کد خبر: ۷۸۲۴۶
تعداد نظرات: ۶۵ نظر
تاریخ انتشار:

از علي دايي تا دايي علي ...

کیهان:

ابوالفضل درخشنده
خيلي بي معرفتيم!!!
توضيح ضروري:
قبل از آن كه متهم به برخي انگ هاي نچسب شوم، لازم به توضيح است كه حقير نگارنده نيز معتقد به حفظ حرمت مادي و معنوي تمامي قهرمانان كشور عزيزمان مي باشم.
علي دايي براي همه ايران دوست ها قابل احترام است، زيرا او آقاي گل جهان شناخته شده است. هر چند كه بابت هر گلي كه زده است چند گل هم نزده! زيرا هر گل او با همكاري تيمي حاصل شده و هر گل او با سكه هاي طلا جبران شده است.
علي دايي متولد 1348 است و دايي علي هم متولد .1348
دايي علي سال 1360 دندانه اي ناقابل به زير هشت (8) تاريخ تولد شناسنامه اش اضافه كرد تا مجوز حضور در جبهه هاي جنگ تحميلي را در سن 12 سالگي دريافت كند.
همزمان كه علي دايي سرش را مقابل توپ قرار مي داد براي اعتلاي ورزش كشورش، دايي علي نيز براي حفظ سرحدات مرزي كشور سرش را مقابل توپ و خمپاره و... قرار مي داد.
نتيجه اين شد كه علي دايي با بيش از 100 گل زده، شده آقاي گل جهان، و دايي علي با شكار بيش از 100 تانك متجاوز عراقي شد جانباز و خانه نشين...
هم اكنون علي دايي به علت سهل انگاري و صدمات وارده در تصادف در بيمارستان بستري است و دايي علي هم به دليل عارضه هاي شيميايي و...
خبر بستري شدن علي دايي به عنوان قهرمان ملي در تمامي بخش هاي مختلف خبري (دقت بفرماييد تمام بخش هاي خبري نه بخش خبرهاي ورزشي!) پخش شد! ولي خبر بستري شدن دايي علي را هيچ كس متوجه نشد!
همزمان با خبر تصادف علي دايي، سه نفر از رزمندگان دلاور لشكر علي ابن ابيطالب(ع) براي كمك رساني به مردمشان جانشان را فدا كردند، ولي هيچكس اين خبر را هم نديد!
ركورددار سني جانبازان شهيد شد، كسي نفهميد! زيرا متوليان فرهنگي از جمله صدا و سيما نخواستند بفهمند كه علي دايي و امثال او مديون جانفشاني دايي علي و امثال او هستند! شايد هم فهميدند و نخواستند روحيه عشق و ايثار قدري فضاي بهاري كشور را عطرآگين كند!
شايد مي خواهند نسل جديد به جاي آن كه مانند دايي علي لنگ هزينه هاي درماني اش در شب عيد باشد، غصه ساعت رولكس چند ده ميليوني اش را بخورد!!!
براي علي دايي هلي كوپتر جهت انتقالش به خصوصي ترين و ايضاً بهترين بيمارستان تهران اعزام مي شود و كل هزينه هاي سهل انگاري او را حضرات دست در كيسه بيت المال تقبل مي كنند، ولي امثال دايي علي بايد با همان امدادهاي غيبي روزگار خود را سر كنند! هر چند كه ديگر نه طلايي باقي مانده و نه فرشي و نه ...، تا غيب شود و هزينه هاي زندگي او تامين!!!
خيلي بي معرفتيم!!!
در هنگام تحويل سال 1391 از چند ساعت قبل تمامي شبكه هاي صدا و سيما حتي خواننده ها و هنر پيشه هاي دست چندم و فوتباليست هاي از رده خارج شده را به برنامه خود آورده بودند ولي دريغ از...
براستي چه جريان فكري مانع از بروز و گسترش فرهنگ ناب عاشقي در كشور اسلامي ما گرديد، آيا دشمن در نفوذ عوامل بدلي خود تا اين حد موفق عمل كرده است كه سراسر شبكه هاي تلويزيوني، راديويي و رسانه اي ما را در اختيار گرفته و به هر مناسبت چهره هايي را در منظر ديد نسل جوان كشورمان قرار مي دهد كه يا فوتباليست است يا خواننده، يا هنرپيشه، و... چرا به جاي الگو قرار دادن اينگونه افراد براي نسل جوان، نمي آييم شهداي زنده را مطرح كنيم؟!
چرا به جاي قهرمان ملي خطاب كردن فلان فوتباليست و معاف كردن او از خدمت سربازي، و دادن نشان افتخار و لياقت به اينگونه افراد، نمي آييم به شهداي زنده بها بدهيم؟! چرا همگام با دشمن سعي در فراموش كردن فرهنگ عاشقان سفر كرده را داريم؟!
وقتي مي آييم فلان خواننده و هنرپيشه مرد را كه زير ابرو برداشته است، و يا فلان هنرپيشه زن بزك كرده را كه در جامعه به عنوان افراد فاسد الاخلاق شهرت يافته اند، براي نسل جوان چهره و الگو مي كنيم، چه توقعي براي رعايت هنجارهاي ديني و اخلاقي جامعه، توسط نسل جوان داريم؟!
وقتي مي آييم فلان ورزشكار فاسدالاخلاق را الگوي جوانانمان قرار مي دهيم كه حتي در ميادين ورزشي نيز بويي از جوانمردي نبرده است، از جوانانمان چه توقعي داريم؟!
وقتي مي آييم ارزش خدمت به كشور و كسب افتخارات ملي را با سكه و ماشين برابر مي دانيم، ديگر جايي براي عرق ملي و ارزش هاي والاي مذهبي و اخلاقي باقي نمي ماند. و نتيجه آن مي شود همان ورزشكاري كه با نام مقدس ائمه سلام الله عليه، به موفقيت ورزشي رسيده است، اكنون براي تداوم افتخارآفريني هايش ، ماشين و خانه و ماديات دنيوي طلب مي كند! براستي كجا رفت آن فرهنگ عاشقي و آن زرنگي هاي عاشقانه؟!
كجا رفت آن فضاي عشق و ايثار؟! كجا رفت رضاي خدا در تمامي امورمان؟! كجا رفت سوز دعاهايمان؟! كجا رفتند خادمان بي ادعا؟! كجا رفت لحظه هاي ناب معاشقه؟!
براستي! اگر اكنون يكي، تنها يكي از آن سبكبالان عاشق از ما سؤال كند كه: ما براي حفظ ناموس اين كشور رفتيم، شما بعد از ما حتي به ناموس همسايه ديوار به ديوار خودتان هم رحم نكرديد! چه پاسخي داريم؟!
تصور بفرمائيد اگر اين فرهنگي كه الان حاكم شده است كه هركس در هر مقام و منصب، براي اداي وظيفه اش به كشور، درخواست ماديات دنيوي مي كند، اگر در زمان دفاع مقدس نيز اين اخلاق حاكم بود چه مي شد؟ در زماني كه براي تهييج به اصطلاح قهرمانان كشتي، وعده تحويل خودرو در فرودگاه داده مي شود! در زماني كه ركوردشكني، جايزه اش خانه و ماشين و ساير ماديات مي باشد! در زماني كه گل زدن در يك بازي فوتبال، مدال شجاعت و لياقت و قهرمان ملي، ارمغان مي آورد! اگر همين رويه در زمان دفاع مقدس حاكم بود، چه مي شد؟! تصور بفرماييد:
پشت ميدان مين رزمندگان زمينگير شده اند، آيا وعده خودرو و خانه مي تواند عاملي براي رفتن بر روي مين باشد؟! آيا با اين انگيزه هاي مادي، مي توان زرنگترين عشاق را داشته باشيم؟! يا برعكس در آن شرايط زرنگي ها هم رنگ عوض مي كند و تبديل به بزدلي مي شود؟!
شما جناب مسئول فرهنگي! شما جناب مسئول سياسي! شما متوليان امر! چه كرديد كه دشمن را در اجراي اهداف خود آنچنان گستاخ نموده ايد كه حماسه هشت سال جانفشاني عاشقان مرد را از ياد برده، و در پشت مرزهاي كشورمان به رجزخواني افتاده است.
بگذريم...
بيان غفلت ها و اشتباهات گذشته، به جز آنكه عرق شرم بر پيشاني وجدانهاي بيدار بنشاند، كار ديگري انجام نمي دهد.
بياييد منبعد در هر كجا كه هستيم، در هر پست و مقامي كه هستيم، در هر وضعيتي كه هستيم، با هر توان و امكاناتي كه داريم؛ سعي كنيم دشمن از غفلت هايمان سوء استفاده نكند.
بياييد منبعد امكانات و مقدورات نظام اسلامي كشورمان را در جهت اهداف دشمن مورد استفاده قرار ندهيم.
بياييد منبعد بوي كباب واقعي را به كباب خوران بيت المال بچشانيم!
بياييد منبعد به جاي چهره كردن هنرپيشه، خواننده، ورزشكار، و... شهداي زنده را به جامعه جوان و تشنه فرهنگ ناب عاشقي معرفي كنيم.
بياييد منبعد به جاي اعطاي نشان هاي پرزرق و برق دنيايي به افرادي كه بويي از فرهنگ عشق و ايثار نبرده اند؛ نگاهي به شهداي زنده كه در گوشه آسايشگاه ها يا كنج غربت، لحظه ها را براي رسيدن زمان وصال معشوق، سر مي برند؛ اهداءكنيم.
بياييد منبعد حداقل قدرشناسان خوبي براي پاسداران نواميسمان در هشت سال دفاع مقدس باشيم.
بياييد منبعد براي نسل جوان فعلي، بجاي عشق هاي مجازي و منحرف دنيايي، عشق واقعي را تعريف و الگو قرار دهيم.
نگوييد چگونه؟! درست به همان صورت كه در اين چند سال گذشته فرهنگ ناب عاشقي و عشق بازي سبكبالان عاشق را با فرهنگ مدگرايي، چهره پرستي هنرپيشگان، خوانندگان، و ورزشكاران معاوضه كرديم.
نگوييد چگونه؟! درست همان گونه كه در اين چند سال گذشته، آن فضاي پاك و زلال عاشقانه را اينگونه مسموم و زهرآلود كرده ايم.
نگوييد چگونه؟! همانگونه كه در اين چند ساله، مداحان اهل بيت سلام الله عليه را خواننده كرديم!
اگر دقت كنيم، راه كار در عملكرد اين چند ساله خودمان مستتر است! تنها به جاي چهره نمودن برخي...، عاشقان حقيقي و شهداي زنده را جايگزين كنيد. همه چيز خود به خود در مسير الهي قرار مي گيرد...
بياييد... بله! شما بياييد، آنها آمده اند. تنها يك ياعلي مي خواهد تا عشق دگرباره آغاز شود. زيرا:
فرهنگ شهدا، فرهنگ ايثار و از خودگذشتگي است.
فرهنگ شهدا، فرهنگ خدمت به خلق خدا در بالاترين حد است.
فرهنگ شهدا، فرهنگ مبارزه با منفعت طلبي و خودخواهي هاي فردي است.
فرهنگ شهدا، فرهنگ عدالت علي(ع)، صبوري حسن(ع) شجاعت حسين(ع) و فرياد رساي زينب(س) است.
فرهنگ شهدا، فرهنگ مبارزه با هر فسادي، تحت هر عنواني، و از سوي هر فردي مي باشد.
فرهنگ شهدا...
جان كلام، بيائيد از جبهه ها به همراه پيكر مطهر شهدا، فرهنگ ناب عاشقي آنان را به شهرها بياوريم.
والسلام علي من اتبع الهدي

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۶۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۴
ع ع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
49
12
واقعا برای انتخاب تیتر ها و قیاس های نا به جا و نادرست این سایت متأسفم
کسی نیست بگوید کیهان خودش روزنامه دارد این هوا.... و سایت دارد آن هوا.... شما رو سننه؟!
شما سایت تخصصی ورزشی هستید که راجع به گلهای نزده دایی کارشناسی میکنید؟ و اصلا خدا وکیلی خودتان خجالت نمیکشید از این عبارات؟
مدیر پایگاه ما را سننه شما را چه؟ حالا از کجای این این تحلیل عصبانی هستی همان قسمت را تحلیل کن .
پاسخ ها
رضا گلشن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
اتفاقا این سایت باید به همه مسائل بپردازد چون اشخاصی مثل من که وقت زیادی نداریم میتونیم یکجا همه ی خبرها را ببینیم.
انتخاب تیتر هم خیلی جالبه چون خواننده را وادار میکنه تا خبر را بخونه
772
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
نگارنده محترم(ع ع) از قدیم ندیما گفته اند حرف حق تلخ است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
ع ع عزیز دنیای تو در حد گردی یه توپ فوتباله !!!

خدا وکیلی مقاله رو خوندی !!!
توپ جمع کن مسطیل سبز را به چه فهمیدن راز گل سرخ!!
محمدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
هرچند با ادبیات ع ع مخالفم ولی کلیات نظرش رو تایید میکنم
البته از این منظر که ما نمیتونیم یعنی بلد نیستیم بدون تخریب یک نفر از یک نفره دیگه تعریف کنیم
نویسنده مقاله برای جذب مخاطب از اسم علی دایی سوء استفاده کرده چون مطمئن بوده همه علی دایی رو میشناسن ولی دایی علی رو ...
که البته شهرت موجب ارجحیت یکی به دیگری نیست
بهتر بود فقط از دایی علی ها میگفت و در جواب هزاران درود و سلام به ارواح پاک شهدا دریافت میکرد و در صوابشان شریک میشد
چه لزومی داشت که علی دایی رو تخریب کنه نمیدونم
عباس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
متاسفم ازبرداشت بعضی کاربران علی دائی تخریب نشد مقایسه ائی برای غفلت و ناسپاسی وناشکری بقییه بود که قهرمانان واقعی کشور راکه با دست خالی مقابل تمام دنیا با عزیز ترین هدیه خداوند یعنی جانشان ایستادند عمدا ویاسهوان فراموش کردیم. خدا بما رحم کند
امید (اصفهان)
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
ممنون عباس اقا. اجرت با شهدا.
فاطی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
2
6
با سلام،
باوجوداینکه برنامه های تحویل سال رو خیلی دوست داشتم،و از لحنتونم دربیان این مسائل خوشم نیمد،ولی باهاتون موافقم،باید از شهدا هم حرفی به میون میومد.
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
4
19
متن جالبی بود
ممنون
کاش روزی برسد که قدردان دایی علی ها باشیم
آقای ضرغامی؛ یه کم خجالت هم چیز بدی نیست ها !!!!!!!!
رضا گلشن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
3
22
سلام
امسال برای اولین بار به سرزمینهای نور رفتم و دیدم حال بعضی جانبازانی که از دوستانشان جامانده اند ، انصافا هم تیتر هم خود خبر بجا بود وضروری
پاسخ ها
محمدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
تا حالا هیچ وقت تو ورزشگاه ها حضور داشتی ببینی وقتی تیم ملی (والیبال،کشتی،بسکتبال، وزنه برداری، تکواندو،.....) برنده میشه چطوری مردم اشک شوق میریزن
تاحالا از قهرمانی 1 ایرانی احساس غرور کردی
جای همه جانبازان و ایثارگران به روی چشم ماست ولی به قهرمانان ملی توهین نکنید
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
2
20
با سلام خدمت تمام کسانی که این مطلب زیبا را نوشتند و کسانی که این را در سایت قرار دادند و تمام کسانی که زحمت اظهار نظر را کشیدند…
حرف حقی زده شده است چرا باید از بیت المال خرج بی ملاحظاتی برخی پرداخت شود که در مقابل امثال دایی علی ها بگویند بودجه تامین دارو و … را ندرایم!
هرچیزی به جای خود زیباست اما امثال دایی علی ها ادعایی ندارند ولی امثال علی دایی و عابد زاده ها که بابت هر ثاینه عمرشان حقوق دلاری گرفته اند و این همه منت نثار این مردم می کنند و هر لحظه منت بر سر این مردم می گذارند!
قدری به مصاحبه های این آقایان در این چند روز دقت کنید که چقدر من من می کنند!
آیا به آسایشگاه جانبازان ثارالله یا اعصاب و روان و یا سایر آسایشگاه ها رفته اید ؟ پای درد و دل آنان بزرگ مردان نشسته اید؟!
حتی یکیشان نمی گوید ما رفتیم تا شما قدرمان را بدانید…
خیلی بی معرفتیم…
آنها می گویند ما برای خدا رفتیم و هیچ توقعی از هیچ کس نداریم…
ولی قدر شناسی ما کو؟!
تفاوت نسل جنگ با این باصطلاح قهرمانان پوشالی در همین است…
راستی چرا هیچ کس از علی دایی نبپرسید که در زمان جنگ چرا برای دفاع از کشورت به مانند دایی علی نرفتی؟!
خدا خیرتان دهد که درد دل ما را گفتید.
اجرکم عندالله
پاسخ ها
امید(اصفهان)
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
در مورد چیزی که مطمئن نیستیم نظر ندیم. از کجا معلوم هزینه بیت المال بوده. اخه اون علی دایی که اینقدر بی پول نیس ناسلامتی یکی از مردان ثروتمنده ایرانه. یه کم دقت لطفا. ولی اگه خدای ناکرده از بیت المال هزینه شده باشه اصلا قابل بخشش نیست.
ع ع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
38
4
قبلش باید بگویم در شأن من نیست که پاسخ افراد موهنی که ندانسته و نشناخته چشمشان را می‌بندند و بلادرنگ دهانشان را برای بی احترامی و خطاب کردن دیگران به احمق‌، بی دین‌، منافق‌ و ... باز می‌کنند را بدهم چرا که اگر قرار بود بفهمند تا به حال فهمیده بودند و اما پاسخ به بولتن:
سایت عزیز از لحن پاسختان که پیداست شما عصبانی تر هستید (البته اگر بعدا متن پاسخ را اصلاح نکنید)
ضمنا من قبلا هم از این قیاس های نادرستتان که ظاهراً هدف اصلیش جذب مخاطب برای بالا بردن تعداد بازدید کننده است، دیده بودم. آن بی‌هیاهو... این بی‌حیاهو... ! و ...
اولاً مشخص شد بدتان نمی‌آید توهین‌هایی که در پاسخ به نظرات مخالفین نگارندگان مقالاتتان آمده است را تأیید کنید و متأسفانه استقبال هم می‌کنید و مطمئن باشید کسی هم بدگمان نمی‌شود که اینها نظرات خودتان است!
ثانیاً قیاس‌های شما را که می‌بیند خنده‌ام می‌گیرد، خنده‌ای از جنس همان خنده‌های خلق در مثنوی معنوی و حکایت بقال و طوطی و روغن ریختن طوطی در دکان!
از آنجایی که برخی ها که زیاد مطالعه ندارند (اینجا به حمدالله بسیار است) و ممکن است داستان را نخوانده باشند، خلاصه می‌کنم که طوطی‌ای واسطه ریختن شیشه روغن بادام از صاحبش کتک خورده و پرهای سرش ریخته بود و از قضا از سخن گفتن هم بازمانده بود، این طوطی بعداً چون یک مرد کله کچل را دید به سخن آمد و گفت که مگرتو هم از شیشه روغن ریختی که کچل شدی؟
آمد اندر گفت طوطی آن زمان
بانگ بر درویش زد چون عاقلان
کز چه ای کل با کلان آمیختی
تو مگر از شیشه، روغن ریختی
از قیاسش خنده آمد خلق را
کو چو خود پنداشت، صاحب دلق را
جمله عالم زین سبب گمراه شد
کم کسی ز ابدال حق آگاه شد
صد هزاران این چنین اشباه بین
فرقشان هفتاد ساله راه بین
هر دو صورت گر به هم ماند رواست
آب تلخ و آب شیرین را صفاست
کافران اندر مری بوزینه طبع
آفتی آمد درون سینه طبع
هرچه مردم می‌کند بوزینه هم
آن کند کز مرد بیند دم بدم
او گمان برده که من کردم چو او
فرق را کی داند آن استیزه‌رو
این کند از امر و او بهر ستیز
بر سر استیزه‌رویان خاک ریز
آن منافق با موافق در نماز
از پی استیزه آید نه نیاز
در نماز و روزه و حج و زکات
با منافق مؤمنان در برد و مات
مؤمنان را برد باشد عاقبت
بر منافق مات اندر آخرت
گرچه هر دو بر سر یک بازی‌اند
هر دو با هم مروزی و رازی‌اند
هر یکی سوی مقام خود رود
هر یکی بر وفق نام خود رود
میم و واو و میم و نون تشریف نیست
لطف مؤمن جز پی تعریف نیست
گر منافق خوانیش این نام دون
همچو کزدم می‌خلد در اندرون
گرنه این نام اشتقاق دوزخست
پس چرا در وی مذاق دوزخست
زشتی آن نام بد از حرف نیست
تلخی آن آب بحر از ظرف نیست
و به گفته استاد فضل الله شهیدی: مولوی نتایج زیادی از داستان میگیرد وتفاوت اولیا وانبیا راکه گاه با مردم عادی یکسان تلقی میشوند وتفاوت زنبور عسل وزنبور گزنده وتفاوت زمین حاصلخیزو زمین شوره و بالاخره تفاوت حس دنیا وحس عقبی وتفاوت مسیلمه کذاب وپیامبر را خاطر نشان میکند که با نگاه ظاهری و نگرش پزیتیویسمی (باصطلاح غربی) یکسان دیده نشوند
جز اینها نکات دیگری مانند عیب خود را در دیگران دیدن و شخصیت خودرا در دیگران دیدن ومحو آنها شدن وشخصیت دیگری را در خود دیدن وغیره در روابط اجتماعی معمول است مثلا بسیاری از تهمت ها که به بیگناهی زده میشود ریشه اش در نفس گوینده است ونوعی فرا فکنی است ومربیان اطفا ل چه بسا حال کودک را درک نمیکنند وذهنیت خود را بر او تحمیل مکنند و در نتیجه طفل تصور غیر واقعی از خود پیدا میکند وتصور ما از اشخاص مشهورهم چه بسااز قیاس به نفس وتوهم پیدا میشود مولوی در جای دیگر میگوید محبوب ومعشوق تو هم در ذات تست نه در بیرون تو(ویسه معشوق هم در ذات تست..) تا وقتیکه ما انسانها یگا نگی واستقلال ذاتی خودرا نیافته ایم از این اشکالات مصون نبستیم وذهنیت ما برغم بینش درست حرف اول را میزند ود یگران را باخود میآمیزیم( البته یافتن هویت اصلی خویش کار آسانی نیست) هم مولوی گوید:
ای تو در پیکار خود را باخته
دیگران را تو زخود نشناخته

در پایان ضمن اظهار تأسف مجدد، اعلام می‌کنم که زین پس هیچ علاقه‌ای برای ورود به این سایت نخواهم داشت.
مدیر پایگاه کاربر عزیز اولا شرمنده نظر فوق قرار بود تایید نشود اشتباها تایید شده بود ما قائل به توهین به کاربرانمان نیستیم مگر اشتباهی صورت بگیرد .
اما خودتان اگر توجه بفرمایید با گفتن شما را سننه بنحوی به سایت توهین کرده اید اما ما سعی کردیم به شوخی از این توهین عبور کنیم .
در همین نظرتان هم بارها با تمسخر گرفتن و اتهامات مختلف به سایت توهین کرده اید ما بارها از کنار توهین به سایت عبور کرده و خیلی از این توهینها را که دارای الفاظ رکیک نبوده تایید کرده ایم و مطمئن هستیم کاربران محترم سایت خودشان تشخیص می دهند حق و باطل این توهینها کجاست.
ما از حضور شما در سایت استقبال می کنیم اما اگر دوست ندارید از سایت ما بازدیدی داشته باشید این دیگر به تشحیص خودتان بر می گردد.
پاسخ ها
امید(اصفهان)
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
ع ع عزیز به جای انکه دل به مثنوی معنوی بدی و ان کتابارو بخونی برو چندتا کتاب در مورد جنگ بخون . با شخصیت شهدا اشنا بشو بعد به حرف خودت میرسی که اینا اصلا قابل قیاس با هم نیستن. اخه علی دایی وشخص بنده که شاید کمتر از علی دایی باشم خاک کف پای امثال دایی علی ها نیستیم . چه برسد به مقایسه. اره بولتن جان اشتباه کرده هرکی علی دایی رو با دایی علی مقایسه کرده.این کجا و اون کجا دایی علی برا خدا و بدون هیچ توقعی رفت که نام ایرانش سرافراز بشه ولی علی دایی برای بازی در تیم ملی و مربی گری اون چند صد میلیو پول گرفته. ایا اینا باهم قابل قیاسن؟
فرزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
1
30
من به دلیل احمق خطاب کردن یکی از مخاطبان از همه دوستان به خصوص ع ع عذرخواهی میکنم، چه خوب شد که بولتن نظر منو حذف کرد. شما صحیح فرمودی من عصبانی شدم چشمامو بستم و دهنمو باز کردم. البته قصد اصلاح کردن نظرمو داشتم که به اشتباه ارسالش کردم و امیدوار بودم بولتن منعکسش نکنه که متأسفانه شد. البته باقی صفاتو خود شما اضافه کردی و این ها حرفهای من نبود. چون من هم 2 تا از این دایی علی ها رو میشناسم و خیلی ناراحت بودم از این همه کم توجهی به این عزیزان ، این بود که شما هم با نظری که دادی بد جوری رفتی روی اعصاب من. ختم کلام این که بازم ازت معذرت میخوام. دوست دارم بازم تو سایت ببینمت.
مدیر پایگاه آقا فرزاد ممنونم
پاسخ ها
فرزند ایران
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
فرزاد عزیز دمت گرم من همین خصلت جوونای ایرانی و انقلابی را دوست دارم از بولتن و صبوریش هم در مقابل توهینها و افتراهای بعضی از آقایان تشکر می کنم و از این خانم یا آقا هم می خواهم یاد بگیرند من که به بولتن و فرزاد 20 می دم قصه دایی علی ها قصه یک زندگی یک ارزش یک مجاهدت مستمر در تاریخ این انقلاب است آدمهایی که بواقع یک موی گندیده اشان به هزاران نفر که در سایه امنیتی که این عزیزان درست کردند به قدرت و شکوت رسیدند و هرگز سپاسگذار آنها نبودند .
علی دایی و یا خیلی های دیگر اگر گنج قارون را هم داشته باشند اگر ایمان و تقوی و مردانگی این عزیزان را نداشته باشند یک پول سیاه هم برای امثال من ارزش ندارند.
مرتضي.ام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
فرزند ايران عزير!
فقط مي‌تونم بهتون بگم احسنت بر شما. كاملا باهاتون موافقم.
ع ع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
31
2
بولتن عزیز
اولاً شما که مرز توهین را در سننه گفتن میدانید، انتظار می رود در نوشتن یا درج مطالب توهین آمیز نیز خودداری نمایید ضمن اینکه سننه اصطلاح آذری و رایج همان «شما را چه»ی فارسیست که خود شما در پاسخ به بنده فارسی و آذری اش را به کار برده اید.
و اما اینکه آقای دائی اینگونه و یک جانباز آنگونه ها یا شهید احمدی روشن را آنگونه و اصغر فرهادی اینگونه .... را خداوکلیلی، للهی، حضرت عباسی درست نیست. مطب خبری که نیست تحلیلش هم که تحلیل جالبی نیست و ای کاش لااقل در پرداختن به ارزشگذاری خدمات دایی دقت میشد، نه اینکه گلهایی که زده را در عوض گلهایی که خراب کرده، و در ازایشان طلا گرفته یا با پاس هم تیمی هایش بوده را تحلیل کرد.
ثانیا نوشته های ثانوی من هم تمسخر یا شوخی نبود بلکه تشخیصی بود که بر اساس مطالب درج شده قبلی و نظرات خوانندگان در آن دیده بود.
و کافیست کسی نظر مخالف بدهد تا دیگران به طور خودجوش او را مورد عنایت خود قرار دهند.
و من نیز همسو با نظر شما و مسئله را به تشخیص ناظرین واگذار می کنم.
ضمن تشکر از اجازه درج انتقادها
پاسخ ها
عباس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
ع ع عزیز بگو عصبانی بودم تمام اینقدر دیگه ماله نکش.
ع ع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
30
3
آقای فرزاد شما اگر از این دایی علی ها فقط دیدی یا میشناسی بهتر است این را هم بدانی که دایی خود من یکی از همین دایی علی هاست و دایی دیگرم یکی از همین شهید احمدی روشن هاست که و به رغم داشتن مدارج عالی دانشگاهی، درس و کتاب را ولکرده و در سال 62 در جبهه قصر شیرین به مقام شهادت رسید، کسی در ایران نیست که قدر شهدا و جانبازان را نداند مسئله اینجاست که ما همه چیز را با هم قاطی میکنیم.
اینگونه رفتار میکنیم که فرزندان همین دایی علی (محمد) من هم از گفتن اینکه پدرشان جانباز است خودداری می کنند! بیاییم ببینیم چه کار کرده ایم که اینطور شده.

یا حق
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
3
30
بولتن سلام !
فضاي باز ، انعكاس حقايق ، مدارا و آستانه صبر و تحمل سايت قابل تقدير است ، اينرا صادقانه گفتم و تشكر و آرزوي توفيق براي شما كمترين وظيفه است .
گفتا زكه ناليم كه از ماست كه بر ماست !
عجبا ! عجبا از كسي كه اينقدر خودش را فهيم و اهل مطالعه و صاحب فضل ميداند و در عين حال نميداند و يا نميخواهد بداند كه امثال علي دائي بخش عظيمي از موقعيت و موفقيتشان مديون همين رسانه هاست كه حالا اگر به مناسبتي اسمي از آنها برده شود و مطلبي ذكر شود كه به مزاق امثال (ع ع ! ) خوش نيايد (البته به دلائلي كه مشخص است ! ) بايد پاسخ انجام وظيفه و رسالت خود را با توهين دريافت كنند !
ميگويند شخصي نام فرزندش را رستم گذاشت اما بعدأ كه ميخواست او را صدا بزند ميترسيد !! ظاهرأ توقع ( ع ع ) هم همين است !! يعني رسانه ها هم نبايد از كسي كه خودشان از او رستم ساخته اند نامي ببرند و مطلبي بنويسند ، بايد از رستم خود ساخته يا حتي طرفداران او هم بترسند !!
البته در اين مورد بايد از همه رسانه ها اعم از رسانه هاي مكتوب و مجازي و رسانه ملي ! شديدأ گله مند بود كه چرا اينقدر به اين موضوع پرداختند و آنرا پوشش خبري دادند در حالي كه به قول نويسنده مقاله ، موضوعات مهم و قابل توجه ديگري هم بودند كه علي رغم وظيفه حرفه اي و تعهد ديني و اخلاقي به هيچيك از آنها پرداخته نشد !
خوب دقت شود ! مخصوصأ ( ع ع ) محترم توجه كند ! راننده اي ، بله راننده اي حالا هركسي كه ميخواهد باشد ! بر اثر سهل انگاري و بي توجهي به مقررات راهنمائي و رانندگي ، در حاليكه بر اثر مصرف قرص دچار خواب آلودگي شده و به توصيه برادرش هم مبني بر عدم رانندگي توجه نميكند و با سرعت غير مجاز ميراند و چپ ميكند و بهانه براي ارتكاب خلاف هم ، رسيدن به فرودگاه و پرواز به دبي !! حتمأ براي گذراندن تعطيلات نوروزي يا ...... به هر حال !
آيا در تمامي گزارشات داده شده و پردازش هاي خبري رسانه ها حرفي و سخني از اين كار خلاف آقاي دائي گفته شد ؟! آيا راهنمائي و رانندگي و نيروي انتظامي به وظيفه قانوني خود عمل كردند ؟!
آيا طبق قوانين و مقررات از آقاي دائي سوال شد كه شما به چه حقي با زير پا گذاشتن مقررات و سهل انگاري جان خود و سرنشينان ديگر را به مخاطره انداختي ؟! آيا قوانين در مورد خواص كابرد ندارند ؟! رسانه تا چه حد به اين مهم پرداختند ؟! هيچي !!
فقط هياهو و علي دائي ...... علي دائي ..... اسطوره و....... شهريار و..... !!اينها بودند تمامي وظيفه و رسالت رسانه ها .. ؟!
من در همان موقع مطلبي را در باره اين موضوع نوشتم فقط در يك خط ! آري فقط يك خط .. و آن اينكه در مملكت ما ننگ اميران و مرگ فقيران صدا ندارد ....و يادي و سوز دلي با آقا ...... مهدي موعود ( عج ) ! اما هيچ سايتي حتي آنهائي كه من هنوز هم ارزشگرا ميدانم ، آنرا تأييد نكرد و فقط بولتن بود كه آنرا تآييد و منعكس كرد ..... غيرت ديگر فقط يك واژه اختصاصي براي مردان نيست !
و نكته اصلي هم سر همين يك جمله است كه چرا ننگ اميران و مرگ فقيران صدا ندارد ؟ پژواك ندارد ؟ رسانه اي نميشود ! خبر ساز نميگردد !
اصلأ بحث مقايسه نيست ! قصه قصه ديگري است .... ! اينرا با يقين عرض ميكنم .
مقايسه دائي علي و علي دائي ظلم و جفائي مضاعف است بر دائي علي و دائي علي ها..... مگر ميشود اين دو را با هم مقايسه كرد ، ميان ماه من تا ماه گردون تفاوت از زمين تا آسمان است .
ما به علي دائي ها هيچ بدهكاري نداريم و به هيچ وجه به آنها مديون نيستيم ! آنها صد ها و بلكه هزاران برابر كاري را كه انجام داده اند از پول و امكانات و دارائي هاي اين ملت و مملكت برداشت كرده و بهره مند شده اند ،تازه هنوز هم تحت عناوين مختلف دستشان در جيب بيت المال همين مردم است و سالانه ميلياردي پول دريافت ميكنند !! شايد عده اي بگويند حقشان بوده !! بسيار خوب پس حقشان را گرفته اند و ديگر هيچ حقي بر گردن مردم ندارند كه مجبور باشند تا ابد ثنا گوي آنها باشند و كسي جرأت نداشته باشد در مقابل هر حرف و عمل آنها حرفي بزند و نظري بدهد !!
اما دائي علي ها چطور ؟ ما تا ابد مديون و مقروض آنها هستيم گرچه خود آنها بي توقع ترين و بي ادعا ترين ها هستند و كريمانه هنوز هم خود را بدهكار مردم و كشور و اسلام ميدانند و كشيدن يك آه از درد و رنجي كه دارند و ابراز يك گلايه كوچك از بي مهريهائي كه ميبينند را بر خود حرام ميدانند و بزرگوارانه و سر به زير ميگويند ما كاري نكرده ايم و شرمنده ايم ...! شرمشان ميشود ... واقعيت اما اين است كه ما بايد شرمنده باشيم .
اما از اين طرف يك عده بهره مند شده از تمامي امكانات رفاهي آنهم از انواع لوكس و تجملاتي ، هنوز هم از زمين و زمان طلبكارند كه چي ما زحمت كشيده ايم !!
هر گز كسي نشنيده است يكنفر از اين آقايان بگويد از آنطرف كلي براي ما هزينه شده است ، پول و سكه و زمين و آپارتمان و خودرو و ماشينهاي خارجي وارد كرده بدون پرداخت حق گمرك ( يعني حق اين مردم ) و اردو هاي پر هزينه داخلي و خارجي و دلار تو جيبي و پاداشهاي ..... والخ !
الآن هم يك زندگي فوق مرفه ، آپارتمانها و ويلاهاي آنچناني با متراژ هاي ...... و خود رو هاي گرانقيمت وارداتي در انواع گوناگون ، براي همسر جدا ، براي رفتن سر تمرين و مربيگري بدون مدرك جدا ، براي گردش شهري جدا و براي مسافرت خارج شهر جدا !!
اما سهم دائي علي ها ..... چه سهمي ...!
مگر آنها سهم خواسته و يا اصولأ به دنبال سهم بوده اند ؟
همه سهم آنها درد بوده و رنج و زخم و زخم !
زخم بستر و زخم دل و از همه بد تر زخم زبان ...! يك تحتخواب فكسني آسايشگاه و يك ويلچر شكسته و يك دنيا تواضع كه امثال من بايد خجالت بكشند كه ........... !
بايد خجالت بكشيم از اينكه همه چيزمان ، از امنيت و آسايش و حفظ خاك و ناموسمان و تا نفسي كه به راحتي ميكشيم ، همه و همه مديون دائي علي هاست ، آنوقت تصادف علي دائي ميشود تيتر و متن خبر بخشهاي مهم خبري رسانه هاي ما ... !!
آنوقت يك بنده خدائي بر مي آشوبد كه چرا گفته شده دائي چند گل هم نزده !! شما كه تخصص نداريد ، چرا گفته ايد دائي گل نزده ؟!! برادر من ! خواهر من ! كاربر محترم ! ع ع گرامي ! چي شده ؟! به اسب پادشاه گفته اند يابو ؟!!
فوتبالي از تو ميپرسم ! گل زدن به مالديو و افغانستان و چند كشور گري گوري ديگر آسيائي و بعضي كشور هاي گوگولي مگولي حوزه خليج فارس كفايت ميكند براي كسب عنوان آقاي گلي جهان ؟!!!! بيچاره پوشكاش ! بيچاره گرد مولر ! بدبخت و بد شانس پله و اوزه بيو و زيدان و پائولوروسي ! بيچاره پلاتيني و مارادونا و زاگالو ! بيچاره و بد بخت كارلوس آلبرتو و جرزينهو ! بازهم بگم ؟!! بيچاره همه اينها كه از ستارگان بي چون و چراي دنياي فوتبال بودند و تنها به اين دليل كه در قاره آسيا نبودند و رو در روي مالديو و افقانستان و گينه بيسائو و برونئي دارالسلام بازي نكردند و ركوردشان شكسته شد و عنوان آقاي گلي و همه افتخاراتشان ، تاجي شد و بر سر علي دائي نشست !!
اما ع ع محترم ! به قول معروف عينك سواد نمياورد ! تمسك به اشعار مولانا آنهم بي مناسبت و بي ربط نه نشانه سواد و مطالعه است و نه نشانه فضل و كمال !!
شما اولين كامنت خود را با بي اخلاقي و توهين شروع كرده اي . ترا سننه و خجالت نميكشيد به نظر شما خيلي با ادبانه است ؟!! اين عبارات را هم از مثنوي مولانا مطالعه كرده و ياد گرفته اي ؟!
اگر تو اينهمه ادعاي مطالعه و مراتب فضل داري ، چرا به خاطر ذكر اين عبارات كه حتمأ از روي عصبانيت بوده از سايت بولتن و كاربران عذر خواهي نكردي ؟!
در ادبيات و قاموس گفتمان ما كلمه خجالت كشيدن را در جائي به كار ميبرند كه از طرف مقابل كار غير اخلاقي سر زده باشد ! حالا از شمائي كه ادعاي فضل داري و مأنوس مولانا !! ميپرسم آيا انجام يك كار حرفه اي رسانه اي ، كار شرم آوري بوده كه كفته اي خجالت نميكشيد ؟!!! چون گفته اند علي دائي چند گل نزده ؟!!!!
اما در پايان يكبار ديگر عرض ميكنم هدف از اين مقاله و در واقع دلنوشته ، به هيچ وجه مقايسه علي دائي با دائي علي نبوده است ، شما هم زياد لازم نبود براي توجيه منظور و هدف خودت اينهمه زحمت بكشي و اينقدر تن مولاناي بنده خدا را در گور بلرزاني !!
كچل و كل و كور ....... طوطي و كلاغ و كفتر و قتاري ... !! آخه چه ربطي دارد با اينكه گفته شده علي دائي چند گل هم نزده ؟!!
خوب است يك مطلب ديگر را هم من بگويم آنهم كاملأ فوتبالي كه مجبور تباشم خجالت بكشم !! دوست عزيز اين آقاي دائي و دردانه شدن او باعث وارد آمدن بد ترين ضربه به تيم ملي فوتبال ما شد كه هنوز هم جبران نشده است !
براي اينكه اين دردانه به عنوان مثلأ آقاي گلي و كسب ركورد براي ايران برسد ويا ....!! تا آخرين رمق از او استفاده و اجازه حضور به كساني ديگر داده نشد ، حتي به مدت ده دقيقه ، و نتيجه اين شده كه تيم ملي فوتبال ما سالهاست از داشتن يك نوك حمله گلزن محروم شده و در واقع هم تيم ملي و هم تعداد زيادي از استعدادها قرباني اين شخص بي جهت نور چشمي شده ، گرديدند ! نمونه رضا عنايتي است كه همين الآن هم بهترين گلزن ليگ برتر است . اما در زمان رشد خود قرباني علي دائي شد !
بله ميگفتم كه ما قصد مقايسه نداريم ، نه به جاي كسي مينشينيم و نه كسي را به جاي خود مينشانيم ! نه خود را در ديگران جستجو ميكنيم و نه در پي يافتن ديگران در خود هستيم ! با روغن چراغ ريخته و نريخته هم كاري نداريم ، به فكل خود نمينازيم و به هيچ گر و كجل و كلي هم كار نداريم زيرا معتقديم كل اگر طبيب بودي سر خود دوا نمودي !!
ما اهل حقيم و از حق دفاع ميكنيم و همه هدفمان اين است كه به هر كسي و هر چيزي به اندازه حقش پرداخته شود و از گزافه گوئي و باد كردن افراد شديدأ بيزاريم .
علي دائي سر جاي خود و به اندازه خودش محترم ، اما گلايه ما از علي دائي و امثال شما نيست ، اولأ ما از خودمان شاكي هستيم و بي مهري و بي خبري كه ديري است به آن دچار شده ايم و از معرفتمان كه به قول نويسنده محترم مقاله بي معرفت شده ايم !
ما بدهكار و مديون دائي علي ها هستيم و آنها در واقع هيچ نيازي به ما ندارند ،
مقايسه اولياوشاني مانند دائي علي را با علي دائي ، ظلمي مضاعف ميدانيم ، ما از معرفت خود و بي مهري زمانه شاكي هستيم و تنها به شاهد مثالي اشاره داشتيم ، همين ! به قول همان مولانا ! :
هرچه گويم هم به قدر فهم تست !
مردم اندر حسرت فهم درست !
موفق باشيد .
عليرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
3
40
آقا يا خانم ع ع
شما اگر راست ميگوئي و از خانواده جانباز و شهدا هستي ، چرا از اول به دفاع از اين موضوع نپرداختي و فقط از اينكه گفته شده دائي گل نزده آشفته و عصباني شدي . در ضمن توهين شما فقط سننه نبود . خجالت نميكشيد توهين نبود ؟ ضمنأ خوب است يك كمي راه و روش درست دفاع كردن از جانبازان را هم به ما ياد بدهيد . با تشكر.
م
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
22
4
علی دایی آدم مشهوریه، آیا مشهوریت یک فرد دلیل میشه که بیایم چنین مقایسه هایی رو انجام بدیم؟! یا بعضا بیایم بهش توهین کنیم؟ آیا خود علی دایی نسبت به جانبازان دفاع مقدس بی حرمتی کرده؟؟ به صرف اینکه یک جانباز مشهور نیست و کسی ازش خبر نداره... تقصیر و جرم علی دایی این وسط چیه؟ اصلا علی دایی مگه تو بیمارستان به خبرگزاری ها گفت که بیان ازش فیلمو عکس بگیرن؟؟ این مشکل (اگه بخوایم اسمشو مشکل بزاریم) تو کشور های دیگه هم وجود داره. مسی اگه فردا با دنیای فوتبال خدافظی کنه مثله بمب تو جهان پخش میشه ولی اگه تو یک نقطه خاکی یک دانشمند یافته علمی رو کشف کنه شاید عده ی کمی متوجه بشن ولی باید دید کدوم یک از این خبر ها دارای ارزش کوتاه مدت و زود فراموش شده و کدام دارای ارزش بلند مدت و ماندگار تر هست.
پاسخ ها
م قبلی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
مجددا به حضور جناب -- م -- جدید سلام عرض میکنم و این طور جسارت می کنم که شما اسمتون رو عوض می کنید یا بنده عوض کنم ؟
مرتضي.ام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
عجب حكايتيه‌ها! جناب "م" هم كپي پيدا كرد! چين عجب بدآموزي داشته براي جهان :D
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
3
8
با تشکر فراوان از بولتن عزیز
وای از آن زمان که الگوهای اصلی به الگوهای فرعی تبدیل شوند.حق خانه نشین شود و باطل طنازی کند.
دلم خون است از مظلومیت یاران امام خامنه ای عزیز
اما بدانند و بدانید که ایستاده ایم و نشان کوفی بر سینه نخواهیم زد.
یا حق
احمد. ا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
2
7
تنها کسی که در دنیا میتوانست پرادو رو وازگون کند علی دایی بود و این رکورد او به نظرم یه تمام گلهایش میچربد، حال به نظر شما نباید حتی مشکل مالیاتی او دغدغه سازمان شود چنانکه یک برنامه نود به بررسی مشکلات علی دایی با سازمان مالیات اختصاص یافت ان هم در ماه رمضان!!!!!
سربازصفر وطن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
2
7
سلام به بولتن همه دوستان

خانم یا آفای ع ع محترم خدمت شما عرض کنم بنده هم برای شما متاسفم اصلا" با منطق نظرات شما موافق نیستم.

دلیل اول :شما در اولین کامنت ضمن توهین به روز نامه کیهان و طرفداران فهیمش ، بابی ادبی به بولتن وکاربران ارزشمند و ولایتمدارش که از موضوعات متنوع و جالب آن لذت میبرند ،توهین و انتقاد جناحی و بیمورد کرده اید .!!!

دلیل دوم : در کامنت دوم ضمن جوسازی و توهین مجدد به دروغ عنوان کرده اید که :{در شأن من نیست که پاسخ افراد موهنی که ندانسته و نشناخته چشمشان را می‌بندند و بلادرنگ دهانشان را برای بی احترامی و خطاب کردن دیگران به احمق‌، بی دین‌، منافق‌ و ... باز می‌کنند را بدهم چرا که اگر قرار بود بفهمند تا به حال فهمیده بودند }منکه هر چه نگاه میکنم توهینی جز توهینهای شما در کامنت ع ع نمیبینم.
دلیل سوم: شما هم خود را صاحب فضل و کمال دانسته اید و هم کارشناس ورزشی شده اید و هم سایت بولتن را از پرداختن به اینگونه موضوعات انتقادی و مقایسه ای نهی کرده اید و در پاسخ به بولتن،مثلا"سواد و مطالعات خود را به رخ کشیده،و با موضوعی نا مربوط وغیر قابل قیاس و با وام گرفتن وکپی شعری از مولانا ، که کاملا بیربط است وقت ارزشمند کاربران را میگیرید .

دلیل چهارم :به نظرم هر آنچه که لازم بود و باید بشما پاسخ داده میشد در کامنت خواندنی و بی نقص ناشناس که در انتها با شعری از مولانا :
هرچه گويم هم به قدر فهم تست !
مردم اندر حسرت فهم درست !
در مقام پاسخ شما بر آمده ،کفایت میکند و من زیاده گویی نمیکنم .

در خاتمه میگویم که قبلایکی از کاربران سایت و دوستان بولتن با نام چکش که ظاهرا"خود را خانم معرفی کرده بود نیز از این شیوه در کامنت های خود استفاده میکرد.

با تشکر از پاسخ ناشناس عزیز منهم برای شما و درک صحیح از موضوعات برای شما و خانم چکش آرزوی موفقیت میکنم .والسلام
پاسخ ها
...
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
سرباز صفر ، به دلیل سومتون که رسیدم یاد چکش افتادم وقتی پایین تر خودتون ازشون نام بردید با خودم گفتم عجب تفاهمی.

یه چیزی رو میدونید ؟ این دسته از دوستان همیشه دنبال احترام اجباری و یکطرفه میگردند فحاشی میکنند ،دیگران رو متهم میکنند که بگن ما خیلی روشنفکریم .
مدیر پایگاه انشاالله خانم چکش در سلامت باشند مدتی است از ایشان خبری نیست انتقاد سازنده و از سر حریت و صداقت باعث رشد و بالندگیست . از نظر ما جناب ع.ع خانم چکش نیستند
...
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
( به شرطی) که انتقاد سازنده و از سر حریت و صداقت باشه بولتن جان نه از سر حب و بغض و توهین به بچه های ارزشی .

خانم چکش هم هر جا هستند در پناه مولا علی باشند.
سهیلا *
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
3
8
جناب نویسنده الحق که باید حرف به حرف درد نامه تونو با آب طلا نوشت اما از آنجاییکه گوش شنوایی بین مسئولین پیدا نکردیم و نمیکنیم بزارید دلخوش باشیم به شمعی که روی مزار دایی علی خودمون روشن میکنیم و همراه با آون آب میشیم .
پاسخ ها
محمدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
نمیدونم چرا یاد نگرفتیم بدون تخریب 1نفر از 1 نفر دیگه تعریف کنیم. این دونفر که اسمشون اومد هر دو دارای جایگاه خاصه خودشون هستن و هر دو عزیز به نظر من قیاس این دو خیلی منطقی نیست.
در مورد دفاع از دایی علی ها که اصلاً صحبت نکنیم بهتره چون به اندازه کافی عزیز هستن
اما در مورده علی دایی ها و قهرمانان ملی باید بگم اون کسی که با توانایی های فردی دل یک ملت رو شاد میکنه و اشک شوق به چشمشون میاره آدم کمی نیست
کسی که باعث غرور ملی میشه و باعث میشه اسم مملکتمون و 1جاهایی ببرن که فکرشم نمیکردیم قطعن عزیزه
فکرکنم مشکل دوستان با علی دایی ها ثروتشان باشه
سهیلا *
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
اگه دایی علی ها به ورطه ی فراموشی سپرده نشده بودند و اسم و آوازشون به بلندی علی دایی بود کنج خونه شون مظلومانه و غریبانه به رحمت حق نمی رفتند . اینکه میگیم تبعیض قایل نشید ، اینکه میگیم قهرمانان کشور رو از یاد نبریم تخریبه ؟ معلومه شما معنی تخریب رو نمیدونی اخوی . معنی غرور ملی رو هم نمیدونی .
مهسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
2
8
بولتن عزیز این گزارش بر دل و جان هر انسانی می نشیند .
پاسخ ها
امید(اصفهان)
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
البته ای ن مطلب رو باید مسئولین امر بخونن.به نظر من دلیل توجه به علی دایی به این خاطر که مثل علی دایی نداریم ولی مثال دایی علی ها بسیارند.که افتخار این مملکت هستند
مهسا(اصلیه)
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
فقط خواستم بگم ایم مهسایی که نظر گذاشته بنده نیستم..
مرتضي.ام
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
هي گفتم مهسا خانم اسمتونو عوض كنيد تا ما قاطي نكنيمتون، هي گوش نكرديد! :D :)))

ممنون كه بالاخره ما را از بلاتكليفي در آوريد و به اين مهم همّت گماشتين.
حدیث
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
3
2
کجایند ان شیر مردان بی ادعا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

الهم عجل لولیک الفرج
صبریه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
4
3
واقعا خیلی بی معرفتیم!!!!!!!
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
14
3
جناب ناشناس و سرباز صفر وطن پس از این همه کیبورد فرسایی لطفا به سوالات من هم جوابی داده و ما را هم تفهیم کنید.

اول اینکه جدای از مسائل فقهی که من اطلاعی ندارم ولی از لحاظ عقلی هم صحیح نیست که یک بچه دوازده ساله به جنگ برود نظر شما چیست؟
دوم اینکه ایا حتما لازم بوده علی دایی هم در شناسنامه اش دست می برد تا به جبهه برود ؟

سوم اینکه ایا این قضیه در مورد دانشمندانی که امروزه ماهواره به فضا می فرستند و صدها کار دیگر نیز صدق می کند یعنی انها نیز باید در شناسنامه شان دست برده جبهه می رفتند؟ برای مثال شهید دکتر شهریاری که باید بزرگتر نیز باشد و نیازی به دستکاری شناسنامه ندارد باز هم باید زبان دراز کنیم که چرا جبهه نرفته و رفته دانشگاه فیزیک هسته ای خونده (البته من اطلاعی ندارم صرفا جهت مثال از این شهید بزرگوار نام بردم)

چهارم اینکه بسیاری از روحانیون نیز جنگ نرفتند شاید اکثریت حال باید بگوئیم چرا شما نرفتید؟

پنجم ایا اگر شخصی مثلا علی دایی بره المان فوتبال بازی کنه یا هر کار مشروع دیگر و بابتش چند میلیارد بگیره ما از لحاظ شرعی می تونیم بگیم چرا سوار ماشین صد میلیونی می شوی؟ و سوالات اقای م را نیز منم تکرار می کنم بلکه اقایان قدر دان زحمات شهدا ما را جواب قانع کننده بدهند.
ایا علی دایی نسبت به جانبازان دفاع مقدس توهین کرده ؟ ایا علی دایی گفته بیاین از من فیلم بگیرید وط بیمارستان؟ و...
لطفا نیاین الکی منفی بدین خیلی منظم سوال کردم همین گونه جواب بدین حرف حق را ادم می پذیره .
من خودم در مسائل بالا در شک هستم و همیشه به خودم می گم ایا دکتر چمران با اون تحصیلات علمی باید میرفت جبهه یا نه باید در دانشگاهها جهاد علمی می کرد ؟
پاسخ ها
م سادات موسوی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
شهید شهریاری دو نوبت جبهه رفته بود و در عملیات مرصاد هم حضور داشت اما واقعا وجدان درد نداره فوتبالیستی که با غرور کاذب زندگی می کنه و به درآمدهای میلیاردی دلخوشه را هم ردیف با شهید شهریاری که هم در جهاد اکبر، هم در عرصه دفاع مقدس ،هم در حیطه تحصیلات عالیه و هم در میدان نبرد علمی در برابر صهیونیست سرافرازه قرار بدی؟یک موی دایی علی و شهید شهریاری اگه به تنشون بود...
امید (اصفهان)
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
جواب اول: اگه حسین فهمیده چند سالش بود که رفت زیر تانک و شهید شدواز سقوط خرمشهر جلو گیری کردکه امام راحل اونطور در موردش صحبت کنن و یک نوجوان 13 ساله رو رهبر خودشون بدونن. به سن نیست به عقله وبعضی جاها عشق واحساس تکلیف.
و یک سوال ایا از نظر عقلی عبور از اروند رود ممکن بود.؟ ولی شد. پس همه چیز رو با عقل ناقص خودمون نسنجیم.
جواب دوم:
نه لازم نبوده شاید علی دایی اون زمان احساس نکرده که باید به جبهه بره چون جهاد واجب عینی نیس من وقتی احساس بکنم تو جبهه به من نیاز نیست و واقعا هم همینطور باشه جبهه نرفتن علی دایی مشکلی نداشته.مثل خیلی های دیگه که نرفتن.
جواب سوم:
جهاد واجب کفاییه واگه کسی احساس کنه که در جبهه به قدر کافی نیرو وجود داره میتونه نره. اگه کشور زمان جنگ فقط رزمنده میخواد نه همه چیزی میخوادودانشمندان ایرانی اگه اون زمان نرفتن جبهه الان در حال جهاد علمی هستن و جنگ نرم ونباید کسی رو به خاطر جبهه نرفتن ملامت کرد جز بعضی ها. منظورم علی دایی نبود.
جواب چهارم:
نه عزیز دلم اگه قرار بود همه روحانیون برن جبهه پس وظیفه هدایت مردم داخل شهر چی میشد. گفتم جبهه رفتن واجب کفایی هست و وقتی به قدر کفایت نیرو در جبهه حضور داشته باشه این وظیفه از دوش بقیه ساقط میشه.
جواب پنجم:
نه، کسی حق نداره همچنین صحبتی بکنه که چرا فلان شخص سوار بر ماشین صد میلیونی شده یا هر چیزدیگری از این قبیل.وهرکس همچنین صحبتی یکنه محکومه.
ولی در جواب شما در مورد شهید چمران شما نمیتونید تصمیم بگیرید که ایشون باید چیکار میکردند . ایشون در ضمن اینکه دانشمند عالی فیزیک پلاسما بودند، یکی از بهترین فرماندهان جنگ های چیریکی بودن وایشون احساس کردند که باید در شرایط فعلی ان زمان در جبهه جنگ انجام وظیفه کند.
مرتضي.ام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
در تكمله‌ي سخنان زيباي سركار خانم سادات موسوي و آقا اميد ﴿اصفهان﴾ عرض كنم كه شما خودت بگو كاري كه شهيد چمران با تاسيس و آموزش حزب الله لبنان و سر و سامان دادن شيعيان جنوب و خارج نمودن آنها از جرگه‌ي بردگان مسيحيان لبناني صورت داد بزرگتر و با ارزش‌تر است، يا اينكه خود را با واژگاني مثل "جهاد علمي" گول مي‌زد و به دنيايش مي‌چسبيد؟!
امید (اصفهان)
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
ممنون از حسن نظرتو اقا مرتضی.
محمود ن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
1
5
دوست عزیز آقای ع ع با سلام: در خصوص نظرات شما ذکر چند نکته را لازم دیدم که ذیلا" عرض می نمایم:
1 - دایی علی و دایی علی ها در مقابل کاری که انجام می دهند (که البته عشق و علاقه آنان است و از آن لذت می برند)پولهای کلانی ( از بیت المال) دریافت می نمایند و این در حالی است که دایی علی و دایی علی ها بدون هیچ چشمداشت مادی جان خود را بر طبق اخلاص گذاشته و در میادین نبرد حاضر شدند.
2 - علی دایی و علی دایی ها بعضا" پول خود را پیشاپیش دریافت می نمایند و بعضا" به دلیل دیر پرداخت شدن حقوقشان از حضور در میادین ورزشی خودداری نموده و سنگر!؟ را رها می نمایند!و این در حالی است که دایی علی و دایی علی ها هیچگاه به خاطر دیر رسیدن آذوقه و مهمات ، سنگر ها را خالی نکردند.
3 - علی دایی و علی دایی ها بدون پوشیدن لباس مارک دار خارجی خجالت می کشند در انظار عمومی ظاهر شوند و این در حالی است که دایی علی و دایی علی ها به لباس خاکی خود افتخار می کردند و آن را لباس عزت خود می دانستند.
4 - علی دایی و علی دایی ها در مقابل دوربین ها سینه خود را چاک می کنند و به مردم فخر می فروشند و عربده میکشند این در حالی است دایی علی و دایی علی ها سینه خود را برای شهادت چاک کرده و برای دشمنان این ملت نعره مردانه می کشیدند.
5 - فرزندان علی دایی و علی دایی ها باید تیتر یک رسانه ها باشند و فرزندان دایی علی و دایی علی ها باید از جانباز بودن پدران خود خجالت بکشند.
6 - علی دایی و علی دایی ها که به خاطر بی احتیاطی و تخطی از قوانین دچار سانحه شده اند باید مورد توجه بیشتر مسئولین باشند و در بهترین بیمارستانها بستری شوند و دایی علی و دایی علی ها که به خاطر احساس وظیفه و دفاع از شرف و ناموس و حیثیت این کشور جانباز شده اند باید در سایه بی توجهی مسئولین در تنهایی و گمنامی به سرببرند.
7 - علی دایی و علی دایی ها .... و دایی علی و دایی علی ها ...
به نظر شما کدام یک از این دایی ها حق بیشتری بر گردن مردم و مسئولین دارند و باید در صدر توجه مسئولین و اخبار رسانه ها باشند؟
پاسخ ها
محمود ن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
با عرض پوزش در ابتدای بند یک به جای علی دایی و علی دایی ها ، دایی علی و دایی علی ها نوشته شده که بدینوسیله اصلاح می گردد.
حجت م
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
6
3
بولتن جان اول از شمابخاطر تیتر بالا کمال تشکر رادارم امیدوارم همه جوانان این مرز وبوم دایی علی هارا سرلوحه زندگی خودقراردهند تابه کمال مطلوب برسند .اما جناب بولتن عزیز وقتی خود شما بخاطر جذب مخاطب هرخبری راکه ارزش خواندن هم ندارد درسایتتان قرار می دهید سایر رسانه ها هم مثل شما عمل می کنند (جذب مخاطب به هر قیمتی )وقتی من درجواب خبرهایی که درمورد امثال گلشیفته فراهانی از شما گلایه کردم شما گفتید که ماخبرهایی که بیشتر مخاطب داشته باشند را درسایت قرارمی دهیم .وقتی خود شما به اتفاقات زندگی امثال فراهانی ارزش بیشتری می دهید تاامثال دایی علی ها پس از سایر رسانه ها هم بیشتر ازاین انتظار نداریم ..
امیدوارم این مطلب جرقه ای باشد برا بها دادن به ارزش های بزرگی که درخت انقلاب راابیاری کرده اند وما الان به خاطر جان فشانیهایشان درکمال ارامش زندگی می کنیم.................
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
1
9
آقاي علي ، سلام
به عنوان ناشناس مورد نظرت كه به قول خودت كيبورد فرسائي كرده !!
از تو يك درخواست دارم ! صادقانه و همچي شجاعانه بگو همان -ع ع - هستي و بابت توهين هائي كه كرده اي عذر خواهي كن تا جواب پرسش هايت را بدهم !
باور كن خيلي راحت است ! چيزي را هم از دست نميدهي !
به كاري كه آقا فرزاد انجام داد نگاه كن ! در عين تواضع ، اما با شجاعت تمام به اشتباه خود اقرار كرد و عذر خواهي !
چه كسي برنده اين ميدان بود ، شما كه اينهمه توهين مولوي فرسايانه كردي ؟ يا فرزاد ؟
مطمئنأ آقا فرزاد برنده شد ، برنده و مورد تمجيد همه ...
پس منتظريم .... يا علي ...
غلامرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
1
5
به عنوان عنصر كوچكى إز جاماندگان قافله عشق و شهادت كه توفيق حضور طولانى در جبهه جنگ را داشته ام از نويسنده محترم مقاله و شما تشكر مى نمايم. انشاءالله شرمنده امام و شهدا نباشيم.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
3
1
با تشکر از امید (اصفهان) که صادقانه به دور از توهین نظراتش را گفت (بر خلاف بسیاری از اقایان که به اسم دفاع از انقلاب بدترین حمله ها را کرده اند به جای جذب حداکثری دفع حداکثری داشته اند.)
اما در مورد خانم م سادات موسوی باید بگم ایشان احتمالا در عمرشان نشنیده اند که "در مثال مناقشه نیست " اما زمانی ادم فکش از تعجب می افته که دقیقا توضیح می دهی من اطلاعی ندارم و صرفا جهت مثال دارم نام می برم که شما فرض کنید دکتر شهریاری جبهه نرفته اما باز میاد می گه دو بار رفته جبهه و... بگذریم.
اما اقای ناشناسی که دنبال برنده می گشت بین ع ع و فرزاد و استدلال می کرد در حد دختر لرستان و عروس اذربایجان( همون روشنفکرترین زن ایران) که فرزاد برد چرا که مورد تمجید عده ای قرار گرفت اما ع ع را سی نفر بهش منفی دادند. اگه بهت برنمی خوره استدلال کردی به سبک معاویه در مقابل علی (ع) و جواب حضرت را همه بلدند حق حقه با ارا مشخص نمی شه انتخابات نیست که.
اما من سواد کامپیوتری ام بسیار ضعیفه ونمی دونم ایا برای سایت بولتون مقدوره که تشخیص بده که ع ع و علی (من) متفات از یکدیگر هستیم یا نه اگر می تونه لوطی گری کنه و حقیقت را بگه اما اگر نظر دهندگان قابل تشخیص نیستند که هیچی ما برای سلامتی ناشناس دعا می کنیم تا از این توهمات رهایی پیدا کنه.
مدیر پایگاه جناب علی آقا حضرتعالی که با علم رایانه سروکار دارید می دانید که آی پی تنها مشخص کننده فرد نیست یعنی یک فرد می تواند از دو سیستم مجزا با دو نام مختلف نظرات خودش را اعلام کند اینجا دوستانی هستند که با آی پی های مختلف اما با یک اسم نظرات خود را اعلام می کنند و در شکل دیگرش هم هستند کسانی که با یک آی پی مشخص با اسامی مختلف نظر می دهند اما در همین حالتش هم ما بصورت صد در صد نمی توانیم بگوییم کسی که با آی پی مشخص و ثابت با اسامی مختلف نظر می دهد حتما یک نفر است چرا که احتمال دارد افراد مختلف به یک ای پی دسترسی داشته باشند اما واقعیت این است آی پی شما با آی پی کاربر محترم ع ع یکی نیست.
پاسخ ها
امید (اصفهان)
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
بعضی از دوستان دارن از مسیر منحرف میشنا. حالا جه لزومی داره بدونیم ع ع با علی یه شخصه. مسائل مهمتر هس. لطفا زیاد به حاشیه نرین.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
1
5
بولتن سلام
واقعأ خسته نباشيد ! قبلأ هم عرض كرده ام حوصله و بردباري شما قابل تحسين است .
در مورد نظر آقاي علي و توضيحات شما ميخواستم من هم چند مورد را مطرح كنم .
همه توضيحات شما كاملأ درست و دقيق است ، در اينجا ما چندين نفر هستيم كه با يك IP كار ميكنيم ، برعكس اين هم هست كه يك نفر به بيش از يك IP دسترسي داشته باشد .
پس اگر ارتباط كسي با IP متفاوت صورت بگيرد جاي هيچ تعجبي ندارد .
اما جداي از اين موارد ، راه ديگري هم وجود دارد كه تا حد بسيار بالائي به كاربر اين امكان را ميدهد نسبت به ديگر كاربران آشنائي پيدا كند . عرض كردم تا حد بسار بالائي ، حالا IP و اين مسائل هم سر جاي خودش !
اولين مورد نوع نگارش است ، دومين مورد نحوه اظهار نظر و موضع گيري در مقابل موضوعات و نظرات ساير كاربران است و الخ.... !
من اطمينان دارم اگر بنده با هر IP و اينجور امكاناتي كار كنم و مطلب بنويسم ، شما و كاربران محترم با ضريب اطمينان بالائي متوجه خواهيد شد كه اين حرف نظر چه كسي ميتواند باشد ! بخصوص در شرايط فعاليت طولاني و به اصطلاح حرفه اي شدن !
بگذريم : من جسارتأ ميخواهم عرض كنم هنوزهم بر اين باور هستم كه اين علي آقاي محترم همان -ع_ع است ، حالا با هر شكل ارتباط و هر IP كه استفاده شده باشد ! چطور ؟ عرض ميكنم !
اولأ در نوع نگارش ايشان همان تندي و عصبيتي ملاحظه ميشود كه در نوشته ع_ع به چشم ميخورد !
دومأ شكل و نحوه ورود ايشان به بحث و اظهار نظر است !
ايشان براي اولين با اسم علي وارد بحث و اظهار نظر شده و مستقيمأ بنده و دوست ديگر به اسم سرباز وطن را مورد خطاب كه چه عرض كنم ، مورد حمله قرار داده است !
ناراحتي و عصبيت و لحن توهين آميز ايشان خطاب به ما دو نفر كاملأ هويداست ! لحن كيبورد فرسائي براي شروع يك گفتگوي محترمانه ( كه متأسفانه ايشان فقط ادعايش را دارد ) به هيچ وجه لحن وشيوه مناسبي نيست . اين موضوع خود مبين ادعاي من است ، چون فقط بنده و سرباز وطن در مخالفت با موضع و نظر ايشان مفصل تر جواب داده بوديم كه معلوم بود ايشان از اين بابت خيلي اذيت شده است !!
سومأ ايشان به قدري از ما ناراحت بوده كه اصلأ در حيطه و موضع اظهارات ما وارد نشده بلكه سوالاتي را مطرح كرده است كه به هيچ وجه در صحبت و اظهار نظر ما وجود نداشته و در واقع به اصل مقاله جناب آقاي ابوالفضل درخشنده و روزنامه محترم كيهان
برميگردد !
هنوز مطلب ما روي صفحه مربوطه سايت وجود دارد ! در حالي كه ايشان منطقأ ميبايست كه اگر به نظرات ما نقدي دارد ، در همان محدوده كه ما حرف زده و در سايت موجود است پرسش ميكرد . بنده فقط در باب علي دائي و دائي علي حرف زدم و بيشترش فوتبالي ... !
هيچيك از مواردي را كه ايشان سوال كرده ، مثل رفتن 12 ساله به جبهه و دست بردن در شناسنامه و درس خواندن يا جبهه رفتن .... هيچيك از اين موارد را بنده در اظهار نظر خودم ذكر نكرده ام ، البته من حتمأ جواب ايشان را خواهم داد و به عنوان شاگرد جناب آقاي درخشنده وظيفه دارم و اين كار را انجام ميدهم !
اما آقاي خيلي محترم كه از همين ادعا ها و توقعاتت ميشود فهميد كي هستي ! با اين همه ادعا هنوز ياد نگرفته اي كه چطور وارد بحث و مناظره بشوي و سوالاتي را نپرسي كه به حرفهاي ما مربوط نيست !
يكبار ديگر و با دقت بيشتري به نوشته مطول من نگاه كن ! در تمام موارد من اشاره اي به آنچه را كه پرسيده كرده ام ؟!!! پس تو دلت از جاي ديگري پر بوده !
چهارمأ : روش مغلطه كاري و اهانت آميزت جاي هيچ شكي براي من باقي نميگذارد !
من از يك كار پسنديده و اخلاق مدارانه دوست و برادر عزيزي صحبت كرده ام به عنوان ارزش كذاري و الگو گرفتن و ارج نهادن به رفتارهاي پسنديده ، اونوقت شما هر چه لاطائلات بوده رديف كرده و باز هم مثل اظهارات قبلي به بيراهه رفته و به جدول ميزني !!
دختر لرستان و داماد آذر بايجان و عروس تاتارستان و خواستگار تاجيكستان ...... اين مزخرفات چيه كه سر هم ميكني ؟!!!
واقعأ كار ارزشمند آقا فرزاد و تواضع و ادب او ، پاسخش اين چرنديات توهين آميز است ؟!
معاويه و حضرت علي و ...... الله و اكبر ... از اين همه ...... !! لابد بلا تشبيه تو علي شدي و ما معاويه .... !!
تو باز هم خودت را لو دادي ، اينقدر اين چند روز را در سايت گشته اي كه حتي تعداد نظرات مثبت آقا فرزاد را هم به خوبي به خاطر سپرده اي ! من كه از كار خوب او خوشحال شدم و حمايت كردم ، خداييش تعداد دقيق آراء مثبت او را نميدانستم !
آدمي كه صداقت نداشته باشد ، حافظه خوبي هم ندارد !
چطور جنابعالي در مورد حرفهاي بي ربط خودت به سركار خانم سادات موسوي ميگوئي در مثل مناقشه نيست !!
اما اگر ما كار اخلاقي يكنفر را مثال بزنيم ، پر از مناقشه ميشود و اعصاب و تركيب شما را به هم ميريزد ؟!!!
نظرات مثبت آزارت ميدهد كه ، دختر لر و عمقلي صمد ، عروس كوهستان و داماد دشتستان رديف ميكني و معاويه و ...... !
تظرات مثبت رأي دوستان ماست و خيلي با ارزش است ، بخصوص آنكه به يك حركت فضيلت آميز رأي و نظر مثبت داده اند .
بله انتخابات هم هست ، انتخاب خوبها و خوبيها ، اين موضوع چرا باعث آزار شما شده من كه .... مانده ام چه بگويم !!
و آخرين كلام و اونهم ميتواند يك دليل ديگر بر صحت تشخيصم باشد و آن اينكه به فرض من اشتباه كرده بودم ، درست شد ؟!!
آيا جواب يك اشتباه براي يك نفر در بدو ورود به يك بحث قرار دارد ، اينهمه داد و فرياد و توهين و اهانت هاي حق به جانبانه است ؟!
شما ميتوانستيد خيلي خونسرد و راحت بگوئي تو اشتباه ميكني من _ع_ع نيستم و ضمن ارج نهادن به كار خوب فرزاد ، منتظر جواب سوالاتم هستم ، اين قشنگتر و منطقي تر نبود ؟
شما عصبي و نا متعادل به بحث وارد شديد ، به وضوح معلوم است .
اما جواب سوالاتت را هم خواهم داد ، منتهي جواب من با جواب كاربر محترمي كه اسم برديد قطعأ متفاوت خواهد بود .
اميدوارم همانطور كه ادعا كرده اي در پي فهميدن مطلب باشيد .
ضمنأ اين را هم بدان كه حضور ما در سايت ها و فضا هاي مجازي ، گرجه جنبه تبادل نظر و تضارب افكار دارد ، اما در واقع ما در اين فضا هم حرف ميزنيم و هم حرف ميشنويم ، اما آخر كارمان جهاد و متارزه است !
در اين حريم ضمن احترام به همه ، اين توقع را از هيج كس نمي پذيريم كه در انجام وظيفه لحظه اي درنگ يا عفلت كنيم .
اگر عمري بود به اميد خدا فردا پاسخ همه پرسشهايت را خواهم داد ، انشا ء الله
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
1
2
اقای ناشناس تاکید دارند من همان ع ع هستم که البته این را از روی تیز هوشی قضاوت نا عادلانه می گویند وبعد پیام اخلاقی می دهند بیا مثل اقا فرزاد اشتباهات خودت را بپذیر در حالی که خود اقای شرلوک هلمز بعد از توضیحات سایت هنوز تاکید روی حرف اشتباهش داره .
میگه چرا جواب منو ندادی خوب چون من باید در مورد متن نظر بدم نه حرف جنابعالی .در پیام اولت از گل به مالدیو و جرزینیو و رضا عنایتی گفتی خوب به من چه که بیام جواب بدم من حرفم سر این بود که چرا میایم دایی علی و علی دایی را با هم مقایسه می کنیم و علی دایی دقیقا مرتکب چه جرمی شده سیره عملی ایت الله خامنه ای چگونه است و... و مثال ع ع دقیقا صحیح بود که از قیاست اقای درخشنده خنده امد خلق را البته خلقی که نگوید هر چی را که کیهان بنویسه درست است. من قسم می خورم(البته من کمتر اهل قسم خوردن هستم اما خوب می دونم که شما اهل دروغ گذاشتن در دهن طرف مقابل هستید مجبورم) قسم بخورم که من هر روز کیهان می خوانم و 90درصد مطالب را قبول دارم اما بعضی جاها مثل همین متن مثل مقاله شریعتمداری که گفته بود چرا به فلسطین گل زدید را عوامانه وتندروی بی مورد می دانم.
اتفاقا من هم طرف دایی علی ها هستم ولی می گویم این قیاس اشتباهه و ظلمه به دایی علی هاست .

دوست دارم بدانم چرا دیروز دو پیام را هم زمان فرستادم انجا که مسائل فرعی را نوشتم روی سایت قرار گرفت اما انجا که عقیده ام را گفتم سانسور شد ایا شما همون هایی هستید که دم از مطهری و شریعتی می زنید ؟ مطهری از ابراز عقیده دیگران نمی ترسید البته من دو تا اسم بردم خوب بعد از انکه دوبار صراحتا گفتم در مثال مناقشه نیست و سه بار گفتم مثلا اما باز پیام را سانسور شده دیدم خوب مرد حسابی اسم ان دو بزرگواری که من نام بردم را سانسور می کردی بقیه متن را می گذاشتی تا ناشناس مجبور نشه حرفهایی را بزنه که من قبل تر در پیامی سانسور شده بیان کردم و باید به ناشناس هم گفت علت عصبانیت ما همین هاست که ما وقتی مسائل در دو پیام اصلی فرعی می کنیم باز هم متن اصلی سانسور میشه . اگر این متن هم سانسور نشد منتظر پاسخ گویی سایت نیز هستیم.
اقای شرلوک هلمز گفته بودند حضور ما در سایت جنبه تبادل نظر داره ولی در اخر جهاد و مبارزه که البته این از خوی جنگ طلبی شماست که می گی باید گردن کسی را که میگه علی دایی و دایی علی هیچ ربطی به هم ندارند قیاس مع الفارق نکنید را بزنید.البته میزان تبعیت از ولایت و سواد قرانی شما را هم می رساند .(مردود)
دایی علی در شناسنامه اش دست برده به جبهه رفته این بالا تر از کار واجبه مثل اینکه شخصی نماز شب بخونه و بعد ما هی بیاییم این را مقایسه کنیم با افراد دیگه پس چرا گفته اند نماز یومیه واجبه یهو می گفتند نماز شب هم واجبه درسته اونی که نماز شب می خونه بالا تره ولی ما حق نداریم بگیم هر کی نماز شب نمی خونه پیف پیف بوده نجس نشیم از کنارمون رد می شه.
موضوع دیگه اینکه در پیام اولم مرتبا گفتم جواب سوالاتم را بدهید حتی گفتم حرف صحیح را ادم می پذیره از اون بالا تر گفتم در بعضی مسائل خودم جواب قانع کننده ای ندارم برای خودم مثل قضیه شهید چمران و ... . اما اقا مرتضی ام کلمه جهاد علمی را من نساختم بلکه حضرت اقا چندین بار به کار بردند و از ماهواره هم این سخنان پخش نمی شه بلکه از تلویزیون ما می شنویم ضمنا اگر اشتباه نکنم حزب الله از دل جنبش امل بیرون امد و یک گروه چپ در جنبش امل بود ضمنا حزب الله را یک نفر راه ننداخته صدها شهید هزاران اراده پشت سر هم بوده تا حزب الله شکل گرفته.روح شهید چمران شاد.

در اخر بار دیگر به ناشناس می گویم که اینقدر عصبانیت نداره من یک بار گفتم در مثال مناقشه نیست که واقعا حق با من بود کمی روحیه حق پذیری می خواد قبولش و اینکه گفتم استدلالت مزخرف بود 14قرن پیش نیز اقایی استفاده می کرد از این کار ." حق را به انتخابات نمی گذارند". اقایان با سواد کسی نیست این حرف را تائید کنه و گفتم قیاس دایی علی و علی دایی اشتباهه من اگه از عنایتی و کارلوس می گفتم احتمالا خوشت می امد .
باز یه خواهش تمنا می کنم از بولتون که پیامم را سانسور نکنه و پیام قبلی را انتشار بده دستم تاول زد بس نوشتم لااقل بیا اعلام کن بگو پیامتو انتشار نمی دیم به ناشناس هم بگو بیاد مارا بکشه بره بهشت.
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
این پیام را خودم 7سال پیش گذاشتم با جالبه که بدونید امروز خودم به این پیام منفی میدم
من استقلالی که روزی اینطور طرفدار علی دایی بودم امروز حالم از هرچی سلبریتی است بهم میخورد

ولی یک نکته اون ناشناس داشت چرت و پرت میگفت من ع ع نبودم . هی میگفت ع ع همون علی است!!!
شادی خاچیكیان
|
United States
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
6
2
این بار دوستان در نوشتن متن های طولانی حتی من رو گذاشتند در جیبشون.


كلا بنظر من دو موضوع علی دایی با دایی علی كاملا دو جریان متفاوت و بدور از هم هست بولتن دوست جان.

یكی جزو شهدا و جانبازان ایرانی و آن دیگری جزو قهرمانان ورزشی. من متوجه منظور اصلی نویسنده نشدم. نمی دونم دیگه...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
1
1
سلام
(قسمت اول )
واقعيتش از همين ابتدا درمانده ام كه چه كار بايد بكنم ! ظاهرأ وبر اساس قولي كه داده ام بايد به چند سوال پاسخ دهم ؟!
اما باور كنيد هرچه فكر ميكنم متوجه نمي شوم كه به چه چيزي بايد جواب بدهم !
اين (5) موردي كه علي آقا ( يا به اعتقاد من همان ع_غ ) به عنوان سوال مطرح كرده است آنهم به قول خودش خيلي منظم !! نه به نظرات ما ارتباط دارد و نه با نوشته اصلي مربوط به آقاي درخشنده تناسب و ارتباطي دارد !
بنا براين بنده هيچيك از موارد پنچگانه ايشان كه به عنوان سوال مطرح گرديده ، چون كاملأ بي ربط و خارج از اصل موضوع عنوان شده است را اساسأ سوال نميدانم !
اين مطالب كلأ چيزي بيشتر از يك مغلطه و آنارشيست گفتاري نيست !
اما به هرحال به عنوان اداي احترام به مجموعه دوستداشتني بولتن و كاربران عزيز انجام وظيفه ميكنم .
ايكاش اين كار بر محترم ، آرام و بدون بغض و موضع منفي حد اقل يكبار اصل نوشته آقاي درخشنده را مطالعه ميكرد و بعد وارد بحث و اظهار نظر ميشد !
اولأ اصل موضوع يك گلايه است و دلنوشته اي دردمندانه . شكوائيه اي است از بي مرامي و بي معرفتي كه ما به آن دچار شده ايم ، نسبت به اشخاصي كه خيلي به گردن همه حق دارند و دائي علي به عنوان سمبل و نمونه آنها مطرح شده است .
اگر بحث علي دائي به ميان كشيده شد به دليل هياهوي رسانه اي و جنجال هاي خبري بود كه پيرامون تصادف ايشان و پيامد هاي بعدي آن بوجود آمد !
در اين بين نه آقاي درخشنده در دلنوشته اش و نه هيچكس ديگري هم اين سخن و ادعا را نداشته اند كه نبايد به معالجه و درمان علي دائي پرداخته ميشد !
اصل صحبت اين بوده كه اگر براي يك فوتباليست مثلأ قهرمان ملي اينهمه مايه گذاشته ميشود و اين حجم گسترده خبري و رسانه اي ، چرا نسبت به رسيدگي و مداواي قهرمانان اصلي مملكت بي توجهي و بي مهري ميشود ؟
چرا در لحظات حلول سال نو اينهمه رسانه و خبرنگار و دوربين و ميكروفون به دنبال علي دائي راه افتادند و آنهمه جار و جنجال خبري به راه انداخته شد ؟!!
اين در حاليست كه حد اقل رسانه ملي ميتوانست برنامه ويژه حلول سال نو يكي از شبكه هاي سيما را در يكي از آسايشگاه هاي جانبازان تهيه و به صورت زنده پخش كند . بنده شديدأ معتقدم به يمن و بركت و توجه خاص خداوند به عزيزان جانباز ، اون برنامه يكي از جذاب ترين و ديدني ترين برنامه هاي نوروزي ميشد .
شايد عده اي بگويند خوب اين به علي دائي چه مربوط ؟ درست هم ميگويند ! اما چه كسي گفته است به علي دائي مربوط است ؟!
قصه اين است كه چرا كساني كه مكلف و موظف هستند ،به تكليف و وظيفه خود عمل نميكنند و چرا ما بي معرفت شده ايم ؟
ببينيد دوستان عزيز ! هي يك عده عنوان نكنند قهرمان تيم ملي و قهرمان ملي و ... فوتبال و افتخار و .... !!
والله كه ما بد جوري گرفتار شده ايم ! آخر كدام فوتبال ؟! كدام افتخار ؟! كدام افتخار ملي ؟! ما چند بار قهرمان جام جهاني فوتبال شده ايم ؟! چند قهرماني جهان را مديون علي دائي هستيم ؟!!!
از سال 1930 كه اولين دوره جام جهاني فوتبال برگزار شده تاكنون ، 19 بار اين مسابقات انجام شده است .
در طول اين 19 دوره ، برزيل با ( 5 ) عنوان قهرماني و صاحب هميشگي جام ژول ريمه ، پر افتخار ترين كشور بوده ، بعد ايتاليا با چهار بار قهرماني ، آلمان با سه بار قهرماني ، اروگوئه و آرزانتين هريك با دو بار قهرماني ، فرانسه و انگليس و اسپانيا هم هر كدام با يك بار قهرماني ، فاتحان اين عرصه بوده اند .
اما منظور : در مقابل اين 19 رويداد فوتبالي ، دنيا شاهد دو رويداد ديگر هم بوده كه البته تلخ و ويرانگر ، دو جنگ جهاني اول و دوم !
امروز در تمامي كشور هائي كه درگير جنگ بوده اند ، در بهترين نقاط مركز بهترين شهرهاي خود ، بناي ياد بود شهداي ارتش خود را به زيبا ترين شكل ممكن ساخته و برپا نموده اند ،! در برخي از اين كشور ها اين بنا ها براي مردم آنقدر قابل احترام و تقديس است كه جوانان آن كشور مراسم آغاز زندگي مشترك و ازدواج خود را با نيت احترام و تبرك ، در پاي بناي ياد بود شهداي ارتش خود بر گزار ميكنند !
كسي بناي ياد بود جام جهاني ، يا قهرمانان جام جهاني فوتبال در جائي سراغ دارد ؟! حتي در كشور هائي كه از يك تا سه بار و چهار بار و پنج بار قهرمان جهان شده اند ، به من آدرس بدهد تا به زيارت آن بروم !! نايب الزياره همه سينه چاكان و عاشقان دلخسته فوتبال هم خواهم بود ... !!
تمام آثار و علائم و نشان و جام قهرماني ، در يك اتاق از ساختمان فدراسينونهاي فوتبال جمع است و فقط يادي و خاطره اي و همين .... !
حالا ما با اين فوتبال خود چه گلي به سر مملكت زده ايم و كجا را فتح كرده ايم من يكي متوجه نيستم ! نميتوانم اين مزخرفات را بپذيرم كه نميشود در اين باره كسي به امثال علي دائي چپ نگاه كند و از گل نازكتر حرف بزند ؟!!! اين را هم بگويم ، من خودم حد اقل 15 سال فوتبال بازي كرده ام و افتخار بازي در مقابل يا كنار برخي بزرگان گذشته فوتبال را هم دارم !
اينرا گفتم كه كسي فكر نكند يا بتده مادر زاد ضد فوتبال هستم ، يا اصولأ لذت فوتبال را درك نكرده ام !
اما به خدا شرم آور است ! در مقابل كشور ها و فاتحان جام جهاني ما اصلأ كاري نكرده و عددي نيستيم !! اما تا دلت بخواهد اسطوره درست كرده ايم !! اسطوره فوتبال ... !! كدام فوتبال ... ؟!
در ضمن ذكر اين موضوع ضرورت دارد كه سه دوره مسابقات جام جهاني برگزار نشد ، يعني اصلأ فوتبال تعطيل شد به خاطر جنگ !
طولاني ترين زمان در دو جنگ جهاني بيش از چهار سال نبود ، اما به هر حال فوتبال تعطيل !
ما 8 سال در جهاد و جدالي نابرابر ، در گير جنگي بوديم كه يك طرف ما بوديم و در طرف مقابل تمامي قدرت هاي استكباري شناخته شده جهان !
اما در سايه رشادت و از خود گذشتگي رزمندگان و قهرمانان واقعي ملي ، فوتبال ما تعطيل نشد ! دائي علي دلاورانه جنگيد تا علي دائي فوتبال بازي كند !
دائي علي ذره ذره وجود خود را نثار كرد تا خروار خروار بر حجم بهره مندي و تفاخرات علي دائي افزوده شود !
حالا كساني پيدا شده اند كه بدون درك و فهم جنگ و ماهيت آن ، به دنبال دلائل عقلي و فقهي ميگردند كه چي ؟! كه مثلأ تشكيك كنند !! بعضي ها بهتر است در ميزان عقل و فهم خودشان تشكيك و براورد داشته باشي !!

( پايان قسمت اول )
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
1
2
سلام
(قسمت دوم )
يك مورد ديگر اينكه امروزه در كشور هاي اروپائي مردم در بر خورد با كهنه سربازان و باز نشستگان ارتش كه داراي مدال و نشان شركت در جنگ هستند ، همه با احترام برخورد ميكنند ، و با ديد افتخار آميز به آنها نگاه ميكنند در حالي كه اين نوع تفكر و برخورد در مورد فوتباليستها وجود ندارد !
واما در مقوله دفاع مقدس :

براي شناخت يك پديده يا رويداد ، اول بايد ماهيت و ويژگيهاي ماهوي آنرا شناخت تا بتوان عناصر دروني تأثير گذار و تعيين كننده آن پديده و رويداد را شناخت .
بيشتر اين ابهامات و عدم درك درست و راحت از مسائل مربوط به مقوله دفاع مقدس ما مربوط به همين واقعيت است ، البته اگر غرض و مرض هاي احتمالي سياسي وجود نداشته باشد ، كه در آن صورت هيچ روشي تأثير گذار نخواهد بود !
اينكه كسي ابهام داشته باشد و بگويد رفتن بچه 12 ساله به جبهه از نظر فقهي اطلاع ندارم !! ولي از نظر عقلي درست نيست ! اين دقيقأ به همان دليل است كه در شناخت ماهيت جنگ مشكل دارد ، با عناصر دروني رويداد جنگ دچار مشكل شده و گلاويز ميشود !
ببينم جناب علي آقا ! شما كه از لحاظ عقلي مشكلي با قيام حضرت اما حسين (ع ) نداري ؟ داري ؟
اين فيام با آنهمه ابعاد عظيم و تأپيرات شگرف اعتقادي ، اجتماعي ، سياسي و تاريخي ، با معيار هاي عقلي ، قابل ارزيابي و تحليل است ؟ مسلمأ خير ، برجسته ترين عقول در طول تاريخ بعد از قيام اما حسين (ع ) از درك اين رويداد سترگ و واقعه عظيم ناتوان و حيرانند تا چه رسد به عقل هاي ما كه در شناخت گوشه اي از آن دچار آچمز و پات و مات با هم ، ميشود .
واقعه عاشورا را با عقل نميتوان تحليل كرد ، تو اينجا با 12 ساله ها مشكل عقلي داري ! در واقعه عاشورا شش ماهه حضور داشت !
قاسم ابن جسن حضور داشت ، عبد الله حضور داشت ، عون جضور داشت ، (فرزندان حضرت زينب -ع ) خيلي ها هم سن و سال دائي علي ها و شهيد حسين فهميده ها بودند !
خوب چرا ؟ چون امامشان فرموده بود براي احياي دين اسلام ( دين جدش رسول الله ص ) قيام كرده است ، بر عليه باطل و براي اجراي امر به معروف و نهي از منكر .
امام راحل فرمودند :جنگ ما جنگ حق وباطل است ، جنگ اسلام و كفر است ، جنگ ايمان و دنياي كفر و استكبار است ، جنگ جنگ است و عزت و شرف ما در گرو اين جنگ !
اين يعني تكرار عاشورا ، يعني تكرار تقابل حق و باطل ، صدام شد ، صدام يزيد ! مگر ميشود يك طرف يزيد باشد و يك طرف اسلام و عاشورا تداعي نشود و تكرار نگردد ،
12 ساله هاي مورد نظر و مخالف با عقل تو ، كامشان با تربت امام حسين (ع) باز شده و به ياد علي اصغر امام حسين (ع) شير داده شده اند و از آغوش مادر در مراسم عاشورا حضور پيدا ميكنند ، آنوقت است كه عاشورائي مرام بزرگ ميشوند و الگويشان ميشود قاسم و عبدالله و عون .
آنوقت اگر امام اين امت بگويد جنگ ما تكرار تقابل حق و باطل در كربلاست ، و اون 12 ساله هاي ما كه از شير خوارگي ذكر و ياد و نام امام حسين (ع) تو گوشش خوانده شده و هيئتي و مريد امام حسين (ع) بزرگ شده را كسي ميتوامد مانع و جلودار باشد كه باباجان تو 12 ساله اي و عقلأ نميشود به جنگ بروي ؟!
انوقت ميپرسد مگر قاسم و عبدالله و عون چند ساله بودند ؟ آري آقاي عاقل !! قصه اين است و اين قصه بس غريب !
بين ما و امام حسين (ع) سري و سزيست ، كه در جنگ 8 ساله تجلي داشت و بين امام حسين و خدا ، سر و سري كه راز آن در دعاي عرفه امام حسين (ع) متجلي است !
اينجا عشق است ودل ! عقل خرواري چند ؟!
اما يك مطلب مهم هم وجود دارد و آن اينكه حضور در اين غرصه علاوه بر شرايط گفته شده ، به سعادت و لياقت هم بستگي دارد !
لذا دست بردن در شناسنامه و اضافه كردن سن توسط علي دائي به مانند دائي علي ، موضوعي نيست كه ما به آن جواب بدهيم و بايد و نبايدش را مشخص كنيم ، به اون سعادت و لياقته هم بستگي اساسي دارد .
در همان زماني كه دائي علي دست به شناسنامه اش ميبرد تا خود را بزرگتر نشان دهد و با بزرگان راهي شود ، من فوتباليست هايي را ميشناختم كه دست به شناسنامه شان ميبردند و خود را كوچك ميكردند كه فوتبال بازي كنند !! و لابد براي افتخار مملكت !!!
به هر حال اين موارد با غقل و استدلال جور در نميايد ، چون :
پاي استدلاليون چوبين بود !
پاي چوبين سخت بي تمكين يود !
ديگه اينكه اكثريت قريب به اتفاق روحانيت معزز كشور مستقيم و غير مستقيم در حوزه هاي مربوط به دفاع مقدس فعال بودند .
چه به شكل حضور طلبه ها و روحانيون جوان به عنوان بسيجي و رزمنده و چه تبليغ و دادن كمك فكري به رزمندگان . حتي مراجع عظام تقليد آن زمان هم به نحو مقتضي در خدمت جبهه و جنگ بودند .
از دانشمندان حرف زده اي و اينكه اينها درس بخوانند بهتر است يا به جنگ بروند ،
جواب اينكه هر دو ! اغلب دانشمندان مملكت كه با كارهاي غير قابل تصور ، دنيا را حيران كرده اند رزمندگان دوران دفاع مقدس هستند .
موشك و ماهواره اي كه تو از آن دم ميزني ، اگر با آگاهي و اعتقاد باشد ، حتمأ پدر صنايع موشكي ، سردار سر لشگر شهيد حسن تهراني مقدم را بايد بشناسي !
در مورد شهيد چمران هم بهتر است هيچي نپرسي ، چون عقل بنده و جنابعالي عاجز از شناخت اين عالم عارف و چريك مبارز است .
اما او بيشتر يك چريك و مبارز في سبيل الله بود تا يك دانشمند فيزيك ! علم و آموزه هاي علمي او هم در خدمت جهاد بود !
تاسيس هنرستانهاي فني در مناطق شيعه نشين و فقير جنوب لبنان خدمات علمي شهيد چمران بود و حضور به عنوان يك چريك رزمنده خدمات جهادي و نظامي ، گرچه براي شهيد چمران هر دو صورت خدمت در حوزه جهاد قابل تعريف بود .
اين تيپ افراد به واسطه آرمانخواهي و اعتقاداتي دارند هر زمان كه تشخيص بدهند كجا مثمر ثمر تر هستند ، همانجا حاضر ميشوند !
گفته اي اگر شخصي مثل علي دائي مثلأ به آلمان برود ، فوتبال بازي كند ويا كار مشروع ديگر و ميلياردي در آمد داشته باشد ، از لحاظ شرعي ميتونيم بگيم چرا سوار ماشين صد ميليوني ميشوي ؟
در پاسخ به شما و دوست عزيز ، اميد (اصفهان ) عرض ميكنم در قبال اينگونه سوالات كه به شرعيات ارتباط پيدا ميكند با احتياط اطهار نظر و پاسخ داده شود !
اين دوست عزيز در جواب نه تنها استفاده از ماشين را ، كه هر چيز ديگري از اين قبيل ، مجاز شمرده و مخالفش را محكوم كرده است !
اولأ اين بحث از اساس غلط است چون هيچكس نگفته چرا فلاني سوار فلان ماشين شده است ، بحث سر اين بود كه اين عده از سطح رفاه بالا و امكانات لوكس
زندگي بهره مند هستند ، در بحث هاي ما كسي وارد اين مقوله نشده است ، اما : دوست عزيزي كه فتوا ميدهي و محكوم ميكني ، از نظر شرعي ، مسلمان مجاز نيست حتي از پول حلال خود ، هر جور كه خواست خرج و خريد و استفاده كند ، اسراف چرا حرام شده است ؟ به قول استاد قرائتي ، شما اگر گوشت و ميوه ميخري براي مصرف خانواده ، اولأ به اندازه نياز باشد ،ثانيأ سعي شود هنگام حمل آن از پلاستيك مشكي استفاده شود ، چون اخلاقأ و شرعأ اشكال دارد كه در معرض ديد باشد ، شايد كسي ببيند و نتواند بهره مند شود ، اونوقت آه او يه موقعي گريبانت را خواهد گرفت . به هر حال اين را از لحاظ شرعي و اخلاقي گفتم و الا در هيچ يك از بحث هاي بنده هم نبوده كه چرا سوار فلان.... ! اما اسراف و خود نمائي مالي و مصرفي حرام است ، حتي با پول حلال !

آخرين مورد هم گرچه از رو دست كاربر ديگري نوشته اي ! اما به هر حال ، هيچكسي نگفته تقصير خبر نگاران و فيلمبرداران رسانه ملي ، بر گردن علي دائي است ، گرچه بدش هم نمي آمده ، اما اين اشكال را كسي از دائي ندانسته و كسي ديگر بايد جواب بدهد !
در پايان ضمن اينكه به همه اشخاصي كه به نحوي خدمت به مملكت ميكنند ، اداي احترام ميكنيم ، اما همچنان اعتقاد داريم قهرمانان واقعي ما دائي علي ها هستند و همه ما مديون آنها .
اميد وارم براي شخص سوال كننده قابل فهم و براي كاربران عزيز در خور استفاده !
موفق و سربلند باشيد .
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
1
1
خدا قوت نا شناس .
ع ع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
1
2
سلام
به قول ناشناس آغاز قسمت اول
وعده دادم که دیگر اینجا نخواهم آمد خلافش هم عمل نمی کنم ولی حق داشتم صرفا در مورد همین یک موضوع مطلب را تا آخر دنبال کنم.
طی این چند روز اتهام های پی در پی ای نثارم شد که البته انتظار بدتر از آنها را هم داشتم ولی دیگر نه در حد اینکه هر کسی دیگر هم بیاید و به نوعی ساز مخالف با این موضوع بزند بگویند این آقا یا خانم همان ع ع است یکروز گفتند خانم چکش همان ع ع است یکروز دیگر میگویند آقای علی و البته این آخری همچنان مورد ادعاست.
و به رغم تمام تلاش بعضی ها برای کشاندن من به میدان اصلا قصد نداشتم که دوباره پاسخی بدهم تا متهم به چیزهای دیگر شوم ولی انگار این قضیه نمیخواهد تمام بشود، اصلاً فرض کنید شما هر چه شما در مورد من میگویید درست باشد من احمق، بی سواد، موهن و ... (بقیه اش یادم نیست)
سئوال من اینجاست وقتی کاربران در این سایتها از اسم مستعار و یا تک حروف منتخب و یا اصلا بصورت ناشناس! نظر می‌دهند، ترس از چه چیزی باعث می‌شود که کسی نخواهد با نام قبلی‌ای که معرفی کرده ادامه صحبتهایش را بگوید و بخواهد از اسم جدیدی استفاده کند. نام و نشانی‌ای مشخص شده که تضعیف جایگاه آن در خطر است؟ دوستان لطف کنند قبل از ایراد هرگونه تهمت کمی انصاف داشته باشند و بعدش اگر توانستند کمی هم فکر کنند.
براستی از اولش من چه گفتم که بعضی‌ها اینقدر خشمگین شدند و به رغم گذشت چندین روز همچنان از زمین و زمان برایم خط و نشان می‌کشند؟ غیر از این بود که از اول گفتم این قیاس نادرست و نابه‌جا بود و جالب اینکه همه دوستان چه مخالف و چه موافق بر نادرست بودن این قیاس صحه گذاشته‌اند. پس مشکل دیگر چیست؟ توهین های من؟
توهین به کی؟ به جانبازان؟ به شهدا؟ به روزنامه کیهان؟ به بینندگان ولایت مدار سایت بولتن؟ به کی؟
من میپرسم شما اگر از فرزندتان حرف زشتی بشنوید؟ به او نمی‌گویید حرفت نادرست بود؟ خجالت نمیکشی؟
حالا اگر اینها را گفتید آیا مادرش حق دارد بگوید چرا به بچه بی احترامی و توهین می‌کنی؟!!!!
آقایان یکی دیگر کار اشتباه کرده، قیاس نادرست کرده، شخصیت اسطوره فوتبال کشور را که همه دنیا فوتبال را با نام او میشناسند زیر سئوال برده و ارزش گلهای زده‌ی او را تا سر حد گرفتن سکه طلا پایین آورده، آنوقت من متهم به بی احترامی شده ام؟
علی دایی خود مقام معظم رهبری را خوشحال نکرده؟ آن زمان که رهبر عزیزمان از بردهای تیم ملی شادمان می‌شدند و پیام تبریک و تشکر می‌داند چرا آقای نویسنده چیزی نگفتند؟
ما بی معرفت نیستیم دوستان، هر چیز جای خودش را دارد علی دایی علی دایی است و دایی علی فرضی هم دایی علی همه ما و همه ملت ایران چرا همه چیز را با هم قاطی می‌کنیم، من به زبان مولانا میگویم میگویند توهین را هم از مولانا آموختی؟
عزیزان مولانا در جای خودش برای افراد خاص ابیاتی خاص هم دارد، کافیست به خودتان زحمت بدهید و دیوان سانسور نشده اش را پیدا کنید و...
یک بنده خدای دیگر به من لقب احمق داده، نظرش منتشر شده و بعد از انتقاد من نه از او، که از سایت، نظرش حذف شده و بعد هم آمده با یک عذر خواهی درستش کرده و به قهرمان تبدیل شده
جالب اینکه سایت هم از او تشکر کرده!!
او توهین کرده و تشویق شده من توهین شنیدم و سرکوب
دوست عزیزم آقای علی آقایی که متهم شده ای که ع ع هستی. لطف کن خودت را خسته نکن
تو حتی نمیتوانی به آن دوستان عزیز بفهمانی که من ع ع نیستم آنوقت چه توقعی داری سئوالاتت را درک کنند و به آن جواب بدهند؟
به قول ناشناس پایان قسمت اول

ادامه دارد
پاسخ ها
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
با عرض سلام خدمت جناب بزرگوار ع ع
بزرگوار مقاله را خوب نخوانده ای و خود را خسته می کنی!
روی سخن جناب آقای درخشنده بی توجهی مسئولین و ایضا صدا و سیما و تفاوت پوشش خبری نسبت به علی دایی و دایی علی بوده است!
حالا هی خود را خسته کنید و به موضوعاتی بپردازید که به هیچ وجه مورد نظر نویسنده مقاله نبوده است.... ظاهرا پرداخت به حاشیه برای همه جذاب تر است تا اصل موضوع! و شاید هم این هم نوعی فرار به جلو است تا با این ترفند اصل موصوع که مورد نظر نویسنده بوده به حاشیه رفته و مقصرین فرصت فرار داشته باشند.
همگی خسته نباشید ولی تو رو خدا دایی علی ها را اینگونه ارزان خرج نکنید
فرزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
1
1
ممنون از همه دوستان چه اونایی که نظرشون مثبت بود چه اونایی که نظرشون منفی بود. ممنون از "فرزند ایران" عزیز، مرتضی عزیز و ناشناس عزیز که بنده‌ی حقیر رو مورد ملاطفت قرار دادند. هر چند که از خودم راضی نیستم.
بگذریم...
در آخر می‌خواستم بگم که ع ع جان، بی خیال، شما زیاد خودشو ناراحت نکن و به قول اون دوستمون زیاد کیبورد فرسایی نکن. ان‌شاءالله که خدا شما رو با علی دایی محشور کنه، ما رو هم اگه لایق باشیم با دایی علی
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
1
2
صراحتا میگم ما بسیار نظراتمان شبیه همه اما حرف همدیگه را نمی فهمیم و البته اقای ناشناس مقاومت شدیدی می کنه که نفهمه حرف ما را و کلا این تیپ ادم ها مدلشان اینگونه است که عادت شدیدی دارند "یه حرفی را در دهن طرف مقابل بگذارند و بعد شدیدا حمله کنند به ان در حالی که اصلا مد نظر طرف مقابل نبوده ان حرف" و بعد هم می گویند اخر کار هم جهاد و مبارزه مسلحانه است (خود ناشناس در مورد من این حرف را زد ) به مانند وهابی ها که مثلا می گویند شیعه اعتقاد به بالا تر بودن مقام حضرت علی از پیامبر داره بعد همان عقیده را شدیدا می کوبند و در اخر هم فتوا به کشتار شیعیان می دهند و حالا شیعه فریادش به هواست که ما اصلا یه همچین نظری در مورد حضرت علی نداریم. و سبک و سیاق اقای ناشناس شدیدا اینگونه است.
وقتی دو یا چند نفر به بحث با هم می پردازند باید سعیشان بر این باشد که به یک نقطه نظر مشترک برسند اما شما با یک غرور کاذبی که همه حقایق عالم پیش منه و طرف مقابل در حد بز حالیشه میایی و خط و نشان اخر کار راهم (جهاد) می کشی چطور می شه با شما به یک فهم مشترک رسید.

اقای ناشناس خیلی نوشت اما کمتر خوب نوشت بیش از نیمی از متن از علم بالا ایشان حکایت داشت اما معلومات فوتبالی پس چرندیات گفته بود از فوتبالیست بودن خودش گفته بود و از اینگونه موارد ...اما بعد

در کوتاهترین صورت جواب می دهم:
گفته بودند جنگ مهم تر از فوتباله بر منکرش لعنت ما هم با شما هم عقیده ایم.
گفته بودند که چرا سال تحویل در برنامه ها از جانبازان دوران جنگ برنامه ای پخش نکردند و به این موضوع اعتراض داشتند خوب اعتراض به جایی است و ایده ای که داده بودند نیز خوب و متعادل بود. البته این اعتراض هیچ ربطی به ما نداره چون شاید علی همان ع ع باشد اما دیگر عزت الله ضرغامی نیست.
گفته اند چرا هی میگید فوتبال و افتخار و اسطوره و ... من نیز هیچ جایی از پیامم نگفتم شما اسطوره فوتبال ایران را تخریب کردید بلکه حرفم تنها نیم خط بود و هر عقل ناقصی قادر به درک موضوعه که "قیاس این دو از ابتدا اشتباهه و موجب تخریب بی مورد شخص دیگری می شود" و در پیامی که انتشار پیدا نکرد نیز گفتم من نه پسر خاله علی دایی ام ونه همشهری ونه حتی طرفدارشم.

از قیام امام حسین نوشتید و در رد عقل در دین. اولا که حدیث داریم "اول ما خلق الله عقل" دوما حتما باید شنیده باشی که علمای شیعه از کتاب سنت عقل و اجماع در مباحث مختلف بهره می گیرند و سوما شمایی که داری مقام عقل را می کوبی احتمالا مراجع و فتواهایشان را هم قبول داری در کدامین رساله مراجع حکمی غیر عقلانی مشاهده شده و چهارما بگو چرا در قران این همه گفته شده تعقلوا ولی از عشق سخنی نگفته ؟ جواب ساده است چون انتهای عقل عشقه (من ادم بی سوادیم پس از خودم حرف نمی زنم اقای دینانی شبکه چهار برنامه معرفت)

اما جواب سوال شما باز شما امدی سفسطه کردی با تشبیه قیام امام حسین و جنگ تحمیلی چرا که درسته که در هر دو واقعه جبهه کفر و ایمان در مقابل یکدیگر بودند ولی در ماهیتش قیام امام حسین از ابتدا یک قیام سمبلیک بود ولی جنگ تحمیلی اینگونه نبود در قیام امام حسین امام از ابتدا به قصد شهادت رفت به تمام یاران از پایان کار خبر داد و از همان ابتدا حرکات سمبلیک را می توان دید مثل نیمه کاره رها کردن حج برای امری مهمتر در حالی که در جنگ تحمیلی هرگز اینطوری نبود ما می دانستیم که بالاخره جنگ بعد از دو سال پنج سال ده سال و یا حتی بیست سال بالاخره تمام خواهد شد اینجا دیگر جنگ سمبلیک نبود و این به قدری واضحه که دیگر نیازی به توضیح بیشتر نمی بینم.
اما چند نکته ضروری در همین رابطه :
اول ارزش قیام سمبلیک دهها مرتبه بیشتر از جنگی است که در ان به قصد پیروزی می روی .در قیام سمبلیک از ابتدا شهادت را انتخاب می کنی و همچنین تاثیر این قیام تا سالها و قرنها باقیست ولی در نوع دیگر جنگ ممکنه شهید نشوی و همچنین تاثیرش بیشتر برای همان مقطع زمانی است و تمام جنگهای پیامبر همین گونه بود .
دوم قیام امام حسین با عقل نمی توان سنجید پس من اگر می گویم عقل گرایی عقل گرای محض هم نیستم باز هم اینها را پیشتر در پیام سانسور شده گفتم که طبق ایه سوم سوره بقره یکی از شروط ایمان " ایمان به غیب" است .و...

یک سوال در رابطه با قیا امام حسین .ایا اگر مردم کوفه بد عهدی نمی کردند باز هم استراتژی جنگی امام حسین همین بود؟ یعنی حضور با کودک شیر خواره و زنان و کودکان ؟

در مورد علی دایی ها و درامد میلیاردی و ماشین صد میلیونی هم باید بگم شما بسیار اهل شعار دادن هستید و اگر بنا به شعار باشه من دکترای شعار دادن را دارم و به خوبی می دانم از تاریخ و وقایع بین خلیفه سوم و ابوذر که به کاخ در حال ساخت معاویه هر روز سر می زد و می گفت اگر ساخت این کاخ از پول مردمه حرامه اگر از پول خودته اسرافه و سرانجامش تبعید به ربذه اما من چون اهل شعار نیستم علیرم انکه ده برابر شما در ان واردم با صداقت می گم منم اگر فرضا بیست میلیارد پول داشتم بنز 120میلیونی هم سوار می شدم.

یکی در همین قسمت گفته بود اینها با پول بیت المال به ثروت رسیده اند پس یعنی اینها دزد هستند می خواهم بدانم چرا ایت الله خامنه ای برای یک عده دزد پیام تبریک صعود به جام جهانی می فرسته؟

در ضمن ناشناس ریشه فوتبال را از پایه زده بود چون ما قهرمان جهان نشدیم (باز هم استدلالات مزخرف از ناشناس) اگر این جور بود که فقط همین هشت کشور باید فوتبال بازی می کردند.

در اخر باز هم از مشترکات بگم گفته بودید قهرمانان اصلی کشور دایی علی ها هستند من هم موافقم .در ضمن عموی من نیز شهید شده سال 63 جاده خرمشهر شهید حسن محرابی.
مدیر پایگاه علی آقا نظرات شما سانسور شد چون از ادبیاتی استفاده کردید که در شان سایت نبود شما در همین نظرتان براحتی هر چه دلتان می خواهد به کسی که نظر شما را نقد کرده می گویید !
لازم است یکبار دیگر نظر خود را با دقت بیشتری بخوانید ببینید خیلی از اتهاماتی که به کاربرانی که نظر شما را نقد کرده اند زده اید به خود شما بر می گردد .
شما در همین نظر هر چه دوست دارید می گویید اما بازهم با تکرار ایننکه نظر بنده سانسور شده و در نظر سانسور شده قبلا مطالبی را گفته ام سعی می کنید بولتن را مثلا به سانسور نطرتان که حتما از دید خودتان هیچ مشکلی نداشته متهم کنید اما این حق ماست نظری را که دارای مطالب و یا الفاظی است که دارای مشکل است تایید نکنیم .
الان هم تا جایی که بحث منطقی و حالت تعادل داشته باشد نظرات را تایید می کنیم اما هرجا احساس کنیم این بحث کشدار و بی حاصل و دارای الفاظی است که موجب وهن سایت می شود نظرات را تایید نمی کنیم .
موفق باشید
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
این علی که این پیغام را گذاشته منم.
بعد از تقریبا 7سال و آمدن رسانه هایی که آن زمان فکرش را هم نمیکردیم (تلگرام و اینستاگرام) مجدد آمدم اینجا و اینا رو خوندم و عجیب تغییرات زمانه را حس کردم حتی در حدی که کامنت اول خودم در این صفحه را دیسلایک کردم

اگر اون زمان به جای این همه کلنجار رفتن به دروس دانشگام میرسیدم الان منم برای خودم یک مدیرکل شده بودم!!
چقدر زود میگذره
حقیقتا چقدر تباه بودیم
شادی خاچیكیان
|
United States
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
0
0
ممنون بولتن دوست جان.

به واقع برخی عزیزان گویی وقت بسیار برای جدل می خرند و می فروشند.

سانسور شد به دست شادی:

عزیزان بنظرم برخی آقایون شازده پسرها دیگر در توهین و اتهام به هم از حد انصاف گذشتن.

در مورد طومار نویسی هم بابا این بولتن بنده خدا گناه داره ها. فكرشو بكنید.

وقتی رو كه برای مطالعه و تائید یا رد نظرات صرف میكنه، ماشاالله در زمان مطالعه ی برخی تك نظرات میتوانستند مقاله بنویسند.

لطفا و خواهشا كمی كوتاهتر بنویسیم و كمی ملایمتر.

بولتن جان لطفا منتشر كنید. من بنوعی اینجا وكالت تسخیری شما رو بر عهده گرفتم.

شادی خاچیكیان
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین