کد خبر: ۱۱۶۴۱۹
تعداد نظرات: ۷۳ نظر
تاریخ انتشار:
حكومتهاي اسلامي نبايد بيت المال را براي جلال و جبروت خودشان صرف كنند

پاسخ امام خمینی به خرید هامر در استانداری آذربایجان شرقی و دهن‌کجی به افکار عمومی

استانداري آذربايجان شرقي به دنبال پيگيري هاي خبري، به جاي تكذيب اين خبر، اعلام كرده بود كه توضيحي در اين باره ندارد و خيلي مطمئن، نيازي به پاسخگويي نديده است و كام افكار عمومي آنجا زهرمار مي شود كه نماينده تبريز در مجلس نيز در واكنش به اين مسئله مي گويد كه " استانداری آذربایجان شرقی دو دستگاه هامر دارد و این مساله خاصی نیست که بخواهند برایش توضیح دهند".

گروه اجتماعی ـ حكومتهاى اسلامى بايد بيت المال مسلمين را براى جلال و جبروت خودشان صرف نكنند. آنهايى هم كه مى‏خواهند خودشان را حفظ كنند، بايد بدانند كه گاهى با يك اتومبيل پيكان بهتر مى‏توانند محفوظ باشند تا وسيله ديگر؛ بزرگى شما آقايان به دنيا نيست، بزرگى شما به آخرت است. اگر خداى نخواسته، نفوس اين مردم از ما منحرف بشود، ضرر آن براى ما تنها نيست، بلكه براى اسلام است.

به گزارش بولتن نیوز، نمايش تصاويري از خودروي هامر با پلاك دولتي از تلويزيون و پوشش این خبر توسط پایگاه خبری بولتن نیوز، که موجب شد تعلق این خودرو به استانداري آذربايجان شرقي مشخص شود، جلوه اي ديگر از رسوخ تشريفات در دستگاه هاي دولتي را به نمايش گذاشت كه قرار بود در جمهوري اسلامي از اين مسائل پرهيز نمايند. تلخ تر آنجا بود كه استانداري آذربايجان شرقي به دنبال پيگيري هاي خبري، به جاي تكذيب اين خبر، اعلام كرده بود كه توضيحي در اين باره ندارد و خيلي مطمئن، نيازي به پاسخگويي نديده است و كام افكار عمومي آنجا زهرمار مي شود كه نماينده تبريز در مجلس نيز در واكنش به اين مسئله مي گويد كه " استانداری آذربایجان شرقی دو دستگاه هامر دارد و این مساله خاصی نیست که بخواهند برایش توضیح دهند".

در ادامه بدون هيچ توضيحي و براي جلوگيري از تصديع وقت خوانندگان بخش هايي از دو سخنراني بنيانگذار جمهوري اسلامي مي آيد و قضاوت خوانندگان سپرده مي شود.

حضرت روح الله، 25 تير 1364 در ديدار اعضاي مجلس خبرگان رهبري به مناسبت سومين اجلاس سالانه آنان، در تبيين اهميت ساده زيستي و ضرورت دوري مسئولان از تجملگرايي مي فرمايند: "از اهم مسائلى كه بايد تذكر بدهم، مسئله‏اى است كه به همه روحانيت و دست اندركاران كشور مربوط مى‏شود و هميشه نگران آن هستم كه مبادا اين مردمى كه همه چيزشان را فدا كردند و به اسلام خدمت نموده و به ما منّت گذاشتند، به واسطه اعمال ما از ما نگران بشوند، زيرا آن چيزى كه مردم از ما توقع داشته و دارند و به واسطه آن دنبال ما و شما آمده‏اند و اسلام را ترويج نموده و جمهورى اسلامى را بپا كردند و طاغوت را از ميان بردند، كيفيت زندگى اهل علم است.

اگر خداى نخواسته، مردم ببينند كه آقايان وضع خودشان را تغيير داده‏اند، عمارت درست كرده‏اند و رفت و آمدهايشان مناسب شأن روحانيت نيست و آن چيزى را كه نسبت به روحانيت در دلشان بوده است از دست بدهند، از دست دادن آن همان و از بين رفتن اسلام و جمهورى اسلامى همان."

نيازي به توضيح نيست چنانكه خود امام خميني (ره) در ابتدا همه دست اندركاران كشور را در كنار روحانيت مخاطب قرار داده اند، در توصيه هاي بعدي نيز مسئولان غيرملبس به لباس روحانيت را استثنا نكرده اند.

"البته من اين نكته را عرض كنم، يك دسته‏اى كه در معرض خطر هستند بايد خودشان را حفظ كنند، ولى همين‏ها هم بايد مواظب باشند كه زايد بر ميزان نباشد. شما گمان نكنيد كه اگر با چندين اتومبيل بيرون بياييد وجهه‏تان پيش مردم بزرگ مى‏شود، آن چيزى كه مردم به آن توجه دارند و موافق مذاق عامه است، اينكه زندگى شما ساده باشد، همان طورى كه سران اسلام و پيغمبر اسلام و اميرالمؤمنين و ائمه ما زندگى‏شان ساده و عادى بود بلكه پايين‏تر از عادى.

آنها هم كه جمهورى اسلامى را بپا كردند، مردم عادى هستند، و كسانى كه بالابالاها نشسته‏اند، هيچ دخالتى در اين مسائل نداشته و ندارند. اين مردم بازار و كشاورز و كارگران كارخانه‏ها و طبقات ضعيف- به حسب دنيا و قوى به حسب آخرت- هستند كه اين توقع را دارند كه اگر خداى نخواسته، نفوس اين مردم از ما منحرف بشود، ضرر آن براى ما تنها نيست، بلكه براى اسلام است. و ما بايد حفظ كنيم آنهايى را كه اسلام و جمهورى اسلامى را نگه داشته‏اند و بعد از اين هم نگه خواهند داشت، و حفظ آن به اين است كه زندگى ما ساده و عادى باشد. آنهايى هم كه مى‏خواهند خودشان را حفظ كنند، بايد بدانند كه گاهى با يك اتومبيل پيكان بهتر مى‏توانند محفوظ باشند تا وسيله ديگر."

"... بزرگى شما آقايان به دنيا نيست، بزرگى شما به آخرت است، و اينكه پيش خدا آبرومند باشيد. و اين يك مسئله مهمى است كه دخالت در حفظ جمهورى اسلامى دارد."

ايشان همچنين در 13 شهريور 1364 و در مراسم تنفيذ حكم رياست جمهوري مقام معظم رهبري به عنوان رئيس جمهور وقت، پس از سخنان بسيار كوتاهي در تبريك عيد سعيد غدير خم كه مصادف با اين مراسم بوده است، مي فرمايد: ... به فال نيك مى‏گيرم كه در يك همچو روز بزرگى، مسئله تنفيذ صورت گرفت. بايد عرض كنم كه مصادف با اين يوم، مسئوليتهاى بزرگى در پيش دارد. حكومت، حكومت حضرت امير- سلام اللَّه عليه- و وضع حكومت او را ما در نظر بگيريم، و كسانى كه در حكومت هستند و در دستگاههاى دولتى هستند، سيره آن بزرگوار را در نظر بگيرند و ببينند كه بايد چه بكنند."

"... به طورى كه نقل كردند در يكى از چيزهايى كه به بعض از عمال خودشان نوشتند، نوشته‏اند كه: «سر قلمها را نازك بگيريد، سطرها را نزديك هم بنويسيد، از چيزهايى كه فايده ندارد، احتراز كنيد». اين يك دستورى هست براى همه؛ يعنى، دستورى هست براى كسانى كه در بيت المال دست دارند. اينطور حضرت امير- سلام اللَّه عليه- در وقت حكومتش دستور مى‏دهد براى صرفه جويى. او مضايقه مى‏كند كه در يك صفحه كه مى‏شود ده سطر نوشت، پنج سطر نوشته بشود؛ يك قلم كه مى‏تواند آن مركّبى كه در آن وقت بوده است صرف كند، سرش ريزه باشد تا كم صرف بشود، حرفهاى غير اصولى نوشته نشود، كه صرفه واقع بشود."

توجه مي كنيد كه امام خميني (ره) كه خود از سلاله پاك حضرت علي (ع) است، به تبعيت از ايشان توصيه مي كنند كه حتي از نوشتن حرفهاي غير اصولي صرفنظر شود، تا صرفه جويي واقع بشود. اگر حجم غيرمعقول مكاتبات اداري در كشور را در كنار اين حرف قرار دهيم، چه رخ خواهد داد؟ اگر ولنگاري هايي كه در دستگاههاي دولتي و از جيب بيت المال صورت مي گيرد را بر كاغذ بنويسيم آيا خود اصراف هست يا نيست؟

حضرت روح الله مي فرمايد: "چه كنيم با بيت المال مسلمين؟ وظيفه حكومتها چيست با بيت المال مسلمين؟ اين مسئله، مسئله اين نيست كه در آن وقت و در حكومت حضرت امير باشد؛ اين دستور است در طول تاريخ براى كسانى كه متكفل حكومت هستند كه تا اندازه ممكن در بيت المال تصرف نكنند، يك دِرهَمش در آن طرف حساب دارد. بايد حساب بدهيم، بايد در پيشگاه خداى تبارك و تعالى، در كارهايى كه مى‏كنيم، تصرفهايى كه در بيت المال مى‏كنيم، بايد بعد حساب بدهيم چرا؟ زياده روى شده باشد، مجازات دارد؛ عدالت شده باشد، مجازات خير دارد. بيت المال مسلمين را بزرگ بشماريد.

حكومتهاى اسلامى بايد بيت المال مسلمين را براى جلال و جبروت خودشان صرف نكنند، بيت المال مسلمين صرف آن چيزى بشود كه براى مسلمين است.

... حتى مطبوعات بايد اين توجه را داشته باشند كه چيزهايى كه براى ملت مفيد نيست در روزنامه‏ها ننويسند، كاغذ صرف اين نكنند، وقت صرف اين نكنند. بايد راديو- تلويزيون توجه به اين معنا داشته باشد كه اين از بيت المال مسلمين است، بايد وقتش صرف چيزهايى كه مربوط به مصالح مسلمين نيست، نشود، مسئوليت دارد اينها.

بايد اشخاصى كه، مقاماتى كه هستند، ملاحظه كنند كه به اندازه ضرورت مشاور بگيرند، به اندازه ضرورت خدمتگزار بگيرند، نه به اندازه دلخواه. و اين معنا را بايد همه ما بدانيم كه دلخواه هاى ما آخر ندارد.

بزرگترين [سرمايه‏] تقواست كه قرآن و حديث در آن، آن قدر پافشارى كردند كه انسان متقى باشد، مواظب خودش باشد، كه نبادا با زبانش، با چشمش، با گوشش به مردم ظلم كند. عدالت را اجرا كنيد، عدالت را براى ديگران نخواهيد، خودتان هم بخواهيد. در رفتار عدالت داشته باشيد، در گفتار عدالت داشته باشيد، تشريفات را كم كنيد، و اين ملت را خدمتگزار باشيد.

و از همه رخدادهاي پيرامون اين واقعه، تلخ تر آن است كه افكارعمومي و رسانه ها به عنوان مدعيان نمايندگي افكارعمومي، در اين ماجرا، زبان به كام گرفته اند و دم برنياورده اند، چرا كه چنين رخدادهايي ديگر در جمهوري اسلامي هم گويا تبديل به عادت و روالي عادي شده است.

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۷۳
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
37
53
درود بر روان پاک امام خمینی.
پاسخ ها
کیا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
اسلام.اسلام.اسلام.........
مسولین، مردم،توجه داشته باشید.
شمس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
با سلام،
جناب کیا !
این اتومبیل ، خود روی تشریفات است که از انواع مشابه آن برای استقبال از مهمانان ویژه یا بقول معروف VIP استفاده می شود.
اگر کامنت شما ذیل کامنت کاربر اصلی ساعت 20:19 تحت عنوان "درود بر روان پاک امام خمینی" نبود حتما یک بارم منفی از بنده می گرفتید
yoni
|
UNITED STATES
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
4
44
این که چیزی نیست !!!!
وای به روزی که پرده برافتد!!!!!
پاسخ ها
میلاد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
دوستان عزیز قیمت یک دستگاه هامر در آمریکا الان چیزی حدود150000هزار دلار است دیگه خودتون حساب کنید ایران بیاد چقدر میشه
شاهد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
44
7
ستاد حوادث غیرمترقبه همه استان ها از این خودرو یک دستگاه دارند و از بودجه استانداری ها خریداری نشده و استاندار برای سر کشی به روستاهای دور دست از این خوردورو استفاده می کنند و بیشترین استفاده از این خودرو در زمان زلزله ورزقان بود
پاسخ ها
امیر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
دوست عزیز چرا توجیه می کنی؟ کار این اتومبیل میلیاردی رو اتومبیل هایی مثل تویوتای هایلوکس که در اختیار دیگر ارگان ها هست هم می تونه انجام بده لطفا با آوردن نام مناطق محروم زلزله زده و فواید آن در آنجا قصد منحرف کردن ذهن دیگران را نکنید!!! نه می خاید تو شرایط مناطق زلزله زده هم به درد نخوره این ماشینا؟؟؟!
رضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
عزیز من این خودرو میلیاردی نیست و نهایتا هم قیمت تویوتا هایلوکس هست و از تویوتا لندکروز ارزونتره
مدیر پایگاه شما لطف می کنید قیمتش را بگویید ؟
ناشناس 3
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
البته یک میلیارد و پانصد میلیون تومان پولی نیست اما فکر کنم بشه با این پول شرف خرید (شما بخوانید10000 بخاری برای کلاسهای درس کودکان)
آقای شاهد جناب رضا خان کتبی وجود داره به نام نهج البلاغه فکر میکنم مطالعش برای شما مفید باشه
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
چنین چیزی نسیت وفقط 5 استانداری دارند و استان ذکر شده 2 تا ؟
امید(اصفهان)
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
اینم قیمتش

http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%87%D8%A7%D9%85%D8%B1_%D8%A7%DA%86%DB%B3
محمد1
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
23
33
حرف امام رافقط بسیجیهای مومن گوش میدهند.نه مقامات الااندکی.
امین
|
SWITZERLAND
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
5
33
حالا این هامر مگه چنده؟! برای ما مستضعفین که از این چیزها خبر نداریم یکم بیشتر توضیح بدید!
دادا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
8
23
به نظرم اين اتفاقات ناشي از اينه كه همه آرمان ها و ديدگاه هاي امام خميني ناديده گرفته مي شود اما نمايندگان مجلس يكصدا در برابر تغيير تيتراژ اخبار ساعت 19 شبكه يك كه اسم امام در آن حذف شده بود، خروش كردند.
متاسفانه تلويزيون براي پاره شدن عكس امام خميني غوغا مي كنه تا احساسات مردم رو تحريك و تهييج كنه و اما در برابر ناديده گرفته شدن نظرات و زحمات امام زبان در كام نشانده
يا علي
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
24
17
حالا این ماشین اگر در تهران بود باز هم به تصویر میکشیدند . آذربایجان اوشاخی
پاسخ ها
شمس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
با سلام،
با عناوینی چون "آذربایجان اوشاخی" و با این تفکر کوته بینانه این چنینی، جفای بزرگی در حق مردمان بخش بزرگی از سرزمینم می کنید که در طول تاریخ دیرینه کشور ، همیشه به سرفرازی میهن اندیشیده و مبارزه کرده اند.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
خیییییییییییییییییییییییییییییلی تعطیلی
خدایا همه ما رو هدایت کن
سهیلا سادات
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
بنده با جناب شمس هزار درصد موافقم .
عادل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
24
13
این خودرو را استانداری آذربایجان شرقی خریداری نکرده است بلکه تعدادی هامر را بخش حوادث غیر مترقبه وزارت کشور به چند استان که دارای مسیر های صعب العبور هستند تحویل داده است در ضمن اگر مال اصفهان بود هم اینچنین جیغ و داد و وا بیت المال می کردید
پاسخ ها
حمید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
به اصفهان چه ربطی داره شما ابهای منتهی به دریاچه رضاییه را چه کشاورزی صنعت استفاده می کنید و تا دریاچه می خشکه وا مصیبتا سر می دهید ولی اصفهانیها حقه اب شرب و کشاورزیشان را دولتهای سازندگی و اصلاحات تقسیم کردند در استانهای یزد کرمان و... تا رودخانه . گاوخونی خشک شد صداشان در نیامد
شمس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
با سلام،
دنبال جنگ حیدری بناشیم "همه جای ایران سرای من است" .
از حشک شدن "گاو خونی" دلمان خون می شود و از حشک شدن "دریاچه ارومیه" چشم مان اشک بار
همت کنیم با مدیریت صحیح منابع زیر زمینی، رو زمینی و منابع انسانی سرزنده و خلاق کشور را آباد کنیم.
چکش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
الان مفتخرند که صدایشان در نیامد؟!!! یک دریاچه متعلق به محدودهء خاصی نیست که صدایشان در بیاید یا نیاید. خشک شدن یک دریاچه در نقشهء ایران علاوه بر نشان دادن بی مسوولیتی و عدم مدیریت در بحران ها، نقش بسزایی در اکوسیستم منطقهء بزرگتری از محدودهء مثلا اصفهان یا ارومیه دارد. با جناب شمس موافقم.
امید(اصفهان)
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
ای بابا جواب شما چندتا نظر پایینتر دادم اقا عادل.

چه صیغه ایه که عزیزان ما در اذربایجان تا یه بحثی میشه میگن اگه اصفهانم بود اینطوری میگفتین رو خدامیدونه

در ضمن افا حمید گل کشاورزای اصفهانی هم بیکار نشستن. چندین بار اعتراض و تجمع کردن ولی نتیجه ای حاصل نشد.

یه ورزشگاه میخان بسازن برا اصفهان 22 ساله دارن میسازن و شده شوژه هر هفته برنامه نود

یه سالن اجلاس سران میخاستن تو اصفهان بسازن که نمایندگان محترم مجلس بودجه این طرحو تصویب نکردند و ساخت اون در اواسط کار تعطیل شد

ولی شهرداری اصفهان گفت که با هزینه مالیات مردم اصفهان این سالن رو تکمیل میکنه.

قصه ابو و خشکی زاینده رود هم که قصه جداییه.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
اتفاقا استانداری اصفهان هم یکیش را داره مثل خوزستان ومشهد و..
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
3
13
باباجون من مسئول میشناسم ماشین پلاک اداره رو شبها برای تفرج با دوستان و حرفهای سیاسی بر میداشت میرفت صفا
پاسخ ها
سهیلا سادات
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
از این دست افراد کم نیستند متاسفانه .
اتفاقا عید امسال یه پراید با پلاک دولتی که راننده یک اقا بود و سرنشینان چهار خانم ، به ماشین ما زد ما هم از کنار قضیه گذشتیم اما نمیدونم با وجود مقصر بودن راننده خسارت به ماشین بیت المال رو از جیب مبارک میدهند یا از جیب بیت المال ؟
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
2
17
با سلام
ماشین امریکایی چطوری شماره شده؟ جای تعجب دارد.فقط در خوزستان پلاک اروند شماره میشود.
آزاد
|
UNITED STATES
|
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
2
24
امام علی(ع):حکومت هر زمان لایق مردم همان زمان است.
بهروز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
3
17
حضرت علی (ع) دست برادر خود را بخاطر بیت الوال داغ کرد.
از علی آموز اخلاص عمل.
بنی آدم اعضای یکدیگرند .......................
پاسخ ها
امیر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
فدای ادبت.آقا بهروز گل.
شمس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
با سلام،
جناب بهروز !
پلاک ماشین ، پلاک عمومی است و بنا بنقل خبر به یک سازمان دولتی تعلق دارد و حتما هم برای احتیاجات و نیازهای سازمانی است.
نشان دادن گرمی آتش به دست عقیل از سوی حضرت علی (ع) برای درخواست دست اندازی به بیت المال بوده است و الا اگر دست اندازی صورت گرفته بود حسب اعتقادات بند انگشتان قطع می گردید تا عبرتی باشد برای آنهایی که بعلت برخی وابستگی ها و تعلقاتشان به سلاطین و یا سلسله ها در طول تاریخ احساس حاشیه امنیت کرده اند.
عطرین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
بنی آدم اعضای یک پیکرند ..................... ( نه یکدیگر تطفا دقت بفرمایید)
فرهاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
2
11
تعجب و تاسف واقعي اينجاست كه استاندار بعنوان نماينده قوه مجريه و نماينده مجلس كه اتفاقا از.......... نيز بوده بعنوان قوه مقننه نه تنها اين نوع اقدامات را تقبيح نكرده و عذر خواهي نمي كنند بلكه آن را مسئله عادي قلمداد مي كنند .
اگر مشت را نمونه خروار بگيريم كاملا ناراحتي مردم آذربايجان ازوضعيت استان و نحوه رسيدگي به زلزله زدگان كاملا مشخص مي شود
همراه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
14
6
مرگ بر آمریکا مرگ بر اسراییل خون آشام مرگ بر انگلیس درود بر ایرانننننننننننننن
پاسخ ها
ناشناس 3
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
منظورت اینه که دیگه هامر جنرال موتور آمریکایی که برای صهیونیستهاست و در سال تولید ملی هستیم رو نخریم؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
درود بر انسان های آزاده با هر ملیتی و دینی.
شمس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
12
4
با سلام،
این قبیل خودروها و یا خودروهای مشابه دیگر که به نام "خودروهای تشریفات" شناخته میشوند ، از آنها در غالب سازمان ها و ادارات و شرکت ها برای ایاب و ذهاب و استقبال از مهمانان خارجی رده بالا استفاده میشود که هیچ ایرادی به آن مترتب نیست چون از نظر فرهنگی و آداب و سنن به آن افراد این احساس دست می دهد که مورد توجه هستند و حضورشان را شما مغتنم شمرده اید.
استقبال این چنینی مورد پسند آنها واقع می شود و عملا بر جو مذاکرات و گفتگو ها اثر مثبت دارد.
اتوموبیل های خیلی لوکس تر و گرانقیمت تر از این خودرو زیر پای برخی از افراد بویژه برخی از تازه بدوران رسیده ها قرار دارد حالا چرا گیر به خودروی استانداری داده شده است الله اعلم
پاسخ ها
als
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
با سلام،
یا باید سرمایه گذار و یا مهمان دعوت نکنید و یا اگر دعوت کردید باید از او پذیرایی کنید.
سرمایه گذاری را دعوت می کنید که در کشور شما سرمایه گذاری کند و از این طریق تکنولوؤی و دانش و فن به کشورتان وارد شود. محل اشتغال و کار مولد ایجاد شود و جوانان تان مشغول بکار شوند و افراد روزی حلال بخانه برند.
او باید احساس کند که قصد ندارید زیر پایش را خالی کنید و دست تان به دهانتان می رسد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
0
10
اگر وزارت کشور خریده وبه استانها داده خوب یک اطلاعیه بدهند تمام میشود ضمنا" اگرقرار
باشد از این نوع ماشینها به استانها بدهند دادن آن به آذربایجان کاملا" درست است و نیز به آذربایجان غربی و کردستان و همینطور به سیستان و بلوچستان باید از این نوع ماشینها داده شودولی اگر برای مصرف استاندار باشد مایه شرمساری است چه در آذرباجان باشد چه در تهران
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
1
7
دست شما درد نکن خبر خوبی بود با متخلف چه برخوردی میشود ؟ خوب البته آقای استاندار احتیاج به این ماشین داره و به مناطق دور افتاده سر کشی میکنه .
راستی آقای فرماندار و استاندار به ورودی مرز تمرچین رسیدگی بفرمائید تا ماشین مدل جدید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
1
4
جناب بولتن ساعت خواب !!!!!
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
4
11
اين خودرو به هر منظور خريده شده باشد به منظور خدمت به اسلام ومسلمين نيست
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
پ نه په
مسلم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
1
6
همين تهران پر از اين موارده
خود بنده به شخصه يه مورد ديدم طرف با اهل و عيالش بود چه خند ه اي هم ميكرد سوار پژو پارس بود همون موقع پلاك برداشتم نميدونستم به كجا زنگ بزنم خلاصه به واحد شكايات مردمي وزارت كشور زنگ زدم گفت برو دادش حالت خوشه پيگيري نميشه كه!!!!!!!!
پسر آسمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
6
4
بولتون خجالت بکش نام آذربایجان مقدس رو قاطی مسائل سیاسی خودتون نکن
انقلاب به اذربایجان مدیون
ایا از این خودرو در اصفهان نیست؟؟؟؟
پاسخ ها
امید(اصفهان)
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
سلام به دوست خوبم پسر اسمان.

چندتا نکته

اولا تو اصفهان همچین خودرویی وجود نداره و بهترین خودرو استانداری اصفهان یک دستگاه ماکسیماس و بقیه پژو یارس یا 405.

دوما وجود این خودرو چه در استانداری اصفهان و چه در استانداری تبریز محل اشکاله و کار اشتباهیه و باید محکوم بشه و ربطی به اذربایجان نداره.

سوما همه جای ایران سرای من است

اذربایجانو اصفهانو تهرانو مشهدو فارسو لرستانو کردستانو همه و همه برای ما مقدسه و همه همه برای این انقلاب زحمت کشیدن و انقلاب به همه ایران مدیونه این حرفای تفرقه انگیز چیه.؟؟؟
وایا اگه کسی در مورد این دوتا هامر حرفی نزنه و انتقاد نکنه انقلاب دینشو به اذربایجان ادا کرده؟؟

یعنی دوتا هامر جواب اون خون های ریخته شده در قیام مردم تبریز رو میده


چهارما و این رو رو حساب شوخی میگم.

مگر ما اصفهانیها چه هیزم تری به بعضی ار هموطنان اذربایجانیمون فروختیم که تا یه چیزی میشه میگن اگه اصفهانم بود همینو میگفتین یا همین جور برخورد میکردین؟؟؟

والله به خدا اگه کسی بین اصفهانو اذربایجان فرقی بذاره.

اندکی با بصیرت حرف بزنیم.

یا علی
سهیلا سادات
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
اخوی تعصب بیجا چرا ؟ برنامه بیست و سی رو امشب دیدید ؟ با استاندار آذربایجان تلفنی صحبت کردند و ایشان هم گفتند وجود این خودرو را تایید کردند و گفتند برای انجام کارها از این وسیله به کرات استفاده کردند . ازشون سوال شد قیمت این خودرو رو میدونید ؟ ایشان گفتند بنده هلیکوپتر هم سوار شدم باید بدونم هیلیکوپتر چنده ؟ همینطور یاد آور شدند که از این وسیله 5 دستگاه موجود هست که اتفاقا یکیش در اصفهانه .

ضمنا" یعنی چی که انقلاب به آذربایجان مدیونه ؟ یعنی سایر اقشار تماشا چی بودند ؟
چکش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
آقای محترم پسر آسمان :

من خودم آذری هستم و در آذربایجان زندگی میکنم . با تک تک جملات آقای امید (اصفهان) موافقم و از منطق و جاذبهء پر مهرشون در پاسخ به شما تشکر میکنم .
چکش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
بولتن عزیز پیشنهاد میدم یک بررسی بکنید که در اصفهان هم چنین موردی وجود داره یا نه اگر داشت یک خبر هم واسه اون بذارید ملت بیان انتقاد کنن شاید این همشهری ما راضی شد. (لبخند)
امید(اصفهان)
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
ممنون از لطف دو خواهر بزرگوارم بنده فقط انجام وظیفه نمودم و خواستم از ایجاد یک تفرقه بزرگ جلو گیری بشه.

به خداوندی خدا قسم هیچ اصفهانی باغیوری بامردم اذربایجان مشکلی نداره و اگه یه عده ادم نفهم و بی بصیرت اصفهانی بعضی وقتا حرفهای نامربوطی میزنن اونا رو به حساب مردم اصفهان نذارید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
0
4
خوب باید ماشینشون خوب باشه دیگه. اونجا هوا سرده این ماشین یه نیش استارت نیاز داره تا استاندار محترم زودتر برای رسیدگی به وضعیت محرومین به سر کارش بیاد. بولتن باز هم منتشر نکن بگو نیش دار بود اما عین واقعیته
پاسخ ها
ناشناس 3
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
http://www.motortrend.com/used_cars/01/hummer/pricing/
عادل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
3
2
آخه کی گفته که هامر یک خودرو تشریفاتیه؟ این ماشین با اون قیافه خاص و قدرتی که داره فقط بدردعملیات صحرایی و شرایط سخت میخوره که اونم برای همین کارها خریداری کردن ومیبینید که هم پلاک دولتی داره وهم بغل نویسی، پس باهاش نمیتوته کسی پارتی بره تازه اون عزیزی که قیمت 150000ذلار رو یک میلیاردو پانصد میلیون حساب کرده بگید بره یه کم خودشو up date کنه !!
پاسخ ها
ناشناس 3
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
دوست من
لطفا با قیمت دولار مرجع!!!! و با استفاده از سواد بالای خود نسبت به محاسبه این خودرو که در سسال 89 (2010)خریداری شده اقدام سپس از نتیجه پژوهش خفنت تراوشات ذهنیتو به اطلاع عموم برسان
ضمنن موضوع قیمتش نیست موضوع کاخ نشینی مدعیان کوخ نشینیه
و زمین میراث مستضعفان خواهد بود
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
1
3
وقتی خودرویی مثل تویوتا لندکروزر هست که سازمان ملل هم استفاده می کنه و تقریبا در ارتش اکثر کشورهای جهان هم هست و در ایران هم نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش داره و اینکه در جنگ هشت ساله هم کمک شایانی به بچه های ایرانی کرد دقیقا چه لزومی داره هامر وارد ایران بشه؟
فرسوده دار سابق بي خودروي امروز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
0
3
اتومبيل بقول آقايون فرسوده اي داشتم كه با تشويق تبديل به احسن و تهديد به جمع آوري اونا چهار سال پيش تحويل دادم اما هنوز نتونستم يك خودروي صفر بگيرم هرچي هم جمع ميكنم مابدو قيمت بدو خر زيرپامونم گرفتن
فكر كنم با نخريدن هامر صدها خودرو به فرسوده داران بيچاره بدن ولي فكر نكن بزار يه نفر بجاي صد نفر حالشو ببره
.......
پسر آسمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
6
1
بازم میگم چون در آذربایجان بود بیست سی احساس ضد تجملاتیش گل کرد؟؟؟؟؟ آیا اگر در اصفهان هم عکس ماشین رسانه ای می شد پی گیری می شد ؟؟صد درصد نه
پاسخ ها
سهیلا سادات
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
مثل اینکه مرغ شما همچنان یک پا داره !!!
امید(اصفهان)
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
والله به خدا بنده خودم با اینکه در همه سفرهای استانی دولت و استقبال از رییس جمهور بودم همچین چیزی رو مشاهده نکردم.

اگه به اصفهانم دادن اشتباه کردن.

بعدم یه نکته دیگه که هست اینه که اگرم به استانا دادن برای مهمانان ویژه قراره استفاده بشه نه برای رفت و امد استاندار.

به خدا اگه تو اصفهان همچین کاری بشه و استاندار بخاد با همچین ماشین پر هزینه ای جابه جا بشه به خدای بزرگ سوگند بچه حزب اللهی های اصفهان باور کنید اونو از این ماشین پیاده میکنن و اجازه هزینه های بیخود از بیت المال رو به هیچ کس نمیدن.

گرچه هزینه کردن بیجا از بیت المال زیاد در خود همین اصفهان انجام میشه.

یادمه دوسال پیش در یکی از روزنامه های اصفهان زندگی نامه استاندار اصفهان چاپ شد و بسیار در اون تملق گویی کرده بود و تعریف و تمجید بیخود.

این خبر رو تو 20:30 پخش شد تو خود 20:30 یبا استاندار اصفهان تلفنی حرف زد و اونو باز خواست کرد. ما اینقدر خوشحال شدیم که بازخواستش کردن.

اخه این حرفا چه معنی داره.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
0
2
بعضی ها قدرت طلب هستند به شيوه های مختلف شغل نان و آبدار که گرفتند تازه به جلال و جبروت خود و خاندان خود می نگرند.
اين مسئله اصفهان و آذربايجان برای رد گم کردن قضيه است، تکرار نکنيد.
772
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
0
1
با سلام به همه دوستان بزرگوار
1- سخن گفتن از این قوم و آن قوم و این استان و آن استان مایه دلخوشی دشمنی می شود که حتی سالها قبل از پیروزی انقلاب با تحریک اراذل و اوباشی که برنامه های به اصطلاح طنز اجرا می کردند دامن زده می شد و متاسفانه بعضی افراد ساده لوح برای گرم کردن مجالس خود این مطالب را نقل قول می کردند و باز هم متاسفانه این فرهنگ غلط در جامعه ریشه کرده است و آیا بهتر نیست ما هم مانند آن مغرضان یا جاهلان نباشیم؟
2- من صرف نظر از دین و مسلکم ، یک ایرانی هستم و به این ایرانی بودنم افتخار می کنم ، هرکس مسائل تفرقه انگیز قومی و مذهبی را پیش بکشد خیانت به ایران کرده است ، مگر در دفاع جانانه از میهن ، کرد وترک و بلوچ و مازنی و لر و.... و همه اقوام شرکت نداشتند ؟ مگر در بین عزیزان شهید و جانباز و ایثارگرمان از همه ادیان اعم از شیعه ، سنی ،مسیحی و ..... وجود ندارند ؟ پس مواظب باشیم ملعبه دست نشویم .
3- در همه شرایط استفاده نا بجا از بیت المال کاری است بس اشتباه که اگر مسئولین مافوق علی وار فکر کنند قطعا با آن برخورد خواهند کرد و بطور قطع و یقین اگر استفاده کننده هوشیار باشد می داند که در پس این روزها زنگ تفریح تمام می شود و زنگ حساب است.
yoni
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
1
0
جالبه ، برخی از دوستان این ماشین رو ماشین عملیاتی و برای عملیات سخت میدونن!!!!!!!
عجب!!!!
من با این جمله فکر میکنم که از کوه بالا میره ، پرواز میکنه ، زیر دریای میشه، 10 تن بار میبره ، یه کمی هم با هاش صحبت کنی نون هم میگیره!!!
این کاری که این میخواد بکنه نیسان آبی خودمون هم میتونه انجام بده !!!! و همچنین مورد پسند و تایید همشهریان آذری زبان هم هست!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
2
0
هنوز قانع نشدم ارجاع بدین کمسیون
سهیلا خانم
شما همیشه چشمتون ماهارو یه پا می بینه مشکل از خودتن**
پاسخ ها
سهیلا سادات
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
خدایی ناکرده مگه شما مرغید اخوی ؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
0
0
مخ بعضی از مسولین به اندازه پیچ هامر ارزش مفید برای جامعه داشته باشد بگذارید هواپیما سوار بشوند
ایوب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
0
0
این ماشین امدادیه . چرا به بنزای پلیس گیر نمیدین؟ یا ماشینای آتش نشانی؟!! همه جای دنیا ماشینای امدادی بهترین ماشینا هستن . اشکالش کجاست؟؟؟
پاسخ ها
امید(اصفهان)
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
ببخشید استاندار رو با ماشین امدادی جا به جا میکنن؟؟؟
ایوب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
0
1
یعنی استاندار با ماشینی که چراغ گردون ... وینچ... داره صبح به صبح میره سر کار !!!
پاسخ ها
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
این ماشین واسه بحران استاندار با پرشیا elx تردد میکنه...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
0
0
نه بابااستاندار فقط در زلزله سوارشد من دیدم
ابش احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
0
0
بابا این چه حرفییه مگه استاندار برا مصرف شخصیش سوار این ماشین میشه.من خودم شاهدم که ایشان با این ماشین اومده بود به ابش احمد اخه خدا وکیلی جاده ابش احمد تبریز خیلی خطرناکه
mohamad ahwazi
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
0
0
ببینید با پولای مملکت چه ریختوپاشی که نمیکنند . بعد میگن فساد کاری واداری نیست..
Saeed
|
UNITED STATES
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
0
0
اینجا ایرانه .....
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین