کد خبر: ۴۱۹۵۳۹
تاریخ انتشار:
‍‍‍ پ پ ‍‍‍
در دیدار معاون وزیر اقتصاد، تجارت و صنایع ژاپن

وزیر نیرو: بکارگیری حداکثری پتانسیل‌های بومی شرط همکاریهای بین‌المللی است

وزیر نیرو از شرکت های ژاپنی خواست با حضور در کشورمان و پیدا کردن یک شریک ایرانی، فعالیت خود را در طرح های مختلف به شرط بکارگیری حداکثری پتانسیل‌های بومی، توسعه دهند.
وزیر نیرو: بکارگیری حداکثری پتانسیل‌های بومی شرط همکاریهای بین‌المللی است
به گزارش بولتن نیوز، «حمید چیت چیان» که به منظور شرکت در بیست و هفتمین اجلاس منشور جهانی انرژی به توکیو سفر کرده است، این سخنان را در دیدار روز جمعه معاون وزیر اقتصاد، تجارت و صنایع ژاپن عنوان کرد.
وی تصریح کرد: ایران برای توسعه پست‌های برق «جی.آی.اس» خود برنامه‌ریزی بسیار خوبی انجام داده و این موضوع فرصت مناسی برای شرکت‌های فعال ژاپنی در این حوزه فراهم کرده است.
وی خاطرنشان کرد که پیش شرط ایران برای همکاری‌های بین‌المللی انتقال تکنولوژی و بکارگیری حداکثری پتانسیل‌های بومی در زمینه‌های آب و برق است.
چیت چیان در این ملاقات سوابق همکاری بین ایران و ژاپن را بسیار طولانی دانست و گفت که روابط دوجانبه همواره مثبت بوده و عایدات بسیار خوبی هم برای دو طرف داشته است.
وزیر نیرو کشورمان همچنین اظهار داشت: زمینه‌های بسیار خوبی برای همکاری دو کشور بویژه پس از توافق هسته ای بوجود آمده و تهران و توکیو باید بتوانند نهایت استفاده را از فرصت پیش آمده ببرند.
وی با بیان اینکه برنامه توسعه نیروگاه‌ها نیز در ایران بسیار گسترده است، گفت: چنانچه شرکت‌های ژاپنی مایل به همکاری در این حوزه باشند، می‌توانند در مناقصه‌های مورد نظر شرکت کنند.
مقام عالی وزارت نیرو ایران تاکید کرد: پیش شرط ما برای ورود شرکت‌های ژاپنی به این عرصه‌ها، انتقال تکنولوژی، داشتن شرایط فاینانس بهتر نسبت به رقبا و بکارگیری حداکثری پتانسیل‌های بومی در زمینه‌های گوناگون است.
گفتنی است، در جریان سفر «حمید چیت چیان» وزیر نیرو به ژاپن، سند الحاق ایران به منشور جهانی انرژی امضا شد و کشورمان رسما به جمع کشورهای عضو در منشور جهانی انرژی پیوست.

برای مشاهده مطالب اقتصادی ما را در کانال بولتن اقتصادی دنبال کنیدbultaneghtsadi@

منبع: ایرنا

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظر شما
captcha

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین