کد خبر: ۷۲۰۲۹
تعداد نظرات: ۴۰ نظر
تاریخ انتشار:
‍‍‍ پ پ ‍‍‍

دفاع خسرومعتضدازمشایی وحمله به افروغ

به نظرم کسانی که با مکتب ایرانی مخالفند با مقامات دولتی مشکل دارند. من در همین جا از آقای عماد افروغ و حتی از یامین‌پور هم برای مناظره دعوت می‌کنم آخر ایشان برگشته گفته ناسیونالیسم منسوخ است. اینها به نظرم با ملیت مشکل دارند و حرف‌هایشان مساله‌ساز است.
به گزارش جهان روزنامه شرق گفت وگویی با خسرومعتضد انجام داده است. در بخشی از این مصاحبه آمده است:
*ظاهرا الان مد شده است که همه، ایران را زیر سوال ببرند. ایران الان مدافعی ندارد و کسی دیواری کوتاه‌تر از ایران پیدا نمی‌کند. الان هم مثل دوران حزب توده شده است که اگر کسی نامی از ایران می‌برد، می‌گفتند امل و نوکر رضا‌خان و سیدضیا. ایشان در صحبت‌هایشان اعلام کرده‌اند که ایران بدون دین چیزی نیست. کسی منکر این نیست که دین در ایران اهمیت زیادی دارد اما ایران به تصدیق کارشناسان بزرگ تاریخ (اگر جاسوس و عامل بیگانه نخوانیم‌شان) مقل گریشمن، ماری، هرتسفلد و دیگران کشوری است که مردم آن از ابتدا خداپرست بوده‌اند. مثلا نمی‌توان گفت هخامنشیان خداپرست نبوده‌اند. در بخشنامه‌های اردشیر بابکان هم مردم به خداپرستی تشویق شده‌اند.
*اینکه ایشان می‌گویند ایران چیزی ندارد به هیچ‌وجه قابل قبول نیست. ایران گاهواره تمدن است. در ایران همواره سعه‌صدر بوده است، زمانی که والرین به ایران حمله کرد، دولت ایران زمانی که او و یارانش را اسیر کرد آنها را به ساختن سد و شهرسازی گمارد، کاری که مدرن‌ترین کشورها هم نمی‌کنند.
*کلمه مکتب ایرانی جعلی است چرا که ایران در درون هر ایرانی نهادینه است و چیزی با این عنوان وجود ندارد. ایشان گفته است به علت افراطی‌گری علیه مکتب شعوبیه قیام می‌شود در حالی که مکتب شعوبیه (جنبش ایرانی‌گری) در واکنش به اعراب و خلفای راشدین به وجود آمد که می‌گفتند ایرانی پست و عجم است چون عربی نمی‌داند. بنابراین این توهینی بود که به ایرانی‌ها شد و واکنش آن ایجاد شعوبیه بود و ایرانی‌ها با خلوص مسلمان شدند. در طول زمان در ایران اتفاقات ناخوشایندی رخ داده مثلا، زمانی حمام قدغن بوده تحصیل سواد برای طبقه پایین ممنوع بوده اما با همه این احوال، اینها دلیل نمی‌شود به خاطر وجود این مسایل بگوییم ایران بد است. ایران‌خواهی را نباید سرزنش کرد. مکتب ایرانی در خون همه هست و هرکس از ایران استفاده می‌کند نسبت به ایران علاقه‌مند است. چرا وطن‌پرستی را می‌گویند بد است؟
* به نظرم کسانی که با مکتب ایرانی مخالفند با مقامات دولتی مشکل دارند. من در همین جا از آقای عماد افروغ و حتی از یامین‌پور هم برای مناظره دعوت می‌کنم آخر ایشان برگشته گفته ناسیونالیسم منسوخ است. اینها به نظرم با ملیت مشکل دارند و حرف‌هایشان مساله‌ساز است.
* اینها مقدمات شکستن حاکمیت ما، استقلال و یکپارچگی ملت است. متاسفانه مقامات دولتی که آن را مطرح کردن، ادامه‌اش ندادند مگر چه اشکالی دارد این عنوان؟ من حاضرم بگویم که ما چه مکتبی را دنبال می‌کرده‌ایم. مکتب اثنی‌عشری جوشیده از ایران و وفاداری ایرانی به رسول خداست. چرا سلمان فارسی (روزبه یا بامدادان یا مهبد درخشان مرسلان) مورد عنایت حضرت محمد (ص) بوده است؟ چرا اصرار دارند مدام بر سر ایران بکوبند؟ شما کتاب خدمات متقابل ایران و اسلام شهید مطهری را بخوانید علیه ایران هرچه بگویید، مقدمات تجزیه ایران فراهم می‌شود شما چه چیزی از تاریخ ایران و زبان پارسی می‌دانید؟
*[درباره دلیل مخالفت با مکتب ایرانی] دلیل مخالفت سیاسی است. مگر ما ایرانی‌ها زمانی با عثمانی‌ها نجنگیدیم؟ آنها هم که مسلمان بودند. آقای یامین‌پور گفته ما برای اسلام جنگیدیم، نه ایران. می‌خواهم از ایشان بپرسم شما که به دنیا نیامده بودید، زمان جنگ، وقتی هم هشت سال‌تان شد جنگ تمام شد، چه می‌دانید از تاریخ. شما که جبهه نرفتید چطور منت می‌گذارید بر سر مردم؟ آن مسیحی‌ها و کلیمی‌ها که رفتند در جبهه‌های جنگ و کشته شدند برای ایران رفتند یا اسلام؟
*آقای مشایی بد حرفی نزده است و متاسفانه باید ادامه می‌دادند. نه ایشان بد حرفی زده، نه رییس‌جمهور که گفته‌های ایشان را تایید کرده است.
*آقای افروغ مردی متهور، شجاع و خوش‌صحبت هستند اما در این مورد مقداری بیشتر باید مطالعه کنند و مساله ایران و ایرانی و دفاع از ایران در برابر دیگر کشورها را مورد توجه قرار دهند. ما باید همیشه در برابر خطراتی که ایران را تهدید می‌کند، آماده باشیم. در ایران تنها مساله دین مطرح نبوده است بلکه مساله نفت، ژئوپلیتیک، گاز و معادن هم هست. من به مخالفان مکتب ایرانی توصیه می‌کنم مردم ایران را بیشتر به وطن‌شان علاقه‌مند کنند، اینچنین حرف‌هایی بیشتر باعث مهاجرت و فرار مردم می‌شود.

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۴۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
11
5
همه شهدا فقط به خاطر اسلام جنگیدند و شهید شدند.
اصلا قبل از رضاخان و فروغی مسئله ایران مطرح نبود.
پاسخ ها
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
اگه یه دزد بره خونه ی کافر از خونش دفاع نمی کنه؟؟؟!!!به همین راحتی نمیشه اظهار نظر کرد...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
10
3
همه شهدا فقط به خاطر اسلام جنگیدند و شهید شدند.می توانید وصیت نامه هایشان را بخوانید که اصلا نامی از ایران نبردند.
مسئله ایران قبل از رضاخان و فروغی اصلا مطرح نبود.
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
ناشناس چرا وقتی چیزی را نمیدانی اظهار نظر میکنی که مسئله ایران را فروغی و زضا شاه مطرح کردند. شما با نام ایرانویچ اشنائی داری میدانی چند هزار سال تا زمان فروغی فراماسون فاصله داشت نه نام ایران هزاران سال است که ایران بوده شهیدان عزیز هم ایرانی بودند که ایرانی یعنی فرزند ایران و مسلمان و اکثرا هم شیعه
پادنگ/فاطمه عاطفی فرد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
1
16
آقای خسرومعتضد مغز کلام را با عالی ترین عبارات گفتند.دین وملیت برای ایرانیان دوروی یک سکه است هر ایرانی بدون یکتا پرستی هویت ندارد.مهمتر ازهمه اگر عمیق تر به ادیان بنگریم پیامبران تسلیم یکتا پرستی بودند ومسلمانند.اسلام جامع الادیان است وقرآن کاملترین کتاب است. آنان که خوب قرآن را نخوانده اند،بروند باتعمق بخوانند. وبنا به فرهنگ وتمدن واستعداد ملت ها ادبیات دین در میان ملت هامتفاوت است .حتی عرب ها براساس تعصب ملی خود دین اسلام را پذیرفتند.ویا هردین دیگر که توسط اقوام اروپایی پذیرفته شده است براساس تقویت وحدت ملی بوده است .آنان که دین را از ملیت جدا می کنند.تاریخ ایران را نمی شناسند ودوستان ناآگاهی هستند که زمینه تفرقه اقوام ایرانی را برمبنای نژاد ،زبان ،دین می خواهند مانند لبنان ولیبی وسایر کشورهای اروپایی در قرن بیستم برای ایران فراهم کنند .اما سخت در اشتباهندزیرا تاریخ ملت ایران قدمت پایدار و اصالت وفرهنگ ودین ریشه در ملیت داشته است وناگسستنی است.
جانباز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
2
6
حرف حق تلخ است و بدون جواب .
چرا اینکه دو سال نیم اول جنگ که چه کسانی جلوی و هجوم عراق ودیگر قضایا بود ند
پاسخ ها
ایرانی
| UNITED STATES |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
جناب جانباز اگر فقط اسلام برای ما مهم است و ایران معنا و مفهومی ندارد چرا زمانیکه حرف تجزیه ایران بمیان می اید خون همه را بجوش می اورد خوب ایران به چند کشور اگر تجزیه شود باز هم پس فرقی ندارد تبدیل به چند کشور میشود که همه هم مسلمانند چرا ایرانیان حاضرند خون بدهند تا ایران به چند کشور کوچک مسلمان تبدیل نشود که هرگز هم نخواهد شد دشمنان این ارزو را بگور میبرند اگر جوابی به این سئوال داشتید من قبول میکنم که هیچ کس برای دفاع از خاک ایران جان نداد .من اعتقاد دارم ایندو از هم قابل جدا شدن نیستند ما ایرانیان هم ایرانی هستیم هم مسلمان شیعه دین ما اسلام شیعه و وطن ما ایران است مگر حضرت محمد نه گفته اند از مهر و عشق به وطن. لطفا کاسه داغتر از اش نشوید و اگر پاسخ قانع کننده دارید به اطلاع ما برسانید . با تشکر
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
8
8
1- لطفا این جمله را توضیح دهید"
آقای مشایی بد حرفی نزده است و متاسفانه باید ادامه می‌دادند."
2-خدمت جناب معتضد عرض میکنم :اگر مکتب ایرانی در مقابل دیگر کشور های دشمن مورد نظر باشدیک چیز است.اما اگر درمقابل اسلام مطرح شود (که منظور طراحان هم همین است )به نظر شما آیا باز هم قابل دفاع است؟
3-آیا در دفاع مقدس هدف رافرمانده اعلام نفرموده و باید از عقائد تعداد معدودی از رزمندگان کشف کرد؟
4-از شما می پرسم آیاجنگی که بر ماتحمیل شد به خاطر این بود که ما ایران هستیم یابه خاطر اینکه ایران اسلامی شده ایم(آن هم اسلام ناب)؟
پاسخ ها
دولت حق
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
دوست عزیز تمام حرف مشایی و همفکران ایشون هم همینه. اینها میگن اسلام ناب نزد ماست (نزد ایرانیان) لذا باید به جای فرهنگ اسلامی که شامل همه ی کشور های به ظاهر مسلمان می شود از فرهنگ ایرانی که شامل اسلام ناب می شود استفاده کرد.
ناشناس
| UNITED STATES |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
جنگی که بما تحمیل شد برای هر دوش بود .
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
خداوكيلي اين آقا/خانم "دولت حق" يكي از پديده‌هاي نادر جهان محسوب مي‌شوند! هركجاي اينترنت كه اسم مشايي مي‌آد، يكهو سر و كلّه‌ي ايشان هم پيدا مي‌شود :))
دولت حق
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
اقا مرتضی اغاز فعالیت من بر می گرده به حدود یک سال پیش اون موقع ها (شما یادت نمیاد!) صحبت خاصی از مهندس مشایی نبود بنابراین ممنون میشم بنده را از اتهام مشا پرستی! معاف بفرمایید. البته حجم فعالیت من دیگه تا این اندازه هم نیست!!!
هموطن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
5
4
اسلام که اومد نژادپرستي رو منسوخ کرد برادر معتضد ، کسي نگفته به ايران بي حرمتي کنيد بلکه بحث اينه که اول اسلام بعد ايران يا ترکيه يا مالزي يا سوريه و ...اسلام فراتر از همه چيز است نه مليت .
پاسخ ها
ایرانی
| UNITED STATES |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
شما تشریف ببرید به ترکیه و مالزی و بگوئید من چون مسلمان هستم میخواهم در مالزی یا ترکیه یا ............. زندگی کنم چون اول مسلمانم اگر چنین اجازه ای را بشما دادند حق با شماست هر دو بیک اندازه اهمیت دارند و برای من اگر انها را در دو کفه ترازو قرار دهم شاهین ترازو میزان میزان خواهد ایستاد ... در ضمن هر یک از ایندو که در ما تضعیف شود دشمن همانجا را نشانه خواهد گرفت شک درش نکنید
تیام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
2
2
چرا واضح نمیگن که با اسلام مشکل دارن ؟مردم از چی از چی فرار میکنن؟از دینی که پایه و اساسش همش محبت و مهربونیه؟؟؟؟؟؟؟به نظر من این صحبت از مذهب نیست که مردم رو فراری میده ،جو سازی یه سری آدم این شکلیه که مردم رو از باوراشون دور میکنن،ایران اسلامیه و ایرانی با دینش یه ایرانیه کامل و باحاله و با تکیه به دینش به اینجا رسیده.
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED STATES |
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
افرین
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
2
4
حرف مشایی در کل حرف بدی نبوده میشد با تفسیر درست حلش کرد.معتضدم درست میگه.واقعا میخوان ایران رو تجزیه کنند.پیامکهای قومیتی خیلی زیاد شده این هم یک سلاحه برای تخریب و تجزیه.
متاسفانه تو کشور خودمون خیلیا به اسلام و دینی اعتقاد ندارند.وحدت با نام ایران میسره.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۶:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
منتها راه بجائی نمی برند و فقط زحمت ما را زیاد میکنند
آزاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
0
5
سخنان جناب آقای معتضد جای اندیشه و فکر دارد
خوب است و قتی با یک نفر مخالفیم همه افکار و بیانات او را یکجا نفی نکنیم
این یک واقعیت است که به علت در راه خدا بودن ما ایرانی ها ممتاز بوده ایم
و اسلام شیعی و ایرانی بودن دو مفهوم با تقریبا یک مصداق در جهان کنونی می باشند
به نظر من ضمن آنکه نباید به گونه ای صحبت کنیم در موقعیت کنونی جهان اسلام که سبب افتراق و بلکه نفرت شیعه و سنی از هم گردد
در همان حال نباید به نحوی سخن بگوییم که سبب تفرقه و جدایی ما ایرانی ها شود
کلا با هیاهو سالاری به مشکلات افزوده می شود همیشه باید فضا را مستعد مباحث خردمندانه و منطقی در فضایی آرام نگه داریم
یادمان باشد که ریاست محترم جمهور در جمع ایرانیان خارج از کشور مبث مکتب ایرانی را یاد آور شدند که جایگاه طرح آن بود امامتاسفانه بی پروا مورد هجوم عده ای قرار گرفتند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
0
3
-از شما می پرسم آیاجنگی که بر ماتحمیل شد به خاطر این بود که ما ایران هستیم یابه خاطر اینکه ایران اسلامی شده ایم(آن هم اسلام ناب)؟

دوست گرامی اگر تاریخ چند دهه منطقه و روابط ایران با کشورهای همسایه را از اواخر دوره سلطنت قاجاریه ، پهلوی ها و بعد از انقلاب اسلامی در ایران را مرور کنید و واقع بینانه و بدور از مسائل احساسی بیاندیشید بنظر میرسد دغدغه های آقای معتضد بیراه نباشد.
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
قبل از انقلاب هم ایران و عراق در چندین زمان تا مرز جنگ کردن هم رفتند . جنگ هم به خاطر ایران بود هم اسلام شیعه این تاریخ است که من و شما نمیتوانیم باب دل خود انرا تحریف کنیم یک نمونه برایتان می اورم . هالیود فیلم 300 را ساخت و ایرانیان را انگونه نمایش داد ان فیلم ربطی به اسلام نداشت چرا که مربوط به ایران قرنها قبل از اسلام بود و بعد فلیم های مخرب دیگری از ایران مسلمان ساخت پس مشگل غرب هم با ایران قبل از اسلام است هم بعد از اسلام اقا راحتر بگویم از ایرانیان و توانائیهای ایرانیان میترسند و حق هم دارند ملت توانای ایران قادر به همه پیشرفتها است مگر حضرت محمد نگفته اند اگر علم را در ثریا پنهان کنید ایرانیان به ان دست خواهند یافت اینرا دشمنان از خود ما بهتر میدانند . زنده و جاویدان باد ایران و ایرانی .
رضا کفیلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
3
1
اسلام و مسلمین امت واحدی هستند فراتر از مرزها و نژادها و ملیت ها پس با افراطی گرایی در ناسیونالیسم راه جهانی شدن اسلام را نبندیم.آقای معتضد در اشتباهند شدید...
پاسخ ها
حمید.ن
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
خوبشد گفتید وگرنه اقای معتضد نمی فهمید که داره اشتباه میکنه
جنگجوی نااشنا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
1
2
جدیدا تاریخ دانان هم اشتباه می کنند . حتما هم ژنرال روندشتت در جنگ جهانی دوم هم اشتباه کرد که به هیتلر کبیر گفتش که به جای اینکه نیروهاش رو در جنگل های آردن در مقابل امریکایی ها ببره ، بهتره که به دفاع از خاک اصلی المان مشغول کنه .
محمود ن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
2
3
ملت ایران تا قبل از ورود اسلام از لحاظ فرهنگی از سرآمد ترین کشورهای زمان خویش بوده اند که با آشنایی مردم ایران با آموزه های دین مبین اسلام و تلفیق این دو با هم ، بر غنای آن افزوده شد و نتایج آن را می توان در آثار دانشمندان ، اندیشمندان ، شعرا و ... بعد از اسلام به وضوح مشاهده نمود. نمی دانم چرا عده ای سعی دارند که اسلام و فرهنگ ایرانی را در مقابل هم قرار دهند؟ در حالی که از تلفیق آنها غنی ترین فرهنگ شکل گرفته است.
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
افرین حرف حق همین است که شما نوشتید ..
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
ممنون جناب "محمود ن".

از دوستاني كه مايلند بيشتر دز اين زمينه بدانند، خواندن كتاب "خدمات متقابل اسلام و ايران" استاد مطهري را توصيه مي‌كنم.

لينك دانلود:
http://shiabooks.ir/1390/01/10/post-445
سرباز واقعی ولایت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
4
1
به نظرم آقای خسرو معتضد بهتر است خودش رو رسوا نکند ، من از اول هم با ایشان مشکل داشتم،
تاریخ ثانت کرده است که نباید به هر کسی در زمینه تاریخ اعتماد کرد چون سلطه گران و فراماسون ها افرادی رو دارند به نفع خود وقایع تاریخی رو جلوه میدهند
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED STATES |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
شما فردا برو بیک کشور اسلامی بگو من مسلمانم نه پاسپورت دارم نه کشوری مشخص میخواهم در کشور مسلمان شما زندگی کنم ببین بهت چی میگن برادر سرباز
مهسا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
مگه نگفتم با این اسم نظر نذار هااا
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
تند نرو اخوی یا حداقل خودت را سرباز ولایت نخوان. من هم خودم را سرباز ولایت میدانم ولی با معتضد هم مشکلی ندارم. کاش سن و سال و مدرک و سوادت را میدانستم تا بیشتر بحث میکردم.
مهرداد سید عسگری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
0
2
سلام فقط میخواستم عرض کنم ایران همانند تنگ آب است و اسلام علی الخصوص تشیع همانند آب درون آن اگر تنگی وجود نداشته باشد آب به زمین خواهد ریخت و هرکس که ایرانیت و اسلامیت را مقابل هم قرار دهد خائن به هردو میباشد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
1
1
تمام اون چیزی که به اسم پرشیا شناسی در دانشگاه های معتبر دنیا تدریس میشه چیزی نیست جز تفکراتی زاییده شده برای مقابله با اسلام...
اون چیزی که به انسان هویت میده و اگر به معاد اعتقاد دارید در سرای آخرت از انسان دستگیری میکنه ایمان به اسلام است...
ناسیونالیسم نوعی بت پرستی مدرن تحجرگرایانه است.
گذشته ها گذشت و تبدیل شد به صفحاتی از تاریخ اون چیزی که هم اکنون زنده است درخت تنومند اسلام است.
بنا به فرمایش مولا علی علیه السلام از تاریخ عبرت بگیریم و ببینیم که افراط در ناسینالیسم با بعضی امت ها چه کرد...
ایرانی ایران عزیز است برای پاسداری از اسلام ناب محمدی و بس...
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
از هم جدا نشدنی نیستند و هر دو عزیز و محترم مجموعه ایندو ایرانی را میسازد یکی بدون دیگری ما را تضعیف میکند امام خامنه ای بارها گفته اند ملیگرائی افراطی مضر است یعنی کسانی که اسلام را فدای ملی گرائی میکنند وگرنه وطن دوستی را هرگز نمیتوان منع کرد . ملی گرائی افراطی خود چیز دیگریست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
0
0
حیف آقای معتضد که به حرفهای افروغ و یامین پور پاسخ گفتن.اخه اینا که تاریخ بلد نیستن پای منبر یا تو سایتها چیزی به گوششون خورده و چون رسانه هم دستشونه فکر میکنن همه اونا را دوست دارن و حرفهاشونو میپسندن.واقعیت اینه که همه مردم دیگه آگاه شدن هم به تاریخشون و هم به هویتشون. نباید نگران بود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
0
0
بهتر است از افراط و تفریط احتناب شود دلیل گله به آقای مشایی نه مطرح کردن مکتب ایرانیست بلکه بزرگتر و موثرتر جلوه دادن ایرانیت بر اسلامیت است بنابراین ما هم ایرانی هستیم و هم مسلمان هستیم هم مام وطن برایمان مهم است هم دین مبین اسلام که البته واضح و مبرهن است دین بر قومیت ارجحیت دارد
علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۸
0
0
حرف حق ان است كه اقاي معتضد فرمودند:كتاب خدمات متقابل اسلام وايران استاد شهيدايه الله مطهري رابخوانيدجواب تمام اين بحث هارا خواهيديافت
یارعلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۸
0
0
بنام خدا
ببینید ما با ایران و مکتبش مشکل نداریم ولی ترویج ناسیونالیستی باعث می شود عربها هم بگویند عرب
ترک ها هم بگویند تر
خوب این خواست استعمار است
ناصر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۸
0
0
بسیار بسیار جالب بود بنده هم از آقای یامین پور جهت مناظره دعوت میکنم احتمالااین آقا باتریبون صداوسیما دچار توهم شده.
خاک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۸
0
0
مشکل آقای مشایی اینه که قوه تحلیل نداره و بلد نیست حرفی بزنه اسلامی و بدون افراط و تفریط از همین جهت از جمله ضالین ایشون رو میشمارن و الا خاک مهمه کی گفته مهم نیست همین دینمون بما گفته از دین و مال وناموستون دفاع کنید و لکن ابتدائا محور همه ی تفکرات باید دین باشد .
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین