کد خبر: ۶۵۸۹۹۵
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳
بخشنامه تعرفه ي جديد بهاي خدمات و حق التحرير دفاتر اسناد رسمي(براي اجرا از 99/1/1) ابلاغ شد.

گروه اجتماعی: بخشنامه تعرفه ي جديد بهاي خدمات و حق التحرير دفاتر اسناد رسمي(براي اجرا از 99/1/1) ابلاغ شد.

بخشنامه تعرفه ي جديد بهاي خدمات و حق التحرير دفاتر اسناد رسمي ابلاغ شد

به گزارش بولتن نیوز، جهت ايجاد تعادل درفعاليت و حق التحرير دريافتي دفاتر اسناد رسمي ، سقف سالانه حق التحرير هر دفترخانه معادل دوبرابر ميانگين درآمد شهرستان مركز استان مربوطه در سال قبل خواهد بود.

 

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۷ - ۱۳:۵۱
0
1
متاسف باید باشیم برای اینکه اصلا به فکر مردم نیستن فقط فقط به فکر افزایش درآمدی سردفتران هستن مردم عادی چه گناهی کردن آخه مثلا یکی میخواد بره کربلا برای یک گواهی امضا ساده یه هیچ کار خاصی هم نداره باید 35هزار تومان هزینه بریزه به جیب دفاتر اسناد رسمی یا برای یک وکالت کاری باید 100 هزار تومان به شخص سردفتر پرداخت کنه آخه این چه وضعی هست حداقل میزاشتن این شرایط کرونا از بین میرفت بعد این ابلاغ را اجرایی میکردن . واقعا فشار دارن وارد میکنند به مردم فقط فقط بخاطر یک صنف چند نفره . یعنی هزینه چاپ یک برگه و امضا یک برگه این همه هزینه داره برای مردم . همینه که سردفتران همیشه بهترین ماشین ها و املاک را دارن و در رفاه زندگی میکنند
سلیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۷ - ۱۸:۵۶
0
1
مردم از این هزینه ها گلایه دارند اما باز هم تعرفه های این دفاتر گران شده درضمن سردفتران اسناد رسمی بجای حمایت از مردم در این رکود اقتصادی و شرایط حاد در کشور باز هم امروز به نشانی اعتراض به دیار ریاست سازمان ثبت رفتن تا باز هم این تعرفه ها اصلاح و افزایش پیدا کنه امروز آقایان دشتی و عضیمیان و ساداتی کرد به دیدار ریاست سازمان ثبت رفتن تا با رایزنی تعرفه ها رو اصلاخ و افزایش بدن . از جناب ریسی تقاضا داریم این تعرفه ها را کم کنند نه اینکه بخاطر چند نفر باز هم شاهد گرانی باشیم
حسینیان
|
-
|
۱۳۹۹/۰۱/۰۱ - ۰۰:۲۹
0
1
از بزرگوارن و مسولان سازمان ثبت و قوه قضاییه همچنین تصمیم گیرندگان این امور درخواست داریم که به هیچ وجه زیر بار اضافه نمودن حق التحریر را بیش از این نداشته باشن مردم درتنگنای مالی هستن و درشرایط بد اقتصادی قراردارند. لطفا تحت تاثیر و رایزنی مسولان کانون سردفتران و تاثیر کانال های مجازی سردفتران قرار نگیرید چون آنها به فکر منافع خودشون هستند نه منافع و منفعت مردم . از رسانه بولتن هم مانند همیشه درخواست داریم پیامهای مردم را به گوش ریاست مخترم ثبت و قوه قضاییه برسانند .باز هم تاکید میکنم نباید بخاطر کانالهای سردفتری درفضای مجازی هزینه بر مردم تحمیل بشه .خدمت گزاری به مردم واجب تر از منافع یک عده بنام سردفتر هست .درآمد دفاتر اسناد رسمی بسیار بسیار عالی هست .اما مردم در بدترین شرایط قرار دارند .
ناشناس
|
Germany
|
۱۳۹۹/۰۱/۰۳ - ۱۰:۵۲
1
0
باسلام
خدمت دوست عزیزوگرامی درگلایه به افزایش میزان تحریردفاتراسنادرسمی عرض کنم
دوست عزیزای کاش قبل ازهرگونه اظهارنظروگلایه اولا شناخت اولیه نسبت به درآمددفاترپیدامبکردیدتا حداقل اگرقراربه گلایه میبودجنبه انصاف رو درنظرمیگرفتیدوبعداقدام به گذاشتن این پیام مبکردیدچراکه گفتن وگذاشتن هرحرفی راحت است ولی به پیامدهای ان توجه ی نمی گرددومتاسفانه باعث گمراه کردن اذهان سایرین که مثل شما هیچ گونه شناختی نسبت به نوع درآمددفاترنداریدوصرفا فقط دنبال ایجاد تنش ذهنی برای دیگران میشویدکه این خودظلمیست به سایرین که باعث نگرانی وتوهم که نهایتاحق الناس به گردنتون بارمیشود
ثانیا بنده فقط یک نمونه خدمت شما دوست عزیز عرض کنم که دفاتراسنادرسمی یک سیستم مراقبت شده وتحت نظارت شدیدسازمان ثبت اسناد وسایرنهادهای وابسته به قوه قضائیه میباشدکه به هیچ عنوان قادربه افزایش قیمت خدمات ارائه شده نمی باشندلذا ابن تعرفه بعدازچهارسال ونیم تنظیم گشته که متاسفانه با توجه به تورم موجودوهزینه های بالای که همه شاهد وناظربرآن هستندمن باب مثال یک بسته کاغذ A4 چنان افزایش پیدا نموده که عنان سران دفاتررو بریده وحریف خربد ابن کالاجهت تنظیم سندوارائه آن به مراجعین نمی شوندبماند دیگرهزینه های که براین نهادبارمیشودوهیچ ارگانی حتی سازمان ثبت اسناد نسبت به حمایت ازهزینه های دفاترحتی تحت عنوان کمک هزینه نداشته ونخواهدداشت وصرفا دفاتراسنادرسمی باید خودشودن ازمحل درآمدحاصله ازتنظیم اسنادتمام هزینه های بارشده رو به دوش بکشدوغیره....که اگردوست داشتیدیک به یک برای شمابرخواهم شمردتا انشاالله بهتردرخصوص گلایه خودنطردهید
لذادوست عزیزاین افزایش با بررسیکه توسط دوستان انجام شده به هیچ عنوان نمی تواندجبران هزینه های که به دفاترمترتب میباشدرا ترمیم کندوحتما بایدتجدیدنظرشودتا بشوددرآمددفاترروبا نورم موجوددرکشوربالانس نمودوالا اگرتغییری حاصل نشودمتاسفانه تا چهارسال دبگربایدهمکاران دفاتراسنادبا سختی ودلهره ازباب تکمیل هزینه ها گذران زندگی کنند
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۹/۰۱/۰۴ - ۱۶:۰۷
1
0
سلام من یک کارمندم که به خاطر این بخشنامه حق التحریر از کار بیکار شدم نه تنها من بلکه بقیه کارمندان دفاتر هم همین طور ، خیلی وضع کار خوبه شمام این کارو کردید خواهشن به فکر ما مردمم باشید اینحوری همه دفتر داره میبندن دفاترو
حقوقدان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۹/۰۱/۰۶ - ۱۱:۵۴
0
0
من همسرم دفتريار دفتراسناد رسمي ست.اكثردفاتر اسناد درآمدهايي نجومي در حد 30ميليون و بيشتر دارند و طبق گفته هاي موثق دفاتر اسنادي كه هرماه 50 تا 200 ميليون درآمد دارند كم نيستند. واقعا بهتره اون كساني كه در اين قشر دنياپرستي و مال دوستي دمار از روزگارشون درآورده و هرروز با يك بهانه جديد دنبال زياد كردن سرمايه هاي ميليارديشون هستند يك مقدار به فكر مردم باشند. اين مردم هموطنان خودتون هستند مروت و انصاف خوب چيزي ست.جدا تا كجا ميخواهيد به مال اندوزيتون ادامه بديد؟!!!
دفتر یار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۰ - ۱۲:۲۹
0
0
با سلام و احترام خدمت دوستی که میخواست با دلار 15 تومانی به کربلا برود
به عرض عالی میرساند که درآمد دفتاتر اسناد رسمی حدود 5 سال است که تغیری نگرده است
در ادامه صحبت یکی از همکاران کاغذ آ4 که بسته ای 10 تومان خریداری میشد به بسته ای 50 تومان رسیده
دستگاه کپی که 2.5 خریدیم به 35 میلیون نومان رسیده
و پول نداریم این دستگاه کپی که مستهلک شده عوض کنیم
اجاره دفتر از 2 تومان به 4500 رسیده
حقوق و عیدی کارمندان سه چهار برابر شده
کلیه لوازم و ملزومات حدود 4 - 5 برابر شده
قرار بود سالانه 10 درصد افزایش داشته باشیم که کنسل شد
یعنی 4 سال است با نرخ 5 سال پیش کار میکنیم
شما یک بار میخواهی کربلا بری 35 تومان نمیخوای برای یکبار بدی
ولی ما از این 35 تومان ها باید تمام هزینه ها را پر کنیم
همه مشاغل با دلار بالا رفتن
فقط به ما ظلم میشه
برای مثال همین گواهی امضاء 5 سال پیش 25 تومان بوده
که حدود 8 دلار میشد
با نرخ دلار الان باید 120 تومان بگیریم
ضمنا من نمیدانم سردفترانی که نماینده دفترخانه ها هستند
کلاهی که 5 سال پیش سر دفرتخانه ها گذاشتن
اینه که هزینه مبالغ سنگین و املاک بزرگ و بالای 200 متر با نرخ خیلی کمی اضافه میشود
یعنی اینجا هم به نفع پولدارها و ملاکین کار کردند
مثلا یک آپارتمان 135 متری تحریرش میشه 1600
یه ملک سه هزار متری تحریرش میشه 2/200 من نمیدونم اصلا چرا نرخ بالا میره هزینه کمتر میشه مگه مسئولیت سر دفتر بیشتر نمیشه پس چرا باید از یک ملک سه هزار متری که صد برابر یک آپارتمان 135 متری ارزش دارد 600 تومان بیشتر بگیریم ؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!
حقوقدان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۱ - ۰۰:۱۷
0
0
معلوم هست چی میفرمایید شما دفتریار محترم؟
5 سال ازتعرفه قبلیتون گذشته ولی دوستان سردفتر من خیلی شون هرماه 40-50 میلیون به بالا درآمد ماهانه شونه(تا 500 میلیون هم میگن که البته تعدادشون کمه ولی وجود دارن) و اگر سردفترشما مثلا 50 میلیون داشته باشه شما خیلی راحت برای یک کار اداری نصفه روز 7/5 میلیون درآمدتونه و بعد خدا رو خوش نمیاد ناشکری کنین و بخواین به مردم بیشتر از این فشار بیاد. لطفا منصف باشین دفتریار محترم و فکر مردم باشین و خودتونو جای اونها بگذارید با این همه مشکل اقتصادی
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|