کد خبر: ۷۲۹۷۱
تعداد نظرات: ۴۱ نظر
تاریخ انتشار:
‍‍‍ پ پ ‍‍‍

شریعتی همکار ساواک وسروش بازجو بود

درباره حسین حاج‌فرج‌دباغ یا دکتر سروش، باید گفت ایشان قبل از انقلاب، محلی از اعراب نداشته، بعد از انقلاب هم سلسله جنبان انقلاب فرهنگی بود.
"صراط" - شبکه تلویزیونی صدای آمریکا (VOA) با فرا رسیدن سی و سومین سالگرد بهار پیروزی، با دعوت از فردی به نام عرفان قانعی‌فرد که از سوی این شبکه به عنوان محقق تاریخ معاصر معرفی شد، درباره نقش روشنفکران در نقد ساختار قدرت گزارشی پخش کرد. قانعی‌فرد با گلایه از روشنفکرانی که دچار اشتباهات فاحشی در زندگی خود شده‌اند، گفت: خود کنفدراسیون دانشجویی مجله‌ای را منتشر می‌کند که روی جلد مجله آن به جای خلیج فارس نوشته است خلیج عربی! وی در ادامه به دکتر علی شریعتی اشاره کرد و مدعی شد: یا مثلاً درباره آقای شریعتی، همکاری ایشان با ساواک در نوشتن مقاله‌های ضدکمونیستی و همکاری در کنترل حسینیه ارشاد مطالبی وجود دارد که بیان آن چندان ضروری نیست. قانعی فرد در قسمتی دیگر از این برنامه گفت: «آقای شریعتی در لندن به علت «اوردوز» و عارضه قلبی فوت کردند. من شنیده‌ام ابراهیم یزدی از آیت‌الله خمینی می‌خواهند که در نامه (اعلامیه ترحیم) بنویسند شهادت ولی ایشان در نامه‌ای که منتشر شده و کتاب‌هایی که در تاریخ معاصر در داخل و خارج از کشور هم چاپ شده نوشته درگذشت آقای شریعتی و اشاره‌ای به درخواست آقای یزدی نکردند. وی درباره سروش هم گفت: درباره حسین حاج‌فرج‌دباغ یا دکتر سروش، باید گفت ایشان قبل از انقلاب، محلی از اعراب نداشته، بعد از انقلاب هم سلسله جنبان انقلاب فرهنگی بود. از مرحوم علی‌نقی منزوی، نسخه‌شناس معروف هم شنیدم که سروش در زندان اوین بازجوی وی بوده است.

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۴۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
152
259
صراط .بولتن و ..... . لازم به ذکر ست مگر این رسانه های معاند حرف درست و راستی میزنند که شما هم شیپور تبلیغاتی انها شده اید ؟! و مگر از این دست اراجیف در مورد اشخاص و افراد کم پخش میکنند که این یکی (که به بمذاق شما خوش امده ) را شما هم در داخل کشور بازنشر میکنید ؟!
صحبت از اصل خبر و طرفداری از شخص خاص نیست بلکه حرف بر سر انتشار اخبار رسانه معاندی مانند صدای امریکا در این روزهای سالگرد انقلاب است .
مدیر پایگاه برادر عزیز این تنها یک خبر برگرفته از سایت صراط است اما شما می توانید با نظرات منطقی و مستدل این خبر را کاملا به چالش بکشید همانطور که بنده معتقدم آقای قانعی فرد حرف بی ربطی زده است دکتر شریعتی یکی از تاثیرگذار ترین افراد در انقلاب اسلامی ما بوده است و یقین می دانیم ایشان بخاطر فعالیتهای ضد پهلوی با آمپول هوا به شهادت رسیده است البته این اعتقاد ماست اما ایشان اشکالاتی داشته مثل خیلی های دیگر اما نباید مورد اتهامی اینچنین قرار بگیرد و در خصوص سروش هم ضمن عدم تایید موارد گفته شده در خصوص وی به علت عدم اطلاع خودمان باید یگوییم ولی اگر هم بازجو بوده است بازجویی از دشمنان انقلاب اسلامی یک افتخار است شاید خداوند به خاطر همین کارش در حقش لطف کرده و از دام شیطان نجاتش دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
صحبت از اصل خبر و طرفداری از شخص خاص نیست بلکه حرف بر سر انتشار اخبار رسانه معاندی مانند صدای امریکا در این روزهای سالگرد انقلاب است .
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
خجالت میکشی بگی خبر از صدای آمریکا (VOA) نقل شده صراط هم در پی رسالت رسانه ایش !! اونو پخش کرده شما هم بله .
آزاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
106
8
با تشکرز از بولتن که در پاسخ ناشناس روشنگری کرده است
واقعیت آن است که میتوان در حاشیه کتب دکتر نقد برخی کلام ایشان را نوشت
واقعیت آن است که میتوان گفت هیچ فردی نیست که کتب دکتر را بخواند و شور انقلابی صحیح در جهت آرمانها در او بوجود نیاید
رسالت زاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
8
10
تا جائی که من بدانم

نه قانعی فرد اهل دروغ است و نه مرحوم علی‌نقی منزوی

در ضمن بولتن ، مگر خود شما نبودید که چند روز پیش ضد سروش کلی مطلب نوشتید ؟ ؟ ؟
مدیر پایگاه خوب مگه ما چی گفتیم گفتیم سروش اگر بازجو در دوران انقلاب بوده همین یک نقطه روشن در زندگی اش شاید از این گمراهی نجاتش بدهد
پاسخ ها
الم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
تعریف بازجو درفرهنگ عامیانه ایران یعنی شکنجه گر لذا درهر دوره ای که میخواهد باشد شخصیت قابل قبولی نیست
مدیر پایگاه البته اگر شما عام باشید! اما مردم یعنی همان عامه بازجوی جمهوری اسلامی را سرباز گمنام امام زمان (ره) می شناسند که در نهایت گمنامی بازجویی از بزرگترین جنایتکاران و منافقین و ضدانقلابیون را برعهده دارد بازجویانی که به مدد تبحرشان و گرفتن اطلاعات بموقع از کشته شدند صدهها نفر جلوگیری کرده اند بازجویی در نظام جمهوری اسلامی معادل جهاد در راه خداست البته می دانم شما اصلا علاقه ای به بازجوها نداری چون خدای ناکرده اگر روزی و روزگاری باهاشون برخورد داشته باشی در جمله اول کل شخصیت پشت و روت را خدمتت تقدیم می کنند
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
بولتن جون اگه به قول شما بازجو در جمهوری اسلامی سرباز گمنام امام زمان (ع) و مجاهد در راه خداست، پس آقای سروش از سربازان گمنام ولی عصر و جهادگرست.
مدیر پایگاه بقول شیخ حسن جوری در فیلم سربداران بازهم نفهمیدی!!!
محمد
| SWEDEN |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
در مورد دکتر شریعتی ، امام (ره) حرف کامل رو همون زمان زد به این مضمون که ایشون جامعه شناسه نه اسلام شناس .
با تعریف کلی بولتی از بازجو هم موافق نیستم .
نحوه بازجویی مهمه ، بازجویی اگر طبق اسلام باشه ، افتخاره اگر طبق اون نباشه ، جنایتی مثل جنایات دیگه هست که قطعا در دنیا و عقبی اثرات خواهد داشت .
حالا نمی دونم که دکتر سروش جزو کدوم دسته بوده ایشالله که جزو بازجوهایی اسلامی بوده باشه که بشه نقطه روشنی تو زندگیش جسابش کرد .
صرف این که بگیم جان عده زیادی رو نجات داد شرط نیست گاهی حفظ جان همون عده زیاد از عواقب کارهایی که انجام میشه نتیجه بدتری تولید می کنه .
البته این نظر منه ، والله اعلم
مدیر پایگاه محمد آقا نمی دانم کجای پاسخ ما برای شما این برداشت را ایجاد کرد که بازجو از دید ما نباید اسلامی عمل کند ! اتفاقا ما هم مانند شما معتقدیم بازجویی سرباز گمنام امام زمان (عج) شناخته می شود که کاملا بر اساس موازین اسلامی عمل کند که در غیر این صورت ظلم مرتکب شده و جزو ظالمین شناخته می شود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
1
2
حرفهای دو پهلو و انتظار برداشتهای متفاوت|!!!! با اینچور اطلاع رسانی به جایی نمیرسیم بولتن!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
0
19
شما که اینقدر خوب در جواب کاربر ناشناستون قلم فرسایی میکنید چه احتیاجی به استناد به رسانه های شیطان بزرگ و صهیونیست جهانی دارین . اونا به اندازه خودشون هوادار و ناشر دارن شما چرا شیپورچی اونا شدین . اصل مطلب اینه !
شما مطلب بنویس ما منطقی و مستدل جواب بدیم .وگرنه صدای امریکا برای هوادارای خودش خوبه اونا برن برای مطالب و کارشناساش پیرهن پاره کنن اونهم با اسناد و مدارک معتبر !
saeed
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
1
8
شریعتی راه گشای جوانان بوده و هست نظر رهبر انقلاب از همه کاملتر است درباره استاد
آزاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
2
9
بقیه- به تجربه دیده ام کسانی با دکتر مخالفند که
1- میخواهند خود را کاسه داغ تر از آش معرفی کنند و خود را مسلمان و مومن دو آتشه جلوه دهند و به مطامعدنیوی شان برسند
2- افرادی که اتفاقا معمولا از محتوای بسیاری از کتب ایشان بی اطلاعند و فقط از محتوای کتابی مثل کویر چند خطی میدانند تا ایشان را بکوبند
3- مهمتر از همه دشمنانی پشت این مخالفت ها با ایشان هستند که می خواهندشور انقلابی 22 بهمن 57و سالهای انقلاب را در همان دوران متوقف کنند و اتفاقا بسیاری از جوانان هیچگاه به دین روی نیاورند اگرچه خداوند بالاخره خود همه چیز را جلو میبرد و حق پیروز میشوداما تلفات و ریزشها برعهده افرادیست که نمیخواهند حق را ببینند
پاسخ ها
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
آزاده خانم لطفا اينقدر تند نرويد! يعني استاد شهيد مطهري و علامه بزرگ طباطبايي براي مطامع دنيوي، ضديت با انقلاب، از سر شكم سيري و بي‌اطلاعي از كتب ايشان بوده است كه تفكرات ديني دكتر شريعتي را صريحا رد كرده و كاملا بي‌ارزش مي‌دانسته‌اند؟!
مجید(مازندران)
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
علاوه بر این دو یزرگوار حتی شخص امام خمینی هم نه بهطور غیر مستقیم به خود آقای شریعتی ، بلکه در پاسخ به بعضی تفکرات ایشان موضع گیری نموده و آن ها را رد کرده اند
پیمان1
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
lمرتضی ام خان شما که تند تر میرید.کتاب شریعتی جستجوگری در مسیر شدن اثر شهید والا مقام بهشتی را مطالعه بفرمایید بد نیست فرازی از کتاب... در بین روشنغکران موثر در نسل جوان شریعتی یکی از ستارگان درخشان است.درسته برخی نظرات ایشان قابل قبول نبوده اما تعمیم به همه ابعاد وزندگی او نباید داده شود
چکش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
0
1
بولتن عزیز بنده 2 سوال از شما دارم.
1. آیا کنفدراسیون دانشجویی واقعا چنین مجله ای را منتشر کرده است؟

2. اگر یقین دارید که آقای شریعتی با آمپول هوا به شهادت رسیده اند چرا امام آگاهانه به این مورد اشاره ای نکرده اند؟
مدیر پایگاه خانم چکش این خبر از صراط گرفته شده است ما فقط نقل کردیم شما می توانید سوالتونو از صراط بپرسید
اما اینکه یقین داریم که ایشان با آمپول هوا شهید شدند یا نه والله بنده اون زمان کنار دست کسی که به ایشان آمپول می زد نبودیم(مزاح می کنم) اما روزهای آغازین انقلاب این مطلب مطرح بود اما به دکتر شهید شریعتی ارادت داریم البته به انتقاداتی که به ایشان می شود هم اعتراف می کنم و قبول دارم بعضی از انتقادت به ایشان وارد است خوب دلیل هم دارند اما شور انقلابی گری که ایشان در دوران ستم شاهی در نسل جوان آن زمان ایجاد کرد همراه با شعو ر و شناختی که امثال شهید مطهری برای نسل جوان و مبارز آن زمان ایجاد کرد و مدیریت الهی امام خمینی (ره) از عوامل اصلی انقلاب ما بوده است در مقالات متعدد در این مورد بارها بحث گردیده در همین تهران عالم مجاهدی بود که می گفت اگر اسم خیابان شریعتی عوض شود من همه بچه های حوزه را آبگوشت می دهم خوب ایشان هم دلایلی برای خود داشت اما حقیقتا باید از نقش دکتر شریعتی در جریان انقلاب و شور انقلابی که ایجاد کرده بود نباید به سادگی گذشت و نباید اسیر افراط و تفریط در این مورد بشویم.
پاسخ ها
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
بولتن جان شرمنده كه يه چيزي گفتي كه مجبورم شدم پابرهنه بپّرم وسط :)

آيا ايجاد شور انقلابي در قبل از انقلاب، دليلي بر تاييد كسي آن هم اينقدر غليظ مي‌شود؟ اگر بله، مي‌خواهم نظرتان را صراحتا در مورد مسعود رجوي بدانم. بي‌شك نمي‌توانيد انكار كنيد كه شور گفتاري رجوي از دكتر شريعتي خيلي بيشتر بوده است، تا جايي كه بسياري از بزرگان انقلاب نيز اوايل كار جذب سازمان مجاهدين شدند و بعد كه به تفكرات خطرناك آنها پي بردند، كم‌كم از سازمان بريدند.

نمي‌خواهم اسم ببرم، ولي بي‌شك شما خودتان به خوبي مي‌‌دانيد چه كساني را مي‌گويم.
مدیر پایگاه آقا مرتضی دوست عزیز نمی دانم چند سال دارید اما قبل از پیروزی انقلاب هیچکس اسم مسعود رجوی را هم نشنیده بود و مسعود رجوی محلی از اعراب در تاریخ انقلاب نداشت اما دکتر و کتابهاش و نوارهای سخنرانیش مبلغ انقلاب و ایجاد کننده شور انقلابی در دوران تاریک دیکتاتوری پهلویها بود انصاف داشته باشید هنوز شعارهای مردم در خیابانهای تهران و در کوچه و پس کوچه های تهران از خاطره ها محو نشده است که از دکتر با عنوان معلم شهید انقلاب نام می بردند و او را معلم انقلاب می دانستند اما می دانم ایشان اشتباهات زیادی هم داشته اما حکایت ایشان با حکایت مسعود رجوی که طینتی جنایتکارانه داشت از زمین تا اسمان فرق می کرد یکی شهید می شود معلم انقلاب نام می گیرد و خوب یا بد آثارش و کتابهایش در همه جای کشور و به خانه های مردم راه پیدا می کند و دیگری برای همیشه مطرود تاریخ و انقلابیون و مورد لعن همه مردم ایران و حتی کشورهای همسایه می شود.
پیمان1
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
مرتضی ام وکیل مدافع نسل قبل از انقلاب نسل انقلاب و نسل بعد از انقلاب. لطفا یه خورده آگاهیتونو بالا ببرید وقبل از ارسال نظر فکر کنید تشابه یک جرثومه فساد وجنایت با شریعتی نشان از ؟ دارد.
سید جواد حسنی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
2
19
سایت محترم بولتن من به دیگران کاری ندارم اما یادت باشه مرحوم دکتر شریعتی در زمان خودش خدمات شایانی به انقلاب کرد جوانان ان زمان که الان به مرز 50یا60سالگی رسیدند بیداریشان را مدیون ایشان هستند قشر دانشجو بلا شک از ایشان تبعیت میکردند چرا با این گفته هائی که شما همیشه اعتقاد دارید انها دشمن هستند استناد میکنید voaشام میگوئید همیشه دشمن است و افرادی که در ان اظهار نظر میکنند وابسته به سیا هستند
يك طلبه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
2
10
امام خامنه اي:
شريعتي هم از جانب دوستان و هم از جانب دشمنان مظلوم واقع شده است.
پاسخ ها
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
اتفاقا شهيد مطهري هم مشابه همين حرف را ﴿البته به زبان ديگري﴾ درباره ايشان گفته‌اند كه مي‌توانيد آن را در لينك "دستخط شهيد مطهري ﴿٢﴾" كه در زير داده‌ام مشاهده نماييد.

در اين نامه ايشان ضمن تاكييد بر اينكه نظرات ديني دكتر شريعتي قابل استناد نيستند و نبايد به آنها اهميت داد، در عين حال نسبت ضدديني داده شده به دكتر شريعتي را نيز كاملا رد مي‌كنند.
آزاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
1
4
البته یادمان باشد تا شعور نباشد شور بوجود نخواهد آمد چون انسانها ماشین نیستند و دکتر شریعتی هم نوازنده نبودند
بعضی ها بیخودی می آیند و مثلا دکتر شریعتی را در کنار استاد مطهری قرار می دهند و میگویند یکی مولد شور و دیگری مولد شعور بود
البته منظورم جناب بولتن نیست بلکه از خیلیها متاسفانه شنیده ام که خودشان را صاحب نظر می دانند اما از قضا نه اعتقاد واقعی به مطالب مثبت بیان شده توسط دکتر دارند نه آنها را عمیقا خوانده اند و نه تاثیری از آنها پذیرفته اند
واقعیت آن است که تفاوت دکتر شریعتی و استاد مطهری در زاویه نگاهشان و زمینه فعالیت علمی شان بود کما اینکه شخصیتهای متفاوتی نیز داشتند
شما وقتی شهادت و حضرت زینب دکتر را میخوانید
آیا بدون ایجاد شعور اشک بر چشمتان می نشیند؟
وقتی خودسازی انقلابی را می خوانید به جز منطق متعالی راه گشا چه می بینید؟
تفاوت دیگر دکتر با استاد در بحث هدفگذاری زمان داردر بیاناتشان است
یکی می خواهد الان در هر جایی که هستی برخیزی و برای آرمانهای حق که در تمام سخنانش و جای جای آن به اثبات آن می پردازد قیام کنی که خداوند نیز در قرآن همین را میخواهد : ان اقیموا لله مثنی و فرادی و بی تفاوت نباشی
و دیگری به رفع شبهات در جزئیات مبانی راه حق (اسلام و آیین ) و تبیین آن می پردازد تا راه برای آن حرکت هموار تر شود و این نیز دستور قرآن است : لیتفقهوا فی الدین
به نظر من آنان که دکتر را کوبیدند واجازه حاشیه نویسی مستدل بر کتب دکتر را نمی دهند تا مواردی که خود دکتر هم بعدا فرمودند مورد دارد از دین و حرکت سازنده آن در تمام اعصار در هراسند و عمدتا خائن می باشند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
1
26
بولتن نیوز :لطفا شیپورچی صدای آمریکا نشوید.. شخصیت دکتر شریعتی بسیار بسیار بالاتر از این اراجیف است.........
پاسخ ها
رامین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
خانم یا آقای ناشناس ، بولتن نیوز نه شیپورچی صدای امریکاست و نخواهد شد من یقین دارم هر چند بعضی مواقع باشون هم عقیده نیستم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
اقا رامین . نقل خبر کارشناسانه !!! از شبکه امریکایی یعنی چی ؟
رامین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
ناشناس جون هر نقل خبری از هر سایت و خبرگزاری به معنی همراهی کردن با اون نیست عزیزم یه موضوعی هست گذاشتن ما هم آزادانه داریم نقد و اونو به چالش می کشیم
فاطمه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
3
2
خود سروش كه ب كنار ولي دخترش خيلي شيطون بود همكلاسي من بود بأوروبا كنيد هر روز از مدرسه اخراج ميشد،انقدر تو مدرسه شيشه اورده بود پايين كه از وسطاي سال همه ي شيشه هارو برداشته بودن پنجره هارو با مشما پوشونده بودن،از صبح ك مي اومد مدرسه انقدر ميدوييد ك زمين مدرسه نرم ميشد،يه كيسه خوراكي ام هر روز ميورد مدرسه تا زنگ دوم تمومش ميكرد،خيلي شيطون بود خدا كنه حداقل ديپلمشو گرفته باشه چون وسط سال از مدرسه اخراج شد.
پاسخ ها
مهسا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
چه ربطی داشت؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!
افق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
6
3
خدا طرفدارای شریعتی رو به راه راست هدایت کنه.
مهدی
|
UNITED STATES
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
0
16
این خبر خدائیش چند میارزه گذاشتین تو سایتتون چون صراط گفته مگه صراط صراط المستقیمه؟؟؟؟
بهنام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
1
17
خداوند مخالفان ومعاندان استاد عزیز وارجمند دکتر شریعتی را اگر قابل هدایت هستند هدایت - ضمنا عرض کنم فکر میکنم همین قدر که صدای آمریکا به شریعتی بد بگوید نشان دهنده خوبی ایشان است ومخالفین چه ایرانی چه غیر ایرانی درهر لباسی وباهر سابقه ای ومدرکی یا احمقند ویا مغرض چون هرانسان شریف و بی نظر با هر عقیده ای حتی یکبار با آثار ایشان که مملو ازحقانیت اسلام وائمه پاک و روح لطیف فاطمه (ع) را مطالعه بکند شیفته وواله این همه عظمت میشود اصلا این ادعای همکاری با ساواک را اشخاص فراماسیون در ایران فتح الباب کردند تا رذالت خویش را پنهان کنند وتبلیغات اجانب بوده وهست وشهادت هم تنها تیر خوردن نیست خود شاهد شمع بود تمام عمر قلمش کلامش ورفتارش وخیلی چیزهای دیگر که زبان از گفتن قاصر است -درباره مولا علی (ع) هم گفتند مگر علی هم نماز میخوانده است
افق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
0
4
ممنون _ بهنام _

ما از خدامونه که همیشه تو راه خدا باشیم و یوقت کج نریمممممم!!
Maryam
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
1
0
جانا سخن از زبان ما می گویی
پاسخ ها
مجید(مازندران)
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
کدوم جانا ؟ طرفدارای دکتر یا مخالفینش؟ یا حد وسطی ها مثل بولتن و آقا مرتضی و اینها البته نظر من خیلی شبیه نظر بولتنه با یه کوچولو بالا و پایین
آزاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
0
3
1- از افرادی پخته با دیدگاه علمی تندروی در نظر دادن بعید است و هیچکس باور ننماید
2- بزرگان علم و دانش نیز با نظرگاه والای علمی، منزه از صدور حکم کلی آنهم در مواردی که صرفا خطاهایی محدود دارد بوده و می باشند
خصوصا وقتی از درجات بالای تقوی برخوردار باشند
نظر ات امام خامنه ای در باره دکتر از دید جامع علمی و روشن ایشان حکایت دارد و من به دلیل دارا بودن چنین رهبری خداوند را سپاس میگویم
در نهایت همگان را به آیه 18 سوره مبارکه زمر رهنمون میشوم :
وبشر عباد الذین یستمعون القول فیتبعون احسنه اولئک هدی هم الله و اولئک هم اولوالالباب
ضمنا بعید است که خدای نخواسته علامه طباطبایی و شهید مطهری کاملا یا صریحا با تفکرات دکتر مخالفت نموده باشند که این از صاحت این دو بزرگ بعید به نظر می رسد
بلکه قویا فکر میکنم مخالفت با دکتر ریشه در منویات فراماسونر ها دارد
پاسخ ها
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
به عنوان نمونه، براي آگاهي از نظرات شهيد مطهري و علامه طباطبايي در مورد دكتر شريعتي لطفا به اسناد زير نگاهي بي‌اندازيد:

دستخط شهيد مطهري ﴿١﴾
-------------------------------
http://85ohm.ir/thread3728.html#post14487

دستخط شهيد مطهري ﴿٢﴾
---------------------------------
http://www.khabaronline.ir/news-158055.aspx

دستخط علامه طباطبايي
-------------------------------
http://up.85ohm.ir/do.php?imgf=13292372981.jpg
مجید(مازندران)
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
0
8
جمع بندی نظرات آقا و امام و شهید مطهری و علامه طباطبایی در مورد دکتر شریعتی دو مورد را مشخص میکند :
1 ) اول اینکه بر خلاف نظر مخالفین صددرصد دکتر فرمایش حضرت آقا کاملا درسته دکتر مظلوم واقع شده از این جهت که نسبت های ناروای مسلمان نبودن و سنی بودن و مرتد و گمراه بودن دکتر کذب و تهمت است و دکتر سعی در شناساندن معارف اسلامی داشته و یک مسلمان با تمام قواعد توحیدی و اصول و فروعش بوده ولی در حد افکار و معلومات خود
(مگر ما هر نظری درباره اسلام میدهیم عالمانه و در حط علماست ؟؟؟؟ بدون اشتباه و غلط ؟؟؟ پس درست نیست کسی به خاطر افکار و برداشت اشتباه ما ، مارا مرتد و سنی و غیر مسلمان بداند ، پس این تعبیر آقا در مورد مظلومیت ایشان برای همین است )
2 _ برخلاف نظر موافقان ایشان که در حد عالم دینی او را اسلام شناس میدانند آنهم صحیح نیست چرا که فرموده شهید مطهری درست است که چه زیبا فرمودند :
"نظر به این‌که تحصیلات عالیه و فرهنگ او غربی بود و هنوز فرصت و مجال کافی نیافته بود در معارف اسلامی مطالعه وافی داشته باشد، تا آن‌جا که گاهی از مسلمات قرآن و سنت و معارف و فقه اسلامی بی‌خبر می‌ماند، هر چند با کوشش زیاد به تدریج بر اطلاعات خود در این زمینه می‌افزود، در مسائل اسلامی (حتی در مسائل اصولی) دچار اشتباهات فراوان گردیده است که سکوت در برابر آن‌ها ناروا و نوعی کتمان حقیقت و مشمول سخن خداست که : ان الذین یکتمون ما انزلنا من البینات و الهدی من بعد ما بیناه للناس فی الکتاب اولئک یلعنهم الله و یلعنهم للاعنون."
در واقع جمع بندی ذهن را به این سمت سوق میدهد که دکتر کافر و گمراه و معاند با اسلام نبوده بلکه سخنوری توانا و دانا به مسائل زمان بوده که البته در مسائل اسلامی در حد علمایی چون علامه طباطبایی و شهید مطهری برداشت عالمانه ای از مسائل اساسی اسلامی نداشته است چون تحصیلات ایشان در مورد اسلام نبوده و مطالعاتشان هم در حد این بزرگواران نبود
پاسخ ها
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
جمع‌بندي بسيار زيبايي فرموديد آقا مجيد. ممنونم.
772
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
آقا مجید عزیز احسنت، بسیار زیبا و منطقی برخورد کردید کاش همه به دور از هیجانات و تعصبات نظرات خود را بیان می کردند.
م سادات موسوی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
0
3
مقایسه شهیددکتر شریعتی با دین فروش و وطن فروشی همچون حسین حاج فرج دباغ (سروش) ظلم مضاعفی ست به دکتر علی شریعتی زیرا ایشون دستشون از دنیا کوتاهه اما سروش علی الظاهر زنده س(چون کسیکه قداست پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم را زیر سؤال ببرد وبا دلار و حمایت امریکا با سخنان در پیتی در صدد اثبات حرفهای باطل خود برآید مرتد است و دل مرده گرچه استاد شریعتی نیز بی اشکال نبود اما آن کجا و این کجا)و در پایان ما صدای امریکا را بعنوان مرجع مصلح ومطلع قبول نداریم که محققش را قبول داشته باشیم این بحث سنگین را اگر مقام معظم رهبری یا دیگر متفکران بی غرض تبیین نمایند بهتر است.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
0
0
دوستان اگر به فتاوای علما در مورد دکتر شریعتی سری بزنند احتمالا متقاعد تر می شوند
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین