کد خبر: ۱۱۳۵۱۱
تعداد نظرات: ۶۴ نظر
تاریخ انتشار:
‍‍‍ پ پ ‍‍‍

چند روايت معتبر در مورد دكتر علي مطهري

دكتر علي مطهري از آن دست نماينده‌هايي است كه نام او در اكثر مواقع با «جنجال» همراه بوده است. كمتر موردي را سراغ داريم كه او حرفي زده و آن حرف تبديل به جنجال نشده باشد. شايد يكي از دلائل رأي بالاي مطهري در انتخابات مجلس نهم نسبت به دوره‌ي قبل...
بولتن نيوز- محمد پورغلامي: دكتر علي مطهري از آن دست نماينده‌هايي است كه نام او در اكثر مواقع با «جنجال» همراه بوده است. كمتر موردي را سراغ داريم كه او حرفي زده و آن حرف تبديل به جنجال نشده باشد.

شايد يكي از دلائل رأي بالاي مطهري در انتخابات مجلس نهم نسبت به دوره‌ي قبل وي، و همين‌طور در مقايسه با بعضي از نمايندگان سرشناس ديگر، در همين موضوع نهفته باشد. در جايي كه اكثريت نمايندگان سعي مي‌كنند تعامل خوبي با مجموعه‌ي دولت داشته باشند و اگر هم نقدي دارند، بر اساس ضوابطي بيان كنند، اگر كسي پيدا شود كه رك و پوست‌كنده، انتقادهاي خودش را بيان كند، بايد هم با اقبال مواجه شود. به هر حال اين يك واقعيت است كه بخشي از نيروها و جريان‌هاي سياسي با دولت احمدي‌نژاد مخالف‌اند و حال، اگر كسي چون علي مطهري را بيابند كه بي‌محابا به شخص احمدي‌نژاد نقد مي‌كند، به او متمايل خواهند شد. شايد به همين علت است كه شخصي چون «عباس عبدي» كه احتمالا در وهله‌ي اول، اساسا اعتقادي به شركت در انتخابات مجلس نهم نداشت، اما به گفته‌ي خود فقط براي آن‌كه به مطهري رأي بدهد، بر سر صندوق‌هاي رأي حاضر شد و تنها به علي مطهري رأي داد و بس.



اگر چه نفس مسأله‌اي به نام «جنجال»، به دليل آن‌كه معمولا تا اندازه‌اي از «عقلانيت» و «منطق» فاصله مي‌گيرد، مذموم و ناپسند است اما گاهي مورد استقبال عمومي نيز قرار مي‌گيرد. شايد يك وجه آن به دليل داشتن «هيجان» است. كه جنجال‌ها معمولا با هيجانات اجتماعي عجين هستند.

در اين بين، قشر خبرنگار هم كه معمولا دنبال فرصتي است كه از آن براي بُرد رسانه‌ي متبوع خود استفاده كند، عاشق جنجال و شخصيت‌هاي جنجالي است. معمولا براي رسانه‌ها و خبرنگاران در مرتبه‌ي اول، افراد و گرايش‌هاي سياسي آنان مهم نيست، اصل در عالم رسانه مبتني بر جنجال و هيجان است. پس زنده باد علي مطهري!
البته اين جنجال با همه‌ي بدي‌هايي كه دارد، براي اشخاص به وجود آورنده‌ي جنجال فوائدي هم دارد. يكي آن‌كه اين امر موجب مي‌شود تا همواره در صدر اخبار قرار بگيرند. به ياد بياوريد آن جمله‌ي منتسب به حلقه‌ي اول احمدي‌نژاد را كه وقتي به او گفتند چرا اين‌قدر حرف‌هاي متضاد و متناقض و جنجالي مي‌زني و ممكن است اين حرف‌ها موجب «بدنامي» تو شود، لبخندي زد و جواب داد: بدنامي بهتر از بي‌نامي است. اين يعني اين‌كه به هر قيمتي در چشم بودن و در رأس اخبار نشستن. يك انسان سياسي براي دوام خود نيازمند آن است كه همواره در «رسانه» حضور داشته باشد و چه بهتر كه در صدر اخبار نيز بنشيند.
دوم آنكه باعث انحراف افكار عمومي از عملكرد خود، و توجه مردم به موضوعات ديگر خواهد شد. براي مثال طبق آماري كه مجلس شوراي اسلامي اعلام كرده، علي مطهري جزو آن دسته از نمايندگان تهراني است كه كمترين ميزان حضور را در دفتر كار خود، و در نتيجه كمترين ميزان ملاقات‌هاي مردمي و برطرف كردن مشكلات آنان را داشته است. اما تا به حال چند رسانه و روزنامه و خبرگزاري و سايت و... به اين موضوع توجه كرده و درباره‌ي اين مسأله از او مطالبه كرده است؟ در حالي كه مي‌دانيم يكي از وظائف اصلي نماينده‌ي يك شهر (كه يقينا مقدم‌تر از مسائلي چون استيضاح فلان وزير و بهمان شخص است) رسيدگي به امور و مشكلات مردم منطقه‌ي تحت پوشش نمايندگي خود است. حال، چرا كسي به اين مسأله توجه نمي‌كند؟ به اين علت كه مطهري توانسته، افكار عمومي را به سمت مسائل ديگري چون استيضاح وزير و رئيس‌جمهور سوق دهد.
ويژگي ديگر مطهري، اصرار و پافشاري بيش از اندازه‌ي او بر سر مواضع است. البته اين‌كه كسي بر روي حرفي كه زده بايستد كار خوبي است اما آن‌گاه كه اين پافشاري و اصرار، بيش از اندازه شد، تبديل به امري غير ممدوح مي‌شود. اين موضوع جايي نقص خود را بيشتر نشان مي‌دهد كه يك «فرد سياسي» در مواقعي بايد به دليل رعايت «مصلحت» (كه من نام آن را عقلانيت سياسي مي‌گذارم)‌ از موضع خود عقب‌نشيني كند.
اما متأسفانه آقاي دكتر مطهري در طول عملكرد خود نشان داده در بسياري از مواقع، اصرارهاي بي‌مورد دارد. اصرارهايي كه شايد بدون مصلحت‌انديشي انجام مي‌شود. نمونه‌ي دم دستي آن، نطق دو سه روز پيش او است. او بار ديگر به مسأله‌ي استيضاح رئيس‌جمهور اشاره كرد و مجددا خط و نشان‌هايي براي دولت و شخص آقاي رئيس‌جمهور كشيد. مطهري با اشاره به اين‌كه در مورد رابطه‌ي نمايندگان با ولي‌فقيه دو دسته نظريه وجود دارد كه يكي مبتني بر اخذ نظر ولي‌فقيه و ديگري مبتني بر عملكرد بر مبناي تشخيص شخصي است بيان كرد:
«بینش اول به نظر اینجانب مضر به حال انقلاب است و به استقلال مجلس و اصل ولایت فقیه آسیب می‌رساند. این بینش مؤید نظر مخالفان نظام است که می‌گویند مجلس در جمهوری اسلامی، فرمایشی و صرفا یک نمایش دموکراسی است و قادر به انجام کارهای اساسی نیست. اما بینش دوم موجب استقلال مجلس و اقتدار اصل ولایت‌فقیه و اعتماد بیشتر مردم به نظام و مفید این معناست که میان نهادهای حکومتی از یک طرف و ملت از طرف دیگر هیچ مطلب محرمانه و پشت پرده ای وجود ندارد، هر نهادی وظیفه خود را انجام می‌دهد و در صورت اختلاف‌نظر در یک مسئله حیاتی، آنچه که فصل‌الخطاب و پایان‌دهنده است نظر رهبری است.»
وي سپس ادامه داد:
«از نمایندگان محترم درخواست می‌کنم درباره این مسئله که در کیفیت کار آنها بسیار مؤثر است بیندیشند و اگر اینجانب را بر خطا می‌بینند تذکر دهند. سخنان رهبر گرانقدر انقلاب درباره مجلس و از جمله سخن اخیرشان، بینش دوم را تأیید می‌کند. ایشان نه خواهان مجلسی مانند مجلس ششم هستند که گاهی از حکم حکومتی تمرد می‌کرد و نه خواهان یک مجلس فرمایشی و بدون ابتکار عمل که صرفا دکوری برای نمایش دموکراسی باشد و ناتوان از انجام کارهای اساسی.
بنابراین ما نمایندگان باز هم براساس مصالحی که خود تشخیص می‌دهیم به وظایف خویش عمل می‌کنیم و دولت احساس نکند که با این دستور رهبری در حاشیه امن قرار گرفته و هرطور عمل کند، تا آخر دوره‌اش از اقدام نظارتی مؤثر مجلس مصون است. ما ضمن حمایت از اقدامات درست دولت، هرجا احساس کنیم که باید وزیری را استیضاح کنیم استیضاح می‌کنیم و هرجا احساس کنیم که باید درباره موضوع دیگری از رئیس‌جمهور سؤال کنیم سؤال می‌کنیم و حتی اگر احساس کنیم که باید رئیس‌جمهور را استیضاح کنیم استیضاح می‌کنیم.»
در اين سياهه، قصد نقد دو ديدگاه فوق را ندارم، غرض ذكر مثالي بود براي آن‌كه اصرار بيش از اندازه‌ي مطهري را بر سر يك موضوع بيان كنم. آيا دكتر مطهري، پيش از اين، به اين موضوع اشاره نكرده بود؟ (براي مثال در برنامه ديروز، امروز، فردا) آيا لزومي داشت كه تنها بعد از گذشت چند روز از سخنان رهبري، مجددا اين موضوع را عنوان كند؟ آيا ضرورتي وجود داشت كه پس از اقدام قابل تحسين نمايندگاني كه به توصيه‌ي رهبري گوش فرا داده و از استيضاح رئيس‌جمهور منصرف شدند، اين سخن بار ديگر تكرار شود؟
جمله‌ي رهبر انقلاب مبني بر توقف طرح سؤال از رئيس‌جمهور كه ديگر آن‌قدر شفاف و صريح بود كه به قول آقاي مطهري نيازمند «نيت‌خواني» هم نباشد. رهبري به صراحت بيان كردند كه ادامه‌ي اين كار همان چيزي است كه دشمن مي‌خواهد. پس چرا دوباره جناب مطهري به اين موضوع اشاره كرده و مجددا طرح اين مسأله را در فضاي رسانه و افكار عمومي كليد زدند؟ آيا اين همان لجاجت و اصرار بيش از اندازه‌اي نيست كه بدان اشاره شد؟
البته نويسنده بر خلاف بعضي از دوستان به هيچ‌وجه دنبال نيت‌خواني از رفتارهاي دكتر علي مطهري نيست. و اتفاقا باز هم بر خلاف تحليل‌ها به نظر نمي‌رسد كه وي نيّات بدي داشته باشد. مسلّما او كسي است كه دلسوز انقلاب است و به آنچه تكليف مي‌پندارد عمل مي‌كند. اما بحث بر سر مراعات كردن همان مصالحي است كه خودش هم به آن اشاره كرده. در حقيقت يكي از وجوه تفاوت يك فرد سياسي كاركُشته با تازه‌كار در همين رعايت مصالح نهفته است. و كاش جناب مطهري، مصلحت‌ها را فداي اصرار بر مواضع نمي‌كرد.

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۶۴
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۲۴
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
71
101
آقای مطهری انسانی با تقوی است.
بولتن اگر زمان مدرس بودی، طرف مدرس یا رضا شاه بودی؟
پاسخ ها
هموطن
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
مگه جايي از متن، گفته شد كه مطهري آدم "بي تقوايي" بوده؟؟!! يه چي مي گي ها !!!
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
مقايسه آقاي مطهري با شهيد مدرس جفاي آشكار به بصيري همچون شهيد مدرس است.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
مطمئنا رضا خان
آخه اخلاق این قشر جامعه همینه که نون خور حکومت باشن
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
بولتن مدافع سر سخت مدرس و مخالف شدید تقی زاده ها و ملکم ها بود
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
تقوی و ادب علی مطهری را در فحاشی از پشت تریبون مجلس که به دیگر نماینده گفت بشین بتمرگ پفیوز و... دیدیم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
بالاخره به یمن وجود آقای مطهری و هوادارانشان مصداق واژه « با تقوی » برایمان مشخص شد . وای بر دینی که دیندارش اینگونه است .
ممقانی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
به نظر بنده هم مطهری و هم از کسانی که انتقاد می کند وجه اشتراکشان حماقت و عدم درک زمان ودشمن شناسیشان است
آمریکا با تمام قدرت رو در روی اسلام و ایران ایستاده است و آن وقت همین ها که به نوعی آقا زاده هستند واز فضل پدر به این مقامات رسیده اند مدام در حاشیه و جنجال دشمن شاد کن بسر می برند
نمونه اش سوال از رئیس جمهور بود که با هزار ایما واشاره رهبر عزیز متوجه نشدند یا نخواستند که متوجه شوند ودر آخر با حکم حکومتی و هزینه از آبروی نظام والبته با اخم و تورشرویی همین بابا (مطهری) تمام شد
و...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
مطهری فقط نون اسم باباشو می خوره!
چکش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
نظرات رو خوندم طبق معمول یا بر عرش یا بر فرش!
سهیل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
50
48
خداوکیلی توی این مجلس کسی که خلص ومخلص حرکت میکنه ووامداراین وآن نیست ایشان .حریت افرادبه ازچاپلوسی است .بولتن خدارادرنظر بگیرنه قدرت موقعیت!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
وقتی پدر نامدار است خوب پسر به هر دری باید بزند تا نامدار شود . کاش این پسر به جای این کارها روش همان پدر را پیش میگرفت.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
بله همین طور داره از دهان مبارکشون در و گوهر میریزه بیرون!!!وای نسین جمع کنین!!
ناشناس
|
-
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
70
52
مطهری نماینده مردم نیست چون اصلا دغدغه مردم را ندارد فقط به دنبال انتقام از آقای احمدی نژاد است وحاشیه سازی .
پاسخ ها
مجید مازندران
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
آفرین صدآفرین درود بر تو کاملا باهات موافقم

البته نظر شخصی من اینه به خصلت هایی که گفتی نفاق و ضد انقلاب بودن را هم باید اضافه کرد

این آقا هم یه روزی مثل بقیه همفکرانش چهره واقعی اش نشان داده خواهد شد و به تاریخ خواهد پیوست !!!!

این آقا با اجرا و پیگیری طرح هایی چون ، وقف دانشگاه آزاد ، دوبار سوال از رئیس جمهور ، تغییر قانون انتخابات ریاست جمهوری و ... به دنبال برهم زدن نظم و آرامش سیاسی کشور و ورود رهبری به این مسائل است .

در واقع ایشان به دنبال این هستند که از رهبری هزینه کنند و با ورود رهبری در تمامی این مسائل این شائبه را ایجاد کنند که رهبری در تمام مسائل دخالت دارد و به نوعی می خواهد قبح ولایت را بشکند .

وی به دنبال تخریب ولایت در نظر مردم و دنباله رو افکار پلیید دیکتارتور عنوان کردن رهبری است .

این آقا اصلا به دنبال اصلاح مسائل اقتصادی و سیاسی کشور نیست قصدش آگاهانه آگاهانه و کاملا آگاهانه دشمنی با انقلاب و نظام است .

آقای مطهری ، شما چند شب پیش از اعلام رهبری در مناظره ای که با آقای زارعی داشتید یادتان هست درباره نظر آقا در مورد سوال از رئیس جمهور چه میگفتید و چه توجیهات مزخرفی به خرد مردم می دادید ..؟؟؟؟

خودتان در شب مناظره اعتراف کردید که بارها و بارها از طریق برخی نمایندگان می دانستید که اقا با این مسئله مخالفند ولی باز مصرتر از همه داشتی کارخود را انجام میدادید ، چه شد که وقتی آقا علنی ورود فرمودند و آن فرمایش را داشتند ، تازه بعد از آن دم از ولایت پذیری و مصلحت اندیشی آقا زدید و سکوت کردید !!!

یعنی تا پیش از آن نمی دانستید وقتی آقا مخالف هستند مصلحت بزرگتری را می بینند ، چه شد که توجهی به نظر آقا نداشتید و برای خود نظریه مخصوص در مورد ولایت فقیه صادر می فرمودید و خزعبلات فکریتان را در مورد ولایت فقیه تفسیر به رای میکردید !!!!!

قسم حضرت عباستان بعد از فرمایش آقا را باور کنیم یا دم خروستان در روزهای عطشتان برای سوال از رئیس جمهور را !!!!!

آقای مطهری این بار اولی نبود ، نیست و ظاهرا نخواهد بود که شما در صف جنجال آفرینان مجلس فقط و فقط در حوزه مسائل سیاسی هستید !!!

شما و دار و دسته تان اگر راست می گویید و خیلی غصه دار و دلتنگ و نگران مسائل اقتصادی مردم هستید ، پس چرا نمی آئید به جای جنگ و دعواهای سیاسی ، قانون برای وضع اقتصادی مردم وضع نمیکنید و به جای هدر دادن وقتتان در مجلس برای اغراض و کینه جویی ها چرا وقتتان را صرف کارشناسی در مورد راه های بهبود وضع معیشتی مردم نمی کنید !!!! چرا برای اقتصاد مردم و کاهش فشر اقتصادی طرح و برنامه نمی دهید و قانون وضع نمی کنید !!!!

با اصلاح قانون انتخابات و سوال پرسیدن از رئیس جمهور وضع اقتصادی مردم حل می شود ؟؟؟؟ مشکلات اقتصادی برطرف میشود ؟؟؟یا صرفا فقط دلتان خنک میشود که آخش انتقامم را گرفتم و چه و چه !!!!!

آقای مطهری ، این راهی که شما می روید به ترکستان است !!!! متوجه باشید که چشم های بیدار جامعه و بصیرت مردم ایران متوجه کارشکنی های شما هست و متوجه دشمنی های شما با اهداف و آرمانهای انقلاب

پس به خودتان بیایید و به جای برهم زدن آرامش سیاسی کشور و مردم ، دوش به دوش دولت و همراه و همگام با همه مسئولین ، از سر دلسوزی و خدمت رسانی ، به فکر بهبود مشکلات مردم باشید !!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
36
49
از مجلسی که اسم اصولگرایی را یدک می کشد وجرات تصمیم گیری برای مشکلات مردم را ندارند وفقط بر اساس مصلحت و منافع خود و دیگران در قدرت تصمیم میگرند سخنان متین وواقعی اقای مطهری وامثال او دراین کشور جایی ندارند والبته مرحوم مطهری هم در زمان حیات خود با چنین افکاری روبرو بود افکار مطهری پدر وپسر خوار چشم عده ای فرصت طلب در این دوره است
yoni
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
26
38
تحلیل جالبی نبود!!
مخصوصا تحلیلی که از ""بدنامی بهتر از بی نامی است"" نسبت به آقای مطهری داشتید واقعا سطحی بود!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
38
44
ولایت پذیری علی مطهری در قضیه وقف اموال دانشگاه آزاد سوال از رئیس جمهور و نیز دفاع از فتنه گران و ...
علی مطهری بسان بچه ای لجوج در هر کاری لج کرده شاید هم برای عقده مطرح شدن در تلاش است در سر خبرها باشد این خصوصیت برخی قدرت طلبان دنیا طلب است
رسول مبینی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
12
14
شرایط امروز جهان ومنطقه ازضدیت نظام استکباروصهیونیزم بین الملل با نظام مقدس جمهوری اسلامی وشکستهای مکرر سلطه گران در جایجای کره خاکی وبخصوص در خاورمیانه.اوج افول هژمونی امریکا واتحادیه اروپاوبدهی های چند هزارمیلیاردی انان رابراین داشته که فکر کنندمسبب این همه بدبختی ها انقلاب اسلامی ایست و بد هم فکر نکرده اند چون موج بیداری ومقاومت مردم ازادیخواه غزه لبنان افغانستان مصر تونس و... میرود تا ریشه استکبار در سراسر جهان خشکانده شود که سرچشمه اش انقلاب شکوهمند اسلامی به زعامت حضرت روح الله امام خمینی(قدس سره) است حال با شرایط نباید دولتمردان وسیاستمداران ما منافع ملی وخطوط قرمز نظام را بیش از هر زمان دیگر رعایت کنند واز خود بزرگ بینی والقای نومیدی وجنجال افرینی پرهیز کنند تا ملعبه وناخوداگاه بعنوان ستون پنجم دشمن در زمین خودی وبنفع انان رایگان بازی نکنند.میان احقاق حق ووظیفه شناسی درچهارچوب وظایف والویت داشتن منافع ملی وعزت ملی تا هوچیگری والقای شبهه به جامعه بسیار فاصله است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
15
20
یعنی همه نمایندگان بشینن تو دفترشون و برا کارهای مردم نامه بدهند مشکللات حل میشه؟؟
علی چالدران
|
-
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
32
26
سخن حق گفتنی است وایشان چنین می کنند
پاسخ ها
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
جز راست نبـــاید گفت
هر راست نشاید گفت
جمشيد اتابك
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
26
31
در اول اعلام مي كنم بخاطر تكروي ها و ادبيات اقاي احمدي ن‍ژاد با ايشان مخالفم .اما يك سوال دارم از حاميان سينه چاك اقاي مطهري:پفيوز را ترجمه كنيد!!!اگه ترجمه كرديد حالا قضاوت كنيد.بنده اعتقاد دارم جناب مطهري از يك مشكل روحي رنج مي برند و عموما ناخوش هستند .مقايسه ايشان با مدرس جفا در حق مدرس هست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
3
35
کمی نهج البلاغه بخوانید درست یا نادرست بودن علی مطهری نمایان می شود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
20
23
مقايسه زمان مدرس و مطهري امري مع الفارق است كه مقايسه آنها غلط است نه مطهري مدرس است نه احمدي نژاد رضاخان . آقاي مطهري كمي هواي نفس برداشته است او هم كلا مثل خود آقاي احمدي نژاد است به وظايف نمايندگي تك بعدي عمل مي كند فكر مي كند با هاي هوي كردن ديگران را مي تواند بسازد ولي نمي داند كه كسي كه زياد حرف مي زند عمل درستش كم است.
حسین هاشم پور
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
25
29
بسم الله الرحمن الرحیم
اگر همه نمایندگان ما حریت مطهری را داشتند شاید وضع اقتصاد مااینگونه نبود و بعضی به خودشان اجازه نمی دادند که در این سطح قانون و مجلس را نادیده و نمسخر کنند . از تلریخ عبرت بگیریم مگر زضا شاه چگونه به وجود آمد .با خلاف قانون های مکرر تبدیل به رضا شاه شد . نماینده باید آنچنان که می فهمد عمل کند و رهبری معظم هم هرجا تند روی ببینند با یک تذکر جلو آنرا می گیرند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
نمردیم و معنی حریت و فهمیدیم!!!
بنده خدا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
30
15
ما با ولایت زنده ایم ایت ا.. مطهری بزرگوار تر ازان هسش که پسرش با کارهای ناصواب

خودشو مطرح کند هر چند امثال مطهری یا احمدی نزاد در مقابل ولایت عددی نیسن
سادات
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
22
17
بهانه ایشان در برنامه دیروز،امروز،فردا این بود که آقا مستقیم نگفته اند استیضاح نکنید پس دیگران اشتباه می کنند. ولی بعد که آقا مستقیم فرمودند همان مواضع خود را ادامه دادند. میتوان متوجه شد ایشان با حکم ولی فقیه مشکل دارند چون حرکت ایشان خلاف جهت است و با حضور ولایت به مقصود خود نمیرسند.
برای سلامتی آقا و ظهور حجت صلوات
مدیر پایگاه ایشان دو نظریه را در این خصوص  در مجلس مطرح کردند این دو نظریه را با دقت بیشتری مطالعه بفرمایید و از همه دوستان می خواهم سعی کنند از تهمت و توهین خوداری و سعی کنند با استدلال و منطق نظر بدهند 
پاسخ ها
بینام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
بولتن چرا عصبانی میشی خوب راست میگه،علی مطهری با اینکارش زمینه زیر سوال بردن ولایت فقیه رو هم اماده میکنه .دیگه گند زده وشورش رو در اورده .کیه جلوشو بگیره؟نترسین یدالله فوق ایدیهم خودش متوقفش میکنه
مرتضی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
همیشه افراط و تفریط برای نظام مقدس جمهوری اسلامی مشکل ایجاد کرده همان اندازه که نظام از تفریطی ها ضرر کرده از شمایی هم که دم از ولایت میزنی و خودتو بصیر میدونی و با سپر کردن ولایت هر کسی رو که انتقاد میکنه ضد ولایت میخوانی ضرر کرده خیلی ها بودند که در این راه افراط کردند و الان به دشمن نظام تبدیل شده اند ...
گل محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
17
19
مدرس کسی بود که بخاطر حرفهاش شهید شد آیا کسی جرات داره به مطهری تو بگه
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
22
17
اگر شهیدمطهری زنده بود به پسرش می گفت : برو نوشته های من راجمع وجور کن وبیشتر ازاین ..........
منتقد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
17
10
شما تصورشو بکن احمدی نژاد میومد مجلس یه سری حرفای جنجالی میزد بعضیا جواب میدادند داخلیا و خارجیا تحلیل میکردند کجا؟و اینکه رهبری بیان با شم بالای سیاسی و تحلیلهای ناب و آینده خوانی جلو این بحث ها رو بگیرن کجا؟بنظر شما کدوم یک از این دو میتونه به منفعت مطهری باشه و با خلقیاتش جور دربیاد؟ولایت پذیری یا جنجال آفرینی؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
14
19
مطهري نماينده واقعي مردم است حتي اگر در دفترش نشيند ونامه هايي كه عملا هيچ فايده اي ندارد به مردم بدهد حقوقش حلال مردم ازش راضي هستند. اميدوارم نظرمو بذاري هركي رو ديدم همين نظر رو داره دغدغه مسائل كلان كشور را دارد.
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
21
14
مطهری جز قرض ورزی و لجاجت با دولت در مجلس کار دیگری هم کرده است؟ من که به خاطر ندارم ؟ راستی مشکل اصلی جامعه ما چی بود ؟ استضیاح ، سئوال ، لج بازی ، قانون انتخابات ... دوستانی که با دولت مشکل دارید نظرتون محترم ولی مطهری هم واقعا فکر نمیکنم به جز تصفیه حسابهای شخصی و سیاسی نیت دیگه ای داشته باشه .
مرضیه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
15
15
خدایی کجای حرفایاعملکردآقای مطهری نشانه ولایت پذیری داره؟ بگیدتا برامون روشن شه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
16
14
اقای مطهری بفرمایند از کدام کار خوب دولت حمایت کرده اند؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
16
20
دوستان مطهری نماینده مردمه وظیفه اش اینه از حقوق مردم دفاع کنه
همونطور که در مناظره هم دیدید نظر اقای مطهری با 79 درصد مردم یکی بود
کاش همه مثل ایشون بودند. بیشتر نمایندگان متاسفانه وکیل الدوله هستند
س ش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
4
4
نگارنده محترم
مطلب تونو خوندم تا انجا که گفته بود زنده باد مطهری ولی بشرطی که از عقلانیت و منطق فاصله نگیرد . ان شا ءالله که اینطور بشود

و بعد رسیدم به تفسیر شما از پاسخ مشایی
که اشتباه خود را (فقط خدا میدونه عمدی بود و یا سهوی) بطور ناشیانه به پای مشایی گذاشته اید

معنای این پاسخ لزوما" و قطعا" اینی نیستکه شما تفسیر و قضاوت کرده اید و نوشته اید

بلکه عقل سلیم میتواند استنباط کند که ممکنه گوینده منظورش اینکه
اگر مجبور به انتخاب یکی از 2 گزینه بد و بد تر باشم
از میان بد و بدتر بهتر است انسان بد را انتخاب کند وبدتر را
واین دلیل بر ترفندی و حیله ای برای محور شدن و در چشم بودن نیست.

واز این به بعد ش را دیگه مطالعه نکردم. والسلام
سلام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
11
11
مشکل مطهری ازآنجایی ناشی می شود که به پشتوانه روحانی زاده بودن می بالد، درحالی که به ولایت فقیه اعتقادی ندارد.
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
3
3
شماهم مخاطب کم آوردید؟!
عبدالله زاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
7
7
درمیان آذریهامثلی است< میگویند..ازخاکستر گل می پرورد و ازگل خاکستر .خدارجمت کندشهیدمطهری را
علی کریمی
|
CANADA
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
6
5
آ قای مطهری مثل تلویزیون سلطنتی انگل لیس میمونه که هیچ وقت نمیتونه ونمیخواد خیری واز کارهای شده اسمی ببره وهمیشه قسمت خالی لیوان را می بیند ......
علی کریمی
|
CANADA
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
1
9
هر ایرانی که دلش برای ایران نمیتپد همان بهتر که نتپد
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
4
4
آتشفشان بصيرت كه مي‌گويند همين مطهري است ديگر!
يكي هم اين وسط گفت آقا تهمت نزنيد! حقيقت رو چي؟! بگيم؟! نگيم؟! با بصيرتند؟! بي بصيرتند؟!
يكي گفته بود به جز ايشان، بقيه وكيل الدوله اند؟! يعني چي برادر من؟! يا خواهرمن؟! وكيل الرعيه ميداني يعني چه؟! يعني سوز دل، نه آتش زبان.
صراط هم گفته بود جنجالي بودن خوب است!!! هيجان دارد واسه خبرنگارها!!! مشكل فراموش كردن قيامت، چه ابعادي دارد. عذاب جهنم هم هيجان دارد. دوست داريد از اين دست هيجانات؟! اگر نه، اين چه منطقي است؟!!
هيجان دارد! اهل جنجال است و البته بد نيست!!!!
آخه دشمني با دولت هم شد كار مفيد!
يه عده بيكار در كشور، جمع شده اند ببينند كي با دولت مشكل دارد براش هورا بكشند. عمر كوتاه است عزيز من، توشه راه تو، انجام وظيفه است. حمايت از اسلام و ولايت فقيه و احاديث است كه در قبر تاريك، به كمك مي‌آيد. اين تحليل‌هاي من درآوردي چيه ديگه؟!
يك مقاله بلند بالا زديد كه مثلاً حركت مطهري اخ بوده؟! بد بوده؟! اين همه داستان نياز داشت؟!
يك كلمه: آتش فشان بصيرت
مجتبی
|
UNITED STATES
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
9
8
آقای مطهری را از زمان دانشجوییش می شناسم صداقت او فرزند شهید بودنش و اینکه نون به نرخ روز نمی خورد مورد احترام است و هرچند بعضی نظریاتش مخالفم اما تنها نماینده مجلس مورد وثوق که حتی مقام معظم رهبری هم از ایشان راضی هستند حتی اگر به مخالفت با بعضی از نظریات ایشان سخنی گفته باشد درود بر مردانی که تابع جو نمی شوند و نظریات مسقلشان مورد احترام ملت است حتی اگر نپسندند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
تو از دل اقا هم خبر داری و ما نمی دونستیم؟!اینقدر خالی نبند سایت اومد پایین!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
5
6
این آقای مطهری 180 درجه با افکار پدر بزرگوارش فاصله دارد و ایشان آدم بی انصاف و بی منطقی در مجلس می باشد که فقط به فکر اختلاف افکنی است و واقعا بر ضد مردم کار کرده است و خدا حکم کارشکنی ها و اختلاف افکنی هایش را بدهد
علی011
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
4
4
علی مطهری هک مثل هاشمی ها لبه تیغ راه میرود !!! یا طرف ما یا طرف اونا ...!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
مهم این است که طرف حق را بگیریم حتی اگر از طرف کسی باشد که با او اختلاف سلیقه داریم .
محبوبه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
4
4
من سعی کردم این تحلیل را کاملا بی طرفانه بخوانم.برداشت من این است که آقای مطهری برای این که در تصمیم اخیر مجلس در ارتباط با کنار گذاشتن سوال از رئیس جمهور آن هم پس از سخنان رهبری؛از ایشان هزینه نشود؛این مساله را دوباره تکرار کردند.یعنی به نظرم آقای مطهری آدم دلسوزی است و تلاش می کند که از راه اصولی و صحیح فرامین رهبری لحاظ شود تا هزینه تصمیماتی که توسطمجلس گرفته می شود،به پای رهبری نوشته نشود.
مرتضی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
5
4
درود بر دکتر علی مطهری که مورد تایید مقام معظم رهبری و اکثریت قریب به اتفاق مراجع هست پس تازه به دوران رسیده ها سکوت کنند اگه قدرت تحلیل ندارند به جای این همه تهمت و افترا که تبدیل به رویه این دوستان شده علم خود را بالا ببرند شمایید که مردم را از اسلام وانقلاب زده میکنید ادعای بصیرت شماها شبیه به طنز میماند بروید سخنان اخیر آقای نقویان را بخوانید و کمی عبرت بگیرید شماها سرد وگرم روزگار را نچشیده اید تمامی مراجع و حضرت آقا ایشان را تایید میکنند دست از افراط بردارید تا دچار تفریط نشوید همیشه کسانی که مدام دم از ولایت میزنند خیلی زود از این راه دست میکشنند ...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
حتما منظورت از مراجع صانعی و موسوی اردبیلیه...
مرتضی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
دوست عزیز منظورم حضرات : آیت الله العظمی خامنه ای جوادی آملی مکارم شیرازی وحید خراسانی صافی موسوی اردبیلی سیستانی و ... است میتوانید تحقیق کنید .
محمد حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
1
4
هزار نفر نظر دادند و هر کسی هم یه طرفی رو گرفته ، هیچ کس هم ( قول می دم ) مطمئن نیست واقعا آقای مطهری کدوم طرفیه .
خوب نظر من اینه :
من الان نمی دونم ایشون کدوم طرفیه
اگر بدنبال اجرای دستورات خدا و پیامبرش هست ، خدا رحمتش کنه
ولی اگر نیست فکر نکنم مستقیم بهش اهانت کردن یا حتی برملا کردن کار خطای ایشون درست باشه (یه نگاه به روند برخورد ائمه با عایشه یا با عموی امام زمان عج باید انداخت )
من دوست دارم خودم رو مطیع اوامر ولی ام بکنم ، اگر ایشون گفتن بده من هم میگم بده ، اگر گفتن خوبه ، من هم ، اگر گفتن تا امروز خوب بوده و از امروز به بعد ، بد ، خوب من هم ، اگر گفتن کژدار مریض ، من هم .
من شاید بصیرتم اندازه شما نباشه و نتونم تشخیص بدم که کی بده و کی خوب ولی دوست دارم از کسی رو که با عقل و قلبم به عنوان پیشوا انتخاب کردم ، نه یک گام جلوتر باشم و نه یک گام عقب تر
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
4
4
اگرهمچون مطهریها درمجلس نبودند کسی صدایش درنمی امد
هالو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
1
6
من فکر میکنم پسر شهید مطهری نه لجباز است نه نادان خیلی هم دقیق و حساب شده حرکت می کند
تقسیم کاری انجام شده و این قسمتش به عهده ایشان است
همانطور که بسیاری از چهره ها و مقامات فعلی و سابق هم قسمتهای مختلفی از کار را بعهده دارند
از آقای خوش چهره بگیرید تا متکی و زیباکلام و توکلی و غیره

پیدا کنید پرتقال فروش را ...
حسن عباسزاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
3
3
زنده باد دکتر علی مطهری
محمد رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
2
1
اقا از شما تشکر میکنم مهربانان وبا لحن امربه معرف وبدون قرض نوشته اید
از اقای علی مطهری بیش از این انتظار میرود
مجیدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
1
1
من با نظرات آقای مجید از مازندران موافقم ، آقای مطهری در نهایت راه نهروانی ها را می پیماید ، ولی باید بدان که جوجه را آخر پاییز میشمارند ، نمی دانم هیچوقت مرغی را دیده اید که جوجه هایش در اطرافش باشند ، این مرغ با کوچکترین انسانی که به او یا جوجه هایش نزدیک شود حمله میکند ! ولی بعد از اینکه جوجه هایش پراکنده شدند و هر کدام به راه خود رفتند و تنها شد همین مرغ از کوچکترین انسان هم می ترسد و فرار میکند !!! فرار بام به بام و خانه به خانه !!!!
و این عاقبت کار کم عقلانی است که در جای بزرگان نشسته اند !
دیگر اینکه تشبیه هیچ نماینده ای با مرحوم مدرس کار درستی نیست چرا که مدرس یک تنه در مقابل طاغوت زمان رضا خان قلدر ایستاد ! ولی الان قدر زمان ما آمریکای جنایتکار است که کمتر نماینده ای در مقابل او یک تنه می ایستد !!! و کسانی که برخی نمایندگان پرخاشگر و بی ادب را به مدرس تشبیه می کنند باید استغفار نمایند ! البته اگر از روی سهو و ناآگاهانه باشد ولی اگر از روی عمد و کینه توزانه و جناح گرایانه و مسائل شخصی و گروهی باشد که ذنبی است لایغفر مگر اینکه اعتراف به گناه و بیان حقایق نموده مردم را از اشتباه خود آگاه و آن وقت توبه نمایند توبه واقعی !
مجمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
1
1
زیادغیبت نکنید.بایدمطهری باشد بعدنظربدهید.والا حق الناس برگردن شماقرارمیگیرد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
0
0
علی مطهری شیر بیشه ی سیاست
مهندس
|
-
|
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
0
0
خدا را شکر که یه سایت پیدا شد و نظرات همه سلیقه ها را نوشت به طوری که من متوجه نشدم که کدوم طرفیه. در مورد دکتر مطهری باید بگم خدا رحمت کنه شهید مطهری را که اگه خودش به آسمانها رفت یه فرزند صالحی تحول جامعه داد که من مدام برا سلامتیش دعا می کنم و نماز می خونم. خیلی دوسش دارم. عشقمه دکتر مطهری
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین