کد خبر: ۵۷۹۲۰۵
تاریخ انتشار:
‍‍‍ پ پ ‍‍‍

نخستین خانه انصاف کشور در شهرضا تأسیس می‌شود

در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرضا از تأسیس نخستین خانه انصاف کشور در شهرضا خبر داده شد.
نخستین خانه انصاف کشور در شهرضا تأسیس می‌شود

به گزارش بولتن نیوز، محمد محسنی‌اژیه دادستان عمومی و انقلاب شهرضا در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شهرضا با بیان اینکه نخستین خانه انصاف کشور در شهرضا تأسیس شده است، اظهار داشت: ایجاد خانه انصاف میزان گرایش مردم شهرستان شهرضا را به حل اختلافات از طریق میانجی‌گری ریش‌سفیدان و بزرگان فامیل نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه استفاده از ریش‌سفیدان و افراد با نفوذ اجتماعی در حل معضلات خانوادگی و پرونده‌های طلاق بسیار اهمیت دارد، افزود: مصالحه از طریق ریش سفیدان و افراد معتمد و مذهبی نقش مهمی در کاهش معضلات خانوادگی، جرائم و پیشگیری از وقوع جرم دارد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرضا با بیان اینکه در قانون آئین دادرسی کیفری ایجاد مؤسسات میانجی‌گری پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: تأسیس این مراکز به این شکل کارایی لازم را ندارد و نمی‌تواند در حل و فصل اختلافات مؤثر باشد.

محسنی اژیه با تأکید بر ضرورت تقویت سازمان‌های مردم‌نهاد، خاطرنشان کرد: بخش زیادی از رسالت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید به وسیله مردم انجام شود و سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند این وظیفه را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه باید با فساد اداری به هر میزان و هر مقدار که باشد قاطعانه برخورد کنیم، تصریح کرد: مقایسه وضعیت ادارات شهرضا با سایر ادارات در کشور، سلامت آنها را تأیید می‌کند، اما بازهم نباید اجازه دهیم افرادی با سودجویی، خدمت دیگران را زیرسئوال ببرند و به منافع مردم آسیب بزنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرضا با بیان اینکه امروز آسیب‌های اجتماعی جوانان را تحت تأثیر خود قرار داده است، اظهار داشت: با تأسی گرفتن از احکام الهی و رعایت موازین شرعی می‌توان بر تمام این آسیب‌ها غلبه کرد.

وی با اشاره به اینکه در فرهنگ مردم و آموزه‌های دینی راهکارهایی برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی وجود دارد، افزود: باید هنجارهای اجتماعی را مورد توجه قرارداد و با استفاده از آموزهای دینی آسیب‌های اجتماعی را به حداقل برسانیم.

امام جمعه شهرضا در ادامه جلسه با بیان اینکه باید نظارت بیشتری بر عملکرد ادارات و اصناف وجود داشته باشد، بیان کرد: عدم رعایت شئونات اسلامی مانند حجاب از سوی کارمندان زن یا استفاده از حلقه طلا توسط کارمندان مرد پسندیده نیست.

حجت‌الاسلام سیف‌الله یعقوبی با اشاره به تشویق دانش‌آموزن حافظ کل و جزء قرآن در یک از مدارس شهرضا، تصریح کرد: اینگونه اقدامات شایسته، زمینه گرایش دانش‌آموزان به کسب معارف الهی و قرآن کریم را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه هرکشوری به دانشمندان و متفکران خود افتخار می‌کند، تصریح کرد: مراکز دانشگاهی و حوزوی شهرضا از مهمترین سرمایه‌های این شهرستان هستند.

امام جمعه شهرضا با اشاره به 16 آذر روز دانشجو، افزود: جشن روز دانشجو باید با رعایت موازین شرعی و دینی برگزار شود، تداخل دانشجویان دختر و پسر کار پسندیده‌ای نیست و باید از آن جلوگیری شود.

وی با تأکید بر این‌که اگر بخوهیم دشمن را خلع سلاح کنیم، باید به دانشجو اهمیت دهیم، تصریح کرد: حجاب و دستورات شرعی و نماز اول وقت باید در دانشگاه‌ها رعایت شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظر شما
captcha

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین