کد خبر: ۱۶۲۲۷۸
تعداد نظرات: ۶۹ نظر
تاریخ انتشار:

تحقق پیش بینی امیرالمومنین در نروژ + تصاویر

امروز با وجود همه ادعاهای مسلمانی ما و دیگر مسلمانان در برخی کشورهای منطقه، افراد زیادی در جهان هستند که حتی بدون آنکه اسما و رسما مسلمان باشند، در تخلق به اخلاق اسلامی و رعایت دستورات و عمل به آموزه های اسلامی از ما پیشی گرفته اند.
گروه فرهنگی - امام علی (ع) پس از ضربت خوردن وصایایی به امام حسن (ع) دارد، که در فراز ششم آن آمده است که "خدا را! خدا را! درباره قرآن؛ مبادا دیگران در عمل کردن، بر شما پیشی گیرند."

به گزارش بولتن نیوز، امروز با وجود همه ادعاهای مسلمانی ما و دیگر مسلمانان در برخی کشورهای منطقه، افراد زیادی در جهان هستند که حتی بدون آنکه اسما و رسما مسلمان باشند، در تخلق به اخلاق اسلامی و رعایت دستورات و عمل به آموزه های اسلامی از ما پیشی گرفته اند.

نیازی به توضیح و تکرار نیست که احترام به حدود اجتماعی و رعایت حقوق دیگران چقدر در اسلام و قرآن به عنوان منبع احکام و آموزه های اسلام مورد تاکید است، اما متاسفانه نگاه حاکم بر چگونگی اجرای احکام و عمل به آموزه های اسلام در کشورمان عمدتا منحصر در حوزه شخصی شده و مثلا افراد فارغ از آنکه چگونه در اجتماع زندگی می کنند، برای آمرزیده شدن، توصیه به مثلا نماز و دعا و مراسم مذهبی می شوند.

به تعبیر دیگر ضمن تاکید بر حرمت و احترام کتاب شریف مفاتیح الجنان، اما قطعا قرآن جایگاهی بسیار رفیع تر دارد، ولی در جامعه امروز ما قرآن را حفظ می کنیم یا از رو می خوانیم و به مفاتیح الجنان عمل می کنیم.

اگر چه توصیه ها و اعمال مورد اشاره در مفاتیح الجنان بسیار مهم و در زندگی افراد موثر است، اما وقتی در عرصه اجتماعی شاهد تشدید روزمره معضلات و ناهنجاری ها هستیم، یقینا برای کشف علت باید همه عرصه ها را مورد بررسی قرار دهیم و در این زمینه هم بدانیم که مفاتیح الجنان اگر چه دستورات موثر، سازنده و مفیدی برای خودسازی افراد دارد، اما در آن دستوری برای چگونگی زندگی بهتر اجتماعی افراد ذکر نشده است.

انتشار خبر "نشستن نخست وزیر نروژ پشت فرمان تاکسی برای برقراری ارتباط مستقیم با مردم و شنیدن درددل و مشکلات ایشان، ناخودآگاه ذهن نگارنده را به سوی این فرموده امیرالمومنین علی (ع) برد که ما مدعیان پیروی از ایشان را زنهار می داد که مبادا دیگران در عمل به قرآن و اسلام از ما پیشی بگیرند.

نه اینکه این مسئله به خودی خود منفی باشد، بلکه مایه شرمساری برای ما مدعیان است.







"باشد که عبرت گیریم."

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۶۹
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۲۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
3336
1989
ای دادا
این اعمال رو 2000 سال پیش کوروش کبیر ذکر کرده
و ارزش داشتن مردم را 2000 سال پیش کوروش کبیر بیان کرده
ولی حالا برعکس انجام میشود
پاسخ ها
من
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
اون همه گفت امر المومنین .تو سر خوش از راه رسیدی گرفتی کوروش رو تو کجا خوندی کورش گفته نکنه وصیت نامش دستته.
jahad
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
خدایا علی بعد از 1400 سال هنوز هم غریب است.
یک احمقی بعد از شهادتش گفت مگر علی هم نماز می خواند؟
حالا این یکی علی را با کورش مقایسه می کند.
آقا یا خانمی که به احتمال زیاد خیلی تحت تاثیر بزرگنمایی های ایران قبل از اسلام توسط غربی ها قرار گرفتی! ای کاش می دونستی از بین منشور حقوق بشر کوروش و نامه امیرالمومنین (ع) به مالک اشتر ، اساس سازمان ملل البته به ظاهر بر مبنای نامه حضرت به مالک اشتر است.
در بزرگی علی دوست و دشمن شک ندارند. علی را دوست و دشمن می ستایند و کوروش را ...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
اولا كوروش كر كافر نبوده!
ثانياً كوروش كبير هم آفريده خداوند است!
ثالثاً كوروش كبير كجا؟! امير المؤمنين حضرت امام علي (ع) كجا؟! كوروش، خاك پاي مولاي علي (ع) هم نيست.
رابعاً قرار نيست به جز معصومين (ع)، بقيه حكام منحرف باشن!
افندی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
پس خبر نداری . فرانشیز دارو خانه ها و حق فنی انها بعد از ساعت 10 شب رو هم کوروش نوشته و ابلاغ کرده بود . من خودم توی یکی از سنگ های تخت جمشید خوندم .
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
افندی جوابت خیلی خوب بود!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
توی این چند سال مد شده هر حرف زیبا و حکیمانه و زیبایی شنیده میشه رو به کوروش نسبت میدن در صورتیکه کوروش اصلا توی عمرش به ذهنش هم خطور نکرده.

لطفا یک کتاب که شامل گفتارهای حکیمانه کوروش باشه رو معرفی کنید البنه نوشته این یکی دو سال اخیر نباشه کتابی با قدمت حد اقل بالای90 سال باشه .
چون بعد از اون تفکرات پان ایرانیسمی هر دروعی رو بهم بافته تا خودش رو بالاتر از سایر ملتها نشان بده .
میرزا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
خداوند شمارا باکوروش محشور بفرماید
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
من رشته تحصیلی ام تاریخ است. اگر محبت نمایید و مرجع خودت را بیان کنی ممنون می شوم.چون تاکنون در مطالعات تاریخی خودم به چنین چیزهایی که در مورد کوروش دوم گفته می شود نرسیدم.
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
کوروش تو ارابه می نشست از تخت جمشید مسافر می برد مرودشت به درد دلهاشون گوش می داد من یادمه البته اینکه می گن طرف هر حرفی را برای اینکه وجهه ای پیدا کنه به یه بزرگتری که هیچ سند و مدرکی هم در موردش نمی شه پیدا کرد می چسبونه ، جای خودش . حالا خوبه کتابی چیزی از اون دوران به جز چند سنگ نوشته و یک منشور گلی نمانده وگرنه اینهمه که از کوروش مطلب می گن از بقیه پادشاهان گفته نشده
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
دارن اذهان رو با امثال کوروش پر میکنند که مولا علی و معصومین رو کمرنگ کنن. به قول استادی تو هر جامعه، سست ترین افراد جذب و خام این تبلیغات میشن
مهدی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
چه هندونه ای دادن بغل ما ایرانی از این آقای کورش...
ناشناس
| GERMANY |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
بولتن جون! واقعا انقدر گیجی که هر پیام مزخرفی را چاپ میکنی؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
به قول جلال آل احمد که میگه: در غرب اسلام ندیدم ولی مسلمان دیدم
سید احمد میـلانی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
تو، مولای عـرب و عجـم رو با کوروش که معلوم نیست الان در چه وضعیتی گرفتاره مقایسه میکنی؟
sina
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
790
750
بابا توی بیست و سی هم گفت که این کار رو بخاطر انتخابات پیش رو کرده
اون بنده خدا روحش هم ازین کار خوبا خبر دار نیست، شما میخوای بهش بچسبونی D:
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
چرا شماها فکر میکنید دیگران کار خوب نمیکنن فقط شما کار خوب میکنی
اگه شما جهنم رفتی ایشون بهشت چی؟
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
چرا این طور قضاوت میکنید
به نظر شما کار راحتری برای مطرح کردن خود در بین مردم وجود نداره؟!
یقینا چنین رفتارهایی نمی تواند جنبه ی سیاسی و ... داشته باشه
حالا این آقا نروژیه(که البته هیچ فرقی هم نداره)
مبادا اگه تو ایرانمون چنین مسئولی پیدا شد یا در حال حاظر هسته از این جور تهمتها بهش بچسبونیم که نه خدا رو خوش میاد و نه خلق خدا
و میشیم مصداق ضرب المثلی که میگه«در دروازه رو میشه بست ولی در دهان مردم رو نه»
...
ولی دمش گرم،به جد که شایستۀ تقدیره
ali
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
آقا sina منهم با نظرت کاملاً موافقم،چون اولاً با توجه به خبر 20:30 مستنده،ثانیاً نروژیها مشکلات آنچنانی ندارند که که نیاز به اینچنین کارهائی داشته باشه!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
1
9
خجالت بکشید طوری تیتر زدید انگار آقا پیش بینی کرده که درآینده در نروژ زلزله بیاد
جوان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
22
6
ما قدر داشته های خودمان نمیدانیم همین اقای احمدی نزاذ مگر در میان مردم نمی رفت یک عده با دروغگویی تخریبش کردند حال بیشنند تا یک وزیر یا ریس جمهور برای دیدندنشان به شهریا رستاشان بیاد ..انشالله همانها که این بیچاره تخریب کردند خدا بی آبروشان کند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
اونایی که احمدی نژاد رو آوردن همونا تخریبش کردن. چرا ننه من غریبم در میاری؟
حسین سوری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
0
5
اخلاق پسندیده همیشه خوبه ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
0
3
خدا پدرت رو بیامرزه اینقدر مشکلات را می دانند که از شنیدن و تماس با مشکل دار ها فرار می کنند .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
8
24
احمدی نژاد نروژ!!
پاسخ ها
امیر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
شینزو ابه هم که زمانی رییس جمهور بسیار منفوری بود چند سال رفت واقعا به درد دل مردم گوش داد البته با کار تیمی الان داره به یکی از رییس جمهورهای تاریخ زاپن تبدیل میشه
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
امیر جان تا جایی که من می دانم، حکومت ژاپن امپراتوری است و امپراتور فعلی آکی هیتو است. جناب شینزو ابه هم نخست وزیر این کشور است.
دوست
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
9
7
عزیزم بهش نمیچسبونه وقتی فرمایشات مولا رو بخونیم وکمی با انصاف قضاوت کنیم میبینیم اونا از ما بهتر اسلام رو پیاده می کنند عصر ظهور آیت اله کورانی توصیه میشه خدا شاهده تا35سالگی نمازم نمیخوندم اما دیدگاه دشمنان علی به علی منو شیفته خودش کرد
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
5
129
با سلام،
چه قدر خود کم بینی !؟
آیا واقعا برای ترویج آموزه های مولا علی (ع) مثال دیگری به ذهن تان نرسید؟
بر ما چه رفته است ؟
نرگس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
50
220
این دیگه از اون حرفها بود.
اونا برای به قدرت رسیدن هر کاری میکنند،فکر نکن رفته بر حسب وظیفه پای درد و دل مردم بشینه.
ای وای از دست آدمهای عوام فریب
پاسخ ها
یه رهگذر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
اتفاقا کشورهای نروژ و سوئد از بهترین کشورهای دنیا هستند که همه جور توش عدالت برقرار میشه مخصوصا عدالت اقتصادی
اینو بیشتر مردم میدونند
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
بنده خدا اگه یه کم سرتو بلند کنی واطرافتو ببینی متوجه میشی کهتوی خیلی از کشورها مردم مهم هستند ودر رفاه وامید به اینده مطمئن زندگی میکنند دروغ تهمت غیبت جزو زشت ترین رفتار هاست
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
نرگس جون یه کم اطلاعاتت رو ببر بالا بعد بیا وتحلیل کن
نرگس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
ناشناس جون دلم برات میسوزه که اینقدر راحت فریب کار سیاستمداران را میخوری.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
نرگس عزیز یکی از اشنایان نزدیک ما در این کشور زندگی می کنند وقتی از مقررات وقوانین ،نظم، خدمات اجتماعی ،بیمه، رفاه بازنشسته ها .....تعریف میکنه مینینیم قوانین اسلام وعدالت اجتماعی اونجا چه قدر رعایت میشه بعد از چندین سالخرداد ماه امده بودن ایران بودن ایران از خیابون ها از جوانان بیکا رکه به قول اونها در ساعت کار توی خیابون بودن از حیا وحجاب از رانندگی مردم تعجب می کردندبه نظر شما این فریب سیاسیه؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
160
226
خوبه داری می گی بیست و سی!!!!! بارون اونجا رو هم انگ سیاسی می زنه درحالی که اینجا برا یه جرعه آب دهن همو و زمین و زمان به هم می دوزیم!!!!!!!!!
کوروش م
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
1
19
کاری به این بحث ندارم.ولی مولایمان علی ع سخنانی فرموده که آنان را باید با آب طلا نوشت.امیرالمومنین حتی فرموده بوده که زمانی می رسد که آهن شهرها را به یکدیگر متصل میکند.شاید منظور حضرت همان راه آهن کنونی باشد.
نامی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
181
89
چرا کوروش را بیخود اینقدر بزرگ می کنید؟شاهان هم زمان او را در روم ویونان بنگرید وببینید آیا واقعا کوروش همان بوده که امروز آن را بزرگ کرده اند؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
می‌گویند کورش به شاهان پیشین (و از جمله نبونید) ادای احترام می‌کرد و این نشانه بزرگواری کورش است.

و نیز می‌گویند اسکندر به شاهان پیشین (و از جمله کورش) ادای احترام می‌کرد و باز هم این نشانه بزرگواری کورش است.

یعنی در هر حال این کورش است که بزرگ می‌شود. چه او به دیگران احترام کند و چه دیگران به او. در حالیکه جمع بین این دو سخن ممکن نیست. اگر حالت اول درست باشد، پس لاجرم حالت دوم نشانه بزرگواری اسکندر است. و اگر حالت دوم درست باشد، پس لاجرم حالت اول نشانه بزرگواری نبونید است.
ارشاسم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
79
122
ببینین 2000 سال پیش پادشاهان زیادی بودند اما محبوب نبودن نبودکصر شاه بابل به اعتقادات مردم احترام نمیزاشت کوروزس شاه لیدی ماالیات های وحشتناک می گرفت اژی دیهاک علاوه بر مالیات وحشتناک به پارسی ها و پارتی ها ستم می کرد و اونارو پست می دونست
یهودی ها برده شده بودند فرعون مصر خودشو خدا می دونست و حاکم مطلق بود اسکندر هم که کلی از شهر هارو نابود کرد منفور بود
توی یونان که اصلا شاه درست حسابی نبود دقدقه مردمشم پول و برده و شهوت بود اما کوروش اومد مالیات هارو کم کرد برده هارو ازاد کرد بابل بزرگترین ششهر رو با کمترین کشته (چند نفر کشته) به دست اورد یهودی هارو برگردوند ااور شلیم با کروزوس بعد از شکست دادنش خوب رفتار کرد گزنفون مورخ بزرگ یوونانی میگه ما باید بچه هامونو مثه کوروش ببزرگ کنیم باید اخلاق اونو تووی زندگی مون پیاده کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
ارشاسم جان لطفا منابع خودت را بنویس. در ضمن تاریخ را پیروزمندان می نویسند نه مورخان بی طرف.
کوروش دوم به پدر زن خویش ایشتوویگو آخرین پادشاه ماد خیانت کرد و او را برکنار ساخت. به همین شکل بر اثر خیانت بین النهرین را فتح کرد.
بشنو ولی باور نکن.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
تا حالا از خودتون سوال کردین چرا کوروش یهودیها از بردگی بخت النصر نجات داد؟

همه اینها برای پاسخگویی به خوشخدمتی یهودیها در خیانت به اربابشان بخت النصر و کمک به سقوط بابل بوده است.
بنابر این اگر من و شما هم جای کوروش بودیم همین کار را میکردیم. در واقع یهود دستمزد خیانتشان را گرفتند
کاوه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
2
77
مثلاً خواستي فضيلت حضرت علي را نشون بدي؟
اين چه حرفيه آخه اينهمه انسانهاي فاضل و فرهيخته تو جهان بوده و هستند که اعمال آنها بر اساس فطرت پاک انساني بوده و اين اعمال الزاماً ربطي به دين و ايدئولوژي نداره.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
2
4
دنیای اسلام امروزه دچار مشکلات کمرشکن وبغرنجی است که امیدی به حل آنها هم نیست به این دلیل جوامع مسلمان روز به روز سقوط می کنند چه از نظر اخلاق انسانی و چه از نظر قدرت اقتصادی
پاسخ ها
نرگس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
پس نمیدانم چه جوری اینقدر اسلام در قلوب مردم دنیا روز به روز شاید هم بهتر بگویم لحظه به لحظه در حال پیشرفت است.
روز اولی که پیامبر عظیم الشان اسلام را از طرف خدای متعال برای بشریت به ارمغان آوردندچند نفر مسلمان بودند و الان مسلمانان چند نفر هستند،خدا را شکر که آمارها از ازدیاد روز افزون مسلمانان عالم حکایت میکند.
و چه زود فرا رسد که مسلمانان حاکم دنیا بشوند و زمین را به ارث ببرند.
و نرید انمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ایمه و نجعلهم الوارثین
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
82
4
در آثار و منابع ایرانی تقریباً هیچ یادی از کورش نشده است و ایرانیان تا این اواخر بکلی با او بیگانه بوده‌ و او را نمی‌شناخته‌اند. این نشان می‌دهد که از نظر سابقه تاریخی، کورش در اندیشه ایرانیان یک قهرمان یا شخصیت برتر نبوده است. نام کورش حتی در اوستا، متون پهلوی و شاهنامه نیز نیامده است.
از ویژگی‌های شخصیت کورش، رفتار متفاوت او با ملل مغلوب است. او برخلاف دیگر پادشاهان و مهاجمان جهان باستان (و از جمله همتایان آشوری خود در بین‌النهرین) به حیطه زندگی شخصی و دینی مردم وارد نمی‌شود و دخالتی در آن نمی‌کند. دست به ویرانی معابد نمی‌زند و تکثر خدایان و ادیان و آیین‌های متداول در میان مردم را به رسمیت می‌شناسد. اما همه اینها در صورتی بوده است که کسی در برابر او مقاومت نکند.
کورش سه تمدن درخشان ماد، لیدی و بابل را برای همیشه نابود می‌کند و پس از او از تمدن مشهور و کهنسال بین‌النهرین اثری برجای نمی‌ماند. تمامی سنت‌ها و مکاتب فکری و علمی بابل- اعم از نجوم، ریاضیات و معماری- برای همیشه رخت برمی‌بندند و جز خاطره‌ای از آنها باقی نمی‌ماند
ویژگی دیگر کورش، خودداری از خشونت و کشتار است. او برخلاف همعصران خود تا زمانی که کسی در برابرش مقاومت نشان نمی‌داده، دست به خشونت نمی‌یازیده است. اما این بدان معنا نیست که او بطور کلی از خشونت رویگردان بوده، چرا که جهان‌گشایی و حمله به کشورهای دیگر جز با جنگ و آدمکشی ممکن نمی‌شود. جنگ و جهان‌گشایی نیز نیاز به امکانات و منابع مالی دارد و این منابع (چنانکه در کتیبه «رویدادنامه نبونید و کورش» ثبت شده) از طریق غارت کشورها تأمین می‌شده است
ناشناس
|
TURKEY
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
235
227
کاش فقط براساس افکار کورش کبیر زندگی میکردیم و بس.
مدیر پایگاه  افکار کورش کبیر مایه افتخار ما هستند ولی ما پیرو یک دین زنده و بالنده هستیم که در حال حاضر بیش یک میلیا رد  هستیم پیرو دارد و احکام نورانیش حقوق بشر را هم تامین می کند 
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
میشه یگید افکارش چی بوده؟

البته با سند و مدرک
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
جالبه که اینهمه متن و سخن که به کوروش نسبت میدن اگه واقعا از کوروش باشه الان باید هزاران کیلومتر لوح سنگی وجود داشته باشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
شما با افکار ایشون آشنایی؟
بی سواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
0
1
با مقدمه نویسنده در رابطه با کتاب مفاتیح الجنان بهیچوجه موافق نیستم البته آنرا ناشی از عدم شناخت نویسنده راجع به این کتاب و موارد مطرح شده ی در آن میدانم.
ولی در ارتباط با دستورات دین مشکل در یک چیز است "عمل نکردن به آنچه میدانیم"
ضمنا هرکس باید ببیند خودش چقدر به آنچه میداند عمل کرده
حامد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
2
8
دراین که کوروش در جایگاهی نیست که با حضرت علی(ع) مقایسه بشه شکی نیست ولی یه جمله قشنگ از کوروش: فرمان دادم تا بدنم را بدون تابوت و مومیایی به خاک بسپارند تا اجزاء بدنم ذرات خاک ایران را تشکل دهد>
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
1
9
ایکاش ما هم از این آموزه ها عبرت بگیریم وآن را در سطح جامعه بکار گیرم تا آنچه شایسته ایران وایرانی است محقق شود و ما هم الگوی دنبا باشیم و فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی را به دنیا معرفی کنیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
2
23
برین ببینید که کشور های دیگه چه غربی چه شرقی پادشاهان خون اشام و قاتل و ادمکش که خود را بالاتر از خدا میدیدن و به هر کشوری حمله کردن جنایتی نبود که نکرده باشن بعد دولت هایشان چه فیلم ها و افسانه هایی می سازند اسکندر میشود فیلسوف و گسترش دهنده دمکراسی نرون می شود چه چنگیز قهرمان مغول ها و دست اخر پادشاهان خون اشام وزنده خوار عثمانی که این روز ها تمام خانه های ایرانی سریال ان را میبینند به عنوان شخصیت خانواده دوست ومهربا و شوالیه بعد انوقت کوروش که قبل و بعد از او هیچ پادشاهی مانند او نبوده که ....
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
افکار عمومی ذاتاً به قهرمان و پهلوان و شخصیت برجسته علاقه دارد تا بتواند ناتوانی‌ها، عقده‌ها و کمبودهای عاطفی خود را با آن جبران کند. میل دارد که اگر بخاطر کوتاهی و سهل‌انگاری چیزی برای افتخار کردن در جهان امروز ندارد، بتواند با چنگ انداختن به گذشته‌ای که در خیال خود آنرا می‌سازد و پرورش می‌دهد، جبران این شکست را بنماید.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
در کتاب‌های درسی عموم کشورها کوشش می‌شود تا چهره‌ای کریه از متجاوزان بیگانه و چهره‌ای منزه از متجاوزان خودی نشان داده شود. در ایران عده‌ای به کورش می‌نازند و در مغولستان عده‌ای به چنگیزخان (تموچین) و در ازبکستان به تیمور لنگ. در جاهای دیگر نیز به آتیلا و نرون و دیگران.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
27
2
سؤال اینجاست که چنانچه استوانه منشور کورش قلابی نباشد، افتخار پدیدآوردن آن و افتخار محتوای آن و افتخار فناوری ساخت آن متعلق به کیست؟
به دلایل زیر هر سه این افتخارات نه متعلق به کورش و هخامنشیان، که متعلق به تمدن بابل است:
1- به این دلیل که این استوانه در شهر بابل که پایتخت کشور بابل بوده، نوشته شده و در همان جا نیز پیدا شده است.

۲- به این دلیل که این استوانه به دست کاتبان و رویدادنامه‌نویسان بابلی نوشته شده است.

۳- به این دلیل که به خط و زبان اکدی (بابلی نو) نوشته شده است.

۴- به این دلیل که مطابق با سنت منشورنویسی بابلی نوشته است. سنتی که پیش از حمله کورش، حدود دوهزار سال در بابل رواج داشته و نمونه‌های متنوعی از آن به دست آمده است.

۵- به این دلیل که با اینکه نمونه‌های فراوانی از آن در بابل پیدا شده و شناخته شده، اما هیچ نمونه‌ای که متعلق به سرزمین پارس باشد، تاکنون شناسایی نشده است.

۶- به این دلیل که حتی صنعت و فن ساخت چنین کتیبه‌ها و استوانه‌هایی متعلق به بابل است و هیچ نمونه مشابه قدیمی‌تر یا جدیدتر در سرزمین پارس شناخته نشده است.

۷- به این دلیل که محتوا و مضامین آن در کتیبه‌های دیگر بابلی مشاهده شده، اما در سرزمین پارس مشاهده نشده و ظاهراً وجود خارجی نداشته است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
6
68
در زمان محمد رضا پهلوی شاه دیکتاتور ایران هویدا نخست وزیریش صبحها با پیکان می رفته سرکار وبین راه مسافر هم سوار میکرده واز حال وروز زندگی مردم وقیمتها سوال میکرده(کتاب معمای هویدا)
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
19
51
تيتر مسخره بودچون كارسياسی اقای نروژی بود؛ببين چطور عرب ها بين مردم ما تفرقه انداختن
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
چه ربطی به عربها داره
وقتی خودمون خودمونو گول میزنیم و الکی اسطوره سازی میکنیم .
مثل عقده ای ها هر حرفی رو بدون سند ومدرک به کوروش نسبت میدیم عربها که هیچ دنیا هم مسخرمون میکنه
حساس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
0
22
ما دیگه اینقدر مشکل داریم که باید راننده اتوبوس
بشیم و شیفت شب هم بذاریم اصلاَ تاکسی تو ایران خودش یک مشکله
ناشناس
|
UNITED ARAB EMIRATES
|
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
55
105
2 نفر هم بودند تو اين مملكت به درد دل مردم گوش دادند يكي رجايي يكي احمدي نژاد
ايشالا كه با ملائكه محشور بشند
من كه شب و روز دعاشون ميكنم
پاسخ ها
نرگس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
وا !!!!!!!!انسان که مقامش از فرشته ها بالاتر است،بعدش هم آدم میخواهد دعا کند میگوید با امامان معصوم محشور شوند نه ملایکه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
1
54
سوتی دادید !!!
آقای نخست وزیر به خاطر انتخابات این کار را کرده ! در واقع همانطور که در خبرها آمده این یک ابتکار جدید (!) برای رای جمع کردنه !!
یعنی دقیقا 180 درجه مخالف آموزه های دینی !
پاسخ ها
yoni
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
بهتر یکمی در مورد کشور این نخست وزیر مطالعه کنی اگر این هم خلاف شرع باشد نمونه های بیشمواری موافق شرع پیدا میکینی!!!
علیزاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
0
0
اون کسی هم که گفته بود با کورش محشور بشید. من قبلا هم گفتم. امیدوارم من و اجدادم با کورش و فردوسی و سلمان فارسی که هرسه موردنفرت دشمنان ایران و اسلام هستند محشور بشیم و دشمنان ما با چنگیز و آغامحمدخان و نادر و آتیلا و ...محشور بشند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
آقای علیزاد
میدونی جمع اضدا یعنی چی؟
خوشابی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
0
136
بولتن چی شده بعد از انتخابات استحاله شدی معلومه داری کجا میری یک مشت خبر بی سر وته وغیر حرفه ای مینویسی.ضمنا شما اگر مطالعه داشتی و سواد نوشتن داشتی نمی نوشتی تحقق یک پیش بینی بلکه باید مینوشتی اجرای نصایح امام ومشخصه رفتی سراغ نهضت سوادآموزی برای تامین خبرنگار!!!حالا برو پیش بینی ها در مورد آخرالزمان رو بخون بعد بیا بنویس تحقق پیش بینی
مدیر پایگاه از لطف این کاربر محترم سپاسگذاریم !
خوشابی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
0
1
سلام بولتن عزیز ضمن تشکر از درج مطلبی که نوشتم باید به عرض برسانم خدا شاهد است من خبرهای اینترنتی را تقریبا فقط از سایت شما دریافت می کنم و این صرفا به دلیل اعتمادی است که به سایت شما دارم و همانگونه که می دانید همیشه مخاطب این پایگاه وزین بوده ام وخواستم در این پست اگر باعث ناراحتی نویسنده شده ام از ایشان عذر خواهی نمایم زیرا صدق نیت شما برایم محرز است والبته انتظارات مخاطبین همیشه ناشی از سطح اعتماد به خبرگزاری است وبولتن را جزو صادق ترین خبرگزاری ها با بهترین تحلیل ها می دانم امیدوارم موفق وموید باشید
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین