کد خبر: ۷۰۴۰۱۲
تاریخ انتشار:
‍‍‍ پ پ ‍‍‍
طالبان:

اگر آمریکا به نقض توافقنامه قطر ادامه دهد واکنش نشان می‌دهیم

طالبان اعلام کرد که حملات هوایی آمریکا به این گروه سرپیچی از توافقنامه قطر است و اگر این حملات ادامه یابد واکنش آن‌ها را در پی خواهد داشت.
اگر آمریکا به نقض توافقنامه قطر ادامه دهد واکنش نشان می‌دهیم

به گزارش بولتن نیوز، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان درباره حملات هوایی آمریکا به این گروه گفت: «ما برای آنها روشن کردیم و هنوز هم می‌گوییم که اگر عملیات آن‌ها با نقض عمدی توافقنامه ادامه یابد، مجبور به واکنش خواهیم شد و این یک عمل تحریک‌آمیز است».

از زمان امضای توافقنامه صلح بین آمریکا و طالبان در اسفند سال گذشته، این گروه بارها آمریکا را به نقض توافقنامه متهم کرده است اما فرماندهی نیروهای آمریکایی تاکید دارد که حملات هوایی علیه طالبان مطابق با توافقنامه و برای دفاع از نیروهای افغان صورت گرفته است.

سخنگوی طالبان به «اسپوتنیک» گفت که آن‌ها از آمریکا خواستند تا بمباران را "کنترل" کند و با تاکید بر پایبندی طالبان بر توافقنامه قطر افزود: ما کانالی را داریم تا با آمریکایی‌ها گفت‌وگوهای جدی را در این باره آغاز کنیم.

مجاهد ادامه داد: «توافقنامه دوحه یک توافق منطقی برای حل جنگ است، این توافقنامه باید اجرا شود. دولت بعدی آمریکا نیز باید آن را اجرا کند و جنگ باید پایان یابد؛ در هر صورت ما متعهد هستیم و از طرف ما مشکلی وجود ندارد».

وی با تاکید بر نظارت طالبان بر اجرای این توافقنامه گفت: ما به نظارت بر اجرای این توافقنامه ادامه خواهیم داد ، تلاش ما اجرای کامل این توافقنامه خواهد بود؛ این توافق هم به نفع آمریکا و هم به نفع مردم افغانستان است.

سخنگوی طالبان با ابراز امیدواری برای تعهد دولت جدید آمریکا به توافقنامه قطر نیز تصریح کرد: این خواست مردم آمریکا است و متعلق به یک تیم انتخاباتی نیست زیرا کسانی که با ما بحث و گفت‌وگو کرده و به توافق رسیده‌اند، استراتژیست‌های آمریکایی و اعضای نهادهای مهم آمریکا بودند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظر شما
captcha

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین