کد خبر: ۱۹۴۵۶۵
تعداد نظرات: ۵۶ نظر
تاریخ انتشار:
علی مطهری:

کوروش هخامنشی اشتباه کرد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: کوروش وقتی بابل را فتح کرد، بت‌پرستی را آزاد گذاشت و این غلط و نقطه ضعف وی بود.
به گزارش بولتن نیوز، علی مطهری عصر امروز در سالن شهید بهشتی شهر کرمانشاه اظهار داشت: قانون اساسی کشور از نظر توجه به حقوق شهروندی یک قانون خوب است و در آن توجه خوبی به حقوق مردم در مقابل حقوق حکومت شده است.

وی ادامه داد: یکی از علل رویگردانی مردم از دین و خدا در اروپا و در قرون وسطی این بود که حاکمیت برای حقوق ملت حقی قائل نبوده در این زمان بین خدا و آزادی تضاد ایجاد کرده بودند.

مطهری با اشاره به اینکه در اسلام موضوع عکس این است و پذیرفتن خدا هیچ منافاتی با آزادی ندارد، تصریح کرد: باید نگاه درستی به این مسئله داشته باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با قرائت مواردی از قانون درباره حقوق شهروندان، ابراز داشت: درباره موضوع ستار بهشتی از وزیر سئوال کردم و نگاه‌های مختلفی در مجلس وجود دارد که برخی از آنها به ما آسیب می‌زند.

وی با بیان اینکه در برخی موارد با اعلامیه حقوق بشر اختلاف معنایی داریم، افزود: احکامی همچون قصاص از طرف سازمان‌های بین‌المللی مورد اعتراض قرار می‌گیرند که ما فلسفه‌ای برای احکام اسلام داریم.

مطهری با تاکید بر اینکه ما نمی‌توانیم از اعتقادات خود دست برداریم، اذعان داشت: برخی ایراداتی که به قوانین ما می‌گیرند مربوط به احکام اسلامی و مبنایی است و برخی مربوط به رفتار ماست که باید بپذیریم.

وی هر حقی را ناشی از وجود یک استعداد در انسان عنوان کرد و ادامه داد: عقیده‌ای که ناشی از تفکر نباشد و تقلید از اجداد بوده همچون بت‌پرستی در قوانین و احکام اسلامی راه ندارد و این راه ما را از غربی‌ها جدا می‌کند.

به گفته نماینده این مجلس شورای اسلامی، اسلام علاوه بر ضایع نکردن حقوق دیگران، مصلحت فرد و جامعه را نیز در قوانین و احکام در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه برخی عقاید همچون زنجیر به دست و پای مردم بسته شده، گفت: وظیفه داریم این زنجیرها را باز کنیم، همان‌طور که پیامبر (ص) با بت‌پرستی به مبارزه برخاست تا مردم درست فکر و راه مناسب را انتخاب کنند.

مطهری با تاکید بر اینکه انبیای الهی و اسلام به هر عقیده‌ای احترام نمی‌گذارند، خاطرنشان کرد: ممکن است برخی کشورها همچون انگلیس در هندوستان برای استثمار مردم این کار را انجام بدهند.

وی آزادی عقیده در اروپا را ناشی از محکمه تفتیش عقاید در قرون وسطی و شخصی دانستن دین دانست و تاکید کرد: کوروش وقتی بابل را فتح کرد، بت‌پرستی را آزاد گذاشت و این غلط و نقطه ضعف وی بود.

مطهری به راه نیافتن عقل به حوزه ایمان در مسیحیت اشاره کرد و یادآور شد: در اسلام اصول دین با عقل پذیرفته می‌شود و یکی از موارد استنباط احکام در اسلام، عقل است.

وی معتقد است، فقیهی که اهمیتی برای عقل در حسن و قبح افعال قائل نیست، احکام ناعادلانه صادر می‌کند و عدالت مقیاس دین است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهید مطهری تاکید بسیاری بر آزادی تفکر و عقیده داشته، یکی از علل پیدایش انشعاب پروتستان در مسیحیت را تقابل اندیشه‌های اسلام با مسیحیت در جریان جنگ‌های صلیبی عنوان کرد.

وی به اهمیتی که اسلام برای تعقل قائل شده اشاره کرد و بیان داشت: مسیحیان مجذوب اندیشه‌های اسلامی شدند و پروتستان‌ها گروه اصلاح‌طلب در مسیحیت بودند.

مطهری پیشرفت غرب را مدیون تقابل با اندیشه‌های اسلامی و تاثر از فرهنگ اسلامی بیان کرد و گفت: ما باید برای حقوق شهروندی ارزش قائل شویم.

وی با بیان اینکه یکی از کاستی‌های امروز جامعه برداشت‌های غلط از مبانی و اصول است، عنوان کرد: برداشت غلط از ولایت فقیه، آزادی بیان و حفظ نظام موجب پیدایش مشکلاتی شده است.

مطهری اعلام کرد: برخی فکر می‌کنند برای حفظ نظام حقوق مردم نادیده گرفته شود که این اشتباه است و حفظ نظام از مسیر حفظ حقوق مردم می‌گذرد.

وی خاطرنشان کرد: برخی از جمله امام (ره) که فرمودند حفظ نظام از اوجب واجبات است، برداشت غلطی دارند و نمی‌توان مخالفی را زیر فشار بگذاریم به‌دلیل اینکه اعتراض کرده است.

مطهری تصریح کرد: در سال 88 از نحوه برخورد با معترضان انتقاد کردیم و این به‌معنای ایستادن در مقابل نظام نیست و در نطق اخیرم گفتم احکام زندانیان حوادث (فتنه) 88 سخت‌گیرانه است و این افراد در اثر هیجان دست به اقداماتی زده‌اند.

وی با بیان اینکه وبلاگ ستار بهشتی هشت نفر بیننده در روز داشته، ابراز داشت: ستار بهشتی زیر این فشارها از دنیا رفته است و این موضوعات باید مورد بازبینی قرار بگیرد.

مطهری تاکید کرد: با توجه به این موضوعات و بازبینی برخی مسائل، نظام بهتر حفظ می‌شود و نباید از نظام چهره خشن جلوه بدهیم.

منبع: خبرگزاری فارس

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۵۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۹
یک معلم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
4
18
سلام
از اینکه از کلمات خوب مثل استسمار و حقوق شهروندی و برده داری و... استفاده میکنید خوب است اما دردی از امثال من دوا نمیکند . من 15 سال حق ،بیمه پرداخت کرده ام و دستم به هیج جا بند نیست شاید بگویید شکایت کن فایده ندارد. از دشمنان بر دوست شکایت...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
این اقا کم به زنده ها گیر میداد رفته سراغ اموات
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
کلا دنبال جلب توجه
یکی اینو ببینه
حسین سوری
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
از توهین به بزرگمردانی چون کوروش چیزی

بدست نمی آید ... مشک آن است که خود ببوید

نه آنکه عظار بگوید ...

ما از نمایندگان محترم مجلس انتظار داریم به

ما جوانان بی سرمایه ایران کمک کنند تا هم

تولید رونق بگیرد و هم کشورمان آباد شود...

با سبد کالا و یارانه نه مردم و نه دولت راه

بجایی نمیبرند ...

اکثر مردم بی سرمایه و یارانه بگیر هستند و

آرزوی هر پدر و مادری خوشبختی فرزندانش

هست و آرزوی رهبری معظم پیشرفت و الگو

شدن ایران برای تمام دنیاست ...

حالا نمایندگان بجای کار و برنامه ریزی بیایند

پشت تریبون ها اظهار فضل کنند یا از همدیگر

انتقاد کنند یا همدیگر را متهم کنند هیچ دردی

از ملت بزرگ ایران دوا نمیشود آقای مطهری...

شهید مطهری بزرگ اگر افکارش امروزه پیاده

میشد الان کشور آبادی داشتیم ...

اقتصاد مقاومتی باید نه بصورت شعار و تابلو و

بیلبورد ... بلکه عملا اجرا شود آقای نمایندگان

مجلس ... بیدار شوید ...!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
هیچ قومی به اندازه ایرانیان درباره کوروش غلو نکردند مگر یهود!!! صهیون!!! نظر بقیه جهانیان درباره کوروش رو بخونین و حتی اینکه کوروش ایا همین هست که شما چهارخط ازش خوندین یا شنیدین؟؟ یا نه!!! یه اتفاق ازش این همه افسانه ساخته؟!
جانم فدای ایران
|
UNITED KINGDOM
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
29
67
کوروش آنقدر بزرگ هست که با نظرات مطهری عراقی کوچک نمیشود به خدا قسم که اگر کسی ذره ای خون ایرانی در وجودش باشد از کوروش بدگویی نمیکند. کوروش بی همتاست و ایران جاودان است.
لطفا نظرات مخالف را فیلتر نکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
کوروش بر فرض اگر همینی که تو میگی هست!!! اگه عرب یا اروپایی بود اینقدر ازش به نیکی یاد میکردی یا نه؟؟ فقط نژاد پرستی؟؟ کوروش نیمی افسانست نیمی حقیقت!!! مثل افسانه تخت جمشید که اصلا تخت جمشیدی نبوده که بخواد خراب شه!!!!!!!!!!!! ساختمان همونطور نیمه کاره رها شده و انداختن گردن اسکندر!!! این کاخ ها!!! یه سنگ فرش ناقابل نداره!!!
دوستدار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
12
18
حکومت از آن مردم است قوانیین قضائی اسلامی فقط میتواند با رای مردم قابلیت اجرائی پیدا کند وگرنه در حد یک استبباط فقهی برای صادر کننده آن باقی میماند مذهبیون افراطی اینده سیاسی خود را به خطر انداخته انداینده متعلق به دمکراسی است
جلال
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
16
34
وای میخوام سرمو محکم بزنم به دیوار آقای نسبتا محترم لطفا درمورد کوروش نظر نده .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
4
13
چقدر پراکنده صحبت کرده
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
11
17
فکر کنم جناب مطهری طرز فکرشون هم مال گذشته هست بهتر اظهار نظر نکنن
ایران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
9
30
آقای مطهری خیلی دوست دارند مدام با اظهار نظر های مختلف تو چشم باشند. کوروش کبیر بزرگه و نمیشه اینرو از هیچ سویی منکر شد. تاریخ پس از دوهزارو اندی در مورد وی قضاوت نیکویی داشته حالا باید دید تاریخ در چند سال اینده از اقایون و کل سیستم چه قضاوتی خواهد کرد. زمان حلال تمام مشکلاته.
ايران و ديگر هيچ
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
9
27
گيرم پدر تو بود فاضل / از فضل پدر تو را چه حاصل؟
خدا بيامرزد پدر ايشان را. شادروان علامه مطهري هرگز به خودش اجازه نداد كه از ايران و ايرانيان و ارزش ها يا تاريخ ايران بدگويي كند. ضمناً درياي وجود كوروش بزرگ و آلوده نمي شود.
زخمی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
4
11
................... عرض خود می بری و زحمت ما می داری
هاچاكندي اجيرلو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
5
14
اشتباه كورش در اين بود كه از بعضي مسئولان ما اون دوره مشاوره نگرفت
آریایی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
12
19
تو کی هستی که در مورد کورش کبیر حرف بزنی؟
حمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
0
12
اقتدار گرائی از عقل سليم چشمه می گيرد نه ازبیراه و زورگوئی که دوام ندارد، چه بخواهم يا نخواهيم گذشتها هرچه باش تاريخ کشورمان است اشتبات گذشته دور بريزيم نکات مثبت آن را حفظ کنيم تاريخ نشان داده که هيچ کس مطلق نيست و فقط مطلق خداست در اين ضمينه بايد به عقل رجوع کرد، حتی اعراب با وجود ظهور پيامبر اسلام در ميانشان برخی از سنت های گذشته را به همراه دارند فرد مسلمان اگر به اشتباه خود اقرار کند منزلتش بالا می رود تعصب از بی منطقی سرچشمه می گيرد!
احسان
|
UNITED STATES
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
17
4
کوروش ...در واقع ادای صالحان را در می اورد مثل .....
پاسخ ها
آراز
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
آقای حمد بسیار زیبا گفتی ، واقعا لذت بردم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
14
4
اگر در فتنه 88 عده ای بی تجربه وخام فریب رسانه های اجتماعی داخلی وخارجی را خورده باشند طبق دستور رحمت اسلامی بخشیده میشوند. اما ای دکتر علی مطهری ای روشنفکر ای نماینده مردم در مجلس ای دلسوز مردم ای برخاسته از خانواده روحانی انقلابی آیا برای شما روشن نشده که دست اندر کاران فتنه 88 اکثرا وزیر یا نمایند یا معاون وزیر یا مدیرکل یا افراد مسوول در دولتهای قبلی بوده اند؟اگر هیجانی شده اند چرا حالا که هیجانها برطرف شده از مردم عذر خواهی نمیکنند؟ اگر چند مسافر دراتوبوس هیجانی بشوند و راننده اتوبوس را به ته دره سقوط بدهد چه کسی را ملامت میکنید؟!!! این تذهبون!!!!!!
ساشا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
7
20
ايشون در مقامي نيست كه در مورد كوروش كبير ( كه يك دنيا ستايشش ميكنند ) اظهار نظر كند.
پاسخ ها
مخالف کرورش حقیر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
دقیقا کدوم دنیا کوروش رو ستایش میکنن ؟ لابد منظورتون اسرائیلیاست . از کرورش باید یهودیها تشکر و قدردانی کنن چون خدمات ارزنده ای به یهودیا مرحمت فرمودند این کورش شما
ماندانا مادر کوروش کبیر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
عجیب است .قوم یهود که سالها بعد از کوروش پا به عرصه ظهور گذاشتند .ضمنا طبق تفسیر المیزان کوروش همان ذوالقرنین قران است .
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
کوروش نیمتونه ذوالقرنین باشه!!! طبق برسی تاریخی
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
واقعا برای شما متاسفم که در مورد این مرد بزرگ اینگونه توهین امیز صحبت میکنید کوروش پدر ایران زمین است همین خاک و وطنی که ما برای حفظ ان چندین هزار شهید دادیم .کوروش بزرگ مرد تاریخ جهان است که کل جهان به افتخار میکنند.همین حقوق بشر که غربی ها ادعا ی ان را دارند کوروش کبیر پایه گذار ان بود وقتی ما کسی را داریم که کل دنیا به او افتخار میکنند و از او به نیکی یاد میکنند باعث تاسف و شرمندگی است که مورد توهین یک ایرانی شود
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
2
18
واقعا که،خودت به خاطر بزرگواری پدرت به این مقام رسیدی
الان تو این مملکت مسئول هزاران بار اشتباه میکنه چیزی نمیگن
کوروش مردم دار بود نه مردم سوار
در جستجوی حقیقت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
26
10
گر چه با عقاید سیاسی آقای مطهری مخالفم اما در مورد کوروش حرف کاملا صحیحی زده . چرا که انبیاءالهی با بت پرستی نه مخالفت که مبارزه میکردند و کوروش بت پرستی را آزاد کرد و از این دست اعمال کوروش بسیار زیاد است چه اینکه تا قبل از کوروش مردم دنیا آسوده زندگی میکردند . با آمدن این پادشاه ستمگر و ...زندگی مردم همه سرزمینهای بین النهرین به جهنم تبدیل شدو کشورگشاییهایی که هیچ سودی برای ایران نداشت جز کشتار مردم بیگناه.کسانی که متعصبانه مطلب مینویسند باید تاریخ را از منظر همه مورخین بخوانند تا حقیقت را درک کنند نه فقط اسمی شنیده باشند و به دروغهایی که بعضی به اسم ناسیونالستی میگویندگوش کنند.کوروش بخشی از تاریخ ماست ولی به این بهانه نمیشود از آن به خوبی یاد کرد کما اینکه قاجار و پهلوی هم جزو تاریخ ما هستند پس باید تعصب را کنار گذاشت و حقیقت را پذیرفت .اینان باید بدانند که دشمنان ایران تابلوی کوروشی را بلند میکنند که خود هیچ اعتقادی به ایران و ایرانیت ندارند و این تابلو را فقط میخواهند در مقابل اسلام و شخصیت عظیمی مانند علی (ع) قرار دهند و بگویند علی مال عربها بود و کوروش مال ایرانی ها ولی باید بدانند که فرق این دو بیش از زمین تا آسمان است. باز توصیه میکنم که متعصبانه برخورد نکنید. و نا خواسته شخصیتهای خیالی را در مقابل شخصیتهای دینی قرار ندهید که بارها دیده ام که سخنانی را از علی و ائمه مینویسند و آنرا به کوروش نسبت میدهند و بحث در این مورد زیاد و است و فرصت کم.
مدیر پایگاه  سخنان این کاربر افزون بر اینکه هیچ سندی ندارد برخلاف اقوال مشهور مورخین است . تا کنون از ستمگری  کورش نشنیده بودیم وکشور گشایی های وی بیشتر نجات بخش بوده اند و اقوام متعددی را از اسارت آزاد کرده اند و تا آنجا که می توانسته اند بدون خونربزی بوده است  تمام ایرادی که آقای مطهری گرفته اند این بوده که کورش اشتباه کرده است ،ضمن اینکه حمله به مفاخری ایرانی به اسم نداشتن تعصب هنر نیست وبنظر نمی رسد کسی بخواهد کورش را با امیر مومنان مقایسه کند 
پاسخ ها
شهریار
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
برای امثال شما بسیار متاسفم آقای به اصطلاح ( در جستجوی حقیقت )
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
اقا یا خانوم!!! بولتن این بنده خدا راست میگه در ضمن در تاریخ در باره وحشی گری کوروش بسیار مطلب اومده نمیدونم از کجا میگی این حرف بر خلاف اقوال!!! مشهور مورخینه!! نقاشی سر بریده کوروش نزد ملکه اروپایی رو ندیدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ دنیا از کوروش به نیکی یاد نمیکنه کوروش پادشاه بابل رو شکست داده که مردی عادل و دادگستر بوده(در تاریخ یهودی به تو ایرانی یاد دادند ادم خونخوار و وحشی بوده!!!!) و یهود هارو برای هر کاری آزاد گذاشته کوروش بازیچه بوده نه روشن فکر!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
اینا تقصیری ندارن. اینا تحت تاثیر جماعتی هستن که سعی در مخدوش کردن تاریخ و فرهنگ اصیل ایرانی ها دارن. مثل سازندگان فیلم 300
علی
|
JAPAN
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
4
7
اقای صاحب نظر این را بدان که کورش همان پادشاهی بود که مفسرین می گویند نامش در قرآن کریم آمده است . مایه افتخار هر ایرانی.هنوز هم هیچ حاکمی در دنیا به پای شعار گفتار نیک.پندار نیک.و کردار نیک کورش دست نیافته است وشما هم اگر ایرانی باشی حق نداری به این بزرگ مرد ایران زمین این نظر را بدهی پس هوشیار باش
پوسکن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
0
2
سلام به شهید مطهری که در بیان جهان بینی ، جهان را میدید نه فلسفه جهان بینی را. آقای مطهری تجزیه شما خوب است اما از ترکیب آنها برای بدست آوردن نتیجه به خاکی زدین چرا مثل افراد ساده انگار با افکار عمومی برخورد میکنید . اول تعریف میکنید بعد به ریشه میزنید . اگه زحمتی نیست برای مردم هم کمی عقل قایل باشید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
3
2
من با این نظر اقای مطهری موافقم -برداشت من-که باید با عقل و منطق مردم رو به دین داری تشویق کنیم نه با وسایل دیگه
فرزند کوروش
|
GERMANY
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
5
10
کوروش اشتباه نکرد شما اشتباه هستید .....
yaser
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
2
7
اقای xاین همه فکرو تنهایی کردی گناه از شما نیست اینقدر مفت میخورید میخوابید بعد برای خودتون قانون درست میکنید تو جلوی کوروش مثل یک قطره جلوی اقیانوس میمونی برو خدا یکم شفات بده.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
0
6
تمام بدیختی ما در این است که انسانهای کوچک در مورد انسانهای بزرگ و تاریخساز صبحت می کنند و در مورد اعمالشان نظر می دهند در ضمن مگر پیامبر عظیم الشان ما وقتی وراد مکه شدند کسی را به اجبار مسلمان کردند یا اینکه بت پرستان مکه را از دم تیغ گذراندند برخورد ایشان اینقدر بزرگوارانه بودند که اکثریتشان با میل و رغبت به اسلام گرویدند و عاشقانه جنگیدند و شهید شدند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
آی قربون آدم چیز فهم! تجربه ثابت کرده نمیشه مردم رو به زور به کاری وادار کرد!
ناشناس
|
GERMANY
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
1
1
مطهری تصریح کرد: در سال 88 از نحوه برخورد با معترضان انتقاد کردیم و این به‌معنای ایستادن در مقابل نظام نیست و در نطق اخیرم گفتم احکام زندانیان حوادث (فتنه) 88 سخت‌گیرانه است و این افراد در اثر هیجان دست به اقداماتی زده‌اند.....
جناب آقای مطهری عزیز هیجان لحظه ایست و ضربتی وبه سرعت از بین میرود.حال این چه هیجانی بود که هنوز ادامه دارد و نه تنها از مردم ایران عذرخواهی نمیکنند بلکه دو قرت و نیمشان هم باقیست.این نوع راه حل مشکلات را فقط والدین با اشاره وچشمک به هم درمورد بچه های کوچک ونوجوانان انجام میدهند....بله آقا پسرم قربونش برم عصابی بوده زده شیشه را شکسته مگه نه پسرم ..عمدا نبوده دیگه تکرار نمیشه ...حالا مسواک ج...ولالا بابایی.
جناب آقای مطهری عزیز به غیراز کشته ها وزخمی ها ومیلیاردها ساعت نفر خسارت وخرابی وآتش ٬ تازه دشمن متوجه شد ایران را هم مثل مصر ..اوکراین..ودهها کشور ضعیف میتواند به هم بریزد وقدرت ونفوذ کشور ما را سالها به عقب انداخت.....
جناب آقای مطهری شما را به محبوبیت پدر گرامیتان قسم میدهم تا هنوز مطالعات شما ودرستان کامل نشده در مورد سیاست اظهار نظر نفرمایید دشمن در کمین است.
میثم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
2
3
آفرین ناشناس! پیامبر هم گفت خونی ریخته نشده درفتح مکه که البته اگه میخاست مردم رو مسلمان کنه جنگ و خونریزی ، ناگزیر بود. کوروش بزرگ نیز همین طور بود. آقای درجستجوی حقیقت باید به شما هم بگم که از کوروش بزرگ به عنوان (کسی که درهای بابل بر اوگشوده شد یاد میکنند) شما بهتره دو تا کتاب بخونی و اول از کتاب تاریخ اول راهتمایی شروع کن شما که میگی باید از منظرهمه نگاه کرد بگوببینم کدوم تاریخدان ولو یک نفر غیرمشهوروجویای نام ازکوروش بزرگ بد گفته والله من توهرکتابی ازهردوت خوندم از خوبی کوروش حرف زده بااینکه دشمنش بوده.شمانمیدونستی بدون الان که ما مسلمونیم و به ظاهرمتمدنیم مدل مو و لباس و ابرو و تیغ اصلاح و خط ریش و همه چیمون غربیه حتی نماینده مجلسمون هم میره غرب غربی میشه ولی درزمون کوروش بزرگ ایرانی گری در تمام ربع مسکون مد شده بود و بزرگان روم و یونان سعی میکردند مثل ایرانیان لباس بپوشن و رفتار کنن و حتی شاهشون هم ادای دربار ایران رو درمیاورد. پس درباره کوروش بزرگ حرف نزن. بهتره وقتی درمقابل یک رشته کوه قرار میگیری بجای اینکه بگی سنگ هاش خیلی درشته یا راهش خیلی سخته بهتره سکوت کنی فقط سکوت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
2
4
این کوروشی که شما میشناسین(عوام بدون مطالعه) افسانست!! اما کوروش بوده و در کنار کارهایی که کرده اشتباه هم داشته که چندان عجیب نیست
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
جناب آقای ناشناس ، برو بگیر بخواب شب بخیر
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
شب شمام بخیر کوچولو
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
3
4
چرا ؟چرا بعضی ها احساس میکنند تاریخ دشمن انهاست؟ مطمئناکه کوروش کبیر هزاران برابر بیشتر از همه ما برای ایران زحمت کشیده .ما در حدی نیستیم که او را حقیر بشماریم این کار در واقع حقیر شمردن خود ماست توهین به کوروش کبیر برابر با توهین به ایران است
زنده باد کوروش کبیر
علی تبریزی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
3
2
فقط این را میتوانم گفت : بیست سال راجع به کورش بزرگ مطالعه کردم. بی هیچ گونه تعصب نتیجه اش اینکه: او آنقدر بزرگ بوده و دارای روح اسمانی و نبوغ بوده که سایر افراد قادر به درک او نیستند. خداوند بر ما ایرانیان منت گذاشت که وی را از میان ایرانیان برگزیده است. او همان است که در سوره ی کهف قران مجید؛ نیز به وی در قالب نام ذوالقرنین اشاره شده است. او مصلح بزرگ و دادگری بی همتا بود. ... آری او مردمان ساده دل را در بابل به خاطر اینکه دارای عقیده و باور دیگر بودند ؛ نکشت ! . بزرگش نخوانند اهل خرد که نام بزرگان به زشتی برد
مدیر پایگاه البته آقای مطهری توهینی نکردند و فقط گفته اند که او در یک مورد اشتباه کرده است و این نه اسائه ادب است و نه انتقاد خارج عرف 
اشفته
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
2
3
تو که در جستجوی حقیقت هستی . چرا این همه دروغ در مورد شخص بزرگی چون کوروش که موجب افتخار ما ایرانیان هست میگی . یه خورده تحقیق کن بعد اظهار نظر کن .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
2
3
قابل توجه آقای مطهری ، کوروش بزرگ وقتی جایی را به تصرف در می آورد بزرگانش را نمی کشت از منصب اخراج نمی کرد بلکه در پست قبلی اش ابقاء می کرد بشرطی که به او خیانت نکنند اما امروزه آنهایی که دم از شریعت می زنند وقتی به پست ومقامی می رسند با اینکه هردو در یک دین و ایرانی بودن مشترکند از دربان تا دفتردار خود را عوض می کنند پس ببین فرق کوروش را با خودتان بعد در مورد این بزرگمرد تاریخ ایران زمین اظهار نظر کن
امید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
2
2
از نظر اینا هرکی به نظر مردم احترام بذاره اشتباه کرده
خاطره
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
0
2
لااکراه فی الدین
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
1
4
مايه تاسفه صهيونيستا بهتر از شما قدر مشاهير مارو ميدونن جناب مطهري . دشمن دانا به از دوست نادان ...
تمام ایرانیان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
2
3
راست میگه کورش هم باید با زور و سر نیزه مردم را دعوت به کیش خود میکرده و شلاق میزده : آزادی در آیین مطهری یعنی همه به فرمان کسی که او میخواهد باشند
یارعلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
0
0
سلام
الان که با کاهش جمعیت روبرو هستیم فقط در بانک ملت گویا استان همدان یا کشوری شک دارم 9000 نفر در نوبت وام ازدواجند در حالی که ملیاردها ملیارد معوقه بانکی داریم برای زیر صد نفر
خوب لطفا انرژی را روی این بگذار نه فتنه گرانی که به قول قران فتنه از قتل بزرگتر است
ایرانی مسلمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
0
0
کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران ایت الله مطهری دید نسبتا قابل قبولی از رابطه ایران با اسلام را نشان می دهد و از انجا که بحث از مسیر خارج شده هر دو گروه موافق و مخالف این کتاب را بخوانند شاید همدیگر را بهتر بفهمند و فراموش نکنند که همه ایرانی هستیم .وبعد مسلمان. ان گونه که خدا ما را قبیله قبیله قرار -جعلناکم شعوبا و قبائل لتعرفوا-داده است.
کوروش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
0
1
بعضی از مردم ما فقط بلدن بگن من آنم که رستم بود پهلوان .حالا الان چی هستید این از وضع رانندگی کردن این ازوضع پوشش این از وضع رعایت حقوق دیگران به چه چیز خودتون مینازید.
کوروش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
0
1
بعضی از مردم ما فقط بلدن بگن من آنم که رستم بود پهلوان .حالا الان چی هستید این از وضع رانندگی کردن این ازوضع پوشش این از وضع رعایت حقوق دیگران به چه چیز خودتون مینازید.
منتقد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
0
0
دلت نمیاد پیام منو پخش کنی؟
یکم هم انتقاد بیاد جایی نمیگیره
نترس
هوادار کوروش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
0
0
آقای باهوش کروروش خودش خدای یگانه رو می پرستید و پیامبر خدا بود و آریایی ها تنها مردمی بودند که هیچگاه بت پرست نشد
کوروش نمی خواست به زوووور کسی رو وادار به بت پرستی کنه
شما ها خودتون این قدر بدعت رو دین گذاشتین که مردم رو از دین زده می کنین
کوروش حد اقلا چند قوم رو خدا پرست کرد ولی شما چی؟؟؟؟؟
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین