کد خبر: ۲۲۳۲۷۸
تاریخ انتشار:

اجرای «ای ایران» توسط ژرمن‌ها در تهران

تعدادی از موسیقیدانان آلمانی سازهایشان را در تهران کوک کردند و با نوازندگان ایرانی همنوا شدند.
اجرای «ای ایران» توسط ژرمن‌ها در تهران


به گزارش بولتن نیوز،این کنسرت که شامگاه 12 مهرماه در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، قرار بود که به نوعی تعامل فرهنگی میان ایرانی‌ها و آلمانی‌ها باشد و در دو بخش موسیقی کلاسیک و موسیقی فولکور اجرا شد.

در این اجرا سازهای ایرانی همچون سنتور، کمانچه و تنبک در کنار ویلنسل، ویلن و پیانو برای اجرای قطعات خاطره‌انگیز به صدا در آمدند.

کلاوس گالاس که سرپرست گروه «پایز برلین» و این کنسرت بود، در روز تمرین این کنسرت به ایسنا گفته بود:‌ ایران یک کشور فرهنگی است و ما پیش از این هم همکاری‌هایی با موزیسین‌های ایرانی داشته‌ایم. ما هنرمندانی چون نادر مشایخی و سالار عقیلی را پیش از این به کشورمان دعوت کرده‌ایم و فکر می‌کنم که از طریق موسیقی، این دو کشور می‌توانند، ارتباط خوبی با یکدیگر داشته باشند.

او همچنین یادآور می‌شد:‌ ما هر وقت به ایران آمدیم، با موزیسین‌های ایرانی کارهای تجربی انجام دادیم و کارگاه‌هایی هم برگزار کرده‌ایم.

رافائلا گرومز( ویلنسل)، جولیان رین (پیانو)، دورن دینگ لاینر(ویلن)، مسعود پوربخت (سازهای کوبه‌ای)، محسن پوربخت ( سنتور) و نوشین بریمانی (کمانچه) در این کنسرت به هنرنمایی پرداختند.

همچنین، «رودخانی رکنی» و «ای ایران» دو قطعه شاخصی بود که در این کنسرت اجرا شد و مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

گفته می‌شود که قرار است، این کنسرت در شهرهای یزد، اصفهان و شیراز هم اجرا شود.
برچسب ها: ای ایران ، ژرمن ، تهران

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظر شما
captcha

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین