از بولتننیوز تا تسنیم؛ پرونده «مس و موبایل» وارد فاز جدید رسانهای شد
انتشار گزارش جدید خبرگزاری تسنیم درباره ابهامات صادرات محصولات مسی و واردات تلفن همراه در مقابل ارز حاصل از آن، نشان میدهد پروندهای که نخستین بار توسط بولتننیوز رسانهای شد، اکنون به یکی از موضوعات مورد توجه رسانههای جریان اصلی و نهادهای نظارتی کشور تبدیل شده است؛ پروندهای که همچنان پاسخ روشنی درباره ابعاد آن ارائه نشده است.
بیشتر بخوانید: چرا هیچکس «قاچاق» را نمیبیند؟ / پرونده یک میلیارد دلاری مس و موبایل همچنان بیپاسخ مانده است
خبر تسنیم را در لینک میتوانید بخوانید:https://www.tasnimnews.ir/fa/news/1405/03/29/3621210
دستور معاون اول برای شفافسازی پرونده قاچاق مس به کجا رسید؟
شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.
bultannews@gmail.com



اختلاف حقوق ورودی واردات گوشی موبایل بصورت تجاری و مسافری باعث ایجاد تخلفات ثبت ریجستری گوشی های موبایل قاچاق با نام تجاری آیفون بصورت گسترده شده است
تخلفات زیادی در مساله موبایل رخ میدهد که هیچکس برخورد جدی و قاطعی از خود نشان نمیدهد و طی مرور زمان در پرونده ها باعث به حاشیه رفتن و فراموشی و ختم پرونده میشود
این ختم پرونده ها باعث ایجاد تخلفات مشابه بعدی میشود
بطور مثال مقدار قابل توجهی گوشی های موبایل قاچاق توسط کارمندان گمرک مسافری در باشماق و بانه طی دوسال ریجستر شده اند
این رویه باعث قاچاق ، ارتشا و مسائل دیگری میشود
نکته دیگری که در این مباحث مغفول میماند آن است که کلیه این ثبت ریجستری ها که توسط کارمند گمرک ثبت میشود ، با استفاده از شماره ملی فردی که صاحب آن گوشی موبایل نیست و از آن بی خبر است انجام میشود و درواقع فعال سازی آن گوشی موبایل نیز بنام وی ثبت میگردد که از نظر حقوقی زمینه ساز تخلفات بعدی را میتواند فراهم آورد
چه بسا در سطح خرابکاری و ارتباط با شبکه های قاچاق یا جاسوسی و سایر اهداف از جمله امنیت ملی
خواهشمند است در رابطه با این موضوع ، هم جهت آگاهی عموم مردم و مسافران ورودی از خارج کشور با مخاطرات موضوع یاد شده و هم اقدامات صورت گرفته در خصوص پرونده های قاچاق و ثبت غیرمجاز ریجستری در گمرکات گزارشی را درج بفرمایید.
با سپاس فراوان