کد خبر: ۹۰۱۸۹
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
تاریخ انتشار:
رنجنامه یک عضو جبهه ملی ایران به بولتن نیوز

همه در کنار هم، زیر یک پرچم، برای ایران

در حالیکه صدام از نژاد عرب بود پس از حمله به خوزستان چرا قوم عرب زبان در کنار دیگر مردم خوزستان درمقابل آن سرسختانه ایستادگی کردند؟ وچراجوانان ازاقوام دیگر ازآذری،فارس،خراسانی، کرد و بلوچ، لر، بختیاری ... بیاری آنان شتافتند
بولتن نیوز: به دنبال انتشار گزارشی با عنوان اعتراض به سیاست های ضد ایرانی صدای امریکا و بی بی سی، در تاریخ 25 خرداد 91 درسایت بولتن نیوز،  آقای جمال درودی عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران در مقاله حاضر که برای ما ارسال کرده اند به ریشه های وحدت اقوام ایرانی و محکوم کردن جدایی طلبان اشاره کرده اند و انصافا با نوشتاری زیبا، نکاتی را یادآور شده اند که فرزندان ایران از کودک و نوجوان تا افراد سالخوره و فعالان سیاسی باید به آن توجه داشته باشند.

ایشان در این مقاله نوشته است:

در 25 خرداد بیانیه ای از طرف عده ای از میهن پرستان با عنوان "دروغ پردازی و دامن زدن به مسائل تیره ها ی ایران توسط صدای امریکا و بی بی سی را به شدت محکوم می کنیم" انتشار یافت و همانگونه که انتظار می رفت بازتاب بسیار گسترده و موفقیت آمیزی در میان هم میهنان و ایران دوستان داشت و مورد تأید همگان قرار گرفت.



ولی متاسفانه در حاشیه آن تعداد محدودی از خود فروختگان و جدایی طلبان که تنها نامی از ایرانی بودن را یدک می کشند و سر درآخور دیگری دارند نقاب از چهره کریه خود برداشتند و خصمانه در برابرآن موضع گرفتند و شدید ترین حملات را علیه آن بیانیه با ادبیاتی که خود لیاقت آنرا دارند آغاز کردند. که باعث یک دنیا تاسف است از این همه نا سپاسی.

 اگر امروز هر ایرانی آزاده ای خون بگرید حق دارد. چگونه می توان باور داشت که فرزندان ناخلفی چون آنان برای پاره پاره نمودن مام میهن این چنین چنگ و دندان تیز کرده باشند؟ شرمتان باد ای روبه صفتان، این دم شیر است، با آن بازی نکنید. این شیر ژیان قرن هاست از این بیشه که خانه اوست نگهداری کرده و هزاران سال دیگرپاسداری خواهد کرد. آری شیر، شیراست اگرچه درزنجیر یا قفس باشد. یک غرش او امثال شما لاشخورها و کفتارها را فرسنگ ها از این بیشه دور میسازد.. اطمینان داشته باشید که ایرانیان آزاده و میهن دوست این باز ماندگان کورش، بابک و فردوسی چون نیاکان خود از این سرزمین اهورایی پاسداری می کنند وآنرا همچنان سر سبزوخرم وآزاد به آیندگان می سپارند.

این ایرانی نماها و پادوهای استعمار سعی بر این دارند که با ایجاد تنش های قومی و پراکندن تخم نفاق آب را به سود اربابان خود گل آلود سازند و راه را برای تکه تکه کردن ایران هموار سازند. اینان آن چنان از فرهنگ و تمدن ایران بدوراند و نمی دانند که قرن هاست این اقوام درهم آمیخته و تشکیل یک ملت واحد را داده اند.

امروز نمی توان در ایران خانه ای را بیابید که از اقوام مختلف شکل نگرفته باشد و هیچگاه در سازمان ها و تشکیلات سیاسی، ادارای، نظامی، فرهنگی و قوای مقننه و مجریه و قضاییه مسئله ای به نام قومیت مطرح نبوده و نیست . ارتش ایران تشکیل شده از جوانان یک یک شهرها و روستاهای ایران . ازکرد،بلوچ،آذری،خراسانی و گیلک ..... که همه در زیر یک درفش طی قرن ها از تمامیت سر زمینی این مرز و بوم دفاع کرده اند.اگر شما قوم گرایان با تاریخ ایران بیگانه هستید حتما جنگ ایران و عراق را بیاد دارید. آنرا مورد بررسی و تجربه و تحلیل قرار دهید و از خود بپرسید در حالیکه صدام از نژاد عرب بود پس از حمله به خوزستان چرا قوم عرب زبان در کنار دیگر مردم خوزستان درمقابل آن سرسختانه ایستادگی کردند؟ وچراجوانان ازاقوام دیگر ازآذری،فارس،خراسانی، کرد و بلوچ، لر،بختیاری ...  بیاری آنان شتافتند و در کنار هم بدون طرح مسئله قوم گرایی بزرگترین حماسه های میهنی راآفریدند ؟ درآن کارزار خون وآتش آنچه مد نظر بود ایران بود و استقلال ایران و تمامیت سر زمینی آن.

در یکی از نوشتار های این قوم پرستان خواندم :
" به راستی ایران چیست که عده ای فارسی زبان کفن پوشان برای حفظ چار چوب آن با قمه و دشنه و چاقو به جان مردم افتاده اند.؟ و برای همچون کشوری تاریخ جعلی می سازند؟ فارس زبانان نظیر شصت تن مجبورند برای ادامه استثمار ملت های!غیر فارس و پروسه ی استعماری خود مدام در صدد جعلیات تاریخی باشند....."

این لاطائلات بیشتربه جوک شبیه است و از بی سوادی و بی خردی نویسنده آن حکایت می کند و ارزش پاسخگویی ندارد .خوانندگان خود قضاوت خواهند کرد ودراین مدت از این قبیل باده سرایی ها که از مغز های علیل و بیمار گونه تراوش کرده بسیار دیده و خوانده ایم. حتا جسارت و حقارت و ذلت را به جایی رسانده اند که زیر پرچم اجنبی رفته وآن راجزء افتخارات خود می دانند و چنین می گویند:
" .....آذری ها،ارمنی ها و گرجی های قفقازی با هزار و یک آرزو از ایران جدا شدند . و برای رهایی از شر ایرانی بودن فرشته نجات خود را یافتند و روس ها به کمک شان شتافتند... عرب ها،کردها،بلوچ ها،و ترکمن ها درآروزی به دست آوردن شرایط گرجی ها و ارمنی ها وآذری های خوشبخت آذربایجان شمالی هستند...."
شرمت باد! ای فرزند ناخلف که برای اقوام سلحشور و غیور و میهن پرست ایران زمین این چنین آرزویی را داری. یک انسان آزاده و با شرف هزاران بار مرگ را به زیر پرچم بیگانه رفتن ترجیح می دهد و هرگز حاضر نیست زیر بار این ننگ ابدی برود. من نمی دانم اقوام ایرانی که این مرز بوم خانه و کاشانه آنان است این توهین بزرگ را چگونه پاسخ می دهند. آیا این مردم ستم کشیده و رنج دیده آذری و ارمنی و گرجی که سالیان سال زیر چکمه های قزاق های روس قرار گرفتند و سپس به پشت دیوار آهنین رفتند این را برای خود افتخارو نوعی آزادی می دانند ؟ اگر شما قوم پرستان چنین برداشتی ازآذری ها دارید بیاد بیاورید یک بار در سال 1324 " فرقه دموکرات آذربایجان " به زعم شما موفق شد نجات بخش! آذری ها باشد ولی این مردم میهن پرست و غیور آذربایجان با قیام خودآنان را فراری دادند و بار دیگر در کنار هم میهنان خود قرار گرفتند و به این افتخار کردند نه به زیر سلطه اجنبی رفتن را.
جدایی طلبان و قوم گرایان! از شما می خواهم بیاندیشید و سپس پاسخ دهید، یک ایران پاره پاره شده به نفع چه کسانی است؟
آیا این تنها خواسته استعمار گرایان نیست؟ آیا فکر نمی کنید یک ایران متحد و قدرتمند و مستقل برای منافع آنان دردسرساز خواهد بود ؟ البته یک ایران تکه تکه شده و از هم گسسته برای آنان قابل هضم تر است و درآن شرایط بهتر می توانند همین اقوامی را که شما امروز سنگ آنان را به سینه می زنید یک به یک به زیر سلطه خود در می آورند. و با این نتیجه مطلوب برسند. "تفرقه بیانداز و حکومت کن"
فرزندان گمراه ایران،اگر هنوز ذره ای وجدان و احساس میهن دوستی و انسان دوستی در وجود خود می بینید بیایید خود را از تعصبات قوم گرایی و تامین خواست بیگانان برهانید . بیاید تخم کین را به دور افکنده و با اتحاد و دوستی و برادری دست در دست هم دهیم و بسازیم ایرانی آزاد ،آباد و قدرتمند را و افتخار کنیم به ایرانی بودن خویش که بی گمان اینگونه می توانیم به خواست به حق همه ملت ایران یعنی همان دموکراسی و رفاه اجتماعی و آزادی دست یابیم. که این مهم آرزوی یک یک شهروندان و باشندگان این سرزمین است.

پاینده ایران

جمال درودی
عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران
 تهران 10 خرداد 1391

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
2
2
آقاي درودي
اگر ادعاي برادري داريد عملاً برادريتان را ثابت كنيد. اصل 15 قانون اساسي چرا اجرا نمي شود؟ جنابعالي براي اجراي اين اصل چكار كرده ايد؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
7
1
بولتن انگار شدی تریبون ضد انقلاب مدام خبرها و مقالات جبهه ملی چی ها را منتشر می کنی
به فرمان امام ره بنیانگذار انقلاب جبهه ملی مرتد است
مدیر پایگاه صد در صد جبهه ملی بنا بر حکم امام(ره) مرتد است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
2
4
وقتی تاریخ قاجار و پهلوی را می خوانم مو بر تنم سیخ می شود که چه خائنینی به ایران حکومت می کردند.حالم به هم میخوره جدایی طلبان که احمق احمقان هستند. ایرانی ها باید به فکر بزرگ شدن و اتحاد دوباره با کشورهای از دست رفته باشند نه فکر تجزیه و کوچک شدن.فکر کنید اگه ارمنستان آذربایجان گرجستان ترکمنستان و تاجیکستان جز خاک ایران بودند و یک کشور مستقل را تشکیل می دادندچقدر به نفع همه بود والان که از هم جداییم چقدر به ضرر همه است.اگه ما متحد بودیم گروه 5+1میشد6+1 و قدرت چانه زنی کشورمان چند برابر می شد و تحریم ها بی اثرتر.الان دوره ی همدلی و اتحاده نه دوره ی جدایی و تجزیه طلبی.
انسان ایرانی
|
COLOMBIA
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
2
0
آفرین به شما
البته ما در ازهر کجای ایران و حتی اگر بیرون از ایران هم که باشیم میهن خود را و ارزشهای معنوی آن را دوست داریم .
ولی بهتر است که از سیاست بازی پرهیز کنیم برای نمونه آنگونه که آقای جمال درودی گفتند
" حق همه ملت ایران یعنی همان دمکراسی .."
ایشان فراموش کرده اند که :
دشواری در اینست که در چگونگی دمکراسی تفسیرهای بسیار متضادی هست که دقیقا همین میتواند دستآویز اختلاف و ستیزش باشد .
جالب اینست که جداییخواهان و قومپرستان هم همین "دمکراسی" را به سود خودشان تعریف میکنند و آنرا همچون بهانه ای برای ایران ستیزی بکار میبرند .
بر این باورم که ایران را برای فرهنگ و ارزشهای معنوی و انسانیش باید دوست داشت و باید از مفهومهای وارداتی پرهیز کرد
با سپاس
سحر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
3
6
بولتن خواهش میکنم منتشر کن(اگه مطمئنی که درست میگم)من به عنوان یک ترک اذری که به ترک بودنم افتخار میکنم و عاشق وجب وجب خاک نه فقط شهرم که نقطه نقطه اذربایجان هستم به نوبت خودم میگم من اذربایجانم رو توی ایرانم دوست دارم به قران من یک بار شنیدن صدای اذان از مساجد ایران رو هزاران هزار بار به تمامی زیبایی های کشور اذربایجان ترجیح میدم اذربایجانم وقتی بزرگ هست و ابهت داره که توی ایران با ابهت باشه کشور اذربایجان چه ابهتی داره شما چرا فکر میکنید اذربایجانیها جدایی طلب هستن و جدایی میخوان؟؟؟نه ما جدایی نمیخوایم ما ایران رو دوست داریم اذربایجان غربی با 12000شهید اولین استان شهیدپرور ایران هست من به قطره قطره خون شهدای شهرم با تمام وجود احترام میزارم و میفهمم اونها خونشون رو برای ایران دادن نه فقط اذربایجان...
ولی ایا هیچ فکر کردین چرا دشمنهای خاک ایران دست گذاشتن روی این موضوع؟؟؟به خاطر یک سری سیاستهای غلطه دولت ایران هست که دشمنان ایران هم بهش دامن میزنن ببینید من میگم مگر توی قانون اساسی نیست که هر قومی بتونه ادبیات زبان مادریش رو اموزش ببینه؟خب این چیش بده که ما ادبیات اذری رو در کنار ادبیات فارسی اموزش ببینیم؟یا مثلا بتونیم توی مدرسه یا دانشگاه با معلمها ترکی صحبت کنیم؟مثلا چه اشکالی داره ما ریاضی تاریخ یا هر درس دیگری رو ترکی اموزش ببینیم که فهمش برامون راحتتر از فارسی هست؟خب این قانون رو اجرا نمیکنن اشکالی نداره من به سهم خودم از این حقم گذشتم ولی خشک شدن دریاچه اورمیه چیزی نیست که بشه ازش گذشت چرا دولت ایران اهمیت نمیده؟مگه موضوعه کمیه؟خشک شدن این اب برابر با نابودی اذربایجانه.اذربایجانی که تمممممممام دلخوشی ما ترکهاست ما ترکهای اذربایجان به وجب به وجب خاک اذربایجان احترام میزاریم چرا هیشکی نمیفهمه که بی اهمیتی دولت به دریاچه اورمیه چقدر تو روح و روان مردم اورمیه و البته اذربایجان تاثیر گذاشته؟به قران خدا قسم من شبی نیست که برای این اب گریه نکرده بخوابم همیشه فکرم مشغوله اینه که یعنی ممکنه از شهرم فقط یه خاطره کهنه توی مغزها بمونه؟هیچ لحظه اذانی رو رد نمیکنم که به این دریاچه دعا نکنم هیچ قنوتی رو در هیچ کدوم از نمازهام رد نمیکنم که به این اب دعا نکرده باشم شما نمیتونید تصور کند که مردم اذربایجان چقدر نگران این دریاچه هستن اونوقت دولت بودجه میده به کویری که اسمش روشه اب ببرن اما دریاچه اورمیه توی این بحران که سلامت ملت اذربایجان رو تهدید میکنه بودجه نمیدن خودتون بودین تبعیض رو احساس نمیکردین؟ما جدایی از ایران رو نمیخوایم هیچ وقت به این موضوع فکر نکنین ما فقط از دولت ایران جاوید بودنه اذربایجانمون رو میخوایم و بس به امید روزی که دریاچه اورمیه رو که فقط مال اذربایجان نیست و برای تک تک اقوام ایرانی هست احیا کنن تا شاید ما از این فشار روانی خارج بشیم دوباره میگم من به نوبت خودم اذربایجانم رو با ایرانم دوست دارم...دشمنهای ایران دشمنان اذربایجان من هم هستن اونها نه ما رو میخوان نه ایرانو زنده باد ایران یاشاسین اذربایجان
پاسخ ها
انسان ایرانی
| COLOMBIA |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
هم میهن گرامی "سحر"
شما انگار هنوز متوجه نشده اید که "قوم پرستی " نادرست است و افتخار ما تنها به ایرانی بودن ماست نه به ترک و ارمنی و گیلکی و کرد و بلوچ بودن ، و زبان فارسی زبان ملی ماست که آذریها خود بیشتر از همگان به شکوفایی آن پرداخته اند و آموزش علوم به این زبان از دیر باز در همه جای ایران و البته آذربایجان بوده است و به سیاست دولت خاصی بستگی ندارد و هزاران دانشمند آذری برای دانشاندوزی هر چند به فارسی ریاضی و شیمی و ..را آموخته اند ولی هیچ مانعی برای پیمودن و بالا رفتن جایگاه علمی و اجتماعیشان نداشته اند . زبان ملی ما فارسی است که به هیچ قوم خاصی تعلق ندارد و باید با جان و دل از آن پاسداری کنیم چون آن بزرگترین میراث فرهنگی همه ماست و تازه ایران ما در زمینه زبان و فرهنگ های محلی بسیار آزادتر از جاهای دیگر جهان است چون شما اگر ترکیه و حکومت" شیخ نشین باکو " را بررسی کنید درخواهید یافت که آنها با چه استبدادی زبانهای محلی را سرکوب میکنند .
دیگر آنکه در ایران چاپ و مطالعه ادبیات محلی هیچ مشکلی ندارد و آنرا نباید با گویش رسمی اموزش و پروش و دانشگاه بهم آمیخت که در هر کشوری باید تنها یک زبان رسمی باشد و بس، چنانچه استاد شهریار در دیوانش هم شعر ترکی دارد و هم شعر فارسی و همان را بی هیچ مشکلی چاپ میکنند یا در تهران که شمار انبوهی آذری زندگی میکنند ( از جمله خاندان خودم) آموزش علوم به زبان رسمی ما هیچ دشواری در مطالعه و بازرگانی و نبوغ پدید نمیآورد بلکه بر عکس آنرا گسترده تر میکنند.
آموزش علوم و ادبیات به طور رسمی تنها فرجامش جدایی و چند دستگی و اختلاف و هرج و مرج و سرانجام به ز یان همه ما خواهد بود و نیز باید آگاه بود که در هر جای ایران و از جمله آذربایجان گویشهای محلی بسیاری هستند بدین معنی که نه در آذربایجان همه ترک زبانند و نه در استان فارس و خراسان همه فارس زبان پس شما خودتان داوری کنید که کدام بهتر است که البته عقل درست حکم میکند که برای همگان سودمندتر است تا زبانی پربار و دارای ادبیات درخشانی همچون فارسی دری را ابزار همبستگی ملی مان بدانیم .
درباره دریاچه ارومیه سخن شما بجاست و باید برای آن کاری کرد .
ولی باید آگاه بود که قوم پرستی پدیده ای نوین و وارداتی از کشورهای دیگر برای
از همفروپاشی کشورمان است .
با سپاس
سحر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
جناب انسان ایرانی من حرفهاتون رو قبول ندارم چون اگر دقت کرده باشین من گفتم اموزش ادبیات ترکی در کنار ادبیات فارسی من که نگفتم ادبیات فارسی رو حذف کنن و به من ترکی یاد بدن اینو گفتم؟(آموزش علوم و ادبیات به طور رسمی تنها فرجامش جدایی و چند دستگی و اختلاف و هرج و مرج و سرانجام )چرا این رو میگید؟ اگر اینجوریه پس چرا اموزش تمام زبانهای اقوام ایرانی جزءقانون اساسی هست و مگر نه این که باید قانون اساسی اجرا بشه؟هیچ هرج و مرجی اتفاق نمی افته اینها حرف اونهایی هست که برای زیر پا گذاشتن قانون بهانه میتراشند چرا من حق ندارم ادبیات زبان مادریم رو اموزش ببینم؟اشتباه نکنید زبان ترکی سومین زبان زنده دنیاست اموزشش خالی از لطف نخواهد بود من نمیگم فارسی نباشه فارسی زبان اصلی کشور ماست و من هیچ مشکلی با این زبان و هموطنان فارسی زبانم ندارم(اگر اونها با ما مشکل نداشته باشند)میفرمایید(ولی باید آگاه بود که قوم پرستی پدیده ای نوین و وارداتی از کشورهای دیگر برای
از همفروپاشی کشورمان است .)
شما چی فکر میکنین؟من قوم پرستی کردم؟یعنی من حق ندارم خطه خودم رو بیشتر از سایر مناطق کشورم دوست داشته باشم؟حتما برا خودتون هم همینطور هست که زادگاهتون رو با هیچ شهر دیگری در ایران عوض نکنید و اسم این قوم پرستی نیست من گفتم باز هم میگم که اذربایجانم رو با هیچ جای دنیا عوض نمیکنم ولو در ایران و هیچ جای دنیارو هم با ایران عوض نمیکنم حالا من یه سوال ازتون میپرسم که واقعا فکرم بهش مشغوله و ببینین ایا حق دارم همچین سوالی داشته باشم یا نه من میپرسم اگر واقعا برای دولت ایران تمام قومیتها یکیست جای دوری نمیرم چرا تمام سایتهایی که جکهایی که خالی از توهین هم نیست در مورد تمام قومیتها توی اینترنت ایران فیلتر نبوده نیست و البته نخواهد بود ولی هر سایتی که جکهای فارسی توش هست فیلتر نیست بلکه جمع اوری میشه؟شما میدونین جوابشو؟اگر قراره به هم بخندیم چرا به فارسی هم نخندیم اگر قراره باهم بخندیم چرا به قومیتها توهین میشه؟
شما رو نمیدونم من فوتبالی هستم تقریبا من میگم چرا در ورزشگاه یادگار امام اگر توهینی میشه زود تیم تراکتور را جریمه یا محروم از تماشاگر میکنن ولی در ورزشگاه ازادی 90 دقیقه تمام تماشاگرها داد میزنن صدای.. .. نمیاد هیچ واکنشی نشون داده نمیشه؟ایا اسرائیل و دشمنان ایران در ورزشگاهها و سایتهای اینترنتی هستند یا همین سیاستهای غلط دولت ایران؟ و در اخر از استاد شهریار گفتین من رو یاد بیتهای بسیار اموزنده از این استاد بزرگوار انداختین:
چو خواهد دشمنی بنیاد قومی را براندازد
نخست آن جمع را از هم پریشان و جدا سازد
چو تنها کرد هر یک را به تنهایی بدو تازد
چنان اندازش از پا که دیگر سر نیفرازد
انسان ایرانی
| COLOMBIA |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
سحر گرامی
شما نوشته بودید که "چه عیبی دارد که ریاضی یا هر درس دیگری را به ترکی آموزش بدهند .." شما" به ترک بودن خود افتخار میکنید" من میخواهم از شما بپرسم
نخست اگر کسی در میان گروهی از مردم باشد معیار شناخت و سنجش برای ارزش گزاری شخصیتی باید همقوم و همولایتی بودن باشد یا ارزشهای انسانی و معلومات و رفتار فردی آن آدم ؟
هنگامی که قوم جویی و همزبانی قومی در اولویت بیاید دیگر جایی برای داوری درست و عدالت جویی بجا نمیماند برای نمونه من به همه ایرانی ها تنها به جهت ایرانی بودنشان افتخار نمیکنم بلکه رفتار انسانی و دینیشان است که برایم اولویت دارد و پس از آن ملیت و زبان ..
دیگر آنکه مگر آذری های ما برای ترکی سخن گفتن مشکلی دارند ؟ در همین تهران پدربزرگم با خویشاوندانش ترکی حرف میزدند و به مسجد تبریزی ها که میرفتند روضه ترکی میخواندند و کسی به کسی کاری نداشت ، همکلاسی هایم نیز در مدرسه باهم هر کدام به زبان محلی خودشان گفتگو میکردند ، هنوز هم همین جور مانده است
، در گذشته هنگامی که عثمانی ها به ایران تاختند خود آذری ها با آنها نبرد کردند و آنها را بیرون راندند و کوشیدند تا با گسترش زبان فارسی و فرهنگ تشیع مرز ما را با عثمانی ها استوار بکنند و نخستین چاپخانه ایران در شهر تبریز به چاپ ادبیات فارسی آغاز کرد و میهندوستان ایرانی آذری همواره گسترش زبان ملی مان(فارسی) را بایسته میدانستند
اما در خود ایران و در بیرون از ایران به تازگی هزاران سایت پیدا شده است که هر کدام برای پیشبرد جدایی گری و ایران ستیزی بدترین دشنام ها را به میهنمان و زبان ملیش میدهند و " تدریس زبان مادری" را پیراهن عثمان میکنند و قبله راستینشان کشورهای همسایه (!) است . شماری هم هستند که کوروش و داریوش پرستند و ادعاهای مضحک نژاد پرستانه خودشان را دارند ، در حالیکه مردمان ایران از گزشته تا به امروز در کنار هم زیسته اند و چون در گذشته باورهای ناسیونالیستی وارداتی نبود بیشتر به شکوفای فرهنگی و معنوی بومی پرداخته بودند و اگر مولانا و خاقانی و نظامی و سهروردی و شمس تبریزی و.. آثار ارزنده خود را به زبان فارسی خلق کردند همه ما و بویژه آذری ها باید آنها را ادبیات راستین خود بدانیم نه ادبیاتی که قوم پرستان آنها را از بیرون از ایران آورده اند و میکوشند تا آنها را ادبیات آذری بقبولانند ،اما دشمنان ایران دریافته اند که گسستن زبان ملی ما بهترین راه برای از هم گسیختن همبستگی مردمان کشورمان است پس به هر بهانه ای میکوشند تا این همبستگی را تضعیف بکنند و تاریخ و ارزش جعل کنند .
و نیز درباره کسانی که جوک میسازند :
این جوک سازی کار آدمهای بیکار و بیفرهنگ است که برای همه عالم یک جوک تو جیبشان هست ولی سرنوشت کشور ما را اینها نباید تعیین کنند بلکه باید چشم به فرهیختگان و بزرگان داشت ،
و اما درباره فوتبال : من خودم این تفریح ناسالم (و نه ورزش) را یکی از بزرگترین بلاهای ایران و بسیاری از کشورهای دیگر میدانم که مردمان را برای هیچ رودرروی یکدیگر به ستیز وامیدارد، تازه در ایران وضع بهتر است در جاهای دیگر جهان فوتبالی ها چه ویرانی ها که ببار نمی آورند ،
هموطن همانگونه که من با پارسی پرستی به شدت مخالفم همینطور هم با قوم پرستی های دیگر مخالفم و براین باورم که ایران نژاد به معنی غربی آن نیست بلکه آرمانی است که با بهبود رفتار و گفتار خود به آن خواهیم رسید و چون همه اندیشمندان بزرگ مان روش درست اخلاق و زندگی را به زبان فارسی برایمان نشان داده اند و همه مردمان ایران توان فهم و گفتگو با هم را به این گویش دارند چرا باید ما آنچه که اکنون هست و مایه توان کشور است و بخوبی کاربرد دارد را سست و کمرنگ بکنیم ؟ که اگر زبان ملی را خدای ناکرده سست بکنیم در پایان دودش به چشم همگانمان خواهد رفت .
خدا بهمراه شما باشد
مدیر پایگاه درود بر خدا بر بینش راستین ، انسانی و اسلامی شما
سحر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
جناب انسان ایرانی این خوبه که شما تا این حد ایران پرست هستید البته اگه حرفتون با دلتون یکی باشه من سال دوم دبیرستان تمام طول سال هیچی از ریاضی نفهمیدم و برای اولین و اخرین بار در درس ریاضی با نمره 4 تجدیدی اوردم برا همین معلم خصوصی گرفتم و ازشون خواستم که به ترکی اموزش بدن و درسی که در طول 9 ماه یاد نگرفته بودم در عرض کمتر از یک ماه چنان خوب یاد گرفتم که نمره 25/19قبولی اوردم خواهشا با دقت بخونین من گفتم ترکی بگن چون فهمش برامون راحتتره همه که دانشمند نیستن شما دانشمندان رو مثال میزنین.
گفتم به ترک بودنم افتخار میکنم باز هم میگم متاسفانه عادت نداریم به داشته هامون افتخار کنیم چه ربطی داشت ببخشید به سنجش انسانها؟مگر من کسی رو با کس دیگه سنجیدم؟میفرمائین شما به همه ایرانیها به جهت ایرانی بودنشون افتخار نمیکنین توروخدا دوباره نوشته هامو بخونین من نگفتم به ترکها افتخار میکنم(که اینجوری باید به علی اف هم افتخار کنم)من گفتم به ترک بودنم افتخار میکنم
گفتین مگه اذریها برای ترکی حرف زدن مشکل دارن پدربزرگتون ترکی حرف میزنه نه هیچ کس به دوتا ترک نگفته ترکی حرف نزن ولی کمترینش کلاسهای تئوری راهنمایی رانندگی بود که از افسر خواستیم ترکی بگه گفت متاسفانه دستوره که فارسی بگیم حالا من اینو تائید نمیکنم چون اطلاعاتی ازش ندارم بی انصافیه که قضاوت کنم در ضمن مگه من جایی گفتم که نمیزارن ما ترکی حرف بزنیم که شما اینو گفتین؟بعدش هم میتونم ازتون بپرسم شما حرفهای منو اصلا فهمیدید یا نه؟من هر کدوم از نوشته های شمارو که میخونم ربطش رو با نوشته های خودم نمیفهمم تدریس زبان مادری پیراهن عثمان نیست قانونه اساسی همین مملکته که دشمنان ایران اونو ننوشته ان چرا بیخود همه چیز رو به اسلام میچسبونیدشما واقعا فکر میکنید من فرق دوست و دشمن رو نمیفهمم؟برین دوباره بخونین نوشته هامو من گفتم دشمن ایران دشمن اذربایجان هم هست اونها نه ایران رو میخوان نه اذربایجان رو و منظورم از اذربایجان کشورش نیست همین غربی و شرقی خودمونه اونوقت شما از پیراهن عثمان حرف میزنید؟
اینکه میفرمایین دشمنان ایران فهمیدن که گسستن زبان ملی بهترین راه برای عدم همبستگی ملته کشورمون هست رو فکر میکنم من بالا با شعر شهریار همینو بهتون گفتم که بفهمید اینها رو قبل از اینکه شما تذکر بدید من میفهمم
من نگفتم اونها که جک میسازن کی هستن که به بیفرهنگ بودنشون شکی نیست پرسیدم دولت ایران که دست به فیلترش خوبه چرا اینهارو فیلتر نمیکنه؟من نقش فوتبال رو از شما نپرسیدم پرسیدم چرا وقتی به فارسها توهین میشه(که البته نباید بشه)جریمه و محرومیت داره ولی وقتی به ترکها توهین میشه جریمه نداره و میشه ازش گذشت؟لابد چون خداوند بخشنده است و بخشندگان را دوست دارد؟توی صحبتهای شما جواب اینهارو ندیدم چون نبود و نبود چون واقعا جوابی براش نیست و من و شما هم مقصر نیستیم
به هر حال دوست عزیز اولا که اگر توهین و بیادبی شده معذرت میخوام ولی ازتون خواهش میکنم دوباره نوشته های منو بخونید چون من احساس میکنم شما به کل متوجه نوشته های من نشدید و هیچ کدام از نوشته های شمارا من در نوشته های خودم نیافتم منظور من این بود که بگویم دشمنان ایران دست بر نقطه ضعف ملت گذاشته اند چقدر خوبه که دولت ایران برای رفع این ضعفها با حذف یکسری سیاستهای غلطش تلاش کند نگوئید سیاست ایران بی عیب و نقص است نه نیست دشمنان به اشتباه سیاست ایران دامن میزنند مثل خود شما که چیزهایی به من چسباندید که واقعا نیستم نه قوم پرستم نه به قران در تمام عمری که سپری کرده ام حتی 10 دقیقه پای شبکه های سیاسی ماهواره نشسته ام که بخواهم گفته هایشان را قبول کنم چرا که به چرت بودن افکار انها واقف هستم.
و اما بولتن:اولا که خسته نباشید و جا دارد تشکر کنم که همیشه سعی در روشن کردن بیشتر ذهن کاربرانتان دارید و از مشارکت شما در نظرها خیلی خوشم میاد و فقط بخاطر همین دلیل هست که علارغمه اینکه خیلی سرم شلوغه روزی چندبار به سایتتون سر میزنم ولی ازتون خواهش میکنم که از کلمه اسلام بجای خودش استفاده کنین در اکثر مشارکتهایی که در نظرات داشتید من احساس کردم شما یک مقدار افراط میکنید اینجا بحثی از اسلام نیست خواهش میکنم این رو نگین ایشون(انسان ایرانی)اصلا متوجه گفته های بنده (به نظرم)نشده اند و بیخود بحث بی فایده ترک و فارس رو وسط کشیدن در حالی که تمام منظور من این بود که اذربایجان با ایران قشنگه نه بدون ایران اونوقت شما اسم این رو میگذارید بینش اسلامی چرا توصیه نمیکنید یه مقدار بیشتر به گفته هام فکر کنن بعد بهم ننگ قوم پرستی بزنن؟
و در اخر از شما و ایشون خواهش میکنم بهم بگین کجای نوشته های من قوم پرستی بود که نفهمیدم؟اگر افتخار کردن به زبان مادریم و عاشق خطه و زادگاهم بودن قوم پرستی هست با اینکه از این طرز تفکر و تعصب کورکورانه متنفرم ولی باشه من قوم پرستم و اگر نظر انسان ایرانی که زیر پا گذاشتن تمام ارزشهای زبانهای قومیتهای مختلف بخاطر زبان ملیمون هست از نظر شما بینش اسلامیه باشه من بینش اسلامی ندارم (چرا که من میگم تمام ارزشهای قومیتهای مختلف در کنار ارزشهای زبان ملیمون فارسی حفظ بشه نه که یکی از این دوتا زیر پا گذاشته بشه)
مدیر پایگاه خواهر عزیز از بحث منطقی مابین شما عزیزان لذت می برم اما باور بفرمایید نظرات ایشان از دید بنده اعتقادی تر و انسانی تر و اسلامی تر است مثلا شما در اول نوشته اتان به ایشان نوشته اید این خوب است که تا این حد ایران پرست هستید اما اتفاقا ایشان در نوشته خود تاکید بر دین مداری و خدا پرستی داشتند که ظاهرا شما اشتباه برداشت کردید یا اینکه شما تاکید بر ناهنجاری در استادیومهای ورزشی کردید و ایشان اساسا نسبت به بداخلاقی در این ورزش اعتراض داشت و در واقع حرف شما را تایید می کرد یا ایشان اصلا منکر حق و حقوق شما نبود اما ایشان به یک اصل کلی تر تاکید می کند و شما نه اما به نظرم بخشهای زیادی از حرفهای شما صحیح است شما هم اعتقادی و با عرق ایران دوستی با حفظ بعضی از حقوقتان می نویسید و این برای ما ارزش دارد اما این مهم باید کاملا کارشناسی شود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
5
1
آقای مدیر بولتن نیوز اگه اعتراف می کنی که جبهه ملی مرتد است و اعتقاد به این مسئله داری پس چرا نوشته های اعضای این جبهه مرتد را با آب و تاب و تعریف منتشر می کنی؟
یک بام و دو هوا که نمیشه
مدیر پایگاه حرف حق را از منافق هم باید شنید در ضمن امام راحل کلیات تفکر جبهه ملی که در خصوص آیه قصاص بود را مصداق ارتداد این جبهه اعلام کردند در صورتی که ایشان هم مخالف آیات قرآن کریم باشند مرتد حساب می شوند اما بازگو کردن مطلبی که از دل جبهه دشمن است هم شنیدنی است .

سخن امام خمینی (ره)در مورد جبهه ی ملی
من دو تا اعلامیه از جبهه ی ملی که دعوت به راهپیمایی کرده است، دیدم. در یکی از آن دو اعلامیه، جزء انگیزه ای که برای راهپیمایی قرار دادند، لایحه ی قصاص است؛ یعنی مردم را دعوت کردند که مقابل لایحع قصاص بایستند... قضیه ی قصاص در جاهایی از قرآن، تصریح شده است و لایحه ی قصاص همین مسایل قرآن است و در این راهپیمایی که مسلمان ها را به اصطلاح خودشان دعوت کرده اند، دعوت کرده اند که مردم قیام کنند در مقابل قرآن، مردم قیام کنند در مقابل احکام ضروریه ی اسلام. آن هایی که از بعض جبهه ها هستند، تکلیفشان معلوم است. آن ها از اول هم از آن وقتی که جمهوری اسلامی تأسیس شده است، مسأله ی اسلام پیش از آن ها مطرح نبوده است و آن چه مطرح بوده است، اگر راست بگویند، همان ملی گرایی بوده است و من در این هم شک دارم، برای این که افرادی که سردسته ی این ها بودند، و به ملی گرایی معروف بودند، ما دیدیم که بر ضد ملت این ها قیام کردند، الان هم که در خارج هستند، دعوت می کنند که بر ضد این ملت، قدرت ها فعالیت کنند.
صادق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
7
2
همه فذاکاریها برای اسلام بود نه ایران!!!
پاسخ ها
علی011
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
اول ایران بوده بعدش اسلام !!
از رسانه بولتن نیوز هم تشکر میکنیم که در شفافی گری حرف های جبهه های دیگر را بدون جهت گیری منعکس مینماید !
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
0
2
زنده باد بولتن نیوز ایران.
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین