کد خبر: ۱۱۴۳۳۴
تعداد نظرات: ۱۰۹ نظر
تاریخ انتشار:
اختصاصي بولتن نيوز

تفسير مشايي از حديثي در مورد گريه بر امام حسين(ع) و جزاي خواندن زيارت عاشورا

رفتن به بهشت با خواندن زيارت عاشورا و گريه كردن براي امام حسين (ع) يك شرط دارد و آن اينكه واقعا خود را در محضر خدا ببينيم و مخاطب ما خدا و امام حسين (ع) باشند و در محضر ايشان از عمق جان بگوييم اني سلم لمن سالمكم و حرب لمن حاربكم و به آن معتقد و پايبند باشيم، اين انسان را بهشتي مي كند.
گروه سیاسی : اسفنديار رحيم مشايي كه اخيرا از رياست دفتر رئيس جمهور نيز به دبيرخانه شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم تعهد نقل مكان كرده است، چندي قبل در گردهمايي مسئولان ستاد راهيان نور در كرمانشاه حضور يافته و سخنراني كرده بود كه انتشار سخنراني وي در آن جلسه بازتاب فراواني نيز داشت، اما بخش هايي از اين سخنراني منتشر نشده بود.

به گزارش بولتن نیوز، مشايي در بخشي از سخنراني خود كه يكي از حاضران در جلسه آن را نقل مي كند، اظهار مي كند كه برخي وقايع شورآفرين در تاريخ را دشمن تعمدا كمرنگ مي كند، تا مجال شورآفريني از آيندگان گرفته شود و يكي از اين وقايع عاشوراست. با دروغ و فريب يا حتي نقل برخي مباحث در جايي كه مناسبتي ندارد، شرايطي ايجاد مي كنند كه نگاه و بينش افراد را نسبت به آن واقعه و رخداد شورآفرين تغيير داده و تحت تاثير قرار دهند، تا ديگر آن واقعه تاريخي جنبه هاي شورآفرين خود را از دست بدهد.

وي با اشاره به حديثي كه به ثواب گريه كردن براي امام حسين (ع)، گرياندن ديگران و يا حتي خود را به حالت گريه زدن براي امام حسين (ع) دارد، مي گويد: وقتي اين احاديث را مي بينيم كه اگر كسي براي امام حسين (ع) گريه كند، ديگري را بگرياند يا اگر نتوانست خود را به گريه بزند، بهشت بر او واجب مي شود، اين خيلي شايد قابل باور نباشد.

رحيم مشايي اضافه مي كند: من قصد دخالت در كار خدا را ندارم، اما بالاخره خداوند را ما خدايي حسابگر مي شناسيم كه امور دنيا را بر اساس نظم و منطق سامان داده است و اعمال بندگان خود را با حساب و كتاب مي سنجد.

رئيس سابق دفتر رئيس جمهور با بيان اينكه ماجراي اين حديث را بايد تجزيه و تحليل كرد، خاطرنشان مي كند: اين حديثي جعلي نيست و واقعي است، اما آيا واقعا اينگونه است كه هر كس گريه كند، هر كس بگرياند، يا هر كس خود را به گريه بزند براي امام حسين (ع) يا طبق برخي ديگر از روايات به اندازه پر مگس در رثاي امام حسين (ع) اشك از چشماش جاري شود، بهشت بر او واجب مي شود؟

مشايي مي گويد: بايد تحقيق كنيم كه اين حديث از كيست و كجا و در چه شرايطي گفته شده است؛ اين حرف من نيست، اين حرف شهيد مطهري است.

وي مي افزايد: زماني بود كه بردن نام امام حسين (ع) يك جرم سنگين بود و حداقل جزاي آن سياه چال بود، چرا كه بردن نام امام حسين (ع) باز كردن دوباره زخم عاشورا بود و دوباره خون سرخ ايشان را جاري مي كرد، در حالي كه به خيال ظالمان و ستمگران زمان اين زخم بسته شده بود و خاك هم روي آن ريخته شده بود. در اين شرايط اگر كسي مي خواست اسم امام حسين (ع) را ببرد اين يك موضع گيري سياسي و معرفتي و يك اعلام موضع بود.

مشايي اظهار داشته است: چنين كاري به معناي معارضه، مقابله، مجاهده و محاربه با سيستم حاكم بوده است و جرم آن ديگر حتي سياه چاله هم نبوده بلكه جزاي اين جرم مرگ بوده است.

وي با بيان اينكه اين سخنان قصه نيست، بلكه روايتي تاريخي از دوراني است كه هيچ كس حق نداشته است، حتي نام امام حسين (ع) را به زبان بياورد، تصريح مي كند: در چنين شرايطي است كه اين حديث گفته مي شود كه اگر كسي براي امام حسين (ع) گريه كرد، ديگران را گرياند و يا حتي خودش را به گريه كردن زد، بهشت بر او واجب مي‌شود.

نماينده تام الاختيار رئيس جمهور در ستاد راهيان نور مي گويد: روزي هنگامي كه در حال خواندن زيارت عاشورا بودم، يكي از دوستان از من پرسيد، آيا اينكه ميگويند، با خواندن زيارت عاشورا و گريه كردن براي امام حسين (ع) به بهشت مي رويد، درست است كه در پاسخ وي گفتم اگر منظور تو اين است كه من يكبار از روي متن اين كلمات را بخوانم و مقداري هم گريه كنم، پس به بهشت مي روم، حداقل بنده چنين اعتقادي ندارم.

مشايي مي افزايد: رفتن به بهشت با خواندن زيارت عاشورا و گريه كردن براي امام حسين (ع) يك شرط دارد و آن اينكه واقعا خود را در محضر خدا ببينيم و مخاطب ما خدا و امام حسين (ع) باشند و در محضر ايشان از عمق جان بگوييم اني سلم لمن سالمكم و حرب لمن حاربكم و به آن معتقد و پايبند باشيم، اين انسان را بهشتي مي كند.

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۱۰۹
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۶۲
دادا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
28
117
كاملا با اين نظر موافقم
به ويژه اگر اين حرفها همون حرفهاي باشه كه باعث شده اين بنده خدا ليدر جريان انحرافي معرفي بشه
يا علي
پاسخ ها
مرتضی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
بزرگوار دقت کن این نوع تفکر باعث میشود دوباره به همان روزها برگردیم که گریه بر سیدالشهدا گناهی نابخشودنی باشد یا عملی خنده دار !!!
م ص
| CANADA |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
من می خواستم یک پیشنهاد به آقای مشایی بدم
ببین مشایی جان!! حالا که اینقدر شما میفهمید و کل علما از اول اسلام تا حالا نفهمیدن که بعضی از چیزا با عقل ما آدما جور در نمیاد!!!
منم یه چندتا مورد دیگه بهش اضافه میکنم تا شما روی اینا هم فکر کنی شاید لازم شد که عقاید شیعه را از اول بازنویسی کنید!!
مثلا روایت است که اگر تعداد افراد شرکت کننده در نماز جماعت از ده نفر بیشتر شد دیگر جز خداوند کسی قادر به شمارش ثواب آن نخواهد بود حتی ملائکه! کدام ملائکه همانی که(عزرائیل) می گوید تمام دنیا مانند یک سکه در احاطه من است. و در یک لحظه اگر کسی در شرق و غرب عالم اجلش فرا برسد یک لحظه بیشتر عمر نخواهد کرد...
یا ملکی که تعداد تمام قطرات باران باریده شده در عالم را می داند اما خودش می گوید که تعداد ثواب صلوات بر پیامبر گرامی اسلام (صل الله علیه و آله) را نمی توانم بشمارم...
آقای مشایی این روایات را چه می کنید؟!! این ها هم خیلی با عقل ناقص بشری شما سازگار نیست
در روایتی دیگر از امام صادق (سلام الله علیه) است که می فرمایند تلاوت فلان سوره ثوابش به اندازه تمام ریگ های بیابانها است.(جهت اطلاع بیشتر به تفسیر نمونه مراجعه شود)
می بینید آقای مشایی!! می دانید صحبت از چند صد هزار میلیارد ریگ است؟!! آن هم برای روخوانی فقط یک سوره...
و از این دست مسائل در عقاید شیعه بسیار زیاد است که در صورت پالایش دیگر چیزی از این مذهب باقی نمی ماند. به هر حال شما باید تکلیف خود را با تشیع روشن کنید قبول دارید یا نه؟

اما جواب اصلی این است که ملاک محاسبه ما با خدا فرق دارد و اصلا کمیت را نباید با کیفیت خلط کرد. چه بسا عمل به ظاهر کوچکی نزد ما که از روی اخلاص انجام شده باشد ارزشی نزد خدا داشته باشد که با حساب های دنیایی ما جور در نیاید.

اسلام را از این جهت اسلام نامیده اند که انسانها باید در برابرش تسلیم باشند.
حال باید دید که اسلام شما چگونه است؟!!!
دادا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
مرتضي جان ميشه توضيح بديد كه كجاي اين حرف باعث ميشه به همون روزها برگرديم
منظور آقاي مشايي به نظرم اينه كه امروز و بعد از تقديم صدها هزار شهيد در راه حفظ آرمانهاي امام حسين (ع) ديگه وقت اون نيست كه ما فقط به عزاداري و گريه براي امام بسنده كنيم
بايد يه جور ديگه عمل كنيم
يه جور ديگه دادا
يا علي
حجت
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
آقاي مشايي اين جور سوالها قبلا پرسيده شده و خيلي ها هم جواب دادن.مثلا اينكه زيارت حضرت معصومه(س)بهشت را بر انسان واجب ميكند.اين حديث كاملا معتبر و صحيحه اما مشخصه كه منظور زيارت با اخلاص و با شناخت و معرفته نه هر زيارتي.گريه براي امام حسين هم همينطوره.
يا علي
طلبه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
تو رو بخدا کجای این حرف مشکل داره چرا بی خودی واسه کشور موضوع سازی می کنید.
ممکن است ایشان مشکلاتی هم داشته باشد اما مشکلات مهم تر در جامعه وجود دارد
بنده به عنوان یک کارشناس دینی عرض می کنم:
این کار شما موضوع سازی برای انقلاب و رهبری است و اصلا به صلاح نظام نیست
لطفا سانسور نفرمائید
مرتضی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
خوب بزرگوار من مختصر گفتم اهل معنا می فهمند.
شیطان راههای مختلفی بر رسوخ در دین دارد پیاده و سواره دارد مواظب باشید این جور "دیگر" و روشنفکری، شما را در صف "دیگر" قرار ندهد.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
آقای م ص جواب شما در همون اخلاصه که منظور مشایی هم همونه خودتونو به کج فهمی نزنید
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
مژدگانا که گربه زاهد شد!!
دوستان گرامی لطفا دقت کنید کسی که هنوز اعتقادش اینه که ما دوست مردم اسرائیل هستیم(نگفت نیستیم فقط گفت چون رهبر میگه نه من دیگه نمیگم) واز طرفی اعتقادی به ولایت نداره که اگر داشت با اون نامه خودش باید کنار می کشید و به احمدی هم میگفت بخاطر امر رهبری کوتاه بیا و باز هم حرف های دو پهلوی شبه ماسونی که حساسیت علما و بزرگان را برانگیخت و از هیچ کدام هم بر نگشته حالا اومده در این شرایط خاص و حساس حرف های غیر تنش زا میزنه!!! (جل الخالق)
آقای مشایی و حرف راست؟!! یا باید آفتاب از مغرب در اومده باشد یا انبیاء مشکل مدیریتشون درست شده باشه!!(البته بلا نسبت)
اگر کسی باهوش باشه به ظاهر این حرف نگاه نمی کنه و سعی میکنه به دنبال نیت او از زدن این گونه حرف ها برود. یک کد دیگه هم بدم این حرف ها حدودا همزمان شده با رها کردن اون منصب چالش بر انگیزش. حالا دیگه تحلیلشو به عهده دوستان میگذارم...
م ص
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
جناب ناشناس
شما اصل مطلب من را متوجه نشدید ایشان روایتی را که خودش اعتراف به صحت آن دارد با عقل بشری خود زیر سوال می برد و قید میزند. با چه حقی؟!
احسان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
12
52
"وي با اشاره به حديثي كه به ثواب گريه كردن براي امام حسين (ع)، گرياندن ديگران و يا حتي خود را به حالت گريه زدن براي امام حسين (ع) دارد، مي گويد: وقتي اين احاديث را مي بينيم كه اگر كسي براي امام حسين (ع) گريه كند، ديگري را بگرياند يا اگر نتوانست خود را به گريه بزند، بهشت بر او واجب مي شود، اين خيلي شايد قابل باور نباشد.
رحيم مشايي اضافه مي كند: من قصد دخالت در كار خدا را ندارم، اما بالاخره خداوند را ما خدايي حسابگر مي شناسيم كه امور دنيا را بر اساس نظم و منطق سامان داده است و اعمال بندگان خود را با حساب و كتاب مي سنجد."

چه عجب يه نفر تو اين دولت حرف حساب زد
پاسخ ها
مصطفی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
احسان! حرف حساب تو دولت زیاد می زنن اما یا شما نمیدونی حرف حساب چیه یا نمیخوای بشنوی
این حرفای زیبا رو لیدر جریان موهوم انحرافی زده
واقعا تحلیل زیبایی کرده
شاید بعضی نظراتش اشتباه باشه اما جوابش فحش نیست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
21
73
خب کجای این حرفها اشتباه است؟
پاسخ ها
محمد
| CANADA |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
ببین ناشناس گرامی!!
مشکل آقای مشایی این است که غیر از اینکه تو کار خدا دخالت می کنه تو کار تخصصی فهم دین هم وارد میشه!!! و بدون داشتن تحصیلات مرتبط زیر نظر استاد وارد به فن، اظهار نظر می کنه و به خود اجازه نمیده که بره و از کسی که همه عمر خود را صرف فهم معارف اسلامی کرده سوال بپرسه. خب نتیجه هم معلومه، به افراط و تفریط دچار شدن.
در علم اصول یک قاعده هست به نام اطلاق که در مباحث الفاظ بحث می شود و در آنجا با ادله عقلی ثابت می شود که هر گاه متکلمی(خصوصا اگر حکیم هم باشد مانند خداوند سبحان) کلامی را به صورت عام و کلی گفت باید حمل بر معنای عام شود و کسی حق ندارد آن را تخصیص بزند و گرنه تحریف واقع می شود.
حالا ما از ایشان سوال می پرسیم که این قید (گريه كردن براي امام حسين (ع) يك شرط دارد...) را از کجا آورده است؟!! آیا این مطلب در روایت وجود داشته است؟ البته که جواب منفی است و معلوم است که از جیب خود این افاضات را بیان کرده.!!
ایشان با چه دلیل روایی این قید را به روایت اضافه می کند؟!! اصلا مگر معنای وارد کردن بدعت در دین چیست که این همه در روایات، این گونه افراد لعن شده اند؟!!
بدعت عبارت است از وارد کردن چیزی در دین که جزء دین نیست. به همین راحتی!!!
جهت مزید اطلاع این فیلسوف فرزانه! هم باید به این روایت اشاره کنم که: ان دین الله لا یصاب بالعقول
یعنی دین خداوند با عقل درک نمی شود.
بنابر این آقای مشایی اگر واقعا ایمان دارد و منافق نیست همین که متوجه شد روایتی صحیح است باید در بست آن را بپذیرد والا....!!!!!
سرباز
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
محمد گرامی توجه بفرما حرفت بر خلاف صریح قرآن تاکید زیاد بر تعقل وتدبر دین ما دین عقلانی وبرای عقلا است نه حمقا
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
دوست گرامی آیدی سرباز:
اینجا یک سوء برداشت برای شما پیش آمده که امیدوارم با توضیحاتی برطرف شود

1- ببیند هیچ کس منکر بحث تعقل در دین ما نیست علاوه بر اینکه تعقل یکی از افتخارات دین ما و دلیل حقانیت ما است چرا که کسی که خود را برحق می داند از علانیت استقبال هم می کند چون این کار را باعث اثبات حقانیت خود می داند.

2- کلام بنده هم که در بالا آمده نه تنها تضادی با تعقل ندارد بلکه موید آن هم است البته با توضیحی که در ادامه خواهد آمد.

3- حال بیاییم در مورد خود تعقل کمی فکر کنیم!!
آیا شما خودتان به هرنوع فلسفه چینی (در واقع سفسطه گری) تعقل می گویید؟ به عبارتی هر حرفی در دایره تعقل جا نمی گیرد.
علما به حرفی منطقی می گویند که اصول منطق در آن رعایت شده باشد یعنی صغرا و کبرای استدلال باید صحیح باشد تا نتیجه درست از آب در بیاید و به اصطلاح منتج باشد. تا اینجا یک بحث منطقی بود.
اما حالا ببینیم اشکال کار آقای مشایی چیست و بحث تعقل شما کجای این مسئله قرار میگیرد
ایراد ایشان این است که چون سواد اجتهاد ندارند وارد زمینی شده اند که برای ایشان ناشناخته بوده و از قضا به یکی از دره های خطرناک این وادی سقوط کرده اند به نام اجتهاد در مقابل نص
این اصطلاح به این معنا است که کسی در مقابل حکم آشکار اسلامی حرفی متضاد بزند یا آن را کم و زیاد بکند مثالش هم فتوای برخی از مفتیان وهابی است مبنی بر حرام نبودن برخی از گونه های شراب!!
آقای مشایی آمده و سر خود به روایت گریه بر امام حسین یک قید را اضافه کرده بدون آنکه بداند جایگاه این قید چیست و اینکه آیا خدا هم چنین قیدی را در نظر داشته یا نه!! و اگر خدا خواسته باشد به هر دلیلی فقط برای گریه کردن بر مصائب امام حسین علیه السلام کسی را به بهشت ببرد چه کسی را باید ببیند؟!! خدا بخشیده این آقا نبخشیده!!!

اما این مطلب با تعقل هم تنافی ندارد چون به یک فرق ظریف باید توجه کرد و آن هم در غالب جواب به این سوال است که فرق تعقل با تحریف در چیست؟ مگر نه این است که هر دو در کاری که انجام می دهند فکر می کنند؟!!
جواب هم روشن است شما باید بدانید تعقل صحیح این است که شما بخواهید به عمق یک مسئله که خدای حکیم برای ما بیان کرده پی ببرید بنابر این فکر می کنید که حکمت این کار در چیست، چه آثاری دارد، چگونه می توانم این را در جامعه نهادینه کنم و...
اما اگر بیایم و فکر کنم که اصلا این حکم درست است یانه! یا بگویم که به این حکم باید فلان مطلب هم اضافه شود(مثل همان کاری که مشایی کرده) این را دیگر نمی توان تعقل صحیح و مورد استناد به قرآن دانست.
البته جای حرف بسیار است امیدوارم که بحث روشن شده باشد
موفق باشید
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
بابا همه حساب کتاب دنیا که حساب بشری نیست شما چه میدونید در همون گریه بدون معرفت اثری هست یا نه.گریه اگر بر اساس معرفت نباشد حداقل از سر محبت به اهل بیت هست. همون محبت میتونه باب کسب فیض از حضرت حق و افزایش معرفت باشه. کم نبودن افراد بی معرفتی در طول تاریخ که با یک بار اشک ریختن بر امام حسین از سر محبت به عنایت ائمه هدایت شدن نمونه ش رسول ترک. متاسفانه خیلی از ماها بدون اونکه بدونیم و بخوایم دچار تفکرات ماتریالیستی هستیم و میخوایم روی مسائل دینی و ماورایی هم حساب دودوتا چهارتایی کنیم در حالی که علاوه بر محاسبات ما برکت و عنایت هم نقش دارند
علیرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
67
27
جناب مشایی جوووووووووووووووووووووووووون تفسیر به رای نکن آن زمان واین زمان ندارد گریه بر سیدالشهدا علیه السلام وحتی آه سرد بر مظلومیت آنحضرت به استناد فرمایشات معصومین علیهم السلام انسان را بهشتی میکند حضرت علی فرموده اند علم یک نقطه است جهال آن را زیاد کرده اند
پاسخ ها
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
در ضمن الان هم اقامه عزای مولایمان در این دوره هم اثری کمتر از ان زمان ندارد و احیا گر قلوب انسان های آزاده است، پیام جهانی امام را ما الان وظیفه داریم به گوش جهانیان برسانیم که با برپایی مجالس ایشان داریم این کار را می کنیم. ودیگر اینکه با همین مجالس و گریه کردن های به ظاهر ساده حکومت جمهوری اسلامی را سرپا نگه داشتیم که این خود بالاترین مجاهدت ها است
نکته اخر اینکه این کار نشانه داشتن تقوای الهی است. ومن یعظم شعائر الله فانها من تقوی القلوب.
حالا آقای مشایی هی بگوید گریه خالی فایده ندارد
پس چطور امام سجاد علیه السلام به کسی که فقط حضور فیزیکی در سپاه عمر سعد داشت ولی جنگ نکرده بود وعده عذاب دادند؟ اما کسی که خود را در سیاهی لشکر عزاداران جای دهد نباید به بهشت برود؟!! چقدر انصاف دارید....
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
109
54
****** قابل توجه آقاي مشايي******
امام صادق(ع) فرمودند: کسی که به یادجدم امام حسین(ع) به مقدار بال مگسی اشک از چشمانش جاری شود ثوابش بر خداوند است و خداوند به کمتر از بهشت برای او راضی نمی‌شود. (بحار الانوار ج ۴۴ ص ۲۹۱)
پاسخ ها
رضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
چرا منفي مي دي مگه .......... در د مي كنه؟
به گفته معصموم هم شما منفي مي ديد ؟ واي بر شما ؟ برو توبه كن.......................
مومنی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
آقا رضا
مشایی نگفته حدیث جعلیه که دوباره با منبع ذکرش میکنی، گفته که باید راجع به اوضاع زمان صدور حدیث هم تحقیق کنیم
امید(اصفهان)
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
اقارضا من از شما یه سوال دارم.

من برم هرچی گناه که خواستم انجام بدم بعد بیام گریه کنم برا امام حسین و بگم خب من که دیگه بهشتی شدم پس همه چی حله؟؟؟


نه برادر من اشکی باعث میشه که ادم بهشتی بشه که از سر اخلاص و پاکی باشه.اشکی که از روی توبه واقعی باشه باعث میشه که ادم بهشتی باشه. حرفی ک مشایی زده حرف خودش نیس. این حرف حرف شهید مطهریه تو کتاب حماسه حسینی.
رضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
درجواب آقاي اميد:
سلام عليكم
آقااميد بحث اينكه فردي بره گناه كنه يانكنه اونش باخداست كه بخشوده بشه يا نه چه گناهي كرده باشه بزرگ يا كوچك حق الناسه يا حق الله
ولي اينكه شما و امثال شما بخوان حديث رو بچرخونن و بهانه جويي كنن بحث ديگه ايه
آقايون محترم روايت از علما هست در كتاب روضه هاي سيدالشهدا هم كه روضه هاي علما براي امام حسين (ع) هم نقل شده اين رو نوشته كه فردي در هندوستان فكر كنم زرتشتي هم بود با سينه زدن براي امام حسين وقتي كه از دنيا رفت طبق رسمشان بدن را مي سوزاندن ولي دست و سينه اي كه به محبت آقا اماحسين سينه زده بود نسوخت .
اين مساله كه ما گناه كنيم و بيايم اشك ازته دل بريزيم و نمي شود رو بگزاريم با خدا وند و ما فقط وظيفمون رو انجام بديم البته منظور منم اين نيست كه بريم اول گناه كنيم بعد بيايم گريه امام حسين كنيم كه حل شه بلكه گريه بر امام حسين آدم رو از گناه باز مي داره (مثال :قصه علي گندابي و.....)
در آخر برادر گرامي اين حرفا كه بيام درمورد حديث امام و معصوم بگيم و بحث كنيم كه زمانش فرق مي كنه كار درست نيست و بدعته بيايم واقعاً ديدمون رو عوض كنيم و خالصانه نوكري كنيم و كاري به اين كارانداشته باشيم كه زدن اين حرفا(از طرف آقاي.....) فقط براي مطرح كردن اسم خودمون و سرزبان افتادنه
كل خير في باب الحسين
اِنّ الحسين مصباح الهدي و سفينة النجاة
التماس دعا
فرزاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
44
22
"لا تقف ما ليس لك به علم"
مسئولان دولتي به جاي علما و فضلا رفتن روي منبر و خطابه ميگن، كار نا بلدها هم در مورد سياست نطق ميكنن، همه تو كار هم دخالت ميكنن.
البته آقاي مشايي در مورد مسائل سياسي هم سواد نداره. يه موقع فكر نكنيد منظورم اين بوده كه ايشون بايد صرفاً در مورد سياست صحبت كنه، نه، اصلاً اين طور نيست. ايشون بهتره اصلاً حرف نزنه. حتي اگه قشنگترين كلمات از دهنش بيرون بياد.
امیر علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
10
29
حرف حساب که کتاب نداره ....
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
6
45
عزیزان مشرق : من که تفسیری متوجه نشدم ، چرا جوری تیتر می زنید که گویی بدعتی در دین خدا وارد شده؟ اینکه فردی بگوید دعا را خلوص نیت خواند مگر اشکالی دارد ؟ بهتر نیست به هر دلیل و هر قیمت ساز مخالف با کسی نزنیم . باور کنید من موافق سایر اعمال آقایی مشایی نیستم ولی الان مدتی است که او کاری نکرده ولی نمیدانم چه اصراری در رسانه وجود دارد که از هر حرکت و حرف ایشان فضا سازی می کنند!!!
ضمنا از تحلیل های شما که عمدتا مفید و مناسب هم هستند استفاده می کنیم .خسته نباشید.
پاسخ ها
مصطفی-Z
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
مجید جان دلبندم بولتنه مشرق نیست
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
به نظر من حرف علی آقا بهترین جوابه برای این متن بالا.البته خلوص نیت خوبه ولی اشک بر امام حسین در هر حالت گناه انسان را پاک میکند و البته حرف بسیار است در مورد اعمال انسان بعد از اشک بر امام حسین ریختن
یا علی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
24
8
قابل توجه جناب رحیم انگار نمی دانید ویا نخوانده اید که خداوند رحمان جهان را برای پنج تن ال ابا خلق کرده وایا نخوانده ای که پیامبر اعظم درمورد شهادت امام حسین قبلا خبر داده این همه تردید در باورهای مردم برای چیست شما را کجا می رساند جناب رحیم م تاکی می خواهید ادامه بدهید مسحیها دارند شعیه می شوند ان وقت شما دارید در باورهای مردم تزلزل بوجود می ماورید حلا بفرمایید در کار خدا هم دخالت بکنید از شما هیچ بعید نیست
رحيم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
24
5
آقاي مشايي شما بهتر است قبل از اينكه بخواهيد حديثي را بخوانيد و بعد از آن بگوييد بايد بروم و تحقيق كنم اصلا درست نيست شما مي بايست ابتدا تحقيق كنيد بعد اعلام نظر كنيد مسئولين مملكت اسلامي كه بايد اعتقاد و ايمانشان عميق تر از اين حرف ها باشد منظورت از اين حرف چيه بوده ؟ ميخواستي شبه و شك وارد كني يا اينكه بگي منم اهل تحقيقم شما بايد با اطمينان حرف بزني نه اينكه نظر چند نفرم با شك آميخته بشه نه اين مسئله مسائل زياد ديگري هم است در جريان عاشورا كه سنديت آنها متفاوت است ان شاالله كه قصدتون خير بوده وگرنه خود داني و خدا يه حرف دلم بزنم حالا خدا خداست ميخواد يه حالي به گريه كنان آقا بده توچرا ميسوزي ؟؟؟
مفسر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
21
7
باتشکرازتمامی عزیزانی که نظرداده اند لیکن بیخودوقت خودتان راتلف کردیدچراکه ازآقای مشایی مفسر بالاتری نداریم
پاسخ ها
ناشناس
| CANADA |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
بله ایشان درست می گویند...
آقا مشا کجا و امثال حضرت علامه طباطبایی و جوادی کجا...
مرضیه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
2
32
من افکار آقای مشایی راقبول ندارم ولی فکر می کنم بنده خدا این حرفش درست باشه که زیارت عاشورا خواندن تنها باعث بهشت رفتن نمیشه ...که امام رضاع (بشرطها وشروطها)ی آن رافرمودند ...السلام علیک یااباعبدالله
پيام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
8
8
مشايي در بخشي از سخنراني خود اظهار مي كند : كه برخي وقايع شورآفرين در تاريخ را دشمن تعمدا كمرنگ مي كند، تا مجال شورآفريني از آيندگان گرفته شود و يكي از اين وقايع عاشوراست. با دروغ و فريب يا حتي نقل برخي مباحث در جايي كه مناسبتي ندارد، شرايطي ايجاد مي كنند كه نگاه و بينش افراد را نسبت به آن واقعه و رخداد شورآفرين تغيير داده و تحت تاثير قرار دهند، تا ديگر آن واقعه تاريخي جنبه هاي شورآفرين خود را از دست بدهد . بنظر حقير افاضات بعدي جناب آقاي مشايي دقيقا" تفسير و معني همان فرمايشات بعدي خود است . مگر نه اين است كه در همين زمان كه شرايط خوف و ترس و غيره وجود ندارد ، امام عصر (عج ) بر مصائب جد بيگناهش گريه مي كنند يا در ابتداي خلقت حضرت آدم ، يعني بعد از هبوط ، در زمين كربلا بر مظلوميت فرزند بدنيا نيامده اش مي گريد. اين يعني كل ارض كربلا و كل يوم عاشورا . بدون طبقه بندي زمان و مكان . لطفا" گريه بر مظلوميت اهل بيت پيامبر (ص ) را وارد بازيهاي سياسي نكنيد زيرا كه بعضي ميخواهند با القاء افكار خود شور آفريني عاشورا و حسين بن علي (ع‌) را از ما بگيرند .
پاسخ ها
ناشناس
| CANADA |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
به این نکته هم اشاره می کردید که وقتی می گوید در تاریخ عاشورا دست کاری شده توسط دشمنان، بعد می گوید که من قبول ندارم که با اشک انسان بهشتی می شود یعنی چه؟...
mhr
|
FRANCE
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
24
8
فی نفسه حرفش درسته
خب اینو علما هم گفتن
اون موقع مرحوم شریعتی هم گفت
یا مطهری ها و بهشتی ها از این جور جملات زیاد دارن
هر آدمی میتونه حرفهای قشنگه اینجوری بزنه
ظاهرسازیه دیگه
مشایی برای رسیدن به درجات خاص ریاضت هایی کشیده ولی چون مسیرش اشتباه بوده به انحراف کشیده شده
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
ببخشید کدوم درجات خاص ؟ معلم ابتدایی من قشنگ تر از مشایی حرف می زد و نظرات شخصی اش را به نام دین به خورد بچه ها می داد !
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
2
25
آقا حرفدرست رو باید بگی درسته
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
6
10
قال الصادق علیه السلام فی حق مولانا اباعبدالله الحسین علیه السلام:
« وَ قَبرُهُ فی قُلوُبِ مَن والاه »

امام صادق (ع) در حق مولا و ارباب همه عالمیان میفرمایند : قبر ایشان در دلهای دوستان و محبین ایشان می باشد.
اصولا" کار بعضی ها در این برهه پر فتنه آخر الزمان چیزی جز ایجاد شبهه نیست . یکی از آنها جناب مشائی می باشد. همچنان که سلفی ها و وهابی ها نیز این کار را بخوبی انجام میدهند.
خلاصه امر این است که جز راه سیدالشهداء و اقامه عزا و همچنین گریه برامام حسین (ع) و راه ایشان وسیره و مرام ایشان و اهل بیت(ع) راهی برای نجات وجود ندارد. زیارت عاشورا و اشک برامام حسین (ع) یکی از سلاح هایی است که میتواند در این زمان کارساز باشد.
در دعای کمیل میخوانیم و سلاحه البکاء. و خود ابی عبدالله (ع) نیز فرمودند : انا قتیل العبرات ، من کشته شده اشکها هستم.
نادر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
7
17
'گریه بر امام حسین باعث تجلی روح انسان میشود و اینکه انسان راحت تر میتواند بندگی خدا را بجا آورد.آیا شما بعد از مراسم روضه احساس آرامش و بندگی بیشتر را تجربه نکرده اید؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
11
22
انصافا حرفهاش منطقيه
قیومی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
17
6
من حقیر از این حدیث شریف متوجه این مطلب میشوم که هر کسی بر مظلومیت امام حسین ع ذره ای اشک بریزد بهشت خداوند بر او واجب می شود . از این مطب چند چیز حاصل میشود 1 امام شهیدان مقامشان قابل فهم نیست 2 حساب بنده ای که به سیدالشهدا عشق میورزد با خداوند خالق هستی است 3 عشق به امام حسین مسلمان و غیر مسلمان نمی شناسد همانطور که اقلیتهای دینی در ایران به امام و اصحاب و عاشورای حسینی ارادت دارند4 حداقل جناب مشایی از اقلیتهای دینی هم به امام حسین ع معرفت ندارد.5 بنابراین وای بر دولتی که همه کارهاش چنین ادم بی معرفتی است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
15
5
بزی که مرگش می رسد نان چوپان را میخورد
فرید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
5
19
نمردیمو یک کلمه حرف حساب ازین بشر شنیدیم خداروشکر
javid
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
18
9
به قول قدیمیا:
آب که سربالا بره قورباقه ابوعطا میخونه.
تو خود بخوان حدیث مفصل ...
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
2
11
بنده خدا چیزی بدی نگفت همه میدانیم برای امام حسین یا همه امامهای مظلوم بانیت پاک و خالصانه اشک بریزد و محزون باشد بهشتی میشود وگرنه گریه با تزویر و ریا که قبول نیست الان خیلی ها گریه میکنن در مراسم عزاداری سالار شهیدان بعد که مراسم تمام میشود همون ادم قبل میشن همون ادم بد فاسد گناه کار میشوند ایا اینها به بهشت میروند منظور مشایی در ظاهر و باطن بودنه در مورد لیدر بودن ایشان در جریان انحرافی شاید مشایی صحبت های سخیفی کرده باشه ولی اگر واقعا مشکل داشت ولی امر مسلمین جهان حضرت اقا جلوش رو میگرفتند پس سیاسیه خبراب کردن این اقا جانم فدای رهبر یا علی
پاسخ ها
رضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
سلام
با اجازه اين آقا رضا
بولتونيا:
اين رضا اون رضا بالاييه كه حديث امام صادق رو نوشته نيستا نمي دونم كيه
التماس دعا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
4
6
جالب بود
لبیک یا حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
6
6
بزرگترین مشکل جوامع امروزی ما این است که هر کس در اسلام سر رشت ندارد احادیث را تفصیر میکند.
به آقای مشایی وتمام عزیزان میگویم معنی این حدیث این است که هرکس با عشق ومعرفت وشناخت برای امام حسین گریه کند آن شخص بهشت بر او واجب میشود .نه کسی که دلی پر ازگنهاه داشته باشد و در مجلس امام حسین احساستی میشود وگریه میکند این کس هرگز به بهشت خدا نمیرود اگه اینطور باشد که آقایون میگویند عمر ابن سعد (لعنت الله علیه) بعداز قتل سیدالشهدا بر کاری که گریه کرده هم گریه آیا او هم باید به بهشت برود؟؟؟؟؟؟
وخداوند سبحان در کتاب خود میگوید هرکس که من بخواهم تمام گناهانش را میبخشم. خواهشن حرفی که به آن علم نداری درموردش سخن نکنید زیرا گناه است و موجب گمراهی مردم میشود
لبیک یا حسین
جواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
2
7
با سلام و عرض ارادت به همه دوستان من میخواستم نکته ظریفی را تذکر بدهم که امید است راهگشای اینگونه بحثها باشد. در تمام موارد اینچنینی که روایت هایی در مورد ثواب اعمال داریم باید توجه کنیم که "ثواب مورد نظر" به "عمل مورد بحث" نسبت داده میشود و ربط مستقیم به "عامل یا مجری مشخص" ندارد. مثلا "گریه بر امام حسین" بصورت یک عمل انتزاعی یعنی جدا از همه چیز منجمله از فرد گریه کننده مورد بحث است و اینکه "یک گریه کننده مشخص" چقدر از این ثواب را برمیدارد موضوعی کاملا جدا از ان است. یعنی بحث بر سر ثواب گریه است نه ثواب گریه کننده. بدیهی است که ثواب گریه بر امام حسین (ع) با امام حسین مقیاس میشود و ثوابی که گریه کننده میبرد بعلاوه با خودش مقیاس میشود. چون ان فرد "فقط گریه بر حسین" نیست بلکه هزار چیز دیگر هم هست که همه انها باهم وجود او را میسازند و "هر چیز مرتبط با وجود او" منجمله اشک ریختنش بر حسین (ع) با او یعنی با "همه چیز مرتبط با وجود او" مقیاس میشود. بعبارت دیگر "هر کار من" دارای دو وجه است یکی "ان کار" و دیگری "خود بنده" و در تمام روایات هم بطور بدیهی ثواب "ان کار" را بطور جدا مورد بحث قرار داده اند (جور دیگری هم نمیشده که بحث کنند) و "کار من" غیر از "ان کار" است بلکه ترکیب "من" و "کار" است. در ساده ترین مدل میتوانیم اثر این دو ترم را بشکل ضربی بگیریم. یعنی مثلا ثواب فلان عمل بطور انتزاعی یعنی مستقل از انجام دهنده اگر a باشد انوقت "ثواب عمل مشخص اینجانب" برابر است با a ضربدر ضریبی که مرتبط با شخصیت من است و چیزی بین صفر تا یک است. این تنیین هم با عقل سازگار است هم با شرع. از همه برادران التماس دعا دارم.
ناشناس
|
CHINA
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
15
5
اين آقا با مطرح كردن اين شبهات هدف داره
بولتن جان،مطرح كردن اين شبهات و موهومات اين آقا فى نفسه خوب نيست مگه اينكه جواب دندان شكن حضرات علما رو هم كنارش منتشر كنيد
128
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
13
6
اگه قرار باشه زیارت عاشورا رو اینطور که آقای مشایی یگه بخونیم من که از خودم خبر دارم میدونم که هیچ وقت بهشت بر من واجب نمیشه , پس دیگه نباید بخونم
بابا جان: مشایی دلبندم .:مگه ما برا بهشت زیارت عاشورا میخونیم مگه امام حسین برا بهشت شهید شد فعلا وظیفه ما حفظ شعائر اسلامی است که یک نمونه شخصی آن انجام مستحبات است
هادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
11
3
سلام.
اعتقاد صحیح + عمل صالح ؛ موجب نجات است.
اظهار محبت بدون عمل و ایمان صحیح، مانع ورود به دوزخ است.
جواز بهشت اعتقاد صحیح یا ایمان است به همراه عمل صالح. محبت و ولایت جزو اعمال محسوب می شود.
حال اگکر اعتقاد صحیحی بود چه ایرادی دارد خداوند از خزانه خودش به خاطر عمل صالح کوچکی آن هم برای امام حسین آن فرد را بهشتی کند.
.آقای مشایی دقیق تر اظهار نظر کنید.
makvan
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
4
9
درست گفته.
دوست
|
UNITED KINGDOM
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
0
7
دوستان چرا دوست دارید هر حرفی مشائی میزند بر او خور ده بگیرید ایشان میگوید با اعتقاد راسخ اگر چنین کردید درست است واگر مثل خیلیها تظاهر کردید درست نیسیت.. شما که انشاالاه اول وآخر ایمانید ... چرا ؟
ابراهیم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
1
10
با سلام
به نظرم حرف بدی نزده ، خوبه آدم در موقع اظهار نظر در مورد کلام دشمنش هم طریق انصاف را رعایت کنه .
و العاقبه للمتقین
پاسخ ها
ر.
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
آقا ابراهيم به حرفهاي بالارجوع كن بد نيست كه شما هم يك كم طرز فكرت رو عوض كني
ياعلي
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
12
5
روزی رسول خدا خطاب به اصحاب فرمودند میخواهید دربهشت باغهای فراوانی داشته باشید فلان ذکررابگویید ولی حواستان باشد که باغهای حاصله ازذکرراباآتش گناه تباه نکنید تباکی برحسین (ع)بهشت رو واجب میکند ولی گناه وعدم توبه تباهی بدنبال داردباشدبهشتی که برخود دراین ایام واجب کردیم رابهجبران گناه ندهیم
حسین حیدر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
8
5
آقای مشایی اینکه بایدبانیت خالص برای اربابمان گریه کنیم شکی درش نیست اما اینکه دراین زمان دیگه نام حسین(ع)رابردن خطری نداره ازکوته فکری عقل کلی مثل شماست مگه توبحرین وعربستان وکشورهای شیعه نشین خلیج فارس دوستان وهابی واسرائیلی شما اجازه بردن نام امام مارابه برادران ما میدهند!آقای مشایی چراهمیشه دوپهلوحرف میزنی یجا میگی من قصددخالت توکارخداراندارم میای درموردپیامبرانش اظهارنظراحمقانه میکنی یه جامیگی این حدیث درسته بعدش خودت میگی باورش سخته دردت چیه ای کاش بشه باهات رودرروبحث کرد من صحبتهای شمارادرمورداسلام گرایی گوش کردم اصلا بلدنیستی درحوضه حرف بزنی جون دوستهای اسرئیلیت دیگه...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
1
5
این مدل حرف زدن رو فقط علما و اهل فن می تونن تحلیل کنن که درسته یا بوی انحراف میده
سفارش می کنم عزیزان که مطالعه کامل ندارند (مثل من) زیاد با هم جدال نکنن
عاقل
|
-
|
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
0
8
1- نظرمشایی معقولانه است. 2- البته نظر کارشناسان دین ومراجع مهم است
3- آدم غیر روحانی هم می تواند حرف درست بزند
* اندیشه عاقل قله زیبائیهاست*
مجید مازندران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
1
9
مشايي مي افزايد: رفتن به بهشت با خواندن زيارت عاشورا و گريه كردن براي امام حسين (ع) يك شرط دارد و آن اينكه واقعا خود را در محضر خدا ببينيم و مخاطب ما خدا و امام حسين (ع) باشند و در محضر ايشان از عمق جان بگوييم اني سلم لمن سالمكم و حرب لمن حاربكم و به آن معتقد و پايبند باشيم، اين انسان را بهشتي مي كند.

به نظر من این گفته ایشان مشکلی ندارد و حرف درستی است .

مشایی منکر بهشتی شدن افراد با اشک ریختن برای امام حسین نشده است بلکه شرایط و خلوصش را متذکر شده است .

به نظر من گیر دادن بدون دلیل و مدرک به این خبر بدون استدلال منطقی ، میشه آب تو آسیاب دشمن ریختن و پازل دشمن را تکمیل کردن

پروژه ای خطرناک برای فریب دادن برخی افراد خاص (مظلوم نمایی )!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
2
13
نظراتش منطقي است
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
2
11
چرا حرف حسابی را با فحش و ناسزاگویی جواب می دهید پس منطق کجاست .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
چرا شلوغش می کنی؟
کی فحش داده؟
بعضی ها هم جواب منطقی دادن چرا آنها را نمی بینی؟
رسول مبینی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
8
2
در زمانی که ایشان در میراث فرهنگی بود وبعدش هم یکسری صحبت وحرفهایی در خصوص اعتقادات ومسائل دینی زد که هیچ ارتباطی با حوزه فعالیتش نداشت ایشان عوض اینکه در حوزه مربوط به کار خودش حرف بزند در حوزه دین وارد می شد که چون سواد وتخصص کافی نداشت حرفهای میزد که موج ایجاد میکرداخر هرکسی را بهر کاری ساخته اند.انقدر حرفای نامربوط زد که اگر یک مقدار هم درست بگوید برداشت بدی از حرفهایش میشود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
1
3
اولا" گناه بر دو گونه است حق الله و حق الناس حقالناس بخشيدن در سيطره خداوند هم نيست چه برسد به امام حسين سلام الله عليه خداون حق الله را می بخشد شهادت امام حسين الگو برای احقاق حق است کسی حلال و حرام نشناسد نمی تواند مجری اوامر امام حسين باشد، چه خوب است مردم را با جملات پراکنده مشغول نکنيم مثل قوانين دادکستری نکنيم وکيلی حق را از دست می دهد وکيلی ديگر با تفسر و سفسطه حق را نا حق می کند. درگاه خدای منان ديوان عدالت اداری نيست!
سیدعلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
1
5
اسلام دین عقل و نقل و انصاف هاست حتی برای دشمن. بنظرمی رسد دوستانی که به هر نحوی به مطالب آقای مشائی ایراد وارد می کنند متاسفانه از روی تعصب غلطی که دشمن در ذهن مدینین و انقلابی علیه ایشان و آقای احمدی نژاد ایجاد کرده نشأت میگیرد. ولی فرد منصف کسی است که به دنبال حق باشد نه تأیید این و آن در جامعه.
محمود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
8
8
چطور شد موقعي كه افرادي مثل شيخ رجبعلي خياط، آقاي دولابي و بسياري ديگر كه درس حوزوي نخواندند و درباره دين حرف هاي خوبي هم زده اند همه به به و چه چه مي كنند حالا اگر اين مرد بزرگ كمترين حرفي درباره دين بگويد عده اي داد وا اسلاما سر مي دهند!
مشكل آنجاست كه حرفهاي ايشان ريشه ظلم و شيطان و ... را قطع خواهد كرد
پاسخ ها
م ص
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
آقا محمود الان همه ماشالا دارن در حوزه دین حرف میزنن کسی هم کاریشون نداره چون حرفاشون یا غلط نیست یا بردی تو جامعه نداره اما متاسفانه حرفای ایشون هردو مشکل را به سلامتی با هم داره....
محسن فاضلی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
برای اين که سيره آن بزرگواران در جهت آموزه های اصيل اسلامی که همان تعليمات حوزه هاست بوده است. شيخ رجبعلی خياط با هنرپيشه های زن عکس يادگاری می گرفته؟!! حاج اسماعيل دولابی اموال بيت المال را برای تطميع ستاره های سينما خرج می کرده؟!!
علیرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
0
4
به نظر من درسته که بعضی حرفاشون اشتباهه ولی اینکه بخوایم اینقدر بزرگش کنیم کار اشتباهیه
این خبر هم به جای اینکه دینی باشه سیاسیه
چون با مشایی مشکل داریم
وگر نه هزاران نفر دیگه هم حرف چرت و پرت میزنن
پاسخ ها
ح
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
من هم با نظر آقا علی رضا موافقم- از قدیم گفتن کسیکه خیلی ادعا می کنه رو اگه محلش نزاری خودش میشینه سر جاش
محسن
|
UNITED STATES
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
5
6
در اين گونه موارد بايد كارشناسان خبره در همه موضوعات تسلط دارند اظهار نظر كنند مانند اقاي نقدي يا عباسي.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
1
0
شد زمین لبریز مسکین و یتیم* ما گرفتار کدامین هیئتیم*علم ها مصروف ...... شد
سینا از شیراز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
2
3
بولتن شیطون شدی ها !! این مقاله به نفع مشایی هست و اینجوری داری ازش حمایت می کنی. این مطالبی که این بنده خدا گفته درسته. اشکال ایشون تو اینا نیست تو حمایت از اختلاس گران هست.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
اقا سینا اشکالات ایشون در ابتدای نظرات گفته شده مراجعه کنید
سیاوش آقاجانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
1
6
سلام. یک مشکل که در این نوع طرز فکر هست و کسی مثل شریعتی هم داشت این است که برخی فضل و بخشش خدا را نادیده می گیرند. قرار نیست کسی که به خاطر خواندن زیارت عاشورا به بهشت می رود درجا و فی الفور واردش شود، بلکه می تواند بعد از کلی مکافات به بهشت برسد، بالاخره بعضی گناهان نیز هستند که فرد را به جهنم می کشانند هرچند با پایان دوره مجازات به بهشت درآیند. یک حرف کلی این که هرکسی ذره ای ایمان و یا عمل ناشی از ایمان داشته باشد اگر آن را باطل نکند بالاخره روزی به بهشت درخواهد آمد.
پاسخ ها
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
این حرف کاملا صحیح است و منطبق با دلایل دینی هم است در برخی روایات است که شفاعت ائمه به برخی بعد از سیصد هزار سال سوختن در جهنم میرسد
همین نکته شبهه شفاعت بعد از انجام گناهان و یا اینکه چطور می شود فقط با گریه کردن بر امام حسین بهشتی شد را هم حل می کند
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
2
6
خداوکیلی برگردید نگاه کنید اگه حرفی خلاف دین زده با ذکر دلیل نقدش کنید اینکه جریان انحرافی لقلقه زبون و نقل محافل شده بعدم مصداق انحرافو هیچکس نشون نمیده چیزی جزانگ زدن و تهمت نیست که ازگناهان کبیره است مسلمانان کجاست اسلامتان کمی بخو د بیایید و بخاطر سیاست زود گذر رقیبان را لکه دار نکنید
پاسخ ها
م ص
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
آقای ناشناس معلومه که شما حتی نقدهایی که تو همین صفحه نوشته شده را هم درست نخوندی برگرد ازاول با دقت مطالعه کن بعضیاش علمی و دقیق نوشته شده
در ضمن به سخنرانی های آیت الله مصباح در مورد ایشون مراجعه کنی حساب کار دستت میاد
حسین حیدر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
برادرعزیزاکثرکسانیکه این آقارونقدمیکنندازحامیان دولت احمدی نژادندمثل خودبنده اما اینکه ایشون همش خارج ازحوضه تخصصی خودش صحبت میکنه اونم غیرکارشناسی یه خورده بحث برانگیزه وقابل تامل.ببین الان همه میدونندکه شرط قبولی اعمال اخلاصه درعمله ولی دقت کن توتمام صحبتهاش دوپهلوحرف میزنه درموردمکتب ایرانی مدیریت پیامبران الهی دوستی بامردم اسرائیل پایان دوره اسلامگرایی و...بنده اکثرنظرات ایشون رو چندبارخودم چندبارهم بادوستام آنالیزکردیم واقعا بلدنیست نظربده به نظرشما دوره اسلامگرایی تموم شده؟؟!!
ابوفاضل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
5
4
حقیقتا" با دیدن این نظراته حضرات مظلومیت جناب مشایی بیشتر مشخص میشود..خدواند ایشان را که محب اهل بیت هستند بحق سرور و آقایش حسین (ع) محفوظ بدارد..
سلم کم الله انشاالله
پیرو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
3
3
حرف جدیدی نیست ...
علما هم همین را می گویند (خطاب به افرادی که می گویند این فرد تخصص در دین ندارد ... حرفش که حرف دین است ... حداقل در این جا)
می خواهید از این حرف ها چه چیزی در بیاورید ؟ که فلانی فلان است و بمان است ... . ؟؟
ما به گوینده ی مطلب نگاه نمی کنیم ما نگاه می کنیم که آن فرد چه می گوید (برگرفته از حدیث امام علی (ع))

از خدا بترسند کسانی که می خواهند به هر دلیلی تفرقه بین افراد بیندازند.
پاسخ ها
م ص
| CANADA |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
در این جا هم حرفش ایراد دارد و صحیح نیست البته صرف نظر از گوینده
ببینید این آقا فهمیده که بین گریه کردن با معرفت و بدون معرفت فرق است خب درسته اما از اینجا به بعد را اشتباه فکر کرده که چون بین این دو تفاوت هست پس گریه به تنهایی یا ثوابی ندارد یا اگر هم داشته باشه واجب شدن بهشت نیست و در مقابل گریه کردن با معرفت اجر دارد.
اما این حرف در واقع پایین آوردن شان امام حسین علیه السلام است و همینطور مقامی را که خداوند برای ایشان و به تبع برای گریه کنندگانشان در نظر گرفته است. حال من از شما می پرسم که بهشتی شدن با گریه بر حضرت و رسیدن به درجات بلند بهشتی بخاطر اشک با معرفت به مقام و شان امام نزدیک تر است یا فقط بهشتی شدن بخاطر گریه کردن با معرفت؟!!
یک راهنمایی: جواب این سوال در همان روایت آمده!!!
پیرو
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
جناب م ص :
1) این آقا نگفته گریه کردن بی معرفت ثوابی ندارد( اگر در متن پیدا کردید به بنده هم نشان بدهید ..) بلکه گفته گریه ی بدون معرفت بهشت را بر انسان واجب نمی کند. شما می توانید با دلیل ثابت کنید که گریه ی بدون معرفت بر امام حسین (ع) بهشت را بر انسان واجب می کند؟ اگر توانستید ایشان اشتباه می کند ولی اگر نتوانستید شما و تمامی افرادی که نظر شما را دارند اشتباه می کنند. غیر از این است ؟
2) سوالی که پرسیده اید اصلا ربطی به گفته های ایشان ندارد ... . چون در هر دو صورتِ فرض سوال شما، شخص گریه کننده با معرفت در نظر گرفته شده ولی در این جا بحث ما بر روی گریه ی بدون معرفت بر امام حسین (ع) است ... .

در خصوص چیزهایی که ایشان در متن گفته، بحث کنید نه در خصوص چیزهایی که فکر می کنید منظور ایشان بوده ...
م ص
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
دوست گرامی
بگذار به گونه ای دیگر جواب شما را بدهم
تقیید زدن روایت و خاص کردن معنا، یک کار اجتهادی است که آقای مشایی متخصص این فن نیست و حق انجام چنین کاری را شخصا ندارد.
امیدوارم متوجه شده باشید
نرگس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
2
3
اينجور تعابير از اسلام و امام حسين عليه السلام زدن ريشه هاي اعتقادي مردم است زيرا هر چقدر چشمانت تر شود از نور وجود ابا عبدالله الحسين بهره خواهي برد و يقينا اين نور ،تو را به سرچشمه مقصود خواهد رساند
اگر نميتواني نورافكن دستت بگيري حداقل شمع را هم از دست مده
مشایی ثانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۵:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
2
4
بنظر من دیگر دوران گریه کردن و گریاندن و تظاهر به گریه برای امام حسین (ع) تمام شده !!!!!ومعنایش این نیست که گریستن بر امام حسین (ع) نیست !!!!!؛ هست ولی دوره اش تمام شده !!!!!، القصه .....اندر کرامات ما و شیخ ما مشاء العلماء...!!!!و گر تو هم با ماشوی !!!! ما جملگی بجای 100 صد !!!! " ضد " z میشویییییییییییم !!!!!!؟
پاسخ ها
نرگس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۵:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
تا روز قیامت نهضت حسین زنده است و آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف منتقم خون ابا عبد الله الحسین هستند
دوران اسلام و گریه تمام شده چیه؟
تازه داره شروع میشه .
گفتم اگر با این تفکراتی که داری اگر خواست تنت بلرزد آماده باشی
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
2
6
مشایی هم مثل مهاجرانی به لندن برودونوکربیگانگان باشدازاین قبیل تحصیلکردها زیادداریم هنوزتفکرانها مثل یک کودک هست زیادمجادله نکنید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
2
7
من درتعجبم ایشان که خود اقرارکرده است که منظور ازچنین حدیثی را نمیداند چرا کمی با علما نشست وبرخاست ندارد نمیشیند لا اقل مباحثه کند تا یا او بداند یا علما بدانند که تا به حال چیزی نمی دانستند
یا علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
0
3
عکس‌العمل شیطان از شهادت سیدالشهدا (ع)

متوسل می‌نویسد: در روایت‌های خاندان وحی، برای گریستن در مصایب آمده است، هیچ چیز شیطان را مانند ندبه کردن و گریه کردن بر حضرت سیدالشهدا(ع) به خشم نمی‌اندازد. در آخرین وصیت حضرت اباعبدالله(ع) به فرزند بزرگوارشان امام زین العابدین (ع) این گونه آمده است: ای فرزندم؛ سلام مرا به شیعیانم برسان و به آنها بگو، پدرم غریبانه از دنیا رفت، پس بر او نوحه سرایی کنید و به شهادت رسید، پس به او گریه کنید.

همچنین در این زمینه به نقل از قدس آنلاین؛ در تذکرة الشهدا نقل شده است که پس از شهادت امام حسین(ع) ابلیس لعین از خوشحالی پرواز کرد و تمام زمین را گشت و شیاطین و عفاریت را به دور خود جمع کرد و گفت: ای شیاطین؛ ما امروز به آرزوی خود رسیدیم، و مردم را اهل جهنم کردیم، مگر کسی که در این مصیبت گریه کند و به دوستی و محبت آل محمد (ص) مصمم گردد. پس تا می توانید مردم را از این واقعه در شک اندازید و از آگاهی از این مصیبت باز دارید تا زحمت من به هدر نرود.
محمد1
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
0
2
ای بولتن با اوردن اسم مشایی اومطرح میشه وباورش میشه که خیلی مهمه واین ددرحق ایشان یک نوع ظلم است.مایک میزان داریم به نام ولایت هرکس درحریم ولایت نباشدجایگاهی ندارد.
محمد امین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
0
4
بولتن جان بفرمایید چرا تعداد نظرات رو کم و زیاد می کنید. به عنوان نمونه نظر من که بی ادبی توش نبود و فقط یک انتقاد جدی به آقا رحیم جانتون بود





سایر دوستان توجه کنند که حرف این آقا درست یا غلط مهم نیست. آنچه مهم است استفاده از یک تریبون عمومی در راستای بیان اعتقادات شخصی است. ایشان در چنین جایگاهی نیست که در مورد احادیث نظر دهد و رسالت ایشان هم این نیست.

مهندس باید بره دنبال مهندسیش. اعتقاداتی داره برای خودش. اینکه او به یک حدیث اعتقاد دارد و به یک حدیث اعتقاد ندارد در این خصوص حق اظهار نظر علنی ندارد.
ابوالفضل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
0
2
با سلام السلام علیک یا ابا عبدال... گزیه بر اهل بیت و یاران حسین (ع) و قربون ابوالفضل العباس گریه است وبقیه اش با خداست ولی در کل کدو دلی هست که برای امام حسین (ع) وابوالفضاالعباس(ع)ویارانش گریه ریا باشه نماز چون مجبورن سرکار بخونن شایدشما مفاتیح رو بخونی در باره ثواب زیارت عاشورا وهندی ویا.. نوشته شده که یشت دسته راه میرفته وسینه میزده وقت میمیره و مسوزنش طرفی که برا عاشورا ییان سینه میزده نسوخته بوده شاید اگر ما بودیم می خندیدم هندی وسینه زدن همه اش باخداست کیه که اسم حسن(ع) وابوالفضل ومصایب اونها حتی رقیه (ع) رو بشنوه و موبدنش سیخ نشه ونلرزه وگریه نکنه اون موقع کی فکر بهشت و جهنم هست انشال.. همه یاران حسن(ع)وبهشتی باشین درباره کسی ایمانمان رو نسوزونیم اونم کسی که ....دولتی سر رازیانه اب میخورهخدا من روببخشه ولی من هر روز زیارت عاشورا رو میخونم خدا قبول کنه واین ماه عزیز حسینی همه حاجت روا بشن و شفای عاجل مریضاوفرج اقا امام زمان عج تعالی انقدر بدبختی داریم که نقطه اش هم نیست خدابشت ویناه همه شما عزیزان
کوچیک شما
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
1
2
دوستان ماشاالله هر کدومشون خودشون یه مفسر دین هستند.اون کسی که عشق امام حسین (ع) رو داشته باشه مطمئنا به خاطر شان و منزلت امام حسین بهشت براش واجب میشه.بهشت رفتن هنر نیست اینکه آدم کجای بهشت بره هنره.اونیم که جهنم بره دست پروده ی شیطان لعینه و هلاک.مثلا امام خمینی (ره) و امام خامنه ای بهشت می روند اما بهشت رفتن ایشان کجا و بهشت رفتن من حقیر(انشالله) کجا.بهشت برای هر کسی که محب اهل بیت باشه واجبه جز کسایی که نماز رو از قصد سبک بشمارن طبق روایت معصوم.هر کیم که گناه کنه پایین شهر بهشت میره مثلا حلبی آباد یا شوش اما اونایی که بالا باشن میرن بهترین نقطه ها که یه ذره هم از درجات بهشتی قابل تصور ما نیست.پس خسارت ابدی رو کسی کرده که خونه ی ابدیش بالا شهرای بهشت نباشه اونه خسارت ابدی کرده.یکی از معصومین میفرمایند -اگر انسان در این دنیا به اندازه ی 70 پیغمبر ثواب کند بازهم در روز قیامت حسرت میخورد.- بله برای بهشت و قرب خدا و رحمت الهی حد و مرزی نیست.
شیطان بر یکی از علمای خدا ظاهر شد و با او مناظره کرد بعد از ساعتی آن عالم گفت دیدی نتونستی ذره ای از ایمان من کنی.شیطان گفت بله اما یک ساعت از عمر تورو گرفتم و خندان رفت.
گناه و معصیت واقعا ارزش نداره چون عذاب خدا و لحظه های پس از مرگ و جهنم شوخی نیست.خدا انسان رو تو این دنیا آورد تا آزماشش کنه و ببینه این انسان چه قدر از رحمت خدا رو میتونه جذب کنه و حیات ابدیش و درجش در بهشت متناسب با اون باشه اونایی که پاشون به جهنم وا میشه و بهشت رو هم از دست میدن خودکشی وجودی کردن چونکه اصن برای یه همچین منظوری آفریده نشده بودن و با سوء استفاده از اختیاراتی که خدا برای رشدشون داده بود خودشونو تبدیل به شیطان کردن!
پس خدا ما رو نیافریده که انتخاب کنیم بهشت میریم یا جهنم بلکه آفریده ببینه چقدر به رحمت یگانه خالق عالم وجود میرسیم اونایی که جهنمی میشن چیزی جز شیطان نیستن.پس بهشت رفتن سادس با مراقبت از نماز و محبت اهل بیت امکان پذیره اما اینکه کجای بهشت بریم مهمه و خداوند برای همین مارو خلق کرده.البته عذاب الهی پس از مرگ و جهنم هم مهمه چون آدمی با یه گناه کبیره ی توبه نکرده 300000 سال!جهنم میره و بعد با شفاعت معصومین بیرون کشیده میشه (و به مراتب پایینی در بهشت دست پیدا میکنه).
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
1
2
حرف اینه که اگه کسی هرکار دلش خوست بکنه بعد بره عزا داری یا ربا خواری کنه بعد بیستا دیگ غذا بده برای امام حسین (ع) یا با دروغ ودغل ماشین به خلق اله بندازه یا خونه وهرچیر دیگه با گریه میره بهشت ؟نه نمیره ولی اگه یه آدم معمولی مومن باشه وگناه هایی هم داشته باشه که همه دارن غیر معصومین (ع)خوب البته چرا که نه چون دلش خانه شیطان نیست ولی البته انسان نباید گناه کنه چون عزاداری میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
این حرفی که شما میزنی مشایی هم نزده!!
اون گفته باید با حضور قلب باشه و از این حرفا تا ادم بهشتی بشه.
ولی ظاهرا شما کاسه داغ تر از آش شدی
حالا بگو ببینم بحث شفاعت چی میشه؟ شفاعت حقه یا نه؟ مال ادمای گنه کار هست یانه؟ همونایی که خودت نوشتی.
البته اینو بگم که شفاعت هم بی حساب و کتاب نیست ولی این جوری که شما هم نوشتی نیست
این را بدان که همین گریه های دنیایی ما صورت ملکوتیش به شکل شفاعت بروز پیدا میکنه و شامل همه هم میشه حتی اونایی که حضور قلب نداشتن
اما این را هم بدان که شفاعت مراتب دارد و دستگیری از کسی که با ارادت در این دنیا امام را خوانده باشد با دیگران تفاوت دارد
اما آقای مشایی به این مسائل توجه ندارد و حرفی را، غیر عالمانه زده...
صادق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
0
0
درود بر هر انسان اهل حکمت و عقل وعشق .بنده نظرات عزیزان را در این سه قسم ارزیابی میکنم.والسلام
امین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
2
0
خدایا..... داد از این حماقت ها
خدایا...... فریاد از این جهالت ها
خدایا کاش به انسان هم مثل دیگر حیوانات قدرت اندیشیدن نمیدادی
قدرت اندیشیده دادی و دستور به اندیشیدن ولی شرمندم که بگم اگر اندیشمندی کلامی گفت جاهل ها چنان می کوبندش که پشیمان شود
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
اقا امین تند رفتی
همه را یک جور نبین بعضی ها جواب عالمانه داده اند
لطفا برگرد از ابتدای نظرات و با دقت مطالعه کن
بنده خدا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
0
2
سلام خدمت عزیزانم عرض کنم رفتن و نرفتن به بهشت و گریه کردن یا نکردن در ماه محرم و صفر چه با ایمان و چه بی ایمان و چه خلافکار و غیر خلافکار شما بنده ها نمیتونید احضار نظر کنید فقط خدا میداند و پیغمبران و امامان .اقای مشایی که این حرف ها رو میزنه ببینه در مشهد چقدر از بنده ای خدا که مریض هستن شفا میگیرن چقدر نذر میکنن به امامان معصوم از گرفتاری نجات پیدا میکنن اینها که جلوی چشم شماست باز نمیبینید؟ رفتن به مجلس امام حسین فقط برای با ایمان و غیر ایمان و خلافکار و غیره نیست کسی نمیتونه بگه چرا گریه میکنی یا نمیکنی؟خیلی از بنده های خدا بودند با خوابشان دست از خلاف بر داشتند خداوند بزرگ مرتبه اونقدر رحیمه که شما نمیتونید بگید طرف کار خلاف انجام داده ولی بهشت بر او واجب نیست خدا میداند .شما بنده چکاره هستید که دخالت میکنید در دنیای معنوی انسانها کی گریه کنه کی نکنه برای مظلومیت امامان و پیامبران ما؟ مگه حضرت زهرا سلام الله علیه مگه نفرین نکرد کوفیان رو هنوز میبینید اب خوش از گلویشان پایین نمیره و هنوزم بدبختر میشن ای ایها الناس ببینید این همه معجزات رو ! آیا خواب مردگانتون رو ندیدید که به خواب شما اومدن !به خاطر یک خیرات از طرف میت و یک خدا بیامرز گفتن خوشحاله و یا برعکس؟ فقط بگویم بعضی افراد دارن اصل جاهلیت رو بر ما تحمیل میکنن و این حرفها رو به میون می آورند تا ضربه به دین اسلام بزنن فقط بگم اقایونی که در راس سیاست هستید شما شاید بتوانید در امور کشور دست بزنید ولی درباره دین معنوی ما مسلمانان نباید احضار نظر کنید آقای مشایی من خودم و خیلی ها معجزات و از امامان دیدیم با یک حرف شما مردم دین و ایمانشون سست نمیشه ان شاءالله به امید روزی که هر چه زودتر امام زمان عزو جل ظهور کنه و ما رو از دست دشمنان خدا رهایی بده و عدل و داد رو برپا کنه بترسید از اون وعده دیدار و چشمهایتان رو واقعیت ها نبنید این دنیا فقط 2روزه پس راست گفتند. به مادیات دنیا دل نبندید که همه از بین رفتنی است و خدا بر همه چیز آگاه است .
حسینعلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
1
1
تا جایی که با اصول اسلام تضاد نداشته باشد
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
1
1
بسیار زیبا و قابل تامل بیان شده بود.
mosi
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
1
0
معمولا آدمایی که در جایگاه مفسر نیستند هیچ وقت به خود اجازه دخالت در این امور را نمیدهد.
آخه در حد و اندازه ی این حرفا هستی که بخوای یک حدیث به این معتبری رو با بیان ناقص و تناقض گوی خودت مثـــــــلا تفسیر کنی.
واقـــــــــــــعــــــــــــــآ کــــــــه.
محمدرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
1
0
دوستان بزرگوار!
جناب مشایی؛ اینجا منظورشون این بوده که: واقعا به این حرف ها باید اعتقاد داشت و ثابت قدم باشیم.
نه اینکه زیارت عاشورا و گریه بر امام حسین داشته باشیم از آن طرف هم : هر غلطی و ...
یا اینکه از اخلاقیات امام حسین بی بهره و سراسر وجودمون رو معاویه و شمر و ... گرفته باشد.
HAMED
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
1
0
BARAM JALEB BOOD KOLI ADAM JAM SHODAN NAZAR BEDAN KE CHI? VAGHEAN KE CHI? GHERE EDEAYE FAZL?
IN HARFA EMROOZ VASE HARBACHEI HAL SHODAS.MONE BISAVAD IN MATLABO 15 SALEGI TO KETABE MOALEM SHAHID SHARIATI DIDAM.HALA YE ADAM KE HARF NEMIZANE JOZ BARAYE SHOHRAT BALGHOORESH KARDE.KE CHI? HEYFE VAGHT
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین