کد خبر: ۶۶۱۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:
‍‍‍ پ پ ‍‍‍

ماهی بخورید تا آلزایمر نگیرید

تحقیقات پزشکی جدید نشان داده است که مصرف ماهی به تقویت حافظه انسان به میزان 15درصد و جلوگیری از خطر ابتلا به بیماری آلزایمر کمک می‌کند.
فارس به نقل از نشریه دیلی میل انگلیس، این تحقیقات حاکی است: خوردن ماهی به ویژه ماهی های دارای میانگین بالای روغن نظیر ماهی‌های تن برای سلامتی انسان بسیار مفید است.

گروهی از پژوهشگران دانشگاه مسی در نیوزیلند به مدت شش ماه ۱۷۶ نفر را که اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در ماهی‌های ساردین، سالامون و ماکرل مصرف می کردند، بررسی کردند.

نتایج روشن کرد که بهبود محسوسی در توانمندی‌های ذهنی اکثر شرکت کنندگان در این تحقیقات وجود دارد.

ویل ماستون هوس، استاد تحقیق دانشگاه مسی گفت: دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA) موجود در ماهی ها به میزان زیاد یکی از انواع اسیدهای چربی است که به فعال کردن مداوم ذهن کمک می کند و این بدان معناست که پیروی از رژیم غذایی حاوی مقادیر مناسبی ماهی به تقویت حافظه کمک می کند و از ابتلای انسان به بیماریهای مربوط به پیری و ضعف حافظه می کاهد.

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امير
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۵
0
0
گرانی ماهی اجازه مصرف به قشر 80% در صد جامعه را نمی دهد، فقط مورد مصرف حوقها و درامد های چند ميليونی است.
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین