کد خبر: ۹۴۸۵۷
تعداد نظرات: ۲۳ نظر
تاریخ انتشار:
نماینده‌ی مردم ایران در مناسبات بین‌المللی چه کار می‌کند؟

هیـــــس! وزارت خارجه خواب است

به خاطر جام ملت‌های اروپا و المپیک و صدتا مسابقه‌ی بزرگ و کوچک دیگر و عدم پوشش رسانه‌ای این دردهای انسانی، از جلوی چشم خیلی‌ها کنار رفته است. از صدا و سيماي آقاي ضرغامي كه ديگر خيلي وقت است قطع اميد كرده‌ايم. براي آنها مسابقات المپيك و دعواي رويانيان و فتح‌الله زاده مهم‌تر از همه‌ي اينها است...

1. مصیبت قدیمی فلسطین. خط مقدم لبنان. عراق پا در هوا. سوریه‌ی تحت فشار. ترکیه‌ی مدعی اسلام راستین. عربستان خفقان پرور و آتش زیر خاکستر. در شمال ایران، آذرباییجان مسلمان‌کش و در جنوب، بحرین شیعه‌کش. افغانستان ...، پاکستان چندپاره. حال برویم کمی آنطرف‌تر. مستضعفان امریکای لاتین. مسلمانان دورافتاده‌ی چین. گشنگان آفریقا. فاجعه‌ی میانمار و ...

موارد بالا و تعداد دیگری از مثال‌های مشابه، می‌تواند و باید از دغدغه‌های مسلمان امروزی باشد. دغدغه‌هایی که همه‌ی فضای جهانی را پر کرده، اما به خاطر جام ملت‌های اروپا و المپیک و صدتا مسابقه‌ی بزرگ و کوچک دیگر و عدم پوشش رسانه‌ای این دردهای انسانی، از جلوی چشم خیلی‌ها کنار رفته است. از صدا و سيماي آقاي ضرغامي كه ديگر خيلي وقت است قطع اميد كرده‌ايم. براي آنها مسابقات المپيك و دعواي رويانيان و فتح‌الله زاده مهم‌تر از همه‌ي اينها است.

2. اما این روزها، هر جا که می‌رویم، سوال اصلی این است که "چه باید کرد؟" افطاری که می‌رویم، میزبان می‌گوید: «فیلم‌های میانمار را دیده‌ای؟ آقا! چه کار می‌شود کرد؟» افطاری که می‌دهیم، مهمان می‌گوید: «اینکه نمی‌شود. دست روی دست گذاشته‌ایم، دارند بچه مسلمان‌های سوریه را می‌کشند.» سر کار، حرف از برنامه‌ریزی برای راهپیمایی و نمایشگاه عکس کشتگان میانمار است. پست‌های وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی هم، همینطور.




انگیزه و تشنگی برای انجام کاری که درد مصیبت‌زدگان عالم را تسکین دهد، در بین حزب‌اللهی‌ها فراوان است. اما وقتی حرف از "چه کار کنیم؟" می‌شود، یا ابهام است که در ذهن جولان می‌دهد و یا راه‌کارهای پیش پا افتاده و در بهترین حالت، کم اثر. شاید یکی از مهمترین دلایل این باشد که خیلی از ما نمی‌دانیم که دردهای فراملی و بین‌المللی را چطور باید درمان کرد.

3. خدا لعنت کند این انگلیسی‌ها را که وقتی قدرت اول دنیا بودند یک خطکش برداشتند و کره‌ی زمین را خط خطی کردند. اسمش را هم گذاشتند "مرز". بعدش قانون تصویب کردند که هر کس باید درون مرزهای کشورش فعالیت کند و اگر می‌خواهد کار بین‌المللی داشته باشد، حیطه‌ی فعالیتش محدود و زیر نظر دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی است.

در نتیجه چه بخواهیم چه نخواهیم، فعلاً این وضعیت دنیایی‌ست که در آن زندگی می‌کنیم. کاریش هم نمی‌شود کرد. خیلی خوب بود اگر می‌توانستیم مرزها را برداریم و آزادانه و قانونی، هر وقت صدای مظلومی را شنیدیم، به کمکش بشتابیم. هر چند این یک فکر بلند مدت است و به درد امروز ما نمی‌خورد، ولی خوب است که برای دردهای دو سه دهه‌ی آینده، فکری به حال مرزهای ساختگی مظلوم‌کش بکنیم.

4. وقتی در سال 1391 هجری شمسی مصادف با سال 2012 میلادی زندگی می‌کنی، یعنی باید بدانی که در عرصه‌ی بین‌المللی، این دولت‌ها و نهادهای حکومتی هستند که بازیگران اصل‌اند و همه‌ی اقدامات جهانی یک فرد، باید از کانال دولت متبوعش عبور کند. یعنی من و شمای امروزی باید بدانیم که اگر قرار است صدای فریاد عدالت‌خواهی ما به شکل موثرش، گوش بقیه‌ی دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی را خراش بدهد تا ایشان تکانی خورده و کاری واقعی برای مظلومان جهان بکنند (هرچند اینقدر کثیف هستند که هیچ وقت نمی‌کنند) این دولت ماست که نقش اصلی را بر عهده دارد.

این حرف به معنی این نیست که من و شما، مستقل از دولت‌مان نمی‌توانیم هیچ کاری در عرصه‌ی بین‌المللی انجام دهیم. می‌توانیم، اما نه چندان موثر و نه چندان گسترده. اصلی‌ترین کاری که ما به طور مستقل از دولت می‌توانیم انجام دهیم، فعالیت رسانه‌ای و سایبری‌ست. راهپیمایی راه بیاندازیم، نمایشگاه راه بیاندازیم، شبکه‌های اجتماعی سایبری را پر کنیم، اگر بتوانیم برنامه‌ی رادیویی و تلویزیونی بسازیم و کارهایی از این دست. کارهایی که لازم است و باید بشود و در آن شکی نیست. اما یک سوال: آیا این کارها کافی‌ست؟

5. به اتفاقات بین‌المللی چند سال اخیر نگاه کنید. مثلاً بحرین. در کنارش به جنبش‌های سایبری و تبلیغاتی ما. این جنبش باید می‌شد، اما چه نتیجه‌ای داشت؟ آیا وبلاگ نویسی و کارهای تبلیغی و رسانه‌ای ما، توانست جلوی کشته شدن حتی یک شیعه در بحرین را بگیرد؟ آیا راهپیمایی‌های ما توانست افکار عمومی در خواب زمستانی رفته‌ی جهانی را بیدار کند تا آنها به دولت‌های‌شان فشار بیاورند و مانع کشتار شیعیان بحرینی شوند؟

لب کلام این است که اگر فکر می‌کنیم می‌شود با کارهایی از این دست، جلوی ظلم را گرفت باید بدانیم که در اشتباه هستیم. هرچند من و شما باید در شبکه‌های اجتماعی و فضای تبلیغاتی، وارد شده و ظلم‌های جهانی را فریاد بزنیم، اما باید بدانیم که این کارها، باعث نمی‌شود مظلومی، از زیر بار ظلم بیرون بیاید. اگر می‌خواهیم کارمان نتیجه داشته باشد و حقیقتاً در نقاط مختلف جهان مثل سوریه، کشتار مردم بی‌پناه متوقف شود، راه اصلی‌اش این نیست.




6. "چه باید کرد؟"

من و شمای ایرانی، وقتی ظلم به مردم سایر نقاط جهان را می‌بینیم، زمانی باید دلمان به حال آنها بسوزد و به فکر راهکاری باشیم که داریم توی مملکت‌مان، رئیس جمهور و نماینده‌ی مجلس انتخاب می‌کنیم. زمان برنامه‌ریزی برای مستضعفان عالم، آن وقتی‌ست که کاندیداها، با انواع و اقسام شعار و ادعای کلی و غیرعملیاتی جلو می‌آیند و هیچ کس در بین من و شما پیدا نمی‌شود که از یکی از آنها بپرسد: فلانی، اگر تو رئیس جمهور شدی و در یک نقطه از جهان، صدای مظلومی بلند شد، وزرات امور خارجه‌ات چه می‌کند؟ آیا بعد از کشتار مردم، تازه از خواب بیدار شده و به فکر تأسیس کنسول‌گری می‌افتد؟ آیا نهایت تنبیهی که برای حامیان ظلم جهانی در نظر می‌گیرد، این است که آنها را برخلاف عرف دیپلماتیک به همایش‌ها و نشست‌های بی‌خاصیت دعوت کند؟

اگر قبول داریم که اقدام موثر در عرصه‌ی بین‌المللی توسط دولت‌ها صورت می‌گیرد، باید زمانی که در کشورمان دولت تشکیل می‌شود به فکر روز واقعه باشیم و ببینیم برنامه‌ی دولتی که قرار است نماینده‌ی فریاد عدالت‌خواهی ما در عرصه‌ی جهانی باشد، برای دست‌گیری از مظلومان جهان چیست؟ وگرنه، اگر ما آن روزها را در خواب باشیم و هنگام قطعه قطعه شدن مسلمانان شروع به فعالیت سایبری کنیم، بدانیم که داریم خودمان را گول می‌زنیم و شاید تنها برای فرار از عذاب وجدان، دست به این کارهای کم خاصیت می‌زنیم.

7. "چه باید کرد؟"

بیاییم نماینده و نایب‌مان در عرصه‌ی بین‌المللی را از این تنبلی و کم‌کاری بیرون بیاوریم. دوست من، اگر از دیدن فیلم کشتار مسلمانان میانمار، فریادی در گلو داری، این فریاد را در کنار عرصه‌ی رسانه‌ای، سایبری و تبلیغی، بر سر وزارت امور خارجه‌ات بزن که به جای تو باید توی دهن دولت میانمار بزند، اما فعلاً به فکر تأسیس کنسول‌گری در آنجاست و آنقدر دیر هنگام این کار را شروع کرد و موضع جمهوری اسلامی را در این خصوص اعلام ننمود که رهبر انقلاب مجبور شد وظیفه‌ی معطل مانده‌ی این وزارت‌خانه را انجام دهد و بفرمایند که نظر ما در خصوص این جنایت چیست؟




دوست من، اگر نگران وضعیت سوریه هستی، اگر نگران مسلمانان آذرباییجان هستی، اگر از دیدن تکه تکه شدن نوزادان شیعی بحرینی تحملت را از دست داده‌ای، نماینده‌ات در عرصه‌ی بین‌المللی را از خواب بیدار کن. اوست که باید "اقدام موثر" انجام دهد. این وزارت امور خارجه‌ی ماست که باید جای من و شما، به این دردها رسیدگی کند، چون وظیفه‌اش همین است. چون به خاطر همین ایجاد شده.

نمایشگاه و راهپیمایی و فعالیت رسانه‌ای و سایبری جای خودش. اگر دنبال "اقدام موثر" می‌گردید، کلیدش در دستان وزارت امور خارجه‌ی ماست. اگر می‌خواهید برای مظلومان دنیا کار واقعی انجام دهید، باید برای دولت و وزارت امور خارجه فکری کنید.

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱۶
بابك
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
31
34
دوست عزيز به جاي اينكه دغدغه مشكلات ديگر كشورها رو مطرح كني يكمي ام از مشكلات مردم ايران بنويس فكر نمي كني اين بهتر.
پاسخ ها
سید خراسانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
وای بر تو که دغدغه رو تو مسایل اقتصادی میبینی!!!اگه مثل کشورهای مظلوم امنیتت ازت گرفته بشه اون موقع ببینم بازم به فکر شکمت هستی یا نه؟!
صادق
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
به خاطر همین افکار هست که ما مسلمانان را کشتار می کنند چرا که برای درد همدیگر نمی سوزیم و به فکر مشکلات خودمان هستیم . خدایا مسلمانان را بیدار کن
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
تو کز محنت دیگران بی غمی
گمونم پسر عمه شلغمی
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
اگر ایرانی هستی و خودت را ایرانی میدانی همواره ایرانی گفته است:
بنی آدم اعضای یک پیکرند
که در آفرینش ز یک گوهرند
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
کسی که قطرات اشک آن مظلوم را در تصویر ببیند و نظرش این باشد !!!!!!!! باید ...
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
این سخن قرآن را در مورد صحابه جلیل قدر رسول الله (ص) را خوانده ای( ... یؤثرون علی انفسهم و لا کان بهم خصاصه ...)سوره -حشر

این صفت و اخلاق آدم های 1400 سال پیش است اما من تو که در دنیای متمدن هستیم ...؟؟!!
دختر باران
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
دوست عزیز کمی بیشتر فکر کن !اگه این اتفاقات برای شما بیفته و هیچ کس در هیچ جای دنیا کمکت نکنه باز هم این حرف را میزنی .اگه یه جنایتکار تو خیابون یقه ی شما را بگیره و با بنزین بخواد شما را آتیش بزنه انتظار داری مردم بی تفاوت از کنارت رد بشن و بگن ما خودمون تو خرج شکممون موندیم؟!؟
انتظار نداری که باور کنم که بگی در اون شرایط از کسی انتظار کمک نداری!
این پایین ترین درجه ی انسانیته که میتونیم داشته باشیم اینکه بی تفاوت نباشیم به جنایات دنیا و به وضعیت مردم مظلوم دنیا!
حالا شما قضاوت کن ما مسلمانیم چطور میشه راحت به زندگی ادامه بدیم و بزرگترین دغدغه ی ما شکم و شهوت و پول باشه؟
انسانیت یعنی چی؟مرز این انسانیت با حیوانیت کجاست؟!!
کاش میدونستیم زندگی یعنی چی!
حامد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
قرار نیست همه چیزو ول کنیمو بچسبیم به نون شب که!!!
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
12
17
ما که چشمون از این آقایان آب نمیخورد .
آقا بیا و کاری بکن !!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
12
9
سلام برادر ممنون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
13
19
فکر نکنم تو دنیا کسی به حرف ما گوش کنه .تو ایران کسی حرف راست از مسولین نشنیده که دنیا قبول داشته باشه .
وزارت خارجه همیشه خواب بوده یا اگر هم تو کشوری سفارتی داره بدنبال اقتصاد بود نه دین و نه سیاست اسلامی ...
دلت خوشه برادر ....
پاسخ ها
فرزند ایران
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
این چه نظرات مزخرفیه که تایید می کنید شماهم که دارید مثل تابناک و سایتهای جریانهای خاص سعی در زیر سوال بردن کلیت نظام با زیر سوال بردن کل مسولین هستید یعنی چی که در این نظام کسی حرف راست از مسئولین نشنیده است ؟!!!!!!!! آیا رهبر عزیز و بزرگوار این انقلاب یا سران سه قوه یا وزرای محترم و یا هزاران مدیر زحمتکش و خدوم این انقلاب حرف راست نمی زنند ایا باید به خاطر عده ای احمق و نفوذی که در بدنه نظام وارد و در عرصه های مدیریتی وارد شده اندو در حال بدبین کردن مردم به انقلاب هستند کلیت نظام و همه مسئولین را زیر سوال برد ؟ واقعا باعث تاثر است در همین خبر از 4 نظر تایید شده تا بحال سه تاش سیاه نمایی و اراجیفی بیش نیست مراقب باشید ابرو ذره دره جمع می شود اما با یک عمل اشتباه به یکباره از بین می رود مراقب باشید میان نیروهای انقلابی و ارزشی بی آبرو نشوید حداقل مانند گذشته نظرات اینچنینی را با نقد و تحلیل مناسب از طرف خودتان تایید کنید
پیرو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
جناب فرزند ایران :
تایید یک نظر برای نمایش به منزله ی تایید صحت آن نیست. چه اشکالی داره که هر کسی عقیده ی خودش رو -هر چند اشتباه باشه- بیان کنه؟
چه فایده ای داره یه سایت پر از نیروهای ارزشی هی بشینن از خودشون تعریف کنن و به به و چه چه کنن؟ هیچ کسی هم هیچ حرف مخالفی نزنه. اتفاقا باید افراد مخالف هم آزادانه نظر خودشون رو بگن و جواب بگیرن، شاید اصلا نظرشون عوض شد. به نظر شما کدومش بهتره ؟؟
راستی از بولتن گرامی به خاطر این تجدید نظر درباره ی تایید نظرات که چند وقتی هست انجام شده تشکر می کنم. قبلا خیلی بسته بودید.... ولی الان بهتر از قبل شدید.
آزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
2
4
جمعیت ما کهع کم شده حالا کو تا با تبلیغ دوباره جمعیت زیاد بشه.
توی این فاصله این 500000 میانماری رو که بین مار و عقرب های جراره گیر افتادن بیارن ایران
این همه فضا ما هم کمک میکنیم بالاخره.

البته من چندی هست به بولتن برگشته ام. چون دستش آمده حق با دکتر احمدی نژاد هست نه امثال قالیباف.
س0و
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
1
2
آسید مجتبی ی عزیز اینها که گفتید همه قابل قبول و متین
ولی دوست عزیز یک مطلب اساسی در مورد عملکرد مجموعه نظام و دولت وجود دارد که مانع از عملکرد مطلوب و با ثبات است و آن بهانه ولایت فقیه در نزد دشمنان دوست نما و دوستان بظاهر دوست ولی بدتر از دشمن است.
و اینستکه میبینیم هر کس بهانه ای بر تقصیر و زیاده خواهی و یا کم کاری خود می آورد و کشور را از اقتدار و اتخاذ سیاست صحیح و پیشرونده و حساب شده دور میکند.

و این طریفه نا صواب ، ظلم بیحد به افراد جامعه و نا کار آمدی سیستم اداره داخلی و ارتباطات خارجی کشور و کم رنگ شدن ارزشها و تلاشهای خالصانه را سبب میشود .

بنده قصد ندارم بشرح عملکردها و تشریح چگونگی رسیدن موقعیت کشور و انقلاب مردم مظلوم و ولایتمدار بپردازم(هرچنداز این منظر نیز بحکم مسلمانی و انقلابی و رزمنده و جانباز بودن و ...دست بسته و بی دلیل و مدرک نیستم )

و برای کاهش صدمات ناشی از وضع موجود و برون رفت از این معضل و رنج جانخراش ،برادرانه فقط توصیه میکنم ما نباید در افراط و تفریط غرق شویم و با بصیرت بیشتر و تحمل نا ملایمات و کاستی ها همواره به ریسمان محکم ولایت امام خامنه ای و رهبریت نظام متصل باشیم و هرگز نه پیش بیفتیم و نه از ایشان فاصله ای طو لانی بگیریم.

در خاتمه بر خلاف شما و علیرغم ضعف های دولت و وزرا (مثلا وزریر خارجه و یا...) هرگز با تقصیر کامل آنها ومحکومیتشان به این شکل موافق نیستم و بلکه آنرا نوعی بی انصافی میدانم و ضمن پوزش از این پر حرفی ام در صورت لزوم و اعلام ،بنده حاضر م در مورد علت ها و رسیدن به موقعیت نا خو شآیند فعلی و راهکار مهار و برون رفت از آن بجث و شرحی منطقی و مفید داشته باشم. والسلام
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
1
4
متاصفانه وزیر امور خارجه آدم مستقلی نیست و اگه دقت کرده باشید تمام موضعگیری ها در وزارت امور خارجه خارج از چارچوب این وزارت به وزیر دیکته میشه، کسی هم که نتونه به طور مستقل و بر اساس منافع کشور تصمیم بگیره امیدی ازش نیست
وزارت امورخارجه هنوز موضع رسمی خودش رو در مورد گروگانگیری هیئت 7 نفره حلال احمر که به طور رسمی به لیبی سفر کرده بودن اعلام نکرده، حالا شما انتظار دارید در مورد سایر کشورها اعلام موضع کنه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
1
2
در جواب آ قای بابک: من در یک کتاب خواندم که در دوران آخر وزمان امتحان می شوید
پس به جای گرانی به فکر خود باشید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
1
0
بهبه بهبه
سربازصفر وطن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
2
2
بولتن من دارای شجاعت ابراز نظر بدون توهین هستم تو هم شجاعت داشته باش نظر منو منتشر کن
آسید مجتبی ی عزیز سلام
اینها که گفتید همه قابل قبول و متین
ولی دوست عزیز یک اشکال و مطلب اساسی در مورد کل مجموعه نظام و دولت وجود دارد که مانع از عملکرد مطلوب و با ثبات است و آن دستاویز و بهانه قرار ذاذن ولایت فقیه در نزد دشمنان دوست نما و دوستان بظاهر دوست ولی بدتر از دشمن است.
و اینستکه میبینیم هر کس بهانه ای بر تقصیر و زیاده خواهی و یا کم کاری خود می آورد و کشور را از اقتدار و اتخاذ سیاست صحیح و پیشرونده و حساب شده دور میکند.

و این طریفه نا صواب ، ظلم بیحد به افراد جامعه و نا کار آمدی سیستم اداره داخلی و ارتباطات خارجی کشور و کم رنگ شدن ارزشها و تلاشهای خالصانه را سبب میشود .

بنده قصد ندارم بشرح عملکردها و تشریح چگونگی رسیدن موقعیت کشور و انقلاب مردم مظلوم و ولایتمدار بپردازم(هرچنداز این منظر نیز بحکم مسلمانی و انقلابی و رزمنده و جانباز بودن و ...دست بسته و بی دلیل و مدرک نیستم )

و برای کاهش صدمات ناشی از وضع موجود و برون رفت از این معضل و رنج جانخراش ،برادرانه فقط توصیه میکنم ما نباید در افراط و تفریط غرق شویم و با بصیرت بیشتر و تحمل نا ملایمات و کاستی ها همواره به ریسمان محکم ولایت امام خامنه ای و رهبریت نظام متصل باشیم و هرگز نه پیش بیفتیم و نه از ایشان فاصله ای طو لانی بگیریم.

در خاتمه بر خلاف شما و علیرغم ضعف های دولت و وزرا (مثلا وزریر خارجه و یا...) هرگز با تقصیر کامل آنها ومحکومیتشان به این شکل موافق نیستم و بلکه آنرا نوعی بی انصافی میدانم و ضمن پوزش از این پر حرفی ام در صورت لزوم و اعلام ،بنده حاضر م در مورد علت ها و رسیدن به موقعیت نا خو شآیند فعلی و راهکار مهار و برون رفت از آن بجث و شرحی منطقی و مفید داشته باشم. والسلام
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۶
0
0
وزارت امور خارجه زمانی می تواند اقدامی را جهت انجام یا توقف عملی صورت دهد که از ابزارهای کافی برخوردار باشد که مهمترین ابزار آن چانه زنی دیپلماتیک و اقدام از طریق دوجانبه و چند جانبه است که آن نیازمند داشتن دوستانی قدرتمند در سطح دنیا دارد تا بتواند فشار بیاورد و اقدامی انجام دهد وگرنه چکمار مثلا باید بکند اصلا شما وزیر خارجه یا دیپلمات غیر از حرف زدن چه ابزاری در دست دارید این حرفها اگر دوستانی در سطح دنیا داشته باشید می توانند عملی شوند در غیر این صورت همیشه در حد حرف باقی می مانند مهمترین ابزار شما هم اعتا=بار شما و رهبران شما در سطح دولتهای دنیا است (نه ملتها) تا بتوانند مثلا با یک مکالمه تلفنی باعث انجام کاری یا توقف انجام کاری توسط کشور دیگری شوند در غیر این صورت می کاند قدرت نظامی که باید راه بیفتیم بریم با زور حرفمان را بخ کرسی بنشانیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
0
0
جملاتی که ازذهن ها و قلب های پاک تراوش می کند زیباست اما باید کمی بیشتر اندیشید!!!اگر مرزها نبودنداکنون چه بر سر ما می آمد؟؟؟ایا چیزی به نام اسلام و یا من و شما می ماند؟؟؟؟؟؟!!!!
مرغ حق
|
United States
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
0
0
بولتن جان خوش خیال شده اید ها که عنوان زدید هیس .فکر کردید با یک هیس گفتن این وزارت خارجه بیدار میشه !!!تازه اگر خودش را بخواب زده باشه چی ؟؟؟؟؟
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین