کد خبر: ۸۹۵۰۲
تعداد نظرات: ۸۸ نظر
تاریخ انتشار:
‍‍‍ پ پ ‍‍‍

چرا «زنا» حرام است؟

مشکات

به گزارش گروه فضای مجازی بولتن نیوز، سایت مشکات در یکی از مطالب خود آورده است:

پرسش: مدتي است که به واسطه آشنايي با فرهنگ غرب دچار شک شده ام که خدا چرا زنا را حرام کرده است، چون اين پديده براي غربي ها که مانند ما قيد و بند ندارند، مشکلي به وجود نياورده است و براي آنان يک مسأله عادي است؛ افزون بر اين، راه هاي پيش گيري از بيماري هاي احتمالي را هم تدبير کرده اند، پس چرا اسلام زنا را حرام کرده است؟

 

پاسخ: در پاسخ به اين پرسش مهم بايد به چندنكته مهم توجه داشته باشيم:

1-  دين مقدس اسلام جامع است و براي تمام مراحل و مقاطع زندگي انسان ها در دنيا و آخرت، برنامه ها و احکام ويژه اي دارد که بر اساس مصلحت و در راستاي سلامت بشر از ناهنجاري هاي اخلاقي، اعتقادي و ... ترسيم شده است.

شريعت مقدس اسلام بنا به مصلحت انسان ها و در راستاي برنامه هدايتي و تربيتي و در نهايت رساندن بشر به جايگاه انساني و خليفه الهي بودن و در نتيجه رسيدن به کمال و رشد لازم بايست ها و نبايسته هايي دارد که از جمله اين محرمات زنا مي باشد، قرآن کريم در اين باره به صراحت مي فرمايد: «ولا تَقرَبُوا الزِّنى اِنَّهُ كانَ فحِشَةً وساءَ سَبيلا (اسراء، 32)؛ و نزديک زنا نشويد که کار بسيار زشت و بد راهي است.»

بنابراين، دين اسلام در جهت تامين سعادت بشر اين دستورها و احکام را قرار داده و به مردم سفارش کرده که آن ها را رعايت نمايند.

2-  پديدۀ زنا در غرب و اروپا نيز همواره از زشتي و قبح لازم برخوردار است و به خاطر تأثير ها و بازتاب منفي که در جوامع بشري دارد، بشريت همواره در طول تاريخ با اين پديدۀ زشت موافق نبوده است و هميشه به عنوان يک پديده منکر و ناپسند به آن نگاه کرده اند، و در تمام اديان و ملل و اقوام ممنوع بوده و مورد نکوهش قرار گرفته است[1] .

حتي برخي دانشمندان، زشتي و قبح زنا را عقلي دانسته و معتقدند که زنا شويي بهترين پيوند اخلاقي بوده و سالم ترين روش براي بقاي نسل انسان ها و نيز پاسخ به غريزه جنسي مي باشد، و پديده زنا را سبب به وجود آمدن مشکلات روحي، فرهنگي و موجب بحران هويت افراد جامعه مي دانند.[2]

زنا در اديان آسماني نيز همواره ممنوع و ناپسند بوده است، و حتي براي زنا کننده مجازاتي همچون ديه و آتش زدن زنا کار در نظر گرفته شده است.[3]

اقوام و ملل ديگر، حتي پادشاهان مصري و نيز بابليان، آشوريان، پارس قديم، هندي ها و ... زنا را ممنوع دانسته و مرتکبان آن را مستحق کيفر مي دانند.[4]

در کشورهاي غربي و اروپايي نيز روسپي ها از اعتبار اجتماعي برخوردار نبوده و محافل مذهبي و کشيشان کليسا ها مخالفت خود را با چنين اعمالي بيان مي کردند و همچنان ازدواج را امري مقدس و نيکو مي پندارند.[5]

3-  پديده زنا و روسپي گري، آثار بسيار بد و مخربي را در ميان جوامع بشري به جا مي گذارد که علي رغم تلاش جوامع بشري، به ويژه غرب براي کم کردن آثار بد آن، همچنان گرفتار آثار سوء اخلاقي، اجتماعي، اقتصادي و ... اين پديدۀ زشت مي باشند. سست شدن بنيان خانواده، افزايش کودکان بي نام و نشان، بحران هويت نسل ها، افزايش بيماري هاي واگير و علاج ناپذير، کاهش ارزش و مقام زن در حد يک کالاي مصرفي، از بين رفتن عواطف انساني، انحطاط اخلاقي و اجتماعي در ميان نسل هاي آينده، رخت بر بستن باورهاي ديني، روحيه ايثار، انفاق، انسان دوستي و ... در جوامع بشري و ... .

افزون بر اين، ممکن است اين پديدۀ شوم، ده ها مفسده و آثار بد ديگر داشته باشد که ما از آن آگاهي نداشته باشيم و يا هنوز آشکار نشده باشد و يا آنکه بر اساس جهان بيني اسلامي که همه اديان نيز بر آن تأکيد دارند، برخي آثار بد يک گناه گاهي اخروي بوده و انسان ها را در سراي آخرت گرفتار مي کند، بديهي است که برخي آثار بد زنا در سراي آخرت روشن مي شود؛ حضرت علي ـ عليه السلام ـ مي فرمايد: «از پيامبر اکرم ـ صلي الله عليه و آله ـ شنيدم که مي فرمود: در زنا شش اثر سوء است، سه قسم در دنيا: 1. گرفته شدن صفا و نورانيت از انسان؛ 2. قطع شدن روزي؛ 3. تسريع در نابودي. و سه قسم هم در آخرت: 1. غضب پروردگار؛ 2. سختي حساب؛ 3. داخل شدن در آتش جهنم و يا باقي ماندن در جهنم.»[6]

بنابراين، گناه و پديدۀ بسيار زشت زنا در ميان تمام جوامع بشري داراي زشتي و قبح ويژه اي است و هيچ دين و شريعتي آن را تأييد نکرده است.

 


[1] . ر.ک: البحر السوائق، ابن نجيم مصري، ج 5، ص 7؛ المبسوط، مرحوم سرخسي، ج 24، ص 32.

[2] . ر.ک: کنترل بيماري مبتلا به بيماري هاي آميزشي، سازمان بهداشت جهاني، سال 1991 ميلادي، سري گزارش هاي تکنيکي، شماره 180.

[3] . ر.ک: کتاب مقدس يهود، بخش 22، ص 28 و 29.

[4] . ر.ک: تاريخ تمدن، ويل دورانت، ج 13، ص 491.

[5] . ر.ک: تاريخ تمدن، همان.

[6] . ر.ک: مجمع البيان، مرحوم طبرسي، ج 6، ص 638، مؤسسه علمي للمطبوعات، بيروت.

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۸۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵۴
توحیدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
27
90
من شخصا انسان معتقد و مقیدی هستم ولی دلایل شما ضعیف است.نظر علما واطبا وروانشناسان را درج کنید.
پاسخ ها
مرتضي.ام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
اگر براي حكمي از احكام الهي توسط خود معصومين ﴿عليه‌السلام﴾ ادله‌اي ذكر شده باشد، بله! ما هم مي‌گوييم. ولي براي احكامي كه ادله شرعي نداريم، چرا بايد دليل بتراشيم. حرام است چون خدا گفته است. همين!.

اگر قرار باشد خودمان از خودمان و به استناد نظر اطبا و روانشناسان دليل بياوريم، فردا كه نقيضي بر اين ادله پيدا شد چه جوابي براي گفتن خواهيد داشت؟

اتفاقا يكي از دلايل مخالفت امام بادكتر بازرگان همين بود كه تو به چه حقي با وجود عدم سواد كافي، تفسير قرآن نوشته‌اي و دلايلي من درآوردي براي اثبات آن آورده‌اي؟
امید(اصفهان)
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
سلام به بولتن و بولتنیای عزیز. یادمه زمان سال تحویل یه شعر بود که دقیش یادم نیس ولی بیت اخرش این بود

((هفت سین کرمت جور همیشه اقا /ما فقط یک سفر کرب وبلا کم داریم))

میخواسم بگم هفت سین کرم اقا اباعبدالله در مورد بنده حقیر کامل شد.

به قول شاعر: سفر عشق از انروز شروع شد که خدا ، مهر یک بی کفن انداخت میان دل ما

انشاالله شنبه عازم نجف اشرف و کربلای معلا هستم و در شب نیمه شعبان و شب جمعه نایب الزیاره شما در کنار شش گوشه ارباب غریب خواهم بود البته با دعای شما دوستان عزیزی چون

بولتن عزیز
مرتضی ام
مجید(مازندران)
م سادات موسوی
محمود
گوجه سبز
محمودن
چکش
مهسا(جون)
سهیلا*
سرباز صفر وطن
علی(اصلیه)
منتظر یار
مریم*
...(سه نقطه)
حقیقت
م !!
وبقیه دوستانی که شاید اسمشون یادم نباشه و
از همینجا از همتون میخوام که بنده حقیر رو حلال کنید وبرای بنده ارزوی شهادت در این راه رو بفرمایید.

الهم ارزقنا زیارتا وشفاعتا حسین و شهادة فی سبیلک
یا علی
مدیر پایگاه التماس دعا آقا امید ،
سفر بی خطر
مجید(مازندران)
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
امیدجان برادرم خدا پشت و پناهت

انشالله زیارتت قبول ، مارو هم از دعای خیرت فراموش نکن و به نیابت از ما هم سلام برسون خدمت آقا

چو بشکفد ز لبت غنچه های پاک دعا
تو را به فاطمه (سلام الله علیها ) سوگند التماس دعا
چکش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
سفرتان به سلامت آقای امید. التماس دعا داریم.
م سادات موسوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
آقای کل(مخفف کربلایی)امید/

انشاءالله سفر بی خطر و پرباری داشته باشید.
لطفا در تمام مشاهد شریف و زیر قبه سیدالشهداء ،بعد از فرج صاحب الزمان و سلامتی امام خامنه ای،روا شدن حاجات همه بچه های بولتن و زیارت مقبول برای همه بخواهید.

میدانم بهتر از بنده بلدید اما این سفر دلهره عجیبی دارد که عاشق برای دیدن معشوق سراپا نمی شناسد و از باب تذکر،یادتان باشد بجز زیارت جامعه کبیره و زیارت غدیریه ،دعای کوتاهی در مفاتیح است که امام هادی علیه السلام فرمودند از خدا خواسته ام هر کس که این دعا را در کنار قبر من بخواند ناامید برنگردد:

یا عدتی عندالعدد و یا رجائی والمعتمد و یا کهفی والسند یا واحد یا احد ویا قل هوالله احد اسئلک اللهم بحق -من خلقت ِمن خلقک و لم تجعل فی خلقک مثلهم احدا صل علی جماعتِهِم وافعل بی(حاجت)

التماس دعا
مرتضي.ام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
انشاالله سفرتون به خير باشه اميدجان. آقا بنده يه حاجت مهم دارم اميدوارم شما بگيريد. جدا التماس دعا.
یکنفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
علیکم السلام کربلایی امید

انشالله به سلامتی و دل خوش برید و برگردید .
بنده هم یک گیر سه پیج در کارم افتاده که امیدوارم گره کور این مشکل با دعای شما باز بشه .

سلام مخصوص بنده رو به آقایم حسین برسانید و بفرمایید اینجا یه یکنفر قلبش برای شما می تپد ، او را قابل بدانید .

التماس دعای مخصوص .

سهیلا*
SaEeD&G
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
آقاي اميد به سلامت بري ولي ما رو يادت نره

التماس دعا
گوجه سبز
| Netherlands |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
آقا امید ، تو خلوت خود و خدا ، ما رو هم دعا کنید
مراقب خودتون و همسفراتون هم باشید
در پناه خدا
چکش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
حالا که اینطور شد من یک حاجت مهم تر دارم. (کاملا جدی) انشاء الله اول حاجت بنده را بگیرید بعد حاجت آقای مرتضی.ام را (کاملا مزاح)
حقيقت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
اميد جان ميزاشتي يه هفته دير تر ميرفتي مام باهات ميو مديم!!به سلامت داداش...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
آقای توحیدی درست گفته اند.با دلایل ضعیف نمی توان کسی را مجاب به پذیرش کرد هانطور که در خیلی از مسائل دینی این کار را می کنیم.
عبدالله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
33
62
بنظر من بدترين وپست ترين گناه زناست
قاسم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
26
47
زنا حرامست اما ازدواج موقت هم چندان حلال حلال نشده وگیر داره!آیه 24 نسا را بخوانید
پاسخ ها
عبدالله
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
«فما استمتعتم به منهنّ فاتوهنّ اجورهن فريضة و لا جناح عليكم فيما تراضيتم به من بعد الفريضة...»[نساء/24] و زناني را كه متعه (ازدواج موقت) مي كنيد واجب است مهر آنها را بپردازيد و گناهي بر شما نيست در آنچه بعد از تعيين مهر،‌با يكديگر توافق كرده ايد. اين آيه طبق صريح روايات براي جواز متعه نازل شده است.
قاسم جان
خوب به اين ايه دقت كن
آخه اين كحاش شك وشبهه داره اخوي؟؟؟
مرتضي.ام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
آيه مذكور را با تفسيرش بخوانيد تا دچار اشتباه در دريافت نشويد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
چرا تفسير به راي ميگني ؟ مگه قراره قرآن به همه احكام صراحت داشته باشه؟ پس اين همه روايت و حديث براي چيه؟ كه همگي دلالت بر حليت آن دارند.
ز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
بله حق با شماس... ولی اگه تفسیر ایه روهم بخونید خوبه...
ازدواج موقت شرایطی داره... و اگه با شرایط باشه اتفاقا از زنا هم جلوگیری میکنه...
مثلا برای کسایی که مدت زیادی در سفر هستن و یا دورند یا توانایی ازدواج چه از نظر مالی چه شرایط خودشون ندارن...
ناشناس
| Iraq |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
چرا از خودت حکم میدی؟
یعنی چی "چندان حلال حلال نشده" ؟!!!
نه تنها حلال بلکه مستحب است.
آیه 24 سوره ی مبارکه نساء:

وَالْمُحْصَنَاتُ مِنَ النِّسَاء إِلاَّ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُكُمْ كِتَابَ اللّهِ عَلَيْكُمْ وَأُحِلَّ لَكُم مَّا وَرَاء ذَلِكُمْ أَن تَبْتَغُواْ بِأَمْوَالِكُم مُّحْصِنِينَ غَيْرَ مُسَافِحِينَ فَمَا اسْتَمْتَعْتُم بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِيضَةً وَلاَ جُنَاحَ عَلَيْكُمْ فِيمَا تَرَاضَيْتُم بِهِ مِن بَعْدِ الْفَرِيضَةِ إِنَّ اللّهَ كَانَ عَلِيمًا حَكِيمً


ترجمه:

و زنان شوهردار
(بر شما حرام است;) مگر آنها را كه (از راه اسارت) مالك شده ايد; اينها احكامى است كه خداوند بر شما مقرر داشته است. اما زنان ديگر غير از اينها، براى شما حلال است كه با اموال خود، آنان را اختيار كنيد; در حالى كه پاكدامن باشيد و از زنا،خوددارى نماييد. و زنانى را كه متعه ( ازدواج موقت) مى كنيد، واجب است مهر آنها را بپردازيد. و گناهى بر شما نيست در آنچه بعد از تعيين مهر، با يكديگر توافق كردهايد. خداوند، دانا و حكيم است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
28
54
اكثر افراد شرور و ارازل و اوباش و دجال از زنا بوجود آمده اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
13
59
لطفا از گناه لواط هم بگویید
عبدالله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
15
42
جناب توحيدي
نظر قرآن واهل بيت(ع)بر نظر همه ارجحيت دارد...
پاسخ ها
ز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
راست میگید...
ولی بعضی افراد فقط با دلایل پزشکی یا استدلالی قانه میشن
عبدالله
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
جناب ز گرامي
در اينصورت آيا اين سوال پيش نميايد كه همان برخي افراد نظر پزشكان را بر نظر خداوند واهل بيت(ع)ترجيح ميدهند وبه نظر مخلوقات بيشتر اعتماد ميكنند تا نظر خداوند عالم هستي؟؟؟؟؟
ز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
اقای عبدالله گرامی
من تفکر اونارو تایید نمیکنم...
ولی به نظرتون کسی که اینکارس براش مهمه که مثلا نور چهرش کم میشه؟؟؟!!(همون که پایینتر گفتم..)
جاسم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
32
28
منفیا برای چیه!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
براي اينكه حالت گرفته شه
س م ح الدین ت ن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
آدمهایی هستند که وقتی تعریف زنا را می شنوند نمیتوانند چشمانشان را ببندند تا یاداعمالشان نیافتند بنابراین برای اینکه واکنش تدافعی دیگری نشان داده باشند منفی می دهند
گوجه سبز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
الان این بنده خدا چرا منفی گرفته نمیدونم . فقط یه سوال پرسیده ؟ !!! جاسم جان بعضیها اصلا منفی به دنیا اومدن داداش .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
19
26
پس آیا به نظر شما اعدام تونسته جلوی تجاوزهای جنسی رو بگیره؟جوونای که هزینه ازدواج کردن را ندارن آیا در طولانی مدت به بیراهه نمی روند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
11
24
لطفا از گناه لواط هم بگویید
احمدحسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
26
30
حلال بودن ازدواج موقت برکسیده پوشیده نیست....موضوع زنا با ازدواج موقت کاملا باهم فرق دارند
شیعه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
29
33
اگر کسی به اثرات دنیوی و اخروی زنا که توسط پیامبر اکرم (ص) نقل شده است توجه نماید برای او باید کافی باشد .
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
19
38
من خیلی تعجب میکنم
به خاطر اهمیت موضوع اومدم ببینم چی نوشتین دیدم خیلی خیلی ضعیفه
یک منطق ضعیف که فقط از زاویه مقایسه وارد شده اونم خنده دار
اقای محترم نداری چیزی برای گفتن خوب ننویس با این کارت بدتر میکنی،به جای شفا دادن کور می کنی
من که از زنا به شدت متنفرم با این متن شما تکون نخوردم چه برسد به کسی که الوده به این کار شده.میتونستی از دیدگاه امنیت اجتماعی،کاری،روانی،سلامت خانواده،بحث طلاق و آمار آن،امور تربیتی فرزندان وتکلیف آنها،بحث بهداشتی پزشکی مسئلهو انتقال بیماری ها خصوصا ایدز،بیان دیدگاه اسلام و روایات و داستان هاو ......
نمیدونم به اینا فکر کردین یا نه؟
ولی مشکل جامعه ما همینه
اتاق فکر نداربم،در اکثر مسائل تحلیل ضعیف داریم چه علم،سیاست،دین،اقتصاد،حجاب،.....
خدا به خیر بگذرونه
نفتی هست،داره به سیستم بیمار اداری ما تزریف میشه وخیالمون نیست
اگه نفت تموم شه یا تحریم ها نفتو دستمون بذاره اونوقت مجبور میشیم
خوب فکر کنیم همه رو میگم
چه از مسئولین،کارگر،استاد دانشگاه،دانشجو .. همه و همه
اونوقت نشریات ما اینجوری نمی نویسن
اگه خواستید جوابمو بدید خوشحال میشم
نظر شما هم را بشنوم
درسته گسترده حرف زدم به خاطر دل پرم بود.
ممنون از صیر شما در خوندن این انتقاد
M.SC steudent engineering Mining
thanks 1:44 Am Tuesday
پاسخ ها
فرشاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
دوست عزیزم حسین نظر شما بسیار منطقی و انتقادت هم به نظرم کاملا وارده
درست اینه که همه ء ما هر اون چیزی رو که در حد توان و بضاعت داریم انجام بدیم
راه خیر یکی بیشتر نیست اما شیطان هزار و یک وسیله ء انحراف داره همه هم مزخرف ( آراسته به انواع و اقسام فریبهای ظاهری ) خوبه وظیفه ء خودمون رو همیشه وهمه جا بشناسیم و بهش عمل کنیم من اگر بتوانم یا تو یا دیگری برادر و خواهر مسلمان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
يه مثبت ناقابل تقديم به حسين آقا. البته لزوما مخاطب اين متن كسي نيست كه به اين كار آلوده شده. ميتونه براي نوجونهاي پاك كه تازه ميخوان وارد اجتماع بشن و روابطي مستقل رو شكل بدن، تا حدي مفيد باشه.
احمدحسين
|
Germany
|
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
22
32
واقعا جاي تعجب دارد..
اگر تمام مطلب را كنار بزاريم وفقط بچسبيم به حديث پيامبر خودش به تنهائي كافيه... حالا شما ميگي منطق اين پاسخ ضعيفه؟؟
يعني اگر با منطق علم غربي ميخواست مطرح بكنه خيلي قوي ميشد منطقش؟؟
پاسخ ها
چکش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
بسته به این دارد که قصد از نشر این مطلب چه باشد.
اگر هدف امر به معروف و نهی از منکر از سر مهر باشد یا گرفتن دست اشخاصی که افکاری نه چندان تثبیت شده دارند ، شاید توضیح بیشتری لازم باشد و یا زبانی دیگر.
ز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
خب شما فک کن کسی که زناکاره به این اهمیت میده که نورانیتش کم میشه؟؟؟!!!
ایشون هم منظور بدی ندارن...
ولی این استدلال ها برای افراد معتقد مثله شمائه.. نه یه فرد زناکار!!!
برای این افراد باید یااستدلال های پزشکیو ... باید بیاریم تا بترسن یا تنبیه در نظر گرفته بشه ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
3
18
وقتی تیتر می زنید چرا زنا حرام است مخاطب دنبال مصداق های عواقب زنا و فحشا در متن می گرده ، به قول بعضی از دوستان استدلال ضعیفی بود چرا که انتظار می رفت برای افرادی که قید وبند مذهبی ندارند این مقاله راهگشا باشه ، به قول حسین آقا این متن هیچ تلگنری برای کسایی که این کار را انجام میدهند نداشت، آدمهایی که لب مرز هستند هم شاید با این جمله که در خارج مشکلی برایشان پیش نیامده پایشان بلغزد.
تنها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
6
6
خداوند زناکار را در روی پل صراط آنقدر معطل میکند تا به حساب تمام بندگان رسیدگی کند در آخر لباسی از آتش براو می پوشانند با کلاهی ازآتش و کفشی از آتش و این لباس با کمربندی از آتش بر بدنش محکم میشود و وارد طبقه اول جهنم میشود بعد وارد طبقه بعد میشود تا به اسفل السافلین (طبقه آخر جهنم)میرسد و در آنجا جاودان است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
2
18
خدایا جوانها را کمک کن بخاطر اینکه آنها تو را خیلی دوست دارند
پاسخ ها
نرگس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
ولی فک کنم خدا بیشتر اون چیزی که فکرش را میکنیم ما را دوست دارد
زنبورك
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
4
15
آقاي حسين آقا

با بخشي از حرفات موافقم ....... !

اما..... اون دو خط آخر افاضاتتون ..... منو هلاك كرد...... !!

اوني كه به زبان فرنگي نوشتي .... !! استي وي ..... استي وي دنت...... !! اين جي نرينگ .... اون جي نرينگ ..... !!

آها اينو ميگم :

M.SC steudent engineering Mining
thanks 1:44 Am Tuesday

واي خداي من ..... يعني ..... ! oh my god چقدر شيك و با كلاس ...... !!

اما آقاي مهندس معدن آينده ....! من متوجه نشدم كه چرا با قاطي كردن نفت ..... اين فرمايشات را بو دار كردي..... ؟!! حيف نبود....؟!!

من هم : thanks ........ !!!
علی011
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
7
8
دلایلتون قانع کننده نبود !!
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
1
12
ما که نفهمیدیم
بابا اگه می خواین یه بحثی را راه بیندازید ابتدا یه کم دلایل علمی و روانپزشکی بیاورید با چند تا حدیث که دلیل روشن نمی شود مثلا اسلام گفته طلا برای مرد حرام است از علمی این ثابت شد شما هم چنین کاری کنید تا بهتر قضیه روشن شود
پاسخ ها
چکش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
البته مردم سه دسته اند
1. خودشان ایمان دارند و بدون چون و چرا به اوامر الهی گردن مینهند.
2. متزلزلند.
3. عناد میکنند.

متاسفانه اخیرا مشاهده میشه که گروهی نسبتا عظیم با اهدافی نامعلوم و شاید هم صرفا از سر کبر و خود بزرگ بینی گروه 2 را با 3 بر میزنند و کار خود را راحت میکنند! یعنی با چند جملهء متکبرانه و تند طرف را از سر باز میکنند.

با حوصله ترینشان یک آیه و یک روایت میآورند و اگر دربست مورد قبول نشد طرف را معاند و خود را به خواب زده میخواند و خداحافظی میکند. به نظر من باید گروه 2 و 3 را بر زد ولی همه را 2 فرض کرد و این با اصل دعوت و مهر و امر به معروف و نهی از منکر بیشتر هماهنگ است.

منافقین و معاندین و کفار را هم میشود شناخت ولی نه با این روش که خودمان روز به روز بر تعدادشان بیفزاییم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
مگه قرار ه دين ادله تمام احكام رو برامون بگه؟؟؟
يك بخشي از دين تعبدي هستش.يعني وقتي اسلام رو قبول كرديم بايد بهش اعتماد كنيم ودستوراتشو عمل كنيم.
مگه وقتي دكتر ميريم هرنسخه اي پيچيد برامون بايد دليلشو ازش بخواهيم؟؟؟
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
2
7
در فرهنگ غرب زنا مجاز نیست وبه عنوان یک کار غیر متعارف و خلاف شمرده میشه ولی نکته ای که وجود داره اینه که حق مالکیت بر تن را در زمره حقوق خصوصی میدونن در نتیجه میگن اگر دونفر راضی باشن به شرطی که حقوق عمومی تضییع نشه منعی نداره. فرق جامعه با اونا در همبنه در بلاد اسلامی مدعی العموم به نیابت از شارع مقدس حق تصرف در حقوق خصوص ی را داره در نتیجه زانی را متعدی به حقوق عمومی دانسته کیفر میدهد.
مهسا جون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
1
6
کاش نظر من رو هم گذاشته بودین
حسین سوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
4
13
زنا کننده یعنی : بی صاحب ، بی اختیار ،

بدبختی که چیزی متعلق به اونیست و

میخواهد بدزدد تا صاحب شود ... و اخرش هم

پشیمانی دو دنیا ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
3
15
بر شخص زنا کار همین بس که بازیچه ی دست هوسبازان است
حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
2
8
باتشکر لطف بفرمایید ازحقیرهم یک مطلب درج بفرمایید.روایت داریم ((کسی زنابه حرمت مردم (نوامیس مردم)بکندقطعازنابه حرمت او می کنند.به قول سعدی ""هرکه باشدهوسش درپی ناموس کسان ناموس وی افتددرنظربلهوسان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
4
11
بولتن جان!
دقت کردی؟ این همه نظر بخاطر مطلب خوبتون نبود.بلکه بخاطر مطلب ضعیفتون بود.
موضوع انتخاب شده جای بحث بیشتری داشت!
بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
1
5
سلام .
لطفا در کاری که تخصص ندارید اظهار نظر نکنید . می ترسم جریان گروه منحرف فرقان و منافقین خلق دوباره تکرار شود.
شادی خاچیكیان
|
India
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
3
9
خیلی ببخشیدا آقایون عزیز برادر من

همش نوشتین بعضی جاها كه حلال است زن را اختیار كنید، حلال است زنان را اختیار كنید. یجوری لفظ این كلمه همیشه بهم بر میخوره من.

مساله اینجاست وقتی یه زنی در تقاضای ازدواج دائمی آقایی محترم به عقدشون در اومد. یعنی خواستگاری و ازدواج دائمی چه در اسلام چه در مسیحیت.

بعدش آیا شرعا و عرفا یروزی اون آقای محترم، اون همسر و صاحب خانم یجورایی
(همون جمله ی زن اختیار كند یا زنان اختیار كند)
میتونه این آقا بدون اطلاع به همسرش بره و زن دیگری رو خواستگاری كنه و بنوعی صیغش كنه و یا بقول مسیحی ها باهاش دوست بشه اما مخفیانه ؟

منظور كلیم اینه هیچ زنی حاضر نمیشه از حق مسلم خودش یعنی داشتن شوهر دل بكنه و همسرش رو با زن یا زنان دیگری شریك بشه.

بعدش برخی آقایون بدون اطلاع همسر اول مجددا ازدواج موقت میكنن و آیا این شرعا و عرفا صحیح هست آخه ؟

و همچنین متاسفانه برخی زنان مطلقه در ایران و بسیاری نقاط دیگه عالم پس از تجربه جدایی و از دست دادن شوهر و اونم به هر دلیلی به اولین آقایی كه مجددا ازشون خواستگاری كنه حتی برای ازدواج موقت بله میگن.

بنظر من هم زنا عمل زشتی هست و شكی درش نیستش و آسیب رسان به زن و جامعه و اخلاقیات و شریعت و كلیت زندگی بشر اما از اینطرف هم وقتی آدم فكرشو میكنه كه بیادش و شوهر یك زن دیگری رو قصب كنه و بنوعی بدزده.

بدون رضایت اون خانم كه من فكر می كنم گناه هست. چون حتی اگر دوست داشتن و صادقانه عشقی بین اون خانم و اون آقا باشه و بعد ازدواج موقت كنن بازم با اطلاع نداشتن همسر اول اون آقا بنوعی ظلم و پایمالی احساسی و فیزیكی و دوست داشتن حق مسلم انسان دیگری هستش این عمل و مستقیما این خانم كه قبول كرده پیشنهاد آقا رو گناهكاره.

و یه مساله بسیار مهم دیگه. وقتی حتی همسر اول یك آقایی به هر دلیلی به همسر خودش اجازه ازدواج موقت رو بده بدون شك در اعماق قلب خودش از این مساله نارضایتی داره. و خب مثلا بنوعی با ایثار و قربانی كردن خودش برای شوهر این اجازرو به آقای محترم داده برای ازدواج موقت دوم. ولی بازم این ازدواج موقت مگه گناه نیست ؟

بعدش من فكر میكنم حتی با رضایت كامل خانمی برای ازدواج دوباره و موقت همسر و شوهرش باز هم اول اون خانم دوم و بعدش آقا مرتكب نوعی شكستن اخلاقیاتی میشن كه پایبندی مرد به همسر و زن قلمداد شده.
دقیقا اشاره ی من به میحیت هست. ارتودكس و كاتولیك كه بقول آقایون سایت مسیحیت بنوعی با ازدواج موقت مخالفت كرده و اون رو ظلم در حق همسر اول قلمداد كرده كه در استدلال هم همین هست.

البته من باید بگم این مسائل فقط در رابطه با آقای محترمی هستش كه دارای همسری با عقد ازدواج دائمی باشه و بخاد مجددا با زنی بعنوان همسر دوم خودش ازدواج كنه.

بولتن جان خسته شدم اینقدر تایپیدم والا بلا.

لطفا و خواهشا اجازه انتشارش رو بدین چون جوابش باسم مهمه و هر عزیزی كه به قواعد و اصول شریعت وارد هست تقاضا دارم جواب سوالم رو بدهند.

این چیزا برای بیشتره زن ها دونستن دقیقش مهم هست و خب متاسفانه من وقتی فكر می كنم به این مساله در شك و تردید تفكر و اعتقاد مسیحی و عقیده و تفكر اسلامی و حتی اندیشه ی علمی لاقیدی گیر افتادم.

بی نهایت سپاسگذار هستم از زحمات بولتن نیوز و همچنین دوستانی كه محبت كرده و متن می رو مطالعه فرمودن و بی نهایت متشكرم از دوستان و آقایونی كه پاسخگو خواهند بود.
مدیر پایگاه خانم خاچیکیان ازدواج موقت هر مردی با هر زنی که مشکل شرعی ندارند حق انسانی و الهی و حق انتخاب دو انسان است چرا شما فقط از دیدگاه خودتان به این مسئله نگاه می کنید ؟
حقیقت این است در جامعه ما بسیاری از خانمها هستند که به هزاران دلیل از همسرشان جدا شده و یا همسرانشان به رحمت خدا رفته اند و به صدهها دلیل افراد مجرد با اینگونه خانمها ازدواج دائم نمی کنند از سوی دیگر هم بسیاری از مردان هستند که با اینکه متاهل هستند اما به هزاران دلیل از لحاظ روحی و جنسی و عاطفی و.... در خانه و در کنار همسرانشان مشکل دارند و یا بسیاری از افراد مجرد توان ازداج دائم را ندارند خوب این مردان و زنان به جای اینکه تن به گناه کبیره زنا بدهند با اطاعت از حکم خدا با میل و رغبت خودشان به ازدواج موقت یکدیگر در می آیند این حق آنهاست این مطلب باعث ریشه کنی فسادو فحشا در جامعه می شود اتفاقا متعه یا ازدواج موقت یکی از پیشرفته ترین احکام الهی در خصوص ریشه کنی فحشا در جامعه است مهم این است هم زن و هم مرد به حکم خدا گردن می گذارند و حرمت متعه و یا ازدواج موقت در همان حد ازدواج دائم است در این حالت هم زن و هم مرد در آرامشی روحی وبدور از احساس گناه نیاز عاطفی و ... خود را تامین می کنند .
اما اینکه همسران این مردها رضایت قلبی ندارند این طبیعی است اما آیا راضی هستند مردانشان بدون اطلاع آنها تن به گناه کبیره زنایی بدهند که رزق و روزی و اعتبار مرد را از بین می برد و صدها معضل اخلاقی و حتی اقتصادی و اجتماعی برای خود وفرزندانشان ایجاد می کند .
البته بهترین حالت این است یک مرد تنها با همسر خویش زندگی و چشم و دلش بدنبال کسی نباشد اما به نظر شما در چند درصد مردان اینگونه هستند یا چند درصد خانمها در محیط زندگی با نهایت عشق و علاقه و با استفاده از همه ابزارها و رفتارهای مختلف زندگی را بنحوی مدیریت می کنند که مردانشان دچار مشکل نشوند یا از سوی دیگر تکلیف صدهها هزار خانمی که بیوه هستند و افراد مجرد با آنها ازدواج نمی کنند چه می شود و آنها چکار کنند، شما برای لحظه ای خودتان را جای آنها بگذارید البته می دانم شما می فرمایید من اگر همه عمرم تنها باشم حاضر نیستم تن به ازدواج موقت یا زن دوم شخص دیگری شدن بدهم اما ایا همه خانمها اینطور جواب می دهند و یا این احساس را دارند؟
شرمنده من نه از دیدگاه یک کارشناس بلکه تنها بواسطه دیدی که از جامعه دارم پاسخ شما را دادم البته نظر خودم را عاری از اشتباه نمی دانم اما به نظرم اعتقاد دارم
پاسخ ها
چکش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
صد البته زنان و مردان مجرد مورد بحث شما نیستند که اگر بودند این خود موردی بسیار پیچیده و دارای ابهامات فراوانی ست. اما مساله اینجاست که به فرمودهء صحیح خانم فاطمه آجرلو که دارای مدرک کارشناسی روانشناسی بالینی و کارشناسی ارشد روانشناسی شخصیت هستند "اين واقعيتی بدون تعارف است که مُجردان به هيچ عنوان به بحث ازدواج موقت نپرداخته و اکثراً اين مردان متاهلند که به سراغ صيغه می ‌روند!

1.به نظر من:
این مردان متاهل سه دسته اند.
یکی آنهایی که به دلیل بروز مشکلات عاطفی یا زناشویی و یا مشکلاتی ازقبیل نداشتن فرزند ار همسر اول و خلاصه روابط با همسر دچار مشکلات مزمنی میباشند.
یکی آنهایی که از روی بوالهوسی به زن دیگری غیر از همسر خود روی میآورند،
و گروهی دیگر که صرفا به دلیل خالی نبودن عریضه و بیشتر به علت بروز بحران میانسالی اقدام به چنین امری مینمایند.

و اما : هشام بن سالم از امام جعفر صادق علیه السلام نقل می کند که آن حضرت فرمودند: مستحب است که مرد متعه کند و برای مردان شما دوست ندارم که از دنیا بروند بدون اینکه حتی یک بار متعه کرده باشند. وسائل ج 14 باب 2 حدیث 7.

2.زنانی که همسری موقت با آقایان متاهل در میآیند نیز سه دسته اند
یا نیاز مالی دارند (حال این نیاز ممکن است از نان شب تا ویلایی بزرگتر دامنهء تغییر داشته باشد)
یا احتیاج به همسر و نیازهای جسمی و عاطفی آنهارا به این نوع ازدواج سوق میدهد،
و یا بی کسی و نداشتن توان مجادله با معضلات فرهنگی و اجتماعی به عنوان یک خانم بیوه یا تنها.
لیکن به هر دلیلی ، زنی که به ازدواج موقت چه با مردان متاهل و چه با مردان مجرد طبق شریعت و شرایط آن در می آید مورد مذمت نیست .امام صادق علیه السلام فرمود: هنگامی که پیامبر صلی الله علیه و آله به معراج رفت، فرمود: جبرئیل نزد من آمده و گفت: ای محمد(ص) خداوند تبارک و تعالی می فرماید: من گناهان زنانی که از امت تو متعه شوند را بخشیدم. رسائل ج 14/ لئالی ج 3 / من لا یحضر ج 3.

3. ازدواج موقت در مذهب اهل سنت توسط عمر خلیفهء دوم آنها حرام اعلام شدکه علل و مسایل آن در اینجا جای بحث نیست و به همین علت از ائمهء شیعه برای احیای این حلال، حدود 219 حدیث در مورد متعه و احکام مربوط به آن وجود دارد. و متعه فقط در تشیع جای دارد.

4.لیکن آنچه مسلم است همسر قانونی و به عبارتی همسر اول یک مرد (در اکثر موارد) کاری به علل و حالات روانشناسی و جستجو و ریشه یابی چنین اتفاقی ندارد. هرگز با این امر کنار نمی آید و نام خیانت و بوالهوسی روی آن میگذارد. از ادامهء زندگی با همسر دلسرد میشود و با قلبی شکسته, بنا به مقتضیات و شرایطش , یا از همسر خود جدا میشود و یا به اجبار تحمل میکند.

دلیل حلال و حتی مستحب بودن ازدواج موقت چه برای قطع ریشهء زنا و فساد در جامعه باشد و چه به هر دلیل دیگری، در جای خود منطقی به نظر میرسد و مصالحی برای شخص و عموم در پی دارد ولی تنها کسی که در این امر به اون توجهی نشده همانا همین همسر اول است.

5.اینهمه به قول دوستان آسمان و ریسمان به هم بافتم که بگویم اگر گوش عزیز است گوشواره هم عزیز است. کسی که عقیده ای را قبول دارد باید تمام جوانب آن را بپذیرد و نمیتواند آنها را دست چین کرده و گزینشی برخورد کند. مثلا حجاب. رعایت آن کار آسانی نیست. گرما و سرما دارد. مشغلهء فکری بزرگی ایجاد میکند که حواس یک زن همیشه به دنبال غربال محرم و نامحرم است و غیره. میدانیم که اگر مردان نبودند!!!!!!! (نیشخند) چنین حکمی نیز وجود نداشت. یا اگر به احکام صریح الله زن موظف به رعایت تمام حالات رفتاری و احساسی مرد نبود همان آیهء 30 سورهء نور که میفرماید قُلْ لِلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ وَ يَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذلِكَ أَزْكى لَهُمْ إِنَّ اللّهَ خَبِيرٌ بِما يَصْنَعُونَ (به مؤمنان بگو چشم هاى خود را (از نگاه به نامحرمان) فرو گيرند، و عفاف خود را حفظ كنند; اين براى آنان پاكيزه تر است; خداوند از آنچه انجام مى دهند آگاه است!) حجت را تمام میکرد!

ازدواج دایم متعدد و یا ازدواج موقت هم امری نیست که ما زنان بتوانیم چون و چرایی در آن بیاوریم یا نق بزنیم و بهانه بگیریم. اما این یکی به قول معروف یک راه در رو دارد و آنهم کرم همسرانمان است! والسلام!.

تبصره:
بنده با آپدیت کردن گزینشی احکام مخالفم. اگر مقتضیات آن زمان حکمی را محدود به آن زمان کند، خیلی از احکام را میتوان با این روش به حالت تعلیق در آورد.
مدیر پایگاه ممنون از نظر منطقی و مستدل شما که بدور از حسادتهای زنانه که معمولا دامن زنان مسلمان ما را هم می گیرد ، می باشد
بنده خانمی را در همین کرج می شناسم که همسرش بواسطه مشکلاتی اجبارا و یا دلیلی دیگر زنی را متعه کرد اما این خانم مسلمان و مدعی بواسطه همین مسئله از همسرش جدا شد و اتفاقا دقیقا کاری را کرد که خودش مدعی بود صددرصد اشتباه است او بعد از طلاق به ازدواج موقت مردی با 12 سال از خودش کوچکتر که اتفاقا دارای زن و فرزند هم بود در امد ، البته تا انجا که اطلاع دارم این خانم دارای تمکن مالی هم می باشد و بنحوی مخارج آن اقا را می دهد ، می خواهم این را عرض کنم حسادت و دور شدن از منطق باعث شد این خانم یک خانواده را از هم بپاشاند فرزندان خود را آواره و اسیر مشکلات خاص فرزند طلاق کند و از سوی دیگر خودش هم بعد از طلاق وارد یک زندگی دیگر شد و باعث آق شدن آن آقا توسط پدر و مادرش شود و.... البته بعضی از دوستان می گویند این زن از مردها انتقام گرفته است اما بنده می گویم این تنها یک توجیه عمل نابخردانه است
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
----

همین که سوالی مطرح کردید ارزش زیادی داره خانم خاچیکیان

در زمان دانشمندان قرون گذشته اروپا شرط ورود به دانشگاه حل یک سوال یا طرج یک سوال بود .

بنده هم مطالبی دارم که در فرصتی انشالله عرض میکنم .

در کل قرآن صبر را برای جوان مجرد از ازدواج موقت بیشتر می پسندد و تک همسری را از چند همسری . ولی شرایط و سلایق در جوامع مختلفند و زن قدرت انتخاب دارد .
حقيقت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
بولتن چرا اينقده حاشيه ميگي اين خانوم منظورش اينه كه همون ازدواج مرد شوهر دار عشقه زنو شوهر رو از بين مي بره و همين هم كانون خانواده رو متزلزل ميكنه....
در ضمن يه بحث ديگه چطور مرد ميتونه بنا به دلايلي بره يه زنه ديگه بگيره و زن نمي تونه بنا به همون دلايل بره بازم ازدواج كنه...هيچ ربطي به نظرم به نقش مادري نداري چون اون پدرم هم هست كه نقش پدري بايد ايفا كنه....
نرگس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
2
5
شادی جان این جا بحث سر حروم و حلال است ،که مردم جامعه ی ما دارند به سمت رابطه های حرام کشیده میشوند ،ما اول باید رابطه ها را حلال کنیم تا ولدالزنا ها جامعه ی پاکمان را پر نکننددوم بحث اخلاق به وسط می آید و آن مبحثی است که شما مطرح کردید و این از بی وجدانیهای مردمان روزگار ماست که آن هم بی بند وباری های جامعه است که باعث شده بی وجدانی زیاد شود که با وجود داشتن همسر خوب باز هم به سراغ این کثافت بازیها بروند.
چون با وجود زنان و دختران رنگ و وارنگی که در جامعه زیاد شده اند، هوسبازی های یک مشت مردم سست اراده، پایه های خانواده ها را سست کرده و از هم می پاشوند.
پس نتیجه میگیریم جواب سوال شما به دو بخش تقسیم میگردد:
یک: بی بند وباری زنان و دختران
دو:چشمان هوسباز مردان و دلهای مریض آنها
پاسخ ها
حقيقت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
جالبه تو اين بحث ازدواج دوم همه ي دخترا و زنا متفق القولن!!!از نظره من ازدواج دوم شوهر به زن ضربه ديد روحي وارد ميكنه كه ممكنه به خود كشي هم برسه....چيزيه كه ديدم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
1
8
خانواده .پدر زحمتکش.مادر مهربان .برادر وخواهر کمک کننده.همسر و شوهر هم صحبت .بچه های دوست داشتنی.و من یک عاشق .
بیلی لو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
1
4
1.انسان در این عالم با دو گزینه علم وعمل اخرت خودش را می سازد.عمل انسان جسم اخروی وعلم او روح اخروی می شود.عمل وقتی گناه از نوع شهوت بود سبب می شود تا در قیامت باطن انسان به گونه ای نمودار شود که حتی پدر ومادر وهمه اشنایان از او فرار کنند چه رسد به غریبه ها.در ان روز این موجود دعا میکند که کاش خاک بود.
2.حتی کسی که دین ندارد اگر ازاده باشد ایا حاضر می شود با ناموس او زنا کنند؟
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
1
4
سلام به همه.اگر مایلید شرایط متعه ،محاسن و آسیبهای اون در زمان حال و شرایط اشخاصی که اجازه متعه به اونها داده شده رو بدونید کتاب نظام حقوق زن در اسلام،نوشته استاد مطهری رو بخونید،بصورت مفصلی در این زمینه بحث کردن .امیدوارم براتون مفید باشه.
حقيقت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
1
4
بولتن جان وقتي آيه اي از قران در اين باب اووردي بهتر بود روي دلايل قران كه چرا اين ايه رو اوورده هم اشاره ميكردي تا همه قانع بشن...اون وقت ايرادي به كارت نبود...از نظره من ضربه اي زنا بيشتر براي زنانه چون مردا كه مبرن ازدواج دوباره ميكنن...ولي زني كه خب ميخاد بنا به دلايلي يه ارتباطي داشته باشه تنها راه جلوش فقط گناهه... 
شمس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
1
2
با سلام،
هر عملی که حرمت ها را بشکند و کرامت انسانی پایمال کند فعل حرام است و باید بخدا پناه برد.
آخوند محله ما همیشه اینرا میگفت که : انسان هميشه در معرض وسوسه هاى شيطانى است و شياطين جن و انس كوشش دارند در قلب و روح او نـفـوذ كـنـند, هرقدر مقام انسان در علم بالاتر رود وموقعيت او در اجتماع بيشتر گردد, وسوسه هاى شياطين شديدتر مى شود, تا او را از راه حق منحرف سازند و با فساد عالمى و یا معتمدی عالمى رابر باد دهند.
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
2
0
با سلام خدمت تمام عزیزان بنده بصورت اتفاقی به این سایت رسیدم و از مطالب دوستان لذت بردم ولی یه سوال برام پیش اومده که می خوام با توجه به فرمایشات شادی خانم وسایر دوستان مطرح کنم واون اینه که اگر ازدواج دوم ویا بیشتر باعث تخریب کانون گرم خانواده ویا جامعه میشه پس چرا معصومین ما وحتی پیامبر بزرگ اسلام دارای همسران زیادی بودنند وهیچ مشکلی هم وجود نداشت آیابنظرشما زنان آن بزرگواران احساس عاطفی نداشتند .ویا معصومین دنبال بل هوسی بودند. لطفا پاسخ دهید. باتشکر ازهمه عزیزان
پاسخ ها
نرگس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
نه جونم ائمه ی معصومین به خاطر هوسبازی بدنبال ازدواج نمی رفتند ،بیشتر به خاطر سرپرستی زنان بی سرپرست بوده است .
اما الان بدنبال زنا با زنان شوهر دار هم هستند
ناصر مسلمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
2
2
اقا شما حاضرید مادرتان یا خواهرتان یا دخترتان هر روز با یک مرد همبستر شود؟ دوما کی گفته زنا در غرب حل شده سوما بزرگان گفته اند زنا زاده قاتل ومتجاوز میشود بعضی از سربازان امریکایی در عراق و جاهای دیگر که ادمهای بیگناه را میکشند ایا همان زنا زادههای امریکای نیستند؟زنا زاده حتی مورد محبت مادر هم قرار نمیگیرد و این اغاز فاجعه برای یک انسان است..محبت مادری اولیین نطفه های شرافت قوی اکتسابی را میسازد مادری که فرزندش حرام زاده است فطرتا نمیتواند به او عشق بورزد ..راز خداوند در این موضوع مشهود است..و بسیار مسال دیگه که میتوان گفت.....
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
4
2
با سلام به دوستان
من به تمام نظرات شما احترام میزارم و فقط نظر شخصیه خودم رو عنوان میکنم
ببینید مسئله حرام یا حلال بودن نیست مسئله ضربه روحی خوردن یا نخوردن نیست به نظر من مسئله مسئله "اعتقاد" هست
چیزی رو که مخصوصا" صدا و سیمای خودمون مسائل دینی و اعتقادیمون رو به طرز وحشتناکی زشت به نمایش میگذارند مخصوصا" در این چند سریال آخر که از تلویزیون پخش شده
نمیدونم متوجه منظورم میشین یا نه
من که بچه بودم به کله من فرو کردن که دست زدن به دختر یا همون نامحرم حرامه و خدا شاهده که تا به الآن که 25 سالمه به هیچ نامحرمی دست نزدم چرا؟
چون این اعتقاد در من نهادینه شد
چرا این رو عرض کردم ؟
شما برین از زنان فلسطین و لبنان بپرسین که آیا حاضرین همسرتون همسر دیگری اختیار کنن؟ آن هم نه موقت بلکه ازدواج دائم؟ که با افتخار میگن وقتی خدا این رو مبارک میشمارد ما چه کاره ایم؟
ببینید چه جوابی را به شما میدهند!!! من سوالم اینه آیا آنها کمتر از زنان ما دل دارن؟ یا ...؟ مسلما" نه چرا که آنها به این اعتقاد رسیدن خدا هر چه دستور داده باید بدون شرط پذیرفت.
حال شما از زنان ایرانی بپرسید چند نفرشون قبل از بیرون رفتن از شوهرشون اجازه میگیرن؟ چند نفرشون از دستورات شوهرشون اطاعت میکنن؟ مگر در قرآن غیر از این مطلب آمده؟؟؟؟
خلاصه عرضم اینه که وقتی تبلیغات و خبرگزاریها و سریال ها مخصوصا" صداوسیما این موارد رو به صورت کاملا" معکوس به نمایش درمی آورد و آیا غیر از این است که این نمایش دهنده ها به صورت ریشه ای در کودکان و جوانان مه نهادینه شده وقتی بزرگتر میشوند به آنها میگوییم که قرآن اینطور گفته و آنها با دهانی باز و تعجب میگویند : نه بابا !!!
پاسخ ها
م سادات موسوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
بنده به جنابعالی بابت پاکی تان تبریک عرض میکنم.

در جوانی پاک بودن شیوه پیغمبری ست

ورنه هر گبری به پیری می شود پرهیزگار

سالروز ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان بر شما مبارکباد.
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
از شما ممنونم "م سادات موسوی"
با این همه حال من خودم رو پاک نمیبینم، امیدوارم پروردگار جهانیان از تمام گناهان ما بگذرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
1
2
نوع نقل سوال به نظرم خوب نبوده. يا حداقل در جواب سوال همون عواقبي كه گريبانگير غربيها شده هم توضيح ميدادند، باز بد نبود. اونهم نه از اون حرفهايي كه ديگه كليشه شده. مثل قسمت شماره 3 پاسخ فوق. بلكه آمارهايي كه خودشون اعلام ميكنن و نقدهايي كه خودشون به خودشون وارد ميكنن. اما متاسفانه اين جواب به سوال خيلي ربطي نداره. چون آدمي كه بدون تحقيق در مورد وضعيت غرب، فكر ميكنه اونها دچار مشكلي نشدند، باز هم در پايان مطالعه اين متن، همچنان سوال در ذهنش پابرجا خواهد بود.
حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
3
1
به این نظرات سازنده جوانان عزیز میهن مان ایران می بالم .موفق وسربلندباشید.بامیدروزی که بحث ازدواج موقت بشکل مطلوب وموردپذیرش شرع مقدس اسلام درجامعه مانهادینه شود.
ام جی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
1
2
در روز قیامت بوی تعفن وگند عورت زناکاران از پانصد هزار سال راه فهمیده شده وتمام اهل محشر از ان متعذی میشوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
متأذی درسته
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
0
2
از قدیم گفتن مرگ دسته جمعی عروسیه حال غربکه دچار این مرگ شده می خواد همه را آلوده که هرچند تقریبا تمام دنیا بغیر از ایران وچند کشور اسلامی آلوده شده وبعضا از غرب پیشی گرفته اند ولی همه اش محصول عصر روشنگری در غرب است
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
0
0
علت حرام بودن زنا- ضرر بر روح و جسم است - زنا بی غیرتی میاره فقر مادی ومعنوی میاره.
و پیامبر میگه از شخص زناکار روح ایمان برداشته میشود و آدم رو به لذت های دیگر سوق میدهد. و گیرم از ابزارجلوگیری استفاده کنیم زشتی این کارو از بین بردن حیا و بی غیرتی و از بین بردن نور صورت و چروکیدگی و پوست و بی آبرویی و از بین رفتن شخصیت ها و تاثیر منفی بر روح و روان آدمی رو چی میگین و شخص زناکار چون به دنبال ناموس مردم میرود چون برایش عادی میشود به ناموس خودش هم بی تفاوت میشه و بی غیرت میشود خدا ما رو از این عمل زشت نگهدارد.
ناز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
0
0
قانع نشدم.اومدم جواب بگیرم بیشتر گیج شدم.هیچوقت یجواب درستو حسابی ندادن
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
0
0
سلام خواهشا نظر منو ثبت کنید میخوام یه واقعیتی رو بگم
من یه پسر 19 ساله هستم
چند وقته پدر و مادرم رفتن کربلا
به قول خودمون خونه خالی بود
منم سر این که خیلی نیاز جنسی داشتم(سادات هم هستم ولی زیاد مذهبی نیستم و مسجد برو هم نیستم)
هوسم گفت که با یه دختری بریزم رو هم
برای همین فردا چهارشنبه 26 فروردین
ولی بعد صحبتم با دختره
کلی پشیمون شدم
به عاقبتش فکر کردم
به پدرم فکر کردم که تو سرما و گرما دستفروشی میکنه تا یه لقمه نون حلال دربیاره
بعد خودمو دیدم!!! اونم در حال چیدن برنامه برای زنا
اومدم تو نت سرچ کردم
این مطلب رو نخوندم ولی نظرات مردم رو خوندم
بیخیالش شدم
اونم برای همیشه
امیدوارم همین که تا لبه پرتگاه رفتمو بیخیال شدم
خدا منو ببخشه
فقط میتونم بگم نون حلال سفره پدرم منو از این کار دور کرد همین
(هرچقد دوس دارین منفی بدین من که دارم گریه میکنم نمیبینم)
مجرد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
0
0
سوال من اين ه چرا دونفر آدم مجرد كه دوتاشون هم امكان ازدواج براشون ميسر نيست حالا به هردليلي.دختر خواستگار نداره.پسر شرايطش جور نيست.باهم دوست شدن وميدونيد كه تو دوستي هر اتفاقي بيش مياد.حالا اين دوجوان از قضا هردو پزشك هستن واز قضا هردو رزيدنت.به صدويك دليل نميتونند باهم فعلا ازدواج كنند.سه سال باهم هستند رابطه هم دارن وهردو راضي هستند.راه هاي پيشگيري از بيماريها و فرزند رو هم ميدونن.حالا واقعا ميخوام بدونم چرا زنا حرام ه براي اين دو!؟واقعاالان تو جامعه كم نيستند از اين موارد.سن ازدواج بالا رفته.چقدر دونفر تنها بمونند.حالا من خانم رو ميگم چقدر تنها بمونه؟ اين دونفر ممكن ه ده سال هم باهم باشند تو ي خونه عم باشند تا بالاخره اون مشكل حل بشه.هرروز هم كه با يكي نيستند،واقعا ميخوام بدونم فرقي بين رابطه اين دوتا آدم با روابط ديگه مردم كه هرروز با يكي هستند يا زن شوهرداره يا مرد زن داره نيست؟لطفا نظر من و هم منعكس كنيد جدي دنبال جوابشم
مدیر پایگاه این بحث مفصلی است که شقوق مختلف دارد و در باره آن فقها و حقوق دانان و جامعه شناسان پیرامونش نظر داده و می دهند ،اما اجمالا عرض می کنیم که در فرض شما امکان ازدواج کاملا فراهم است .چرا که از نظر اسلام اصل مباح شدن رابطه دو نفر زن ومرد  خواندن صیغه عقد است و پر و بالی که ما به ازدواج داده ایم در اصل آن تفاوتی بوجود نمی آورد .آنان که شما گفته اید خود می توانند صیغه عقد موقت یا دائم را بخوانند وخود را از گناه برهانند. اتفاقا معلوم نیست چرا بسیاری حاضر به گناه می شوند ولی از شرعی کردن رابطه خود استنکاف می کنند !؟.
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
0
0
اگه زنا گناهه سیقه با گناه چ فرقی داره ؟؟؟ ینی با گفتن چارتا کلام عربی یک روحانی گناه ، از گناه بودن در میاد ؟؟؟؟ شما هستین خدام هس . . . اون دنیا خدا میگه بت عقل دادم فک کنی . چرا زنا کردی . . . سیقه میقه همون زناس داش . .
مدیر پایگاه بسياري از امور جهان به همين صورت اعتباري هستند . شما اگر از مال كسي چيزي بردارد با يك كلمه صاحب مال دزدي برطرف و مال برداشته شده حلال مي شود . باي ورود به خانه اي با يك كلمه اجازه صاحب خانه اذن ورودايجاد مي شو د و با يك كلمه عدم اجازه ورود نه تنها حرام كه تجاوز محسوب مي شود . درضمن در صيغه همه امور روشن است و اساسا عقد هر قرار داداي براي روشن بودن همه شوون يك موضوع است . در ضيغه تكليف فرزند احتمالي ، ارث ،مدت صيغه و...كاملا مشخص است و اختلافي ايجاد نمي شود .
شهرستانیانشهرست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
0
0
خداوند متعال در آیه 3سوره نور قرآن کریم می فرمایند:مرد زناکار جز با زن زناکار و مشرک نکاح نمی کند و زن زانیه هم جز با مرد زانی و مشرک نکاح نخواهد کردو اینکار بر مردان مومن حرام است.
ان شا الله خداوند زن و مرد زناکار را در آن کار زشت با بدترین. وبلاها و مرگها از زمین مح محو و . چرا ککندود خداوند
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
0
0
احسنت
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
0
0
سلام، وقت بخیر
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
0
0
سلام، وقت بخیر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
0
0
سلام
لطفا جواب بدین

فرق بین صیغه موقت وزنا چیه؟؟
ایا غیر از این است که در ان یک جمله به عربی گفته میشود و طرف مقابل نیز "قبلت"میگوید و قبول میکند خوب یعنی اگر این جمله عربی را به زبان مادری خودمان بگوییم درست نیست ؟؟!!
اگر درست نیست چرا اینگونه است اخرش که هدف ما جلوگیری از انجام زنا است.
مدیر پایگاه حمیدرضا ملاحسنی
وکیل پایه یک دادگستری- کارشناس ارشد حقوق جزاو جرم شناسی

متاسفانه چندی است که در جامعه برداشت غلطی از ازدواج موقت (متعه) صورت می پذیرد و گاه فحشا و هوسرانی که مطابق آیه شریفه وَلَا تَقْرَبُوا الزِّنَا إِنَّهُ کَانَ فَاحِشَهً وَسَاءَ سَبِیلًا ﴿الإسراء: ٣٢﴾ مومنین از نزدیکی به آن نهی شده اند در قالب شرعی آن عرضه می گردد.در این وجیزه سعی بر آن است تا با واکاوی موضوع به این سوال مهم پاسخ داده شود که، برای مشروعیت ارتباط فی مابین دو جنس مخالف ، خواندن صیغه عقد به تنهایی کافی است یا اینکه شرایط دیگری را هم برای صحت عقد موقت می بایست مد نظر قرار داد و عدم رعایت آن شرایط مارا در چه وضعیتی قرار خواهد داد.
برای پاسخ به این سوال لازم است به فلسفه ازدواج موقت توجه نمود.
غریزه جنسی یکی از نیرومندترین غرائز انسانی است، تا آن جا که پاره‏ای از روانکاوان تمام غرائز دیگر را به آن باز می گردانند. از سوی دیگر قانون کلی است که اگر به غرایز طبیعی انسان به صورت صحیحی پاسخ داده نشود، برای اشباع آن متوجه طریق انحرافی خواهد شد، زیرا غرایز طبیعی را نمی توان از بین برد. فرضا بتوانیم آن را سرکوب کنیم،اما چنین اقدامی عاقلانه نیست، زیرا مبارزه با قانون آفرینش است.
مکاتب یا ادیانی که در صدد سرکوب آن بر آمدند، ناموفق بودند .بنابر این راه صحیح آن است که غرائز را از طریق معقولی اشباع کرد و از آن‏ها در مسیر زندگی بهره برداری نمود.
از طرف دیگر در بسیاری از محیط ها افراد در سنین خاصی قادر به ازدواج دائم نیستند، یا افراد متأهل در مسافرت‏های طولانی و یا در مأموریت‏ها و یا به علل دیگری با مشکل عدم ارضای غریزه جنسی رو به رو می شوند، و یا زنان جوانی که شوهرشان را از دست می دهند و زمینه ازدواج دائم برای آن ها فراهم نمی گردد و غریزه جنسی نیز برآن ها فشار وارد می کند.
اسلام که قوانینش را خدای آگاه بر تمام مصالح و مفاسد و نیازهای درونی و بیرونی بشر فرستاده است، برای پاسخ گویی صحیح و همه جانبه به این غریزه طبیعی، دو راه تعیین فرموده است: یکی ازدواج دایم و دیگری موقت.
چنانچه این دو برنامه الهی با شرایط و مقررات تعیین شده از سوی شرع عملی گردد، هم به یکی از غرایز انسانی پاسخ طبیعی داده می شود، و هم حقی از کسی پایمال نمی گردد . ازدواج موقت شرایطی دارد که با توجه به شرایط آن از یک طرف از روابط بی حد و حصر جلو گیری می شود و از طرف دیگر غریزه جنسی از طریق قانونی و شرعی و در چهارچوب خاصی بر آورده می شود.
با توضیحات سالف الذکر، شبهاتی که برازدواج موقت وارد می شود، دفع می گردد. زیرا:
اولا:با توجه به فلسفه این ازدواج، اصل مسئله برای کسانی است که به هر علتی توان ازداوج ندارند ، بتوانند از طریق ازدواج موقت غریزه جنسی خودرا پاسخ گو باشند و دنبال فحشا و منکرات نروند.
ثانیا: ازدواج موقت با فحشا و زنا فرق اساسی دارد، از جمله:
۱- در ازدواج موقت در صورتی که نزدیکی صورت بگیرد ، پس از تمام شدن مدت ، زن باید چهل و پنج روز و یا به اندازه دو حیض کامل ، عده نگه دارد ( از ازدواج با مردان دیگر پرهیز نماید ) واگر زن در این مدت احتمالا حامله شده باشد پدر بچه معلوم مى‏شود .همچنین عده و پرهیز از آمیزش های پیاپی از نظر بهداشت و سلامت جسمی و روانی، براى زن مفید است اما در زنا زن پس از اتمام نزدیکی با یک مرد، از نزدیکی با مرد دیگر خود داری نمی‌کند . بنابر این این گونه نیست که زن به اسم صیغه هر روز با کسی باشد بلکه در هر بار که زنی صیغه دیگری می شود می بایست به مدت ۴۵ روز عده نگه دارد و پس از آن همسر موقت دیگری شود ، در غیر اینصورت مورد در قالب ارتباط نامشروع قرارگرفته و عقوبت دنیایی و اخروی خواهد داشت.
۲ – در ازدواج موقت اگر فرزندی متولد شود ،حلال زاده است و ارث می برد و… در صورتی که در زنا اگر فرزندی به دنیا بیاید، حرام زاده است.
۳ – در ازدواج موقت شرعا زن و مرد تا زمانی که مدت عقد پایان نیافته است، محرم و رابطه بین آن ها مشروع می باشد، ولی در زنا این رابطه نا مشروع و حرام می‌باشد.
۴- در ازدواج موقت، صیغه عقد بین زن و مرد خوانده می شود و این دو با هم متعهد می شوند که نسبت به حقوق هم وفادار باشند. ضمن آنکه نشان دهنده تسلیم بودن آن ها در برابر خداوند است، اما در زنا به هیچ حد شرعی و دینی و اخلاقی پایبند نیستند.
۵- ازدواج موقت در بعضی از موارد ، زمینه ازدواج دائم می شود ، اما معمولا یک مرد غالباً حاضر نیست با زنی که زنا کرده است، پیمان وفاداری ببندد و بالعکس
۶- در ازدواج موقت امکان آمیزش جنسی دسته جمعی نیست، اما در زنا هر تعداد پسر می توانند با یک دختر و بر عکس آمیزش کنند یازنی هم زمان با چندین جنس مخالف رابطه داشته باشد
نتیجه آنکه ازدواج موقت، مانند ازدواج دائم، یک رابطه با ضوابط خاص و روشن بوده وبه منزله امضای یک قرارداد حقوقی است که عدم رعایت هریک از ارکان آن سبب بی اعتباری و عدم مشروعیت آن می شودو نباید گمان نمود که ازدواج موقت، تنها چند لفظ است و تفاوت دیگری با روابط نامشروع ندارد بلکه نگه داشتن عده از ارکان اصلی آن بوده و عدم رعایت آن سبب نامشروع شدن رابطه می گردد و شایان ذکر است ازدواج موقت امروزه در کشورهای دیگر به نام ازدواج توافقی مطرح می شود که زن و شوهری توافق می کنند تا مدت چند سال با هم زندگی مشترک داشته باشند و در صورت موافق بودن علایق و سلیقه ها در روحیات یکدیگر، با هم عقد ازدواج دائم ببندند و کاملاً مشخص است که این عمل با آنچه در کشورها به نام فحشا وجود داردتفاوت اساسی دارد.
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین