کد خبر: ۶۲۲۷۳۲
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸
با گذشت بیش از چهار سال
علی رغم افزایش سه تا چهار برابری هزینه ها اما تعرفه های جدید حق التحریر دفاتر اسناد رسمی با گذشت بیش از چهار سال از موعد قانونی تعرفه ...

تعرفه های جدید حق التحریر دفاتر اسناد رسمی چرا اعلام نمی شودبه گزارش بولتن نیوز، علی رغم افزایش سه تا چهار برابری هزینه ها اما تعرفه های جدید حق التحریر دفاتر اسناد رسمی با گذشت بیش از چهار سال از موعد قانونی تعرفه های جدید اعلام نشده است و حال این دفاتر این روزها خوب نیست!.
سید مهدی بدیعی، سردفتر اسناد رسمی در شبکه اجتماعیش، در این رابطه نوشت: در حالیکه از تصویب اخرین تعرفه حق التحریر دفاتر اسناد رسمی دقیقا چهار سال و چهار روز میگذرد و با وجود اینکه ظرف چهار سال گذشته متاسفانه در اثر سیاستهای غلط اقتصادی کلیه اقلام مصرفی دفترخانه همچون اوراق ، هزینه های چاپ و ...افزایشی ششصد تا هفتصد درصدی را تجربه کرده و فقط در یک قلم چون کاغذ از بسته ای هشت هزار تومان قیمتهای پنجاه و پنج هزار تومانی را شاهد بوده ایم و اجاره بهای محل حداقل شاهد تورم دویست تا سیصد درصدی بوده ، حقوق و دستمزد و حق بیمه پرسنل بمیزان صد تا دویست درصد افزایش یافته و قص علیهذا .
متاسفانه علیرغم صراحت ماده ۵۴ قانون دفاتر اسناد رسمی مبنی بر بررسی و تعدیل تعرفه بر مبنای شرایط موجود ، با گذشت چهار روز از موعد قانونی خبری از اعلام تعرفه های جدید #حق التحریردفاتر اسناد رسمی # نیست !!!.
این در حالی است که اشتغال هر نفر بیش از دویست میلیون تومان برای دولت هزینه دارد با وجود بیش از هفت هزار و چهارصد دفتر اسناد رسمی در سطح کشور که بدون تحمیل حتی یک ریال بربودجه عمومی کشور با سطح اشتغال زایی حداقل پنجاه هزار نفر ایجاد گردیده است نه تنها از کمترین حمایت دولتی یا بودجه ملی بر خوردار نیستند که عامل بی مزد و مواجب وصول مطالبات معوق شهرداریها و ادارات دولتی نیز می باشند .
متاسفانه تعرفه حق التحریر مصوب سال ۱۳۹۴ دفاتر اسناد رسمی با حداقل هزینه ثابت ماهیانه ۲۵ میلیون تومان برای یک دفترخانه دارای پنج نفر پرسنل ،کفاف مخارج اکثر دفاتر را نمی دهد و همکاران عزیز و نجیب ما صورتشان را با سیلی سرخ نگه داشته اند !!!
با اینحال عده ای مغرضانه درآمدهای تعداد محدود و معدود از دفاتر خاص را مستمسک حمله به کیان دفاتر اسناد رسمی قرار داده و دم از درآمدهای #چند صد میلیونی # دفاتر اسناد رسمی میزنند!!! حال آن که شفاف ترین نوع درآمد در بین انواع مشاغل نیمه خصوصی ، در آمد دفاتر اسناد رسمی است که هر ماهه طبق لیست های موجود به سازمان محترم ثبت اسناد و املاک و کانون محترم سردفتران و دفتریاران ارایه می شود . عده ای این تخصصی ترین شغل رشته حقوق را با بقالی و سوپر مارکت مقایسه نموده ، تقاضای افزایش تعداد دفاتر را مطرح میکنند !!!!
دفاتر اسناد رسمی این روزها در برزخ عدم افزایش حق التحریر خود و هجمه بی امان و بی انصافانه قرار دارند . حال دفاتر اسناد رسمی این روزها خوب نیست !!!

برچسب ها: اقتصاد ، اسناد رسمی ، بیمه

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
کارشناس مسائل اجتماعی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۸ - ۱۸:۲۶
0
1
با درود فراوان خدمت سردفتر گرامی باید اعلام کنم چرا درآمد واقعی رو اعلام نمیکنن چرا باشفافیت صحبت نمیکنن چرا از هزینه ها و درآمد های جانبی صخبت نمیکنن .بله درسته درآماد یک سردفتر اسناد رسمی در یک شهر کوچک 25 میلیون تومان و در یک شهرستان 35 و در یک شهر بزرگی مثل شیراز و اصفهان و مشهد 70 تا 80 میلیون در تهران هم 80 تا 150 میلیون تومان و برخی دفاتر بیشتر از 200 میلیون تومان در ماه درآمد دارن .جناب آقای سردفتر محترم باتوجه به روند الکترونیکی شدن دفاتر نهایت 2 کارمند هر دفتر خانه داره مگر اینکه آن دفتر تحریر بالا و ارباب رجوع بیشتری داشته باشه . درضمن درمورد گرانی کاغذ هم باید اعلام کنم هزینه کاغذ رو از ارباب رجوع به دو عنوان دریافت میکنید یک بهای اوراق دو اوراق اضافه پس منتی نیست. درضمن درسال 94 اندکی از دفاتر 15 درصد درآمدی رو بین کارمندان پرداخت میکردن اما حالا این پانزده درصد هم به حیب سردفتر میره حتی وقت محاسبه مالیات.درضمن هیچ وقت شغل شما رو با بقال کسی مقایسه نکرده شغل شما رو بایک رئس ثبت . معلم .استاد دانشگاه و حتی یک وکیل مقایسه میکنیم . و در آخر شما بجای حمایت از مردم و افزایش خدمت رسانی به مردم به فکر منافع شخصی خودتون هستید . این رو هم بیان کنم خدمتتون دود این افزایش به چشم خود سردفتران خواهد رفت دراین شرایط اقتصادی و مردم سعی خواهند کرد تا حد امکان مراجعه نکنن به این دفاتر و روی به سند عادی بیارن .اللخصوص در نقل انتقال خودرو. در ضمن تحریر دفتر اسناد رسمی شما بیش از این هست که اعلام کردید
بازنشسته ثبت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۸ - ۱۹:۵۰
0
1
جناب آقای...... .....سر دفتر اسناد رسمی... کردستان شهر سنندج با تمام احترامی که برای شما قائل هستم اما با سخنان جناب عالی بعنوان یک همکار بازنشسته مخالف هستم اگه بحث تورم هست برای همه هست در کشور اما در بحث درآمدی واقعال در شرایط فعلی همین تعرفه ها هم برای مردم زیاده بخاطر اینکه مردم دارن با حقوق های بسیار کمی و درآمد های کمی زندگی خودشون رو میگذرونند و یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی هیمن کاهش هزینه های زندگی مردم هست .نباید بخاطر اینکه صنف شما انتظار درآمدی کلان رو دارن بر مردم هزینه های گزافی بر مردم تحمیل بشه . شاید در شهری مانند سسندج حداقل تحریر ماه شما 25 میلیون تومان باشه اما در شهری مانند تهران حداقل تحریر ماهانه 80 تا 100 میلیون هست . و تعدادی بیشمار هم درآمد چند صد میلیونی دارن . ضمنا تا جای که بنده اطلاعات دارم با توج به الکترونیکی شدن سازمان ثبت از تعداد کارمندان دفاتر کاسته شده و کسانی که بعنوان ثبات مشغول به فعالیت بودن و کسانی که مسول گواهی امضا بودن همگی از دفاتر اسناد خارج شدهاند و این یک سود برای شخص سر دفتر و موضوع دوم خدمت شما عرض کنم که شما هزینه های کامل دفتر یاران رو اکثرا پرداخت نمیکنید یا کم پرداخت میکنید چون یا از بستگانتون هستن یا هم توافق کردید در مورد حق حقوق کارمندانتون هم باید عرض کنم که طبق قانون مصوب باید 15 درصد از درآمدتون رو تقسیم کنید بین کارمندانتون آیا چنین کاری رو انجام میدهید. آیا حقوق قانونی کارمندانتون رو پرداخت میکنید. آیا وقت این نرسیده مردم رو تشویق کنیم برای انجام خدمات ثبتی نه سند عادی . کمی بفکر مردم باشید نه فکر منافع خودتون . از ریاست محترم ثبت اسناد و املاک هم درخواست دارم با توجه به فرمایشات رهبری به اقتصاد مقاومتی هزینه ها رو کاهش دهند . و همچنین از ریاست محترم قوه قضاییه هم درخواست داریم جلوی زد بند ها و رانت ها رو در دفاتر اسناد رسمی بگیرن
یک سردفترمظلوم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۸ - ۲۰:۳۴
0
1
روزخبرنگار مبارک.باتشکر از خبرگذاری بولتن نیوزکه مظلومیتهای مارا بدون ملاحظه بیان میکنند.درتایید عرایض این همکارمحترم باید عرض کنم دفترخانه ها تقسیم میشوند به چند دسته.یکدسته آنهاکه کمتر از 30 ملیون حق تحریر درمیاورند.من به این دسته سفارش میکنم بروند دنبال یک کاردیگری باشند چون دراین شغل موفق نبودند.دفترخانه ای که نتواند 30 ملیون دربیاورد بهتراست تعطیل بکند بروددنبال یک کار دیگرو خودو کارمندانش را معطل نکند. یکدسته بین 30 تا 60ملیون درمیاورند.این دسته لب مرزی هستندو بهتراست بروند برروی روشهاششان کارکنند و در بازاریابی ومذاکره با بنگاه ها ومسئولین بانکها تجدیدنظر بکنند.یکدسته که امثال من در این دسته هستیم درامد بین 60 تا 120 ملیون است.برعکس نظرهمه که خیال میکنند دفترخانه ای که اینقدر درمیاورد دیگر تامین است ولی حقیقت این است که حتی بااین مبلغ هم برروی ما فشار است.هم فشار کاری هم فشاراقتصادی.فشارکاری که بیشترمردم خبرندارند خستگی و استرس کاری هست .ازصبح ساعت 9صبح تا 2عصر بایدباارباب رجوع سرکله بزنیم و سندهارا چک کنیم و سندهای آماده راامضاکنیم که خیلی سخت و خسته کننده ولی مسئولیت دار هست . از جنبه فشار اقتصادی مثلا خودم راعرض میکنم. من خودم 120 ملیون درمیاورم . ولی این ظاهرقضیه هست.باید عرض کنم من ناچارم ازاین مبلغ 40ملیون را به دلال بدهم که برایم سندبیاورد«اگرندهم نمیاورد و سندهایش راپیش یک دفترخانه دیگرمیبرد». ازاین مبلغ 10درصد را باید سربرج به اجباربدهم به کانون سردفتران یک مویم هم راضی نیست.15درصد راباید بدهم به اجبار به دفتریارم این را هم راضی نیستم«سرتان را دردنمیاورم علتش مفصل است».میبینید؟ همین اول کار 70 ملیون میپرد.میماند فقط 50ملیون. هزینه سه کارمند حدودی هرماه 6 ملیون و اجاره دفتر هرماهی 4/5 ملیون تومان. مالیات حدود 5ملیون .اینها را جمع بزنید میبینید آخرماه 35 بیشتر باقی نمیماند.دیدید؟ اسمش ماهی 120 ملیون ولی درآخر سر 35ملیون باقیمانده.اینه که این همکارهم درست میگوید یکعده دشمن دفترخانه تیشه برداشته و چندسال فقط حق تحریرهای نجومی را بوق میکنند ولی این مخارج نجومی را اعلام نمیکنند.چندوقت قبل فرزندکوچکم بایک حالت دلرحمی گفت :بابا برام ویلا شهرک باستی هیلز لواسان میخری؟ فرزندبزرگتره برای BMW ایکس 4 می گفت. خدا هیچ پدری را خجالت زده بچه اش نکند. حتی بچه ها هم خیال میکنند چه خبراست؟ حق دارند چون ازمخارج دفترخانه خبرندارند.برای همین ازشما که خبرگذاری منصفی هستید میخواهم انصاف رادراعلام حق تحریر دفترخانه هم مراعات کنید و مخارج راهم کناردرامدها در سایتتان بگذارید.و مارا کمک کنید بتوانیم پس ازچهار سال فشار اقتصادی به خواسته قانونی خودمان که افزایش حق تحریر لاقل بمقدار دوبرابرمقدار الان هست برسیم و مسئولین «باعرض معذرت»بدانند اگر حق تحریرها زیاد نشود تومار اعتراضی مینویسیم و مظلومیت خودمان را با شدت اعتراض میکنیم.مجدداز انصاف و عدالت شماو خبرنگاران خوبتان برای طرح مظلومیتمان تشکر مینمایم.خدانگهدار
منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۹ - ۱۵:۳۹
0
1
چرا اینقدر آه و ناله میگید تعرفه ها تغیر نکرده اتفاقا تحریرتون بیتشر هم شده نسبت به سال 94 به این دلایل میگم درآمدتون بیشتر شده که ارزش معاملاتی اعلام شده نسبت به سال قبل چند برابر اعلام شده ماشینی که پارسال تحریرش بود 200 هزار تومان امثال تحریر اون شده 600 هزار تومان یا ارزش اعلامی دارائی که ملک رو نصبت به سال پیش دو الی سه برایر اعلام میکنه مخصوصا تو تهران برای بنام زدن ملک دیگه کمتر از یک میلیون تومان تحریر نداره . .درضمن اگر تحریر افزایش پیدا کنه در خصوص ماشین با لایحه و تبصره جدید دیگه کسی مراجعه به دفاتر اسناد رسمی نمیکنه .اتفاقا با ثابت ماندن حق التحریر ها و حتی تعدیل آن مردم بیشتر تمایل به سند رسمی میکنند و دوری میکنن از سند عادی مردم خودشون بهترین قاضی هستن و درک میکنند هزینه ها بشدت زیاد هم هستن. زندگی ها و ماشین های آنچنانی سردفتران رو نگاه کنید . پس درآمد نصبت به مشاغل دیگه خوبه که اینجوری زندگی میکنند . امسال نباید افزایش تعرفه داشته باشن دفاتر اسناد .
علیزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۹ - ۲۲:۱۵
0
1
کاش مسولین امر و متولی سازمان ثبت اسناد و املاک بجای افزایش درآمد دفاتر اسناد رسمی برای آنها سقف تحریر قائل بشه چون افزایش تعرفه دردی رو دوا نمیکنه اتفاقا خطر ناک هم هست چون کسی که اهل زد و بند هست و اهل رایزنی فعالیتش رو بیشتر میکنه برای این کار اما سردفتری که واقعا کاتب بالعدل هست هیچ وقت نه اهل رایزنی هست و نه اهل باج دادن از لحاظ درآمدی با افزایش تعرفه اتفاقا وضع اون دفتر آشفته تر خواهد شد چون شخص سر دفتر نما بخاطر اینکه در آمدش بیشتر شده بیشتر دنبال زد بند و رایزنی با مدیران بانکها و موسسات میره و بیشتر حق الحساب میده و حق همکاران دیگه رو به وضوح پایمال خواهد کرد .
سامانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۱ - ۱۶:۴۳
0
1
کاش بجای رایزنی اعضای کمیسیون حق التحریر با مسولان سازمان زایزنی انجام میدادن برای ایجاد سقف تحریر دفاتر اسناد رسمی چرا که یکی 20 میلیون ودیگری 200 میلون تحریر داره باید همه و همه در این شغل درآمدی یکسان داشته باشن و اهل رایزنی و زد بند نباشن برای بدست آوردن پول . واقعا در حق همکاران شهرستانی داره ظلم میشه چون در تهران سند زیاده و درآمد بالا اما منی که در یکی از شهر های کرج هستم اگه 20 میلیون درآمد داشته باشم باید خوشحال باشم . درضمن بد نیست مسولان تصمیم گیرنده به فکر حال مردم هم باشند و باعث سند گریزی مردم نشوند در این شرایط اقتصادی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۱ - ۲۱:۲۶
0
1
هرچی باشه باید بنفع مردم باشه نباید تعرفه ها رو افزایش بدن که مردم نتونن از خدمات این دفاتر استفاده کنند
مشکین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۱ - ۲۲:۰۴
1
0
بنظر بنده در فضای مجازی که هر شخصی بدون داشتن کوچکترین تجربه و دخالتی و صرفا از ظاهر نظر می دهد، محفل مناسبی برای پرسش و پاسخ نیست...
دفاتر چه در آمد خوب داشته باشند و چه نه، حق آنها هست که از اختیارات قانونی و تعدیل تحریر استفاده نمایند...
خادمیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۲ - ۱۹:۴۶
0
1
چرا باید بخاطر یک تیکه کاغذ که سردفتران دست مردم میدن طلب هزینه های گزاف رو باید بکنن درصورتی که از همین یک تیکه کاغذ ماهانه برخی تا چند صد میلیون تومان درآمد دارن و البته برخی هم پنجاه تا هشتاد میلیون . نباید مردم رو فراموش کنیم بجای افزایش تحریر محضر باید هزینه ها رو کاهش بدن تا مردم برای کارهای روزمره به راحتی مراجعه کنن به این ادارات .درضمن ما درشرایط اقتصاد مقاومتی هستیم و نباید اجازه افزایش تعرفه ها رو بدیم که فشار وارد بشه به مردم در این شرایط بد. بنده کارمند ثبت هستم و هرروز صدای مردم رو میشنوم که گله از تعرفه های دفاتر اسناد دارن .
جامعه
|
-
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۳ - ۰۶:۵۶
0
1
جدا از اینکه تمام تخلفات و جرایم ارتکابی در دفاتر اسناد رسمی ریشه در طمع کسب درآمد بیشتر داشته باید متذکر شد که مسلما اینگونه درآمد های نجومی برای یک مامور در انجام امور حاکمیتی؛ در نگاه جامعه نامتعارف و مردود بوده و زیبنده نظام اسلامی و اخلاقی نیست.
در این میان برخی سردفتران درآمد خود را با مشاورین املاک، مقایسه میکنند. ایشان نباید فراموش کنند که مامور حاکمیتند نه کاسب و حق التحریر هم فقط برای پوشش و تامین هزینه های یک مامور حاکمیت تعریف میشود نه کاسبی و سود سرمایه گزاری.
در حالیکه هم اکنون میانگین درآمد ماهیانه دفاتر سراسر کشور حدود ۳۰ میلیون تومان هست که تقریبا ۱۵ میلیون آن درآمد خالص سردفتر می باشد. بنابراین معضل کنونی میزان تعرفه ها نیست بلکه انحراف از میانگین شدید است که برخی کم درآمد و برخی درآمد نجومی دارند که به راحتی با سقف درآمدی قابل حل بوده و نیازی به فشار مضاعف به جامعه در این بحران اقتصادی نیست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۳ - ۱۱:۰۷
0
1
آیا روسای سازمان ثبت و قوه قضاییه صدای مردم رو نمیشنوند .در رسانه ملی هم چند بار گفتگو شده مردم همگی ناراضی از هزینه های دفاتر اسناد هستند .در این شرایط اقتصادی و شزایط زندگی سخت مردم .آیا وقت آن نرسیده یک بار برای مردم کاری انجام بدن . آیا دراین شرایط نباید هزینه ها رو کاهش بدن . واقعا یک شغل دولتی چطور باید این همه درآمد داشته باشه اما مردم در شرایط بد زندگی کنند. واقعا این موضوع خیلی آزار دهندست .فاصله طبقاتی اونم در کشوری اسلامی .درضمن آیا از درآمد واقعی سردفتران با خبر هستن نه اونی که ماهانه به سازمان اعلام میکنند .
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۵ - ۱۶:۵۹
1
0
باسلام باتوجه به عدم افزایش تحریر دفترخانه ها بعد از گذشت چهارسال وافزایش صددرصدی هزینه های دفترخانه ها باید باتوجه به تورم موجود در جامعه این افزایش اتفاق افتد وگرنه منجر به تعدیل وحذف کارمندان دفترخانه ها و اضافه شدن بیکاری به جامعه می کردم ضمنا به ازریاست قوه قضاییه بخواهید که سقف درامدی برای دفاتراسناد درسامانه ثبت انی درنظر گیرند و تقسیم عادلانه اسناد بین دفاتر صورت پذیرد.
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۵ - ۲۳:۱۹
0
1
لطفا یک سر دفتر بیاد من رو قانع کنه و جواب سوال من رو بده یکی از دوستان بنده سردفتر هست در تهران طبق مستندات ارایه شده و طبق گفته های خودش ماهانه در بدترین شرایط 150 میلیون تومان و در بهترین شرایط مثل عید 250 میلیون تا 280 میلیون تومان تحریر در ماه داره . دو تا کارمند هم بیشتر نداره . با هزینه های کسری آخر ماه در صورتی که 150 میلیون تومان تحریر دریافت کرده باشه 100 میلیون آخر ماه براش میمونه . آیا این میزان درآمد کمه . آیا در یک شغل دولتی و این اقتصاد خراب این حق التحریر ها کمه . پس چی شد مبارزه با نجومی بگیر های دولتی . چرا کسی سراغ این درآمد های کلان نمیره در بخش دولتی .
آلادشتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۶ - ۱۸:۵۵
0
0
چرا باید افزایش بده وقتی برای یه گپی برابر اصل ساده از من 10 هزار تومان پول گرفت بدون اینکه رسید بده و برای یک ماشین 400 هزار تومان تحریر گرفت تو پنج دقبقه چرا باید افزایش پیدا کنه مگه من کارمند چقدر حقوق میگیرم که این هزینه ها رو پرداخت کنم . یا برای یک وام مراجعه کردم دفتر اسناد رسمی نزدیک دو میلیونتومان از من پول گرفت اگه من پولی داشتم که نمیرفتم تقاضا وام بکنن. به همین خاطر نباید افزایش پیدا کنه بلکه کاهش باید داشته باشه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر :
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین
پرطرفدارترین