کد خبر: ۱۰۸۵۹۵
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
تاریخ انتشار:
‍‍‍ پ پ ‍‍‍
خروج کوچک زاده از مجلس به نشانه اعتراض

تنش در مجلس توأم با قرائت طرح سوال از رئیس جمهور

در پی قرائت سوال از رئیس جمهور در صحن مجلس برای دقایقی تنش به وجود آمد و حتی منجر به تهدید فراکسیون اصولگرایان مجلس به ابستراکسیون شد اما در نهایت این تهدید عملی نشد و فقط کوچک زاده صحن مجلس را ترک کرد.
به گزارش خبرنگار بولتن نیوز طرح سوال از رئیس جمهور از نوزده مهر ماه در مجلس با 102 امضا اعلام وصول شد و پس از کش و قوس فراوان و امضا و حتی پس گرفتن امضا های مکرر نمایندگان سرانجام 77 امضا در جلسه امروز قرائت شد. در پی قرائت این طرح از سوی علیرضا منادی عضو هیئت رئیسه مجلس صحن مجلس دچار تنش شد.

علی اصغر زارعی و مهدی کوچک زاده نمایندگان تهران دو نماینده ای بودند که نسبت به قرائت این طرح در صحن مجلس اعتراض کردند.

کوچک زاده در تذکری گفت: از محتوای فرمایشات رهبری اینگونه برداشت می شود که ایشان با طرح سوال از رئیس جمهور مخالف هستند.

همچنین زارعی در مجلس اعلام کرد که فراکسیون اصولگرایان بیانیه داده و 40 امضا از 102 امضای این طرح پس گرفته شد. بنا بر این تعداد امضا حد نصاب ندارد.

این نمایندگان تهدید کردند؛ نمایندگان مخالف طراح سوال از رئیس جمهور صحن علنی مجلس را با ابستراکسیون ترک خواهند کرد.

در ادامه برخی از نمایندگان همچون علیرضا زاکانی، سالک، زارعی و جواد کریمی قدوسی در گوشه ای از صحن مجلس گرد هم آمده و در خصوص این موضوع رایزنی کردند. سپس ابوترابی نایب رئیس اول مجلس هم به جمع آنها پیوست و با آنها گفتگو کرد.

علی لاریجانی رئیس مجلس در واکنش به این تهدیدات گفت: مقام معظم رهبری هیچ دستوری در خصوص طرح سوال از رئیس جمهور به مجلس نداده و هر کس مجلس را ترک کند خلاف آیین نامه عمل کرده است.

لاریجانی سپس به نمایندگان تهدید کننده گفت شما حق ندارید مجلس را ترک کنید. شما از مجلس حقوق می گیرد باید سر جایتان بنشینید و کار کنید.

پس از این رایزنی ها و صحبت ها، فراکسیون اصولگرایان مجلس از ابستراکسیون منصرف شد اما مهدی کوچک زاده صحن مجلس را ترک کرد.

در هر حال با توجه به اینکه طرح سوال امروز در صحن مجلس رسماً قرائت شد ظرف 48 ساعت چاپ و در اختیار نمایندگان قرار می گیرد و سپس برای رئیس جمهور ارسال می شود. رئیس جمهور نیز یک ماه فرصت دارد با حضور در صحن به این طرح پاسخ دهد.

متن کامل این سوال به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر احمدی نژاد، رئیس جمهور محترم

با سلام و تحیت، همان طور که مستحضر هستید، از اسفند ماه 1390 تا امروز، خصوصا در شهریور ماه و نیمه اول مهرماه 1391، قیمت ارز خارجی نوسان زیادی داشته که باعث کاهش شدید ارزش پول ملی گردیده است، به طوری که پس از خودداری یک ماهه بانک مرکزی از تزریق ارز به بازار، در روز سه شنبه 21/6/91 دلار هنگام صبح 2200 تومان، ظهر 2500 تومان و شب 2700 تومان قیمت گذاری شد و در روز 11/7/91 نیز به نزدیک 4000 تومان رسید. این امر باعث افزایش شاخص تورم توام با رکود اقتصادی شده و فعالان اقتصادی را از برنامه ریزی برای کار خود بازداشته است.

نظر به این که وزیر امور اقتصادی و دارایی خود را از نظر حقوقی پاسخگوی مسائل ارزی نمی داند و رئیس کل بانک مرکزی نیز از حضور در مجلس خودداری ورزید و به طور کلی مسئولان اقتصادی کشور تلویحا نشانی جناب عالی را به عنوان تصمیم گیر اصلی می دهند و از طرفی مطابق قانون پولی و بانکی کشور مسئول تنظیم و اجرای سیاست ها و مقررات مربوط به معاملات ارزی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است و طبق بند (5) ماده (10) قانون برنامه چهارم توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور ریاست مجمع بانک مرکزی بر عهده رئیس جمهور قرار گرفته و همچنین تمام مصوبات شورای پول و اعتبار، کمیسیون اقتصادی دولت و کار گروه ویژه تحریم باید به تایید جناب عالی برسد، مستدعی است درباره علت تعلل دولت در تصمیم‌گیری در خصوص تنظیم بازار ارز و رهاسازی آن در مدت مذکور توضیح بفرمایید.

درچنین شرایطی که موجودی ارز خارجی کشور باید با رعایت دقیق اولویت ها تخصیص یابد چرا کارهایی برخلاف این تدبیر صورت گرفته است؟ مثلا در شش ماه اول سال 91 ، مطابق اسناد گمرک، تعداد 15700 خودروی خارجی با ارز مرجع وارد شده است و یا در اثر سخت‌گیری در تعیین قیمت تضمینی خرید گندم و صرف نکردن این قیمت برای کشاورزان، بخشی از گندم تولیدی به صورت خوراک دام مصرف شده و بخشی نیز به کشورهای همسایه قاچاق گردیده است و در نتیجه دولت 5/2 میلیارد دلار صرف واردات گندم کرده است. آیا این قبیل کارها با اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر انقلاب سازگار است؟

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۵
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
1
5
خواهش میکنم این نظر بنده را به عنوان یک کشاورز ودامدار که دارای 20سال تجربه می باشم درج فرمایید
اولا امسال بعلت شرایط جوی بد تولیدمحصول گندم کشاورزان با افت شدید همراه بود
دوما اکثر کشاورزان گندم مازاد بر نیاز خود را با قیمتی مناسب به کارخانجات تولید ارد فروخته اند با این تفاوت که با عدم خرید گندم توسط مراکز خرید تضمینی گندم همه هزینه های سر سام اور ( تخلیه انبارداری و بارگیری و حمل از مراکز خرید به سیلو )به ازا هر کیلو 300ریال صرفه جویی شده ودر حساب دولت می باشد
سوما به نمایندگان مجلس وکسانی که ادعا میکنند که گندم مازاد کشاورزان خوراک دامداریها شده است بگویید که قبل از هر گونه ادعا اول با کارشناسان و افراد خبره در امور مربوطه مشورت نمایید بعد ادعای خود مطرح نمایید تا مردم احساس نکنند که انها را بلا نسبت جیگر فرض میکنید چون هر دامداری می داند که استفاده از گندم جهت خوراک دام بصرت مستقیم یا غیر مستقیم مضر وخطر ناک است وبااختلال در سیستم گوارش دام باعث تلف شدن دام در کوتاهترین زمان ممکن میشود.
رابعا: فرض کنیم که قیمت گندم متناسب با افزایش هزینه های کشاورزی کیلویی 10000ریال ازطرف دولت اعلام شود بازهم به علت اخلاف بالای قیمت در ایران با کشورهای مقصد قاچاق این روال کمافی السابق ادامه خواهد داشت این وظیفه مجلس هست که با مطالعه وتصویب واختصاص بودجه از دولت بخواهد که جلوی قاچاق را بگیرد و اگر ثابت شود که قاچاقی به عمل امده مجلس باید به عنوان نهادی که در راس امور است جوابگو باشد نه یک نهاد اجرایی دست بسته مثل دولت .
والسلام علیکم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
شما خودتو ناراحت نکن
اونیکه باید متوجه بشه، منظور و هدف این آقایان که مخالفت با توصیه ها ی رهبریست را متوجه میشه
رهبر میفرمایند حتی اگر حق با شماست و دلیل کافی دارید
برای کاهش تنش در کشور بعلت موقعیت خاص فعلی دست بردارید و همکاری و همراهی کنید تا مشکلات کشور و فشار بر مردم کمتر بشه
اونوقت این آقایان اینطور رفتار میکنند و ادعا میکنند که با فرمایشان رهبری زاویه ندارند.عجیبا"غریبا"از این درک
آخه اینها دام و طیورشون هم مثل خودشون با بقیه فرق میکنند و از انواع خاص در تغذیه و رشد و پروار شدن استفاده میکنند
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
تعجبم از اینه که بعضیها فکر میکنند انحراف تو مجلس نیست
و میخواهند و سعی میکنند به دیگران نسبت بدهند

این رونوشت و گزارش از طرح سئوال نشان از عدم اطلاعات صحیح و حتی ابتدایی ترین مشکلات و مسائل پیرامونی (اصرار کنندگان به سئوال از رئیس جمهور) و ندانم کاریهای افرادیست که هدفی جز مخالفت با توصیه رهبری در همکاری و همراهی قوا دارد

متاسفم که مردم را جیگر فرض میکنند و خود را ... ههههههههههههههههههه و خود را فهیم و زرنگ
مالک اشتر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
6
10
عمل آقایان کوچک زاده و ... هیچ فایده ای جز ایجاد تنش در جامعه نخواهد داشت. قانون گریزی هیچ چیزی را درست نخواهد کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
یکروز در یکی از پارکهای تهران به مامور پلیس گفتم :
سرکار اون 2نفر دارند مواد میفروشند
گفت: ما دنبال کله گنده ها هستیم،اینها خرده پا هستند.

اما از کار شما تعجب میکنم مگه دستور العمل جدید آمده؟؟؟؟؟
ناصر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
3
9
خدا کنه بدونید دارید چیکار میکنید بابا بداد مردم برسید دست بردارید از گیر دادن به همدیگه یعنی اینقدر کار سختیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
ناصر جان
اینکارها و این سئوالها برای مردم و کشور نان و اّب نمیشه
اگه برای ما نان نداره برای سئوال کنندگان و برهم زنندگان اوضاع قراشمیش کشور و دشمنان حیله گر و فرصت طلب، هم نون ذاغ و کباب داغ داره هم اب مدنی خنک
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
10
4
بله رهبري هيچ گاه در چنين موارد كوچكي وارد نميشوند. بهتر است امثال كوچك زاده از رهبر عزيز هزينه نكنند. و بجاي آن به رييس جمهور در پاسخ گويي قانوني كمك كنند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
احمدی نزاد خار چشم دشمنان نظام و رهبری و بازوی ولایت و رئیس جمهور محبوب ایران است و دشمنان سعی دارند بهر وسیله او را تضعیف و تخریب کنند.
سولماز
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
کوچک زاده و همراهانش نشان دادند که دارای بصیرت اند و دنباله رو لابی کور و مغرض و جناح سازشکار مجلس نیستند و هوشیارانه پیگیر بازیهای سیاسی و بطلان اندیشه خط انحرافی مجلس هستند.
چکش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
بنده با طرح سوال مجدد مخالفم اما به هر حال مجلس چنین اختیاری را داراست و در حدود آن اعلام شرایط یا زمان خاصی نشده است. به نظر من هم نمایندگان محترم به جای قهر و ایجاد تنش بیشتر بهتر است به پاسخ دادن رییس جمهور کمک کنند. در کل این حرکت اعتراض آمیز آنان شکاف طبیعی بین صاحب نظران مجلس را عمیق تر جلوه میدهد.
سرباز 0 وطن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
3
3
بولتن اگر صداقت رسانه ای داری تقاضا میکنم منتشر کن
با سلام به خانه ملت و نمایندگان دلسوز مردم ایران در مجلس شورای اسلامی
جناب آقای لاریجانی و هیئت رئیسه مجلس نهم و کسانیکه پشت پرده سئوال از رئیس جمهور اهداف خود و لابی مکار وحق العمل کار مجلس را هدایت و حمایت میکنند.
اگر شجاعت دارند و صادقند به سئوالات یک شهروند پاسخ بدهند که:
1- با طرح سئوال قبلی از رئیس جمهور که ارجحیت و اهمیت آن از بحث و کارشناسی و بررسی دقیق و تصویب لایحه بودحه 91 بیشتر بود(از نظر آنها و لابی مذکور) و در پایان سال گذشته و همزمان با ارائه لایحه بودجه 91 کشور به مجلس اولویت پیدا کرد و با کمال بی مسئولیتی و انصاف اجرایی شده چه نتیجه مثبتی برای کشور ورفع مشکلات اقتصادی برای مردم داشته است.

2- آیا مشکلات اقتصادی امروز بدلیل عدم بررسی جزئیات و مبالغ اختصاص یافته(در خبرهای منتشره از بودجه مجلس داشتیم که بودجه مجلس در سال جاری نسبت به دوره قبلی دهها برابر بلکه صد برابر افزایش یافته) و عدم کارشناسی دقیق و به موقع و تصویب آن لایحه در زمان مناسب(دو ماه پایانی سال90) با صرف وقت یکهفته ای و با عجله(در پایان اردیبهشت 91) نبوده؟ آیا هدف از سئوال واقعا" برای رفع نگرانیهای جامعه بود؟ یا اینکه گرو کشی و چانه زنی برای بودجه مجلس و ... و ... و... و... و... بود؟

3-آیا بخشی از مشکلات دولت فارغ از تحریم ها و تخریبهای دولت و بازار سیاه ارز و سیاسی کاری و شایعه پراکنی و سود جوئیهای دلالان و مهمتر از همه عدم همدلی و همکاری دیگر قوا( به تابیر رهبری) و ... به دلیل تمایل هیئت رئیسه و رئیس مجلس و لابی مذکور به حمایت از جناحهای شکست خورده در دوره اول (سال 84 )ودوم(سال 88) ریاست جمهوری احمدی نژاد و سازش ناپذیری او در مقابل سران فتنه وعدم انعطاف در مقابل آنها سرچشمه نمیگیرد و پای تصویه حسابهای شخصی و جناحی و سود جوئیهای کلان در کار نیست؟

4- سئوال قبلی مجلس از رئیس جمهور برای من (کارمند بازنشسته) و عموم مردم ضعیف و مستضعف جامعه فاقد ارزش و بهر وری و رفاه و رفع مشکلات روزمره بود . شما و دستهای پنهان تشویق کننده در این طرح کاهش میزان اعتماد مردم به مجلس و نظام و ... را چگونه پاسخگو خواهید شد؟
و اگر این تلاش جدیدتان برای سئوال از رئیس جمهور بر مبنای همان نیتها و هدفهای خالی از منطق و اصلاح مشکلات جامعه باشد ، چگونه آه و ناله مردم تحت فشار و ضعیف را در دنیا و آخرت پاخگو خواهید شد؟

خواهشمندم مانند گذشته فقط نفرمائید: همانطور که قبلا" پاسخگو بودیم ، امروز هم به مردم و جامعه پاسخ میدهیم ، که شخصا" از این نحوه برخورد غیر مسئو لانه بیزارم ، و از حالت نگرانی عمیق به نفرتی شدید میرسم. والسلام
سید جواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
2
7
لطفا آقای لاریجانی بفرمایند به استناد کدام ماده یا تبصره ازآیین نامه داخلی مجلس یا کدام اصل از قانون اساسی نمایندگان حق آبستراکسیون ندارند؟!!!
حسین سوری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
0
5
باید همه دست به دست هم بدن تا مشکلات

حل بشه ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
0
0
اگه با پرسش از ریس جمهور مشکل حل میشه انجام بدین وگرنه با افکار عهمومی بازی نکنید کسی که کار خودشو انجام میده چه سوالی چه پرسشی
حتما برا تهیه مواد غذایی باید بریم سوپری سر کوچه اقای ریس جمهور تنها جای ارزان ایران همون جاس نههههههههههه
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین