کد خبر: ۷۵۹۹۳
تعداد نظرات: ۵۴ نظر
تاریخ انتشار:

از پیام تبريک دخترم به فرهادی متاثر هستم

فرج الله سلحشور گفت: دختر من نيز مانند برخی اعضاي سينماي ايران، هاليوود و اسكار برايش مانند يك بت مي ماند.

سینما نگار :  در پي انتشار پيام تبريك دختر سلحشور به اصغر فرهادي وي در اين باره گفتگويي انجام داد كه مشروح آن را در زير مي خوانيد:
 


 دختر شما نيز با پيامي افتخار آفريني فرهادي را تبريك گفت،آيا شما از اين اقدام با خبر هستيد ؟

بله در جريان اين تبريك هستم.

اين حركت را تاييد مي كنيد ؟

خير بنده به هيچ عنوان اين اقدام فرزندم را تاييد نمي كنم واز اين كار متاثر هستم  واعتقاد دارم وي مانند سينماگرانی كه هاليوود براي آنها تبديل به بت شده است ،او نيز به اين درد و مشكل دچار شده است وبراي همين بايد دنبال چاره بگردم.

پس با اين اوصاف شما براي آزادي فكر ارزش قائل هستيد وبه نظر وي احترام مي گذاريد؟

خير،بنده براي هر فكر وآزادي فكري ارزش قائل نيستم و من فقط براي آزادي هاي فكري كه داراي ارزش باشند ودر راستاي انقلاب و دين قرار داده شده باشند ارزش قائل هستم و به نظر بنده نام واصطلاح آزادي فكر فقط در ظاهر قشنگ است.

 نظر شما درباره بازگشت وتجليل از فرهادي چگونه است؟

بنده نظر خود را زمان گلدن گلوب دادم ولي يك سئوال دارم كه چرا اصغر فرهادي مانند ورزشكاران وديگر مردم هنگامي كه نام رژيم صهيونيستي در ميدان رقابتي و ديگر ميادين به زبان آمد صحنه را ترك نكرد  وانصراف نداد؟

آيا اين نشان از حمايت وي از اسرائيل نيست؟به نظر بنده وي اصلا نبايد اجازه مي داد فيلمش در اسكار حضور يابد چون تمام سينماي هاليوود و اسكارمتعلق به رژيم صهيونيستي است .


اگر اسكار متعلق به رژیم صهیونیستی است چه دليلي داشت كه يك ايراني را برنده اعلام كنند در حالي كه نماينده خود آنها در بين نامزد ها حضور داشت؟

سئوال به جا ودقيقي است،شما و مردم فكر مي كنيد اسرائيل وآمريكا عاشق ما هستند و مواضعشان نسبت به ما تغيير كرده است كه ما را برنده اعلام كرده اند؟اگر جوابتان به اين سئوال مثبت است بسيار ساده هستيد.

اين سئوال باقي مي ماند كه دليل اين كه اسكار و هاليوود در بين مردم وسينمايي هاي سرتاسر دنيا از جمله كشور عزيزمان از اهميت وارزش بالايي قرار دارد چيست؟

شما به اين مطلبي كه من مي گويم خوب دقت كنيد، از يك مومن سئوال مي كنند كه چرا عمل صالح انجام مي دهي واو در جواب مي گويد: عمل صالح انجام مي دهم  تا به خدا نزديك تر شوم ودرك و مقام قرب الهي خود را نزد خدا افزون كنم ولي اگر از يك سينماگر سئوال كني كه چرا فيلم مي سازي در جواب مي گويد: فيلم مي سازم  براي رسيدن به قرب عند آمريكا و اخذ جايزه در آن، اگر بخواهم كلي تر بگويم اين است آمريكا معبد سينمايي هاي جهان از جمله ايران است  ومعاد اين جامعه سينمايي جايزه گرفتن در اسكار است.

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۵۴
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۳۹
مرتضي.ام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
632
711
استاد عزيز، برادر ارجمند، جناب سلحشور!

ما با علي مطهري جنابعالي از سالها پيش آشناييم و پختگي تفكّر شما و خامي انديشه ايشان را با هم خلط نمي‌كنيم.

خامي اكثرا نشانه‌ي بارز جواني است. مكدّر نباش برادرم. به ايشان فرصت دهيد.

ما هم دعا مي‌كنيم كه اين پختگي، چندان دير و با هزينه‌اي گزاف همراه نباشد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
53
50
گیرم پدر تو بود شیخ فاضل از فضل پدر تو را چه حاصل
مجید(مازندران)
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
1496
2164
درود بر کارگردان ارزشی سینما فرج الله سلحشور عزیز
پاسخ ها
آنتی هالیوود
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
تا حالا 938 منفی
انشاالله که از سر نادانی رای دادید
فکر نکنم حامی رژیم هالیوودی باشید
مجید(مازندران)
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
جدال مثبت ها و منفی ها

چه کسی پیروز این جدال است؟؟؟؟!!!!

از امشب در سینماهای تهران و شهرستان ها
سهیلا *
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
479
503
بازم گلی به گوشه ی جمالت آقای سلحشور که مثل بهزاد فراهانی کار دخترتو کتمان نمیکنی .
پاسخ ها
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
كاملا باهاتون موافقم.

اون هم در حالي كه يك تار موي خانم سلحشور از كل هيكل گلشيفته بيشتر مي‌ارزد و اين دو اصلا و ابدا با هم قابل مقايسه نيستند.
سهیلا *
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
آقا مرتضی خدایی ناکرده این شائبه بوجود نیاد که بنده قصدم مقایسه این دو خانم بوده به هیچ وجه اما مقایسه دو پدر بود .
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
بله! پيامتان كاملا رسا و واضح بود.

بنده هم دقيقا منظورم همين مقايسه بود كه آن پدر، با آن دختر به آن هرزگي حاضر به رد كار دخترش نيست و اين پدر، با چنين دختري كه اصلا آن هرزه قابل مقايسه نيست، از گفتن حقيقت ابا ندارد.
فاطمه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
وا آقا مرتضی شما چکار تار موی خانم نامحرم دارید!!!!!!!!!!!نیشخند
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
281
664
.فرهادی در جلسه فیلم اسراییلی شرکت نکرد....شما خودتو درمان کن
پاسخ ها
ahmad
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
شما یا خوابی یا خودتو به خواب زدی یا که نه عشق به خودباختگی جلوی دیدتو گرفته
فرهادی چی کار باید میکرد که نکرد برای خوش رقصی به غرب و اسرائیل؟؟؟
مریم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
147
171
خیلی بده که دخترش در مقابل حرف های پدرش ایستاده و این کار رو کرده !!!!!!
یعنی با این کارش می خواسته بگه من هم عقیده پدرم نیستم!!!!!!!؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
دختر نگو بلا بگو
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
ناشناس محترم!
دختر ايشان خامي انديشه و كلام دارند، ولي هنوز به رتبه‌ي بلا بودن نرسيده‌اند. لطفا تهمت نزنيد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
418
140
واقعا براش متاسفم که خلاف حرف پدرش رو زده.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
چه ربطی داره؟ هر چند با بعضی حرفای سلشور موافقم ولی باید بگم حساب زن و فرزند آدم در اینجور موارد جداست و انسان با رسیدن به سن قانونی آزادی هرگونه اظهارنظر سیاسی و فرهنگی و غیره داره ولی اینکه نظرش درست باشه یا نه اوون حرف دیگه ای است.
احمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
عزیزی که پاسخ ناشناس رو دادی چطور در جایی کار پسر خاتمی به او مر بوط میشود اما اینجا کار فرزند سلحشور به او مربوط میشود!!!!!!!!واقعا که حمتون دورو هستین!!!!
احمدعلی
|
GERMANY
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
198
482
به این آقا باید گفت شما که هنوز توان جمع و جور کردن و اعمال نفوذ ایدئولوژیک واسه خونه ی خودتونو ندارید همون خونه نشینی براتون بهتر از تصمیم برای جهت دهی فرهنگی یه مملکته، از قدیم گفتن مشت نمونه ی خرواره
مدیر پایگاه آیا این مطلب شما کلی است یعنی در هر خانواده ای یک بچه ناخلف وجود داشته باشد باید با این استدلال شما با او برخورد کرد ؟!
هم از لحاظ عقلی و هم از لحاظ شرعی استدلال شما اشتباه است مگر اینکه خانواده آن بچه او را و عمل خلاف او را حمایت کنند اینطوری می شود استدلال کرد مبنای عمل خلاف آن بچه ریشه در تربیت خانوادگی وی دارد و بدینگونه مشت نمونه خروار می شود
پاسخ ها
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
اخوي!

اولا! بار اصلي تربيت فرزند به ويژه دختر، بر دوش مادر است، نه پدر.

ثانيا! هر انساني ممكن است خطا كند. مهم اين است كه بر آن اصرار نورزد و سعي در جبران آن نمايد.

ثالثا! دختر ايشان چوب جوانيش را مي‌خورد و اگر او را مي‌شناختيد، تاييد مي‌نموديد كه سخن و اعمال او عمدتا از روي ناپختگي و به دلايل احساسي است. بايد براي عاقبت به خيريش دعا نماييم.

رابعا! همين كه ايشان خطاي دخترشان را توجيه نكرده‌اند، از ايمان بالايشان حكايت دارد كه بايد به او احسنت گفت.

خامسا! همون چيزهايي كه بولتن گفت
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
داستان حضرت نوح و پسرش را یادتون هست ؟
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
1331
1235
ممکنه آقای سلحشور در مقام بیان نتونه بدرستی از افکار خودش دفاع کنه. اما با دقت در حرفهای ایشون مشخص میشه که واقعا حق با آقای سلحشور هست
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
چرا من یه بار کلیک کردم مثبت رو یهو از 0 به 987 رفت؟ آقا اینا رو چک کنید ایراد داره ها
سربازصفر وطن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
543
452
سلحشور را دوست دارم ،چون به ارزشها یی معتقد استکه دستور خداوند و اهداف انقلاب و از جمله پیامهای موءکد شهدای عزیزو توصیه های امام راحل ما است.
البته عقیده متفاوت دختر آقای سلحشور با پدر هم مطلب چندان نا آشنا و غریبی در جامعه و خصوصا" تاریخ انقلاب و جنگ وصحنه های سیاسی و...نیست.
بعنوان مثال_جوانانی بودند که (در زمان جنگ و دفاع مقدس در مقابله با دشمن تا بن دندان مسلح و برخوردار از حمایتهای گوناگون ابرقدرتهاو...)برای حضور و قرار گرفتن در صف مدافعین، با مخالفت و عدم رضایت پدر ویا مادر ویا هر دو روبرو میشدند، ولی در پیوستن به رزمندگان و دفاع از سرزمین خود اصرار و پای فشاری میکردند.
قضاوت در حق بودن ویا نا حق بود عقاید را بخدا واگذار میکنیم .
البته نقد نظرآگاهانه ومنصفانه هم در جای خود محترم است .
نظر شخصی بنده هم اینه،" تازمانیکه سلحشور براین اعتقاد است هرگز شکستی در کارش نخواهد دید . باید همه ما پیرو کلام خدا و دستورات قرآن کریم باشیم .زیرا مسلمانیم و حجت ودلیل ما دراعمال و مواضعی که میگیریم دین اسلام است. والسلام
پاسخ ها
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
احسنت بر شما برادر عزيز. كاملا با شما موافقم.

خداوند هركه را با چيزي امتحان مي‌كند و هركه ايمانش بيشتر، امتحانش سخت‌تر و چه امتحاني سخت‌تر از امتحان با همسر و فرزند؟ امتحاني كه سربلند بيرون آمدن از آن، حضرت ابراهيم ﴿عليه‌السلام﴾ را خليل الله و همسر گراميشان را شريعت‌ساز كرد.

اين سنت الهي همچنان باقي است. راستي آيا مي‌دانستيد كه همسر و دختر دكتر زيباكلام، افرادي شديدا مذهبي، انقلابي، ولايتمدار و محجبه هستند و حتي مسئوليت‌هايي در بسيج دارند؟!
مجید(مازندران)
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
از این بخش از سوال و جواب خیلی خوشم اومد و سلحشور مشت محکمی بر دهان روشنفکران امروزی و روانشناسی های مدرن بر پایه مکاتب منحرف غربی زد :

" پس با اين اوصاف شما براي آزادي فكر ارزش قائل هستيد وبه نظر وي احترام مي گذاريد؟

خير،بنده براي هر فكر وآزادي فكري ارزش قائل نيستم و من فقط براي آزادي هاي فكري كه داراي ارزش باشند ودر راستاي انقلاب و دين قرار داده شده باشند ارزش قائل هستم و به نظر بنده نام واصطلاح آزادي فكر فقط در ظاهر قشنگ است. "
دختر ایرانی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
بولتن برات متاسفم.یعنی اون دختر به خاطر ابراز عقیدش شد بچه ی ناخلف و در آخر هم به لطف آقا مرتضی مقصر این ناخلف بودن شد مادرش.دست از این حرفهای متعصبانه بردارید بردارید. تربیت تو جامعه ی امروز چیزی نیست که فقط به عهده ی خانواده باشه.هر کسی آموخته هاش از خانواده و دوستان و رسانه ها و غیره رو با هم تلفیق میکنه تا به یک عقیده ی کامل برسه و در این راه طبیعیه که اشتباه هم میکنه و زمان میبره که راه درست رو پیدا کنه. کسی که بدون فکر عقیده ی پدر و مادرش رو قبول کنه بچه ی خلف نیست و اعتقادش هم محکم نیست. خدمت آقای مرتضی هم باید عرض کنم که بخشی از تربیت دختر به عهده ی مادر و بخشی از تربیت پسر هم به عهده ی پدر است. اما بخشی از آن مشترک است مسلما آقای سلحشور خودش بی تقصیر نیست و شاید تفکرات افرطی اش باعث شده که فرزندش کمی از آن طرف بام بیفتد.
سربازصفر وطن
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
خواهر محترم دختر ایرانی، با محاسبه و تئوری تربیتی شما ،جعفر کذاب که هم برادر امام حسن عسکری(ع) وهم فرزند امام هادی(ع) بود و همیطور اسماعیل(که عده ای با نام فرقه اسماعیلیه ایشان را امام معصوم میدانند) نیز فرزند امام صادق (ع)بوده اند،را باید تبرئه کرد و تقصیر را متوجه نوع تربیت پدر و مادرشان کرد. وتفکرات افراطی انها را عامل قطعی و یا احتمالی در انحرافات فرزندان تصور کرد .که اگر (بر فرض محال) منطق شما را بپذیریم.با توجه به معصو میت امامان تنها مقصر باقیمانده .مادر است.واین( طبق تئوری تربیت شناسی و نطر شخص شما) پاسخ، اشکال شما به آقای مرتضی -ام میباشد.من مطمئنم، نه شما و نه هیچکس در هیچ موردی نمیتواند پدر یا مادر و یا هردو را عامل قطعی در تربیت و رفتار فرزند بداند و فقط میتواند تاثیرگذار باشد.تاثیری تقریبا مساوی با عواملی مثل محیط و اطرافیان و دوستان هم سن سال و تمایلات فردی وشخصی و ...
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
سركار خانم دختر ايراني! لطفا پيام بنده را مجددا مطالعه فرماييد. بنده فرض‌هاي مختلفي را در نظر گرفته و براي هر فرض، پاسخي داده‌ام.

گذشته از اين، اگر تمامي پاسخ‌هاي بنده را بخوانيد خواهيد ديد كه اين دختر خانم را نيز كلا نفي نكرده‌ام و دقيقا همان سخن شما "كه بايد به او فرصت داد" را نيز گفته‌ام.

و اما در مورد جزميت انديشه‌ي جناب سلحشور بايد بگويم كه البته بنده با ايشان زندگي نكرده‌ام، ولي آنچه از سخنان ايشان در جاهاي مختلف برداشت نموده‌ام، ايشان يك مومن واقعي است و مومن واقعي، گرچه ممكن است به ظاهر خشك به نظر برسد ﴿كه البته در انجام واجبات بايد هم چنين باشد﴾، ولي در فروعات، ابدا اينگونه نيست و گذشته از اينكه سراسر زندگيش پر از گذشت و محبت و انديشه است، عمده سخت‌گيري‌ها را نيز صرفا در مورد خودش به انجام مي‌رساند و سايرين را در تصميم‌گيري‌هايشان آزاد مي‌گذارد؛ حتي اگر نپسندد.

يكي از دلايلي هم كه شما مشاهده مي‌كنيد گاهي برخي از بزرگان ديني نيز فرزنداني ناخلف دارند همين است.

اين موضوع در همين سخن جناب سلحشور نيز كاملا هويدا است كه مي‌گويد: "خير بنده به هيچ عنوان اين اقدام فرزندم را تاييد نمي كنم واز اين كار متاثر هستم واعتقاد دارم وي مانند سينماگرانی كه هاليوود براي آنها تبديل به بت شده است ،او نيز به اين درد و مشكل دچار شده است و براي همين بايد دنبال چاره بگردم".

اينكه بايد دنبال راه چاره بگردم دقيقا يعني همين كه بايد ببينم چگونه مي‌توانم او را هوشيار كنم تا از راه خود برگردد! آيا شما سخني از زور و سخت‌گيري در آن مي‌بينيد؟
دختر ایرانی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
آقای سربازصفر وطن من به نقش عوامل محیط در تربیت اشاره کردم و تنها آقای سلحشور را مقصر معرفی نکردم و ان را عاملی در کنار دیگر عوامل دانستم. و آقای مرتضی آقای سلحشور اگر خیلی دغدغه ی دین داشتند سریال یوسف را با آنهمه گناه نمیساختند.چه اشکالی دارد این کسانی که اینقدر ادعای دینمداری دارند شیوه ی فیلمسازی بدون بدحجابی را ترویج کنند.نگویید نمیشود که مطمئنم میشود.ایشان خودشان از زنها استفاده ی ابزاری میکنند و وقتی کارشان با آنها تمام شد آنها را فاحشه میخوانند.و در مورد سوال آخرتان:منظور من از تفکرات افراطی سخت گیری به خانواده نبود چون ما در خانه ایشان نیستیم که بتوانیم قضاوت کنیم.من از تفکراتی صحبت کردم که ایشان خود به زبان می آورند.
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
سركار خانم دختر ايراني! اشكالي كه شما بر سريال حضرت يوسف ﴿عليه‌السلام﴾ وارد دانستيد، اتفاقا يكي از اشكالات بنده هم بود و دقيقا به اين موردي كه شما گرفتيد، بارها و بارها انتقاد نموده بودم.

ولي با چيزهايي كه بعدا شنيدم، ظاهرا حجاب بانوان، در فضاي سريال اشكالي نداشته است. هرچند كه هنوز هم بنده معتقدم حتي اگر با تمهيدات انديشيده شده، نوع پوشش بانوان اين سريال در فضاي فيلم اشكال نداشته باشد نيز، باز با توجه به برآيند جانبي آن، از بعد ديگري اينكار صحيح نبود.

تقريبا تمام مصاحيه‌هايي كه با ايشان در اين زمينه صورت گرفته است را نيز خوانده‌ام تا ببينم آيا پاسخ اين سوال خود را مي‌گيرم يا خير، ولي متاسفانه هيچكس تاكنون در اين زمينه سوالي از ايشان نپرسيده است!

به هرحال! بنده شخصا اين مورد را يكي از اشتباهات ايشان تلقي مي‌كنم، هرچند كه برخلاف شما، نه آن را در راستاي استفاده ابزاري از زن مي‌‌دانم ﴿و خود نيز به عنوان يك مرد، ابدا تاثيري از اين نظر نديدم﴾ و نه تمام تلاش‌هاي قابل تقدير ايشان در تمام طول طندگيشان را به خاطر اين يك اشتباه ﴿اگر واقعا اشتباهي بوده باشد﴾ مي‌شورم و دور مي‌ريزم.

هنوز هم پيگير يافتن اين سوال خود هستم و تا مطمئن نشوم، نمي‌توانم در مورد آن قطعا اضهار نظر كنم؛ ولي شك نداشته باشيد آنها كه باايشان مخالفند و به او فحش مي‌دهند و او را مي‌كوبند، مشكلشان با اين موارد نيست و دردشان از جاي ديگري است.
سربازصفر وطن
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
خانم دختر ایرانی
ذرسته شما در نظرقبلی( مورخه12/18)در مواردی اشارات تقریبا درستی هم به تاثیرپذیری فرد ازعوامل مختلف داشته اید, ولی متاسفانه عمدا"و یا سهوا"در آخربه همان نگاه متعصبانه ایکه بولتن و دیگران را به آن متهم میکنید بازگشته و این نتیجه را میگیرید که بخشی از تربیت دختر به عهده ی مادر و بخشی از تربیت پسر هم به عهده ی پدر است. اما بخشی از آن مشترک است مسلما آقای سلحشور خودش بی تقصیر نیست و شاید تفکرات افرطی اش باعث شده که فرزندش کمی از آن طرف بام بیفتد.
واین قابل هضم نیست
و این سئوال که استفاده ابزاری بچه معناست که شما از آقای سلحشور اشکال میکنید.
اگر بحث چند تصویر بجهت ارائه شخصیت ذلیخا و زنان دربار است.باید بگویم: واقعا برداشت شما سطحی و مغرضانه است .زیرا
ا-در فیلم یوسف پیامبر هدف از آرایش ونمیدانم رنگها و خطوط روی صورت وچشم هنرپیشه ها دقیقا وجه تمایز این زنان درباری با عامه را نشان میدهد و بس ،و فیلم تنها حول محور رابطه ها و هرزه گی متداول در فیلمهای آنچنانی و سبک هالیودی نمیچرخد و مابقی فیلم ربطی به ذلیخا و یوسف (ع)ندارد.وجدای این مطلب مهم هیچ پوششی ذر هیچیک از زنان و هنرپیشه ها تعارضی با نگاه سیمای اسلامی و ارزشی ما ندارد. هر چند تعادل بهتر است .
2_ اگر استفاده ابزاری به این معنا باشد که فلان هنرپیشه در فیلمxویاyبازی کرده پس هر جا فحشا و لاقیدی از خود بروز داد و فیلمی بازی کرد و در برخوردها و حضور خود در اجتماع دو چار خطا و اشتباه و تضیع حقوق دیگران شد .بنا بر این هیچگونه مجازات متناسب با جرم وبرخوردی وتوبیخی نگرددو هشداری داده نشود که درست نیست .
بهتر است از کلمات نیش دار و جهت دار بپرهیزیم و در پوشش انتقاد تهمت بیدلیل وارد نکنیم .
فحاشی با انتقاد فرق میکند .سلحشور انتقادی صحیح از سینما و هنر مندان فاسد الاخلاق کرد و بجا هم بود. وعده ای این انتقاد را بدلایلی از قبیل سیاسی وحفظ موقعیت مدیریتی وشکستن ارزشهای و عبور از خطوط قرمز اجتماعی و رهایی و بی بند باری بنام آزادی و فرهنگ مترقی ،بر نمیتابند و سعی در کوبیدن عقاید و افکار دینی او را دارند.
ضمنا"سلحشور در مورد بازیگران فیلم یوسف پیامبر در صحبتهایش از آنان تقدیر و سنگینی ومتانت طبع خانم کتایون ریاحی و دیگر بازیگران سریال را مستثاء کرده بودند. که استفاده ابزاری مورد ادعای شما یعنی ""از زنها استفاده ی ابزاری میکنند و وقتی کارشان با آنها تمام شد آنها را فاحشه میخوانند ""نیز قابل قبول نیست و بیشتر ازنوع تفکراتی استکه آقای مرتضی-آم اشاره کرده اند که:آنها كه باايشان مخالفند و به او فحش مي‌دهند و او را مي‌كوبند، مشكلشان با اين موارد نيست و دردشان از جاي ديگري است. والسلام
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
نكته: اشاره بنده به "نوع پوشش" در سريال يوسف پيامبر ﴿عليه‌السلام﴾، پيدا بودن گردن و بعضا گوش خانم‌ها در آن بود.
دختر ایرانی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
آقای سرباز صفر وطن!
1/واقعا شما پیدا بودن گلو و گوش و مچ پای یک زن را مغایر باقوانین اسلام نمیدانید؟؟؟آیا این درست است که برای ساخت قصه ای قرآنی به خود قرآن پشت کنیم؟درست استکه این آن آرایشهای غلیظ برای طبیعیتر شدن سریال بود اما عوامل زیادی در ساخت یک سریال خوب دخیل است و در صورت رعایت بقیه ی عوامل نبود این عامل(لااقل به احترام قصه ی معنوی آن)مشکلی ایجاد نمیکند.
2.ایشان تمام این قشر را زیر سوال بردند نه فرد خاصی را به دلیل خاصی.
3.ایشان هیچ هیزم تری به بنده نفروخته اند که بخواهم با فحش ایشان را بکوبم.غرض از تمام این صحبتها نقد مطالب است.منظور بنده این بود که ایشان آنچنان که آقای مرتضی بیان کردند دغدغه ی دین ندارند و متاسفانه عملشان با صحبتهای متعصبانشان همخوانی ندارد.(این برداشتی شخصی است مثل تمام اظهارنظرهای کاربران محترم و غرض تهمت نیست)در هر حال امیدوارم خدا همه ما را هدایت کند و از قضاوتهای نادرست در امان دارد چراکه اوخود بالاترین قاضی است.
سربازصفر وطن
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
خانم دختر ایرانی

ضمن تایید نظر شما ازباب نواقصی که در فیلم یوسف پیامبر(ع) شمارش کردید .لازم میدانم حداقل جهت یاد اوری به خودم عرض کنم که هیچ انسانی کامل نیست .از جمله بنده و جنابعالی و...
ولی این واقعیت دلیلی برسکوت وعدم مخالفت با فحشا ومنکر نمیشود.
مشکل اکثریت افراد جامعه ما (ودر مواردی بسیار خود بنده حقیر)اینست که باورمان ازدین همان است که خود تلقی میکنیم و در جهت رفع نواقص ومراتب ارتقاء ان به درجه ای بالاتر که تکلیف و دستور موءکداست تنها به ایمان ودرک محدود خود از اسلام اکتفا میکنیم.
ولی آنچه مسلم است امر بعروف ونهی از منکر،ازجمله ابزار ما برای رسیدن به خدا و شاه کلید رفع معزلات اجتماع مسلمانان است.
بعنوان مثال اگر سرباز صفز وطن تارک صلاه و در خواندن نماز کاهل است . نباید منتظر امام زمان (عج) باشد که ایشان(بعنوان امام معصوم و روح مجسم نمازویگانه پرستی و..) بنده رادر این زمینه ارشاد و امر به معروف کنند.بلکه برای من باید کفایت کند که خواهر ایرانی مسلمان و یا فلان همکار و یا پیشنماز مسجد امر به معروف میکند . هر چند ممکن است این اشخاص گاهی نمازشان قضا میشود و اول وقت هم نمیخوانند.
بله بنده همانطور که عرض کردم معتقدم جز ائمه معصومین کسی جامعیت و حقانیت کامل در گفتار و عمل را دارا نمیباشد . از جمله سلحشور و من و شما ،ولی درجاتی از نظر اعتقادات فکری و عملی بر هر یک از ما مترتب است وخداوند بر ما وظیفه نموده بعنوان یک مسلمان بایداز امربه معروف و نهی از منکر جدا نشویم.
بلاخره از انتقاد افرادی مانند سلحشور و دیگران (شما و من و...) راه کجروی و منکرو فحشامسدود میشود. و نه با سکوت و تهمت ناروا که از طرف ما به دیگران و دیگر افراد به شما و شخص دیگر ،و باعث میشود که موضوع اصلی گم و صورت مسئله حذف میشود.موضوع اصلی ما فضای حاکم بر جو سینما و افرادیست که در لباس هنر و هنرمند هم انتظار تعظیم و تکریم دارند و هم از فحشا و منکر ابراز بی پروا یی و رضایت میکنند.و خود را مترقی و با فرهنگ تصور میکنند. که نیاز مند تغییر بوسیله امر به معروف و رسیدن هنر و هنرمند قابل تقدیر و تائید از طریق نهی از منکر است.
ضمن آرزوی موفقیت برای شما،منهم مانند شما ازو دعا خوبتان از خداوند میخواهم که: خدا همه ما را هدایت کند و از قضاوتهای نادرست در امان دارد چراکه اوخود بالاترین قاضی است. والسلام
علی عطایی زاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
140
164
سلام
جناب اقای سلحشور
بنظر من حضور در مراکز مهم جهانی از جمله اسکار برای هر ایرانی نه تنها ارزشمنده بلکه بسیار ضروریه منتها باید در این حضور همه اهالی سینما کمک کنند تا نماینده ایران نماینده و پیام رسان اسلام ناب باشه خوب میدونی هنر اگر برای هنر باشه شرک است و هنرمند در این حالت مشرک بلکه هنر و هنرمند باید برای رضای خداوند و بدنبال اهدافی که حضرتعالی میفرمایید باشه و در این مسیر اگر کوتاهی شد باید ارشاد و هدایت باشه و نباید تند روی باشه بنظر میاد دوستانی که کار فرهنگی میکنند باید بیشتر از دیگران صبر و بردباری داشته باشند و بیشتر از دیگران مواظب زبونشان باشند که نیش دار نباشه از حضرتعالی میخواهم در اصلاح و هدایت خیر خواهانه سینمای ایران به دیگران کمک و همراهی کنید تا مدلهایی که متاسفانه از شما دیده شد و دل بعضی ها را سوزاند اتفاق نیفتد سعی کنید دل کسی را نرنجانید و دیگران را بیشتر دوست داشته باشید و این موضوع در موضع گیریتان دیده شود تا حرفهایتان را گوش دهند و نصایح اتان را بپذیرند ببینید مولی امیر المومنین علی ع را حتی مخالفین تحسین میکردند تا چنین شخصیتی که مقبول مخالفین و موافقین نشده اید نباید اینگونه موضع بگیرید چون اصلاحی هم انجام نمیگیرد و عده ای را با خود و فرهنگی که از ان دفاع میکنید درگیر مکنید خوب این درست نیست کسی که بدون مهارت کافی به بیماری سرطان مریض دست میزند مرگ را برایش هدیه میبرد نه رهایی را پس بخود ای و اندرز این برادر دینی را که کمتر از شما دغدغه دینی ندارد را بپذیر و در جامعه فرهیخته هنر به اصلاح خویش همت گمار که دعای خیر این حقیر نیز حتما همراه توست حتما دعایت میکنم والسلام علی عطا یی زاده
دریا*
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
245
217
من هم برای دختر ایشان متاسفم .
تفکرات اقای سلحشور واقعا قابل حمایته .
سهیلا *
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
22
9
تقدیم به دوستان و گردانندگان بولتن نیاز جهت رفع خستگی


" تهدیدها را به فرصت تبدیل کنید "
http://www.bobfileupload.com/download.py?id=7262
پاسخ ها
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
جالب بود! ممنون :)
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
جالب بود.... ممنون
مجید(مازندران)
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
جالب بود!.... ممنون:) ( نیشخند )
م سادات موسوی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
262
95
الهی به محمد و آل محمد جوانهای ما مخصوصا جوانهایی که والدین مؤمن وآبرومند دارند را به راه راست هدایت فرما.
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
24
10
تا اونجایی که ما شنیدیم فرهادی از کار دخترش ناراحت بود و آن را در نهایت کتمان نکرد.
پاسخ ها
سهیلا *
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
فرهادی نه فراهانی

علی اقا با کمال احترام مگه شما در این کشور زندگی نمیکنید ؟

قدری تحقیق کنید اونوقت متوجه کتمان حقیقت از طرف ایشون خواهید شد .
مرتضي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۹
49
7
احسنت برادر
پادنگ/فاطمه عاطفی فرد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
35
4
چرا اینقدر اصرار دارید دولت اسرائیل به حساب آورده شود؟نطفه غیر مشروعی است که در قرار داد بالفور بسته شد. کینه دیرینه نژاد پرستان باایرانیان از زمان پیامبر بیشتر شد زیرا آنقدر کوته اندیش بودند که نمی توانستند تحمل کنند که حضرت محمد که ریشه ایرانی داشت به عنوان پیامبر بپذیرند.کار اصغر فرهادی چشم انها را کور کرد به حضور آنها اهمیت نداد.مگر نه این است که کوروش آنها را آزاد کرد ؟!مردم یهود دین شان را مدیون منش واصالت ایرانیان می دانند. این ذره پلید را که دیده نمی شود نباید مرتب برزبان آورد.متأسفانه چه دولت مردان وچه سخنرانان بطور متوسط هرروز بیش از صدبار نام جرثومه رااز طریق رسانه تکرار می کنند .مگر زنده است که نامش را می برید؟آبازی کنی که در میدان بازی اسراییل را با نشان دادن انزجار در واقع ،به حساب می آورد،نه تحقیر می کند.تعصب داشتن برازنده یک تمدن بزرگ اسلامی نیست.
آزاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
190
153
آفرین آقای سلحشور من شما رو تحسین میکنم
آرشاویر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
726
656
آقای سلخشور! شما برو فیلمنامه نویسی یاد بگیر تا فیلمنامه دیگرونو ...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
اشتباهی یک نظر مثبت زدم، ببخشید
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
173
100
ای کاش ایشان به جای مصاحبه، کاری عملی میکردند و فیلم هایی میساختند که با جذب بیننده دکان انها را بی رونق کند،

فقط مصاحبه و موضع گیری رو همه بلد هستند، حالا باز آقای ده نمکی کارهایی کرده اند.
پاسخ ها
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
ساعت خواب!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
56
32
درود براقای سلحشور
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
12
22
خدا پدر گرامی خانم سلحشور رو شفا بدهد ایشان مجسمه حق هستند ماشالله هر چه ایشان بگویند حقست
مهرابی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
7
7
جناب اقای سلحشور زیاد هم ناراحت نباشید مانباید ازجوانانها انتظار تفکر وسطح فکری همانند بزرگترها داشته باشیم چون انها جوانند حالا حالاها مانده تا بین خوب وبد رادقیق تشخیص دهندببینید آنهائی که ادعای خدایی میکنند چطور بر سر وطن خود قمار میکنند
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین