کد خبر: ۴۰۴۵۷
تعداد نظرات: ۴۷ نظر
تاریخ انتشار:
‍‍‍ پ پ ‍‍‍
در جشنواره امسال چه گذشت؟

فجر سینما جولانگاه معترضان و عناصر مساله دار

دربخش بهترین بازیگرزن داوران که درحلقه خود فردی مانند علی معلم مشاور ویژه کروبی را می دیدند جایزه اصلی خود را به ویشکا آسایش بازیگر حامی جنبش سبز که در سال گذشته جزء هنرمندان امضا کننده بیانیه حمایت از فتنه انگیزی اغتشاش گران بود اهدا کردند و در بخش بازیگر زن مکمل نیز به دلیل بازی سراسر مبتذل مهناز افشار در فیلم سعادت آباد او را شایسته پرواز با سیمرغ دانستند

بولتن نیوز : بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر هم با همه حرف و حدیث هایی که در پی داشت به پایان رسید و مولود سینمایی انقلاب اسلامی وارد دهه سوم عمر خود شد. جشنواره فیلم فجر در طی 30 سال گذشته به ویترین سینمای ایران تبدیل شده است و از دریچه همین جشنواره بیشتر فیلم های درخور توجه فیلم سازان ایرانی، به مردم و حتی جشنواره های بین المللی ارائه شده است. جشنواره فیلم فجر که از چهاردهمین سال تولد خود به صورت بین المللی فعالیت کرد در طول حیات خود و در مقاطع مختلف تاریخ جمهوری اسلامی دستخوش تغییرات و اعمال نظرهای شخصی و گروهی شده است.همچنین در مقاطع مختلف مانند جنگ تحمیلی، دوران سازندگی، دوران اصلاحات و در حال حاضر هم در دولت عدالت محور نهم و دهم جشنواره فیلم فجر با جهت گیری های مدیران وقت سینمایی کشور هدف های متفاوتی را در پیش گرفته است. چه اینکه در دوران اصلاحات این جشنواره بدترین دوران خود را گذراند و به سمت ابتذالی غیر قابل باور سوق پیدا کرد .

اما با استقرار دولت نهم و ادامه آن در دولت دهم که آرمان های اصلی انقلاب اسلامی به سیاست اصلی کشور تبدیل شد جشنواره فجر هم در مسیر خواسته های انقلاب از سینما، به عنوان یک ابزار کارآمد برای توسعه قرار گرفت. در چهار سال اول که محمد رضا جعفری جلوه سیاست گذار اصلی سینمای ایران بود بیشتر وقت سینما صرف جمع کردن بی بند و باری های به وجود آمده در زمان دولت هشتم شد اما با استقرار دولت دهم و حضور جواد شمقدری به عنوان فردی نزدیک به رئیس جمهور و با سابقه فیلم سازی ارزشی انتظار می رفت روند پیشرفت سینما به سوی جایگاه اصلی خود سرعت بیش تری بگیرد اما ظاهرا آقای شمقدری خیلی اهل تسامح و دوستی و جذب افراد مطرود بود چرا که بعد از به دست آوردن ردای معاونت سینمایی وزارت ارشاد،  در این معاونت را به روی همه مخالفان و توقیف شده ها گشود. البته شمقدری قبلا هم نشان داده بود که با چنین تفکری آمده است چرا که با پادرمیانی در قضیه رفع مشکل فیلم درباره الی در زمانی که وی مشاور هنری احمدی نژاد بود هم تلاش کرده بود کسی را از خود نرنجاند، اما به راستی این جذب به چه قیمتی باید باشد؟

بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر در حقیقت جلوه اصلی مدیریت شمقدری در سینما به حساب می آید زیرا در سال گذشته به دلیل حضور جدید وی در وزارت ارشاد و همچنین حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری جشنواره از بازده خاصی برخوردار نشد.حال این جشنواره می توانست همه تلاش های یک ساله آقای معاون و فیلم ساز سابق را  به منصه ظهور برساند اما متاسفانه روند مدیریت بر این جشنواره و حضور فیلم ها و افراد مساله دار نتوانست انتظارات را از کارگردان توفان شن برآورده کند. اولین بحث جنجالی جشنواره 29 در مراسم افتتاحیه و تقدیر از مسعود کیمیایی کارگردان مساله دار سینما پدیدار شد که وی در همان مراسم در کمال وقاحت از جعفر پناهی کارگردان بدنام سینما حمایت کرد. کیمیایی در حالی تقدیر می شد که در بعد از انقلاب فیلم قابل توجهی نساخته است و همه فیلم های او دارای نوعی نگاه اعتراضی و جهت دار است و از پایین ترین تکنیک های سینما برخوردار است.

نکته دیگر حضور فیلم هایی سخیف و مبتذل مانند سعادت آباد و پرتقال خونی در جشنواره فجر امسال است . فیلم هایی که محصول تایید وزارت ارشاد دولت دهم است و در آن مبتذل ترین حرکات و دیالوگ ها به نمایش در می آید و روابط زنان و مردان نامحرم عادی جلوه داده می شود و دیالوگ های مبتذل آن واقعا شرم آور است اما نکته اوج کار آن جایی است در این دو فیلم اشاره شده و چند فیلم دیگر جشنواره امسال مانند جدایی نادر از سیمین و . . . بازیگران زن و مرد به راحتی با هم دست می دهند و دیالوگ های سخیف می گویند که میتواند نکته ی تاریخی در کارنامه جواد شمقدری باشد. همچنین فیلم های این دوره از جشنواره از کم ترین اغناء در فیلم نامه هایشان برخوردارند که خود نشان از بی برنامه بودن سینما و ساخته شدن فیلم ها به صورت سرسری است .
تا جایی که فیلم تحسین شده این دوره دارای یک فیلم نامه ساده خطی و بدون هیچ اغناء خاصی بوده است. معلوم نیست اگر فیلم هایی مثل سی و سه روز، آلزایمر، سیزده 59 و . . . نبود واقعا چه بر سر این دوره جشنواره می آمد و باید رسما آن را جشنواره ای مبتذل می نامید. جشنواره ای که داور مساله دار داشت ، کارگردان مبتذل داشت، بازیگران حاشیه دار داشت و حتی مشکلات و بی برنامه گی های زیادی هم داشت که از بازگو کردنش عبور می کنیم.
اما شمقدری اوج خوش خدمتی خود را در مراسم اختتامیه و اهداء جوایز برندگان نشان داد و با دادن بیشتر جوایز این دوره به افرادی خاص عملا نشان داد این دوره از جشنواره به جولانگاه  معترضان و افراد مساله دار تبدیل شده بود.در حالی که در کنار آثار سطحی این جشنواره مانند فرزند صبح آثار قوی و موثری مانند سی و سه روز و آلزایمر و . . . وجود داشت تنها به دلیل اینکه افراد و رسانه ها به جایزه نگرفتن مسعود کیمیایی طی 30 سال گذشته از جشنواره فجر پرداخته بودند سیمرغ بهترین فیلم جشنواره به فیلمی رسید که حرفی برای گفتن نداشت و با موسیقی پر شده بود و خب از نظر داوران و مسئولان هم ظاهرا به دلیل شناخت خوب مسعود کیمیایی از موسیقی !(به هر حال او همسر دو تن از بدنام ترین خوانندگان زن قبل از انقلاب بوده است) و برای راضی کردن این کارگردان مشکل دار همیشه معترض به وی اهدا شد.
در بخش بهترین بازیگر زن داوران که در حلقه خود فردی مانند علی معلم مشاور ویژه کروبی را می دیدند جایزه اصلی خود را به ویشکا آسایش بازیگر حامی جنبش سبز که در سال گذشته جزء هنرمندان امضا کننده بیانیه حمایت از فتنه انگیزی اغتشاش گران بود اهدا کردند و در بخش بازیگر زن مکمل نیز به دلیل بازی سراسر مبتذل مهناز افشار در فیلم سعادت آباد او را شایسته پرواز با سیمرغ دانستند. همچنین در همین بخش هم دیپلم افتخاری را به ساره بیات اهدا کردند تا در بازی های بعدی اش هم همینطور دست مردان را بگیرد و توی سرشان بزند و راحت باشد . در بخش بازیگر مکمل مرد ظاهرا داوران برای راضی کردن بازیگری که در فیلم غیر قانونی بهمن قبادی بازی کرده بود و در مصاحبه های زیادی نسبت به نگرفتن سیمرغ در طی 11 سال گذشته اعتراض کرده بود سیمرغ را به حامد بهداد اهدا کردند تا بتوانند این همیشه معترض و مغرور سینمای ایران را نیز راضی نگه دارند .
در بخش های دیگر نظیر فیلم نامه بهترین کارگردانی و . . . نیز داوران تنها به دلیل اسم اصغر فرهادی همه جوایز را به فیلمی دادند که حرفی برای گفتن نداشت و موضوع آن بارها در سینمای ایران به آن پرداخته شده بود و فقط با حواشی قابل ملاحظه ازجمله توقیف توانست اسم شاهکار را برای خود به همراه بیاورد و سیمرغ های پی در پی را برای دوست صمیمی جعفر پناهی و حامی برجسته  او درو کند.البته داوران در این بخش هم نگذاشتند دل آقای مهرجویی که همیشه در مصاحبه بر ضد نظام پیشقدم هستند و حامی اصلی سران فتنه در حوادث سال گذشته بوده است هم بشکند، به همین دلیل هم با جایزه ویژه ای از او تقدیر کردند.

متاسفانه در این میان فیلم ها و فیلم سازان ارزشی ما جایی برای دیده شدن نداشتند چون ظاهرا در دولت سینمایی آقای شمقدری یا باید مواضع ایرج قادری را داشته باشی که فیلم توقیف شده 30 سال پیشت روی پرده سینما برود و یا با مخالفین و معاندین نظام همسو و هم گفتار باشی که دیده شوی پس به جمیع فیلم سازان ارزشی عرض می کنیم که بی خیال وقت تلف کردن برای نوشتن فیلم نامه و داشتن جلوه های ویژه و تصویربرداری و  خلاصه این جور کار های غیر ضروری باشند و با آوردن یک دختر و پسر ترجیحا ستاره و با یک داستان آبکی و البته کمی حواشی لااقل دیده شوند.

در پایان به نکاتی از 32 سال مبارزه نیروهای ارزشی در صحنه سینما باید اشاره کنیم که متاسفانه بخاطر استحاله اکثر کسانی که با کار ارزشی و فعالیت ارزشی در سینما شروع کردند و در ادامه خود بازیگر و حامی اصلی سینمای مبتذل و دور از ارزشهای اعتقادی مردم شدند.

امروز درد نیروهای ارزشی از افرادی همچون ایرج قادری و مسعود کیمیایی و فاطمه معتمد آریا و دهها هنرپیشه و کارگردان مسئله داری که رویکردشان نه در مسیر دغدغه های اصلی مردم و متحول کردن فرهنگ جامعه از طریق ساخت فیلم ، که اتفاقا به نوعی در ساخت فیلم هدف استحاله فرهنگی انقلابیون ، مردم و دور کردن آنها از ارزشهای اعتقادی و انقلابی به سمت جامعه ای بی تفاوت به ابتذال و همراه با ناتوی فرهنگی و سیاستهای فرهنگی دشمنان نظام مد نظر می باشد ، نیست درد نیروهای ارزشی و خانواده های اصیل و متدین این کشور از آنهایست که داعیه دار مبارزه با این ابتذال بودند و خود امروز استحاله پیدا کرده اند و بجای تلاش برای ساخت فیلمهایی با مضامین اخلاقی و اعتقادی و با رویکرد  دینی و پرداختن به دغدغه های مردم برای فیلمهایی هورا می کشند که مروج ابتذال و ارتباط غیراخلاقی و فحاشی به نظام و ارزشهای دینی و ... می باشد امروز درد مردم و انقلابیون این سرزمین از مسئولینی است که دیگر نفس به نفس انقلاب و ارزشهای آن نمی دهند درد ما از مسئولینی هست که اتفاقا هم ریش دارند و هم دکمه های پیراهنشان را تا زیر چانه بسته اند اما ریشه ندارند چون ریشه هایشان در سینمای مبتذل خشکیده و دیگر معرفتی از دین ندارند.

امروز در سینمای ایران ابتذال رواج دارد سینمای امروز ما بدنبال هنر نیست به دنبال هجو  و ابتذال است و آقای شمقدری نه تنها نتوانست نیاز ارزشی و اعتقادی مردم را در مدیریت صحیح سینمای ایران اعمال کند بلکه خود و تیم مدیریتیش به همراهی سیل خانه خراب کن ابتذال در سینمای ایران جشنواره بیست و نهم فجر را مدیریت کرد، هر چند بر اساس شنیده ها سیاستهای اصلی اینگونه مدیریت سخیف در جایی دیگر قرار دارد اما امروز متاسفانه شمقدری و تیم همراه او سکاندار این مدیریت از طرف دولت اصولگرای دهم به عنوان نماینده مردم انقلابی می باشد و بازهم متاسفانه برخلاف تصوری که می بایست داشته باشیم این بخش بخاطر همان استحاله در سینمای مبتذل هرگز با بدنه اعتقادی اصول گراها همراه نبوده و نیست و همین جا بخاطر اعتقادی که به شخص رئیس جمهور و دغدغه های ناب او داریم از ایشان می خواهیم  فکری اساسی در خصوص این معضل بزرگ فرهنگی بکند چرا که اعمال مدیریت صحیح و پاک بر سینمای ایران می تواند نقش بسیار مهمی در ساخت فرهنگ مردمی و صحیح در جامعه بازی نموده و در این مسیر می تواند بسیاری از نقشه های فرهنگی دشمن را خنثی و نابود سازد.

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۴۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۳۰
6
4
با این همه کارشناس وداور ومدیر ایران توی دنیا از آخر اوله
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۳۰
5
7
واقعابرای شما متاسف هستم چون واقعا انسان های پوچ و بی مایه ای هستید و
واقعا چیزی از سینما .. نمی دانید ..
واقعا برای شما و تمام اقتدارگرایانی که فکر می کنند همه چیز دان هستند ولی پوچ و توخالی هستند متاسفم

بولتن نیوز : اقتدارگرا ! پوچ و بی مایه! توخالی ! مگر ما چه می خواهیم مگر ما چه گفته ایم ایا نباید از خواسته واقعی مردم چیزی بگوییم خداوکیلی این سینما نماینده سینمای انقلاب اسلامی ایران است !؟ ایا این زنان و این مردان مدعی هنرمندی نماینده زنان و مردان هنرمند جمهوری اسلامی هستند ! به چه سوزی بگوییم حرف ما این است دشمن خارجی یا داخلی یعنی همه اون کسانی که نمی خواهند انقلاب ما به اصیل ترین ارزشهای اخلاقی خود بازگشت نماید همانها که دوست ندارند جوان مسلمان ما هنر متعهد را بشناسد و باور کند که جز ابتذال هم می توان فیلم ساخت و تئاتر بازی کرد و..... مروج اینگونه جشنواره های تهی از ارزشها و دغدغه های اصلی مردم هستند هنر متعهد باید با مردم با خواستها با اعتقادات مردم با ارزشهایشان همسو باشد ایا سینمای امروز ما اینگونه است؟ باشه به ما بگو اقتدار گرا هرچه دلت می خواهد بگو ما عادت کرده ایم به دشنامهایی که بخاطر مبارزاتمان به ما می دهند اما بر سر اصول و ارزشهایمان ایستاده ایم تا آخر .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۳۰
24
8
من واقعا متاسفم که اینقدر راحت به هنرمندان توهین میشه.

بولتن نیوز : آیا احساس لطیف شما وقتی به ارزشهای دینی و اعتقادی مردم توهین می شود متاسف نمی شود ! آیا وقتی هنرمندی با ساخت فیلمی به شعور مردم توهین می کند احساس لطیف شما کمی متاثر نمی شود ! کاش حس خانواده هایی که فرزندانشان بخاطر عملکرد فرهنگی غلط مسئولین فرهنگی الگوی خویش را از هنرمندانی فاسد و منحرف می گیرند و در نهایت در ابتذال غوطه ور می شوند درک می کردید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۳۰
15
8
الگوی دختر ایرانی در جشنواره فجر !!! + عکس

kanoonFATH.blogfa.com

بولتن نیوز : با تشکر از شما و با تاسف از نوع مدیریت در سینمای ایران
ناشناس
|
New Zealand
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۳۰
8
24
متاسفانه سینما ایران حرفی دیگه برا گفتن نداره.جایکه به راحتی به شهدای جنگ و جوانانی که جان خود را فدای این مرز و بوم کردن در فیلمی به نام اخراجی ها توهین بشه و به طنز گرفته بشه باید تاسف خورد.تو کشور امریکا در هالیود از کشته های خود قهرمان میسازه در صورتی که همیشه غاصب و متجاوز بودن نه عین ما که بهمون جنگ تحمیل شده بود و از خاک خود دفاع کردیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۳۰
7
29
واقعا به حال این سینما غصه می خورم واقعا ما چه مون شده؟ مشتی دختر بزک کرده شده اند سوپر استارهای ما؟ واقعا تا کی اعتقاداتمون تو همه جا باید مظلوم واقع بشن؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۳۰
7
8
خدا لعنتشان کند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۳۰
9
3
اینها همه حاصل تربیت جامعه بعد از انقلاب هستند آیا مشک از جامعه نیست ؟ یا شاید از شما؟!
مدیر پایگاه در بالا هم ذکر شد که همه حرف ما این است که سینما هیچ گونه نسبیتی با "انقلاب اسلامی" و "جامعه ایرانی" ندارد. سینمای ایران سینمای "شبه روشنفکری" است که دغدغه های بی و سر ته خودش را دنبال می کند و دل خوش به سوت و کف زدن های غرب است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۳۰
6
5
با سلام
1- چرا مولفین مقالاتتان از ذکر تامشان خودداری می کنند ؟
2- عیب شما این است که به جای اینکه حرف را نقد کنید گوینده آن را نقد می کنید. آنهم با اتواع و اقسام انگ های سخیف. شما هیچ نقدی بر محتوای فیلم ها نکرده اید بلکه سوابق و عقابد سیاسی فیلم سازان را نشانه گرفته اید که این نوعی تفتیش عقاید است.
3- حالا که همه عوامل سیاستگذار سینما از همفکران شما هستند هنور هم راضی نشده اید و هر روی حلقه را تنگ نر می کنبد ؟!
منتظر پاسختان هستم
مدیر پایگاه سلام بر شما
1- بعضی مطالب حاصل هم فکری دوستان در سایت است نه یک شخص خاص. اما آن دسته از مطالبی که توسط یک شخص نوشته می شود همگی دارای اسم است.

2- در این متن قرار نبود به نقد تکنیکی و محتوایی جشنواره پرداخته شود بلکه فقط می خواستیم نقد ساختاری به این جشنواره داشته باشیم.

3- هم فکران ما؟ مطمئنید؟
همه بحث ما این بود که سینمای ایران هیچ گونه سنخیت و نسبیتی با "انقلاب اسلامی" ندارد. سینما و سینماگران گویا جدای از انقلاب و کذا مردم این کشور هستند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۳۰
2
5
من خودم موافق خبرهای سیاسی و سبک کاری سیاسی این سایت نیستم.اما فکر نمیکنم اینا باعث بشه که نتونم حقیقت رو ببینم.این سینمای ما بسیار بسیار زیاد مبتذل و ترویج دهنده ی فساد ,احساس بی عدالتی(گرچه عدالت توزیع مناسبی نداره اما این سینما اون رو بیشتر تشدید میکنه و به عقده تبدیل میکنه)
,و احساس نومیدی در اقشار ضعیف جامعه است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۱
4
6
سینمای ایران را کسانی رهبری می کنند که نوشخوار کنندگان و کاسه لیسان هالیوود هستند.آیا کسی هست که امثال مشایی و شمقدری را بازخواست کند.شاید روزی بیاید که که شعار خاتمی دروغگو-وزیر ارشادت کو؟ را درباره شمقدری هم بشنویم.کجایی امام که ببینی سینمای ایران به فحشا رسید و رؤسای آن جایزه میدهند و فحشا سازان آن جایزه می گیرند.یادتان هست آقایون مشایی و شمقدری امام چه گفت؟(ما باسینما مخالف نیستیم با فحشا در سینما مخالفیم). فتنه سازان سینما سخت مشغول جاده سازی هستند و مسئولین ذی ربط در خوابند! نوشدارو همیشه پرفروش است.بفرمایید نوش دارو ,مسئولین بی مسئولیت , برای شما مجانی است.شاید خانم ویشکا آسایش و مهتاب کرامتی و مهناز افشار و معتمد آریا و ... آرزویشان " لیدی گاگا " شدن باشد.امروزه بی حجابی و برهنگی تمدنیست که اربابان هالیوودی شما فرشش را پیش تر پهن کردنده اند.بفرمایید رد کارپت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۱
5
3
"در بخش های دیگر نظیر فیلم نامه بهترین کارگردانی و . . . نیز داوران تنها به دلیل اسم اصغر فرهادی همه جوایز را به فیلمی دادند که حرفی برای گفتن نداشت و موضوع آن بارها در سینمای ایران به آن پرداخته شده بود و فقط با حواشی قابل ملاحظه ازجمله توقیف توانست اسم شاهکار را برای خود به همراه بیاورد و سیمرغ های پی در پی را برای دوست صمیمی جعفر پناهی و حامی برجسته او درو کند"

بهتر است که نگاهی به برندگان جوایز بهترین فیلم، بهترین بازیگر مرد و بهترین بازیگر زن جشنواره برلین بیندازید!!!

بولتن نیوز : واقعا خودت به این چیزایی که می گی اعتباری قائلی به عنوان مثال شما ببنید جایزه صلح نوبل را به شیمون پرز می دهند و یا به شیرین عبادی ! حالا از دید شما این یعنی شیمون پرز و شیرین عبادی و ... صلحجو ترین آدمهای زمین هستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۱
5
4
شما چرا اونجات می سوزه .

بولتن نیوز: چی بگم والله ، ظاهرا فقط باید گفت که کافر همه را به خویش پندارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۱
5
1
بهتره بدونید که این فیلمی که به نظر شما "حرفی برای گفتن نداشت و موضوع آن بارها در سینمای ایران به آن پرداخته شده بود و فقط با حواشی قابل ملاحظه ازجمله توقیف توانست اسم شاهکار را برای خود به همراه بیاورد" سه جایزه از جشنواره برلین گرفته.

بولتن نیوز: مشکل همین جاست که این فیلمها برای دغدغه های خارجی ها ساخته می شود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۱
5
3
بهتره بدونید که این فیلمی که به نظر شما "حرفی برای گفتن نداشت و موضوع آن بارها در سینمای ایران به آن پرداخته شده بود و فقط با حواشی قابل ملاحظه ازجمله توقیف توانست اسم شاهکار را برای خود به همراه بیاورد" سه جایزه از جشنواره برلین گرفته.
...............................
بولتن نیوز : گرفتن جایزه آن هم در جشنواره سیاسی مثل برلین ملاک نیست پیشنهاد می کنم یک بار دیگر فیلم را ببینید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۱
2
10
مشكل ساخته نشدن فيلمهاي پر مغزي مثل آژانس شيشه ايه متاسفانه كار دست كاردان نيست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۱
2
7
مشكل ساخته نشدن فيلمهاي پر مغزي مثل آژانس شيشه ايه متاسفانه كار دست كاردان نيست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۲
5
6
چی بگم والا
تو کشور ما هر بچه ای به خودش جرات می ده درباره هرچی نظر بده سینما که دیگه جای خودشو داره
به شما پیشنهاد می کنم اول برید اصول زیبایی شناسی در فیلم رو بخونید و دوتا فیلم به درد بخورو ببینید بعد نظر بدید
در اینکه حق کیمیایی نبود حرفی نیست اما نمی دونم شما چه علاقه ای دارید همه رو دشمن نظام و معاند و کافر بدونید و خودتونو مدافع نظام
بیشترین ضربه به نظام رو شما آدم های متعصب بداندیشی که فکر می کنید همه چیز می دونید میزنید
نظامی که شما ازش دفاع کنید بهتر از اینم نمیشه
خدا به داد هممون برسه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۳
5
2
مشکل از شماست که همه چیو میخواین سیاسی ببینین . امیدوارم غیر از اخراجی ها ی 1و2و3و.... و پایان نامه یه خورده فیلمای دیگه رو هم ببینین! واقعا خسته نباشید .

بولتن نیوز : نه برادر عزیز مشکل از شماست که فکر می کنید تنها خودتان فیلم می بینید و دیگرانی که منتقد سینمای مبتذل هستند تنها نگاه سیاسی به آن دارند در حالیکه ابتذال در سینما مورد انتقاد همه جناحهای کشور که اعتقادات دینی دارند هست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۳
5
1
البته این که تمام سینماگرانمان بخواهند ازکشور بروند خوب نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۴
5
2
سلام من از این برادرم که برای بولتن نیوز می نویسه و اونایی که مثل اینا همیشه از نظام دفاع میکنند متاسفم خودم دوستدار نظامم ولی انتقادات زیادی دارم از جمله اینکه این برادرای ما باید ادبیات دفاعی خودشنو حالا درباره فیلم و .. (ولو درست باشه) اخلاق محورانه بکنند چون ما در دفاع از نظام و پدیده هایی که با اونا مخالفیم بگونه ای برخورد میکنیم که طرف مقابل حرفمونو قبول که نمیکنه نوعی حس انگیزش لجبازی در او پدیدار میشه چرا که تا او دوتا میگه ما هم زود جواب داریم مگر خیلی از این مسایل با خموشی قابل حل نیست اگر قرار باشه کسی حرف مارو بپذیره خوب یه بار گفتیم دیگه واگر به حرفی که زدیم ایمان داریم چرا در دفاعیات زیاد که طبق ااحادیث منجر به جدل میشه شرکت میکنیم من از شما می خوام که روش برخوردتون در مسائلیکه مخالف اون هستید به شیوه ای باشه که اونیکه مثل دشمنان قسم خورده نیست وفقط خواسته بحثی بکنه لااقل به ما اطمینان کنه با تشکر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۴
1
1
نظرم؟
فرشته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۵
5
8
مگر جشنواره احزاب بود که سیمرغ بلورین افکار بدهند جایزه را به تواناییهای بازیگری افراد میدهند نه حزب وغیره شما هم اگر خیلی ناراحتی برو یک لیوان آب بخور.
مدیر پایگاه جالب بود
وحید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۸
32
6
چهارتا گدا گودوله از همین سینمای ایران به به نونو نوائی رسیدن حالا خداروبنده نیستن یکی اش همین حامد بهداد یکی نیست بگه غربتی تو تا چند وقت پیش واسه نون شبت مونده بودی حالا واسه ما سیاسی شدی
مدیر پایگاه خدا همه ما را هدایت کند اینم رسم روزگاره آدما بجای شکر نعمت خدای بزرگ کفر نعمت می کنند و در مقابل ولی نعمتان خود می ایستند
وحید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۸
7
58
متاسفانه تو کشور ما هرکی میخاد باکلاس بشه اولین کار اینه که چادر وروسری رو از رو سر ناموسش برمیداره به اسم روشنفکری وامل نبودن بعدش پاچه خواری غربی ها رو شروع میکنه مثل سگی که چه بزنیش چه بهش غذا بدی دمشو واست تکون میده دربست خودش رو خاندانی واسه اون طرف میدونه این آدم ها تشنه یک گوشه چشم نگاه کردن غربی هان تا مالو جانو ناموسشونو دربست وقفشون کنن
مدیر پایگاه خدا همه ما را هدایت کند و به مردان ما غیرت و به زنان ما عفت عنایت بفرماید
پاسخ ها
کامران
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۸
ما همواره مواضع را یک طرفه نگاه می کنیم و آن هم از طرفی که خودمان دوست داریم .
شاید باید دعایمان را تغییر دهیم به اینکه خداوند به مرد نماهای ما عفت و به زنان ما که همواره تحت نگاه های کثیف و مریض مردانی قرار دارند که بیشتر از همه ادعای پرهیزکاری و مومنی دارند و متاسفانه حتا به خانواده خود بسنده نمی کنند صبر عنایت نماید .
زهرا فتحی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۸
10
56
سلام چرا وزارت ارشاد باید به چنین فیلمهایی مجوز بدهد .این فیلم ها به هیچ وجه با آرمان های انقلاب اسلامی سازگاری ندارد.وزیر ارشاد چرا خوابی
چرا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۹
5
56
واقعامتاسفم برای بازیگرانی که فقط برای خودنمایی وشهرت خون شهیدانی روکه به خاطر کشورمون وبه خاطر ماخون ریختندپا یمال میکنندواینم بگم که قیافه ی واقعی این بدون بزک وآرایش زشت ترین قیافه است.
مدیر پایگاه قدیما یه چیزی می گفتیم راجب کسانی که زیاد بزک می کردند
هنرمند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۰
4
5
معمولا" آنهائی که لب و لوچه شان لبریز برای غرب و هالیوود است نمی خواهند ؟ نیمه دیگر لیوان را ببینند ؟!و عاقبت سوپر استارها از فساد و ایدز و .... را توجه کنند کجاست هنر و هنرمند متعهد و واقعی ؟!آنها که جانشان برای امریکا در میره - پس داخلی ها جانشان برای کی درمیره ؟!
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۱
7
2
باها در این مورد کاملا موافقم دمت گرم
از طرف 82 نفر از بچهای دانشجو
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۹
3
4
من هم موافقم و هم مخالف
موافق اینم که سینمای ما اصلن محتوا نداره
ولی با این مخلفم که اگه کسی نسبت به مسائل سیاسی جامعه انتقادی داره اونو مساله دار بدونیم و به صرف همین دیدگاه مغرضانه به آثارش نگاه کنیم
درسته که هنرمندای تقدیر شده طرفدار جنبش سبز بودن ولی خدا وکیلی چند تا هنرمندای طرفدار نظام اونقد بی اخلاق و مردم ستیزن (به جز تعداد انگشت شمار) که انسان از هنرشون هم بیزار میشه
محمد
|
Kuwait
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۸
6
2
با سلام
مشکل ایران ما وجود آدمهایی همانند شماست . که باعث شده این همه سال از دنیا عقب باشیم . دنیا در فکر چیست شما در فکر حواشی فیلم های سینما و نقدهای مسخره آن . وای بر شما که خودتان فتنه گر هستید .
مقداد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۸
5
2
اگه مخالفی چرا قد قد می کنی/تو هرچی دوس داری بساز،کسی جاتو تنگ نکدره!
مهناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
3
4
نیروی انتظامی بهتره به جای گشتن تو خیابونو جلوی زنو بچه مردمو به جرم بدحجابی گرفتن بره ی سری به اونایی بزنه که این مدل پوشش رو تبلیغ میکنن.
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
5
0
کاملا با نظر فرشته موافقم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
3
3
من واقعا متأسفم برای شما بولتن درباره فیلم ها نظر ندادند درباره کسانی به عنوان یک بازیگر و الگو در جامعه ترویج بی بند و باری نظر می دهند وقتی که ایشان رسالت بزرگی که برعهده دارند درباره اینجور مسائل هشدار دهند چکار کنند در کشوری که به نام جمهوری اسلامی و ام القرای جهان اسلام در دنیا شناخته شده هست باید اینجور ترویج بد حجابی و بی بندو باری باشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
5
4
از خدا نمی ترسید انقدر تهمت های ناروا می زنید لطفا در نوشته هاتون انصاف را رعایت کنید وبه فکر ابروی دیگران هم با شید وانقدر مغرضانه وسیاسی برخورد نکنید
دامون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
6
4
انسان ازاد است و هر کس جلوی ازادی را بگیرد حیوان است.
مدیر پایگاه دوست گرامی اگر انسان آزاد است و هرکس جلوی آزادی انسان را بگیرد حیوان است پس همه قوانین و همه حکومتها که قوانینی برای کنترل آزادی (بی نهایتش) درست کرده اند حیوان هستند آیا بواقع این یک استدلال منطقیست؟
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۸
6
2
مگه نمیگی کافر همه را به کیش خود پندارد پس خودت هم مسئله داری برادر .چقدر پول میگیری اینا رو مینویسی؟
رها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۰
0
5
این وضعیت افتضاح است . افتضاح..
گل گیسو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۰
5
0
به نظر من پاسخ شما به نظرات همراه توهین به افراد است و این خلاف خواسته ی خداست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۲
0
5
سلام
مطلبتون را خوندم همین طور نظرات رو
به نظر من مخالفین این مطلب یک مشت جوون مثل همون بازیگران مزخرف هستن که فقط از جوونی عشق و حال و دختربازیش رو بلد هستن
اگه بی حیاگی یک مشت جوون از خدا بی خبر به اسم بازیگر سینما افتخار داره پس بابد خوک ستاره شما ها باشه
واقعا متاسفم
راستی فکر میکنید این همه جوون نابغه و بی نظیر و خشکل رفتن جلو دشمن ایستادن و کشته و تیکه و پاره شدن تا یه مشت جوون ... بتونن به راحتی بیان در مملکت اسلامی هر غلطی که خواستن بکنن
واقعا اینه مسلمانی و دین پیامبر
نکنه میخواین بگین مسلمون نیستین
راستی غیرت شما ها رو باید هورا گفت اگه جلو چشمتون ناموستون را مورد بی عفتی قرار بدند هیچ عکس العملی نشان نمیدین؟
واقعا برای مسولین بیشتر متاسفم
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
0
5
به نظر من باید اصلا به بازیگرانی که هیچ بویی از هنر نبردن بها نداد اینا معنی هنر رو نمیدونن
هرچقدر تلویزیون و سینما به اینا اهمیت بده همون اندازه به کشور و ارزشهاش ضرر زده
صحرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
0
5
خدا لعنتشون کنه هر غلطی میخان میکنن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
5
0
من واقعا برای همگی شما متاسفم واسه همتون مخصوصا واسه نویسندگان بولتن بابا جان هرکی که دوست دارین انقدر همه چی رو سیاسی نگاه نکنین.اگه یه کم فکرتونو به کار بندازین و سیاسی به همه چی نگاه نکنید به خدا دنیا گلستون میشه .
مدیر پایگاه خودتو وخودم میدونیم که سیاسی نگاه نمی کنیم سیاسی نگاهمان می کنند
میترا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
0
5
به صحبتهای آقای سلحشور گوش کنید همه جوابها را می گیرید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
0
5
خطاب به محمد!به نظر شما انتقاد از فحشا و فساد عقب موندگی از دنیا رو در بی داره.ولی به نظر من انتقاد نکردن از فحشا و فساد تلاش نکردن برای نابودی فساد و تلاش نکردن باعث ماندگاری فساد و ماندگاری فساد باعث عقب موندن از اخرت میشه.بهتر نیست یه فکری برای عاقبت این کار بکنیم؟اگر ایران کشور عقب مونده ایه بس این همه بیشرفت در زمینه های مختلف و تلاش دشمنان برای جلوگیری از بیشرفت ها چیه؟نگین بیشرفتی نیست که هیچکس باور نمیکنه.حتی خود دشمن.
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین