کد خبر: ۷۴۸۵۲
تعداد نظرات: ۷۰ نظر
تاریخ انتشار:
‍‍‍ پ پ ‍‍‍
درو کردن جوایز بین المللی"جدایی نادر از سیمین" با اسکار هشتاد وچهارم

سیمرغ فجر اسکار 2012 را شکار کرد

در جشنواره سینمایی اسکار، فیلم جدایی نادر از سیمین در بخش بهترین فیلم خارجی در رقابت با یک فیلم کمدی از رژیم صهیونیستی توانست برای نخستین بار در تاریخ جشنواره اسکار، جایزه برترین فیلم خارجی را به ایران بیاورد

بولتن نیوز: برای اولین بار در تاریخ سینمای ایران، یک فیلم ایرانی جایزه بهترین فیلم خارجی جشنواره سینمایی اسکار را به خود اختصاص داد.

بامداد امروز، در جشنواره سینمایی اسکار فیلم جدایی نادر از سیمین در بخش بهترین فیلم خارجی در رقابت با یک فیلم کمدی از رژیم صهیونیستی توانست برای نخستین بار در تاریخ جشنواره اسکار، جایزه برترین فیلم خارجی را به ایران بیاورد

"جدایی نادر از سیمین " برنده اسکار بهترین فیلم خارجی شد  و توجه جهان را به آثار سینمایی ایرانیان جلب کرد  ودر ماه های پیش رو،  مردم دنیا باید برای دیدن بهترین فیلم جهان ، باید به سینماهای شهر خود بورند تا شاهکار "اصغر فرهادی" را به تماشا بنشینند.



فرهادی در این مراسم  پس از دریافت جایزه اش از "ساندرا بولاک" در سخنانی گفت:در این لحظه ایرانیان بسیاری در سرتاسر جهان در حال تماشای ما هستند و من می‌توانم تصور کنم که بسیار خوشحالند. آن‌ها خوشحالند نه فقط به خاطر یک جایزهٔ مهم یا یک فیلم یا یک فیلمساز. بلکه به این خاطر که در زمانی که سخن از جنگ، تهدید، و خشونت میان سیاستمداران در تبادل است نام کشورشان ایران از دریچهٔ باشکوه فرهنگش به زبان می‌آید و به گوش می رسد. فرهنگی غنی و کهن که زیر غبار سنگین سیاست پنهان مانده. من با افتخار این جایزه را به مردم سرزمینم تقدیم می‌کنم. مردمی که به همهٔ فرهنگ‌ها و تمدن‌ها احترام می‌گذارند و از دشمنی کردن و کینه ورزیدن بیزارند.

این فیلم  که پنجمین اثر سینمایی فرهادی است،تاکنون بیش از ۵۰ جایزه جهانی را از آن خود کرده‌است که از آن جمله، چندین جایزه از بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر، سزار فرانسه و نیز جوایز معتبر بین‌المللی همچون گلدن گلوب آمریکا و خرس طلایی از جشنواره فیلم برلین آلمان قابل ذکر است....

پیش از این نیز در سال 1997 فیلم بچه های آسمان به کارگردانی مجید مجیدی از ایران نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود...



چه کسانی اسکار بردند؟

در مراسم اهدای هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار، جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن به "اکتاویا اسپنسر" برای فیلم "خدمتکاران" رسید.

ژان دو ژاردن و کریستوفر پلامر هنرپیشه های دو فیلم "آرتیست" و و"تازه کارها" نیز به ترتیب جایزه بهترین هنرپیشه مرد، و بهترین هنرپیشه نقش دوم را از آن خود کردند.

جایزه اسکار بهترین کارگردانی به "میشل آزاناویسیوس" برای کارگردانی فیلم "آرتیست" اهدا شد.

"کالین فرث" نام "مریل استریپ" به عنوان برنده اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن اعلام کرد. او این جایزه را برای بازی در نقش "مارگرت تاچر"، نخست وزیر پیشین بریتانیا در فیلم " بانوی آهنین" برد.

در میان نامزدهای اسکار برای بازیگری  "کریستوفر پلامر" ۸۲ ساله مسن ترین هنرپیشه ای است که جایزه اسکار را در تاریخ این مراسم از آن خود کرده است.



نخستين سياست‌مدار غربي كه به فرهادي تبريك گفت

دو ساعت بعد از پايان مراسم اسكار، نخستين سياست مدار غربي به "اصغر فرهادي" براي گرفتن جايزه اسكار به خاطر فيلم جدايي نادر از سيمين تبريك گفت.نيكلا ساركوزي رئيس جمهور فرانسه، در مصاحبه با برنامه صبحگاهي راديو آر تي ال ساعت هفت و نيم صبح به وقت فرانسه بعد از اينكه موفقيت فيلم "آرتيست" و بازيگر فرانسوي آن را تبريك گفت، اضافه كرد: در مراسم اسكار امسال فيلمي بود كه نبايد از آن غافل شويم .وي ادامه داد: "يك جدايي"(جدايي نادر از سيمين) فيلمي تكان دهنده و فراموش نشدني بود


نگاه مغرضانه VOA به فيلم "جدايي نادر از سيمين"

يک شب پيش از برگزاري مراسم اهداي جوايز اسکار، با اعطاي جايزه بهترين فيلم خارجي در بيست و هفتمين دوره جوايز اسپريد به فيلم "جدايي نادر از سيمين" و پيش از آن  برنده شدن جايزه اسکار فرانسه معروف به سزار، بار ديگر موضوع فيلم "جدايي نادر از سيمين" را در کانون توجه تلويزيون صداي امريکا قرار داد.

اين بار نيز همچون قبل، اين رسانه بدون توجه به ماهيت هنري و فرهنگي موضوع و نقد ها و توصيفات سينمايي و نظرات و ديدگاههاي سينماگران درخصوص اين فيلم، آن را از منظري سياست زده و غير فرهنگي- هنري مورد توجه قرار داده است.

تلويزيون صداي امريکا بهانه تبليغاتي خود را جنجال گروهي از منتقدين سينمايي اين فيلم قرار مي دهد که با هدف حمايت از فيلم هاي رقيب جدايي نادر از سيمين براي دريافت اسکار، تاکيد مي کنند:" اگر جايزه اسکار بهترين فيلم خارجي به فيلم جدايي نادر از سيمين داده بشود يک امتيازي براي ايران محسوب مي شود و ما نبايد اين جايزه را به فيلم جدايي نادر از سيمين بدهيم".

اين رسانه آمريکايي به گونه اي وانمود مي کند که گويي سينماگران و مردم حامي و علاقمند به اين هنر نگاهي متباين با حاکميت در اين عرصه دارند از اين رو فضايي دو قطبي در عرصه سينماي ايران ترسيم مي شود.

.

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۷۰
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۳۹
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
395
504
شاید بهتر بود نظر کارگردان فیلم کمدی صهیونیستی را هم میشنیدید. شاید دست اندر کاران جشنواره با قرار دادن یک فیلم ایرانی در کنار یک قیلم اسرائیلی سعی در هیجان بخشی به جشنواره را داشتند . ولی شما را به خدا همه چیز را از لنز سیاسی نگاه نکنید. آرزو داشتم محض نمونه یک خبر حتی غیر سیاسی در سایت شما ببینم که آخرش رنگ و بوی سیاسی به خودش نگیره. حالتون از این همه سیاست به هم نخورده؟ جان عزیزانتان به هم نخورده؟
پاسخ ها
موسی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
شما که از سیاست بدت میاد من نمیفهمم با چه هدفی از این سایت و امثال این بازدید میکنی؟ فکر کردی این سایت معرفی فیلمی چیزیه؟ مجله فیلم فکر کنم برای شما مناسب تر باشه
مرغ حق
| UNITED STATES |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
چی میگی اقا یا خانم مملکت مان را نگاه کن از هر طرف محاصرمون کرده اند هر روز یک داستان دروغ بر علیه ما در دنیا جار میزنند در کشورمان ترور می کنند بهترین فرزندان ما را حالا ما سیاسی نشویم ما حتی اب خوردمان هم در این زمان باید سیاسی باشد . تازه امریکا که این را بیشتر از ما سیاسی کرد دوبار وزارت خارجه امریکا کاری را کرد که هرگز در طول تاریخ این اسکار کذائی نکرده بود و انهم تبریک گفتن بیک فیلم ساز !!!! نه اسکار ارزش دارد نه جایزه نوبل چون هر دو را سیاسی و بی ارزش کرده اند . شما قبل از اینجا به وزارت خارجه امریکا بفرمائید حالتون بهم نخورد خانم کلینتون وزارت خارجه امریکا را وارد اسکار کردی ؟؟
امید ( اصفهان)
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
اینا برای جذب اصغر فرهادیه. ما نباید اجازه بدیم اصغر فرهادی از ما دل بکنه و به اون سمت بره اصغر فرهادی فرزند ایرانه.نباید این رو هم از دست بدیم. به والله حضرت اقا فرمودند جذب حداکثری دفع حداقلی. یعنی اگه کسی لب مرزه ما نباید کاری کنیمکه طرف از ما دل بکنه و بره به سمت دشمن. اینجا هنر ما بچه بسیجیا و حزب اللهیا اینکه نذاریم افراد لب مرز به سمت دشمن برن.اینقد که اونا براش کف میزنند ما هم بزنیم ولی اشتباهاشون رو فراموش نکنیم.وگرنه تو راه اوردن بچه بسیجی که هنر نیست.باید سعی کنیم که افراد کمتری از دایره نظام خارج بشن.
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
آقا اميد، آنها براي سنت سنت پولشان ارزش قائلند و هيچ وقت ﴿تاكيد مي‌كنم هيچ وقت﴾ پول خود را جايي خرج نمي‌كنند كه برايشان برگشتي بزرگتري نداشته باشد.

اگر آنها به ايشان چنين جايزه‌اي مي‌دهند، يعني امتحان خود را پس داده است و خاطرشان از بابت او جمع است و نمي‌توان او را لب مرزي دانست.
نادرخان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
عزیز دلم کار رسانه های خبری سیاست بازیه تو اگه از سیاست بدت میاد به سبزی فروش و راننده تاکسی و آدمای بی سواد داخل اتوبوس و مترو که هراز چندگاهی افاضات سیاسی میکنن گیر بده.نه خداییش شده تا حالا داخل مترو یکی حرف سیاسی بزنه تو بگی "حالتون از این همه سیاست به هم نخورده؟ جان عزیزانتان به هم نخورده؟"حالا حکایت کسایی که به تو مثبت دادن حکایت همون سبزی فروش محله است
امید(اصفهان)
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
مرتضی جان بنده هم با شما موافقم ولی در حد وظیفه میگم
ahdnaf
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
2160
2721
اتفاق مهمی نیفتاده

معلوم بود اسکارو میدن به فرهادی

چون علیه ایران وعلیه مردمش فیلم ساخته

به اینکه کشورتو بفروشی نمی ارزه
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
بیخیاله سیاست نمی شید شماها
ahdnaf
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
مگه فرهادی وامثالش از سیاست جدا هستن ؟
سعيد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
سياست ما عين ديانت ماست
آدم حسابي سياست چي كشك چي همه چيزو سطحي نگاه كني همين ميشه ديگه قربونت بشم
دوتا بحث يا ما بااسرائيل توي يه جبهه ايم يا توي دو جبهه اگر تو دوتا جبهه ايم و اد ميان ميون اين همه فيلم لابي هاي رژيم صهيونيستي كه همه چيز دست خودشونه اعم از جايزه اسكار و....ميدن به يه فيلم ايراني شك كن داداشه من
قربون امام بشم كه ميگفت راه ما از اسرائيل جداست
بخدا اگه فقط جنبه هنري داشت سر اصغر فرهاديم ماچ ميكرديم
تورو خدا يه ذره اون دوگوله رو بكار بندازيد
ما جلوي كسي كه به افتخارات ايران بيافزايد نگرفتيم فقط آبمون با اسرائيل توي يه جوب نمي ره و نخواهد رفت
امین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
147
43
با سلام
متاسفانه بدترین برخورد با این فیلم در خود ایران شد . و بدترین نگاه سیاسی به ان در کشور خودمان رخ داد . ما با این رفتارمان به این فیلم نباید از بیگانگان دلگیر شویم .
علیرضا گران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
500
591
من با افتخار این جایزه را به مردم سرزمینم تقدیم می‌کنم. مردمی که به همهٔ فرهنگ‌ها و تمدن‌ها احترام می‌گذارند و از دشمنی کردن و کینه ورزیدن بیزارند
با دقت به جملات فوق چه می توان گفت جزء تشکر از بزرگمرد سینمای ایران
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
ما هم همین را میگوئیم ولی دوستان جدید فرهادی دشمنی میورزند خدا را شکر که ارتشبد عالی امریکا همین هفته گذشته در سنای امریکا گفت ایران اغازگر هیچ حمله و خشونتی نخواهد بود . منظور اقای فرهادی چیز دیگری بود که پر از تزویر و ریا و خواسته کسانی بود که جایزه کذائی اسکار را به او دادند . ایکاش اقای فرهادی بما بگوید مگر همه و همه کسانی که در ایران هستند از وزیر و وکیل و ...................همه ایرانی و از مردم ایران نیستند ایشان چه کسانی را از ملت ایران نمیداند و چه کسانی را میخواهد از دیگران جدا جلوه بدهد واضح تر از این دوست ندارم بنویسم من یک ریال هم به ان جایزه ارزش قائل نیستم نه خوشحالم نه ان افتخار میکنم افتخار من تا این حد پوچ و بی ارزش نیست .
ایرانی
| COLOMBIA |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
علیرضای عزیز
شما باید ببینید آنهایی که به فرهادی جایزه داده اند چقدر به "فرهنگها و تمدنها احترام گذاشته اند!! و از دشمنی کردن بیزارند!!"در حالیکه اینجا در غرب روزی نیست که رسانه ها درباره ایران بدگویی و کینه ورزی نکنند .
من اهل شعار (چه مذهبی و چه غیر مذهبی) نیستم ولی شما بهتر است کمی تاریخ نوین را مطالعه کنید تا نوع دوستی و مهربانی آنها را در ویتنام و هیروشیما و... یادتان بیاید تا بیخودی با این حرفهای توخالی و جایزه های خروس قندی دلتان خوش نشود
لیرضا گران
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
ایرانی عزیز
اینکه ما وغرب با هم مشکل داریم من هم قبول دارم ولی توجه به فرمایشات فرهادی عزیز می تواند و امیدوارم راه دوستی و مودت را برای غرب و ایران بگشاید ضمن اینکه اهدا کنندگان اسکاار می توانستند به راحتی جایزه را به یکی از رقبای فرهادی بسپارند(خصوصا" از نوع اسراییلیش) پس نباید حرفهای بسیار حساب شده فرهادی را از یاد برد ........
علیرضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
برو ای مطلب رو "پس فرق این «ایران» عزیز و مردم صلح‌طلبش با یک خانه کلنگی چیست؟" در سایت رجا نیوز بخون کار به سایتش هم نداشته باش فقط نقد فیلم و سخنان فرهادی رو میگه بعد نظرت رو بگو
عالی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
1312
273
بولتن جان شما چرا ذوق زده شدی آنها جوایز و اسکار خود را به فیلم هایی اهدا می کنند که در خدمت اهداف و امیال شیطانی خودشان باشد و هر کارگردانی که در خدمت این هدف باشد و در جهت ضربه زدن به باورهای دینی ومذهبی و فرهنگی مردم مسلمان ایران باشد او نامزد دریافت این جایزه می باشد باید دید در قبال دریافت این جایزه چه چیزی را باید از دست داد0000000
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
بی خیال اینقدر ذهنت منفیه برادر؟ شد یه بار تبریک بگید؟ به قول سایت تابناک ما ایرانی ها فقط بلدیم دنبال دشمن بگردیم نه دوست . همه دنیا بدن ما خوب؟
مدیر پایگاه خوب احتمالا اگر چنین چیزی را تابناک گفته که بعید می دونم بخاطر اینکه کسی نمی تونه یک چنین چیزی را به کل ایرانیها تعمیم بدهد می شود مصداق آن مثال که می گفت کافر همه را به کیش خویش پندارد.
اما درست تر این است که اینچنین بگوییم : ایرانیها بخاطر ضریب هوشی بسیار بالا و بصیرتی بی نظیر دشمن را از هزار فرسنگیشان تشخیص می دهند اینکه بعضی ها دشمن را در خانه خودشان هم تشخیص نمی دهند دیگر بر می گردد به ضریب هوشی پایین !
سعيد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
سلام عرض تبريك خدمت ناشناس جوووون
محض گپ عرضي داشتم:
1.تموم لابي هاي بزرگ جهان تحت تكفل رژيم صهيونيستي هستن با كمي سرچ و جست و جو تو فضاي اينترنت و يه كم اطلاعات و يه كم كم ضريب هوشي به اين مطلب پي مي بري آخه داداشه من به تفكر اسكار چيزي جز تفكر صهيونيستي حاكم نيست(دليل):اگه ما اونا رو باطل ميدونيم و امام و حق پس يه كدوم از راهكارهايي كه امام براي پيشبرد جامعه جهاني به سوي سيرالي الله دادنو به اونا عرضه كنيم تا ببينيم چه بازخوردي دارد ميپذيرن؟يا.....كه مسلما نمي پذيرن چون يكي از اين راهها ازبين رفتن خود رژيم اشغالگره
2.حالا كسي كه با اين تفكر با ما توي يه جبهه نيست مياد و جايزه اسكار و ميده داش اصغر فرهاديمون تو انتظار داري چي ؟؟؟؟؟
هورا بكشيم......
مگر اينكه يا خيلي پخمه ايم و ظاهر بين يا .....
كه صد البته شما جزو هيچكدومش نيستي
مهتدی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
دمت گرم عالی جون اتفاقا درست گفتی کشورهای غربی به دنبال سیاه نمایی و نشان دادن چهره ای مغشوش از جمهوری اسلامی ایران هستند آنها خود می دانند که پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در طی این 32 سال بسیار خیره کننده بوده است و کشورهای مستقل جهان بدنبال الگوگیری از ما هستند حالا هر سوژه وهر فیلمی که در نشان دادن معضلات وکاستی های جامعه ایران پیش دستی کند آن فیلم جایزه های بین المللی را درو می کند وگرنه کسی منکر کمبود ها وکاستی های موجود در جامعه نمی باشد حتی در خود کشورهای مرفه و غربی هم امروز بحران های اجتماعی واقتصادی موج می زند و شکاف طبقاتی بین فقیر و غنی بسیار زیاد است و این بی انصافی است که ما این همه پیشرفت ایران اسلامی را سوژه فیلم خود قرار ندهیم و یک موضوع پیش پا افتاده در پیتی را فیلم کرده و خوراک تبلیغاتی برای رسانه های غربی درست کنیم واین جایزه اسکار پشیزی برای ملت ایران ارزش ندارد 0
مهدي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
258
826
آقاي يا خانم عالي چه ضربه اي ،اين فيلم حقايق را نشان داده ، نشان مي دهد كه چگونه فقر باعث مي شود دين انسانها كم رنگ شود از قديم گفتند شكم گرسنه دين و ايمان ندارد يكم نسبت به هم خوشبين باشيم.
پاسخ ها
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
آره دیگه این دوست عالیه ما فقط اطراف خودش رو میبینه و غمی نداره 2 روز تو خیابون بخوابه می فهمه مردم زیر خط فقر چی میکشن. لاقال تو که شم=کمت سیره طعنه نزن برادر
خان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
امان از ديني كه با شكم گرسنه بر باد بره
قربون گرسنه هاي خونه اميرالمؤمنين و قربون گرسنگي سيد الشهدا
داش مهدي گل ديني كه بخواد با گرسنگي بره و با شكم سيري بياد همون بهتره كه نباشه حقيقت اين حديث زيباست أفضَلُكُم مَنزِلَةً عندَ اللّه تعالى أطوَلُكُم جُوعا وتَفَكُّرا، وأبغَضُكُم إلَى اللّه تعالى كُلُّ نَؤومٍ وأكُولٍ وشَروبٍ؛

بلند پايه‏ترين شما نزد خداوند متعال كسى است كه مدتهاى طولانى‏ترى گرسنگى بكشد و به تفكّر بپردازد و منفورترين شما نزد خداوند متعال هر آن كسى است، كه پرخواب و پرخور و پرنوش باشد
دااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد كه دين مردم به شكموشون نيست
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
اقای مهدی من چند ماه پیش ایران بودم من کسی را گرسنه ندیدم در ایران ولی در امریکا هر روز انها را می بینم حتی در ظرفهای اشغال دنبال غذا میگردند . شما در ایران بیشتر از همه میخورید بیشتر از همه می پوشید بیشتر از همه دنیا هم غر میزنید و هرگز هم قانع نمیشوید و گمان میکنید در کشورهای دیگر همه مردم مانند هالیود و غرق در همه نعمات هستند خصوصا در این دوران وانفسا من در تمام مدتی که ایران بودم مردم در خیابان ولی عصر مشغول خرید بودند انگار همه روزه خرید عید میکردند چه میگوئید . خودتان قبل از دیگران نه خوشبین واقع بین باشید بعد به دیگران توصیه کنید
امید(اصفهان)
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
من فیلم اقای فرهادی رو ندیدم چون ارزشی براش قائل نبودم که بخوام وقت خودمو بذارم برا این فیلم.از اقای فرهادی هم بدم میاد به خاطر مواضعش تو فتنه88. ولی حرف اینه حالا که دشمن در صدد ربودن و کشاندن افراد به سمت خودشه . نباید ما به اون این اجازه رو بدیم که کسی رو که لب مرزه رو به سمت خودش بکشه. همون قدر که اون بارش کف میزنه ماهم براش کف بزنیم. با اینکه از اصغر فرهادی اصلا خوشم نمیاد ولی برای تو دهنی زدن به دشمن نباید بذاریم که اون از دست بره.چون کسی که برنده یسمرغ بلورین جشنواره فجر شده برای ما خیلی زشته که بره به اونور ابیا بپیونده.
چکش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
مرغ حق: انشاءالله این بار که مشرف فرمودید اگر عمری بود شخصا میبرمتون و هرچقدر که برای یقین کردن لازم بود شکم گرسنه نشونتون میدم! البته مشخصه که نه در خیابان ولیعصر...
آقای مهدی گفتند خوشبین باشیم ولی دیگه نه اینقدر!!!
چکش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
فکر میکنم نام مخاطب پرچم آمریکایی ام رو اشتباه پست کردم اگر احیانا اینطور بود عذر خواهی میکنم.
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
منظورتون را متوجه نشدم خانم چكش! يعني اون ناشناس بالايي با پرچم آمريكا، شما بوديد؟! ولي حرف‌هاش به شما نمي‌خوره!. اگه شما بوديد كه جدا بهتون تبريك مي‌گم به خاطر اين پيام زيبا.
چکش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
خیر آقای مرتضی.ام! اون پیام مال من نیست. در پاسخی که برای ایشون پست کردم به اشتباه مرغ حق خطابشون کردم. تشخیصتون درسته این حرفها به من نمیاد.
خوشبختانه البته!
amid
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
215
289
هنر نزد ایرانیان است و بس
پاسخ ها
م سادات موسوی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
در این یک مورد باهات مخالفم زیرا وطن فروشی و سیاه نمایی ملت معظم وبا فرهنگ غنی وزیر پا انداختن احکام خداوند هنر نیست.
مرغ حق
| UNITED STATES |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
اسکار هم نزد صهیونیست ها است و بس .
علیرضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
سلام مرغ حق حال کردم از جوابت
مهسا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
زنده باد مرغ حق،عزیزی هموطن من..
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
202
256
دوستانی که خوشتان می آید ادا در بیاورید ، ادای روشنفکری ... نمی دانم چه حکمتی است که همه از فقرا مایع می گذارند در حالیکه خودشان الان ...
شما تعداد جوایزی که اصغر فرهادی برای یک فیلمش برد را با تعداد جوایزی که چالی چاپلین ، آلفرد هیچکاک ، اورسن ولز و چند نام بزرگ دیگر مقایسه کنید . خواهید فهمید که فیلم فرهادی جدایی دین از سیاست بوده است !!! خیلی ساده انگارانست اگر هالیوود و ... علاقمند به فرهنگ و هنر ما بدانید همانطور که ما به فرهنگ سراسر سکس و خشونت آنها علاقه نداریم آنها هم همینطورند ... کشته مرده ی چشم و آبروی ما نیستند .
یاس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
39
114
باعث افتخاره، یک اصفهانی، فیلم از نظر تکنیک و فیلم نامه خوب کار شده بود و به قول شما اگر به خاطر سیاسی بودن هم جایزه گرفته باشه فکر نمی کنم داستان دروغ باشه
پاسخ ها
مرغ حق
| UNITED STATES |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
اصفهانی بودنش چه سهمی در افتخار شما داشت مثلا اگر از شیراز یا تبریز یا مشهد یا کرمان بود برای شما افتخارش کمتر بود ؟؟
امید(اصفهان)
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
یاس فرهادی رو به اصفهانی ها وصل نکن اصفهانی ها همیشه زبون زد بودن تو ولایت مداری وهمیشه پشت سر رهبرشون بودن. اصفهان 23 هزار شهید داده که یه ادم ....... بره با ی زن لخت دست ورو بوسی کنه. مایه ننگه که فرهادی اصفهانیه.به عنوان یک اصفهانی غیور و ولایت پذیر ازهمه معذرت میخام که این فرزند ناخلف اصفهانه.
امید(اصفهان)
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
دیگه اعصاب ادم خرد میشه .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
6
32
چرا باید جایزه گرفتن از دست دشمنان قسم خورده ی این اب وخاک افتخار باشه
مرزبان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
26
27
دلم می خواست این مراسم را در کنار فراستی میدیدم هنوز حرف هاش تو گوشمه
که به خود فرهادی تبریک گفت ولی به سینمای ایران نه
حرف های فرهادی بعد از گرفتن جایزه یه جوری بود احساس کردم که حساب مردم ایران را از حکومتش جدا کرده
یعنی میشد برداشت کرد که: ای جهانیان مقام های کشورم درگیر نزاع های سیاسی هستند ولی مردمم نه پس خواهشا به ایران حمله نکید.
راستی بولتن جان هنوز که سیستم رای دادن به کامنت ها مشکل داره،یعنی هرکسی میتونه به هر کامنت N صدتا رای منفی و مثبت را همزمان بده
ای شیطونا نکنه عمدا درستش نمیکنید:D
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
2
25
هرکه به اسلام توهین کند روی چشم غربیها جا داره مگه این اسکار مزخرف چیه همه ی این جوایز اعم از اسکار و نوبل وغیره قراردای است که انسان برای خودش ساخته اینها را درست کرده اند تا احمقان را گول بزنند هرچه که رییس جمهور اسراییل جایزه ی نوبل می بره اصغر هم باید اسکار ببره انقدر بزرگش کرده اند که انگار سند بهشت رو بهش دادند فیلم رساله محمد عقاد کاری به فیلمش ندارم اما خداییش آهنگسازش لیاقت جایزه ی فوق اسکار را داشت اون یک مسیحی بود هیچی بهش جایزه ندادند به خاطر این کار ارزشمند از هالیوود هم بیکارش کردند دوستانی که می گویند این بحث را سیاسی نکنید بدانند که این بحث سیاسیه خیلی هم سیاسیه خودتان را به خواب زده اید تا کسی برای غربیها دم تکون نده و نور بالا نزنه بهش تف هم نمی اندازند
hamed314
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
240
274
از دوستان یک سوال دارم اینا که دانشمندانمونو ترور می کنند چرا باید یک نفر رو که نظراتش علیه ولایت اینقدر بالا ببرند؟
واقعا جای تعجب نیست روزی 10تا فیلم علیه ایران درست می کنند حالا میان یک ایرانی رو اینقدر مطرح می کنند؟
در اینده می فهمید با همین اضغر فرهادی چه بلایی سر هنر و دین و ملت میارن
میهن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
149
41
ببین چه کرده که از امریکا دشمن قسم خورده ما کشوری که برای براندازی انقلاب اسلامی علنا سرمایه گذاری می کند جایزه گرفته مگه شیرین عبادی جایزه نوبل نگرفت نوبل بالاتره یا اسکار آنهم برای اولین بار بود حالا عبادی کجاست مثل پرتقال چلونده شده انداختنش دور امیدوارم اصغر به این تجربه دچار نشه راستی دنباله فیلم بصورت مستند ساخته شد جدایی اصغر از وطن
علي طغياني
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
2
22
بسم الله الرحمن الرحيم
چقدر سيمرغ به اسكار نزديك شده است .همانقدر كه علي استون شكار اسلام شده ارشاد ما هم توسط هاليوود سر به راه شده . جنگ است ديگر. يكي مي زني كي مي خوري.
mhr
|
UNITED KINGDOM
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
120
57
این جایزه کاملا سیاسی بود
آقای فرهادی جنبش سبزی هست و اونها هم به خاطر اینکه اصغرفرهادی مخالف نظام هست اینکارو کردن حتی شاید فیلم رو هم ندیده باشن
برام جالبه که رسانه های داخل ایران توی این مدتی که فرهادی داشت جایزه میگرفت فرهادی رو مورد هجوم قرار داده بودن ولی حالا که اسکار گرفته سوت و کف براش میزنن
دم خروس رو باور کنیم یا قسم حضرت عباس
یک بسیجی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
177
52
مقامات آمریکایی در ایران دلشان به حال سبزها خوش است.
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
بسیجی جان امید به رنگ سبزش داشتند فکر کردند ریشه دار است هی ابیاریش کردند هی ابیاریش کردند دیدند هی زرد میشن هی زرد میشن . نفمیدند ما فهمیدم چرا ؟؟چون بی ریشه بودند خشک شدند وافتادند .
مجتبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
7
123
اینو هم باید اضافه کرد که اصغر فرهادی در مراسم معرفی فیلم کارگردان صهیونیستی شرکت نکرد.
دستش مرسی
پاسخ ها
مرغ حق
| UNITED STATES |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
کجای کار هستید جناب مجتبی یک جلسه مطبوعاتی با هم برقرار کردند علاوه بر خوش و بش فراوان جناب فرهادی بسیار هم پاچه خواری ان کارگردان را کرد و از اشتراکات خودشان داد سخن داد . مگر خبر انرا در ایران منتشر نکردند ؟؟
آوینی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
1
126
ما در جست‌وجوي چه هستيم؟ جلوه‌فروشي و شهرت‌طلبي؟ تكنيك برتر؟ كسب وجهه دموكراتيك در نزد غربي‌ها و غرب‌زدگان؟ پرورش سينماگراني كه بتوانند جوايز جشنواره‌هاي از ما بهتران را درو كنند؟ اعتراف به ده سال اشتباه!؟ از بين بردن و انكار همه دست‌آوردهاي گران‌قدر هشت سال دفاع مقدس؟... و يا همراهي و همزباني با امتي كه علمدار مبارزه براي احياي اسلام در سراسر جهان هستند؟ كدام يك؟ آيا حقيقتا انصاف است كه ما به حركت‌هايي كه در تمام طول اين ده سال انقلاب و هشت سال جنگ، آن همه از انقلاب و مبارزه و ارزش‌ها و معيارهاي آن دور بوده‌اند و همراهي و همزباني نكرده‌اند كه هيچ، از پشت خنجر هم زده‌اند، اين همه بها بدهيم؟ تحسين و تشويق چند نفر انتلكتوئل غفلت‌زاده گمراه وامانده، چه دردي را دوا مي‌كند؟ اگر ما دريافته‌ايم و هنوز هم بر اين اعتقاد هستيم كه با شريك شدن در صيرورت تاريخي غرب نمي‌توان به معارج بلند كمال الهي دست يافت، پس چرا تلاش نمي‌كنيم كه سينماي ايران را به همان طريق عزتي بكشانيم كه امت مسلمان ايران در آن گام نهاده‌اند؟ از چه مي‌ترسيم؟ از سرزنش‌ همان كساني كه فتواي تاريخي حضرت امام امت را درباره سلمان رشدي ملعون،‌ منافي با آزادي‌هاي دموكراتيك مي‌دانند؟ سرزنش و يا تحسين آنان ما را به چه كار مي‌آيد؟
مراد ما سلب آزادي از افراد و احزاب نيست كه هيچ، نظام جمهوري اسلامي ايران را به خاطر اين صبر عظيم و جميل و سعه صدر در برابر افكار مخالف به شدت تحسين و تقديس مي‌كنيم، اما از آن سوي، مبادا اين معلق‌بازي به آنجا منجر شود كه قباحت غرب‌زدگي از چشم ما بيفتد، معيارها وارونه شود و كار به آنجا بكشد كه ما بمانيم و احساس ندامتي عميق از آنچه در اين ده سال انجام داده‌ايم.
پاسخ ها
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
عالي بود.
سربازصفر وطن
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
درود بر سید شهیدان اهل قلم مرتضی آوینی
وبراستی چرا سینما وهنرهای تصویری و نمایشی، ایران نمیتواند مسیر خود را با انقلاب و مردم ایران و راه شهدا موازی و هم جهت کند ؟
نکته سنج
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
210
162
این اسکار نه تنها اعتباری برای ملت ما ندارد که مایه ننگ و نفرت است چون غربی ها به ارزش ها نمره نمی دهند که برعکس ضد ارزش ها را ملاک قرار می دهند و این یک فیلم ضد ارزشی وهمچنین کارگردان آن آدم مسئله داری است و بریده از ملت مسلمان ایران 0 راستی چرا به فیلم شکارچی شنبه اسکار نمی دهند با آن همه ظرافت در شیوه بیان حقایق پدیده شوم صهیونیست یا هزاران فیلم دیگر که در خدمت اردوگاه استکباری غرب قرار ندارد 0
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
درود بر تو نکته سنج .
بیدار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
14
144
آقا قبول این فیلم و کارگردانش بد...
چرا و به چه دلیلی توی ایران جایزه گرفت و بهترین فیلم شد؟
اصلا کی بهش جایزه داد.؟
چرا از طرف ایران نماینده ی شرکت در جشنواره های خارجی شد؟؟
یه خورده هم فکر کنید بد نیست ها....
پاسخ ها
علیرضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
در مورد موسیقی با مجوز وزارت ارشاد از مقام معظم رهبری پرسیدند : که ایشون جواب دادند که مجوز وزارت ارشاد دلیل برحلیت موسیقی نمیشود همین نظر رو هم آیت الله بهجت(ره)گفتند کتاب استفتائات ایشون هم هست
پس دلیل نداره هرچیز رو وزارت ارشاد تأیید کرد حتما درسته
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
معلومه، چون سینمای ایران هم مشکل داره.... حتی مسئولینش هم که اشخاص خوبی هستند، به دلایل درست یا غلط، کار اشتباهی انجام می دهند: یعنی به جای انتقاد، به چنین فیلم ضد ایرانی و دشمن شاد کنی تبریک می گویند!....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
1
15
فرهادی با این فیلم اعلام کرده هیچ امیدی به ایران نیست.این فیلم کلکسیونی از توهین به اسلام و ایران ومردم مسلمان ایران است.تا الان هیچ فیلمی موفق به انجام این همه توهین باورپذیر نشده بود.
نسيم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
0
10
خون فرزندان مظلوم اين كشور بارها بدست صهيونيست و آمريكاي جنايتكار ريخته شده وحالا ما بايد براي اينكه جايزه اي بي ارزش از آنها گرفتيم شاد باشيم ؟ قهرمان ما آقاي فرهادي نيست كه بخواهيم بهش افتخار كنيم قهرمان ما جوان مظلومي است كه بخاطر علم و خدمت به ايران ناجوان مردانه ترور شد ...
مجتبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
2
6
دوستان فیلم اقای مجید مجیدی (بچه های آسمان) هم نامزد اسکار شد اونم همینطور بود(تراژدی غمناک از یک خانواده فقیر ایرانی) شما اگه به نامزدهای دیگه رغیب جدایی نادر از سیمین نگاه کنیین می بینین که فقط فیلم هایی نامزد اسکار شدن که اشک تماشاگرو در بیارن مثل همون بچه های آسمان از اول همینطور بوده تا ابدم همینطور می مونه
نگاه سیاسی هم تاثیرش خیلی کمه و گر نه اون فیلم سهیونیستی اول می شد
در ضمن آقای فرهادی در بخش معرفی این فیلم سهیونیستی شرکت نکرد ولی بلافاصله واسه معرفی فیلم خودش حاضر شد که باید گفت اصغر دستت مرسی
پاسخ ها
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
ولي به بچه‌هاي آسمان اسكار ندادند!. چون در آن فيلم خدا بود، عزت بود، غيرت ايراني بود و بسيار مفاهيم عالي ديگر.

اتفاقا برخلاف شما، بنده ابدا در فيلم بچه‌هاي آسمان، غم و ذلت ايراني نمي‌بينم، بلكه سراسر فيلم، بيانگير كرامت ايراني بود. هربار هم كه اين فيلم را مي‌بينيم ﴿كه تاكنون بارها و بارها ديده‌ام﴾ با تمام وجود به وجد مي‌آيم و از آن لذت مي‌برم.

ضمنا! به گفته دوست عزيزمان "مرغ حق"، عدم حضور فرهادي در معرفي آن فيلم صهيونيستي يك دروغ بزرگ است و ايشان شركت كرده‌اند.
امید(اصفهان)
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
درود بر مرتضی عزیز.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
1
3
وقتی ملتت را برهنه از اخلاق معرفی کنی بیش از یک اسکار ارزش داری . هنگامی که ملتت را از قشر متوسط ، فقیر، معلم ، کارگر، کوچک وبزرگ و... درغگو معرفی کنی و در نهایت تنها راه حل را با اشاره ای صحیح مهاجرت از ایران و ان سوی مرزها بدانی چیزی جز برهنه کردن ملت غیور ایران در برابر انظار غرب نیست . ملتی که با انقلاب اسلامی خود و در جنگ تحمیلی هشت ساله همه هستی خود را برای اسلامی گذاشت که ارمان ان اتمام مکارم اخلاق است . ملتی که با همه مشکلات اجتماعی، اقتصادی و در هجمه کمرشکن فرهنگی همچنان الگوی اخلاقی بسیاری از ملل جهان است و حال با فیلم جدایی نادر از سیمین برهنه از اخلاق و راستگویی معرفی می شود .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
0
2
ناشناس جان حرفات قشنگ بود. اگر اونا درک میکردن که برای یه همچین جایزه ذلت باری این جوری افتخار نمیکردن
دوست
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۳
3
1
من اولین بار بود به این سایت اومدم
خیلی سایت بی حاصلی بود
اما در هر حال امیدوارم موفق باشید
شعور یک انسان تاکید میکنم یک انسان حکم میکنه حتی در جایی که برایش اندیشه موافقی نیست . باز هم آرزوی موافقت کند .
امیدوارم روزی بتونم از مراجعه به سایت شما بهره مفید ببرم . به امید آن روز
پیروز باشید
پاسخ ها
سربازصفر وطن
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۳
دوست عزیز لاقل میگفتی دنبال چه افکار و چه تیپ نظرات و سایتهایی میگردی ،بلاخره یکی پیذا میشد و شما رو به انطرف راهنمایی میکرد.شاید چند نفر از ما هم باهات برای گشت زنی همراه میشدیم .
سيروس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
0
0
اصلا فرهادي رو جه سياست
خودم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
0
0
واقعا برا بعضیها متاسفم که به جای اینکه خوشحال شن که بالاخره بعد از 83 سال یه فیلم ایرانی تونسته اسکار بگیره هی دم از ناداوری اسکار و سیاست و ... میزنن. در هر صورت چه این فیلم سیاسی باشه یا نباشه یه افتخاره واسه ما. در ضمن سیاسی بودن بهتر از ایده های تکراری مثل عشق و عاشقی و ... است.
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین