کد خبر: ۳۳۹۲۷۷
تعداد نظرات: ۷۶ نظر
تاریخ انتشار:
جایگاه موسیقی در رسانه ملی ما کجاست

«استیج» یا «شب کوک»؟ مساله این است!

زمان آن رسیده تا از خود بپرسیم حاصل ترویج موسیقی از نوع « شب کوک » چیست ؟ قرار است از دل این برنامه ها چند شجریان ، شهرام ناظری یا افتخاری و .... درآید؟ جایگاه موسیقی در رسانه ملی ما کجاست و چه تناسبی با اهداف « شب کوک » دارد؟
معمای «معمای شاه»!گروه سینما و تلویزیون: رضا سیف پور – مدرس دانشگاه در مطلب پیش رو به نقد برنامه شب کوک پرداخته و آورده است: زمان آن رسیده تا از خود بپرسیم حاصل ترویج موسیقی از نوع « شب کوک » چیست ؟ قرار است از دل این برنامه ها چند شجریان ، شهرام ناظری یا افتخاری و .... درآید؟ جایگاه موسیقی در رسانه ملی ما کجاست و چه تناسبی با اهداف « شب کوک » دارد؟

به گزارش بولتن نیوز، متن این یادداشت که به صورت اختصاصی در اختیار خبرنگار ما قرار گرفته به شرح زیر است:

شبکه ماهواره ای « من و تو » را باید یکی از شبکه های تلویزیونی قابل توجه در سپهر رسانه ای جامعه ایران تلقی کرد. شبکه ای حرفه ای با پرسنل آموزش دیده که دقیقا با هدف تاثیر نهادن بر سبک زندگی ، باورها و ارزش های جامعه ایرانی شکل گرفت و از همان ابتدا آنقدر قوی ظاهر شد که توانست شبکه تاثیر گذاری مثل « فارسی وان » را از گردونه حذف کرده و در اندک زمانی « بفرمایید شام » و « اتاق خبر » خود را جایگزین « تب ویکتوریایی » فارسی وان کند . البته این سطحینگری است اگر اهداف شبکه ای مثل « من و تو » را محدود به اهداف تفریحی سرگرمی کنیم و از رویکردهای سیاسی آن غافل باشیم . نگارنده به خوبی می داند شنیدن این سخن ها شاید برای خیلی از اهالی رسانه تلخ باشد اما کارشناسان و دلسوزان به خوبی میدانند که در دنیای ارتباطات امروز ، آنچه مهم است توانایی یک اندیشه در تصاحب مخاطب از طریق ابزار « رسانه » است که از آن حتی با عنوان «جنگ رسانه ای یاد می شود . از اینرو باید بپذیریم که در این فرآیند رقبای جدی و مهمی داریم که ذهن و اندیشه مخاطبین ما را هدف قرار داده اند . لذا در این مسیر اگر حرف تلخی بشنویم بهتر از این است که چشم باز کنیم و ببینیم مخاطبی در کنار ما نیست ! ... .

«استیج» یا «شب کوک»؟ مساله این است!

یکی از مهترین برنامه های این شبکه ماهواره ای ( شبکه من و تو ) که توانست بخش قابل توجهی از جامعه را تحت تاثیر قرار دهد و در اندک زمانی اخبار هفته به هفته آن در محافل زمزمه شد ، برنامه « آکادمی موسیقی » بود که توسط یکی از خوانندگان معروف قبل از انقلاب اداره می شد و مجری آموزش دیده و زبده ای هم اجرای آن را بر عهده داشت . این برنامه در زمان خود توانست یک موج رسانه ای قوی در داخل ایران به راه بیاندازد که تبعات آن هنوز جاریست . دیری نپاییدکه این شبکه با شکل و شمایلی حرف ای تر اقدام به راه اندازی مجموعه ای جدید با عنوان « استیج » نمود . اگرچه این مجموعه نیز همچون « آکادمی » تا کنون نتوانسته خودرا از پشت صحنه ها و حاشیه های تاسف بار و عمدتا غیراخلاقی و غیر حرفه ای فرآیند تولید دور کند اما جالب است که بیش از مردم عادی جامعه ، ظاهرا توانسته بر اهالی رسانه و برنامه سازان که باید پرچمداران مقابله با نفوذ فرهنگی باشند تاثیر بگذارد . موضوع از اینقرار است که از اواخر کار « آکادمی » به تدریج مسابقه های خوانندگی به اشکال مختلف و عمدتا به گونه ای غیر حرفه ای و بسیار ضعیف در شبکه های مختلف تلویزیونی ما ( استانی و سراسری ) رواج یافت که آخرین و معروف ترین آن « شبک کوک » است .
نگارنده معتقد است موسیقی را باید زبانی جهانی برای بیان احساس و اندیشه یک جامعه تلقی نمود و بر این باورم که یک موسیقی خوب می تواند روح انسان را صیقل دهد . البته دقیقا به همان اندازه یک موسیقی نافرم هم می تواند روح را آزرده و روان را دستخوش آسیب سازد . لذا در همینجا باید بطور مشخص بیان کنم که اینجانب با اصل موسیقی و هنر آواز به عنوان یک هنر جهانی و ستودنی و گسترش آن از طریق رسانه های همگانی مخالفتی ندارم بلکه آن را مفید و ارزشمند می دانم اما این باعث نمی شود که از خود نپرسیم « استیج » و « شب کوک » هر یک به کجا می روند ؟

«استیج» یا «شب کوک»؟ مساله این است!

پاسخ این سوال ساده و اساسی می تواند مبین این نکته باشد که هر کدام تا چه حد مسیر پیش روی خود را به درستی برگزیده و در آن سیر نموده اند . نکته مهم اینکه در باره اهداف و ماهیت برنامه هایی مثل « آکادمی » و « استیج » بارها کارشناسان و داوران برنامه تلاش کرده اند تا پاسخ خود را اعلام کنند . بطور مثال اخیرا یکی از داوران مسابقه « استیج » در مقابل یکی از شرکت کنندگان زن این برنامه به روشنی گفت ؛ « هدف ما این است که موسیقی ایرانی خودمان را زنده نگه داریم( موسیقی لوس انجلسی). ما می خواهیم هنرمندان جدیدی آموزش دهیم و به جامعه معرفی کنیم » . اینک سوال اصلی این است که هدف اصلی برنامه هایی از نوع « شب کوک » و ده ها برنامه دست چندم مسابقه خوانندگی که همگی کپی های ناقص همین برنامه ها محسوب می شوند چیست؟ ما هم می خواهیم موسیقی ایرانی خودمان را زنده نگه داریم؟ اگر اینطور است موسیقی ایرانی ما کدام است؟ و چه ویژگی هایی دارد؟ ! ما میخواهیم هنرمندان جدید و جوان به جامعه معرفی کنیم ؟ اگر اینطور است جای هنرمندان فعلی موسیقی همین حالا در رسانه ملی ما کجاست؟ این یک تناقض اساسی در محتوا است که در عمل می تواند باعث ناکارآمدی برنامه های رسانه ای ما در فرآیند مقابله با جریان رسانه ای ماهواره ای شود.

«استیج» یا «شب کوک»؟ مساله این است!

شکی نیست که تنها باید از طریق ابزار « رسانه » به هجمه های رسانه ای پاسخ داد اما معنی این جمله کپی برداری و تقلیدهای سطحی در « ساختار » و عدم توجه به « محتوا » نیست . دقیقا این رفتار را پیش از این در مواجهه با برنامه « بفرمایید شام » داشتیم . بفرمایید شام یک برنامه جهانی است که امتیاز آن توسط شبکه فارسی‌زبان « من و تو »از شبکه ITV انگلستان خریداری شد . همانطور که برنامه هایی مثل « آکادمی » و « استیج » دقیقا تقلید ساختاری سطحی از برنامه پرمخاطب و جهانی « آمریکن استیج » البته با رعایت تناسب ساختار و محتوا . در واقع برنامه هایی به سبک « بفرمایید شام» هم در دنیا با هدف تداوم راهبرد « دیپلماسی رسانه ای » کشورها تولید می شوند که اگر از حق نگذریم سوای حاشیه های مبتذلی که عوامل برنامه به بار آوردند متاسفانه این برنامه تا حدی در تحت تاثیر نهادن بخشی از فرهنگ جامعه موثر واقع شد بطوریکه ما هم اکنون جنبه های آشکار این تغییررا در فهرست غذای بسیاری از رستوران ها و ورود برخی غذاها به سبد غذایی خانواده ها می بینیم و البته سایر جنبه های پنهان این نوع از « نفوذ فرهنگی » نیازمند پژوهش های جامعه شناختی جداگانه است اما سوای اینها متاسفانه دقیقا همزمان با اوج گرفتن بحث ها و گفتگوها پیرامون این برنامه در محافل خانوادگی و .... ناگهان شاهد ورود انواع برنامه های آشپزی بی محتوا با عناوینی همچون « بفرمایید شام ایرانی » و غیره شدیم که هیچ معلوم نبود کدام سیاست پیدا و پنهان را پیگیری می کرد . متاسفانه هیچگاه نخواستیم باور کنیم تقلیدهای سطحی و ناقص در ساختار ، بدون توجه به الزامات محتوایی ، و تنها هم سویی با ذائقه تغییر یافته مخاطبین ، استراتژی مناسبی در پدافند رسانه ای نیست و چه بسا این رفتارهای غیر علمی بر اثر گذاری محتوایی آن برنامه های ماهواره ای بیافزاید . یعنی همان کاری که اکنون برنامه هایی از نوع « شب کوک » پی می گیرند.

«استیج» یا «شب کوک»؟ مساله این است!

اکنون زمان آن رسیده تا از خود بپرسیم حاصل ترویج موسیقی از نوع « شب کوک » چیست ؟ قرار است از دل این برنامه ها چند شجریان ، شهرام ناظری یا افتخاری و .... درآید؟ جایگاه موسیقی در رسانه ملی ما کجاست و چه تناسبی با اهداف « شب کوک » دارد؟ این که ما نام « شب کوک » را ذکر می کنیم نه به این معناست که بحثی بر سر این برنامه مشخص داریم ... خیر، « شب کوک » یک نمونه است . تب برنامه های مسابقه موسیقی بیش از این ها در شبکه های مختلف شدت گرفته و این اگر به پشتوانه یک راهبرد فرهنگی نباشد خطری بزرگتر از خود برنامه های اصلی ماهواره ای متوجه فرهنگ ما می کند . بطوریکه می توان گفت حداقل تاثیر منفی آن تشدید فرآیند گسست نسلی است . به نظر نگارنده اگر « استیج » به همان صورت از شبکه« من و تو » ضبط شود و با تکنیک های تدوینی بدن های نیمه عریان خوانندگان پوشیده شود و سپس از شبکه های ما پخش گردد در دراز مدت تاثیرات منفی آن به مراتب کمتر از تهیه و پخش برنامه های تقلیدی فاقد راهبرد فرهنگی است . از اینرو پیشنهاد می کنم برنامه سازان و اهالی رسانه به دقت به موضوع پیام های پیدا و پنهان برنامه های تولیدی بیاندیشند . تقلید و کپی برداری دقیق و مناسب از یک برنامه و بومی نمودن آن با لحاظ کردن اهداف و اولویت های فرهنگی خود ، نه تنها اشکالی ندارد بلکه در دنیا بسیار مسبوق سابقه است لیکن سطحی انگاری و کپی برداری ناقص بدون توجه به پیام های محتوایی میتواند بسیار آسیب زا و خطر آفرین برای فرهنگ جامعه باشد که از پشتوانه های سترگی برخوردار است .

والسلام
منبع: بولتن نیوز

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۷۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸
9
23
بجز تقلید کاردیگه ای بلد نیستیم
رحمتی
|
United States
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸
5
12
موسیقی لازم است اما شکی ندارم برنامه اثرگذار نبایدبرنامه ای تقلیدیباشد.استیج متناسب همان فرهنگ است ما میتوانستیم خودمان ایده جدید خلق کنیم
محتاج
|
United States
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸
3
13
من یک کارشناس ارشد ارتباطات هستم . من هم معتقدم باید بین ساختار و اهداف برنامهو نظام ارزشی جامعه تناسب باشد. ما در حوزه موسیقی از نظام ارزشی غرب پیروی می کنیم و نتوانسته ایم نظام ارزشی موسیقی خودمان را ترویج کنیم
محتاج
|
United States
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸
2
8
من یک کارشناس ارشد ارتباطات هستم . من هم معتقدم باید بین ساختار و اهداف برنامهو نظام ارزشی جامعه تناسب باشد. ما در حوزه موسیقی از نظام ارزشی غرب پیروی می کنیم و نتوانسته ایم نظام ارزشی موسیقی خودمان را ترویج کنیم
پاسخ ها
fotoghlity
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸
من یک کارشناس ارشد ارتباطات هستم .
(دیشب تو خواب ستاره ها رو چیدی..؟ به ...)
جواد
|
United States
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸
3
4
من سالهاست نزد اساتید موسیقی ایرانی تلمذ می کنم. جای ما در شبکه های تلویرینی کجاست. منتظرید اول امریکا برنامه موسیقی اصیل درست کند بعد شما تقلید کنید مارا دعوت کنید جلوی صحنه؟
سمیرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸
1
7
من با اصل توجه تلویزیون به موسیقی موافقم اما باید موسیقی ایرانی ترویج شود و مهمتر اینکه فرهنگ ایرانی خودمان برجسته شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸
5
3
صدا و سیما با سیاست خاصی داره ملت رو به دیدن ماهواره تشویق میکنه، چون خواست واقعی اکثر جامعه رو قبول نداره
یزدان
|
United Kingdom
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸
7
7
شوخی میکنی.شب کوک تقلیدی سخیف و کاریکاتوری مضحک از استیج هست.و حیف پتانسیلهای فکری داخل که با این تقلیدها هرزگردد
ساسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸
4
7
شما چرا بقیه برنامه ها را نمیگین ؟همه شده مسابقه موسیقی کم باقی توی خبر 20هم یک مسابقه رپ راه بیاندازن....
ayoobbls
|
Romania
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸
5
6
خیلی برنامه هارو صداسیما به تقلید از برنامه های من و تو ساخته.دریغ از یکم تغییر یا خلاقیت وبا این روش هرکاری کنن بازم دومی هستن
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸
14
2
دراین برنامه ها فقط زبان یک قوم ولباسی که ارتباط چندانی بامردم ایران نداره به صورت تقلیداجرامیشه رسانه ملی باید ازتمام مردم ایران بالباس های ایرانی با زبانهای ایرانی دعوت کنه مثلا برنامه چریکه شو در استان کردستان چنینه وبسیارموفق عمل نموده
محمدباقر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
1
11
به نظرم سیاست نظام اسلامی ترویج آواز نمی باشد.
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
5
2
جایی که تقابل بین حرام بودن موسیقی و فرهنگ جدید هس مطمعنا نمیتوان پیشرفت کرد،ما هنوز بین خودمون درگیر هستیم،پس بیایید به جای تز دادن،سطح خودمونو بشناسیم و بدونیم چقدر عقبیم
آیگل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۲
6
5
شب کوک خیلی برنامه ی بیخودیه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۲
3
5
بجای اینکه موسیقی سنتی را رواج دهند موسیقی های غربی را رواج می دهند، و آهنگ های افتضاح که در شأن مردم نیست....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۲
5
1
آقایون با تاسیس شبکه موسیقی ازین کارای تقلیدی و خلق الساعه خودتون رو نجات بدید. فقط شبکه موسیقی
راحله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
10
2
من بانویسنده موافقم .قبل ازراه اندازی مسابقات تقلیدی موسیقی توهمه شبکه هتبایدتکلیف صداوسبما بااصل موسیقی روشن بشه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
4
6
بابا بیخیال. یه ذره هم برای کسایی که با شما همفکر نیستن احترام قایل باشید. همه چیز که نباید باب میل شما باشه. در ضمن کی گفته هر موسیقی غیر از موسیقی سنتی مبتذله؟
بهرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
2
9
دوستان تمام این کامنتهای این شخص امیر رو بخونید از قوم و نژادپرستی و ایجاد اختلافات قومی در کامنتهاش چی میشه فهمید؟
پاسخ ها
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
متاسفم برای طرزفکرت ازتمام کاربران میخوام پیامهام رابخوانندو قضاوت کنند اگربنده درموردکردها وزبان وفرهنگشان بنویسم چون کردهستم وبیشتروبهترمردم خودم رامیشناسم همانطورکه لروبختیاری بلوچ وشمالی وجنوبی وفارسهاهرکدام مردم خودرابهترمیشناسند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۸
8
1
آخه شماها چیکاره اید ؟ برید از ترکیه یاد بگیرید .تو همه چیز سره
ناشناس
|
United States
|
۰۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
2
2
موسیقی مطلقا حرام و بحث درباره آن بیهوده است
ملیکا
|
-
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
2
3
شب کوک بسیار عالی است .خدا قوت
بی نام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
1
2
من بااین نقد موافقم..اما شب کوک برنامه جذاب و حالبی است..بعدشم مگر در این برنامه رپ و راک میخونند که میگویید مخالف فرهنگ موسیقی ایران است در این برنامه تمامی قطعات پاپ هستند و از خانندگان پاپ کشور بعدشم جنبه فان و سرگرمی و مسابقه ای دارد..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
1
1
رضاجان بیخیال انی بگفتم شکم بوبو وروره شیطان لعنت بکتم بهتره برای برنامه گیلان امسال ساعت ۲۲دیدی من شخصا خجالت کشیدم با این عمل شخصیت گیلان وهنروندان گیلانی روخشه دارکردن ما ی نگاه کوچک ب شبکه های استان دیگرم نگاه کنیم وبعد قضاوت کنیم بجای اینکه پشت هم باشیم میایم روبرو هم قرار میگیریم تا دیگران برای ماتصمیم بگیرند شب وراست همش کپی ولش کن داداش
استاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
3
1
'گفتم شبکوک حرامه بگو خب؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
9
4
درود برناشناس گیلانی . دوست گیلانی عجب حرف بزرگی زدی.
به جای اینکه پشت هم باشیم میایم روبه رو هم قرار میگیریم .
دوست عزیز این حرف شما نصیحت خیلی خیلی بزرگیه که امیدوارم همه مردم ایران اونو درک کنند . درود برگیلان و مردم بی مثالش . با کمال احترام از تهران .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
.....دوست عزیز این حرف شما نصیحت خیلی خیلی بزرگیه که امیدوارم همه مردم ایران اونو درک کنند .

باز این دوسته عزیزه !!ما به مردم ایران توهین کرد.تو خودت سعی کن اینقدر جلوی کاربران وانیسی بقیه مردم ایران به خودشون مربوطه که چکار میخواهند بکنند.
خان عمو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
6
2
اینجا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ شب کوکه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
شب کوک خیلی برنامه فوق العاده ای است.
در جذب مخاطب به روش صحیح هم بسیار خوب عمل کرده. دلیل اصلی موفقیتش هم وجود یک آدم بسیار حرفه ای به نام باربد بابایی است.
باربد جان با قوت به کارت ادامه بده. خدا قوت و دمت گرم
از مدیران شبکه نسیم هم ممنونم که با برنامه هایی مثل شب کوک و خندوانه و دورهمی باغث شدند مردم شاد بشن.
سیامک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
3
0
به ماهیت برنامه کاری ندارم ولی حق رضا ابزین همشهری ما را به راحتی خوردند وداوری دور از انصاف بود.
نسیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
1
0
آفرین بر استاد عجب حرف زوری زدی خخخخخ
چشم میگم خب
بهرام
|
Switzerland
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
1
9
جناب امیر فرموده یک قومی که لباس و ارتباط چندانی با دیگر ایرانیان نداره
این یعنی ایجاد اختلافات قومی در کشور بهتره بدونی همه ایرانیان با هم ارتباط خیلی زیادی دارن و فقط تجزیه طلبان هستند که ارتباط چندانی ندارند و اوناهم ان شا الله اصلاح میشوند
پاسخ ها
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
بارها جوابتودادم مشخصه کدام قوم توایران زبانشوبرتردونسته وزبان های ایرانی لهجه میدانه مشخصه کدام قوم ادعای برتری راداره کدام قوم ادعای جمعیتی بیش ازنصف ایران داره وهزارتا خیال ودروغ دیگه شما تاریخ وبزرگانی همچون کوروش به توهین نبندین نیاز به ارتباط خیلی زیادتان نیست میدانم به ترکیه بدجورفشاراومده داری از اتحادمیگی همه میداننداوغلو اومدایران چرا???ترکیه بدجورزیرفشاره شایددوام نیاره
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
امیر بازهم سنسور را ت قاطی کرد.بابا برو تنظیم کارب (را)تور خیلی ریپ میزنی تازه دو سه روز بود روان مینوشتی دو باره قاطی کردی روانی مینویسی بادامجان. تصمیم بگیر یا کردی بنویس یعنی بدون را!!! یا فارسی بنویس.چرا دائم مذبذبی ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
0
6
ناشناس 5:12 ببخشید شما؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
2
0
وقتي هنوز نشان دادن ساز آنهم سنتي در تلويزيون مقدور نيست. ما بيخود ميكنيم راجع به خوانندگي ابداع و اضهار نظر كنيم . هنوز نفهميدم چطور گوش دادنش بي اشكاله اما ديدنش اشكال داره؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
0
2
اماتورن و خوب تازه كار، يكم جلف و مضحكه رفتارها تقصيرشون نيست اماتورا همين طورن، اساتيد موسيقى هم خوب خودشون صرف برنامه تفريحى عامه پسند نمى كنند ولى در كل بعضى مردم با همين برنامه ها دلخوشند و نياز به خلاقيت داره تا موفق باشه!
ناشناس
|
Slovakia
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
6
1
باز این امیر رفت پشت افتخارات ایرانیان سنگر گرفت
اخه اگه تو ارزشی برای کورش قائل بودی چرا از گروهکهای ضد دولتی و ضد ایرانی کومله و پژاک و ... دفاع میکنی؟
اگه کورش زنده بود چه برخوردی با اونها{گروهکهای ضد ایرانی}داشت؟
بهتره از نام کورش سواستفاده نکنی
همه میدونن چه کسانی بیشترین گروهکهای تروریست رو دارن بیشترین نافرمانیهای مدنی بیشترین میزان قاچاق شکستن مجسمه شهدا اتش زدن هتلها و چادرهای مسافرین همه این دردها فقط برای تجزیه و ایجاد کشور هست
بهرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
0
8
دوست گرامی جناب ناشناس با پرچم المان این شخص{امیر}یک روز ایلامی روزی خوزستانی روزی تهرانی روزی قزوینی و... میشه
روی مرد دوهزار چهره رو سفید کرده
خوزستان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
5
1
من خودم هستم کاری به قزوینی و ایلامی وامیر ندارم شما وایشون هر مشکلی دارید به جای خود وایشون ادعای هر جا رو کرده به خودش مربوطه اما خوزستان فقط وفقط من هستم و ربطی به هیچ کس دیگر ندارم سه مرتبه هم از بولتن تقاضا کردم تفاوت من رو تایید کنه هنوز هم میخوام جدا بودن من رو از ایشون تایید کنه .
مدیر پایگاه بله آی پی این کاربر با دیگران مشتر نیست.
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
8
1
ناشناس 11:31 مادرکوروش مادبوده فهمیدی ودیگر جواب تو بهرام ودوستانتان که هدفتان به حاشیه کشیدن مطالب وپایین اوردن ارزش بولتن هست رانمیدهم شماهمان بهترباتاریخ خیالی 7000 سالتون خوش باشید..بارها ثابت کردم من با اسم خودم پیام میدم اما شمابه راه راست هدایت نمیشید جدیدا بزرگان ایرانی به نام خودنزدید برویدو کمی ایات قران رابخوانید
خوزستان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
2
0
بولتن محترم بینهایت تشکر میکنم .
عارفه
|
United States
|
۰۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
0
1
چرا الکی قضاوت میکنین اینقدربی فرهنگی لازم نیست بهترین برنامه شب کوکه..‎:-*‎‏ باتلاش باربد عزیزم خسته نباشی به کارت ادامه بده..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
0
0
بولتن میدونیم از دو خط استفاده میکنه با توجه به رنگارنگی بیرقها ولی چه خوب میشد مرقوم میشد ای پی مال کدوم منطقه هست و با ای پی مثلا هم سنگرهاش قیاس میشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
1
5
این امیر شدیدا تحت تاثیر تبلیغات شوونیستی سایتهای نژادپرست قرار گرفته بهتره بدونی ماد در کل ایران پراکنده بوده نه در کردستان و پایتختش هم همدان بوده پس همه چیز رو به نام خود نزن و تاریخی خیالی به خودت نده که تا قبل از 700 سال قبل نامی از نام گفته ات در نقشه ای دیده نشده
خوزستان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
5
1
بولتن عزیز با تشکر از مرحمت قبلی شما خواهش میکنم تا دوستان سکته قلبی نکردند منطقه بنده راهم خدمت حضرات اعلام کنید.
خوزستانی مقیم تهران هستم و از تهران کامنت میگذارم . اما چیزی که مشهود است آقایان حرفی برای گفتن ندارند و چون خودشان هم میدانند دارند حرف می بافند هی به ای پی واین چیزها متوسل میشوند و در زیر نور آفتاب شب به خیر میگویند .
میگویم ایران یکیست و ملت ایران واحد . مینویسند تو خواهان تجزیه ایرانی .
میگویم حاضرم بروم به خاطر آذربایجان کشته شوم ، میگویند تو بین آذربایجان وخوزستان دشمنی راه می اندازی .
می گویم همه نسبت به این وطن وظیفه داریم میگویند به یک جایی وصلی .
خداوکیل خودتان قضاوت کنید .آیا اینها خودشان به جایی وصل نیستند ؟ آیا به وضوح برای ترکیه ساز نمی زنند ؟من در یکی از کامنتهای دیگرم نوشته ام که هستم و از کدام ایل وتبارم . ایل من، ایل بختیاری نیازی به توضیح ندارد . در طول تاریخ با دشمنان ایران جنگیده ایم وامروز هم یکی دیگر از فرزندان ایل بختیاری اینجا جلوی دشمنان این سرزمین سخن می گوید .
آلتای
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
2
0
باید دانست اقوام آغوزی پیش از مادها در مناطق سکونت میداشتهند البته دانشمندان و تاریخشناسان از تععین هزاره این موضوع تاکنون عاجز بودهند ولی از بررسی شواهد برما معلوم میشود که اقوام آغوزی از بسیار قدیم ساکن قسمتهای زیادی بودهند .البته نکته بسیار مهم اینجاست که تاریخشناسان هنوز به تحقیق نمی دانند که آیا مادها خود شاخه ای از آغوزها بوده اند که البته از بررسی برخی شواهد بر ما معلوم میشود که امکان چنین حقیقتی هم کاملا موجود بوده ومی تواند هم چنین بوده باشد . لکن در حال حاضر به صورت دقیق چنین مطلبی هنوز اثبات نگشته .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
0
0
ناشناس 11:33 در سفرنامه جنگی زنوفون سردار یونانی که مقارن هخامنشیان بود بوضوح از مردمان کرد نام برده و از آنان به جنگاوری وسرسختی یاد کرده .زنوفون یا گزنوفون یونانی بین 400 تا 300 پیش از میلاد مسیح مقارن کوروش دوم هخامنشی میزیسته .مطالب بیشتر در جلد دوم دایره المعارف فارسی موجود است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
دروغ زیاد بستن مورخان یونان
Nima
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
2
1
آقا تروقرآن بس کنید من هم استیج م دوست دارم هم شب کوک انقدر به استیج و عوامل من و تو و نسیم و برنامه ی عالی شب کوک که بسیار خوب مثل استیج ساخته شده نکنید نطر شخصی توهنطرمن اینه که هردو برنامه ایرانی هستن و با سبک و سیاق ایران ساخته شدن این بحث فرهنگ غرب و شرق و نیارین باوا ایرانی هر جا باشه هر برنامه ای بسازه باید ازش حمایت بشه حالا چون ار ماهواماهوارست بده شب کوک از ایرانه خوبه یا هردو بدن
به خودتون بیاید باوا از نظر من هم برنامه ی استیج و هم شب کوک برنامه های فوق العادی هستن.
خوزستان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
3
0
یک نفر با بیمارستانهای اعصاب و روان تماس بگیرد ببیند بیماری به نام... فرار نکرده ؟
بهرام
|
Germany
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
0
3
خیلی جالبه
عده ای جنگ قومیتی راه انداخته و ادعای دیگری دارند و مانند کاسه داغ شدند و وارد جنگ قومیتی ترک/کرد شدند
جناب مثلا خوزستانی چند روزی قبل از عید بند رو اب داده ای با گفتن اینکه کرد هستی و ساکن تهران
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
جناب مثلا خوزستانی چند روزی قبل از عید بند رو اب داده ای با گفتن اینکه کرد هستی و ساکن تهران :::: :
جناب آقا بهرام البته ممکنه کسی کرد باشه ولی ساکن تهران باشه ها .اون قدیمها که کار گیر میومد ولی کارگر گیر نمیومد یه بنده خدای یزدی رفته بود آبادان نان مشهدی میفروخت و بالهجه رشتی صحبت میکرد که نشناسنش. ضمنا کلاه خودشو وارونه میگذاشت سرش که همسایه ها فکرکنند موقعیکه صبح زود میره نانوایی سرکار، شیفت شبکار بوده تازه داره برمیگرده .بعد هم مشخص شد اصلا یزدی نبوده.
اسماعیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
2
0
فقط فریال و امین بقیشون ...
خوزستان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
2
0
اول من کی گفتم کرد هستم ؟ اون کامنت رو نشون بده . دوما داری میگی به دعوای ترک و کرد کاری نداشته باش . بسیار خوب اما شما با کرد تنها دعوا نداری با همه ایران دعوا داری و از همه کشور طلبکاری و طالب ازبین بردن ایرانی .خلیج فارس رو عرب کردید ، روسا تون با هر چه درمانده فراری راندوو های عاشقانه تو باکو واستانبول میگذارند وبه همه خط جدایی طلبی میدهند .تاتهران و اصفهان وشیراز را حق خودتون میدونید ادعا کاری همفکران شما در تهران که با وقاحت ادعاهای خودشون رو مطرح میکنند من رو به این جا کشید .
بینده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
0
1
برین نظر علما رو بپرسید موسیقی حرام و حلال ربطی به پاپ یا سنتی ندارد بلکه به موسیقی مبتذل و بزمی ربط دارد لذا برنامه شب کوک که برنامه پر بینده است وتوانسته در عید امسال حتی جایگزین سریال های آبکی تلویزیون رو بگیر د لازم است در انتخاب نوع آهنگ ها دقت بیشتر ی کنه البته این ببه این منظور نیست که همه آهنگ های آن مشکل داشتند آهنگ آخری از آقای پور صائب واقعا عالی بود و تاثیر گذار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
هر چیزی که انسان را از حالت طبیعی خارج کند حرام است
بهرام
|
Moldova, Republic of
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
0
2
با تشکر ازدوست خوبم ناشناس المانی نکته ای اساسی رو مطرح کرد
اساسا در نوع گفتار این شخص مثلا خوزستان میشه فهمید داره دایره جنگهای قومیتی خویش رو اضافه میکنه با اوردن نام خوزستان
بهتره بدونی خوزستانیها در جنگ چه کردند با دستان خالی جلوی لشگر های زرهی عراق ایستادند خم به ابرو نیاوردند تا تو الان با صادرات نفت و مصرف گاز اسوده بنشینی و جنگ قومیتی براه بیندازی
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
0
0
اقای مثلا خوزستان شما همون التای نیستی احیانا؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
0
2
ادم، ادمه، اين قوم و اون قوم نداره؛ اين ديگه شيطان صفتى كه برخى به نژاد هم گير مى دهند و البته در منطقه خاورميانه اقوام مختلفى زندگى مى كنند اگه بخواهند انگشت روى قوميت هم بگذارند و بهم بتازند كه سنگ روى سنگ بند نميشه، چرا درگيرى قومى توى اروپا نيست، جاهاى ديگه نيست، فقط بايد توى خاورميانه باشه، چون اونا مثل ادم مشكلاتشون رو حل كردن و زندگى مى كنند و توى سر هم نمى كوبند، پيشرفت هم كردن.
مدیر پایگاه آفرين بر شما .
خوزستان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
0
0
چرا خودم هستم .
خوزستان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
0
0
باید دانست زنوفون کرد بوده و برما معلوم میشود این ها رو نوشته که دو هزار و سیصد سال دیگه کردها بیایند مدعی بشوند و بر همگان معلوم است تمدن ششصد هزار ساله ماغوزی.............. .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
1
0
اینهایی که معلوم نیست در محضر چه کسی عالم شده اند و حکم به حرام بودن این چیز وآن چیز میدهند ودین را بر مردمان سخت میکنند به من بگویند من در لیالی قدر از حال عادی خارج میشوم در محضر مولا علی بن ابیطالب و ابی عبدالله الحسین از حال عادی خارج میشوم بسیاری با مدح ونوحه از حال عادی خارج میشوند پس همه اینها حرام است ؟
آلتای
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
1
0
تمسخر کردن یکیاز رایج ترین ابزار برای نفی موجودیت مقابل است . آیا میدانید نوروزی که پشت سر گزاشتید در واقع همان بایرام آغوزیست ؟آغوزها هنگام وزش بادهای زندگی بخش جشن گرفته و آنرا بایرام مینامیدند و در مدت سه هفته به یکدیگر هدایایی میبخشیدند که بایراملیق نامیده میشد . این رسم کهن امروزه به نام نوروز در مناطقی برپا داشته میشود .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
0
0
مسائل قومیتی همه جای دنیا هست در بلژیک دو تیره والون و داچ که شمال وجنوب هستند باهم اختلاف دارند و داچهای هلندی اعتراض دارند که پادشاهی در دست والونهای فرانسویست . در خود هلند اقلیتی که بسیار بلوند تر از اروپائیهاست ادعا دارد که حقش ضایع شده ، نام این اقلیت را اکنون فراموش کرده ام ، آنها به زبان خوشان صحبت میکنند . در آلمان شمالی ها مورد تمسخر جنوبیها هستند که ایالت ثروتمند باواریا در صدر آنهاست .در ایتالیا قسمت چسبیده به اروپا که پومرانیا نامیده میشود قسمت چکمه ای ایتالیا را که مردمانش مشکی ترند را به تنبلی و مافیایی بودن متهم می کند و علاقه به استقلال به نام جمهوری پومرانی دارد . ونیزیها هم میگویند خودشان جمهوری ونیز هستند ، انگلستان واسکاتلندرا هم که همه میدانید اما منطقه دیگری در انگلیس به نام ولز هست که مردمش کلا زبان دیگری دارند و بسیار نیرومند هستند و صداهای قوی وخوبی دارند ، ولزیها علنا در انگلستان به دیرفهمی معروفند ودستمایه جوک هستند .ملاحظه کنید ما خیال میکنیم این چیزها مال ماست نه خیر در تمام دنیا هست نمیگذارند صدایش در بیاید اما سعی میکنند مال مارا جهانی کنند و به جان هم بیاندازندمان .حتی در امریکا پشت سر زنهای لهستانی تبار حرفهای خیلی ناجوری هست و کلمه پولکا یا لهستانی اگر در مورد زن گفته شود معنی بدی دارد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
0
0
ادامه ، اینطور هم نیست که خیلی با هم توافق داشته باشند وحق هم را کاملا رعایت کنند ، در امریکای پروتستان علاقه ای به کاتولیکها ندارند وکاتولیکها به پستهای بالای حکومتی نمیرسند کندی کاتولیک بود ودیدید که چه شد . همچنین در امریکا حکومتی ها مراقب هستند ایتالیایی تبارها و ایرلندی تبارها در دولت صاحب منصب حساسی نشوند و رودی جولیانی ایتالیایی که شهردار نیویورک شد بدخواهان زیادی داشت و علیرغم اینکه نیویورک را خیلی ازقبل بهترکرد امروزه از خدماتش چیزی نمی گویند .هیجان بازی رئال و بارسلونا در واقع جنگ داخلی کاتالانها و اسپانیولهاست ما متوجه نیستیم .آیا چیزی به نام جمهوری تگزاس شنیده اید ؟ جماعتی تگزاسی معتقدند ایالت تگزاس کشوری مستقل است وجز آمریکا نیست در دهه نود میلادی پلیس فدرال امریکا در یک درگیری دیوید مک لارن رییس جدایی طلبان تگزاس را به قتل رساند و موضوع بعداز دوروز به فراموشی مطلق سپرده شد و یک روزنامه هم یک خط خبر در مورد آن ننوشت اما مال ما را ادامه میدهند و بزرگ میکنند و سارق وزور گیر مناطقی از کشور را آزادیخواه و فعال حقوق بشر میکنند تا ماجرا دامنه دار شود .
ناشناس
|
Germany
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
0
0
کیه که ندونه این خوزستان همون التای و ایرانی هست
خوزستان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
0
0
آره عزیزم خودم هستم چطور مگه ؟ تو عمرم سه روز پشت سر هم نخندیده بودم . پدیده جالبیه این آلتای .
میثم
|
United States
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
0
1
من از بچگی آرزو داشتم بخونم، اما با شرایطی که داشتم تا حالا فقط واسه دل خودم خوندم، خلاصه اینکه این شده واسم ی حسرت، كار ندارم شب کوک داره از آکادمی یا استیج آن ور مرزی تقلید میکنه، خیلی مطمئنم که احساس من و تمام اونایی که استعداد منو دارن رو درک نمیکنن، شب کوک بسیار جای مناسبیه واسه کسایی که مث من، بیان و خودی نشون بدن، مرسی از شب کوک مرسی از شبکه نسیم
اریان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
0
1
سلام..اونایی که میگن شب کوک تقلیدی از استیج و اکادمیه.محض اطلاعتون برسونم این قبیل مسابقات در سراسر دنیا اجرا میشه که خود اکادمی و استیج هم تقلیدی از اونا بود پس هی دم از تقلید نزنین ..من هم استیج رو دیدم هم شب کوک...ولی خدایی شب کوک یه چیز دیگه ست..من که خیلی برنامه شو دوس داشتم
میثم
|
United States
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
0
1
سلام، سری جدید شب کوک کی شروع میشه
اسدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
0
0
شب کوک را دوست دارم عالی است
نسيم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
0
0
چقدر جالبه كه بعضيها با موسيقي شب كوك از حالت طبيعي خارج ميشن و اون رو حرام ميدونن....شب كوك عاااليه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
0
0
عالی بود
مشتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
0
0
درود بر وزارت ارشاد
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین