کد خبر: ۹۰۴۵۶
تعداد نظرات: ۳۲ نظر
تاریخ انتشار:
دکتر فیاض استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران

جمله وحشتناک سیدجمال اسد آبادی +فیلم

همگی ما این جمله معروف سیدجمال اسد آبادی را شنیده ایم، که او می گوید: رفتم به غرب اسلام را دیدم ولی مسلمان ندیدم. برگشتم به شرق مسلمان دیدم اما اسلام ندیدم
به گزارش بولتن به نقل از فرهنگ نیوز :مدتی است که جمله سید جمال اسد آبادی نُقل محافل و رسانه ها شده است.
همگی ما این جمله معروف سیدجمال اسد آبادی  را شنیده ایم، که او می گوید: رفتم به غرب اسلام را دیدم ولی مسلمان ندیدم. برگشتم به شرق مسلمان دیدم اما اسلام ندیدم
این جمله نشان دهنده تمایل یک فرد به فرهنگ غربی است، هرچند نباید منکر تلاش های سید جمال در بروز موج اصلاح طلبی و پاگرفتن انقلاب های کوچک در جوامع مسلمان آن زمان شد اما نمی توان به سادگی از کنار این جمله که بعضاً مانور تبلیغاتی وسیعی در رابطه با ضعیف نشان دادن مدیریت اسلامی بر روی آن صورت می گیرد، گذشت. این جمله ناشی از تحت تاثیر قرار گرفتن افکار سید جمال از نظم ناشی از ساختار های پیچیده و سخت گیرانه در جوامع غربی که در اکثر موارد مقابل با آزادی ها فردی انسان ها می باشد است.

چندی پیش در تایید همین دیدگاه، دکتر فیاض  استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران در برنامه زنده تلویزیونی "زاویه" که از شبکه 4 پخش می شود در خصوص این جمله چنین گفت:

این بدترین نوع تعبیر غرب گرایی است که یک نفر "سید جمال اسد آبادی "می تواند داشته باشد.

برای دانلود این فیلم کلیک کنید

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۳۲
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۲۷
علی 110
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
54
13
بهتر است سوابق سید جمال را بهتر بررسی کنید او یک فراماسون است با افکار کاملا غربی دم زدن از اتحاد از سوی او یک کار تبلیغاتی بوده ولی چون سید جمال رو الکی بزرگ کردین نمی تونین علیه او چیزی بنویسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
تا جایی که مطالعات، این حقیر را یاری می کنند سید جمال الدین اسدآبادی خدمات فوق العاده ارزنده ای به اسلام و وحدت مسلمانان و ایستادگی در مقابل استعمارگران داشته اند. حتی سید جمال الدین اثر بسزایی در ترغیب میرازی شیرازی در تحریم مصرف تنباکو داشته اند. اوج عقلانیت، تعهد، تدین و تدبیر و زیرکی در نامه او به میرزای شیرازی مشهود است. تا جایی که فهم من یاری می کند سید جمال شخصیت بزرگی بوده و به احتمال عضویتش در مجمع فراماسونری برای تحقیق بوده است. آن جمله معروفش هم به حق درد آور و البته عین حقیقت است. اگر غیر از این بود، ما اکنون در غیاب امام معصومان به سر نمی بردیم. آیا فراموش کرده اید علت غیبت امام زمان را؟!. در فراق او به سر می بریم چون لیاقت سر پرستی او را نداریم چون آلوده گناهان فعال و انفعالی هستیم. یعنی می کنیم آنچه نباید بکنیم ، نمی کنیم آنچه باید بکنیم. سید جمال راست می گفت. اکثریت قریب به اتفاق ما مسلمانان اسممان مسلمان است اما مسلمانان کاملی نیستیم.
خطاب من با نویسنده این گزارش است : مدیریت اسلامی اشکال ندارد، مشکل اینجاست که مدیریت اسلامی به کار گرفته نشده یا حداقل اینکه تا آن موقع به کار گرفته نشده بوده. چقدر راحت به چنین شخصیتی انگ غربی بودن زدید!!! اندکی مطالعه در زندگی و اقدامات و آثار و نوشته های او به کل چنین اتهامی را از وی مرتفع می کند. او به حق یک مسلمان، یک دین دار و یک انسان آزاد بود.
ناشناس2
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
با نظر ناشناس 120% موافقم:

وَ الله الله ، فِی القُرآنِ، لایَسبِقُکُم بِالعَمَلِ بِهِ غَیرَکُم: خدا را خدا را (مراقب باشید که) در عمل به قرآن دیگران (یعنی غیر مسلمانان) از شما پیشی نگیرند (و بکوشید شما پیشتر و بیشتر از آنان به قرآن عمل کنید). (نهج البلاغه، نامه ی 47)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
تا آنجایی که ما می دانیم سید جمال اندیشه های آزادیخواهانه و عدالت طلبانه داشته و فعالیتهایی در هندوستان،مصر و عثمانی(ترکیه کنونی) داشته که البته در همان هندوستان توسط قدرتهای استعماری (انگلستان )اخراج میشه!!
واینکه میرزا رضای کرمانی که یکی از شاگردان سید جمال بود باتوجه به مجالست با ایشان دست به قتل ناصرالدین شاه میزنه واینکه در اتحاد اسلام تلاشهای قابل توجهی داشته!!

تعبیر نویسنده این گزارش از نظم موجود در خارج و نتیجه گیری نهایی اش،خیلی راحت بگم، ازاون حرفااااااااااست!!

صادق باشید.
حسین
| Iraq |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
من به این نظر مثبت دادم اما منظورم این نبود که سید جمال فراماسونه بلکه به عقیده بنده ایشان مرعوب غرب شده و این جمله حقیقتا وحشتناک و اشتباه را گفته.
مرتضي.ام
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
سيد جمال الدين هرچه بود، بي‌شك فراماسون نبود. جالب اينكه اگر بررسي بفرماييد خواهيد ديد كه براي اولين بار بهايي‌ها كوشيده‌اند ايشان را فراماسون جا بزنند!.
علی011
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
اسم دیگه ای نداشتی انتخاب کنی ؟ اومدی از اسم من کپی زدی ؟
saiii
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
سلام
اتفاقا برعکس این جمله نه تنها سند فراماسون بودن اونیست بلکه سنداسلام شناس بودن ویست چراکه مقص.د او از اسلام در غرب دانش آموختگان غربی و غیر مسلمانی است که در مکتب اسلام تحصیل کرده اند مانند کانت] اسمیت و گالیله و... چرا که آنان هرچه دارند از دانشگاه اسلام در حضور ابن سیناهاآموختند تی نظم را و تاسف سید براین است چرا خود مسلممان از تعالیم اسلامی به این حد بهره نبرده اند به جای قضاوت قدری تامل بهتر نیست؟
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
6
9
لطفا بروید کتاب نهضت های ا سلامی در صد سال اخیر آقای مطهری را بخوانید بعد نظر بدهید.
حسین سوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
10
28
ای کاش بجای مسوولین فعلی تا مثل سید جمال الدین اسدآبادی داشتیم ...

درود بر اسدآباد شهید پرور در استان شهیدپرور

همدان ( پایتخت تاریخ و تمدن ایران ) ...

یاشاسین همدان لیم ...
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
4
16
منظور سید جمال الدین نظم و تلاش زیاد غربیها در کارها بوده مثالش تفاوت ساعت کار مفید المان و ایرانه والا دستورای اسلام عالی است فقط باید اجرا شود.
حرازوراوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
5
16
به کسی که سیدجمال الدین رافراماسون خوانده باید گفت:
1-بزرگش نخوانند اهل خرد
که نام بزرگان به زشتی برد
2-ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه تست
عرض خود میبری وزحمت ما میداری
ضمنا اگر سید جمال الدین غربگرابوده بهتر بود استاد سهمیه ای بجای اسدآبادی ایشان راافغانی میخواند
پیشنهاد میکنم بجای عدم انتشار به نظرخواهی بگذارید تا کاربران محترم قضاوت کنند
ناشناس
|
Italy
|
۰۶:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
1
2
adabe ejtemai' va ghadri akhlaghe eslamy dar gharb be vozoh bishtar ast be onvane mesal reayate nobat va saf ,bebinim che tedady az iraniha motaghedan ke nobat noi' haghghonnas ast va agar haghy ra zaye konim dar zemmeye ma khahad mand.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
1
18
او راست گفته چون اروپائیها (نه سیاستمدارانشان) اسلام واقعی را پیاده می کنند . برای نمونه:
ازدواج در آنجا آسان است و اینهمه تجملات و رسومات دست و پاگیر در آنجا به چشم نمی خورد.
مغازه دارهاشون دروغ نمی گویند ولی 99 درصد مغازه دارهای ما دروغ و قسم دروغ می خورند
بیمه ها به مسئولیتشان بخوبی عمل می کنند ولی بیمه های ما فقط پول را می گیرند و خدمات خیلی بد است .
ووووو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
3
11
این نشان از درک سیدجمال داشته آنهم موقعی که کسانی که حتی سواد خواندن و نوشتن نداشتن بر مسند قدرت بودند اما دنیا دیدگان مثل سیدجمال در انزوا
در این جمله ارزش گذاری به مسائل انسانی است حتی اگر در بین غرب یا کفار باشد بازهم یک ارزش انسانی است.
سید جمال که رفته تخریب و تمجید به حالش فرقی ندارد، اگر این بحث پیش آمده برای کسانی خوب است که آماده بحث علمی هستند و از این طریق با منش و تفکر سیدجمال آشنا می شوند، موافقان و مخالفان هم می توانند از این بحث چیز یاد بگیرند، اما وارد دور باطل تخریب و تمجیدهای احساسی و قومی می شوید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
1
2
آیا برای فراماسون دانستن یک شخصیت علمی اسلامی تنها استناد به همین یک جمله کافی است در حالیکه احتمال دارد گوینده متوجه سوء برداشتها نشده باشد و در مقام تاکید و مبالغه و تقبیح بعض رفتارهای ما مسلمانها جمله ای گفته و مقصودش آنچه ما تصور می کنیم - یعنی غربزدگی مفرط- نباشد؟ ایا واقعا همین یک جمله برای استناد کافی است؟
مهسا جون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
1
5
این جمله اصلا وحشتناک نیست و نمیتونه نشون دهنده ی غربی بودن کسی باشه منظور اینه که بسیاری از ارزش های انسانی و اسلامی که باید تو مملکت اسلامی و در بین مسلمونا بیشتر دیده بشه متاسفانه توی بلاد غیر اسلامی و در بین غیرمسلمونا بیشتر دیده میشه
یکنفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
0
0
من نتونستم فیلم رو ببینم میشه یه نفر لطف کنه و بگه اون جمله چی بود ؟ متشکرم


بولتن جان مشکل اسم بنده ظاهرا" قرار نیست برطرف بشه !

سهیلا*
محسن اصفهانى
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
4
1
اينجا
سرزمين واژگان واژگون است...!
مهسا جون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
0
0
تعجب میکنم جناب بولتن هیچکدوم از نظراتم رو توی سایتتون نذاشتین آخه چرا؟خیلی ناراحت شدم هیچ مشکلی ام نداشتن
مدیر پایگاه تقریبا همه نظرات شما تایید شده است بازهم بررسی می شود
علی اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
2
6
نوتستم در جواب علی 110نطرمو ارسال کنم اینجا مینویسم
خوب یه نفر تو این مملکت بلند شد ماسون را یاد داد که همه را یه انگ ماسونی تهشون بچسبونید
اتفاقا حرف حقی زده که باید با طلا نوشت و قاب کرد
چندتا مثال میخوای برات بزنم که البته بولتن هم سانسور کنه
علی اصغر
|
Germany
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
0
0
ممنون که نمایش دادید وتیغ سانسور بعد از دو هفته غیبتم بهم نخورد راستی من نمیتونم به نظرات مثبت منفی بدم چرا اینطوری شده حتی در جواب دوستان هم نمیتونم نظر ارسال کنم فقط میتونم نظر جدا بفرستم؟
راستی حالا مثال ها را بزنم
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
1
3
شماها هرچی به نفعتونه قبول دارین ....

سید جمال برای دوره قاجار این حرفو زده نه الان!!!
گرچه الانم فرهنگ مردم ما اسلامی نیست و مردم اروپا (به جز بحث حجابشون) از ما جلوترن ...
به هر حال اونا هم کتاب آسمانی دارن و از ما به کتابشون پایبند ترن ...

حقیقت تلخه ... ما فقط قرآن رو روخونی میکنیم!!!! در عمل نزدیک به صفریم!!!
احمد ا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
0
5
البته روشن فکرها و مبارزها معصوم که نبودند و نمی توانند تکیه گاه باشند ولی این حرف رو من باهاش موافقم،
غرب از قوانین خوب اسلام استفاده کرده است،

مثلا در بیمارستان های لندن صندوقی هست برای کمک به بیماران در راه مانده، در حالی که این نص صریح قرآن است که به در راه ماندگان باید کمک کرد در حالیکه در ایران این چنین نیست،

در کشورهای توسعه یافته در بالا دست دزدی هست و لی در پایین دست که مردم با آن سر و کار دارند سعی میکنند قانون حاکم باشد و پارتی بازی نباشد تا مردم احساس بی عدالتی نکنند در ایران بر عکس است

به اعتقاد من اسلام یک مجموعه کامل از روش زندگی در تمام ابعاد است که اگر به همه انها درست عمل شود یک کشور به مدینه فاضله بدل می شود
نرگس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
0
1
عوضیا چرا سخنرانی های اسد ابادی که اینهمه سخنرانی کرد رو نمیگید ولی ریز و درشت این ها رو میکنید.اگه مردم این چیزا براشون مهم بود اون برنامه رو میدیدن ولی الان هیچ کدوم از سایتا یکم از حرفای اونو نگفتن پاسخ گو باشین
قل از پرتال امام خمینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
0
0
سید جمال می گوید: رفتم به غرب اسلام را دیدم ولی مسلمان ندیدم، برگشتم به شرق مسلمان دیدم اما اسلام ندیدم.

سید این جملات را در سیاه ترین زمان از حیث ضعف و عقب ماندگی جهان اسلام و شروع حرکت وحشیانه استعمار به سمت بلاد مسلمین گفت. سید جمال این جمله را در دنباله سلسله برنامه های گسترده و عظیم خود برای بیداری امت غفلت زده و خواب زده گفت و هدف وی از این نوع جملات به خودآمدن امت مسلمان بود که در ابتدایی ترین مسائل نظم و بهداشت و تشکیل ارتش و نحوه رابطه دولت و ملت و هزاران مساله دیگر نقایص گسترده ای داشتند و غربی ها با رعایت بسیاری از همین مسائل، جوامعی قوی تر تشکیل داده و به راحتی مسلمین را مغلوب و سپس مقهور اراده خویش می ساختند.

نهیب مصلح بیدار گری مانند سید جمال، آغاز بیداری و خودباوری مسلمانان در جهان معاصر شد و زحمات سید اندک اندک شروع به بارنشستن کرد.
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
0
2
این جمله را باید با طلا نوشت واقعا که اسلام در غربه مردم اینجا اسلام را به حجاب و نماز و روزه و مسجد میبینن ولی دروغ میگن گران فروشی میکنن تهمت میزنن کم فروشی میکنن دزدی میکنن و...
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
0
0
وقتی پول سپرده شده مردم را نمی دهند و حتی ، پول از حساب سپرده گذاران بر مي دارند ..
این جمله اسد آبادی کاملا صحیح است و تازه ایشون لطف کردن و محترمانه این مسئله رو بیان کردن. در حالیکه، احترام به یک نامسلمان درستکار شرف دارد به افراد و مسئولینی که چنین بی انصافی ها و بی عدالتی هایی را در حق مردم میکنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
0
0
با سلام این حرف رو باید با طلا نوشت چون الان در مملکت ما همه چی شده ریا دزدی اختلاس و فقط اسمی از اسلام روی خودشون گذاشتنن متاسفانه
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
0
0
اقایان خانم ها شما درباره ی سید جمال الدین اسد ابادیروحی له الفداء چه میدانید
او سیف الله بود چون با شمشیرش ناصرالدین شاه ضالم را کشت
حبیب الله بود چون برای رضای خدا کار میکرد.
نورالله بود چون با عقلش می خواست اسلام را در دنیا حاکم کند
ید الله بود چون با دستانش تو دهن مستکبرین میزد
حالا شما ها چه میگویید درباره ی این شخصیت
تحریم تنباکو توسط این شخص صورت گرفت
استعمارگران از او وحشت میکردند
شماها چه میگویید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
0
0
سید جمال شخصیت بزرگی هستش این آقای دکتر....
که این ....رو بهم بافته منظور سید روخوب نفهمیده .
حرف سید جمال رو با طلا نمیشه عوض کرد .
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
0
0
بدبختی ما عدم اجرای قوانین اسلامی است ونیز عدم نظارت در اجرای قوانین ! که در غرب قوانین ساخته ذهن بشر با نظارت دقیق اجرا می شود که باعث نظم در جامعه غرب شده است ولی ما مسلمانان نه تنها قوانین را رعایت نمی کنیم بلکه مقاومت وبی نظمی در اجرای قوانین الهی داریم یعنی تقوی نداریم درحالی که بزرگترین توصیه دینی ما : اوصیکم به نظم امورکم وتقوی الله. را داریم ونقش منافقین در جامعه اسلامی پررنگ شده که فاجعه بزرگی درجهان اسلام است !
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین