کد خبر: ۸۴۴۹۵
تعداد نظرات: ۸۹ نظر
تاریخ انتشار:
حجاب فقط مخصوص خانم‌ها نيست

از ورود آقایون بدحجاب معذوریم!

در این چند سال اخیر که اوضاع حجاب تبدیل به یک مسئله‌ی فرهنگی شده و می‌رود تا به سطح بحران نزدیک شود، فعالیت‌هایی از سوی فعالان فرهنگی انجام شده است

به گزارش بولتن نیوز، 1. "آقای" محترم، لطفاً حجاب خود را رعایت کنید. "آقای" محترم، لطفاً شئونات اسلامی را رعایت کنید. "پسر" عزیزم، حجاب شما نشانه‌ی شخصیت شماست. از پذیرش "آقایون" بدحجاب معذوریم."پسرم" حجاب مایه‌ی آرامش و امنیت توست.

2. در این چند سال اخیر که اوضاع حجاب تبدیل به یک مسئله‌ی فرهنگی شده و می‌رود تا به سطح بحران نزدیک شود، فعالیت‌های مختلفی از سوی فعالان فرهنگی دولتی و غیردولتی انجام شده است. فعالیت‌هایی که از میزان تأثیرگذاری‌ گوناگونی برخوردار بوده‌اند و بعضی از آنها تبدیل به الگو شدند و بعضی دیگر، فراموش. اما در مورد خیلی از این فعالیت‌ها، نکته‌ی مهمی وجود دارد و آن اینکه غالب این‌ها محدود به فصل و ماه‌های خاصی بوده و یا در مناسبت‌های ویژه‌ای برگذار می‌شود.

 

 

منظور از مناسبتی بودن کارهای فرهنگی در خصوص مسئله‌ی حجاب این است که اوایل تابستان تا اواسط شهریور ماه و سالگرد تولد یا شهادت حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س)، زمان‌هایی‌ست که به مقوله‌ی حجاب پرداخته شده و در سایر زمان‌های سال، توجه لازم به این مقوله نمی‌شود. مثلاً در این دو ماه اول سال 91، بجز در ایام فاطمیه، کی و کجا به مسئله‌ی حجاب پرداخته شده و یا دغدغه‌ی اصلی یک نهاد فرهنگی بوده است؟ آیا زمان انتخابات که رسانه‌ی ملی سراغ همه‌ی مردم ایران می‌رود و خانم باحجاب و بدحجاب را کنار هم نشان می‌دهد، فعال فرهنگی یا نهاد فرهنگی‌ای از خود پرسد: چرا بعضی از این خانم‌ها که در سیمای جمهوری اسلامی نمایش داده می‌شوند، بدحجابند؟ و برای تغییر این شرایط، چه باید کرد؟

از قضا، اکثر کارهایی که در این زمینه موفق نبودند، وجه مشترک‌شان در همین مناسبتی بودن است. علتش هم واضح است. چون جنس کار فرهنگی به گونه‌ایست که زمان‌بر بوده و باید در بستر زمانی طولانی و تکرار دائم انجام بپذیرد و کارهایی که مناسبتی هستند، دقیقاً بر خلاف ذات کار فرهنگی شکل می‌گیرند و طبیعی‌ست که با شکست مواجه شوند.

3. یکی دیگر از آفت‌های کار فرهنگی که گریبان‌گیر مسئله‌ی حجاب هم شده است، کلیشه‌ای شدن آنهاست. کلیشه‌ای شدن کار فرهنگی یعنی عدم نوآوری در فرم‌های به کار گرفته شده، عدم شناخت و پرداختن به زوایای مغفول مانده‌ی محتوای آنها، تکرار فعالیت‌های سال‌های پیش و پروژه‌ای نگاه کردن به آنها.

اگر بخواهیم کلیشه‌ای شدن را در خصوص مسئله‌ی حجاب شبیه‌سازی کنیم باید به فرم و محتوای فعالیت‌های این سال‌ها نگاه کنیم. برگزاری مسابقه‌ی کتاب‌خوانی با محوریت مسئله‌ی حجاب شهید مطهری، نصب بنرهای عریض و طویل در سطح شهر، نصب تابلوهای تذکر دهنده در اماکن عمومی در قالب فرم و پرداختن به علل دینی بی‌حجابی در خانم‌ها در قالب محتوا، از اصلی‌ترین کلیشه‌های این سال‌هاست. حال، اوضاع وقتی بدتر می‌شود که نهادهای فرهنگی ما با طرح‌های جسورانه و نوآورانه در این خصوص مخالفت کرده و چون به این فعالیت‌ها، به عنوان یک کار در کنار سایر کارهای اداری‌شان می‌نگرند، ارزش وقت‌گذاری و هزینه‌کردن برایش قائل نیستند.

4. محصول نگاه مناسبتی و کلیشه‌ای به کارهای فرهنگی، خصوصاً در مسئله‌ی حجاب آن است که زوایای گوناگون این مقولات، مورد بررسی قرار نمی‌گیرد. به طور مثال، در خصوص مقوله‌ی حجاب باید گفت یکی از زوایای بسیار مهمی که تاکنون مورد بررسی قرار نگرفته، موضوع حجاب آقایون است. حجابی که در غفلت نگاه‌های تیزبین فرهنگی و برجسته کردن سایر مسائل نه چندان مهم، دچار آسیب‌های جدی شده است.

 

 

در ابتدا لازم است تا منظورمان را از حجاب آقایون بیان کنیم. منظوری که نه پیچیده است و نه دور از دسترس. حجاب آقایون یعنی پوششی که متناسب است با ارزش‌های دینی، عرفی و قانونی موجود در جامعه‌ی ما. حجاب آقایون یعنی لباسی که هم زیباست و هم پاکیزه، اما جلب توجه کننده نیست و از آن بالاتر، جلوه‌های سخیف در آن وجود ندارد. لباسی که حجاب آقایون را تأمین می‌کند، مانند حجاب در خانم‌ها، نه باید برجستگی‌های مردان را معلوم کند و نه باید بدن‌نما بوده و یا بخش‌هایی از بدن فرد را که طبق نظر دین و عرف باید پوشیده باشد، نمایان کند. به بیان دیگر، منظور از حجاب آقایون دقیقاً همان مفهومی‌ست که بعد از شنیدن این عبارت به ذهن‌تان می‌رسد.

5. حال وقتی صحبت از بدحجابی آقایون می‌شود یعنی در سطح جامعه و متأسفانه حتی در شهرستان‌ها و روستاها، پسران جوان و مردهایی را می‌بینیم که آرایش مو و صورت‌شان، انسان را یاد مدل‌های زنانه می‌اندازد. لباس‌هایی که رنگ، فرم و اندازه‌شان معلوم نیست با چه مکانی متناسب است. زیرا نه با شرایط کاری نسبت دارد – از بس که راحت نیست - و نه با محیط مهمانی – از بس که محترمانه نیست - و نه حتی برای عبور و مرور در سطح خیابان– از بس که پاره و کوتاه است. قضیه وقتی بدتر می‌شود که به فصل گرم سال نزدیک می‌شویم. گویی اپیدمی بدحجابی در این فصل، زن و مرد نمی‌شناسد. همانقدر که شلوار خانم‌ها از پایین آب می‌رود، شلوار آقایون از بالا. همانقدر که مانتوها تنگ‌تر می‌شود، تی‌شرت‌ها پسران جوان ما با یقه‌ای فراخ‌تر و اندازه‌ای کوتاه‌تر به بازار عرضه می‌شود. آستین لباس زنان و مردان، در رقباتی تنگاتنگ به دنبال کمترین پارچه‌ی مصرفی هستند. و نمونه‌های بسیار دیگری که ذکر برخی از آنها، موجب شرم انسان است. اما چه کنیم که مشاهده‌ی برخی از آنها دقیقا در زمانی‌ست که با خانواده‌ی خود هستیم و تنها عرق شرم است که بر پیشانی می‌نشیند و طرح این سوال که چطور باید در مقابل این پدیده‌ی جدید که همانا بدحجابی آقایون است، قرار بگیریم؟

6. در این فرصت اندک و حوصله‌ی نازک، قصد شرح تفصیلی این پدیده‌ی زشت را نداریم و نمی‌خواهیم که دلایل وقوع آنرا موشکافی کنیم. هرچند که مانند بدحجابی در برخی از خانم‌ها، وجود فقر فرهنگی، عدم ثبات شخصیتی، گرایش به مد و تبلیغات رسانه‌های غربی، کالاهای جهت‌دار موجود در بازار و ... را می‌توان به عنوان دلایل وقوع این پدیده برشمرد.

7. هدف از ذکر این قضیه و پرداختن به مقوله‌ی حجاب و یکی از مظاهر جدید بی‌حجابی (بی‌حجابی آقایون) آن بود که بگوییم لازم است از همین الان به فکر شدت گرفتن شیوع بدحجابی در سطح جامعه باشیم. بالاخره همه‌ی ما می‌دانیم که در طول سال، سطحی از بدحجابی در جامعه وجود دارد، اما در تابستان، این قضیه بیشتر می‌شود و با شدت یافتن مظاهر بدحجابی مواجهیم. پس خوب است از الان کاری کنیم.از الانی که هنوز تولیدی‌ها، شروع به تولید و توزیع سفارش‌های  تابستان نکرده‌اند. از الانی که هنوز واردکننده‌ها، جنس‌های خارجی منافی عفت عمومی را وارد نکرده‌اند. از الانی که هنوز دچار بحث‌های مناسبتی و کلیشه‌ای در خصوص حجاب و بدحجابی نشده‌ایم تا به این طریق، وقت‌مان را به جای کارهای اصلی، روی تبلیغات و دعواهای سیاسی و بیلان کاری دادن‌ها بگذاریم. بیاییم از همین الان، برای تابستان سه- چهار سال آینده برنامه‌ریزی کنیم.

 

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۸۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۹
مناخم
|
Israel
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
89
25
سلام...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
سلام عزيزم
خدا ريشتو خشك كنه هر چه زودتر...
فرزند ایران
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
سلام بر اسلام و مرگ بر اسرائیل قاتل کودکان و زنان معصوم فلسطینی .
مرگ بر دولت نامشروع صهیونیستی که مظهر تروریست دولتی است.
منفی دادم به پرچم قاتلترین انسانهای روی زمین
sina
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
اشتباهی مثبت دادم
سلام گرگ بی طمع نیست
ای لعنت بر قوم پلیدت...
امید(اصفهان)
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
مرگ بر اسراییل
م
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
----
همین یک کلمه رو یاد گرفتی ؟
?do you speak english
لوسيفر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
بابا اين رفيق اسرائيليمون با نرم افزار مياد كه پرچم اسراييل مي افته.
گردآفريد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
خوب جونش بالاا بياد به يه نرم افزار اگه راست ميگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!بالا بياد اينهمه نرم افزار اسمشو چي ميگي لوسيفر
راستي معني اسمت چيه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
لوسیفر والا ما که چند ساله از وی پی ان و نرم افزار و فیلترشکن استفاده میکنیم تا حالا به عمرمون ای پی اسرائیل ندیدیم میشه بگی چجوری کشف کردی که ای پیشو تغییر داده؟
مرتضي.ام
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
لوسيفر لعن الله عليه! طرف رفيق شما است، نه ما. اگر مشكل پرچمش از فيلترشكن بود، اسمشو نمي‌گذاشت "مناخم"!

مرگ بر اسرائيل و اربابش، لوسيفر.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
دردو بلام
امید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
مرگ بر هر چی فرهنگ ضد انسانیه
چی فکر کردی این فرهنگ رو بهتون میفروشیم؟؟
کور خوندید به امید خدا خودمون داریم میجنگیم ،آقا مونم میاد همچین از بیخ ریشتون رو میکنیم
لوسيفر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
فكر كنم الان كه نظر ميذارم پرچم اسرائيل افتاده باشه.
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
اوه اوه.لوسیفر دیدی پرچم اسرائیل واسه نظرت نیفتاد.چقدر رفتی گشتی یه نرم افزار پیدا کردی که پرچم اسرائیل بیفته ولی نشد یعنی ادم توی شلنگ شنا کنه ولی اینجوری ضایع نشه!!!
م سادات موسوی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
مــــــــــــــــــــــــــــــــر گــــــــــــــــــــــــــــــ بــــــــــــــــــــــر ا ســـــــــــــــــــر ائیـــــــــــــــــــــل
مهدی 1359
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
مرگ بر اسرائیل و اسرائیلی
مهسا(MIS)
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
وای خاک بر سرم پس من چرا مثبت دادم...
این پرچم کدوم گورستونیه..
سلام و زهرمار ایشاالله خودتو اربابانت یعنیهمون سگ نگهبان آمریگا در منطقه رو از صفحه روزگار محو میکنیم دور نیست اون روز ای کثافت
م سادات موسوی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
تا نفس داریم :

مــــــــــــــــــــــــــــــــــــر گــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بر اسرائیل
م سادات موسوی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
بزودی پرچمتو پایین می کشیم و سرنگونت می کنیم ای رژیم اشغالگرقدس
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
سلام هی حتی مطلع الفجر
سلام بر شما ، فارق از مکان جغرافیایی شما
فارغ از دین و مذهب شما.
چرا دوستان دارید جنگ میکنید؟!
جواب سلام واجبه تو دین اسلام بعد شما توهین میکنید؟!!
محمدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
سلام بر پیروان دین موسی و لعنت خدا بر صهیونست هایی که یکتا پرستان یهود را بدنام کرده
مهدی مبارز
| France |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
زهر مارو سلام . درد بگیری ! مرگ بر اسرائیل نمیگم به جاش تا زنده ایم رزمنده ایم میگم و تا خون در رگ ما خامنه ای رهبر ما میگم تا زجر کش بشی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
19
24
خوبست ما قدری اطلاعاتمان را بالا ببریم !
واژه های حجاب وپوشش کاملا متفاوتند که در مورد آقایان بایداز عبارت "نوع پوشش" استفاده نمود نه حجاب!!
علی123
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
25
22
حرف بسیار درستی است
حجاب تنها محدود به خانم نمی شود
حدیث داریم که معصوم علیه السلام می فرماید:
حجاب مرد ریش اوست(تراشیدن ریش بی حجابی است.)
یاجاهایی از بدن مردکه دیدن آن برای زن نا محرم حرام است مثل پا ساق دست که متاسفانه در جامعه ما پوشیدن آستین کوتاه مد شده و....
که پوشش کامل یعنی حجاب است.
آقای ناشناس هم بهتره خودش اطلاعاتماتش را بالا ببره...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
واقعا شما علی آقا از دین چیزی نمی دونی یا که از اول به شما این همه اطلاعات غلط دادند شما کلا همش اشتباه نوشتی تذکر شوم برای مرد قسمتهای را که وضو میگیری می تواند عیان کند حال شما با چه منبعی این اطلاعات غلط را نوشتی که تازه ساق دست مرد را دیدنش را حرام اعلام میکنی شما ها هستید که دین اسلام را عوض کرده اید و جوانان را از اسلام گریزان با این اطلاعات غلط
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
شما هم اطلاعات خود را با لاببر اطلاعات غلط به مردم ندی کی حرام شد که ما خبر دار نشدیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
خيلي حالت بده ها!!!
مرتضي.ام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
علي آقا فكر كنم تعريف مرد و زن را مقداري قاطي كرديد!. ضمنا اين حديث از خودتون عليه‌السلام بود؟!
دخترايراني
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
آقاي علي شما هم ديگه زيادي سخت گرفتيد.ساق دست؟؟؟!!!
البته در كل حجاب برخي آقايان اين روزها افتضاح است و بايد اصلاح شود اما نه تا اين حد!!!
امید(اصفهان)
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
واقعا که .

میشه شما چیزی رو که نمیدونی رو نگی بی زحمت.

شما نکنه خودت مجتهدی و حکم صادر میکنی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
دیدی علی آقا !!!! تازه روسری هم نداشت !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
19
10
سلام آفرین عالی بود
پاسخ ها
ابراهیم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
من در ارتبا ط با اولین کسیکه نظر داده بود که ایشان با توهین که نموده اند به خودش توهین نموده است وهنوز فرهنگ استفاده از گا مپیوتر را ندارد که این مشکل را بعضی از در ارسال نظرات که خواسته شده در کمال بی ادبی جوابهای داده میشود که مشخص کننده ادب و نوع فر هنگ میباشد تا مرد سخن نگفته باشد عیب وهنرش نهفته باشد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
11
21
کسی حق ندارد خارج از موازین شرعی برای مردم تعیین تکلیف کند.شرعا این افرادی که تصویرشان درج شده دارای حجاب هستند
پاسخ ها
احسان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
لباس شهرت می دانی چیست اخوی؟لباسی که باعث شود فرد در جامعه انگشت نما شود.بعد از آن بعضا مواردی که به مردم تذکر داده می شود موارد فرهنگی است و کاری به حلال بودن یا حرام بودنش ندارد.مثل آشغال ریختن توی خیابان.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
من کارشناس دین نیستم اما در همین حدی که از دین میدونم به نظر من عکس اولی نماد بارز بی حجابی مردانه.
مرتضي.ام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
احسنت آقا احسان. البته از ابواب ديگري نيز اين نوع پوش حرام است. به عنوان نمونه از باب تشبه به كفار.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
شلوارهایی که روز به روز فاقش کوتاه می شود اگر بد حجابی نیست پس چیست. وقتی دائم مجبور باشی نگاهت را از اینگونه افراد بدزدی اگر بی حجابی نیست پس چیست. وقتی همه این تغییرات عجیب و غریب روی لباس به این نیت صورت می گیرد که تحریک آمیز و مایه جلب توجه شود اگر بی حجابی نیست پس چیست؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
19
22
امیدوارم همونطور که به فکر آسایش و آرامش مردها هستند که با دیدن زنهای بدحجاب بهم نخوره، به فکر آسایش و راحتی ما خانمها هم باشند. واقعا ما چه گناهی کردیم که هر روز باید این مردهای بی حیا رو تحمل کنیم؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
شما تحمل نكن
احسان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
راست می گویی خواهرم
مرتضي.ام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
ببين خواهر محترم! بنده به شخصه دليل وجوب حجاب را نمي‌دانم. مي‌گويند يكي از دلايل آن جلوگيري از غريزه شهوت است. شايد چنين باشد، شايد هم نباشد. اگر هم چنين باشد اين دليل نمي‌شود كه تنها دليل وجوب حجاب، اين موضوع باشد. آن چه مسلم است وجوب حجاب از سوي خداوند است كه ما بايد به آن گردن بگذاريم. چه بپسنديم، چه نپسنديم.

بگذريم از اين كه اگر كمي هم فكر كنيم، بدون شك حجاب هم مثل اكثر احكام الهي، عمدتا به نفع خانم‌ها است و نه آقايان. اتفاقا يكي از دلايل اين كه اين آقايان هستند كه اين همه شما خواهران را تحريك مي‌كنند تا بر عليه حجاب بشوريد همين است.

باور بفرماييد اگر حجاب حكم الهي نبود، بنده به عنوان يك مرد يكي از فمينيست‌ترين انسان‌هاي كره‌ي زمين مي‌شدم!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
وقتي ارامش مردها برقرار شود ديگر كسي مزاحم نواميس مردم نمي شود حساب دو دو تا چهارتاست خيلي سخت نيست فكر كني متوجه ميشوي كه ما انسانها چه مرد و چه زن مانند زنجير بهم وصل هستيم ارامش يا بهم ريخته شدن دو طرفه است
سهیلا *
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
آسایش و راحتی ما در حجاب ماست و من به عنوان یک زن علاوه بر غرور و تکبر ، حجاب رو زیور و زیبنده یک زن میدونم .

بنده از کلاس اول راهنمایی بنا به صلاحدید مادرم رسما چادری شدم و حجابمو با هیچی عوض نمیکنم و تحت هیچ شرایطی این فکر به مخیله بنده خطور نکرده که باید با حجابم مردها رو تحمل کنم چه بسا که باعث آزردگی خاطر ( بعضی هاشون ) میشم . گفتم بعضی ها چون جسارتا مثل شما انقدر بی انصاف نیستم که همشونو جمع ببندم . هستند مردان پاک سرشت و باغیرتی که ناموس دیگران رو ناموس خودشون میدونن . توی یکی از همین خبرهای وقتی بولتن خطاب به خانمی گفت ( هم خوردیم هم زدیم ) انقدر کیف کردم آدم با وجود این مردان احسان امنیت میکنه .

و در آخر در این دنیای به این بزرگی تنها چیزی که برای دخترم ارث میزارم و به شدت بهش سفارش کردم و میکنم تنها و تنها حجاب و نمازش هست . والسلام
مجید(مازندران)
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
خواهر خوبم سهیلا خانم

خدا حفظت کنه انشالله

خدا شاهده چه حظی بردم از خط به خط جملا زیباتون و نظر عالیتون

مخصوصا از قسمت اولش که ترکیبی از غرور و حجاب بود

غرور و تکبر زن ، امری است که برای زن زینت و برای مرد عیب و ننگ است

تکبر در پوشش حجاب لازمه زن مسلمان ایرانی است

البته امیدوارم بزرگواران منظور مستقیم من از تکبر را دریافته باشند و در پی کالبدشکافی کلمه و نقد غیر منصفانه آن نباشند !!!
م سادات موسوی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
در تأیید صحبتهای سهیلا خانم بنده از دوم دبستان رسما چادری شدم شاید باورتون نشه اما سال قبل از انقلاب به دستور اشرف پهلوی ملعون دم درمدرسه چادر ما را می گرفتندو پاره می کردند و با ناسزا و کتک راهمون می دادند مادر خدا بیامرزم باز چادر دیگه ای تدارک می دید اما الآن بعضیها قدر نجابت و پاکی را نمی دانند عزیزان چه دختر و چه پسر سعی کنید با صحه گذاشتن به احکام خداوند و حفظ عفاف جوانی عطر آگینی داشته باشید. یا علی
مرتضي.ام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
خواهران گراميم سركار خانم سهيلا و سركار خانم سادات موسوي!

به راستي كه به چه زيبنده زينتي مباهات مي‌كنيد. خداوند والده مكرّمتان را بيامرزد و بر درجات آنها بي‌افزايد كه آثار باقيه‌اي چنين ارزنده از خود بر جاي گذاشته‌اند. بنده به عنوان يك ايراني، به وجود زناني چون شما با تمام وجود افتخار مي‌كنم.

خداوند به عصمت حضرت زهرا ﴿عليها سلام﴾ روز به روز بر ايمان، درايت و تقوايتان بي‌افزايد و حوائج مشروعتان را برآورده نمايد.
مجید(مازندران)
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
به به ، این بهشت بهشت که میگن همینجاست

آدم کیف میکنه وقتی این نظرات رو میخونه

فرمایشات خواهران بزرگوارم سهیلاخانم ، م سادات موسوی داداش گلم آقا مرتضی در تائید و تکریم حجاب ، خستگی ناشی از دشمنی و نفاق یه عده را از تن آدم بیرون میکنه

خدایا شکرت ، الحمدلله رب العالمین
سهیلا *
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
ممنونم از برادران بزرگوارم همینطور از خانم موسوی .

خداوند انشالله اموات شما رو هم بیامرزه .
م سادات موسوی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
حالا که فاز تشکره منهم اول خداوند را شاکرم که خیلی اتفاقی بنده را با سایت ارزشی و وزین بولتن آشنا کرد و بعد هم از برادران و خواهر گلم سهیلا جون.

اجر همه با الله
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
21
28
بحث حجاب یک موضوع سرکاریه چرا مشکل فقر و بیکاری رو حل نمی کنید!
پاسخ ها
احسان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
هر مشکلی باید متولی خودش را داشته باشد . و اگر مثلا معلم ریاضی کارش را خوب انجام نداد خیلی مسخره است که معلم شیمی رو برکنار کنیم که معلم ریاضی مشکل ریاضی بچه ها رو حل نکرد.این هم همین گونه هست اخوی:)
مرتضي.ام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
اگر اينگونه استدلال كردن منطقي است، بنده هم مي‌گويم مشكل فقر و بيكاري سركاريه، چرا مشكل بي‌حجابي را حل نمي‌كنيد؟!!!!
مجید(مازندران)
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
آفرین آقا مرتضی

عالی بود برادرم جواب خوب و دندانشکنی دادید
فرشاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
8
17
خداییش باید جلوی بعضی پسرا روگرفت .جوری لباس میپوشند .که من بعنوان یک مرد شرمنده میشوم.چشمم به آنها بیافتد .چه برسه به زن وبچه مردم.......
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
5
16
آقایون که چه عرض کنم؟! خاقایون ! چون هم زیر ابرو برداشته اند و هم موها را رنگ کرده اند و هم حرکات .............!
پاسخ ها
mhc
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
همشون بی غیرتن. مرد نیستن که دو جنسه اند
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
5
9
سلام کاش همه به اسلام احترام میگذاشتن ولی چرا وقتی میخواهیم چیزی را ثابت کنیم از اسلام استفاده مکنیم
لوسيفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
5
9
وقتي يه جوون به حجاب اعتقاد نداره حالا چه پسر چه دختر ديگه جملات خواهرم حجاب را رعايت كن برادرم شئونات را رعايت كن براي فرد معني و مفهومي نداره.من مطمئنم مسئله پوشش جوانان ايراني هيچوقت پايان نخواهد داشت.
پاسخ ها
مجید(مازندران)
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
لوسیفر جان این فرمایش شما یعنی نقد امر به معروف و نهی از منکر ، راست میگی وقتی طرف اینکارست چرا باید نصیحتش کرد تاثیر نداره که!!!

ای بابا خدا چی میگه این وسط !!! این امر به معروف نهی از منکر رو از کجا آورد !!!!

خداجون وقتی میگم من و منطق و استدلالم بیشتر میفهمیم چرا اذیتمون میکنی و الکی ( نعوذ بالله ) حکم صادر میکنی !!!!

اه اه اه !!!!

لوسیفر عمو ، دیدی دعواش کردم !!! شب بخیر بگو برو بخواب !!!!!
مرتضي.ام
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
مجيد جان برادرم نداشتيما! "لوسيفر" و "جان" يعني چي آخه؟! خدا نياورد روزي كه غيوري چون شما لوسيفر لعن الله عليه را جان خود بدانيد. :﴿
لوسيفر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
مجيدجان دلبندم الان بحث يه چيز ديگه ست نه امر به معروف و نهي از منكر.كار از اين حرفها گذشته..پليس و گشت ارشاد نتونستن اينارو درست كنن اونوقت شما....
SaEeD&G
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
آقاي مرتضي شما چرا به لوسيفر توهين ميكنيد؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مرتضي.ام
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
جناب آقا SaEeD&G يعني ابليس براي شما محترمه و برايش صلوات مي‌فرستيد؟!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
بولتن گردان محترم. به عنوان یک مسلمان از شما تقاضا می کنم از اینکه شخصی خود را تحت عنوان نام ملعون ... در سایت شما شناسایی کند جلوگیری کنید.این نوعی تشیع فاحشه محسوب میشود. شما هم مسئولید. حرف های شیطانی که می زنه هیچ، نام ملعونش را هم رواج می دهد و به نوعی اباحه گری می کند!!! خوبه که بعضی اظهارات را سانسور می کنید اما واجبه که نام این ملعون رو حتماً سانسور کنید.
علي قاسمي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
4
5
سلام مهربون دستت درد نكنه اين هارو ميگي به قول استاد ما كه مي گفت چرا اين پسر ها خودشون رو شبيه پسر ها ميكنند خوب راست مي گفت يه عمل كنن خودشون رو راحت كنند والسلام.
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
2
11
چرا صورت ماموران رو شطرنجی کردین؟ معمولا صورت متهم رو شطرنجی میکنن نه مجری قانون رو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
از صلابت نظام اسلامی است که ترس در دل ندارد! هیچوقت جز برای الله!!
بی نشان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
4
11
وای به حال مسولان فرهنگی هر کسی بیرون کار حرف میزنه و ادعا میکنه اما وقتی وارد گود میشه گند میزنه

خودمون کردیم جووونا بی تقصیر هستند
سراج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
5
8
بعضی ها تصور میکنن حجاب(همون پوشش) ،یعنی صرفا پوست بدن آدم (اونم به طور مستقیم) پیدا نباشه بقیش دیگه حله مشکلی نداره...
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
7
6
به نظر من اينجور لباس پوشيدنا نشونه ي يه جور اعتراض و لجبازي كردن در مقابل همه ي اون سخت گيري ها و قانون گذاشتن ها و بايد ونبايد هاست اين نشون مي ده جوونا از خوب بودن ديگه خسته شدن و بد بودن و كثيف بودن و پاره پوره بودن لباس براشون جالب تره، اين يه جور آشوب در برابر خوبيهاييه كه از بچگي تا الان مثل يه زنجير اجازه ي شيطنت كردن و تخليه انرژي رو از اونها گرفته
اينها علائم يك بيماري اجتماعيه كه مقصرش آدماي خوبي هستن كه ديگران رو مجبور به پيروي از خودشون مي كنن و نتيجه اين مي شه كه همه ز خوب بودن متنفر مي شن! ته اين جاده مي رسه به شيطان پرستي يعني پيروي از زشتي ها و پليدي ها
پاسخ ها
م سادات موسوی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
اشتباه می فرمائید زهرا خانم ،حداقل در ایران اینطور نیست که با لباس مخصوصا پاره و پوره پوشیدن اعتراض خودشونو نشون بدن بیشتر بدلیل بی فکری و مد گرائیه
مرتضي.ام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
كاملا با سركار خانم سادات موسوي موافقم.
نرگس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
نه بابا متاسفانه جوونها محیط معمولی زندگی اعم از خیابون و یا دانشگاه و یا جاهای دیگه را با شوهایی که از طرف خواننده ها در ماهواره ها پخش میشه را اشتباه گرفته اند و حتی خبر ندارند که این خواننده فقط در شوهایشان است که این ریختی لباس میپوشن و در زندگی معمولیشان لباسهای آدم حسابی میپوشن
اونوقت یکی نیست به این جوونهای ساده ما بگه آخه تو چرا این ریختی لباس میپوشی مگه داری آوازه خونی میکنی
سحر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
1
2
باباااااااا باور نکنین
مریم*
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
7
17
دختر محجبه ای با ظاهر ساده از خیابان می گذشت پسرکی گستاخ از پیاده رو داد زد و به او گفت
چطوری سیبیلو؟!
دخترک با خونسردی کامل تبسمی کرد و گفت: ...
وقتی تو ابرو بر میداری مو رنگ می کنی و گوشواره میزاری منم
مجبورم سیبیل بزارم تا جامعه احساس کمبود مرد نکنه.!!!
پاسخ ها
منتظرظهور
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
سلام بسیارزیباودل انگیز نوشتی خواهرم اجرت با فاطمه زهرا (س)
مجید(مازندران)
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
قشنگ بود جواب دندانشکنی بود
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
ایول الله
مریم*
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
خواهش می کنم جناب منتظر ظهور.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
2
12
شما تو بازار برو ببین یه شلوار لی ساده که فاق کوتاه نباشه پیدا می کنی یا یه مانتو ساده و بلند این برخوردا جواب نمیده و مقطعیه تازه باعث میشه جوونا به اسلام و روحانیون بد بین بشن و از کشور مهاجرت کنن اول باید یه سری به تولیدیها بزنن بعد جلوی مردم رو بگیرن مثل قضیه مواد مخدر که ما کله گندها رو رها کردیم و خرده پاها رو میگیریم
پاسخ ها
سهیلا *
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
با شما موافقم . اگه جریمه های سنگین برای تولیدی ها بزارند اونوقت مردم به همین راحتی بازیچه دست اینا نمیشن .

کوتاهی از مسئولین است .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
با نظر شما خیلی موافقم. این درد همیشگی منه. من بچه مسلمون دیگه قید لباس خریدن از مغازه رو زده ام. همه مغازه ها رو هم که بگردی دیگه یک دونه شلوار رو اصول دوخته شده پیدا نمی کنی! پارسال راه افتادم برم شلوار لی بخرم. دیدم هر چلی شلوار پرو می کنم بعد از کلی مشقت که از ران می آمد بالا کمرش برای دو نفره بعد متوجه شدم کمر این شلوارها برای دور لگن تنظیم شده اند نه دور کمر. تهرانو زیر پا گذاشتم یک دونه شلوار خارج از این قاعده پیدا نکردم! آخر سر یک شلواری خریدم سه سایز از خودم بزرگتر! که بعداً کمرش را بدهم درست کنند!
شاید این حرف ها رو از سر پر حرفی گفتم ولی مشکل بد حجابی ریشه دار تر از اونه که تو خیابون با جلوی مردمو گرفتن و ازشون عکس گرفتن بشه درستش کرد. نمی خواهم بیرون گود بنشینم و بگن لنگش کن اما واقعاً نمی دونم مسئولین حواسشون به این چیزها هست؟ به اینکه اون خانم ها و آقایون بدحجاب (به هیچ وجه نمی خواهم تبرعه بکنمشان) پا تو هر مغازه ای بگذارند جز اون لباس های با الگوی متحد الشکل چیزی پیدا نمی کنند؟ شاید ما مردم خودمون باید به فکر باشیم. میشه تولیدی داری فقط به فکر جیببش نباشه و با حس مسئولیت لباس بدوزه. ای کاش می شد.
م سادات موسوی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
بنده با شما سه عزیز موافقم و به گفته های شما تأکید دارم.
نرگس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
1
6
هر وقت توانستیم الگوهای خوب را به قشنگی معرفی کنیم دیگر از این مشکلات نخواهیم داشت
ایراد از کم کاری های ما و پرکاری دشمن برای تهاجم فرهنگی به کشور ماست.
دختران ما که تازه به سن رشد میرسند زیبایی چادر را در کدامین تبلیغات سینما و تلویزیون و یا در سطح شهر میبینند که شیرینی چادر به دلشان بنشیند ؟در کل رسانه ها را که یک نگاه اجمالی بیاندازید نه برای دخترانمان و نه برای پسرانمان هیچ الگوی مناسبی دیده نمی شود،آنوقت میگوییم چرا از غرب الگو میگیرندهر کجا را که ما خالی گذاشته ایم دشمن بلافاصله آنجا را پر کرده است
مدیر پایگاه عالی بود بواقع حق مطلب را ادا کردید.
پاسخ ها
نرگس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
ممنونم بولتن جان
مریم*
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
منم با شما موافقم نرگس خانوم متاسفانه ما اصلا الگوی خوبی برای دخترامون در صدا و سیما نداردیم، متاسفانه در صدا و سیما ما یه خانوم بازیگر که حجاب خوبی داشته باشه وجود ندارد تو فیلم ها نقش یه خانوم محجبه رو بازی می کنند اما متاسفانه پشت دوربین با ظاهری متفاوت و ناجور ظاهر می شوند که این خودش یه جور توهین به حجابه و در خانوم های ما تاثیر بدی دارد .
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۵
3
1
لطفا بلايي كه سر حجاب خانم ها اورديد سر مرد ها نيا وريد نه اينكه مرد ها نبايد حجاب داشته باشند نه بد تعريف كردن بد تر از تعريف نكردن است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
0
0
نظر منو نذاشتید واقعا برای خودم متاسفم که باز به شما ها اعتماد کردم
مدیر پایگاه نظر شما چی بوده ؟
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین