کد خبر: ۶۰۹۷۳
تعداد نظرات: ۲۸ نظر
تاریخ انتشار:
‍‍‍ پ پ ‍‍‍
واکاوی نگاه های دو سویه به خیانت اولین رئیس جمهور در جنگ

چرا بنی صدر خائن نیست؟

همچنین پیروزی در میدان نبرد و کارزار بیش از آنکه برای هر کسی مفید باشد برای شخص بنی صدر فوائد فراوانی را در برداشت چرا که او با احراز پیروزی به افتخارات خود می افزود و بدین ترتیب از فشار و قدرت چانه زنی بیشتری در برابر نیروهای خط امام برخوردار می شد. . .

بولتن نیوز - سپهر حجازی : «بنی صدر» و ماجرای دوران ریاست جمهوری او از جمله نقاط  عبرت آموز تاریخ انقلاب اسلامی به شمار می آید که با وجود گذشت سه دهه از آن روزگار همچنان در مرکز توجهات قرار دارد.

این برهه از تاریخ معاصر از ابعاد گوناگون قابل بررسی است اما مطلبی که این روزها با توجه به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس مجددا بعضی از فرماندهان و مسئولان جنگ مطرح ساخته اند، بحث خیانت یا عدم خیانت ابوالحسن بنی صدر در ایام جنگ تحمیلی است.

سردار محسن رشید - از اعضای دفتر سیاسی سپاه پاسداران در دوره دفاع مقدس – از جمله همان فرماندهان است که در روزهای اخیر در مصاحبه با یکی از رسانه ها در مورد خیانت بنی صدر اینگونه نظر داده است:"اگر اندکی دقیق‌تر به موضع‌گیری‌ها و سخنان مسوولان در تابستان ۵۹ نگاه کنیم هیچ موضع جدی و رسمی مبنی بر محکومیت تجاوزات عراق به کشور وجود ندارد. به عبارتی دستگاه سیاسی و دیپلماسی کشور در همان ماه‌های ابتدایی تجاوز به مرز‌ها هیچ تحرکی در راستای محکوم کردن و ممانعت از وقوع جنگ از خود نشان نمی‌دهد، جز بنی‌صدر که در ۲۴ مرداد ۵۹ و آن هم بعد از حملات پیاپی عراق به مناطق مرزی ایران می‌گوید: «به نیروهای مسلح دستور داده شد تا به عراق مجال ندهند» ما دیگر هیچ اظهارنظری از هیچ یک از مقامات مسوول نمی‌بینیم."


سردار رشید در ادامه می افزاید:"بدون تردید بنی‌صدر می‌خواست ما در جنگ پیروز شویم، اما روش‌های او روش‌های درستی نبود. در مورد اینکه آیا بنی‌صدر خائن بود یا نه، نگاه افرادی که او را خائن بالفطره می‌دانند یک نگاه افراطی است. به نظر من از وقتی که بنی‌صدر در حوزه سیاست داخلی با سازمان مجاهدین خلق علیه حاکمیت پیوند برقرار کرد عمل او خیانتکارانه است. می‌خواهم بگویم که خیانت بنی‌صدر در حوزه داخلی است نه در حوزه جنگ. هر چند که در حوزه جنگ مدیریت مقبولی نداشت. حالا بعضی‌ها این عدم مقبولیت روش‌ها را دال بر خیانت او می‌دانند که به نظر من این طور نبود. بنی‌صدری که در جبهه جنگ ترک (پشت) موتور می‌نشست و به خطوط مقدم سر می‌زد نمی‌تواند خائن باشد. من یقین دارم که بنی‌صدر می‌خواست در جنگ پیروز شویم، ولیکن می‌خواست از پیروزی در جنگ، برای پیروزی جناح خود در داخل حاکمیت بهره بگیرد. دوست داشت در جنگ پیروز شود تا در تهران حرف اول را بزند و رقبای خود را منزوی کند. خوب این اسمش خیانت جنگی نیست."

در مجموع می توان عملکرد بنی صدر را در دوران ریاست جمهوری به دو قسمت تقسیم نمود: 1- عملکرد بنی صدر در امور داخلی به عنوان رئیس قوه مجریه 2- عملکرد بنی صدر در مسائل جنگ به عنوان فرمانده کل قوا(البته در مقطعی کوتاه) و بر این اساس در مورد او به قضاوت نشست.

1- عملکرد بنی صدر در امور داخلی به عنوان رئیس جمهور

شاید بتوان در مورد خیانت بنی صدر در این حیطه کاری به قطعیت سخن به میان آورد؛ او که با فریب اذهان عمومی و نسبت دادن خود به معمار کبیر انقلاب توانسته بود رای بسیاری را به خود جلب نماید در دوران ریاست بر قوه مجریه گویی کاری جز هوچی گری، در افتادن با نیروهای حزب الهی انقلابی و... نداشت.


بنی صدر در آن روزها با صراحت تمام دست در دست منافقین(مجاهدین خلق) نهاد و همواره در تجمعاتی که او به عنوان سخنران حضور داشت، بیشترین طرفداران او از اعضای منافقین بودند.

او هشدار امام راحل را در مورد پرهیز از دنیادوستی جدی نگرفت و رفته رفته بر انحرافش افزوده گردید. یکی از ماموران سیا در گزارش خود در مورد توصیف شخصیت بنی صدر می نویسد: « اگرچه‌ او به‌ خميني‌ احترام‌ مي‌گذارد، اما او رامصون‌ از خطا نمي‌داند... او جاه‌طلبي‌ سياسي‌ دارد...».فرار بنی صدر در همان زمان مهر تایید متقنی بر نهایت خیانت او بود.

2- عملکرد بنی صدر در مسائل جنگ به عنوان فرمانده کل قوا

تشکیک در خیانت بنی صدر در همین حیطه کاری او قرار گرفته است؛ گروهی از فرماندهان جنگ(مانند دریابان شمخانی، سردارصفوی و...) بر این باورند که عمل بنی صدر در مدیریت جنگ را نمی توان خیانت خواند بلکه تصمیمات و اعمال در حوزه نظامی تنها نشان از سوء مدیریت، نادانی و بد فهمی او از مسایل نظامی دارد.  اما گروه دوم(افرادی مانند سعیدقاسمی و...) عملکرد بنی صدر را خیانتی عالمانه و برنامه ریزی شده به حساب می آورند.

در مورد استدلال گروه اول باید اذعان داشت که بنی در مسایل نظامی بسیار خودپسند بود و هرگز به نظرات دیگران- بخصوص نیروهای حزب اللهی- هیچ وقعی نمی نهاد و در بسیاری از موارد با عدم پشتیبانی از نیروهای سپاه مانع بزرگی بر سر راه پیروزی سپاه و نیروهای اصیل انقلابی بود.

همچنین پیروزی در میدان نبرد و کارزار بیش از آنکه برای هر کسی مفید باشد برای شخص بنی صدر فوائد فراوانی را در برداشت چرا که او با احراز پیروزی به افتخارات خود می افزود و بدین ترتیب از فشار و قدرت چانه زنی بیشتری در برابر نیروهای خط امام برخوردار می شد.


برای مثال سر لشگر فيروزآبادي در همین خصوص در مورد نحوه حمله عراق به سوسنگرد و مقابله رزمندگان با آن چنین می نویسد:" پس از تغيير استراتژي عراق، آنها در روزهاي 20 و 21 و 22 آبان‌ماه از طريق توپخانه و بالگردهايشان سوسنگرد را مورد هدف قرار دادند و روز 23 آبان مقام معظم رهبري در جلسه شوراي عالي دفاع به دنبال تصويب مصوبه‌اي بودند تا بنيصدر براي مقابله با عراق در سوسنگرد اقدام كند ولي بني‌صدر در ‌آنجا اولين اقدام خائنانه خود را نمايش داد و گفت: "من دارم مسئله سوسنگرد را حل مي‌كنم " و جلسه را به پايان رساند به همين دليل در روز 24 آبان مقام معظم رهبري بدون حضور بنيصدر جلسه‌اي را برگزار كردند و طرح آزادسازي سوسنگرد تبيين شد. روز 25 آبان مقام معظم رهبري با بني‏صدر صحبت كردند و درخواست كردند تيپ 2 لشكر 92 زرهي در عمليات آزادسازي شركت كند و بنيصدر هم گفت: "شما به آنجا برويد و من هم دستور مي‌دهم". ولي شب عمليات فرمانده لشكر كه شهيد فلاحي بود گفت بنيصدر دستور داده تا تيپ 2 فردا بدون اجازه او وارد عمليات نشود و...»

از این دست موارد در مورد بنی صدر و پشت پا زدن به نیروهای سپاه فراوان وجود دارد که این مسئله نشان از بدفهمی او از امور نظامی دارد.

اما گروه دوم نیز استدلال های در خور توجهی دارند:

اول اینکه از یک سو دوستی بلافصل بنی صدر با منافقین و مسعود رجوی کاملا محرز است و از سوی دیگر همکاری منافقین با حزب بعث به اثبات رسیده است و این امکان وجود دارد که منافقین با همکاری بنی صدر می توانستند به اسناد مهمی دست یافته و آن را در اختیار حزب بعث قرار دهند.

دومین دلیلی که در اثبات خیانت عالمانه بنی صدر وجود دارد، ارتباط او با سازمان سیا و ارائه مشاوره اقتصادی به آمریکایی هاست.معصومه ابتكار از دانشجويان تسخيركننده لانه جاسوسي در اين زمينه در كتاب " تسخير " مي نويسد: "يكي از اين اسناد در مورد فردي بود كه سازمان سيا از او با عنوان1 LURE. SD نام مي برد. در دي ماه 1358، در گاو صندوق اتاق رئيس پايگاه سيا در تهران، هفت سند درباره اين فرد پيدا كرديم. نخستين سند به تاريخ 27 جولاي 1979 به گزارش هاي فردي به نام SD ROTTER كه بعدها معلوم شد قشقايي است، مربوط مي شد. وي مقامات سيا را به تماس با شخص ديگري با عنوان SD LURE ترغيب مي كرد. در اين سند شماره تلفن او ذكر شده بود. با كنترل اين شماره تلفن متوجه شديم متعلق به منزل جناب بني صدر است! سند ديگر از او به عنوان يك منبع اطلاعاتي و بالقوه نام مي برد. يكي از مأموران سيا با اسم رمز گاي رادرفورد در پاريس تحت پوشش يك تاجر به او نزديك شده بود. SD LURE موافقت كرد كه دوباره در تهران با او ملاقات كند.


در اسناد لانه‌ي‌ جاسوسي‌ بني‌صدر با اسم‌ رمز SD LURE خطاب‌ شده‌است‌.سازمان‌ سيا براي‌ نزديك‌ شدن‌ به‌ بني‌صدر، از پوشش‌ مسايل‌ اقتصادي‌ استفاده‌ كرد و مأموري‌ با اسم‌ رمز راتر فورد ـ با اسم‌ حقيقي‌ ورنون‌ كاسين‌ ـ را كه‌ در مسايل‌ اقتصادي‌تبحر داشت‌ به‌ عنوان‌ يك‌ تاجر مهم‌ آمريكايي‌ به‌ وي‌ معرفي‌ نمود و بني‌صدر درملاقات‌هاي‌ اوليه‌، خواستار تداوم‌ اين‌ ديدارها مي‌شود. اين‌ اقدامات‌ يك‌ ماه‌ قبل‌ ازپيروزي‌ انقلاب‌ اسلامي‌ و در پاريس‌ صورت‌ مي‌گيرد."

بنابر اعترافات‌ يكي‌ از گروگان‌ها به‌ نام‌ تام‌ آهرن‌ ـ رئيس‌ قرارگاه‌ سيا در تهران‌ ـ يكي‌ ازجاسوسان‌ سيا كه‌ خود را نماينده‌ي‌ يك‌ كمپاني‌ تجاري‌ معرفي‌ كرده‌ بود، در حوالي‌ 29مرداد 1358، به‌ تهران‌ آمد و بين‌ 3 تا 5 بار با بني‌صدر ملاقات‌ مي‌كند. در آخرين‌ جلسه‌، بني‌صدر با پيشنهاد دريافت‌ حقوق ماهيانه‌ هزار دلار، به‌ عنوان‌ مشاور اقتصادي‌ شركت‌تجاري‌ تحت‌ پوشش‌ سيا موافقت‌ مي‌كند.

آهرن‌ در پاسخ‌ به‌ اين‌ سؤال‌ دانشجويان‌ كه‌ آيا بني‌صدر مي‌دانست‌ طرف‌ مقابل‌ وي‌ يك‌ مأمور سيا است‌ مي‌گويد: "قرار نبوده‌ كه‌ به‌ بني‌صدر در اين‌ مرحله‌ گفته‌ شود، كه‌ طرف‌ مقابل‌ سيا مي‌باشد،لذا به‌ وي‌ گفته‌ نشده‌ بود؛ اما يك‌ مسأله‌ بود كه‌ مي‌تواند به‌ وي‌ اين‌ برداشت‌ راداده‌ باشد كه‌ عبارت‌ است‌ از: نحوه‌ي‌ پيشنهاد ماهيانه‌ (دريافت‌) هزار دلار كه‌بدون‌ انجام‌ ترتيبات‌ معمولي‌ تجاري‌ مورد پيشنهاد و توافق‌ قرار گرفت‌ ومي‌توانست‌ بيانگر آن‌ باشد كه‌ مسأله‌ به‌ اين‌ سادگي‌ها نيست‌."

علاوه بر دو دلیل ذکر شده، بعضی از تصمیم ها و عملکردهای بنی صدر بسیار مشکوک بود؛ برای مثال پس از حادثه طبس او دستور امحاء بقایای ادوات نظامی آمریکایی ها را صادر می نماید که این عمل او چیزی فراتر از یک بدفهمی از مسائل نظامی به نظر می رسد. صفارهرندي در مورد نقش بني صدر در ماجراي طبس می گوید: "هنوز پرونده ماجراي طبس در اين زمينه گشوده نشده است. اقدامات مشكوكي در اين حادثه رخ داد كه مسووليت آن متوجه بني صدر بوده است و بايد اين پرونده گشوده شود و مورد بررسي قرار گيرد."

در ماجرای دیگری شهيد «محمد تقي ابراهيمي»(از همرزمان شهید چمران) هم چنین می گوید:" اوايل جنگ وقتي بني‌صدر براي بازديد به منطقه رفته بود،‌ من متوجه مكالمه تلفني او با عراقي‌ها ‌شدم و اين مسئله را به دكتر چمران گزارش دادم كه باعث مشاجره شهيد چمران با بني‌صدر ‌شد."


به هرحال به نظر می رسد با توجه به دلایل یاد شده، پیرامون خیانت عالمانه بنی صدر تاکنون دلیل و سند محکمی ارائه نشده است اما می بایست به نکته توجه داشت؛ اول اینکه با پذیرش نظر گروه اول در مورد«بد فهمی» بنی صدر، شائبه خیانت از وی پاک نمی شود چرا که زمانی که شخصی در راس مصالح مملکتی قرار می گیرد و با تکروی بی مورد و به قیمت از دست دادن بخش عمده ای  منابع مادی و معنوی کشوری انقلابی سعی در ارضای نفسانیت خویش دارد، بی گمان صفتی جز «خیانت» در خور او نیست؛ حال عالمانه یا جاهلانه باشد. اما به هر حال نکته ای که در این میان مطرح است این است که به نظر می رسد نادانی شخص بنی صدر اصلی ترین دلیل او در مسئله تصمیم هایش در خلال جنگ تحمیلی است . وی که از ساده ترین قدرت تصمیم گیری برخوردار نبوده است تنها بر اساس هوس خود تصمیم گیری می کرده است و کار را به جایی رهبری می کرده است که منافع خود را تقویت کند .

 دومین نکته برآمده از تحلیل بالا این است که اگرچه دلایل قائلان به خیانت عالمانه بنی صدر به طور کامل قابل اتکا نیست اما هر 3 دلیل اقامه شده از نقاط گره خورده تاریخ معاصر به شمار می آید که جای بررسی دارد و همچنان اتهام خیانت جاهلانه بنی صدر در امور مربوط به جنگ تحمیلی به قوت خود باقی است.

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۲۸
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۱۵
مهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۷
17
13
fبنی صدر با حاکمیت جمهوری اسلامی مشکل پیدا کرد و مشکل دارد اما اینکه میگو.یند بنی صدر در جنگ خیانت نکرد منظور انست که در مقام رییس جمهور با دشمن بعثی همکاری نکرد !؟ بعد از خروج از کشور ماجرا چه میشود؟
استفاده از سیستم پول پوت رجوی چه توجیهی دارد؟
چماقداران وابسته به بنی صدر و قضیه امجدیه چگونه توجیه میشود؟
عدم همکاری بنی صدر با سپاه و ندادن سلاح به داوطلبان چه توجیهی دارد؟
من بصیرتم ضعیف شده لطفا منو راهنمایی کنید من معنی خیانت را نم فهمم یا اینکه واژه خیانت معانی دیگری دارد/
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۷
به نکته مهمی اشاره کردی ؛ برخی واژه ها معنی دیگری را پیدا کرده ؛ غیرت می شود حسادت ؛ لواط و تجاوز به کودکان می شود کودک آزاری ؛ نگاه چپ معلم به کودک و نخرید اسباب بازی مورد علاقه هم می شود کودک آزاری . خیانت به کشور و اهدا ثمره سرمایه گذاری نظام برای تحصیل و آموزش یک فرد می شود فرار مغزها ؛ هر گونه توسعه فحشا و فساد و حرمت شکنی و گرفتن پول از مفسدترین عرب و ایده براندازی از جورج سورس می شود اصلاحات؛ طرح سوال قوه قضائیه از افراد فاسد و مفسد به زعم آقای ا . ن می شود ورود به خط قرمز ؛ خبر گیری از رمالهای جن گیرها که به آیات الهی با نجاست توهین می کنند می شود دریافت نظر امام زمان و خود کشی از ترس مرگ و نامه 2003 خاتمی می شود مصلحت اندیشی و تنش زدائی .
حاج رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۷
24
12
هوالمحبوب
واقعا متاسفم برای محسن رشید با این تحیل آبکی و در خصوص بنی صدر بر اساس نظر اکثریت مطلق رزمندگان از خائنین به دوران دفاع مقدس و از عوامل سازمان سیا بود که با نیرنگ و فریب به درون انقلابیون نفوذ و خیانتهای بیشماری را در حق رزمندگان دوران دفاع مقدس به نام خود به ثبت رسانید.بهتر است شما از رزمندگانی که همراه حاج احمد متوسلیان و رزمندگان حاضر در خرمشهر سوال می فرمودید و سری هم به کتاب دا می زدید در ضمن آقای رشید به هیچ وجه مورد وثوق رزمندگان نیست ایشان در موارد مختلف دچار تحلیهای غلط استراتژیک شده اند که دوستان سپاه به خوبی به آن واقفند.
پاسخ ها
توهم های افراطی همیشه مشکل زا بوده است
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۷
توهم های افراطی همیشه مشکل زا بوده است
بزرگ نمایی اشتباهات افراد هم بزرگترین ضربه را به نظام زده و میزند . بنی صدر هم مانند بسیاری از خواص بی بصیرت بود که در مواقع اضطراری جنگ و درگیری های شدید گروهک ها و البته تند روی گروههای بی بصیرت فشار هم خاکی بر چشمان خواص شده است .
بنی صدر یک انسان جایز الخطاست . مانند هزاران خواص دیگر که کم اشتباه نکردند . اما کلمه خائن شایسته مسئولین جمهوری اسلامی نیست .
حاج رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۷
19
8
چقدر باید انسان کج فهم باشد بعد از آنهمه خیانتهای ریز و درشت بنی صدر و اسناد حقوق گرفتن بنی صدر از سازمان سیا خیانتهای او را به حساب بدفهمی بگذارند اما از دید ما بنی صدر یک خیانتکار بالفطره و مامور مستقیم امریکا برای ضربه زدن به انقلاب و نظام بود ، آقای رشید که روزگاری بسیار برایم مورد احترام بودید به نظرم شما باید یک تجدید نظر کلی در دیدگاهها و نظرات خود داشته باشید در خصوص سعید قاسمی و دیگر نیروهای درگیر در جنگ ملاک برای اکثریت مطلق رزمندگان دوران دفاع مقدس نظرات آنهاست چرا که این عزیزان در همه دوران زندگی درسهای خوبی در خدمت گذاری به مردم و انقلاب و ولایت داده اند درست است که به مدارج بالا از درجات مصوب نرسیده اند اما برای ما درجاتشان از سپهبدی و... هم بالاتر است ،امروز آنها بصیرتشان در امور سیاسی نشات گرفته از همان اسقامتشان در دوران دفاع مقدس است شاید محسن رشید در مرکز مطالعات خود را فهیم تر از دیگران می دیدند اما در بسیاری از موارد که نیاز به بصیرت بالا بود امثال سعید قاسمیها نشان دادند بصیرتشان نسبت به همه آنها بالاتر است.
صادق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۸
19
11
این نیتر یادآور حرف نسنجیده شمخانی می اندازد که گفت بنی صدر خائن نبود.
خائن داخلی یا خارجی معنی نمی دهد. او با خیانت خود در اوایل جنگ و نرساندن مهمات و نیرو افراد زیادی را در جبهه ها به خاک و خون کشاند
یاسر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۸
19
9
چرا خود را به خریت زدهاید . کجای این آقا خائن بود ؟ بسیار هم وفادار بودند. هم اکنون هم وفادار به منافقین و ایادیشان هستند و بری از خیانت به ایشان .
چرا به ایشان خائن می گویی ای خائن!
امین اسدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۸
5
10
این بنی صدر ها هنوز در جامعه اسلامی ما هستند
مردم آگاه باشند
پاسخ ها
هادی
| France |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۸
اگر چنین باشد باید به هوش و پاکی و آزادیخواهی این مردم افتخار کرد.
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۸
2
6
به نظر بنده بزرگترین مساله بنی صدر عدم اعتقاد او به سیستم ولایت بود ، اون برای اینکه رای بیاره خودشو به امام امت نزدیک کرد ولی اعتقاد کاملی به نظریات امام نداشت ، مطمئن باشید بنی صدر برای قهرمان ایران شدن نیاز به پیروزی در جنگ داشت ، بنی صدر برای به کرسی نشاندن نظریات خود در حوزه کشورداری نیاز به بالا رفتن از نردبانی به نام جنگ داشت ، اگر بنی صدر در جنگ پیروز می شد برای او بهتر بود یا عدم پیروزی ؟ بنی صدر همانند عده زیادی که هم اکنون در کشور وجو دارند علاقه ای به حاکم شدن تفکر انقلابی و خط امامی نداشت ، آیا همین امروز ما تفکراتی از این دست ، تفکراتی در مخالفت با حضور روحانیت ، عدم اطاعت پذیری کامل از ولایت در مسئولان ارشد نظام نمی بینیم ، تنها تفاوت اینها این است که از عاقبت بنی صدر درس عبرت گرفته اند و در لفافه سخن می گویند .
سید
|
France
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۸
0
5
بنام خدا و با سلام بر همه شهیدان راه استقلال و آزادی و پویندگاه راه حق و حقیقت. متاسفانه در ادبیات کلامی و فلسفی ما، لغات معنای خود را یا از دست داده اند و یا وارونه شده اند. هر گاه در جامعه ای دروغ نهادینه شود و فساد فراگیر،جامعه دچار بحران هویت میشود و بنا بر آن،خائن و خادم جا عوض میکنند ،سانسور که از مصادیق کفر است( یک معنی کفر پوشاندن است) رواج می یابد و لباس دروغ بر حقیقت پوشاندن رواج می یابد و عادتی زشت میگردد در چنین جامعه ای این فرمایش حکیمانه مولای متقیان علی(ع) که فرمود همان گونه که هستید بر شما حکومت میکنند مصداق پیدا میکند. احتمال میدهم،بنا بر آنچه رویه رایج است این مطلب را درج نفرمائید اما وظیفه مسلمان انذار است حال شنونده داشته باشد و یا شنونده سانسور و خود سانسوری کند به خود او مربوط است. ایکاش دروغ که از گناهان کبیره است اما امروز از واجبات مسلم گشته از دین و وطن ما رخت بر میبست تا حقیقت،حقیقت دین و تاریخ آشکار میگشت ،گرچه حقیقت را نمیشود همواره با لباس دروغ پوشاند ،زمانی میرسد که این لباس بر تن حقیقت تنگ میشود . خداوند به همه ما عرفان بر نعمت راستگویی و خفت دروغگویی را عنایت بفرماید
یکی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۸
7
4
تعبیر امام به معمار کبیر که واژه التقاطی و انحرافی است سطح فکر این فرد رو نشون داده. شماها خودتون رو اذیت نکنید
سهیلا ثقفی
|
Turkey
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۸
11
20
من به اقای بنی صدر رای دادم و هنوز بر رای خود هستم وی به وطن خدمت کرد . همسر من خلبان نیروی هوایی بود و شهرید شد وی از رشادتهای اقای بنی صدر رئیس جمهوری رشید ما در زمان جنگ بسیار تعریف میکرد . وظیفه انسانی ماست که واقعیت را بگوییم
پاسخ ها
مجید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۸
ای وای به خدا باید پناه برد از این جمله این خواهرم بعد از آنهمه خیانت و جنایتی که در حق شهدای انقلاب و رزمندگان کرد بعد از همه جنایتهایی که با همراهی با منافقین در حق این کشور کرد بعد از اینکه طبق استاد بدست آمده مشخص شد این مردک زن نما عامل سیا بوده و ماهیانه از سیا حقوق می گرفته اینکه ایشان بگوید همسر شهیدش از رشادتهای بنی صدر گفته و .... و همچنان به رای که داده پایبند است واقعا مایه تاثر است هرچند قصد بی احترامی به خانواده های شهدا را ندارم اما خوب است این خواهر عزیز اگر واقعا همانی باشند که می گویند سری به بهشت زهرا بزنند و هزاران مادر و همسر شهید بپرسند نظرشان راجب بنی صدر چیست؟که صددرصد همه بر خیانت و جنایتهای این مردک فریاد خواهند زد
سجاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۸
اخه اینم شد حرف یه ملت سر کار بودن و گول خوردن شوهر شما هم روش ده میلیون و هفتصد نفر گفتند بنی صدر صد در صد و بعدها به اشتباه خود پی بردندکه شد خاردر چشم و استخوان در گلو
یه شهروند
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۸
ببخشید این خواهر گرامی هنوز بقا بر میت است اون هم بعداز سی و چند سال بقای بر میت بنازم به این ایده......!!؟؟
سید
|
France
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۸
2
12
آقای مجید گرامی، سلام،آنچه که به عنوان سند عامل سی آی ای بودن آقای بنی صدر میخوانید، وارونه حقیقت است. این سند موضوع شکایتی در دادگاهی در فرانسه شد و ناشر کتابی که این سند را از روی ترجمه فارسی آن( اسناد لانه جاسوسی) درج کرده بود به حکم دادگاه محکوم شناخته شد و قاضی این سند را دال بر این دانست که بنی صدر و اطرافیان او را نمیشود خرید. در ثانی به نظر شما مسخره نیست شخصی که در مقام ریاست جمهوری است با ماهی 1000 دلار برای کشوری جاسوسی کند. شما از آنچه که در سالهای اول انقلاب و سالهای اولیه جنگ اتفاق افتاد یا بی اطلاعید یا خدای ناکرده از همان جماعتی هستید که بنا را بر کفر حقیقت گذاشته اند و کاریشان هم نمیشود کرد چون بر دل و چشم و گوش خود مهر زده اند و اگر بویی از اسلام بخصوص شیعه آل علی برده بودند لا اقل این فرموده فرزند شهید او را که فرمود اگر دین ندارید آزاده باشید را رعایت میکردند و حتی در باره مخالف خود از دایره انصاف خارج نمیشدند. نه ماه پس از آغاز حمله صدام به ایران بنا بر آنچه فرماندهان نیرو های مسلح ایران( شهیدان فلاحی و فکوری) در کنفرانس مطبوعاتی گفتند که در روزنامه های آنروز درج و در آرشیو ها موجود است بیش از 65 در صد از اراضی اشغالی توسط رزمندگان ایران آزاد شده بود و در همین مصاحبه از نقش مثبت رئیس جمهور و فرماندهی کل قوا در این موفقیت قدردانی میکنند. مقارن با همین زمان پیشنهاد صلح کشورهای اسلامی و عدم تعهد که توسط شورای عالی دفاع ایران اصلاح شده و به رویت و تصویب امام نیز رسیده بود مورد قبول صدام قرار میگیرد( همه در مطبوعات آن زمان موجود است). بنا بر آنچه مندرج است و بنا بر شواهد، قرار بوده است که نیروهای دو کشور تا سی کیلومتر از مرزهای شناخته شده بین المللی فاصله بگیرند و بدین ترتیب تمامی اراضی اشغالی آزاد میشد و بنا بر همین طرح کشورهای عرب حامی صدام متعهد بودند به ایران غرامت بپردازند. حوادثی اتفاق افتاد که چنین نشد و جنگ ادامه یافت،این ادامه، خسارات جانی و مالی بسیاری را همراه آورد از جمله شهیدان بسیاری که مزارشان در بهشت زهرا میعاد گاه بسیاری از هموطنان است. این برای ایرانی ننگ است که اولین منتخب تاریخ خود را بدون اینکه درست بداند که او چه کرده، خائن و جاسوس بخواند. امروز با وجود اینترنت اگر خود سانسوری نباشد به راحتی میتوان به اسناد و مدارک دسترسی پیدا کرد. کمی در این باره جستجو کنید شاید حقیقت آنطور که شما میپندارید نباشد. شما حتی دروغ خروج آقای بنی صدر از ایران با آرایش زنانه را بدون کوچکترین تفکری پذیرفته اید و هیچ از خود نپرسیدید که در آن هنگام شب و در روزهای جنگ چگونه میشود با لباس و آریش زنانه به پایگاه هوایی که از نقاط حساس است وارد شد، ما در نیروی هوایی پس از انقلاب پرسنل زن نداشتیم که بشود به این عنوان وارد شد. اگر دین ندارید آزاده باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۸
پس سبیل تراشیده ایشان درموقع فرار (که درخارج نشان داده شد )وسپس دوباره سبز شد یعنی چی ؟ اگر دوباره سبیل نمیذاشت حق با شما بود
مجید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۸
آقا سید سلام بر بندگان مخلص خدا امروز متاثرم از اینکه بعد از این همه سال بعد از گذشت سالها و شاهد جنایات بیشمار بنی صدر و منافقین بودن در یک سایت اصولگرا باید در دفاع از خائن بودن یک خائن با فردی چون شا مجادله ای بکنم و مطلبی بنویسم اما آقا سید ایشان در مقام رئیس جمهور ایران این حقوق را نمی گرفت ایشان قبل از رئیس جمهور شدن بنحوی وابسته به سیا بود و حقوقش را از همان زمانها دریافت می کرد امروز تاریخ در خصوص بسیاری از رهبران و روسای جمهور در کشورهای مختلف گواه است که آنها عاملین سیا بوده و هستند براستی چرا سعی در تطهیر مردک زن نمایی که غیرت ایرانی بودن را نداشت تلاش می کنید چرا؟ امروز شماها بدنبال چه هستید آن روزها که حاج احمد متوسلیان و یا دیگر فرماندهان سپاه از جمله شهید جهان آرا برای گرفتن کوچکترین تجهیزاتی در منطقه عملیاتی گرفتار بودند و سپاه و نیروهای مردمی به دستور بی صدر از گرفتن تجهیرا محروم بودند براستی چرا : چرا فرماندهان محترم ارتش اجازه نداشتند با سپاه همکاری کنند هر چند یاد می کنم از شهید صیاد و برادر عزیزمان دادبین و بسیاری از فرماندهان ارتش که بسیجی وار همراه سپاه بودند یا وقتی تجهیزات بجا مانده از حمله امریکا در صحرای طبس با دستور مستقیم بنی صدر بمباران می شود و شهید منتظر قائم و دوستانش به شهادت رسیدندبرگی دیگر از خیانت بنی صدر در تاریخ ایران نوشته شد آیا این باور کردنی نیست که یک انقلاب نوپا توسط عوامل خیانتکار و توطئه گر و منحرفی چون قطب زاده و بعضی دیگر محاصره شود! و بنحوی که تصمیم به بمباران منزل امام (ره) می گیرند! آقا سید آیا این باور نکردنی نیست که بنی صدر عامل سیا باشد اما تاریخ همواره نشان داده است که انقلابات توسط آدمهای نفوذی دشمن و یا حتی خودباخته گان و اسیران قدرت دچار شکست شده اند اما خدا با این مردم بود خدا این مردم را دوست داشت چون امامی بزرگ به بزرگی همه رهبران و پادشاهان همه تاریخ ایران بر این کشور دست مهرش را گشوده بود زهی خیال باطل که لحظه ای باور کنیم که بنی صدر خیانتکار نبود او به تک تک مردم ایران به رای های مردم به امام به انقلاب به خون شهدا به جانبازان این انقلاب و جنگ خیانت کرد او مهره امریکا بود واگرنه حرف مولا و رهبرش را گوش می داد او دستور داشت جریان انقلاب را منحرف کند اما امام بود او انقلاب را از کید دشمن از فتنه بنی صدر و از جنایتهای منافقین همان یاران بنی صدر نجات داد یادتان نرفته که هفت تیر و هفتاد دو شهید را یادتان نرفته انفجار دفتر ریاست جمهوری و شهادت بهترین یاران انقلاب را آقا سید برای چی و واقعا قصه تطهیر جنایات و خیانت بنی صدر برای چیست چرا امروز محسن رشید یا شمخانی و یا بعضی ها سعی در وارانه کردن حقایق این حقیقت بزرگ دارند امروز بدنه اصلی جنگ و دوران مبارزه با گروههای تروریستی خیانتهای دولت موقت و بنی صدر را همواره در یاد دارند نوشته اید بنی صدر با لیاس زنانه فرار نکرد براستی شما از کدام منبع مطمئن خبر دارید که رجوی و بنی صدر خیانتکار به ملت ایران به چه شکلی فرار کردند ؟ چطور شما حرف فراریانی که تلاش دارند خود را مبرا از اینگونه فرار جلوه دهند باور دارید اما مستندات تاریخی و اطلاعاتی ایران را قبول ندارید بله می دانیم از فردا باید شاهد باشیم افرادی با نام سید وشیخ و حاجی و .... به دفاع از منافقین و جنایتکاران وخائنین مشغول شوند مگر فتنه 88 کاریکاتوری کوچک شده از انقلاب 57 نبود مگر در برجهای نیاوران صدای الله اکبر را فریاد نکردند مگر در نماز جمعه شرکت نکردند اما نمازشان را باکفش خواندند اما چون عمق اعتقاد مردم را هنوز نشناخته اند بازهم نمی فهمند و شکست سنگینی خورده و بازهم می خورند ، مردم بسیار هوشیار هستند آنها خیانت بنی صدر و جنایات منافقین و خیانتهای رهبران فتنه گر را با همه وجود حس کرده اند حالا شما هر چه دل تنگ می خواهد بگو
سید
|
France
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۸
2
12
ناشناس گرامی با سلام بر شما ، باز هم بنا بر واقعیت ،آقای بنی صدر و همراهان او با استفاده از کارت پرسنلی که خطر را به جان خریده و کارت های شناسایی خود را در اختیار آنان گذاشته بودند وارد محوطه شدند. پس باید حد اقل کار برای تشابه انجام میگرفت ،تراشیدن سبیل از آن جمله است. بعد ها تعدای از پرسنل نیروی هوایی به جرم دادن کارت های شناسایی خود و همکاری در خارج کردن آقای بنی صدر از ایران در دادگاه انقلاب محاکمه و محکوم شدند. با مراجعه به مطبوعات وقت میتوانید صحت این مدعا را بیابید. امید وارم با خویشتن خویش صادقانه بیاندیشید. البته در مصاحبه ای از ایشان شنیدم که گفته اند لباس زن لباس افتخار است اگر لازم میشد بر تن میکردم، او بر اساس تفکر بر اصل توحید زن و مرد را از نفس واحد میداند و زنان را بر خلاف ارسطو و افلاطون و پیروان اندیشه آنها مایه شرمساری و سر افکندگی و دون مردان نمیداند آخر ،هاجرو خدیجه و فاطمه و زینب و..که سلام خدا بر آنان باد نیز زنند و میدانیم که در نزد خداوند گرامی . کمی به منزلت مادر و خواهر خویش بیندیشید .توفیق یارتان باد
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۸
لعنت به هر چی خائن ووطنفروشه
بهرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۸
1
0
باسلام پس نظرات وسوالات ما ازرسانه بولتن چرا درانظارعمومی گذاشته نشد؟!
اینست تعهد رسانه ای؟؟؟؟!!!
بهرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۸
4
2
باسلام اگه سوالات بنده رادریافت نکردیداینبود:
1-علت طرح این مسئله ازسوی بولتن نیوز چیست؟
2-ایاخاطرات شهداوایثارگران دفاع مقدس درخصوص عدم تحویل سلاح ازطرف بنی صدربرای دفاع ازمال وجان وناموس وخاک ملت همه دروغ است؟
3-رای نمایندگان وقت که هرکدام وزنه سنگینی دربه ثمررسیدن انقلاب وادامه ان بودند(که اکثرشان شهدای گرانقدراین کشورمیباشند)ازروی جهل وجربود؟
4-پس فرمایشات امام راحل ان معمارکبیرانقلاب اسلامی درمورداین شخص هم لابدازنظرشمااشتباه یاازروی جربوده است؟
5-چرابولتن باطرح مصاحبه های خیالی قصدتطهیرافرادمعلوم الحال ضدانقلاب خائن فراری رادارد؟
6-همه میدانیم جوانان امروزدرانزمان یانبوده اند یااگربوده اند کم سن وسال بوده اند چراباطرح این مسائل سعی درتنویرافکارعمومی وتشویش وتشکیک اذهان جوانان این کشورراداریدایااین اب دراسیاب دشمن ریختن نیست؟
برادران وخواهران عزیز همه ازجمله شمانشریه وزین بولتن خوب میدانیدکه بامصاحبه یک یاچندنفراین افراددرمقابل چشمان ملت فهیم وباخرد وازاده ایران تطهیرنمیشوندکه هیچ بلکه جنایات وخیانتهای اینگونه افرادبیش ازپیش دراذهان زنده خواهدشد0
امروزملت ایران بجای مطرح کردن این تفاله هانیاز به خدمت وابادانی کشور ورفع فقر ازمملکت داردوبجای مطرح کردن ونبش قبر مردگان سیاسی وخائنین مطرودملت وامام راحل وشهدا درنشریه وزینتان ازمصائب ومشکلات مردم و پی گیری بااسناد ومدارک جهت حل مشکلات معیشتی واجتماعی واقتصادی ملت شریف وغیورایران بپردازیدتاانشالله مرضی الی الله وخلق الله باشد0
سید
|
France
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۹
1
9
آقا مجید سلام، مثل معروفی میگوید با حلوا حلوا کردن دهان شیرین نمیشود.پس با خائن و یا خادم خواندن فردی از سوی شما و یا من و یا هر کس دیگری آن فرد خائن و یا خادم نمیشود،عمل او بیانگر صفت اوست.تاریخ نیز قاضی خوبی بر این امر است.تمام آنچه را که من نوشته ام مستند به اسناد و در آرشیو روزنامه ها موجود است. شما که به بصیرت امام آگاهید هیچ از خود پرسیده اید که چرا امام با علم به اسناد سفارت و علیرغم میل باطنی که به گفته خود ایشان نسبت به بنی صدر داشت و این سند میتوانست مزیدی بر علت باشد، با نامزد پست ریاست جمهوری شدن آقای بنی صدر مخالفت نکرد؟ آیا او نیز خدای ناکرده در جهل بود؟ و یا ترس و واهمه ای داشت ؟ فقط کافی بود که یک کلمه بگوید، همان گونه که در باره رجوی و آقای فارسی گفت.پس مطمئن باشید او نیز سند را ،سند جاسوسی نمیدانست. در همین سند که شما بدان اشاره میکنید صحبت از پیشنهاد دریافت حق مشاوره است و نه توافق و پذیرش. متاسفانه دعوای بر سر قدرت با اخلاق جور در نمی آید و لذا بد اخلاقی از هر سو سر بر می آورد. بنا بر اسناد و داده های مستند به هنگام جنگ، سپاه، هم از نظر تعداد و هم از نظر کار آزمودگی در حدی نبود که توان استفاده از تجهیزات نظامی را داشته باشد( اغلب فرماندهان از جمله محسن رضایی به این امر اذعان دارند) ارزش کار آنها در کمک بی شائبه فداکارانه در کنار رزمندگان ارتش و در هماهنگی با آنها و شرکت در جنگهای نامنظم( فرماندهی این جنگها با شهید چمران بود) بود و آنچه امروز در باره دادن و یا ندادن تجهیزات به سپاه و بسیج ادعا میشود بعد از وقوع و همه یک طرفه اند . کدام فرصتی به طرف مقابل داده شده تا در جوی آرام ،او نیز ادعای خود را مطرح نماید؟ تکلیف مدعی که خود قاضی نیز باشد معلوم است. و اما با شما کاملا موافقم که انقلاب توسط نفوذی ها به بی راهه کشیده میشود که متاسفانه چنین شد. در مورد خروج آقای بنی صدر از ایران، در پاسخ به خواننده ای ناشناس،توضیحاتی داده ام چنانچه مایلید میتوانید برای کشف حقیقت،خود نیز بدون حب و بغض، در این باره تحقیق بی طرفانه بفرمائید ،در ایران به اندازه کافی در این باره مدرک پیدا میشود. هموطن عزیز، اگر تمامی سید ها و شیخ ها و حاجیان عالم جمع بشوند نمیتوانند عمل خیانتکارانه فرقه رجوی به همکاری با دشمن متجاوز به وطن را خدمت بگردانند. این عمل در تاریخ ثبت است. لکه ننگ آن به هزاران لیتر آب زمزم نیز پاک نمیشود.همان طور که در بالا یاد آور شدم نمیشود خائن را خادم و خادم را خائن کرد بالاخره روزی حقیقت آشکار میگردد آنچه مهم است این است که انسان نباید به خاطر مخالفت عقیدتی با شخصی از دایره انصاف خارج شود این فرموده خداوند است. شما نیز میتوانید در باره من آنچه که میخواهید تصور کنید . حساب من با خدای خویش و حساب شما نیز با خداست. در خاتمه به شما یاد آور میشوم من خود را با شما در مقام مجادله نمیدانم،بحث های توضیحی و بدور از عصبیت مجادله نیست،فرصتی است ،گرچه کوتاه،که مدیران بولتن در اختیار ما گذاشته اند تا علیرغم اختلاف ،در آرامش، نظر خود را در اختیار خوانندگان بگذاریم. این فرصتها را مغتنم بشماریم شاید فاصله ها کم و کمتر شوند و یک بار دیگر همبستگی بهار آزادی در سال 57 را شاهد باشیم. خداوند به همه ما توفیق عرفان به حق و راستگویی را عطا بفرماید.
عبدالله آبادانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۹
3
4
ای اونی که خودت را حاج رضا لقب دادی که صد البته اگر حاجی بودی اجازه میدادی مردم بهت بگن حاجی نه خودت به خودت لقب حاجی بدی!!
سردار رشید سردار رشید است شاید بیشتر نه کمتر!
سردار رشید را فقط خدا،امام،رهبر معظم وبچه های جنگ میشناسن نه تو امثال تو پس مودب باش!
در کجا بودید وقتی جنگ بود
عرصه بر شیران عالم تنگ بود
وقت جنگ آمد تماشا گر شدید
صلح آمد لاله پرپر شدید!
پاسخ ها
حاج رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۹
هوالمحبوب برادر عزیزم عبدالله ابادانی ضمن سلام باید عرض کنم از بد روزگار سال 81 وقتی دوستی عزیز اولین وبلاگ مرا برایم ایجاد کرد با همان لفظ خودمانی نام وبلاگ را حاج رضا گذاشت همان زمان اعتراض هم کردم اما دوستم خندید و گفت حالا که دیگر شده است آن زمانها زیاد برایم مهم نبود اما کم کم وبلاگ تبدیل به سایت شد و این نام در واقع برای خودش یک عنوان وبلاگی شد یعنی بنده همان رضا هستم رضا حاج حسینی اما در میان وبلاگ نویسان و دوستان سایبری به نام حاج رضا می شناسند واگرنه بنده خود معتقدم مثلا نباید هنگام معرفی خودم بگویم بنده اقای حسینی و یا حاج رضا هستم حاج رضا فقط یک عنوان وبلاگی است واگرنه من رضا هستم ، اما نمی دانم شما از سردار محسن رشید می گویید یا از سردار سرلشگر عبدالعلی رشید چون اینطوری که شما به دفاع برخواستید به نظر می رسد سردار رشید ستاد کل را می فرمایید اما در خصوص برادر عزیزم محسن رشید مطالبی هست البته همانطور که ایشان در دوران دفاع مقدس حضور داشته اند این حقیر و خیل دوستانم هم چند صباحی در جبهه اگر خدا قبول کند حضور داشتیم اما برای ما جنگ تمام نشده است جنگ مستمر ادامه دارد انقلاب مستمر ادامه دارد اولین اصل این نبرد و دفاع و مبارزه حمایت از انقلاب و ولایت فقیه است برای ما فقط ولایت فقیه و پیروی از ولایت فقیه ملاک است در ضمن بر اساس همان باورها و حقیقتهایی که در جبهه دیده ایم و بر اساس مطالعاتمان معتقدیم بنی صدر خائن به جنگ و انقلاب بود حتی اگر بالاتر از این عزیز یعنی محسن رشید هم بیاید بگوید بنده و دوستانم قبول نمی کنیم اما با همه اینها برای هدایت محسن رشید و دوستان همفکرش از خدا عاقبت بخیری و هدایت در مسیر انقلاب وولایت را خواستاریم و از خدا می خواهیم ما را هم هدایت و به آرزوی دیرینه امان برساند
ابادانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵
1
0
سلام
با تمام احترام به برادران سردار ولی ظاهرا مقام این بزرگواران این تصور را برایشان پیش آورده که عارف به تمام مسائل هستند و مشکل بزرگ دفاع مقدس در بحث حوادث مربوط به آن این است که تنها چند نفر منبع این مسئله معرفی میشوند و سخن و حرف انان حجت ، واقعیت این است که آن موقع ها شاید همین برادر گرامی اصلا خط و خطوط سیاسی را درست و جسابی از هم نمیشناخت و سخنان ایشان در واقع براورد الان ایشان است البته یک نکته را هم نباید فراموش کرد و آنهم ژست متعادل بودن و ریلکس که دارد به عنوان یک روش در میان بعضی از این دوستان رواج پیدا میکند البته بردارمان جناب رشید که بچه دزفول هستند و در خوزستان بودند باید خیلی مسائل را کنار هم بگذارند تا بتوانند رای به خائن یا غیر خائن بودن وی بگذارند البته جناب شمخانی هم که آن نامه را اول جنگ نوشت نمیخواهد بگوید منظور و مخاطبش کی بود ......البته در برنامه دیروز امروز فردا وقتی از ایشان همین مطلب سوال شد سعی در فرافکنی نمود ولی جهت اطلاع دوستان عرض کنم که اگر ایشان قصد خیر داشتند و تنها بلد نبودند چرا وقتی در هفته اول خرمشهر سقوط نکرد و علائم سقوط هم هنوز نه تنها آشکار نبود بلکه دشمن در بیرون دروازه های شهر گرفتار شده بود نیروی و تجهیزات نظامی نفرستاد ؟ چرا هفته دوم که هنوز در انتهای هفته دشمن پیشروی کوچکی نموده بود بازهم نیرو تجهیزات نفرستاد ؟ خودش که به خرمشهر امد و دید ! ایا گزارشات ارتش و سپاه به روئیتش نرسید ؟ همان گزارشاتی که قبل از شروع تهاجم سراسری ارسال میشد ؟ نه عزیزان بیائید قبول کنید که شما در تمامی زمینه ها تخصص ندارید و شاید آن موقع حتی شناخت ظاهری هم از وی نداشتید .
تا زمانی که مرجع افراد محدود باشند همین است و در واقع تاریخ جنگ و دفاع الان دارد با دیدگاه های افراد محدودی تدوین میشود که نتیجه آن همین است که میشود . ایا این بزرگواران از اینکه وی بورسیه دفتر فرح پهلوی بود اطلاع دارند ؟ و دانش آموخته دانشگاه سوربن و شاغل در آن کشور بودند مطلب بسیار است برای اثبات خیانت وی ولی نه با قرائت کلیشه ای از خیانت وی بلکه نکاتی که باید با دید جرم شناسانه به آن نگاه کرد .
mina
|
Germany
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
0
0
بازی با کلمات بسیار متدوال شده اما درک وفهم ادمی را افت نمیشود خیانت ،خیانت است ابتدایی ترینش نرساندن سلاح به دست مردمی که درابادان از خود دفاع میکردن را متصور شوید هدفش چه بود ؟؟؟؟ خودپسندی بود یا حذب گرایی یا تبلیغ .... در روزهای اغاز تهاجم ما تانک و هواپیما نداشتیم که حداقل ادامه ورود نیروهای متجاوز را مسدود کند ،،،، لعنت بر خائن به خاک وطن وخون جوانانش
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین