کد خبر: ۸۸۸۵۷۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار:
‍‍‍ پ پ ‍‍‍
مطالبه صریح دبیرکل جبهه ایران اسلامی برای شفاف‌سازی دارایی مدیران صنایع راهبردی

عظیمی: ثروت‌های نامشروع در نفت و پتروشیمی باید به بیت‌المال بازگردد

محمدحسین عظیمی، دبیرکل جبهه ایران اسلامی، خواستار بررسی همه‌جانبه منشأ ثروت مدیران فعلی و سابق صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی شد و تأکید کرد در صورت اثبات نامشروع بودن دارایی‌ها، علاوه بر برخورد قضایی با متخلفان، اموال حاصل از فساد باید به نفع بیت‌المال مصادره شود.
عظیمی: ثروت‌های نامشروع در نفت و پتروشیمی باید به بیت‌المال بازگردد

گروه سیاسی: محمدحسین عظیمی، دبیرکل جبهه ایران اسلامی، خواستار بررسی همه‌جانبه منشأ ثروت مدیران فعلی و سابق صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی شد و تأکید کرد در صورت اثبات نامشروع بودن دارایی‌ها، علاوه بر برخورد قضایی با متخلفان، اموال حاصل از فساد باید به نفع بیت‌المال مصادره شود.

به گزارش بولتن نیوز محمدحسین عظیمی با انتشار پیامی، خواستار آغاز یک بررسی جامع و دقیق درباره منشأ دارایی‌ها و ثروت مدیران فعلی و پیشین، اعضای هیئت‌مدیره، مدیران بازرگانی و مدیران عامل در صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی شد.
وی تأکید کرد این بررسی نباید صرفاً به افراد محدود شود، بلکه باید اعضای خانواده، افراد مورد اعتماد، حساب‌های بانکی داخلی و خارجی و همچنین کیف پول‌های مجازی مرتبط با این افراد را نیز در بر گیرد.
عظیمی در این پیام تصریح کرده است که هرگونه ثروت و دارایی که از مسیر قانونی، شفاف و قابل دفاع به دست آمده باشد، مورد احترام و پذیرش است؛ اما در صورت کشف اموال نامشروع و منابع مالی حاصل از رانت، فساد یا تخلفات اقتصادی، دستگاه‌های مسئول باید بدون اغماض وارد عمل شوند.
دبیرکل جبهه ایران اسلامی با تأکید بر ضرورت برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی در بخش‌های حساس کشور، اعلام کرد اموال حاصل از تخلف باید به بیت‌المال بازگردانده شده و متخلفان نیز تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.
وی این مطالبه را آغاز فصلی تازه در مبارزه با فساد دانست و بر لزوم شفافیت مالی و پاسخگویی مدیران در صنایع راهبردی کشور تأکید کرد.

برچسب ها: پتروشیمی ، نفت

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی:
غیر قابل انتشار:
ناظر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۶
0
0
مشکل را باید در یک جاهای دیگری جستجو کرد.
1_مجالس مختلف در ادوار تلاش فراوانی کردند تا بلکه شرکت ملی نفت و اتباع آنرا وادار به تنظیم اساسنامه قانونی و ملزم به رعایت آن کنند افاقه کرد یاخیر؟ برای نگارنده پیدا نیست .
2_ علیرغم صراحت احکام قوانین موضوعه ، مدیریت خدمات کشوری ، قوانین برنامه ، قانون قوانین بودجه سنواتی ، قانون احکام مربوط به اصلاح ساختار بودجه کل کشور و تنظیم بودجه های سالانه برمبنای قیمت تمام شده بطور کامل عملیاتی نشده و کما کان بخش اعظمی از محل فروش صادرات نفت و میعانات نفتی بصور ت گلوبال در اختیار شرکت ملی نفت و اتباع آن قرار می گیرد .
لذا ضروری است و جا دارد دیوان محاسبات کشور یگانه مرجع حسابرسی ، رسیدگی مالی ، شبه قضایی با رعایت جزء (ب) بند (11) احکام قانون برخی از اصلاح قانون بودجه های سنواتی مصوب 1400/4/1نظرخود را راجع به عملکرد شرکت ملی نفت و شرکت های تابعه آن نفیا و یا اثباتا راجع به مطالب گزارش جناب عظیمی ولو اجمالا برای تنویر افکار عمومی اعلام نماید.
شق القمر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۶
0
0
معاون وقت مربوطه دردیوان مناسبات ازخیزش نفتی امده بودش وپس ازبازنشستگی حالاهم درهماخیزش عضوهیات مدیره است! پس حدیث مفصل بخوان ازاین مجمل… اقابیت رامیگویم!!!کاسه جایی رودکه قدح بازاید…
علیرضا
|
Iraq
|
۰۰:۰۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۷
0
0
احتیاج به یک انقلاب خونین است.
الان تمام برنامه های اصلی امریکا و اعوانش بر تاب آوری مردم چیده شده تا مقاومت مردم را بشکنند. با عوامل خودشان در تاراج بیت المال گرفته تا دلارفروشی وگران سازی و تورم.
من هیچ راهی غیر از سلاخی و خون ریزی در وهله اول سراغ ندارم
بعد هم. یک سری چیزها و موضوعات احتیاج به دلیل و مدرک و دادگاه و این چیزا ندارد. یارو ماشین ۱۰۰ میلیارد تومنی سوار می‌شود. یعنی شما دنبال این می‌خوای بگردی که آقا این پول را از کجا آورده؟ این آقا از راه حلال این ثروت نجومی را بدست آورده؟ اصلا دادگاه لازم دارد؟
چند سال مملکت معطل مسخره بازی افشای اسامی دانه درشت‌ها بود هر آدم عاقلی تشخیص می‌دهد که ماشین چند ۱۰ میلیارد تومانی با رانت و کثافت کاری به دست آمده است املاک و پول‌های یک عده نجومی شده‌اند به مدرک و دلیل و شواهد نیاز ندارد باز هم ماه‌ها و سال‌ها وقت صرف کنیم برای دادگاه فرمایشی یک عده گردن کلفت که ببینیم این پول‌ها را از کجا آورده‌اند؟ خودمان را مسخره کرده‌ایم؟ هر گردن کلفتی را بگیرید مردم که بیخودی نابود نشده معیشت شان!
اصلاً در کشور، ما مبارزه با فساد داریم؟ کدام گردن کلفت دزد اختلاسگری الان در زندان هست؟ کجا هستند؟ من خودم شاهد بودم می‌گفتند رئیس بانک مرکزی آقای سیف در زندان است ی یک روز در فرودگاه امام همان موقع‌ها دیدم که از سفر خارج دارد برمی‌گردد!!!
این گونه نتیجه‌ای نخواهیم گرفت باید یک انقلاب خونین همانگونه که مرحوم خلخالی انجام داد اگر ۱۰۰ نفر اعدام می‌شد و ۱۰ تا از آنها اشتباه بود ۹۰ تای دیگر درست بود ه خاطر آن ۱۰ تا ۹۰ تا را ما آزاد گذاشته‌ایم! من می‌دانم که این حرف به مذاق یک عده الان خوش نمی‌آید ولی باید از یک جایی شروع کرد این مملکت ول شده است همه با هم رفیق هستند مردم نجیب با تمام نامردی‌هایی که در حقشان شده است با تمام وجود از کیان کشور در حال دفاع هستند ما برای آنها چه کار کرده‌ایم وچگونه از حق آنها دفاع می‌کنیم؟ آیا رهایشان نکرده‌ایم که این گردن کلفت‌های دلار فروش و محتکر و فاسد در تشکیلات مملکت افتاده‌اند به جان مردم و کاری که خزانه‌داری امریکا سال‌هاست له له برای آن می‌زند را در حال انجام می‌باشند
نظر شما
captcha

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین