کد خبر: ۶۱۰۱۴۱
تعداد نظرات: ۴۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
شروع طوفانی تغییرات مثبت در قوه قضائیه از سوی آیت الله رئیسی؛
در حالی که مدتها آیات عظام به موضوع زندانیان مهریه اعتراض داشتند و به این امر توجه نمی شد،اما آیت الله رئیسی مهر پایان به زندانی شدن برای مهریه را زد.

به گزارش بولتن نیوز، آیت الله رئیسی در حکمی دستور داده تا چند روز آینده تمام زندانیان مهریه آزاد شوند و این خبر باعث خوشحالی زندانیان مهریه که عموما سرپرست خانوار یا پدرانی هستند که با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنند و برخی از انها شاید سالها است بهترین روزهای زندگی خود را پشت میله های زندان می گذراندند، شده است.

 

پایان زندان برای مهریه

هفته گذشته رئیس قوه قضائیه در سخنان خود به موضوعی تحت عنوان مهریه اشاره کرد که مورد توجه اهالی رسانه و مردم قرار گرفت.

حالا پس از گذشت سه روز، اظهارات آیت الله رئیسی درباره زندانیان مهریه رنگ واقعیت به خود گرفته و مقرر شد تمام زندانیان مهریه تا دو هفته آینده از زندان آزاد شوند و این شروعی طوفانی و پر میمنت برای اصلاحات اساسی در راستای حفظ حقوق جامعه در قوه قضائیه است.

روز پنجم اردیبهشت بود که حجت‌الاسلام رئیسی در نشستی به موضوع زندانیان مهریه اشاره کرد و افزود: در دیداری که با تعدادی از مراجع عظام تقلید در قم داشتم موضوع زندانیان مهریه از جمله موضوعات مورد تاکید مراجع محترم بود و باید سازوکاری در نظر گرفته شود تا افرادی که معسر هستند و توانایی مالی مناسب برای تامین بدهی ندارند، زندانی نشوند.

ریاست محترم قوه قضائیه در ادامه افزود: در خصوص مهریه  اکثر مراجع معظم تقلید در دیداری که داشتیم تذکر می‌دادند که بر این اساس لازم است بازنگری جدی و فوری در مورد زندانیان مهریه صورت گیرد.

آیت الله رئیسی همچنین درباره کاهش جمعیت کیفری نیز تأکید کرده است: باید نظارت شود که تا حد امکان، بازداشت صورت نگیرد.

حالا پس از گذشت یک ماه از ورود ریاست جدید قوه قضائیه به موضوعات جدی که تا کنون خانواده ها و افراد زیادی را متحمل رنج و سختی کرده است، در اولین اقدام خبر رسید که دیگر کسی بخاطر مهریه زندانی نمی شود و امیدواریم که در خصوص سایر موضوعات مطرح در رابطه با عدالت اجتماعی و کیفری اصلاحات مورد نظر جناب آقای آیت الله رئیسی زودتر جامه عمل پوشیده و آرامش بیشتر در جامعه حکمفرما شود.

این حرکت انقلابی آیت الله رئیسی در بدو ورود به دستگاه قضایی همراه به بسیاری از کارهایی که به دلایلی اطلاع رسانی نشد ولی در راستای گسترش عدلات در دستگاه قضا صورت گرفته تا جایی خوشحال کننده بود که روزنامه هفت صبح نیز امروز تیتر زد؛ " پایان زندان برای مهریه".

توجه رئیس قوه به توصیه مراجع تقلید و اهمیت دادن به این مشکل بزرگ که سالهاست باعث شده افراد زیادی راهی زندان شوند و خانواده های زیادی متلاشی شوند، نشان از عزم راسخ آیت الله رئیسی به بهبود شرایط معیشتی و زندگی مردم دارد.

پایان ضمانت اجرایی برای مهریه خبر خوشی برای خانواده ها است چرا که این اقدام باعث ارتقای ارزش زن در جامعه می شود و بر خلاف تصور برخی افراد، این اقدام نه تنها موجب تضعیف حقوق زنان نمی گردد بلکه جامعه و بخصوص زنان را به این سمت سوق می‌دهد که از زیر بار عرفی و قانونی مهریه بیرون بیایند و آن را تضمین زندگی‌شان «مفروض» نگیرند. امری مهم که از بازتولید نابرابری‌طبقاتی جلوگیری می‌کند.

منبع: بولتن نیوز

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۴۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۷ - ۱۶:۱۰
1
1
خبر عالی بود ممنون از بولتن این خبر بسیار بسیار عالی بود عین سگ پشیمونم چرا به رئیسی رای ندادم درود بر شرفت بعد میگن تو ایران در حق زنها ظلم میشه زنهایی داریم خوب اما زنهایی هم داریم انتقام جو بخاطر یک پول هیچ و بی ارزش مردها رو میندازن زندان تا انتقام گیری شخصی بر علیه مردها بکنن درود بر شرفت رئیسی درود بر شرفت
نسرین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۷ - ۱۶:۴۸
0
0
با اینکه خودم زنم با تحلیل های شما موافقم و این مهریه به زور نگه داشتن مرد برای زندگیه
آتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۷ - ۱۸:۲۷
1
0
متاسفانه مهریه بجای اینکه ضامن خوشبختی خانواده خا بشه مایه ی بدبختی شده و از هدف اصلی و دینی خودش خارج شده و تبدیل به یک اهرم فشار و سو استفاده علیه مردانی شده که پول ندارند. قانون و جامعه مقصر هستند چون مردان جوان رو در منگنه قرار میدهند یا زیر بار این تعهد ظالمانه بروند و ازدواج کنند یا اینکه ازدواج نکنند و به سمت فساد کشیده شوند
پارسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۷ - ۱۸:۵۴
1
0
درود برشرفت درود
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۷ - ۲۲:۱۹
0
0
خدا پشت و پناهت باشه رئیسی عزیز واقعا عدالت علی رو داری پیاده می کنی من خودمم یک زنم و مخالف زندانی کردن مردای بی پناه کشورم هستم خودم بارها و بارها زنان نابکاری رو دیدم که از این حربه سو استفاده های زیادی کردن ولی خوب حالشون گرفته میشه خیلی خوشحالم
ناصر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۸ - ۰۰:۴۸
1
0
درود بر شما اقای ریسی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۸ - ۰۱:۰۹
1
0
درود بر سید بزرگوار که باعث امید به خانواده های گرفتار قضیه مهریه شدند
sahab
|
United Kingdom
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۸ - ۰۸:۵۹
1
0
درود بر سید بزرگوار که باعث امید به خانواده های گرفتار قضیه مهریه شدند
sahab
|
United Kingdom
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۸ - ۰۹:۰۷
0
1
اینهمه زندانی مهریه خودش گواه بر اینه که مهریه بالا هیچ تضمینی برای خوشبختی و دوام زندگی مشترک نیست!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۸ - ۰۹:۱۸
0
0
مهریه بجای بازدارندگی ازطلاق دربرخی مواردوسوسه ای برای رسیدن به ثروت کلان ویا انتقام ازشوهر وحذف حضورش درخانه بازندانی شدن او می شود.
علیرضا علیزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۸ - ۰۹:۵۹
1
0
قربونت برم اقای رئیسی
متاسفم به خودم که به شما رای ندادم دست مریضا،خوب حال بعضی ازمفت خورها وبی وجدان ها روگرفتی
یک زن
|
France
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۸ - ۱۴:۰۴
1
0
با سلام‌
به نظرم کار به جایی هستش نباید شخصی فکر کرد شاید این جوری از ازدواج الکی ازدواج های پولی جلوگیری بشه
مردان واقعا خوب زندان نرن خانم های طمع کار راکد بشن
باید دید باز و شناخت اساس خوشبختی بشه نه مهریه و میزان دارایی
و زوج‌قبل از زندگی باهم به اصطلاح سنگ هاشونو وا بکنن
البته ممکنه مردان نامرد و نااهل هم این وسط سود ببرن اما خیر نخواهند دید .
با تشکر از جناب رییسی عزیز
لیلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۸ - ۱۵:۱۴
0
0
رئیسی صدای عدالت خداقوت قهرمان
جوادعسگر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۸ - ۱۵:۲۵
0
0
دوست ما به سبب مهریه بازداشت و راهی زندان شد ، ولی از ترس نداشتن پول مهریه ، سه روز بعد در زندان سکته کرد و جان سپرد . جوان 28 ساله قربانی طمع شیطانی همسرش شد .
#مهریه_شیطان
سامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۸ - ۱۵:۵۲
0
1
حالا که واسه مهریه زندان نداریم حق طلاق رو هم از آقایون بگیرن که خانوم مجبور به ادامه زندگی ضالمانه نباشه....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۸ - ۲۱:۳۸
0
0
تحلیلی بسیار کارشناسی بود ممنون حرف دل همه بود ممنون
یک مرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۹ - ۱۰:۰۵
0
0
باور کنید از خوشحالی توی چشمام اشک جمع شد...
آدم ساده و مظلومی هستم خام بودم این همه مهریه رو قبول کردم تقریبا سیصدتا سکه رومه و همش میترسیدم خانومم بره شکایت کنه از دستم
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۹ - ۱۴:۵۵
0
0
با سلام مهریه برای بعضی از خانمها وسیله ای برای درپوش گذاشتن روی خلافهای اخلاقی هست .که شوهر به علت ترس از زندان نمیتونه چیزی بگه .و باید خودشو به بی غیرتی بزنه .یا خودکشی کنه
مدیر پایگاه البته این مطلب در مورد درصد بسیار بسیار اندکی شاید صدق بکنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۹ - ۱۵:۳۲
1
0
دورو بر اقای رییسی خدا عمرت بده مرد بزرگ
زن ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۹ - ۱۷:۱۴
0
0
خداوند حفظت کنه، خداوند اجرت را چندین برابر کنه. خداوند سلامت بدارت. جدآ سالاری.
حمیدخان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۹ - ۲۲:۵۰
0
0
آقای علیزاده املای دست مریزاد صحیح است
اشکان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۰ - ۰۰:۴۳
0
0
ممنون بر جناب ریسی بزرگوار
خدا وکیلی این مهریه شری شده برای زندگی بعضی ها به ولله از ۸۹ تا الان خانمم اموالمو توقیف و مزایده گذاشته. گذشت هم نداره میگه زندگی هم میکنم همش سر و صدا و درگیری و ..... زندگیو به خاطر حرص پول مهریه جهنم کرده برام هم کارمندم هم سر به راه برای زندگی سالی ۶یا ۷ ماه قهره. مهریه طلب کنه جهنم کرده زندگیمو با یه بچه ۷ ساله دارم خدا وکیلی کاری کرده نفرت از هرچی زنه دارم حتی مادرم که زنی هست نفرت ازش دارم قرار بود با ازدواج نصف دینمو کامل کنم از موقعی اومد اون یک دهم دینی که هم داشتم نابود کرد. خدا برات بسازه شاید بعضی ها که دارن سو استفاده میکنن کمی کوتاه بیان زندگی رو جهنم نکنن سر مردا خدا وکیلی من از نظر وجدانی خودم حتی یک هزارم برای زنم کوتاهی نکردم
Vahid
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۰ - ۰۳:۱۹
1
0
باسلام
عرض ادب و احترام خدمت جناب رئیسی خدا پشت و پناهت ان شاالله و حافظت تو رو خدا از این مرد آسمانی خوب محافظت کنید با شما محافظینم آخه آدم اینچنینی و سالم نداریم جز تعداد انگشت شمار اما تا دلتون بخواد نخاله هست خوب از این سید بزرگوار محافظت کنید تا دشمن شاد نشیم ان شاالله
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۰ - ۱۶:۳۸
0
0
من به شمارای دادم وخیلیم به رای خودم راضی بودم تاالان الان که مهریه حذف شددیگه بقران زنم نمیگه تورومیندازم به زندان انشاا....عمرباعزت سیدریسی داشته باشه انشاا...
مهرداد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۱ - ۰۱:۵۱
0
0
شجاعت رئیس جدید قوه قضاییه در انتخاب مسیر صحیح و نقش بسیار برجسته مراجع تقلید در جهت حل یک معزل (یا بحران) اجتماعی کاملا مشهود و بسیار مورد پسند جامعه است.
میثم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۱ - ۱۲:۲۹
1
1
سلام
با یک گل بهار نمیشود:
۱- صرفا بااین تصمیم گیری اقای رئیسی که هنوز بازتابی نداشته نمیشه کسی رو قضاوت کرد!
۲- گیریم که این تصمیم هم در ذات خود صحیح است( که حتما نیست )، اما آیا فقط شخص ریاست محترم قوه قضائیه میتواند به تنهایی از عهده امور و تصمیم ها و اجرای انها برآید یا سایر مسئولین هم باید همکاری نمایند؟!
۳- با یک محاسبه ساده میشود فهمید که تصمیمات در جامعه ما در مرحله اجرایی بسیار تناقض دارند، کما اینکه در اینده ای نزدیک شاهد کار شکنی ها و قانون گریزی ها از سوی مردان و افزایش معضلات اجتماعی برای بانوان محترمه خواهیم بود!!!!
۴- هر جامعه موفقی برای رسیدن به رشد و بلوغ و تعالی، ابتدا میبایست فرهنگ سازی شود ، سپس تصمیم گیری ها به موقع اجرا شوند!چراکه اگر فرهنگ سازی شود، دیگر نیازی به قانون گذاری های جزئی نخواهد بود.
شکست سکوت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۲ - ۰۲:۲۱
0
0
و بر هیچکس پوشیده نیست که.......دشمن داماد و کارگر هست و در ان هیچ گونه شک و شبهه ای نیست خب دیگر دیر شده است خیلی خیلی دیر شده است دیگه هیچ پسری جرات ازدواج کردن رو با یه دختره ایرانی به کله اش خطور نمی دهد مهریه برای بی غیرت شدن مرد در کشوره ایران تنظیم شده است و دلیل قانع کننده من بند یازده سند کثیف و نجس و شیطانی انگلیسی ازدواج هست که در ان نوشته شده اگه زن به مرد خیانت بکند و مرد متوجه بشود حق هیچ گونه اعتراضی ندارد و بندهای دیگره ان بماند حضرت پیغمبر (ص )می فرمایند مهریه ی دختر 480 درهم می باشد و از سنت هست و از ان تعدی نکنید که جزئ کافران و یهودیان خواهید بود حالا شما تصور بکنید که کاتبی که می نوسید سند ازدواج رو ایا یهودی و یاکافر نیست؟؟؟ ها
من اینقدر در مورد شیطانی بودن سند ازدواج و غیره اسلامی بودن ان مقاله نوشتم که از حد حسابم گذشته هست اما کو کجا گوش شنوا و ادم انقلابی که حرفم رو بگوش خودش و مسئولین برساند
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۲ - ۱۴:۴۹
1
0
درود به شرفت جناب آقای رئیسی بزرگوار. شیر مادر حلالت. خدا پدر و مادرت رو رحمت کند.
این قانون باعث می‌شود که بنیان خانواده امن تر شود.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۲ - ۱۹:۰۱
0
0
سلام اقای ریسی خوب کاری کردی اینجوری همه به فکر ازدواج میفتن
فرشاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۳ - ۰۸:۲۵
0
0
خداروشکر...
بالاخره پس از سال ها یک مسئول باغیرت پا به میدان تغییر گذاشت.ممنون که به فکر مردم هستید.با تصویب این قانون قطعا زندگی ها مستحکمتر خواهد شد.به امید خدا در مقام ریاست جمهوری شمارا خواهیم دید تا تغییرات بزرگتری اعمال بفرمایید...
ناشناس
|
Canada
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۴ - ۰۶:۰۵
0
0
خب حالا كه اين رو داريد اجرا ميكنيد چرا براي زنهايي كه بعد از سالها طلاق داده ميشند قانون نصف شدن داراييها اجرا نشه؟
مدیر پایگاه پاسخ شما در این خبر است لطفا مطالعه کنید
https://www.bultannews.com/fa/news/611299
شکست سکوت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۴ - ۱۰:۴۸
1
0
در درون کشوره ایران سه دشمن وجود دارد که بسیاری ازمردم از ان غافلند٪٪
که بر علیه کارگران و دامادهای انقلابی ایران عمل می کنند اول قانون دوم خصوصی سازی و پیمانکاری و سومی ورزش کردن که هرکدام به نوبه ی خود در حال نابود کردند داماد کارگر و جوانان هستند و به دنبال ان هویت ایرانی رو برباد می دهند من اگر در ایران قدرتی داشتم اولین کاری رو که می کردم قانون فرانسوی یهودی غربی رو لغو می کردم و بجای ان احکام اسلامی قصاص و قوانین سرسخت اسلامی رو بر مردم اسلامی ایران حاکم می کردم ودومی پیمانکاری و خصوصی سازی رو در ایران جرم محسوب کرده که کارگران بتوانند باخیال اسوده به زندگی متاهلی خودشان ادامه بدهند که دشمن ازدواج و باعث طلاق گرفتن کارگران از همسره خودشان خصوصی سازی و پیمانکاری هست که با خیانت اقای رفسنجانی به انقلاب کارگران و تخریب ابهت سازمانی بودن کارگران که نتوانند ازبانکها وام بگیرندو بی ارزش شدن کارگران خصوصی سازی وارد کشوره مقدس اسلامی ایران شد و سومی ورزش کردن بدنسازی وزیبایی اندام رو بزرگترین جرم در ایران تلقی می کردم که تمامی نثل جوان ایران بخاطره درست کردن اندامی متناسب و فریبنده ی ورزشی به سراغ مکملهای غذایی رفته و سرطان و مشکلهای هورمونی رو برای خودشان ناخوداگاه اورده و یا در سن اوج جوانی براثر مصرف این مکملهای غذایی سنگ کوب کرده و مرده اند
اقای رییسی پیاز از کنده دود نمی کنه باید قانون رو لغو بکنی که باعث تخریب شعاره انقلابی مردان انقلابی شده که می گفتند استقلال یعنی رهایی از قانون ازادی یعنی اندیشیدن در همه ی ضمینه های علمی و تکنولوزی و جمهوری اسلامی یعنی مساوی بودن حقوق کارگران با مدیران بانکها و وزیران کشور و نمایندگان مجلس و ریس کل بانکهای کشور و مردم و تمامی ادیان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۵ - ۲۱:۳۶
0
1
سلام پس چرا نظر خانم ها حذف میشه


ضرب المثلی هست ،
خدا از سلطان محمود قایم تر است.
مدیر پایگاه سلام ، نظر خانم ها هم تایید می شود اگر محترمانه و منطقی باشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۶ - ۱۶:۰۴
1
0
سلام من زن بختیاری هستم همسرم حتی یک بار دادگاه نیومده. حکم جلب اورو گرفتم،که بیاد تکلیفم روشن بشه حالا میگن کاری باهاشون ندارن دستور اقایک رییسی،اقای رییسی شما میدانید حتک حرمت به ی زن بدبخت تو طایفه یعنی چه؟ نمیدانید چون
احساس له شدن،حقیر شدن پچ‌پچ فامیل
روکه میگن شوهرش نمیخوادش د رک نمیکنید
بنظر شما درحق من ظلم شده یا نه؟!..
مدیر پایگاه سلام خواهرم این ربطی به بحث مهریه ندارد به هر صورت همسر شما باید جوابگوی دادگاه باشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۶ - ۲۲:۱۹
0
1
سلام مشکل منم همینه
اگه اقای رییسی رای بنفع مردا نمیداد
قانونی یاد میگرفت همین بلا رو سر یکی دیگه در نیاره
همه زن ها رو با یه چوب زدید بیشتر اقایان نوشتن مهریه کاسبی شده برا خانم ها.
متاسفم برا مسلمان بودنمان
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۷ - ۰۱:۰۸
1
0
اگه الان برای آقای رئیسی به به و چه چه میکنیم .و میگیم خیلی خوبه .مردم هم باید یه قدمی حرکت کنند.چون قانون گذاری تو مجلسه
مجلس در راس همه امور است نه قوه قضاییه
ان شاالله انتخابات مجلس که زمستان برگزار میشه .به منتخبین انقلابی رای بدیم تا کارا بهتر پیش بره
آقای رئیسی ان شاالله که موفق باشی دعا گوی شما هستیم و میدونیم کارتون خیلی خیلی سخته .تو قلب ما جا داری
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۷ - ۱۷:۲۰
0
0
خب یکدفعه مهریه رو غیر قانونی اعلام کنید .طفلکی مردها این همه استرس نداشته باشند. دختر شنگول منگول میبینن هوش از سرشون میپره مهریه بالا رو قبول میکنن و از اولش فکر ندادن هستند. اگر متعهد بودند که مهریه بالا رو قبول نمیکردند. حالا مردها با یک پارادوکس روبرو هستند. مهریه زنشون باید ناچیز باشه ولی مهریه دخترشون سنگین! مگه اینکه آینده دخترشون براشون مهم نباشه. مردها هی زن بگیرن مفت و مجانی طلاق بدن چه اشکالی داره!
حجت الاسلام خان بالا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۸ - ۱۵:۲۶
0
0
باسلام خدمت جناب آیت اله رییسی دامت برکاته. همه ی ما در کتب دینی خواندیم که خداوند زن و مرد را از یک حقوق مساوی برخوردار کرده (و اینکه حالا بحث دیه و ارث را پیش می کشند و می گویند اسلام بین زن تبعیض قایل شده در واقع اگر فقط این باشد درست است ولی حقوق زن در جایی دیگر خیلی بیشتر است مثل نفقه ، اجرت المثل ، مهریه ، که البته حق یک زن خوب بیش از اینهاست که اسلام از این طرف حقوق زن و مرد را تنظیم کرده )بسیار نظر خوبی ست ولی باید جوری طراحی شود که حق زن هم ضایع نشود وبا این وضع مردها برای خانم ها تره خورد نمی کنند و حکومت در خانواده در نزد بعضی مردها استبدادی می شود و از طرف دیگر بعضی زن ها اسپانسر دارند و سوداگر مهریه هستند و هردم بایکی ازدواج و تقاضای مهریه می کند اینرا باید چه کنیم ودر مقام یک خانواده نباید طرفین در گیر حق و حقوق باشند باید درگیر توافق ،علاقه احترام و گذشت و دوست داشتن باشند ،در مجموع بایستی مسیرتادیب طی شود .
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۸ - ۱۶:۲۷
0
0
با سلام
از وقتی این سید بزرگوار وارد قوه قضاییه شده مردم همه امیدوار به اجرای عدالتند و اینکه به طراحی طرحی برای این مهریه ها و اختلالات اجتماعی حوزه ازدواج بپردازند و به مجلس ارائه دهند . ان شاالله
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۲ - ۰۰:۳۵
0
0
سلام خدمت اقای رییسی
پس چی شد که میگفتید مهریه حقی است بر گردن مرد
گفتید وگفتن در قرآن آمده آیا میشود زن در جامعه بدون هیچ پشتوانه ای رها شود. هیچ زنی ازدواج نمیکند که بدبخت بشه زن ضعیف هاسلام از حقوق زن حمآیت نکند چه کسی میتواند جواب گو باشد. زن بواسطه ایمان سنت پیغمبر واعتقاد دینی ازدواج کرده.
ما اگر مسلمان هستیم او را شکست خورده نباید در جامعه رها کنیم
باسپاس
سجاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۳ - ۱۶:۱۸
0
0
اقای ریسی خداوند نگهدارد باشه امیدوارم امیدوارم امام علی (ع)نگهداردباشه که واقعن عدالت برقرار کردی من ۸سال ازدواج کردم بخاطر مهری هر کاری خانمم میکنه میگه باید کار بکارش نداشته باشم راحت فرزند ۷سالشو بخاطر مهریه رها کرده بعد میگویند بهشت زیر پای مادران هست اماکدام مادر بخدا هدفم زندگیه نه جدای اینده اون بچه چه میشه که گریبان گیره مهریه خانمهای فرست طلب شود خداوند نگهدار تو سید باشرف وباخدا وبی ریاح شود ممنون از حکم
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|