش ما در مقابل فرهادي نيز بايد متفاوت با اين افراد باشد. فرهادي كارگرداني است كه نشان داده از استعداد خوبي در زمينه‌ي سينما برخوردار است. به نظرم مي‌توان از او و امثال او استفاده كرد. مشكل ما اين است كه خيلي زود افراد را از خودمان دور مي‌كنيم.

ديگر آن‌كه بچه حزب‌اللهي‌ها هم به جاي اين‌كه بنشينند و هي نق و نوق بزنند و به امثال فرهادي‌ها گير بدهند، بهتر است هر چه زودتر در پي تربيت نيروهايي براي اين جبهه باشند. كه امروز، معبر سينما، خط مقدم جبهه‌ي جنگ نرم است.

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۸۳
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱۹
ahdnaf
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
141
106
همه جایزه های دنیا روهم بهت بدن

در عوض پشت کردن به ملتت به دینت

به شرفت.............

هیچ ارزشی نداره
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
در مورد شرافت ملی برخی شرافت را باید اینگونه نوشت شرافط و از استادان زبان خواست انرا برای ما معنی کنند
آشوب برای یک فیلم که از نظر شما معمولی است!
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
با این استدلال که شما شکاکیت را نسبت به همه چیز مجاز میدانید و اصلا «نقد بي‌طرفانه» را قبول ندارید، به ما هم حق بدهید به اصل حرفهای شما مشکوک باشیم چون به احتمال زیاد شما هم دارید سیاستی را دنبال میکنید!
مقالات شما را خیلی قبل تر از این خوانده ام.. ای مردی با عبای تردید....!!
ahdnaf
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
شما مقاله کیو خوندی ؟
چکش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
دلیل اینکه در کالیفرنیا به فیلم طلا و مس جایزه دادند چیه؟ لطفا یک نفر جواب منوبده.
...
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
چکش مثلا میخواستی بگی به طلا و مس هم جایزه دادن تا جایزه دادن به فرهادی زیر سوال نره ؟ سوالت یک ناشیگری بود .
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
37
29
با این جمله آخری خیلی حال کردم . دمت گرم باید جنبید . ما تو جبهه جنگ نرم خیلی عقبیم .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
اتفاقا خیلی هم جلو هستیم در کل خوب عقب مانده های مغرض هم داریم . اگر عقب بودیم تا حالا هزار بار مارا خورده بودند این کفتارهای گرسنه میبینی که در مورد ما دچار درد چه کنم چه کنم شده اند این فقط به جهت خواندن دست انها از جنگ نرم و ننگ انهاست با شما موافق نیستم
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
اقای محمد از جمله اخر زیادی حال نکن تو لندن دوربینها تو خیابان اکسفورد یا کنزیکتون یا پیکادلی ممکنه بیگرندتون بعد موجب گرفتاری بشه چون ایرانی اصلا نباید حال کنه جرم داره ایرانی فقط باید حاشون گرفته بشه یا یکی از انها حال بقیه ملتشون را بگیره انوقت جایزه اش را هم بهش میدن . مواظب باش ننه چارلز قرنهاست کشورش انگل استان این سیاست را در مورد ایرانی اجرا میکنند مواظب باش بری تو صندوق خانه که شاید دوربین ها نگیرندت حال کنی اخه جرم محسوب میشه .
زلزال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
40
29
بسمه تعالی
---------------
منصفانه و راه نما بود.

درود بر شما!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
برای من بسیار گمراه کنند و تلاش مذبوحانه بود برای غسل تقصیر دادن اصغر اقا اسکار زاده رنگ سبز دلار خیانت
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
ترو خدا یک راه دیگه برو راه نمای خوبی نبود میدونی کجا میخواهد ببردت به دروغستان .
زلزال
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
بسمه تعالی
----------------
سلام بر تو ای عزیز ناشناس

از اینکه دلسوزانه مسائل را تذکر میدهید ممنونم.

بیاد داشته باشید بنده حقیر راجع به نکات مربوط به این فیلم پرداخته ام و حس ظنی به کل جریان ندارم و عرض کردم جوایز اینچنینی دستکش مخملین بر مشت آهنین فریب است.
اما اولویت بندی ها،عدم غلبه حاشیه بر متن که فتح الفتوح است و .... آن است که با تدبیر برخورد کنیم.
هم موضعمان را شفاف میگوییم و روشنگری میکنیم در حد نیاز پرداختن به یک مسئله و هم به الویت هایی که حضرت آقا تعیین میفرمایند میپردازیم.
دشمن دوست دارد فضا غبارآلود باشد و ما نیز میدانیم ادامه این مسئله کش دادن خرده مسائلی است که پیگیری قطب بندی های فتنه است بنابراین در حد خودش به آن میپردازیم.
sadegh rastgoo
|
United States of America
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
14
22
بسمه تعالی: اصغر آقا.........................
ایران مادر همه ما ایرانیان است و ما در آغوش این مادر مظلوم پرورش یافته و پوست و استخوان ما از مادر است و دین ما اسلام عزیز است و باین مادر و اسلام عشق میورزیم و افتخار میکنیم که مسلمان ایرانی هستیم واسلام عزیز و ایران عزیز را مانند دو چشم خود دوست داریم .
2 روایت دقیق :
روایت است که وقتی حضرت علی (ع) خانه نشین شد ابوسفیان مستکبر و سرمایه دار و مفسد آن زمان پیش حضرت آمد و گفت چرا ساکت نشسته ای ؟ من از تو حمایت میکنم و.................................
حضرت قبول نکردند" ایشان میخواستند بتمام بشریت خصوصآ مسلمین بیآموزند که انسان نباید از دشمن حمایت قبول کند چرا که دشمن ترا بعنوان ابزاری برای منافع نا مشروع خود استفاده خواهد کرد.
روایت دوم :
وقتی امیر کبیر صدراعظم در بار ناصرالدین شاه قاجاربا آن همه ظلم وجور که درحقش کردند و از صدارت عزلش نمودند خانه نشین شد " در آن هنگام سفیر کبیر دولت ابر قدرت آن زمان روس تزاری آمد پیش آمیر کبیر و گفت ما ترا حمایت میکنیم " امیر کبیر قبول نکرد و ترجیح داد زیر پرچم خودی باشد وزندگی کند ولی از اجنبی و دشمن حمایت قبول نکند ولو اینکه آن حکومت را قبول نداشته باشد" میدانید چرا ؟
برای اینکه امیر کبیر مسلمان مومن با شرف با غیرت با عزت ایران دوست بود
اصغر آقا آگر فیلمی بسازی که دو تمدن درخشان ایرانی و اسلامی را بدنیا عرضه کنی و بهترین تکنیکها و صدا و موزیک و فیلم برداری را عرضه نمائی غربیها بشما یک استخوان هم نخواهند داد!
آما اگر شما و هم فکران شبهه روشنفکر و غرب زده تان فیلمی ویا کتابی بدنیا عرضه کنید و در آن فیلم و یا آن کتاب مادرتان ایران عزیز را تحقیر و یا اسلام عزیز و باورهای آن را کوچک و لگد مال کنید غربی ها چه جایزه هائی و چه نوبل هائی که نمیدهند" نمونه اش سلمان رشتی و تلخ خانم و اصغر آقا و.....
اصغر آقا گرفتن جایزه ای که از دست جماعتی که خودشان را صبح نمیتوانند تطهیر کنند افتخار نیست و فاقد ارزش دنیوی و اخروی میباشد.
اصغر آقا عکس گرفتن با کسانی که نجابتتشان زیر سئوال است ننگ میباشد.
بیشتر از 99 درصد ایرانیان مسلمان و ایرانیان غیر مسلمان مثل امیر کبیر مومن " با شرف وباغیرت و با عزت و وطن دوست هستند و دریا بدهن سگ نجست نمیشود. والسلام.صادق راستگو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
آفرین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
24
44
لعنت خدا بر آنانی که زمینه را فراهم نمودند تا دین خدا و سرزمین امیدواران به دین خدا در معرض تازیانه های دشنام و متلک و ... قرار گیرد. تا قیامت این لعنت باد. شب و روز این لعنت باد. لعنت پیامبر خدا بر او باد. لعنت خدا بر او باد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
یادتان باشد ها فقط فرهادی به خارج رفته ها بقیه همه در داخل هستند شاید اجنه هائی هستند که مردم انها را میبینند ولی در حقیقت نمیبینند انها را پیدا کنید .شاه کلید انها شاید ر ف س ن ج ا ن ی ه ا باشند حتما که هستند
مهدی جان...
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
8
12
ای اهل سینما و سیاست و ورزش، گل استیلی ، گل اول باز ی بود نه گل دوم. ولی با نقدت موافقم.
مدیر پایگاه بسيار ممنون. اصلاح شد
kave
|
Belgium
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
24
44
این فیلم فقط تصویری از ایران است نه تصویر تمامی ایران ... مشکل اینسنکه میحواهند اینطور نشان دهند که مشکلاتی که در این فیلم طرح میشود مسائل اکثریت مردم ایران است . آ یا مشکل زنان جا معه ما اختلا ف بر سر رفتن یا ترفتن به خارج است ؟ نویسنده نیز به نحوی حاشیه ای به این مسئله پرداخته است. چرا به فیلمهایی که به مسائل اساسی زن و خانواده ایرانی / حق حضانت . اشتغال زنان و......" می پردازند جایزه ای داده نمی شود.؟
با نویسنده موافقم که این جریان سازی ها ریشه سیاسی دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
اخیرا قانونی در ایران تصویب شد که حق دیه همه ایرانیان با دین های مختلف برابر شد ایا انها که سالها این را مانند چکش بر سر ایران میکوبیدند کلامی از ان حرف زدند این حامی حقوق بشر ان تلخترین شیرین عبادی و بقیه انرا حتی در حد خبر اعلام کردند ؟؟ کسی در دنیا از ایران بابت ان تقدیر کرد نه کلامی از ان حرف نزنند این یک نمونه بود بقیه جایزه گوبل و اسکار ...................... خودتان قضاوت کنید کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
24
4
عالی نوشتید . هیچ حرفی برای گفتن ندارم . فقط بعضی جاها اشکالات لپی داره - داستان موش و گربه - گل استیلی -
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
ولی من خیلی حرفها برای گفتن دارم . خسته شدم از این نادانهای حرفه ای . گله ای نیست گر هم گله هست دگر حوصله ای نیست .
jjjj
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
6
2
چرا تعداد نظرات کم است؟
nima
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
43
33
واقعا نویسنده این مطلب چقدر قبل از نوشتن این پست روش فکر کرده؟خدایی چقدر؟می دونید چرا طلا و مس یا یه حبه قند نباید به این جشنواره ها بروند؟به خاطره اینکه این فیلم ها فقط در جامعه ی ایرانی جلب توجه می کنند(فقط ایرانی ها این فیلم ها رو می فهمم)نه هیچ کشور مسلمان دیگه،چون ما تو این فیلم ها از جملات و کلمات و... استفاده کردیم که با فرهنگ ایرانی-اسلامی اجین شده،ولی یه فیلمی مثه جدایی نادر از سیمین یا درباره الی و یا آواز گنجشنگها(چه کسی می گه که این فیلم بازخورد بین المللی نداشته،جایزه خرس نقره‌ای برای بهترین بازیگر مرد (رضا ناجی) در پنجاه و هشتمین دوره جشنواره فیلم برلین، (۲۰۰۸) رو برد)نتیجه بندی من اینه که باز هم بولتن احساسی نوشت و بدون دلیل (حداقل برای فیلم آواز گنجشگ ها من من می دونستم)در کل ما باید فیلم هایی رو به جشنواره های بین الملی بفرستیم که مشمول تمام طیف های مردم دنیا بشه و کله مردم اونو بفهمن..
.
.
.
(اینم داخله پرانتز می گم دریاچه ی ارومیه به دلیله ندانم کاریه عده ای مسولان به این وضع افتاده پس الکی گردن اینو و اون نندازین)
ایرانی زاده به غلام زاده
|
United States of America
|
۰۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
15
40
جناب هوشمندی ما را به سخره میگیرید ؟؟!! شما با این نوشته که به زبان خیلی ظریف قصد دارید این فیلم ضد ایرانی را غسل تقصیر بدهید و فرهادی که را عامدانه این فیلم را در تحقیر جامعه ایران درست کرده و توسط دستان غیبی در داخل ایران هم همراهی شده تا این چهره منفی از ایران خصوصا مذهبی های ایران به جهان معرفی کند را جور دیگر برای ما معنی کنید . انچه که شما نوشته اید در اینکه اتفاقا فرهادی همان افراد مرفه و سبزهای ایران را هدف قرار داده در حد یک جوک است نه فهم ملت ایران را شما نمیتوانید به بازی بگیرید و گمان کنید که با این نوشته میتوانید باور کسی را تغییر دهید در جهت همفکری با شما که اتفاقا فرهادی همه ملت ایران را نشانه گرفته جز همان سبزها که شما میفرمائید در ان فیلم همه افراد مذهبی فقیر و بدبخت و مهمتر از همه دروغگو و محکوم به خدمت حتی کارکردن برای همان افراد مثلا مدرن و مرفه جامعه ایران است تا جائی که باید لگن گذاشتن برای انها راهم او انجام دهد و همواره دروغ بگوید در کل سرنوشتش در دست بقول خودتان همان سبز ها باشد کسی که نماینده فانون در ایران است فردی نادان که نتها حرفی را که میزند این است که میدهم دستگیرتان کنند چند بار این جمله را در فیلم این شخص تکرار میکند این چه پیامی را دارد ؟؟رفتار او با زنان و سیمین را ندیده اید ان اطاق که مثلا دادگاه در ایران است را دیده اید فرهاد فقط جرئت نکرده چند پیت نفت را انجا قرار دهد تا مردم را روی انها بنشاند پدر پیر الزامر گرفته شما فکر می کنید ما متوجه پیام او نشدیم که به جهان میگوید ایرانیان در مورد هویت باستانی خود فراموشی گرفته اند و بیاد ندارند که کیستند یا معنای ان زن حامله که بچه اش هرگز بدنیا نمی اید چیست ما و دنیا پیام را گرفتیم شما چی ؟؟سیمین مثلا مدرن تحت هیچ عنوان قادر به ماندن و زندگی کردن در ایران نیست یعنی تنها افراد فقیر و مذهبی هستند که میتواند در ایران بمانند اقا یا شما فیلم را نفمیده اید در خوشبیانه ترین برداشت یا قصد گول زدن ما را دارید و همان تفکر فرهادی را دارید برای افرادی که با این فیلم مشکل دارند اتفاقا از گروه سبز بالای شهر نشین نیستند و شما قصد دارید مانند فرهادی انها را به خدمت تفکر خودتان در اورید جناب انچه که عیان است حاجتی به بیان شما برای مغلطه کردن نیست من فقط متاسفم که به همت برخی این فیلم در ایران ساخته شد زیرا زمانیکه هالیود میخواست در مورد ایران و زنان ایران سیاه نمائی کند در اوایل انقلاب مجبور بود از خانم سلی فیلد و کارگردانان خود استفاده کند تا فیلم بدون دخترم هرگز را بسازد ولی حال چگونه شده که فیلم بدون دخترم هرگز شماره 2 را درداخل ایران و بدست خودمان با پول خودمان با افراد خودمان میسازد و بیک فیلم معمولی معمولی جایزه های رنگارنگ میدهد تا جهانیش کند که همه دنیا انرا ببینند و در مورد ایران همان قضاوتی را بکنند که در شماره اول این فیلم یعنی بدون دخترم هرگز سلی فیلد را کرد . این مسئله مهمترین موضوع است که انها توانستند شماره 2 این فیلم را با دستان پلید خود برخی ایرانیان و در داخل ایران انرا به دنیا صادر کنند اقای پور غلامی درست گفته اید ایشان ایران را به دو بخش تقسیم کرده مذهبی که بدبخت و نادان دروغگو ریا کار است ودارای همه بدیها و دسته دوم مدرنها غیر مذهبی که انقدر خوب و اخلاقی هستند که حتی نمیتواند در کنار انها زندگی کنند و مجبور هستند از ایران به هر قیمتی که شده خارج شوند تا به غرب خوب حقیقت گوی پا بند اخلاق !!!!!!!!!!! بروند و ان جامعه را به حال خود بگذارند تا در دروغها و دروغ قسم خوردنهای خود بماند و خدمت برای مرفعین پا پند اخلاق کند و شاید اگر به لگن گذاری احتیاج داشتند این کمبود انها را به عهده بگیرند تا بتواند یک لقمه نانی بخورند و قسم دروغ بخورند در همان کشور غبار الود از افرادی چون قاضی ان فیلم تهدید شوند و تو سری بخورند نه جناب با این حرفها شما نمیتوانید افکار عممومی را تغییر دهید چه برسد که انرا بسازید دانشمندان ما را میکشند جایزه گوبل ( نه نوبل ) را به درمانده دزدی بنام شیرین عبادی میدهند (دزد به این جهت که اخیرا افشا شد ایشان دویست هزار دلار گرفته بودند که یک کمپین جهانی جهت چیز حسین موسوی و شیخ افتضاحات کروبی براه به اندازند که پول را مصرف مسائل شخصی خود کردند و هیچ اقدامی در جهت اهداف پول داده شده نکردند و این را ما دزدی ننامیم شما نام انرا بما بفرمائید؟؟؟ )به فیلم بدون دخترم هرگز شماره 2 فرهادی جایزه های رنگارنگ میدهند و اسکار هم روی شاخ است و شاید اصلا یک جشنواره جدید هم بر پا کنند و جایزه "دوربین خودزنی طلائی " را هم بیان گذارند که اولین انرا به فرهادی و درسالهای اینده هر ساله به فرهادیهای کشورهای هدف تقدیم کنند برادر ما انی که شما تصور کرده اید نیستیم این را دنیا میداند چگونه شما در مورد ان شک دارید . شما که فرهادی را خوب میشناسید که میخواهید او و کار او را به ما معرفی کنید بما بفرمائید اقای فرهادی طبق روال هالیود چرا در مراسم گرفتن جایزه سیمین خود را در کنار نداشت ایشان که بسیار مدرن و متفاوت از دیگران هستند چرا همسر ایشان در انجا حضور نداشت چون ایشان که این فیلم را ساختند ان خود واقعی را در صندوق خانه منزلشان پنهان کردند تا سیمین ایشان با دیدن استر ( مدونا ) و دیگران چشم و گوششان باز نشود ؟؟ نه برادر شما دارید بدون واجد شرایط بودن مانند فرهادی و فیلمش از بالا به ملت ایران نگاه میکنید و قصه یکی بود 75 میلیون نبود را بما میگوئید .
طا ها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
8
18
هنر دارد مورد سو استاده قرار می گیرد از معصومیت ظاهری آن دارن استفاده می کنند مثل اینکه برای عملیات انتحاری از یک دختر بچه نه ساله استفاده کنند واگر شما شاهد نزدیک شدن چنین دختری به اجتماع مردم شدید شک نکن قبل از رسیدن از پای درش می آورید
فرحان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
21
5
تا حالا هیچ وقت نظرم رو نذاشتیدنکردیدامیدوارم اینبار بذاریدش.
1.مردم خودگاه یا ناخودگاه پول میدادند که برن خودشون رو تو این فیلم ببینن که اکثران سبزکی بودن
2.بی بی سی طبق رسالت تفرقه بیانداز حکومت کن این فیلم و اخراجیها رو روبروی هم قرداد و متاسفانه رسانه ملی و دیگر رسانه ها درین میدان بازی که بی بی سی ساخته بود، بازی کردند و باختند.که الانم دارند همون رویه رو دارند ادامه میدهند.فارق از اینکه این فیلم با پول این کشور و درین کشور ساخته شد.و ما خودمون هم به این فیلم جایزه دادیم و در دوره ای به جشنواره های خارجی رفت که باید از چند فیلتر دولتی رد میشد که سیاست بسیار خوبی است.دیگر اجازه به فیلمهایی که سیاهنمایی می کنند نمیدهند که به جشنواره های خارجی بروند و تکدی گری هنری بکنند.
3.رسانه های ما جدای از تقلید در برنامه سازی همیشه حالت واکنشی دارند تا اینکه خودشون کنشی انجام بدهند و بازی ای راه بیاندازند.که رسانه ملی درین زمینه شاهکاره.و وزیر امورخارجه آمریکا هم زمانی که دید رسانه های رسمی و حکومتی از این موضوع استقبالی نکردند. و قشر سبزکی هم بیشترین کسانی بودند که فیلم رو دوست داشتند در راستای تحبیب چهره آمریکا بین مردم ایران این کار رو کرد که سیاست جدیدشون اینه میخوان بگن ما با ملت ایران مشکلی نداریم.کار دیگری که کردند این بود که مراسم رو از شبکه ی فارسی زبانی پخش کردند که عوام هم پای ثابت اون شبکه هستند.و در ادامه اش پیام وزیر امورخارجه و جوسازی رسانه هاشون بود و هست.
4.شمقدری حرف خوبی زد گفت فیلم نیمه پر دارد و نیمه خالی. بیاییم ما نیمه پر رو ببینیم که متاسفانه کسی اینکار نکرد.نیمه پرشم مذهب و پیشرفت اقتصادی و.... که در ناخودگاه جمعی همه ایرانیان مذهب هست هر چقدم ژست لائیک بگیرند بازهم مذهبی اند که در دو طبقه فیلم این شاخصه فرهنگی رو دیدیم.
5.فیلم در سکانس دادگاه بطور ضمنی گفت دوره الان ما مثه دوره ساسانیان هست(زمانیکه مادربزرگ از ترمه می پرسد ساسانیان به چند طبقه تقسیم شدند.که بحث طبقه از صحنه پیانو تا انتها بصورت متن و زیر متن و نشانه تصویری هست)که این خیلی خطرناکه باید این مشکلات فرهنگی و طبقاتی رفع بشه.و اگر خودمون از خودمون انتقاد نکنیم بیگانگان از ما انتقادهای مغرضانه خواهند کرد.بنظرم اگه رسانه ملی و نشریات رویکرد انتقادی بگیرند.انتقاد کردن در سینما کمرنگ خواهد شد.البته انتقاد که باعث زنده بودن و پیشرفت میشه نه تملق چاپلوسی.
6.فرهادی و همسرش برای این رادیو تلویزیون کار کردن کسی که انتقاد میکنه رو تخریب نکنیم او قطعا وطنش دوست داره و مثل پناهی و قبادی و رسول اف نیست. کدام فیلمساز هنگام دریافت جایزه از مردمش و وطنش گفت؟صرف اینکه به کاندیدای من وشما رای نداده که نباید بیام این بلا رو سرش بیاریم.پس فلسفه انتخابات چیه؟
7.دست دادن با یک زن بله حرامه ولی چرا فقط هنجارشکنی های قشر هنرمند به چشم میاد و اونهارو محارب میدونیم آیا از حق الناس بالاتره؟
8.همه جشنواره ها سیاستی دارند و پارتی بازی هم دارند. از کوچکترین جشنواره ها تا بزرگترین جشنواره ها.مثلا جشنواره کن فیلمایی رو که خلاقیتی داشته باشند یا در زمینه فولکلور باشند یا نقد مدرنیته و انسان مدرن رو بکنند رو میپذیره و به بهترینش جایزه میده.خوب کدوم کشورها از اقوام زیاد و مختلفی تشکیل شدند؟جهان سومی ها.صاحبان فستیوال های هنری سیاست هاشون خیلی پنهان است.گاهی اصلا به چشم نمیاد.
9.اگه جشنواره ها رو مطلقا سیاسی هستند. بدونیم پس مجیدی و جلیلی که مورد تایید ما هستند که رسما ضد انقلاب هستند.
10.ورزش هم عاری از سیاست نیست بخصوص فوتبال.فوتبال ساخته انگلیسی هاست و اونها هرجا رفتند این ورزش رو هم صادر کردند.اگر فوتبال مال بود آیا جایگاهش اینی که هست بود. هر رشته ای اون ها برتر بودند اون رشته ای که اونها درش برتر بودند جهانگیر شد.
12اگه رئیس جشنواره ونیز و سینماگران ایتالیایی و جشنواره برلین از پناهی حمایت کردند چون پناهی در جشنواره هاشون شرکت کرده بود و جایزه گرفته بود یعنی اونهارو تایید کرده بود.از طرفی روی واکنشهای هنرمندان هیچ وقت حساب نکنید چون کاملا جوگیرانه و از روی احساس هست نه اینکه منطقی پشتش باشه.
11.ساحت فرهنگ ساحت مظلومی هست و کسانی هم که درین ساحت هستند واقعا مظلومند و زود رنجیده می شوند و گاهی واکنشهای نامعقولی از خودشون بروز می دهند.
حضرت علی(ع) میفرمایند(نقل به مضمون) نه با کسی خیلی دشمنی کن و نه با کسی خیلی دوستی.
خیرالامور اوسطها.
در هر نگاه و عرصه ای تندروان همیشه بازندگان تاریخ بوده اند.
ایرانی
|
United States of America
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
6
20
اقا یا خانم فرحان : اجازه بفرمائید با تمام گفته های شما مخالفت کنم یا لااقل نظر خود را در مورد ان بیان کنم اول گله از مقامات مسئول در برخی مسائل شما نوشتید که قرار است توجه بیشتری از این به بعد در مورد انتخاب فیلمهائی که به جشنواره ها میرود صورت گیرد من نمیدانم چرا تصمیمات همیشه باید زمانی گرفته شود که ما ضربه های پی درپی را خورده ایم این در مورد فیلمهایمان در مورد دانشمندان و نخبه هایمان باید چهارتا چهارتا از بهترین فرزندان ما را در خانه خودشان ترور کنند در روز روشن تا دستور صادر شود که باید از انها مراقبت های امنیتی کرد که انشالله بکند باید دید . 1- شما فرموده بودید که صحنه فیلم مادر بزرگ را که نشان میداد بیانگر زمان ساسانیان بود و جامعه طبقاتی گفته شما قابل قبول نیست چگونه ممکن است در کشور و فرهنگی امپریالیستی و غایت جوامع طبقاتی که جان مردم را که ریشه ای ترین جنبش تاریخ خود را به جهت اوج طبقاتی شدن به لبشان رسانده و با چنگ و دندان هم از ان حمایت میکند و قصد سرکوب جنش ضد طبقاتی اشغال وال استریت را دارد و بقای ان به این سیستم طبقاتی است که فضاحت ان به طبقه یک در صد برخوردار از همه نعمات و 99 درصد فاقد همه چیز رسیده درست در این برهه از زمان که تمام مردم در زمستان سرد در خیابانها در چادرهایشان حتی نمیتوانند از سرما بخوابند فقط شب را به صبح میرسانند تا تغییری در این سیستم بی رحم طبقاتی بدهند اینها می ایند و جایزه را به فرهادی میدهند چون میخواهد جامعه طبقاتی ساسانیان و امروز ایران را نشان داده و با ان مباررزه میکند !!نه انگونه که شما میگوئید نیست ان پیام دیگری دارد وان تغییر بزرگ است که در زمان ساسانیان در ایران به وقوع پیوست که لازم به توضیح نیست ولی بزرگترین تغییر تاریخ و فرهنگ ایران است پیام ایشان ان تغییر بزرگ بود که باید وارانه از ان زمان اکنون در ایران صورت گیرد و زمان انرا هم نزدیک بیان کند یعنی اگر در ان تغییر ایران اسلامی شد حالا ایران اسلامی باید تغییری بزرگ کند انها خواهان هر چه بیشتر طبقاتی تر شدن ایران و همه جهان هستند انها دشمن جامعه ای هستند که همه در رفاه و اسایش باشند برای جامعه طبقاتی در تلاشند ماهیت وجودی انهاست نه قصد فرهادی ان تغییر بوده و فراموشی ان پیر مرد را هم فراموشی ملی و تاریخی است که خواسته بیان کند 2- شما فرمودید که ایشان در هنگام گرفتن جایزه از مردم و کشورش دفاع کرد اینگونه نبود ایشان ابدا نام کشور و ایران را نیاورد فقط فرمودند مردم ایران حقیقتا صلح جو هستند نگفت کشور ما نگفت ایران و مردمش صلح جو هستند حال چرا فقط مردم را گفت به همان دلیل که خانم کلینتون در زمان بر قرار سفارت مضحک مجازی امریکا گفت برای ارتباط با مردم ایران است و همواره مردم ایران را مورد خطاب قرار میدهند عید نوروز را به مردم ایران تبریک میگویند و.................. فرهادی با انها شاید هم اهنگ هم اوازی کرد و فقط مردم ایران را صلح جو خواند و یک کلمه دیگر هم نگفت چون میخواست مردم ما را از حاکمیت جدا کند و بگوید به خدا مردم صلح جو هستند این حکومت ایران است که صلح جو نیست ولی مردم هستند و شکاف بین مردم و حاکمیت را بیان کند که میدانیم این سیاست سالهاست که دنبال میشود مانند اینکه مردمی از کره مریخ حاکمان ایران هستند تا به دنیابگوید شکاف بین مردم و حاکمیت است و مردم و حاکمیت ازنه از یک جنس هستند نه همصدا درست خواسته همان دستانی که جایزه قارقارک گلوب را به او دادند حال اینکه ایشان به جشن بعد از دریافت جایزه ارفت یا نرفت اصلا مهم هم نیست که من باور دارم رفت حتما هم رفت ولی نمایش داده نشد ولی بدون همسرش حتما رفته که غیر از غیبت همسرش بقیه برای من اهمیت ندارد حال چرا نرفتن و نبودن همسرش را مرتب بیان می کنم بدین جهت است که در فیلم مردم ایران را ریا کار و دروغگو و زن ستیز و تحت سلطه کامل مردان زن سیتز و بدون اخلاق نشان داد و اگر این مرد و زن مذهبی هم بودند این صفات در انها در حد کمال بود اگر افرادی را بتوان یافت که انسانهای ایرانی با اخلاق و خوبی هستند همان بی دینان و مرفعان است که رنگشان هم سبز است خوب ایشان باید صادق باشد و متفاوت از جامعه ای که معرفی کرده است باشند و همسرش حقوق برابر با ایشان در همه موارد داشته باشد ولی دیدیم که ایشان بی صداقت بودند و در حقیقت خودش همه ان چیزی بودند که در فیلمش انرا به عموم مردم ایران نسبت دادند ایشان در فیلم از جامعه ای دروغگو ریاکار مزور سخن گفته بودند ولی دیدیم بهترین نمونه ان فرهنگ خودش بود 3-در مورد فیلم مجید مجیدی یعنی بچه های اسمان گفتید در ان فیلم مگر چه چهره ای از ایران را نشان داده بود ایشان یک ایران فقیر و بدبخت که یک خواهر و برادر باید با یک کفش به مدسه بروند و بقیه فیلم . شما گمان میکنید اینان از نظر اخلاقی و انسانی به فیلم ها جایزه میدهند این بسیار بدور از حقیقت و واقعیت است فیلمهائی را انتخاب میکنند که خواسته های سیاسی انها را تبلیغ و بیان کند و این هم از دوران ما اغاز نگشته از روز تاسیس هالیود این روش بوده و اتفاقا هرچه جلو تر رفته شدت هم پیدا کرده تا جائی که بیشتر فیلمهای هالیود را پنتاگون سفارش میدهد و همکاری پنتاگون و هالیود بر کسی پنهان نیست چون هر دو در جهت همان طبقه 1 در صدی کار میکنند شما در مورد فیلم ها از هنر گفتید که یعنی سیاسی نیستد هیچ چیز به اندازه این فکر بدور از واقعیت نیست یک مثال از زمانهای قدیم هالیود و صنعت فیلم سازی برایتان میاورم یک نمونه امروزیش تا بدانید این را که شما نامش را هنر نهاده اید و مستقل از همه تعلقات اتفاقا همواره سیاسی و هدفمند بوده در هر زمان .اولین انها هنرمند بزرگ و انسان والائی بنام چارلی چاپلین که او را چون چپاولگران جامعه طبقاتی را هدف قرار داده بود را از امریکا اخراج و تبعید کردند تنها به همین جرم و امروز فردی بنام مایکل مور را ازار واذیت می کنند بهر طریقی که بتواند افراد فراوانی هستند که نمیخواهم طولانیش کنم 4-شما فرموده بودید ورزش هم سیاسی نیست اتفاقا هست دو مثال برایتان می اورم که میتواند کافی باشد شما میدانید که ورزش کشتی یک ورزش ملی و اصیل ایرانی است و قوانین خاص خود را داشت که متعلق به کشور ما بود همان گونه که میخواهند خلیج همیشششششه فارس ما از ما بگیرند امدند و همه قوانین کشتی را تغییر دادند تا بشود ورزش انها یا لااقل نه با روش ایران بلکه با قوانین انها مثال دیگر که ورزش را هم سیاسی کرده اند توجه بفرمائین به ارم المپیک لندن و پنهان کردن نام صهیون در زیر سال 2011 . جریان نیکسون و ورزش پینگ پنک و چین را هم که حتما یادتان است برای همه گفته ها مثالهای حقیقی وجود دارد که بیان انها زمان بر است من ادعا ندارم نظر من درسترین نظر است فقط نظر من است که همه مسائل را جور دیگری از شما میبینم تنها ارزوئی که دارم که همه ما در حفظ ان سرزمین خدائی و ان مردم پاک نهاد و تمدن ساز صادق باشیم و حرمت خون شهدا را هم فراموش نکنیم که گرکها و کفتار های گرسنه در پی ان گربه ملوس نشسته بر ابها پارس هستند .
بیننده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
12
11
نقد زیبایی بودږ متشکرم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
33
27
بولتن نیوز چرا یکی به نعل میزنی یکی به میخ؟ خودتم داری گیج میزنی.
اگه این فیلم معمولیه چرا پارسال تو بزرگترین و معتبرترین ترین جشنواره داخلی یعنی جشنواره فیلم فجر جایزه بهش دادن؟؟ جواب بده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
21
12
بولتن نیوز چرا یکی به نعل میزنی یکی به میخ؟ خودتم داری گیج میزنی.
اگه این فیلم معمولیه چرا پارسال تو بزرگترین و معتبرترین ترین جشنواره داخلی یعنی جشنواره فیلم فجر جایزه بهش دادن؟؟ جواب بده
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
افرین بتو خوب فهمیدی بولتن نعل میزنه برای همین هر دوتا پات را اوردی و دوبار سراغ بولتن فرستادی تا سیرویس بشن یا تعویض تا برای عید اماده باشی .
چکش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
این یک ضرب المثله. ناشناس یک سوال پرسیده. حوابش این بیتربیتی شما که طبق معمول فکر میکنید خیلی هم بامزه است نبود. شورش رو درآوردین. در ضمن بولتن خودش زبون داره به چه درازی.... (مزاح)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
14
7
سوووووووووت .قیل و قال تمام . آقای اصغر فرهادی برای کل بشریت افتخار به حساب میاد . ایشون از نظر هوش در بین همه موجودات زنده بی نظیرند . برای مثال وقتی شما دارید در حضور برخی موجودات زنده غذا میل میفرمایید آنها با تکان دادن بعضی جوارح کاری می کنند که نزدیک به نصف غذا را به آنها بدهید . ولی این آقا کاری کرده اند همه جوایز موجود و غیر موجود را به نام کرده از قبل . به نظر شما این حیرت انگیز نیست ؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
شاید به دلیل این که ایشان هم مانند برخی دنیا فقط برایشان یک یونجه زار است و هر جا که یونجه اش سبزتر باشد ایشان انجا خواهند چرید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
13
30
سوووووووووت .قیل و قال تمام . آقای اصغر فرهادی برای کل بشریت افتخار به حساب میاد . ایشون از نظر هوش در بین همه موجودات زنده بی نظیرند . برای مثال وقتی شما دارید در حضور برخی موجودات زنده غذا میل میفرمایید آنها با تکان دادن بعضی جوارح کاری می کنند که نزدیک به نصف غذا را به آنها بدهید . ولی این آقا کاری کرده اند همه جوایز موجود و غیر موجود را به نام کرده از قبل . به نظر شما این حیرت انگیز نیست ؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
حقیقتا ناشناس هستید زبانتان هم برای ما ناشناس است ممکنه انرا بفارسی ترجمه تا ما هم متوجه ان بشویم زبان ما فارسی است اخه
ahdnaf
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
نه حیرت انگیز نیست.......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
24
43
اقاي فرهادي اين همه خرس و پلنگ دلفين و خر طلايي گرفتي براي اين كه كشورتو فروختي به خاطر اين همه سياه نمايي كه ساختي
جايزه سياسي مبارك
بهزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
28
16
میدونی از چه چیزی آدموم میسوزونه اینکه میگی نقدت منصفانس . از فیلم هایی که اسم بردی مثل طلا و مس دور یا نزدیک .. اینا کدومشون تو جشنواره فجر تونستن جایزه کارگردانی و فیلمنامه نقش مکمل مرد نقش مکمل زن نکنه میگی جشنواره فجرم سیاسیه ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
43
17
يك سري به دادگاهها بزنيد و يك آماري از متقاضيان اعزام به خارج بگيريد اون موقع مي فهميد فيلم فرهادي يك حقيقت است
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
اخی الهی بمیرم که این جودی و جولی و ارباباشون چه نازنین هائی هستند که انقدر نگران دادگاههای ما هستند تا خلوت شود برای همین در جشنواره قارقارک گلوب انرا به اضغری ما دادند اخی انها واقعا دست مادر ترسا و گاندی را از پشت بسته اند الهی قربون ایران و ایرانی دوستی انها شوم ایران تا هالیود را داره چه غمی داره ؟؟!!! سپاه میخواهیم چیکار منجی ما همین جودی و جولی هستند !!!!!!!!!!!!!! مگه نه ناشناس ؟؟؟؟
ایرانی
| Colombia |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
هموطن قاره آمریکا با صدها ملیون جمعیت از مهاجرهای اروپایی ساخته شده است ، من نمیدونم چرا خیلی ها مهاجرت را میخواهند سیاسی نشان بدهند در همه طول تاریخ مهاجرت بوده است و برای مثال کسی نیامده تا مهاجرت دهها میلیونی انگلیسی ها و اسپانیایی ها را به گردن دولت آنها بیاندازد .
فیلم فرهادی نسخه وطنی "نه بدون دخترم " است که ما ایرانی های مقیم خارج که هنوز یک جو غیرت در ما باقی مانده است دل خوشی از آن نداریم،
ااا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
26
14
ماشالا شما هم مثل رييس جهمهور ولايت مدار همه فن حريفي هم ورزش هم سياست هم سينما يه كم از موسيقي و طراحي لباس و اينا بگو


اين از بركات انقلاب اسلامي است كه جواناني چون تو تربيت شده

بايد بر پيشاني معمار بزرگ انقلاب بوسه زد كه جواني رابه ما تقديم كرده كه از داوران جشنواره هاي بين المللي هم بيشتر مي فهمه و فيلم فرهادي رو فاقد تكنيك و محتوا مي دونه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
7
22
ایرانیان ملتی تک رو!، خشونت طلب، دروغگو ، تنبل، دو رو، متملق و چاپلوس، بدبخت و بیچاره و هر صفت نا مربوط دیگری که فکر کنید، به حساب آمدند.
http://www.jahannews.com/vdchwknii23nvxd.tft2.html
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
اگر همه اینها بودیم با مشگل نداشتند میشدیم مانند شیخک پشمک های دور خلیج فارس و دوست و یار غار انها چون نیستیم عرعر پرانی کرده اند . اعتماد ملی باز هم اعتماد ملی پوزه بند عرعر پرانی الاغان گویا ..........
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
آفرین
کاملا درسته
اما فقط درباره روشنفکرا و اصلاح طلبا درسته
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
نا شناس جان به خودت افرین اره به اصلاح طلبان نه افتضاح طلبان وطن فروش که سه لا در مقابل ارباب دولا میشوند دوم بله روشنفکران با تفکر اصیل ایرانی نه روشفکران تاریک بین غربی و بی هویت و میمونهای غرب . درسته ؟؟؟
بینا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
در این فیلم بی ارزش اینجور ایرانیهارا نشون داده و آبروی ایران رابرده خدا ازش نگذره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
70
46
بولتن نیوز یک سایت زرد!!
فیلم آقای فرهادی یکی از بهترین فیلمهای تاریخ سینمای ایران است.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
بهترین البته بعد از فیلم های موکانه اعلیحضرتی قبل از انقلاب مانند سه نخاله و عروس فرنگی و شوهر پاستوریزه اره از انها کمی بهتر بود حقا
عبدالله
|
Malaysia
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
32
1
بنا م خدا ،عزیران در بازار محصولات فرهنگی و یا بقول برخی جنگ نرم هم قانون عرضه و تقاضاست که قیمت و ارزش محصول را تعیین میکند . البته گاهی سوبسید و یا دستکاری بازار ، ارزش ها را غیر واقعی مینمایاند ولی چه خوب بود همیشه دعواها به شکل جنگ نرم و یا همان ارائه محصولات فرهنگی بود نه خونریزی . باید یاد گرفت و تلاش کرد و تلاش کرد و تلاش کرد تا همگان ( حد اقل در جامعه خود مان ) محصولات فرهنگی خود را بی دغدغه و فارغ از ترس عرضه کنند و در فضایی نااریب معلوم شود که چه چیزی مشتریان بیشتری داشته است و تا زمانیکه با زور مانع از ورود کالا های فکری - فرهنگی شویم نمیتوانیم ادعای عملکرد درست و فرهنگ را داشته باشیم ( کالاهای سکسی را فرهنگی نمیدانم ). حتی اگر کالایی فرهنگی به واقع با ارزش و متین ( به زعم ما ) ساخته شود و مشتریان کمی داشته باشد نباید بر آشفت چرا که " انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون " ، پس چرا کاسه داغ تر از آش شویم و به اسم دین خواهی زور بگوییم و ستم کنیم و مانع از گردش آزاد اندیشه ها شویم . روی سخن بنده با کسانی است که بصورت موازی هم متفکرند و هم دیندار.و براحتی میشود با ایشان تبادل نظر کرد و سوال مطرح نمود و نقد کرد . نه کسانی که دینداری شان در غالب هیجانات داغ و تب خلاصه میشود و بی مهابا تکفیر میکنند.به زعم این بنده خدا کلید طلایی تمدن برتر در بر پایی فضایی ازاد برای ارائه و نقد همه اندیشه هاست .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
36
10
سکه یک میلیون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
كف پا و شقيقه ربطشون به هم چيه؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
یونجه سبز سبز سبز مفت !!!!!!!!!! یا چیز حسین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
واقعا این ناشناس آمریکایی خیلی بی تربیته بولتن حالا اگه من چنین اراجیفی در جملاتم به کار میبردم یا کلا تایید نمیکردی نظرم رو. یا نصیحت ردیف میکردی. خوبه که عدالت دست تو نیست.
...
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
چکش تو قبلا بی ادبیتو ثابت کردی خواهر جون .
فرحان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
24
3
به آقای ایرانی


مطلب من رو درست مطالعه نکردین من هم گفتم ورزش هم سیاسی است از فوتبال تا کشتی.داستان هالیوود اظهر من الشمس هست و همه میدونن.و گفتم جشنواره ها یک وجه سیاسی و یک وجه هنری دارند.و اینکه اگر کسی انتقادی کرد او را نرانیم انواع تهمت ها رو به او نزنیم و او را در ردیف پناهی و قبادی و مخملباف قرار ندهیم.قصاص قبل از جنایت نکنیم.شما از وضعیت ایران اطلاع دارید؟در کنار پیشرفت ها و تحریم ها و تهدیدها و ترورها چه وضعیتی داریم؟اوضاع بد اقتصادی که سکه به یک میلیون تومان رسیده.و جو ایجاد شده و مسمومی به نام مهاجرت که دیگر فقط نخبگان اقدام به مهاجرت نمیکنند.ریا و دروغی که در بین مردم ما زیاد شده.ازدواج های نا آگاهانه که به طلاق می انجامه.که مسبب این مشکلات فقط عوامل خارجی نیستند.مدیریت های بی تدبیر هم می باشد.حالا اگر کسی آمد و وجهی از اجتماع را نشان داد و فیلمش را با مجوز مسولین به جشنواره های خارجی فرستاد باید بیاییم وارد بازی بی بی سی و دیگر رسانه های بیگانه شویم و اینطور با او برخورد کنیم؟اگر اطلاع داشته باشید دیگر اجازه نمی دهند هر فیلمی به خارج از کشور برود و مانند قدیم ایرانیان را بدبخت و محروم و...نشان دهد که تصمیم درستی است.صحبت من بیشتر با رسانه ها بود که همه هنرمندان و فیلمسازان را پناهی و قبادی و مخملباف نبینند.قصاص قبل از جنایت نکنید.انتقادپذیر باشیم.میانه رو باشیم.که آرمانهایمان با تندروی و لجبازی و انتقادپذیر نبودن حفظ نخواهد شد.
پاسخ ها
ایرانی
| United States of America |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
اقا یا خانم فرحان : چگونه شما اینگونه با قاطعیت ایرانی را اقای ایرانی خطاب کردید . میدانیم که ایران از زنان و مردان ایرانی تشکیل شده پس ایرانی هم میتواند اقا باشد هم خانم ولی شما انچنان قاطعانه اقای ایرانی را مورد خطاب قرار دادید که مرا یاد فیلم فرهادی انداختید . گیرم که گمان شما درست باشد ولی نمیبایستی اینگونه قوی نتیجه می گرفتید . بهر حال هموطن من خود بیان کردم که من نمیگویم نظر من درست ترین است فقط باور من است ولی انچه جالب بود این مطلب بود که هدف شما از پاسخ گوئی فقط دفاع از خود بود کاری که من انرا برای خود قائل نیستم هدف من نیستم که از خود دفاع کنم مهم کشور ما و مردم عزیز و یگانه هستند . ولی شما لااقل پاسخ اساسی ترین نکته ها را ندادید مانند دو وجه بودن جشنواره ها هنری - سیاسی و انگیزه برای نمایانگر نمودن جامعه طبقاتی و چرائی انتخاب همه فیلم هائی که در مورد ایران سیاه نمائی شده از بچه های اسمان تا بدون دخترم هرگز شماره 2 فرهادی در همه انها چهره بدبخت و تیره و تار از ایران و ایرانی نمایش داده شده اینها به نظر شما اتفاقی و بجهت هنری بودن این فیلم هاست اگر شما چنین گمان دارید امیدوارم تعداد افرادی با باور های شما انگشت شمار باشند در ایران . اینها هرگز تمدن والای ملت ایران را نه به جهان نمایش میدهند نه جایزه میدهند و این قارقارک ها را صدایش را زمانی بلند میکنند که این فیلم هاسیاه نمائی در مورد ایران و ایرانی و فرهنگ ایران کرده باشد که اگر بخواهند فرهنگ واقعی و انسانی ایرانی را نشان دهند همه تلاشهای انها را نه کمرنگ بلکه بی رنگ میکند من مثالی بی نظیر و بسیار کوچک ازتمدن و فرهنگ والا مردم سرزمین خودمان را بیان میکنم که در همه جهان بی نظیر است که در سراسر ایران ما انرا به فور دیده و می بینیم یک نکته از مردمی که همین اقای فرهادی انها ریا کار دروغگو متظاهر به بد که نمیشود در کنار رنها زندگی صادقانه ای کرد و باید از انها گریخت به تصویر کشید و به دنیا ارائه کرد که برای من بی نهایت دردناک است ما بارها در فیلمهای خبری دیده ایم که در سراسر جهان زمانی که فاجعه ای روی میدهد و مردم با کمبود غذا مواجه میشوند حمله ور میشوند تا لقمه را از دهان دیگری به قاپند و از ان خود کنند شما هم بارها این فیلم ها ی خبری را در حتما دیده اید . زمانی که در بم ان زلزله دردناک بوقوع پیوست در میان مردمی که باقیمانده بودند من پیر مردی را دیدم زمانیکه نیروهای کمکی برای انها مقداری غذا برده بودند دران انجا اتفاقا نیروهای خارجی هم برای کمک امده بودند ان پیر مرد در ان شرایط کمی خرما در دست داشت که قبل از اینکه خود انرا بخورد به نیروهای امدادی که اتفاقا خارجی هم بودند با شکم سیر ان خرما را تعارف میکرد و میخواست خرما ها را با انها شریک شود شاید با نوشتن نتوانم ان صحنه بینظیر را به تصویر بکشم ولی بسیار بسیار تکان دهنده بود که فقط در سرزمین ما اینگونه مردم به وفور دیده میشوند یا در زمان جنگ شما کجا و در چه مردمی دیده اید که زمان حمله بیک پل خلبانی که هر لحظه دشمن میتواند او را منهدم کند در اسمان بچرخد تا یک ماشین که فرد بیگناهی از ان در حال عبور است از پل عبور کند بعد وظیفه خود را انجام دهد اگر اشتباه نکنم شهید صیاد شیرازی بودند که همان دستانی که قارقارک را به فرهادی داد او را از ما گرفت و هزاران مثال دیگر که زمان میبرد و مشت نمونه خروار است اگر اخلاق در هالیود بود وبه ان جایزه داده میشد ایا این دادستان در ان جنگ شرم اور خود درسی از انسانیت نبود تا هالیود فیلمی از ان بسازد و ایرانی را انگونه که هست نشان دهد و درس انسانیت ایرانی را به همه جهان و قبل از همه به سربازان خود دهد تا بر مرده چند بینوا ادرار نکنند و در جنگ هم شرف داشته باشند حال به من بگوئید بازهم ننگواره ها هم وجه هنری دارد که هنری انسانی هم باید باشد هم وجه سیاسی و هم اینکه ملت ایران ان ملتی است که فرهادی به تصویر کشید ؟؟و بازهم باید خودمان ان قارقارک را رساتر از انها به صدا در اوریم و به ان افتخار کنیم ؟؟
m
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
33
6
آبو بریز اونجا که می سوزه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
حتما الان اروم میشی میم جان اروم بگیر تا جواب بده .
مالک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
4
7
نظرات خییییییییییلی طولانی هست کسی حوسله خوندن نداره!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
ناشناس فکر نمی کنی زمان ان رسیده که ما بیشتر بخوانیم کتاب بخوانیم تو حوصله یک صفحه خواندن را نداری !!! چگونه میشود تصور کرد که شما کتابی را برای خواندن در دست بگیری مشگل ما همین است . راستی در زندگی شما چند کتاب ( مورد علاقه تان ) را خوانده اید ؟؟ اگر شما را می شناختم نام شما را در ان لیست خود میگذاشتم که میخواستم موضوعی را هرگز ندانند. می دانید چه میکردم ؟؟ همه چیز هائی را میخواستم شما هرگز ندانید را در ان کتاب مینوشتم .
یک رزمنده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
3
11
آقای فرهادی در خارج از کشو ر در یک مصاحبه گفته بود که این ما هستیم که به جنبش سبز نیازمندیم...
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
پس ایشان را هر چه صریح تر باید بیک یونجه زار سبز سبز سبز روانه کرد هر کس هم مثل ایشان بود میتواند با ایشان بروند و در انجا چرا کنند و ایشان هم در همانجا فیلم روزهای خوش زندگی را بسازند و به هالیود بفرستند و جایزه خر مهره طلائی یونجه گلوب را به کارنامه خود اضافه کنند . رزمنده عزیز چطوره ؟؟؟؟؟
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
53
24
حسود هرگز نیاسود
درود بر اصغر فرهادی
فرحان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
20
3
به ایرانی ای در آمریکا

وقتی شما نظری میدی داری به خودت موجودیت میدی و بعد ازین موجودیت دفاع میکنی.
فکر نمیکنم نیازی باشه برای یک بحث کوچک رشادت جوانمردان تاریخ این فلات رو یادآوری کنید.که هر انسانی به این عزیزان سر تعظیم فرود می آورد.
شما دیگر اشتباهی که درین سی سال شد نکنید در هر بحثی در هر کار کوچکی و در توجیه هر کاریاز دین هزینه نکنید.به نام دین همه کارها که نه اشتباهاتمون رو تموم کردیم که در فیلم اخراجیها هم بود.دیگه نام این عزیزان و نام دین رو برای هر بحث کوچکی نیارید.به اندازه کافی هم نسلان من از دین اسلام عزیزم دور شدند.خواهشا در مورد شهدامون این اشتباه نکنید که تنها چیزی که این حکومت رو نگه داشته شهدا هستند.
هرشهید پرچم استقلال این مملکت است.
اما بحث جشنواره ها و فیلم.همه اذعان دارند که اتفاقاتی که درین فیلم می افتد در هر کشوری می تواند بیافتد که یکی از دلایلی که جشنواره کن این فیلم رو نپذیرفت همین بود چشنواره کن سیاسی ترین جشنواره است.اما اسکار و گلدن گلوب در بخش فیلم خارجی به اندازه جشواره کن سیاسی نیستند.اما در بخش داخلی سیاسی هستند مثل انتخاب فیلم محفظه درد کاترین بیگلو که آواتار انتخاب نشد.
ازین مباحث بگذریم من وطنم و آرمان های حکومتم رو قبول دارم و می پرستم و براشون زنده ام.
اما متاسفم که در کشور ما فضایی ایجاد شده که با یکدیگر نمیشه دیالوگ کرد و نمیشه از هم انتقاد کرد.که از صدر تا ذیل کشور همینطور شده است.انگار نعوذب الله همه معصومند.
هر روز یک اتفاق می افته.اگه چیزی هم بگی ضد هزار چیز هستی.
از نظری که آقای علایی داد و اخطاری که روزنامه اطلاعات گرفت و کارهایی که با آقای علایی و اسپری پاشیهایی درب منزلش اطلاع دارید؟چرا نمیشه کوچکترین دیالوگ و انتقاد کرد؟چرا هر روز خودمون باید عده ای رو از قطار استقلال آزادی جمهوری اسلامی پرت کرد پایین؟
چرا داریم دایرمون رو هر روز تنگتر می کنیم؟
جذب حداکثری چی شد؟
از فرار مغزها که در دنیا اولیم اطلاع دارید؟
از جوی که بیگانگان به نام مهاجرت ایجاد کردند اطلاع دارید؟
میدونید دلار اینجا چنده؟
میدونید سکه اینجا جنده؟
از اوضاع اقتصادی اطلاع دارید؟
از ناو های غربی ها اطلاع دارید؟
از تحریم ها اطلاع دارید؟
حالا جدایی نادر از سیمین چیه این وسط؟
خداوند به خاطر اسلامش و شهداش این ملت رو عاقبت به خیر کنه.
پاسخ ها
ایرانی
| United States of America |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
هنوز هم مغز متفکری چون شما در ایران مانده همین یک ملت 75 میلیونی را بس مگر جهان چند انیشتن دارد؟؟ که ما ملت ایران ........... . در خاتمه چشم امر فرمودید مگر جرئت است که اطاعت نشود . بقیه حرفاتون هم متاسفانه ربطی به سئوال های من نداشت و حکایت درد دل شیر علی و خرو پف میری بود ولی چشم اطاعت میشود و از عزیزانی که اجازه نام بردن انها را ندادید اگر هم دوست داشته باشم نام ببرم رشادتی نیست . ولی اطاعت میشود . امر دیگری نداشتید ؟؟؟؟
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
چرا به سکه بینوا اهانت کردید ؟؟؟
ایرانی
| United States of America |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
ببخشید چون خیلی ترسیدم یک چیز را جا انداختم منظورم این بود حرفاتون ربطی به سئوال های من نداشت و حکایت درد دل شیر علی و خرو پف میر علی بود ببخشید ها نا مفهوم نوشتم بار اول .
فرحان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
17
2
به خودم و بولتن و دوست ایرانی ام در آمریکا
من ادعای مغز متفکر ندارم و فقط ابله ها همه چیز رو میدونن.و مسولی نیستم که خدمت شما امری بکنم.شما ابتدا وارد مباحث دیگری شدید.
مباحث من کاملا عیان بود.
به عنوان یک هموطن که ظاهرا ایران و اصل نظام و آرمان های این نظام رو قبول داریم. عرض میکنم که دایره نظام رو کوچک نکنیم.نشان بدهیم که میتوانیم دیالوگ کنیم و نقد مبحث کنیم.نه نقدهایی دیگر.متاسفانه ایران ما به سمتی داره میره که نمیشه دیالوگ کرد و نظر داد همه رو مغرض و جیره خوار بیگانه میدونیم. همه رو داریم از قطار انقلاب که استقلال آزادی جمهوری اسلامی بود پرت میکنیم پایین میگیم اینها از قطار انقلاب پیاده شدند. نظام ما نظام با ظرفیتی است اگر خودمون اعتماد بنفس نداریم و تحمل نظری خارج از دایره فکریمون نداریم نظام رو با رفتارمون با پذیرش مسولیتی که لیاقتش رو نداریم بی ظرفیت و مرتجع نشون ندیددیگر انقلاب ما از مرجله ای گذشته که باهر نظری که مشخص است دلسوزانه است رفتارهای گاز انبری بکنیم.ایران 75 میلیون جمعیت داره فرهادی دو خانواده از 75 میلیون رو نشون داد. این اتفاقات همه جای دنیا می تونه بیوفته.برای هر بحثی و برای هر چیزی نام دین و شهدا رو نبریم که این دو رو خدشه دار کنیم هر چیزی قیمتی
داره داشته هامون خیلی بزرگند.تندروی یعنی خوارج تندروی یعنی قرون وسطی.از روی یک حرکت یک فرد همه شخصیت اون فرد رو تحلیل نکنیم.ما 14 معصوم بیش نداریم.همه میتونن اشتباه کنن و هممون میتونیم هم رو ببخشیم بخاطر خاکمون.
پاسخ ها
ایرانی
| United States of America |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
با سلام اینبار با همه حرفهای شما موافقم ولی انچه که میخواهند به دنیا نشان دهند ضد انقلاب هم از همه نوعش همه باهم این است که ان 75 میلیون ایرانی و اکثر قریب به اتفاق ایرانیان از نوع نادر و سیمین هستند اینجایش را من مشکل دارم چون انگیزه های انها را میدانم مانند اکثر مردم ایران ولی شما در خارج نمیدانید چه میکنند در ایران را شما بهتر میدانید اهداف شومی دارند و من با تمام توانم با انها مبارزه میکنم تا در حد خود انها و دستان پشت پرده داخلی و خارجی را افشا کنم تا هویت ایرانی و استقلال ایران حفظ شود (در حد توانی خود ) اگر چه به اندازه نور کرم شب تاب زنده یاد صمد بهرنگی باشم . شما در نوشته قبل خود که حقیقتا ربطی به موضوع مطرچ شده بین ما نداشت یک سری امار از نا رسائیهای داخل ایران را ردیف کرده بودید درست ایا فکر میکنید بقیه کشورهای دنیا بدون مشکل و گرفتاری هستند مثلا همین امریکا که بیشمار هستند ما در یکی از بدترین دوران تاریخ بشر زندگی میکنیم همه کشورها وکل جهان . هرگز اینگونه زندگی کردن برای 99 درصد از مردم تا این اندازه سخت و غیر ممکن نبوده است همه مردم از کارگر و تحصیل دربدر دنبال کار میگردند و کار نیست این عین واقعیت امروز امریکاست و در این شرایط هر روز همه چیز از مواد غذائی تا بقیه احتیاجات زندگی گرانتر و گرانتر میشود هفته اینده من میدانم که بهای بیشتری باید برای حتی مواد غذائی بدهند مردمی که نه کار دارند نه کمک دولتی .خوب ایران ما هم که سی سال است که جنگ نا جوانمردانه را بر او تحمیل کردند و از پس ان برامد به همت جوانان تحریمش کرده اند نوشیدن راحت اب را هم برایش مشگل کرده اند و........................... ولی حال من از شما سئوال میکنم ایا میدانید چه توطعه هائی بر علیه کشور و مردم ما دارند میکنند چند صد شبکه ماهواره ای دارند بر علیه ما تبلیغ منفی منفی میکنند ایا انها کافی نیست فرهادی هم باید چماق دست انها شود بر سر ملت ایران . گفتنی زیاد است ولی من بشما دوباره میگویم همانگونه که مشگلات ایران را شماره کردید و ردیف نوشتید توطعه های بیشمار همه جانبه را هم شماره کنید که اگر انها را به کامپیوتر هم بدهید از ازیاد ان مغز کامپیوتر منفجر میشود ولی بشکر خداوند هنوز ما هستیم و انشالله که همواره باشیم که اگر هستیم لطف خدواند و همت ملت مان بوده وبس دیدید که ما میتوانیم با هم حرف بزنیم و انگونه که شما میفرمائید نیست . موفق و پیروز باشید
z
|
Germany
|
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
4
25
سوال -- آقای فرحان عزیز چرا فقط یکبار هم که شده آقایان به نقاط قوت در فرهنگ ما اشاره نمی کنند ؟ این غربیها از هر جنگی هم که فیلم می سازن خودشون رو فرشته نجات معرفی می کنن . مثلا همین فیلم اخیر جولی که سراسر دروغ بود و داد مردم بوسنی رو در آورد . نیروهای غربی و صرب هر دو به یک اندازه در این نسل کشی وحشیانه نقش داشتن یکی با محاصره و دیگری با گلوله .
چکش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
25
3
خانم/آقای فرحان حرف من هم همین حرفها بود ولی اکثرا با کج فهمی های به عمد و تعصبات کور مواجه شدم . به امید اعتلا.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
چکش جان داروهاتو خوردی ؟؟
...
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
کج فهم خودتی بی ادب . چه جالب هر جا هم میره بیرق ادب دستش میگیره . هر روز که میگذره بیشتر از پیش ماهیتت رو میشه .
قلم به ز چکش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
کج فهمی عامدانه و به عمد و تعصبات کور!!!
این صفات را به مخاطبانت میفرمائید!! کم لطفی نکنید بانوی محترم
اگر کلام از جنس و نوع چکشی ! باشد...خب بله همانند انست که از دهان امپراتوریس بیرون جهیده باشد بانو ! حساسیت زاست
پیشنهاد میشود نام بی مسمای چکش را تعویض نمایید زیرا شایسته هموطن فهیم و بانوی ارزشمدار ایرانی ام نیست ؛ زیبنده انست نامی در خور انتخاب نمایید زیرا چکش برایم تداعی گر داس و چکش استالینیستی است . و داس و چکش انان اکنون در موزه هاست ......!
با احترام موکد مجدد به بانو چکش
میترا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
63
4
سلام. ببینید چی به روز ما اومده؟ حتی تحمل هم را هم نداریم. همه چیز سیاسی شده. این مشکلی است که دولتمردان ما به ما تحمیل کردند . که همه چیز را از پشت عینک سیاست ببنیم.
خسته نشدید . از این همه بازی خوردن خسته نشدید؟
یه کم به خودتون بیایید .
فیلم فرهادی یک فیلم هوشمندانه و بسیار خوش ساخت است که مشکلات روز جامعه را به نقد میکشد .
و در پایان با در گیر کردن ذهن تماشاگر از او میخواهد که خود قضاوت کند .
به لقمه آماده نمیدهد.
من نه سواد سینمایی دارم و نه سواد سیاسی.
ولی فیلم را با اعماق وجوم حس کردم و دوست دارم .
این فیلم زندگی تک تک ماست .
درود به اصغر فرهادی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
میترا خانم سواد اجتماعی هم نداری چون همون غرب که کعبه آمال بعضی بیخرده برای ریز کارهاش هم سیاسی کاری میکنه منتها تو لفافه و بی سروصداوبا سیاست.
فرشاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
23
2
"يا مثلا همين ماجراي چند وقت پيش درياچه‌ي ارومیه ... همين موضوع تبديل به يك بحران ملي شد."
خودتم تو این جمله انصافو رعایت نکردی. خشک شدن دریاچه ارومیه که دومین دریاچه شور دنیاست باعث نوسانات شدید دما و تبدیل شدن اون منطقه به یک شوره زار بزرگ و در نهایت نابودی کشاورزی در اون منطقه ست که یکی از اصلی ترین قطب های کشاورزی ایرانه. تبعات این مشکل رو خودتون بهتر میدونید. حتی حیواناتی که در چند جزیره دریاچه هستن با پایین اومدن سطح اب و وصل شدن خشکی به جزیره باعث فرار اکثر حیوانات و در نهایت تلف شدن اونها شده.
ایا این مشکل کم از یک بحران ملی داره؟؟؟؟؟
ساجد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
1
1
منصفانه بود
دریا*
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
0
21
اگر وطن فروشی افتخاره پس درود بر اصغر فرهادی!!!
بهنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
0
0
ایناحرف نمیشه بایدایران به جهان بشناسیم//ایران یعنی تمدن.نژادبرتر.بایدنشون بدیم.
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین