کد خبر: ۷۴۷۵۹
تاریخ انتشار:
‍‍‍ پ پ ‍‍‍

کاهش ابتلاباسکته مغزی باپرتقال وگریب فروت

تحقیقات جدید در انگلیس نشان می‌دهد که مصرف مقادیر زیادی میوه‌های خانواده اسیدی به ویژه پرتقال و گریپ فروت احتمال ابتلا به سکته مغزی به ویژه در بین زنان را کاهش می دهد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس به نقل از نشریه جمعیت قلب آمریکا، پژوهشگران تحقیقات همه جانبه‌ای را از 6۹ هزار زن بیمار بستری در تعداد زیادی از بیمارستانها در طول 14 سال کامل به عمل آوردند.

خبرگزاری فارس: پرتقال و گریب فروت از خطر ابتلا به سکته مغزی می‌کاهد

این پژوهشگران اطلاعات مربوط به آنها و وعده‌های غذایی و نوع غذاهای آنها را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

آنها به این نتیجه رسیدند احتمال ابتلا به سکته مغزی در زنانی که مقادیر زیادی میوه از خانواده اسیدی مصرف کردند، حدود 19 درصد کمتر از زنانی بود که مقادیر کمی از این میوه‌ها مصرف کردند.

نتایج این تحقیقات نشان داد میوه‌های یاد شده حاوی مقادیر زیادی فلاوونوئید به ویژه فلاوونون است که باعث تقویت رگهای خونی و بهبود عملکرد آن می‌شود و علاوه بر آن نقش ضد عفونتی دارد.

خانواده میوه‌های اسیدی شامل پرتقال، ماندارین، لیمو، گریپ فروت و نارنگی است.

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین