چرا مس میتواند به ابزار دیپلماسی اقتصادی ایران تبدیل شود
گروه اقتصادی: مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران معتقد است همزمانی سه روند مهم جهانی، فرصت کمسابقهای برای توسعه همکاریهای ایران و چین در صنعت مس ایجاد کرده است:
رشد حدود ۵۰ درصدی تقاضای جهانی مس تا سال ۲۰۴۰
مصرف سالانه بیش از ۱۵ میلیون تن مس در چین
برنامه ایران برای توسعه ظرفیت تولید مس و اجرای دهها طرح توسعهای
به گزارش بولتن نیوز، سیدمصطفی فیض در نشست همکاری اقتصادی ایران و چین با حضور رئیس مجلس و وزیر صمت تأکید کرده که ایران با در اختیار داشتن یکی از بزرگترین ذخایر مس جهان میتواند به یکی از تأمینکنندگان پایدار این فلز راهبردی در منطقه تبدیل شود.
به گفته وی، همکاریهای ایران و چین در صنعت مس باید از سطح تجارت صرف فراتر رفته و به سمت سرمایهگذاری مشترک، انتقال فناوری، توسعه معادن و تکمیل زنجیره ارزش حرکت کند.
مدیرعامل شرکت ملی مس سه محور اصلی همکاری را پیشنهاد داده:
- توسعه معادن کوچک و متوسط با انتقال دانش فنی
- ایجاد پارک زنجیره ارزش مس برای تولید محصولات صادراتمحور
- همکاری در ساخت تجهیزات و بومیسازی فناوریهای مورد نیاز صنعت مس
کارشناسان معتقدند با افزایش جهانی تقاضا برای خودروهای برقی، انرژیهای تجدیدپذیر و زیرساختهای دیجیتال، مس در حال تبدیل شدن به یکی از مهمترین فلزات راهبردی اقتصاد جهان است؛ فلزی که میتواند در سالهای آینده نقشی مشابه نفت در معادلات اقتصادی و صنعتی کشورها ایفا کند.
شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.
bultannews@gmail.com


