کد خبر: ۸۸۹۷۲۸
تاریخ انتشار:
‍‍‍ پ پ ‍‍‍

توضیحات غریب آبادی درباره تفاهمات مذاکرات فنی سوئیس

معاون وزیر امور خارجه و رئیس هیئت مذاکرات فنی کشورمان از توافق بر سر ترتیبات مذاکرات آتی در نشست سوئیس خبر داد.

توضیحات غریب آبادی درباره تفاهمات مذاکرات فنی سوئیس

به گزارش بولتن نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛  کاظم غریب‌آبادی، معاون وزیر امور خارجه گفت: بعد از برگزاری نشست کمیته عالی‌رتبه پیگیری اجرای یادداشت تفاهم اسلام‌آباد در روز یک‌شنبه که تا بامداد دوشنبه ادامه داشت، گفت‌و‌گو‌های فنی برای تعیین سازوکار‌های اجرایی یادداشت تفاهم و بیانیه صادره در پایان نشست عالی‌رتبه نیز انجام و تفاهمات لازم حاصل شد.

غریب آبادی افزود: بر اساس تفاهمات حاصله، مذاکرات آتی زیر نظر کمیته عالیرتبه با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر امور خارجه کشورمان، معاون اول رئیس جمهور آمریکا، و نخست وزیران پاکستان و قطر انجام خواهد شد. همچنین، تصمیم گرفته شد تا چهار کارگروه خاتمه تحریم ها، هسته‌ای، بازسازی و توسعه اقتصادی، و نظارت و اجرا تشکیل شود.

رئیس هیئت مذاکرات فنی کشورمان همچنین تصریح کرد: بر اساس تفاهمات کمیته عالی رتبه و بیانیه پایانی گفت‌و‌گو‌های شب گذشته مقرر شود، یک نقطه تماس میان کشور‌های عضو یادداشت تفاهم برای عبور ایمن کشتی‌های تجاری از تنگه هرمز و یک واحد جلوگیری از درگیری در لبنان میان کشور‌های عضو و پاکستان و قطر تشکیل شود.

غریب آبادی اضافه کرد: روسای هیئت‌های فنی چهار کشور ضمن نظارت بر فعالیت کارگروه‌ها و دو واحد مزبور و هدایت آنها، به کمیته عالی رتبه گزارش خواهند کرد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در گفت‌و‌گو‌های فنی، پیگیری‌های لازم برای صدور مجوز عام فروش نفت و محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی ایران و همه خدمات مربوطه و همچنین تفاهمات آزادسازی دارایی‌های مسدود شده نیز به عمل آمد. بر همین اساس، مجوز عام برای فروش نفت و محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی و خدمات مربوطه از سوی طرف آمریکایی صادر و در سایت اوفک نیز منتشر شد. همچنین، قرار شد تفاهمات امضا شده درخصوص آزادی وجوه مسدودشده به مبلغ ۱۲ میلیارد دلار (دو مبلغ شش میلیارد دلاری)، بلافاصله وارد مرحله اجرایی شود.

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین