کد خبر: ۱۳۷۷۱۵
تعداد نظرات: ۶۰ نظر
تاریخ انتشار:

سازنده فیلم اهانت‌آمیز به پیامبر(ص) مسلمان شد

"ارنود فاندور" از راستگرایان افراطی پارلمان هلند و یکی از سازندگان فیلم اهانت‌آمیز به پیامبر (ص)، مسلمان شد.
به گزارش بولتن نیوز  به نقل از روزنامه سعودی "عکاظ آن لاین" این سازنده فیلم توهین‌آمیز به شخصیت پیامبر(ص) که خشم شدید مسلمانان سراسر دنیا را به دنبال داشت، پس از پذیرش اسلام، به زیارت حرمین شریفین مشرف شد.

وی از مسجد پیامبر (ص) زیارت کرد و وقتی به قبر پیامبر رسید اشک‌هایش جاری شد.

او درباره مسلمان شدنش اینگونه می‌گوید: واکنش مسلمانان به ساخت این فیلم موهن درباره پیامبر(ص)، بسیار شدید بود، وقتی این حجم گسترده اعتراضات و انتقادات درباره این فیلم را دیدم، سوالات بسیاری در ذهنم ایجاد شد که چرا مسلمانان به این میزان به دین و پیامبر خود عشق می‌ورزند و رمز این عشق چیست؟

برای این‌که جواب سوالاتم را بیابم شروع به تحقیق درباره دین اسلام کردم؛ هر چه پیش می‌رفتم متوجه می‌شدم که حزب سابقی که عضو آن بودم چه جرم بزرگی مرتکب شده است. هر چه آگاهی‌ام نسبت به این دین بیشتر می‌شد علاقه‌ام نیز به آن افزایش می‌یافت و تصمیم گرفتم خود را به مسلمانان هلند نزدیک کنم تا بیشتر با تعالیم این دین آشنا شوم. در نهایت به این نتیجه رسیدم که این دین حق است و مسلمان شدم.

"فاندور" با زیارت کوه احد، گفت: مطالب بسیاری درباره این مکان و جنگ آن خوانده‌ام و بسیار خوشحالم که امروز در این مکان هستم.



به نوشته‌ی روزنامه، فاندور پس از دیدار با امام جماعت مسجد نبوی، قرار است با امام جماعت مسجد قباء نیز ملاقات کند و پس از آن‌ برای ادای مناسک حج،‌ راهی مکه مکرمه خواهد شد.

وی در سخنانش گفت: وداع با مدینه برایم ناراحت کننده است،‌ اما خوشحالم که برای ادای حج عمره به مکه می‌روم و در زمان نزدیکی دوباره به زیارت این بقاع متبرک و مقدس خواهم آمد.

ساخت فیلم اهانت‌آمیز در هلند، با اعتراضات گسترده مسلمانان در سراسر کشورهای عربی و اروپا مواجه شد،‌ به نحوی که دامنه آن به استرالیا نیز رسید و در این تظاهرات که برخی از آنها به خشونت کشیده شد، هفت تن نیز در سراسر دنیا کشته شدند.

منبع: ایسنا

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۶۰
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
14
42
با این که سنی ها برادران ما هستند اما اگر حوزه و مبلغین ما هم مثل انها خوب عمل میکردند میتونست این فرد یا دیگران شیعه شوند..
فیلم اخیر توهین به پیامبر متاسفانه از کتب برادران اهل سنت استخراج شده ... امیدوارم ضمن حفظ وحدت مباحث علمی برای کنار گذاشتن مشکلات عقیدتی و مذهبی بین حوزه های ما و الازهر برگذار بشه .
پیک صبح
|
Germany
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
19
62
من که باور نمیکنم مسلمان شده باشه . فیلمشونه . یا از ترس جونشونه یا برنامه ی از پیش تعیین شده ای دارند.
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
خدا مي داند............
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
من مثبت دادم ولی الله اعلم.
مرتضي ام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
41
26
پدرسوخته خواسته از زير بار حكم اعدامش فرار كنه، غافل از اين كه اگر عابد روزگار هم شود، باز هم حكمش مرگ است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
منفي بافي جناب كم كان ادامه دارد.مثلا حالا خيلي اهل بصيرت شدي با اين نظر
als
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
با سلام،
حالا او خیلی چیزها را پشت پا زده و با "خود شکنی" به "بت شکنی" رسیده و اولین قدم را برداشته :
فاتقو الله و اصلحوا ذات بينكم و اطيعوا الله و رسوله ان كنتم مومنين.(انفال/1)
و قضاوت نهایی را به قاضی القضات رجوع کنیم که او بخشنده مهربان است.
مرتضي.ام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
توبه ايشان واقعي هم باشد، تفاوتي در حكم دنيوي ايشان ندارد جناب ناشناس. فقط آخرتش ختم به خير خواهد شد. اگر هم توبه‌اش سياسي باشد، كه آخرتش هم ديدني است. اين چه ربطي به بصيرت داشتن يا نداشتن دارد جناب ناشناس؟ حكمي الهي است.
كوچكترين ايراني
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
سلام ، آقا مرتضي كلا دشمنان دين اسلام ، هر كدومشون به تنهاي چندين پدر دارن ، منظور شما كدوم پدرشه ؟! من بمادرش لعنت ميكنم كه ظرف وجود اين حرام زاده بوده .

حضرت امام در مورد رشدي ملعون ، فرمودند : اگر عابد و زاهد دهر هم بشود باز حكمش اعدام است ، اينها با اين رفتارها ميخواهند قدرت پاسخگويي مسلمان را به سخره گرفته و از حساسيت ها بكاهند ، بعد تازه به اسم يك تازه مسلمان شروع به خيانت كنند ،‌ قطعا برنامه ريزي دارند براي ضربه به اسلام در آينده .
مرتضي.ام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
عليك سلام برادر كوچكترين ايراني عزيز. طنز و ريزبيني هوشمندانه‌اي بود. بدين ترتيب شد "دودمان سوخته"! :D
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
فكر نكنيد ادعاي روشن فكريم ميشه ولي:
فرقش با سلمان رشدي اينه كه سلمان رشدي ، مرتد فطري بوده ولي ايشون كه ابتدائا مسلمون نبودن. قرار گرفتن در فضاي ضد اسلامي خودبخود بر افراد جامعه تاثير ميذاره اون هم با اون فضاي تبليغاتي مهلك ، شما اگه دين واقعي داريد مي تونيد دين خودتون رو در اونجا مورد اختبار و آزمايش قرار بديد . چرا براي نظر دادن ملاك هاي اسلامي رو بررسي نميكنيم و هر آنچه به ذهنمان بياد رو بروز مي ديم؟ پيامبر بعد از فتح مكه چه كرد؟ خانه امثال ابوجهل را به عنوان خانه امن معرفي كرد ؟ شما بهتر از پيامبر مي دانيد؟
مرتضي.ام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
جناب ناشناس عزيز مثال خوبي زديد: پيامبر بعد از فتح مكه چه كرد؟ ايشان نام چهار نفر از كفار را بردند و دستور فرمودند هركجا آنها را ديديد، حتي اگر به پرده كعبه دخيل بسته بودند آنها را بگيريد و گردن بزنيد. مگر اين چهار نفر چه كرده بودند كه پيامبر فرمود با آنها چنين كنند؟ خيلي ساده: به ايشان زخم زبان مي‌زدند، مسلمانان را مسخره مي‌كردند، به آنها توهين مي‌نمودند و تبليغ فرهنگي ضد مسلمانان راه انداخته بودند.

گيريم اين آقا مسلمان شده است. بيايد برادريش را ثابت كند تا بعد. براي شروع، فيلم خود را در ملا عام و جلوي ديد دوربين‌هاي تلويزيوني آتش بزند و صريحا اعلام كند بنده اجازه پخش و نمايش اين اثر را به كسي نمي‌دهم و از اين به بعد هيچكس حق ندارد آن را در هيچ شبكه و سينمايي پخش نمايد. فعلا همين يك كار را بكند تا بعد در موردش تصميم بگيريم. آيا اين سخن، حرفي غير منطقي است و نبايد از او چنين انتظاري داشته باشيم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
پيامبر با اينكه علم به اسلام ظاهري ابوسفيان داشتند ولي بعد از فتح مكه خانه او را مكان امن قرار دادند.
فبِمَا رَحْمَةٍ مِّنَ اللّهِ لِنتَ لَهُمْ وَلَوْ كُنتَ فَظًّا غَلِيظَ الْقَلْبِ لاَنفَضُّواْ مِنْ حَوْلِكَ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَاسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَشَاوِرْهُمْ فِي الأَمْرِ فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَكَّلْ عَلَى اللّهِ إِنَّ اللّهَ يُحِبُّ الْمُتَوَكِّلِينَ

به قول اعراب شوي شوي ، ما هم كه نمي گوييم حتما اسلامش واقعي است . بلكه گذر زمان خود دليل مبرهن است.
بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
اقای ناشناس. پیامبر علم غیب داشته؛ چون میدونسته نوه ی او توسط پسر ابئو سفیان معلون به شهادت برسه با او کاری نداشته. همانطور که امام علی (ع) در صبح نوزده رمضان (روز قتل) رمضان در حالی که کمربندش را محکم بست می فرمایند: نمیشه از قضای الهی فرار کرد. من با مرتضی ام موافق ترم.
فاطمه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
ببخشید ولی باوجودی که جناب عالی ادعای دانایی می فرمایید ولی این موردی که می فرمایید مربوط به ارتداد هست نه سب النبی . فقها گفته‌اند؛ اگر از روی جهالت یا بر اثر غضب و خشم شدید دشنام دهد، حکم به ارتداد یا کفرش داده نمی‌شود و بر او حد ساب جاری نخواهد شد. (لنکرانى، موحدی، محمد فاضل،‌ جامع المسائل‌ عربی، ص 490)این آقا جاهل بوده لذا حد بر او جاری نمی شود برعکس سلمان رشدی که با وجود مسلمان بودن مرتکب آن اشتباه شد
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
17
15
بعد از هتاکی سلمان رشدی به کتاب مقدس مسلمانان
امام خمینی فرمود: این سگ نجس حتی اگر هفت بار با آب حوض کوثر هم شسته بشه باز نجسه و باید اعدامش کنید...

اینم یه سگ کثیفه مثله همون وهابیایی که کنارش ایستادن...

در ضمن در جواب نظر اول باس بگم اصلنم سنی ها برادر ما نیستن...

چون از دست اینها هم ائمه هم شیعه ها زجر کشیدن و جفا دیدن...

باس جواب پس بدن...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
اولا سنی ها برادران ما هستند دوما بهتره بدونی اولین کسی که برای حفظ وحدت سکوت کرد و از حقش گذشت امام علی بود ... بدون شک حضرت ماه و مراجع بیشتر از من و شما در این خصوص میفهمند پس لطفا کاسه داغ تر از اش نشید ...
مرتضي.ام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
اولا وهابيت با اهل تسنن تفاوت اساسي دارند. برادران اهل سنت دشمن ائمه نيستند، هرچند در مورد فروع با هم تضاد نظرهايي داريم. آيا شما دربست نظرتان مثل خواهر و برادر تني‌تان است و آيا به واسطه اين تفاوت نظر، ديگر با هم برادر و خواهر نيستيد؟

در ثاني شما چه كسي هستيد كه بالاي حكم ولايت و بزرگان دين حرف مي‌زنيد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
اگه يه كم مطالعاتت رو بالا ببري ، ميبيني كه بين مرتد فطري و شخصي كه اصلا مسلمان نبوده اسلام فرق گذاشته در اجراي احكام.
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
اگه با دقت بخونیش میبینی نوشتم توهین به کتاب مقدس مسلمانان که با این سگ کثیف وجه اشتراک دارن...
بحث ارتداد نبود...
در ضمن این و امثال این جونورا یه سگ کثیفن
چه تو و امثال تو توجیه کنین چه نکنین...
اگه نفهمیدی بازم بگم /..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
نه من نظري را كه منطقي و توهين باشه رو متوجه نمي شم ، معلومه نظر من رو متوجه نشدي ، بحث من اينه كه حكم ارتداد سلمان رشدي توسط امام ره به اين لحاظ بوده كه ايشون مسلمان بودن ورنه حكم ارتداد چه معنايي داشته؟و حكم مرتد فطري واضحه ، چون قرآن صراحت به قتل مرتد فطري داره ، ولي ايشون مسلمان نيستند و شايد توبه ايشان هم در دنيا و آخرت مورد عفو قرار گيرد. واي اگر زمام كشور به دست شما بيفته. اما اگر امام بود شايد همچين حكمي كه شما مي هيد را نمي دادن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
9
17
100درصد به علت ترس از کشته شدن توسط مسلمونا داره تقیه میکنه اگه راست میگه باید تا میتونه بی محابا حتی به قیمت کشته شدنش از اسراییل ابراز انزجار بکنه و
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
13
24
مسلمان نشد وهابی شد
مهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
7
14
آقاجوووووووووووووووووووووووووووووووون سلام گرگ بي طمع نيست توبه گرگ مرگه مرگ آقاجووووووووووووووووووون
كوچكترين ايراني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
4
11
سلام ، عزيزان رفتار اين پست فطرت رو ميشه اينجوري تحليل كرد ، اين فرد پست بعد از توهين به رسول اكرم صلوات الله عليه و آل و سلم ، و ضربه زدن به مقدسات اسلامي حالا آمده وهابي شده براي پيگيري چند هدف به شرح زير :

اول = اين شخص مسلمان نشده بلكه وهابي شده و فرق بسيار زيادي بين يك مسلمان و وهابي كافر كثيف وجود دارد.

دوم = ايشون از اين به بعد براي وهابيت كه همان اسلام شيطاني و انحراف اساسي در دين است تبيليغ خواهد كرد .

سوم = در اروپا كساني هستند كه دل در اسلامي شدن دارند و تمايل به اسلام خواهي و مسلمان شدن و اين فرد تمام آنها را با تبليغاتي كه برايشان خواهند كرد و با كمك رسانه ها ، همه را به وهابيت ترغيب خواهد كرد كه با اين كار هم اروپا را از كابوس مسلمان حقيقي شدن شهروندانش نجات خواهد داد و هم به گروه هاي ضد ديني مثل القاعده كمك خواهد كرد و روش القاعده هم معلومه ،‌فريب و به خورد دادن يك مشت مزخرف به بنام وهابيت و بعد از اغفال به خدمت گرفتن آنها براي اهداف استكبار .

چهارم = اين شخص با اينكار خود ، موقعيت تهديد را براحتي براي خود براي رسدن به اهدافش به موقعيت تبليغ تغير خواهد داد .

البته نكات ديگري هم هست كه بماند و بگذريم .
تنها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
4
10
خـــــــطــــــــرنــــــــاکتـــــــــــر شده!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
کارگر
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
سلام بهتر نیست نظرتان را واضح بیان کنید من در نظر شما توهین به مسلمانان می بینم ؟؟؟؟؟؟؟؟
تنها
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
چرا همچین فکری کردی! وقتی این آقا میخواسته یک فیلمی بسازه و در آن به پیامبر اسلام توهین کنه تحقیق نکرده !!گذاشته فیلمش رو ساخته به پدر معنوی یک میلیارد مسلمان که رسول مهر و رحمت است توهین کرده بعد که دیده چه تبعاتی پیدا کرده اومده میگه من تحقیق کردم پیامبر اسلام رو شناختم اومدم مسلمان شدم ! در صدر اسلام هم کسانی بودند که از ترس مسلمان شدند و بعد از پیامبر با امیر المومنین (ع) چه کردند جز انکار حق مسلم ایشان! جز انکار ولایتشان ! جز ستم بر اهل بیت ایشان که بعد از 1400 سال هنوز شیعه داغدار است .باز هم لازمه واضح تر بگم !!!!ا فقط نقاب مسلمانی زده حالا هر کاری کنه به اسم یک مسلمان میکنه برای همین خطرناکتر شده !!!
فرزانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
1
9
تروخدا انقدر زودباور نباشید..
استغفرا... ولی پیامبر ( ص ) رفیق فابریک این ملعون کثیف نبوده که اول باهاش یه شوخی خرکی کنه بعد بیاد بگه ببخشید میای آشتی؟
واقعا شرم آوره
خدا هدایتمون کنه اول خودمو بعد همه بقیه رو
کارگر
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
1
8
سلام
جناب آقای مرتضی من با نظر ناشناس عزیز بیشتر موافق هستم چون ما در روایات خود شنیدیم که پیامبر با فردی که خاکستر به سر حضرت ریختن چه کرد .ولی بااین گفته شما درباره تحریم کردن فیلم خودش موافقم
پاسخ ها
مرتضي.ام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
جناب كارگر عزيز اين كه شخص پيامبر ﴿صلي الله عليه و آله﴾ در مورد حق شخصي خود چه مي‌كردند با اين كه وظيفه‌ي ما در قبال توهين‌كنندگان به اين عزيزان چيست كاملا متفاوت است. درست مثل وظبفه‌اي كه ما در قبال مرتد مبلّغ داريم و وظيفه‌اي كه خداوند در قبال اين كثافت‌ها دارند.

اگر يك مرتد مبلّغ ﴿مثل سلمان رشدي ملعون﴾ واقعا توبه كند و عابد روزگار شود هم بايد كشته شود. اين وظيفه ما است، اما اين كه آيا خداوند از حق خود بگذرد يا نه به ما ربطي ندارد. فكر مي‌كنيد چرا حضرت علي ﴿عليه‌السلام﴾ وقتي مورد ضربت ابن ملجم لعنت الله عليه قرار گرفتند بلافاصله به امام حسن ﴿عليه‌السلام﴾ فرمودند به او برسيد، مراقبش باشيد، اگر من شهيد شدم فقط يك ضربت به او بزنيد و اگر شهيد نشدم "خودم مي‌دانم با او چه كنم"؟ چون با همان ضربت، امام چه شهيد مي‌شدند و چه نمي‌شدند حكم توهين او مرگ بود و اگر دستور صريح امام نبود، همان لحظه ابن ملجم به واسطه‌يعملش واجب القتل بود.

گذشته از اين، بنده نمي‌دانم آن زمان كه ابولهب لعنت الله عليه بر سر پيامبر خدا ﴿صل الله عليه و آله﴾ خاكستر مي‌ريخت حكم اين عمل چه بوده است و ساير مسلمانان چه وظيفه‌اي داشته‌اند، ولي قطعا مي‌دانيد كه پس از آن ماجرا خداوند سوره‌ي تبّت يدا ابي لهب را نازل فرمودند و اين يعني اوج خشم خداوند.

شايد اگر اين فيلمساز ﴿چون هنگام اين عمل كافر بوده و نه مرتد﴾ برادري خود را ثابت كند ﴿كاري كه تاكنون ابدا نكرده است و صرفا حرف زده و صرف حرف زدن نيز پاك كننده اعمال قابل جبران قبلي كسي نيست﴾، قتل او لازم نباشد ﴿در اين مورد بايد از مراجع استفتا نمود﴾. ولي تا جايي كه بنده مي‌دانم، حكم اين فرد نيز مانند مرتد مبلّغ است و او نيز حتي اگر واقعا توبه كرده باشد، چون توهين او عام و تبليغي بوده قتل او واجب است و صرفا آخرتش تضمين خواهد شد و از حساب و كتاب خدا رهايي مي‌بايد، ولي حكم دنيوي او براي ما تغييري نمي‌كند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
آقاي مرتضي ام ، چرا حكم جلال آل احمد ، كه مرتد فطري (نه ملي) بود و بعدها توبه كرد اجرا نشد؟ به هر حال امثال ابوسفيان در مقابل اسلام ايستادند و تقابل آنها هم با شخص پيامبر بوده و هم اسلام.
ضمن اينكه اگر رساله را مطالعه فرموده باشي ، مرتد ملي اعدام نميشود و توبه او پذيرفته مي شود چه رسد به اين شخص كه بالفطره كافر بوده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
البته در مورد آل احمد اين توضيح رو بدم كه درست است كه ايشان قبل از انقلاب درگذشتند ولي در يك خانواده روحاني بزرگ شده اند.
مرتضي.ام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
اولا بنده در مورد ارتداد جلال آل احمد چيزي نمي‌‌دانم و حاضر هم نيستم مثل جنابعالي به اين سادگي چنين نسبتي به كسي بدهم. اما فرض را بر اين مي‌گيرم كه سخن جنابعالي درست است.

در اين صورت باز هم پاسخ جنابعالي بسيار ساده است: چون حكم ارتداد ﴿از هر نوعش كه باشد﴾ في‌نفسه اعدام نيست! مگر خود خداوند در قرآن نفرموده است با تحقيق و تفكر مسلمان شويد؟. حال اگر قرار باشد هرگاه مسلمان‌زاده‌اي پس از تحقيق، دينش را عوض نمود او را بكشند كه اين آيه بي‌معني مي‌شود! شما شأن نزول آيه لا اكراه في الدين ﴿كه بسياري با كج فهمي و برخي ديگر شيطان صفتانه از آن سواستفاده مي‌كنند﴾ را مطالعه بفرماييد. اصلا اين آيه براي همين نازل شد كه پدري به رسول خدا ﴿صل الله عليه و آله﴾ شكايت نمود كه فرزندم از اسلام برگشته است و آيه آمد اجباري در دين نيست. آزادش بگذاريد. خود ما مي‌دانيم آن دنيا با او چه كنيم و شما در اين دنيا به او كاري نداشته باشيد.

آن ارتدادي باعث اعدام مي‌شود كه فرد مرتد، به تبليغ كار خود بپردازد و بكوشد ديگران را نيز دنبال خود بكشد. اگر دقت مي‌فرموديد بنده نيز در پاسخ خود به "مرتد مبلّغ" اشاره كرده بودم. شخصي كه صرفا براي خودش ديني دارد و دارد زندگي‌اش را مي‌كند و كاري به كسي ندارد را كه اعدامش نمي‌كنند. اگر اينگونه بود كه بايد همه غير مسلمانان را گردن مي‌زديم، در حالي كه در تمام طول تاريخ، هميشه غيرمسلمانان با مسلمانان مراوده داشته‌اند و هيچ مشكلي هم در بين نبوده است.

البته توهين به ائمه و معصومين عليه‌السلام ﴿يا ناصبي بودن﴾ متفاوت از ارتداد است و خود بحث مفصلي را مي‌طلبد و احكام مخصوص خود را دارد.

ضمنا توصيه برادرانه بنده اين است كه راه خود را با احكام مراجع تقليد همسان نماييد و نه چرا براي اين اجرا شد، براي آن ديگري نشد! اگر بخواهيد از عملكرد مجريان راه صحيح را بيابيد، مسلماني خواهيد شد آش شله قلمكار كه مگو و مپرس! :P
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
چون زبان همديگر را متوجه نمي شويم ، سكوت مي كنم فقط با دقت مطلب من رو دوباره بخون.
مرتضي.ام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
صلاح از ما چه می‌جویی؟ که مستان را صلا گفتیم!
به دور نرگس مستت سلامت را دعا گفتیم
در میخانه‌ام بگشا که هیچ از خانقه نگشود
گرت باور بود ور نه، سخن این بود و ما گفتیم
﴿حافظ﴾
نرگس سادات
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
جناب ناشناس امام (ره) حکم ارتداد سلمان رشدی را محدود به خود ملعونش نکردند بلکه فرمودند کسانی که در انتشار این کتاب آگاهانه فعالیت داشتند هم مرتد هستند. مگر آنها هم مسلمان بودند؟
متینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
3
9
کسی که توبه میکنه واز خطای گذشته پشیمانه باید خطاش رو جبران کنه،آیا این شخص این کار رو کرده؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
2
10
ببخشیدها جواب خبرتون نباشه ولی صد بار غلط کرد با جدو آبادش اسلامش باشه واسه عمه ش
شکیلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
2
6
جهت اطلاع هلندتنها کشور اروپاییست که یهودیان زیادی در انجا زندگی میکنندو مرکزاکثر تراستها وکارتلهای بزرگ نفتی وغیرنفتی حامی اسرائیل است شرکتهایی چون شل ونستله و... پس یقین بدانید مسلمان شدن یک یهودی راست گرای افراطی یعنی مسلمان شدن یک صهیونیست افراطی که این امرقطعامحال است واسلام اوردن ایشان یعنی جاسوس نفوذی وتخریب چهره اسلام در غرب
کبود تر از یاس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
4
8
یا ایهاالناس!..یا ایهالناس!....ای مسلمان, ای برادر صدای محمد رسوالله را بشنو اشهدان لا اله الا الله.اشهدان محمدا رسول الله.واشهدان علیا ولی الله.!
پس اگر سازنده فیلم توهین آمیز به رسوالله رادرمسلمانیش پزیرفتند.برتمام مرجع جهان واجب است که شستن سگ را بایکبارآب زدن پاک بدانند!!
هروقت سگ پاک شد فاندور هم پاک میشود!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
1
5
مسلمانان، مسلمانان، مسلماني زسر گيريد
كه كفر از شرم يار من مسلمان‌وار مي‌آيد.

غفرالله لنا و لكم
زيبا
|
Germany
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
1
8
فقط ميتونم بگم اللّهم عجل لوليك الفرج خدايا هر چه زودتر ظهور آقا امام زمان (عج) رو برسون تا تمام دشمنان واقعى اسلام رو نابود كنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
2
9
شما هم اين را مثل اون بازيگر بزرگ نكنيد فردا ميره به ريش همه ميخنده ميگه من كفتم خوشم اومده نه اينكه مسلمان شدم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
3
7
این عیاشان هوس ران سعودی چه می دانند پیامبر و اسلام چه هستند فقط در ظاهر مسلمانند ولی درباطن آنها از خوک کثیف ترند این نمایش را اجرا کرده اند که جانٍ آن گراز هم جنس خود (سازنده فیلم )را نجات دهند.
ياسين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
4
6
ديروز با فيلمش امروز با دينش فردا با جهادش با اسلام عزيز خواهد جنگيد. نفرين خدا ورسولش بر او باد.عرب جاهلي بالشگر اباصفيان فرق ميكند.اواگاهانه به جنگ عليه اسلام بر خاست.براي فرج اقا دعا كنيد (كلام بنده نفوس خداست.)
titi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۵
1
9
مسلمان شدن به سبک سیاق وهابی ..... چه فایده ... خدا وهابی های ملعون رو از زمین برداره
rezwan
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۵
0
5
اصلا کی گفت وهابی ها مسلمونن
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
7
0
نکنه فکر کردی بهشت خدا رو فقط ما چند میلیون پر میکنیم یاد بگیریم به اعتقاد کسی نتازیم اگر شیعه شده بود ملعون کثیف نبود
نسرین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
0
2
ایجان چقد پیامبر مهربونه هدایت ی نفرو به قیمت توهین بخودش معامله میکنه الحق که رحمت للعالمینه
باور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
1
0
چه خوبه ادم این قدر زود متحول شه
الیاس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
0
1
به نطر من یه سیاست هست تا شاید بتونه از رافت اسلامی استفاده کته خدا لعنتش کنه
به عاشق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
0
0
همینکه مسلمان شده خیلی ولی یادتان باشه "توبه گرگ مرگ است"
احمد
|
Afghanistan
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
0
0
خداکنه که تنها از ترس خشم مسلمانان و حفظ جانش مسلمانی را انتخاب نکرده باشه سخن اینها چندان اعتبار ندارد
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
0
0
برادرم هدف از اسلام و ایمان پرورش انسانیت می باشد من وظیفه دارم برادریم را طبق فرمایشات رسول الله و ائمه ثابت کنم بقیه با خدا می باشد به قول ائمه (ع ) دین ندارید لاقل آزادمرد باشید بنابراین ما حق نداریم به هیچ کس توهین کنیم در ژاپن یک واحد درسی در دانشگاه پاس می کنند احترام به اعتقادات ادیان ، آنها چکار می کنند ما چکار میکنیم خدا عاقبت مارا به خیر کند
حبیب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
0
0
با سلام.اول شما این اقا را بشناسین بعد در موردش قضاوت کنین.این اقا اصلا سازنده و کارگردان فیلم نیست فقط یه دست اندرکار بوده و جزءحزب مخالفان مسلمانان بوده.کسی نبوده که بخواددبه خاطر ساخت این فیلم اعدام بشه که شما میگین به خاطر فرار از اعدام مسلمان شده
دوست دار دین وایمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
0
0
واقعا که بیشرمانس پس همه با هم مرگ بر امریکا
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
0
0
الحمدالله
خدارو شكر هدايت شد!
لیلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۴
0
0
من عاشق محمد (ص )هستم❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤...........
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۰
0
0
سلام خدمت دوستان عزیز همه ما باید بدونیم که به راحتی نمیشه حکم اعدام برای کسی داد مخصوصا کسی که اصلا اون رو به خوبی نمیشناسیم حالا کیه که با اطمینان بگه حکم اعدامی که صادر میکنه مورد قبول خداست در کل گذر زمان خیلی بهتر مشخص میکنه که ما چه حکمی بدیم ولی لطفا افراط نکنیم اگه اعدامش میکنین چطور میخواین فرصت جبران بهش بدین...
اما در مورد نظر اقا مهدی باید بگم که دهان مسلمانی که اینقدر سگ توش زندگی کنه از دهان شیطانم بدتره کجای اسلام گفتن که ما اینقدر بد دهن و افراطی باشیم
در مورد نظر اقا مهدی در مورد اهل سنت باید بگم که کاملا درسته شما که این همه سگ تو دهنتون ریخته نتنها برادر اهل سنت نیستین بلکه به جرات میگویم برادران اهل تشیع هم شما را برادر خود نمیدانند...
پیامبر ما رحمته للعالمین است دقت کنیین
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین