کد خبر: ۱۷۸۴۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۰
گزارش بولتن نيوز براي برخي نمايندگان محترم مجلس و مسئولين؛
روزآنلاين كه در فرانسه تاسيس شده و از كابينه هلند ارتزاق مي كند و از اسرائيليها خط مي گيرد و با وهابيون حشر و نشر دارد يك سايت خبري مستقل و متشكل از گروهي خبرنگار و سياسيون با خط فكري برانداز و همسو با سردمدارن رژيم صهيونيستي است كه برخي نمايندگان مجلس و مسئولين دوست دارند با آن مصاحبه كنند!.

گروه سياسي - در شناسنامه روز آنلاين آمده است: ‹‹روزنامه الکترونيکي "روز"، هر روز صبح به وقت ايران، بر روي اينترنت قرار مي گيرد. نخستين شماره روز، 15 ارديبهشت 1384 منتشر شد››.

به گزارش بولتن نيوز، اين روزنامه الكترونيكي، محصول مشترک جمعي از روزنامه نگاران فراري اصلاح طلب و برخي افراد سياسي معاند با نظام جمهوري اسلامي در داخل و خارج ايران است. و ناشر روز، گروه رسانه اي "ايران گويا" است که در 1 بهمن 1384 در کشور فرانسه به ثبت رسيده است.

تا پيش از اينكه فرانسوي ها در مذاكرات اخير چهره اصلي خود را بنمايانند احساس مي كرديم كه روزآنلايني ها و گردانندگان آن تنها مواجب بگير پارلمان هلند هستند ولي با به آغوش نتانياهو رفتن اولاند و فابيوس و مخالفتهاي شديد فرانسويها با امضاي تفاهمنامه بين ايران و گروه 1+5 ، پرده ها كنار رفت و مشخص شد كه روزآنلاينيها نه تنها تحت الحمايه پارلمان هلند هستند بلكه اصل و ريشه شكل گيري آنها به فرانسه و رژيم صهيونيستي برمي گردد.

در واقع مثلث هلند، فرانسه و اسرائيل با كمك فعالين سياسي ضد انقلاب و اپوزسيون فعال در داخل و خارج كشور نسبت به تشكيل يك گروه رسانه اي مخالف با نظام دست زده اند كه نزديك به هشت سال است براي سرنگوني انقلاب اسلامي و تشديد حملات بين المللي به ايران تلاش مي كنند.

در واقع تا قبل از رو شدن دست فرانسويها، ما فكر مي كرديم چنانچه بودجه روزآنلاین از سوی پارلمان هلند قطع شود، اسدی و ديگر همکاران اپوزسيون او باید به فکر جیره خواری و به راه اندازی منبع درآمدی تازه برای فراری های داخلي باشند. ليكن حالا معلوم شد كه پشت روزآنلاينيها به جاهاي مهمتر از پارلمان هلند گرم است و از اين جمله بايد به وزارت خارجه و شخص رئيس جمهور فرانسه و نتانياهو اشاره كنيم.

هوشنگ اسدی كه بنیان گذار روز آن لاین محسوب می شود. در 23 دی ماه 1329 در تهران متولد شد. در سال 1358 و همراه با عده ای از اخراج شدگان از کیهان، مجله آفتاب را تاسیس کرد اما پس از مدتی این مجله تعطیل و به روزنامه مردم رفت. وی در سال 1361 اولین بار بدلیل فعالیت های سیاسی ضد نظام دستگیر و پس از آزادی با نام مستعار بهار ایرانی از سال 1370 تا 80 سردبیر "مجله گزارش فیلم" شد. اما این مجله نیز بدلیل انتشار ویژه نامه بازجویی سعید امامی تعطیل شد و اسدی در سال 82 به همراه همسرش نوشابه امیری به پاریس مهاجرت کرد.

او در سال‌های مهاجرت، عضو موسس و شورای سردبیری روزآنلاین، روزنامه سبز و انجمن بین‌المللی روزنامه‌نگاران ایرانی بوده‌است. او با رسانه‌های گوناگون فارسی‌زبان، از جمله گویا، گذار، خلیج فارس، صبح امروز و میهن، به عنوان روزنامه‌نویس، نویسنده و فعال اجتماعی همکاری دارد.

اسدی با گردهم آوردن روزنامه نگاران اصلاح طلب فراری مانند علی افشاری، تقی رحمانی، فرشته قاضی، فریبا داوودی مهاجر، مهرانگیز کار و ... روز آنلاین را از 20 اردیبهشت سال 1384 راه اندازی کرده و برای دشمنی با نظام جمهوری اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نمی کند.

انتشار روزانه ده ها مقاله بر علیه افراد تاثیرگذار در جمهوری اسلامی، اخبار کذب و دروغ و ... تنها گوشه ای از فعالیت های روز آنلاین در حدود 8 سال فعالیت این رسانه ضد انقلاب است.

نگاهی به پرونده فعالین روزآنلاین منجمله علی افشاری، فرشته قاضی و سایر اعضای هیئت تحریریه، علامت های سوال وهدف از تاسیس چنین سایتی را برطرف می نماید.

گزارش روزآنلاين در باره فعاليتهاي ضد نظامي كه تا كنون انجام داده است:

جلال یعقوبی_ روزآنلاين، در طول هشت سال گذشته، بیش از هجده هزار گزارش خبری سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و بین‌المللی از ایران و جهان در "روز" منتشر شده است. بخش بزرگی از گزارش‌های منتشر شده در "روز" نوشته همکاران آن و بخشی نیز گزارش‌های مربوط به ایران در نشریات خارج از کشور را شامل می‌شود که بعد از ترجمه منتشر شده است.

بحران سازي اجتماعي

در این راستا یکی از اولین گزارشی هایی که از آرشیو ماه‌های اول فعالیت "روز" در دسترس است، با عنوان " آلودگی رامسر،خطر دارد یا نه؟" منتشر شده است. این گزارش پس از آن نوشته شد که رییس وقت سازمان محیط زیست خبر داده بود که میزان تششعات رادیو اکتیو در رامسر بسیار بیشتر از حد طبیعی است. گزارشگر تلاش کرده بود تا با کنار هم گذاردن اخبار رسمی منتشر شده، تصویری واقعی از خطر موجود در شهر رامسر را برای ساکنان آن را نشان دهد.

در اوایل سال 1386 و با گسترش طرح موسوم به مبارزه با بدحجابي و امنيت اخلاقي ، "روز" گزارش‌های زیادی را به این موضوع اختصاص داد و نشان داد که محمود احمدی‌نژاد نیز برخلاف شایعات، از این طرح حمایت می‌کند. از جمله در گزارشی با عنوان " زنان بدحجاب: خفاش شب و گرگ درنده" ابعاد حمایت رئیس‌جمهور وقت و دیگر راستگرایان ایران شرح داده شده بود.

و در گزارشی دیگر با عنوان " دانشگاه شیراز به تشنج کشیده شد" گسترش طرح مبارزه با بدحجابی که به دانشگاه‌ها کشیده شده بود، بررسی شده است.

این شیوه در مواجهه با اخبار در تمامی هشت سال گذشته تداوم داشت. از آنجا که بررسی همه گزارش‌های مهم روز در طی این سال‌ها ممکن نیست این نوشته را با بررسی چند گزارش‌ در سال 1392 به پایان خواهیم برد.

بحران سازي در انتخابات

از ابتدای سال 1392 تا کنون بیش از 1800 گزارش خبری در "روز" منتشر شده است. نگاه "روز" به انتخابات ایران از رویکردی کاملا متفاوت با نشریات داخل ایران برخوردار بود.

سعي گردانندگان روزآنلاین در بحران سازي در فضای سیاسی ایران، با نزدیک‌تر شدن روز انتخابات افزایش چشم‌گیری یافت و موجب واکنش‌های گسترده‌ای از سوی رسانه‌های داخل ایران شد. اشاره به چند نمونه از این واکنش‌ها برای توجه به اهمیت کار رسانه‌ای روزآنلاين كه مستقيما زير نظر هلند، فرانسه و اسرائيل و احتمالا وهابيون عربستان اداره مي شود، در ایران ضروری است.

به نوشته روزآنلاين، وبسایت "بولتن نیوز" و " مشرق‌نیوز"، ده‌ها گزارش از گفتگوها و گزارش‌های منتشر شده در "روز" منتشر کرده‌اند. از جمله وبسایت بولتن نیوز درباره یکی از گزارش‌های روز با عنوان "چرا رفسنجانی قربانی شد؟"

که اتفاقا ترجمه‌ای از یک مقاله خارجی است، نوشت: " [روز آنلاین] بنظر می رسد همان اندازه که از عدم احراز صلاحیت هاشمی ناراحت و مغموم است، از حضور جلیلی در عرصه انتخابات نیز ابراز نگرانی کرده است."

این سایت در گزارشی دیگر با عنوان " روزآنلاین و کلمه به دنبال آماده کردن جامعه برای آشوب در صورت شکست نماینده اصلاح طلب‌ها " نوشت: " هاشمی رفسنجانی آنگونه که روز آنلاین می گوید از رد صلاحیتش توسط شورای نگهبان دلگیر است و موضوع سن خود را تنها بهانه ای بیش نمی‌داند."

در همان ایام سایت مشرق‌نیوز، طی گزارشی با عنوان " تلاش ضد انقلاب براي خروج حسن روحانی از چارچوب‌ها " با اشاره به گزارش‌ها و یادداشت‌های منتشر شده در "روز" نوشته بود: " سناریو دیگری که از سوی برخی اصلاح طلبان پیگیری می‌شود انصراف عارف از عرصه انتخابات و اجماع جریان اصلاحات بر روی حسن روحانی است. در این سناریو حسن روحانی و عارف از حداکثر ظرفیت برنامه های تلویزیونی استفاده می‌‌کنند و بعد از پایان برنامه‌های تلویزیونی عارف، به نفع روحانی کناره‌گیری می‌کند. .. در این سناریو که این روزها بیشتر در سایت‌های ضد انقلاب نیز قابل مشاهده است، بر خلاف دوره‌های دیگر از مخاطبان خود می‌خواهند تا در انتخابات شرکت کنند و فرصت را برای بهبود شرایط از دست ندهند."

حتی گاه انتشار گزارش‌ها و تحلیل‌های روزآنلاین در وبسایت‌های راستگرای ایران، موجب اختلاف نظر آنان هم شده است. سایت رجا نیوز که در ایام انتخابات به تریبون گروه پایداری تبدیل شده بود، گزارشی با عنوان "روزآنلاین: سبد رای قالیباف با خاتمی یکی است " منتشر کرد و در آن نوشت: "سایت های ضد انقلاب در سناریوی مشترک به دنبال محبوبیت سازی برای چهره های اصلاح طلب به ویژه سید محمد خاتمی در فضای مجازی هستند."

بولتن نيوز یک ماه بعد از انتخابات نیز طی نوشته‌ای با عنوان " بعد از خرداد 92 تكليف كلمه و جرس و روزآنلاین چه مي‌شود!" پیش‌بینی کرد که اين سايتها به زودی تعطیل می‌شوند. نویسنده ناشناس بولت‌نیوز اضافه کرده بود:"این سایت ها در پوشش اخبار زندانیان سیاسی به منفعت زندانی و خانواده اش توجه نمی‌کنند."!

روز آنلاينيها در آخر گزارش خود نوشابه ديگري باز مي كنند و مي نويسند : "به نظر می‌رسد که وبسایت "روز" با وجود فیلترینگ بلافاصله آن در ایران و افزایش فشارها برای جلوگیری از هرگونه همکاری داخلی با آن، همچنان یکی از مهمترین رسانه‌های روزنامه‌نگاران مستقل ایران است که نه تنها می‌کوشد به تریبون جریانهای سیاسی و روشنفکری مستقل ایران تبدیل شود، بلکه با گزارشهای خبری گسترده خود از ایران، به یکی از تاثیرگذارترین رسانه‌های مجازی نیز تبدیل شده است".

اما نقد بولتن نيوز بر آنچه روزآنلايني ها به آن مباهات مي كنند اين است:

آيا سايتي كه به قول خود روزآنلاينيها در فرانسه تاسيس شده! و از كابينه هلند ارتزاق مي كند و از اسرائيليها خط مي گيرد و با وهابيون حشر و نشر دارد و ابراهيم نبوي ها و بهنودها و از اين قبيل در آن مي نويسند مي تواند يك سايت خبري مستقل و متشكل از گروهي خبرنگار اصلاح طلب مستقل و بدون خطوط فكري برانداز و همسو با سردمدارن رژيم صهيونيستي باشد.

آيا سايتي كه از ابتداي تشكيل آن، فرانسويها و كابينه هلند و اسرائيلي ها و به طور كلي بيگانگان حامي آن بوده اند و هستند مي تواند يك سايت خبري بدون سوء نيت باشد كه در عناد مستقيم با نظام جمهوري اسلامي نيست.

آيا وظيفه سايتهايي مانند بولتن نيوز تذكر دادن و اعلام هدف سايتهايي مانند روزانلاين در گرفتن مصاحبه از مسئولين است و وظيفه برخي مسئولين هم گوش ندادن و هر چه طولاني تر كردن مصاحبه هاي خود با اينگونه سايتهاي اپوزسيون خارج نشين!.

آيا وقت آن نيست كه افراد مسئول در نظام با اين گونه سايتها و كساني كه با آن همكاري مي كنند برخورد كند.

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۲
یاسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳۹۲/۰۸/۲۹ - ۱۲:۴۸
1
3
توهم توطئه !

سه کشور اسرائیل ( در حد کشور نیست ) و هلند و فرانسه بسیج شدن تا یه سایت رو ساپورت کنند ؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر :
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین