آخه بولتن سانسور تا کجاااااااااااااا !
اصلا چرااااا
سهیلا *
|
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
22
29
پاسخ
رعایت حجاب برای بعضی ها در هر شرایطی ظاهرا" حکم مرگ رو داره !!!!!
پاسخ ها
سحر
||
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
حجابه این چشه؟خوب نیست به همه یه چیزی بگیم سهیلاجون
سهیلا *
||
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
سحر جان حجاب این خانم اشکال داره . بنا به دستور اسلام اگر گردی صورت و کفین خانم مشخص باشه اشکالی نداره .
پیشنهاد میکنم در مورد حجاب مطالعه بفرمایید .
ضمنا " خوب نیست آدم بی جهت و بدون مطالعه از کسی دفاع کنه .
امید(اصفهان)
||
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
سحر خانوم شما معنی واقعی حجاب رو اگه بدونید به این حجاب کامل نمیگن.
م سادات موسوی
||
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
سحر خانم و سهیلا جان همانطور که مستحضرید نمایان بودن گردی صورت و کفین بشرط عدم آرایش و زینت اشکال نداره .
سحر
||
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
شما هم لطف کنین خودتونو عالمه دهر ندونین من درمورد تک تکه مسایله دینی هم مطالعه کردم هم از خیلی عالمها پرسیدم خودم هم حجابمو تا اونجا که میتونم رعایت میکنم یه نگاه به عکسهای دیگه این خانوم بندازین میفهمین که شاید بخاطره مواجه بودن با اقای هاشمی تا این حد هم رعایت کرده اگه نه همین هم نیست در ضمن شما کنایه رو از حرف مستقیم تشخیص نمیدین؟؟؟
سهیلا *
||
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
سحر جان ، حجاب یک امر صفر و یک هست یا رعایت میکنن یا رعایت نمی کنن . حجاب حد وسط نداره یا باید رعایت کرد یا رعایت نکرد . یک خانم وقتی روسری سر میکنه یه تار مو هم بیرون باشه باز هم حجاب رو رعایت نکرده . شاید بشه اسمشو بزاریم کشف حجاب نکرده اما اصل حجاب رو رعایت نکرده . ضمنا" این حرفها برای اهل کتاب تازه مسلمان شده ، زده میشه نه امثال این خانم که مسلمان زاده هستند و فقط نامش رو یدک می کشند .
ضمنا" لطف کنید منابعی که در مورد حجاب مطالعه فرمودید معرفی کنید تا منم هر جا رفتم بگم ( حجابه این چشه؟) . متشکرم
mhc
||
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
نمیشه زیاد از حد توجه نکنید به این چیزا ؟
سحر
||
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
سهیلا تو دیدی این اسمه مسلمونی رو یدک میکشه؟این چه حرفیه میزنی؟شما که خود خود مسلمان!هستی و اسمشو یدک نمیکشی نمیدونی اجازه نداری با دیدن ظاهره ادم درمورد باطنش قضاوت کنی؟خانم مسلمان فکر میکنم برای این حرفت باید به خدا جواب پس بدی خوددانی من گفتم فقط خوبه که پشته سره کسی ادم حرف نزنه هر کسی مسئوله رفتاره خودشه.در ضمن اینقدر از بالا به همه نگاه نکن
سهیلا *
||
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
لطفا به جای آسمون ریسمون بافتن منابعتون رو در مورد حجاب ذکر کنید . متشکرم
سهیلا *
||
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
جناب mhc اجازه بدید هر وقت غیرت رو بقچه کردم گذاشتم تو انباری ، قول میدم زیاد از حد توجه نکنم به این چیزا !!!
امید(اصفهان)
||
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
اخر نفهمیدیم حرف شما مستقیم بود یاکنایه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بله حرف شما صحیح .
ولی هرکی مسئول رفتار خودش تو خلوت خودشهه نه جامعه. توجامعه باید تابع قانون جامعه باشه.
سحر
||
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
کتاب حجاب سرچشمه ارامش از رضا کریمی
کتاب فرهنگ برهنگی و برهنگیه فرهنگی از غلامرضا حداد عادل
چهل حدیث حیا و عفاف از علی حسن زاده
نکاتی از شخصیت اسلامی زن از حجت الاسلام سید محمد باقر فالی
وبهترین کتابی که خوندم مساله حجاب از شهید مطهری بود که خیلی قشنگه توصیه میکنم شما هم بخونین در ضمن اسمون ریسمون نبافتم چرا نمیگی جوابی برا حرفم پیدا نکردی؟هر چی هم بگی دیگه جواب نمیگیری چون مردم سایت راه ننداختن منو شما با هم بحث کنیم البته همین هم تصمیم نداشتم بگم جواب دادم خیال نکنی مردم بهت دروغ میگن تو اون مقامی نیستی که بخاطرت دروغ بگم هر چند قبلا یه بار گفتم که من به کنایه گفتم حجاب این چشه شما تشخیص ندادی و دنبال کسی میگردی که خودتو بهش ثابت کنی که خیلی مومنی و خیلی بلدی ولی من اون نیستم عزیزم با ادمهایی که خیال میکنن خیلی بلدن و از بالا به پایین نگاه میکنن ابم تو یه جوب نمیره عزت زیاد بای
مریم*
||
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
سهیلا خانوم اینا از این چیزا سرشون نمیشه تازه این جا یکم حیا کرده و خودش جمع و جور کرده .
سهیلا *
||
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
سحر جان اگه قرار باشه به همه مطالبت جواب بدم از مطالعه کتابهایی که در گفتی باز میمونم . ولی جهت اطلاع هر کسی که این متن رو میخونه عرض میکنم که وقتی راجع به یک موضوع از بیشمار مسائل مربوط به دین اسلام سخن میگیم الزاما" مسلمانی و دیانت فرد رو زیر سوال نمیبریم . اما همانطور که قدیمی ها گفتند و برای همیشه هم مصداق داره کسی که یک ریال سرقت میکنه با کسی که میلیاردها تومان سرقت میکنه یک اصطلاح رو براشون به کار میبرند اونهم عبارت سارق هست . حالا کسی که همه ی مسلمانیتش درست باشه اما فقط یکی از اصول رو رعایت نکنه آیا نمیشه او را مسلمان شناسنامه ای خطاب کرد ؟؟
نمیشه نماز بخونی اما روزه نگیری . نمیشه نماز بخونی روزه بگیری ، مستحبات رو رعایت کنی اما حجاب نداشته باشی .
منظور من همین بود . این از بالا نگاه کردن نیست این یک ارزیابی ساده بدون اینکه بخواهیم اهانتی بکنیم است .
ضمنا من بر خلاف شما فکر میکنم . ( اتفاقا) اینجا مکانی ست برای مباحثه و روشنگری و اگر نبود چنینی فضایی بی شک مدیریت سایت اجازه ورود به هیچ بحثی رو نمیدادند که لازم میدونم از مدیریت محترم تشکر کنم .
حالا دو تا سوال برام پیش اومده :
1- خوشحال میشم از کتبی که مطالعه کردید بطور کاملا خلاصه بفرمایید حجاب یعنی چه ؟ آخه میدونید هر بار که این جمله ی ( حجاب این چشه ؟ ) رو میخونم ، بویی از کنایه نمیده . شاید حس بویایی من مشکل پیدا کرده باشه .
2- همونطور که شما فرمودید بنده هیچ مقامی نیستم و عرض میکنم که هیچ جایگاهی ندارم و ادعای مومنه بودن هم ندارم اما سوالی که برام پیش اومده اینه که شما برای چه مقامی اصولا " دروغ میگید ؟
سهیلا خانم غیرت را بقچه نکنید بذارید کنار ولی بدونید در جامعه ای مثل سینما که حجاب اکثر خانم ها افتضاحه این حجاب نه که خوب باشه ولی برای شروع خوبه. شما با همین لحن در مورد حجابش بهش بگید ببینم موفق میشید متقاعدش کنید؟
سهیلا *
||
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
جناب mhc کدوم شروع ؟
این جامعه ای که شما فرمودید رو باید درشو گل گرفت و هنرمندانش رو باید سر تخته شست تا بفهمند کجا ایستادند و آرامششون رو مدیون خون شهدا هستند .
ضمنا " شما تضمین میکنی اگه نازش کنم جواب میده ؟ اگه با این جماعت مماشات نمیشد امروز شاهد این همه بی بند وباری نبودیم .
این خانم شروع کننده هیچی نیست که اگر بود در قبال آقای سلحشور موضوع نمی گرفت و بیانیه نمیداد .
نمیدونم چه اصراری دارید برای این جماعت دایه بهتر ازمادر باشید . جسارتا خوشتون میاد از منکر دفاع کنید ؟
سحر
||
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
حالا کسی که همه ی مسلمانیتش درست باشه اما فقط یکی از اصول رو رعایت نکنه آیا نمیشه او را مسلمان شناسنامه ای خطاب کرد ؟؟نه نمیشه چون خدا گفته در مورد چیزی که خبر نداری قضاوت نکن کار خدارو چه دیدی؟ هیچ وقت با دیدنه یه عیب از یک فرد محاسنش رو زیر سوال نبر چون که هممون عیب داریم شاید ایراد منو تو بزرگتر از عیبهای این خانم باشه ببین دلیلی نداره من بخوام از مریلا زارعی دفاع کنم نه خواهرمه نه مادرم مشکل میدونی کجاست؟مشکل اینه که شما میخوای همه فکر شمارو قبول داشته باشن در حالی که اینطور نیست هر کسی یه نظری واسه خودش داره و نظرش هم برا خودش محترمه.به نظر من اگه میخوای امر به معروف و نهی از منکر کنی این راهش نیست کسانی با این نوع تفکر و این طرز صحبت کردن فقط میتونن همه رو از دین زده کنن من واقعا اون حرفو به کنایه گفتم شما متوجه نشدین برام این جالبه که اسرار داری که من اعتراف کنم که دروغ میگم در حالی که دلیلی برا دروغ گفتن ندارم چون نه من شمارو میشناسم نه شما منو دسته خودتون هم نیست اعتماد به نفستون زیادی بالاست!!
- خوشحال میشم از کتبی که مطالعه کردید بطور کاملا خلاصه بفرمایید حجاب یعنی چه ؟این به نظرتون خیلی مودبانه هست که به من خواهرانه توصیه میکنین موءدب باشم؟منم بهتون توصیه میکنم نوشته هاتونو بخونین و لحنتون رو ببینین بعد به من بگین بی ادب...اولا که قصده بی ادبی نداشتم من فقط مثله خودتون جواب دادم ولی اگه بی ادبی شده معذرت میخوام انقدر جسارت دارم که گناهمو گردن بگیرم بعدش هم عزیزم جامعه چیزی نیست که من بخوام تو گنجه پنهانش کنم همه داریم میبینیم جامعه مونو اصلاح بشو نیست چون بحثه 40 یا 50 نفر نیست یکی دو تا استان نیست 75میلیون نفرن تو صد و شسصتو چند تا استان همینه که هست اگه میتونید درشو گل بگیرد دوباره تکرار میکنم به کنایه گفتم حجاب این چشه اینکه شما حرفمو قبول نداری دلیل بر دروغ گفتنه من نیست در ضمن گفته بودین خیلی خلاصه بگم حجاب یعنی چی ؟حجاب یعنی تمام اون چیزهایی که شما رعایت میکنین و بقیه رعایت نمیکنن!!!
م سادات موسوی
||
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
روز قیامت در محضر محکمه الله در مورد همه چیز باید پاسخ محکمه پسند داشته باشیم حتی حمایت کور کورانه و بی دلیل از گناهکار!
سحر خانم و mhcعزیز آیا شما در قبال زیر پا انداختن حکم واضح و صریح خداوند (رعایت حجاب) از گناهکار حمایت می کنید؟
درسته کار را بجایی رسوندند که افشان کردن مو و نیش تا بنا گوش باز کردن و...از بدیهیات و ملزومات این جماعت بی هنر هنرمند نما شده اما حکم پرودگار همچنان به قوت خود باقیست و عوض نشده است.
سحر
||
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
خانم موسوی من حمایت نکردم کسی حمایت کرده از گناه کار؟من فقط میگم ما حق نداریم در مورد کسی قضاوت کنیم این خانم اینجا حجابش کامل نیست اره ولی چرا باید من انقدر حماقت کنم که بخوام بگم اسم مسلمونی رو یدک میکشه؟فقط میتونم بگم حجابش غلطه اینم تازه جسارت میکنم در ضمن در محکمه الله باید به این کارم هم جواب بدم که با دیدن بی حجابی یه نفر چرا در موردش کلی قضاوت کردم؟قضاوت درمورد تمام بندگانه خدا فقط حقه خدا هست و بس حالا شماها اگه از طرف خداوند مامور هستید برای قضاوت چیزی که ندیدین اون یه بحث دیگه من به خودم هیچ وقت همچین اجازه ای نمیدم.
بدون طرفداری به من جواب بدین خواهش میکنم شما یه نفرین که حجابتون رو رعایت نمیکنین(البته جسارت نشه مثال زدم)من میخوام شمارو امر به معروف کنم شما کدوم جمله منو قبول میکنین؟اینکه بیام به طرفتون وبا لحنه شدید بگم:رعایت حجاب برای بعضیها در هر شرایطی ظاهرا حکم مرگ رو داره؟؟؟؟؟ یا اینکه محترمانه و بدون پوزخند و با خنده ای موءدبانه بهتون بگم:خیلی جسارته میتونم ازتون بخوام حجابتون رو کاملتر کنین اخه به نظرم اینجوری زیباتر به نظر میرسین ؟؟؟؟؟
بقیه رو خوددانید من میگم اینهمه از خودتون مطمئن نباشین ادمها حتی شما و سهیلا خانم و خودم همیشه احتماله لغزششون هست نمیخواین که بگین تا حالا گناه نکردین؟ خود من هم همینطور ولی سعی کردم هیچ وقت گناه دیگران رو نشورم خوش باشین
دخترايراني
||
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
خانم موسوي شك ندارم كه شما تمام بحث رو نخونديد كه اگه خونده بوديد نميگفتيد حمايت كودكودانه از گناهكار. به نظر شما اينكه يه مقدار مودبانه در مورد افرادي كه قبولشون نداريم صحبت كنيم حمايت كوركورانست؟
خانم سهيلاي عزيز عذر ميخوام كه وارد بحثتون ميشم اما لطفا كمي از عقايد افراطيتان عقب نشيني كنيد.اسلام دين رافته و اين ديدگاههاي متعصبانه در رابطه با گناهكاري موجب خدشه دار شدن اسلام خواهد شد.
خانم دختر ایرانی چرا نظرات خود را مبنای حق می دانید و نظرات دیگران را متعصبانه و افراطی !
آیا نمی شود گفت نظرات شما بر مدار تسامع و تساهل دور می زند و از یکسو با همه اینکه دوستان سعی می کنند نظرات دینی و اعتقادی در خصوص حجاب را متذکر شوند شما بازهم بر حرف خود تاکید دارید در حالیکه اصل حجاب و پوشش در قرآن کریم به صراحت آمده است و متاسفانه این تسامع و تساهل در مقابل بدپوششی و بدحجابی و بی حجابی از طرف بعضی از سیاستمداران که اتفاقا روحانی هم هستند موجب گسترش این پدیده زشت و در نهایت باعث رواج شدید بی حجابی در سطح هنرمندان و بسیاری از جوانان ما شده است .
اما در خصوص عقب نشینی از اعتقاد به حجاب باید عرض کنیم هیچ انسان مسلمان و معتقدی از اصول خود عقب نشینی نخواهد کرد و به نظر نمی آید سهیلا خانم هم از این اصل عقب نشینی کرده باشد.
البته شاید ما را هم متهم به افراطی بودن و یا نگاه متعصبانه داشتن کنید اما این اصل دینی و اعتقادی است و بازهم تاکید می کنم اگر امثال ما هم کوتاهی کنیم و در قبال بدحجابی و با بی حجابی زن مسلمان و یا بدپوششی مرد مسلمان چیزی نگوییم و یا خدای ناکرده کوتاه بیاییم دلیل نمی شود که این اصل اعتقادی اشتباه است بلکه ما هستیم که انسانهای ضعیفی در اجرای حکم خدا هستیم
سهیلا *
||
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
بسیار مبسوط میخواستم پاسخ گستاخی هاتونو بدم اما از آنجاییکه شما اصرار دارید بر جهالتتون پافشاری کنید به این آیه شریفه اکتفا میکنم و ازتون میخوام به اسم خدا و محکمه الله انقدر خودتونو به خواب نزنید .
إِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلاَما
م سادات موسوی
||
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
سحر خانم/ هر بنده خدایی که خود را انسان باوجدان و دینداری میداند با دیدن گناه علنی ناراحت و مکدر میشود و مأمور و موظف است عکس العمل نشان دهد .
آیا شما در مورد سهیلا خانم قضاوت نکردید که گفتید خودتونو عالم دهر ندونید_تو دیدی این اسم مسلمونی رو یدک میکشه؟شما که خود خودمسلمان ! هستی و اسمشو یدک نمیکشی نمیدونی اجازه نداری با دیدن ظاهر آدم در مورد باطنش قضاوت کنی؟تو اون مقامی نیستی که بخاطرت دروغ بگم (یعنی بزعم شما منکرات خدا مثل بی حجابی و دروغ گفتن بسته به شرایط و اشخاص مجوز دارد و در مقابل مقام بالا میشود دروغ گفت)و دنبال کسی میگردی که خودتو بهش ثابت کنی که خیلی مؤمنی و خیلی بلدی و با آدمهایی که خیال میکنن خیلی بلدن و از بالا به پایین نگاه میکنن آبم تو یه جوب نمیره.
اگر سهیلا خانم بر مبنای حکم و دستور صریح خداوند مبنی بر رعایت اصل حجاب قضاوت کردند شما که بر مبنای فکر و سلیقه خود قضاوت کردید!!! (بانضمام توهین)
چرا شما کسیکه علنی فرمان الله را زیر پا انداخته سرزنش نمی کنید اما شخصی که از او انتقاد کرده و حقیقت را گفته میگویید حماقت کرده؟؟؟؟
سحر جان / اگر طبق ادعایتان در مورد تک تک مسائل دینی مطالعه کرده باشیدنمی گویید مگه حجاب این چشه. چون میدانید حجاب درست وحسابی و بی اشکال حجاب سر نماز است.
یک جا گفتید قضاوت کار خداست و جای دیگری گفته اید اگه بخوای امر بمعروف کنی این راهش نیست بنده از شما میپرسم راهش چیست؟؟؟؟
عزیز دلم احتمال لغزش و خطا و گناه برای همه هست و هیچکس نباید خود را بیمه بداند اما این دلیل نمیشود که چشمانمان را بروی گناهانی که به این صورت تفاخر پخش هم میکنند ببندیم، ضمنا این جماعت نشان داده اند اصلا منکر را منکر نمی دانند که از دریچه امر به معروف و نهی از منکر با ایشان سخن بگوییم.
اگر در برابرگنهکار علنی مخصوصا این جماعت که هر کدام در ذهنشان کبکبه و دبدبه ای برای خود بهم زده اند عکس العمل بجا (ترجیح دادن رضای خدا بر بنده ) شده بود الآن کار به اینهمه رسوایی و جبهه گرفتن و گستاخی و بی ادبی و دفاع از زشتیهای فاش شده خود نمی کشید و چه بسا جامعه مثلا هنرمند ، پاک و واقعا هنرمند میشدند زیرا متأسفانه اینها الگوی قشری از جوانها هستند.
mhc
||
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
خانم سادات موسوی; کی از گناه و منکر حمایت کرد ؟ در مورد گناهکار بودن کسی در حدی نیستم که نظر بدم اما بحث ما بر سر نحوه ی برخورد و صحبت با اینطور انسانهاست. خیلی اوقات نرم خویی بده بیشتر اوقات هم تند خویی. ضمنا نه که برای حمایت از این خانم باشه ولی موضع گرفتن این خانم در برابر آقای سلحشور بدلیل جمع بستن همه ی اهالی سینما بود(برنامه ی زنده ی هفت رو دیدید؟) و در کل حساب همه با خداست و در مورد کسی طوری صحبت نکنیم که اگر فردای روز تغییر کرد خدای نکرده شرمنده ی او و پروردگارمان شویم
سحر
||
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
اولا من به هیچ کس هیچ توهینی نکردم فقط مثل خودش جواب دادم تورو به خدا خانم موسوی یه بار برین با دقت طرز حرف زدنه خانم سهیلا رو بخونین نوعه لحنش رو ببینین شمارو بخدا بیطرف قضاوت کنین لحنشون به نظرتون خیلی موءدبانه هست؟به قران منم کافر نیستم نماز میخونم روزه میگیرم حجاب میکنم شبهای مهم سال تا صبح البته اگه بتونم میشینم و عبادت میکنم ولی هیچ وقت درمورد هیچکس قضاوت نمیکنم حق ندارم که قضاوت کنم ولی یه سوال واقعا شما یا خانم سهیلا از کجا فهمیدین کسی که حجاب رو رعایت نمیکنه اسمه مسلمونی رو یدک میکشه؟من بهش میگم در انجام دینش کامل نیست شاید هم من کمتر از شما بلدم!
میفرمایین
چرا شما کسیکه علنی فرمان الله را زیر پا انداخته سرزنش نمی کنید اما شخصی که از او انتقاد کرده و حقیقت را گفته میگویید حماقت کرده؟؟؟؟
برا اینکه اونی که فرمان خدارو رعایت نکرده نااگاه به فرمان الهی نیست میدونه و اینکارو میکنه ولی اونی که از ایشون داره انتقاد میکنه از جانبه حجاب فقط انتقاد نمیکنه داره کله دینه انتقاد شده رو زیرسوال میبره منم میگم این نوعه انتقاد گناهان گناهکار را شسته و گناهان منتقد رو بیشتر میکنه.فرمودینسحر جان / اگر طبق ادعایتان در مورد تک تک مسائل دینی مطالعه کرده باشیدنمی گویید مگه حجاب این چشه. چون میدانید حجاب درست وحسابی و بی اشکال حجاب سر نماز است.
من اینو بارها و بارها تکرار کردم شما پرسیدین باز هم تکرارش میکنم من به کنایه گفتم حجابه این چشه تازه اش هم به فرض مثال که جدی گفتم (که نگفتم)سهیلا خانم عوض اینکه با کنایه با من برخورد کنه و اصلا من کافر نمیتونستن از یه لحنه ارومتر استفاده بکنن که لج من هم در نیارن؟پیشنهاد میکنم درمورد حجاب مطالعه بفرمایید این برام خیلی محکم اومد عزیزم ما توی ایران بزرگ شدیم من از اول ابتدایی که رفتم مدرسه تا امروز که به امید خدا چند ترم دیگه فوق میگیرم همیشه از حجاب و نوع پوشش اسلامی تا میتونستم شنیدم مخصوصا که خونواده هم مذهبی هستن گفتید راه امر به معروف چیه جواب اینو قبلا به صورت سوال گفته بودم ولی روشنتر میگم وقتی میخواین منه گناه کار رو امر به معروف کنین تنها راه موثرش اینه که خودتون رو هم مثله من گناهکار بدونین با لحنه اروم و خیلی سنجیده و بدون اینکه شخصیت و ابروی گناهکار رو زیر سوال ببرین.بولتن جان بله من در اجرای حکم خدا ضعیف هستم چون خودم در اون مقامی نیستم امر به معروف یا نهی از منکر هم بکنم ولی شمارو بخدا هر چی نوشتمو بخونین من گفتم که نگین این خانم حجابش ایراد داره یا گفتم نگین کافره؟فقط گفتم با دیدن موی یه خانم درمورد کل دینش قضاوت نکنین خدا خودش گفته در دین نه افراط نه تفریط که هردواز دین زده خواهد کرد
خانم موسوی من به سهیلا خانم توهین نکردم مثله خودش جواب دادم که اگه اینطور نبود و من کلا بی ادب بودم به شما هم توهین میکردم ولی اگه جسارتی شده یه بار معذرت خواستم صدباره دیگه هم معذرت میخوام بماند که سهیلا خانم مارو گستاخ خوندند
سحر
||
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
درضمن سهیلا خانم پیدا کردنه ایه به این کوتاهی توی قرانه به اون با عظمتی کار سختیه که من متاسفانه نه حوصله شو دارم و نه البته وقتشو لطف کنین یا جاشو تو قران بگین یا معنیشو که ما هم استفاده کنیم ممنون
م سادات موسوی
||
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
دختر ایرانی/ بنده سر پست حجاب و پوشش مردان و بدترین هدیه روز مادربا توجه به نظرات شما احساس کردم هدف خاصی را دنبال نمی کنید و فقط ساز مخالف را کوک می کنید راستش اصلا نمی خواستم دیگر با شما بحث کنم اما چون خطاب به من نوشتید ناچار به پاسخگویی هستم:
شما اشتباه می کنید و بنده همه بحث را خواندم و در جواب قبلم مشخص است و باز هم تأکید میکنم اینها حمایتهای کورکورانه از گنهکار است.
شما چطور به خود اجازه می دهید غیرت دینی مسلمانی به احکام اسلام را بگویید عقاید افراطی؟؟؟؟
اسلام دین رأفته ولی بنظر شما نزد خدا متقی و معصیت کار یکسانند؟
اگر اینطور باشد آیا با عدل خدا سازگار است؟
آیا منطقی است استاد به همه دانشجویان از دم چه درسخوان و چه غیردرسخوان نمره قبولی بدهد؟
برخلاف حرف شما بنده ایمان دارم اتفاقا خنثی نبودن و عکس العمل نشان دادن در این مواقع نه تنها متعصبانه نیست و موجب خدشه دار شدن اسلام نمی شود که باعث زنده شدن دستورات خداوند و عزت مؤ منین است.
م سادات موسوی
||
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
سحر جانم/بعد از توضیحات شما و معذرت خواهی صدباره تان به این نتیجه رسیدم که احتمالا سهیلا خانم هم از نظر سنی از شما بزرگترند، هم از نظر تجربه از شما بالاترند(چون ایشان ازدواج کرده اند و فرزند هم دارند اما ظاهرا شما هنوز مجردید) ، هم از نظر تواضع فوق العاده متواضعند (بنده حدود یکساله به این سایت سر میزنم همین چند روز پیش متوجه شدم ایشان خواهر شهید هم هستند) و وقتی شما جوان ایرانی که تحصیل کرده هم می باشید برای پیدا کردن یک آیه قرآن بگویید [نه حوصله شو دارم و نه البته وقتشو] خودت داوری کن آیا در مورد مطالب دیگر همانند کلام سهیلا خانم هم اینگونه عجولانه و فکر نکرده قضاوت نمی کنی و بقول خودت لجت در نمیاد ؟
بنده واقعا تعجب میکنم از جنابعالی که تحصیلات عالیه دارید چرا برای اشخاص معلوم الحال(نمیخواهم وارد جزئیات دستگیری در پارتی های شبانه و عکس و فیلمهایشان در آغوش هم و در حال رقص و مستی و استعمال مواد مخدر و...در ایران و خارج از ایران بشوم) اما به شخصیکه حجابش را رعایت نکرده نمی گویید فقط اسم مسلمانی را یدک می کشد؟ زیرا از بدیهیات و ضروریات ظاهر پذیرفته شده یک زن مسلمان رعایت کامل حجاب است (گر چه چند سال اخیر برخی سیاستمداران در بسیاری موارد و این مورد خاص با اهمال چنان کاری کردند که بعضیها فکر میکنند حجاب چندان لزومی ندارد و مسئله ای پیش پا افتاده است.
در پایان آرزومند سلامتی و عاقبت بخیری و موفقیت روز افزون برای شما و همه جوانان مسلمان ایرانی هستم و امیدوارم روزی برسد که هرچه بعد تحصیلی عزیزانمان بالا میرود ابعاد دینی و فرهنگی و شخصیتی شان نیز بالا برود.
دوستت دارم بواقع مثل دخترمی.
دخترايراني
||
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
جناب بولتن منظور من اين نيست كه حكم خدارا اجرا در بحث حجاب اجرا نكنيم.منظور بنده از عقايد افراطي و متعصبانه اين بود كه كسي را به خاطر رعايت نكردن يكي از احكام دين غير مسلمان ندانيم.شما به بنده بگوييد كه طبق كدام حكم خدا شخص بي حجاب نامسلمان است؟ بنده خواهم پذيرفت.
خانم موسوي بنده نيز اصولا سعي ميكنم با افرادي كه رعايت ادب و احترام را نميكنند وارد بحث نشوم.اما گاهي مجبورم.
در مورد دو پستي كه عرض كرديد بايد خدمتتان عرض كنم كه بنده به حجاب چه در آقايان و چه در بانوان معتقدم.اما تاكنون در هيچ حكمي مشاهده نكرده ام كه پوشيدن لباس آستين كوتاه براي آقايان گناه داشته باشد.اگر مدركي داريد بفرماييد خوشحال ميشوم.
در بحث هديه ي روز مادر بنده فقط يك حكم شرعي را بيان كردم.(ديدن قسمتهايي از بدن زنان غير مسلمان كه معمولا نميپوشانند گناه ندارد اما زن مسلمان چرا)و انتفاد بنده اين بود كه سايت بولتن كه اينقدر به اهميت حجاب ميپردازد چرا عكس زنان مسلمان بي حجاب را ميگذارد.(اميدوارم نگوييد افراد بي حجاب اصلا مسلمان نيستند.)حال اگر با حكم صريح خداوند مشكلي داريد به خودتان و خدايتان مربوط است.
بنده معتقد به خنثي بودن در مقابل گناه نيستم بلكه با بي احترامي و صدور فتواي شخصي مبني بر نامسلماني افراد معتقدم.
بولتن براي يكبارهم كه شده پاسخ بنده به خانم موسوي را تاييدكن لطفا.
نكته ي مهم ديگري كه بايد بدانيد اين است كه حجاب بي اشكال حجاب سر نماز نيست در نماز احتياجي به پوشانده مچ پا نيست در حالي كه در مقابل نامحرم بايد تمام پا پوشانده شود.و در واقع حجاب در مقابل نامحرم كامل تر از حجاب نماز است.برايم عجيب است كه حكمي به اين واضحي را نميدانيد!
شما صحیح می فرمایید کسی را به جرم بدحجابی و یا بی حجابی نامسلمان نمی دانند. اما فکر می کنم اگر زنی مسلمان و یا حتی مرد مسلمان با علم و آگاهی از حکم خدا و آیه حجاب حکم بر قبول نداشتن ایه قرآن و اصل حجاب بدهد مرتد و از دین خارج می شود . این در خصوص بقیه آیات خدا در قرآن کریم هم صدق می کند.
دخترايراني
||
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
اصلاحيه:با عرض پوزش منظورم اين بود كه با صدور فتواي شخصي مخالفم.به اشتباه گفتم معتقدم.قاطي كردم!!!
سحر
||
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
خانم موسوی من لیاقتشو ندارم که دختر شما باشم ولی اگه دختری همسن من داشته باشین میبینین که الان چیزی به امتحانات نمونده و من از اون لحاظ وقت و حوصله ندارم که بتونم قرانو بخونم در ضمن یه کم زود قضاوت کردین من این ایه رو روی صفحه اول قرانم یاداشت کردم که ماه رمضون که فرصت خوبیه برای قران خوندن و طبق عادته هر ساله ام اگر قسمت شد و لیاقتشو داشتم که کله قرانو بخونم این ایه رو پیدا کنم.درمورد اون قضیه فیلمو عکس ومهمونی و اینها هم که فرمودین من باز هم هیچی نمیگم چون واقعا ندیدم .ندیدم نه بخاطره اینکه موقعیتش جور نشده ندیدم چون نخواستم و نخواستم به دوعلت اولا که نکنه ساختگی باشن و من اشتباه قضاوت کنم دوم اینکه واقعا اعصاب ادم خرد میشه برای الگوی جامعه که مراقبه اخلاق و رفتارش نیست کاری هم از دستم بر نمیاد و فقط فکر خودم رو مشغول میکنم درمورد این هم که گفتین سهیلا خانم تجربه شون از من بیشتره البته همینطوره و من و امثاله من به گرد پای شما هم نمیرسیم اخرش هم اضافه کنم که هر چند از لحنه صحبته سهیلا خانم خیلی ناراحتم (چون ایشون داشتن محکوم میکردن نه امره به معروف البته شاید هم من اشتباه برداشت کردم)ولی من خاک پای تمام مادرها و خواهرهای شهدا هستم انقدر هم احمق نیستم که نفهمم ارامش امروزمون رو مدیون خون شهیدان هستیم باز هم اگه جسارتی شده از شما و سهیلا خانم معذرت میخوام موفق باشین
احسنت
م سادات موسوی
||
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
سحر جانم/ سلام .هزاران بار خدا را شکر میکنم و از شما ممنونم.
البته بنده خواستم به چالش کشیده شوید و حرف آخر که نشان از نهایت صفا و صمیمیت شما با خداست را بگویید .الحمدلله.
امیدوارم این آرامش قلبی که ازحرفهایتان که از کنه جانتان برمی خواست بمن دادید نصیب مادر محترمه و خودتان نیز شود.
امیدوارم در امتحانات دنیا پیروز و سربلند باشی.
لطفا در موقع قرآن خواندن علاوه بر فرج امام امام زمان عحل الله تعالی فرحه الشریف و سلامتی امام خامنه ای و حاجات شخصی بنده را هم از دعای خیر خود فراموش نکنید چه:
در جوانی پاک بودن شیوه پیغمبریست
ورنه هر گبری به پیری میشود پرهیزکار
منهم اگر شما را اذیت کردم معذرت میخواهم.
التماس دعا.یا علی
درود بر شما و دیگر عزیزانی که خدا را فقط در نظر می گیرید و کاش مسئولینی که چوب حراج بر وحدت ملی زده اند همچون شما عزیزان به خدا تمسک می جستند
سهیلا *
||
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
سحر جان بنده هم به زغم خودم از شما تشکر میکنم و اگر باعث رنجش شما شدم عذرخواهی میکنم ضمن اینکه بنده هم از لحن شما مکدر شدم اما نهایت سعی خودم رو کردم که سعه صدر داشته باشم .
خواهرم : شما که اهل مطالعه هستید پیشنهاد میکنم ( کشف الایات ) که کتاب فروشیها هم بطور جداگانه و هم متصل به قرآن بفروش میرسونند تهیه بفرمایید . خیلی به تحقیقات و مطالعاتتون کمک میکنه اگرتهران ساکن هستید در کتابخانه نزدیک حرم حضرت عبدالعظیم میتونید تهیه کنید . البته مطمئنا جاهای دیگه هم داره .
موفق باشید و زینبی بمانید انشالله .
سهیلا *
||
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
خانم موسوی از شما هم ممنونم بابت توضیحات کاملتون و حمایتتون که میدونم صرفا" برای رضای خدا بوده و هست .
اجرتون با صاحب قرآن
سحر
||
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
نه من اهل تهران نیستم اتفاقا مطالعه رو خیلی دوست دارم تو بزرگترین کتابخونه شهرم عضو هستم پیدا میکنم و میخونم مرسی از لطفتون
ایران عزیز
|
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
4
10
پاسخ
ای بابا بولتن چه اشکالی داره؟؟؟
خدا همه ما رو عاقبت بخیر کنه
سحر
|
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
8
14
پاسخ
اشکالش چیه؟عکسه دیگه چرا به هر مسئله ای گیر میدین
پاسخ ها
محب الحسین(ع)
||
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
اونیکه اون وسط دارید ازش دفاع می کنید به ادعای خودش و اطرافیاش مثلاً آیت الله لقب داره یه هنرمند با موهای بیرون زده از لچکی چه سنخیتی با این لقب مقدس داره؟
همه چیرو بی فکر به نقد نکشید.
اللهم جعل عواقب امورنا خیرا.
mhc
||
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
آقا یا خانم محب من طرفدار آیت الله هاشمی نیستم ولی در مورد مقام آیت الله درست صحبت کنید. راستی, چند سالته ؟
محب الحسین(ع)
||
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
mhc کوچولو 1)کاملاً مشخصه طرفدارش نیستی 2)بنده در مورد مقامش چیزی نگفتم در مورد اعمالش معترضم 3)چند سالش و واسه خودت خواستی؟ 4)سمندون هم خیلی سنش زیاد بود البته اگر اون زمانو یادت بیاد جوجو
دخترايراني
||
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
خب كه چي؟يعني هاشمي اون وسط جلو چشم همه بياد زارعي رو امر به معروف كنه بگه چون موهات بيرونه باهات عكس نميندازم؟
mhc
||
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
اول: کسی که به مقام آیت اللهی رسیده شما میگی "مثلا آیت الله". دوم: بله من کوچیک همه محبان امام حسینم . سوم : انشاالله بری کربلا واز جمله ی آخرم معذرت میخوام
محب الحسین(ع)
||
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
mhc عزیز انشالله با همه آرزومندان آن بهشت روی زمین به زیارت مشرف بشیم.
ولی خواهشن در ارتباط با القاب کمی با تأمل برخورد کنیم حتماً شما در تاریخ پس از انقلاب اسلامی که معاصر ماست باز هم آیت الله هایی را سراغ دارید که پشت به زحمات و گذشته خود نمودند و در برابر نایب امام زمانشون و از آن بالاتر در برابر نظام اسلامی ایستادند.
والعاقبت للمتقین.
ناشناس
||
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
دختر ایرانی برات متأسفم.
یعنی حکم خدا ارزشش از این باصطلاح بازیگر نماها پایین تره؟
مثل همیشه خدا کیه ؟
دخترايراني
||
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
ناشناس متاسف نباش. سعي كن زود قضاوت نكني.امر به معروف و نهي از منكر هم شرايطي داره و و هم جاي خودشو داره.حفظ آبروي شخص گناهكار از مهمترين شرايطه.
میثم رسولی
|
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
1
14
پاسخ
مناسبتش چیه؟
پاسخ ها
ناشناس
||
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
بی دردی
امیر.
|
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
6
7
پاسخ
بقیه احیانا" انسان نیستند ؟
یاور
|
|
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
6
6
پاسخ
بابا مانباید اینقدرتنگ نظرباشیم حالا یک فرصتی دست داده .ویک عده دورهم جمع شدن یک عکسی هم انداخته اند .خدایش اینطورنیست؟؟؟
پاسخ ها
سرو دل شکسته
||
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
راست میگه دیگه اینهم شد ایراد؟
تنگ نظری تا کجا ؟
جالا یه دختر بچه گرسنه میشه میره ساندویچ بخره
یا یکی میره سناریوی ماموریتی برای وطنش را اجرا کنه و دکتری بگیره
دست بردارید اینقدر گیر ندید
علی011
|
|
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
3
12
پاسخ
این شریفی نیا معلوم نیست کدوم طرفی هست؟ !! شده مثل هاشمی !! کمال همنشینی دار ه اثر میکنه !!
پاسخ ها
ناشناس
||
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
هر طرف باد بیاد!!!!!!!!!!!!!!!11
RshaviR
|
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
6
7
پاسخ
esme sitteoono bezarin gir news
ناشناس
|
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
7
10
پاسخ
چقدر زردید همتون رو می گم یه خانم مهمون بوده تو اون همه مرد کجا باید وایمیستاد وسط مردا خوب اومده جایی که برخوردی با کسی نباشه ساده لوح ها
بنده هم معتقدم ایستادن ایشان در کنار جناب هاشمی اصلا اشکال ندارد دیدار داشته اند یک خانم در میان این همه آقا ، ایشان هم در کنار کسی می خواسته قرار بگیرد یعنی باایستد و عکس بگیرد که در واقع دیدار با شخص ایشان حاصل شده اما باید بیشتر و عمیقتر نسبت به این دیدارها نگاه کرد و فقط همین .
پاسخ ها
من
||
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
البته اگه دقت کنین سمت راست عکس باز هم خانم وایساده . . .
چرا باید خودمون رو گول بزنیم
دنیا جای فکر کنم شاید نیست
. . .
ناشناس
|
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
3
9
پاسخ
معلومه خانم زارعی چرا بازی در فیلم قلاده ها رو نپذیرفته و گفته نمیتونم فشارهای بعدش رو تحمل کنم
پاسخ ها
م سادات موسوی
||
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
لیاقت نداشته بازی کنه و بعدشم حدیث داریم فشار قبر بد فشاریه ، بد فشاری
علی011
||
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
چون حقیقت رو میدونه
محب الحسین(ع)
||
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
علی011 حقیقت چیه ؟
ناشناس
|
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
5
4
پاسخ
آخر عمری هم این هاشمی گرفتار شده
seraj
|
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
0
5
پاسخ
in che jalase ey bode ke khaanooma faghat ye namaayande daashtan?
chera faghat kh.zaare ey oonjaas??????????????
ناشناس
|
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
4
1
پاسخ
احتمالا خانم زارعي از كودكي به آقاي هاشمي ارادت داشتند ! واسه همين خواسته با ايشون عكس بندازه ! همه شماها وقتي بچه بوديد و ايشون رو از تلويزيون سياه و سفيد خونتون ميديديد ، دلتون ميخواست يه روزي آقاي هاشمي رو از نزديك ببينيد ! درست گفتم ؟ ايول تحليل رو داشتي ؟
رفيعي
|
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
2
1
پاسخ
پوزيشنش زياد خوب نيست كيفيت دوربينش هم پايينه!! در كل درنيومده..عكاسش حرفه اي نبوده.
پاسخ ها
رفيعي
||
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
شما همون "من" نيستي كه تو شيعه نيوز نظر دادي؟اگه هستي برو جوابت رو دادم بخون.
من
|
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۵
1
2
پاسخ
این رفیعی به سرش زده ها
زیبا
|
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
2
5
پاسخ
به خدا حجاب شما را خانم مریلا زارعی و امثال شما را نمی خورد
انگار راست گفتن در کنار حجاب و صداقت قرار نمی گیرد حجاب هم مثل راست گفتن واجب است حجاب کامل نه نیمه کامل
پاسخ ها
سهیلا *
||
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
فکر میکنم میخواستند موهاشون با رنگ کفششون ست بشه !
گذری
|
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
1
3
پاسخ
نظر من :
همگی باید در مقابل کسانی که دربارشون نظر میدیم پاسخگو باشیم بهتره
وقتی رو که میخواهیم به تحلیل واز این قبیل صحبتها بگذرانیم صرف تکامل عقل و روح خودمون بکنیم ماآدما یا نمیدونیم چی از نظر خدا خوبه چی بده یا اگه میدونیم عمل نمیکنیم.
ازراییل
|
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
3
1
پاسخ
اینارو جمش کن تا جمش نکردم
پاسخ ها
سعید
||
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
عزرائیل درسته
محب الحسین(ع)
|
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
1
3
پاسخ
دوستان موضوع حجاب و اخلاقیات هنرمندان این مرز و بوم در مجال این بحث نیست که داستان هفتاد من می طلبد و متخصصین فرهنگی البته از نوع مسئول که تا امروز با فرهنگ این جامعه چه کرده اند که نتیجه اش این شده که در حال بروز می باشد و مختص یک منطقه تهران و یک شهر نیست.
موضوع اساسی اینست که یک روحانی باید همچون اسلاف این قشر معزز در خصوص ارتباطات و منش زندگی خود دقت نماید. که البته صد افسوس از پدر خوانده گرامی
ناشناس
|
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
0
1
پاسخ
چیزای خوبی گیرم اومد در مورد حجاب دست همه درد نکنه . اولین بار بود که از سایت دیدن کردم
هلناحقیقی
|
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
2
0
پاسخ
جالبه
ش.ح
|
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۸
1
0
پاسخ
اونا را ول كنيد اقاي زندگاني راببينيد كه چه جوري نگاه مي كنه !
حسین
|
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۹
0
2
پاسخ
واقعا جالب بود من به عکس توجه نکردم و از اول تا اخر نظر دوستان رو خوندم و به همتون میگم ای ول به این همه دقت و حوصله !شما جونای ایرونی معرکه اید
نازی
|
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۹
0
2
پاسخ
خدا قبول کنه
ناشناس
|
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
1
1
پاسخ
گفته شده است که امر به معروف ونهی از منکر کنید نه تحقیر.منم معتقدم ادم باید جبهه اش مشخص باشه یا رومی روم یا زنگی زنگ . ولی ما اجازه ی قضاوت و تحقیر مردم رو نداریم
چه این خانم چه کسان دیگر!
اصلا چرااااا
پیشنهاد میکنم در مورد حجاب مطالعه بفرمایید .
ضمنا " خوب نیست آدم بی جهت و بدون مطالعه از کسی دفاع کنه .
ضمنا" لطف کنید منابعی که در مورد حجاب مطالعه فرمودید معرفی کنید تا منم هر جا رفتم بگم ( حجابه این چشه؟) . متشکرم
بله حرف شما صحیح .
ولی هرکی مسئول رفتار خودش تو خلوت خودشهه نه جامعه. توجامعه باید تابع قانون جامعه باشه.
کتاب فرهنگ برهنگی و برهنگیه فرهنگی از غلامرضا حداد عادل
چهل حدیث حیا و عفاف از علی حسن زاده
نکاتی از شخصیت اسلامی زن از حجت الاسلام سید محمد باقر فالی
وبهترین کتابی که خوندم مساله حجاب از شهید مطهری بود که خیلی قشنگه توصیه میکنم شما هم بخونین در ضمن اسمون ریسمون نبافتم چرا نمیگی جوابی برا حرفم پیدا نکردی؟هر چی هم بگی دیگه جواب نمیگیری چون مردم سایت راه ننداختن منو شما با هم بحث کنیم البته همین هم تصمیم نداشتم بگم جواب دادم خیال نکنی مردم بهت دروغ میگن تو اون مقامی نیستی که بخاطرت دروغ بگم هر چند قبلا یه بار گفتم که من به کنایه گفتم حجاب این چشه شما تشخیص ندادی و دنبال کسی میگردی که خودتو بهش ثابت کنی که خیلی مومنی و خیلی بلدی ولی من اون نیستم عزیزم با ادمهایی که خیال میکنن خیلی بلدن و از بالا به پایین نگاه میکنن ابم تو یه جوب نمیره عزت زیاد بای
نمیشه نماز بخونی اما روزه نگیری . نمیشه نماز بخونی روزه بگیری ، مستحبات رو رعایت کنی اما حجاب نداشته باشی .
منظور من همین بود . این از بالا نگاه کردن نیست این یک ارزیابی ساده بدون اینکه بخواهیم اهانتی بکنیم است .
ضمنا من بر خلاف شما فکر میکنم . ( اتفاقا) اینجا مکانی ست برای مباحثه و روشنگری و اگر نبود چنینی فضایی بی شک مدیریت سایت اجازه ورود به هیچ بحثی رو نمیدادند که لازم میدونم از مدیریت محترم تشکر کنم .
حالا دو تا سوال برام پیش اومده :
1- خوشحال میشم از کتبی که مطالعه کردید بطور کاملا خلاصه بفرمایید حجاب یعنی چه ؟ آخه میدونید هر بار که این جمله ی ( حجاب این چشه ؟ ) رو میخونم ، بویی از کنایه نمیده . شاید حس بویایی من مشکل پیدا کرده باشه .
2- همونطور که شما فرمودید بنده هیچ مقامی نیستم و عرض میکنم که هیچ جایگاهی ندارم و ادعای مومنه بودن هم ندارم اما سوالی که برام پیش اومده اینه که شما برای چه مقامی اصولا " دروغ میگید ؟
* خواهرانه توصیه میکنم قدری مودبانه تر پاسخ بدید . متشکرم
این جامعه ای که شما فرمودید رو باید درشو گل گرفت و هنرمندانش رو باید سر تخته شست تا بفهمند کجا ایستادند و آرامششون رو مدیون خون شهدا هستند .
ضمنا " شما تضمین میکنی اگه نازش کنم جواب میده ؟ اگه با این جماعت مماشات نمیشد امروز شاهد این همه بی بند وباری نبودیم .
این خانم شروع کننده هیچی نیست که اگر بود در قبال آقای سلحشور موضوع نمی گرفت و بیانیه نمیداد .
نمیدونم چه اصراری دارید برای این جماعت دایه بهتر ازمادر باشید . جسارتا خوشتون میاد از منکر دفاع کنید ؟
- خوشحال میشم از کتبی که مطالعه کردید بطور کاملا خلاصه بفرمایید حجاب یعنی چه ؟این به نظرتون خیلی مودبانه هست که به من خواهرانه توصیه میکنین موءدب باشم؟منم بهتون توصیه میکنم نوشته هاتونو بخونین و لحنتون رو ببینین بعد به من بگین بی ادب...اولا که قصده بی ادبی نداشتم من فقط مثله خودتون جواب دادم ولی اگه بی ادبی شده معذرت میخوام انقدر جسارت دارم که گناهمو گردن بگیرم بعدش هم عزیزم جامعه چیزی نیست که من بخوام تو گنجه پنهانش کنم همه داریم میبینیم جامعه مونو اصلاح بشو نیست چون بحثه 40 یا 50 نفر نیست یکی دو تا استان نیست 75میلیون نفرن تو صد و شسصتو چند تا استان همینه که هست اگه میتونید درشو گل بگیرد دوباره تکرار میکنم به کنایه گفتم حجاب این چشه اینکه شما حرفمو قبول نداری دلیل بر دروغ گفتنه من نیست در ضمن گفته بودین خیلی خلاصه بگم حجاب یعنی چی ؟حجاب یعنی تمام اون چیزهایی که شما رعایت میکنین و بقیه رعایت نمیکنن!!!
سحر خانم و mhcعزیز آیا شما در قبال زیر پا انداختن حکم واضح و صریح خداوند (رعایت حجاب) از گناهکار حمایت می کنید؟
درسته کار را بجایی رسوندند که افشان کردن مو و نیش تا بنا گوش باز کردن و...از بدیهیات و ملزومات این جماعت بی هنر هنرمند نما شده اما حکم پرودگار همچنان به قوت خود باقیست و عوض نشده است.
بدون طرفداری به من جواب بدین خواهش میکنم شما یه نفرین که حجابتون رو رعایت نمیکنین(البته جسارت نشه مثال زدم)من میخوام شمارو امر به معروف کنم شما کدوم جمله منو قبول میکنین؟اینکه بیام به طرفتون وبا لحنه شدید بگم:رعایت حجاب برای بعضیها در هر شرایطی ظاهرا حکم مرگ رو داره؟؟؟؟؟ یا اینکه محترمانه و بدون پوزخند و با خنده ای موءدبانه بهتون بگم:خیلی جسارته میتونم ازتون بخوام حجابتون رو کاملتر کنین اخه به نظرم اینجوری زیباتر به نظر میرسین ؟؟؟؟؟
بقیه رو خوددانید من میگم اینهمه از خودتون مطمئن نباشین ادمها حتی شما و سهیلا خانم و خودم همیشه احتماله لغزششون هست نمیخواین که بگین تا حالا گناه نکردین؟ خود من هم همینطور ولی سعی کردم هیچ وقت گناه دیگران رو نشورم خوش باشین
خانم سهيلاي عزيز عذر ميخوام كه وارد بحثتون ميشم اما لطفا كمي از عقايد افراطيتان عقب نشيني كنيد.اسلام دين رافته و اين ديدگاههاي متعصبانه در رابطه با گناهكاري موجب خدشه دار شدن اسلام خواهد شد.
آیا نمی شود گفت نظرات شما بر مدار تسامع و تساهل دور می زند و از یکسو با همه اینکه دوستان سعی می کنند نظرات دینی و اعتقادی در خصوص حجاب را متذکر شوند شما بازهم بر حرف خود تاکید دارید در حالیکه اصل حجاب و پوشش در قرآن کریم به صراحت آمده است و متاسفانه این تسامع و تساهل در مقابل بدپوششی و بدحجابی و بی حجابی از طرف بعضی از سیاستمداران که اتفاقا روحانی هم هستند موجب گسترش این پدیده زشت و در نهایت باعث رواج شدید بی حجابی در سطح هنرمندان و بسیاری از جوانان ما شده است .
اما در خصوص عقب نشینی از اعتقاد به حجاب باید عرض کنیم هیچ انسان مسلمان و معتقدی از اصول خود عقب نشینی نخواهد کرد و به نظر نمی آید سهیلا خانم هم از این اصل عقب نشینی کرده باشد.
البته شاید ما را هم متهم به افراطی بودن و یا نگاه متعصبانه داشتن کنید اما این اصل دینی و اعتقادی است و بازهم تاکید می کنم اگر امثال ما هم کوتاهی کنیم و در قبال بدحجابی و با بی حجابی زن مسلمان و یا بدپوششی مرد مسلمان چیزی نگوییم و یا خدای ناکرده کوتاه بیاییم دلیل نمی شود که این اصل اعتقادی اشتباه است بلکه ما هستیم که انسانهای ضعیفی در اجرای حکم خدا هستیم
إِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلاَما
آیا شما در مورد سهیلا خانم قضاوت نکردید که گفتید خودتونو عالم دهر ندونید_تو دیدی این اسم مسلمونی رو یدک میکشه؟شما که خود خودمسلمان ! هستی و اسمشو یدک نمیکشی نمیدونی اجازه نداری با دیدن ظاهر آدم در مورد باطنش قضاوت کنی؟تو اون مقامی نیستی که بخاطرت دروغ بگم (یعنی بزعم شما منکرات خدا مثل بی حجابی و دروغ گفتن بسته به شرایط و اشخاص مجوز دارد و در مقابل مقام بالا میشود دروغ گفت)و دنبال کسی میگردی که خودتو بهش ثابت کنی که خیلی مؤمنی و خیلی بلدی و با آدمهایی که خیال میکنن خیلی بلدن و از بالا به پایین نگاه میکنن آبم تو یه جوب نمیره.
اگر سهیلا خانم بر مبنای حکم و دستور صریح خداوند مبنی بر رعایت اصل حجاب قضاوت کردند شما که بر مبنای فکر و سلیقه خود قضاوت کردید!!! (بانضمام توهین)
چرا شما کسیکه علنی فرمان الله را زیر پا انداخته سرزنش نمی کنید اما شخصی که از او انتقاد کرده و حقیقت را گفته میگویید حماقت کرده؟؟؟؟
سحر جان / اگر طبق ادعایتان در مورد تک تک مسائل دینی مطالعه کرده باشیدنمی گویید مگه حجاب این چشه. چون میدانید حجاب درست وحسابی و بی اشکال حجاب سر نماز است.
یک جا گفتید قضاوت کار خداست و جای دیگری گفته اید اگه بخوای امر بمعروف کنی این راهش نیست بنده از شما میپرسم راهش چیست؟؟؟؟
عزیز دلم احتمال لغزش و خطا و گناه برای همه هست و هیچکس نباید خود را بیمه بداند اما این دلیل نمیشود که چشمانمان را بروی گناهانی که به این صورت تفاخر پخش هم میکنند ببندیم، ضمنا این جماعت نشان داده اند اصلا منکر را منکر نمی دانند که از دریچه امر به معروف و نهی از منکر با ایشان سخن بگوییم.
اگر در برابرگنهکار علنی مخصوصا این جماعت که هر کدام در ذهنشان کبکبه و دبدبه ای برای خود بهم زده اند عکس العمل بجا (ترجیح دادن رضای خدا بر بنده ) شده بود الآن کار به اینهمه رسوایی و جبهه گرفتن و گستاخی و بی ادبی و دفاع از زشتیهای فاش شده خود نمی کشید و چه بسا جامعه مثلا هنرمند ، پاک و واقعا هنرمند میشدند زیرا متأسفانه اینها الگوی قشری از جوانها هستند.
میفرمایین
چرا شما کسیکه علنی فرمان الله را زیر پا انداخته سرزنش نمی کنید اما شخصی که از او انتقاد کرده و حقیقت را گفته میگویید حماقت کرده؟؟؟؟
برا اینکه اونی که فرمان خدارو رعایت نکرده نااگاه به فرمان الهی نیست میدونه و اینکارو میکنه ولی اونی که از ایشون داره انتقاد میکنه از جانبه حجاب فقط انتقاد نمیکنه داره کله دینه انتقاد شده رو زیرسوال میبره منم میگم این نوعه انتقاد گناهان گناهکار را شسته و گناهان منتقد رو بیشتر میکنه.فرمودینسحر جان / اگر طبق ادعایتان در مورد تک تک مسائل دینی مطالعه کرده باشیدنمی گویید مگه حجاب این چشه. چون میدانید حجاب درست وحسابی و بی اشکال حجاب سر نماز است.
من اینو بارها و بارها تکرار کردم شما پرسیدین باز هم تکرارش میکنم من به کنایه گفتم حجابه این چشه تازه اش هم به فرض مثال که جدی گفتم (که نگفتم)سهیلا خانم عوض اینکه با کنایه با من برخورد کنه و اصلا من کافر نمیتونستن از یه لحنه ارومتر استفاده بکنن که لج من هم در نیارن؟پیشنهاد میکنم درمورد حجاب مطالعه بفرمایید این برام خیلی محکم اومد عزیزم ما توی ایران بزرگ شدیم من از اول ابتدایی که رفتم مدرسه تا امروز که به امید خدا چند ترم دیگه فوق میگیرم همیشه از حجاب و نوع پوشش اسلامی تا میتونستم شنیدم مخصوصا که خونواده هم مذهبی هستن گفتید راه امر به معروف چیه جواب اینو قبلا به صورت سوال گفته بودم ولی روشنتر میگم وقتی میخواین منه گناه کار رو امر به معروف کنین تنها راه موثرش اینه که خودتون رو هم مثله من گناهکار بدونین با لحنه اروم و خیلی سنجیده و بدون اینکه شخصیت و ابروی گناهکار رو زیر سوال ببرین.بولتن جان بله من در اجرای حکم خدا ضعیف هستم چون خودم در اون مقامی نیستم امر به معروف یا نهی از منکر هم بکنم ولی شمارو بخدا هر چی نوشتمو بخونین من گفتم که نگین این خانم حجابش ایراد داره یا گفتم نگین کافره؟فقط گفتم با دیدن موی یه خانم درمورد کل دینش قضاوت نکنین خدا خودش گفته در دین نه افراط نه تفریط که هردواز دین زده خواهد کرد
خانم موسوی من به سهیلا خانم توهین نکردم مثله خودش جواب دادم که اگه اینطور نبود و من کلا بی ادب بودم به شما هم توهین میکردم ولی اگه جسارتی شده یه بار معذرت خواستم صدباره دیگه هم معذرت میخوام بماند که سهیلا خانم مارو گستاخ خوندند
شما اشتباه می کنید و بنده همه بحث را خواندم و در جواب قبلم مشخص است و باز هم تأکید میکنم اینها حمایتهای کورکورانه از گنهکار است.
شما چطور به خود اجازه می دهید غیرت دینی مسلمانی به احکام اسلام را بگویید عقاید افراطی؟؟؟؟
اسلام دین رأفته ولی بنظر شما نزد خدا متقی و معصیت کار یکسانند؟
اگر اینطور باشد آیا با عدل خدا سازگار است؟
آیا منطقی است استاد به همه دانشجویان از دم چه درسخوان و چه غیردرسخوان نمره قبولی بدهد؟
برخلاف حرف شما بنده ایمان دارم اتفاقا خنثی نبودن و عکس العمل نشان دادن در این مواقع نه تنها متعصبانه نیست و موجب خدشه دار شدن اسلام نمی شود که باعث زنده شدن دستورات خداوند و عزت مؤ منین است.
بنده واقعا تعجب میکنم از جنابعالی که تحصیلات عالیه دارید چرا برای اشخاص معلوم الحال(نمیخواهم وارد جزئیات دستگیری در پارتی های شبانه و عکس و فیلمهایشان در آغوش هم و در حال رقص و مستی و استعمال مواد مخدر و...در ایران و خارج از ایران بشوم) اما به شخصیکه حجابش را رعایت نکرده نمی گویید فقط اسم مسلمانی را یدک می کشد؟ زیرا از بدیهیات و ضروریات ظاهر پذیرفته شده یک زن مسلمان رعایت کامل حجاب است (گر چه چند سال اخیر برخی سیاستمداران در بسیاری موارد و این مورد خاص با اهمال چنان کاری کردند که بعضیها فکر میکنند حجاب چندان لزومی ندارد و مسئله ای پیش پا افتاده است.
در پایان آرزومند سلامتی و عاقبت بخیری و موفقیت روز افزون برای شما و همه جوانان مسلمان ایرانی هستم و امیدوارم روزی برسد که هرچه بعد تحصیلی عزیزانمان بالا میرود ابعاد دینی و فرهنگی و شخصیتی شان نیز بالا برود.
دوستت دارم بواقع مثل دخترمی.
خانم موسوي بنده نيز اصولا سعي ميكنم با افرادي كه رعايت ادب و احترام را نميكنند وارد بحث نشوم.اما گاهي مجبورم.
در مورد دو پستي كه عرض كرديد بايد خدمتتان عرض كنم كه بنده به حجاب چه در آقايان و چه در بانوان معتقدم.اما تاكنون در هيچ حكمي مشاهده نكرده ام كه پوشيدن لباس آستين كوتاه براي آقايان گناه داشته باشد.اگر مدركي داريد بفرماييد خوشحال ميشوم.
در بحث هديه ي روز مادر بنده فقط يك حكم شرعي را بيان كردم.(ديدن قسمتهايي از بدن زنان غير مسلمان كه معمولا نميپوشانند گناه ندارد اما زن مسلمان چرا)و انتفاد بنده اين بود كه سايت بولتن كه اينقدر به اهميت حجاب ميپردازد چرا عكس زنان مسلمان بي حجاب را ميگذارد.(اميدوارم نگوييد افراد بي حجاب اصلا مسلمان نيستند.)حال اگر با حكم صريح خداوند مشكلي داريد به خودتان و خدايتان مربوط است.
بنده معتقد به خنثي بودن در مقابل گناه نيستم بلكه با بي احترامي و صدور فتواي شخصي مبني بر نامسلماني افراد معتقدم.
بولتن براي يكبارهم كه شده پاسخ بنده به خانم موسوي را تاييدكن لطفا.
نكته ي مهم ديگري كه بايد بدانيد اين است كه حجاب بي اشكال حجاب سر نماز نيست در نماز احتياجي به پوشانده مچ پا نيست در حالي كه در مقابل نامحرم بايد تمام پا پوشانده شود.و در واقع حجاب در مقابل نامحرم كامل تر از حجاب نماز است.برايم عجيب است كه حكمي به اين واضحي را نميدانيد!
البته بنده خواستم به چالش کشیده شوید و حرف آخر که نشان از نهایت صفا و صمیمیت شما با خداست را بگویید .الحمدلله.
امیدوارم این آرامش قلبی که ازحرفهایتان که از کنه جانتان برمی خواست بمن دادید نصیب مادر محترمه و خودتان نیز شود.
امیدوارم در امتحانات دنیا پیروز و سربلند باشی.
لطفا در موقع قرآن خواندن علاوه بر فرج امام امام زمان عحل الله تعالی فرحه الشریف و سلامتی امام خامنه ای و حاجات شخصی بنده را هم از دعای خیر خود فراموش نکنید چه:
در جوانی پاک بودن شیوه پیغمبریست
ورنه هر گبری به پیری میشود پرهیزکار
منهم اگر شما را اذیت کردم معذرت میخواهم.
التماس دعا.یا علی
خواهرم : شما که اهل مطالعه هستید پیشنهاد میکنم ( کشف الایات ) که کتاب فروشیها هم بطور جداگانه و هم متصل به قرآن بفروش میرسونند تهیه بفرمایید . خیلی به تحقیقات و مطالعاتتون کمک میکنه اگرتهران ساکن هستید در کتابخانه نزدیک حرم حضرت عبدالعظیم میتونید تهیه کنید . البته مطمئنا جاهای دیگه هم داره .
موفق باشید و زینبی بمانید انشالله .
اجرتون با صاحب قرآن
خدا همه ما رو عاقبت بخیر کنه
همه چیرو بی فکر به نقد نکشید.
اللهم جعل عواقب امورنا خیرا.
ولی خواهشن در ارتباط با القاب کمی با تأمل برخورد کنیم حتماً شما در تاریخ پس از انقلاب اسلامی که معاصر ماست باز هم آیت الله هایی را سراغ دارید که پشت به زحمات و گذشته خود نمودند و در برابر نایب امام زمانشون و از آن بالاتر در برابر نظام اسلامی ایستادند.
والعاقبت للمتقین.
یعنی حکم خدا ارزشش از این باصطلاح بازیگر نماها پایین تره؟
مثل همیشه خدا کیه ؟
تنگ نظری تا کجا ؟
جالا یه دختر بچه گرسنه میشه میره ساندویچ بخره
یا یکی میره سناریوی ماموریتی برای وطنش را اجرا کنه و دکتری بگیره
دست بردارید اینقدر گیر ندید
چرا باید خودمون رو گول بزنیم
دنیا جای فکر کنم شاید نیست
. . .
chera faghat kh.zaare ey oonjaas??????????????
انگار راست گفتن در کنار حجاب و صداقت قرار نمی گیرد حجاب هم مثل راست گفتن واجب است حجاب کامل نه نیمه کامل
همگی باید در مقابل کسانی که دربارشون نظر میدیم پاسخگو باشیم بهتره
وقتی رو که میخواهیم به تحلیل واز این قبیل صحبتها بگذرانیم صرف تکامل عقل و روح خودمون بکنیم ماآدما یا نمیدونیم چی از نظر خدا خوبه چی بده یا اگه میدونیم عمل نمیکنیم.
موضوع اساسی اینست که یک روحانی باید همچون اسلاف این قشر معزز در خصوص ارتباطات و منش زندگی خود دقت نماید. که البته صد افسوس از پدر خوانده گرامی
چه این خانم چه کسان دیگر!