کد خبر: ۹۵۲۶۸
تعداد نظرات: ۵۰ نظر
تاریخ انتشار:

وزير دولت خاتمي: لندن وطن من است!

عضو اصلی اتاق فکر فتنه که چندی پیش به همراه نوری زاده عامل MI6 دست گدایی به سوی عربستان دراز کرده بود، این بار مجیز گوی دربار سلطنتي ملکه انگلیس شد!

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛وزیر سابق فرهنگ و ارشاد دولت اصلاحات در جدیدترین پست وبلاگش با خودباختگی فرهنگی از امکانات ابتدایی و ظاهری به اصطلاح فرهنگی انگلیس چنان سودا زده و اغوا شده سخن می‌گوید و بی محابا اعتراف می‌کند که لندن را بیشتر از تهران دوست دارد، بلکه به سبب آن بهره‌ای بیشتر از کیسه‌های پول انگلیسی به چنگ آورد.
 
زشتی این گفتار و تناقضات آن در حدی بوده است که داد همفکرهای اصلاح طلب وی از جمله داریوش سجادی از روزنامه نگاران دوران اصلاحات را نیز در آورده است.
 
 
مهاجرانی در سایت خود ذیل پستی تحت عنوان «چرا لندن را دوست دارم» ظاهراً در میان سالی میل به تجدید وطن کرده و گفته است: ... در آغاز پنجاه سالگی از ایران خارج شدم. پنجاه سال زندگی در ایران و در شرق، بگذار نیمه دوم عمرت در غرب بگذرد! وطن همان سرزمینی است که در ان جا احساس ارامش و طمانینه می کنی.یدم لندن برای من دیگر یک مرحله گذار نیست .سرزمینی است برای زندگی کردن ... دیدم لندن را دوست دارم، با تنوع ملیت‌ها و تساهل و تسامحش. با احترام عابرها به هم و دست تكان دادن‌ها.
 
 
داریوش سجادی نویسنده روزنامه‌های زنجیره‌ای اما با انتقاد از ذوق زده‌گی مردی که خود سالها در قامت یک مسئول بالای حکومتی بوده اظهار می‌دارد:" اگر اقای مهاجرانی که اکنون مبتهجانه با دیدن یک اینترنت پر سرعت و چهار تا ماشین که برای عابر پیاده رعایت حق تقدم می‌کنند و عابرین برای راکبین دست تکان می‌دهند و می‌خندند و مردم درب‌ها را برای یکدیگر باز نگاه می‌دارند چنین اموری ایشان را تا آن اندازه بر سر شوق می‌آورد که لندن را در قامت وطن فهم می‌کنند! جای اعتراضی نیست. فضای زندگی هر کس به اندازه نیازهایش است."
 
 
وی در ادامه می‌افزاید :" اما جناب مهاجرانی به یک نکته ظاهراً کمتر توجه کرده‌اند و آن این که اموری مانند احترام به حق تقدم عابر پیاده و تشکر و دست تکان دادن ایشان از رانندگان خودرو و درب‌های ساختمان را برای یکدیگر باز نگاه داشتن و به یکدیگر لبخند زدن جملگی امور فرهنگی‌اند و اگر کسی بخواهد بابت نبود چنان رفتارهای نیکو و حسنه نزد شهروندان ایرانی گلایه به جائی ببرد (كه البته اين ادعا دروغي بزرگي است و حسن رفتار و نوع دوستي ايرانيان در دنيا موضوعي غير قابل انكار است) یکی از مشروع ترین آنها پناه بردن به وزارت فرهنگ و ارشاد و وزیر فرهنگ و ارشاد در ایران است.
 
 
جناب مهاجرانی ظاهراً فراموش کرده‌اند ایشان قبلاً وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران بودند و اگر امروز از نبود رفتارهای فرهنگی هم وطنانش در ایران دل چرکین‌اند و بابت وجود چنان سنت‌های حسنه‌ای در لندن مشعوف‌اند قبل از هر چیز باید کارنامه عملی خود در دوران وزارت شان را مورد ملامت قرار دهند که نتوانسته‌اند چنان آدابی را در ایران شان نهادینه کنند!

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۵۰
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۵
چکش
|
UNITED KINGDOM
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
14
17
متاسفانه ادب شهروندی در کشورمان روز به روز در حال افول است. هنوز داریم در مرحلهء آشغال نریزید درجا میزنیم.
پاسخ ها
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
مطمئن هستيد شهروندان انگليسي همينطوري ادب ازشون مي‌ريزد؟ با وجود ١٢ ميليون دوربين مدار بسته‌اي كه شهروندان انگليسي را كنترل مي‌كند، يك جستجوي ساده در اينترنت بكنيد تا به ميزان ادب شهروندان‌شان پي ببريد.
چکش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
خیر مطمئن نیستم. چون اصلا به من مربوط نیست . بنده این خبر رو خوندم و یاد کشور خودمون افتادم.

اینکه مردم فلان کشور بی ادب تر (ادب شهروندی) از ما هستند دلیل بر این است که ما هم هر روز از این نظر بی ادب تر و ولنگار تر از دیروز بشویم؟
چکش
| UNITED KINGDOM |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
خیلی چیزها حتی به جرات میتونم بگم همه چیز به تربیت غلط بستگی داره. فرهنگ اصیل ایرانی اینی نیست که ما در کوچه و خیابون میبینیم. فرهنگ اسلامی هم که اصلا... یک مثال عرض میکنم :

* در ایران 9 صندلی میذارن و به 10 بچه میگن هر كی نتونه سریع برای خودش یه جا بگیره باخته و بعد 9 بچه و 8 صندلی و ادامه بازی تا یك بچه باقی بمونه. بچه ها هم همدیگر رو هل میدن تا خودشون بتونن روی صندلی بشینن!

* در ژاپن 9 صندلی میذارن و به 10 بچه میگن اگه یكی روی صندلی جا نشه همه باختین، لذا بچه ها نهایت سعی خودشونو میكنن و همدیگر رو طوری بغل میكنن كه كل تیم 10 نفره روی 9 تا صندلی جا بشن و كسی بی صندلی نمونه. بعد 10 نفر روی 8 صندلی، بعد 10 نفر روی 7 صندلی و همینطور تا آخر!

خلاصه ...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
کجای صحبت خانم چکش بحث از ادب انگلیسی ها بود آقای مرتضی ؟! شما یک بار دیگر نظر ایشون و جواب خودتون رو بخونین
چه ربطی به هم دارن ؟!
اگه در مورد نظر ایشون جوابی دارین بسم ا...
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
جناب ناشناس. لطفا اين سخن آقاي مهاجراني:

"دیدم لندن برای من دیگر یک مرحله گذار نیست .سرزمینی است برای زندگی کردن ... دیدم لندن را دوست دارم، با تنوع ملیت‌ها و تساهل و تسامحش. با احترام عابرها به هم و دست تكان دادن‌ها"

را در كنار اين سخن خانم چكش:

"متاسفانه ادب شهروندی در کشورمان روز به روز در حال افول است."

بگذاريد و بفرماييد يعني چه؟!!!
سه نقطه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
یعنی شما هم مثل ما در جا میزنید یا خود را تافته جدا بافته میدانید ؟
سربازصفر وطن
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
بله ناشناس بنده از خانم چکش سئوال دارم ؟

1_اساسا" چرا ایشان عادت دارند با کلمات بازی کنند؟
2- در این مسابقه که طراح و داورش خانم چکش هستندآخرش کی برنده اعلام میشه گروه؟ یعنی 10 نفری که روی هم دیگه روی یک صندلی بهم فشار می آورند و هر لحظه ممکنه با کله سقوط کنند روی زمین یا اینکه اصلا" برنده نداره؟
3_مسابقه یعنی تعین نفر یا گروه برتر و بهتر ،بعبارت دیگر شاید ایشون بدلایلی و بنا به مصلحتی قسمتی را توضیح نداده و جا انداخته باشند و بخواهد از آن بعنوان تائیدیه نظر خود و در نهایت ادعای وطن فروشی و خود کم بینی مهاجرانی را پوشش دهد و بهره ببرد .یعنی شکل مسابقه اینطور باشه که چند گروه مختلف 10 نفره باهم مسابقه بدهند و از میان این گروهها یک گروه بهتر و منسجم تر و ... برنده مسابقه باشد و گرو های دیگر بازنده میدان

4_فکر کنم خانم چکش همینجوری یک چیز از خودش در میاره و بعنوان نظر میزاره دیگه والسلام
چکش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
جناب مرتضی.ام:

شما سوالی پرسیدید و بنده هم جواب دادم . فکر میکردم برای شخصی مانند شما همین کافی باشد. که متوجه صحبت بنده بشوید و در ادامه مثالی آوردم در راستای چرایی همین درد بزرگ اجتماعی.
چکش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
سربازصفر وطن:

1. بنده با کلمات بازی نمیکنم. نهایت سعی ام در این سایت این است که به ساده ترین نحو جمله بندی کنم. همچنین به ما توضیح اضافه بر مفهوم سادهء لغات و جملات را توهین به شعور و درک مطلب خواننده یاد داده اند و چند کج فهمی عامدانه نمیتواند دلیل خوبی برای این باشد که من بگویم آب (یعنی مایع بی رنگ و بویی که ....)!!! آقای مرتضی. ام سوالی از من در رابطه با ربط کامنتم به شخص مهاجرانی پرسیدند که من با شفافیت پاسخ دادم که یاد این مقوله در کشورمان افتادم. البته بنده همچنان منتظر پاسخ ایشان به سوال خودم و نظرشان راجع به این معضل در کشورمان هستم.

2.این از همان بصیرت معروفتان است؟ در واقع این شما هستید که همینجوری نظری میدهید و تشریف میبرید چون اگر کمی دقت میکردید من در پاسخم یه آقای مرتضی.ام به زمان فارسی و جمله بندی ساده گفته ام که بنده صرفا موضوع مهم بیتربیتی رفتاری در جامعه را در نظر دارم و به دنبال آن مثالی آوردم که بفهمیم چرا چیزی به نام صف و قوانین رانندگی و حق تقدم و .... در اکثر مواقع رعایت نمیشود. صد البته که درک این موضوع و ارتباط مثالم با 2 کامنت اولیه ام شاید برای شما سخت باشد و نهایت برداشتتان میتواند این باشد که فرمودید.

3. جالب این است که ما از ابتدای کودکی حق تفسیر را به گوینده و یا نویسندهء مطلب میدادیم . اگر شبهه ای داشتیم با سوالاتی که نکند مارا نفهم یا بهانه جو نشان دهد مطرح میکردیم و در راستای پاسخ ایشان منظوری را برداشت میکردیم. امثال شما جمله ای را میخوانند یا میشنوند بعد اولین برداشتشان را با پیاز داغ فراوان عنوان میکنند و وقعی هم به توضیحات نمینهند جوری که خود شخص هم به عقاید و افکارش شک میکند! و جالب تر اینکه حمله میکنند که تو چرا حوری نگفتی که من همان اول نفهمم پس هر چه من میگویم همان است!!!

......
مدیر پایگاه

چکش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
امر بفرمایید جناب بولتن. نکند شما هم از این ناراحتید که چرا به معضلات رفتاری در جامعه اشاره میکنیم و بهتر است صدایش را در نیاوریم تا گند و کثافت از سر و رویمان ببارد و سایهء صدای فحش و توهین در ترافیک و صفوف از سرمان کم نشود؟
مدیر پایگاه عرضی نیست ولی این موضوعی که شما بولدش کرده اید آنی نیست که دوست سه نقطه ما ازش ایراد گرفتند یا نقدی بر آن نوشتند کسی با این حرفا مخالف نیست  اما بعضی وقتها حوصله اش نیست پاسخی داده شود 
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
سركار خانم چكش، اگرچه باور اين كه شما بي‌هدف، پيامي چنين با هدف براي خبري به ظاهر بي‌ارتباط گذاشته باشيد، ولي بايد عرض كنم با آنچه در دومين پيام‌تان به پيام بنده نوشته‌ايد، كاملا موافقم و يكي از اعتراضات هميشگي بنده به صدا و سيما دقيقا همين بوده است كه چرا بايد حضرات، مروّج بخور بخور، بچاپ بچاپ، بشين بشين و امثال آن باشند.

به هر نيتي اين پيام را گفته باشيد، اين سخن شما سخن به حقّي است.
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
راستي بولتن جان بنده نتوانستم پيام شما را بخوانم! به بريل است؟! :D ;)
مدیر پایگاه نه  آقا مرتضی کلی نوشتم ولی دیدم زیاد فایده ندارد حذفش کردم اما ظاهرا علامت بولتن حذف نشده است 
چکش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
نفهمیدم کلمهء بولد به چه معناست و دوست سه نقطهء شما هم چیزی را نقد نکرده اند سوالی از من پرسیده اند که خود را در زمرهء افراد در جا زن قرار داده اند و غیر از آن را تافتهء جدا بافته. از من هم پرسیده اند جزو آنها هستم یا غیر از آن.
چکش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
جناب مرتضی ام:


با اینکه برای خالی نبودن عریضه متلکی بالاخره متلکی هم را نثار فرمودید ولی خوشحالم از اینکه به غیر از چند نفری که به کامنتم مثبت داده اند شما هم با قسمتی از آن موافقید. این بولتن عزیز هم که ادعای فضل ولی نافهمی بنده میکند حاضرم قسم بخورم هنوز نمیداند ماجرا و مباحثه اصلا بر سر چیست. خلاصه. تکرار میکنم ادب شهروندی در کشور ما روز به روز در حال افول است و ولنگاری رفتاری موردی ست که باید برای ریشه کن کردن آن برنامه ریزی فرهنگی کرد. به قول کسی که نامش را فراموش کرده ام جهان سوم ما هستیم نه کشورمان .
مدیر پایگاه اشکال ندارد اینهم یکی دیگر از ادعاهای تکراری و بی پایه شما در خصوص بولتن  و هر کسی که با شما و نظرات شما بنحوی انتقاد و مخالفت می کند در ضمن نظرات شما را که بنده در بسیاری موارد با آن مخالفم تقریبا 99 درصد تایید شده است این نشان می دهد به شما و نظراتتان احترام گذاشته می شود و اجازه ادامه بحث داده می شود مگر اینکه سعی کنید با بی ادبی جواب منتقدین نظرات خودتان را بدهید
چکش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
جناب بولتن کامنت اصلی مرا تایید نکردید! شاید چون همه ناچار میشدند بفهمند منظور اصلی من چه بود و این با سیاستهای شما سازگار نیست؟!!!!
مدیر پایگاه چون شما خیلی راحت به دیگران توهین می کنید و فکر می کنید خیلی ادیبانه نظر داده اید و بنده موظفم نظرات اینگونه را نایید نکنم مودبانه جواب بدهید حتما نظرات شما تایید می شود
سربازصفر وطن
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
فزت و رب الکعبه
السلام علیک یا علی بن ابیطالب
اما بعد
چکش محترم آیا بشما نگفته اند ویاد نداده اند ،که مرغ حتما"دو پا دارد و اگر گاهی مرغ را با یک پا میبینید دلیل بر یک پا بودن مرغان دیگر نیست
متاسفانه باز هم شما از تکرار همان روش شناخته شده خود که تلفیقی از شاهد (مطلب کامنت اول) و مثال (در ژاپن و ایران 9 صندلی میگدارند و 10بچه و چه وچه...) در پاسخ بنده استفاده کرده ایدو این یعنی تائید و صحت ادعایم که شما با کلمات بازی میکنید و حرفی از روی نیت خالصانه و گفتار مدبرانه ندارید.

به این معنا که ابتدا بصیرت را که عامل اصلی در تفکر مردم مسلمان و ولایتمدار (خصوصا"در یوم الله 9دی) وگوشمالی و رسوایی و آواره گی ،منافقین بی وطن و خود فروختگان قدرت طلب و نابودی و به حاشیه رفتن تندرو ها و اصلاح طلبانی چون مهاجرانی و ... شده را هدف قرار داده و بعنوان( شاهد ) اتهامی به بنده و ... وارد میکنید و ادعا دارید که کج فهمی داریم و پیاز داغ اضافه روی آش نذریتان میریزیم. این بخش اول روش شناخته شده شما یعنی شاهد است.

ودر ادامه از مثال(عرض کردم تلفیقی از شاهد و مثال و تکرار که روش شناخته شده شماست و چاشنی مثال هم بخش تکمیلی آن) برای فرار زیرکانه و رو به حلو از به دام افتادن در نیتی که صادقانه نیست والبته هدف دار است کمک میگیرید و با ،این در و آن در زدن و شاخه و برگ دادن و انواع توهین و بی ادبی به دیگران که فقط خاص خودتان است سعی به جمع و جور کردن موضوع دارید .

جالب استکه که شما مخالفان کامنتها و نظرات پر حاشیه و هدفدار خود را به کج فهمی متهم میکنید در صورتیکه کج فهمی و عناد شما خانم محترم با خبرهای از این دست (تیتر و موضوع وطن فروشی مهاجرانی که حتی یک روز نامه نگار، تند رو طیف به اصطلاح اصلاحات آنرا بر نمی تابد و پاسخی انتقادی بر آن دارد) را به راحتی میتوان فهمید که با همان روش (شاهد و مثال و...) بجای درج نظر( و عقاید شجاعانه و منطقی ) به جاده خاکی میزنی ،به عنوان نمونه روشن و بارز آن در همین خبر، موضوع مورد نظر و ورراجی مهاحرانی کاسه بدست را بعنوان انتقادی دلسوزانه و معضل نگران کننده اجتماعی(اولین کامنت) نظر خود را(چکش) زیرکانه با او (مهاجرانی) موازی کاری میکنی و مخالفان و منتقدان صادق و خیر خواه و اما هوشیار خود را به هر چه لایق مهاجرانی و امثال او و افراد همسو با اوست متهم و حواله میدهی .والسلام
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
سلام بولتن جان. عبادات‌تان قبول باشه انشا الله. يك سوال از جنابعالي دارم كه واقعا ذهنم را مشغول كرده است. ممنون مي‌شوم جواب دهيد.

چرا وقتي مشاهده مي‌كنيد پاسخي توسط يك نفر به اشتباه يا به دليل مشكلات فني سايت دو بار ارسال شده است، هميشه هر دو را تاييد مي‌كنيد؟! بهتر نيست فقط يكي از آنها را تاييد كنيد تااز شلوغ شدن بي‌دليل سايت جلوگيري شود؟ نمونه‌اش همين پاسخ برادر عزيزم جناب سرباز صفر وطن.
مدیر پایگاه آقا مرتضی عزیز سلام و ضمن قبولی طاعات و عبادات حضرتعالی و همه کاربران عزیز سایت ،بعضی مواقع از دستمان در می رود شما اگر متوجه شدید اطلاع بدهید در ضمن مدتی بود بنده امکان دسترسی به خود خبر و بخش نظرات خبر را نداشتم اما این اشکال برطرف شده است اگر بفرمایید با درج کد خبر وارد می شوم و نظر اضافه را حذف می کنم
چکش
| UNITED KINGDOM |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
سرباز صفر وطن:

اگر اینقدر اصرار دارید که من اشاره به این معضل را به نیت نشان دادن دلسوزی مهاجرانی کرده ام و منظور بنده از کامنت هایم اینی بوده که شما میفرمایید حرفی نیست شما بصیرت نشان دادید و چون باهوشید به خال زدید و هدف مرا از ورای بازی با کلماتم فهمیدید و مچ بنده را هم گرفتید. الان احساستان خوب است؟!!!
چکش
| UNITED KINGDOM |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
بولتن :

واقعا و برای چندمین بار برای شما متاسف شدم. مشخص شد که شما هم از زمرهء کسانی هستید که من در آن کامنتم بهشان اشاره کردم! و احتمالا آنرا توهین به خود دانسته اید که میفرمایید نظر من بی ادبانه بود! و حال اینکه بنده توهینی نکردم و افرادی را که مد نظرم بود شمردم والسلام! ادعای ادیبانه بودن نظراتم را هم ندارم مگر اینکه شما چنین نظری داشته و احتمالا از این بابت ناراحت باشید!!! ببینید مسئول محترم سابقهء شما در جو سازی کاملا واضح و روشن است. بهتر است برای بنده این فرمایشات را نفرمایید.
مدیر پایگاه خدا انشاالله هم بنده و هم شما را هدایت کند اما شما متاسفانه پاسختان که تایید نشد بی ادبانه بود 
چکش
| UNITED KINGDOM |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
اینجا هم به دلیل تعصبات و بغض های معروف بحث به هزار بیراهه کشیده شد که شاید بهتر هم شد. هر بار خیلی از نکات ظریف رو میشود که خالی از لطف هم نیست.

بنده از همینجا از تمام دوستانی را که تا اسم ادب شهروندی به گوششان خورد گارد گرفتند و بهشان برخورد خواهشمندم کمی بیشتر در این مورد فکر کنند!
سه نقطه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
با این جمله تون خیلی موافقم

هر بار خیلی از نکات ظریف رو میشود که خالی از لطف هم نیست
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
ببينيد سركار خانم چكش. اين كه مي‌فرماييد "ادب شهروندی در كشور‌مان روز به روز در حال افول است" را بر چه اساس و پايه‌اي بيان مي‌كنيد؟! در كشوري ٧٥ ميليوني شما با چه معيار و محك علمي و آماري به چنين نتيجه‌اي رسيده‌ايد؟

يقين بدانيد اين باور، باوري رواني است كه در اثر جو سنگين تبليغاتي دشمن، اس‌ام‌اس‌هاي مغرضانه و بسياري چيزهاي غير واقعي ديگر در ذهن شما شكل گرفته است.

بله! اشكالاتي داريم، در كنارش محاسني هم داريم. غربي‌ها كه هم محاسني دارند و معايبي. بسياري از محاسني كه ما داريم را آنها ندارند و برخي از محاسني كه آنها دارند را ما نداريم.

تنها چيزي كه هست آنها ابزار و قدرت تبليغاتي كارآمدي دارند كه خوب هم از آن استفاده مي‌كنند كه به كمك آن كاري كرده‌اند كه ما فقط محاسن آنها و معايب خودمان را ببينيم.

توصيه مي‌كنم حتما اين كليپ كه مشت نمونه خروار است را مشاهده نماييد ﴿اينجا آمريكا است. با فرهنگ‌ترين!!! و ثروتمندترين كشور جهان كه ٤٠ درصد گردش مالي دنيا در آن در گردش است!﴾:

http://raztv.ir/video+skib23g87i
چکش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
جناب مرتضی.ام:

واقعا تعجب میکنم! اولا شما چرا اصرار به مقایسهء این مورد با همین مورد در کشورهای دیگر دارید؟ جالب است من بالا هم عرض کردم {اینکه مردم فلان کشور بی ادب تر (ادب شهروندی) از ما هستند دلیل بر این است که ما هم هر روز از این نظر بی ادب تر و ولنگار تر از دیروز بشویم؟} چرا با اینکه به هر نحوی عنوان میکنم قصد مقایسه ندارم برای بنده مثال و لینک می آورید؟ لطفا در صورت امکان صراحتا به این سوال من پاسخ بدهید.

اما پاسخ سوال شما:
ناچارم مراتب تعجب و تاسفم رو دوباره ابراز کنم. نکند شما هم معنای ادب شهروندی را نمیدانید؟ بنده در کامنتی که بولتن آنرا توهین آمیز دانسته مصادیق و معانی ادب شهروندی را بر پایهء علوم اجتماعی و قوانین شهرنشینی عنوان کرده بودم. اما آیا واقعا عنوان و شمردن دانه به دانهء آنها لازم است؟ شما میپرسید روی چه حسابی و بر طبق چه آماری چنین چیزی را گفته ام.مگر این چیزی زیر پوستی ست که احتیاج به آمارگیری داشته باشد؟ آیا شما از منزل بیرون نمیروید؟ اگر پیاده تا سر خیابان تشریف بیرید و از نانوایی یک عدد نان ابتیاع کنید و برگردید خوب متوجه این موضوع خواهید شد. خوب به درب منازل و کف پیاده رو ها نگاه کنید. مخصوصا اگر نانوایی آن طرف خیابان باشد و محبور باشید خیابان را هم رد کنید! بنده از این متاسفم که هنوز فرهنگ عنوان کردن این بی فرهنگی ها را هم نداریم. باز هم اگر لازم باشد بنده میتوانم لیستی مشمول حداقل 50 مورد بی ادبی رفتاری که هر روز با آنها مواجه میشویم و هیچ کس نمیتواند منکر وقوع آنها یا ماسمالیشان بشود لیکن برای برخی کاملا عادی!جلوه میکند در اختیارتان قرار بدهم. هر چند بعید میدانم خود آگاه بر آنها نباشید فقط دلیل انکار و جبهه گیریتان را نمیدانم.
مرتضي ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
سركار خانم چكش
اتفاقا خريد نان هر روز با بنده است و كلي خاطره زيبا در همين زمينه دارم. با دوچرخه هم مي‌روم و كلي خاطره هم از اين باب دارم.

همين چندي پيش بود در صف ايستاده بودم، خانمي آمد جلوي بنده ايستاد. پيش خود گفتم شايد عجله دارد، من كه عجله ندارم. يك نفر عقب و جلو چه فرقي مي‌كند. او هم خواهر من. لذا به او هيچ نگفتم. تا به سر صف رسيديم. ناگهان خود آن خانم از صف خارج شد و با كلي معذرت خواهي گفت مي‌بخشيد، مثل اينكه شما جلوي من بوديد.

جهت اطلاع خدمتتان عرض كنم كه تاكنون بنده در هيچ كجا و در هيچ زمينه‌اي حتي يك بار ﴿با صراحت مي‌گويم كه حتي يك مورد﴾ نشده است با كسي كارم به دعوا و دست به يقه شدن و غيره بكشد. هزار مثال مي‌توانم برايتان بزنم. بله! حرف مي‌زنم، بحث مي‌كنم، نظرم را مي‌گويم، ولي هيچگاه احساس بي‌ادبي از طرف مقابلم نكرده‌ام و هميشه به بهترين نحو ممكن و با خنده و شوخي كار به سامان رسيده است.

شما مي‌فرماييد قصد مقايسه نداريد، ولي همين كه تا اين جناب خائن غرب‌زده داد سخن از ادب انگليسي‌ها سر دادند، شما ياد بي‌ادبي خودمان افتاديد به خوبي گوياي آن است كه اين مقايسه در نهادتان نهادينه شده است و به صورت ناخودآگاه صورت مي‌گيرد.

گذشته از اين، بنده از پايه با همين سخن شما مشكل دارم كه مي‌فرماييد ما هر روز نسبت به ديروز بي‌ادب‌تر مي‌شويم!!! بر چه اساسي به اين نتيجه رسيده‌ايد؟ اين كه در زندگيتان يا در جايي كه هستيد، از بين ٧٥ ميليون جمعيت كشور با ٥٠ نفر، صد نفر يا اصلا هزار نفر بي‌ادب مواجه شده‌ايد، روز به روز داريم بي‌ادب‌تر مي‌شويم؟! بگذريم از اين كه ابتدا بايد ادب از ديدگاه شما را هم تعريف كنيم تا ببينيم مثلا آيا واقعا انگشت در بيني كردن بي‌ادبي است؟! :D
مرتضي ام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
14
15
چه مي‌كنه اين شير الاغ!
پاسخ ها
ناشناس
| NETHERLANDS |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
آره مرتصا جون بد جوری روت اثر گذاشته
سهیلا سادات
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
جدا " چه میکنه این ادب
سه نقطه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
ناشناس چه میکنه این ادب شهروندی !!!

جهت اطلاع خانم چکش

بولتن جان ممنون به خاطر تایید این نظر ، خیلی لازم بود .
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
نه ناشناس جان. سوتفاهم شده است. شيري كه از شما دوشيدم براي خودم نمي‌خواستم. مي‌خواستم بفرستم انگليس براي همين دوست عزيزتون.
مجید(مازندران)
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
برادر مرتضی جوابتون بسیار کاری بود

زدی تو برجک طرف!!!!

کلی خندیدم

ممنون
چکش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
واقعا متاسفم . هم برای ناشناسی که چنین پاسخی به آقای مرتضی. ام دادند. و هم برای کاربری که از فرط حرص و بغض و کینه اش نمیفهمد کجا چه بگوید! کسی که افتخار میکند یک شهروند بی ادب است . فساد فقط چیزهایی نیست که امثال ایشان برای پرده پوشی فساد رفتاری بی اختیارشان که خود با افتخار به آن اذعان دارند ؛ عنوان میکنند. فساد میتواند ترویج یک رفتار غلط و هزینه دار و مسری هم باشد.
چکش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
ادب شهروندی این نیست. شما حتی معنای آنرا هم نمیدانید! متاسفم که با امثال شما هموطن و هم کیشم.
سه نقطه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
خانم چکش من از ساده ترین عبارات استفاده کردم عجیب است که نفهمیدید من چه گفتم !

طبق روال همیشه وقتی پاسخی ندارید به صحرای کربلا میزنید . ضمنا پاسخ سوال بنده را بالاتر ندادید و دیگر اینکه کجای نظر بنده نشان دهنده این بود به ادب ناشناس افتخار کرده ام ؟

اگر پاسخی ندارید خب شهامت داشته باشید و بگویید ندارم دیگر چرا حرف دهان بنده میگذارید ؟
مهسا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
چه خبره اینجا ...
اما جدا من به این پی بردم بعضیها با کشیدن بحثهای بی ربط سعی دارند خلاهای روانی و زندگیشون رو جبران کنند واقعا از دوستان خودم در بولتن تقاضا دارم این احساس خود بزرگ بینی را با بی محلی از فرد بگیرند..
چکش
| UNITED KINGDOM |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
کم محلی همیشه فایده ندارد خانم مهسا معدود افرادی هم هستند که هر چه بیشتر به آنها کم محلی میکنی بیشتر خودشان را می اندازند وسط!!!! از کجا میدانید شاید من یا هر شخص مورد نظر شما هم در این زمره باشیم؟!
سعید دریازاده
|
UKRAINE
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
15
7
بنام خدا
پیشنهاد میکنم ایشان مطالبی نیز بر اساس تحقیقات خودشان در زمینه روابط میان این دو کشور در صده اخیر بنویسند. فکر میتوانیم بتوانیم نتیجه مثبتی بر نظر آقای احمدی نژاد که گفت ابر قدرتها دنیا را با ستم بین خودشان تقسیم کرده اند بگیریم. سپس تناسب میان اعصاب راحتی که شهروندان لندن دارند و هزینه آن را که ما پرداخت کرده ایم را بدست می آوریم.
حميد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۶
14
8
ادب شهروندان لندني قابل تعريفه چرا ؟چون موقع تهيه گزارش گزارشگر صدا و سيما، انواع الفاظ ركيك رو مقابل دوربين بكار ميبرند احتمالا جناب مهاجراني مثل سلمان رشدي در حلقه محافظان شخصي بودند وگرنه كتك شهروندان فهيم انگليسي به بدنشون نشاط مضاعفي ميداد.
آرش از اهواز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۶
14
13
نمیدانم چرا افراد زیادی ، از وزیر گرفته تا روزنامه نگاران زمان خاتمی الان سر از آمریکا و انگلیس در آوردند . فریادهایی که از روز اول ندا میداد اینان خائن هستند رو جدی نگرفتند .
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۶
8
8
نمک انقلاب روخوردن نمکدان شکستن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۶
8
12
لندن وطن وطن فروشان بی اصالت !
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۶
9
11
خاتمي خيلي روي مهاجراني مانور ميداد ،دست راستش بود .خوب شد زود شكست.آقاي خاتمي چه جوابي داري؟ اكثر دوستانت در آغوش دشمنان درجه يك ايرانند.آنهم دشمناني كه دستشان به خون بهترين فرزندان اين ملت آغشته است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۶
7
9
پس چرا در ايران وزير شدي؟؟
علي از شيراز
|
UNITED STATES
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۶
5
6
از اول هم ايران نبودي بهاا. . جسمتان اينجا وفکرتان انجايي بود
احمد ا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
5
10
معمولا اینطور بوده که که کسانی که در دوران جوانی به خارج میروند در دوران پیری یاد وطن میکنند، چون دیگر زرق و برق در پیری عادی شده است و اگر قرار است بیمه ای باشد و حقوقی بر قرار شده و به ایران می آیند تا در اینجا دفن شوند،

امان از دست روباهان مکار....

حال چه بر سر این امده است که در دوران پیری ان جا را وطن خود میدانند نشان از هویت کسانی دارد که حجاب و اوضای فرهنگی ما حاصل 16 سال کار انهاست،

یقه گردهایی که فقط برای شیادی به انقلاب نزدیک شدند و حالا با ذخیره مالی خوب در اروپا و امریکا زندگی میکنند،
البته حقوق پناهندگی هم بد نیست
مدیر پایگاه خدا خیرتان بدهد که جز حقیقت چیزی نگفتید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
4
7
فکر کنم سلولهای مغز مهاجرانی از کار افتاده اند، بالاخره پیریست و هزاران عوارض!
ناشناس
|
NETHERLANDS
|
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
0
2
ای مرده شور خودت وطنت را با هم ببرد.
افق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
0
2
وای چه باکلاس بودی و ما نمیدونستیمممم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
0
2
انشاالله با لندن و شهرونداش محشور شی عزیزم ...
پاسخ ها
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
الهي آمين.
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین