کد خبر: ۷۶۸۵۳
تعداد نظرات: ۵۸ نظر
تاریخ انتشار:
پاسخ احمدی نژاد به مهمترین سوال نمایندگان+ فایل صدای سوال و جواب

ببینید کمکهای دولت به شهرداری کجا خرج شده؟

به بقیه دستگاه‌ها سری بزنید و ببینید چه خبر است همانطور که برای دولت انجام می‌دهید؟ یک سری به شهرداری‌ها بزنید بالاخره این همه کمک شده، ببینید کجا خرج کرده‌اند و بودجه‌شان چقدر است من می‌خواهم به شما بگویم بهتر نبود به جای این همه فشار به دولت یک سری می‌زدید و می‌دیدید که این همه کمک چگونه خرج شده است و یک گزارشی هم از آنجاها تهیه می‌کردید؟
بولتن نیوز:سرانجام روز موعود فرا رسید و دکتر محمود احمدی نژاد برای پاسخ به سوال 79 تن از نمایندگان مجلس، پا در بهارستان گذاشت. اگر چه پیش از اظهارات محمود احمدی نژاد اتفاق خاصی رخ نداد ولی متاسفانه پس از پایان سخنان رئیس جمهور و خروج وی از مجلس، از بسیاری از حنجره ها به جای صدای نمایندگی ملت، کینه و نفرت بود که بیرون می تراوید؛ کینه و نفرتی که در ماجرای "دو دو" کردن رئیس جمهور نیز وجود داشت. ماجرایی که با گله مندی مقام معظم رهبری همراه بود ولی کسی از آن سخنی به میان نیاورد و وقتی یک نماینده زن در قامت شیرمردی پشت تریبون مجلس از گله مندی مقام معظم رهبری گفتند، با فشار مجلسیان این اظهارات سانسور شد و حتی ولایی ترین رسانه نیز اظهارات فاطمه آلیا را که همان سخنان رهبری بود، اظهارنظر شخصی وی دانستند. این است مجلسی که احمدی نژاد را امروز میزبان بود.

محمود احمدی نژاد در سخنان خود بارها تاکید کرد که قصد تلخ کردن کام مردم را ندارد و بر همین اساس بسیاری از آنچه باید گفته می شد را بر زبان نیاورد ولی باز هم همان جریانی که به گفته یک مقام عالی رتبه نظام "بغض و کینه نسبت به دولت دارد" بار دیگر بر طبل خویش کوفتند و پس از سخنان احمدی نژاد شیپور جنگ خود را نواختند.

مشروح جلسه نمایندگان و رئیس جمهور را در زیر می خوانید:

به گزارش خبرنگار پارلمانی بولتن نیوز قرار است تا رئیس جمهور به سوال 79 نماینده در 10 محور پاسخ دهد.

سوال از رئیس جمهور در تاریخ سیاسی جمهور اسلامی ایران بی سابقه است و محمود احمدی نژاد اولین رئیس جمهوری است که از سوی نمایندگان مجلس مورد سوال قرار می گیرد.



علی مطهری نماینده تهران، در ابتدای جلسه سوالات نمایندگان را به مدت 15 دقیقه تشریح می کند و رئیس جمهور نیز به مدت 1 ساعت به این سوالات پاسخ خواهد داد.


آغاز سخنان مطهری در صحن مجلس

 طرح سؤال از رئیس‌جمهور 30 آذرماه سال جاری با 79 امضا برای طی مراحل قانونی تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد و این هیئت نیز طرح مذکور را به منظور رسیدگی به 6 کمیسیون تخصصی برنامه و بودجه، امنیت ملی و سیاست خارجی، عمران، اقتصادی، اصل 90 و فرهنگی ارجاع داد.

بعد از حضور رئیس جمهور که رأس ساعت 9 صبح در صحن مجلس حاضر شد، علی مطهری پشت تریبون مجلس قرار گرفت و به عنوان منتخب نمایندگان سوال کننده در حال تشریح سوالات برای رئیس جمهور است.

 طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، برای بررسی طرح سؤال از رئیس‌جمهور در مجلس، رئیس‌جمهور 60 دقیقه و سؤال‌کنندگان 15 دقیقه فرصت دارند سخنرانی کنند.

علی مطهری طی سخنانی در صحن علنی مجلس اظهار داشت: از جناب آقای رئیس جمهور به خاطر تشریف فرمایی به مجلس شورای اسلامی تشکر می‌کنم و مایل بودم که مطلب را به صورت خطابی بیان کنم ولی چون فرصت خیلی کم است و برای اینکه به همه سؤالات برسیم و مطلب هم دقیق‌تر باشد، من متنی را آماده کرده‌ام که از روی همین متن قرائت می‌کنم.البته نمی‌دانم امکان این است که ما سؤال را در سه قسمت تقسیم کنیم و بعد پاسخ را بشنویم و بعد قسمت بعدی را مطرح کنیم و یا اینکه یکجا سؤال را مطرح کنیم.

لاریجانی در پاسخ به مطهری گفت: آن مواردی که می‌شود قسمت کرد، باید در آئین‌نامه قید شده باشد؛ حداقل چون صراحت ندارد، شما 15 دقیقه صحبت کنید.در مورد سؤال اگر در آئین‌نامه قید شده باشد که نماینده و دولت می‌توانند قسمت کنند، ما رعایت می‌کنیم و در غیر این صورت برداشت ما این است که 15 دقیقه باید صحبت شود و بعد هم یک ساعت رئیس جمهور صحبت کند.

علی مطهری در ادامه اظهار داشت: خدایا تو می‌دانی که آنچه ما انجام دادیم رقابت در کسب قدرت و یا برای نیل به متاع دنیا نبود.(نهج‌البلاغه خطبه 131)خدا را سپاسگذاریم که توفیق انجام یکی از وظایف نمایندگی یعنی سؤال از رئیس جمهور را برای اولین بار در عمر نظام جمهوری اسلامی ایران به مجلس هشتم عطا کرد تا دنیا بداند که مردم سالاری موجود در ایران اسلامی یک مردم‌سالاری واقعی است و نه مصنوعی. از آقای احمدی‌نژاد که با روی باز برای پاسخ به سؤال 79 نفر از نمایندگان امروز به صحن علنی مجلس آمده‌اند، صمیمانه سپاسگزاریم و امیدواریم نتیجه این پرسش و پاسخ که در منظر مردم صورت می‌گیرد، و در معرض قضاوت آنهاست، یک گام به پیش در جهت حل مشکلات اقتصادی، فرهنگی و سیاسی ملت بزرگ ایران باشد و مجلس و دولت دل مردم و رهبر عزیز انقلاب را شاد کنند.


 نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: سؤال از رئیس جمهور برای آن است که به جای آنکه مجلس و دولت از طریق رسانه‌ها با هم مجادله کنند، رو در رو مسائل‌شان را بیان کنند و مردم نیز بشنوند؛ تصور اینکه سؤال کنندگان قصد تخریب رئیس جمهور را دارند، یک تصور بدبینانه است چراکه تخریب رئیس جمهور که خدمات زیادی داشته، از جمله پافشاری بر حق مسلم ملت ایران در انرژی هسته‌ای، مقاومت در برابر زورگویی‌های صهیونیست‌ها در مجامع بین‌المللی و رسیدگی به مناطق محروم کشور، تخریب چنین مقامی کار آسانی نیست.اصولا مسئله بزرگتر از آن است که به اشخاص مربوط باشد بلکه مربوط به آینده انقلاب اسلامی و از بین بردن زمینه انحراف از قانون است.در واقع آنچه تخریب و مفتضح می‌شود، دشمن است اما پرسش ما نمایندگان از آقای رئیس جمهور این است که چرا در مواردی برخلاف قانون عمل شده است و چند مصداق هم برای این سؤال ذکر کرده‌ایم.

نماینده مردم تهران|اولین سوال را اینگونه آغاز کرد که  چرا قانون تسهیلات ارزی برای متروی تهران و کلانشهرها و حمل و نقل عمومی سایر شهرها با وجود نیاز مبرم این شهرها به روان سازی ترافیک و با وجود اینکه اصلاح قیمت حامل‌های انرژی موجب افزایش 30 درصدی استفاده از مترو شده است، ابلاغ و اجرا نشد.آقای رئیس جمهور در تاریخ 20 مرداد 89 طی مصاحبه‌ای گفتند در یک مورد دیگر مجلس 2 میلیارد دلار برای مترو تصویب کرد؛ ما اصلا این را قانون نمی‌دانیم نه اینکه قانون می‌دانیم و ابلاغ می‌کنیم و در نهایت این موضوع ابلاغ و اجرا نشد.

مطهری اظهار داشت: استدلال جناب رئیس جمهور این است که چون طرح تسهیلات ارزی بر خلاف اصل 75 قانون اساسی است، بار مالی برای دولت دارد و از ابتدا در مجلس قابل طرح نبود و مخالفت شورای نگهبان با مصوبه مجلس مؤید این مطلب است؛ در حالی که اصل 112 قانون اساسی که در بازنگری قانون اساسی در سال 68 اضافه شد، به صراحت این اختیار را به مجلس داده است که اگر مصلحت ملزمه‌ای را تشخیص داد، با علم به اینکه شورای نگهبان ایراد اساسی به مصوبه وارد می‌کند، طرح خود را مطرح و تصویب کند و پس از ایراد شورای نگهبان نیز بر مصوبه خود اصرار بورزد تا به مجمع تشخیص مصلحت نظام برود و در آنجا داوری شود.

مطهری اظهار داشت: اگر مجمع تشخیص مصحلت مورد نظر را تشخیص داد و مصوبه مجلس را تائید کرد، آنگاه تبدیل به قانون شده و لازم‌الاجراست.مجلس به دلیل آلودگی شدید هوای تهران و کلانشهرها به طوری که سالانه بیش از 4 هزار نفر جان خود را به سبب آلودگی هوا از دست می‌دهند و نیز به دلیل افزایش بهای حامل‌های انرژی که لاجرم موجب افزایش هزینه رفت و آمد مردم می‌شود، تصمیم به پیشبرد سریع‌تر سامانه‌های مترو و حمل و نقل عمومی کشور گرفت، با علم به اینکه ممکن است شورای نگهبان مصوبه او را رد کند اما مصلحت اقتضا می‌کرد که در مصوبه خود اصرار بورزد تا تبدیل به قانون شود.

وی گفت: تشخیص اینکه مصوبه قانون هست یا نه، با رئیس دولت نیست و وی صرفا باید مصوبه‌ای را که مراحل قانونی خود را طی کرده اجرا کند هر چند آن را قبول نداشته باشد، ‌البته ممکن است دولت بر اساس قوانین قبلی کمک‌های خوبی به متروی تهران و کلانشهرها کرده باشد ولی بحث در قانون تسهیلات ارزی است که اجرا نشده است.نگاهی به برخورد دولت با این قانون نشان می‌دهد که از ابتدا اراده‌ای برای اجرای آن در کار نبوده است‌.

نماینده مردم تهران گفت:‌ ارسال اصلاحیه‌ جداول لایحه بودجه 89 یا ارائه متمم بودجه در سال 89 از جمله اقداماتی بوده که دولت می‌توانسته برای اجرای این قانون انجام دهد و انجام نداده است.همچنین با توجه به اینکه مفاد این قانون تسهیلات بوده است، دولت می‌توانست مبلغ را به صورت تدریجی پرداخت کند.

نماینده مردم تهران اظهار داشت: با نرخ رشد اقتصادی سال‌های 88 و 89 آیا ممکن است یک میلیون و 600 هزار شغل در سال 89 ایجاد شده باشد؛ بر اساس آمار اعلام شده توسط وزیر تعاون در کمیسیون برنامه و بودجه خالص فرصت شغلی ایجاد شده در 5 سال برنامه چهارم توسعه یک میلیون و 76 هزار و 454 است و با توجه به این عدد و نرخ رشد اقتصادی سال‌های 88 و 89 یعنی 3.7 و 5 دهم درصد و نیز نسبت مستقیم نرخ رشد اقتصادی با ایجاد اشتغال امکان ایجاد یک میلیون و 600 هزار شغل تنها در سال 89 کاملا منتفی بوده و یگان استناد ایشان ثبت اطلاعات مربوط به فرصت‌های شغلی بوده که در سامانه رصد ذکر شده بود که بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی استانداری‌ها انجام گرفته است.

چرا سهم تولید را طبق قانون بودجه از هدفمندی یارانه ها پرداخت نکردید؟

در ادامه علی مطهری از رئیس جمهور پرسید: براساس ماده ۷ قانون هدفمندسازی یارانه‌ها دولت مکلف است ۳۰ درصد خالص وجوه حاصل از یارانه‌ها را به بخش‌های تولیدی اختصاص دهد و همچنین براساس بند ۴۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۰ دولت باید حداقل ۲۰ درصد از درآمد اجرای قانون یارانه‌ها را به بخش‌های تولیدی اختصاص دهد که مبلغ آن در همین بند ۱۰۰ هزار میلیارد ریال پیش‌بینی شده است. سؤال اینجاست چرا دولت سهم بخش تولید را مطابق این دو قانون اجرایی نکرده است، در توضیحات آقای رئیس جمهور قبل از اجرای قانون یارانه‌ها، این مطلب مطرح شده بود که بهینه‌سازی مصرف انرژی در بخش‌های تولیدی نیازمند اصلاح ساختارها و فناوری‌های تولید است، و این اصلاح نیاز به منابع مالی بزرگ دارد که از خود هدفمندسازی یارانه‌ها به دست می‌آید.

مطهری در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: چه اتفاقی افتاده که در عمل این نگاه خردمندانه و موجب رشد سرمایه‌گذاری و اشتغال در کشور کنار نهاده شد و با عدم حمایت از بخش تولید کشور، تولیدکنندگان بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن دچار مشکلات جدی شدند و اقدام به کاهش سطح تولید و تعدیل کارگران خود کردند و به خیل بیکاران افزودند.

"اختصاص سهم تولید در بیانات مقام معظم رهبری در ملاقات هیات‌ دولت با ایشان مورد تاکید رهبر فرزانه انقلاب قرار گرفت، باید دولت همزمان با توزیع یارانه‌ها بین خانوارها، که موجب افزایش تقاضاست، یارانه تولید را نیز تخصیص دهد تا موجب افزایش عرضه شود و تورم را مهار کند، اما ما شاهد افزایش گرانی‌ها و تورم و تحمیل آن به مردم شریف و انقلابی کشورمان هستیم."

 

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه آقای رییس جمهور صدای مردم از گرانی‌ها بلند است، از احمدی‌نژاد پرسید: چرا دولت به این موضوع توجه نمی‌کند؟ مگر شما نمی‌گفتید هدفمندی یارانه‌ها تورم ندارد، چرا با استقراض نقدینگی از بانک مرکزی و برداشت از سهم نفت موجبات تورم و افزایش غیرضروری قیمت ها را فراهم آوردید؟

منتخب سوال کنندگان در طرح سوال از رئیس جمهور بر همین اساس چهارمین سوال از محمود احمدی‌نژاد را مطرح و تصریح کرد:‌ آقای رئیس جمهور مقاومت ۱۱ روزه جنابعالی در مقابل حکم حکومتی رهبر معظم انقلاب مبنی بر ابقای جناب آقای مصلحی در وزارت اطلاعات چه توجیهی دارد؟

 

وی اضافه کرد: قبول دارید که هر یک از آحاد جامعه مجاز است که نظر خود را با ولی فقیه در میان بگذارد و حتی تلاش کندکه آنرا به کرسی بنشاند، بزرگان انقلاب شاهد بودند که شهید آیت‌الله مطهری در آستانه پیروزی انقلاب و پس از آن تا دو ماه و اندی که در غیر حیات بود در چند مورد نظر خود را به امام خمینی (ره) قبولاند و رای ایشان را تغییر داد و امام نیز او را حاصل عمر و پاره‌ تن خود نامید.

 

مطهری ادامه داد:‌ این امر فی حد ذاته نه تنها مذموم نیست بلکه نشانه تلازم اصل ولایت فقیه با آزادی اندیشه و بیان و تقابل آن با استبداد است اما سخن در اینجاست که همه این موارد مربوط به قبل از صدورحکم حکومتی است، یعنی حکمی که به خاطر مصلحتی بزرگتر فراتر از قانون است، بعد از آن دیگر مجادله و مقاومت بدیهی آن هم به صورت آشکار و از طرف رئیس جمهور کشور رفتاری غیرقابل قبول است همچنان که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند؛ مرز التزام به ولایت فقیه احکام حکومتی است، البته ما سوال‌کنندگان اصرار نداریم که موضوع حتما به همین صورت بوده است بلکه خوشحال می‌شویم اگر توجیه درستی برای آن ذکر کنید.

 

نماینده مردم تهران در خانه ملت در بخش دیگری از سخنانش سوالات شماره ۵ و ۶ طرح سوال از رئیس جمهور را که درباره علت بیان سخن «مجلس در راس امور نیست» و نیز علت «معرفی وزیر ورزش و جوانان پس از گذشت ۵ ماه از ابلاغ قانون تشکیل وزارت ورزش و جوانان» بود را به خاطر کمبود وقت مطرح نکرد و سراغ سوال هفتم که چگونگی هزینه‌کرد بودجه ۱۵۰۰ میلیارد تومانی ارتقای شاخص‌های فرهنگی کشور در قانون بودجه سال ۱۳۸۹ را مورد پرسش قرار داده بود، رفت.

 

مطهری در این بخش از سخنانش یادآور شد: کمیته‌ای از طرف کمیسیون فرهنگی مجلس مامور شد که درباره این موضوع تحقیق کند، نتیجه این بود که تنها حدود ۲۰ درصد این مبلغ تخصیص داده شده بود و در اختیار استانداری‌ها قرار گرفته است، نماینده رئیس جمهور برای پاسخ به این سوال در کمیسیون فرهنگی گفت؛ ۳۵ درصد این مبلغ به نحو مذکور تخصیص یافته است، سوال این است که بقیه این مبلغ در کجا صرف شده است؟

 

علی مطهری پس از ارائه توضیحاتی پیرامون سوال مذکور، سوال شماره ۸ طرح سوال از رئیس جمهور را که ضرورت عزل منوچهر متکی وزیر سابق امور خارجه در زمان ماموریت متکی در سنگال را جویا شده بود، باز هم به دلیل کمبود وقت مطرح نکرد و سراغ سوال شماره ۹ این طرح رفت.

 

مطهری ‌سوال شماره ۹ طرح سوال از رئیس جمهور را اینگونه شرح داد که چرا  جنابعالی با علم به اینکه انتقاد از برخی مجریان قانون عفاف و حجاب در رسانه‌ ملی موجب کاهش اقتدار نظام در این حوزه و بدتر شدن وضع پوشش اسلامی در جامعه خواهد شد، در برنامه زنده تلویزیونی ضمن متهم کردن برخی مجریان این قانون بر خلاف اجماع فقها بر وظیفه دولت اسلامی در آن مرتبه از امر به معروف  و نهی از منکر که نیازمند اعلام قانون است، با اعلام این مطلب که راه حل این مساله منحصر به کار فرهنگی است از دولت صلب مسئولیت کردید و پس از مخالفت گسترده مراجع تقلید، ائمه جمعه،‌ علمای بلاد و نمایندگان مجلس با سخنان شما در مصاحبه زنده تلویزیونی بعدی اعلام کردید که سخن من همان است که گفتم. این رفتار شما چه توجیهی می‌تواند داشته باشد.


منتخب سوال کنندگان در طرح سوال از رئیس جمهور در عین حال به ارائه توضیحاتی در خصوص سوال شماره ۹ طرح سوال از رئیس جمهور پرداخت و در این زمینه توضیح داد: به قول طلاب، محل نزاع در این سوال این نیست که کار فرهنگی باید انجام شود یا نه، این مطلب روشن است که  نقش عمده را کار فرهنگی دارد، محل نزاع این است که هر مقدار هم که کار فرهنگی انجام شود، عده بسیار اندکی در کشور هستند که تحت تاثیر شبکه‌های ماهواره‌ای و غیره با پوشش ناهنجار در سطح جامعه ظاهر می‌شوند و از طرفی به اجماع فقها و آن مرتبه از امر به معروف و نهی از منکر که مستلزم اعمال قانون است بر عهده دولت اسلامی است و برعهده مردم نیست.

 

"آن گونه چراغ سبز نشان دادن رئیس جمهور به این‌گونه افراد که لااقل شکاف در درون نظام را در این خصوص به اذهان متبادر می‌کند، ممکن است منجر به وضعیتی شود که از کنترل خارج گردد، چنانچه اکنون گاهی به موارد بسیار ناهنجار برخورد می‌کنیم که به هیچ وجه فلسفه پوشش اسلامی را که عدم تحریک جنسی جامعه است، تامین نمی‌کند؛ متاسفانه این وضعیت در دولت اصولگرا به دلیل نگاه فرهنگی لیبرال آن پدید آمده است، پس سخن در این نیست که می‌خواهید پوشش اسلامی را به زور باتوم در جامعه رواج دهیم، سخن در این است که چرا به گونه‌ای عمل کردید که آنها که دراین گونه مسائل سهل‌انگارند پیام رضایت از دولت دریافت کردند و احساس کردند که دولت حداقل‌ها را کاهش داده است وگرنه ما هم می‌دانیم که رعایت پوشش کامل اسلامی در همه آحاد جامعه شاید در حکومت مهدوی نیز قابل تحقق نباشد."

 

مطهری با تاکید بر اینکه محتوا و روح انقلاب ما فرهنگی است، یادآور شد:‌ انرژی هسته‌ای و فناوری‌های نوین و پرتاب ماهواره به فضا همه و همه وسیله هستند برای پیاده شدن احکام اسلام، در غیر این صورت پشیزی ارزش ندارند.

 

وی در بخش پایانی سخنانش سوال شماره ۱۰ طرح سوال از رئیس جمهور را مطرح و از احمدی‌نژاد پرسید چرا نظریه «ترویج مکتب ایران به جای مکتب اسلام» را که توسط رئیس دفتر شما بیان شد، علی‌رغم ضدیت با مبانی انقلاب اسلامی و مخالف قاطبه مراجع اعزام تقلید و علمای بزرگ و دلسوزان نظام، تایید و بر آن تاکید کردید و باعث تنزل جایگاه انقلاب اسلامی و زنده شدن تعصبات قومی در میان مسلمانان و سوء استفاده مخالفان وحدت اسلامی شدید؟ اصولا چرا از گروه موسوم به جریان انحرافی علی‌رغم هشدار  و اعلام خطر علمای بزرگ اعلام برائت نمی‌کنید بلکه همواره از این افراد دفاع می‌کنید؟می‌دانیم که آقای مشائی تزی را مطرح کرد مبنی بر اینکه چون از اسلام برداشت‌های مختلفی در جهان می‌شود، ‌مثلا سازمان القاعده و طالبان نیز از اسلام سخن می‌گویند و در نتیجه اسلام دیگر تاثیرگذار نیست، پس بهتر است که ما به جای مکتب اسلام، از مکتب ایران سخن بگوییم؛ آقای رئیس‌جمهور در تاریخ ۳۰ آبان ۱۳۸۹ ضمن حمایت از این تز در توجیه آن فرمودند "در این مسیر دریافت ایرانی از اسلام مبنای عمل است، دریافت‌های فراوانی از اسلام در دنیا وجود دارد اما برداشتی از اسلام برای ما ملاک عمل است که ایرانی است".حساب کنید اگر سایر ملل مسلمان نیز همین سخن را بگویند چه بلایی بر سر مکتب وحدت اسلامی می‌آید؟ و اساسا امت اسلامی دیگر معنی خواهد داشت؟ و چه بهانه‌ای به دست وهابی‌ها می‌افتد که سخن دیرین خود را تکرار کنند که اسلام ایرانی‌ها اسلام ساختگی است و ایرانی‌ها در واقع مجوس‌اند.قرائن نشان می‌دهد که تز آقای مشائی فراتر از برداشت‌های گوناگون از اسلام است و در واقع نوعی باستان گرایی و بازگشت به ایران قبل از اسلام است؛ جشن عظیم نوروز که بنا بود در تخت جمشید با حضور برخی از سران کشورها برگزار شود و با تذکر رهبر تیز بین انقلاب به صورت محدود در تهران برگزار شد شاهدی است بر این مدعا، البته تمدن ایران قبل از اسلام یک واقعیت تاریخی است ولی پرداختن به آن به صورت افراطی و در غیرجای خود،‌شک و تردیدها را بر می‌انگیزد.


منتخب سوال کنندگان در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: آقای رئیس جمهور در ۲۶ شهریور ۱۳۸۹ فرمودند: نوع حکمرانی کوروش نوعی از مدیریت ایرانی بر جهان است همانطور که کوروش می‌گوید ما نمی‌خواهیم بر دنیا سلطنت کنیم بکله می‌خواهیم کمک کنیم.

 

مطهری با طرح سوالاتی گفت:‌ آیا الگوی حکومت‌داری ما کوروش است یا پیامبر اسلام و علی (ع)، کوروش پس از فتح بابل، بت‌پرستان را در پرستی‌شان آزاد گذاشت و این خلاف سیره پیامبر اسلام و حضرت ابراهیم است که در اولین فرصت همه بت‌ها را شکستند و این زنجیر را از دست و پای مردم باز کردند. رهبر اندیشمند انقلاب نیز در آخرین دیدار هیات دولت با ایشان فرمودند "اگر می‌خواهید به فرهنگ و تمدن ایرانی بپردازید چرا به تمدن ایران بعد از اسلام نمی‌پردازید که تمدن بزرگی است".

وی در خاتمه از محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان به خاطر قبول زحمت تشکر کرد و گفت: طبعا هر مقدار که آقای رئیس جمهور وقتشان اجازه دهد به سوالات پاسخ خواهند داد و از هیات رئیسه محترم خصوصا رییس مجلس نیز به خاطر حسن همکاری در اجرای طرح سوال سپاسگزارم.

 

موجودی ذخیره ارزی صفر است/ چگونه به شهرداری‌ها وام بدهیم

اما پس از سوالات علی مطهری که 5 دقیقه بیشتر از زمان قانونی به درازا کشید،احمدی‌نژاد در قسمت اول سخنان خود با تبریک عید سعید نوروز به ملت ایران و جامعه بشری گفت: سؤال طبق قانون اساسی حق مجلس است، وزرا و رئیس جمهور نیز باید پاسخگو باشند بنابراین اتفاق ویژه‌ای نیفتاده است؛ جمعی از نمایندگان سؤالاتی را مطرح کردند بنده هم می‌خواهم پاسخ دهم البته این سؤالات مدت‌هاست که مطرح شده و سر زبان‌ها قرار دارد و به بیان‌های مختلف در رسانه‌های گوناگون مطرح شده و صدها ساعت روی آنها حرف زده شده است که بنده از سؤال کنندگان محترم تشکر می‌کنم که این فرصت را دادند تا ما پاسخ دهیم، گرچه مدت زمان پاسخگویی یک ساعت است البته آقای مطهری ۲۰ دقیقه صحبت کردند، یعنی ۳۳ درصد بیشتر از وقت قانونی که به همین نسبت ما هم بر اساس عدالت یک ساعت و ۲۰دقیقه فرصت داریم.

وی با لحن شوخی و در پاسخ به واکنش نمایندگان در مورد مدت زمان یک ساعت و ۲۰دقیقه‌ای که برای خود جهت پاسخگویی قائل شد، تصریح کرد: بالاخره ساعت شما با ساعت ما فرق می‌کند. مجلس است دیگر! سه دقیقه وقت می‌گیرند و ۱۱ دقیقه صحبت می‌کنند؛ اشکال ندارد.

رئیس جمهور ادامه داد: بنده آماده بودم که قبل از انتخابات برای پاسخگویی حاضر شوم. گفتیم در فضای انتخابات اثر می‌گذارد. بعداً هم نتیجه را گردن ما می‌اندازند؛ بالاخره دیواری کوتاه‌تر از دیوار ما فعلا نیست.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه با برخی دوستان مشورت کردیم، اکثر مردم نیز می‌گفتند بروید جواب بدهید اما بعضی دوستان می‌گفتند شب عید و فردای چهارشنبه سوری که مردم می‌خواهند شاد باشند، اوقات مردم تلخ نشود، اظهار داشت: اکثر نمایندگان حاضر هم به زودی به همکاران دولت تبدیل خواهند شد و دیگر ضرورتی ندارد و ما هم راستش نمی‌خواستیم بیاییم و تلاش هم کردیم که این جلسه برگزار نشود اما خب شاید قسمت این طور بود و هیئت رئیسه این طور تصمیم گرفت و هیئت رئیسه است دیگر و کاری نمی‌شود کرد؛ ما هم مطیع هیئت رئیسه هستیم.

 

وی ابراز داشت: بنده چون یک دانش آموز مرتبی بودم، می‌خواهم به همان ترتیبی که طی نامه سؤال‌ها را به بنده دادند، به آ‌نها جواب دهم البته آقای مطهری همه سؤالات را نخواندند ولی سعی می‌کنم همه سؤالات را توضیح دهم.

 

رئیس جمهور در پاسخ به اولین سؤال مبنی بر اینکه چرا تسهیلات به متروی تهرون داده نشده است؟ با اشاره به مصوبه مربوطه "دولت تا پایان سال ۸۹ از محل حساب ذخیره ارزی یا هر عنوان دیگر به صورت تسهیلات و با رعایت قانون حداکثر استفاده از توان کشور این پول را در اختیار شهرداری‌ها قرار دهد، خودش ضامن شود و خودش هم بازپرداخت کند"، خاطرنشان کرد: چگونه می‌شود دولت وام دهد. دولت می‌گوید جایی برای وام دارد، یک حساب ذخیره ارزی است که آن هم بانک مرکزی مکتوب اعلام کرده که موجودی‌اش صفر است و بالاخره اگر قانون می‌نویسیم باید طوری بنویسیم که قابل اجرا باشد. آن داد می‌زند پولی وجود ندارد و شما می‌گویید بده؟ از کجا بدهد؟ بعدش هم می‌گوید با هر عنوان دیگر، عنوان دیگر یعنی چه؟ یعنی ما برویم از محل پول بهداشت و درمان، معلمان، نظامیان، عمران و آبادی روستاها و شهرها برداریم، بدهیم، خب شما که قانون را نوشتید، مشخص می‌کردید از کدام ردیف بردار؛ به کدام ردیف اضافه کن.

 

احمدی‌نژاد یادآور شد:‌ این خلاف اصل ۷۵ است؛ جناب آقای مطهری عزیز عنایت نکردند، اصل ۷۵ با سایر اصول یک تفاوتی دارد. در هیچ کدام از اصول نگفته است که قابل طرح در مجلس نیست. اینجا می‌گوید آن چیزی که بار مالی دارد و منبع تعیین نشده قابل طرح در مجلس نیست یعنی اصلا نمی‌تواند وارد شود و شورای نگهبان هم به صراحت گفته که این خلاف اصل ۷۵ است، پس دیگر قابل طرح نیست.

 

وی با بیان اینکه این طرح را به مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستادند و رئیس بانک مرکزی نامه داد به مجمع که در بانک مرکزی پولی وجود ندارد که دبیر مجمع نیز اعلام کرده پولی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: ‌یکی از اعضا گفته که ما اتفاقا می‌خواهیم تصویب کنیم تا اجرا نشود هرچند دعوای ما سر این حرف‌ها نیست و مطمئنا شما دغدغه کلان‌شهرها را دارید و ما هم داریم.

 

رئیس جمهور در ادامه با طرح سؤالی مبنی بر اینکه "باید ببینیم کمکی به کلانشهرها شده است یا نه"، درباره کمک‌های صورت گرفته به کلانشهرها به خصوص تهران گفت: در سه سال اخیر ۸هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان بابت عوارض به شهرداری‌ها کمک شده است، ۳هزار و ۱۱۰ میلیارد تومان به متروی کلانشهرها کمک شده و ۶میلیارد دلار فاینانس به کلانشهرها داده‌ایم که غیر از تهران است و همه را دولت تضمین کرده و ۵۰درصد هم بازپرداخت کرده است.

 

احمدی‌نژاد ادامه داد: در همین چند سال اخیر دولت نهم و دهم ۱۱هزار و ۶۸ دستگاه اتوبوس با ۸۲.۵ درصد تخفیف داده‌ایم که قبل از این دولت، ۲هزار دستگاه اتوبوس بوده و در همین مدت با ۶۵ درصد تخفیف که این یعنی 5.5 برابر کمک.

من عضو مجمع عمومی سازمان هدفمندی یارانه‌ها نیستم؛ چرا از من سئوال می‌کنید؟

دکتر محمود احمدی نژاددر ادامه سخنان خود با بیان اینکه در چند سال اخیر 4میلیارد و 600هزار تومان کمک به شهرداری تهران فقط برای کارهای عمرانی صورت گرفته‌ است، اظهار داشت: بیش از 3میلیارد مجوز فاینانس داده‌ایم که 1میلیارد آن دارد نهایی می‌شود که 50درصد از آن را دولت می‌دهد و آن را تضمین کرده است.

 

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه علاوه بر اینها مجوز 1000میلیارد تومان مجوز اوراق مشارکت فقط برای مترو داده‌ایم، تصریح کرد: 250میلیارد تومان یارانه بلیط مترو بوده است که حدود 8برابر دولت‌های قبلی است.

وی ادامه داد: واگن‌ها را در گمرک آورده و حتی 4درصد عوارض قانونی که شما وضع کرده‌اید، نداده‌اند و مصاحبه پشت مصاحبه که دولت نمی‌گذارد اما دولت 25 میلیارد داد و واگن‌ها ترخیص شد.

 

احمدی‌نژاد با بیان اینکه 30میلیارد تومان مجدداً برای خرید مترو دادیم، یادآور شد: فقط به تهران در این دو دولت، 4250دستگاه اتوبوس با 82.5درصد تخفیف داده‌ایم. بارها و بارها بدهی‌های کلان شهرداری تهران به بانک‌ها با کمک دولت اعمال شده است.

 

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه در حال حاضر 800میلیارد تومان از بانک‌های داخلی برای متروی تهران فاینانس کردیم، گفت: بند 22بودجه امسال هم 2میلیارد دلار را برای این امر قرار داده است، هنوز 1 دلارش را هیچکدام از جمله شهرداری تهران استفاده نکرده‌اند.

 

وی ادامه داد: من می‌خواهم به شما بگویم بهتر نبود به جای این همه فشار به دولت یک سری می‌زدید و می‌دیدید که این همه کمک چگونه خرج شده است و یک گزارشی هم از آنجاها تهیه می‌کردید؟

 

احمدی‌نژاد با بیان اینکه در این چیزی که شما تهیه کرده‌اید، رئیس‌جمهور چکار باید می‌کرده‌ است، اظهار داشت: رئیس‌جمهور طبق اصل 113 مجری قانون اساسی است و ما با استدلال می‌گوییم این موضوع نباید به مجمع تشخیص می‌رفته است و این حق رئیس‌جمهور است.

 

رئیس‌جمهور در ادامه به سؤال دوم مبنی بر اشتغال و رشد اقتصادی که آیا با این عددها می‌توان اینقدر اشتغال درست کرد، افزود: بله چرا نمی‌شود، این گزارش رسمی بانک مرکزی و مرکز آمار در سال 89 که بانک مرکزی می‌گوید رشد اقتصادی کشور 6.1درصد است و مرکز آمار آن را 7.3 درصد عنوان می‌کند.

وی بر همین اساس یادآور شد: چرا نمی‌شود 1میلیون و 600هزار شغل درست کرد؟

وی ادامه داد: اگر شما و همه کمک کنند، می‌شود و بیشتر از اینها هم می‌شود محقق شود.

 

احمدی‌نژاد در خصوص سؤال سوم که مربوط به یارانه‌ها بود، اظهار داشت: به نظر شما چگونه باید عمل می‌شد؟ شدیدترین محدودیت‌ها برای دولت وجود داشته است؛ تحریم اقتصادی و بحران جهانی وجود داشته اما به اعتراف دوست و دشمن، دولت در این زمینه بسیار عالی عمل کرده است و خود شما بارها این مسأله را عنوان کرده‌اید.

 

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه بیشترین حمایت را از تولید داشته‌ایم، یادآور شد: تقریباً همه تولیدات اساسی کشور در سال 90 رشد قابل توجهی پیدا کرده است. بنابر پیش‌بینی‌های اولیه مرکز آمار بانک مرکزی رشد اقتصادی سال 90 اگر بیشتر از 89 نباشد کمتر نیست. حالا در این میان چند بنگاه هم دچار مشکل شده‌اند که باید این را حل کرد.

 

وی با بیان اینکه در کجا ما تخلف کرده‌ایم، دولت بیشترین کمک را به بنگاه‌ها کرده است، گفت: شما خودتان در قانون گفته‌اید که قیمت تبعیضی و ترجیحی بدهید و ما هم همین کار را کرده‌ایم. گرانی‌های اخیر ربطی به هدفمندی ندارد.

 

احمدی‌نژاد تصریح کرد: این بازی که در بازار ارز و طلا درست شد را من در یک فرصت مناسب برای مردم توضیح خواهم داد و علت چیز دیگری است، اما من خواهش می‌کنم قانونی را که تصویب کرده‌اید خودتان مطالعه کنید، در این قانون که شما تصویب کرده‌اید کجا اسمی از رئیس‌جمهور برده‌اید.

 

رئیس‌جمهور با بیان اینکه شما یک مجمع عمومی برای سازمان هدفمندی یارانه‌ها تعریف کرده‌اید که رئیس‌جمهور در آن نیست افزود: اکنون سؤال آن را از رئیس‌جمهور می‌پرسید؟

 

وی به سؤال بعدی که مربوط به 11 روز خانه‌نشینی وی بود، اشاره کرد و گفت: این هم از آن حرفها است، احمدی‌نژاد و خانه‌نشینی و استراحت؟ اکثر مردم به من می‌گویند یک روز هم استراحت کن و به خودت برس و برخی از خود دوستان هم این مسأله را گفته‌اند.

 

وی با تأکید بر اینکه این دو دولت حتی یک روز هم کار را تعطیل نکرده است،‌گفت: اگر یک شب ساعت 10 به خانه رفته‌ایم، صبح زودتر بعد از نماز صبح سر کار آمده‌ایم تا به نوعی تلافی شود.بسیاری از همکاران من پیچ و مهره‌ای شده‌اند و فنر می‌زنند.

احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه این وصله‌ها به دولت نمی‌چسبد، یادآور شد: زندگی بنده نشان می‌دهد که همیشه سعی کرده‌ام با عمل، بیان درست، ادبیات صحیح و منطقی از ولایت دفاع کنم و نشان دهم که نظام ولایت، نظام مهربانی، عدالت، پیشرفت، کار، تلاش و همبستگی است.

رئیس‌جمهور در ادامه به سؤال پنجم (اینکه چرا گفته است مجلس در راس امور نیست) و این که چرا راجع به مجلس این حرف را زدید و هدفت از این حرف چیست، اشاره و اضافه کرد: اگر دنبال کشف نیت من هستید، ما مخلص شما، مجلس و همه هستیم. ولی من با استدلال، یک نظری را اعلام کرده‌ام، شما هم با استدلال جواب دهید، دعوا نداریم و بالاخره باید این حد از آزادی را به رسمیت شناخت که رئیس‌جمهور بتواند یک کلمه حرف بزند.

وی ادامه داد: شما هم می توانید توضیح بدهید، چراکه فضای کشور یک فضای دوستانه و فضای همکاری است.


شب عید است؛ می‌خواهیم با هم صفا کنیم

در ادامه رئیس جمهور همانگونه که ابتدای پاسخ به سوالات گفت می خواهد کام مردم تلخ نشود، در پاسخ به سؤال بعدی مبنی بر اینکه چرا تشکیل وزارت ورزش و جوانان و معرفی وزیر آن هم با یک نامه غیر‌معمول دیر انجام شده است، آیا این نشانه قانون‌گریزی دولت نیست؟ گفت: بالاخره آخر سال و شب عید است و می‌خواهیم با هم صفا کنیم. من آنچه را که شما تصویب کرده‌اید، می‌خوانم و خواهش می‌کنم ببینید در مجلس چه تصویب شده است.ماده واحده از تاریخ تصویب این قانون یعنی 12/10/89 سازمان‌های تربیت‌بدنی و ملی جوانان با اعتبارات نیروی انسانی، امکانات، ادغام و به وزارت ورزش و جوانان تبدیل می‌شود و اقدامات قانونی برای انجام اصلاحات لازم در مقررات مربوط به عمل می‌آید.

وی همچنین به تبصره این موضوع اشاره و اضافه کرد: هزینه ناشی از تغییر عنوان دستگاه از محل صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری وزارت ورزش و جوانان تأمین می‌شود، خوب بشود؛ مگر ما جلویش را گرفته‌ایم.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه روز 30/10 این موضوع به ما ابلاغ شده است، گفت: 30/10 چیزی به ما ابلاغ شده که 18روز قبلش یک چیزی ادغام شده است. خوب شده است دیگر، ما چه کار کنیم؟ بعد تازه در این قانون آمده که مقررات اصلاح می‌شود، خوب بشود؛ مگر ما مانع اصلاحاتیم؟شما یکجا در ادغام وزارتخانه‌ها می‌گویید اول شرح وظایف را بده بعد وزرا را معرفی کن؛ اینجا بدون شرح وظایف می‌گویید زود وزیر را معرفی کنید و داد و بیداد که رئیس‌جمهور تخلف کرده است. ما از چه چیز این تخلف کرده‌ایم؛ بین خود و خدا؟ شما خودتان قاضی.آیا اینجا تکلیفی برای رئیس‌جمهور تعیین شده است و کجا گفته‌اید که رئیس‌جمهور باید ادغام کند؟.شما گفته‌اید که خودشان ادغام می‌شود. آیا ما جلویش را گرفته‌ایم؟ بعد می‌گویید هزینه‌هایش هم از محل صرفه‌جویی وزارت‌خانه‌هایی که هنوز تشکیل نشده‌اند، است.شما که هر روز قانون بودجه می‌نویسید، کجا گذاشتید ردیف صرفه‌جویی؟ بالاخره هر پولی محلی دارد، ما می‌توانیم بیاییم از محل کار شما برداریم؟ از کجای تربیت‌بدنی باید صرفه‌جویی شود؟

رئیس‌جمهور با بیان اینکه من این قانون را با همه اختیاراتم به شما تقدیم می‌کنم، گفت: دستتان را می‌بوسم و مخلص شما هستم. شما را به جدتان بیایید آن را اجرا کنید.

 

وی همچنین در خصوص بیان نامه غیر معمول هم یادآور شد: برادر عزیز این همه این قانون مشکل و ابهام دارد و رئیس‌جمهور 4 تا از آنها برای شما نوشته است که این مشکلات هست، اینها را برطرف کنید تا ما آن را اجرا کنیم.  به هرحال ما جوان خوبی را معرفی کردیم و رأی نیاورد و خنده‌دارتر این است که برای بعضی از همکاران ما به خاطر همین چند پرونده در دادگاه‌ها و بازرسی تشکیل شده که هنوز هم در حال پاسخ به آن پرونده‌ها هستند.ما باید به چه چیزی پاسخ دهیم؛ ادغام که صورت گرفت.

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه برخی از دوستان  که در سایت‌ها و ماهنامه هایشان(همشهری ماه) نوشتند احمدی‌نژاد حقوق استاد دانشگاه می‌گیرد و این خیلی زیاد است، تصریح کرد: همین حقوق را نیز ما حاضریم بدهیم.

 

وی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: خود شما مصوب کردید بودجه فرهنگی کشور در اختیار سازمان تبلیغات، حوزه‌های علمیه، صدا و سیما، شورای مرکزی ائمه جمعه و در اختیار استان‌ها قرار گیرد.

احمدی‌نژاد در همین زمینه با طرح این پرسش که استان‌ها چگونه این بودجه را هزینه می‌کنند، گفت: شما مصوب کردید که شورای برنامه‌ریزی استان‌ها که همه در آن حضور دارند و شما نیز در آن تشریف دارید؛ حال بنده کجا در این شورا حضور دارم.

 

وی ادامه داد: شما دیوان محاسبات را نیز دارید و اکنون ببینید که بودجه در کجا هزینه شده است؛ به نظرم بنده باید از شما بپرسم که این بودجه کجا هزینه شده است، زیرا شما در آن شورا هستید و بنده نیستم و تصویب بودجه‌ها نیز با شماست.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه ما جهات کلی را گفتیم و گفتیم در راه فرهنگ انقلاب و فرهنگ دینی ارزش‌های انقلاب و همبستگی ملی، خانواده، زن، مرد، احترام و کرامت هزینه کنیم، تصریح کرد: بقیه ماجرا در اختیار شماست که این پول چگونه هزینه می‌شود.

 

احمدی‌نژاد با بیان اینکه در سؤال ۸ پرسیدند عزل وزیر خارجه آن هم در مأموریت سنگال چرا انجام شده و این اقدام موجب لطمه به نظام شده است، اظهار داشت: من می‌توانم از شما بپرسم چه کسی به ایشان مأموریت داده است؟ آیا من مأموریت دادم و اگر شما دادید بگوئید، بنده چنین مأموریتی (سفر متکی به سنگال) ندادم.اگر به عزیزی بگویم خیلی ممنون و دیگر شما در دولت تشریف ندارید، دیگر ماموریت چه معنایی دارد؛ ما هیچ قصدی در این زمینه نداشتیم، این از اختیارات رئیس جمهور در اصل ۱۳۶ است؛ آیا از اختیارات رئیس جمهور می‌توان سؤال کرد.

 

احمدی‌نژاد با اشاره به سؤال ۹ نمایندگان گفت:‌ آقای مطهری دیدگاه‌های خود را به صورت روشن بیان کردند و من از ایشان تشکر می‌کنم.

 

رئیس جمهور در همین زمینه گفت: می‌‌گویند چرا درباره عفاف و حجاب نظر داده‌اید؛ ما چه گفتیم؟ بنده چند حرف روشن دارم و این حرف دل خودمان است و به صورت خودمانی می‌خواهیم از خودمان انتقاد کنیم.

 

وی با طرح این پرسش که چرا هر زمان که نام فرهنگ می‌آید، ما مردم را متهم می‌کنیم و شروع می‌کنیم به برخورد با مردم، تصریح کرد: ما گفتیم این ملت جزء با فرهنگ‌ترین ملت‌هاست و همه ارزش‌ها و اصول را همین ملت حفظ کرده است، پس چرا تا یک مشکل فرهنگی به ذهنمان می‌آید، شروع می‌کنیم به زیر سؤال بردن جوان‌ها و ملت.

 

احمدی‌نژاد با بیان اینکه عقیده‌اش این است که ملت ایران مؤمن، خوب و دوست‌داشتنی هستند، خطاب به نمایندگان گفت: همین ملت شما را سر کار آورده‌اند و ما فقط می‌گوئیم با این مردم خوب برخورد کنید و به آنها توهین نکنید البته اگر کسی به قول برادر عزیزمان آقای مطهری به صورت سازمان یافته و برنامه قصد دارد تخریب کرده و یا آسیب بزند، تکلیفش معلوم است و در این صورت سر و کارش با قوه قضائیه است و دستگاه‌های اطلاعاتی نیز باید آنها را شناسایی کند.


 

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه بایستی با توده‌های مردم با محبت برخورد کرد، اظهار داشت: مبنای رفتار حکومت با مردم محبت و مهربانی است و در واقع کار فرهنگی نیز با برخورد و بگیر و ببند نمی‌شود و این خیلی روشن است.ما از حقوق مردم دفاع کردیم و آیا این چیز بدی است؟ ما می‌گوئیم به دخترها و پسرها اینقدر "گیر سه پیچ"  ندهید و با آنها مهربانی کنید، زیرا این‌ها فرزندان خودمان هستند.شما به همین جوان‌ها احترام بگذارید تا مشاهده کنید همین جوان‌ها چه خواهند کرد. همین جوان‌ها مملکت را اداره کردند و در کشور حضور خواهند داشت.بگذارید اکنون که شب عید هم است، یک شوخی هم با هم بکنیم؛ مگر می‌شود هر زمان که انتخابات و ۲۲ بهمن است، ما دوربین را به روی همه تیپ‌ها ببریم و همه را جلو بیاوریم، اما به محض اینکه این دوران گذشت همین تیپ‌ها را در آن ور یقه‌شان را بگیریم؛ این یک تناقض است و تناقض یک روز کار دست انسان خواهد داد.بیایید باز هم شوخی کنیم. کدام از من و شما در زندگی‌مان گناه نکردیم؟ گناه بد است اما چه کسی با شما برخورد کرده است؛ چون من و شما هستیم اشکالی ندارد و فقط باید با دیگران برخورد شود. به صورتی رفتار نکنید که ملت بگویند گریه در محراب و منبر می‌کنند، چون به خلوت می‌روند آن کار دیگر می‌کنند.آیا رئیس جمهور حق اظهارنظر درباره مسائل کشور را ندارد؟ باید از رئیس جمهور بپرسید چرا این سخن را می‌گوئید، با این استدلال راجع به همه می‌شود گفت که شما که فلان حرف را زدید باعث فلان مسئله شد و با این حرف مملکت زیر و رو می‌شود.

 

احمدی‌نژاد به سؤال ۱۰ نمایندگان نیز اشاره کرد و گفت: گفتند چرا از ایران اسم می‌برید؟ و این موجب تعصبات قومی شده است؛ عزیز من همه دنیا و تاریخ می‌دانند که ملت ایران یک ملت بزرگ است.مشی و زندگی ملت ایران متفاوت است و این نکته را همگان بیان می‌کنند؛ در واقع ملت ایران ادامه راه پیامبر عظیم‌‌الشأن اسلام محمد مصطفی(ص) را در ائمه معصومین و فرزندان پیامبر، انسان کامل متصل به آسمان می‌داند.

 

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه ملت ایران عاشق امیرالمؤمنین علی(ع) است، گفت: ملت ایران اهل عاشورا و نیمه شعبان است و در واقع این ملت اخلاق و سیاست، محبت و عدالت و شجاعت را با هم دارد و این ملت یک ملت حقیقت‌طلب به شمار می‌رود و مشخص است که این ملت با مابقی ملل متفاوت است.‌زمانی که می‌گوئیم ایران، منظور ما جغرافیا، نژاد و یک قوم نیست و ایران در واقع گلستان اقوام مختلف است؛ در اصل ایران یک فرهنگ است و صدها میلیون انسان متعلق به این فرهنگ هستند و به آن افتخار کرده و عشق می‌ورزند.ایران یعنی شیعه علوی و اسلام ناب محمدی.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه ما را متهم کردند که حرف‌های ما موجب تحریک تعصبات قومی علیه ایران شده است، یادآور شد: حتما جنگ ۸ ساله که آنها علیه ما راه انداختند به خاطر حرف‌های بنده است؛ لابد اقدامات ۱۴۰۰ ساله آنها نیز به خاطر حرف‌های بنده است.آنها با صهیونیست‌ها نیز می‌سازند و آیا اینها به خاطر حرف‌های ماست؛ اینها مشکلات صدها ساله است.

 

وی این پرسش را مطرح کرد که آیا پاک بودن، تلاش شبانه‌روزی، خدمتگذاری، دفاع از حقوق ملت، مقاومت در برابر زیاده‌خواهان و دست‌اندازان به بیت‌المال، مبارزه با مفاسد و ایستادگی، اجرای طرح‌های بزرگ، پیشرفت‌های سریع علم و فناوری، اجرای هدفمندی، مسکن مهر، سهام عدالت، چند برابر کار عمرانی، صادرات غیر نفتی، اجرای شعارهای تمام دولت‌های قبل، تحمل، سعه صدر و احترام به آزادی، عشق به مردم و احترام به کرامت مردم، ترویج مهربانی و عدالت و هزاران خدمت دیگر اسمش انحراف است؟اگر اینگونه باشد، همه ملت ایران در این خط‌ هستند و اکثریت حاضر در این جلسه نیز همه در این خط هستند.

 

 رئیس‌جمهور در کف خیابان‌هاست/پاسخ به مکتب ایرانی

دکتر محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور در ادامه سخنان خود در مجلس گفت: تعابیری که پیامبر عظیم الشان اسلام از ملت ایران کرده‌اند، لابد از همین موضع بوده است نعوذبالله؛ یا اینکه موجب تعصبات قومی شده است.به ما می‌گویند شما چرا مانند یک عده نیستند ما از اول هم گفتیم که مشی بعضی‌ها را قبول نداریم و ما این را به صراحت اعلام کردیم و چیز مخفی نداریم.ما آمده‌ایم که قطار مدیریت کشور را برگردانیم به ریل اصلی خود یعنی خط نورانی امام و ولایت. مقام معظم رهبری هم بارها این نکته را گفته و تاکید کرده‌اند که این دولت آمد و مسیر را دوباره به ریل برگرداند.

وی با تاکید بر اینکه اگر ما سکوت می‌کنیم در مقابل مطالب، این موضوع علامت تایید مطالب نیست، تصریح کرد: این علامت آن است که ما برای کشور دلسوز هستیم.به ما می‌گویند چرا می‌گویید ایران، پس چه بگوییم؛ حق اظهار نظر نداریم! اگر بقیه بگویند مکتب خراسان، مکتب ری، مکتب عراق، مکتب اصفهان، مکتب یونان اشکالی ندارد.

 

وی با بیان اینکه من باید به حکم وظیفه‌ام  و سوگندی که خورده‌ام باید از آزادی بیان داشت: البته شما هم باید همین کار را بکنید. چرا برای اعلام نظری این همه جار و جنحال شده؛ می‌گویند چرا گفته‌اید ایران، اگر نگوییم ایران پس چه بگوییم بگویم انگلیس، آمریکا، ما ایرانی هستیم و با صدای بلند می‌گویم تا در تاریخ ثبت شود که ایران و تاریخ، فرهنگ، عظمت، ملت آن را دوست دارم و به آن افتخار می‌کنم.این چیزی نیست که ما آن را پنهان کنیم و شما نیز ایران را دوست دارید. رودربایستی نکنید و آن را اعلام کنید. دوست داشتن ایران عین انقلابی بودن و حزب اللهی بودن است.امام (ره) می‌گویند که عشق به وطن مقدس، 4 نفر از این ور و آن ور هجوم می‌کنند و می‌گویند ایران را بگذارید کنار؛ کجا را بچسبیم.والله و بالله خدا نیز ایران را دوست دارد. اگر می‌خواهید با خدا باشید این موضوع را اعلام کنید. ایران که دعوای قومی نیست معلوم است که جلوی همه قدرت‌های دنیا ایران است که حرف حق یعنی حرف امامت و ولایت را می‌زند.

 

وی در ادامه سخنان خود در مجلس با تاکید بر اینکه این دولت حتی ضعیف‌ترین قوانین را اجرا کرده است یادآور شد: اجازه نداده‌ایم که تبعات منفی آن (قوانین ضعیف) دامن ملت را بگیرد. ما بیشترین همکاری را با سایر قوا داشته‌ایم و تنها دولتی هستیم که از نمایندگان دعوت کرده‌ایم که به دولت تشریف بیاورند.ما سخنان نمایندگان را ثبت کرده‌ایم. نمایندگانی که به دولت آمدند بیش از سایر وزراء سخن گفتند و ما نیز گفته‌ایم به روی چشم تا کشور را با هم اداره کنیم.شما همین سؤالی را که مطرح شد را نگاه کنید. به ما می‌گویند که شما قانون گریزید.

 

وی با اشاره به اصل 88 قانون اساسی خاطرنشان کرد: در این اصل آمده است که "در هر مورد که حداقل یک چهارم کل نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رییس جمهور و یا هر یک از نمایندگان از وزیر مسئول، درباره یکی از وظایف آنان سوال کنند، رییس جمهور یا وزیر موظف است در مجلس حاضر شود و به سوال جواب دهد و این جواب نباید در مورد رییس جمهور بیش از یک ماه و در مورد وزیر بیش از 10 روز به تأخیر افتاد...".در این اصل می‌گوید که درباره یکی از وظایف آنان. بین خود و خدا، شما در یکی از موارد گفته‌اید که کدام یک از وظایف رئیس جمهور را سؤال کرده‌اید؟ اکثرش یا درباره اختیارات رئیس جمهور است و یا اصلا هیچ ارتباطی با رئیس جمهور ندارد که البته آئین نامه نیز رعایت نشده است.هر سؤال باید متناظر بر یک وظیفه باشد. البته گفتیم که شب عید است تا کمی با هم شوخی کنیم. آیا می‌شود از مجلس نیز سؤال و انتقاد کرد؛ نکند نمی‌شود از مجلس انتقاد کرد؟

 

وی خطاب به رئیس جلسه تاکید کرد که آیا می‌شود از مجلس انتقاد کرد، که لاریجانی پاسخ داد: اگر در موضوع باشد اشکالی ندارد.به نظر شما چه کسی قانون شمول قانون خدمات کشوری را پس از تایید شورای نگهبان تغییر داد و ابلاغ کرد و مجلس و دیوان محاسبات را نیز از شمول آن خارج کرد. به نظر شما قانون خوب است اما برای دیگران!یعنی آموزش و پرورشی‌ها، بهداشت و درمانی‌ها، نظامی‌ها، کارمندان دولت همه باید در چهارچوب قانون مدیریت خدمات کشوری حقوق بگیرند، اما دیوان محاسبات، مجلس و برخی دستگاه‌های دیگر معاف هستند. ببینید چه کسی این کار را کرده است به نظر شما می‌شود آیا با قانون عادی، قانون اساسی را دور زد؛ کاری که در اصل 138 اتفاق افتاده است.البته نمی‌شود چرا که بالاخره اصل 57، 60 ، 126 و 138 هست. همه اینها با هم است و نمی‌شود مصوبات دولت را یک طرفه لغو کرد؛این خلاف صریح قانون اساسی است.

 

رئیس جمهور در ادامه به قانون شرایط نامزدهای مجلس شورای اسلامی که باید تحصیلاتی معادل فوق لیسانس  و یا لیسانس برای یک دوره نمایندگی، فوق دیپلم برای دو دوره نمایندگی و... اشاره کرد و خطاب به نماینده ملت گفت که عصبانی نشوید؛ به نظر شما می‌شود با فشار دادن یک "شاستی" فوق لیسانس شد. آئین نامه داخلی مجلس برای اداره داخلی مجلس است، می‌شود در آئین نامه برای دولت و سایر قوا تعیین تکلیف کرد به نظر من که نمی‌شود.

وی افزود: در همین دولت و مجلس عزیز که به همه نمایندگان ارادت داریم از آقای رئیس که خیلی مخلص‌اش هستیم تا تک تک شما‌ها که "خیلی‌‌تر" مخلص‌تان هستیم در همین جا ما متهم شدیم به یک میلیارد دلار تخلف از قانون و سوء استفاده.4 و 5 ماه ما در انتخابات فحش خوردیم تا پنج شنبه ممنوعیت تبلیغات که رئیس عزیز، فخیمه‌ محترم و مکرم دیوان محاسبات آمد در رادیو و تلویزیون گفت که احمدی نژاد دروغ می‌گوید و یک میلیارد تخلف کرده است که ما گفتیم البته این طوری نیست و بعدا که رسیدگی شد معلوم شد دولت تخلفی نکرده است. گزارش رسمی از کمیسیون اصل 90 آمد؛ خوب بود که اینها در همین مجلس عزیز قرائت می‌شد که ملت بدانند، دولت پاک است.

 

احمدی نژاد تصریح کرد: اخیرا یکی از همکاران، فرمان جنگ علیه دولت صادر کرده و گفته است که باید با دولت جنگید و اعلام کرده است نباید حتی یکی از اعضای هیئت دولت باقی بماند و گفته تابوی سؤال از رئیس جمهور شکسته شود که البته والله و بالله رئیس جمهور کف خیابان و نوکر ملت است و گردنش نیز از مو باریک‌تر است.اگر واقعا جراتی هست و قرار است یک کاری بشود 2 کلمه به بقیه بگوید بعد بفهیم که آقای جوانفکر چه می‌کشد؛ "نگران نباشید ما کمپوت می‌آوریم برایتان و مخلصتان نیز هستیم." توهین به رئیس جمهور نشان شجاعت نیست. رئیس جمهور که کاری ندارد و تخریب هم نمی‌شود.

وی با بیان اینکه باز نیز شوخی می‌کنیم و شب عید است و می‌خواهیم مردم خوشحال کنیم، گفت: در نقاط مختلف دنیا یک زمان نظام ارباب رعیتی بود یکی ارباب بود و هزاران نفر رعیت بودند. اما الان مثل اینکه جور دیگری شده.


خدا نکند فرصت خدمت به ثبیت خدمت منجر شود

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با بیان اینکه یک دولت است که صدها نفر دستور می‌دهند، ‌گفت که همه باید با هم کشور را اداره کنیم. چرا که همه مسئول هستیم.

 

خدا را شاکریم که چند نهاد ناظر بر دولت هستند

وی همچنین با اشاره به اینکه ما خدا را شاکریم که چند نهاد ناظر بر دولت هستند، اظهار داشت: خود مجلس عزیز، قوه قضائیه، دیوان محاسبات، دیوان عدالت و بازرسی کل،‌کمیسیون اصل 90 و الی ماشاءالله هستند نهادهایی که بر دولت نظارت می‌کنند اما ما خدا را شکر می‌کنیم که تا الان یک مورد تخلف مهم از دولت اثبات نشده است.


درخواست برای نظارت بر شهرداری‌ها/سوال احمدی‌نژاد از نمایندگان

رئیس جمهور خطاب به نمایندگان مجلس با طرح سؤالی مبنی بر اینکه شده است که به بقیه دستگاه‌ها سری بزنید و ببینید چه خبر است همانطور که برای دولت انجام می‌دهید؟ تصریح کرد: یک سری به شهرداری‌ها بزنید بالاخره این همه کمک شده، ببینید کجا خرج کرده‌اند و بودجه‌شان چقدر است.

 احمدی‌نژاد افزود: نظارت می‌کنید ما هم دست شما را می‌بوسیم و همکاری می‌کنیم و هر جا گفته‌اید ما با شما همراهی کرده‌ایم. البته بنده شوخی می‌کنم دولت باید برای شکایت از شما باید به خود شما شکایت کند.


مجلس از همه ظرفیت‌های قانونی و فراقانونی برای کنترل دولت استفاده کرده

وی با تاکید بر اینکه بنده شهادت می‌دهم مجلس از همه ظرفیت‌های قانونی و بعضا فراقانونی برای کنترل دولت استفاده کرده است. برای اینکه نظرات خودش را در حوزه اجرا اعمال کند، یادآور شد: وقت ملت و کشور با ارزش است، عزیزان من، ما باید با هم کشور را اداره کنیم، این مسئولیت‌هایی که در اختیار من و شماست، یک فرصت خدمت است.


باندبازی‌ها و گروه‌‌بازی‌ها تا جایی که بازی است، خوب است

رئیس جمهور تاکید کرد: دسته بازی‌ها، باند بازی‌ها و گروه‌ بازی‌ها تا جایی که بازی است، خوب است. اما اگر قرار شد در مسائل کشور اثر بگذارد، باید دورش را خط بکشیم.

احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه ما متعهدیم که اخلاق را رعایت کنیم، گفت: روزها خواهد گذشت مبادا فرصت خدمت خدای ناکرده برای تثبیت قدرت استفاده شود.

وی افزود: توصیه مقام معظم رهبری همیشه بر همدلی و همراهی بوده است.


این جلسه برای این بود که یک مقداری شاد باشیم

رئیس جمهور در قسمت پایانی سخنان خود نیز با تاکید بر اینکه از همه و خودمان برای پاسخگویی استفاده نکردیم و آقای مطهری توصیه کردند که کوتاه سخن بگویید که می‌گوییم چشم، خاطرنشان کرد: این جلسه برای این بود که هم یک مقداری شاد باشیم و هم برخی مسائل گفته شود.

احمدی‌نژاد ابراز داشت: این سؤالاتی که برای ما مطرح کردید، سؤالات امتحانی بود ولی خیلی سخت نبود. به  نظرم طراح سؤال از همان‌هایی بود که با شاسی فوق لیسانسش را گرفته است. اگر با خود ما مشورت می‌کردید، سؤال‌های بهتری می‌شد مطرح کرد. اما حالا شوخی کردیم و گذشت و پاسخ دادیم.

 

نمره کمتر از 20 به دولت نامردی است

وی گفت: انصاف داشته باشید حالا که می‌خواهید نمره بدهید، خوب نمره بدهید ما همه سؤالات را به طور کامل پاسخ دادیم و یک مشت مطلب اضافه هم نوشتیم. انصافا یک ذره از 20 کمتر بدهید، بی‌معرفتی و نامردی است.

سوالات نماینده طراحان سوال

پاسخ های احمدی نژاد

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۵۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
10
33
از مجلس چطور بايد سوال كنيم با اين همه تخلف
پاسخ ها
تربیزلی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
همچین مجلسی ، حقش احمدی نژاده .
بخدا اگه دوباره می شد ، نه هزار باره ، بازم رأی من احمدی نژاد بود . . .
احمدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
8
16
خوب چرا بعد از گدشت چندساعت از سخنرانی رئیس جمهور سخنان او را منتشر نمی کنید اینه اطلاع رسانی شفاف
ammar
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
12
23
برخی نمایندگان مجلس پس از سخنان رییس جمهور اعلام کردند که احمدی نژاد چرا شوخی میکند . مجلس جای شوخی نیست!
من از نمایندگان مجلس میپرسم.:
روزی که علی مطهری به همکارش در مجلس فحش ناموسی داد کجا بودید؟؟؟
آیا مجلس جای فحش ناموسی هست ولی جای شوخی نیست؟؟؟
من
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
23
17
بابا این احمدی نژاد که همه جابها رو پیچوند عجب غلطی کردیم بش رای دادیم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
تو که رای دادی!
سارا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
5
19
کاش شورای نگهبان قبل از تایید صلاحیت کاندیدا ها از نحوه گرفتن مدرک تحصیلی شان اطمینان کافی پیدا کند تا شاهد مدارک قلابی نباشیم.
دولت حق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
13
22
بعد از سخنان دکتر چهره مطهری کواکبیان و خباز و چند نفر دیگه به معنای واقعی دیدنی بود. فقط می توان گفت هزاران درود بر احمدی نژاد.
پاسخ ها
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
دولت حق جان! بنده خودم هر دو دوره به ايشان راي دادم و اگر مجددا به عقب برگرديم، مجددا به ايشان راي خواهم داد، ولي اين دليل نمي‌شود از همه چيز ايشان الكي دفاع كنم. متاسفانه خيلي از سخنان امروز ايشان ابدا قابل دفاع نيست.

لطفا اجازه ندهيد تعصب، دلبستگي، منافع شخصي يا هر چيز ديگري، حقگويي شما را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
م
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
صحیح است . ولی فکر میکنم مستحق این جشنواره فحش هم نبود .
http://alef.ir/vdch6qnzw23nkzd.tft2.html?147189
سایت الف تا حالا میگفت به خاطر ایجاد تنش با سوال مخالف بودیم .
دولت حق
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
مرتضی عزیز کاش مشخص می کردی منظورت از « خيلي از سخنان امروز ايشان ابدا قابل دفاع نيست» چیه.
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
نمونه‌اش پاسخ ايشان به وادادگي‌هاي فرهنگي دولت. يعني كارهاي غيرقابل دفاع معاونت سينمايي وزارت ارشاد هم به مجلس مربوط است؟ نامه جناب رئيس جمهور به آقاي دانشجو هم به مجلس مربوط است؟ عملكرد سازمان ميراث فرهنگي هم به مجلس مربوط است؟

ايشان بله عنوان دليل اينكه چرا نبايد به اراذل و اوباش كاري داشت فرمودند: "اينها فرزندان ما هستند!!!!".

خب جناب رئيس جمهور، لطفا فرزندانتان را درست تربيت كنيد تا كسي كاري به كارشان نداشته باشد. اين كه نمي‌شود فرزندان شما كوچه و خيابان را با اتاق خواب اشتباه بگيرند و كسي كاري به كارشان نداشته باشد. قاچاقچي‌ها هم فرزندان شما هستند. آب نجسي فروشان نيز فرزند شما هستند. همين چهارشنبه‌سوري گذشته يكي از فرزندان شما فرزند ديگرتان را كشت. يا جناب مش.. كه ابو ابيهاي شما است كجايش قابل دفاع است؟ كسي كه مقام معظم رهبري مجبور شد دوبار توي دهنش بزند، اصلا چيز قابل دفاعي دارد كه شما اينگونه پشت او ايستاده‌ايد. و هزاران مورد ديگر.

يا مثلا در مورد آن ١١ روز خانه نشيني كه به جاي معذرت خواهي از مردم، عذر بدتر از گناه آوردند.

آيا پاسخ ايشان اصلا پاسخ بود؟ "يك روز هم كارها تعطيل نشده است" شد پاسخ؟!

.........
مدیر پایگاه آقا مرتضی عزیز به نظر می آید ایشان منظورشان در مورد اینها فرزندان ما هستند با اون کسانی که شما نام بردید و بنوعی فرزندان ایشان خواندید خیلی فرق می کند این که پرواضح است منظور رئیس جمهور از فرزندان ما اراذل و اوباش و خلافکاران نیستند بلکه جوانان این سرزمین هستند که به علت فقر فرهنگی آنهم بدلیل ضعف سیستم فرهنگی و آموزش و پرورش دارای بعضی ناهنجاریهای اجتماعی هستند مثل بدحجابی و ... خودتان می دانید بسیاری از برخوردهای چکشی بیشتر از اینکه این جوانان را به مسیر درست هدایت کند آنها را به مخالفت بیشتر و عناد هدایت می کند منظور رئیس جمهور از گیر سه پیچ توی همین مایه هاست که برخورد چکشی نکنید.
اما در خصوص تعطیل نبودن هیئت دولت در آن 11 روز به شهادت بسیاری از خبرنگاران صحبت رئیس جمهور صحیح می باشد البته رئیس جمهور مدعی است او لحظه ای استراحت نداشته الله اعلم
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
بولتن جان اگر مابقي پيام بنده را حذف نفرموده بوديد، بنده در آن به اين قسمت پيام شما كه "اما در خصوص تعطیل نبودن هیئت دولت در آن 11 روز به شهادت بسیاری از خبرنگاران صحبت رئیس جمهور صحیح می باشد" نيز در آنجا پاسخ داده بودم.

صحبت بنده در مورد تعطيل بودن يا نبودن دولت نيست. صحبت در مورد نفس كار ايشان است.

همان زمان جناب آقا تهراني يك سخنراني براي توجيه عمل رئيس جمهور محترم در يكي از حسينه‌ها داشتند كه اگر شنيده باشيد به خوبي مي‌دانيد كه پاسخ دكتر عزيز ما -بـــوق- محض بود.

در مورد آن گير سه پيچي هم كه فرموديد، شما را به خدا جز اراذل و اوباش، كدام آدم عادي را گرفته‌اند يا با او برخورد نموده‌اند؟! به حمدالله به لطف آقايان ديگر الان كم مانده است به برهنگي برسيم!

فقط مي‌فرمايند بايد كار فرهنگي كرد، نه برخورد! خب مگر كسي جلويشان را گرفته است؟ تشريف ببرند كار فرهنگي كنند. آيا اين نافي امر به معروف گشت ارشاد است كه آقايان همان را هم نمي‌توانند تحمل كنند؟

متوليان امور فرهنگي چه كار فرهنگي كرده‌اند؟ سه تاشو بگيرد! نه دوتاشو بگيد! نه يكيشو بگيد.

آقايان نشسته‌اند و كاري نمي‌كنند كه هيچ، جلوي ديگراني كه مي‌خواهند به وظيفه قانوني خود عمل نمايند را نيز مي‌گيرند و سنگ جلوي پايشان مي‌اندازند.

متاسفانه مسئولين ما تا امروز ﴿حتي دكتر احمدي نژاد﴾ اصلا اعتقادي به فرهنگ و كار فرهنگي ندارند. وگرنه خوب بلدند چه كار بايد بكنند. همانطور كه به نژادپرستي اعتقاد داشتند و هرطور شده منشور كوروش را از انگليس خبيث به ايران آوردند. كسي كه بلد است امير احمدي را به ايران بياورد و آب از آب تكان نخورد، كار ديگري هم بخواهد بكند، مي‌كند.
دولت حق
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
اقا مرتضی دولت سعی دارد کار فرهنگی انجام دهد ولی متاسفانه برخی ها در ازای کار فرهنگی دولت دولتی ها رو محکوم به اعدام می کنند! به عنوان نمونه همین خاتون نشریه ای که واقعا ارزشمند بود ولی اقایان اون رو مخالف عقاید اسلامی و ارزش ها معرفی کردند! ترویج فرهنگ اون نیست که خیابان ها پر از مامور بشه.یادمه زمانی دکتر سعی داشت به بانوان اجازه ورود به ورزشگاه ها رو بده رهبری هم موافقت کردند اما یه مشت ... شروع کردند به مخالفت اونهم به نام دین و خدا به اعتقاد شما وقتی رهبری و رییس جمهور موافق طرحی هستند ایا معنی داره این افراد اینگونه مخالفت کنند؟ متاسفانه متاسفانه و متاسفاته برخی افراد متحجر و عقب افتاده اجازه کار فرهنگی به دولت رو نمی دهند. اوردن منشور کوروش نژاد پرسیتی نیست احترام به فرهنگ ایرانیه نباید به فرهنگ کشور چند هزار ساله خودمون احترام بگذاریم؟ نباید دنیا بدونه ما 2500 سال پیش برده داری رو حذف کرده بودیم؟ پس باید چه کار کرد؟

اما در مورد خانه نشینی اشتباه شما و مجلسی ها اینه که یک موضوع تمام شده رو مرتبا تکرار می کنید. مقام معظم رهبری در رابطه با خانه نشینی فرمودند:«شما ببینید در همین پنج شش روز گذشته سر یک قضیه‌اى که آنچنان هم از اهمیت بالائى برخوردار نبود – سر مسئله‌ى اطلاعات و امثال اینها – چه جنجالى در دنیا راه انداختند. تحلیلها را بردند به این سمت که بله، در داخل نظام جمهورى اسلامى شکاف ایجاد شده است، حاکمیت دوگانه شده است، رئیس جمهور حرف رهبرى را گوش نکرده است! دستگاه‌هاى تبلیغاتىِ خودشان را از این حرفهاى سست و بى‌پایه پر کردند. ببینید چطور منتظر بهانه‌اند. ببینید چطور مثل گرگ در کمین نشسته‌اند که یک بهانه‌اى پیدا کنند، هر جور میتوانند، حمله کنند. میدانند که دولت مشغول تلاش و فعالیت و خدمت است.]شما ببینید در همین پنج شش روز گذشته سر یک قضیه‌اى که آنچنان هم از اهمیت بالائى برخوردار نبود – سر مسئله‌ى اطلاعات و امثال اینها – چه جنجالى در دنیا راه انداختند. تحلیلها را بردند به این سمت که بله، در داخل نظام جمهورى اسلامى شکاف ایجاد شده است، حاکمیت دوگانه شده است، رئیس جمهور حرف رهبرى را گوش نکرده است! دستگاه‌هاى تبلیغاتىِ خودشان را از این حرفهاى سست و بى‌پایه پر کردند. ببینید چطور منتظر بهانه‌اند. ببینید چطور مثل گرگ در کمین نشسته‌اند که یک بهانه‌اى پیدا کنند، هر جور میتوانند، حمله کنند. میدانند که دولت مشغول تلاش و فعالیت و خدمت است.» در دیدار با جامعه مدرسین هم که ایشون به صورت کامل از احمدی نژاد حمایت کردند.
م
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
برادر عزیز حاج آقا مرتضی . به همان اندازه که در فرهنگ کند روی داشتیم ، تند روی هم داشتیم . مجازات بد حجابی را قانون مشخص کرده ، چند هفته زندان یا جریمه نقدی .
توجه بفرمایید که در جرایم بسیار سنگین تر هم افراد به دادگاه دعوت می شوند و بازداشت در برخی موارد مانند متهمین به قتل و ... لازم است . البته ممکن است لازم باشد بد حجابانی که به شدت هنجار شکنی می کنند بازداشت شود . توجه فرمایید ویدیوهای زیادی وجود دارد که لباسهای نامناسب خانمها باعث تصادفات شدید و حتی مرگ در کشور های دیگر شده . اما جمع آوری دسته جمعی بد حجابان به دلایلی که در این صفحه

http://www.bultannews.com/fa/news/76165/برخورد-اجباري-با-بي‌حجابي-نتيجه-معكوس-دارد

عرض کردم اشکالات شرعی دارد که بر خلاف برخی گفته ها ، اعتراض مراجع تقلید را هم به همراه داشته است . البته این نظر شخصی بنده است ، من هم عقل کل نیستم و انتظار داشتم صاحبان قلم ، بنده را از اشتباهاتم مطلع کنند و به مثبت و منفی دادن اکتفا نکنند .

البته بحث زندان را هم پر هزینه و کم منفعت میدانم . پر هزینه برای اسلام و از لحاظ فکری کم هزینه برای دستگاهها . در کنار آن راههای دیگری با توجه به ساختارهای ذهنی و شخصیتی افراد وجود دارد که اجرای آن در مدت نسبتا کوتاهی جامعه را به یک حجاب حداکثری و پایدار نزدیک میکند نه یک حجاب حداقلی و شکننده که بحثش کمی طولانی ست .
بنده کاملا اطمینان دارم اگر با توجه به پیچیدگی ها عمل کنیم و با همین توان موجود یا کمی بیشتر ( همین تعداد نیروهای طرح امنیت اخلاقی ) ، مانند قطاری است که بجای هل دادن روشنش کرده ایم .
م
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
البته در بین منتقدین خانه نشینی هستند کسانی که از خود خانه نشینی ناراحت نیستند بلکه از پایان آن ناراحتند .
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
جناب دولت حق عزيز! لطفا هجويات و ناخلفي‌هاي دولت محترم را با انتصاب به دفاع مقام معظم رهبري از ايشان توجيه ننماييد كه ايشان خود صراحتا فرموده‌اند دفاعشان از دولت، اشتباهات آنها را شامل نمي‌شود كه اگر بخواهيد چنين كنيد، قبل از هر فرد ديگري، ابتدا خود رياست محترم جمهوري را زير سوال خواهيد برد؛ چه اينكه دكتر عزيز ما، خود بيش از هر فرد ديگري به دولت‌هاي گذشته كه آنها نيز همگي به احترام راي ملت، مورد حمايت مقام معظم رهبري بوده‌اند، تاخته‌اند و اين تضاد گفتار و كردار، با يكديگر در يك اقليم نگنجد!.

در مورد اهتمام رئيس جمهور به ورود بانوان به ورزشگاه‌هاي مردانه كه باز هم شما براي توجيه اشتباه فاحش رئيس جمهور، تمامي مراجع عظام را ... خوانده‌ايد‼، بنده ترجيح مي‌دهم پيام آشكار مقام معظم رهبري كه مجبور به دخالت در اين امر شدند و فرمودند "نظر مراجع عظام را تامين نماييد" را باور كنم، تا سخن نانوشته‌ي ناخوانده‌ي "موافق بودن ايشان با اين امر!".

پيش از اين نيز گفتم، بنده در هر دو دوره به دكتر احمدي نژاد راي دادم و هنوز هم در مقايسه با دولت‌هاي قبلي، نمره‌ي عملكردي ايشان برايم قابل قبول‌تر است، ولي صراحتا بگويم كه آن علاقه‌اي كه به ايشان در دولت اول داشتم را اكنون ديگر ندارم و اين صرفا از گفتار و كردار خود دكتر ناشي مي‌شود و نه برخلاف آنچه شما فرموديد، به شانتاژهاي تبليغاتي كه در مورد ايشان وجود دارد. بارها گفته‌ام كه اگر دلبستگي متعصابه دكتر به مش… نبود و همه چيز را به اين دلبستگي نمي‌فروختند، ايشان به يك اسطوره در تاريخ ايران بدل مي‌شدند.

بنده هيچگاه حركت جلوتر از رهبري را جايز نمي‌‌دانم، لذا وقتي ايشان مي‌فرمايند خطايي خطاست، ولي به دلايل مهم‌تری فعلا تمام توجه خود را به آن معطوف نكنيد كه ظاهرا اين خود ترفندي است تا ما را از موضوع اصلي غافل نمايند، بنده بی هیچ جر و بحثي مي‌گويم سمعا و طاعتا. اگر هم مي‌بينيد ديگر براي افاضات مشعشع مش… تره هم خرد نمي‌كنم، دليلش فقط همين است و دقيقا به همين دليل، قصد شكافتن خطاي غيرقابل دفاع قهر ١١ روزه دكتر را هم ندارم. فقط همين را بگويم كه حر خطايي كرد، به خطاي خود پي برد، توبه نصوح كرد و خطايش را با خونش شست، ولي باز همچنان ياد آن خطا از ذهن‌ها پاك نشده است. توقع نداشته باشيد خطاي كسي كه خطا مي‌كند، توبه نمي‌كند، اصلا خود را خطاكار هم نمي‌داند و دائما نيز خطايش را توجيه مي‌نمايد را نه تنها فراموش كنيم، كه آن را به حسنه هم تبديل نماييم!

همچنين اينكه بگوييم دولت مي‌خواهد كار فرهنگي كند، ولي سايرين نمي‌گذارند، در صورتي قابل قبول است كه دم خروس بيرون نزده باشد. آن كار فرهنگي كه آقاي مش… به نام دكتر عزيز ما مي‌خواهند بكنند، در لغتنامه ما به چيز ديگري معنا شده است، نه كار فرهنگي. وگرنه بعضي‌ها خيلي پیش‌تر از اين با جشن هنر شيراز قصد به راه انداختن چنين كار فرهنگي بزرگي را داشته‌اند! اميدوارم همين سخن مقام معظم رهبري كه فرمودند "بنده با طرح مكتب ايراني موافق نيستم" برايتان كافي باشد كه به همان دليلي كه پيش از اين گفتم، قصد بسط اين موضوع را ندارم.

بله! از حق نگذريم، دولت ايشان دو كار فرهنگي خوب كرده است كه انصافا قابل تقدير است. يكي مبارزه با شعار خائنانه‌ي صهيونيستي "فرزند كمتر، زندگي بهتر" كه البته وسط كار كم آوردند ﴿اينجا يكي از آن جاهايي است كه مي‌توان گفت نگذاشتند دولت به هدفش برسد، چون شواهد نشان مي‌دهد كه جناب دكتر ما واقعا به آن اعتقاد داشته و هنوز هم از آن نگذشته‌اند﴾ و ديگري، طرح بحث تسهيل ازدواج جوانان است كه متاسفانه در حد حرف باقي ماند و به نظر مي‌رسد بيشتر جنبه تبليغاتي داشته و اعتقادي پشت آن نبوده است. به جز اين دو مورد، هيچ نقطه‌ي فرهنگي قابل دفاعي در كارنامه دولت نيست. نه در زمينه‌ي سينما، نه هنر و نه در هيچ زمينه‌ي ديگري.

اتفاقاً در بخش اقتصادي كه برخي عزيزان در پيام‌هايشان گفتند كه دولت در آن موفق نبوده است، به نظر بنده بسيار هم موفق بوده و كارهاي زيربنايي فوق‌العاده عظيمي را به انجام رسانده است كه جيغ‌هاي فرابنفش برخي افراد ذی‌نفع، به خوبي عمق اين كارها را نشان مي‌دهد؛ هرچند كه متاسفانه آثار آن هنوز به بروز نرسيده تا مردم به عينه آن را لمس كنند.
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
جناب م عزيز بنده سخنم در مورد گرفتن يا نگرفتن نيست. اصل سخن بنده بر سر باور مسئولين به اين مهم است كه به يقين مي‌گويم ابدا نه باور به اين موضوع دارند و نه قصد انجام كار در اين زمينه را دارند.

تا وقتي باور به كار فرهنگي در مسئولين نهادينه نشود، هيچ اتفاقي نخواهد افتاد كه متاسفانه تا منفعتي مادي در كاري نباشد، عمده مسئولين حاضر به فكر كردن و برنامه‌ريزي براي آن نيستند. لذا مي‌بينيم كارهاي فرهنگي نيز عمدتا در چاپ بروشور و تراكت و چيزهاي ديگري از اين قبيل كه استعداد عجيبي در بودجه سوزاني دارند خلاصه مي‌شود.
علیرضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
در جواب دولت حق و آقا مرتضی بای بگم که متأسفانه هردو هم اشتباه دارید هم تندروی،
کار فرهنگی خیلی ها در اون دخیل هستند که حتی حضرت آقا در قم به علما و طلاب فرمودن که وظیفه سنگینی دارن،و دقت در سخنرانی آقای احمدی نژاد در مورد حجاب و مکتب ایرانی فرمودن که اونهایی که سازمان یافته و هدف دار چنین کاری(بدحجابی)انجام میدهند وظیفه دستگاه قضایی و امنیتی هست ولی خیلی ها رو گیر بی خود ندهیم ونیاز به کار فرهنگی داریم
و در مورد مکتب ایرانی ایشون گفتن ایران یعنی شیعه علوی و اسلام محمدی.در مورد خانه نشینی دکتر حرف زیاد است ولی حرف حضرت آقا فرمودن که چیز مهمی نیست و عده ی داد وفریاد که حاکمیت دوگانه بوجود آمده است.
و در مورد ورودخانم ها جناب دولت حق مراجع مخالفت کردن و حتی نظر آقا اصلا چنین نبود و متأسفانه همه در بعضی جاها از حضرت آقا استفاده ابزاری میکنن و ورود زنان اصلا کار فرهنگی نیست و کار فرهنگی رو باید روحانیون و مذهبی ها و دانشجویان با حمایت دستگاه های مربوطه انجام دهند.
دولت حق
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
اقا مرتضی بهتره به این قسمت از بیانات اقا عنایتی داشته باشید. «من از همه دولت‌ها حمایت کردم و از این دولت، به طور خاص حمایت می‌کنم، چون آماج بیشترین تهاجمات است و من بر خودم تکلیف می‌دانم که از او حمایت کنم» و «بنده از همه دولت‌ها حمایت کرده‌ام ولی این دولت با دولت‌های گذشته تفاوت دارد و فرق اساسی در این است که تلاش نمی کنند حاکمیت دوگانه درست کند» و ... این سخنان اقا به این معنی ست که این دولت با دولت های قبلی تفاوت بسیاری داره در صورتی که همه این دولت ها با رای مردم به قدرت رسیدند پس بهتره هیچگاه حمایت رهبری از این دولت رو با بقیه دولت ها قیاس نفرمایید.

حقیر به هیچ عنوان قصد جسارت به ساحت مراجع محترم عظام رو نداشتم و اگر هم نظرم این معنی رو داشت عذرخواهی می کنم. در رابطه با عدم موافقت علما با این طرح و همچنین موافقت مقام معظم رهبری در پاسخم به اقا علیرضا مطالبی رو نوشتم و با اجازه ی شما دیگه در اینجا تکرار نمی کنم.

در نشستی که حامیان دولت با جوانفکر داشتند (بنده هم افتخار حضور داشتم) یکی از دوستان از جوانفکر پرسید به چه دلیل دست از حمایت مشایی بر نمی دارید تا طیف مقابل دست از حمله بکشه؟ جوانفکر پاسخ داد: مشکل اینا مشایی و جوانفکر نیست مشکل اینا راه و تفکر احمدی نژاده اینا میگن این راهی احمدی نژاد بنیان گذاشته باید قطع بشه» و «من از مشایی حمایت می کنم که وقتی اون دنیا سر راهم رو گرفتند گفتند چرا از مظلوم دفاع نکردی جوابی داشته باشم» (با توجه به اینکه من این جملات رو با استناد به حافظه ی ناقصم! در اینجا ذکر کردم کاملا دقیق نیستند ولی همون معنی رو دارند) اخوی دلبستگی افراطی به مشایی وجود نداره. عبدالرضا سلطانی رو می شناسید؟ همون فردی که گردنش رو شکستند ایشون حتی بعد از بستری شدن باز هم دست از حمایت دکتر بر نداشت این ها افراطی گرییست؟!

سوالی داشتم. شما روی خاتون مطالعه ای داشتید؟

در بخش اقتصادی هم اگر اون افرادی که 17 میلیارد تومن سکه می خرند اجازه دهند و یا فلان قوه جلوی این خائنین رو بگیره قطعا وضع مردم در همین زمان هم بهتر خواهد شد.
م
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
برادر مسئولين را به فكر كردن و برنامه‌ريزي چه کار ، بعضا چهار سال اول را باید به ایجاد توانایی برای جابجایی لیوان و گسترش باندهای حیاتی سپری کنند . حتی در سطوح پایینی و کارمندی هم اگر کسی خلاف جهت رودخانه حرکت کند و بیشتر و بهتر کار کند ، سرزنش نشود ، ستایش نمی شود . اینها را با توجه به نمونه ها عرض کردم ، از قصه گو نشنیدم . فضای کلی در بدنه سه قوه فضای تلاش برای بقاست و مهمترین اصل در این فضا ادامه روند موجود است و تغییراتی که به وضوح نیاز و حتی درخواست مردم و جامعه است به کندی صورت می گیرد ، مگر با اتفاقاتی مانند فشار رسانه که بعضا هم ابزار کج روان می شود . در این فضا نباید انتظار فکر و برنامه ریزی تحولی داشت . اصولا تنها جایی که نباید فکر کرد همینجاست ، چون هر گونه نوآوری می تواند با اعتراضات درون سازمانی و حتی رسانه ای گسترده و از دست رفتن شغل منجر شود .
در بسیاری از کشور ها هم تفکر و سیاست گذاری را به عهده افرادی خارج از دولت می گذارند . مثلا همین خانم جولی ( از آشنایان دور آقای فرهادی ) عضو یک شورای سیاست گذاری برای روابط خارجی دولت آمریکاست .
البته ما هم شورای عالی انقلاب فرهنگی داریم که اکثرا فرصت فکر کردن ندارند . ای کاش در کشوری که به مصرف کنندگان دستمال کاغذی جوایز صد میلیونی می دهند ، به جوانانی که فکر کنند جوایز ده میلیونی بدهند . کاش به نتایج بحث هایی که در این ویگاهها می شود به عنوان در دسترس ترین کرسی های آزاد اندیشی توجه شود تا مردم به تفکر برای حل مشکلات تشویق شوند .
کاش به این سرمایه های عظیم فکری توجه شود و برای بروز آسان آنها سرمایه گذاری شود . کاش توجه می کردیم که پیامبر بزرگ اسلام با کودکان مشورت می کرد لابد یا برای جلوگیری از بروز خطا یا رفع بهتر مشکلات .
کاش می دانستیم راه حل های معضلات هر قشر نزد خودشان است . کاش شهرهای ما پر از تابلوهایی حاوی آدرس های پستی و مجازی مسئولین بود و به مردم تذکر داده می شد که مشکلات عمومی شهر یا کشور و راههای حل را بیان کنند و به آنها توجه کنند .
دولت حق
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
سلام اقا مرتضی شما چطورید اقا علبرضا؟! فکر می کنم بعد از دو بار سانسور باید منتشر کرد.
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
عليك سلام دولت حق عزيز.

تو رو خدا به توصيه خلاصه‌نويسي جناب گنبدسبز عمل نكنيد تا بي‌سوادهايي مثل بنده هم منظورتان را متوجه شوند.

باور كنيد اصلا متوجه پيامتان نشدم. ٨-| :~(
آزاده
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
من موافق دکتر و تمام سخنان به حق ایشان در مجلس هستم
میبینم که برخی آقایان و خانمها هم در بولتن اصلا قانع بشو نیستند و هیچ استدلالی را نمی پذیرند و آخر حرف خود را میزنند
اجرای قانون عفاف و حجاب خدا را شکر که لغو شد
من خودم از چادر استفاده میکنم
اما نحوه اجرا و شیوه برخورد با مردم و جوانان تنفر زا و دارای اثرات بسیار بدی در جامعه بود
دست آقای دکتر درد نکند که نگرش بسیار صحیحی در باره جامعه دارد
ون های سبز رنگ نیروی انتظامی بدترین خاطره ها را در ذهن ها از حکومت به یادگار میگذارند
وقتی بر همه ماموران انتظامی نمیتوان نظارت داشت
وقتی به جای امر به معروف اسلامی و دوستانه امر به معروف قهری و اجباری می نمایند
وقتی به جای برخورد با بدحجابان واقعی برخورد با افرادی با پوشش مناسبتر مینمایند
وقتی خودشان میدانند کارشان تنفرزایی از افراد مذهبی در جامعه را در پی دارد و دقیقا از سه ماه قبل از هر انتخابات شروع به اجرای طرح غیر اسلامی شان مینمایند
سخنان آقای دکتر بسیار منطقی و موجه میباشد
آریا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
0
13
وقتی اول هردوره مجلس. معاون اموزشی دانشگاه آزاد حضور میافتند و بین نماینده ها کارت دانشجیی توزیع میکردند تا به همه مدرک بدهند باید فکر اینجای کار را هم میکردند
آریا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
0
12
وقتی اول هردوره مجلس. معاون اموزشی دانشگاه آزاد حضور میافتند و بین نماینده ها کارت دانشجیی توزیع میکردند تا به همه مدرک بدهند باید فکر اینجای کار را هم میکردند
مرصاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
9
12
نظر من در مورد جلسه امروز باز هم پیروزی برای احمدی نژاد بود البته این به این معنا نیست که احمدی نژاد بی عیب است اما به نظر من به سوالات منطقی و خوب پاسخ داده شد،
آقایان مجلسی پیش بینی چنین جواب هایی نداشتند و در واقع انها به سفسطه پرداخته اند و این کاملا مشخص است
آقای مطهری کمی سوالاتت عوامانه بود
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
6
7
عملکرد دولت در بخش اقتصاد اصلا قابل دفاع نیست، دولت هر چه زودتر صادقانه در این مورد از مردم عذرخواهی کند بهتر است،

متاسفانه احمدی نژاد میتوانست یک رجایی دیگر برای مردم باشد ولی غرق در تفکراتی خطرناک و موهوم شد و روز به روز اوضا بدتر شد،

من اصلا کاری به سوالهای امروز ندارم و بحث من کلی است، احمدی نزاد نشان داد که ما فقط باید پیرو رهبر باشیم و دل به هیچکس جز ایشان نبندیم،

به نظر من سوال از رییس جمهور کار بیهوده ای و انتقام سیاسی بود و با شوخی شان مجلس اسلامی پایین امد ، به نظر من مجلس اگر واقعن دنبال اصلاح امور بود باید یک جلسه با ایشان می گذاشت و به ایشان در مورد قانون گریزی اولتیماتوم میداد و اگر باز هم اصرار میورزید ایشان را جابه جا میکرد تا نشان دهد در کشور اسلامی ما با هیچکس شوخی نداریم، این خاله زنک بازی ها در شان مجلس کشوری که ام القری کشورهای اسلامی است نبود،

متاسفانه مدیریت های فاسد در کشور ما باعث شده است بارها از رهبری عزیز هزینه شود در حالی که بسیاری از نیروهای مومن و بسجی و با دانش اماده حضور جهادی در میدان هستند
پاسخ ها
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
و ايضا در بخش فرهنگ!

گرچه رياست محترم جمهوري كوشيدند با فرافكني، تمام هزينه‌هاي فرهنگي را به گردن مجلس بي‌اندازند، ولي نمي‌توانند يقه‌ي خود را از اين موضوع خلاص كنند كه بدجور پايشان گير است.

الحق كه در مورد دل نبستن به افراد نيز نظر زيبنده‌اي داديد كه اميدوارم نصب العين همه قرار گيرد.
س
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
عزیز چرا نمی خواهی قبول کنی که نگذاشتن رجائی شود
احمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
بردران عزیز با شما موافق هستم

متاسفانه شهرداری ها دولت جدا تشکیل داده اند، در شهرهای کوچکتر مثل اصفهان شورای شهر با انتخاب دوست خود به عنوان شهردار فضای بسته ای تشکیل داده اند که تمام پست ها بین دوستان خود تقسیم شده است و برای طاهر سازی چند پروزه در شهر افتاح میکنند، به خدا مدیران شهرداری ماشین کمتر از 100 میلیون سوار نیستند و چه باج هایی برای اعطای مجوز و تراکم میگیرند، مشخص نیست چرا هیچ قانونی برای نظارت بر شهرداری ها تصویب نمی شود؟
دولت لایحه ای برایشوراها به مجلس برد اما در کمال تعجب تصویب نشد، متاسفانه این فضای بسته و بدون نظارت تبدیل به مافیای شده است و به شدت با احمدی نزاد بد هستند و تا توانستند چوب لای چرخ استانداری گذاشتند و نتیجه نیمه کاره ماندن ورزشگاه نقش جهان و متروی اصفهان شده است

آقای ذاکر اصفهانی عزیز ابتدا به جنگ مافیای قدرت در اصفهان رفت ادامه دهد چون پول دست انهاست،

مردم نشان دادند که خسته از این فاسدان هستند و با رای قاطع به احمدی نزاد خواستار قطع ید کامل اینها شدند

من خودم شاهد مظلومیت احمدی نژاد در جاهایی بوده ام و اصلا غیر منصفهانه در مورد ایشان سخن نمی گویم ،
احمدی نزاد در سال 84 آب به خواب گه مورچگان ریخت ولی متاسفانه قدرت و ثروت در اختیار انها بود و نتوانست ادامه دهد من قبول دارم
محمدآقایی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
5
11
به نظر من احمدی نژاد به تمام سوالات شفاف جواب داد
خیلی از نمایندگان مجلس به نوع ادبیات رییس جمهور ایراد گرفتند ولی بهتر نبود به عملکرد خودشون ایراد بگیرند؟؟؟؟
عملکرد مجلس نسبت به دولت باعث شده دشمنان خارجی و رسانه های بیگانه از آب گل آلود ماهی بگیرند و برای خودشون جشن و سروری راه بندازند.
پس این همه رهبر معظم انقلاب خواص را نصیحت میکنه که مواظب باشید کاری نکنید که دشمن شاد بشه ، چرا نمایندگان مجلس توجهی نمیکنند؟؟؟؟
فرزند شهید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
7
7
هم اینک اشک درچشمانم همچون خون و بغض قلبم را می فشارد ازاین همه زجری که مقتدای ما رهبر عزیزمان می کشد دیدیم رئیس ها چه کارها که نکردند با این امت وحتی یک سوال خشک وخالی هم نشد ومی بینیم کسی را که مقام عظمای ولایت بیشترین نظر رابه اوداشت چگونه مورد حجمه ای ناروا قرارمی دهند ایا با این کار می خواهندچه چیزی راثابت کنندامابدانند ماهم ازنسل همان شهدایی هستیم که تا اخرین قطره خون به پای امامشان ایستادند وتا زنده هستیم جان برکف درمقابل همه دشمنی هامی ایستیم وجانمان را برای رهبرواسلام خود خواهیم داد همین قدر بدانند سوالی که دران دنیاازانها خواهد بسیار سخت وجان فرسا خواهدبود وبدابه حالشان.
پیمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
11
14
احمدی نژاد مردم رو بچه فرض کرده
فکر کرده اینقدر فراموشکاریم که 11 روز نبودش رو با این استدلال مسخره از یاد ببریم!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
8
9
ايول به جواب سؤال 9 و 10 . مرسي دكنر
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
8
9
درود بر احمدی نژاد
علي اصغر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
1
7
بولتن اي كاش حالا كه سال داره به پايان ميرسه ليستي از غارتگران بيت المال در سال1390منتشر ميكردي ليستي از كارهاي كه با بودجه بيت المال مردم انجام دادن و اگر آن پول را آتيش ميزدن بهتر بود تا اين كارها را بكنن منتشر ميكرديد يا از قولهاي كه داده شد مثل 2ميليون شغل. اگر هم شما انجا نداديد خودم دارم يه ليستي تهيه ميكنم كه تو وم قرار بدم.پيشاپيش سال خوبي داشته باشين
پاسخ ها
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
علي اصغر جان مثل اينكه كمر به قتل بولتن بستيا! بابا ما بولتن را مي‌خواهيم، سالم و سلامت! ;) تازه داريم به خلقيات هم آشنا مي‌شيم برادر!
علی اصغر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
سلام آقا مرتضی من همینطوری گفتم چون میدونم همچین کاری هرگز انجام نمیشه در ضمن من هم بولتن را خیلی دوست دارم وتنها خبرگزاری هست که هر وقت بیام نت یه سر کوچیک هم بهش میزنم ببینم خبری هست که به درد مکن بخوره یا نه.در پایان هم از بولتن میخوام به بزرگواری خودش من جوان را ببخشد اگر در این 1سال که با سایتشون آشنا شدم با نظراتم رنجوندمشون.
مدیر پایگاه برادر عزیز شما بزرگوارید ما استفاده کردیم امیدواریم در سال جدید خداوند همه حاجات شرعی شما را براورده سازد و امیدواریم شما هم به بزرگواری خودتان اگر با خبرها و نظراتمون شما را رنجاندیم شما هم ما را ببخشید
احمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
بولتن حاجت شرعی رو خیلی خوشم اومد، وازه ی قشنگ و به جایی هستش و از این به بعد من در دعا برای افراد به کار میبرم


درود بر شما
علی اصغر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
بی نهایت ممنون که برام دعا کردید
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
3
2
اقا مرتضی در مسئله کار فرهنگی که گفته بودی دولت چی کار کرده بسیار تند رفتی چرا که اولا کار فرهنگی زمان بر است شاید بیست سال شاید بیشتر پس اینکه شما می گویی کو کجاست نشونم بدید دولت چی کار کرده حرف عوامانه ایست که شاید از من بر بیاد ولی از شما که نسبتا اشنایی داریم با شما کمی باور نکردنیه.

ثانیاکار فرهنگی شاید در حد پنج در صد وظیفه دولت باشه و مابقی وظیفه صدا و سیما مساجد مدارس و دانشگاهها و البته افراد باسواد دلسوخته ایست که درد اجتماع را دارند و از طریق بنیاد های مردم نهاد (ngo) ها کار فرهنگی می کنند . دو تا نکته:

اول اینکه تا اسم ngo می اید نگوئیم اینها ابزار هایی برای جاسوسی و انقلابهای رنگی و ... است چرا که ما ngo هایی را داریم که بسیار موفق بودند مثل دکترینال امنیت بدون مرز توسط اقای حسن عباسی که دهها برابر بهتر از نهاد های استراتژیک رسمی کار کرده اگر اغراق نباشه می گویم صدها برابر و در موضوعات اجتماعی نیز مثلا کنگره شصت و ان ای (na) برای ترک مواد مخدر که باز هم دهها برابر بهتر از نهاد های رسمی زیر نظر دولت کار کرده اند .

نکته دوم اینکه نهادهای فوق الذکر که ردیف بودجه دولتی دارند انها چه کار کردند ؟ چرا کسی انها را به مجلس نمی اورد ؟ ورود لباسها و مانتو های نامناسب که بعضا قاچاقی است ایا کم کاری نهاد امنیتی و مرزبانی نیست که وارد می شود ؟ چرا بوتیک هایی که ای لباسها را می فروشند را پلمپ نمی کنند ؟ این که ربطی به دولت نداره مجلس طرحی را می اورد تصویب می کند و به نیروی انتظامی و دادستانی ابلاغ می کند.یعنی الان اگر دخترای ما مانتو هاشون اب رفته به خاطر اینه که احمدی نژاد گفت چهار تا موی بیرون دختران ما مسئله نیست؟ این فسادها همه از دوران اقای احمدینژاد شروع شده؟براستی ایا فکر می کنی نمایندگانی که به این حرفهای احمدینژاد اعتراض کردن هدفشان دین و کار فرهنگی اینها بود ؟ خیر اینها فقط دنبال تخریب احمدی نژاد برای کسب قدرت در اینده نزدیک هستند.اگه با گشت ارشاد مشکل بد حجابی حل می شد تا حالا باید حل می شد.
پاسخ ها
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
جناب علي آقا با چند اختلاف نظر جزئي، با نظر جنابعالي كاملا موافقم.

اولا اينكه فرموديد كار فرهنگي زمان‌بر است، حرف درستي است. ولي به شرط اينكه نشانه‌هايي از عمل مشاهده شود. وقتي هيچ نشانه‌اي نيست، به باد هوا كه نمی‌شود دل خوش كرد!

به عنوان مثال چقدر طول كشيد تا بستن كمربند ايمني را نهادينه كنند؟! چطور كار به اين خطيري كه همه مي‌گفتند مردم ايران به آن تن دهند را توانستند جا بي‌اندازند، ولي در موارد ديگر به جاي پيشرفت صعودي، پسرفت نجومي داريم؟ شما يك نشانه بفرماييد كه مسئولين دولتي ﴿نه NGOهايي كه شما فرموديد كه بعضا توسري هم مي‌خورند و رگ حياتشان را هم مي‌زنند. مثلا خداوكيلي اگر همين دكتر عباسي عزيز خودمان -كه خدا حفظش كند- آنقدر پوست كلفت نبود، آيا دوام مي‌آورد؟﴾ عزم اصلاح چيزي را داشته باشند؟

در مورد اينكه فرموديد تمام كار فرهنگي بر عهده دولت نيست نيز با شما موافقم. اينكه اكنون به وظيفه دولت در اين زمينه پرداختم، چون موضوع بحث، دولت بود، وگرنه بعيد مي‌دانم نظر بنده را در مورد عملكرد فرهنگي صدا و سيما ﴿كه معتقدم بيش از ٨٠ درصد كارهاي فرهنگي بر عهده آنها است﴾ را ندانيد و انتقادات بنده از اين رسانه و به ويژه عملكرد فوق‌العاده ضعيف آقاي ضرغامي را نديده باشيد.

انتقاد بنده از دولت، به همان درصدي است كه بر عهده آنها است. چه نشانه‌اي در سينما مي‌بينيد كه دولت قصد كار فرهنگي دارد؟ آيا نامه دكتر احمدي نژاد به دكتر دانشجو، بوي كار فرهنگي مي‌داد؟ آيا رنگي از كار فرهنگي در عملكرد مش… و بق… مي‌بينيد؟

اتفاقاً يكي ديگر از انتقاداتي كه به دولت بر مي‌گردد همين است كه هر وقت نيروي انتظامي خواست با همين بوتيك‌ها و مانكن‌هاي متحرك برخورد كند، صداي همين دولتي كه به قول شما به او ربطي ندارد در آمد! وقتي هم گفتيم به شما چه؟! گفتند مگر نمي‌دانيد قانون اساسي ما را موظف به پاسداري از آزادي شهروندان نموده است!

اين به من چه، به تو چه‌ها هم در مملكت ما قصه‌اي دارد بس خواندني! وقتي نوبت تخصيص بودجه و پول مي‌شود، ترافيك و فرهنگ و دود و بوق و غيره به همه نهادها مرتبط است و هركس براي اينكه بزرگترين تكه را از اين كيك لذيذ نصيب خود كند، خود را تنها متولي آن رشته مي‌داند. اما خدا نياورد روزي را كه پاي حساب كشي به ميان بيايد ﴿كه البته اين واقعه هر ١٠٠ سال يكبار صورت مي‌گيرد﴾ در آن صورت است كه اين بچه كه تا ديروز ١٠٠ ننه داشت، ناگهان به يتيمي بي‌پدر و مادر تبديل مي‌شود كه هيچ كس قيموميت آن را نمي‌پذيرد و مردم بايد آن را براي رضاي خدا و كسب ثواب، ببرند و بزرگش كنند.

بنده نيز همچون شما معتقدم طرح مسايل فرهنگي از سوي مجلس نه از حب علي، بلكه از بغض معاويه بوده است. هم اينكه دكتر بر قبح زدايي از ولنگاري دائما تاكيد دارند سياسي است و هم اعتراض مجلس به آن. متاسفانه فرهنگ گوشت قرباني است كه جز مقام معظم رهبري، اكثر غريب به اتفاق مسئولين اجرايي ابدا اعتقادي به آن ندارند و همه‌ي مشكلات ما در اين زمينه نيز از همین‌جا ناشي مي‌شود.

چقدر مقام معظم رهبري فرياد زدند در زمينه فرهنگي با چرتكه و ماشين حساب به محاسبه سوددهي نپردازيد؟. چند سال است كه ايشان در مورد تهاجم فرهنگي هشدار داده‌اند؟ چقدر به محتواي دروس دانشگاهي و مدارس تاكيد كردند؟ همين چند وقت پيش كه نخبگان به ديدارشان رفته بودند، آن استاد علوم انساني كه از كمك‌هاي قابل توجه و نقش مستقيم ايشان در پا گرفتن نانو تكنولوژي و سلول‌هاي بنيادي در كشور خبر داشت و خيال كرده بود با آوردن اسم جوان و جوان پروري، سر ايشان را نيز مي‌تواند كلاه بگذارد، وقتي رندانه درخواست كرد براي نشر علوم انساني‼ نيز به آنها كمك كنند چه جواب زيبا و دندان شكني از ايشان دريافت نمود؟

اي كاش ساير مسئولين ما نيز ذره‌اي از اين درايت و هوشمندي و خداترسي را داشتند.

آقايان مجريه ما فقط بوي پول و منافع درآمدزا را مي‌فهمند و بس كه اين بو نيز از يك متر آن طرف‌تر به مشام آقايان نمي‌رسد. لذا كسي حاضر نيست براي طرح‌هاي بلند مدت برنامه‌ريزي كند. نه دولت، نه مجلس و نه قوه‌ي قضاييه. آقايان فقط فرهنگ فرهنگشان به هوا رفته است، ولي دريغ از سر سوزنی عمل. مگر اينكه كار به جايي برسد كه آقايان ببينند اين موضوع به پول توي جيبشان ربط پيدا مي‌كند. آن وقت است كه خواهيد ديد بيست سال كه خيلي طولاني است، یک ساله همه چيز را درست مي‌كنند: بابا برقي و بابا گازي و داداش سياه و آب دانه و غير است كه صبح تا شب از سر و كولمان بالا مي‌رود.
احمد. ا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
2
3
برادر مرتضی حرف های شما صحیح است متاسفانه اکنون یه زن محجبه برای تهیه لباس مشکل دارد و این واقعا درد است در یک کشور اسلامی
شما درست گفتید 80 درصد کار فرهنگی با صدا و سیماست و نیروهای حزب اللهی باید انتقادات و مطالبات خود را معطوف به صدا و سیما کنندف البته من اکنون معتقدم ضرغامی انسان خوبی است اما مدیرهای میانی از بی خبری ایشان سو استفاده میکنند،

شما مطمئن باشید اگر ان 80 درصد درست شود ان 20 درصد به اجبار درست می شود،

صدا و سیما تبدیل به یک محیط بسته شده است که بوی دیکتاتوری مدیریتی میدهد که نتوانست اقای یامین پور عزیز را تحمل کند

متاسفانه وقتی صدا و سیما در تمام سریال ها ترویج تجمل گرایی میکند، وقتی در تمام سریال ها روابط محرم نامحرم رعایت نمی شود شما بگویید از دولت چه کاری ساخته است؟
البته با شما موافق هستم در بحث فرهنگی کارهای دولت اصلا قابل دفاع نیست متاسفانهف در کمال ناباوری بدنه ی محجبه ای که به اقای احمدی نزاد رای دادند حرفهایی از ایشان شنیدند که دلشان شکست.

در جمهوری اسلامی به فرموده اقای قاسمی یک نیروی حزب اللهی باید بتواند یقه مدیران را بگیرد متاسفانه ما یک انتقادی از یکی از مدیران فاسد میانی صدا و سیما داشتیم اما حراست با ما برخورد زننده ای کرد در حالی که ما مدرک داشتیم،
صدا و سیما چون رییس ان را رهبری عزیز تعیین میکنند به نظر من باید با مدیران فاسد ان برخورد شدیدی کرد ،من خودم به شخصه به این دلیل اصلا نمیتوانم کوتاهی مدیران این بخش رو تحمل کنم.

واقعا درست گفتید پول هر کجا وارد شد فساد می اورف متاسفانه من یکبار دیگر هم گفتم مدیران برای پول و ابقای مدیریت خود از فساد مدیران زیر دست خود چشم پوشی میکنند ،

خوب حالا وظیفه ما چیست؟ آیا نیروهای حزب الهی باید در مقابل هجوم بی حجاب ها به انزوا روند ؟ بایددر مقابل این بی کفایتی ها سکوت کرد تا روز به روز ارزش ها کم رنگ شود؟ نخیر، نیروی های انقلابی باید مبارزه کنند ، اگر حتی قدرت نداشته باشند باید وارد میدان شوند و ترس و واهمه ای نداشته باشند
گنبد سبز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
5
5
من بیشتر از اینکه از جوابهای احمدی نژاد تعجب کنم از به وجد آمدن این دوستان گرامی از پاسخهای رئیس جمهور تعجب میکنم.خدا وکیلی جدی تمجید میکنید یا مزاح میفرمائید؟؟و یک توصیه به جناب مرتضی.ام‏(حمل به یک سری چیزا نشود‏)‏:حتما شنیده ایی که میگویند خیر الکلام ما قل و دل،خدایی دمت گرم واسه این نوشته های طولانی،چطوری اینهمه نوشته رو تایپ میکنی؟اکثر اوقات به دلیل این کیبورد فرسایی توفیق خواندن نظرات شما را از دست میدهیم.چه در آن دسته از مطالب که نیاز به توضیح بیشتر دارد و چه در غیر آن متاسفانه از شما مطالب بسیار طولانی میبینم.یکم خلاصه تر برادر.برای شما آرزوی توفیق دارم.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
جوک دوست داری؟؟؟ روزی سه بار نظریه قرن روشن فکر ترین زن ایران رو مم بابه |"داماد لرستان " بخون
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
1
2
اقا مرتضی سلام گفته بودید هر وقت نیروی انتظامی خواست با بوتیک ها و ... برخورد کند دولت ممانعت کرد من حرف شما را اصلا قبول ندارم چرا که از لحاظ قانونی رئیس جمهور چنین اجازه ای ندارد و اگر چنین کند من شک ندارم که حداقل رهبری به احمدی نژاد تذکر می دهد و اگر به قول شما چنین اتفاقی افتاده پس این گناه مجلسه که همان زمان به شدت برخورد نکرده و اگر چنین مسئله ای وجود داشت انها در جلسه چند روز قبل به سوالات نخ نما و چرند و کم اهمیتی چون عزل متکی و... متمسک نمی شدند.

گفته بودید قبح زدایی دائم از ولنگاری توسط دکتر سیاسی است البته در مخالفت مجلس در همین زمینه هر دو هم عقیده ایم اما در مورد دولت اینکه احمدی نژاد فقط چند تا حرف زد که در جهت سیاسی کاری باشد یا نباشد عین واقعیته رسانه ها موقع انتخابات و 22 بهمن که میشه زوم می کنند روی زنان بد حجاب یعنی که بعله اما موقع دیگه میگیم بریزیم بگیریم ببریم ببندیم . اقامرتضی من دختران بدحجاب بسیاری را دیده ام که در دانشگاه وقت اذان میروند نماز حالا اگر همین دختر را در خیابان بکنن تو ماشینو ارشادش کنند ایا از همان نیم بند نماز جماعت هم گریزان نمی شود ؟

دکتر شریعتی در دفتر اول از کتاب شیعه در مسئله امر به معروف و نهی از منکر چند تا مطلب را به صورت طنز بیان می کنندمثل ان جوانی که روزی یکساعت جلوی مسجد گوهر شاد می ایستاد و به اقایان تذکر شفاهی می داددر مورد ریش و به خانم هایی که از روستاها امده بودند برای زیارت در مورد اینکه روسری هایشان را جلوتر بکشند و به خیالش تکلیف واجب امر به معروف و نهی از منکر را انجام می دهد اما یکبار دست بر قضا خادمان حرم وقتی این را میبینند فکر می کنند مزاحم زن مردم شده و میبرندش تا نهی از منکرش کنند!!! وبعد دکتر ادمه می ده از ان بدتر ناهین عن المنکر در عربستان هسنتد که در مقابل تمام ظلم های اسرائیل سکوت می کنند ولی کافیست یک شیعه ای ضریح پیامبر را بوس کند تا حسابی امر به معروفش کنند و امروز هم باید انتظار داشته باشیم احمدی نژادبا ایستادگی در مقابل باند های قدرت و ثروت این تکلیف الهی امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهد نه انکه انقدر ان را خوار کنیم مثل ان جوان وبه ریش افراد و چهار تا تار موی دختر ها "گیر سه پیچ" بدیم.
اصلا حرف شما صحیح دولت به صورت سازمان یافته داره ترویج بی بند و باری میکنه .اماتنها مشکل اجتماعی فرهنگی ما همینه؟ سونامی شیشه در کشور ما اتفاق افتاده. ایا دولت پشت فروشندگان مواد مخدر هم ایستاد گفت اینها فرزندان ما هستند ؟این یکی دیگه واقعا ربطی به دولت نداره. ایا برای یک بار شده که بیست تا نماینده مجلس یه بیانیه امضا کنند واز این قضیه بدون اسم بردن از نهادی خاص مثل قوه قضائیه اعلام انزجار کنند؟ دومیلیون معتاد در کشور بدتره یا اظهار نظر مشایی در مورد مکتب ایرانی؟ توهین هم جزو بی فرهنگی هاست نه؟ پس چرا قوه قضائیه جلوی سیل توهین هایی که به دولت از جانب سایت های مجلسی ها می شود را نمی گیرد ؟ ایا علی مطهری دادگاهی شد؟ مگر او فحش ناموسی نداد؟ مگر در حکومت علی علیه السلام چنین شخصی را حد نمی زدند؟ایا اجرای عدالت در این زمینه فقط مختص کسانی است که به دختر و دیگر اعضا خانواده رفسنجانی فحش بدهند؟
اخلاق جزوی از فرهنگ است اما ایا رسانه ای کردن مسائل مربوط به دیوان محاسبات قبل از صدور حکم فقط برای اینکه مدتی جو رسانه ای ایجادکنند علیه دولت نشانه اخلاق است؟ قانون در این رابطه چیزی نگفته؟
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
1
2
من فکر می کنم تمام مسائل مهم را باید از طریق مردم و ngoها و به صورت مردمی حل کرد اقتصاد کمونیستی سالها پیش فاتحه اش خوانده شد و در مقابلش اقتصاد سرمایه داری است که که ان هم به اخر خط رسیده(متاسفانه ایران هم دارد به سمت سرمایه داری یک در صدی گام بر میدارد)اما اقتصاد پویا اقتصاد مردمی است که غیر سرمایه داریست در سرمایه داری یک در صد هستند که پول ها را به جیب می زنند ولی در اقتصاد مردمی که من میگویم دولتها باید سعی کنند تمام افراد جامعه را دخیل کنند در مدیریت اقتصاد جامعه و نه انکه تمام سود ها را ان یک درصدی که پول دار است ببرد و پولدار تر شود و پول پول بیاورد .حداقلش این این است که سعی کنیم روی کاغذ این یک درصد را بکنیم 25درصد.

در فرهنگ و مسائل اجتماعی نیز همین گونه است زمانی که پیامبر فوت می کند اسلام هنوز از شبه جزیره خارج نشده ولی یکصد سال بعد غرب اسلام اندلس و شرقش هند است چه کسانی اسلام را تبلیغ کردند؟همین مردم عادی که پیامبر تربیت کرده بود . ونه اینکه بنی امیه بیاید این کار را بکند من باب مثال قبر سعد ابن ابی وقاص در گوانجو چین است یعنی شرق چین که برای تبلیغ اسلام به انجا رفته بود که همانجا فوت می کند.و یا در همین انقلاب خودمان بهترین دوران بسیج زمانی بود که بیشترین ارتباط را با بدنه جامعه داشت و یا پاسدار ها و کمیته ای های ابتدای انقلاب که نشان دادند در هر زمینه ای با عنصر مردمی بودن که مورد تاکید من است می توان موفق بود حتی مسائل نظامی و امنیتی و اطلاعاتی.

من میگم ما نباید همش به دولت فشار بیاریم یک بار هم به روحانیون مساجد فشار بیاریم و انتقاد کنیم که چرا در فلان مسئله اجتماعی شما دخالت نکردید؟ چرا نتوانستید کسانی که به مسجد می ایند را از چهل نفر به شصت نفر برسانید؟ و...

الان خطر علی مطهری که دم از مجازات عاملان توهین به فائزه هاشمی می زند به رئیس قوه قضائیه نامه می نویسد ولی خودش به کس دیگه می گوید پفیوز و بعد میگه معنی اش را نمی دانستم و احمد توکلی که دم از اخلاق سیاسی می زند ولی چند روز قبل که به سایت الف رفته بودم جز توهین و فحش و تمسخر و تخریب جبهه پایداری و احمدی نژاد ندیدم و بقیه اقایان خطرشان از مشایی بیشتره که می ایسته و میگه مکتب ایران جای مکتب اسلام لا اقل تکلیفمون با مشائی روشنه.
با تشکر از اقا مرتضی عید تون هم مبارک.
ALI
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
0
4
بولتن جان!

لطفا بپرسید خانه جدید آقای... در منطقه شهید عراقی به مبلغ 3 میلیارد تومان! با چه پولی خریداری شده...
دختر ايراني
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۹
3
3
ميگم سايت بولتون شده چتروم اقاي مرتضي ام و اقاي بولتن.يه وقت نظرات ديگه رو نمايش نديد!!!!!برادرم هرروز پيام ميده ولي نمايش نميديد.
مدیر پایگاه خواهرم بولتون نه بولتن در ضمن کدومشون برادر شما هستند شما اسم بدید ما نظر تحویل شما می دیم
پاسخ ها
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۹
خانم دختر ايراني محترم، جهت اطلاع خدمتتان عرض كنم كه بعضا نظرات بنده نيز تاييد نمي‌شوند يا بسيار دير تاييد مي‌گردند، ولي بنده اين حق را براي بولتن محفوظ مي‌دانم كه چنين كند، هرچند كه گاهاً از آن ناراضي هم مي‌شوم!

نمونه‌اش پاسخي كه به آخرين پيام علي آقا دادم و با وجود گذشت ٣ روز، هنوز تاييد نشده است ﴿يا شايد هم رد شده باشد. نمي‌دانم!﴾.

متاسفانه اين بار در مورد بولتن يك طرفه و ناحق قضاوت فرموديد.
محمود ن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۹
0
3
دوستان سلام: علیرغم تالمات روحی که اصلا" حوصله فکر کردن و نوشتن برایم نگذاشته است ولی ذکر نکاتی را ضروری می دانم .موضوع فرهنگ و فرهنگ سازی یک موضوع بسیار مهم و اساسی است که بایستی با برنامه ریزی دقیق و اهتمام تمامی دستگاههای ذیربط صورت پذیرد که ذیلا" به اختصار عرض می نمایم:
1 - واقعا" جامعه روحانیت که مهمترین وظیفه را در آشنایی کودکان و نوجوانان و جوانان این مرز و بوم با مبانی دین مبین اسلام دارد چقدر در انجام وظیفه خود موفق بوده اند؟ کجا هستند ؟ چه زمانی می خواهند ارتباط خود را با فرزندان ما برقرار کنند؟ روحانیت عزیز بایستی از همان زمان ورود کودکان به مدرسه(و حتی قبل از آن) وظیفه خود را برای آشنایی آنان با دین مبین اسلام و مبانی فرهنگی آن آغاز کنند، اما متاسفانه نه در زمان دبستان ، نه راهنمایی و نه دبیرستان خبری از این عزیزان نیست و انتظار دارند که جوانان به مساجد و تکایا بروند و به سخنان و اندرزهای انان گوش دهند و این در حالی است که در این زمان دیگر شخصیت و مبانی فکر فرزندان ما شکل گرفته است و اگر خدای نکرده تمایلی برای رفتن به مساجد و تکایا نداشته باشند دیگر هیچ ارتباطی بین آنان و روحانیت برقرار نمی گردد. اگر هدف ترویج اسلام است پس هیچ دلیلی ندارد روحانیون در قالب خاص به ترویج اسلام بپردازند! چرا روحانیون در قالب معلم، سرباز، کارمند و ... در مدارس و پادگانها و ادارات به انجام وظایف خود و ترویج اسلام ناب نمی پردازند؟ آیا کودکان و نوجوانان و جوانان بایستی برای ترویج دین اسلام دنبال روحانیت بدوند و یا وظیفه روحانیون است که خود را به هر عنوانی به آنان نزدیک کنند و در دراز مدت تاثیرات لازم را بر فکر و ذهن آنها بگذارند!
2 - آموزش و پرورش ما به چه میزان در فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ اسلامی ایرانی موفق بوده است؟ آیا اصلا" برنامه ای در این زمینه دارد؟
3 - وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که طلایه دار ترویج فرهنگ ناب اسلام است در کجای این زنجیر قرار دارد؟ در اکثر برنامه هایی که وزارت ارشاد برگزار می کند بازیگران با چنان آرایش و وضع نا مناسب حجاب و پوشش حضور می یابند که انسان شرم می کند که کلمه اسلام جز نام این وزارت خانه است!
4 - ادارت دولتی چه اقدام در راستای ترویج فرهنگ اسلامی برداشته اند؟ آرایش برخی از کارمندان ادارات دولتی به گونه ای است که تعجب برانگیز است.
5 - صدا و سیما به عنوان مهمترین رسانه فرهنگی در انجام وظیفه خود ناموفق بوده است به گونه ای که مردم برای رفع این خلاء به استفاده از ماهواره روی آورده اند.
6 - بازیگران و هنرمندان تلویزیون در سریالها با چهره های موجه و با حجاب ظاهر می شوند اما در زندگی شخصی خود متاسفانه چندان به رعایت این مسایل پایبند نیستند و همین تناقضات تاثیرات مخربی بر روحه و شخصیت مخاطبین خصوصا" نوجوانان و جوانان دارد.
7 - و اما نیروی انتظامی ارگانی که هیچ دیواری کوتاهتر از دیوار آن نیست! همه ارگانها و نهادهای متولی فرهنگ کشور در وظیفه خود کوتاهی نموده و بعضا" مشوق بدحجابی هستند آنطور که باید مورد انتقاد قرار نمی گیرند ولی موضوع به نیروی انتظامی که میرسد نوک پیکان انتقادات به سمت آن گرفته می شود و این در حالی است که بحث فرهنگ اصلا" یک بحث پلیسی نیست. (البته به جز مواردی که با برنامه و هدفمند صورت می گیرد)
8 - قوه قضائیه در برخورد با افراد بدحجاب و بی حجاب آنچنان ضعیف عمل می نماید که حتی باعث جری تر شدن اینگونه افراد نیز می شود!
9 - در این آشفته بازار فرهنگی همه وظیفه داریم در حد امکان و توانایی خود (البته با منطق و مستدل) در این زمینه تلاش کنیم که حتی اگر بتوانیم یک نفر را اقناع نمائیم کار بزرگی انجام داده ایم.
پاسخ ها
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۹
خدا بد نده برادر!. انشاالله كه اتفاق بدي نيفتاده؟!
الا به ذكر الله، تطمئن القلوب.

كاملا با شما موافقم.
محمود ن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۱
0
2
آقا مرتضی با سلام:
ضمن تشکر، موضوع خیلی خاصی نیست! مدتی است بین ینده و یکی از بهترین دوستانم (همسرم) که اصلا" طاقت دوری وی را ندارم فاصله افتاده (البته مکانی) که خیلی بر روحیه ام تاثیر گذاشته است.
هجر خدایا بس است زود وصالی بده / یا مده شوق اینهمه ، یا پرو بالی بده!
پاسخ ها
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۱
سلام برادر!
خدا را شكر ﴿البته نه به خاطر بروز اين فراق، بلكه به خاطر خاص نبودن آن﴾ :D

هرچند از دست دادن موقتي نعمات بزرگ، چندان هم بد نيست. آدم را شكرگزارتر مي‌كند.

یوسف گمگشته بازآید به کنعان، غم مخور
كلبه‌ي احزان شود روزی گلستان، غم مخور

ای دل غمدیده حالت به شود، دل بد مکن
وين سر شوریده بازآید به سامان، غم مخور

گر بهار عمر باشد باز بر تخت چمن
چتر گل در سر کشی ای مرغ خوشخوان، غم مخور

انشاالله سال خوب و پربركتي داشته باشيد.
محمود ن
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۱
آقا مرتضی بازم سلام : از حساسیت و حسن توجه شما بسیار متشکرم. «از دست دادن موقتي نعمات بزرگ، چندان هم بد نيست. آدم را شكرگزارتر مي‌كند» بنده به خاطر این نعمتی که خداوند به من اعطاء فرموده همواره شاکرم!
«بهترین متاع دنیا همسر شایسته است» رسول اکرم (ص)
علی فاتح
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۶
1
0
کنار حوض نشته ایم میگیم لنگش کن در ثانی اینا نون به هم قرض می دن.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۶
گود داداش جون کنار گود
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین