کد خبر: ۸۱۸۵۲
تعداد نظرات: ۸۲ نظر
تاریخ انتشار:
‍‍‍ پ پ ‍‍‍

اهانت بی بی سی به سوگواری حضرت زهرا

خبرگزاری وابسته به خانواده سلطنتی انگلیس طی یادداشتی اهانت آمیز و هتاکی به آستان حضرت فاطمه(س) برگزاری عزاداری برای دخت مکرم پیامبر اسلام(ص) را زیر سوال برد.
اهانت بی بی سی به سوگواری حضرت زهرا(س)
خبرگزاری وابسته به خانواده سلطنتی انگلیس طی یادداشتی اهانت آمیز و هتاکی به آستان حضرت فاطمه(س) برگزاری عزاداری برای دخت مکرم پیامبر اسلام(ص) را زیر سوال برد.

به گزارش "محدوده" ، بی بی سی فارسی طی یادداشتی ضمن اهانت به مقدسات شیعه و هتاکی به آستان مقدس بی بی دو عالم نوشت: سالگرد درگذشت حضرت فاطمه (س) در گذشته تعطیل نبود. حتی رسانه ها الزامی برای بکارگیری عنوان "شهادت" را نداشتند.


شبکه وابسته به خانواده سلطنتی انگلیس ضمن سیاسی تلقی کردن عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) اذعان داشت: یک ماه از ایام شادمانی های نوروزی گذشته و جامعه ظرف چند هفته ناگهان به اصطلاح تغییر فاز می دهد. تاثیر این نوسانات روحی بر روان جمعی مردم چیزی نیست که بتوان نادیده گرفت.


در پایان این گزارش بی بی سی با چاپ عکسی از فردوسی که در کنار پرچمی منقش به نام حضرت عباس(ع) جای گرفته افزود: در مراسم عزاداری های فاطمی در میدان فردوسی تهران صحنه ای بود که جلب توجه می کرد. دادن پرچم سیاه با نام حضرت ابوالفضل به دست مجسمه فردوسی شاید حساب شده نبوده و شاید حتی فقط به خاطر ابتکار خودجوش یک فرد اتفاق افتاد.اما صحنه ای که خلق کرد نماد خوبی از تلاشهای دیرینه حکومت در جهت تحت الشعاع قرار دادن همه ابعاد فرهنگ ایران در زیر پرچم روایتی خاص و در حال شکل گیری از تشیع ایرانی متمایل به نظریه ولایت فقیه است.

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۸۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۷
شهریار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
75
82
خدا لعنتشون کنه
پاسخ ها
ساغر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
یه پیشنهاد به بی بی سی بدین بگین اگه نگران تغیرات ناگهانی غم و شادی در روحیه مردم هستن چطوره نوروز رو دیگه جشن نگیریم؟
چجوری حساب کردن دیدن فاطمیه عزاداری گرفتی نشه؟
حضرت زهرا شهید نشدن پس چجوری فوت کردن؟
fata
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
گردنش را می شکست آن جا اگر عباس بود
سهیلا *
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
71
72
واگذارشون به بی بی دو عالم
پاسخ ها
ahmad
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
اینارو خدا زده
بابا موجودیتی ندارن چنتا بی هویت که
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
74
60
لعنت مخصوص خدا به هرکسی که تو بی بی سی بی ....... کار میکنه
نقطه چین را خودتان پر کنید
پاسخ ها
امید(اصفهان)
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
لعن الله اول ظالما ظلم حق محمد وال محمد.
موسوی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
73
51
از دشمنان قسم خورده وجیره خواران اجنبی که شرف خودشان را به هیچ فروخته اند مگر جز این انتظار دیگری دارید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
68
34
در حال شکل گیری تشیع ایرانی متمایل به نظریه ولایت فقیه؟!! بي‌بي‌سي بابا سي و اندي سال عقبي! البته نديدنتون زياد هم عجيب نيست، چون سي و چندساله انگشت تشيع حامي ولايت فقيه يكسره توي چشمتونه و ثانيه‌اي بيرون نمي‌آد!
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
75
50
اون بهاييا راست ميگن برن دين خودشون رو درست كنن كه زنا با خواهرشونو حلال ميدونه!
پاسخ ها
م سادات موسوی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
زنا با خواهر و مادر و زن برادر و همه فک و فامیل و غریبه حلاله بجز زن بابا .

احکامشان مثل همان فرقه درپیتی و ضاله من درآوردی بهاییت که انگلیس ساخته و اسرائیل هم پرورشش می دهد مضحک است.
یاس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
احمد آقا بهاییت دین نیست و تنها یک فرقه ضاله و گمراه است.
فرزند ایران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
70
47
بی بی سی رسانه سازمان جاسوسی انگلیس است همان انگلیسی که مادر دو مولود نامشروع و حرامزاده است یعنی بهاییت و وهابیت همان دو فرقه کثیفی که متولد شدند تا اسلام را از دورن تهی کنند تا اسلام را منحرف کنند تا اسلام را نابود کنند و از اسلام چیزی باقی نگذارند جز پوسته ای که فقط نام اسلام را داشته باشد یکی در نهایت افراطی گری یکی در نهایت آزادی و بی بندوباری یکی به نام تسنن یکی به نام تشیع .
انگلیس خود شیطان رانده شده از در گاه خداست آمریکا هم شیطان است چه توقعی دارید که فکر کنید بی بی سی فارسی یا حتی رسانه های آمریکایی از شهادت حضرت زهرا(س) بگویند
آنها دشمن ائمه ما هستند آنها می دانند هرچه می کشند از عشق مردم ما به اهل بیت (ع) است آنها می دانند برای اینکه بتوانند همیشه بر گرده مسلمانان سوار باشند باید با تفرقه با جنگهای داخلی با اختلاف بین شیعه و سنی با وهن مذهب با ترویج خرافه با ترویج اسلام خشن و تروریست توسط وهابیت با رواج بی بندوباری و فحشا با فرقه وهابیت این استعمار مسلمانان را رواج بدهند
وقتی منفی هایی که به نظرات ارزشی داده شده را می بینم باور می کنم شیاطین از گفتن حقایق می ترسند و یارانشان را برای مبارزه با حق جویان به این سایت گسیل داشته اند اما کوردلان بی بی سی بدانند اینجا ایران است سرزمین عاشقان اهل بیت (ع) و به کوری چشم آنها به عشق ائمه و ام ابیها فاطمه زهرا(س) زنده هستند و تا نابودی همه فرزندان شیطان در زمین مبارزه می کنند.
پاسخ ها
سهیلا *
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
هزار تا مثبت به نظر ارزشمند شما .
سروناز
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
هزار و یک آفرین بر شما
م سادات موسوی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
هزاران آفرین به شما. تا فرزندان مسلمان ایرانی هستند دشمنان آرزو بدل می مانند.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
صد هزار احسنت بر شما
مجید(مازندران)
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
هزار + هزار و یک + هزاران + صد هزار

تو خیال خودم ( اگه اونو با اون جمع کنم صدتاهم اونجا داشتیم ده بر یک ) به عبارتی میشه :

صدهزار و دویست و پنجاه آفرین به شما و نظر قشنگ و عالیتون ( نیشخند )
جواد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
حقا فرزند ایرانی

آفرین بر شما
باكي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
65
18
بسم الله/اين ﮔونه رفتارها از عصبيت ناشي ميشود چراكه هرﮔونه تلاش براي احياي شعائر فاطمي,موجب تقويت غيرت مسلمين نسبت بولايت خواهد شد كه البته دشمني دشمنان با اين ركن ركين اسلام جاي ترديد ندارد!شايسته است در پاسخ به وهن و هتاكي هاي اينان نداي(قل موتوا بغيظكم!)سر داده و من باب(اذا خاطبهم الجاهلون)سلامي از باب معرفت ببلاهتشان نثار وجود پليدشان كنيم!
پرستو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
60
17
سلام

نظرات بالا همگی به جای خود درستن.اما یه واقعیت اینه که تو کشور ما اونقدر که به عزاداری ها توجه میشه به شادی ها و عید های مذهبی توجه نمیشه، من به عنوان یه جوون مسلمون که نمی خوام گناه کنم خداییش هیچ تفریحی ندارم. همش تو خونه ام یا تو کلاس نهایتش تو مهمونی. فوقش بزنه یه پولی پس انداز کنم با یه خورده اش با دوستم بریم کافی شاپ تازه اونم فقط صبح ها . . . حالا فکرشو کنید بیشتر تعطیلی ها برای روزای شهادته و خب به احترامش هیج جایی هم نمیریم.

من شدیدا با بی بی سی مخالفم ولی خداییش خیلی جو شادی حکمفرما نیست. من دختر اونم توی یه شهرستان بی امکانات چطوری شادی سالم داشته باشم؟ تا چه برسه به شاد بودن دائمی. . .
حبیب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
50
27
جان و مال و اولاد و ایران و ایرانی و هرچه داریم فدای فاطمه الزهرا علیها سلام ننگ و نفرین ابدی برای خود فروختگان فارسی زبان بی بی سی
پاسخ ها
جواد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
خاک بر سر تک تک منفی دهندگان

انشاالله با قاتلین آن حضرت محشور شوند
مجید(مازندران)
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
آفرین حبیب جان آفرین

باید عرض کنم که روان و جسم و جان و روحیه و علم همه از آن خداست حالا این جوجه فوکولی های روانشناس بی بی سی با چه رویی چنین نظریه مزخرفی دادند و برای خدا خط و نشون کشیدن رو از خودشون باید پرسید

ولی حتی اگر بر فرض کاملا مردود و رد شده ، حرفشان درست باشد و نارحتی و عزاداری بعد از نوروز برای روحیه مان خوب نباشد میخواهم بکوری چشم بی بی سی و طرفدارانش بگویم :

روح و روان و جسم و جان و تمام اعضای خانواده و مال و دنیا و حتی آخرت من همه ذره ذره وجود من ، همه تار و پود عالم دنیا و آخرت و بهشت و جهنم ، همه زمین و آسمان به غیر خداوند تبارک و تعالی و ائمه المعصومین ، همه و همه فدای نام خانم حضرت فاطمه زهرا ( سلام الله علیها )

بی بی سی احمق ، افتاد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یاس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
45
27
بی بی سی /چقدر تو کاسه لیسی/ نوکر انگلیسی
پاسخ ها
م سادات موسوی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
بولتن جان حواست هست نوکران و جیره خواران و کاسه لیسان دشمن اینجا هم تردد می کنند !

اشکالی ندارد بیایید و از عشق مسلمانان ایرانی به اهل بیت بسوزید و منفی بزنید زیرا ما روزبروز عاشق تر و مستحکم تر می شویم.

یا زهرا اغیثینی
علي /ازشيراز/
|
UNITED STATES
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
44
18
1_ عزاداري در شهادت بي بي / ع/ سياسي ترين کارهاست . ما حتي بزرگترين بزرگان تاريخ خود را باخطکش ولايي بي بي / ع / مي سنجيم هيچ ظاهرا بزرگي اگر فاطمي نباشد نزد ما جايي ندارد . 2_شادترين انسانهاي که ما ميشناسيم کساني هستند که بيشترين اندوه ها و غمها را درعزاي بي بي /ع / داشته اند .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
والا گهر تاج نبوت زهراست
دردانه یکدانه عصمت زهراست

در روز جزا شفیعه امت اوست
بر عالمیان سایه رحمت زهراست

چون فاطمه مظهر خدای یکتاست
انوار خدا ز روی زهرا پیداست

همتای علی در دو جهان بی همتاست
زهراست محمد و محمد زهراست

اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم و اهلک اعدائهم
علي /ازشيراز/
|
UNITED STATES
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
43
28
ما مفتخريم که پيرو مکتب اهل بيت سلام ا. . . عليهما و فرزندان بي بي / ع/ هستيم خدايا اين بزرگان را از ما خشنود بگردان . آمين
پاسخ ها
جواد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
بر منفی دهنده لعنت
م سادات موسوی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
44
19
شنیدم و اعتقاد دارم وقتی کسی حاجتی داره که اسم حضرت زهرا سلام الله علیها را میاره و وقتی فردی کار به خانم داره همه ائمه به کسیکه کار به مادرشون داره توجه میکنن و همچنین حتما بی ادبان و اهانت کنندگان به ام الائمه خیلی زود تو دهنیشونو میخورن زودتر از اونچه فکر میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| NETHERLANDS |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
یه کم قرآن بخون. انک لاتسمع الموتی
انک لاتسمع من فی القبور
ضمنا ادعونی استجب لکم
فاستقیموا الیه
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
الهی آمین
سهیلا *
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
خواهرم خانم موسوی : اهل بیت فرمودند ما را به مادرمان زهرا قسم ندهید چون به حرمت مادرمان؛ دعای شمارا اجابت میکنیم که ممکن است اجابتش باعث عذاب کشیدن شما شود .
م سادات موسوی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
ناشناس نسبتا محترم منظورت از موتی که حضرت زهرا سلام الله علیها نیست زیرا ایشان شهیده است و شهدا هم زنده اند و نزد خدا روزی می خورند در قرآن که اینو خوندی؟
باكي
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
بسم الله/مردك هلندي!زهرا(س) را موتى ميخواني؟!ثكلتك امك!وهابي هاي ناصبي همين راه را رفته اند كه تو ميروي.اﮔر شيعه ي معاويه اي كه لعنت لعنت كننده ها بر تو و اﮔر از اماميه خود را ميداني بدان كه هي الشاهدة و الصديقة الشهيدة!لاتحسب الذين قتلوا في سبيل الله امواتا!بولتن منتشر كن فكر نكنه ما بي غيرتيم!
مجید(مازندران)
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
ناشناس بدبخت و بیچاره که از قرآن قدر فهم خودت میفهمی و بس

ادعونی استجب لکمی که گفتی بدون توسل به ائمه معصوم و وجود نازنین خانم حضرت زهرا ، صدات تا بالاسر خودت هم نمیرسه چه برسه به عرش الهی ، تا بخواد به اجابات هم برسه!!!!!!
ناشناس
| NETHERLANDS |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
خانم سادات موسوی سلام
خداوند در قرآن پیامبر را انک میت خطاب می کند. بسیاری از علما از جمله شیخ مفید (در تحشیه ایشان بر اعتقادات شیخ صدوق) ائمه جز امام علی و امام حسن و امام حسین و امام موسی کاظم را شهید نمی دانند.
مهم این است که بار سبکی در آن دنیا داشته باشیم وگرنه چگونگی مرگ اهمیت چندانی ندارد. بله شهدا نزد پروردگارشان روزی خورند اما به معنای آن نیست که صدای ما را می شنوند و ما را می بینند چرا که آنها لاخوف علیهم و لا هم یحزنون هستند. البته این بحث سر دراز دارد که می دانم بولتن اگر هم بخواهد نمی تواند آن را بگذارد.
اما جناب باکی سلام
اولا من مردک نیستم و زنک نسبتا پیری هستم
دوما لاتسبوا الذین یدعون من دون الله به سیره ائمه علیهم السلام با ادب سخن بگوییم بهتر است. ضمنا در بین مسلمانان امروز دیگر سیاه دلی پیدا نمی شود که ناصبی باشد.
شهدا زنده اند و روزی خور اما چیزی نمی شنوندو چیزی از این دنیا نمی دانند. اگر خواستید می توانیم این بحث را با جزئیات ادامه دهیم.
و اما جناب آقای مجید مازندرانی سلام علیکم
با تمام احترامی که برای شما قائلم من سرسپرده کتاب هدایت یعنی قرآن و بزرگان راستین دین اسلام یعنی آل محمد(ص) هستم. شما می توانید در اصول عقایدتان به تحقیق خود عمل نمایید اما نمی توانید دیگران را به همان راه بخوانید. من در اصول عقاید که تحقیقی است و نه تقلیدی بر اساس آیات و روایات صحیح از ائمه هدی چنین می اندیشم و خداوند اسلام را بزرگتر از آن می دانم که برای شنیدن سخنم یا دیدن رفتارم نیازی به واسطه یا دستیار داشته باشد.
با تشکر از همه بزرگوارانی که این کمترین را نواختند بار دیگر یادآور می شوم که بحث در این باب مجالی فراختر می طلبد.
بدرود برادران و خواهران دینی
م سادات موسوی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
سلام
سوره مبارکه بقره آیه سی و هشت : هرگاه هدایتی از طرف من (الله) برای شما آمد کسانیکه از آن پیروی کنند( مؤمنان) نه ترسی بر آنهاست و نه غمگین می شوند.

از خداوند می خواهم همه را مخصوصا ناشناسی که خود را آگاه حساب کرده و آدرس عوضی داده را براه راست هدایت فرماید/ راه راست قرآن و اهل بیت رسول الله هستند این دو تفکیک ناپذیرند و از هم جدا نمی شوند و هر که به یکی از این دو به تنهایی تمسک جوید و دیگری را انکار کندگمراه است و کسیکه به نظر خودش با دست پر یه روایات ضعیف یا جعلی استناد کند گمراه تر است.

ضمنا تمام علمای شیعه معتقدند همه ائمه هدا و حتی ام الائمه خانم فاطمه زهرا به شهادت رسیده اند و در روایاتی حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف نیز به شهادت میرسند.
خدا نگهدار همگی باشد.
ناشناس
| NETHERLANDS |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
خواهر گرامی خانم سادات موسوی
همان گونه که می دانیم اصول دین تحقیقی است نه تقلیدی یعنی خود شما باید با تحقیق به یقین برسید. بنابراین یقینیات شما فقط برای خود فرد حجیت دارد نه برای دیگران.
اما نکته ای گفتم ساده و سند هم دادم. کاش یک بار بدان رجوع می فرمودید. شیخ صدوق رحمت الله علیه در اعتقادات خویش می نویسد ائمه یا با شمشیر یا با سم به شهادت رسیده اند اما شیخ مفید در تصحیح الاعتقاد شهادت امام علی، امام حسن، امام حسین و موسی بن جعفر،علیهم السلام، را می پذیرد ولی در مسمومیت امام رضا(ع) مردد است. همین نظر را در مقنعه و ارشاد خود آورده است. از متاخران هم آیت الله فضل الله از لبنان نظری خلاف نظر اکثریت داشتند.
اینکه می فرمایید همه چنین می گویند استقرا ناقص است و از اقسام مغالطه.
اگر اندکی منصف باشیم سخنمان موثر واقع می شود. فرض کنید جز این کمترین یک نفر دیگر هم به این مطلب آشنا بود آنگاه درباره شما و سخنانتان چه می اندیشید.
ضمنا دیدگاه شیخ مفید در خصوص شهادت ائمه در سایت حوزه هم آمده است:
http://www.hawzah.net/FA/magart.html?MagazineID=0&MagazineNumberID=0&MagazineArticleID=32743
مجید(مازندران)
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
جناب ناشناس سرکار خانم پرزن فقیه !!!

کمی آرامتر لطفا !!! پله پله !!!

در مورد اینکه گفتید ائمه اطهار شهید نشده اند ، بله نظر شیخ مفید را بنده خوانده ام ،

شیخ مفید درباره وفات امام صادق (ع) می فرماید : و مضی علیه السلام فی سنه ثمان و اربعین و ماه .. (الارشاد2/180) که این عبارت دلالتی بر عدم شهادت ندارد بلکه وفات اعم از شهادت است و درباره امام سجاد (ع ) نیز می فرماید و توفی علیه السلام بالمدینه سنه خمس و تسعین للهجره بالمدینه (الارشاد 2/137)

که این هم دلالتی بر عدم شهادت ندارد ضمن اینکه ایشان در نهایت معتقد است شهادت این دو امام از لحاظ اسناد تاریخی برای ایشان ثابت نشده نه اینکه در عالم واقع نیز این اتفاق نیفتاده است که ما با استفاده از این حدیث اگر هیچ مدرکی از نظر تاریخی بر شهادت امامی نداشته باشیم باز اشکالی در اعتقاد به شهادت ان امام همام نمیبینیم ضمن اینکه باید دقت نمود کسانی که با مسموم نمودن ائمه انان را به شهادت می رساندند در نهایت دقت و مخفیانه عمل می نمودند تا هیچ رد و سندی از خود به جا نگذارند البته در سند این حدیث هم اختلاف است که بحث ان را به کارشناسان حدیث واگذار می نماییم

درباره موضوع دوم که بسیار خنده دار و در حد جوک گفتید :

شهداء زنده اند ولی نه می بینند و نه می شنوند ؟؟؟؟

یکی این جمله شما را برای من معنی کند !!! زنده اند و روزی میخورند ولی نه صدای مارو می شنوند نه مارو می بینند الله اکبر !!!! به حق چیزهای ندیده و نشنیده !!!!!

در ضمن حتما یقین دارم ماجرای کفاری را که در جنگ بدر پیامبر آنان را در چاه افکند و با آنان سخن گفت را نشنیدید !!! عیب نداره من برایتان تعریف میکنم :

نمونه اول:
پيامبر اسلام صلي الله عليه و آله و سلم بعد از جنگ بدر آمد در كنار چاه بدر و آن‌جايي كه مرده‌هاي قريش بودند ، آن‌ها را صدا زد و فرمود :
آيا شما آن‌چه را كه خداوند وعده داده بود ، حق يافتيد ؟ من وعده خدا را حق يافتم ،

عمر وقتي گفتگوي پيامبر با مردگان بدر را شنيد ، گفت : اين‌ها چطور سخن شما را مي‌شنوند و چطور جواب مي‌دهند در حالي كه همه مرده‌اند .

پيامبر اكرم فرمود : قسم به خداي كه جان من در دست او است ، شما شنواتر از آن‌ها نيستيد ، آن‌ها بهتر از شما مي‌شنوند ؛ ولي نمي‌توانند جواب بدهند .

نمونه دوم:
این حضرت صالح پيامبر هست که با ارواح قومش سخن گفته:
فَعَقَرُوا النَّاقَةَ وَعَتَوْا عَنْ أَمْرِ رَبِّهِمْ وَقَالُوا يَا صَالِحُ ائْتِنَا بِمَا تَعِدُنَا إِنْ كُنْتَ مِنَ الْمُرْسَلِينَ سوره اعراف ، آيه 77 و 79 .
شتري که معجزه حضرت صالح بوده است ، پي کردند و از دستور پروردگارشان سر پيچي کردند و گفتند که اگر پيامبر هستي ، عذابي را که به ما وعده مي دهي بياور .

آيه بعد از آن مي فرمايد :
فَأَخَذَتْهُمُ الرَّجْفَةُ فَأَصْبَحُوا فِي دَارِهِمْ جَاثِمِينَ .
زلزله اي آنان را فراگرفت و در خانه هاي خويش بي جان افتادند .

در آيه 79 مي فرمايد :
فَتَوَلَّى عَنْهُمْ وَقَالَ يَا قَوْمِ لَقَدْ أَبْلَغْتُكُمْ رِسَالَةَ رَبِّي وَنَصَحْتُ لَكُمْ وَلَكِنْ لَا تُحِبُّونَ النَّاصِحِينَ .

آن گاه از آنان روي برگرداند و سر برتافت و گفت اي قوم من ، پيام هاي خداوند را رسانيدم و شما را ناصحان را دوست نمي داريد .

اين آيات را که به ترتيب بررسي مي کنيم ، آيه اول اين است که وقتي زنده بودند از پيامبر عذاب الهي درخواست مي کردند .

آيه دوم مي فرمايد که عذاب الهي فرا رسيد و همه آن ها نابود شدند . و آيه سوم مي فرمايد که حضرت صالح پس از مرگ و نابودي آنان با آنان سخن مي گويد و مي فرمايد که به شما پيام هاي الهي را رساندم ؛ ولي شما نصيحت کنندگان را دوست نمي داريد .

نمونه سوم:
آيه در رابطه با پيامبر اسلام صلي الله عليه و آله و سلم است که با ارواح انبياء ديگر سخن مي گويد . ايه 47 سوره ذخرف :

وَاسْأَلْ مَنْ أَرْسَلْنَا مِنْ قَبْلِكَ مِنْ رُسُلِنَا أَجَعَلْنَا مِنْ دُونِ الرَّحْمَنِ آَلِهَةً يُعْبَدُونَ .

که خدا به پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله و سلم مي فرمايد : از پيامبران پيشين بپرس که آيا غير از خداي رحمان خدايي قرار داده ايم که مورد پرستش قرار گيرد ؟

که اين هم حاکي از اين است که پيامبر مي تواند با پيامبران ديگر تماس داشته باشند و هم اين که براي آن ها روشن مي شود که دستور خداوند در همه زمان ها و همه پيامبران اين بوده است که جز خداي يگانه را نپرستند .

و اما اینکه میفرمایید ( ببخشید افاضات میکنید ) اصول تحقیقی است نه تقلیدی !!! باید به عرضتان برسانم بله این هم درست است و حتی در اسلالم اگر کسی که میتواند و شرایطش را داشته باشد که بر اساس تحقیق به دین خود عمل کند باید با تحقیق به دینش عمل کند و برای کسی که توانسته با پشت سر گذاشتن این دوران خودش بد را از خویب تشخیص دهد حتی تقلید حرام است ولی خانم محترم آیا همه مردم زن و مرد ، پیر و جوان و روستایی و شهری شرایط آن را دارند که با تحقیق و رسیدن به مرتبه اجتهاد به تکالیف دینی عمل کنند

آیا شما از خدا داناترید که کلا تقلید را حرام اعلام فرموده اید و چنین فتوایی میدهید ؟؟؟؟ بله ، برای کسانی که شرایطش را ندارند و به هر دلیلی کوتاهی یا ناتوانی ، نتوانسته اند به درجه اجتهاد در اصول و فقه برسند ، تقلید نه تنها حرام نیست که لازم نیز هست .

شما باید سنی باشید یا به احتمال قوی از وهابیون تندرو که فقط بر اساس درک ضعغیف خودتان به قرآن اکتفا میکنید و ائمه و توسلات را قبول ندارید !!!!

خوب است بدانید آیه ای در قرآن نیست مگر آنکه با وجود مطهر و نازنین و مقدس ائمه اطهار تفسیر میشود .

اگر تفسیر سوره قدر را بخوانید متوجه میشوید که کلمه به کلمه سوره قدر اشاره به وجود نازنین اهل بیت دارد یا سوره یس و دیگر سوره ها
مدیر پایگاه آقا مجید ممنون
سهیلا *
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
جناب ناشناس به جای اینکه آدرسی انحرافی به دوستان بدهید که اتفاقا گرد آورنده نامشخصی داره پیشنهاد بنده این است که کتاب منتهی الامال نوشته شیخ عباس قمی رو مطالعه بفرمایید تا با این اعتماد به نفس کاذب در مورد ائمه اظهار نظر نفرمایید .

بنده دو سال قبل یک دوست وبلاگی داشتم که عین کلام شما را منتهی بدون آدرس مذکور برایم ارسال کرد . بنده خدا چقدر سعی کرد وقت و بی وقت مغز بنده رو شستشو دهد اما خب نتوانست .
عباس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
47
15
به این میگن جنگ نرم
اهانت کردن به مقدسات بشری کار این گونه رسانه هاست
تلاش می کنند آروم آروم باور های مسلمانان تغییر دهند.
در جنگ نرم این یه چیز عادیه.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
به عقیده منفی دهندگان احمق تر از احمق:

به این میگن جنگ سرد!
تصدیق کردن مقدسات بشری کار اینگئنه رسانه هاست!
تلاش نمی کنند آروم آروم باورهای مسلملنان را تغییر دهند!
در جنگ سرد این یه چیر عادیه!
میثم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
43
11
با سلام به دوستان و خصوصا پرستو خانوم
اگه ازم بپذیرید یه وسعت دیدی فراتر از تصور دشمنان و خودمان بهتون هدیه میکنم
اِِن الذین قالوا ربنا الله ثم استقامو تتنزل علیهم الملائکه پیشنهاد میکنم به سوره ی مبارکه فصلت آیه 30 مراجعه کنید
به یقینن کسانی که گفتند پروردگار ما خدای یگانه است و استقامت کردند فرشتگان بر آنان نازل میشوند(خدارو شکر ماها گفتیم که پروردگارمان خداوند یکتاست مسئله بر سر استقامتمونه نمیگم که نکردیم ولی کم کردیم,حتما شما درحال تحصیلید بعد از چند ماه تلاش بیوقفه امتحانات شروع میشه واقها لذت برا کسی میمونه که از امتحان سربلند بیرون بیاد, حالا مومن که جای خودش رو داره اگه میخاید بدونید بعد از نازل شدنشون چی میشه به آیات بعدیش دقت کنید و اگه تفسیر دارید به اون رجوع کنید, بعد از استقامته که انسان لذت حقیقیی زندگی رو میچشه و ان وعد الله حق یعنی دیگه خیال نیست وهم انسان نیست سخن خداست که بهش یقین داریم اگه بدونیم که خداوند قلب انسان را یعنی خود انسان را برا خودش آفریده متوجه میشیم که فقط با یاد خداست که دلامون آروم میشه نه با تفریح و... که البته تفریح هم لازمه ی زندگیه.
ما انسان ها با کار کردنو مسافرتو غیره خودمونو مشغول میکنیم و اگه بعد از چنذین ساعت تفریح یه ساعت بیکار باشیم میگیم حوصله مون سر رفت( یعنی دلمان چیز دیگری میخاد یعنی محبوبشو بهش برسون) این کافرا اینچیزا رو نمیدونن که اینجور میگن و اگه فقط ظاهر دنیا رو بپذیریم حرفشون که تاثر بر روان جمعی داره درسته ولی آیا واقعا انسان برا این دنیایی هست که به عزاداری مادرمون اشکال کنن نه, موضوع روشنه برا تفهیم بیشتر به سایت استاد بی بدیل عرفان حضرت آیه الله فروغی مراجعه کنید.
عاشق شو ورنه روزی کار جهان سر آید
ناخوانده درس مقصود از کارگاه هستی
شرمنده به درازا کشید
خیلی خوشحال میشم این مطلب به پرستو خانوم برسه با تشکر
www.forooghetohid.ir
مصطفی جوادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
42
14
من هم با نظر خانم پرستو موافقم ولی نباید در اهانت به حضرت زهرا ساکت بمانیم .
حسین - خورموج
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
42
16
یه نفر از علما اومده محضر امام خامنه ای فرموده بود آقا شما با این سنتون چرا شبهای فاطمیه تا آخر میشینین؟ بهتر نیست شما استراحت کنین؟
آقا فرمودند: من رزق تمام سال را از فاطمیه میگیرم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
همین توجه و التفات به اهل البیته که آقامونو روزبروز عزیزتر میکنه بترکه چشم حسود و بخیل
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
روزی رسان فقط الله تعالی میباشد
م سادات موسوی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
روزی رسان فقط الله تعالی می باشد اما رسول الله و اهل البیت واسطه این روزی اند درضمن احتمالا منظور حضرت آقا روزی معنوی بوده است.
سهیلا *
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
خانم م سادات موسوی من با شما موافقم . ائمه فرمودند حتی نمک غذاتونو هم از ما بخواهید .
یاس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
امام خامنه ای بحق حضرت زهرا را مادر خود می دانند برای همین شبهای فاطمیه تا آخر عزاداری می نشینند و اما بعد حضرت آقا سنشان خیلی زیاد نیست الهی عمر طولانی با عزت و برکت داشته باشند.
مجید(مازندران)
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
لبیک ای پسر فاطمه
لبیک مولاجان لبیک
ناشناس
| NETHERLANDS |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
خانم موسوی ما چیزی به عنوان واسطه گری در اسلام نداریم. واسطه گری اختصاص به کلیسا دارد به ویژه کلیسای کاتولیک و دستگاه پاپ
م سادات موسوی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
سرکار خانم ناشناس (اگر اشتباه نکنم شما خانم هستید):
اشتباه می فرمایید بدجور . بدلیل اینکه کلیسا و پاپ غیر مقدسات را دخیل در این واسطه گری میدانند اما رسول الله و خاندانشان معصوم و از هر گناهی مبرا هستند و مقدسند و مورد تأیید خدا و رسول خدا.
مجید(مازندران)
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
ناشناس هلندی

باید به عرض شما برسانم در اسلام جز واسطه گری از ائمه اطهار هیچ چیزی نداریم

محض اطلاع شما بگویم : ماها که سر تا پا گناهیم و حوائجمان مادیست و خیلی با خدا فاصله داریم ، حتی تمام انبیاء و پیامبران به مقام نبوت نرسیدند مگر اینکه اعتراف به مقام والای خانم حضرت زهرا ( سلام الله علیها ) کردند و پیش مقام حضرت زانو زدند .

کجای کارید خانم محترم !!!!

حضرت آدم بعد از فرود آمدن از بهشت ، و بعد از توبه به درگاه خدا اینگونه توبه اش پذیرفته شد طبق نص صریح قرآن :
فَتَلَقي آدَمُ مِنْ رَبِّه كَلماتًُ فتابَ عَليهِ اِنَّه هو التَّوابُ الرّحيمْ

سپس آدم از پروردگارش کلماتی را دریافت نمود.
در تبیین و تفسیر کلمات آمده است که مراد از کلمات انوار رسول اکرم و عترت طاهره است، بدین معنا کهانوار رسول اکرم وعترت طاهره همان مقامات علمی است که حضرت آدم سلام الله علیه آن را تلقی کردو زمینه نجات او فراهم گردید و در این میان همان طور که حضرت امیر سلام الله علیه درمجموعه عترت قرار دارد، حضرت زهرا(س) هم در آن جا می گیرد
پس مراد از لفظ کلمات در آیه شریفه «فتلقی ادم من ربه کلمات‏» اسماء الهی است وبارزترین مصداق اسماء الهی، عترت طاهره‏اند که در بین آنان، فاطمه زهراصلوات الله علیها می‏درخشد
سهیلا *
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
جناب ناشناس خیلی ها خواستند مثل شما در موجودیت ائمه و حتی شهادتشون تشکیک ایجاد کنند اما زهی خیال باطل
هامان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
45
20
غلط کرد! گور ملکه انگلیس و خاندانش
پرستو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
38
5
سلام

آقای میثم،مطلب رسید.
پاسخ ها
مصطفی.ا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
بابا عجب منگلایی پیدا میشن ، الان به چیه این نظر منفی دادین خوب!!!
فکر کنم حقوق میگیرن بیان توی سایت فقط به مطالب منفی بدن ، حالا دیگه نگاه نمیکنه ببینه مطلب اصلا چی هست!
م سادات موسوی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
43
21
بی چتر نجات هوا پریدن ممنوع

می لب نزده جامه دریدن ممنوع

با خط طلا بر در جنت حک شد

بی لعن دشمن زهرا ورود اکیدا ممنوع
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
بر دشمنان و اهانت کنندگان حضرت زهرا سلام الله علیها لعنت.
یاس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
بر دشمنان و اهانت کنندگان حضرت زهرا سلام الله علیها لعنت.
جواد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
بش باد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
34
17
اللهم العن قتله فاطمه الزهرا(س)
فاطميه را با شور عاشورايي برگزار خواهيم كرد
تا كور شود هر آنكه نتواند ديد
ja
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
15
31
تو هر کاری افراط و تفریط ناپسند محسوب میشه ما شیعه ها به جای درس گرفتن ااز شخصیت ها مون فقط به عزاداری غیر اصولی خو گرفتیم که اینم افراط محسوب میشه اینه که دیدگاه نه تنها بی بی سی بلکه دیدگاه خیلی ها در مورد مااینجوریه!!!
پاسخ ها
جواد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
گور پدر دیدگاه انگلیسی و خیلیهای دیگه

شما نباید خودت رو ببازی
شریفه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
34
14
با مدعی مگویید اسرار عشق و مستی
تا بیخبر بمیرد از درد خودپرستی
انگلیسی برو کشکتو بساب شیطون خوب آشی برات پخته
پاسخ ها
م سادات موسوی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
مدعی خودشو میندازه وسط بحث و احتمالا میگه اینها شرکه در حالیکه شرک سراپاشو گرفته و سر در آخور شیطان دارد
شریفه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
34
8
با مدعی مگویید اسرار عشق و مستی
تا بیخبر بمیرد از درد خودپرستی
انگلیسی برو کشکتو بساب شیطون خوب آشی برات پخته
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
31
14
یا زهرا
دیدم که ز دل خدا خدا میکردی

شکوه ز جفا به مصطفی میکردی

ایکاش شبی پس از دعای همگان

از بهر شفای خود دعا میکردی

بر دشمنانت و اهانت کنندگانت دو صد لعنت خداوند و رسول باد
پاسخ ها
مجید(مازندران)
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
ای جانم ای جانم

بعضی از این نظرات از بس قشنگه خستگی رو از تن آدم درمیاره
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
34
10
همه را ورد زبان این سخن با برکات/ که به زهرا گل گلزار محمد صلوات

اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم و اهلک اعدائهم من الاولین و اآخرین الی قیام یوم الدین
پاسخ ها
مجید(مازندران)
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم و اهلک اعدائهم من الاولین و اآخرین الی یوم القیامه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
35
12
سیاوش اردلان ماهیت شیطانی خودشو خوب رو کرد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
33
16
تکفیر دشمنان علی رکن و کیش ماست

هر کس محب فاطمه شد قوم و خویش ماست
بچه شیعه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
31
11
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد وآخر تابع له علی ذلک ...اللهم العنهم جمیعا

خدایا لعنت کن به اولین ستمکاری که ستم کرد در حق محمد و خاندانش و به آخرین پیروی کننده از او بر این کار...خدایا همگی آنها را لعنت کن
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
دشمنان بچه شیعه ها نابود بشند. آمین یا رب العالمین
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
4
4
زهرا امیر ابراهیمی هم استخدام شده تواین فاحشه خانه bbc
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
2
2
حرام زاده ها
فقط همین
میلاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
2
2
لعنت به این قوم یاوه گو. اهای مسلمونا کجایید که یه مشت اشغال دارن به مادرتون توهین میکنن؟ اخه صبر و مدارا هم حدی داره
دوستدار اهل بیت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
1
1
اگه بی بی سی تعریف می کرد من شک می کردم بلاخره اینان دشمن ایران واسلام ناب محمدی (ص) هستند نباید غیر این انتظار داشت
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین