قهوه خطرابتلا به دیابت راکاهش میدهد
به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، تیم پژوهشگران چینی به ریاست "لینگ چنگ" و "کوان هوانگ" گفتند: در حالی که تحقیقات گذشته ثابت کرده بود مصرف 4فنجان قهوه در روز یا بیشتر خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را به میزان 50 درصد کاهش می دهد، تحقیقات ما نشان داد که مصرف هر یک فنجان قهوه بیشتر، از این خطر به میزان 7 درصد می کاهد.
این پژوهشگران تصریح کردند: ماده amyloid plypeptide در بدن به طور فزاینده
باعث بروز دیابت نوع دوم می شود و قهوه نقش موثری در کاهش آن ایفا می کند.
به گفته این پژوهشگران، این تحقیقات به آنها کمک کرد که دو گروه از ترکیبات
را در قهوه بیابند که قادر است این ماده را تا حد زیادی کاهش دهد.
این پژوهشگران خاطرنشان کردند: نتایج این تحقیقات روشن می کند که چرا مصرف کنندگان قهوه با خطر کمتر ابتلا به دیابت روبهرو هستند.
بر اساس تحقیقات، قهوه آنتی اکسیدان های زیادی مثل کلروژنیک و توکوفرول دارد که باعث برخی اثرات شفا بخش می شود.
قهوه همچنین مواد معدنی مثل منیزیم دارد که روشن شده است می توانند در
بهبود پاسخ بدن به انسولین و اصلاح متابولیسم گلوکز موثر باشند.
محققان ایتالیایی نیز ماده دیگری به نام تریگونلینگ را در قهوه یافته اند
که خاصیت ضد باکتریال و ضد چسبندگی قهوه را که جلوی ایجاد حفرات و پوسیدگی
دندان را می گیرد، به همین ماده نسبت می دهند.
قهوه می تواند همچنین محافظ خوبی برای قلب زنان یائسه باشد زیرا مطالعات
نشان می دهد خانم های یائسه ای که روزانه حداقل سه فنجان قهوه می
خورند، 28 درصد کمتر از بقیه زنان در این سن، دچار بیماری های قلبی و سایر
بیماری های التهابی غیر سرطانی می شوند.
این درحالی است که گفته شده است مصرف قهوه زیان هایی هم به همراه می آورد
که از جمله می توان گفت کافئین موجود در قهوه می تواند مصرف کننده را معتاد
کند و قهوه فشار خون خون را بالا می برد و افرادی که فشار خون آنها بالاست
باید از خوردن آن اجتناب کنند.
تحریک و ضعیف شدن قلب و نامنظمی نبض، بروز لرزش و رعشه، ایجاد اختلالات
گوارش مثل اسهال و دردهای روده و کیسه صفرا، سوء هاضمه و احساس سوزش در
معده و مری از جمله مضراتی است که برای قهوه ذکر شده است.
از دیگر زیانهای گفته شده درباره مصرف قهوه هم بروز اختلالات عروقی مثل عرق
کردن، رنگ پریدگی و احساس گرمای زیاد و بی خوابی است و زنان باردار نیز به
هیچ وجه نباید قهوه مصرف کنند زیرا باعث عوارض خطرناک برای کودک می شود به
گونه ای که تحقیقات در دانمارک بر روی 478 و 18 زن باردار که روزانه 4 تا 7
فنجان قهوه می نوشیدند نشان داده است احتمال مرده به دنیا آمدن نوزاد این
مادران بیشتر از مادرانی است که خیلی کم قهوه مصرف می کنند.
انتهای پیام/
شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.
bultannews@gmail.com


