کد خبر: ۱۸۰۴۱۱
تعداد نظرات: ۳۳ نظر
تاریخ انتشار:
بیایید با نگاه و رویکردی فرهنگی و عمیق به مسائل فرهنگی بنگریم

هشداری به هشدار رئیس بسیج جامعۀ زنان دربارۀ ویچت

متهم کردن صهیونیست ها و نظام استکبار و دشمن و برنامه هایی مثل ویچت و بی توجهی به همه اشتباهاتی که از ابتدای استقرار نظام جمهوری اسلامی در این عرصه رخ داده، اگر پاک کردن صورت مسئله نباشد، قطعا تغییر دادن آن است.
گروه اجتماعی، خانم اصلانی و همه ایرانیان؛ بیایید به این فکر کنیم که آیا این ابزارها علت سست شدن احساس عفاف درونی افراد جامعه است، یا وسیله ها، ابزارها و برنامه هایی مثل ویچت.                                                                                                        

به گزارش بولتن نیوز، خانم مینو اصلانی رئیس بسیج جامعه زنان اخیرا در سخنانی با اعلام هشدار درباره این که "در خصوص آثار و تبعات منفی چت های بی هدف و اعتیادگونه در ایران مطالب قابل توجه علمی و کافی مطرح نشده و متاسفانه هیچ فردی در این راستا خانواده ها را آگاه نکرده است"، گفته است: پشت پرده شبکه اجتماعی جدید «وی چت» صهیونیست است که از این شبکه های مخرب حمایت می کند، شبکه های اجتماعی جدید مانند «وی چت» و همچنین فیس بوک حیازدایی و ترویج اباگری را به دنبال دارد در واقع این شبکه های برای خانواده ها و جوانان مخرب هستند.
 رئیس محترم و دغدغه مند بسیج جامعه زنان با اشاره به این که شبکه اجتماعی جدید «وی چت» باعث عادی سازی روابط نامشروع می شود، افزوده است که این شبکه جدید اصالت خانواده را متزلزل می کند و آثار منفی به دنبال دارد که باید به طور جدی به این مبحث پرداخت و جلوی گسترش چنین شبکه هایی را گرفت.



ایشان که یکی از آثار مخرب چت روم ها را گوش دادن راحت و البته بدون فیلتر موزیک های دلخراش مبتذل(!) عنوان کرده در ادامه اظهار داشته است که انتشار پیام های شرم آور جنسی، عملی بسیار زشت و به دور از انسانیت است که در تمام روم ها مشاهده می شود و مرزی ندارد که به خودی خود، مخصوصا برای نوجوانان و جوانانی آسیب زایی جدی دارد و باید این موارد حذف و جلوی آسیب ها گرفته شود.

خانم اصلانی بازگو کردن موضوعات کاملاً خصوصی، جنسی، تن نمایی و توهین به اعتقادات دیگران را از مواردی دانست که در چت روم ها شاهد هستیم و گفته است که باید فرهنگ دینی را تقویت کرده و جلوی این شبکه ها که پشتوانه اش استکبار است، به طور جدی گرفت، باید خانواده ها را آگاه ساخت تا نظارت بیشتری بر فرزندان خود داشته باشند که فرزندان به سمت چنین شبکه هایی روی نیاورده و گریبانگیر آن نشوند.

وی با اشاره به این که بعضاً(!) طلاق ها ناشی ازشبکه های اجتماعی است، تصریح کرده است که باید آگاه باشیم که دشمن به دنبال فروپاشی خانواده های ایرانی است، چرا که خود فاقد خانواده هستند؛ همچنین شبکه های ماهواره ای نیز با عادی سازی خیانت و فحشا باعث طلاق ها می شوند که باید در این زمینه فرهنگ سازی صورت گیرد.

اصلانی با بیان اینکه در "وی چت" به راحتی و رایگان می توان صدای طرف مقابل را شنید که این امر در میان دختران و پسران نگران کننده است، تاکید کرده است که حضور دختران و پسران نوجوان در «وی چت» که به سادگی مورد فریب افراد ناشناس قرار می گیرند، خود یک آسیب جدی است و ما شاهد بی بند و باری و روابط دختر و پسر حتی در سراسر کشور می شویم که در این میان خانواده ها بی خبر هستند و بعد از آسیب جدی متوجه این موضوع می شوند.



رئیس بسیج جامعه زنان گفته است که نباید دست روی دست گذاشت تا دشمن به هدف خود برسد، متأسفانه هنوز هیچ رسانه و مسئولی در خصوص این شبکه اجتماعی صحبت نکرده است.

سخنان تقریبا کوتاه متولی بسیج جامعه زنان کشور درباره موضوعی بسیار مهم و البته حاوی نکاتی بسیار بسیار مهم تر است:

اول اینکه ایشان بر روال مرسوم شبکه اجتماعی جدید "ویچت" را محصول توطئه صهیونیست ها و دشمنان اسلام و ایران نامیده است که البته هر چند غلط نیست و بالاخره ابزارها و تکنیک های جدید، به ویژه در عرصه ارتباطات امروز عمدتاً محصول کشورهای غربی هستند، اما اگر ساخت و تولید این ابزار و برنامه ها را صرفاً به منظور هدف گرفتن بنیان خانواده در ایران ارزیابی کنیم، قطعاً راه به خطا برده ایم.

خانم اصلانی اظهار داشته اند که دشمنان ایران چون در جوامع خودشان فاقد خانواده هستند، ابزاری مثل ویچت را تولید کرده اند تا بنیان خانواده را در ایران مورد هدف قرار دهند.

این سخن به هیچ وجه جامع و دقیق نیست، چرا که اولاً این دست ابزارها و برنامه ها، بسیار بیشتر و البته پیش تر از ایران در خود همین کشورهای غربی مورد استفاده قرار گرفته است و از سوی دیگر، اگر چه در نظامات اجتماعی غربی تعریف پوشش، حیا، روابط اجتماعی و به ویژه روابط شخصی افراد با یکدیگر کاملا متفاوت از جامعه ایرانی است، اما قطع یقین همان مناسبات اجتماعی که در غرب رواج دارد و ما آن را ولنگاری می انگاریم، بسیار قانونمندتر از ایران و برخوردار از چارچوب های مشخص عرفی و قانونی روشن است.



به عنوان مثال تا آن جا که اطلاع دارم، در ایالات متحده که آزادی های اجتماعی و فردی متفاوت از کشوری مثل ایران است، با وجود دایره گسترده آزادی عمل افراد، اما سخت گیری های چند لایه و پیچیده ای برای مواجهه کودکان و افراد زیر سن قانونی با آنچه برای ایشان غیرقانونی انگاشته شده است، اعمال می شود.

کتاب های منتشر شده برای کودکان کنترل می شود تا مسائل پورنو به آنها راه نیابد، فیلم و سریال های ساخته شده برای کودکان نیز از این حیث کنترل می شود و البته این سخت گیری ها درباره استفاده کودکان از سیگار، مشروبات الکلی، مواد مخدر و اینترنت و مسائل نظیر آنها را نیز شامل می شود. اگر چه تعریف غربی ها از ناهنجاری با تعریف ما متفاوت است، اما این مسئله باعث نمی شود تا ایشان از آنچه ناهنجاری می پندارند، کودکان را بر حذر ندارند.

یکی از اقوام که در آلمان زندگی می کند، تعریف می کرد که آنجا در فروشگاه های اسباب بازی فروشی برای کودکان، هرگز تفنگ پیدا نمی شود تا کودکان از سنین پایین با این وسیله آشنا نشوند.

مسئله بعدی برشمردن آسیب هایی است که خانم اصلانی برای استفاده از ویچت برشمرده است؛ آسیب هایی که اتفاقا تا حدود زیادی هم بی پرده مطرح شده اند، اما ... .

اما مشکل در پایه تحلیل خانم اصلانی است که اولاً فکر می کند که این آسیب ها به وسیله یک برنامه تلفن اینترنتی یا یک شبکه اجتماعی اینترنتی ایجاد می شوند و دوم این که ایشان این گونه تحلیل می کند که گویا این گونه آسیب های اجتماعی در حال شروع شدن هستند و باید مثل همه ادوار پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با راهکارهای مبتنی بر روش های سلبی از دسترسی افراد به این ابزار جلوگیری کرد تا شاید از آسیب در امان بمانند؛ روشی که در برابر همه ابزارهای تهاجم فرهنگی غربی از تلویزیون در سال های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی گرفته تا ویدئو و ماهواره پس از انقلاب اسلامی در پیش گرفته شده و البته شکست خورد.

واقعا خانم اصلانی از خودش نمی پرسد که آیا چنین حجمی از بی حیایی که ایشان عنوان می کنند در مراودات "ویچتی" رقم می خورد، به یکب اره از زیر بوته عمل آمده است و همه این آقایان و خانم هایی که در ویچت تن نمایی کرده و رفتارهای جنسی خارج از چارچوب دارند، آیا منتظر ظهور ویچت بودند و تا پیش از آن هرگز از این کارهای بد نمی کردند؟

متهم کردن صهیونیست ها و نظام استکبار و دشمن و برنامه هایی مثل ویچت و بی توجهی به همه اشتباهاتی که از ابتدای استقرار نظام جمهوری اسلامی در این عرصه رخ داده، اگر پاک کردن صورت مسئله نباشد، قطعا تغییر دادن آن است.

متاسفانه با همه شعارهایی که در بیش از یک قرن اخیر درباره لزوم نگاه واحد به دین و عرصه اجتماع و سیاست سر داده ایم، عموما و اساسا بر مبنای تفکیک حوزه دین از ساحت سایر عرصه های زندگی عمل کرده ایم.

تلویزیون جمهوری اسلامی ایران پس از ایجاد گروه معارف و قرآن در کنار دیگر گروها مثل سرگرمی و فیلم و ورزش و فلان، این روزها شبکه قرآن و معارف را در کنار شبکه ورزش و تماشا و نمایش و سلامت و البته نسیم (شبکه نشاط و سرگرمی!!) تاسیس کرده است، در جامعه هر کس به هر ترتیبی که منافع و امیالش اقتضا می کند و البته بدون رعایت حدود و حقوق اجتماعی خود و دیگران، زندگی می کند و آن وقت عزاداری برای امام حسین (ع) و هیئات متعدد و متنوع به بهانه ها و مناسبت های مختلف دایر می کنیم تا خلق الله گریه کرده و برات بهشت تهیه نمایند، برای وصول مالیات از خلق الله هزار قانون و تبصره وضع می کنیم و دفتر و کارمند و جریمه، اما غافلیم از اینکه با مدد گرفتن از فقه پویای تشیع و مراجع روشن بین، تلفیقی بین مالیات و خمس و زکات برقرار کنیم تا اخذ آن به پشتوانه شرعی و دینی ایجاد شده، بین مردمی که به هر حال اعتقاد و توجهشان به شرعیات بیش از آن مقررات وضعی است که قانون می نامیمش، تسهیل شود و ... .


صحنه ای از تئاتر«مادران آفتاب» که اتفاق تاریخی کشف حجاب را نمایش می دهد و در کنگره ملی هفت هزار زن شهید کشور اجراشد


یکی دیگر از رخدادهای غلط پس از پیروزی انقلاب اسلامی که باعث شده است امروز به مشکلات زیادی در عرصه اجتماعی مبتلا شویم، این بوده و تا حدودی هست که مسئولان و متولیان، طالب التزام خلق الله به ظواهر دین حداکثری بودند و مطلوب بسیاری از ایشان این بود که همه مردم نماز شب خوان شوند و هیچ کس بدحجاب نباشد و امثال آن. البته این نگاه فاقد عمق بود و مثلا حساسیتی که به بدحجابی داشت و دارد، بیش از حساسیتی است که به جمیع سیئاتی مثل دروغ، غیبت، عدم رعایت حد و حق، وظیفه شناسی و تعهد در انجام وظایف و امثال آن دارد و همین مسئله باعث شد، ساختار سازی ها و سازماندهی های اجتماعی این تفکر بر این مبنا شکل بگیرد و در آن جایگاه چندانی به لحاظ موضوعی و عملیاتی برای مثلا از بین بردن زمینه های اجتماعی دروغگویی، زیاده خواهی، اعمال متقلبانه، دست اندازی به حقوق دیگران و عدم رعایت حدود خود و در کل زندگی در طراز یک انسان واقعی دیده نشده است.

حالا هم همه نگرانی های خانم اصلانی به عنوان فردی ذی مدخل و ذی نفوذ صرفاً در عرصه فرهنگ کشور، تن نمایی و اختلاط های خارج از چارچوب دختران و پسران است، اگر نه شاید ایشان هرگز سخنی از ویچت نشنیده و نمی گفت.

خانم اصلانی خوب است به این سوال هم علاوه بر سوال قبلی پاسخ دهد که آیا همه آن چه باعث نگرانی ایشان در جامعه ای که فراگیری دروغ، غیبت، تهمت، عدم رعایت حدخود و حقوق دیگران از سوی عموم افراد جامعه در تقریباً همه عرصه های اجتماعی و از سوی عموم آحاد جامعه، حتی مذهبیون در کنار اشکالات و ایرادات بسیار دیگر وجود دارد، فقط اختلاط دختران و پسران است که در نگاه واقع بینانه همواره و همیشه در ایده آل ترین شرایط اجتماعی نیز درصدی قابل توجه از این آسیب ها وجود خواهند داشت؟

چرا خانم اصلانی و همفکران ایشان تا به حال هیچ ابراز نگرانی درباره رواج دروغگویی در جامعه به شکلی که اساسا اگر کسی بخواهد دروغ نگوید و نشنود، در جامعه امروز ایران ناممکن خواهد بود، نداشته اند؟

صورت این مسئله همواره در سال های گذشته به ویژه سال های پس از استقرار نظام جمهوری اسلامی به این شکل تغییر یافته و حتی پاک شده است که اساسا هیچ توجهی به ناهنجاری هایی که پایه و مبانی اعتقادی مردم را که به مثابه بستر شکل گیری مولفه ای به نام عفاف به عنوان زمینه و مقدمه انتخاب نوع و نحوه حجاب مناسب، سست می کند، نشده است.

به تعبیر دیگر حجاب به صورت مستقل نمی تواند موضوعیت داشته باشد و همانگونه که عدالت نتیجه اقامه قسط است، حجاب نیز، صرفنظر از انتخاب چادر یا مثلا پوشش های رایج دیگر در کشورهای مسلمان مثل ترکیه، لبنان، مسلمانان کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا، نتیجه تبعی و البته قطعی یک احساس درونی به نام عفاف است.

"دین همه دین است" و تبعاً وقتی مبانی اعتقادی مردم در نتیجه عدم پایبندی عمومی به ویژه از ناحیه مسئولان کشوری و متولیان دینی دچار آسیب می شود، عفاف نیز که یک حس درونی عمدتا متوجه اعتقادات دینی و مذهبی است نیز بالتبع دچار تزلزل شد و در جامعه ای که اصولی برای پایبندی های اخلاقی دیگر نیز تعریف نشده، نتیجه همین می شود که عدم تقید افراد جامعه دنبال دهانه ای برای فوران می گردد و ویچت یکی از این دهانه هاست.


خانم اصلانی و همه ایرانیان؛ بیایید به این فکر کنیم که آیا این ابزارها علت سست شدن احساس عفاف درونی افراد جامعه است، یا وسیله ها، ابزارها و برنامه هایی مثل ویچت.

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۳۳
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱۷
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
6
28
به نظر بنده بعنوان یک ایرانی مسلمان مشکل ما این است که همیشه نصیحت کردیم ولی عمل نه.به جوانها گفتیم ماهواره نگاه نکنند ولی به بعضی به عنوان استاد .مسئول و عناوین مختلف اجازه دادیم به نخبگان جوانمان میگویم به غرب برای تحصیل سفر نکنید اما فرزندان بیشتر مسئولین و بزرگان در غرب مشغول به تحصیل هستند در یک کانال تلویزیون روحانی محترم که میگوید باید خانم صدایش را از پشت پرده کلفت کند که نامحرم دلش تکان نخورد کانال دیگر نشان میدهد در سریالی که خودمان با ممیزیهای به اصطلاح اسلامی خودمان ساخته ایم خانمی صدای کلفتش را نازک میکند که طنازیش بیشتر به چشم بیاید میگوییم ایران مهد امنیت و عفاف است که واقعا در این خصوص تردیدی وجود ندارد اما خانواده بعضی از مسئولین در خارج از کشور سکونت دارند در کل میگوییم به گفتار ما بکنید اما به کردار ما نه!خداوند متعال مارا از این نگاه دو گانه نجات دهد
پاسخ ها
م ه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
چرا یک مقاله راجع به اثار حجاب اجباری نمیگذارید ؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
محمد خان شبکه های ایرانی الان هم در حال از دست دادن مخاطب هستن برای جلوگیری از فحشا باید بتونیم جوونا را قانع کنیم که عواقبش خطرناک هستش والبته امکان رفع نیاز از راه حلال فراهم کنیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
7
21
در تاييد اين نوشته مي توان به رتبه بندي جهاني فساد در بين كشورهاي جهان اشاره نمود كه متاسفانه ايران در ميان 180 كشور رتبه 144 را آورده و كشورهاي اسكانديناوي رتبه هاي اول را دارا مي باشند. بايد بكوشيم به عنوان يك كشور اسلامي اين رتبه را اصلاح كنيم تا ديد جهانيان را نسبت به خود عملا تغيير دهيم نه با حرف!!!
پاسخ ها
داریوش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
اول که نظرت واضح نیست..دوم زیاد به آمارهای جهانی توجه نکن..اگه آمار هاشون رو بخوای جدی بگیری ،به گفته اونا ما الان جزء ده کشور اول ناقض حقوق بشریم..! پس زیاد جدی نگیر..!
م.ج
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
در پاسخ به داریوش:
هرچند حرف کشورهای غربی وحی منزل نیست اما در امور غیر سیاسی که با آمار سر و کار داریم این کشورها معمولا بسیار دقیق هستند و اینطور نیست که اونها هرچی میگن حتما سیاسی کاریه. اتفاقا در مورد این آمار بهت توصیه میکنم .... کاملا جدی بگیر...!
آقا امین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
در پاسخ به م.ج:
بله حرف شما درسته به شرطی که اونا اعلام کنن جامعه اماریشون کیا هستن...اگه اونایی که از کشور فرار کردن رو به عنوان شاهد و سند قبول کنند،نتیجه ی آمار میشه چیزی که شما گفتین...(مثل نظر سنجی های فیسبوقی!)
حسین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
ما فساد اداری و...داریم ولی یکی از عوامل اصلی آن تهاجم فرهنگی وسیاسی دشمنه که اگر نبود نیروی رهبری معظم وبسیاری از دردمندان اجتماع کمتر هزینه مبارزه با این تهاجم می شد ودر داخل هزینه مبارزه با فساد می شد بلا خره شک نکنید که ما در چندین جبهه می جنگیم (سیاسی،اطلاعاتی ،امنیتی ،اقتصادی وبسیاری دیگر ...)که اگر نبود او ضاع این نبود!
پدرام
| UNITED KINGDOM |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
آقا امین اونایی که معمولا از کشور رقتن یا به قول شما فرار کردن که اکثرا تو ناسا و دانشگاههای اونجا هستن و یا تاجرهای ایرانی هستند که سرمایشون از درآمد کل ارزی ایران بیشتره، پس حتما جامعه آماریشون داخل بوده نه اونا.
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
12
30
با توجه به اینکه هر تکنولوژی هم خوبی وهم بدی داره، نباید این متن رو میگذاشتید.
به هر حال ایشون نسبت به موارد بدش هشدار دادن
پاسخ ها
امیرحسین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
با نظر احمد موافقم..
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
فقط جناحی بر خورد می کنین فقط جهت طرف رو بررسی می کنین تا ازش حمایت یا مخالفت کنین اصلا کاری ندارین حرفاش منطقی هست یا نه واستون متاسفم که تا ابد عیب کارتون رو نمی فهمین و در کش و قوص جناح بازی همیشه جهان سومی باقی می مونین!
ناهيد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
7
11
به نظر شما چه تعداداز مسئولين نظام از ماهواره استفاده ميكنند همين الان دولت مردان فعلي فيس بوكي هستن همه چيز خوب وبد دارد خيلي از اين دختر وپسران ذات خوبي دارد بعضي از اين حرفها انها را لج باز كرد ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
4
11
به هر حال تکنولوژیهای دیگری نیز به کشور ما مثل کشورهای دیگر خواهد آمد یا خوب یا بد بهتر است جای نفی آنها اموزش جهت استفاده انها را به فرزندان خود دهیم نه اینکه فقط شعار شعار شعار
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
5
9
چرا تذکریک مسؤل رابجای پرداختن بهش زیرسؤال قرارمی دهید ؟؟!! همه مسائل چه خوب چه بد ازبنیان خانواده شروع می شود آیاشما این مسئله راکه دشمن همین بنیان خانواده رامورد هجوم قرار داده باتمام قوت وقدرت و ورود پیداکرده آنهم ازطریق شبکه های اجتماعی وماهواره ردمی کنید ومنکرهستید ؟!!!بیشترین آسیب رادشمن ازهمین نقطه و باهمین ابازر دارد وارد می کند .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
2
10
هر کسی منصفانه قضاوت کنه واقعاً چقدر از استفاده از ویچت مثبته و چقدر منفی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
9
13
یه جوری درباره ویچت این خانوم صحبت کرده که انگار درباره خونه فساد صحبت میکنه.
تا حالا اصن از ویچت استفاده کردید که ازش انتقاد میکنید؟
ویچت یه شبکه اجتماعیه بین آشناها هستش فقط.تو این شبکه فقط میتونی با کسایی در ارتباط باشی که شماره و مشخصاتشون رو داری.این نیست که هرکی از راه رسید بیاد اقدام به از راه به در کردنت بکنه!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
...اتفاقا تامسافتی ازمحلی که هستی هرکه وی چت داشته باشد می تواندباتوارتباط برقرارکند ... ابزارهای تکنولوژی وقتی خوبه که همه ازدینشون وفرهنگشون کاملا اطلاع داشته باشند وحدومرز خودشون رابدونند درواقع نوعی واکسیناسیون !! بعد فرهنگ استفاده ازابزار شیطانی دشمن را یادبگیرند .کسی که بوئی ازاسلام نبرده وفقط دنبال گذران وقت است بدترین آسیب راازهمین ابزارها وشبکه هامی بیند . جوانان ونوجوانان ما شدیدا دارند ازاین ارتباطات کاذب وبی فایده آسیب می بینند ودشمن هم همین رامی خواهد ...
farnoosh
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
9
9
سلام
اینکه گفتن پشت پرده این جریان صهیونیسم قرار داره،کاملا درست گفتن،فقط یخورده مطالعه میخواد بولتن جان..پس این مطلب ایشون رو رد نکن..بعدشم واقعا یه سری از صحنه هایی که توی فیس و ویچت میبیه آدم واقعا تاسف برانگیزه..تعجب میکنم شما دفاع میکنی!!
باقري
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
5
3
با سلام,
بولتن پيشنهاد ميكنم كه از همين الان واحدي بنام آموزش برنامه هاي تلفن همراه و اينترنتي را راه اندازي كرده و در اين خصوص براي حداقل كاربران خودت سرويسهاي مناسب ارائه بدي , ما هم استفاده كرده و شكر گزار خواهيم بود.
با تشكر
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
2
10
بی حیایی ریشه ی اصلی است
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
5
7
سلام
هر کسی نظری دارد اما آیا زمانی که همین فیس بوک که فسادش 100 برابر وی چت تا تانگو یا وایبر می باشد فیلتر شد کابرانش بیشتر نشد؟ الان از هر 10 نفر یک نفر در فیس بوک یا ویچت حضور دارند نباید مسئولین به فکر چاره ای اساسی باشند؟ بفرض که این ها را کنار گذاشته باشیم آیا ابزاری برای جایگزینی آن وجود دارد؟
کامران
|
UNITED STATES
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
4
13
با نظر دوست عزیزم موافقم این خانم هیچ آشنایی با ویچت نداره فک کنم.!به قول دوست عزیز ویچت ابزاری که فقط با مخاطبات میتونی ارتباط برقرارکنی
پاسخ ها
احمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
خداوندا به هر کس هر چیز میدهی قبلش جنبه رو بهش عطا بفرما
صادق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
2
6
ما كه فقط دربين خانواده وبرادروخواهر ازش استفاده ميكنيم.
البته يكي از بزرگان باسوادفاميل، ما را توجيه نموده است.
خدا عاقبت همه ما را بخير كند.
انشاالله
هو البصیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
1
3
بولتن یک خبر گزاری اصول گرا نیست بیشتر به اون طرف غش کرده است!!!!
حامد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
4
4
بابا اینجوری که این بنده خدا صحبت کرده تلوزیون خودمون را هم نباید ببینیم کامپیوتر و موبایل و .. که دیگه سر جای خوشون
کاظم اصلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
4
5
مومن همه را به کیش خود پندارد!
ahmad
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
2
6
سلام به تمامی عزیزانی که نظر گذاشتند بنده به نوب خودم میتونم بگم چرا ما همیشه دنبال نقطه منفی یه کاری هستیم چرا اخه جنبه مثبت در نظر نمیگیرند .من خودم عضو تمامی شبکه های اجتماعی هستم .ولی تا کنون نشده از این شبکه های اجتماعی در راه غیر اصولی ونا صحیح استفاده کنم . لازم به ذکر است که اگه دختر یا پسری خودشون از درون بد باشند هر کاری رو که لازم باشد بدون این کارا هم انجام میدهند . لذا لازم میدانم از مسولین لطفا فرهنگ سازی کنند نه شعار الکی بدن واسه پست ومقام
ناشناس
|
-
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
2
4
متاسفم از اینکه تلاش می کنید چاقوهای اشپزخانه را جمع اوری کنید تا اسلحه سردرا ازبین ببرید. ایا می دانید مزایای چاقو بسیار بیشتر از معایبش می باشد. محدودیت بیش از حد مصونیت نمی اورد.
دادا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
3
2
متاسفانه عموم نظرات ارائه شده نشان دهنده عدم فهم منظور اصلی این یادداشت هستند.
این یادداشت داره میگه که اگر چه توسعه ابزارهای ارتباطاتی در گسترش آسیب های اجتماعی موثر بوده اند، اما عامل ایجاد این آسیب ها نه این ابزارها و توسعه اونها، بلکه تضعیف پایه های اعتقادی مردم و کم رنگ شدن انگیزه های درونی برای پایبندی به ظواهر دینی مثل حجاب هست.
کسی نگه که حجاب ظاهر دینی نیست که هست و درون و باطنش عفافه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
1
5
اگر کسی تربیت غلط فرهنگی داشته باشد فیس بوک او را بدتر نمی کند و اگر هم کسی از تربیت مثبتی برخوردار باشد فیس بوک تاثیر سویی بر او نمی گذارد.
ولی خوردن و سوءاستفاده از اموال عمومی آثار ویرانگری بر اجتماع می گذارد. چرا که عدم برخورداری مردم از حق و حقوق مادی و معنوی شان آنان را دچار فقر اقتصادی و فرهنگی نموده و در نتیجه اجتماعی خواهیم داشت بیمار، بیماری جسمی و روحی باهم.
زهرا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
1
0
توروخدا وی چتا بردارین.زندگن خواهرم برچیده شد طلاق گرفتن خمینی شهر استفاده درست ازش نمیکنن تورو بخدا.جون عژنژاتون
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین